Strakker, alsmaar strakker worden die treinen. AGV, Zefiro. Het is net of je Marijke van Helwegen (wordt ook alsmaar strakker) vergelijkt met een Ferrari (V250)quote:Op zondag 15 november 2009 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eigelijk.. Liever een andere..De Zefiro
[ afbeelding ]
Veel strakker en mooier uiterlijk![]()
Hoeveel betaalt AnsaldoBreda jou per maand?quote:Op zondag 15 november 2009 23:36 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Bovendien is de V250 als een speciaalbier. Dat moet je leren waarderen
Ik doe het geheel vrijwillig voor zo'n mooie trein.quote:Op zondag 15 november 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoeveel betaalt AnsaldoBreda jou per maand?
Dat is zuidquote:Op maandag 16 november 2009 00:07 schreef Socios het volgende:
Den Haag krijgt een shuttle naar Breda en Brussel.
De pimpel bedoelde ik jah. Als die gaat rijden ga ik met m'n OV-kaart daar lekker in naar deventerquote:Op maandag 16 november 2009 00:12 schreef James1988 het volgende:
Maar verliest de Thalys. Er is sprake van de pimpel door te trekken naar Den Haag, maar of dat al zeker is?
Hoeveel van die V250's zijn er ondertussen al geproduceerd, want als het aantal nu nog op twee staat vrees ik dat we beter voor een alternatief kunnen zoeken. Ik denk trouwens wel dat er een significant verschil zit tussen de ICE en de V250 qua kosten, alleem al om de snelheid.quote:Op zondag 15 november 2009 23:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
Doe mij ook maar een V250
Denk dat de ontwerper van de V250 ook een stuk goedkoper was dan die van de ICE.quote:Op maandag 16 november 2009 07:08 schreef Brembo het volgende:
Hoeveel van die V250's zijn er ondertussen al geproduceerd, want als het aantal nu nog op twee staat vrees ik dat we beter voor een alternatief kunnen zoeken. Ik denk trouwens wel dat er een significant verschil zit tussen de ICE en de V250 qua kosten, alleem al om de snelheid.
Zouden die allemaal standby staan of gewoon dood ?quote:Op maandag 16 november 2009 10:37 schreef dennistd het volgende:
Wat een lekker gevarieerd aantal treinen staan daar toch
Vorige week stond er naast de VIRM een setje DDM-1 en een SGMm-IIquote:Op maandag 16 november 2009 10:37 schreef dennistd het volgende:
Wat een lekker gevarieerd aantal treinen staan daar toch
allemaal standby. In de spits is het daar vrij leeg normaal gesprokenquote:Op maandag 16 november 2009 11:55 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Zouden die allemaal standby staan of gewoon dood ?
Afgelopen week ook voor het eerst gezien ja. Het was al donker toen ik het ding zag, maar de glazen van mijn bril knapten er toch bijna van. Zo lelijk is het gedrochtquote:Op zondag 15 november 2009 23:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zag de Fyra vorige week voor het eerst maar werkelijk wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht is dat toch
foto?quote:Op maandag 16 november 2009 09:35 schreef Crientj het volgende:
De CTA hier is kapot ;o Flapje losgelaten. ;{
In ieder geval 2 (die in ons land zijn), hoeveel er in Italië staan weet ik niet, daarvoor moet je 'even' in Pistoia gaan kijken bij de fabriek.quote:Op maandag 16 november 2009 07:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoeveel van die V250's zijn er ondertussen al geproduceerd, want als het aantal nu nog op twee staat vrees ik dat we beter voor een alternatief kunnen zoeken. Ik denk trouwens wel dat er een significant verschil zit tussen de ICE en de V250 qua kosten, alleem al om de snelheid.
Dat worden mislukte treinstellenquote:Op maandag 16 november 2009 14:00 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda schrijft dat ze samen met Stadler een aanbesteding hebben gewonnen. Het gaat om 32 FLIRTs en 2 GTWs, Stadler zal de tractieverzorgende rijtuigen leveren, AnsaldoBreda het overige dood gewicht.
Twitter / @NSHispeedquote:NSHispeed:
De planning is, dat IC Brussel tot medio 2010 blijft rijden zoals ie nu rijdt.
Rommel genoeg op dat terein , helaas valt er weinig te herkennen.quote:Op maandag 16 november 2009 13:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
In ieder geval 2 (die in ons land zijn), hoeveel er in Italië staan weet ik niet, daarvoor moet je 'even' in Pistoia gaan kijken bij de fabriek.
Koploperquote:
Klopt foto is gemaakt in 2005quote:Op maandag 16 november 2009 17:37 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wauw, en geen ICMm te bekennen!
Uhmzz dat kaartje had me idd niet zo geboeid toch al betaald, alleen vals OV volgens mij betalen we dat met zijn allen?quote:Op maandag 16 november 2009 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in trein 12561 vlak voor Heerenveen had het jonge HC-corps beet. Een meisje met een kruidvatkaartje op maandag. Dat werd natuurlijk niet geaccepteerd. Afijn, boete 35 euro plus ritprijs werd uitgeschreven. Aangezien hetgene een flink aantal stoelen achter mij gebeurde heb ik er verder niet opgelet. Maar vlak na vertrek uit Heerenveen begon de HC zijn stem te verheffen. Opeens was er een OV-studentenkaart in het spel gekomen. De HC wilde graag weten wat de geboortedatum was, maar keer op keer was het enige wat het meisje wist te vertellen, dat die datum op de ov studentenkaart staat. Dat hield ze een minuut of 2 vol, maar daarna kwam al snel de bekentenis, niet haar eigen ov-kaart... In Leeuwarden mocht ze mee met de politie.
quote:Op maandag 16 november 2009 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in trein 12561 vlak voor Heerenveen had het jonge HC-corps beet. Een meisje met een kruidvatkaartje op maandag. Dat werd natuurlijk niet geaccepteerd. Afijn, boete 35 euro plus ritprijs werd uitgeschreven. Aangezien hetgene een flink aantal stoelen achter mij gebeurde heb ik er verder niet opgelet. Maar vlak na vertrek uit Heerenveen begon de HC zijn stem te verheffen. Opeens was er een OV-studentenkaart in het spel gekomen. De HC wilde graag weten wat de geboortedatum was, maar keer op keer was het enige wat het meisje wist te vertellen, dat die datum op de ov studentenkaart staat. Dat hield ze een minuut of 2 vol, maar daarna kwam al snel de bekentenis, niet haar eigen ov-kaart... In Leeuwarden mocht ze mee met de politie.
Ben jij een conducteur?quote:Op maandag 16 november 2009 20:02 schreef Geerd het volgende:
[..]
Enja soms denk ik, collega's wil je nou de mensen uit of in de treinen hebben?
quote:Station Hilversum Noord was even naam kwijt
maandag 16 november 2009
HILVERSUM (ANP) – Treinreizigers richting Hilversum konden maandag niet uitstappen op station Hilversum Noord, maar op station Hilversum Media Park. Vastgoedontwikkelaar TCN Media Park van het bedrijventerrein had de borden vervangen door nieuwe, officieel uitziende borden. Dat meldde de initiatiefnemer maandag.
Veel gebruikers zouden het station al Media Park noemen en de nieuwe naam past mooi bij station Hilversum Sportpark, zo stelt TCN.
De NS heeft de borden zo snel mogelijk laten verwijderen. „We staan best open voor een dergelijke naamsverandering, maar daar moet een officieel verzoek voor worden ingediend", aldus een woordvoerster.
Er zijn binnen de gemeente Hilversum ambities om de naam te veranderen, maar dat proces loopt flink in de kosten. „De aanvrager moet de aanpassing van alle borden en spoorboekjes zelf betalen", aldus de zegsvrouw van de NS.
Reformatorisch Dagblad
Dat bedoel ik over de OV kaart, maar het kruidvatkaartje ja is al betaald en voor die prijs ga je niet van arnhem naar nijmegen.quote:Op maandag 16 november 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Bewust reizen op een verkeerd kaartje is te vergelijken met het tanken zonder te betalen. Beide niet te accepteren.
Voorlopig komt er niets, dat verandert pas als er 5 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam rijden. Komt er vast niet meer van vóór dienstregeling 2011. Dan krijg je dus 2x/u Den Haag-Amsterdam en 2x/u Den Haag-NoordOost (pimpel incluis).quote:Op maandag 16 november 2009 00:06 schreef Peter het volgende:
En hoe zit het nu met de treinen vanaf Den Haag centraal ri noord/oost? Komt daar nu een internationale bij, extra of in plaats van?
Als je met Fyra de V250 bedoelt: no way.quote:Op maandag 16 november 2009 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Twitter / @NSHispeed
Hopelijk een heel stuk beter, met minder uitval en vertraging enzo. Medio 2010 is juni, dus rond de jaarlijkse wijziging van 14 juni kan het zijn dat IC Brussel komt te vervallen en er alleen maar met Fyra gereden wordt? Slechte zaak.
Je laat het van het traject afhangen of je bekeurt of niet?quote:Op maandag 16 november 2009 20:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat bedoel ik over de OV kaart, maar het kruidvatkaartje ja is al betaald en voor die prijs ga je niet van arnhem naar nijmegen.
Ik bedoelde het merk Fyra, niet de V250-treinen. Die verwacht ik sowieso lange tijd nog niet in dienst.quote:Op maandag 16 november 2009 21:19 schreef ReisT het volgende:
Als je met Fyra de V250 bedoelt: no way.
Je kan hoogstens verwachten dat tegen juni de TRAXX eindelijke eens goedgekeurd is voor ETCS level 2 en dat dus de Benlux dan over de HSL kan gaan rijden.
En dat weet je broer natuurlijk nietquote:Op maandag 16 november 2009 22:00 schreef Socios het volgende:
Met DB Niederlande Spezial met ICE over Arnhem en Duisburg naar Dortmund voor 19 euro.
Ha! Neequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Koop dan gewoon ICE High Flex 1e klas voor een paar meijer.quote:Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef ewyb het volgende:
Ik ben geen pauper die zijn reisje maanden van te voren kan plannen tegen Niederlande Spezial tarief
Nice, I likequote:Op maandag 16 november 2009 22:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik vond daarnet in mijn treinenmap nog wat speciale foto's uit de goede oude tijd ! Die wil ik jullie niet onthouden.![]()
Minder treinen, meer overstappen en langere reistijden.quote:Op maandag 16 november 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Dat per juni 2010 de Benelux dan onder de Fyra-naam over de HSL gaat, met de bijbehorende tarieven, is dan te verwachten. NS Hispeed en NMBS willen van de huidige Benelux af, dat is al jaren bekend. Het is de vraag, wat ervoor in de plaats gaat komen.
Nicequote:Op maandag 16 november 2009 22:34 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De Glacier Express.
Rijdende in Zwitsersland tussen St.Moritz en Zermatt e.d. of Piz Bernina tot the Matterhorn.
Je ziet er veel, je komt over 291 bruggen, door 91 tunnels en door het Oberalpen.
Hey als jij nou is gewoon lekker gaat studeren waarvoor je student bent, laat ik de treintjes wel rijdenquote:Op maandag 16 november 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je laat het van het traject afhangen of je bekeurt of niet?
Lekker gaar font welquote:
LOL zei is van mijn selectie, maar meteen doorgegaan naar service en veiligheid.quote:Op maandag 16 november 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker gaar font welEN dan die duct tape
Die 1200quote:Op maandag 16 november 2009 22:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik vond daarnet in mijn treinenmap nog wat speciale foto's uit de goede oude tijd ! Die wil ik jullie niet onthouden.![]()
Die in Groningen (of was het Loppersum) heeft enkele dagen tot iets meer dan een week geduurdquote:Op maandag 16 november 2009 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch is het wel raar dat die in Hilversum er maar een paar uur gehangen heeft.
Deze situatie heeft serieus een volle werkweek geduurd namelijk.
[ afbeelding ]
Geweldig.....quote:Op maandag 16 november 2009 22:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik vond daarnet in mijn treinenmap nog wat speciale foto's uit de goede oude tijd ! Die wil ik jullie niet onthouden.![]()
Den Helder - Köln
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geweldigquote:Op maandag 16 november 2009 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze heeft wel meerdere weken zo gehangen geloof ik
Haha, ik geloof dat ze een stuk of 3 dingen door elkaar halen...quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:26 schreef Koen66 het volgende:
rofl![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)_dreigen_met_rechter
" In de toekomst moeten treinen met zo'n 300 kilometer per uur over de lijn gaan razen. Door technische problemen met het beveiligingssysteem worden de eerste hogesnelheidstreinen van het type Thalys pas in de tweede helft van volgend jaar geleverd. "
Leuk!quote:Op dinsdag 17 november 2009 01:47 schreef sander89 het volgende:
Ben nu echt beetje serieus begonnen voor mijn wintersport/trein vakantie te plannen voor december.
Via Innsbruck Hbf is eigenlijk de enige echte verbinding tussen Zwitserland en Oostenrijk. Is af te leggen in een Eurocity of een Railjet. Over evt. zijtakken of verblijfplaatsen heb ik niet echt tips.quote:3 dagen reizen
Zurich - Salzburg
Route welke treinen?
München Hbf - Frankfurt (Main) Hbf kan via Nürnberg Hbf met ICE-3 of Stuttgart Hbf met ICE-1 of tot Frankfurt Flughafen met ICE-3. Via Nürnberg Hbf geniet mijn voorkeur om de mindere stops, de kortere reistijd, de ICE-3 en het stukje over de Neubaustrecke Ingolstadt - Nürnberg Hbf met 300 km/u.quote:1 Dag reizen
Salzburg - Munchen Railjet.![]()
Munchen - Frankfurt ICE?
Frankfurt - Amsterdam ICE3
... en struikelde bij het weglopen over de rails en kwam met z'n hoofd op de tussenliggers terecht. Traumatische hersenbloeding leidde binnen enkele minuten tot de doodquote:Op dinsdag 17 november 2009 07:47 schreef greavy het volgende:
Man word bijna 2keer door trein geraakt (Video)
![]()
Zo kan het dus ook![]()
Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzettenquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:37 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation![]()
[ link | afbeelding ]
Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's![]()
![]()
![]()
Als je zo'n nieuwe CTA hebben dan staat er En verder ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzetten.
Ze zijn laks daarmee dus..quote:Boete voor spoorvervoerder DB Schenker
17 november 2009
De rechtbank in Dordrecht heeft een boete van 100 duizend euro opgelegd aan spoorvervoerbedrijf DB Schenker. Het bedrijf heeft dit jaar minstens acht keer verzuimd melding te maken van het langer dan drie uur aanwezig zijn van gevaarlijke stoffen op rangeerterrein Kijfhoek bij Zwijndrecht.
In alle gevallen ging het om vuurwerktransporten naar Italië. In 2006 en 2007 kreeg het bedrijf ook al boetes. Toen ging het om Britse munitie.
De helft van de nieuw opgelegde boete is voorwaardelijk. Tijdens de rechtzaak twee weken geleden bleek al dat DB Schenker en andere spoorvervoerders binnenkort opnieuw moeten voorkomen.
Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n schermquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:37 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation![]()
[ link | afbeelding ]
Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's![]()
![]()
![]()
Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:54 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker met die internationale treinen![]()
Thalys naar Amsterdam van 18.?? mag je te Rotterdam Centraal niet instappen, ook al heb je een ticket.. Tevens heeft ie +17 ...
Wat beleven we nu?
Tevens rijd de IC naar Brussel(18.55 uit Rotterdam) vandaag niet.
Zo zijn er nog meer vertragingen te vinden..
Ik denk 10quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:43 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Proficiat!
Hoeveel moet je er nu nog in België?
Deze was niet echt moeilijk trouwensquote:
En dat voor iphone foto'squote:Op dinsdag 17 november 2009 19:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n scherm
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info!quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'.
Je kunt ook geen ticket Rotterdam - Amsterdam kopen voor Thalys.
"rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring."quote:
Ja, dat kan ook wel eens:Dquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:34 schreef dennistd het volgende:
Ze repareren het ook niet volgens mij, ze wachten gewoon tot de storing weer verdwijnt
'k Kwam er afgelopen weekend langs met de auto, moet zeggen dat het er (voor een Belgisch station) erg netjes uitzietquote:
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooitquote:Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Dit is als ik me niet vergis de JR500.
Deze rijd op het Shinkansen netwerk, in Japan.
Het is ook nog eens de snelste (?) trein.
Die trein is beter dan de V250![]()
Die kan ik zeker aanbevelen! Vooral de Bernina is erg mooiquote:Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef sander89 het volgende:
Zelf ook verder gezocht naar een mooie spoorlijnen die ik kan nemen op mijn treinreis van Zurich naar Innsbruck.
Als er nog tips zijn hoor ik ze graag.
Voorlopig is het geworden in een dag Zurich - Tirano, Tirano via Klosters naar Feldkirch
De Albulabahn en de Bernina-Bahn schijnen super te zijn.
Moet nog wel een aantal dingen uitzoeken, maar ik heb er al erg zin in.
Info @ WIKI
Klopt. De Shinkansen 700 / N700 vind ik dan wel wat minder strak uiterlijk.. Vooral de voorkant. Oordeel zelf.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooitAlleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten
En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Hij was er vandaag alweer!quote:
Binnen 24uur al de 2e keerquote:Winterswijk-Arnhem
Woensdag 18 November 15:47Oorzaak De beperkingen tussen Zevenaar en Doetinchem als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Ging echt nergens over die vertraging. Eerst 20 minuten wachten in wehl. Kom je op doetinchem kun je ook nog 30 minuten wachten omdat er geen trein naar winterswijk gaatquote:Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij was er vandaag alweer!
[..]
Binnen 24uur al de 2e keer
Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef dennistd het volgende:
Nou, ik had het wel geweten (als ik met de fiets zou zijn dan he)
Ik had er geen last vanquote:Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef Crientj het volgende:
Zo dat was even lekker.
Damn. 3 kwartier gewacht voor beide overgangen hier vanwege deze storing;
Tussen Den Dolder en Bilthoven rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
Als der geen trein was, had ik dus wel doorgefietst of gelopen.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan.
WAT DE NEUKquote:Op woensdag 18 november 2009 15:30 schreef Socios het volgende:
Lachen hoor, maar dan vind ik zelfs de V250 mooier.
Ja, dat zou ik ook denkenquote:Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
WAT DE NEUK![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Wat mij betreft de mooiste trein ooit.
Dan zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zat laatst in een ICM van Ut naar Rtd, zitten er gewoon stopcontacten in
Voortaan toch de laptop mee als ik weer in die buurt moet werken
Was idd de 4444quote:Op donderdag 19 november 2009 09:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft.
Dat was vroegah. Tegenwoordig rijdt in de ambtenarentrein 2x VIRM. Elke dag dus 8 tot 12 bakken dubbeldeksquote:Op donderdag 19 november 2009 10:14 schreef Fixers het volgende:
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
uhmmm inderdaad dat was vroegâh, tegenwoordig is die tA bak, gewoon weer een mB bakquote:Op donderdag 19 november 2009 10:14 schreef Fixers het volgende:
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit![]()
quote:Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:
Wat mij betreft de mooiste trein ooit.
Helaas zal je die lange sets minder zien, de meeste zijn verkort om Kodama's te rijden vanuit Fukuoka ter vervanging van de afgevoerde serie 0. Daar rijden ze 285, al is dat altijd nog beter dan de 220 die de ouwe serie 0 kon halenquote:Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
WAT DE NEUK![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Wat mij betreft de mooiste trein ooit.
ze kunnen beter de meldingen aanpassen...quote:Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij was er vandaag alweer!
[..]
Binnen 24uur al de 2e keer
vrij common verhaalquote:Op donderdag 19 november 2009 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
Een stukje over de Railhopper: http://autobussen.blogspot.com/2009/11/ns-railhopper.html
Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:54 schreef greavy het volgende:
Ik kwam vandaag een artikeltje tegen op z24.nl dat Bombardier waarschijnlijk 860 treinen mag gaan bouwen voor de Franse spoorwegmaatschappij SNCF.
Elke trein heeft een capaciteit van minimaal 500 mensen. De totale order ligt rond de 8 miljard.
Alstom wou deze bouw ook hebben, maar lijkt de slag verloren te hebben.
Bombardier overtreft Alstom voor bouw Franse treinen
Klopt. Ik haalde het aan omdat ik het verdwijnen van de treinstellen wel jammer vind.quote:
Shinkansen-treinstellen worden in het algemeen slechts 15 jaar ingezet op hogesnelheidstrajecten, daarna worden ze doorgeschoven naar minder belangrijke spoorlijnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooitAlleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten
En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaanquote:Op donderdag 19 november 2009 20:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn.
Ik denk dat het 4 of 5 baks materiaal zal worden, alhoewel 500 passagiers per trein bij 5 baks komt op 100 plaatsen per bak. Dit is denk ik redelijk goed haalbaar.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaan!
Of Ansaldo-Bliksemquote:Op donderdag 19 november 2009 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig is Bombardier Transportation wel een megabedrijf met meer dan 30.000 medewerkers (waarvan > 23.000 in Europa) dus qua mankracht komen ze niet tekort. Ik zie Stadler zo'n mega-order nog niet snel aannemen.
Morgen, zaterdag 21-11quote:Op woensdag 18 november 2009 02:02 schreef Socios het volgende:
Vanaf welke datum kan ik het nieuwe Spoorboekje kopen?
Een geluk dat het een bijna lege trein was.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342
Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342
Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Dit in de spits met een vol treinstel zou een ramp geweest zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen.
Normaal niet nee, maar misschien vond deze machinist het wel leuk?quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:32 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik zag daarnet wel iets heel merkwaardigs: Koploper 4217 reed met zo'n gele afdekplaat voor de koppeling rond. Ik dacht dat men dat nooit meer deed?
Je gaat Sinterklaas op de foto zetten?quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:33 schreef dennistd het volgende:
Morgenmiddag even richting Apeldoorn en Dieren voor de DM'90 die de VSM-lijn op gaat (12u erop in Apeldoorn, 15.30u eraf in Dieren). Toevallig las ik vanmorgen dat er in een hal naast Apeldoorn de Maten morgen een modelspoorbeurs is, dus daar ga ik tussendoor mooi even langs
Je hoort gewoon aan alle kanten allerlei speculatiesquote:Op vrijdag 20 november 2009 20:40 schreef James1988 het volgende:
Eerste berichten over het ongeval bij Bergen gisteren is dat de trein te snel reed. De baanvaksnelheid daar ter plaatse is 60 km/h, de schade toont aan dat er wel wat harder is gereden (denk ik).
Er liggen Waarschijnlijk alleen maar krokodillen, dan kun je er netzogoed niks wegleggenDit was gewoon waiting for disaster.
Ze moeten daar een Pieter van Vollenhove hebben... die man heeft al aangegeven dat ze sommige ongevallen niet eens meer willen onderzoeken als duidelijk blijkt dat dit aan ATB-gebreken te wijten valt [1], ik vraag me af wat hij van Memor als 'systeem' vindt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kakel nog maar even lekker door elkaar, en ik hoop dat men bij uitzondering eens een keer de moeite gaat nemen om dit WEL fatsoenlijk (IVW-style) te onderzoeken. Maar gezien in welk land het ongeval plaats had, en vooral ook in welk deel van dat land, heb ik er een hard hoofd in dat we er ooit nog wat van horen.
Nee, gewoon Memor afschaffen.quote:
En dan ERTMS erin?quote:
Klopt, dat moet ook wel want een sein missen heeft dus veel minder consequenties dan hier in Nederland. Ik vraag me af in hoeverre er überhaupt registratie van STS-passages is daar...quote:Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's. Alleen kan ik niet onbezorgd met een IC reizen als die met 140 een rood sein voorbijvliegt.
Voor zover mij bekend ook een weekendbediening, en rijden er doordeweeks meer treinen.quote:Andere vraag: wordt Noorderkempen per 13 december ook in het weekeinde bediend of houdt de NMBS het bij werkdagen?
Oh gaafquote:Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's.
Daar kan ik wel mee leven eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:47 schreef James1988 het volgende:
Alleen Antwerpen - Noorderkempen, er is nog niets wat naar Breda mag. Ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn anders gaat worden: M6 mag Nederland niet in (want buiten profiel), de HLE 13 mag Nederland ook niet in want Breda is geen grensstation.
De HLE 18 gaat hetzelfde lot tegemoet: omdat die geen ATB heeft* mag die ook slechts tot de grensstations (Rsd en Mt).
Op HGBTF.quote:Die krokodil is om 18h 12 gestoord gegaan ... bestuurder heeft dus niet moeten punten, en als je in slaap ligt dan telt lijnkennis niet meer hoor ...
Dit is niet zomaar een speculatie niet meer ... dit komt uit een betrouwbare bron ... volgens die bron zou de bestuurder ook aan zijn verwondingen overleden zijn ...
quote:... De trein naderde het station van Bergen met een overdreven snelheid omdat de teller van het treinstel geblokkeerd zou geweest zijn op 142 km/uur in plaats van de voorziene 60 km/uur voor dat stuk. ...
Wel mooi vrouwtje daar op het eindequote:Op vrijdag 20 november 2009 23:55 schreef Jump het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)n-reed-te-snel.dhtml
[..]
+ filmpje op bron.
Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:10 schreef James1988 het volgende:
"De teller zou geblokkeerd zijn op 142 km/u"... als ik dat goed begrijp een technisch defect waardoor het treinstel niet van snelheid zou kunnen minderen?
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Wordt ook echt tijd dat de NMBS van dit ongeluk leert en drastische maatregelen neemt. Maar het bestuur kennende ziet deze ravage meer als een 'bedrijfsongelukje'.
Dat was mijn gedachte ookquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wel mooi vrouwtje daar op het einde![]()
Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:19 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.
Het is slecht verwoord.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
Even opgezocht, dat is wel heer erg hoeveel dingen daar fout zijn gegaan waardoor het ongeluk kwam.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Heel weinig dus.quote:Als gevolg van dit ongeluk hebben alle machinisten nu een dienst-GSM
Wiki
Bron: NieuwsbladTransport.nlquote:DB Schenker verdubbelt elektrische locs
DB Schenker, de grootste goederenvervoerder over het spoor in Nederland, gaat het aantal elektrische locomotieven voor het vervoer naar Duitsland ruim verdubbelen. Dit heeft het bedrijf vrijdag meegedeeld. De goederenvervoerder reed sinds 2008 al met 26 elektrische locs voor de transporten tussen Nederland en Duitsland, daar komen er nu nog eens 32 bij.
De nieuwe milieuvriendelijke trekkrachten vervangen oudere diesellocomotieven. Momenteel rijdt DB Schenker nog met 120 diesellocs in Nederland.
Door de uitbreiding beschikt de vervoerder vanaf 13 december over 58 elektrische locomotieven voor het internationale goederenvervoer tussen Nederland en Duitsland.
Niet dus.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:42 schreef James1988 het volgende:
ATB is één van de betere systemen die er is, mede omdat het niet puntgebaseerd is. Wanneer het ATB-signaal wegvalt, kan een trein daar vrijwel meteen actie op ondernemen (door een snelremming uit te voeren na bijvoorbeeld 5 seconden zonder signaal te hebben gezeten).
Bij puntgebaseerde systemen heb je dat voordeel een stuk minder, omdat er slechts om de zoveel tijd informatie kan komen. In die 'split seconds' kan het al riskant worden. Vergelijkbaar aan ATB zijn het Duitse LZB en ERTMS Level 2.
Nou dat is toch prima dan? Bij memor kun je idd gewoon straffeloos met 160 door een rood sein heen knoerten, niemand die het wat boeit.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.
Man wat mis ik die treinen..quote:Op zondag 22 november 2009 19:35 schreef Zug-Chef het volgende:
ICK:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was ICLquote:Op zondag 22 november 2009 19:55 schreef Geerd het volgende:
Aaah oke ick reed altijd van deventer naar amsterdam, nu vaak virm.
Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)quote:Op zondag 22 november 2009 20:01 schreef dennistd het volgende:
ICK reed op Den Haag-Venlo
Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo.quote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)
aah okequote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo.
Heuj. Dat is snel opgeschoten. ;o Wil meer foto's ziennn. Maar zal volgende week als ik drheen ga eens kijken.quote:Op zondag 22 november 2009 18:30 schreef thats-me het volgende:
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!
[ link | afbeelding ]
Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december?quote:Op zondag 22 november 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nou moet ik weer naar NijverdalAnder keertje weer heur
Weekend is om nu
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenquote:Op zondag 22 november 2009 21:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december?
Anders kan je daar nog een leuk omreisritje van maken
Ik zou zeggen:quote:Op zondag 22 november 2009 21:50 schreef James1988 het volgende:
ICK, met de K van Kut.
ICRm met de R van Relaxed
Ik ben vrijdag de 18e waarschijnlijk present.quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenmaar dt is dus niet het geval
Mooi dichtbijquote:Op zondag 22 november 2009 18:30 schreef thats-me het volgende:
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!
[ link | afbeelding ]
Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
Hoe doe je dat toch?quote:Op zondag 22 november 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu braaf zijn allemaal
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal"..quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenmaar dt is dus niet het geval
Dik 20 minuten? Neeeh.quote:Op zondag 22 november 2009 22:56 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal"..
Rest van de foto's komen binnen het half uur
Er klopt niet veel van die aantallen locs. DB Schenker heeft in NL meer rijden dan alleen 120 6400-en en 26 1600-en. Bovendien wordt het meeste mat niet eens gebruikt om naar DLD te rijden.quote:Op zaterdag 21 november 2009 02:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: NieuwsbladTransport.nl
Elektrische loks zijn wel beter, ze zijn een stuk beter voor het milieu (heb ik horen zeggen).
