abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:24:42 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74903087
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:19 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.
Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
pi_74903207
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
Het is slecht verwoord.
De snelheid op het moment van de impact was 142 km/h, daarna zal de snelheid waarschijnlijk 0 zijn geweest omdat er geen contact meer was met de sporen.
pi_74904520
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Even opgezocht, dat is wel heer erg hoeveel dingen daar fout zijn gegaan waardoor het ongeluk kwam.

Al hebben ze er wel van geleerd.

quote:
Als gevolg van dit ongeluk hebben alle machinisten nu een dienst-GSM
Wiki
Heel weinig dus.


Tja ATB in Nederland is ook niet echt super veilig, maar als je het vergelijkt met Belgen met een systeem uit 1930 is het hier nog best aardig geregeld.

Indusi is ook geïntroduceerd voor de oorlog maar dat hebben de Duitsers tenminste wel nog door ontwikkelt en verbeterd.

[ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 21-11-2009 01:43:48 ]
............................
  zaterdag 21 november 2009 @ 01:42:05 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74904577
ATB is één van de betere systemen die er is, mede omdat het niet puntgebaseerd is. Wanneer het ATB-signaal wegvalt, kan een trein daar vrijwel meteen actie op ondernemen (door een snelremming uit te voeren na bijvoorbeeld 5 seconden zonder signaal te hebben gezeten).

Bij puntgebaseerde systemen heb je dat voordeel een stuk minder, omdat er slechts om de zoveel tijd informatie kan komen. In die 'split seconds' kan het al riskant worden. Vergelijkbaar aan ATB zijn het Duitse LZB en ERTMS Level 2.
  zaterdag 21 november 2009 @ 02:14:06 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74904825
quote:
DB Schenker verdubbelt elektrische locs
DB Schenker, de grootste goederenvervoerder over het spoor in Nederland, gaat het aantal elektrische locomotieven voor het vervoer naar Duitsland ruim verdubbelen. Dit heeft het bedrijf vrijdag meegedeeld. De goederenvervoerder reed sinds 2008 al met 26 elektrische locs voor de transporten tussen Nederland en Duitsland, daar komen er nu nog eens 32 bij.

De nieuwe milieuvriendelijke trekkrachten vervangen oudere diesellocomotieven. Momenteel rijdt DB Schenker nog met 120 diesellocs in Nederland.

Door de uitbreiding beschikt de vervoerder vanaf 13 december over 58 elektrische locomotieven voor het internationale goederenvervoer tussen Nederland en Duitsland.
Bron: NieuwsbladTransport.nl
Elektrische loks zijn wel beter, ze zijn een stuk beter voor het milieu (heb ik horen zeggen).


Enne, die Belgen moeten eens hun beveiligingen opkrikken daarzo, dit ongeluk is niet meer als een simpel iets te bevatten..
  zaterdag 21 november 2009 @ 02:38:46 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74905035
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Niet dus.

Nu begrijp ik de creatieve reizigersberekening van de Belgische OV-bedrijven, namelijk de verhulling dat Belgen hun abonnement verruilen voor een eigen wagen.

Combineer dit met naïeve overheden die de OV-bedrijven volpompt met geld, dan weet je waarom de regeringen met een kettingzaag in begrotingen moeten snijden.

Ik bestel alvast popcorn voor 13 december, afwachten of STIB/MIVB daadwerkelijk staakt.
pi_74905554
Ik ga vandaag maar weer eens mijn leven wagen in die afvallige provincie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74907251
Daar is Fok! weer.
pi_74907272
  Moderator zaterdag 21 november 2009 @ 21:48:22 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_74907320
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74907542
Eindelijk!
  zaterdag 21 november 2009 @ 21:55:33 #212
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74907621
Zo, de Muizekop is vanmorgen vroeg naar het mooiste plekje van het spoorwegmuseum gebracht, hier staattie te glimmen in de novemberzon.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 november 2009 @ 22:21:17 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74908548
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:42 schreef James1988 het volgende:
ATB is één van de betere systemen die er is, mede omdat het niet puntgebaseerd is. Wanneer het ATB-signaal wegvalt, kan een trein daar vrijwel meteen actie op ondernemen (door een snelremming uit te voeren na bijvoorbeeld 5 seconden zonder signaal te hebben gezeten).

Bij puntgebaseerde systemen heb je dat voordeel een stuk minder, omdat er slechts om de zoveel tijd informatie kan komen. In die 'split seconds' kan het al riskant worden. Vergelijkbaar aan ATB zijn het Duitse LZB en ERTMS Level 2.
ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74908687
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.
Nou dat is toch prima dan? Bij memor kun je idd gewoon straffeloos met 160 door een rood sein heen knoerten, niemand die het wat boeit. Dat noemen ze daar "beveiliging"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 21 november 2009 @ 22:46:31 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74909424
Drie plaatjes van DM'90 3401 op de VSM-lijn vandaag:


station Apeldoorn


de eerste overweg in de VSM-lijn


station Dieren
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74912577
Jajaja, het oude letter-/ cijfertype is terug in het Spoorboekje 2010.
pi_74913395
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!


Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
pi_74915336
Wat is het verschil tussen ick en icr trouwens?:P
pi_74915438
ICK:





ICR:

pi_74915686
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:35 schreef Zug-Chef het volgende:
ICK:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Man wat mis ik die treinen..
pi_74916119
Aaah oke ick reed altijd van deventer naar amsterdam, nu vaak virm.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2009 @ 19:56:51 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74916181
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:55 schreef Geerd het volgende:
Aaah oke ick reed altijd van deventer naar amsterdam, nu vaak virm.
Dat was ICL

http://nl.wikipedia.org/wiki/ICL
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74916283
Waar rijd de ick nog dan of reet?
  Redactie Sport zondag 22 november 2009 @ 20:01:13 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74916365
ICK reed op Den Haag-Venlo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74918279
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:01 schreef dennistd het volgende:
ICK reed op Den Haag-Venlo
Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')