Je gaat Sinterklaas op de foto zetten?quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:33 schreef dennistd het volgende:
Morgenmiddag even richting Apeldoorn en Dieren voor de DM'90 die de VSM-lijn op gaat (12u erop in Apeldoorn, 15.30u eraf in Dieren). Toevallig las ik vanmorgen dat er in een hal naast Apeldoorn de Maten morgen een modelspoorbeurs is, dus daar ga ik tussendoor mooi even langs
Je hoort gewoon aan alle kanten allerlei speculatiesquote:Op vrijdag 20 november 2009 20:40 schreef James1988 het volgende:
Eerste berichten over het ongeval bij Bergen gisteren is dat de trein te snel reed. De baanvaksnelheid daar ter plaatse is 60 km/h, de schade toont aan dat er wel wat harder is gereden (denk ik).
Er liggen Waarschijnlijk alleen maar krokodillen, dan kun je er netzogoed niks wegleggenDit was gewoon waiting for disaster.
Ze moeten daar een Pieter van Vollenhove hebben... die man heeft al aangegeven dat ze sommige ongevallen niet eens meer willen onderzoeken als duidelijk blijkt dat dit aan ATB-gebreken te wijten valt [1], ik vraag me af wat hij van Memor als 'systeem' vindt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kakel nog maar even lekker door elkaar, en ik hoop dat men bij uitzondering eens een keer de moeite gaat nemen om dit WEL fatsoenlijk (IVW-style) te onderzoeken. Maar gezien in welk land het ongeval plaats had, en vooral ook in welk deel van dat land, heb ik er een hard hoofd in dat we er ooit nog wat van horen.
Nee, gewoon Memor afschaffen.quote:
En dan ERTMS erin?quote:
Klopt, dat moet ook wel want een sein missen heeft dus veel minder consequenties dan hier in Nederland. Ik vraag me af in hoeverre er überhaupt registratie van STS-passages is daar...quote:Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's. Alleen kan ik niet onbezorgd met een IC reizen als die met 140 een rood sein voorbijvliegt.
Voor zover mij bekend ook een weekendbediening, en rijden er doordeweeks meer treinen.quote:Andere vraag: wordt Noorderkempen per 13 december ook in het weekeinde bediend of houdt de NMBS het bij werkdagen?
Oh gaafquote:Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's.
Daar kan ik wel mee leven eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:47 schreef James1988 het volgende:
Alleen Antwerpen - Noorderkempen, er is nog niets wat naar Breda mag. Ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn anders gaat worden: M6 mag Nederland niet in (want buiten profiel), de HLE 13 mag Nederland ook niet in want Breda is geen grensstation.
De HLE 18 gaat hetzelfde lot tegemoet: omdat die geen ATB heeft* mag die ook slechts tot de grensstations (Rsd en Mt).
Op HGBTF.quote:Die krokodil is om 18h 12 gestoord gegaan ... bestuurder heeft dus niet moeten punten, en als je in slaap ligt dan telt lijnkennis niet meer hoor ...
Dit is niet zomaar een speculatie niet meer ... dit komt uit een betrouwbare bron ... volgens die bron zou de bestuurder ook aan zijn verwondingen overleden zijn ...
quote:... De trein naderde het station van Bergen met een overdreven snelheid omdat de teller van het treinstel geblokkeerd zou geweest zijn op 142 km/uur in plaats van de voorziene 60 km/uur voor dat stuk. ...
Wel mooi vrouwtje daar op het eindequote:Op vrijdag 20 november 2009 23:55 schreef Jump het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)n-reed-te-snel.dhtml
[..]
+ filmpje op bron.
Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:10 schreef James1988 het volgende:
"De teller zou geblokkeerd zijn op 142 km/u"... als ik dat goed begrijp een technisch defect waardoor het treinstel niet van snelheid zou kunnen minderen?
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Wordt ook echt tijd dat de NMBS van dit ongeluk leert en drastische maatregelen neemt. Maar het bestuur kennende ziet deze ravage meer als een 'bedrijfsongelukje'.
Dat was mijn gedachte ookquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wel mooi vrouwtje daar op het einde![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |