Even opgezocht, dat is wel heer erg hoeveel dingen daar fout zijn gegaan waardoor het ongeluk kwam.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Heel weinig dus.quote:Als gevolg van dit ongeluk hebben alle machinisten nu een dienst-GSM
Wiki
Bron: NieuwsbladTransport.nlquote:DB Schenker verdubbelt elektrische locs
DB Schenker, de grootste goederenvervoerder over het spoor in Nederland, gaat het aantal elektrische locomotieven voor het vervoer naar Duitsland ruim verdubbelen. Dit heeft het bedrijf vrijdag meegedeeld. De goederenvervoerder reed sinds 2008 al met 26 elektrische locs voor de transporten tussen Nederland en Duitsland, daar komen er nu nog eens 32 bij.
De nieuwe milieuvriendelijke trekkrachten vervangen oudere diesellocomotieven. Momenteel rijdt DB Schenker nog met 120 diesellocs in Nederland.
Door de uitbreiding beschikt de vervoerder vanaf 13 december over 58 elektrische locomotieven voor het internationale goederenvervoer tussen Nederland en Duitsland.
Niet dus.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:20 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:42 schreef James1988 het volgende:
ATB is één van de betere systemen die er is, mede omdat het niet puntgebaseerd is. Wanneer het ATB-signaal wegvalt, kan een trein daar vrijwel meteen actie op ondernemen (door een snelremming uit te voeren na bijvoorbeeld 5 seconden zonder signaal te hebben gezeten).
Bij puntgebaseerde systemen heb je dat voordeel een stuk minder, omdat er slechts om de zoveel tijd informatie kan komen. In die 'split seconds' kan het al riskant worden. Vergelijkbaar aan ATB zijn het Duitse LZB en ERTMS Level 2.
Nou dat is toch prima dan? Bij memor kun je idd gewoon straffeloos met 160 door een rood sein heen knoerten, niemand die het wat boeit.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ATB NG werkt juist wel met bakens. Echter is het systeem wel zodanig dat als je een baken mist je maar met 15 km/h verder kunt rijden.
Man wat mis ik die treinen..quote:Op zondag 22 november 2009 19:35 schreef Zug-Chef het volgende:
ICK:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was ICLquote:Op zondag 22 november 2009 19:55 schreef Geerd het volgende:
Aaah oke ick reed altijd van deventer naar amsterdam, nu vaak virm.
Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)quote:Op zondag 22 november 2009 20:01 schreef dennistd het volgende:
ICK reed op Den Haag-Venlo
Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo.quote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz laatste paar keren toch gewoon 10bakken icr mee gehad.(3 af laten sluiten)
aah okequote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het ICR vervangt het ICK op Den Haag - Venlo.
Heuj. Dat is snel opgeschoten. ;o Wil meer foto's ziennn. Maar zal volgende week als ik drheen ga eens kijken.quote:Op zondag 22 november 2009 18:30 schreef thats-me het volgende:
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!
[ link | afbeelding ]
Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december?quote:Op zondag 22 november 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nou moet ik weer naar NijverdalAnder keertje weer heur
Weekend is om nu
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenquote:Op zondag 22 november 2009 21:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je gaat niet toevallig naar het Glazen huis in december?
Anders kan je daar nog een leuk omreisritje van maken
Ik zou zeggen:quote:Op zondag 22 november 2009 21:50 schreef James1988 het volgende:
ICK, met de K van Kut.
ICRm met de R van Relaxed
Ik ben vrijdag de 18e waarschijnlijk present.quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenmaar dt is dus niet het geval
Mooi dichtbijquote:Op zondag 22 november 2009 18:30 schreef thats-me het volgende:
Nieuw doelwit voor Fles, en nog in Nederland ook!!
[ link | afbeelding ]
Later vanavond volgen meer foto's, als Fok! online blijft
Hoe doe je dat toch?quote:Op zondag 22 november 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu braaf zijn allemaal
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal"..quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou er morgenavond heen gaan, als er wt zou stoppenmaar dt is dus niet het geval
Dik 20 minuten? Neeeh.quote:Op zondag 22 november 2009 22:56 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren. En het is toch nog wel dik 20 min lopen vanaf Nijverdal "centraal"..
Rest van de foto's komen binnen het half uur
Er klopt niet veel van die aantallen locs. DB Schenker heeft in NL meer rijden dan alleen 120 6400-en en 26 1600-en. Bovendien wordt het meeste mat niet eens gebruikt om naar DLD te rijden.quote:Op zaterdag 21 november 2009 02:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: NieuwsbladTransport.nl
Elektrische loks zijn wel beter, ze zijn een stuk beter voor het milieu (heb ik horen zeggen).
Pourquoi?quote:Op maandag 23 november 2009 02:21 schreef James1988 het volgende:
* James1988 heeft zojuist even een retourtje Londen geboekt met de Eurostar
* JD gaat in februari weer eens.quote:Op maandag 23 november 2009 02:21 schreef James1988 het volgende:
* James1988 heeft zojuist even een retourtje Londen geboekt met de Eurostar
Het wordt nog een vol programma die dagquote:Op zondag 22 november 2009 22:56 schreef thats-me het volgende:
Nee dat gaat echt pas de 13de gebeuren.
Tussen mij en Nijverdal. Dat zijn heel wat plaatsenquote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef thats-me het volgende:
Nee, in dat mooie plaatsje tussen jou en nijverdal ;-).. Foto's staan al op mijn Flickr, moet nog even verhaaltje bij typen voor hier..
Tussen MIJ en Nijverdal binnen afzienbare tijd heel wat minder dan nu nog het geval isquote:Op maandag 23 november 2009 09:24 schreef Crientj het volgende:
Tussen mij en Nijverdal. Dat zijn heel wat plaatsen
quote:Op maandag 23 november 2009 09:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
voor mij is nijverdal het 2e station
Nee, want hij heeft een kering van 2 minuten ofzo?quote:Op maandag 23 november 2009 10:12 schreef dennistd het volgende:
Anders komt de trein uit Enschede op het andere spoor denk ik
Ik zat trouwens al te kijken hoe ie de korte kering zou doen: hij vertrekt 4 minuten eerder uit Wierden
De auto is praktisch altijd sneller dan het OV..quote:Op maandag 23 november 2009 13:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Gisteren bij Amersfoort, nu tussen Putten en Nunspeet een kapotte bovenleiding.. Ben maar met de auto naar Utrecht gegaan, was er gewoon sneller dan normaal met het OV
Vaak wel, behalve wanneer je van stadscentrum naar stadscentrum wilt. Als je in een dorp wezen moet, is de auto meestal sneller.quote:Op maandag 23 november 2009 15:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De auto is praktisch altijd sneller dan het OV..
* Ofyles2 in december reservegeld op zak neemt. In geval van etterijen op Amf-Gn kan hij dan uitwijken via Lelystad Centrum.quote:Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef Mkr het volgende:
weer bij ermelo de bovenleiding.. 3x binnen het jaar al. is de weg daar hoger / bovenleiding lager ofzo:P
Daarom was ik met de auto. Terug heb ik er dan wel een uur over gedaanquote:Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef Mkr het volgende:
weer bij ermelo de bovenleiding.. 3x binnen het jaar al. is de weg daar hoger / bovenleiding lager ofzo:P
Ik dacht dat ik MarkoAlmelo dat bericht had geplaatstquote:Op maandag 23 november 2009 09:24 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tussen mij en Nijverdal. Dat zijn heel wat plaatsen
Nice foto'sAl heb ik echt geen zin om daar uit te stappen. Tis verder fietsen om bij
te zijn.
Voor mij het eerst volgendequote:Op maandag 23 november 2009 09:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
voor mij is nijverdal het 2e station
Toen ik moest gaan rond half 12 reed er niks.. Was rond 12 uur lekker in Utrechtquote:Op maandag 23 november 2009 18:52 schreef dennistd het volgende:
Maar tussen Putten en Utrecht rijden de stoppers toch wel gewoon?
Je moet maar zo denken: Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de treinquote:Op maandag 23 november 2009 19:24 schreef Igen het volgende:
Ach, maar 2:25 uur vertraging op een reis van 2:13 uur.
Die wordt onderdelenleverancier.quote:Op maandag 23 november 2009 19:39 schreef Jump het volgende:
Nog een foto van dodelijk ongeval van vorige week:
[ afbeelding ]
Ik moet er niet aan denken dat ik op een koude decemberavond compleet opgesloten raak in het hoge Noorden.quote:Op maandag 23 november 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken: Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein
Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan overquote:Op maandag 23 november 2009 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat ik op een koude decemberavond compleet opgesloten raak in het hoge Noorden.
Geweldige foto Fles, eindelijkquote:Op zondag 22 november 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu braaf zijn allemaal
quote:Greece
* ICE
Compulsory reservation
2nd class: ¤ 9,30 to ¤ 33,30 / 1st class: ¤ 11,90 to ¤ 41,20
price depends on distance
ICE is een treinsoort in griekenland, net als IC, EC, D-trein etc. Er rijdt dus wel degelijk een 'intercity expres', alleen is dat niet de Duitse ICE die jij gewend bent...quote:Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef sander89 het volgende:
Ben ik voor mijn interrail pas aan het kijken, kom ik dit tegen:
[..]
![]()
Twijfelde wel even, maar een ICE rijdt daar niet.
Lol apart, blijkbaar niet goed gezocht met google.quote:Op maandag 23 november 2009 20:43 schreef Eix het volgende:
[..]
ICE is een treinsoort in griekenland, net als IC, EC, D-trein etc. Er rijdt dus wel degelijk een 'intercity expres', alleen is dat niet de Duitse ICE die jij gewend bent...
www.db.dequote:Op maandag 23 november 2009 22:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik wil over een tijdje na een kameraad toe in Duitsland, om precies te zijn naar Kaiserslautern. Maar noway dat ik voor een retourtje (niet op dezelfde dag) bijna 200 euro ga betalen (via website ns highspeed). Ik vertrek vanaf Almelo.
Naar Berlijn is het 39 euro heen en 39 terug,.
Oke naar berlijn is de gewone IC, naar kaierslautern een ICE vanaf Arnhem.
Hoe kan ik het goedkoopst mogelijk een retourtje naar Kaiserslautern kopen? Ik heb een OV dus ik kan gratis naar een grenstation reizen.
Verhaal wordt mooier als je je ook realiseert dat er zo'n leuke digitale thermometer te zien was die van -9 tot -13 ging uiteindelijk. Altijd lachen geplande aankomst 23.14 en werkelijke aankomst 3.40 met de bus. Gelukkig was er drank aanwezigquote:Op maandag 23 november 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over
En wanneer je zoals ik dagelijks van een woonwijk in Zoetermeer naar een industrieterrein in Almere rijdt is het het met de trein (helaas helaas) ook 'net' niet.... :-( Qua comfort zou ik de trein kiezen (lekker rondkijken cq tukken) maar qua reistijd wint de auto het in meer dan 90% van de dagen schat ik.quote:Op maandag 23 november 2009 16:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vaak wel, behalve wanneer je van stadscentrum naar stadscentrum wilt. Als je in een dorp wezen moet, is de auto meestal sneller.
Fiets in de buurt van het meest dichtbijzijnde station in Almere stallen?quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
En wanneer je zoals ik dagelijks van een woonwijk in Zoetermeer naar een industrieterrein in Almere rijdt is het het met de trein (helaas helaas) ook 'net' niet.... :-( Qua comfort zou ik de trein kiezen (lekker rondkijken cq tukken) maar qua reistijd wint de auto het in meer dan 90% van de dagen schat ik.
quote:NS kraakt plan tegen overlast HSL
23 november 2009
De NS kraakt het voorstel van CDA Tweede Kamerlid Koopmans om de geluidsoverlast op het HSL-traject aan te pakken.
Koopmans wil de huidige treinstellen vervangen door 45 jaar oude exemplaren uit Duitsland, die nu werkloos op een rangeerterrein in de buurt van Amsterdam staan. De oude ICL treinen zouden stiller zijn dan de huidige.
Volgens de Nederlandse Spoorwegen voldoen de Duitse treinstellen niet aan de normen. Zo hebben ze geen airco en een erg smalle klapdeur. Bovendien zijn de treinen door het ministerie van Verkeer en Waterstaat verboden op het HSL-tracé.
De komende maanden onderzoekt de Milieudienst Rijnmond DCMR of de herrie langs het spoor gevolgen heeft voor de gezondheid van omwonenden.
En de ze voldoen niet aan de milieu-normen: het toilet lost gewoon op de railsquote:
Eigenlijk slaat het nergens op dat je zulke grote verschillen krijgt voor exact dezelfde stoel in exact dezelfde trein.quote:Op maandag 23 november 2009 23:14 schreef Socios het volgende:
Ach, dat valt ook wel mee. Soms kun je 1e klas via NS Hispeed goedkoper reizen dan 2e klas via Deutsche Bahn. Voor iedere reis is het even zoeken naar de beste optie. Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken voor welke trein naar welke bestemming. Ik kwam laatst bij de optie TGV Europe uit voor het boeken van een reis.
Dat is het niet alleen he, je hebt ook andere voorwaarden waar je voor betaalt. Bijvoorbeeld het gemak van op het laatste moment te kunnen beslissen / omboeken / annuleren. Dat maakt dat het gewoon goedkoper is als je ver van te voren boekt en je je ook vastlegt om die reis op dat moment te gaan maken. Dan heeft de vervoerder daar verder geen onzekerheid over, en dus geen risico wat hij hoeft af te dekkenquote:Op dinsdag 24 november 2009 08:11 schreef Cothen het volgende:
[..]
Eigenlijk slaat het nergens op dat je zulke grote verschillen krijgt voor exact dezelfde stoel in exact dezelfde trein.
Gaat niet gebeuren. Vooralsnog verdwijnen de bakken ICL zo langzamerhand van Dijksgracht en worden ze terug naar Duitsland gebracht. Van de 106 bakken zijn er na vandaag nog 83 in ons land.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:07 schreef RubenK het volgende:
[..]
De ICL treinstellen zijn ook 200km/h geschiktAls ze die nou eens reviseren...
wordt tijd dat die dingen eens op de Hoekse Lijn gaan rijdenquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:43 schreef Yreal het volgende:
Vanochtend eindelijk een SLeT vanaf zoetermeer![]()
puike treintjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |