abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:24:42 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74903087
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:19 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.
Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
pi_74903207
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
Het is slecht verwoord.
De snelheid op het moment van de impact was 142 km/h, daarna zal de snelheid waarschijnlijk 0 zijn geweest omdat er geen contact meer was met de sporen.
pi_74904520
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Even opgezocht, dat is wel heer erg hoeveel dingen daar fout zijn gegaan waardoor het ongeluk kwam.

Al hebben ze er wel van geleerd.

quote:
Als gevolg van dit ongeluk hebben alle machinisten nu een dienst-GSM
Wiki
Heel weinig dus.


Tja ATB in Nederland is ook niet echt super veilig, maar als je het vergelijkt met Belgen met een systeem uit 1930 is het hier nog best aardig geregeld.

Indusi is ook geïntroduceerd voor de oorlog maar dat hebben de Duitsers tenminste wel nog door ontwikkelt en verbeterd.

[ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 21-11-2009 01:43:48 ]
............................
  zaterdag 21 november 2009 @ 01:42:05 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74904577
ATB is één van de betere systemen die er is, mede omdat het niet puntgebaseerd is. Wanneer het ATB-signaal wegvalt, kan een trein daar vrijwel meteen actie op ondernemen (door een snelremming uit te voeren na bijvoorbeeld 5 seconden zonder signaal te hebben gezeten).

Bij puntgebaseerde systemen heb je dat voordeel een stuk minder, omdat er slechts om de zoveel tijd informatie kan komen. In die 'split seconds' kan het al riskant worden. Vergelijkbaar aan ATB zijn het Duitse LZB en ERTMS Level 2.
  zaterdag 21 november 2009 @ 02:14:06 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74904825
quote:
DB Schenker verdubbelt elektrische locs
DB Schenker, de grootste goederenvervoerder over het spoor in Nederland, gaat het aantal elektrische locomotieven voor het vervoer naar Duitsland ruim verdubbelen. Dit heeft het bedrijf vrijdag meegedeeld. De goederenvervoerder reed sinds 2008 al met 26 elektrische locs voor de transporten tussen Nederland en Duitsland, daar komen er nu nog eens 32 bij.

De nieuwe milieuvriendelijke trekkrachten vervangen oudere diesellocomotieven. Momenteel rijdt DB Schenker nog met 120 diesellocs in Nederland.

Door de uitbreiding beschikt de vervoerder vanaf 13 december over 58 elektrische locomotieven voor het internationale goederenvervoer tussen Nederland en Duitsland.
Bron: NieuwsbladTransport.nl
Elektrische loks zijn wel beter, ze zijn een stuk beter voor het milieu (heb ik horen zeggen).


Enne, die Belgen moeten eens hun beveiligingen opkrikken daarzo, dit ongeluk is niet meer als een simpel iets te bevatten..
  zaterdag 21 november 2009 @ 02:38:46 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74905035
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Niet dus.

Nu begrijp ik de creatieve reizigersberekening van de Belgische OV-bedrijven, namelijk de verhulling dat Belgen hun abonnement verruilen voor een eigen wagen.

Combineer dit met naïeve overheden die de OV-bedrijven volpompt met geld, dan weet je waarom de regeringen met een kettingzaag in begrotingen moeten snijden.

Ik bestel alvast popcorn voor 13 december, afwachten of STIB/MIVB daadwerkelijk staakt.
pi_74905554
Ik ga vandaag maar weer eens mijn leven wagen in die afvallige provincie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74907251
Daar is Fok! weer.
pi_74907272
  Moderator zaterdag 21 november 2009 @ 21:48:22 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_74907320
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74907542
Eindelijk!
  zaterdag 21 november 2009 @ 21:55:33 #212
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74907621
Zo, de Muizekop is vanmorgen vroeg naar het mooiste plekje van het spoorwegmuseum gebracht, hier staattie te glimmen in de novemberzon.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 november 2009 @ 22:21:17 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74908548
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:42 schreef James1988 het volgende:
ATB is één van de betere systemen die er is, mede omdat het niet puntgebaseerd is. Wanneer het ATB-signaal wegvalt, kan een trein daar vrijwel meteen actie op ondernemen (door een snelremming uit te voeren na bijvoorbeeld 5 seconden zonder signaal te hebben gezeten).

Bij puntgebaseerde systemen heb je dat voordeel een stuk minder, omdat er slechts om de zoveel tijd informatie kan komen. In die 'split seconds' kan het al riskant worden. Vergelijkbaar aan ATB zijn het Duitse LZB en ERTMS Level 2.
ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74908687
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.
Nou dat is toch prima dan? Bij memor kun je idd gewoon straffeloos met 160 door een rood sein heen knoerten, niemand die het wat boeit. Dat noemen ze daar "beveiliging"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 21 november 2009 @ 22:46:31 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74909424
Drie plaatjes van DM'90 3401 op de VSM-lijn vandaag:


station Apeldoorn


de eerste overweg in de VSM-lijn


station Dieren
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74912577
Jajaja, het oude letter-/ cijfertype is terug in het Spoorboekje 2010.
pi_74913395
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!


Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
pi_74915336
Wat is het verschil tussen ick en icr trouwens?:P
Ik zwaai naar dieren.
pi_74915438
ICK:





ICR:

pi_74915686
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:35 schreef Zug-Chef het volgende:
ICK:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Man wat mis ik die treinen..
pi_74916119
Aaah oke ick reed altijd van deventer naar amsterdam, nu vaak virm.
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2009 @ 19:56:51 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74916181
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:55 schreef Geerd het volgende:
Aaah oke ick reed altijd van deventer naar amsterdam, nu vaak virm.
Dat was ICL

http://nl.wikipedia.org/wiki/ICL
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74916283
Waar rijd de ick nog dan of reet?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport zondag 22 november 2009 @ 20:01:13 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74916365
ICK reed op Den Haag-Venlo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74918279
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:01 schreef dennistd het volgende:
ICK reed op Den Haag-Venlo
Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2009 @ 20:42:54 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74918333
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)
Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74918336
Leuk die bovenleiding bij Amersfoort, ben thuisgekomen met een vertraging van 2,5 uur
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_74918655
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo.
aah oke
Ik zwaai naar dieren.
pi_74919266
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:30 schreef thats-me het volgende:
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!
[ link | afbeelding ]

Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
Heuj. Dat is snel opgeschoten. ;o Wil meer foto's ziennn. Maar zal volgende week als ik drheen ga eens kijken.
Neem de camera wel mee.
Verdorie, ik was al bijna vergeten dat het over ongeveer een maand zo is.
Moet mn lief verder fietsen. ;o Ha, heb ik het geluk dattie zijn rijbewijs heeft
  zondag 22 november 2009 @ 21:01:02 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74919381
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Hij heeft hem eindelijk hoor


Nu braaf zijn allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 november 2009 @ 21:02:46 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74919502
Oh nou moet ik weer naar Nijverdal Ander keertje weer heur Weekend is om nu
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74921440
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[ afbeelding ]
Hihi, die foto heb ik gemaakt.
pi_74921811
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nou moet ik weer naar Nijverdal Ander keertje weer heur Weekend is om nu
Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december?
Anders kan je daar nog een leuk omreisritje van maken
  zondag 22 november 2009 @ 21:50:38 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74922201
ICK, met de K van Kut.
ICRm met de R van Relaxed
  zondag 22 november 2009 @ 21:52:31 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74922331
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:43 schreef Crientj het volgende:

[..]

Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december?
Anders kan je daar nog een leuk omreisritje van maken
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppen maar dt is dus niet het geval
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2009 @ 22:03:39 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74923013
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:50 schreef James1988 het volgende:
ICK, met de K van Kut.
ICRm met de R van Relaxed
Ik zou zeggen:

ICK met de K van Kwaliteit
ICRm met de R van Rommel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 november 2009 @ 22:05:11 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74923098
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppen maar dt is dus niet het geval
Ik ben vrijdag de 18e waarschijnlijk present.

Waarschijnlijk reis ik: Sloterdijk-Delft-Den Haag/Rotterdam-Utrecht-Groningen-Amersfoort-Amsterdam Centraal/Sloterdijk

Ik bedoel Groningen, Fles.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ofyles2 op 22-11-2009 22:18:59 ]
pi_74923565
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:30 schreef thats-me het volgende:
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!
[ link | afbeelding ]

Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
Mooi dichtbij
  zondag 22 november 2009 @ 22:19:58 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74923903
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nu braaf zijn allemaal
Hoe doe je dat toch?
  zondag 22 november 2009 @ 22:39:13 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74924864
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat toch?
Wat bedoel je precies?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74925368
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Die sexy poses van je
hula
  zondag 22 november 2009 @ 22:54:06 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74925479
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:51 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Die sexy poses van je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74925550
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppen maar dt is dus niet het geval
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal"..

Rest van de foto's komen binnen het half uur
pi_74926145
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:56 schreef thats-me het volgende:

[..]

Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal"..

Rest van de foto's komen binnen het half uur
Dik 20 minuten? Neeeh.
Woon jij zelf ook in Nijverdal?
pi_74926849
Nee, in dat mooie plaatsje tussen jou en nijverdal ;-).. Foto's staan al op mijn Flickr, moet nog even verhaaltje bij typen voor hier..
pi_74927450
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: NieuwsbladTransport.nl
Elektrische loks zijn wel beter, ze zijn een stuk beter voor het milieu (heb ik horen zeggen).
Er klopt niet veel van die aantallen locs. DB Schenker heeft in NL meer rijden dan alleen 120 6400-en en 26 1600-en. Bovendien wordt het meeste mat niet eens gebruikt om naar DLD te rijden.
So we just called him Fred too
pi_74928027
Gisteravond bedacht ik mij dat ik ook wel richting Nijverdal kon gaan om de werkzaamheden aan station Nijverdal West vast te leggen. Ik was niet de enigste die dit idee bedacht had, want er liepen op het drukste moment een man of 60 rond, de auto's op de parkeerplaats bleven ook af en aan rijden.. En dat is toch wel opvallend voor een station weer nog geen trein stopt.


Sinds eind vorige week hangt hier het bordje. Dat vraagt natuurlijk om een foto.


Vanaf hier boven heb je straks mooi uitzicht over de bouw van het Combiplan N35 en Zwembad het Ravijn. Nu kun je er de werkzaamheden aan station Nijverdal West ook nog goed volgen.


Vanaf een grote parkeerplaats boven op de Holterberg moet je via trappen en een tunnel lopen om uiteindelijk op het perron terecht te komen... Over deze tunnel, komt een weg te lopen voor werk verkeer..


NS blijft nu het kan nog gewoon vrolijk door rijden, getuigd ook deze zwaaiende machinist. Hij had ook ruim 40 man voor zich staan welke allemaal de bouw van het station aan het bekijken waren.



De 3 overwegen op deze bovenstaande foto zullen straks allemaal verleden tijd zijn wanneer de treinen, en auto verkeer hier onder de grond gaan.Het station komt straks niet na de 3e, maar tussen de 2de en 3de overgang te liggen. Zodat je nog sneller in het hartje van Nijverdal bent.
De verdiepte bak begint zo'n 20 meter voor de eerste overgang, en komt ruim 50 meter naar het huidige station weer boven de grond. Daarna zal het dubbele spoor, en de autoweg N35 nog enkele 100 meters naast elkaar door gaan, voor zij elkaars zijden weer scheiden.
Het lijkt misschien nog niet zo ver, maar de bovenste trein op de foto, bevind zich toch op 1km afstand van mij. En zal straks wanneer de werkzaamheden zijn afgerond, dan ook net weer in de open lucht rond rijden.


Nu zijn we op het perron en kijken wij richting Nijverdal. Over 3 weken stoppen hier toch echt de eerste treinen, ze zullen dus nog wel moeten opschieten met de rails plaatsen.


En als laatste kijken wij nog even richting Zwolle, wat hier bij goed op valt is het hoogte verschil tussen de parkeerplaats en het perron. Ook zie je de tunnel waar straks het werkverkeer over heen zal rijden.

Deze foto's en andere zijn ook terug te vinden op flickr
pi_74928386
Leuke foto's! Grappig om te zien dat er zo veel mensen op af komen.
  maandag 23 november 2009 @ 02:21:00 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74929961
* James1988 heeft zojuist even een retourtje Londen geboekt met de Eurostar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')