vrij common verhaalquote:Op donderdag 19 november 2009 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
Een stukje over de Railhopper: http://autobussen.blogspot.com/2009/11/ns-railhopper.html
Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:54 schreef greavy het volgende:
Ik kwam vandaag een artikeltje tegen op z24.nl dat Bombardier waarschijnlijk 860 treinen mag gaan bouwen voor de Franse spoorwegmaatschappij SNCF.
Elke trein heeft een capaciteit van minimaal 500 mensen. De totale order ligt rond de 8 miljard.
Alstom wou deze bouw ook hebben, maar lijkt de slag verloren te hebben.
Bombardier overtreft Alstom voor bouw Franse treinen
Klopt. Ik haalde het aan omdat ik het verdwijnen van de treinstellen wel jammer vind.quote:
Shinkansen-treinstellen worden in het algemeen slechts 15 jaar ingezet op hogesnelheidstrajecten, daarna worden ze doorgeschoven naar minder belangrijke spoorlijnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooitAlleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten
En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaanquote:Op donderdag 19 november 2009 20:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn.
Ik denk dat het 4 of 5 baks materiaal zal worden, alhoewel 500 passagiers per trein bij 5 baks komt op 100 plaatsen per bak. Dit is denk ik redelijk goed haalbaar.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaan!
Of Ansaldo-Bliksemquote:Op donderdag 19 november 2009 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig is Bombardier Transportation wel een megabedrijf met meer dan 30.000 medewerkers (waarvan > 23.000 in Europa) dus qua mankracht komen ze niet tekort. Ik zie Stadler zo'n mega-order nog niet snel aannemen.
Morgen, zaterdag 21-11quote:Op woensdag 18 november 2009 02:02 schreef Socios het volgende:
Vanaf welke datum kan ik het nieuwe Spoorboekje kopen?
Een geluk dat het een bijna lege trein was.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342
Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342
Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Dit in de spits met een vol treinstel zou een ramp geweest zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen.
Normaal niet nee, maar misschien vond deze machinist het wel leuk?quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:32 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik zag daarnet wel iets heel merkwaardigs: Koploper 4217 reed met zo'n gele afdekplaat voor de koppeling rond. Ik dacht dat men dat nooit meer deed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |