quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:ACT-F
...
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:GoeRoe86
...
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:Min-e
...
quote:msnk
...
quote:RoW-0
...
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerdquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:55 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ah, de truuc der opsommingen.
Karamanoggulari + Candarogullari (die ben je zelfs vergeten) gingen Anatolië overnemen terwijl de Osmanen bezig waren in Europa. Dat heet backstabben en ze zijn terecht gewezen. Ze gingen samenheulen met all kinds of wrong.
De Akkoyunlular verspreidden Shi'isme en bestreden de Osmanen. Ook zij hebben het verdiend. Varsaklar ken ik niet dus die zullen wel nietszeggend geweest zijn.
Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus? In Karaman-Konya ook. In Sivas en omgeving woonden weer veel Armenen. En zo kan ik wel uren doorgaan. Feit blijft dat Zeybekken een Turkmeens volk zijn.
Ja backstabben. Dat is, als jij in Europa vecht om onderdrukking te bestrijden er iemand in je rug komt prikken. Turkmenen kozen overgrote deel voor hun kant? En waar is je bron daarvoor?quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
Turkiyeyi kurtaracaklar klinkt niet echt wanneer je het vertaald, maar goed.
[..]
Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerd
Je kan toch ook zeybek dansenquote:Op maandag 26 oktober 2009 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zeibeks
Sorry. Ik had moeten zeggen dat de Yoruks in Ege Zeybekken genoemd worden. En de Zeybekken Yorukken uit Ege zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zeibeks
Bronnen. En zie post.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
Oh, ik heb nog gewacht, maar niks gezien![]()
Oh, en Burakius, erg grappig dat jij ons steeds Grieken noemt terwijl de Ottomanen de Turkmenen dwongen te assimileren.
Vergeet niet dat de Ottomanen er op uit waren een groot rijk te stichten. Ik weet niet of ze zich ooit hadden kunnen voorstellen dat het zo'n groot en langdurig rijk zou worden, maar wel weet ik dat je voor het realiseren van een dergelijk rijk een zeer goedwerkend belastingverzemlingssysteem moet hebben. Daarom was het noodzakelijk dat deze nomadische Turken voor een gesetteld bestaan moesten kiezen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
Turkiyeyi kurtaracaklar klinkt niet echt wanneer je het vertaald, maar goed.
[..]
Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerd
Je mening over dat je het goed vindt dat nomadische Turkmenen werden gedwongen om te assimileren zegt genoeg. Ik heb geen behoefte om verder op je te reageren. Het zal dan ook geen nut hebben omdat we te verschillend denken, jij zal appel zeggen en ik peer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja backstabben. Dat is, als jij in Europa vecht om onderdrukking te bestrijden er iemand in je rug komt prikken. Turkmenen kozen overgrote deel voor hun kant? En waar is je bron daarvoor?
Ik vind het terecht dat Turken hun nomadische bestaan moesten opgeven. Je gaat er niets mee bereiken, en om machtig te worden als Moslims, voor de Islam is het maar goed dat ze gesettled zijn, anders waren we verpletterd.
En het overgrote gedeelte van Turken waren en zijn Soennitisch, in Azerbaican en Perzië zijn ze geforceerd. Wij zijn altijd Soennitische heersers geweest en eigenlijk is Perzië niet eens zo gek heel lang Shi'itisch.
peer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je mening over dat je het goed vindt dat nomadische Turkmenen werden gedwongen om te assimileren zegt genoeg. Ik heb geen behoefte om verder op je te reageren. Het zal dan ook geen nut hebben omdat we te verschillend denken, jij zal appel zeggen en ik peer.
Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het Ottomanen er op uit waren een groot rijk te stichten. Ik weet niet of ze zich ooit hadden kunnen voorstellen dat het zo'n groot en langdurig rijk zou worden, maar wel weet ik dat je voor het realiseren van een dergelijk rijk een zeer goedwerkend belastingverzemlingssysteem moet hebben. Daarom was het noodzakelijk dat deze nomadische Turken een voor gesetteld bestaan moesten gaan.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.
Trouwens, Turk werd altijd gebruikt als scheldwoord. De Ottomanen noemden de Turken ook wel ezels.
Ik ben het eens met een persoon die zegt, dat de correcte Osmaanse geschiedenis nog steeds niet is geschreven. Zelf heb ik mijzelf vol laten gieten met Ekmeleddin Ihsanoglu.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:17 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius,
Ziya Gokalp heeft veel geschreven over de Turk-Osmanli relaties. En nog wel meer Turkologen, maar Ziya Gokalp zal vast wel bekend zijn bij jou.
Ik had wel beter van je verwacht Bortecinem.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.
Trouwens, Turk werd altijd gebruikt als scheldwoord. De Ottomanen noemden de Turken ook wel ezels.
quote:Öncelikle, bazi tarih ve fikih kitaplarinda geçen 'Etrak-i bi idrak' tabiri, yani ''idraksiz Türk'', bütün Türk toplumuna degil, ondan daha ziyade göçebe halinde yasayan ve genellikle avamdan olan bazi Türkmenler ile Anadolu'da Siilerin tahrikiyle isyan eden Celaliler için kulanilmistir. Benzeri tabirler Osmanli'nin yikimina sebep olan baska isyanci gruplar için de kullanilmistir, örnegin 'Ekrad-i bi idrak' (''idraksiz Kürt''), 'Kizilbas-i Evbas' (''Kizilbas rezili''), 'cema'at-i kalles', 'seytan kulu', vesayre. Bununla Türklerin veya Kürtlerin idrakli veya idraksiz olanlarinin bulunacagini ve isyan eden gruplara bu sifatin verildigini hemen anlamak mümkündür. Bu sifatlarin bütün bir millet için kullanildigini söylemek yanlistir.
Bunun yanisira, Türk milletine düsman olan bir devlet resmi dilini Türkçe eylemez, topladigi Hiristiyan çocuklarini ahlak ve lisan ögrenmek üzere Türk ailelerine vermez, 'Sultanu Selatin'il-Arab ve'l-Acem ve't-Türk' ünvanini sahiplenmez, kanunnamelerinde 'Türk' kelimesini 'Müslüman' ile es anlamli olarak kullanmaz, marslarinda Türk milletini 'kahraman' diye övmez...
Yüksek makamlarin, mevkilerin sadece, veya genellikle, Türk olmayanlara verildigi de bir yalandir. Ister asagidaki 'Osmanli'daki Vezir-i Azam'lar' listesine bir göz atin. Tarih boyunca en çok Vezir-i Azam ve Kaptan-i Derya Türklerden çikmistir.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ottoman_Grand_Viziers
Hagılsılak?quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef zarGon het volgende:
Hallo Turken.
Hoe noemen jullie hagelslag in het Turks?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je zeker weet dat je het op tijd hebt gedaan, maakt het toch niets uit. Je doet wel rustig aanquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef Bortecinem het volgende:
Ook![]()
Ik heb me net pas aangemeld voor een opleiding die volgende al maand begint
Kaymisquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef Burakius het volgende:
Ik heb woensdag een tentamen. We dachten met zijn allen dat het vrijdag was
Wel zonde dat je het niet eerder hebt gedaan, want je bent toch ook een keer gestopt met een opleiding?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef Bortecinem het volgende:
Er is volgens mij geen deadline voor inschrijvingen, maar we zien wel. Ja weetje, ik wil geen SPW gaan doen. Maar ik heb een diploma nodig om naar het HBO te gaan. Hiermee ben ik binnen 1 jaar klaar
Nee, 16. Ik heb eerst een jaar toerisme gedaan, vond ik niks. En daarna 2 jaar Juridisch, uiteindelijk ook mee gekapt..quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
2 jaar weggegooid of meer?
Was je 17 toen je klaar was met de middelbare
Neequote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
weet jij of ik op de pc een wekker kan instellen?
Zijn het zulke stomme opleidingen? Dan kan ik alvast de mensen die het willen doen waarschuwen. Een tijdje terug wilde iedereen naar de hotelschoolquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, 16. Ik heb eerst een jaar toerisme gedaan, vond ik niks. En daarna 2 jaar Juridisch, uiteindelijk ook mee gekapt..
Allebei m'n wekkers doen het niet, ik moet een uur ofzo wachten totdat ze reagerenquote:
Hoe reageerden je ouders erop? M'n moeder is nu zo eng, omdat ik al een keer ben blijven zitten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:27 schreef Bortecinem het volgende:
Nee, nee! Het lag niet aan de opleidingen maar aan mijn motivatie..
Kwaad, boos, 'senden adam olmaz' en die shitquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe reageerden je ouders erop? M'n moeder is nu zo eng, omdat ik al een keer ben blijven zitten.
Maar jij hebt dan wel een VWO diploma. Daar kom je toch wel verder mee dan met een VMBO diploma.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
Jij was trouwens vroeg klaar. Als ik na de middelbare net zoals jij nog steeds geen motivatie heb en 3 jaar "weggooi", dan ben ik net 22 en diplomaloos. Dat is nog niet zo erg, maar daarna moet ik alsnog een opleiding afronden.
Ik haat dat om te horen, ik krijg er altijd een schuldgevoel vanquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Kwaad, boos, 'senden adam olmaz' en die shit
vwo is toch met kleine letters?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan wel een VWO diploma. Daar kom je toch wel verder mee dan met een VMBO diploma.
mooiquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik haat dat om te horen, ik krijg er altijd een schuldgevoel van.
Ne bilim, als jij het zegt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
vwo is toch met kleine letters?![]()
Nu ik erover nadenk zou havo beter voor me geweest zijn, dan had ik net 17 m'n havo diploma en kon ik op m'n 21e nog nadenken over een studie op WO.
het irritantst vind ik controle van agenda waar ik bij sta, vooral het tempo waarop het gebeurt. Gelukkig schrijf ik niet alles in m'n agenda, anders moet ik het nog serieus gaan maken ook.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:38 schreef Bortecinem het volgende:
Ik niet. Vind het alleen erg irritant.
Hahaha. Ik kan niet eens een agenda bijhoudenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
het irritantst vind ik controle van agenda waar ik bij sta, vooral het tempo waarop het gebeurt. Gelukkig schrijf ik niet alles in m'n agenda, anders moet ik het nog serieus gaan maken ook.
bloemetjes!!!quote:
Ik ben erg chaotisch, ik had in een jaar 4 agenda's gebruikt. Niet eens dat ik ze goed gebruikte, maar m'n moeder bleef er vertrouwen in hebben. In de eerste stond er op iedere pagina van m'n agenda: KOERD. Was echt niet leuk toen m'n moeder dat zagquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha. Ik kan niet eens een agenda bijhouden
doe het nu, kun je langer slapen. Daha baslamadin mi met werkquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
bloemetjes!!!morgen rond deze tijd oogsten
![]()
maar nu effe slapen, over 5 uur opstaan om wat stof door te nemen
Hoezo Koerd?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ben erg chaotisch, ik had in een jaar 4 agenda's gebruikt. Niet eens dat ik ze goed gebruikte, maar m'n moeder bleef er vertrouwen in hebben. In de eerste stond er op iedere pagina van m'n agenda: KOERD. Was echt niet leuk toen m'n moeder dat zag
heb al wat geleerd in de ochtend herhalen doe ik altijd, ben wel begonnen, maar nog niet in de teams ingedeeld en nog geen vaste rooster, komende week gaat dat gebeurenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
doe het nu, kun je langer slapen. Daha baslamadin mi met werk
Ik had een koerd in m'n klas die dat nodig vond. Op iedere bladzijde, in het groot. Dat was de eerste en laatste koerd waar ik echt een hekel aan heb gehad.quote:
Oh, dus je moet morgen wel gewoon werken. Ik vroeg me al af waarom je anders niet gewoon later begon met werken. Weltrusten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb al wat geleerd in de ochtend herhalen doe ik altijd, ben wel begonnen, maar nog niet in de teams ingedeeld en nog geen vaste rooster, komende week gaat dat gebeuren
iyi geceler
Vet, ik krijg elk jaar senden adam olmaz, terwijl ik alles met vlag en wimpel behaalde en heb behaald.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Kwaad, boos, 'senden adam olmaz' en die shit
Hahaha mijn ouders roepen al sinds mijn 5e ofzo 'senden adam olmaz'. Standaard zin die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg bij iedere ruziequote:Op maandag 26 oktober 2009 22:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Vet, ik krijg elk jaar senden adam olmaz, terwijl ik alles met vlag en wimpel behaalde en heb behaald.Als ik weer zat te computeren etc. Nu kan ik tenminste zeggen. Pap ik doe dit al zo sinds de havo en ik heb mijn havo n+t en hbo gehaald.
Daarom valt doet hij niet meer zo gelukkig![]()
Af en toe voor de lol zegt hij wel eens van, waarom geen 10 gehaald etc.
Zo droogquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik had een koerd in m'n klas die dat nodig vond. Op iedere bladzijde, in het groot. Dat was de eerste en laatste koerd waar ik echt een hekel aan heb gehad.
Het zou toch niet kunnen.. ik moet haar van diegene vasthouden en daarmee een diagonaal vormen. Ik ga m'n moeder gebruiken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:15 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb donker, bijna zwart haar, wel golvend/krullend maar ik kan het stijlen. Het is dat ik er niet van houd om gefotografeerd te worden
je moet gewoon je instellingen anders zettenquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ging net oogfoto's maken (:')), ik heb rode ogen, de nacht is niet goed voor mij.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben hier zoo verslaafd aan.
ik hoorde ook van een vriendin dat ze niet zoveel bij KCV doen, wel meer stof behandelen, wij moeten altijd foto's maken / verslagen en nu ook dingen bezoeken om een verslag over te schrijven. Ik wilde het vervalsen, maar je moet bewijzen dat je er bent geweest.quote:
Haha echt hequote:
flits uit?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:21 schreef Ayca het volgende:
[..]
je moet gewoon je instellingen anders zetten
Pilav + nohut en jij?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha echt heen wat hebben jullie vanavong gegeten?
quote:
mercimek corbasi is zooo lekker hequote:Op maandag 26 oktober 2009 23:26 schreef Ayca het volgende:
[..]
lekker
ik heb mercimek corbasi gegeten + salade
toen zat ik vol, maar we hadden nog pilav en kip
Haha nou wij hebben dit jaar nog niks gedaan, en vorig jaar misschien 20 blz geleerd?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik hoorde ook van een vriendin dat ze niet zoveel bij KCV doen, wel meer stof behandelen, wij moeten altijd foto's maken / verslagen en nu ook dingen bezoeken om een verslag over te schrijven. Ik wilde het vervalsen, maar je moet bewijzen dat je er bent geweest.
i knowquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
mercimek corbasi is zooo lekker he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sluit je het dit jaar af? wij sluiten het op de helft van het 5e jaar afquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:28 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha nou wij hebben dit jaar nog niks gedaan, en vorig jaar misschien 20 blz geleerd?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:29 schreef Ayca het volgende:
[..]
i know
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb jij er ook last van dat je veel gerechten bij anderen niet lekker vindt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noemde het altijd anneannemin corbasi
Ik ben een pure Turk.
eerlijk gezegd weet ik dat niet eensquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
sluit je het dit jaar af? wij sluiten het op de helft van het 5e jaar af
Haha ja heel vaak, vooral bij lahana sarmasi, alleen die van mijn moeder is lekkerquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
heb jij er ook last van dat je veel gerechten bij anderen niet lekker vindt?
Ik noemde het altijd anneannemin corbasi
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
Vay be!
Turkiye sizinle gurur duyuyor![]()
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
Vay be!
Turkiye sizinle gurur duyuyor![]()
ik heb geen andere Turken op schoolquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
(ik word altijd blij als ik Turken op m'n school zie)
Ik met patlican + ispanak boregi. Ik kan het zelf niet maken, wordt lastig als ik niet meer bij mama woon. Ik moet het leren voor die tijd.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:35 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha ja heel vaak, vooral bij lahana sarmasi, alleen die van mijn moeder is lekkerdie van andere zijn altijd te slijmerig ofzo
Ligt dat aan jouw school of zijn er ook niet veel Turken op andere havo/vwo scholen in jouw buurt?quote:
www.google.nlquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik heb iemand met donker (liefst zwart) stijl lang haar nodig voor m'n foto-opdracht. CKV
Dat hoor ik wel vaker. Ik vind Turkse geschiedenis erg leuk, maar meer als hobby. Ik weet niet of ik daar later mijn werk van wil maken. Maar we zien wel. Ik denk dat ik toch de maatschappelijke kant opga.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:37 schreef TheMagnificent het volgende:
Is Turkologie of Geschiedenis niet iets voor jou, Bortecinem?
Though, ik weet niet of Geschiedenis wel aan het HBO wordt gegeven.
Dat lijkt mij vrij vet om te doen. Armand Sag (google het maar) is ook zo een gozer die echt goed is in wat hij doet. Ook Turkologie etc.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:37 schreef TheMagnificent het volgende:
Is Turkologie of Geschiedenis niet iets voor jou, Bortecinem?
Though, ik weet niet of Geschiedenis wel aan het HBO wordt gegeven.
Ehm ik denk dat het aan mijn school ligt(al zou ik niet weten hoeveel Turken op andere havo/vwo scholen zitten), mijn school staat namelijk bekend als een kakker/nerd schoolquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ligt dat aan jouw school of zijn er ook niet veel Turken op andere havo/vwo scholen in jouw buurt?
Ik wist niet dat jij je haar liet groeien..quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
www.google.nl
Ik heb ook lang zwart stijl haar
Hoe lang?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
www.google.nl
Ik heb ook lang zwart stijl haar
Best welquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij je haar liet groeien..
Als je iemand kent met hetzelfde haar als ik, laat die je haar vasthouden en neem een foto.
Te veel moeite he
Hahaquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:40 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ehm ik denk dat het aan mijn school ligt(al zou ik niet weten hoeveel Turken op andere havo/vwo scholen zitten), mijn school staat namelijk bekend als een kakker/nerd school
Tot mijn bilquote:
Wat eet je.. sacimi kestirdim, omdat het scheef was, ik wil ook snelle haargroei. M'n broer heeft geen lang en stijl haarquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
Best wel, ja ik laat het weer groeien. Het is niet meer kaal zoals 1 maand gelee. Ja mijn haar groeit echt niet normaal snel
![]()
Je broer dan?
Veel tonijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat eet je.. sacimi kestirdim, omdat het scheef was, ik wil ook snelle haargroei. M'n broer heeft geen lang en stijl haar
..quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:42 schreef Burakius het volgende:
Bij ons vroeger op de Havo n+t was 50% Turks en 50% Nederlands.
We waren maar met zijn tweeën. Een vriend en ik
precies zoals je het zegt. Maar twee mensen. We kregen gewoon dik privélesquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
..
heel n&t twee mensen?
klopt vast niet hoe ik het opvat
mijn haar groeide ooit ook snelquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Veel tonijn, het is gewoon mijn ruige Tataarse übergen wat mijn haar laat groeien
![]()
![]()
![]()
Wow! Iemand van onze school wilde Grieks kiezen ipv Latijn, mocht niet, omdat er niet genoeg vraag naar was.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
precies zoals je het zegt. Maar twee mensen. We kregen gewoon dik privéles
Bij mij in de wijk? ehm ik 'ken' denk ik een stuk of 7 families (zullen er vast wel wat zijn die ik niet kenquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
HahaWonen er veel Turken in je buurt?
Op onze school komen ieder jaar meer Turken, ieder jaar vertrekken/vertrokken er ook veel
Tatarbull the energy drink. Zou kunnen werkenquote:
goed van haarquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:46 schreef Ayca het volgende:
[..]
Bij mij in de wijk? ehm ik 'ken' denk ik een stuk of 7 families (zullen er vast wel wat zijn die ik niet ken)
maar het is net overwegend Turk ofzo![]()
Vorig jaar hadden we een Turks meisje, die doet nu geneeskunde
Ons profielwerkstuk was dik niet voldoende, maar ze lieten ons toch door, omdat de school anders 100% gezakt had voor havo n+tquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wow! Iemand van onze school wilde Grieks kiezen ipv Latijn, mocht niet, omdat er niet genoeg vraag naar was.
Ik en nog een gozer waren tijdens mijn vwo-periode de enige Turken die vwo deden op school, totdat hij besloot om te stoppen in de 5e klas en döner te gaan snijden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:40 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ehm ik denk dat het aan mijn school ligt(al zou ik niet weten hoeveel Turken op andere havo/vwo scholen zitten), mijn school staat namelijk bekend als een kakker/nerd school
echt geluk gehad, eisen op onze school om te slagen zijn aangepast, regels gaan precies het jaar dat ik examen heb inquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ons profielwerkstuk was dik niet voldoende, maar ze lieten ons toch door, omdat de school anders 100% gezakt had voor havo n+t
iets met economiequote:Op maandag 26 oktober 2009 23:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
goed van haar, weet jij al wat je gaat doen?
Hier wonen volgens mij wel meer Turken.
Versta je het een beetje? Ik bijna niet. Mijn vader kan een beetje Tataars. Echt jammer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:47 schreef Bortecinem het volgende:
Ik luister de hele dag naar een goedkoop Tatar pop liedje, en stiekem vind ik het best leuk![]()
ik ben bang dat ik niet de economische richting op wil, terwijl ik e&m als profiel hebquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:48 schreef Ayca het volgende:
[..]
iets met economieal 3 jaar zeg ik dat
Ik kom net een uurtje geleden van het concert van Taksim Trio, met Hüsnü Senlendirici aan de klarinet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:47 schreef Bortecinem het volgende:
Ik luister de hele dag naar een goedkoop Tatar pop liedje, en stiekem vind ik het best leuk![]()
Ja dikke epic failquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:49 schreef Bortecinem het volgende:
Laat ik zeggen dat ik ongeveer 60% versta. Puuuuuh, bijna niks? En dat noemt zich een Tatar
Oh my gaaddd. Kan je wel Tstjetstjeens? Want dat ben je toch ook deels?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja dikke epic fail. Ken alleen " men aruvmen" en "sen netesin" en "ne depaytasin" en "bad" (is gezicht
). En nog zo een paar losse dingen.
Op YouTube vond ik het buiten een paar nummers ook niet veel aan, maar live is het best indrukwekkend. Ik ben ook maar gegaan omdat mij zusje persé Hüsnü wilde zien.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:51 schreef Bortecinem het volgende:
Echt? Ik vind Taksim Trio echt niks![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Op YouTube vond ik het buiten een paar nummers ook niet veel aan, maar live is het best indrukwekkend. Ik ben ook maar gegaan omdat mij zusje persé Hüsnü wilde zien.
HahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
http://elo.pascalcollege.org/moodle/
kunnen jullie op deze site komen?
Nee Tjsetjeeens kan ik heeeleeemaaaalll niet. Het is ook niet echt duidelijk wanneer ze ooit uit Tjetjenië zijn gekomen (mijn Moeder kant).quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh my gaaddd. Kan je wel Tstjetstjeens? Want dat ben je toch ook deels?
Slav tohumu hahahaha. I asure u dat onze köy totaal niet in aanraking is geweest met Russen. Het was een volledige Tatar köy. Ik heb wel een plaatje maar moet het uploaden. Taraktas köyü en de andere ff vergeten. Ze zijn niet in aanraking geweest met Russen. Remember: ze zijn Krim-Tataren, ze woonden dus zeg maar in het huidige Zuid-Ukraine op dat schiereilandje.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:01 schreef Bortecinem het volgende:
Ene kant is Slav tohumu Tatar, andere kant is Kafkas.. en dat komt ons een neppe Turk noemen
Officieel gezien ben je toch een Nederlandse-allochtoon. Vergeet dat nietquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik wil weten wat ik ben, iemand vroeg laatst of ik zelf een beetje koerdisch ben, omdat ik koerden in bescherming nam. Eigenlijk ben ik gewoon een Hollander.
Ik wil zeker wel gaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Zijn er hier mensen van plan om naar 'Nefes' te gaan?
Ja, dat zeg ik als ik in de war ben over m'n afkomst.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Officieel gezien ben je toch een Nederlandse-allochtoon. Vergeet dat niet. Een Hollander is iets heel anders.
Woon je ook echt in Holland?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik wil weten wat ik ben, iemand vroeg laatst of ik zelf een beetje koerdisch ben, omdat ik koerden in bescherming nam. Eigenlijk ben ik gewoon een Hollander.
Jij durft met zekerheid te zeggen dat er in de 2000 jaar dat jouw soy met de Russen in aanraking is gekomen nooit enige inmenging is geweest? Tofquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Slav tohumu hahahaha. I asure u dat onze köy totaal niet in aanraking is geweest met Russen. Het was een volledige Tatar köy. Ik heb wel een plaatje maar moet het uploaden. Taraktas köyü en de andere ff vergeten. Ze zijn niet in aanraking geweest met Russen. Remember: ze zijn Krim-Tataren, ze woonden dus zeg maar in het huidige Zuid-Ukraine op dat schiereilandje.
En mijn moeders kant: Ja die zijn half/kwart Tjetjeens ofzo. Daar heb ik vast wel wat Georgisch of Armeens bloed van.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:10 schreef Bortecinem het volgende:
The Crimean Tatars are descendants of a mix of Turkic (Bulgars, Khazars, Petchenegs and Cumans) and non-Turkic (Alans, Slavs, Romanians, Byzantine Greeks, Crimean Goths, Circassians) ethnic groups, as well as some Veneto and Genoa, who lived, settled (colonised) or were even brought as slaves by the Tatars themselves, in the Crimean peninsula and the adjacent areas north of the Black Sea (the Pontic-Caspian steppe).
Voor zover ik weet zijn Kirim-Tatars niet gemixed, vanwege het homogeen blijven van de köyler, zoals bijvoorbeeld de Taraktas köy vantoen. Misschien dat de soldaten destijds buiten de Kirim - hanli zaad hebben verspreid.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:10 schreef Bortecinem het volgende:
The Crimean Tatars are descendants of a mix of Turkic (Bulgars, Khazars, Petchenegs and Cumans) and non-Turkic (Alans, Slavs, Romanians, Byzantine Greeks, Crimean Goths, Circassians) ethnic groups, as well as some Veneto and Genoa, who lived, settled (colonised) or were even brought as slaves by the Tatars themselves, in the Crimean peninsula and the adjacent areas north of the Black Sea (the Pontic-Caspian steppe).
In dorpen wel ja. Had ergens ooit wel een lijstje. Ook een paar nogai dorpen etc. Ik ken toevallig een vriend die woont dichtbij tuz gölü net zoals wij. In kirsehir zitten ook veel Tataren dacht ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
Zijn er in Aksaray veel Krim-Tataren?
DA KAMARAD!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:13 schreef Bortecinem het volgende:
Nee, je bent een Slav tohumu. Accept it!
Waarom was je er dan zo zeker van dat ik Grieks bloed in me zou hebben?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
In dorpen wel ja. Had ergens ooit wel een lijstje. Ook een paar nogai dorpen etc. Ik ken toevallig een vriend die woont dichtbij tuz gölü net zoals wij. In kirsehir zitten ook veel Tataren dacht ik.
http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye'deki_Tatar_k%C3%B6yleriquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Waarom was je er dan zo zeker van dat ik Grieks bloed in me zou hebben?![]()
Waar kan je zo'n lijstje vinden met die koyler?
Fok jouquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:18 schreef Bortecinem het volgende:
Bilmiyorem, er bestaat niet zoiets als het Turkse ras. De Turken zijn gevormd door verschillende rassen en stammen die zich bij elkaar aansloten om zo een leger te vormen. En zo zijn de Turken gevormd. De Tatars mogen dan wel iets meer Aziatische trekken hebben, het overgrote deel van hun genen is Slavisch/Russisch
Onze staat er niet tussen, maar wij staan helemaal niet op internet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye'deki_Tatar_k%C3%B6yleri
Die van ons staat er niet eens bij. Zal het moeten toevoegen. Hamidiye köyü Aksaray.
Daarom moet je het laten staan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
Kut. Heb je het toch gelezen. Ik heb geen zin in een discussie, ik wou je gewoon pesten
We hadden jullie terug moeten drijven in Vienna en zelf het Osmaanse heerschap over moeten nemen. Was het misschien niet gefaald.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:22 schreef Bortecinem het volgende:
We hadden jullie gewoon terug moeten drijven in de handen van de Russen. Jullie hebben niks te zoeken in een nep Turken land.
Moet je een Timur-Lenk klap hebben zoals bij Ankara?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
We hadden jullie nooit moeten toelaten in Anatolie. Kut Mongolen!!! Ga terug naar Mongolie!!
Ik heb hier toevallig een boek staan: Sultan Yildirim Bayezid Han ve Fetret Devri- Cüneyd Harputluquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:26 schreef Bortecinem het volgende:
Timur Lenk, een grotere barbaar dan Cengiz Han! Stomme Turken. Waarom rotten jullie niet gewoon op naar Mongolië?![]()
![]()
![]()
Grappig detail: de Ottomanen hebben mede door het verraad van Murat Giray (Krim-khan) Wenen niet in kunnen nemen. Merzifonlu Kara Mustafa pasha zou ruzie met hem hebben gehad en hem beledigd hebben in een opwelling ('Jullie eten paardenvlees'), waarna Murat Giray niet op kwam dagen op het slagveld. Historici denken dat de Ottomanen anders Wenen in hadden kunnen nemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:22 schreef Burakius het volgende:
[..]
We hadden jullie terug moeten drijven in Vienna en zelf het Osmaanse heerschap over moeten nemen. Was het misschien niet gefaald.
Tatar is trouwens mix tussen Mongool en Turk. Net zoals de "oorspronkelijke nomaden die naar Perzië gingen" ook al gemixed waren met Mongolen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:26 schreef Bortecinem het volgende:
Timur Lenk, een grotere barbaar dan Cengiz Han! Stomme Turken. Waarom rotten jullie niet gewoon op naar Mongolië?![]()
![]()
![]()
Rus tohumu istequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Grappig detail: de Ottomanen hebben mede door het verraad van Murat Giray (Krim-khan) Wenen niet in kunnen nemen. Merzifonlu Kara Mustafa pasha zou ruzie met hem hebben gehad en hem beledigd hebben ('Jullie eten paardenvlees'), waarna Murat Giray niet op kwam dagen op het slagveld. Historici denken dat de Ottomanen anders Wenen in hadden kunnen nemen.
Welk dorp?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
Onze koy bestaat gewoon niet, wat is dit
Niet per definitie alle Tatars.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Tatar is trouwens mix tussen Mongool en Turk. Net zoals de "oorspronkelijke nomaden die naar Perzië gingen" ook al gemixed waren met Mongolen.
Ja dikke fout van Kara Mustafa pasha. Er wordt gezegd dat hij zelfs een klap heeft gegeven aan Giray han. Dat moet je dus niet flikken bij een opperbevelhebber. En al helemaal niet bij een Tatar met een opvliegend karakter. Dikke faal van Kara Mustafa pasha. Ze gingen ruzie maken over de buit heb ik ook nog vaak gelezen. Dat laat al zien dat de Osmanen/Krim-Tataren allang al niet meer de geweldige mensen waren zoals die bij de overname van Istanbul. Dat is denk ik de échte reden van falen. (Allah bilir tabii).quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Grappig detail: de Ottomanen hebben mede door het verraad van Murat Giray (Krim-khan) Wenen niet in kunnen nemen. Merzifonlu Kara Mustafa pasha zou ruzie met hem hebben gehad en hem beledigd hebben ('Jullie eten paardenvlees'), waarna Murat Giray niet op kwam dagen op het slagveld. Historici denken dat de Ottomanen anders Wenen in hadden kunnen nemen.
Beter geen peterselie lusten, dan lusten met Peter en Selie.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
Ik lust geen peterselie. (Uiteraard is dit gewoon een ordinaire TVP)
Herseye maydonoz olmaquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
Ik lust geen peterselie. (Uiteraard is dit gewoon een ordinaire TVP)
En daarna gingen ze de liefde bedrijven met de Russenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Burakius het volgende:
Trouwens gingen de Tataren na dat klap geval een ander gedeelte van de stad beleggen, en daarna pas zijn ze weggegaan (40.000 ruiters , kiss them goodbye).
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Beter geen peterselie lusten, dan lusten met Peter en Selie.
Bemoei jullie er even lekker niet mee. Gewoon doorgaan met de geschiedenislessen.quote:
Ja, ga door, is leuk om mee te lezen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:39 schreef Min-e het volgende:
[..]
[..]
Bemoei jullie er even lekker niet mee. Gewoon doorgaan met de geschiedenislessen.
Liever met Russen, dan met Gayreeks.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En daarna gingen ze de liefde bedrijven met de Russen
Ik wacht op Magniquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, ga door, is leuk om mee te lezen.
Weet je het zeker??quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Liever met Russen, dan met Gayreeks.
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Merzifonlu had hem natuurlijk niet moeten beledigen, gezien hij hem nodig had bij de strijd, en Murat Giray had zijn persoonlijke geschil met Merzifonlu tijdelijk achterwege moeten laten voor het grotere doel. Voor ons is het nu natuurlijk makkelijk praten, aangezien we niet weten wat er zich precies heeft afgespeeld tussen hen, maar bedenk je eens hoe anders de geschiedenis had kunnen lopen als Murat Giray wél op het slagveld was verschenen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja dikke fout van Kara Mustafa pasha. Er wordt gezegd dat hij zelfs een klap heeft gegeven aan Giray han. Dat moet je dus niet flikken bij een opperbevelhebber. En al helemaal niet bij een Tatar met een opvliegend karakter. Dikke faal van Kara Mustafa pasha. Ze gingen ruzie maken over de buit heb ik ook nog vaak gelezen. Dat laat al zien dat de Osmanen/Krim-Tataren allang al niet meer de geweldige mensen waren zoals die bij de overname van Istanbul. Dat is denk ik de échte reden van falen. (Allah bilir tabii).
Ik wacht op het moment dat Burakius erachter komt dat ie eigenlijk een vuilinisbakkenrasje is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, ga door, is leuk om mee te lezen.
Correctomundoquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Die reageert toch al een tijdje niet meer?
Slaven hebben tenminste nog een grootste Russische Rijk. Wat kan ik nou van de Grieken zeggenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Weet je het zeker??![]()
Weetje wie ook Rus tohumu zijn? Kirgizlar! Zij hebben in de mannelijke lijn iets van 70% Slav bloed. Hahahahaha
Jep we weten het natuurlijk niet zeker. Maar goed zoals ik al zei, ze waren erg anders dan de soldaten bij Istanbul. Onun icin Allah zaferi vermedini düsüniyorum. Wie gaat er nou ruzie maken over buit. Allahu alem natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Merzifonlu had hem natuurlijk niet moeten beledigen, gezien hij hem nodig had bij de strijd, en Murat Giray had zijn persoonlijke geschil met Merzifonlu tijdelijk achterwege moeten laten voor het grotere doel. Voor ons is het nu natuurlijk makkelijk praten, aangezien we ook niet precies weten wat er zich tussen hen heeft afgespeeld, maar bedenk je eens hoe anders de geschiedenis had kunnen lopen als Murat Giray wél op het slagveld was verschenen.
De Grieken zijn de grondleggers van de menselijke beschaving. Lang leve Griekenland.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:47 schreef Burakius het volgende:
[..]
Slaven hebben tenminste nog een grootste Russische Rijk. Wat kan ik nou van de Grieken zeggen
So what? Het gaat om je huidige staat. Net zoals met Casio en Texas instruments. Casio bedenkt die shizzle, en Texas instruments steelt het en verbetert: Texas > Casio.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De Grieken zijn de grondleggers van de menselijke beschaving. Lang leve Griekenland.
Tourkos kalos monos negros!!
En de Soemeriës, Akkadiërs, Babyloniërs, Perzen, Chinezen, Egyptenaren, etc., etc.?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De Grieken zijn de grondleggers van de menselijke beschaving. Lang leve Griekenland.
Tourkos kalos monos negros!!
Ik stel me een gezicht voor bij hoe je dit zegt. Bij de rest ook.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:51 schreef Bortecinem het volgende:![]()
![]()
Nediyon olm.
Ga gewoon terug naar Mongolie ofzo.
Het "Turk" zijn verbindt ons, ookal is de kans groot dat ik niet helemaal Turk ben. Ik ben iig geen Armenierquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
Uhahaha oke back to reality. Ne mutlu Turkum diyene
Stop eens met die identiteitscrisis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het "Turk" zijn verbindt ons, ookal is de kans groot dat ik niet helemaal Turk ben. Ik ben iig geen Armenier
Het is geen identiteitscrisis, ik heb al eerder aangegeven dat het me niets zou uitmaken, het verandert niets voor m'n gevoel, maar ik wil wel weten waar ik vandaan kom. Ik zei daarom ook tegen Borticinem het Turk zijn verbindt ons.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Stop eens met die identiteitscrisis.Als jij jezelf Turk voelt/vindt, ben je ook een Turk. Het Turk-zijn is mijns inziens meer iets cultureels dan etnisch. Zo zou het in ieder geval moeten zijn, vind ik.
Geweest, is wel leuk..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Zijn er hier mensen van plan om naar 'Nefes' te gaan?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:39 schreef Min-e het volgende:
[..]
[..]
Bemoei jullie er even lekker niet mee. Gewoon doorgaan met de geschiedenislessen.
Nope, niet dat ik weet. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Bij www.23andme.com kun je zo'n test laten doen. Het is een Amerikaanse bedrijf en was een tijdje terug bij Oprah te gast, daar legden ze alles uit over hoe zo'n test werkt (die test is er ook om te testen op welke ziektes je kans loopt om te krijgen). Het kost iets van 300 euro. Overigens zegt die test niks/weinig over het 'Turk' zijn. Maar wel erg interessant. Ik wil het namelijk ook al heel erg lang.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:23 schreef Ayca het volgende:
Zou je zo'n haplogroep test gewoon in het ziekenhuis kunnen doen?
wel benieuwd naar eigenlijk
Hmm nou laat dan maar 300 euro vind ik iets te duurquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nope, niet dat ik weet. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Bij www.23andme.com kun je zo'n test laten doen. Het is een Amerikaanse bedrijf en was een tijdje terug bij Oprah te gast, daar legden ze alles uit over hoe zo'n test werkt (die test is er ook om te testen op welke ziektes je kans loopt om te krijgen). Het kost iets van 300 euro. Overigens zegt die test niks/weinig over het 'Turk' zijn. Maar wel erg interessant. Ik wil het namelijk ook al heel erg lang.
Wat zegt zo'n test allemaal, behalve welke ziektes je kan krijgen? Ik weet niet waar ik m'n geld aan moet uitgeven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nope, niet dat ik weet. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Bij www.23andme.com kun je zo'n test laten doen. Het is een Amerikaanse bedrijf en was een tijdje terug bij Oprah te gast, daar legden ze alles uit over hoe zo'n test werkt (die test is er ook om te testen op welke ziektes je kans loopt om te krijgen). Het kost iets van 300 euro. Overigens zegt die test niks/weinig over het 'Turk' zijn. Maar wel erg interessant. Ik wil het namelijk ook al heel erg lang.
Ik denk dat zoals bij vele DNA testen je Y-Chromosoom (DNA vaderskant) en je mtDNA (DNA moederskant) wordt onderzocht, en je zo dus een uitslag krijgt, alleen weet ik niet hoe specifiek de test van 23andme is. Ik heb er bijvoorbeeld niks aan als ze met een uitslag komen met 20% Europees, 10% Aziatisch en 70% Afrikaans. Het DNA profiel van een Indiër is niet hetzelfde als die van een Vietnamees, of die van een Marokkaan als die van een Ethiopiër. Als het zo is dat je de uitslag krijgt in type haplogroepen, dan heb ik het geld er wel voor over. Bijvoorbeeld, haplogroep J2 is Semitisch, J1 is Neolithisch en R1b is typisch West-Europees (Germaans). Zo heb je veel meer inzichtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat zegt zo'n test allemaal, behalve welke ziektes je kan krijgen? Ik weet niet waar ik m'n geld aan moet uitgeven.
Ja, het is ook wel duur. Maar ik heb het er wel voor over.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:32 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hmm nou laat dan maar 300 euro vind ik iets te duur
Hmm ja als het een goede test is misschien wel, maar dan moet ik wel 2 maanden daarvoor werkenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, het is ook wel duur. Maar ik heb het er wel voor over.
Ik wil het wel doen, maar m'n ouders gaan zeggen "kizim, bizden zenginsin"quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik denk dat zoals bij vele DNA testen je Y-Chromosoom (DNA vaderskant) en je mtDNA (DNA moederskant) wordt onderzocht, en je zo dus een uitslag krijgt, alleen weet ik niet hoe specifiek de test van 23andme is. Ik heb er bijvoorbeeld niks aan als ze met een uitslag komen met 20% Europees, 10% Aziatisch en 70% Afrikaans. Het DNA profiel van een Indiër is niet hetzelfde als die van een Vietnamees, of die van een Marokkaan als die van een Ethiopiër. Als het zo is dat je de uitslag krijgt in type haplogroepen, dan heb ik het geld er wel voor over. Bijvoorbeeld, haplogroep J2 is Semitisch, J1 is Neolithisch en R1b is typisch West-Europees (Germaans). Zo heb je veel meer inzicht
van ellendequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:46 schreef Min-e het volgende:
Ik had vroeger ook een konijn, hij is doodgegaan.
hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:46 schreef Min-e het volgende:
Ik had vroeger ook een konijn, hij is doodgegaan.
Bij mij wel. Mensen met mondkapjes krijgen van mij geen hand.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
Mensen die me onverwachts een hand geven. Misschien helpt zo'n mondkapje een beetje..
Geef elkaar gewoon helemaal geen hand, ik zie regelmatig mensen de wc uitlopen zonder hun handen te wassen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:14 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Bij mij wel. Mensen met mondkapjes krijgen van mij geen hand.
Ik geloof niet dat het supergoed werkt, ik denk dat het hoogstens het ziek worden wat uitstelt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:16 schreef Bortecinem het volgende:
Gewoon altijd een klein flesje handdesinfectant bij je hebben, erg handig spul.
Waarom niet? Je kan al heel wat voorkomen door je handen te wassen/desinfecteren. Natuurlijk loop je nog altijd kans op de griep, maar die kans is wel een stuk minder.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het supergoed werkt, ik denk dat het hoogstens het ziek worden wat uitstelt.
Oja, deze angst is niet voor de mexicaanse griep, maar door de mexicaanse griep.
Ja, sorry, ik kan niet zo goed typen wat ik bedoel, ik maak sprongen in m'n gedachte die jij niet meemaakt, kan ook een reden zijn van onze vele discussies.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom niet? Je kan al heel wat voorkomen door je handen te wassen/desinfecteren. Natuurlijk loop je nog altijd kans op de griep, maar die kans is wel een stuk minder.
quote:Beste student(e),
Je hebt de afgelopen tijd al het een en ander gehoord en gelezen over
de Mexicaanse griep. Bij een van de studenten van de Informatica
Opleidingen is de Mexicaanse griep geconstateerd.
Welke symptomen heeft de Mexicaanse griep:
De belangrijkste symptomen van de Mexicaanse griep lijken veel op die
van een stevige gewone griep. Denk daarbij aan:
hoesten
geen eetlust
spierpijn
keelpijn
misselijkheid
diarree
lusteloosheid
verkoudheid
loopneus
De besmetting vindt vooral plaats op plekken, waar vele mensen bij
elkaar zijn. Je kunt worden besmet via hoesten, niezen, praten, of
besmette voorwerpen. Vaak vindt net zoals bij een gewone griep, de
besmetting plaats via besmette handen.
Wat te doen bij griep klachten:
Blijf thuis en blijf uit de buurt van anderen
Ik heb die symptomen een paar weken gehad, maar geen mexicaanse griepquote:
Als jij denkt dat je er alleen de griep mee kunt uitstellen, dan heb jij jezelf er al van overtuigd dat iedereen de griep krijgt. En dat is niet zo. Dus....quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, sorry, ik kan niet zo goed typen wat ik bedoel, ik maak sprongen in m'n gedachte die jij niet meemaakt, kan ook een reden zijn van onze vele discussies.
Ik bedoelde:
Het werkt niet supergoed.
Supergoed = het werkt vast wel een beetje, zoals jij al zei, je blijft kans hebben om griep te krijgen, maar minder.
Ik noem het daarom "ziekte uitstellen". Snap je?
Je leest m'n gedachte (deels)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je er alleen de griep mee kunt uitstellen, dan heb jij jezelf er al van overtuigd dat iedereen de griep krijgt. En dat is niet zo. Dus....
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Bortecinem het volgende:
Als je er dan toch zo over denkt, dan ga je naar een mexiaanse griep patiënt, laat je je besmetten, ben je er meteen van af? Toch?
Ik weet het nog niet. Ik schijt echt in mijn broek voor naaldenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:40 schreef zarGon het volgende:
Gaan/zouden/willen jullie jezelf laten inenten?
Je hebt me in ieder geval van deze gedachte afgeholpen, het was voor mij echt logisch, wat jij zei was niet in me opgekomen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:39 schreef Bortecinem het volgende:
Hahaha tja, als je toch denkt dat iedereen het gaat krijgen, dan zou ik het liever nu krijgen om er zo meteen vanaf te zijn, dan uit angst te zitten wachten op de besmetting..
Nee, jij?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:40 schreef zarGon het volgende:
Gaan/zouden/willen jullie jezelf laten inenten?
Het was toch tot 16 jaar? ik heb het wel gedaan, ik geloof niet in die verhalenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, jij?
Borticinem heb jij je laten prikken tegen baarmoederhalskanker?
Ik weet niet tot welke leeftijd het was.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:42 schreef Ayca het volgende:
[..]
Het was toch tot 16 jaar? ik heb het wel gedaan, ik geloof niet in die verhalen
Ik denk het niet. Sowieso kreeg het hele griepgebeurtenis een beetje overdreven aandacht.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, jij?
Borticinem heb jij je laten prikken tegen baarmoederhalskanker?
Hoe naïef.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik weet niet tot welke leeftijd het was.
Zo'n meisje op school zei vorig jaar: ik laat me niet prikken, ik neuk toch niet, zo ben ik niet.
Dat zou echt balen zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:45 schreef Bortecinem het volgende:
En wat als haar toekomstige man/vriend later vreemd gaat met een soa patiënt, en haar zo besmet?
Eerder triest dan grappig, maar ik moest wel lachen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef Bortecinem het volgende:
Een kennis van ons vroeg aan haar dochter 'Hebben je Nederlandse klasgenoten ook zo'n brief gekregen? Of testen ze dit eerst op Turken?'.
![]()
Turkse vrouwen kunnen soms zo grappig zijn.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat zou echt balen zijn.
Ik hoop daarom ook dat mijn man maagd is.
quote:
Het handen wassen vind ik vooral overdreven, hygienisch moet je toch altijd zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Sowieso kreeg het hele griepgebeurtenis een beetje overdreven aandacht.
Baarmoederhalskanker,. Lijkt mij niet prettig.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef Bortecinem het volgende:
Een kennis van ons vroeg aan haar dochter 'Hebben je Nederlandse klasgenoten ook zo'n brief gekregen? Of testen ze dit eerst op Turken?'.
![]()
Turkse vrouwen kunnen soms zo grappig zijn.
succesquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat zou echt balen zijn.
Ik hoop daarom ook dat mijn man maagd is.
goed gedaan hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:54 schreef zarGon het volgende:
Hoi,
Ja, mannen die maagd zijn bestaan nog. Ondergetekende is maagd.
Groeten,
zG.
Ja ik ook. Ik ken ook Turkse jongens die gewoon niet bezig zijn met meisjes. Maagd of niet, als ik met iemand zou willen trouwen, zou dat niet beslissend zijn, dat gaat te ver.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
Jawel...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, grapje. Ik ken serieus een paar Turkse jongens die er bewust voor kiezen om maagd te blijven.
Dat is echt poep. Ik heb het liefst iemand die maagd is, maar ik snap niet dat je een maagd kan eisen, als je zelf geen maagd meer bent. Ook iemand die geen maagd is, kan ik accepteren, mensen kunnen veranderen en spijt hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef zarGon het volgende:
Toch is het wel prachtig, die discussies keer op keer, met andere Turkse jongens.
"Ja, ze moet maagd zijn". Dat terwijl zij geen maagd zijn.
Nog mooier is dat sommigen denken dat vrouwen altijd bloeden wanneer ze ontmaagd worden.quote:
Ja, dat is echt triest. Ik vind dat zo'n achterlijke traditie he. Ik las laatst bijvoorbeeld dat zelfs maagd meisjes een maagdenvlies operatie ondergaan uit angst dat ze niet gaan bloeden op hun huwelijksnacht. Dat vind ik zo ziekelijk he. Echt waar, wanneer houd het op?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nog mooier is dat sommigen denken dat vrouwen altijd bloeden wanneer ze ontmaagd worden.
Heerlijk..
Of je wel of niet maagd bent, is toch iets tussen je man en jou?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, dat is echt triest. Ik vind dat zo'n achterlijke traditie he. Ik las laatst bijvoorbeeld dat zelfs maagd meisjes een maagdenvlies operatie ondergaan uit angst dat ze niet gaan bloeden op hun huwelijksnacht. Dat vind ik zo ziekelijk he. Echt waar, wanneer houd het op?
Het is iets tussen jouw en Allah. Voor zover ik het weet mag een man ook helemaal niet eisen dat zijn vrouw maagd is. Maar het is die achterlijke traditie, he? Gelukkig doet mijn familie er niet aan mee.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Of je wel of niet maagd bent, is toch iets tussen je man en jou?Ik zou echt niet willen dat anderen het weten en wat moeten anderen er eigenlijk mee als je man het al geaccepteerd heeft?
Klopt, het is iets tussen Allah en mij. Ik zou er geen problemen mee hebben als m'n man ernaar vraagt, maar ik zou er bij hem niet naar vragen, want het lijkt me dat hij er zelf over begint, als hij het kwijt wil.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is iets tussen jouw en Allah. Voor zover ik het weet mag een man ook helemaal niet eisen dat zijn vrouw maagd is. Maar het is die achterlijke traditie, he? Gelukkig doet mijn familie er niet aan mee.
Of je moet heel lelijk zijn of heel gelovigquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:54 schreef zarGon het volgende:
Hoi,
Ja, mannen die maagd zijn bestaan nog. Ondergetekende is maagd.
Groeten,
zG.
Of van die meiden die anale seks hebben en dus maagd blijven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, dat is echt triest. Ik vind dat zo'n achterlijke traditie he. Ik las laatst bijvoorbeeld dat zelfs maagd meisjes een maagdenvlies operatie ondergaan uit angst dat ze niet gaan bloeden op hun huwelijksnacht. Dat vind ik zo ziekelijk he. Echt waar, wanneer houd het op?
Coolquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Klopt, het is iets tussen Allah en mij. Ik zou er geen problemen mee hebben als m'n man ernaar vraagt, maar ik zou er bij hem niet naar vragen, want het lijkt me dat hij er zelf over begint, als hij het kwijt wil.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Of je moet heel lelijk zijn of heel gelovig
Lelijk én gelovig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is waar!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Of van die meiden die anale seks hebben en dus maagd blijven.
Ik heb het van horen zeggen, eh. Weet zelf natuurlijk ook niet of het allemaal waar is.
Alleen maar uit angst om hun maagdelijkheid te verliezen, want als het om het geloof ging, lieten ze zich helemaal niet aanraken. Helemaal geen anaal.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb het van horen zeggen, eh. Weet zelf natuurlijk ook niet of het allemaal waar is.
Dat heb ik ook gehoord en het zou me niet verbazenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is wel erg, hopelijk beseft ze op een dag dat ze echt fout bezig is. Ik vind het altijd jammer als ik van bekenden te weten komen wat ze doen (seksueel), ik kan ze dan niet meer aankijken, vooral niet als zij weten dat ik ervan weet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is waar!![]()
Ik ken een meisje dat altijd met trots zegt dat ze maagd is, maar stiekem wel alles heeft gedaan behalve vaginale penetratie (wat een kut woord, letterlijk!). Ze spreekt ook regelmatig af met jongens om zich even flink anaal te laten uithollen.Ik kan zulke mensen echt niet uitstaan, ze werken vergiftigend op mij.
Het zal mij werkelijk een worst wezen of iemand seks heeft voor zijn/haar huwelijk. Maar mensen die vervolgens de schijnheilige bitch uithangen kan ik niet uitstaan. Anders hecht ik totaal geen waarde aan maagdelijkheid.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat is wel erg, hopelijk beseft ze op een dag dat ze echt fout bezig is. Ik vind het altijd jammer als ik van bekenden te weten komen wat ze doen (seksueel), ik kan ze dan niet meer aankijken, vooral niet als zij weten dat ik ervan weet.
Wat nou? Begenemedin mi?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:15 schreef ClioSporT het volgende:
Turkse meisjes en het maagd zijn onderwerp![]()
Zo, raak er bijna opgewonden van.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze spreekt ook regelmatig af met jongens om zich even flink anaal te laten uithollen.![]()
Het gaat ze dan ook niet om het geloof, maar ze zijn bang om niet te bloeden op hun huwelijksnacht. Dit denk ik he.. want anders zijn ze wel erg achterlijk. 1. anale seks is een zondequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:13 schreef Bortecinem het volgende:
Ik kan dat soort meisjes dus helemaal niet begrijpen. Blijkbaar boeit het feit dat anale seks een veel zwaardere zonde is hun totaal niet. Dan kun je jezelf toch net zo goed laten ontmaagden? Er zijn tenslotte genoeg manieren om te bloeden op je huwelijksnacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |