Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:19 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.
Het is slecht verwoord.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
Even opgezocht, dat is wel heer erg hoeveel dingen daar fout zijn gegaan waardoor het ongeluk kwam.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Heel weinig dus.quote:Als gevolg van dit ongeluk hebben alle machinisten nu een dienst-GSM
Wiki
Bron: NieuwsbladTransport.nlquote:DB Schenker verdubbelt elektrische locs
DB Schenker, de grootste goederenvervoerder over het spoor in Nederland, gaat het aantal elektrische locomotieven voor het vervoer naar Duitsland ruim verdubbelen. Dit heeft het bedrijf vrijdag meegedeeld. De goederenvervoerder reed sinds 2008 al met 26 elektrische locs voor de transporten tussen Nederland en Duitsland, daar komen er nu nog eens 32 bij.
De nieuwe milieuvriendelijke trekkrachten vervangen oudere diesellocomotieven. Momenteel rijdt DB Schenker nog met 120 diesellocs in Nederland.
Door de uitbreiding beschikt de vervoerder vanaf 13 december over 58 elektrische locomotieven voor het internationale goederenvervoer tussen Nederland en Duitsland.
Niet dus.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:42 schreef James1988 het volgende:
ATB is één van de betere systemen die er is, mede omdat het niet puntgebaseerd is. Wanneer het ATB-signaal wegvalt, kan een trein daar vrijwel meteen actie op ondernemen (door een snelremming uit te voeren na bijvoorbeeld 5 seconden zonder signaal te hebben gezeten).
Bij puntgebaseerde systemen heb je dat voordeel een stuk minder, omdat er slechts om de zoveel tijd informatie kan komen. In die 'split seconds' kan het al riskant worden. Vergelijkbaar aan ATB zijn het Duitse LZB en ERTMS Level 2.
Nou dat is toch prima dan? Bij memor kun je idd gewoon straffeloos met 160 door een rood sein heen knoerten, niemand die het wat boeit.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.
Man wat mis ik die treinen..quote:Op zondag 22 november 2009 19:35 schreef Zug-Chef het volgende:
ICK:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was ICLquote:Op zondag 22 november 2009 19:55 schreef Geerd het volgende:
Aaah oke ick reed altijd van deventer naar amsterdam, nu vaak virm.
Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)quote:Op zondag 22 november 2009 20:01 schreef dennistd het volgende:
ICK reed op Den Haag-Venlo
Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo.quote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)
aah okequote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo.
Heuj. Dat is snel opgeschoten. ;o Wil meer foto's ziennn. Maar zal volgende week als ik drheen ga eens kijken.quote:Op zondag 22 november 2009 18:30 schreef thats-me het volgende:
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!
[ link | afbeelding ]
Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december?quote:Op zondag 22 november 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nou moet ik weer naar NijverdalAnder keertje weer heur
Weekend is om nu
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenquote:Op zondag 22 november 2009 21:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december?
Anders kan je daar nog een leuk omreisritje van maken
Ik zou zeggen:quote:Op zondag 22 november 2009 21:50 schreef James1988 het volgende:
ICK, met de K van Kut.
ICRm met de R van Relaxed
Ik ben vrijdag de 18e waarschijnlijk present.quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenmaar dt is dus niet het geval
Mooi dichtbijquote:Op zondag 22 november 2009 18:30 schreef thats-me het volgende:
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!
[ link | afbeelding ]
Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
Hoe doe je dat toch?quote:Op zondag 22 november 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu braaf zijn allemaal
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal"..quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenmaar dt is dus niet het geval
Dik 20 minuten? Neeeh.quote:Op zondag 22 november 2009 22:56 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal"..
Rest van de foto's komen binnen het half uur
Er klopt niet veel van die aantallen locs. DB Schenker heeft in NL meer rijden dan alleen 120 6400-en en 26 1600-en. Bovendien wordt het meeste mat niet eens gebruikt om naar DLD te rijden.quote:Op zaterdag 21 november 2009 02:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: NieuwsbladTransport.nl
Elektrische loks zijn wel beter, ze zijn een stuk beter voor het milieu (heb ik horen zeggen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |