abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2009 @ 23:14:54 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74734583

Hier alweer deel 192 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).



Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon, vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  zondag 15 november 2009 @ 23:16:17 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74734632
M.a.w.: lets get ready to rrrrrruummmmbbbbbllleeeeeee!!!

In uw linkerhoer, Comorra Eurlings, bekend van de kilometerheffing, kilometers asfalt en 4,5 miljard voor het spoor. In uw rechterhoek, zijn Belgische collega, bekend om... euhm... naja... euhm.

De inzet: het 4e V250-treinstel wat de NMBS moet bestellen, maar weigert te doen.

Fight!

pi_74734817
Ik zal is openen met een foto. In de verte ligt het station van Albufeira (Portugal)



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2009 23:20:53 ]
pi_74734916
Doe mij ook maar een V250
hula
  zondag 15 november 2009 @ 23:30:50 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74735185
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
Doe mij ook maar een V250


Eigelijk.. Liever een andere..De Zefiro


Veel strakker en mooier uiterlijk
pi_74735229
Ik zag de Fyra vorige week voor het eerst maar werkelijk wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht is dat toch
pi_74735335
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:30 schreef greavy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Eigelijk.. Liever een andere..De Zefiro
[ afbeelding ]

Veel strakker en mooier uiterlijk
Strakker, alsmaar strakker worden die treinen. AGV, Zefiro. Het is net of je Marijke van Helwegen (wordt ook alsmaar strakker) vergelijkt met een Ferrari (V250)

Bovendien is de V250 als een speciaalbier. Dat moet je leren waarderen
hula
  zondag 15 november 2009 @ 23:44:10 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74735577
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:36 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]
Bovendien is de V250 als een speciaalbier. Dat moet je leren waarderen
Hoeveel betaalt AnsaldoBreda jou per maand?
pi_74735630
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoeveel betaalt AnsaldoBreda jou per maand?
Ik doe het geheel vrijwillig voor zo'n mooie trein.

En jij staat onder contract bij Alstom?
hula
pi_74735921
gaat de slet weer rijden met de nieuwe dienstregeling?
pi_74736177

Een Neue³ te Haarlem staat gereed als Sneltrein naar Breda.
pi_74736187
En hoe zit het nu met de treinen vanaf Den Haag centraal ri noord/oost? Komt daar nu een internationale bij, extra of in plaats van?
dag
pi_74736220
Den Haag krijgt een shuttle naar Breda en Brussel.
  maandag 16 november 2009 @ 00:12:08 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74736339
Maar verliest de Thalys. Er is sprake van de pimpel door te trekken naar Den Haag, maar of dat al zeker is?
pi_74736344
Bij gebrek aan mooie foto's van de laatste tijd ben ik genoodzaakt deze schaamteloze post te plaatsen..
pi_74736713
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:07 schreef Socios het volgende:
Den Haag krijgt een shuttle naar Breda en Brussel.
Dat is zuid
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:12 schreef James1988 het volgende:
Maar verliest de Thalys. Er is sprake van de pimpel door te trekken naar Den Haag, maar of dat al zeker is?
De pimpel bedoelde ik jah. Als die gaat rijden ga ik met m'n OV-kaart daar lekker in naar deventer .
dag
pi_74738475
James en ik zijn tot de conclusie gekomen dat de beste oplossing voor NS-Hispeed de volgende is:

hula
  maandag 16 november 2009 @ 02:43:03 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74738483
Maar dan ook op die schaal.
pi_74738537
Maar de DD-AR zit al zo kut. En dan zit het nog kutter
hula
  maandag 16 november 2009 @ 06:28:43 #20
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_74738835
Ik vind die V250 best lelijk.

En oh ja, morgen weet ik bijna zeker of ik een baan in de spoorwegwereld heb.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 06:47:32 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_74738866
Spannend!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74738918
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
Doe mij ook maar een V250
Hoeveel van die V250's zijn er ondertussen al geproduceerd, want als het aantal nu nog op twee staat vrees ik dat we beter voor een alternatief kunnen zoeken. Ik denk trouwens wel dat er een significant verschil zit tussen de ICE en de V250 qua kosten, alleem al om de snelheid.
pi_74739618
quote:
Op maandag 16 november 2009 07:08 schreef Brembo het volgende:
Hoeveel van die V250's zijn er ondertussen al geproduceerd, want als het aantal nu nog op twee staat vrees ik dat we beter voor een alternatief kunnen zoeken. Ik denk trouwens wel dat er een significant verschil zit tussen de ICE en de V250 qua kosten, alleem al om de snelheid.
Denk dat de ontwerper van de V250 ook een stuk goedkoper was dan die van de ICE.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport maandag 16 november 2009 @ 09:01:31 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74739679
Tijd Voor een Plaatje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74740205


De CTA hier is kapot ;o Flapje losgelaten. ;{
  maandag 16 november 2009 @ 10:26:25 #26
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74741252
Mist en koud in Alkmaar

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 16 november 2009 @ 10:37:42 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74741526
Wat een lekker gevarieerd aantal treinen staan daar toch
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 november 2009 @ 11:55:29 #28
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_74743752
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:37 schreef dennistd het volgende:
Wat een lekker gevarieerd aantal treinen staan daar toch
Zouden die allemaal standby staan of gewoon dood ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 12:02:18 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74743907
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:37 schreef dennistd het volgende:
Wat een lekker gevarieerd aantal treinen staan daar toch
Vorige week stond er naast de VIRM een setje DDM-1 en een SGMm-II
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74743917
tvp
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 12:03:14 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74743934
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:55 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Zouden die allemaal standby staan of gewoon dood ?
allemaal standby. In de spits is het daar vrij leeg normaal gesproken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 12:04:31 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74743964
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zag de Fyra vorige week voor het eerst maar werkelijk wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht is dat toch
Afgelopen week ook voor het eerst gezien ja. Het was al donker toen ik het ding zag, maar de glazen van mijn bril knapten er toch bijna van. Zo lelijk is het gedrocht
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 november 2009 @ 12:28:24 #33
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74744525
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:35 schreef Crientj het volgende:


De CTA hier is kapot ;o Flapje losgelaten. ;{
foto?


tvp
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  maandag 16 november 2009 @ 13:39:31 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74746502
quote:
Op maandag 16 november 2009 07:08 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoeveel van die V250's zijn er ondertussen al geproduceerd, want als het aantal nu nog op twee staat vrees ik dat we beter voor een alternatief kunnen zoeken. Ik denk trouwens wel dat er een significant verschil zit tussen de ICE en de V250 qua kosten, alleem al om de snelheid.
In ieder geval 2 (die in ons land zijn), hoeveel er in Italië staan weet ik niet, daarvoor moet je 'even' in Pistoia gaan kijken bij de fabriek.
  maandag 16 november 2009 @ 13:52:57 #35
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74746895
pi_74746977
Wat een mooie Koplopers in het donker.
  maandag 16 november 2009 @ 14:00:04 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74747113
AnsaldoBreda schrijft dat ze samen met Stadler een aanbesteding hebben gewonnen. Het gaat om 32 FLIRTs en 2 GTWs, Stadler zal de tractieverzorgende rijtuigen leveren, AnsaldoBreda het overige dood gewicht.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 14:02:29 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74747186
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:00 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda schrijft dat ze samen met Stadler een aanbesteding hebben gewonnen. Het gaat om 32 FLIRTs en 2 GTWs, Stadler zal de tractieverzorgende rijtuigen leveren, AnsaldoBreda het overige dood gewicht.
Dat worden mislukte treinstellen

Bij alles waar die Italianen zich mee bemoeien gaat wel iets flink mis
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 november 2009 @ 14:05:00 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74747265
quote:
NSHispeed:
De planning is, dat IC Brussel tot medio 2010 blijft rijden zoals ie nu rijdt.
Twitter / @NSHispeed

Hopelijk een heel stuk beter, met minder uitval en vertraging enzo. Medio 2010 is juni, dus rond de jaarlijkse wijziging van 14 juni kan het zijn dat IC Brussel komt te vervallen en er alleen maar met Fyra gereden wordt? Slechte zaak.
  maandag 16 november 2009 @ 16:17:30 #40
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_74751053
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

In ieder geval 2 (die in ons land zijn), hoeveel er in Italië staan weet ik niet, daarvoor moet je 'even' in Pistoia gaan kijken bij de fabriek.
Rommel genoeg op dat terein , helaas valt er weinig te herkennen.

http://maps.google.nl/maps/mpl?layer=c&moduleurl=http://maps.google.nl/help/maps/streetview/mapplet.html&mapclient=google&utm_campaign=nl&utm_medium=ha&utm_source=nl-ha-emea-nl-sk-svn&utm_term=google%20street%20view
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_74753756
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:52 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw, en geen ICMm te bekennen!
pi_74754830
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:52 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Koploper
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 16 november 2009 @ 19:24:10 #43
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74757302
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:37 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wauw, en geen ICMm te bekennen!
Klopt foto is gemaakt in 2005
pi_74758362
Vandaag in trein 12561 vlak voor Heerenveen had het jonge HC-corps beet. Een meisje met een kruidvatkaartje op maandag. Dat werd natuurlijk niet geaccepteerd. Afijn, boete 35 euro plus ritprijs werd uitgeschreven. Aangezien hetgene een flink aantal stoelen achter mij gebeurde heb ik er verder niet opgelet. Maar vlak na vertrek uit Heerenveen begon de HC zijn stem te verheffen. Opeens was er een OV-studentenkaart in het spel gekomen. De HC wilde graag weten wat de geboortedatum was, maar keer op keer was het enige wat het meisje wist te vertellen, dat die datum op de ov studentenkaart staat. Dat hield ze een minuut of 2 vol, maar daarna kwam al snel de bekentenis, niet haar eigen ov-kaart... In Leeuwarden mocht ze mee met de politie.
pi_74759000
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in trein 12561 vlak voor Heerenveen had het jonge HC-corps beet. Een meisje met een kruidvatkaartje op maandag. Dat werd natuurlijk niet geaccepteerd. Afijn, boete 35 euro plus ritprijs werd uitgeschreven. Aangezien hetgene een flink aantal stoelen achter mij gebeurde heb ik er verder niet opgelet. Maar vlak na vertrek uit Heerenveen begon de HC zijn stem te verheffen. Opeens was er een OV-studentenkaart in het spel gekomen. De HC wilde graag weten wat de geboortedatum was, maar keer op keer was het enige wat het meisje wist te vertellen, dat die datum op de ov studentenkaart staat. Dat hield ze een minuut of 2 vol, maar daarna kwam al snel de bekentenis, niet haar eigen ov-kaart... In Leeuwarden mocht ze mee met de politie.
Uhmzz dat kaartje had me idd niet zo geboeid toch al betaald, alleen vals OV volgens mij betalen we dat met zijn allen?

Enja soms denk ik, collega's wil je nou de mensen uit of in de treinen hebben?
Ik zwaai naar dieren.
pi_74759191
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in trein 12561 vlak voor Heerenveen had het jonge HC-corps beet. Een meisje met een kruidvatkaartje op maandag. Dat werd natuurlijk niet geaccepteerd. Afijn, boete 35 euro plus ritprijs werd uitgeschreven. Aangezien hetgene een flink aantal stoelen achter mij gebeurde heb ik er verder niet opgelet. Maar vlak na vertrek uit Heerenveen begon de HC zijn stem te verheffen. Opeens was er een OV-studentenkaart in het spel gekomen. De HC wilde graag weten wat de geboortedatum was, maar keer op keer was het enige wat het meisje wist te vertellen, dat die datum op de ov studentenkaart staat. Dat hield ze een minuut of 2 vol, maar daarna kwam al snel de bekentenis, niet haar eigen ov-kaart... In Leeuwarden mocht ze mee met de politie.
Hilarisch gewoon!
pi_74759243
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:02 schreef Geerd het volgende:

[..]
Enja soms denk ik, collega's wil je nou de mensen uit of in de treinen hebben?


Ben jij een conducteur?
pi_74759407
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:08 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ben jij een conducteur?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 20:20:41 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74759820
Bewust reizen op een verkeerd kaartje is te vergelijken met het tanken zonder te betalen. Beide niet te accepteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 november 2009 @ 20:26:11 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74760059
Zeg Fles, had je deze al?
quote:
Station Hilversum Noord was even naam kwijt

maandag 16 november 2009

HILVERSUM (ANP) – Treinreizigers richting Hilversum konden maandag niet uitstappen op station Hilversum Noord, maar op station Hilversum Media Park. Vastgoedontwikkelaar TCN Media Park van het bedrijventerrein had de borden vervangen door nieuwe, officieel uitziende borden. Dat meldde de initiatiefnemer maandag.

Veel gebruikers zouden het station al Media Park noemen en de nieuwe naam past mooi bij station Hilversum Sportpark, zo stelt TCN.

De NS heeft de borden zo snel mogelijk laten verwijderen. „We staan best open voor een dergelijke naamsverandering, maar daar moet een officieel verzoek voor worden ingediend", aldus een woordvoerster.

Er zijn binnen de gemeente Hilversum ambities om de naam te veranderen, maar dat proces loopt flink in de kosten. „De aanvrager moet de aanpassing van alle borden en spoorboekjes zelf betalen", aldus de zegsvrouw van de NS.

Reformatorisch Dagblad
  maandag 16 november 2009 @ 20:33:40 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74760369
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

De link is niet correct!
deze wel

http://arthur.rides.nl/rer.mp3
pi_74760377
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Bewust reizen op een verkeerd kaartje is te vergelijken met het tanken zonder te betalen. Beide niet te accepteren.
Dat bedoel ik over de OV kaart, maar het kruidvatkaartje ja is al betaald en voor die prijs ga je niet van arnhem naar nijmegen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_74761807


pi_74762084
Hartstikke nep natuurlijk Maar wel leuk gedaan.
  Redactie Sport maandag 16 november 2009 @ 21:19:17 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74762207
Volgens een topic op somda zal er zaterdag een DM'90 over de VSM lijn gaan. Het zou gaan om een rondje Ut - Amf - Apd - Bbg - Dr - Ah - Ut. Het stel zou de 3401 (NS Regio) worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 november 2009 @ 21:19:24 #56
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_74762214
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:06 schreef Peter het volgende:
En hoe zit het nu met de treinen vanaf Den Haag centraal ri noord/oost? Komt daar nu een internationale bij, extra of in plaats van?
Voorlopig komt er niets, dat verandert pas als er 5 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam rijden. Komt er vast niet meer van vóór dienstregeling 2011. Dan krijg je dus 2x/u Den Haag-Amsterdam en 2x/u Den Haag-NoordOost (pimpel incluis).
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Twitter / @NSHispeed

Hopelijk een heel stuk beter, met minder uitval en vertraging enzo. Medio 2010 is juni, dus rond de jaarlijkse wijziging van 14 juni kan het zijn dat IC Brussel komt te vervallen en er alleen maar met Fyra gereden wordt? Slechte zaak.
Als je met Fyra de V250 bedoelt: no way.

Je kan hoogstens verwachten dat tegen juni de TRAXX eindelijke eens goedgekeurd is voor ETCS level 2 en dat dus de Benlux dan over de HSL kan gaan rijden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 21:20:15 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74762253
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:33 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat bedoel ik over de OV kaart, maar het kruidvatkaartje ja is al betaald en voor die prijs ga je niet van arnhem naar nijmegen.
Je laat het van het traject afhangen of je bekeurt of niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74762880
Beste treinenfans,

Ik heb vandaag een kaartje bij de NS automaat gekocht van Gronau (gr) naar DORTMUND.
Op het kaartje staat o.a. via Muenster.

Nu rijden er twee maatschappijen van Gronau (gr) naar DORTMUND namelijk:

Arriva met de PEG (rechtstreeks)
DB met DB Reginal (men moet in Muenster overstappen)

Mag ik met dit NS buitenland kaartje niet met de PEG naar Dortmund?
Zo niet, mag ik dan wel met de aansluitende IC van Muenster naar Dortmund?"OF moet ik (lang) wachten op een RB/RE?
  Redactie Sport maandag 16 november 2009 @ 21:55:28 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74763827
Vreemd dat dat ding je via Münster geeft, rechtstreeks is namelijk 3 minuten sneller...
Sowieso zal het bij een Duitse automaat een stuk goedkoper zijn denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 november 2009 @ 22:00:30 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74764062
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:19 schreef ReisT het volgende:
Als je met Fyra de V250 bedoelt: no way.

Je kan hoogstens verwachten dat tegen juni de TRAXX eindelijke eens goedgekeurd is voor ETCS level 2 en dat dus de Benlux dan over de HSL kan gaan rijden.
Ik bedoelde het merk Fyra, niet de V250-treinen. Die verwacht ik sowieso lange tijd nog niet in dienst.

Wat ik een tijdje terug ergens las, was dat naar verwachting rond april 2010 de ETCS Level 2-goedkeuring voor die Traxx'jes te verwachten zou zijn. Dan kan daarna ook Amsterdam - Rotterdam naar Level 2 en kan Thalys ook 300 halen tussen die steden.

Dat per juni 2010 de Benelux dan onder de Fyra-naam over de HSL gaat, met de bijbehorende tarieven, is dan te verwachten. NS Hispeed en NMBS willen van de huidige Benelux af, dat is al jaren bekend. Het is de vraag, wat ervoor in de plaats gaat komen.
pi_74764069
Met DB Niederlande Spezial met ICE over Arnhem en Duisburg naar Dortmund voor 19 euro.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 22:01:16 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74764101
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:00 schreef Socios het volgende:
Met DB Niederlande Spezial met ICE over Arnhem en Duisburg naar Dortmund voor 19 euro.
En dat weet je broer natuurlijk niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74764209
Hij ook echt zomaar ff random kaartje kopen zonder mij het even te laten regelen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 22:04:22 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74764263
Altijd eigenwijs die jonge. Ben hem wel eens tegengekomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74764359
Klopt ja.

Maar moet zeggen, een duidelijk antwoord op z´n vraag heb ik ook niet.
pi_74764569
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:26 schreef James1988 het volgende:
Zeg Fles, had je deze al?
[..]
Ha! Nee Jammer wel. dat soort tijdelijkheidjes mis ik meestal. Net als in 2003 of zo, toen de 20miljoenste VW Golf ooit gebouwd werd. Hebben er op het station in WOlfsburg ook borden Golfsburg gehangen. Die had ik graag gescoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74764689
Ik ben geen pauper die zijn reisje maanden van te voren kan plannen tegen Niederlande Spezial tarief
pi_74764926
Wat voor pauper dan wel?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74765058
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef ewyb het volgende:
Ik ben geen pauper die zijn reisje maanden van te voren kan plannen tegen Niederlande Spezial tarief
Koop dan gewoon ICE High Flex 1e klas voor een paar meijer.
  maandag 16 november 2009 @ 22:20:36 #70
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_74765192
Ik vond daarnet in mijn treinenmap nog wat speciale foto's uit de goede oude tijd ! Die wil ik jullie niet onthouden.

Den Helder - Köln







Amsterdam - Nijmegen - Kranenburg - Klagenfurt
Op de nieuwe en nog 1 deel van de oude spoorbrug te Nijmegen





Luxemburgs CFL rijtuig te Zandvoort



Wat zijn we aan het doen ???
pi_74765221
Gewoon paar meyer lappen!

Dan hoef ik ook niet tussen de paupers in de 2e klas
pi_74765360
Die foto´s . Prachtig! Wat een tijden. Overkapping van Zandvoort aan Zee nog intact ook.
  maandag 16 november 2009 @ 22:24:05 #73
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74765373
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik vond daarnet in mijn treinenmap nog wat speciale foto's uit de goede oude tijd ! Die wil ik jullie niet onthouden.

Nice, I like
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_74765375
Wauw, lekkere platen O_A Zo'n ritje Den Helder - Köln had ik best eens willen maken in dat soort rijtuigen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 november 2009 @ 22:29:43 #75
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_74765661
Bedankt, mis deze verbindingen /treinen / rijtuigen nog dageljks.
Wat zijn we aan het doen ???
  maandag 16 november 2009 @ 22:34:19 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74765875


De Glacier Express.
Rijdende in Zwitsersland tussen St.Moritz en Zermatt e.d. of Piz Bernina tot the Matterhorn.
Je ziet er veel, je komt over 291 bruggen, door 91 tunnels en door het Oberalpen.
  maandag 16 november 2009 @ 22:37:41 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_74766042
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:26 schreef James1988 het volgende:
Zeg Fles, had je deze al?
[..]
pi_74766186
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Dat per juni 2010 de Benelux dan onder de Fyra-naam over de HSL gaat, met de bijbehorende tarieven, is dan te verwachten. NS Hispeed en NMBS willen van de huidige Benelux af, dat is al jaren bekend. Het is de vraag, wat ervoor in de plaats gaat komen.
Minder treinen, meer overstappen en langere reistijden.
pi_74766191
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:34 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

De Glacier Express.
Rijdende in Zwitsersland tussen St.Moritz en Zermatt e.d. of Piz Bernina tot the Matterhorn.
Je ziet er veel, je komt over 291 bruggen, door 91 tunnels en door het Oberalpen.
Nice
Ik zwaai naar dieren.
pi_74766273
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je laat het van het traject afhangen of je bekeurt of niet?
Hey als jij nou is gewoon lekker gaat studeren waarvoor je student bent, laat ik de treintjes wel rijden
Ik zwaai naar dieren.
pi_74766533
Hoeveel internationale tickets kom je op een gemiddelde trein tegen?
pi_74767076
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lekker gaar font wel EN dan die duct tape
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74767265
Lachen actie. Was nog meer lachen geweest als ze er weer Hilversum NOS van gemaakt hadden.
pi_74767269
Toch is het wel raar dat die in Hilversum er maar een paar uur gehangen heeft.

Deze situatie heeft serieus een volle werkweek geduurd namelijk.


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74767288
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker gaar font wel EN dan die duct tape
LOL zei is van mijn selectie, maar meteen doorgegaan naar service en veiligheid.
Ik zwaai naar dieren.
pi_74767331
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik vond daarnet in mijn treinenmap nog wat speciale foto's uit de goede oude tijd ! Die wil ik jullie niet onthouden.
Die 1200
hula
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 23:13:58 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74767582
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch is het wel raar dat die in Hilversum er maar een paar uur gehangen heeft.

Deze situatie heeft serieus een volle werkweek geduurd namelijk.


[ afbeelding ]
Die in Groningen (of was het Loppersum) heeft enkele dagen tot iets meer dan een week geduurd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74767662
Deze heeft wel meerdere weken zo gehangen geloof ik

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 november 2009 @ 23:16:29 #89
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_74767690
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik vond daarnet in mijn treinenmap nog wat speciale foto's uit de goede oude tijd ! Die wil ik jullie niet onthouden.

Den Helder - Köln
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Geweldig.....
Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik jaaaaaaren terug met mijn grootvader (RIP) naar de Marinedagen in Den Helder ben geweest en de terugreis zo puzzelde dat we die trein terug hadden.
Begin jaren 80 zal t geweest zijn... Ik word oud
Same shit, different day
SC hopper present
pi_74767735
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze heeft wel meerdere weken zo gehangen geloof ik

Geweldig
Ik zwaai naar dieren.
pi_74771137
Ben nu echt beetje serieus begonnen voor mijn wintersport/trein vakantie te plannen voor december.

De plannen zijn nu.

1 dag reizen
Amsterdam - Basel ICE3
Basel - Zurich IR

3 dagen reizen
Zurich - Salzburg
Route welke treinen?

1 Dag reizen
Salzburg - Munchen Railjet.
Munchen - Frankfurt ICE?
Frankfurt - Amsterdam ICE3


Hopelijk heeft iemand goede tips over mooie treinroutes van Zurich naar Salzburg?
Al zijn er niet veel routes mogelijk, maar kan wel aantal mooie zijtakken in van de spoorlijn die loopt van Zurich naar Innsbruck.
Halverwege die route zal ik dan ergens een paar dagen blijven in een ski gebied.
............................
  dinsdag 17 november 2009 @ 07:47:29 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74773166
Na de ontsporing in Rotterdam een poosje terug was er sprake van dat de aansluit op de hsl bij geldermalsen maar beperkt gebruikt zou kunnen worden. Ik kan nu. Bevestigen dat vanuit geldermalsen de betuweroute in oostelijke richitng opgereden kan worden.

Is dan wel weer jammer dat ze daarvoor in de ochtendspits een intercity stilzetten om een losse stopmachine voorlangs te laten kruizen. Knap staaltje vingerverven weer...
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2009 @ 10:06:31 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74774602
De HSL bij Geldermalsen? Bedoel je niet de Betuweroute?
Officieel heet het Meteren daar, maar het is in de buurt van Geldermalsen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:26:33 #95
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_74776530
rofl

http://www.volkskrant.nl/(...)_dreigen_met_rechter

" In de toekomst moeten treinen met zo'n 300 kilometer per uur over de lijn gaan razen. Door technische problemen met het beveiligingssysteem worden de eerste hogesnelheidstreinen van het type Thalys pas in de tweede helft van volgend jaar geleverd. "
Same shit, different day
SC hopper present
pi_74777366
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:26 schreef Koen66 het volgende:
rofl

http://www.volkskrant.nl/(...)_dreigen_met_rechter

" In de toekomst moeten treinen met zo'n 300 kilometer per uur over de lijn gaan razen. Door technische problemen met het beveiligingssysteem worden de eerste hogesnelheidstreinen van het type Thalys pas in de tweede helft van volgend jaar geleverd. "
Haha, ik geloof dat ze een stuk of 3 dingen door elkaar halen...
pi_74778367
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 01:47 schreef sander89 het volgende:
Ben nu echt beetje serieus begonnen voor mijn wintersport/trein vakantie te plannen voor december.
Leuk!
quote:
3 dagen reizen
Zurich - Salzburg
Route welke treinen?
Via Innsbruck Hbf is eigenlijk de enige echte verbinding tussen Zwitserland en Oostenrijk. Is af te leggen in een Eurocity of een Railjet. Over evt. zijtakken of verblijfplaatsen heb ik niet echt tips.
quote:
1 Dag reizen
Salzburg - Munchen Railjet.
Munchen - Frankfurt ICE?
Frankfurt - Amsterdam ICE3
München Hbf - Frankfurt (Main) Hbf kan via Nürnberg Hbf met ICE-3 of Stuttgart Hbf met ICE-1 of tot Frankfurt Flughafen met ICE-3. Via Nürnberg Hbf geniet mijn voorkeur om de mindere stops, de kortere reistijd, de ICE-3 en het stukje over de Neubaustrecke Ingolstadt - Nürnberg Hbf met 300 km/u.

Zelf heb ik een vergelijkbare reis gepland en inmiddels geboekt. Schema post ik nog binnenkort.
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:46:12 #98
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74780471
Bij het volgende filmpje wat ik gemaakt heb wil ik benadrukken dat ik niet stout ben geweest

pi_74781147
quote:
... en struikelde bij het weglopen over de rails en kwam met z'n hoofd op de tussenliggers terecht. Traumatische hersenbloeding leidde binnen enkele minuten tot de dood
Killing as few patients as possible.
pi_74781767
dwarsliggers
Ik zwaai naar dieren.
pi_74785519
Was er iets aan de hand in Vlaardingen ofzo? Ik kom vanmiddag met de Sprinter aan op Vlaardingen Oost. Er werd omgeroepen dat er controle zou zijn. Ik denk dus uitgangcontrole, is heel vaak daar. Dan staan er 3 conducteurs bij de uitgang en dat is het. Nu rijdt de trein het station binnen, minstens 20 conducteurs en 10 agenten die er staan
pi_74785801
Ieh, dat is eng. ;o
pi_74786109
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:28 schreef Geerd het volgende:
dwarsliggers
Uiteraard
Killing as few patients as possible.
pi_74787479


Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation



Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's
pi_74787758
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:37 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation

[ link | afbeelding ]

Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's
Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzetten .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 17:50:08 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74787797
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzetten .
Als je zo'n nieuwe CTA hebben dan staat er En verder ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:54:22 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74789544
Gaat lekker met die internationale treinen
Thalys naar Amsterdam van 18.?? mag je te Rotterdam Centraal niet instappen, ook al heb je een ticket.. Tevens heeft ie +17 ...
Wat beleven we nu?
Tevens rijd de IC naar Brussel(18.55 uit Rotterdam) vandaag niet.
Zo zijn er nog meer vertragingen te vinden..
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:27:43 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74790817
quote:
Boete voor spoorvervoerder DB Schenker

17 november 2009

De rechtbank in Dordrecht heeft een boete van 100 duizend euro opgelegd aan spoorvervoerbedrijf DB Schenker. Het bedrijf heeft dit jaar minstens acht keer verzuimd melding te maken van het langer dan drie uur aanwezig zijn van gevaarlijke stoffen op rangeerterrein Kijfhoek bij Zwijndrecht.

In alle gevallen ging het om vuurwerktransporten naar Italië. In 2006 en 2007 kreeg het bedrijf ook al boetes. Toen ging het om Britse munitie.

De helft van de nieuw opgelegde boete is voorwaardelijk. Tijdens de rechtzaak twee weken geleden bleek al dat DB Schenker en andere spoorvervoerders binnenkort opnieuw moeten voorkomen.
Ze zijn laks daarmee dus..
Mij lijkt dat het melden van de gevaarlijke stoffen op het rangeerterrein standaard is, en je niet zomaar verzuimd.. Het is in dit geval toch een standaard handeling lijkt mij?
pi_74791014
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:37 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation

[ link | afbeelding ]

Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's
Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n scherm
dag
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:49:24 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74793882
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:54 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker met die internationale treinen
Thalys naar Amsterdam van 18.?? mag je te Rotterdam Centraal niet instappen, ook al heb je een ticket.. Tevens heeft ie +17 ...
Wat beleven we nu?
Tevens rijd de IC naar Brussel(18.55 uit Rotterdam) vandaag niet.
Zo zijn er nog meer vertragingen te vinden..
Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'.


Je kunt ook geen ticket Rotterdam - Amsterdam kopen voor Thalys.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:51:07 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74793952
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:28 schreef Geerd het volgende:
dwarsliggers
Herstel: fuckingnimby's.
pi_74796009


Silence
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2009 @ 21:41:33 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74796199
Hij heeft hem eindelijk hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74796274
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Silence
Proficiat!
Hoeveel moet je er nu nog in België?
pi_74796828
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:43 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Proficiat!
Hoeveel moet je er nu nog in België?
Ik denk 10

Maar komend weekend wat opveegwerk, en dan nog 7. 7 makkelijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74797003
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Hij heeft hem eindelijk hoor
Deze was niet echt moeilijk trouwens Aubange was al moeilijker bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74797108
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n scherm
En dat voor iphone foto's

Resizing is hard
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:02:51 #118
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74797152
Zevenaar-Doetinchem (vul maar in)
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:12:08 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74797555
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'.


Je kunt ook geen ticket Rotterdam - Amsterdam kopen voor Thalys.
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info!

En der zit der weer iemand onder de trein, tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders.
Dit is dus op de Merwede-LingeLijn
Aldus NS
pi_74797753
Van Brussel naar Oostende kan ft. mag ook niet met de Thalys. Net als van Namen naar Luik. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:28:35 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74798264
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Zevenaar-Doetinchem (vul maar in)
"rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring."
Daar kunnen ze ook nooit iets goed repareren lijkt t wel
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2009 @ 22:34:12 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74798487
Ze repareren het ook niet volgens mij, ze wachten gewoon tot de storing weer verdwijnt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:43:04 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74798877
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:34 schreef dennistd het volgende:
Ze repareren het ook niet volgens mij, ze wachten gewoon tot de storing weer verdwijnt
Ja, dat kan ook wel eens:D
En daarom komt die storing steeds terug
pi_74799642
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Silence
'k Kwam er afgelopen weekend langs met de auto, moet zeggen dat het er (voor een Belgisch station) erg netjes uitziet
pi_74804484
Vanaf welke datum kan ik het nieuwe Spoorboekje kopen?
pi_74816175
Zelf ook verder gezocht naar een mooie spoorlijnen die ik kan nemen op mijn treinreis van Zurich naar Innsbruck.
Als er nog tips zijn hoor ik ze graag.

Voorlopig is het geworden in een dag Zurich - Tirano, Tirano via Klosters naar Feldkirch
De Albulabahn en de Bernina-Bahn schijnen super te zijn.

Snelle paint.

Groen: Heenweg
Geel: Heen en terugweg
Blauw: Terugweg

Moet nog wel een aantal dingen uitzoeken, maar ik heb er al erg zin in.

Info @ WIKI
............................
  woensdag 18 november 2009 @ 15:24:47 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74818456


Dit is als ik me niet vergis de JR500.
Deze rijd op het Shinkansen netwerk, in Japan.
Het is ook nog eens de snelste (?) trein.

Die trein is beter dan de V250
pi_74818664
Lachen hoor, maar dan vind ik zelfs de V250 mooier.

Hoe hard kan ´ie?
pi_74818959
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is als ik me niet vergis de JR500.
Deze rijd op het Shinkansen netwerk, in Japan.
Het is ook nog eens de snelste (?) trein.

Die trein is beter dan de V250
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit Alleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 november 2009 @ 15:40:46 #130
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_74819026
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef sander89 het volgende:
Zelf ook verder gezocht naar een mooie spoorlijnen die ik kan nemen op mijn treinreis van Zurich naar Innsbruck.
Als er nog tips zijn hoor ik ze graag.

Voorlopig is het geworden in een dag Zurich - Tirano, Tirano via Klosters naar Feldkirch
De Albulabahn en de Bernina-Bahn schijnen super te zijn.

Moet nog wel een aantal dingen uitzoeken, maar ik heb er al erg zin in.

Info @ WIKI

Die kan ik zeker aanbevelen! Vooral de Bernina is erg mooi 2,5 uur puur genieten! De Albula is mooi met al zijn tunnels maar daardoor zie je erg weinig, het Landwasser viaduct is wel spectaculair
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  woensdag 18 november 2009 @ 15:47:17 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74819229
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit Alleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Klopt. De Shinkansen 700 / N700 vind ik dan wel wat minder strak uiterlijk.. Vooral de voorkant. Oordeel zelf.


De designspeed van de Shinkansen 500 is 320km/h.
Dit is ook bij de 700 series.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 18-11-2009 15:52:40 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 16:14:48 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74820256
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Zevenaar-Doetinchem (vul maar in)
Hij was er vandaag alweer!
quote:
Winterswijk-Arnhem
Woensdag 18 November 15:47Oorzaak De beperkingen tussen Zevenaar en Doetinchem als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Binnen 24uur al de 2e keer
pi_74824280
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Hij was er vandaag alweer!
[..]

Binnen 24uur al de 2e keer
Ging echt nergens over die vertraging. Eerst 20 minuten wachten in wehl. Kom je op doetinchem kun je ook nog 30 minuten wachten omdat er geen trein naar winterswijk gaat

En dan had je de heenweg ook al 10 minuten vertraging
pi_74825166
Zo dat was even lekker.
Damn. 3 kwartier gewacht voor beide overgangen hier vanwege deze storing;

Tussen Den Dolder en Bilthoven rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
  Redactie Sport woensdag 18 november 2009 @ 18:41:32 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74825407
Nou, ik had het wel geweten (als ik met de fiets zou zijn dan he)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74825458
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef dennistd het volgende:
Nou, ik had het wel geweten (als ik met de fiets zou zijn dan he)
Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan.
pi_74825488
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef Crientj het volgende:
Zo dat was even lekker.
Damn. 3 kwartier gewacht voor beide overgangen hier vanwege deze storing;

Tussen Den Dolder en Bilthoven rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
Ik had er geen last van
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 18 november 2009 @ 19:29:42 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74827219
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:43 schreef Crientj het volgende:

[..]

Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan.
Als der geen trein was, had ik dus wel doorgefietst of gelopen.
Anders wacht je wel heel lang
pi_74827608
Een spoorboom is geen voetgangersverkeerslicht!
pi_74833088
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:30 schreef Socios het volgende:
Lachen hoor, maar dan vind ik zelfs de V250 mooier.
WAT DE NEUK








Wat mij betreft de mooiste trein ooit .
  woensdag 18 november 2009 @ 22:12:51 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74833676
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

WAT DE NEUK

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Wat mij betreft de mooiste trein ooit .
Ja, dat zou ik ook denken

De V250 is toch geen gezicht? Een lomp uiterlijk bij een lomp bedrijf(NS HiSpeed)
pi_74842296
Ik zat laatst in een ICM van Ut naar Rtd, zitten er gewoon stopcontacten in
Voortaan toch de laptop mee als ik weer in die buurt moet werken
pi_74842733
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zat laatst in een ICM van Ut naar Rtd, zitten er gewoon stopcontacten in
Voortaan toch de laptop mee als ik weer in die buurt moet werken
Dan zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft.
pi_74842766
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:58 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft.
Was idd de 4444
Ik dacht al: dat me dit nog nooit is opgevallen Reis dat stuk de laatste tijd namelijk best vaak.

Die trein is btw echt achterlijk druk altijd, welk moment van de dag je ook gaat
pi_74843080
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 november 2009 @ 10:15:22 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74843104
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:14 schreef Fixers het volgende:
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
Dat was vroegah. Tegenwoordig rijdt in de ambtenarentrein 2x VIRM. Elke dag dus 8 tot 12 bakken dubbeldeks
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 november 2009 @ 10:28:13 #147
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74843386
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:14 schreef Fixers het volgende:
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
uhmmm inderdaad dat was vroegâh, tegenwoordig is die tA bak, gewoon weer een mB bak
Oftewel gewoon weer een 2e klas rijtuig. Maar dan met gordijntjes en stopcontacten.
Het nummer 4444, blijft hij gewoon houden, want om hem weer 4231 te noemen, moet de NS / NedTrain teveel systemen hernoemen.
pi_74843522
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:
Wat mij betreft de mooiste trein ooit .


Socios is gek
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74844917
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

WAT DE NEUK

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Wat mij betreft de mooiste trein ooit .
Helaas zal je die lange sets minder zien, de meeste zijn verkort om Kodama's te rijden vanuit Fukuoka ter vervanging van de afgevoerde serie 0. Daar rijden ze 285, al is dat altijd nog beter dan de 220 die de ouwe serie 0 kon halen
In Nozomi's heb ik nog 1 set gezien, hier is de 700/700N-serie nu praktisch alleenheerser, de serie 300 is Hikari-only geworden (zelfs met serie 700 erbij).
pi_74853399
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Hij was er vandaag alweer!
[..]

Binnen 24uur al de 2e keer
ze kunnen beter de meldingen aanpassen...

houd standaard rekening met 60 min extra reistijd door mogelijke sein en wisselstoringen..
mogelijk ondervind u helemaal geen hinder
  donderdag 19 november 2009 @ 15:54:13 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74853519
Ik kwam vandaag een artikeltje tegen op z24.nl dat Bombardier waarschijnlijk 860 treinen mag gaan bouwen voor de Franse spoorwegmaatschappij SNCF.
Elke trein heeft een capaciteit van minimaal 500 mensen. De totale order ligt rond de 8 miljard.
Alstom wou deze bouw ook hebben, maar lijkt de slag verloren te hebben.

Bombardier overtreft Alstom voor bouw Franse treinen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')