abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74894871
Tja, op rangeerterreinen zie ik het ook wel eens, maar in de normale dienst eigenlijk nooit. De reden hiervoor is dat treinen dan sneller kunnen aan-en afkoppelen. Dat is natuurlijk flauwekul, want op grote stations staan die treinen toch al een belachelijke 5/10 minuten stil.

Sommige mensen noemen die afdekplaten trouwens 'bh's'
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 november 2009 @ 20:00:22 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74895505
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:33 schreef dennistd het volgende:
Morgenmiddag even richting Apeldoorn en Dieren voor de DM'90 die de VSM-lijn op gaat (12u erop in Apeldoorn, 15.30u eraf in Dieren). Toevallig las ik vanmorgen dat er in een hal naast Apeldoorn de Maten morgen een modelspoorbeurs is, dus daar ga ik tussendoor mooi even langs
Je gaat Sinterklaas op de foto zetten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:21:38 #178
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74896240
Is zelfs een vakterm, BH, hoedje, of afdekplaat.
Ze worden nu alleen gebruik, als de koppeling defect is, is er geen BH meer aanwezig, dan een vuilniszak.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:40:40 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74896891
Eerste berichten over het ongeval bij Bergen gisteren is dat de trein te snel reed. De baanvaksnelheid daar ter plaatse is 60 km/h, de schade toont aan dat er wel wat harder is gereden (denk ik).

Er liggen Waarschijnlijk alleen maar krokodillen, dan kun je er netzogoed niks wegleggen Dit was gewoon waiting for disaster.
pi_74897169
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:40 schreef James1988 het volgende:
Eerste berichten over het ongeval bij Bergen gisteren is dat de trein te snel reed. De baanvaksnelheid daar ter plaatse is 60 km/h, de schade toont aan dat er wel wat harder is gereden (denk ik).

Er liggen Waarschijnlijk alleen maar krokodillen, dan kun je er netzogoed niks wegleggen Dit was gewoon waiting for disaster.
Je hoort gewoon aan alle kanten allerlei speculaties Er is 143 gereden, de mcn heeft een bord gemist, had een powernap en is ohne nach zu denken door geel gereden etc. EN de krokodil was kapot. En er is verder nog niet gekeken naar

het materieel (remmen kapot?)
iets als ARR logfiles
gesprekken tussen mcn en trdl

en zo zijn er nog wel meer vragen. Maar NU al dat er niet geremd is. Ze zijn wel erg hard op zoek naar een zondebok lijkt me. Die hele kutbeveiliging daar deugt ook van geen kanten natuurlijk, wat James al zei. Maar nee, het ligt aan de machinist.

Kakel nog maar even lekker door elkaar, en ik hoop dat men bij uitzondering eens een keer de moeite gaat nemen om dit WEL fatsoenlijk (IVW-style) te onderzoeken. Maar gezien in welk land het ongeval plaats had, en vooral ook in welk deel van dat land, heb ik er een hard hoofd in dat we er ooit nog wat van horen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:31:02 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74897321
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Kakel nog maar even lekker door elkaar, en ik hoop dat men bij uitzondering eens een keer de moeite gaat nemen om dit WEL fatsoenlijk (IVW-style) te onderzoeken. Maar gezien in welk land het ongeval plaats had, en vooral ook in welk deel van dat land, heb ik er een hard hoofd in dat we er ooit nog wat van horen.
Ze moeten daar een Pieter van Vollenhove hebben... die man heeft al aangegeven dat ze sommige ongevallen niet eens meer willen onderzoeken als duidelijk blijkt dat dit aan ATB-gebreken te wijten valt [1], ik vraag me af wat hij van Memor als 'systeem' vindt.

Dat de machinist te hard reed, is natuurlijk mogelijk. Hoe dan ook moeten veiligheidssystemen ervoor zorgen dat de snelheid dan niet overschreden wordt. Ik ben het dus ook met je eens, Fles, dat er gedegen onderzoek plaats moet vinden naar de toedracht van dit ongeluk.
  Lieve Belg vrijdag 20 november 2009 @ 22:19:39 #182
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74899058
Binnenkort flitspalen op de spoorwegen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:23:57 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74899216
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:19 schreef Jump het volgende:
Binnenkort flitspalen op de spoorwegen
Nee, gewoon Memor afschaffen.

Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's. Alleen kan ik niet onbezorgd met een IC reizen als die met 140 een rood sein voorbijvliegt.

Andere vraag: wordt Noorderkempen per 13 december ook in het weekeinde bediend of houdt de NMBS het bij werkdagen?
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:37:52 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74899700
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee, gewoon Memor afschaffen.
En dan ERTMS erin?
quote:
Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's. Alleen kan ik niet onbezorgd met een IC reizen als die met 140 een rood sein voorbijvliegt.
Klopt, dat moet ook wel want een sein missen heeft dus veel minder consequenties dan hier in Nederland. Ik vraag me af in hoeverre er überhaupt registratie van STS-passages is daar...
quote:
Andere vraag: wordt Noorderkempen per 13 december ook in het weekeinde bediend of houdt de NMBS het bij werkdagen?
Voor zover mij bekend ook een weekendbediening, en rijden er doordeweeks meer treinen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:39:54 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74899760
Alleen op het traject Antwerpen-Noorderkempen of ook naar Breda?
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:47:35 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74900050
Alleen Antwerpen - Noorderkempen, er is nog niets wat naar Breda mag. Ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn anders gaat worden: M6 mag Nederland niet in (want buiten profiel), de HLE 13 mag Nederland ook niet in want Breda is geen grensstation.

De HLE 18 gaat hetzelfde lot tegemoet: omdat die geen ATB heeft* mag die ook slechts tot de grensstations (Rsd en Mt).

*ook al melden Wikipedia en Railcolor.net het wel, hoor ik veel dingen anders
pi_74900453
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's.
Oh gaaf Waar zei ik dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:00:56 #188
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74900590
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh gaaf Waar zei ik dat?
Een paar topics geleden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:05:40 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74900767
Verder zeggen de Belgen het zelf ook... achterhaald systeem daar ook

Ze zijn nu ook echt nog Memor aan het installeren op de grensbaanvakken
pi_74901039
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:47 schreef James1988 het volgende:
Alleen Antwerpen - Noorderkempen, er is nog niets wat naar Breda mag. Ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn anders gaat worden: M6 mag Nederland niet in (want buiten profiel), de HLE 13 mag Nederland ook niet in want Breda is geen grensstation.

De HLE 18 gaat hetzelfde lot tegemoet: omdat die geen ATB heeft* mag die ook slechts tot de grensstations (Rsd en Mt).
Daar kan ik wel mee leven eigenlijk.
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:25:00 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74901478
Want? Ik zou het (als Bredanaar zijnde) allesbehalve vervelend vinden als er een NMBS-trein Breda - Antwerpen zou komen i.p.v. die overpriced kut-Fyra.
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:49:10 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74902225
quote:
Die krokodil is om 18h 12 gestoord gegaan ... bestuurder heeft dus niet moeten punten, en als je in slaap ligt dan telt lijnkennis niet meer hoor ...
Dit is niet zomaar een speculatie niet meer ... dit komt uit een betrouwbare bron ... volgens die bron zou de bestuurder ook aan zijn verwondingen overleden zijn ...
Op HGBTF.

Als dit klopt, toont dit dus aan hoe je dan eigenlijk een totaal onbeveiligd systeem hebt en je dit soort ongelukken kan krijgen. Eén krokodil ligt eruit en meteen is je beveiliging wég. Ongelofelijk. Dat is iets wat hier in Nederland niet zou kunnen gebeuren, mede door hoe ATB werkt (spoorstroomlopen) en het feit dat je zonder ATB-signaal beperkt wordt tot 40 km/h.
  Lieve Belg vrijdag 20 november 2009 @ 23:55:54 #193
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74902421
http://www.demorgen.be/dm(...)n-reed-te-snel.dhtml
quote:
... De trein naderde het station van Bergen met een overdreven snelheid omdat de teller van het treinstel geblokkeerd zou geweest zijn op 142 km/uur in plaats van de voorziene 60 km/uur voor dat stuk. ...

+ filmpje op bron.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_74902566
quote:
Wel mooi vrouwtje daar op het einde
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:10:54 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74902785
"De teller zou geblokkeerd zijn op 142 km/u"... als ik dat goed begrijp een technisch defect waardoor het treinstel niet van snelheid zou kunnen minderen?
pi_74902851
Dat hij tegen 142 (143 was me vertelt) binnenreed zal wel kloppen.
Stel dat hij in slaap gevallen was, dan kon hij de krokodil niet afpunten (die nu dus niet werkte), dus kon hij ook de driehoek niet zien staan met de snelheidsbeperking.
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:14:03 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74902860
Wordt ook echt tijd dat de NMBS van dit ongeluk leert en drastische maatregelen neemt. Maar het bestuur kennende ziet deze ravage meer als een 'bedrijfsongelukje'.
pi_74902962
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:10 schreef James1988 het volgende:
"De teller zou geblokkeerd zijn op 142 km/u"... als ik dat goed begrijp een technisch defect waardoor het treinstel niet van snelheid zou kunnen minderen?
Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.
  Lieve Belg zaterdag 21 november 2009 @ 00:20:45 #199
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74902988
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Wordt ook echt tijd dat de NMBS van dit ongeluk leert en drastische maatregelen neemt. Maar het bestuur kennende ziet deze ravage meer als een 'bedrijfsongelukje'.
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 november 2009 @ 00:24:04 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74903069
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wel mooi vrouwtje daar op het einde
Dat was mijn gedachte ook
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')