Pourquoi?quote:Op maandag 23 november 2009 02:21 schreef James1988 het volgende:
* James1988 heeft zojuist even een retourtje Londen geboekt met de Eurostar
* JD gaat in februari weer eens.quote:Op maandag 23 november 2009 02:21 schreef James1988 het volgende:
* James1988 heeft zojuist even een retourtje Londen geboekt met de Eurostar
Het wordt nog een vol programma die dagquote:Op zondag 22 november 2009 22:56 schreef thats-me het volgende:
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren.
Tussen mij en Nijverdal. Dat zijn heel wat plaatsenquote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef thats-me het volgende:
Nee, in dat mooie plaatsje tussen jou en nijverdal ;-).. Foto's staan al op mijn Flickr, moet nog even verhaaltje bij typen voor hier..
Tussen MIJ en Nijverdal binnen afzienbare tijd heel wat minder dan nu nog het geval isquote:Op maandag 23 november 2009 09:24 schreef Crientj het volgende:
Tussen mij en Nijverdal. Dat zijn heel wat plaatsen
quote:Op maandag 23 november 2009 09:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
voor mij is nijverdal het 2e station
Nee, want hij heeft een kering van 2 minuten ofzo?quote:Op maandag 23 november 2009 10:12 schreef dennistd het volgende:
Anders komt de trein uit Enschede op het andere spoor denk ik
Ik zat trouwens al te kijken hoe ie de korte kering zou doen: hij vertrekt 4 minuten eerder uit Wierden
De auto is praktisch altijd sneller dan het OV..quote:Op maandag 23 november 2009 13:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Gisteren bij Amersfoort, nu tussen Putten en Nunspeet een kapotte bovenleiding.. Ben maar met de auto naar Utrecht gegaan, was er gewoon sneller dan normaal met het OV
Vaak wel, behalve wanneer je van stadscentrum naar stadscentrum wilt. Als je in een dorp wezen moet, is de auto meestal sneller.quote:Op maandag 23 november 2009 15:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De auto is praktisch altijd sneller dan het OV..
* Ofyles2 in december reservegeld op zak neemt. In geval van etterijen op Amf-Gn kan hij dan uitwijken via Lelystad Centrum.quote:Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef Mkr het volgende:
weer bij ermelo de bovenleiding.. 3x binnen het jaar al. is de weg daar hoger / bovenleiding lager ofzo:P
Daarom was ik met de auto. Terug heb ik er dan wel een uur over gedaanquote:Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef Mkr het volgende:
weer bij ermelo de bovenleiding.. 3x binnen het jaar al. is de weg daar hoger / bovenleiding lager ofzo:P
Ik dacht dat ik MarkoAlmelo dat bericht had geplaatstquote:Op maandag 23 november 2009 09:24 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tussen mij en Nijverdal. Dat zijn heel wat plaatsen
Nice foto'sAl heb ik echt geen zin om daar uit te stappen. Tis verder fietsen om bij
te zijn.
Voor mij het eerst volgendequote:Op maandag 23 november 2009 09:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
voor mij is nijverdal het 2e station
Toen ik moest gaan rond half 12 reed er niks.. Was rond 12 uur lekker in Utrechtquote:Op maandag 23 november 2009 18:52 schreef dennistd het volgende:
Maar tussen Putten en Utrecht rijden de stoppers toch wel gewoon?
Je moet maar zo denken: Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de treinquote:Op maandag 23 november 2009 19:24 schreef Igen het volgende:
Ach, maar 2:25 uur vertraging op een reis van 2:13 uur.
Die wordt onderdelenleverancier.quote:Op maandag 23 november 2009 19:39 schreef Jump het volgende:
Nog een foto van dodelijk ongeval van vorige week:
[ afbeelding ]
Ik moet er niet aan denken dat ik op een koude decemberavond compleet opgesloten raak in het hoge Noorden.quote:Op maandag 23 november 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken: Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein
Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan overquote:Op maandag 23 november 2009 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat ik op een koude decemberavond compleet opgesloten raak in het hoge Noorden.
Geweldige foto Fles, eindelijkquote:Op zondag 22 november 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu braaf zijn allemaal
quote:Greece
* ICE
Compulsory reservation
2nd class: ¤ 9,30 to ¤ 33,30 / 1st class: ¤ 11,90 to ¤ 41,20
price depends on distance
ICE is een treinsoort in griekenland, net als IC, EC, D-trein etc. Er rijdt dus wel degelijk een 'intercity expres', alleen is dat niet de Duitse ICE die jij gewend bent...quote:Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef sander89 het volgende:
Ben ik voor mijn interrail pas aan het kijken, kom ik dit tegen:
[..]
![]()
Twijfelde wel even, maar een ICE rijdt daar niet.
Lol apart, blijkbaar niet goed gezocht met google.quote:Op maandag 23 november 2009 20:43 schreef Eix het volgende:
[..]
ICE is een treinsoort in griekenland, net als IC, EC, D-trein etc. Er rijdt dus wel degelijk een 'intercity expres', alleen is dat niet de Duitse ICE die jij gewend bent...
www.db.dequote:Op maandag 23 november 2009 22:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik wil over een tijdje na een kameraad toe in Duitsland, om precies te zijn naar Kaiserslautern. Maar noway dat ik voor een retourtje (niet op dezelfde dag) bijna 200 euro ga betalen (via website ns highspeed). Ik vertrek vanaf Almelo.
Naar Berlijn is het 39 euro heen en 39 terug,.
Oke naar berlijn is de gewone IC, naar kaierslautern een ICE vanaf Arnhem.
Hoe kan ik het goedkoopst mogelijk een retourtje naar Kaiserslautern kopen? Ik heb een OV dus ik kan gratis naar een grenstation reizen.
Verhaal wordt mooier als je je ook realiseert dat er zo'n leuke digitale thermometer te zien was die van -9 tot -13 ging uiteindelijk. Altijd lachen geplande aankomst 23.14 en werkelijke aankomst 3.40 met de bus. Gelukkig was er drank aanwezigquote:Op maandag 23 november 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over
En wanneer je zoals ik dagelijks van een woonwijk in Zoetermeer naar een industrieterrein in Almere rijdt is het het met de trein (helaas helaas) ook 'net' niet.... :-( Qua comfort zou ik de trein kiezen (lekker rondkijken cq tukken) maar qua reistijd wint de auto het in meer dan 90% van de dagen schat ik.quote:Op maandag 23 november 2009 16:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vaak wel, behalve wanneer je van stadscentrum naar stadscentrum wilt. Als je in een dorp wezen moet, is de auto meestal sneller.
Fiets in de buurt van het meest dichtbijzijnde station in Almere stallen?quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
En wanneer je zoals ik dagelijks van een woonwijk in Zoetermeer naar een industrieterrein in Almere rijdt is het het met de trein (helaas helaas) ook 'net' niet.... :-( Qua comfort zou ik de trein kiezen (lekker rondkijken cq tukken) maar qua reistijd wint de auto het in meer dan 90% van de dagen schat ik.
quote:NS kraakt plan tegen overlast HSL
23 november 2009
De NS kraakt het voorstel van CDA Tweede Kamerlid Koopmans om de geluidsoverlast op het HSL-traject aan te pakken.
Koopmans wil de huidige treinstellen vervangen door 45 jaar oude exemplaren uit Duitsland, die nu werkloos op een rangeerterrein in de buurt van Amsterdam staan. De oude ICL treinen zouden stiller zijn dan de huidige.
Volgens de Nederlandse Spoorwegen voldoen de Duitse treinstellen niet aan de normen. Zo hebben ze geen airco en een erg smalle klapdeur. Bovendien zijn de treinen door het ministerie van Verkeer en Waterstaat verboden op het HSL-tracé.
De komende maanden onderzoekt de Milieudienst Rijnmond DCMR of de herrie langs het spoor gevolgen heeft voor de gezondheid van omwonenden.
En de ze voldoen niet aan de milieu-normen: het toilet lost gewoon op de railsquote:
Eigenlijk slaat het nergens op dat je zulke grote verschillen krijgt voor exact dezelfde stoel in exact dezelfde trein.quote:Op maandag 23 november 2009 23:14 schreef Socios het volgende:
Ach, dat valt ook wel mee. Soms kun je 1e klas via NS Hispeed goedkoper reizen dan 2e klas via Deutsche Bahn. Voor iedere reis is het even zoeken naar de beste optie. Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken voor welke trein naar welke bestemming. Ik kwam laatst bij de optie TGV Europe uit voor het boeken van een reis.
Dat is het niet alleen he, je hebt ook andere voorwaarden waar je voor betaalt. Bijvoorbeeld het gemak van op het laatste moment te kunnen beslissen / omboeken / annuleren. Dat maakt dat het gewoon goedkoper is als je ver van te voren boekt en je je ook vastlegt om die reis op dat moment te gaan maken. Dan heeft de vervoerder daar verder geen onzekerheid over, en dus geen risico wat hij hoeft af te dekkenquote:Op dinsdag 24 november 2009 08:11 schreef Cothen het volgende:
[..]
Eigenlijk slaat het nergens op dat je zulke grote verschillen krijgt voor exact dezelfde stoel in exact dezelfde trein.
Gaat niet gebeuren. Vooralsnog verdwijnen de bakken ICL zo langzamerhand van Dijksgracht en worden ze terug naar Duitsland gebracht. Van de 106 bakken zijn er na vandaag nog 83 in ons land.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:07 schreef RubenK het volgende:
[..]
De ICL treinstellen zijn ook 200km/h geschiktAls ze die nou eens reviseren...
wordt tijd dat die dingen eens op de Hoekse Lijn gaan rijdenquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:43 schreef Yreal het volgende:
Vanochtend eindelijk een SLeT vanaf zoetermeer![]()
puike treintjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |