Socios | maandag 2 november 2009 @ 15:07 |
Hier alweer deel 190 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim) Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen) Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten. De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. De HSL-Zuid Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios Afkortingen Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon, vraag dan gewoon even wat het betekent. Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Peterselieman | maandag 2 november 2009 @ 15:08 |
quote:Lekker dat er zo met de treinpassagiers omgegaan wordt ... Nog mazzel dat het geen hartje winter was dat het gebeurde ... | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2009 @ 15:09 |
idd, 500 mensen nog wel | |
Pleasureman_Gunther | maandag 2 november 2009 @ 15:12 |
Hadden ze dat treinstel niet weg kunnen slepen met een dieselloc ofzo? | |
greavy | maandag 2 november 2009 @ 15:13 |
Ik (en me ma en pa) hebben er geen goed woord voor over.. Konden ze de trein niet eerder wegslepen, de andere richting uit ![]() Er zijn genoeg diesel locs te vinden, desnoods van een goederen bedrijf.. Dan kunnen ze je toch echt wel slepen? quote:Welke idiote knaak bij de NS leiding kan niet begrijpen dat, als er geen enkele trein kan rijden, het niet te gevaarlijk is om over het spoor te lopen? Het enigste wat kan gebeuren is op je bek pleuren, maar dat is dan je eigen schuld.. | |
Ireyon | maandag 2 november 2009 @ 15:14 |
4 uur zonder eten, drinken, verwarming, dat moet toch wat voor te verzinnen zijn.. Wat was er zo gevaarlijk geweest aan langs het spoor lopen, 't is toch niet alsof er elk moment een trein langs kan razen ![]() | |
dennistd | maandag 2 november 2009 @ 15:17 |
Schandalig idd...![]() Bovenstaande foto heeft er niks mee te maken hoor ![]() | |
Crientj | maandag 2 november 2009 @ 15:21 |
![]() Edit; Toch nog een plaatje dan ^^/ Niet van mij. dunno van wie wel. ![]() [ Bericht 48% gewijzigd door Crientj op 02-11-2009 17:13:17 ] | |
Tazar_Yoot | maandag 2 november 2009 @ 15:27 |
Waarom staat er bij Syntus niet Arnhem - Doetinchem. Mn eerste post ooit in deze reeks. maar vroeg me dat af omdat ik er laats inzat ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 15:30 |
quote:Rijdt daar ooit wat dan? ![]() Overigens staat er al Arnhem - Winterswijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 november 2009 @ 15:31 |
Omdat Arnhem - Doetinchem onderdeel uitmaakt van het traject Arnhem - Winterswijk | |
James1988 | maandag 2 november 2009 @ 16:10 |
quote:Zou knap zijn als dat wél zo zou zijn, want volgens mij is dat ICK. | |
Ofyles2 | maandag 2 november 2009 @ 16:12 |
quote:Wat is de actuele stand van zaken in Vught? | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 16:39 |
quote:prorail.nl Ziet er niet goed uit dus (qua prognose). | |
Yreal | maandag 2 november 2009 @ 16:39 |
Der was er vanochtend ook eentje gesprongen in zoetermeer, maar daar hoor ik niks meer over ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 16:43 |
quote:Daar rijdt alles ook weer normaal ![]() | |
Fixers | maandag 2 november 2009 @ 17:18 |
quote:Ik houd er dan maar rekening mee morgen via Rotterdam te moeten. Vanavond het nieuws maar in de gaten houden. | |
ghizzer | maandag 2 november 2009 @ 17:24 |
Tvp | |
NikkelCobalt | maandag 2 november 2009 @ 17:33 |
quote:Een keer geen windows maar linux? | |
Ofyles2 | maandag 2 november 2009 @ 17:36 |
quote:De NS blijft me verbazen als ze zelfs niet weten hoe ze met Linux moeten omgaan. ![]() Ik kan niet vragen of ze dat besturingssysteem bij de kiosk hebben gekocht, want daar komen mijn Fedora en Kubuntu vandaan. | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2009 @ 17:38 |
quote:Zo te zien was de CTA gewoon nog bezig met opstarten? Niks aan de hand dus? | |
Ireyon | maandag 2 november 2009 @ 17:40 |
quote:'t Is weer eens wat anders dan ![]() | |
Ofyles2 | maandag 2 november 2009 @ 17:41 |
quote:Het kan ook een herstart zijn. Ik vind mijn post nog gerechtvaardigd. | |
bork | maandag 2 november 2009 @ 18:05 |
![]() | |
tomtomkortom | maandag 2 november 2009 @ 18:23 |
Grappige foto met 2 1800 of 1600's! | |
dennistd | maandag 2 november 2009 @ 18:46 |
quote:Klopt helemaal ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 20:21 |
Netjes Bork ![]() ![]() | |
bork | maandag 2 november 2009 @ 20:45 |
quote: ![]() | |
Yreal | maandag 2 november 2009 @ 21:17 |
En een belg die geen zin meer had in het leven ![]() Tussen Essen (Belgie) en Roosendaal rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 21:33 |
Het is wel absoluut springers-hoogseizoen de laatste weken he ![]() | |
Brembo | maandag 2 november 2009 @ 21:45 |
quote:Is altijd een piek in de herfst en een dip in het voorjaar ![]() | |
Ofyles2 | maandag 2 november 2009 @ 21:47 |
quote:Gewoon een uit de hand gelopen winterdepressie. Springers zouden verplicht op lichttherapie moeten gaan. | |
Ireyon | maandag 2 november 2009 @ 21:48 |
quote:In het voorjaar worden juist de meeste zelfmoorden gepleegd.. | |
bleiblei | maandag 2 november 2009 @ 21:49 |
Ik zag laatst die nieuwe NS HiSpeed op Utrecht CS, welke klapidioot heeft dat ding getekend? Afschuwelijk wat een lelijk ding ![]() | |
James1988 | maandag 2 november 2009 @ 21:57 |
De V250 is een design van Pininfarina, onder andere bekend van Ferrari-modellen. Kennelijk was dit zo'n ontzettende kutklus die zo weinig betaalde dat er ook een lelijk ontwerp voor terugkwam. Genoeg mooie treinen op de markt (Velaro, Venturio, Zefiro, AGV, enz) maar wij moesten weer het lelijkste eendje van de hele vijver krijgen. Ben benieuwd wat eerder gebeurt: de laatste V250 afgeleverd en volledig in dienst, of NS Hispeed failliet. | |
Peterselieman | maandag 2 november 2009 @ 22:01 |
ik hoop het laatste | |
NikkelCobalt | maandag 2 november 2009 @ 22:01 |
quote:Nou nou nou zo kan die wel weer hoor. | |
Zug-Chef | maandag 2 november 2009 @ 22:12 |
Vanochtend van Leeuwarden naar Hilversum Sportpark: Trein 12522 (Leeuwarden-Rotterdam) mocht vandaag in de ankers te Meppel aansluiting, aangezien trein 9122 (Groningen-Zwolle) te Meppel +10 had. Nadat trein 9122 de weg naar Zwolle gevonden heeft, mocht trein 12522 station Meppel binnenkomen voor een spitsstop. Voor Zwolle mocht trein 12522 alweer in de ankers, het spoor was nog bezet zei de omroep. Nee, aangezien trein 12522 in Leeuwarden slechts uit 7 in plaats van 10 bakken bestond, werd er een treinstel voorop bijgeplaatst. Schijnbaar was dat nog niet gebeurd... Afijn, vertrek van trein 12522 uit Zwolle is planmatig 7:41, maar dat werd vandaag dus 7:53. Stoptrein 5624 (Zwolle-Utrecht) werd door ProRail vooruit gestuurd en zodoende kwam trein 12522 achter stoptrein 5624 te kakken en mocht trein 12522 pas in Nunspeet de stoptrein 5624 voorbij. Helaas was het nogal druk op de stations Putten en Nijkerk, zodat trein 12522 als veegtrein mocht dienen op beide stations. Trein 12522 kwam uiteindelijk met +16 aan in Amersfoort, aansluitingen naar Hilversum, Schiphol en Amsterdam waren uiteraard weg. Als goedmakertje maar een lekker plaatje in een mooie omgeving: ![]() Vanuit de wijnbergen langs de Rechter Rheinstrecke is DB Regio bezig aan zijn laatste jaren van dienst, de aanbesteding is gewonnen door VIAS GmbH, welke daar vanaf december 2010 met Stadler Flirts gaat rijden. Regionalbahn 15525 is op weg van Koblenz naar Wiesbaden Hauptbahnhof, hier ter hoogte van Braubach. Vrijdag 24 april 2009 | |
knars | maandag 2 november 2009 @ 22:14 |
vanwege de week van de dialoog wordt er morgen in de ochtendspits met elkaar gesproken in de trein. Op Utrecht CS worden zelfs dialoogkaartjes uitgedeeld ![]() | |
Palmboom313 | maandag 2 november 2009 @ 22:17 |
TVP | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 22:18 |
quote:Nou nee, het is gewoon waar. | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 22:34 |
Ik wil nog wel even kwijt dat ik bijna onpasselijk werd van al die 143s met N-wagen in de S-Bahnen in het Ruhrgebiet. Ik dacht toch dat ze daar vanaf wilden? | |
Zug-Chef | maandag 2 november 2009 @ 22:36 |
S-Bahn Ruhrgebiet heeft geen n-Wagen (voormalige Silberlingen), maar x-Wagen met dus ook ander interieur. | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 22:39 |
Auch proficiat ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 2 november 2009 @ 22:42 |
Maar inderdaad, men wil er van af en dat gebeurt ook steeds meer. Het wordt vervangen door de bekende BR 423 en sinds kort ook de BR 422. Maar vergelijk het met mat64 in NL. Daar wil men ook van af, de spirinters en de SLT's moeten dat overnemen, maar dat duurt ook ff ![]() | |
Brembo | maandag 2 november 2009 @ 22:44 |
quote:Maar ook op het spoor ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 2 november 2009 @ 22:46 |
Tja zelfmoorden... Ik zeg het nog maar eens, jaarlijks gemiddeld zo'n 60.000 treinkilometers, maar nog nooit zulks direct meegemaakt, gelukkig. | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 22:47 |
quote:Nee ik ook niet. Wel op allerli manieren indirect, maar nooit zelf ![]() | |
greavy | maandag 2 november 2009 @ 23:16 |
quote:Het word steeds gekker bij de NS. Nu is het ineens een defect aan het spoor ![]() Het komt toch echt door die ingestorte bouwput.. Het spoor is toch niet defect geraakt zoals ik begrepen heb? | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 23:17 |
vanmiddag waren ze nog aan het kijken wat de gevolgen waren voor de bestaande infra, dus het zou zomaar kunnen ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 november 2009 @ 23:20 |
als één van de drie sporen verzakt is, dan heb je al snel dat er treinen uit moeten vallen. Het pas anders allemaal net niet bij Den Bosch zonder vertragingen | |
James1988 | maandag 2 november 2009 @ 23:44 |
quote:Ik weet dat je de AGV niet zo'n topmodel vindt. quote:Jij snapt 't. AGV > V250. In alle opzichten. 110 km/u sneller, een stuk betere neus, imposanter uiterlijk, en de inrichting is ook wel tof. Introfilmpje: Presentatie: Op het podium: Interieur: AGV ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 2 november 2009 @ 23:47 |
![]() "De gelapte railschoen" | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 00:01 |
Want Is mooi wil je zeggen? | |
davidov2009 | dinsdag 3 november 2009 @ 00:07 |
quote:Dat begrijp ik dus niet. In Duitsland gaan ICs voor op IR en RE's en ICE's voor op alles. Doorgaande reizigers hebben hoogste prioriteit, immers; in stoptreinen zitten veel minder overstappers, dat is bestemmingsverkeer. Als je al vertraging hebt is de mentaliteit van ProRail: gaan we niet oplossen, we knallen er nog wat minuten bij. De xx500/xx700 is nogal ruim ingelegd dus met een beetje doortrappen van de machinist had je vanuit vroeg vertrek te Zl nog wél je aansluitingen kunnen halen. Maar goed je doet het onderschrift van je nickname wel eer aan ![]() quote:Dat AGV > V250 is ben ik met je eens, maar je moet toegeven dan 360km/h op Nederlandse HSL-afstanden weinig zin heeft ![]() ![]() . | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 00:17 |
De HSL is ook een enorm geldverslindend nutteloos prestigeproject geweest. Als het geld wat men in die HSL had gestopt, in andere projecten had gestopt, hadden veel meer mensen er baat bij gehad: - Alle belangrijke lijnen opwaarderen naar 200 km/h en 25 kV. Het kan in België, dus hier ook - ERTMS - Spoorverdubbelingen/uitwijkroutes op verschillende plaatsen (zoals Breda - Tilburg: een ongeluk daar en er ligt een hele hoop in het zuiden uit) Voor 6,7 miljard hadden er heel veel nuttige dingen gedaan kunnen worden... | |
davidov2009 | dinsdag 3 november 2009 @ 00:32 |
@ james1988: Helemaal mee eens hoor. Al vraag ik me wel af hoeveel lijnen er daadwerkelijk in de Nederlandse regeltjes en over-veiligheidcultuur hadden kunnen geupgraded. De versnelling 140>200 is namelijk veel kostbaarder dan 200>250 of 300 of zelf 360. - Dan mogen er geen gelijkvloerse kruisingen meer (dan zijn gem. 1 per 3 km) - Geen passage langs perronsporen (in Duitsland passeert met met 230kmh perronsporen, en daar is nog nooit iemand doodgegaan door een passerende IC, maar goed) - In veel stukken Nederland is de grond te 'polderdrassig' (onstabiel) om 200km/h spoor op te leggen (opnieuw relatieve veiligheidsmarges). Dat betekent dat alles in beton + fundering gelegd moet worden; extreem duur. Een km-HSL spoor in NL is zo al veel duurder dan in Frankrijk, zonder bouwwerken. - ERTMS betekent ook alle treinen aanpassen; geen enkele binnenlandse NS trein is hiervoor geschikt, de 'best voorbereide (lees: nauwelijks voorbereid) is de VIRM4. - Geen enkele NS trein is eveneens geschikt voor 25kV, daar zijn sommige treinstellen wel op voorbereid, maar dat is nog niet eens 30% van het materieelpark. Al deze kosten bij elkaar geteld zouden immens zijn. Voor iets van 10/20% meer heb je 300km dan spoor ![]() Van de HSL was die absurde tunnel natuurlijk wel extra duur, plus tegenslagen bij de bouw. Met de kennis van nu hadden we het beperkt kunnen houden tot <4 mrd, maar goed. Overigens, versnelling naar 160kmh op veel sporen (weinig infra-aanpassing, ATB+ gebruiken etc.) zou nog mogelijk zijn tegen afzienbare kosten. | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 00:48 |
We hebben in Nederland inderdaad teveel regeltjes. - Die niet-gelijkvloerse kruisingen zijn onzin in mijn ogen, als een trein je raakt ben je toch wel dood. 140 of 200, navertellen doe je het niet. In Duitsland doet men het ook - Hekken op het perron en reizigers opvoeden. Je gaat niet langs een perronrand staan, dat is gevaarlijk voor iedereen. Eventueel wat bellen ofzo mocht een trein naderen - Wel een goed punt, maar of alles in beton moet? Ik betwijfel het. Kost veel, geeft veel herrie, maar nodig? Ik betwijfel het ERTMS en 25 kV is een kip-en-ei-verhaal, maar als er toen besloten werd de HSL te gaan bouwen, was gekozen om de belangrijkste lijnen te upgraden, dan was er nu wel NS-materieel geweest wat 25 kV en ERTMS aan zou kunnen. Daar had NS wel voor gezorgd en rekening mee gehouden toen men nieuwere generaties VIRM en SLT bestelde. | |
NikkelCobalt | dinsdag 3 november 2009 @ 02:56 |
quote:V250 ![]() Maar alleen op uiterlijk. Want het is wel belachelijk dat dat ding zo sloom is. Maar daarvoor had ik ook liever een velaro gezien op de HSL. Maar die discussie hebben we ook al 100x gehad ![]() Een mooie trein moet uitstraling hebben. Niet de 13 in een dozijn. ![]() Dat likje verf met groot logo. Wat een beest ![]() ![]() Die lompe uitstraling, grote deuren ![]() ![]() Ook al zo'n aparte vorm. Maar daar hoor je niemand over. ![]() Hollands pur sang. Wat een machine. En toevallig staan ze allemaal in de kast ![]() | |
Socios | dinsdag 3 november 2009 @ 08:24 |
quote:De Koploper is gewoon briljant met die boegdeuren die openkunnen om een trein van 15 bakken door te lopen. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Socios op 03-11-2009 08:34:19 ] | |
Fred2 | dinsdag 3 november 2009 @ 08:32 |
En toch heeft de V250 een groot voordeel tov alle andere hogesnelheidstreinen: De boegdeuren zullen nooit en te nimmer onnodig open blijven staan ![]() | |
Fixers | dinsdag 3 november 2009 @ 08:57 |
uquote:Dat duitse voorrangsconcept hebben alleen de cta-ontwerpers begrepen. Met " de intercity is eerder in ....". De dagelijks praktij bewijst dat ze liever intercitys achter een stoptrein aan laten sukkelen. In plaats van de vertraging op de lange afstand te beperken. Vanaf Den Bosch met 80 naar Culemborg om van daar met 40 naar Utrecht te sukkelen is erg frustrerend. Voor we het gaan hebben over snelheidsverhogingen naar 160 op de gewone baan, laat ze eerst dit soort gezeik aanpakken. | |
Brembo | dinsdag 3 november 2009 @ 11:38 |
quote:Op dat soort trajecten is inderdaad een grote winst te halen zelfde als de stoptrein naar Rhenen en de IC naar Ah-Nm. Vanaf Driebergen-Zeist tot De Haar rij je dus gemiddeld 60 km/h, daarna weer vol gas. Als je dat niet zou hebben bespaar je ruim vijf minuten. De oude IC van Ah - Den Haag Centraal had vooral bij Ah binnennrijden een probleem met inrijden, gemiddelde wachttijd 7 minuten. Dat er niemand iets verzint bij prorail om te zorgen dat je zo efficient en snel mogelijk dat station ook binnenkomt met gewoon 100 km/h. | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 11:49 |
De meest ideale situatie daarvoor is zo weinig mogelijk wissels, en als er dan toch wissels zijn, hogesnelheidswissels. Jammergenoeg zijn die een heel stuk duurder. | |
Palmboom313 | dinsdag 3 november 2009 @ 11:56 |
quote:Maar goed dan dat Arnhem aangepast wordt naar 80 km/h inrijden ipv 40 | |
sander89 | dinsdag 3 november 2009 @ 12:57 |
Doh, niet goed te voorwaarden gelezen voor de 1ste klas dagkaarten voor 22.50 euro. Want zijn pas vanaf 9 uur geldig, al had ik dat kunnen verwachten. Al lukt het mij wel ze nog op te maken binnen 2 maanden. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 03-11-2009 13:24:06 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 3 november 2009 @ 13:33 |
quote:Maar ja, vrouwen hè? ![]() Jorritsma, Netelenbos en Peijs zouden fors gestraft moeten worden voor hun nalatigheden. | |
bork | dinsdag 3 november 2009 @ 13:34 |
quote:code is 2931 btw. | |
NikkelCobalt | dinsdag 3 november 2009 @ 13:48 |
quote:Ik heb een tijdje geleden Zou die er nog staan? ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 16:16 |
Geen treinverkeer naar België, wo 22.00 t/m do 21.59 legt men in België al het werk neer i.v.m. een dreigende sanering bij B-Cargo. Als gevolg hiervan rijdt de Benelux tot Roosendaal en zijn Thalys en Benelux waarschijnlijk afgeschaft. | |
Fixers | dinsdag 3 november 2009 @ 17:14 |
Ik snap dat niet. Een paar maanden geldeden hing het op de belgisch stations nog vol met "De NMBS werft aan!" Hebben ze ineens geen personeel meer nodig, want toen klaagden ze dat er zulke grote tekorten waren. | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 17:18 |
Het probleem bij B-Cargo zit 'm niet in het rijdend personeel, maar juist in alles eromheen. Er moet 900 man uit, en dat zit niet bij de machinisten en rangeerders. Er is heel veel overhead watbetreft administratief personeel, en dat moet weg. | |
MassimO | dinsdag 3 november 2009 @ 17:34 |
Omdat Vught en de 250 hot zijn atm.![]() | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 17:42 |
Even een tegenplaatje voor die lelijkheid: | |
RubenK | dinsdag 3 november 2009 @ 17:43 |
De belgen staken van de week ALWEER ![]() | |
NikkelCobalt | dinsdag 3 november 2009 @ 17:50 |
quote:Ok duidelijk. JIJ houdt gewoon van lelijke treinen. ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 17:54 |
Doen we het zo: Poll: Je moet kiezen. V250 of AGV? Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier Dat de beste moge winnen ![]() | |
NikkelCobalt | dinsdag 3 november 2009 @ 18:18 |
quote:Ja pipo, wat is definitie van beste? Poll: Wat is, esthetisch(!) gezien, de mooiste trein: Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier [ Bericht 9% gewijzigd door NikkelCobalt op 03-11-2009 18:37:24 ] | |
Sjoegerd | dinsdag 3 november 2009 @ 18:32 |
Hallo, mijn paps werkt voor NedTrain in Zwolle ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 18:32 |
quote:Fuck. In m'n eigen geintje getrapt ![]() | |
ReisT | dinsdag 3 november 2009 @ 18:45 |
Als er niet zo'n gapend gat in de voorkant zat, dat zijruitje niet zo'n rare vorm had, de voorruit niet zo hoog was, het middelste frontsein voorop de neus zat in plaats van in die bobbel op het dak en die neus er niet zo overduidelijk aangeplakt had gezeten, dan... zou de V250 best een mooie trein zijn geweest. | |
NikkelCobalt | dinsdag 3 november 2009 @ 19:01 |
quote:Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 november 2009 @ 19:43 |
quote:Automotrice Incrediblement Rapide. AIR Nike AIR. | |
Hr-Flip | dinsdag 3 november 2009 @ 19:53 |
quote:Jaaa de prima II ![]() Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie. | |
Palmboom313 | dinsdag 3 november 2009 @ 19:59 |
quote:Liever 189 | |
#ANONIEM | dinsdag 3 november 2009 @ 20:01 |
quote:Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje: ![]() Rara, waar is dit? En niet spieken hè. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2009 20:02:33 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 3 november 2009 @ 20:05 |
quote:Dan maar de Siemens Taurus. | |
Ofyles2 | dinsdag 3 november 2009 @ 20:06 |
quote:Marokko | |
Ofyles2 | dinsdag 3 november 2009 @ 20:06 |
Casablanca misschien? | |
Ofyles2 | dinsdag 3 november 2009 @ 20:07 |
quote:En dit elke woensdag en donderdag van 22 tot 22, totdat een akkoord op tafel komt. | |
Ireyon | dinsdag 3 november 2009 @ 20:09 |
quote:Dat dus. ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 20:19 |
Taurus (ES64U4), 189 (ES64F4), Traxx, Prima 2, allemaal prachtlocs ![]() | |
sander89 | dinsdag 3 november 2009 @ 20:24 |
quote:In december ga ik waarschijnlijk daar mee een ritje maken van München Hbf naar Salzburg Hbf. ![]() | |
MassimO | dinsdag 3 november 2009 @ 20:29 |
quote:Siemens locs zijn idd ![]() ![]() | |
Brembo | dinsdag 3 november 2009 @ 20:39 |
quote:Vind de naam ook mooi: 'RailJet'. Maar die Oostenrijkers gaan tenminste wel snelle verbindingen opzetten, zeer goed iniatief! | |
#ANONIEM | dinsdag 3 november 2009 @ 20:48 |
quote:Ja. ![]() Wel grappig dat ze daar gewoon dezelfde treinen als in België hebben gekocht. | |
IntercityAPT | dinsdag 3 november 2009 @ 21:06 |
quote:Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren. quote:Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijk ![]() quote:Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet. quote:Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst. Forse verbeteringen zijn inderdaad duur, maar is dat een reden om deze alleen maar verder uit te stellen? Ik heb al jaren het reizigersaantal op het spoor zien stijgen en de capaciteit niet of nauwelijks. Ik ben er niet blij mee dat er megalomane snelwegplannen voor 2010 op de agenda staan terwijl juist het spoor aan structurele vernieuwingen toe is. Naast België is zelfs Groot-Brittannië hier al mee begonnen. | |
sander89 | dinsdag 3 november 2009 @ 22:31 |
Echt een flut ding is die V250, de stroomafnemer moet zelfs met touwtjes naar beneden worden gehouden.![]() Bron: www.hsl-zuid.nl ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 november 2009 @ 22:59 |
quote:Dit vind ik eigenlijk wel interessant. Het is dus de bedoeling om later met het ICRm internationaal te gaan rijden, als ik het goed begrijp. Als dat eenmaal rijdt, gaat men dan de Benelux al afschaffen? Of komt dat pas wanneer de V250 echt geleverd is en in dienst is? [ Bericht 96% gewijzigd door James1988 op 03-11-2009 23:21:13 ] | |
greavy | woensdag 4 november 2009 @ 07:50 |
quote:Aldus NSHiSpeed Website. Een heel verhaal ![]() Veel treinen rijden er niet ![]() | |
Yreal | woensdag 4 november 2009 @ 09:14 |
Gvd net een sprinter 3tje als stopper Gouda -> amsterdam . ![]() | |
greavy | woensdag 4 november 2009 @ 12:23 |
quote:Waarom Gvd? Een sprinter is beter als die verkakte Mat'64tjes waar jee nooit relaxed in kan slapen ![]() Koplopers ![]() V-IRM4 ![]() Beneluxtrein ![]() Heerlijk, lange afstanden, om te slapen ![]() als ik niks beters te doen heb, en dat is vaak zo van Rotterdam->Leeuwarden.. Meestal me ogen dicht na Amersfoort:) | |
greavy | woensdag 4 november 2009 @ 12:30 |
quote:Bron: nu.nl En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar ![]() Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje.. | |
James1988 | woensdag 4 november 2009 @ 13:02 |
Als het aan NS Hispeed ligt, gaan wij dat straks ook betalen voor een enkeltje Amsterdam - Rotterdam ![]() | |
greavy | woensdag 4 november 2009 @ 13:27 |
Dan ging ik nog liever met de fiets als dat gebeuren zou ![]() | |
James1988 | woensdag 4 november 2009 @ 13:30 |
'Dames en heren, goedenavond en welkom aan boord van Fyra naar Schiphol, Rotterdam en Breda. In verband met de aanhoudende financiële crisis zijn wij genoodzaakt een hogere toeslag te vragen. De toeslag voor tweede klas bedraagt ¤ 74,90, voor eerste klas ¤ 138,40. Indien u deze nog niet heeft aangeschaft, gelieve zich tot de trainmanager te wenden." Disclaimer: prijzen zijn speculatief en onderhevig aan marktfluctuaties. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Let op: geld lenen kost geld. | |
Yreal | woensdag 4 november 2009 @ 13:56 |
quote:normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Crientj | woensdag 4 november 2009 @ 14:03 |
quote:Het allerbekende Sardientjesineenblikkie gevoel. ![]() | |
Yreal | woensdag 4 november 2009 @ 14:07 |
Die DD-AR was al sardientjes ![]() Dan x4 , morgen klaag ik niet meer als we weer een DD-AR krijgen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 14:39 |
quote:Het hangt er in de UK ook sterk vanaf wanneer je boekt he, dat staat er niet bij. Dit gaat ongetwijfeld om een ritje wat heel kort van tevoren geboekt wordt op een heel populair tijdstip.Dikke kans dat als je 3 maanden van tevoren boekt en in de 2e klas, dat je voor een paar tientjes over bent ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 4 november 2009 @ 14:46 |
quote:Wat is privatisatie toch goed ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 16:11 |
En het Lagerhuis staat erbij en kijkt ernaar... Treinreizen in Groot-Brittannië zijn straks alleen voorbehouden aan de allerrijksten. ![]() | |
De_Hertog | woensdag 4 november 2009 @ 16:34 |
quote:Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijk ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 16:36 |
quote:Ik denk dat je toch moet uitgaan van 900 tot 950 pond. | |
Kleiduif | woensdag 4 november 2009 @ 18:44 |
Ik wil even reageren op het berichtquote:even over de funderingen. Ik ben zelf werkzaam in de infratechniek. Funderingen zijn één van de grootste kostenposten bij het aanleggen van wegen. Een groot aantal rijkswegen in het westen worden gefundeerd op heipalen. Elke 4 tot 8 m2 een paal van 8 tot 14m voor de beeldvorming. Bij spoorwegen moet een cunet worden uitgegraven tot de vaste ondergrond, een zandlaag met een minimale druk van 16mpa. Er is wel eens tot 10m onder het maaiveld ontgraven om de goede laag te bereiken. Vooral op veengronden kan het heel moeilijk zijn de laag te bereiken. Wat bij de HSL en betuwelijn te zien is dat er betonnen bakken op paalfunderingen worden toegepast. Het voordeel van die techniek is dat er minder ontgraven hoeft te worden dus minder schade aan de omgeving. Goedkoper is het niet. Het is vaak een afweging tussen kosten en de bevolking. Er wordt vaak gekozen om extra kosten te maken. Om alle spoorwegen ongelijkvloers te kruisen is een goede doelstelling maar in sommige gevallen lastig te maken vanwege de beperkte ruimte en hinder voor de omgeving. kunstwerken, onderbouw en bovenbouw enz. Ik ben absoluut voorstander van ongelijkvloerse kruisingen. Er is de laatste jaren veel geld gestoken in de grote projecten. Gelukkig zijn die nu bijna afgerond waardoor er meer geld beschikbaar is voor het onderhoud en aanpassingen. helaas heeft de overheid gezien dat projecten bijzonder zijn en draven daar misschien teveel in door. Het is vaak net als bij huizen, de leefkwaliteit kan men aflezen aan het sanitair. heel mooi huis maar als je gaat bezuinigen op het sanitair zul je het altijd zien. We zullen zien wat er gaat gebeuren. In de civiele sector gaat het vooralsnog zeer goed. Meer dan genoeg werk als je je bewezen hebt. 10 mensen met goede referenties hebben morgen een baan als ze willen. ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen. Groeten Kleiduif | |
Guppy | woensdag 4 november 2009 @ 19:45 |
Mijn trein ging vanmorgen stuk. Tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Ineens gingen alle lichten uit, stroom weg, en toen stonden we daar ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 4 november 2009 @ 19:51 |
quote:lang of niet? Vanmiddag moesten wij er in zevenaar ook uit er zou een trein met een defect staan tussen doetinchem en zevenaar. Volgende trein van 15 minuten later reed wel gewoon door ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 19:56 |
quote:Arnhem-Winterswijk, mooi traject, alleen een verkeerde signalering. | |
Guppy | woensdag 4 november 2009 @ 20:00 |
Ik was een half uur later in Utrecht dan normaal. We zijn heel langzaam doorgereden naar Utrecht, en hebben niet meer gestopt in Ede-Wageningen en Veenendaam de Klomp. Wat best lullig was voor de mensen die daar moesten zijn. Er was ook een meisje wat een sollicitatiegesprek had in Ede... Zo sneu. Ze zei, ik ben nog wel eerder weggegaan, maar ik had er niet op gerekend om eerst nog naar Utrecht te gaan... Nee, daar kan je ook niet echt rekening mee houden. | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 20:08 |
quote:Had die machinist haast ofzo? | |
Yreal | woensdag 4 november 2009 @ 20:15 |
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden? Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen | |
RubenK | woensdag 4 november 2009 @ 20:24 |
quote:Je kunt altijd bahn.de proberen ![]() | |
Guppy | woensdag 4 november 2009 @ 20:32 |
quote:Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits. Maar voor mijn gevoel had ie die mensen ook wel even bij Ede eruit kunnen laten. Had ze zeker tijd gescheeld. Zal wel niet de beslissing van de machinist geweest zijn denk ik. | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 20:35 |
quote:Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden. | |
sander89 | woensdag 4 november 2009 @ 20:38 |
Trouwens best erg die reclame tegenwoordig van de NS: Wie op tijd wil komen gaat met de trein. Volgens mij heb je met de auto veel meer zekerheid hoelaat je ergens aankomt want de files zijn te voorspellen, maar de vertragingen met de treinen niet. | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 20:45 |
quote:Sommige files zijn inderdaad te voorspellen (zoals de A7), maar files door ongelukken zijn onvoorspelbaar. | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 20:54 |
quote:Ja hoor, kan gewoon ![]() ![]() | |
IntercityAPT | woensdag 4 november 2009 @ 20:57 |
quote:Precies. Er gaat bakken met geld in prestigeprojecten en nieuwe lijnen terwijl daar maar een klein deel van het totale aantal reizigers gebruik van gaat maken. quote: Leuk is het niet, maar het kan prima. Mits je niet gaat springen of gekke dingen uithaalt. Sommige 'trainfreaks' uit Engeland, youtube users HSTsteven en Delticmatt bijvoorbeeld, worden simpelweg té enthousiast en gaan gewoon als kinderen rondspringen. Zoals ik al zij geldt dat niet voor de 'normale' reizigers en ik heb er het volste vertrouwen in dat die even achteruit stappen, wanneer er een trein voorbijkomt. En voor zover ik weet doen ze dat nu ook al. Sorry Ofyles2, dat ik het weer over GB heb. Ik kan het gewoon niet laten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 20:59 |
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoor ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 21:01 |
Valt me nog mee dat die trainfreaks die tickets kunnen betalen. | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 21:02 |
quote:Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid. | |
Ireyon | woensdag 4 november 2009 @ 21:06 |
Ik durf niet te beweren dat ik niet nerveus zal worden als een trein zo langs komt razen hoor.. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 21:09 |
quote: ![]() Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost. ![]() | |
Crientj | woensdag 4 november 2009 @ 21:16 |
quote:Bilthovennn ![]() | |
IntercityAPT | woensdag 4 november 2009 @ 21:17 |
quote:Same here. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 21:17 |
Crientjjjjjjjj ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 21:20 |
quote:Wie ontspoort nu? Jij of ik? Maar verder valt het me nog vies tegen dat de Britse treinreizigers niet in opstand zijn gekomen tegen die gierige TOC's. | |
James1988 | woensdag 4 november 2009 @ 21:22 |
Mijn vermoeden is dat de machinist van die kapotte trein is doorgereden naar een plek waar hij z'n trein kwijtkon. Evenzogoed zou hij 'm na een stop in Ede niet meer aan de praat hebben gekregen, waardoor vele andere treinen vertraagd zouden raken. Jammer voor de reizigers die in Ede of Veenendaal-De Klomp moesten zijn, maar liever een handjevol reizigers die verkeerd terechtkomen dan honderden reizigers die uren vastzitten. --- NS Hispeed kan je telefonisch of aan een balie veel meer verkopen dan via internet. De online selectie is beperkt tot de meest populaire bestemmingen. Sowieso kun je telefonisch / aan een balie meer tips o.i.d. krijgen dan online, simpelweg omdat mensen meer kunnen dan computers ![]() Verder eens met Ofyles2: het reglement moet anders, het houdt ons gewoon terug in onze vooruitgang. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar men nog geen 160 of 200 rijdt in een normale dienstregeling. Het kan in Duitsland, het kan in België, het kan in Engeland. Waarom niet hier? | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 21:26 |
quote:Nou, ik hoop niemand. Ik vertrouw erop dat je zelf ook wel inziet dat dat ene voorbeeld vergezocht is, en dat het verder best meevalt. Zoals ik al eerder toelichtte: in GB is het nogal relevant voor de prijs, hoe ver van tevoren je je ticket boekt. En dan KUN je dus zo gaan tweaken dat je heel duur uitkomt. Maar je KUNT ook best voor normale prijzen rondreizen daar hoor ![]() | |
IntercityAPT | woensdag 4 november 2009 @ 21:27 |
quote:'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat. Zelfs NS'ers zeggen dit. Hun zouden juist moeten weten dat onze treinen, en dan met name ICM, bloedsnel kunnen optrekken en afremmen. Ik ben echter wel tegen de dienstregeling 2007. Te veel stops voor intercity's, wat mij betreft mag de sneltrein weer ingevoerd. | |
trainfreak | woensdag 4 november 2009 @ 21:29 |
quote:160 ![]() Wat is de snelheid in Nederland als ik vragen mag? Afremmen tot 40 ofzo? | |
Peterselieman | woensdag 4 november 2009 @ 21:30 |
ICM kan niet bloedsnel optrekken hoor. Een D-GTW rijdt een ICM er uit. Maar het is materieel dat makkelijk de 160 per uur haalt | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 21:30 |
quote:Ja dat is idd gewoon als antwoord een belediging voor de vraagsteller. Of er tussen Ut en Ah 0 of 3 of 80 stations liggen is totaal irrelevant voor de vraag waarom de ICE geen 200 rijdt op dat traject. | |
IntercityAPT | woensdag 4 november 2009 @ 21:30 |
quote:Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk. | |
trainfreak | woensdag 4 november 2009 @ 21:31 |
quote:Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen worden | |
Peterselieman | woensdag 4 november 2009 @ 21:33 |
quote:Aan de vrije baan is dat 140 km/h. Bij de grotere stations slechts 40 km/h | |
IntercityAPT | woensdag 4 november 2009 @ 21:33 |
quote:Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al op 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter. Vandaar ook dat ICM wel eens als stoptrein word ingezet. | |
Peterselieman | woensdag 4 november 2009 @ 21:36 |
quote:De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2 Een SGMm of SLT zit veel hoger. | |
IntercityAPT | woensdag 4 november 2009 @ 21:41 |
quote:Dat zijn Sprinters. Als je het met buitenlands intercity-materieel vergelijkt blijft het wel een strak tempo. Wat ik daarmee bedoel is dat het flutargument over de korte afstanden nergens op slaat. | |
dennistd | woensdag 4 november 2009 @ 21:44 |
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel) | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 21:49 |
quote:En niet te vergeten Zweden, waar regionaal materieel zelfs 200 km/h of hoger kan halen. | |
IntercityAPT | woensdag 4 november 2009 @ 21:50 |
quote:Of Denemarken, daar rijden lokale treinen zonder moeite 180. | |
Ireyon | woensdag 4 november 2009 @ 21:53 |
Een ICRm stam die uit Tilburg vertrekt, zit bij Tilburg-West ook al op topsnelheid. Maar volgens mij heeft het 'tragere' optrekken hier ook meer te maken met de rijstijl van de machinisten.. Bij de trek-duw trein Venlo - Wuppertal heeft onze Sprinter het nakijken, terwijl een I11 stam in België alle tijd van de wereld lijkt te hebben.. | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 21:55 |
quote:Weleens een serieuze stoomloc met wat rijtuigjes zien gasgeven? ![]() | |
Socios | woensdag 4 november 2009 @ 22:01 |
quote:Kan ja, maar een treinkaartje van Nederland naar Zweden kun je er niet kopen, hoor. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 november 2009 @ 22:02 |
quote:een 7300 met de loc voorop ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 22:25 |
quote:Zowel diesel als elektro. | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 22:28 |
quote:En bepaald niet gestroomlijnd ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 4 november 2009 @ 22:41 |
Frauderen met OV-chipkaart mogelijk:![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 22:42 |
Inmiddels ouwe grap. hulde voor die mongool zn paint skills, het was niet nodig. | |
bork | woensdag 4 november 2009 @ 22:43 |
off topic, Poolse spurt![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 4 november 2009 @ 22:44 |
quote:Sorry, insiders joke | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 22:45 |
quote:Bedoel je dit? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 november 2009 @ 22:48 |
quote:Ik hou het op een FLIRT ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 november 2009 @ 22:49 |
quote:Meer dit eigenlijk, maar okee ![]() ![]() | |
sander89 | woensdag 4 november 2009 @ 22:50 |
quote:De Thalys passeert stations op de Schiphollijn station met 160 km/h. ![]() ![]() Staan zelf bordjes. ![]() Ook extra belijning. | |
Peterselieman | woensdag 4 november 2009 @ 22:51 |
Bij dat oude station van Houten vond ik gepasseerd worden door een IC met 140 km/h hard zat | |
Ireyon | woensdag 4 november 2009 @ 22:52 |
quote:Wat is trouwens 't nut van die Chipkaart als je 'm alsnog aan de conducteur moet laten zien? Dan moet ik dus straks niet alleen m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen, maar m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen én in- en uitchecken? ![]() ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 4 november 2009 @ 22:57 |
quote:Je vergeet het in de rij staan voor een paaltje om uit te checken. Leuk als je daarna nog een aansluiting moet halen ![]() | |
Fred2 | woensdag 4 november 2009 @ 23:01 |
Je kan ook gewoon een anonieme kaart kopen en met een te laag saldo op reis gaan. Je kan namelijk altijd uitchecken. Er staat dan wel een negatief saldo op de kaart en je kan pas opnieuw reizen als je hem oplaad, maar dan kan je ook gewoon een nieuwe kopen. | |
James1988 | woensdag 4 november 2009 @ 23:02 |
Je kunt niet inchecken met een saldo lager dan ¤ 20,-. Die poortjes bij de RET zijn vervelend... veel te traag. | |
KapiteinT | woensdag 4 november 2009 @ 23:06 |
quote:Deze bordjes en lijnen zijn toch alleen op Nieuw Vennep? Hoe zit dat dan op De Vink en Voorschoten, want daar passeert de Thalys toch ook met 160? | |
greavy | woensdag 4 november 2009 @ 23:12 |
quote:Opladen lijkt mij dan goedkoper, want een chipkaart kost toch ¤7,50? Je zal maar in de rij staan voor zo'n apparaat, net je kaart erlangs gehaald hebben, en je trein zien vertrekken ![]() Het maakt t wel allemaal lastiger voor de medemens.. btw, als ik bijv. van Zwijndrecht -> Leeuwarden reis, waarbij ik overstap in Rotterdam C., moet je dan in Rotterdam C uitchecken én weer inchecken? Of kan je gewoon doorlopen (of rennen wat ik vaak meemaak, 2,3 minuten te laat aan..) Als je extra handelingen moet maken is toch te zot voor woorden? Doe je met je gekochte huidige kaartje toch niet? En je zal eerder je overstap missen. | |
NikkelCobalt | woensdag 4 november 2009 @ 23:18 |
quote:Je hoeft alleen in en uit te checken als je van vervoerder veranderd bij trein. Dus als Zwijndrecht-Leeuwarden en vervolgtraject allebei NS is kun je gewoon doorlopen. En anonieme kaarten zijn er in verschillende bedragen, en je kan ook nog upgraden door wat euro's te betalen bij een service punt ofzo. Want die 20 euro is gewoon instaptarief voor de NS. Enkeltje kan namelijk maximaal 20 euro kosten. + die 7,50 ja ![]() | |
James1988 | woensdag 4 november 2009 @ 23:18 |
Zolang je met NS reist hoef je niet uit- en in te checken. Pas wanneer je van vervoerder wisselt, moet dat. | |
Ofyles2 | woensdag 4 november 2009 @ 23:22 |
quote:Idem. | |
thats-me | woensdag 4 november 2009 @ 23:28 |
quote: | |
Guppy | donderdag 5 november 2009 @ 06:42 |
quote:Best mogelijk. Geen idee wie het besloten heeft. Maar als je niet naar Utrecht moest, was het knap lullig. | |
#ANONIEM | donderdag 5 november 2009 @ 08:45 |
quote:Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend: Plan V 0,51 m/s² ICM-III 0,52 m/s² Plan T 0,54 m/s² ICM-IV 0,58 m/s² Beneluxtrein 0,64 m/s² SGM-III 0,82 m/s² 1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s² SGM-II 1,10 m/s² Edit: Oh, er was nog een pagina. ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2009 08:52:44 ] | |
Dr_Flash | donderdag 5 november 2009 @ 08:55 |
Stel, je stoptrein naar Rhenen van 7:16 komt om 7:12 binnen. Lekker op tijd ![]() Je IC naar Nijmegen van 7:23 komt om 7:20 binnen. Prima ![]() Om wat voor reden dan ook kan je stoptrein niet op tijd wegrijden. Het zij zo. Wat doe je dan? Dan stuur je om 7:24 je IC weg, parkeert hem in de wisselstraat en gooit het stoppertje er voorlangs ![]() Ik bedoel, dit is niet meer falen, dit is sabotage ![]() "Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein" ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 5 november 2009 @ 09:33 |
quote:Typisch iets voor die vingerverfende NS TDLers ![]() Het is nu ineens veel in het nieuws, die 'gevaarlijke' spoorwegovergangen.. De mensen maken het zelf gevaarlijk, de treinen niet.. Gewoon uit je doppen kijken, niet op de overgang stilstaan en niet denken : Daar kan ik voor langs.. | |
James1988 | donderdag 5 november 2009 @ 10:49 |
quote:Thalys en ICE kan ik alleen zo niet vinden... | |
James1988 | donderdag 5 november 2009 @ 11:02 |
Ongelofelijk... er rijdt in België echt geen enkele trein meer. De vakbonden hebben gisteren zelfs seinhuizen e.d. bezet. Er moeten dringend dingen veranderen in België: - Infrabel volledig zelfstandig maken - Holding opheffen (die is dan tenslotte nutteloos) - Cargo afsplitsen / verkopen | |
dennistd | donderdag 5 november 2009 @ 11:18 |
quote:Uit het Duitse wiki-artikel over versnelling: quote:Edit: een andere site geeft 0,86 m/s² | |
Socios | donderdag 5 november 2009 @ 11:43 |
Verschilt misschien per Baureihe? ![]() | |
Peter | donderdag 5 november 2009 @ 12:45 |
Haal je die 2>1 overgangskaarten ook uit de automaat trouwens? ![]() | |
James1988 | donderdag 5 november 2009 @ 12:47 |
Jep. | |
greavy | donderdag 5 november 2009 @ 13:23 |
quote:En bij het loket tegen 50 cent toeslag.. | |
greavy | donderdag 5 november 2009 @ 13:26 |
quote:Zo kan het natuurlijk ook, gewoon de kabels kapot trekken ![]() quote:Ach, het kan nooit storingloos bij de NS.. [ Bericht 25% gewijzigd door greavy op 05-11-2009 13:32:32 ] | |
Geerd | donderdag 5 november 2009 @ 13:38 |
quote:Ja vooral bij wierden als je met de stopper van enschede naar zwolle gaat, sta je 4/5 min te wachten komt er eerst nog een ic langs knappen, dan zie je die mensen al helemaal zenuwachtig bij de kaartautomaat etc. Dan zie je ze twijfelen | |
Ireyon | donderdag 5 november 2009 @ 14:14 |
quote:Wtf is een defect spoor? En waarom is dit al de zoveelste keer deze maand op dat traject ![]() | |
Socios | donderdag 5 november 2009 @ 14:18 |
Het is hier geen NOS-TT 751! ![]() | |
dennistd | donderdag 5 november 2009 @ 14:23 |
quote:Het is een defecte ES-las, maar of dat nou zoveel duidelijker is voor de gemiddelde treinreiziger ![]() Het is trouwens zo'n ding: http://www.movares.nl/Innovaties/Keramische+ES-las.htm | |
greavy | donderdag 5 november 2009 @ 14:28 |
quote:Dat is ook niet te vertrouwen. NOS-TT 751.. Er staat dat alles volgens plan rijd, alleen rijd er nog steeds niet alles volgens plan//. | |
dennistd | donderdag 5 november 2009 @ 16:34 |
quote:Hoe gaat dat ding lopen? Zo? link | |
Stefanovic83 | donderdag 5 november 2009 @ 17:03 |
dat wordt een flinke tunnel / brug dan.. | |
Socios | donderdag 5 november 2009 @ 17:04 |
Via IJburg. ![]() | |
Ascendancy | donderdag 5 november 2009 @ 17:34 |
quote:Die minieme snelheidswinst weegt toch niet op tegen de kosten? | |
Socios | donderdag 5 november 2009 @ 17:52 |
Gaat meer om de capaciteit dan de tijdwinst. | |
Ireyon | donderdag 5 november 2009 @ 17:59 |
quote:Natuurlijk niet. Daar dat is al jaren 't beleid van de overheid hè, waarom nuttig investeren in de provincies als je geld kunt verspillen in de Randstad? ![]() | |
IntercityAPT | donderdag 5 november 2009 @ 18:19 |
quote:Snelheidsverhoging is weldegelijk gerelateerd aan capaciteit: Met meer snelheid kun je met minder materieel dezelfde frequentie handhaven. | |
SpeedyRich | donderdag 5 november 2009 @ 18:22 |
quote:Is dat de IC naar heerlen/venlo op Spoor 4 van Rotterdam CS ? | |
SpeedyRich | donderdag 5 november 2009 @ 18:33 |
quote:Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ? | |
James1988 | donderdag 5 november 2009 @ 18:45 |
Bombardier's IORE-locs zijn zeer krachtige locs, afgeleid van de Traxx-familie. Zie bombardier.com voor wat meer info ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 november 2009 @ 19:01 |
quote:Ik geloof het wel. En voor zover ik weet is de H0-variant ook de sterkste locomotief op aarde, daarom gebruikten ze 'm in dubbeltractie voor het trekken van de recordpoging langste modeltrein in de Elbtunnel in Hamburg. | |
Ofyles2 | donderdag 5 november 2009 @ 19:09 |
quote:En in het statuut een stakingsverbod opnemen. | |
Ofyles2 | donderdag 5 november 2009 @ 19:15 |
quote:Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding. | |
James1988 | donderdag 5 november 2009 @ 19:54 |
quote:De vakbonden een rechtspersoon-status geven helpt ook... kunnen ze voor alle schade verantwoordelijk gesteld worden. DB Schenker zou dat bijvoorbeeld erg leuk vinden. Jammergenoeg is de kans dat dat in België gaat gebeuren nogal klein. | |
Fred2 | donderdag 5 november 2009 @ 21:28 |
quote:Ja, laten we weer miljarden in een project stoppen om een paar minuten te winnen... | |
IntercityAPT | donderdag 5 november 2009 @ 21:32 |
quote:Omdat daar hevig tegen geprotesteerd werd. Voornamelijk VVD'ers. o.a de dikkop Pieter Hofstra. Echter denk ik dat het geld beter in spoorvernieuwing en snelheidsverhoging gestoken kan worden. | |
#ANONIEM | donderdag 5 november 2009 @ 21:55 |
quote:Het is niet alsof al dat geld nu in de Randstad wordt gestoken. Ter compensatie van het afblazen van de Zuiderzeelijn wordt nu juist 2 miljard euro in de lokale infrastructuur in het noorden gestoken. Voor Groningen bijvoorbeeld de tramlijnen, 6 keer per uur een trein naar Assen, de aanpak van de Zuidelijke Ringweg met misschien wel een prachtige verdiepte ligging, enzovoort. Ik denk eerlijk gezegd dat als dat allemaal doorgaat, dat het noorden dan meer zal hebben aan het afblazen van de Zuiderzeelijn dan aan de aanleg ervan. | |
James1988 | donderdag 5 november 2009 @ 22:03 |
De staking in België mag dan officieel 2 minuten geleden geëindigd zijn, op Railtime.be staat alles van Antwerpen Centraal nog als "afgeschaft"... het bewegende kaartje met treinen is ook akelig stil... Edit: interessant stukje van Jos Digneffe op IndyMedia: http://www.indymedia.be/en/node/35407 [ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 05-11-2009 22:12:23 ] | |
Dr_Flash | donderdag 5 november 2009 @ 22:21 |
ja, het zal echt nog wel tot morgenochtend duren voordat er weer normaal gedaan wordt | |
Yreal | donderdag 5 november 2009 @ 22:50 |
ns site zei gisteren ookal dat ze verwachten dat het tot 1é zou duren ![]() trouwens weer een mongool voor de trein op gouda -> de haag ![]() | |
greavy | donderdag 5 november 2009 @ 23:03 |
Me zus rijd dagelijks Dronrijp -> Groningen en eind van middag weer terug.. De laatste tijd moet ze elke ochtend in Zuidhorn extra stoppen, omdat de Stoptrein te vol zit.. De sneltrein kan net nog een paar mensen erbij hebben.. Zo kan je als Arriva je klanten én tevreden én ontevreden stellen.. Tevreden: Je mag alsnog met een trein van paar minuten later mee, dus niet wachten op de volgende stoptrein. Ontevreden: Je bent met een paar minuten vertraging in Groningen (wat te overbruggen valt) | |
davidov2009 | donderdag 5 november 2009 @ 23:19 |
quote:Eh.... de meeste IC's in Nederland passeren nu al perronsporen met 100+ (100,120,130 of 140) ![]() ![]() quote:Het is nog heel erg in conceptfase, maar nee, dat is vreemdgenoeg niet het plan. Het traject splitst zich eerder af (voor Muziekwijk geloof ik zelfs) en gaat dwars over Haveneiland West (zit ook snelweg onder danwel naast het spoor, die zal daar wel een afrit hebben) en sluit dan aan op de spoorlijn richting A'dam Zuid (Diemen-aansluiting), komt niet in de buurt van CS dus, eerste station na Almere is Diemen-Zuid (voor de stopper dan). Niet een lijn voor centrum-reizigers dus ![]() quote:SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton. De stroomlijn (luchtweerstandconstante) is vrijwel gelijk, dus zou DD-AR sneller moeten zijn. De DD-AR stammen hebben ook bijzonder krachtige remmen, die bij DDM-1 ontbreken (elektropneumatisch). Overigens, bij DD-AR met mDDM* is wel trager dan SGM-II en vergelijkbaar met SGM-III. * (binnenkort, zeker na de revisie van het materieel in 2012, is dat de enige voorkomende compositie, de 1700'den worden uitgerangeerd. DD-AR wordt dan wel IC-materieel die waarschijnlijk voor de 'stoppercity' verbindingen + drukke spitstrajecten van VIRMs over gaat nemen) | |
Geerd | donderdag 5 november 2009 @ 23:31 |
DAR met loc das idd makkelijk tijd rijden tenminste als de mcn zin heeft anders moet je nog strak sleutelen ![]() | |
thats-me | vrijdag 6 november 2009 @ 02:12 |
Gisteren reed er nog een setje van Plan-T en Plan-V in Twente, ter vervanging van een SGMm-III..![]() Verder reed er ook nog ICM-IV en SGMm-II ter vervanging van andere omlopen SGMm-III.. Reed in elk geval weinig zoals het moest zijn... | |
#ANONIEM | vrijdag 6 november 2009 @ 06:58 |
Gehehe is vaker zo ![]() Ik zag hem gister toevallig wegrijden van Hengelo. | |
Duvel | vrijdag 6 november 2009 @ 08:15 |
quote:Blabla ADHESIE bla. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 6 november 2009 @ 10:19 |
Het was gisteren trouwens voor een aantal mensen nog wel een verassing geloof ik op station Marne-la-Vallee-Chessy met mensen die na enkele dagen bij de entertainmentgigant te hebben doorgebracht, naar huis wouden per trein. Er stonden aardig wat mensen bij het infopuntje ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 6 november 2009 @ 10:26 |
quote:Op het Belgische journaal waren zelfs een paar Belgen die niet wisten dat er gestaakt werd. Waaronder een meisje die vol optimisme zag dat haar trein er nog stond. En het volgende shot was van de machinist van die trein, die door zijn stakende collega's de trein uit gewerkt werd.. | |
James1988 | vrijdag 6 november 2009 @ 10:34 |
Ik heb ook verhalen gehoord van vakbondsmensen die rode vlaggen in het spoor plaatsten om werkwillende machinisten te dwarsbomen. Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt... | |
De_Hertog | vrijdag 6 november 2009 @ 10:36 |
quote:Ja, dat kwam gisteren ook voorbij op het nieuws. Een rode vlag voor een trein die op het punt stond te vertrekken. En tien stakers eromheen die allemaal niet wisten wie die vlag had geplaatst. | |
trainfreak | vrijdag 6 november 2009 @ 10:40 |
Dat er dan geen enkele trein zou gereden hebben is ook niet waar. Tussen Poperinge en Kortrijk hebben er gereden. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 november 2009 @ 11:00 |
quote:Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 november 2009 @ 11:01 |
quote:Klopt ja. Alleen heb je er niet zo veel aan als je vanuit Kortrijk nergens meer heen kunt. 'T zal wel lekker rustig geweest zijn. ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 november 2009 @ 11:12 |
quote:Nouja, zo'n rode vlag an sich heeft wel zin, net als een aanstormende trein tegemoetrennen met knipperlichtjes of zwaaiende met vlaggen, om te waarschuwen voor gevaar. Dat de vakbonden dat misbruiken is natuurlijk onacceptabel. Oh, ook een leuke: op Railtime.be staat voor Antwerpen-Centraal de Benelux naar Amsterdam met een vertraging van +29 (what else is new?)... als opmerking staat erbij: "Huidige vertraging te wijten aan: problemen op een buitenlands net" What? | |
Dr_Flash | vrijdag 6 november 2009 @ 11:29 |
quote:Materieeltekort in Nederland misschien, wat dan weer komt door die staking? ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 november 2009 @ 11:33 |
Materieeltekort in Nederland lijkt me niet... men heeft gisteren de hele dag met 2 Traxx'en (en zelfs nog een 11.8) op en neer gependeld tussen Amsterdam en Roosendaal. Lijkt me dat ze tegen 11:00 toch wel minstens één Traxx + setje rijtuigen in België heeft weten te krijgen... | |
greavy | vrijdag 6 november 2009 @ 11:54 |
Zojuist te horen gekregen dat Arriva tijdelijk op verzoek van de politie op de lijn Leeuwarden - Harlingen niet mag rijden in verband met de Salpeterzuur lekkage in Dronrijp. Ze mogen niet verder dan Deinen vanuit Leeuwarden en vanuit Harlingen tot Franeker. Weet niet tot hoeverre het allemaal klopt.. Maar dit hoorde ik zojuist van een oud klasgenoot die daar vlakbij woont. Edit: Treinen mogen weer rijden omdat de wolk is verdreven. (Ri. Harlingen) [ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 06-11-2009 12:02:18 ] | |
Socios | vrijdag 6 november 2009 @ 12:52 |
Klopt, ja. ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 november 2009 @ 14:47 |
In België heeft men wat meer dieseltreinstellen nodig in de Kempen, één van de oplossingen die ik aandroeg was het leasen van wat Buffeltjes. Een (hele slechte, snelle) impressie:![]() ![]() | |
Hr-Flip | vrijdag 6 november 2009 @ 15:15 |
quote:Uhmmm de rode vlag is ook een sein hier in nederland. Als iemand een rode NS vlag in het spoor zet, en je komt eraan rijden met je treintje en je jaagt die vlag omver, staat dat gelijk aan een STS passage. Rode vlag mag ook alleen verwijderd worden door of in opdracht van de persoon die dat ding heeft geplaatst. Dus eigenlijk is NL een net zo mongolenland. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 november 2009 @ 15:42 |
Is het hier ook zo dat iedere janboerenlul zo'n ding in het spoor mag steken dan? ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 november 2009 @ 15:55 |
Volgens mij alleen bij situaties waar gevaar dreigt... bijvoorbeeld zoals een tijd terug met die overweg ergens in de Achterhoek, dat een paar kids met fietslampjes een trein stopten. Zo'n situatie zegmaar ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 november 2009 @ 16:05 |
Morgen proefritten op de HSL, zie ProRail.nl. Er gaan geen passagiers mee. | |
dennistd | vrijdag 6 november 2009 @ 16:55 |
Prutsrail schiet ook steeds verder door met die overbelastverklaringen: zelfs Hengelo-Bentheim is al overbelast ![]() Schijnbaar is dat de enige manier om goederentreinen te dwingen in Oldenzaal de Pimpel voorbij te laten, die kan er ook niet achter gaan zitten want tussen Oldenzaal en Bentheim zit een blok van meer dan 6 kilometer(!). Ohja, en DB Netz wil geen goederentrein uit NL Bentheim binnen laten komen voordat er een trein naar NL vertrokken is, omdat ze wat ruimtegebrek hebben schijnt het. | |
dennistd | vrijdag 6 november 2009 @ 17:06 |
Vanmiddag is volgens een melding op somda trouwens de eerste Flirt van de Eurobahn in Venlo geweest voor een proefrit. Er werd ook gekoppeld met een Veolia D-GTW. | |
Ofyles2 | vrijdag 6 november 2009 @ 20:09 |
quote:Tussen Rotterdam en Antwerpen? | |
Ofyles2 | vrijdag 6 november 2009 @ 20:11 |
quote:Dat is het typische gedrag van stakers, ze weten niet wat ze aan het uitvreten zijn. | |
Ofyles2 | vrijdag 6 november 2009 @ 20:12 |
quote:Dit is echt ambtenarentaal in optima forma. ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 november 2009 @ 20:15 |
quote:Dat staat er. Tussen Rotterdam en Amsterdam t/m 160 km/h, tussen Rotterdam en Antwerpen tot 300 km/h. | |
Ofyles2 | vrijdag 6 november 2009 @ 20:40 |
quote:Ik had nog niet gekeken. | |
Peterselieman | vrijdag 6 november 2009 @ 22:47 |
Starbucks heeft nu ook al een vestiging op Amsterdam Centraal ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 6 november 2009 @ 23:20 |
donderdagavond een aardige rit gemaakt, van Alkmaar naar Eindhoven en terug. vervelend veel vertraging gehad, de verkeersdienstleider gaf de aanwijzing 'voorzichtig rijden' tussen utrecht en s'hertogenbosch ... en terug stond de trein voor utrecht een half uur stil door een defect treinstel.... De terugweg endigde in een SGM tweetje van Amsterdam centraal naar Uitgeest. ik zag deze week trouwens een verdwaalde ICM in de stoptreindienst Utrecht-Uitgeest =) | |
greavy | zaterdag 7 november 2009 @ 00:07 |
Kabinet nog niet overtuigd over plan IJmeerlijn Het plan wat er nu ligt is ook wel enorm duur, voor die geringe snelheidswinst.. | |
James1988 | zaterdag 7 november 2009 @ 00:38 |
Jamaar dan beginnen ze toch gewoon een Publiek Private Samenwerking en laten ze daar een private vervoerder op rijden die vervolgens ¤ 9 toeslag vraagt om de kosten te dekken? Werkt bij de HSL ook prima!SPOILER | |
knars | zaterdag 7 november 2009 @ 01:02 |
Pffrt, laatst hadden ze voor die verbinding Amsterdam Almere al het briljante idee om een metro van CS via IJburg naar Almere te laten rijden. Dat komt vast goed daar in Amsterdam. Goed besluit om hier nog niets over te besluiten! | |
Ofyles2 | zaterdag 7 november 2009 @ 01:11 |
quote:Hopelijk zetten ze op dat traject onbemande metro's in. | |
James1988 | zaterdag 7 november 2009 @ 01:18 |
Metro's? Als er één stad is die een absolute kutervaring heeft met metro's is het wel Amsterdam ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 7 november 2009 @ 01:21 |
quote:Amsterdam is dan ook kortzichtig wat dat betreft. Ze hebben liever vijftig monumenten dan 50.000 extra OV-reizigers. ![]() | |
Fixers | zaterdag 7 november 2009 @ 07:55 |
quote:Ik snap die verafgoding niet. Het is duur en de koffie is matig. Zelfs met mijn hooguit redelijk te noemen espressotechnieken zet ik betere koffie. Zal Foamy's starschmucks rant maar eens opzoeken. Btw, Daft Punk is prima muziel voor in de trein, heeft een goede ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 11:16 |
quote:Hier kom ik zo nog wel even op terug. Eerst douchen nu ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 12:57 |
quote:Dat beeld klopt aardig meestal ![]() ![]() ![]() Maar bijvoorbeeld ook tijdens Rondje NL hadden we een dag een journalist van het AD mee, die dacht even lekker rustig een dagje op stap te zijn en een verhaaltje te schrijven, maar wij waren dus constant druk bezig. Foto's en filmpjes maken, uitzoeken en klaarzetten voor de weblog, shorecrew aansturen, en ondertussen gewoon het voorgenomen schema proberen aan te houden en waar nodig delen opnieuw uitzoeken, terwijl je toch alles gedaan moet hebben. Die journalist keek zijn ogen uit ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 18:33 |
En nog even de oogst van vorige week: ![]() ![]() | |
IntercityAPT | zaterdag 7 november 2009 @ 18:35 |
Dahl zeker een spookstation? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 18:37 |
quote:Hoe weet je dat? ![]() | |
trainfreak | zaterdag 7 november 2009 @ 18:45 |
Bochum nokia? Toevallig in een industriegebied, vlak aan de nokia fabriek ofzo? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 18:46 |
Waarschijnlijk TF. Overigens is dat mobiele-telefoonmerk genoemd naar het dorpje waar het bedrijf gesticht is, het Finse Nokia in de buurt van Tampere ![]() ![]() | |
DaMart | zaterdag 7 november 2009 @ 20:28 |
Vanochtend werd Zandvoort vereerd met een bezoek van de 386, gelukkig precies toen het min of meer droog was buiten. Dus ben ik er even op uit getrokken met de camera. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 20:30 |
je laatste foto is van 10 maanden geleden ![]() enneh wat moest dat ding daar eigenlijk?? [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 07-11-2009 20:37:09 ] | |
DaMart | zaterdag 7 november 2009 @ 20:41 |
quote:Nu niet meer ![]() ![]() En het was een donateursrit van de stichting Mat '54: zie ook hier. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 20:43 |
ah leuk ![]() | |
bork | zaterdag 7 november 2009 @ 21:11 |
hoop bordjes en leuke fotoos, en alweer niks op somda ![]() Ik heb door omstandigheden een kruidvaartkaartje voor morgen over. Ik heb morgen de volgende route mocht je hem willen hebben (5 euro) dan mail me ff. Utrecht Overvecht So, 08.11.09 ab 8:01 Utrecht Centraal So, 08.11.09 an 8:06 Utrecht Centraal So, 08.11.09 ab 8:18 Gouda So, 08.11.09 an 8:37 Gouda So, 08.11.09 ab 8:51 Alphen aan den Rijn So, 08.11.09 an 9:12 Alphen aan den Rijn So, 08.11.09 ab 9:23 Leiden Centraal So, 08.11.09 an 9:37 Leiden Centraal So, 08.11.09 ab 9:52 Woerden So, 08.11.09 an 10:24 Woerden So, 08.11.09 ab 10:27 Breukelen So, 08.11.09 an 10:35 Amsterdam Sloterdijk So, 08.11.09 an 11:15 Amsterdam Sloterdijk So, 08.11.09 ab 11:22 Alkmaar So, 08.11.09 an 12:01 Alkmaar So, 08.11.09 ab 12:50 Haarlem So, 08.11.09 an 13:23 Haarlem So, 08.11.09 ab 13:28 Schiedam Centrum So, 08.11.09 an 14:15 Schiedam Centrum So, 08.11.09 ab 14:18 Hoek van Holland Strand So, 08.11.09 an 14:45 Hoek van Holland Strand So, 08.11.09 ab 15:04 Rotterdam Centraal So, 08.11.09 an 15:38 Rotterdam Centraal So, 08.11.09 ab 15:47 Utrecht Centraal So, 08.11.09 an 16:27 Utrecht Centraal So, 08.11.09 ab 16:35 Utrecht Overvecht So, 08.11.09 an 16:39 | |
RubenK | zaterdag 7 november 2009 @ 21:15 |
Ik zag hem vanmorgen uit amsterdam centraal vertrekken ![]() | |
IntercityAPT | zaterdag 7 november 2009 @ 21:17 |
De stichting Mat54 zit toch helemaal zonder geld? Dat stel staat toch weg te roesten? Of heb ik wat gemist? | |
Zug-Chef | zaterdag 7 november 2009 @ 21:48 |
Regen![]() Welke fotograaf heeft hier het meeste pech? Het totaalplaatje zegt eigenlijk genoeg. In een werkelijk gigantische regen- en hagelbui vertrekt ACTS 1458 met trein 50067, ook wel bekend als de Leeuwarden2 uit het station van Amersfoort. Daarnaast ex ERS lok 6601, nu van SNCF Fret Benelux, met een staalplatentrein. | |
dennistd | zaterdag 7 november 2009 @ 22:28 |
quote:Helaas, ik heb er zelf ook nog een die ik morgen op moet maken ![]() Ik ga voor de volgende treinen: 10242 242 530 2141 (tot het eindpunt) 12146 3652 1755 Waar vertrek en eindig ik en waar ga ik heen? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 22:31 |
quote:Mooi man. Onderweg voor je hobby kom je voor- en tegenspoed tegen ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 november 2009 @ 22:44 |
Jupp, al was ik ook behoorlijk nat geworden van 3 plaatjes in de regen... Gisterenmiddag laat: ![]() Nog ruim een maand, dan stopt DB Nachtzug met de exploitatie van City Night Line 400/401 naar Milano Centrale en Wien Westbahnhof. Voorheen getrokken door de twee zwarte 189'ers van CNL, nu verzorgd Railion de tractie. RD 189 032 staat met een sleep DB Nachtzug slaaprijtuigen als CNL 401 gereed voor vertrek onder de kap van Amsterdam Centraal, kort voor schemering. | |
Socios | zaterdag 7 november 2009 @ 22:50 |
quote:Enschede - Vlissingen. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 november 2009 @ 22:52 |
Nee Enschede - Enschede ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 november 2009 @ 23:16 |
quote:Ik heb nog steeds 3 doelen voor dit jaar binnen bereik ![]() België klaar: nog 10 stations nodig 4000 bordjes: Nog 91 nodig Alle buitenlandverbindingen door t buitenland aan elkaar: nog 10 stations nodig. Het kan, echt ![]() | |
ReisT | zondag 8 november 2009 @ 00:49 |
quote:Waarom dacht je dat ze een donateursrit reden? Of dat ze niet met hun eigen stel reden, maar het tweetje van het spoorwegmuseum geleend hebben? Je hebt niks gemist hoor ![]() | |
Hr-Flip | zondag 8 november 2009 @ 09:41 |
lenen? dit is gewoon gehuurd hoor!, lenen deed je bij frisia en niet bij het NSM | |
Socios | zondag 8 november 2009 @ 11:44 |
quote:Klinkt interessant, wat bedoel je daarmee? Leg even uit. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2009 @ 11:55 |
quote:Stel je een route voor die begin in Roosendaal en eindigt in Nieuweschans. Roosendaal - Essen - [..België..] - Visé - Maastricht - Visé - [..Aken..] Herzogenrath - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - door Duitsland naar Venlo etc. En dan die hele route alle bordjes compleet ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2009 @ 14:30 |
quote:Dat was het tot voor kort, het treintje heette toen ook NOKIA-Bahn. En heel vroeger zat televisiefabrikant Graetz in de fabriek, en toen heette het station Bochum-Graetz. Een paar jaar terug is Nokia verhuisd naar Roemenië. Het treintje heet sindsdien Glückauf-Bahn (Glück Auf! is een mijnwerkerskreet) maar voor het station hebben ze blijkbaar nog geen nieuwe naam bedacht. | |
Peterselieman | zondag 8 november 2009 @ 15:19 |
quote:http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=41845 Dit noemt zich voetbalsupporter ![]() | |
Fixers | zondag 8 november 2009 @ 15:57 |
quote:Ze krijgen hopelijk ook gezamenlijk de rekening gepresenteerd, die voor de vernielingen, de politie inzet en de gevolgen van de vertraging? Als dit weer op kosten van de gewone reiziger of de gemeenschap is bewijst dat wel weer eens dat voetbal een parasitair verschijnsel is. | |
greavy | zondag 8 november 2009 @ 16:17 |
Inmiddels is het treinverkeer daar weer hervat.. Hopelijk krijgen die supporters allemaal een hoge boete, voor alle bijkomende kosten van de NS, politie en dergelijke. | |
James1988 | zondag 8 november 2009 @ 16:26 |
NS heeft bij eerdere vandalisme-incidenten aangegeven de schade tot op de laatste cent op de dader(s) te verhalen. Dat zal nu naar verwachting niet anders zijn. | |
Zug-Chef | zondag 8 november 2009 @ 16:33 |
Vandaag mist![]() In een alweer toenemende mistige omgeving (zicht niet meer dan 100 meter volgens KNMI) ter hoogte van Leeuwarden Achter de Hoven passeert Arriva's GTW (Spurt) 318 als stoptrein 30247 naar Groningen. | |
Yreal | zondag 8 november 2009 @ 19:04 |
Mooie plaat ![]() | |
lezut | zondag 8 november 2009 @ 21:09 |
quote:Tuig, beetje respect voor de SuperV he. | |
kebabkever | maandag 9 november 2009 @ 00:07 |
quote:Betekent dit dat er helemaal geen treinen die kant meer op gaan? ![]() | |
James1988 | maandag 9 november 2009 @ 01:12 |
Geen rechtstreekse, nee. Zal een overstap worden Edit: zie http://www.treinreiziger.(...)laan_gaat_verdwijnen | |
Peterselieman | maandag 9 november 2009 @ 16:16 |
quote:http://www.treinreiziger.(...)treinkaartjes-142007 | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2009 @ 19:10 |
ah, ook de fyra voor het nieuwaarsrondje inplannen van 13 decembert, dan is de dag wel weer vol gepland ![]() | |
James1988 | maandag 9 november 2009 @ 19:40 |
De tijden verschuiven, maar de aansluitingen blijven ruk gok ik ![]() | |
IntercityAPT | maandag 9 november 2009 @ 21:05 |
@James1988 Vanaf nu heb ik ook een Kim Jong il plaatje ![]() | |
James1988 | maandag 9 november 2009 @ 21:20 |
![]() ![]() | |
IntercityAPT | maandag 9 november 2009 @ 21:27 |
quote:Altijd leuk als er iemand mij gaat uitschelden voor communist ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 9 november 2009 @ 21:31 |
Ja, op zich wel. Hij zou ook niet misstaan in een nieuwe Austin Powers-film... Mini-Me de tweede ofzo. Hoe haalbaar zou een rondritje zijn? Breda -> Parijs (VIRM + Thalys) -> Londen (Eurostar) -> Berlijn (vliegtuig) -> Breda (ICE danwel Pimpel)? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 november 2009 @ 21:33 |
quote:Das een beste trip. | |
#ANONIEM | maandag 9 november 2009 @ 21:35 |
Als ik morgen de staatsloterij win, dan is het voor mij haalbaar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2009 @ 22:48 |
quote:Hoe veel tijd / geld trek je ervoor uit? Ik zie persoonlijk meer in een HST-driehoekje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - AMsterdam moet ik zeggen. Dat kan makkelijk op 1 dag. | |
sander89 | maandag 9 november 2009 @ 23:17 |
quote:In een dag? Even snel met google: quote:Als je het nog wat beter planned dan dit is het haalbaar. ![]() | |
James1988 | maandag 9 november 2009 @ 23:19 |
Tijd? Ik heb 2 weken vakantie. Dus zeg 1,5 week. Geld? Zolang het niet in de duizenden euro's per rit gaat lopen ![]() | |
Eix | maandag 9 november 2009 @ 23:23 |
Waarom zou je uberhaupt in een dag Parijs, London en Berlijn willen bezoeken. Al die steden zijn het serieus waard om een paar dagen te blijven. * Paar weken terug weekje Berlijn heeft gedaan, en nu al weer terug wilt. ![]() Berlijn ![]() |