#ANONIEM | maandag 9 november 2009 @ 23:51 |
Hier alweer deel 191 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim) Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen) Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten. De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. De HSL-Zuid Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios Afkortingen Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon, vraag dan gewoon even wat het betekent. Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2009 23:52:32 ] | |
Yreal | maandag 9 november 2009 @ 23:52 |
hoi ! ![]() | |
dennistd | maandag 9 november 2009 @ 23:53 |
tvp ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 november 2009 @ 23:53 |
![]() 2 ACTS loc's, staande op Hengelo CS [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2009 23:54:59 ] | |
jslavenburg | maandag 9 november 2009 @ 23:55 |
quote:Nou die rechter mag wel es worden schoongemaakt ![]() | |
sander89 | maandag 9 november 2009 @ 23:58 |
quote:Dat kan zeker goed al heb je natuurlijk niet de tijd om Berlijn/Londen echt goed te verkennen maar een aardig indruk krijg je wel. Als je snel bent heb je via Ryanair nog een ticket voor een paar euro van Londen naar Berlijn. | |
Peter | dinsdag 10 november 2009 @ 00:00 |
Heeft de NS die nieuwe sprinters al weer geaccepteerd? | |
James1988 | dinsdag 10 november 2009 @ 00:01 |
NS Hispeed adverteert met superdiscounttickets op Fyra... dat je voor ¤ 10,50 van Amsterdam naar Rotterdam kunt (of andersom). Waar staan die dan? ![]() Edit: ah, gevonden. Je moet aanvinken dat je een zitplaatsreservering wilt. Daarna kun je de trein kiezen... maar het superdiscounttarief is pas geldig ná 9:00. (Vanaf 13 december ook daarvoor) Niet normaal, die prijs ![]() | |
jslavenburg | dinsdag 10 november 2009 @ 00:05 |
De HiSpeed is niet gratis als je een OV kaart hebt toch? | |
#ANONIEM | dinsdag 10 november 2009 @ 00:10 |
quote:Ligt eraan, de pimpel (Schiphol - Berlijn ) wel tot Hengelo, En de beneluxtrein wel t/m Roosendaal Voor de ICE moet je een toeslagkaartje hebben, en hoe het met de Thalys zit geen idee ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 00:13:07 ] | |
Eix | dinsdag 10 november 2009 @ 00:12 |
quote:Ligt eraan wat je onder Hispeed verstaat. ![]() De Benelux trein alsmede de Berlijn trein zijn gewoon zonder toeslag te gebruiken. Voor de ICE betaal je ¤2,- extra (toeslag zit in de kaartautomaat). Voor de FYRA, de 'snelle' treinverbinding tussen Rotterdam en Amsterdam, betaal je met een OV kaart iets van ¤7,- extra. Exacte bedrag weet ik even niet. ![]() | |
jslavenburg | dinsdag 10 november 2009 @ 00:14 |
Oke, dus Rotterdam - A'dam kan ik nog het beste in een standaard IC doen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 november 2009 @ 00:17 |
quote:Inderdaad ![]() Ik heb één keer over de HSL gerden met de Fyra, toen mocht ik deelnemen aan een proef ![]() Ik kom er ook nooit weer op vrees ik ![]() | |
Ireyon | dinsdag 10 november 2009 @ 00:21 |
't Staat allemaal toch echt vrij duidelijk in de OP geschreven, dacht ik.. ![]() | |
jslavenburg | dinsdag 10 november 2009 @ 00:26 |
quote:Overheen gelezen ![]() | |
bork | dinsdag 10 november 2009 @ 00:45 |
quote:2607 en 2402 gisteren op de Cartesiusweg, daar stond niks nieuws ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 10 november 2009 @ 00:56 |
Vorige week heb ik een bezoekje gebracht aan de Railz Miniworld in Rotterdam. Tussen de oude mannen met snorren (en iemand die sprekend op Beaker van the Muppet Show leek) heb ik mogen genieten van de miniatuur wereld. De miniatuurwereld is zo'n 500m2 groot, heeft ongeveer 2km spoor waar zo'n 150 treinen op rijden. Op de voorgrond het centraal station van Rotterdam. Een Koploper en stam ICK op de minivariant van station Dordrecht. Natuurlijk is er ook een HSL. Met daarop gelukkig Thalysen en ICE's, in plaats van stofzuigers. Goederentreinen ontbreken natuurlijk ook niet. Het nieuwe station van Rotterdam is hier al klaar. Ook de Rotterdamse trams en metro's rijden rond. Helaas zijn de Rotterdamse metrostellen nog niet verkrijgbaar, dus rijden er tijdelijk Lint's over de metrobaan. In de miniatuurwereld wordt het, net zoals in het echt, donker en licht. Een dag duurt 24 minuten. Zodra het donker is heb je een mooi zicht over de 150.000 LED lampjes. Ongeveer 60% van het spoor ligt buiten zicht. Onder de tafels is een heel netwerk van sporen waar de motortjes van de treinen af kunnen koelen en de treinen op andere stukken van de baan weer naar boven kunnen. Tot slot de 'treindienstleiding'. Vanaf hier worden alle treinen bestuurd met behulp van 21 computers. Stiekem is dit gewoon een TVP... | |
Palmboom313 | dinsdag 10 november 2009 @ 01:07 |
quote:Blijven mooie treinen ![]() | |
knars | dinsdag 10 november 2009 @ 01:13 |
Ik durf te wedden dat de TDL van Railz Miniworld echte professionals zijn. Wellicht dat ProRail daar eens kan kijken om hun personeelsbestand mee te verversen? ![]() | |
NikkelCobalt | dinsdag 10 november 2009 @ 01:28 |
Leuke foto's KaptiteinT =Dquote:Volgens mij hoeven (TDL = TRDL?) die lui weinig te doen aangezien alles met Koploper rijdt. Alleen ben ik wel eens benieuwd of Koploper nu ook bij uitstek geschikt is hiervoor ![]() Overigens LAL@ alle Kim Jung Il's? | |
Guppy | dinsdag 10 november 2009 @ 06:46 |
TVP | |
Fixers | dinsdag 10 november 2009 @ 08:31 |
Ze hebben een nieuw productconcept bedacht bij NSR. In plaats van controlerende conducteurs hebben ze treinmedewerkers die servicerondes doet. Ik dacht dat ze met de ov-chip gewoon zouden gaan bliepen als controle.... | |
Crientj | dinsdag 10 november 2009 @ 08:34 |
![]() | |
bork | dinsdag 10 november 2009 @ 10:22 |
leuke uitbreiding maar niet zo mooi geplakt ![]() http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Maliebaanstation,+3581+Utrecht&sll=51.657316,5.084202&sspn=0.009664,0.01929&ie=UTF8&cd=1&geocode=FW_NGgMdrkhOAA&split=0&hq=&hnear=Maliebaanstation,+3581XW+Utrecht&ll=52.112161,5.136984&spn=0.000134,0.000603&t=h&z=21&lci=com.panoramio.all&layer=c&cbll=52.112161,5.136984&panoid=LvWK4fPxzr3t4QwrmKADuA&cbp=11,359.66,,0,-2.81 | |
greavy | dinsdag 10 november 2009 @ 11:21 |
quote:Maar daar tegenover staat dit: quote:Oftewel, het ene nadeel verhelpt het andere nadeel. NSHiSpeed heeft zich toch maar bedacht met de Fyra, om die tickets zo duur te laten.. Word te weinig gebruik van gemaakt. Bron van nieuwsberichten is treinreiziger.nl | |
Hr-Flip | dinsdag 10 november 2009 @ 14:04 |
quote:Oud plaatje alweer. Het Gebouw op de achtergrond is inmiddels al klaar, en geopend. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 november 2009 @ 14:44 |
Wat is er eigenlijk aan de hand met die overweg in Limboland? | |
#ANONIEM | dinsdag 10 november 2009 @ 14:46 |
quote:Klopt, foto is van 18 maart ![]() En inderdaad, dat gebouw is al klaar. Zit zelf elke dag in Hengelo op school, dus ik kom elke dag op Hengelo CS. | |
dennistd | dinsdag 10 november 2009 @ 15:39 |
Een beetje groenig, maar waarom wordt het woord overweg geblurt? http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=52.11544,5.141644&spn=0,359.98071&t=h&z=16&layer=c&cbll=52.115363,5.141603&panoid=3OhAlBNaiz7ButD8JynwAA&cbp=12,57.27,,1,10.76 | |
greavy | dinsdag 10 november 2009 @ 16:55 |
Vandaag iemand in de trein gehad die zich afvroeg waarom er een blauwe knop (sluit-knop) bij de deuren zit.. ![]() Iemand antwoordde : Om de deuren te sluiten ![]() Dat vond ie vreemd, omdat die deuren altijd na het fluitsignaal sluiten Die ene die eerst antwoorde reageerde weer van: Ja, maar de conducteur heeft die knop wel nodig | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 november 2009 @ 17:53 |
Volgens mij gebeurt dat sluiten met de sleutel van de conducteur, óók zijn eigen deur. Maar als je hartje winter op het balkon van een stoptrein zit, is het prettig om bij een wat langere tussenstop niet dood te vriezen. ![]() | |
Peter | dinsdag 10 november 2009 @ 18:21 |
De conducteur sluit alle deuren met de sleutel, behalve de eigen, die sluit hij/zij met de blauwe knop. Tenminste, de tientallen keren dat ik het gezien heb ![]() | |
sander89 | dinsdag 10 november 2009 @ 19:45 |
quote:Ligt aan de camera, want de rest van de foto's in die straat zijn ook deels mislukt. | |
James1988 | dinsdag 10 november 2009 @ 20:10 |
quote:Ik denk dat de software van Google het voor een kenteken aanzag en het daarom heeft geblurred | |
James1988 | dinsdag 10 november 2009 @ 20:19 |
quote:Een nettoschuld van ¤ 2 miljard? Wat doe je dan in vredesnaam wel niet? ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 10 november 2009 @ 20:24 |
quote:Ja dat zie je heel veel. Soms wordt ook maar een half woord weg geblurd. De software werkt blijkbaar niet helemaal perfect. ![]() Ik kan mij trouwens ook nog een foto herinneren waarbij het gezicht van een etalagepop was weg geblurd. ![]() | |
bork | dinsdag 10 november 2009 @ 20:25 |
quote:Leek mij plausibel antwoord, misschien toch niet? vb: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Maliebaanstation,+3581+Utrecht&sll=51.657316,5.084202&sspn=0.009664,0.01929&ie=UTF8&cd=1&geocode=FW_NGgMdrkhOAA&split=0&hq=&hnear=Maliebaanstation,+3581XW+Utrecht&t=h&lci=com.panoramio.all&layer=c&cbll=52.062462,5.172539&panoid=KrXTIS8Zg8O0mz9ino27mA&cbp=11,50,,0,8.63&ll=52.063177,5.160012&spn=0.00463,0.033023&z=16 | |
James1988 | dinsdag 10 november 2009 @ 20:29 |
Waarschijnlijk ligt het aan de lichtinval, hoek van de opname, enzovoorts. Is geen éénduidig antwoord op te geven. | |
bork | dinsdag 10 november 2009 @ 20:38 |
quote:Snap ik (denk ik) ben wel onder de indruk hoe ze het voor elkaar hebben gekregen. Zitten soms best leuke platen tussen bijv: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Maliebaanstation,+3581+Utrecht&sll=51.657316,5.084202&sspn=0.009664,0.01929&ie=UTF8&cd=1&geocode=FW_NGgMdrkhOAA&split=0&hq=&hnear=Maliebaanstation,+3581XW+Utrecht&t=h&lci=com.panoramio.all&layer=c&cbll=52.15619,5.380842&panoid=HJPFEGVNyK-12PCCxRv5Bw&cbp=11,265.41,,0,-2.49&ll=52.156189,5.380833&spn=0.004621,0.033023&z=16 | |
Ireyon | dinsdag 10 november 2009 @ 21:31 |
Conducteur vanmiddag in de stiltecoupé: HALLO, EEN HELE GOEIE *ziet stickers* .. middag ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 10 november 2009 @ 22:06 |
quote:Treintickets onder de adviesprijs verkopen, nutteloze bedrijfsuitjes en wat eigenlijk nog meer? | |
Fixers | dinsdag 10 november 2009 @ 23:25 |
quote: ![]() Wat de schuld van de NMBS betreft: het komt niet door klantvriendelijkheid. Mischien moeten ze eens kijken naar het Servex concept van de NS. Alle retail en food formules op de stations in eigen beheer franchisen én op normale tijden open zijn. Probeer na 19.00 uur nog maar een frietje stoof te krijgen op Antwerpen. | |
James1988 | woensdag 11 november 2009 @ 00:18 |
"Tussen Breda en Tilburg rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden." Geen stoptreinen en minder intercities, duurt tot woensdagochtend 8.00 aldus ActuRail.nl. Wat is daar gebeurd dan? | |
Socios | woensdag 11 november 2009 @ 01:17 |
Vanaf welke datum is het nieuwe spoorboekje te koop?! | |
Peter | woensdag 11 november 2009 @ 01:49 |
quote:Tis dan ook geen verplichting.. | |
Fixers | woensdag 11 november 2009 @ 08:21 |
quote:Maar wel asociaal om er geen rekening ermee te houden. | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2009 @ 08:48 |
quote:Die openingstijden zijn dramatisch in België ja. Op grote stations kun je in het weekend mazzel hebben dat je een automaat treft die ook iets teruggeeft nadat ie je geld ingeslikt heeft, maar dat is het verder wel. Met als enige uitzondering echt de ALLERgrootste stations (Brussel Zuid en Brussel Centraal dus). Op een knooppunt als Charleroi-Sud gaat gewoon op zondagmiddag om 16:00 alles dicht, en bekijk het verder maar ![]() Wel een stuk schappelijkere prijzen dan bij die naaiballen van de stervex trouwens. Waar de schuld van de NMBS overigens vooral door komt is door inefficiëntie, burocratie en overhead. Maar ja, zodra je daar iets aan wil gaan stroomlijnen gaan ze lekker staken ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 11 november 2009 @ 09:21 |
quote:Er is daar gisteren een Mosi ( http://struktonrail.nl/nl(...)krachtRavotMosi.aspx ) ontspoord en die heeft een wissel gesloopt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2009 @ 09:30 |
Hier ligt ook de boel plat door een staking. Maandag RER linen A en B , gisteren en vandaag alleende B en morgen weer de A ![]() Ik heb er geen last van, mijn werk zet zelf bussen in ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 november 2009 @ 10:48 |
Kunnen een ICMm en een DM'90 aan elkaar worden gekoppeld? Volgens mij staat er één op Hengelo CS | |
weps | woensdag 11 november 2009 @ 11:02 |
quote:Meganisch kan ieder materieel gekoppeld worden. Dit gebeurd bij materieel overbrengingen. Nijv. als materieel defect of niet toegelaten is. Technisch koppelen kan niet onderling. Alleen DH1 & DH2 konden met DM'90 technisch praten. Je zult dus alleen die combinatie in reizigersdienst vinden (Inmiddels uiteraard niet meer omdat de DH serie verkocht is en t land uit zal gaan) en verder is geen enkel materieel gekoppeld in reizigersdienst te vinden. | |
James1988 | woensdag 11 november 2009 @ 11:26 |
Alle treinstellen van NS in reizigersdienst hebben een Scharfenbergkoppeling (Schaku) waardoor ze in ieder geval elkaar kunnen slepen. Zo kan een plan V een VIRM wegslepen, en kan een Koploper een SGMm op sleeptouw meenemen. Zelfs de vogelbekdieren hebben een Schaku. | |
dennistd | woensdag 11 november 2009 @ 11:30 |
Ook een Protos kan koppelen met een Plan V, alleen het loskrijgen schijnt wat problematischer te zijn (maanden geleden op Ede-Wageningen). Oude treinstellen (zoals Plan U, Mat'54) hebben ook een Schaku, maar deze zit veel lager gemonteerd waardoor koppelen met een nieuw treinstel niet mogelijk is. | |
De_Hertog | woensdag 11 november 2009 @ 11:31 |
quote:Als je dat leuk vindt moet je ook zeker eens in Hamburg bij Miniatur Wunderland gaan kijken. Daar heb ik tig topics terug ook over geschreven maar het is niet in de OP gekomen ![]() | |
KapiteinT | woensdag 11 november 2009 @ 11:45 |
quote:Ja het lijkt mij inderdaad ook leuk om daar eens heen te gaan. Moet ik alleen wel een keer tijd en vooral geld hebben om daar heen te gaan. ![]() | |
Doc__Zenith | woensdag 11 november 2009 @ 12:49 |
quote:In 'het echt' heeft men ARI/ABT en ook hardware die niet in verhouding staat tot wat erop draait ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2009 @ 15:05 |
Kwam voor de liefhebbers van Cargo dit tegen: http://www.flickr.com/photos/44293295@N02/ In Zwitserland verbussen ze soms zelfs enkele trajecten, omdat een cargo moet laden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2009 @ 16:36 |
De machinist was de weg laatst geloof ik wat kwijt. ![]() Foto is genomen tussen Buitenpost en Zwaagwesteinde ![]() | |
dennistd | woensdag 11 november 2009 @ 17:05 |
Vanaf december 2010 trein van Oldenzaal naar Bentheim: http://www.tctubantia.nl/(...)ldenzaalBentheim.ece | |
thats-me | woensdag 11 november 2009 @ 18:56 |
En ze gaan daar dus met SLT rijden, als ik de foto van tubantia moet geloven ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2009 @ 19:09 |
quote:De hemelse goedheid mag verhoeden dat Syntus er iets mee te maken krijgt, anders wordt het net zo'n babymoord als die Emmerichpendel van een paar jaar terug ![]() | |
Fred2 | woensdag 11 november 2009 @ 19:52 |
![]() Dat moet een enthousiaste vingerverver zijn geweest... | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2009 @ 19:57 |
![]() Is dat bij het eindpunt van de Ponlijn soms? | |
Fred2 | woensdag 11 november 2009 @ 20:11 |
Iets zuiderlijker nog. De rails is hier bijna 30 jaar gelden al verwijderd. En het stootjut op de Pon-lijn ben je hier ook al voorbij ![]() | |
KapiteinT | woensdag 11 november 2009 @ 20:30 |
quote: quote:Is dat een trein met benen ofzo? ![]() | |
RenRen- | woensdag 11 november 2009 @ 21:16 |
Ik MOEST van James zeggen dat ik die dubbeldekkers leuk vind. | |
#ANONIEM | woensdag 11 november 2009 @ 21:17 |
quote:Uhu, hier in het oosten kan alles ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 11 november 2009 @ 21:18 |
quote:DD-AR is de bom ja. Blij dat je dat inziet ![]() | |
James1988 | woensdag 11 november 2009 @ 21:20 |
Ik zat daarstraks 45 minuten in een DDM van Rotterdam naar Breda. Vanochtend had ik een VIRM de andere kant op. Ik weet weldegelijk waar ik liever in zit. DDM / DD-AR ![]() | |
RenRen- | woensdag 11 november 2009 @ 21:20 |
quote:Stiekem geloof ik je gelijk als je dat zegt. ![]() ![]() ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 11 november 2009 @ 21:27 |
quote:Zeg nog maar even tegen James: "AGV weg ermee" , voor je weggaat ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2009 @ 21:37 |
quote:Hoi RenRen- ![]() | |
dennistd | woensdag 11 november 2009 @ 21:37 |
quote:Het schijnt wel dat het Syntus wordt, maar omdat de provincie drie jaar lang betaalt voor een uursdienst zullen ze die toch echt moeten gaan rijden. Dat naar Emmerich was op kosten van Syntus zelf dacht ik. | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2009 @ 21:38 |
quote:Ik ging wel lopen dan ![]() | |
James1988 | woensdag 11 november 2009 @ 21:39 |
Ja euh, helemaal naar Rotterdam lopen? ![]() | |
RenRen- | woensdag 11 november 2009 @ 21:41 |
quote:Hoi Flash ![]() | |
RenRen- | woensdag 11 november 2009 @ 21:41 |
quote:En je kwam nieteens hoi zeggen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2009 @ 21:57 |
quote:Mooi man over die grote brug ![]() quote:Ik mag niet klagen he ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 11 november 2009 @ 22:20 |
Gelukkig vandaag voor 20:30 uit Delft vertrokken, want er rijdt voorlopig niets tussen HS en Rotterdam Centraal. | |
RenRen- | woensdag 11 november 2009 @ 22:44 |
quote:Moooi ![]() Het gaat wel oké. Moe. Dus ik ga slapen ![]() | |
James1988 | woensdag 11 november 2009 @ 22:48 |
quote:bron: nu.nl | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2009 @ 22:55 |
Nou poeh poeh. Morgen weer een jankverhaal in en belgische krant over de Schelde. Waren we hier vorige maand niet ook al? Ja. | |
NikkelCobalt | woensdag 11 november 2009 @ 22:59 |
quote:En waarom was dat niet eerder (ten tijde van dat uitbaggerconflict) bekend? | |
SpeedyRich | donderdag 12 november 2009 @ 01:09 |
quote:Dat was het wel alleen ze deden er niks mee, het nieuws is namelijk al jaren bekend.... | |
Wimpeh | donderdag 12 november 2009 @ 01:41 |
quote:Hmm, als ze graag Nederlanders die in Duitsland wonen hiermee willen aanspreken moeten ze ook even Bad Bentheim - Nordhorn heropenen voor passagiers, daar zit pas een Nederlandse enclave ![]() Oh en die 3 jaar eindigen ook als de concessie in 2013 eindigt voor Syntus op Oldenzaal - Hengelo - Zutphen, dus ik verwacht dat Syntus hem gaat rijden zodat, mocht het een succes blijken, hij bij de nieuwe aanbesteding in kan. (Daarnaast, ik dacht dat de Duitsers met elektrisch materieel rijden op BB, dus die komen de grens dan toch al niet over en moet het dus wel van onze kant af komen). | |
NikkelCobalt | donderdag 12 november 2009 @ 04:16 |
quote:Nou, misschien heb ik onder een steen gezeten, maar Nederland is toen wel even door het slijk gegaan in het nieuws / journaals. Wat dus eigenlijk nergens voor nodig was, want de tegenpartij kwam haar verplichtingen dus ook niet na... | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 08:33 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 08:52 |
Toch wel Syntus-bemoeienis dus. Ik hou m'n hart vast. Zodra dat gaat rijden ff een ritje maken, voor het te laat is. | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 08:56 |
In het Brabants Dagblad stond vandaag ook een stuk over 'Fyra'. Met onder andere een Engelse reiziger die wel tevreden was over de snelheid en de betrouwbaarheid (:')) maar minder over de 'Britse prijzen'. Het artikel staat nu nog niet online, zodra het komt zal ik het hier plaatsen. | |
KapiteinT | donderdag 12 november 2009 @ 08:56 |
quote:Doe maar niet, laatste keer dat ik van Breda naar huis moest liep er echt iemand over en toen had ik een halfuur vertraging... Was jij zeker weer he? ![]() | |
Hr-Flip | donderdag 12 november 2009 @ 09:00 |
quote:Het is inderdaad makkelijker om tot Bentheim te rijden, je hoeft dan geen aanpassingen te doen aan het treinstel En mensen die in Duitsland gaan wonen vanuit Nederland, is vaak niet het soort mensen wat perse een treinverbinding nodig heeft. Dus tot Bentheim, met een goede overstap op het lokale spoorwegnet en bussen, dat is nu het beste om te doen. Wat ik me alleen afvraag, is dat duitse perron niet veels te laag voor de Lint41H. Immers de duitsers die met een lint rijden hebben allemaal de Lint 41, die een lagere instap heeft. | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 09:05 |
quote:Als je het krantenartikel hierboven even leest dan zie je dat het sowieso geen lintjes worden omdat die niet goed detecteerbaar zijn op Oldenzaal-Bentheim (geen assentellers daar). | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:07 |
quote:Syntus-bemoeienis? Ik lees alleen 'lightrailmaterieel zoals Syntus dat ook heeft'. En een paar regels verder gaat het over 'een bepaald type elektrisch materieel waarover NS beschikt' dat wel geschikt zou zijn. Ik vraag me af welk materieel ze bedoelen, welk elektrisch matrieel dat in Nederland en Duitsland kan rijden en lightrail is heeft de NS zoal? Ik kan een ICE nou niet 'light' noemen ![]() | |
James1988 | donderdag 12 november 2009 @ 09:10 |
De A32-trammetjes misschien? ![]() Overigens: quote:Bron: Spitsnieuws | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 09:12 |
quote:De FLIRTs van de WFB liggen nogal voor de hand ![]() ![]() | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:17 |
quote:Klopt, maar die zijn noch van Syntus, noch van de NS. Dus snappen doe ik het nog niet. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 09:18 |
quote:Als de Bentheimer Eisenbahn er eentje least zijn we er ![]() | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 09:19 |
quote:En die zijn wel detecteerbaar zonder assentellers denk je? ![]() Er staat ook nergens dat het NS-spul wel lightrail is. Ik verwacht dat het een V'tje gaat worden, met (als ze verstandig zijn) een reserve V'tje. Als ze beiden in dienst zijn zou je ze in de spits gekoppeld kunnen laten rijden zodat je de drukte op Hengelo-Oldenzaal gedeeltelijk wegneemt. edit: dan kan niet in Hengelo zie ik nu, ik neem tenminste aan dat daar zakspoor 11 gebruilkt gaat worden, en die is maar 84 meter lang. | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:20 |
Hoe zit het eigenlijk met de Euregiobahn, Heerlen-Aachen en verder? Ik zie op de site dat ze nog steeds rijden, maar weet iemand hoe succesvol het is? | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:21 |
quote:Ah tuurlijk, de spanningssluis ligt natuurlijk pas bij Bentheim.. | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 09:23 |
Er is zelfs helemaal geen spanningssluis, alleen een aantal sporen waar ze de bovenleiding om kunnen schakelen van 1500V DC naar 15.000V AC. Daarom moeten ook goederentreinen met een 189'er ervoor stoppen in Bentheim. | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 09:30 |
quote:Die naar Eschweiler-Weisweiler is onlangs doorgetrokken naar Langerwehe en er zijn nog wel grotere plannen daar ![]() | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:34 |
quote:Ik bedoel meer het grensoverschreidende vervoer. Werkt dat een beetje, of zijn het vooral drugsgebruikers? ![]() ![]() | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:36 |
Ik zie wel dat ze voorbij Eschweiler zowaar een nieuw stuk spoor hebben aangelegd en binnenkort doorrijden totaan Dueren, dus in Duitsland gaat het inderdaad prima. | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 09:37 |
Dat zeg ik, er komt meer aan, ook aan Nederlandse kant. Er komen extra haltes ook richting Sittard, en een alternatieve lijn Heerlen - Aachen via industriepark Avantis. En drugsgebruikers vallen best mee hoor, tenminste al die keren dat ik erin zit ![]() ![]() ![]() | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:40 |
quote:Ik was het ook tegengekomen: quote:Maar dat is voorlopig dus alleen planning, waar nog een hoop voor moet gebeuren. Een nieuwe spoorweg aanleggen bijvoorbeeld, en medewerking van de ZLSM en ProRail. Als ik zie hoe lang die laatsten moeilijk hebben gedaan om dat ene wissel bij Schin op Geul terug te plaatsen vraag ik me af of 2011 haalbaar is. En vergelijkbare plannen waren er bij de opening ook al... quote:Ja, dat is dus vooral wat ik me afvroeg, of en hoe er gebruik van gemaakt wordt. Dank. Heb je alle Euregiobahn-bordjes al trouwens? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 09:50 |
quote:Och ja, hoe lang het allemaal gaat duren dat staat in de sterren, maar dat is gebruikelijk he ![]() quote:Voor zo ver ik weet wel ja. Heerlen - Eschweiler - Weisweiler en Alsdorf-Annapark - Stolberg Altstadt zijn compleet iig. ![]() | |
James1988 | donderdag 12 november 2009 @ 09:54 |
quote:Ik verwacht eerder dat het dan ICM gaat worden. | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:55 |
quote:Klopt. Het is in ieder geval mooi dat er plannen gemaakt worden. Misschien wordt het nog eens wat met het grensoverschrijdend vervoer in Nederland ![]() quote:Dan ben je er niet al te lang geleden nog geweest dus, want Eschweiler-Weisweiler (-Langerwehe) is pas sinds de zomer open ![]() | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 09:59 |
Een belangrijke stap, de financiele, is in ieder geval al gezet: http://www.avantis.org/index.php?id=136,222,0,0,1,0 | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 10:05 |
quote:Ik ben er 3 oktober nog geweest ja, maar Eschweiler-Weisweiler heb ik al in oktober 2007 gedaan. Ff gecheckt of er tussen EW en Langerwehe nog wat lag, nee, mooi, hoef ik er niet heen ook ![]() | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 10:08 |
quote:Groot gelijk, dat is niet het mooiste stuk van de lijn ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 10:11 |
Stolberg is leuk ja, met dat kasteeltje zo ![]() Weet je wat ook een leuk lijntje is, EN bereikbaar met het EuregioTicket? Düren - Heimbach ![]() | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2009 @ 10:21 |
quote:Ik had er een mooie winterse foto van, maar mijn server lijkt er uit te liggen.. quote:Inderdaad, langs het kasteel hoog op de rots in Nideggen. Waar je overigens ook weer heerlijk koffie en taart kan eten met uitzicht terug op het spoor ![]() | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 10:59 |
quote:ICM heeft de NS niet echt over hoor, Plan V gaat aan de kant als het SLT gaat rijden, en daarvan zullen er nog wel een aantal wat jaartjes meekunnen. | |
Fred2 | donderdag 12 november 2009 @ 11:07 |
quote:Dat zou niet nodig hoeven zijn: trein uit NL op 1.5Kv DC trein op spoor met 1.5Kv DC trein laat pantograaf zakken trein schakelt om naar 15Kv AC trein rolt door tot aan regulier 15Kv AC spoor trein laat pantograaf weer stijgen trein rijdt verder op 15Kv AC in Duitsland (en richting NL andersom natuurlijk) | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 11:39 |
Dat doet me denken aan de praktijk van het "glippen" van vroegah ![]() | |
kikoooooo | donderdag 12 november 2009 @ 11:42 |
Ik heb een retourtje zonder datum in mijn portemonnee. Groningen - Zwolle. Mag ik deze ook in Zwolle afstempelen en dan een enkele reis naar groningen maken? Of stel ik nu een domme vraag? | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 11:46 |
Mag ![]() | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 11:55 |
Op somda wordt nu zelfs over een Plan U gesproken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 11:57 |
quote:Die lui zijn stapelidioot daar. Tenminste de meeste die er rondlopen. Daarom post ik daar ook nauwelijks meer. | |
kikoooooo | donderdag 12 november 2009 @ 11:57 |
quote:Dank, dan kan ik dus alsnog mijn retour declareren bij mijn werkgever ![]() | |
Peter | donderdag 12 november 2009 @ 11:58 |
quote:Kunnen ze de hondekop van de stichting niet inzetten? Is er gelijk geld voor onderhoud ![]() | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 12:00 |
Die mag niet met passagiers rijden totdat de revisie (waarvoor geen geld is) achter de rug is. (en hij past niet op spoor 11 in Hengelo) | |
Socios | donderdag 12 november 2009 @ 12:20 |
![]() In de namiddag van zondag 8 november 2009 staat een horde reizigers na een zonovergoten stranddag te Zandvoort aan Zee te wachten op DD-AR dat als ´Intercity´ zal fungeren naar Haarlem en Amsterdam Centraal. Reizigers voor de richting Maastricht, zoals ondergetekende, wachten tevergeefs op ICR. | |
IntercityAPT | donderdag 12 november 2009 @ 12:43 |
quote:Hé, jij zat vroeger toch ook op ChrisTrains? | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 12:45 |
quote:Nooit gezeten | |
IntercityAPT | donderdag 12 november 2009 @ 12:47 |
quote:Dan vergis ik me. Ik heb dat forum zelf ook alleen maar gelezen, pas in de laatste maanden ging ik ook posten. | |
Fixers | donderdag 12 november 2009 @ 16:33 |
quote:Glippen? | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 20:29 |
quote: ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 november 2009 @ 21:17 |
quote:Ik moest lachen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 21:21 |
Ha Duck ![]() Comment ca va? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 november 2009 @ 21:49 |
quote:Ik gamorgen rondje parijs doen en alle metrolijntjes halen ![]() Alles goed hier ![]() | |
greavy | donderdag 12 november 2009 @ 21:50 |
Zag vandaag deze reclamespot van de NS op tv.. Het is alleen niet altijd de waarheid, want de treinen rijden regelmatig met vertraging ![]() | |
Palmboom313 | donderdag 12 november 2009 @ 22:03 |
quote:Ach vertraging bij NS valt nog wel mee. Als Syntus zo'n filmpje zou maken dan zou het pas epic fail zijn ![]() | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 22:07 |
Een groter deel van de verstoringen dan bij de NS is bij Syntus te wijten aan ProRail... (waarmee ik niet wil zeggen dat Syntus soms ook vreemde redenen heeft hoor) | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 22:10 |
Ik zag vandaag vlakbij Den Haag Centraal een aantal treinstellen die ik niet thuis kon brengen. Volgens mij waren het diesels ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 22:19 |
quote:Naja, niet om prorail goed te praten hoor ( ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 22:19 |
quote:Kunt u IETS specifieker zijn? Foto's? Misschien een poging tot paint? ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 22:30 |
quote:Foto's heb ik naar gezocht, maar kon ik niet vinden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 22:32 |
Hij staat hier niet tussen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Dieseltreinstel | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 22:40 |
Staat ie hier bij? http://nl.wikipedia.org/wiki/Videoschouw Of deze? http://www.hslzuid.nl/hsl(...)6%29_tcm51-39647.jpg Of deze? http://farm1.static.flickr.com/214/492543292_e45d331918.jpg?v=0 | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 22:42 |
quote:Nee, heb als het goed is alles aangeklikt. Het leek mij een intercity treinstel. Misschien iets ouder dan de Koplopers? Maar de leeftijden kan ik nooit zo goed inschatten. | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 22:43 |
quote:Het was geen videoschouwtrein ![]() ![]() Ik weet niet of het echt zo is hoor, misschien beeld ik het me maar in ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 22:44 |
paint het eens dan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 22:46 |
Die voorkant lijkt op: http://www.treinpunt.nl/o(...)en/DM90/DM90_002.jpg of http://www.freewebs.com/falcoflipsen/VIRM8242-DD-240701.jpg [ Bericht 19% gewijzigd door Peterselieman op 12-11-2009 22:51:09 ] | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 22:49 |
je foto emmer account is disabled of staat geen diepverbinden toe PSM ![]() Falende schijtsite ook ![]() | |
Ireyon | donderdag 12 november 2009 @ 22:50 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_(spoorwegmaterieel) ? | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 22:51 |
quote:Het is niet die van mij. Die van mij laat het wel toe ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 22:53 |
quote:either way: geen plaatje. Wat bedoelde je? Mat64? ICM? | |
Palmboom313 | donderdag 12 november 2009 @ 22:53 |
quote:fyra? slet? | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 22:55 |
quote:Iig geen VIRM, was een enkeldeks ![]() ![]() Zoiets ofzo? ![]() Maar het was geen Plan V of hoe ze ook allemaal heten ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 22:55 |
quote:Die bovenste is DM'90 en de onderste VIRM ![]() Die lijken qua kop het meeste op die ene VST | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 22:55 |
quote:Ah, het ICRm ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig | |
dennistd | donderdag 12 november 2009 @ 22:57 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 22:58 |
quote: ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 22:58 |
quote:Jaaa!! Deze dus: Alleen dan in de NS kleuren ![]() Trouwens de oude rood lederen stoelen uit de koplopers zitten nogsteeds het lekkerst ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 22:59 |
Vet mooie stuurstandkoppen zijn dat. Ze zouden eens een Taurus moeten modden met 2 van die koppen WHOAAH ![]() | |
Socios | donderdag 12 november 2009 @ 23:00 |
Net terug van de treintopicmeet. ![]() ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 23:00 |
quote:Vind ze ook zeer mooi, net als de Koplopers ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 23:01 |
quote: ![]() De tap droog trekken voor je het land uit bent ja? ![]() | |
Socios | donderdag 12 november 2009 @ 23:01 |
quote:Haha, klopt ja! Gelukkig zelfs in de Benelux nog een stukje beschikbaar. | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 23:03 |
quote:De enige koplopers die "rood" en "leer" combineren zijn trouwens de nieuwe, en wel in de 1e klas ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 23:04 |
quote:Heb normaal alleen die keiharde groene bankjes uit de DD-AR, dus als ik eens in een IC zit hoop ik altijd dat het die banken zijn ![]() | |
Socios | donderdag 12 november 2009 @ 23:05 |
quote:Ik lul maar wat. ![]() ![]() Wel echt in de ICE gezeten, btw. Leeuwarden - Amsterdam Centraal v.v. Stiekem via Utrecht Centraal, hehe. ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 23:06 |
![]() Ik bedoel dus die banken... Gewoonweg heilig ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 november 2009 @ 23:07 |
quote:Eerlijk gezegd vind ik, in de 2e klas, de stoelen van de gemoderniseerde koplopers beter zitten dan die oude oranje stoelen. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 23:08 |
quote:Oranje. Skai. Wellekker doorgezakt en zo tegenwoordig ![]() | |
Socios | donderdag 12 november 2009 @ 23:08 |
quote:Zo is dat mang! Heb het in ICM 4083 ook vastgelegd een tijdje terug. Momenteel wordt of is het treinstel zelfs al gereviseerd. ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 23:10 |
quote:Voor mij is het rood leder ![]() ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 12 november 2009 @ 23:11 |
Regel ook voor mij. ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 23:11 |
quote:Ik meende dat alleen de 4088 - 4097 nog niet verbouwd zijn of in revisie zijn. Hoorde trouwens dat de 4091 al in Haarlem staat. | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 23:12 |
quote:Jammere is dat mijn pa waarschijnlijk niet aan koplopers werkt in de werkplaats te Zwolle ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 23:12 |
quote:En dat zit best goed ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 23:13 |
quote:Zwolle is alleen nog DM'90 geloof ik. De rest is al weg. En er is de speciale wasstraat. | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2009 @ 23:13 |
HQ van mijn bedrijf heeft 2 viertjes opgesteld in de kantine ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 23:14 |
quote:De DM'90 gaan ook weg, als ik het goed heb begrepen gaat de boel in de loop van het jaar dicht. | |
Socios | donderdag 12 november 2009 @ 23:15 |
quote:Sick hoor... Gaat nu echt hard... En dan meteen de 4200-serie er achteraan? Men begint het steeds meer te merken. Soms treinen achter elkaar geen originele Koploper beschikbaar... Hoe kunnen we Leeuwarden straks nog verlaten per trein, Peterselieman? Ik laat nu serieus weleens een trein schieten om een echte Koploper te krijgen, iets wat ik eind jaren ´80 ook deed, maar dan met Mat ´54. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 23:16 |
Ik reis vaak vanuit Groningen, dus dan heb ik iets meer keus ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 november 2009 @ 23:19 |
Nieuwe sprinters vind ik er trouwens top uitzien ![]() ![]() ![]() | |
Brembo | donderdag 12 november 2009 @ 23:26 |
quote:Maar de betrouwbaarheid is wel omhoog gegaan de laatste jaren, zeker met het vertrek van het geliefde ICK materieel ![]() | |
Ireyon | donderdag 12 november 2009 @ 23:44 |
quote:Hoezo zorgde ICK voor zoveel vertraging dan? 'k Heb er in een krap jaartje tijd in totaal nog geen half uur vertraging mee gehad.. | |
ReisT | donderdag 12 november 2009 @ 23:57 |
quote:Er wordt inderdaad flink doorgewerkt, nog voor alle drietjes klaar zijn zullen ze in Haarlem al met de viertjes beginnen, en als die geweest zijn meteen verder met DDAR. | |
Sjoegerd | vrijdag 13 november 2009 @ 00:01 |
quote:Wat word er aan de DDAR gedaan dan? | |
bork | vrijdag 13 november 2009 @ 00:01 |
kZal ook eens wat roepen: Commissie Nijpels: Spoorlijn Breda-Utrecht pas ná verbreding A27 http://www.brabantsdagbla(...)a-verbreding-A27.ece | |
Ofyles2 | vrijdag 13 november 2009 @ 00:02 |
quote:Ik heb het gehad met die asfaltrukkers. | |
Lord_Brett_Sinclair | vrijdag 13 november 2009 @ 09:01 |
quote:ICK + Koffers ri Schiphol is geen goede combinatie. | |
dennistd | vrijdag 13 november 2009 @ 09:05 |
quote:Klopt, de DM'90 gaat naar Hengelo toe (in Zwolle staat de werkplaats nogal in de weg schijnt het, en Hengelo heeft sinds het vertrek van Syntus niet heel veel meer te doen dacht ik) | |
Fixers | vrijdag 13 november 2009 @ 09:09 |
quote:Ik zag het ook staan. De enige reden om het niet te doen is voorkomen dat de snelweg mindersnel verbreed zou worden. Blijkbaar wil pleurlings dat ik met een grote vette walmende vervuilende co2 uitstotende aardopwarmende filei en parkeerprobleem veroorzakende auto van breda naar hilversum rijdt. Dan kan hij nog een keer scoren met nog meer asfalt. Het is nodig! Had ik eerst nog de hoop dat er een leercurve was bij prorail, ze hebben zowaar een stoptrein laten wachten op een vertraagde intercity. Wordt de ingelopen tijd dat weer teniet gedaan door een overbodige spoorwijziging in utrecht, die uiteraard niet even op een kritiek moment wordt omgeroepen. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2009 @ 09:42 |
quote:Dat worden InterCity-treinen. Er komen dus fatsoenlijke stoelen in en airco enzovoort. ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 november 2009 @ 09:50 |
Er zijn wat plaatjes van trouwens (uit een topic op somda): http://www.puurruimte.nl/nieuwe-dubbeldekker-intercity/ http://www.puurruimte.nl/(...)rktonderzoek-001.jpg http://i36.tinypic.com/3146t8g.jpg http://www.puurruimte.nl/toiletmodule-iintercity/ http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18958.0 http://www.puurruimte.nl/(...)mudule_concept_e.jpg | |
Brembo | vrijdag 13 november 2009 @ 09:55 |
quote:Ooit geprobeerd met ICK kop te maken? Nou ik heb geregeld gehad dat een treinstel in Ah niet verder ging naar Nm of Ut. Daarbij is het totaal niet berekend op stops van 1 minuut, niemand komt er haast in of uit. | |
dennistd | vrijdag 13 november 2009 @ 10:00 |
Mag ik vragen wanneer ICK op Utrecht-Nijmegen reed? Ik kan me wel ICL herinneren in de toenmalige 2000 Nijmegen-Den Haag. | |
Sjoegerd | vrijdag 13 november 2009 @ 10:08 |
quote:Ik ben in de war ![]() | |
IntercityAPT | vrijdag 13 november 2009 @ 10:30 |
quote:Same here ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 november 2009 @ 10:53 |
quote:SGMm en SLT. En soms een verdwaalde VIRM of DD-AR zoals nu al het geval is. | |
Sjoegerd | vrijdag 13 november 2009 @ 11:15 |
quote:Die hebben nooit genoeg capaciteit op het traject Zwolle-Utrecht tijdens de spits ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 november 2009 @ 11:18 |
SLT heeft dacht ik net zoveel capaciteit als DDAR, maar met een groter deel staanplaatsen. | |
Sjoegerd | vrijdag 13 november 2009 @ 11:19 |
quote:Fijn, van Putten tot Utrecht staan ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 13 november 2009 @ 11:29 |
Moet je maar niet in Putten gaan wonen. Tevens tvp. | |
Sjoegerd | vrijdag 13 november 2009 @ 11:30 |
quote:Alles beter dan in de stad ![]() | |
Mkr | vrijdag 13 november 2009 @ 12:43 |
quote:Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijk ![]() ![]() quote: [ Bericht 0% gewijzigd door Mkr op 13-11-2009 12:43:45 (tevens verkapte t.v.p.) ] | |
Sjoegerd | vrijdag 13 november 2009 @ 13:08 |
quote:Ik ben voor ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2009 @ 13:13 |
quote:Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moet ![]() | |
Hr-Flip | vrijdag 13 november 2009 @ 13:13 |
quote:Werkplaats terrein is zelfs al verkocht in Zwolle, daar komt het nieuwe busstation, wat aan de voorzijde gaat verdwijnen. En inderdaad al het DM'90 materieel komt vanaf maart in onderhoud, in Onderhoudsbedrijf Hengelo. Deel van het personeel verhuist mee naar Hengelo. leuke mooie en kleine werkplaats die in Hengelo hoor, zal mij benieuwen of die bonzai 6400 ook mee verhuist, | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2009 @ 13:23 |
quote:Eerst maar eens Ut - Ah verviersporigen dan, voordat de belangen van die paar koei'nboer'n relevant worden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2009 @ 13:25 |
Daar heb je toch niet veel aan als je in Deventer gaat wonen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2009 @ 13:29 |
quote:Nee. Alleen de lieve Heer mag weten hoe lang dat nog duurt ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 13 november 2009 @ 13:31 |
quote:Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Putten ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 november 2009 @ 13:34 |
quote:Een keerlus nog wel ![]() | |
Mkr | vrijdag 13 november 2009 @ 13:34 |
quote:maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2009 @ 13:38 |
quote:Hoef je als Mcn tenminste niet meer naar de andere kant van je tweebaks lajtreeltje te lopen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2009 @ 13:39 |
quote: ![]() Dan krijg je problemen met zowel de knoop in Zwolle als Amersfoort, dus liever niet | |
Mkr | vrijdag 13 november 2009 @ 13:41 |
quote:artikeltje : quote: | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2009 @ 13:44 |
Die knakker van die boomknuffelaars van ROVER heeft niet goed nagedacht, want de 12500/12700 komt door de stop in het pad van de 500/700 en die krijgt daardoor vertraging, iets wat in de buurt van Amersfoort niet wenselijk is. Ook in Zwolle gaat het dan mis. Hou er rekening mee dat de overstap op de 3600 bijvoorbeeld een is die nu soms al krap is. Edit: die vertrektijden uit Zwolle en Utrecht zijn niet realistisch. De trein uit Leeuwarden zit of achter de 8000/3800 of de 9100, dus eerder aankomen in Zwolle kan al niet. In Utrecht heb je tijd nodig voor het kopmaken. [ Bericht 25% gewijzigd door Peterselieman op 13-11-2009 13:50:36 ] | |
Christiaan | vrijdag 13 november 2009 @ 13:45 |
Kunnen die DDAR's zo hard dat het IC's worden dan? | |
sander89 | vrijdag 13 november 2009 @ 13:52 |
quote:Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm. ![]() | |
TeringHenkie | vrijdag 13 november 2009 @ 13:54 |
Gewoon alleen de motorwagen inzetten, dan heb je ICs Denemarken-stijl ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 november 2009 @ 13:56 |
Nouja, volgens mij worden ze stuurstand-4 bakken-mDDM, dus ze zullen wel wat langzamer worden (mDDM is dacht ik het halve vermogen van een 1700-loc) | |
dennistd | vrijdag 13 november 2009 @ 13:57 |
quote:Daar is dus die keerlus voor ![]() | |
Mkr | vrijdag 13 november 2009 @ 14:02 |
quote:precies ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2009 @ 14:04 |
quote:Klopt. Een 7300 met loc voorop is het mooiste trouwens | |
Brembo | vrijdag 13 november 2009 @ 14:51 |
quote:Sorrie, je hebt gelijk ICL ![]() | |
greavy | vrijdag 13 november 2009 @ 15:21 |
Groot alarm geweest op Dordrecht Centraal. Meerdere brandweerkorpsen aanwezig geweest, waaronder Dordrecht (Beroeps) + de Vrijwilligers B1/2, Sliedrecht, Papendrecht, Zwijndrecht, Graafstroom en 's Gravendeel Er bleek een goederenwagon te lekken, waar ze van dachten dat er gevaarlijke stoffen in zaten. Gebied rondom het station is afgesloten geweest, en er is een poos geen treinverkeer geweest.. Stond een deel al over op de Frontpage van Fok!. [url=http://frontpage.fok.nl/nieuws/121021/-[upd]-Treinverkeer-Dordrecht-gestremd.html]http://frontpage.fok.nl/nieuws/121021/-[upd]-Treinverkeer-Dordrecht-gestremd.html[/url] | |
IntercityAPT | vrijdag 13 november 2009 @ 16:25 |
quote:Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het ![]() | |
IntercityAPT | vrijdag 13 november 2009 @ 16:26 |
-foutje- | |
Palmboom313 | vrijdag 13 november 2009 @ 18:08 |
quote:Wat heb je aan 200 km/h kost zo veel geld en de tijdwinst is marginaal. Beter dubbel en viersporigheid. | |
Ireyon | vrijdag 13 november 2009 @ 18:39 |
quote:Heb je al berekend wat de tijdwinst wordt als de snelheid zo'n 50% hoger wordt? 't Lijkt me erg sterk dat dat 'marginaal' is.. Daarnaast is elke minuut tijdwinst al een verbetering, vooral als je je bedenkt dat vrijwel élk traject in Nederland de afgelopen jaren qua tijd alleen maar langer is geworden. | |
James1988 | vrijdag 13 november 2009 @ 19:34 |
De trajecten zijn niet langer geworden, maar er zijn wel meer stops en ruimere rijtijden. Dit samen met het afschaffen van sneltreinen zorgt ervoor dat de echte intercities gedegradeerd worden tot een soort-van sneltrein, wat niet wenselijk is. Jammergenoeg zal dit zo blijven, tenzij er iemand met ambitie binnenkomt die die ambitie ook waar kan maken. Hiervoor zijn besluiten nodig, knopen doorgehakt, en dat gaat ingrijpend worden voor een hoop partijen. ERTMS en 25 kV (of zelfs maar 3 kV) zijn nodig voor het opwaarderen van ons spoor, maar de kosten die daarbij horen zijn gewoon gigantisch en het is begrijpelijk dat de vervoerders daar voorlopig nog niet in willen investeren. En toch moet het. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2009 @ 20:01 |
Hallo ![]() Morgen ga ik met 2 personen naar Brussel (met de trein uiteraard). Voor het gedeelte tot Roosendaal heb ik kruidvat kaartjes. Tevens hebben ik en m'n vriendin een week-ov. Als ik op nshispeed kaartjes wil kopen mag ik dan de optie ov-jaarkaart / nsreisrecht aanvinken? Het scheelt op 2 kaartjes maar 5 euro, maar we blijven wel studenten he. ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 november 2009 @ 20:26 |
Op welk station was ik vandaag ![]() ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | vrijdag 13 november 2009 @ 20:28 |
Nu doet me nek zeer, bedankt. | |
Ofyles2 | vrijdag 13 november 2009 @ 20:28 |
Brussel-Centraal? | |
Ofyles2 | vrijdag 13 november 2009 @ 20:29 |
quote:Moet je Eurlings bedanken. Ik heb het gehad met die corpsbal. Ik ben nog nooit zo hard van achteren genomen door een minister. ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 13 november 2009 @ 20:30 |
Geen idee, maar volgens mij was je met de slaaptrein | |
Ofyles2 | vrijdag 13 november 2009 @ 20:31 |
quote:Geldverspilling in optima forma. ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 november 2009 @ 20:59 |
Zeurpieten, Zo dan ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 13 november 2009 @ 21:08 |
Voor de cargo liefhebbers wat lage zwaluwe wel spectaculair vanmiddag door de storing bij dordrecht Serieus kilometers met goederen treinen ![]() | |
Hr-Flip | vrijdag 13 november 2009 @ 21:09 |
Kan niet anders, dat moet Geerdijk zijn.. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2009 @ 21:17 |
quote:Gare Montparnasse | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2009 @ 21:18 |
quote: ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 13 november 2009 @ 23:26 |
quote:Geen pictures? ![]() btw tis weer raak hoor.. quote: | |
Palmboom313 | vrijdag 13 november 2009 @ 23:35 |
![]() Dit blijft het mooiste vertraging plaatje ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | vrijdag 13 november 2009 @ 23:38 |
Op de Heer Bokelweg in Rotterdam nabij centraal zag ik vanmiddag een ProRail auto met sirene rijden, iemand enig idee waar zo'n ding heen rijd en wat ze dan doen? :$ | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2009 @ 23:39 |
quote:Waarschijnlijk gewoon controle aan de kasten langs het spoor, en ze hebben dan de zwaailamp aan om op te vallen voor machinisten (om geen schrikreactie/verwarring te veroorzaken) [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 00:02:25 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 13 november 2009 @ 23:52 |
En hoe onthoud je waar je ook al weer naar toe moet... Zo! ![]() Het stoppertje naar Woerden/Den Haag | |
Alexxxxx | vrijdag 13 november 2009 @ 23:52 |
moest in de jaarbeurs zijn vandaag en vertik het te betalen om te parkeren, vandaar | |
Ireyon | zaterdag 14 november 2009 @ 00:27 |
quote:Ik zou heel het boeken via NsHispeed vergeten en uit de kaartautomaat een Weekendretour halen, dat is volgens mij nog goedkoper dan boeken met het NS-traject gratis ![]() | |
Socios | zaterdag 14 november 2009 @ 02:21 |
Hallo, we gaan dus mooi NIET in Harderwijk stoppen, he! Kom op zeg. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 november 2009 @ 02:23 |
hmm? | |
Brembo | zaterdag 14 november 2009 @ 03:12 |
quote:Ach de 3600 is ook een Intercity dus waarom niet ![]() | |
Fixers | zaterdag 14 november 2009 @ 08:57 |
Al dat gedoe over Harderwijk doet me denken aan een oude conducteursgrap. "Komt deze trein langs Harderwijk?" "Jazeker, deze komt daar langs." *Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk* "Maar, maar u zei dat deze trein langs Harderwijk zou gaan, ik had er daar uitgemoeten!" "U vroeg of deze trein langs Harderwijk zou komen, dat deden we inderdaad. U heeft niet gevraagd of we er ook stopten". Altijd leuk die dagjesmensen. Stond er net een stelletje schaapachtig te wachten tot de deur vanzelf openging.... En argh.... ik ben vergeten te kijken naar de werkzaamheden. Kom er net achter dat ik om moet reizen via Baarn. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2009 @ 10:38 |
quote:Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bocht ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 november 2009 @ 10:39 |
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 november 2009 @ 11:12 |
quote:Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 11:13:17 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2009 @ 11:40 |
quote:NEE ER MOET IN HOOGEVEEN GESTOPT WORDEN!!!!!!111!!1!!1!!1!1 ![]() | |
Socios | zaterdag 14 november 2009 @ 12:53 |
Vind het afremmen bij Meppel en Harderwijk wel meevallen. Ok, het gaat niet op topsnelheid, maar hij boekt ´m toch wel lekker door. ![]() | |
davidov2009 | zaterdag 14 november 2009 @ 15:45 |
quote:Ik heb 't wel eens berekend; 200km/h ipv 140km/u op A'dam-Eindhoven brengt de reistijd omlaag van 2:21 naar 2:00. Dat is ruim 40 minuten sneller als met de auto, búiten de spits ![]() quote: ![]() ![]() @Socios: inderdaad, het valt wel mee. In Meppel remt men naar 120, in Hoogeveen naar 80. Dat zie ik een auto binnen de beb. kom niet halen ![]() ================= quote: quote:Die 160 komt er wel hoor ![]() ![]() Het is een kwestie van paar kleine beveiligings/IT-veranderingen en mss kleine aanpassing aan de remmen + certificeren en klaar is Kees ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 november 2009 @ 17:44 |
quote:Voor de richting Groningen moet er wel redelijk geremd worden. | |
Zug-Chef | zaterdag 14 november 2009 @ 19:24 |
quote:Ja tuurlijk, de drukste treinen over de Veluwe zijn al de 12500 en 12700, omdat ie in beide richtingen voor de 500 en 700 uit rijdt. Aangezien al dat kut-kuddevolk 3 minuten eerder thuis wil zijn, zit die trein dus al vol. En dan ook nog een stop in dat boerengat, nee dankje. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 14 november 2009 @ 19:27 |
ik was vandaag vanuit station Den Dolder op stap. Echter vlak na aankomst kon ik niet meer niet van Den Dolder naar het noorden richting Lage Vuursche komen omdat een intercity midden op de treinovergang stil kwam te staan. Na heeeeel lang wachten kwam iemand van de calamiteitendienst (van Prorail?) en die vertelde dat de trein door een rood sein was gereden en dat op last van de politie de trein niet verder mocht reiden. Ik wist helemaal niet dat de politie uberhaubt betrokken was bij rode seinen ![]() | |
Fixers | zaterdag 14 november 2009 @ 20:03 |
quote:gewoon een ertstrein met wat extra locs uitrusten en er met 140 overheen laten knallen. Is die bocht vanzelf recht. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2009 @ 20:24 |
quote:Wat lag er onder de trein? ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 14 november 2009 @ 20:26 |
quote:Niks, niemand, nada...hij was alleen door een rood sein gereden bij een spoorwegovergang ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 14 november 2009 @ 22:01 |
quote:* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's. | |
NikkelCobalt | zaterdag 14 november 2009 @ 23:09 |
quote: Liever een ICE-T dan ![]() SPOILER | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2009 @ 23:14 |
Nou of een X2000 van de SJ dat zou ook tof zijn om eens te zien ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 14 november 2009 @ 23:22 |
Ik ga eind december met ICE-T. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 november 2009 @ 23:25 |
Ik heb nog nooit met de ICE gereden ![]() Wat is het langste traject in Nederland waar de ICE rijdt? Arnhem - Amsterdam ![]() | |
Ireyon | zaterdag 14 november 2009 @ 23:28 |
quote:Ook meteen het enige traject ja ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 14 november 2009 @ 23:28 |
Klopt ja... Tevens het enige helaas... Op geplande omgeleide ICE´s na... | |
sander89 | zaterdag 14 november 2009 @ 23:38 |
In december ga ik met de ICE3 van Amsterdam naar Basel. ![]() Hopelijk is er een plekje voorin vrij of anders gewoon relext in een 6 pers coupe waar je heerlijk languit kan slapen en zelf de airco en verlichting kan regelen. ![]() | |
Socios | zaterdag 14 november 2009 @ 23:49 |
Lachen! Ik ga in dezelfde periode met ICE 3 van Frankfurt Flughafen naar Basel en later met ICE 1 door naar Zürich HB. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2009 @ 23:49 |
languit slapen? ICE? Wat denk jij? ![]() | |
sander89 | zaterdag 14 november 2009 @ 23:56 |
quote:Na languit misschien net niet maar je hebt aardig wat lengte en ook wat breedte als je de stoelzitting uitschuift. Maar het druk is kan dat natuurlijk niet, zo aso ben ik niet en natuurlijk je schoenen uit doen. Maar vorige jaar beviel dat erg goed in de ICE1 coupe(vernieuwd interieur) van Berlijn naar Frankfurt. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 november 2009 @ 23:58 |
quote:Ach heb toch me OV, die 2 euries ![]() | |
Socios | zaterdag 14 november 2009 @ 23:58 |
Naar dat vernieuwde interieur van ICE 1 ben ik erg benieuwd. Is dat nou (bijna) identiek aan dat van ICE 3? | |
sander89 | zondag 15 november 2009 @ 00:35 |
quote:Jeps is zo goed als het zelfde, al zullen wel een paar verschillen zijn. Edit: Hier kan je oud en nieuwe vergelijken met 360 graden view: http://homepage.mac.com/wkaemena/FSPanos/Menu425.html Die 6 zits coupe: http://homepage.mac.com/w(...)bteil/index_swf.html ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door sander89 op 15-11-2009 00:41:03 ] | |
James1988 | zondag 15 november 2009 @ 02:37 |
http://homepage.mac.com/w(...)Breda/index_swf.html ![]() | |
Ofyles2 | zondag 15 november 2009 @ 03:48 |
* Ofyles2 volgende maand Amsterdam-Antwerpen uitprobeert. | |
Ireyon | zondag 15 november 2009 @ 10:52 |
quote:* Ireyon ook ![]() | |
Socios | zondag 15 november 2009 @ 13:54 |
Wanneer gaan jullie? ![]() Ik 27 december met Thalys van Amsterdam Centraal naar Bruxelles-Midi. ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2009 @ 14:31 |
ik moet ook nog even boeken ![]() | |
Zug-Chef | zondag 15 november 2009 @ 15:47 |
![]() Door omvangrijke spoorwerkzaamheden rondom Hoogeveen, uitgevoerd door de firma Spitzke, moest de zondagse containertrein van ACTS uit Veendam naar de Maasvlakte weer eens worden omgeleid via Leeuwarden. Rond de wijk en spoorhalte Achter de Hoven bevinden zich tal van fotostekken. Bij gebrek aan zon is het ook mogelijk de noordkant van het spoor te benutten voor een foto. ACTS 513-9 bereikt het einde van het dieselbaanvak Groningen-Leeuwarden ter hoogte van Achter de Hoven met de vol beladen trein 50049. Op de achtergrond is onder andere een kantoorgebouw van Friesland Foods te zien. Tevens zijn over het spoor enkele "fabrieksleidingen" geplaatst, waardoor het mogelijk is de zuivelproducten te verplaatsen van de ene naar de andere fabriekshal. | |
Socios | zondag 15 november 2009 @ 15:58 |
Interessant. Zat vandaag in de Intercity van 12.38u van Amersfoort naar Leeuwarden. We maakten een extra te Meppel. (Kan ik nog begrijpen i.v.m. de treinen die niet tussen Meppel en Hoogeveen reden), maar hoezo stoppen vandaag alle Intercity´s tussen Zwolle en Leeuwarden op alle stations? | |
Peterselieman | zondag 15 november 2009 @ 16:00 |
quote:Schaatsen in Thialf | |
Zug-Chef | zondag 15 november 2009 @ 16:02 |
Nee hoor, de werkzaamheden bij Hoogeveen is de enige reden hiervoor. De IC's uit Rtd stoppen overal tussen Zl en Lw. Alleen in die richting overigens. Het hele weekend lang, ook als er niet gestopt wordt te Hry. | |
keukenvraagjes | zondag 15 november 2009 @ 16:34 |
hoihoi Kan iemand mij uitleggen tot welke vervoerder de lijn Maastricht-grens( en dan specifiek randwyck-grens) formeel behoort.(i know het eigendom is in handen van prorail) *is dit een stuk van de ns, die het daadwerkelijke vervoer heeft uitbesteed aan de nmbs *is het stuk van de ns, en rijden ze hier gezamelijk met de nmbs(zou je niet zeggen qua treinen) *heeft veolia er iets mee van doen? *Het stuk is volledig aanbesteed aan de nmbs. Wie kan wat helderheid geven? [ Bericht 3% gewijzigd door keukenvraagjes op 15-11-2009 16:40:50 ] | |
Zug-Chef | zondag 15 november 2009 @ 16:49 |
Zo ver ik weet, en zoals je ook al schrijft, is de spoorlijn Maastricht-grens (net als alle andere spoorlijnen in Nederland) gewoon eigendom van ProRail. Op vaste tijden maken de NMBS, NSR en Veolia gebruik van de spoorlijn, iets wat ze overigens ook gewoon moeten inkopen bij ProRail.. Daarnaast kunnen goederenvervoerders zoals Railion en SNCF ruimte inkopen om goederentreinen te kunnen laten rijden. | |
keukenvraagjes | zondag 15 november 2009 @ 17:04 |
quote:maar de meeste lijnen hebben een vaste vervoerder ns(hoofdnet), veolia(maas+heuvelland lijn) db(heerlen-aken). Wie heeft de concessie dan over dit stuk, valt dat gewoon onder de concessie hoofdnet oftewel ns, of ..... ? thanks Edit1 o fuck, het is zug, uitleg was overbodig zie ik. | |
Fred2 | zondag 15 november 2009 @ 17:10 |
quote:Niet elk stuk spoor valt onder een concessie. | |
Ofyles2 | zondag 15 november 2009 @ 18:42 |
quote:20 december. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2009 @ 20:46 |
Ik ga overmorgen naar Noorderkempen | |
De_Hertog | zondag 15 november 2009 @ 20:48 |
quote:Je hebt een weiland nodig? | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2009 @ 20:54 |
quote:Nee, een foto van het bordje. Duh. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 15 november 2009 @ 21:05 |
http://bit.ly/42hVWW ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door Darkwing_Duck op 15-11-2009 21:14:07 ] | |
dennistd | zondag 15 november 2009 @ 21:17 |
quote:De link is niet correct! | |
brandsrus | zondag 15 november 2009 @ 22:49 |
quote: | |
Socios | zondag 15 november 2009 @ 23:00 |
Melkunie. ![]() | |
James1988 | zondag 15 november 2009 @ 23:13 |
Mooie foto ![]() | |
James1988 | zondag 15 november 2009 @ 23:13 |
Topic vol ![]() |