abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74066537

Hosgeldiniz - Welkom!

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic.
Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Trigger en Vonnuh de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Trigger en Emel, . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan. Leuke dynamische boel dus! .

De begintopics 2 t/m 21, voor als je je verveelt:
Turken maken kennis
Turken willen meeten
Turken kunnen ook lachen
Turken hebben altijd honger
Turken en Ramadan
Haat-liefde relatie tussen de Turken
Turken zijn gesteld op Turkije
Turken plannen een meet
Turken zijn lief voor elkaar
Turken kunnen ook flirten
Turken pesten Emel
Turken zijn nachtmensen
Turken zeggen de meet af
Turken kunnen ook serieus zijn
Turken en politiek
Turken zijn gastvrij
Rellen met de Turken
Turken en voetbal
Turken en Grieken
Turken zijn behulpzaam
Dialoog tussen twee Turken

Na topicnr. 21 ben ik maar gestopt, want de dialoog ging eindeloos door tussen twee Turken, .
De Turken praten veel! .

Wie zijn hier NIET welkom?
Flamers, pubers en Turken/moslim-bashers. .
Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .
quote:
     -scorpione-

Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:
     ACT-F

...
quote:
     Burakius

...
quote:
     ClioSporT

Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:
     Da.Rock

...
quote:
     Devrim_

...
quote:
     dvdfreak

the strong silent type like Gary Cooper
quote:
     EMEL

Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:
     GoeRoe86

...
quote:
     IHVK

Schepper van het topic
quote:
     Jero

Snel, goed en gek
quote:
     Min-e

...
quote:
     msnk

...
quote:
     RoW-0

...
quote:
     saban

Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:
     Slayage

Buffy, Tori en Lynch
quote:
     stukovich

Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:
     TheMagnificent

...
quote:
     zarGon

Lief, guitig en een sarcast
quote:
     - En iedere vatandas die ik vergeten ben, .
pi_74066547
Turkiyeyi kurtaracaklar klinkt niet echt wanneer je het vertaald, maar goed.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:55 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ah, de truuc der opsommingen.

Karamanoggulari + Candarogullari (die ben je zelfs vergeten) gingen Anatolië overnemen terwijl de Osmanen bezig waren in Europa. Dat heet backstabben en ze zijn terecht gewezen. Ze gingen samenheulen met all kinds of wrong.

De Akkoyunlular verspreidden Shi'isme en bestreden de Osmanen. Ook zij hebben het verdiend. Varsaklar ken ik niet dus die zullen wel nietszeggend geweest zijn.
Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerd
pi_74066555
Hm ik had toch ook eentje geopend. Die doe ik wel op slot.
pi_74066594
Oh, ik heb nog gewacht, maar niks gezien

Oh, en Burakius, erg grappig dat jij ons steeds Grieken noemt terwijl de Ottomanen de Turkmenen dwongen te assimileren.
pi_74066605
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:57 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dus? In Karaman-Konya ook. In Sivas en omgeving woonden weer veel Armenen. En zo kan ik wel uren doorgaan. Feit blijft dat Zeybekken een Turkmeens volk zijn.
Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zeibeks
pi_74066638
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]

Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerd
Ja backstabben. Dat is, als jij in Europa vecht om onderdrukking te bestrijden er iemand in je rug komt prikken. Turkmenen kozen overgrote deel voor hun kant? En waar is je bron daarvoor?

Ik vind het terecht dat Turken hun nomadische bestaan moesten opgeven. Je gaat er niets mee bereiken, en om machtig te worden als Moslims, voor de Islam is het maar goed dat ze gesettled zijn, anders waren we verpletterd.

En het overgrote gedeelte van Turken waren en zijn Soennitisch, in Azerbaican en Perzië zijn ze geforceerd. Wij zijn altijd Soennitische heersers geweest en eigenlijk is Perzië niet eens zo gek heel lang Shi'itisch.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74066641
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.

Je kan toch ook zeybek dansen
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74066642
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Sorry. Ik had moeten zeggen dat de Yoruks in Ege Zeybekken genoemd worden. En de Zeybekken Yorukken uit Ege zijn.
pi_74066651
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
Oh, ik heb nog gewacht, maar niks gezien

Oh, en Burakius, erg grappig dat jij ons steeds Grieken noemt terwijl de Ottomanen de Turkmenen dwongen te assimileren.
Bronnen. En zie post.
pi_74066667
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]

Vergeet niet dat de Ottomanen er op uit waren een groot rijk te stichten. Ik weet niet of ze zich ooit hadden kunnen voorstellen dat het zo'n groot en langdurig rijk zou worden, maar wel weet ik dat je voor het realiseren van een dergelijk rijk een zeer goedwerkend belastingverzemlingssysteem moet hebben. Daarom was het noodzakelijk dat deze nomadische Turken voor een gesetteld bestaan moesten kiezen.
pi_74066672
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja backstabben. Dat is, als jij in Europa vecht om onderdrukking te bestrijden er iemand in je rug komt prikken. Turkmenen kozen overgrote deel voor hun kant? En waar is je bron daarvoor?

Ik vind het terecht dat Turken hun nomadische bestaan moesten opgeven. Je gaat er niets mee bereiken, en om machtig te worden als Moslims, voor de Islam is het maar goed dat ze gesettled zijn, anders waren we verpletterd.

En het overgrote gedeelte van Turken waren en zijn Soennitisch, in Azerbaican en Perzië zijn ze geforceerd. Wij zijn altijd Soennitische heersers geweest en eigenlijk is Perzië niet eens zo gek heel lang Shi'itisch.
Je mening over dat je het goed vindt dat nomadische Turkmenen werden gedwongen om te assimileren zegt genoeg. Ik heb geen behoefte om verder op je te reageren. Het zal dan ook geen nut hebben omdat we te verschillend denken, jij zal appel zeggen en ik peer.
pi_74066676
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je mening over dat je het goed vindt dat nomadische Turkmenen werden gedwongen om te assimileren zegt genoeg. Ik heb geen behoefte om verder op je te reageren. Het zal dan ook geen nut hebben omdat we te verschillend denken, jij zal appel zeggen en ik peer.
peer.

Bronnen. Kom op. Soms moet je iets doen voor het geheel. Zie ook post van Magni.
pi_74066688
Hallo Turken.

Hoe noemen jullie hagelslag in het Turks?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2009 01:14:44 ]
pi_74066693
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:11 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het Ottomanen er op uit waren een groot rijk te stichten. Ik weet niet of ze zich ooit hadden kunnen voorstellen dat het zo'n groot en langdurig rijk zou worden, maar wel weet ik dat je voor het realiseren van een dergelijk rijk een zeer goedwerkend belastingverzemlingssysteem moet hebben. Daarom was het noodzakelijk dat deze nomadische Turken een voor gesetteld bestaan moesten gaan.
Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.

Trouwens, Turk werd altijd gebruikt als scheldwoord. De Ottomanen noemden de Turken ook wel ezels.
pi_74066721
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.

Trouwens, Turk werd altijd gebruikt als scheldwoord. De Ottomanen noemden de Turken ook wel ezels.

HAhahahaha omdat één of andere josti slecht heeft geschreven over de Osmanen vonden alle Turken de Osmanen niet goed, en nog meer fabeltjes over dat Osmanen Turken ezels noemden. Ze waren overgroot zelf Turks josti. En de elite-taal was ook Turks. Dus degene die dat zeiden spraken Turks, maar vonden zichzelf wel ezels. Ga even nadenken kom op
pi_74066724
Burakius,

Ziya Gokalp heeft veel geschreven over de Turk-Osmanli relaties. En nog wel meer Turkologen, maar Ziya Gokalp zal vast wel bekend zijn bij jou.
pi_74066740
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:17 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius,

Ziya Gokalp heeft veel geschreven over de Turk-Osmanli relaties. En nog wel meer Turkologen, maar Ziya Gokalp zal vast wel bekend zijn bij jou.
Ik ben het eens met een persoon die zegt, dat de correcte Osmaanse geschiedenis nog steeds niet is geschreven. Zelf heb ik mijzelf vol laten gieten met Ekmeleddin Ihsanoglu.
pi_74066767
Jij bent iemand die meer waarde hecht aan de Islam en je bent bereid om je cultuur en etniciteit daarvoor op te geven (alhoewel ik niet snap wat het opgeven van een nomadenbestaan te maken heeft met de Islam, maar goed). Ik daarentegen hecht meer waarde aan taal, cultuur en etniciteit. Dus daarom zal een discussie niet veel nut hebben.
pi_74066792
Ik beloof je dat ik hier binnenkort dieper op in ga. Dan zal ik ook met bronnen komen. Het is nu laat
pi_74066819
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik had wel beter van je verwacht Bortecinem.

Omdat typen zo lang duurt, kopieer ik even een bericht van mij m.b.t. dit onderwerp uit een ander forum, in de hoop dat je Turks goed genoeg is om het te begrijpen.
quote:
Öncelikle, bazi tarih ve fikih kitaplarinda geçen 'Etrak-i bi idrak' tabiri, yani ''idraksiz Türk'', bütün Türk toplumuna degil, ondan daha ziyade göçebe halinde yasayan ve genellikle avamdan olan bazi Türkmenler ile Anadolu'da Siilerin tahrikiyle isyan eden Celaliler için kulanilmistir. Benzeri tabirler Osmanli'nin yikimina sebep olan baska isyanci gruplar için de kullanilmistir, örnegin 'Ekrad-i bi idrak' (''idraksiz Kürt''), 'Kizilbas-i Evbas' (''Kizilbas rezili''), 'cema'at-i kalles', 'seytan kulu', vesayre. Bununla Türklerin veya Kürtlerin idrakli veya idraksiz olanlarinin bulunacagini ve isyan eden gruplara bu sifatin verildigini hemen anlamak mümkündür. Bu sifatlarin bütün bir millet için kullanildigini söylemek yanlistir.
Bunun yanisira, Türk milletine düsman olan bir devlet resmi dilini Türkçe eylemez, topladigi Hiristiyan çocuklarini ahlak ve lisan ögrenmek üzere Türk ailelerine vermez, 'Sultanu Selatin'il-Arab ve'l-Acem ve't-Türk' ünvanini sahiplenmez, kanunnamelerinde 'Türk' kelimesini 'Müslüman' ile es anlamli olarak kullanmaz, marslarinda Türk milletini 'kahraman' diye övmez...
Yüksek makamlarin, mevkilerin sadece, veya genellikle, Türk olmayanlara verildigi de bir yalandir. Ister asagidaki 'Osmanli'daki Vezir-i Azam'lar' listesine bir göz atin. Tarih boyunca en çok Vezir-i Azam ve Kaptan-i Derya Türklerden çikmistir.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ottoman_Grand_Viziers
pi_74066878
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef zarGon het volgende:
Hallo Turken.

Hoe noemen jullie hagelslag in het Turks?
Hagılsılak?

Ik zeg in ieder geval gewoon hagelslag (op z'n Nederlands).
pi_74066952
Ik open later wel een topic over dit onderwerp. En dan ga ik er dieper op in.

[ Bericht 47% gewijzigd door Bortecinem op 26-10-2009 02:03:41 ]
pi_74067050
Wacht? Waar is deel 151
pi_74067057
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:48 schreef xminator het volgende:
Wacht? Waar is deel 151
Vol.
pi_74067103
ooooh wat is het toch fiiiiiiiiiiiiiiiiiiijn om voor Fener te ziiiiiiiijjjnn, lalalalalalalalaaaaaaaa
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_74081555
Gül is in Servië en Recep Tayib Erdogan in Iran. Ik hou echt van hun! Turkije verbeterd nu overal relaties! Echt super dit!
pi_74081880

Eiffeltoren kleurt rood-wit.

pi_74081950

pi_74083807
ik heb het vorige topic uitgelezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74084939
pi_74087110
lelijke fotoshop
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_74091327
Avond.
pi_74092079
Goedenavondd
pi_74092206
goedenavond
Ik ben een pure Turk.
pi_74093811
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
goedenavond
Alles goed?
pi_74094032
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Alles goed?
ja met jou?
Ik ben een pure Turk.
pi_74094135
Ook

Ik heb me net pas aangemeld voor een opleiding die volgende al maand begint
pi_74094239
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef Bortecinem het volgende:
Ook

Ik heb me net pas aangemeld voor een opleiding die volgende al maand begint
Als je zeker weet dat je het op tijd hebt gedaan, maakt het toch niets uit. Je doet wel rustig aan
SPW ging je toch doen?
Ik ben een pure Turk.
pi_74094332
Ik heb woensdag een tentamen. We dachten met zijn allen dat het vrijdag was
pi_74094342
Er is volgens mij geen deadline voor inschrijvingen, maar we zien wel. Ja weetje, ik wil geen SPW gaan doen. Maar ik heb een diploma nodig om naar het HBO te gaan. Hiermee ben ik binnen 1 jaar klaar
pi_74094354
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef Burakius het volgende:
Ik heb woensdag een tentamen. We dachten met zijn allen dat het vrijdag was
Kaymis
pi_74094366
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef Bortecinem het volgende:
Er is volgens mij geen deadline voor inschrijvingen, maar we zien wel. Ja weetje, ik wil geen SPW gaan doen. Maar ik heb een diploma nodig om naar het HBO te gaan. Hiermee ben ik binnen 1 jaar klaar
Wel zonde dat je het niet eerder hebt gedaan, want je bent toch ook een keer gestopt met een opleiding?
Ik ben een pure Turk.
pi_74094423
Ik ben al 2 keer gestopt
pi_74094465
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben al 2 keer gestopt
2 jaar weggegooid of meer?
Was je 17 toen je klaar was met de middelbare
Ik ben een pure Turk.
pi_74094481
weet jij of ik op de pc een wekker kan instellen?
Ik ben een pure Turk.
pi_74094571
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:21 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

2 jaar weggegooid of meer?
Was je 17 toen je klaar was met de middelbare
Nee, 16. Ik heb eerst een jaar toerisme gedaan, vond ik niks. En daarna 2 jaar Juridisch, uiteindelijk ook mee gekapt..
pi_74094585
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
weet jij of ik op de pc een wekker kan instellen?
Nee
pi_74094633
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee, 16. Ik heb eerst een jaar toerisme gedaan, vond ik niks. En daarna 2 jaar Juridisch, uiteindelijk ook mee gekapt..
Zijn het zulke stomme opleidingen? Dan kan ik alvast de mensen die het willen doen waarschuwen. Een tijdje terug wilde iedereen naar de hotelschool
Ik ben een pure Turk.
pi_74094687
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee
Allebei m'n wekkers doen het niet, ik moet een uur ofzo wachten totdat ze reageren .
Ik ben een pure Turk.
pi_74094703
Nee, nee! Het lag niet aan de opleidingen maar aan mijn motivatie..
pi_74094817
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:27 schreef Bortecinem het volgende:
Nee, nee! Het lag niet aan de opleidingen maar aan mijn motivatie..
Hoe reageerden je ouders erop? M'n moeder is nu zo eng, omdat ik al een keer ben blijven zitten.
Ik ben een pure Turk.
pi_74094863
Jij was trouwens vroeg klaar. Als ik na de middelbare net zoals jij nog steeds geen motivatie heb en 3 jaar "weggooi", dan ben ik net 22 en diplomaloos. Dat is nog niet zo erg, maar daarna moet ik alsnog een opleiding afronden.
Ik ben een pure Turk.
pi_74094934
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:31 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Hoe reageerden je ouders erop? M'n moeder is nu zo eng, omdat ik al een keer ben blijven zitten.
Kwaad, boos, 'senden adam olmaz' en die shit
pi_74094962
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
Jij was trouwens vroeg klaar. Als ik na de middelbare net zoals jij nog steeds geen motivatie heb en 3 jaar "weggooi", dan ben ik net 22 en diplomaloos. Dat is nog niet zo erg, maar daarna moet ik alsnog een opleiding afronden.
Maar jij hebt dan wel een VWO diploma. Daar kom je toch wel verder mee dan met een VMBO diploma.
pi_74095016
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:35 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik haat dat om te horen, ik krijg er altijd een schuldgevoel van .
Ik ben een pure Turk.
pi_74095039
Ik niet. Vind het alleen erg irritant.
pi_74095118
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:36 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Maar jij hebt dan wel een VWO diploma. Daar kom je toch wel verder mee dan met een VMBO diploma.
vwo is toch met kleine letters?
Nu ik erover nadenk zou havo beter voor me geweest zijn, dan had ik net 17 m'n havo diploma en kon ik op m'n 21e nog nadenken over een studie op WO.
Ik ben een pure Turk.
pi_74095129
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:37 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik haat dat om te horen, ik krijg er altijd een schuldgevoel van .
mooi
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_74095142
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:40 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

vwo is toch met kleine letters?
Nu ik erover nadenk zou havo beter voor me geweest zijn, dan had ik net 17 m'n havo diploma en kon ik op m'n 21e nog nadenken over een studie op WO.
Ne bilim, als jij het zegt.
pi_74095159
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:38 schreef Bortecinem het volgende:
Ik niet. Vind het alleen erg irritant.
het irritantst vind ik controle van agenda waar ik bij sta, vooral het tempo waarop het gebeurt. Gelukkig schrijf ik niet alles in m'n agenda, anders moet ik het nog serieus gaan maken ook.
Ik ben een pure Turk.
pi_74095183
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

mooi
hoe gaat t met farmville?
Ik ben een pure Turk.
pi_74095191
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:41 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

het irritantst vind ik controle van agenda waar ik bij sta, vooral het tempo waarop het gebeurt. Gelukkig schrijf ik niet alles in m'n agenda, anders moet ik het nog serieus gaan maken ook.
Hahaha. Ik kan niet eens een agenda bijhouden
pi_74095265
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:42 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

hoe gaat t met farmville?
bloemetjes!!! morgen rond deze tijd oogsten

maar nu effe slapen, over 5 uur opstaan om wat stof door te nemen
-Rabia Al-Basri
pi_74095285
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hahaha. Ik kan niet eens een agenda bijhouden
Ik ben erg chaotisch, ik had in een jaar 4 agenda's gebruikt. Niet eens dat ik ze goed gebruikte, maar m'n moeder bleef er vertrouwen in hebben. In de eerste stond er op iedere pagina van m'n agenda: KOERD. Was echt niet leuk toen m'n moeder dat zag
Ik ben een pure Turk.
pi_74095334
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

bloemetjes!!! morgen rond deze tijd oogsten

maar nu effe slapen, over 5 uur opstaan om wat stof door te nemen
doe het nu, kun je langer slapen. Daha baslamadin mi met werk
Ik ben een pure Turk.
pi_74095364
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:45 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik ben erg chaotisch, ik had in een jaar 4 agenda's gebruikt. Niet eens dat ik ze goed gebruikte, maar m'n moeder bleef er vertrouwen in hebben. In de eerste stond er op iedere pagina van m'n agenda: KOERD. Was echt niet leuk toen m'n moeder dat zag
Hoezo Koerd?
pi_74095397
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:46 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

doe het nu, kun je langer slapen. Daha baslamadin mi met werk
heb al wat geleerd in de ochtend herhalen doe ik altijd, ben wel begonnen, maar nog niet in de teams ingedeeld en nog geen vaste rooster, komende week gaat dat gebeuren

iyi geceler
-Rabia Al-Basri
pi_74095437
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hoezo Koerd?
Ik had een koerd in m'n klas die dat nodig vond. Op iedere bladzijde, in het groot. Dat was de eerste en laatste koerd waar ik echt een hekel aan heb gehad.
Ik ben een pure Turk.
pi_74095467
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb al wat geleerd in de ochtend herhalen doe ik altijd, ben wel begonnen, maar nog niet in de teams ingedeeld en nog geen vaste rooster, komende week gaat dat gebeuren

iyi geceler
Oh, dus je moet morgen wel gewoon werken. Ik vroeg me al af waarom je anders niet gewoon later begon met werken. Weltrusten.
Ik ben een pure Turk.
pi_74095743
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:35 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Vet, ik krijg elk jaar senden adam olmaz, terwijl ik alles met vlag en wimpel behaalde en heb behaald. Als ik weer zat te computeren etc. Nu kan ik tenminste zeggen. Pap ik doe dit al zo sinds de havo en ik heb mijn havo n+t en hbo gehaald.

Daarom valt doet hij niet meer zo gelukkig

Af en toe voor de lol zegt hij wel eens van, waarom geen 10 gehaald etc.
pi_74095972
Ik mag nooit een compliment krijgen van anderen. M'n moeder zegt veel mensen kunnen er komen, maak het maar af. Vooral het vergelijken met andere mensen is om gek van te worden
Gelukkig is mijn familie meester in opleidingen afronden
Ik ben een pure Turk.
pi_74096297
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Vet, ik krijg elk jaar senden adam olmaz, terwijl ik alles met vlag en wimpel behaalde en heb behaald. Als ik weer zat te computeren etc. Nu kan ik tenminste zeggen. Pap ik doe dit al zo sinds de havo en ik heb mijn havo n+t en hbo gehaald.

Daarom valt doet hij niet meer zo gelukkig

Af en toe voor de lol zegt hij wel eens van, waarom geen 10 gehaald etc.
Hahaha mijn ouders roepen al sinds mijn 5e ofzo 'senden adam olmaz'. Standaard zin die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg bij iedere ruzie
pi_74096320
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:49 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik had een koerd in m'n klas die dat nodig vond. Op iedere bladzijde, in het groot. Dat was de eerste en laatste koerd waar ik echt een hekel aan heb gehad.
Zo droog
pi_74096461
Ik heb iemand met donker (liefst zwart) stijl lang haar nodig voor m'n foto-opdracht. CKV
Ik ben een pure Turk.
pi_74096501
Ik heb donker, bijna zwart haar, wel golvend/krullend maar ik kan het stijlen. Het is dat ik er niet van houd om gefotografeerd te worden
pi_74096574
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:15 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb donker, bijna zwart haar, wel golvend/krullend maar ik kan het stijlen. Het is dat ik er niet van houd om gefotografeerd te worden
Het zou toch niet kunnen.. ik moet haar van diegene vasthouden en daarmee een diagonaal vormen. Ik ga m'n moeder gebruiken.
Ik ben een pure Turk.
pi_74096626
Haha goed zo
pi_74096657

Ik ben hier zoo verslaafd aan.
pi_74096675
Ik heb geen CKV

en aan KCV doen we niks
pi_74096684
Ik ging net oogfoto's maken (:')), ik heb rode ogen, de nacht is niet goed voor mij.
Ik ben een pure Turk.
pi_74096710
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ging net oogfoto's maken (:')), ik heb rode ogen, de nacht is niet goed voor mij.
je moet gewoon je instellingen anders zetten
pi_74096713
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben hier zoo verslaafd aan.

Het gaat altijd over eten..
Ik ben een pure Turk.
pi_74096765
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:20 schreef Ayca het volgende:
Ik heb geen CKV

en aan KCV doen we niks
ik hoorde ook van een vriendin dat ze niet zoveel bij KCV doen, wel meer stof behandelen, wij moeten altijd foto's maken / verslagen en nu ook dingen bezoeken om een verslag over te schrijven. Ik wilde het vervalsen, maar je moet bewijzen dat je er bent geweest.
Ik ben een pure Turk.
pi_74096778
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:21 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Het gaat altijd over eten..
Haha echt he en wat hebben jullie vanavond gegeten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2009 23:24:39 ]
pi_74096809
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:21 schreef Ayca het volgende:

[..]

je moet gewoon je instellingen anders zetten
flits uit?
Ik ben een pure Turk.
pi_74096811
Friet

Jullie ?
pi_74096823
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:23 schreef Ayca het volgende:

[..]

Haha echt he en wat hebben jullie vanavong gegeten?
Pilav + nohut en jij?
Ik ben een pure Turk.
pi_74096902
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:24 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Pilav + nohut en jij?
lekker

ik heb mercimek corbasi gegeten + salade

toen zat ik vol, maar we hadden nog pilav en kip
pi_74096948
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:26 schreef Ayca het volgende:

[..]

lekker

ik heb mercimek corbasi gegeten + salade

toen zat ik vol, maar we hadden nog pilav en kip
mercimek corbasi is zooo lekker he
Ik ben een pure Turk.
pi_74096974
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:22 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ik hoorde ook van een vriendin dat ze niet zoveel bij KCV doen, wel meer stof behandelen, wij moeten altijd foto's maken / verslagen en nu ook dingen bezoeken om een verslag over te schrijven. Ik wilde het vervalsen, maar je moet bewijzen dat je er bent geweest.
Haha nou wij hebben dit jaar nog niks gedaan, en vorig jaar misschien 20 blz geleerd?
pi_74097012
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:27 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

mercimek corbasi is zooo lekker he
i know
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_74097040
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:28 schreef Ayca het volgende:

[..]

Haha nou wij hebben dit jaar nog niks gedaan, en vorig jaar misschien 20 blz geleerd?
sluit je het dit jaar af? wij sluiten het op de helft van het 5e jaar af
Ik ben een pure Turk.
pi_74097041
Ayca, zit jij ook op het vwo?
pi_74097067
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:29 schreef Ayca het volgende:

[..]

i know
SPOILER
SPOILER
heb jij er ook last van dat je veel gerechten bij anderen niet lekker vindt?
Ik noemde het altijd anneannemin corbasi
Ik ben een pure Turk.
pi_74097116
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:30 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

sluit je het dit jaar af? wij sluiten het op de helft van het 5e jaar af
eerlijk gezegd weet ik dat niet eens

En ja Bortecinem ik doe gymnasium
pi_74097141
Vay be!

Turkiye sizinle gurur duyuyor
pi_74097175
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:31 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

heb jij er ook last van dat je veel gerechten bij anderen niet lekker vindt?
Ik noemde het altijd anneannemin corbasi
Haha ja heel vaak, vooral bij lahana sarmasi, alleen die van mijn moeder is lekker die van andere zijn altijd te slijmerig ofzo
pi_74097206
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
Vay be!

(ik word altijd blij als ik Turken op m'n school zie)
Ik ben een pure Turk.
pi_74097208
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
Vay be!

ik moet wel meer mijn best doen, ik doe amper mijn huiswerk
pi_74097218
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:36 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

(ik word altijd blij als ik Turken op m'n school zie)
ik heb geen andere Turken op school
pi_74097225
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:35 schreef Ayca het volgende:

[..]

Haha ja heel vaak, vooral bij lahana sarmasi, alleen die van mijn moeder is lekker die van andere zijn altijd te slijmerig ofzo
Ik met patlican + ispanak boregi. Ik kan het zelf niet maken, wordt lastig als ik niet meer bij mama woon. Ik moet het leren voor die tijd.
Ik ben een pure Turk.
pi_74097231
Hahaha
pi_74097242
Is Turkologie of Geschiedenis niet iets voor jou, Bortecinem?

Though, ik weet niet of Geschiedenis wel aan het HBO wordt gegeven.
pi_74097257
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:37 schreef Ayca het volgende:

[..]

ik heb geen andere Turken op school
Ligt dat aan jouw school of zijn er ook niet veel Turken op andere havo/vwo scholen in jouw buurt?
Ik ben een pure Turk.
pi_74097307
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik heb iemand met donker (liefst zwart) stijl lang haar nodig voor m'n foto-opdracht. CKV
www.google.nl

Ik heb ook lang zwart stijl haar
pi_74097327
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:37 schreef TheMagnificent het volgende:

Dat hoor ik wel vaker. Ik vind Turkse geschiedenis erg leuk, maar meer als hobby. Ik weet niet of ik daar later mijn werk van wil maken. Maar we zien wel. Ik denk dat ik toch de maatschappelijke kant opga.
pi_74097332
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:37 schreef TheMagnificent het volgende:

Dat lijkt mij vrij vet om te doen. Armand Sag (google het maar) is ook zo een gozer die echt goed is in wat hij doet. Ook Turkologie etc.
pi_74097338
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:38 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ligt dat aan jouw school of zijn er ook niet veel Turken op andere havo/vwo scholen in jouw buurt?
Ehm ik denk dat het aan mijn school ligt(al zou ik niet weten hoeveel Turken op andere havo/vwo scholen zitten), mijn school staat namelijk bekend als een kakker/nerd school
pi_74097346
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

www.google.nl

Ik wist niet dat jij je haar liet groeien..
Als je iemand kent met hetzelfde haar als ik, laat die je haar vasthouden en neem een foto.
Te veel moeite he
Ik ben een pure Turk.
pi_74097366
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

www.google.nl

Hoe lang?
pi_74097375
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:40 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jij je haar liet groeien..
Als je iemand kent met hetzelfde haar als ik, laat die je haar vasthouden en neem een foto.
Te veel moeite he
Best wel , ja ik laat het weer groeien. Het is niet meer kaal zoals 1 maand gelee. Ja mijn haar groeit echt niet normaal snel

Je broer dan?
pi_74097377
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:40 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ehm ik denk dat het aan mijn school ligt(al zou ik niet weten hoeveel Turken op andere havo/vwo scholen zitten), mijn school staat namelijk bekend als een kakker/nerd school
Haha Wonen er veel Turken in je buurt?
Op onze school komen ieder jaar meer Turken , ieder jaar vertrekken/vertrokken er ook veel
Ik ben een pure Turk.
pi_74097393
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:41 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hoe lang?
Tot mijn bil

hahah grapje, nee gewoon over mijn oren nu een beetje. Een grote maand geleden was ik nog kaal
pi_74097403
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

Best wel , ja ik laat het weer groeien. Het is niet meer kaal zoals 1 maand gelee. Ja mijn haar groeit echt niet normaal snel

Je broer dan?
Wat eet je.. sacimi kestirdim, omdat het scheef was, ik wil ook snelle haargroei. M'n broer heeft geen lang en stijl haar
Ik ben een pure Turk.
pi_74097409
Bij ons vroeger op de Havo n+t was 50% Turks en 50% Nederlands.

We waren maar met zijn tweeën. Een vriend en ik
pi_74097438
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:42 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Wat eet je.. sacimi kestirdim, omdat het scheef was, ik wil ook snelle haargroei. M'n broer heeft geen lang en stijl haar
Veel tonijn , het is gewoon mijn ruige Tataarse übergen wat mijn haar laat groeien
pi_74097445
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:42 schreef Burakius het volgende:
Bij ons vroeger op de Havo n+t was 50% Turks en 50% Nederlands.

We waren maar met zijn tweeën. Een vriend en ik
..
heel n&t twee mensen?
klopt vast niet hoe ik het opvat
Ik ben een pure Turk.
pi_74097467
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

..
heel n&t twee mensen?
klopt vast niet hoe ik het opvat
precies zoals je het zegt. Maar twee mensen. We kregen gewoon dik privéles
pi_74097482
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Veel tonijn , het is gewoon mijn ruige Tataarse übergen wat mijn haar laat groeien
mijn haar groeide ooit ook snel (toen haatte ik de hoeveelheid haar die ik had)
Ik ben een pure Turk.
pi_74097489
Komt die weer met zijn Tatar bull
pi_74097501
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:44 schreef Burakius het volgende:

[..]

precies zoals je het zegt. Maar twee mensen. We kregen gewoon dik privéles
Wow! Iemand van onze school wilde Grieks kiezen ipv Latijn, mocht niet, omdat er niet genoeg vraag naar was.
Ik ben een pure Turk.
pi_74097516
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:41 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Haha Wonen er veel Turken in je buurt?
Op onze school komen ieder jaar meer Turken , ieder jaar vertrekken/vertrokken er ook veel
Bij mij in de wijk? ehm ik 'ken' denk ik een stuk of 7 families (zullen er vast wel wat zijn die ik niet ken )
maar het is net overwegend Turk ofzo
Vorig jaar hadden we een Turks meisje, die doet nu geneeskunde
pi_74097534
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:45 schreef Bortecinem het volgende:
Komt die weer met zijn Tatar bull
Tatarbull the energy drink. Zou kunnen werken
pi_74097552
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:46 schreef Ayca het volgende:

[..]

Bij mij in de wijk? ehm ik 'ken' denk ik een stuk of 7 families (zullen er vast wel wat zijn die ik niet ken )
maar het is net overwegend Turk ofzo
Vorig jaar hadden we een Turks meisje, die doet nu geneeskunde
goed van haar , weet jij al wat je gaat doen?
Hier wonen volgens mij wel meer Turken.
Ik ben een pure Turk.
pi_74097554
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:45 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Wow! Iemand van onze school wilde Grieks kiezen ipv Latijn, mocht niet, omdat er niet genoeg vraag naar was.
Ons profielwerkstuk was dik niet voldoende, maar ze lieten ons toch door, omdat de school anders 100% gezakt had voor havo n+t
pi_74097558
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:40 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ik en nog een gozer waren tijdens mijn vwo-periode de enige Turken die vwo deden op school, totdat hij besloot om te stoppen in de 5e klas en döner te gaan snijden. Hij had echt totaal geen motivatie. Wel jammer van de gemiste kans.
pi_74097575
Ik luister de hele dag naar een goedkoop Tatar pop liedje, en stiekem vind ik het best leuk

pi_74097588
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ons profielwerkstuk was dik niet voldoende, maar ze lieten ons toch door, omdat de school anders 100% gezakt had voor havo n+t
echt geluk gehad, eisen op onze school om te slagen zijn aangepast, regels gaan precies het jaar dat ik examen heb in
Ik ben een pure Turk.
pi_74097613
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:46 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

goed van haar , weet jij al wat je gaat doen?
Hier wonen volgens mij wel meer Turken.
iets met economie al 3 jaar zeg ik dat
pi_74097617
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:47 schreef Bortecinem het volgende:
Ik luister de hele dag naar een goedkoop Tatar pop liedje, en stiekem vind ik het best leuk

Versta je het een beetje? Ik bijna niet. Mijn vader kan een beetje Tataars. Echt jammer.
pi_74097641
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:48 schreef Ayca het volgende:

[..]

iets met economie al 3 jaar zeg ik dat
ik ben bang dat ik niet de economische richting op wil, terwijl ik e&m als profiel heb
Ik ben een pure Turk.
pi_74097649
Laat ik zeggen dat ik ongeveer 60% versta. Puuuuuh, bijna niks? En dat noemt zich een Tatar
pi_74097674
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:47 schreef Bortecinem het volgende:

Ik kom net een uurtje geleden van het concert van Taksim Trio, met Hüsnü Senlendirici aan de klarinet.
Het was echt prachtig.

pi_74097694
Echt? Ik vind Taksim Trio echt niks
pi_74097700
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:49 schreef Bortecinem het volgende:
Laat ik zeggen dat ik ongeveer 60% versta. Puuuuuh, bijna niks? En dat noemt zich een Tatar
Ja dikke epic fail . Ken alleen " men aruvmen" en "sen netesin" en "ne depaytasin" en "bad" (is gezicht ). En nog zo een paar losse dingen.
pi_74097746
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja dikke epic fail . Ken alleen " men aruvmen" en "sen netesin" en "ne depaytasin" en "bad" (is gezicht ). En nog zo een paar losse dingen.
Oh my gaaddd. Kan je wel Tstjetstjeens? Want dat ben je toch ook deels?
pi_74097755
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:51 schreef Bortecinem het volgende:
Echt? Ik vind Taksim Trio echt niks
Op YouTube vond ik het buiten een paar nummers ook niet veel aan, maar live is het best indrukwekkend. Ik ben ook maar gegaan omdat mij zusje persé Hüsnü wilde zien.
SPOILER
pi_74097785
http://elo.pascalcollege.org/moodle/
kunnen jullie op deze site komen?
Ik ben een pure Turk.
pi_74097802
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:53 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Op YouTube vond ik het buiten een paar nummers ook niet veel aan, maar live is het best indrukwekkend. Ik ben ook maar gegaan omdat mij zusje persé Hüsnü wilde zien.
SPOILER
Hahahaha
pi_74097835
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
http://elo.pascalcollege.org/moodle/
kunnen jullie op deze site komen?
pi_74097913
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:55 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

ik probeer het morgen wel nog een keer, rotsite
Ik ben een pure Turk.
pi_74098002
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:53 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Oh my gaaddd. Kan je wel Tstjetstjeens? Want dat ben je toch ook deels?
Nee Tjsetjeeens kan ik heeeleeemaaaalll niet. Het is ook niet echt duidelijk wanneer ze ooit uit Tjetjenië zijn gekomen (mijn Moeder kant).
pi_74098064
Ene kant is Slav tohumu Tatar, andere kant is Kafkas.. en dat komt ons een neppe Turk noemen
pi_74098086
ik wil weten wat ik ben , iemand vroeg laatst of ik zelf een beetje koerdisch ben, omdat ik koerden in bescherming nam. Eigenlijk ben ik gewoon een Hollander.
Ik ben een pure Turk.
pi_74098106
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:01 schreef Bortecinem het volgende:
Ene kant is Slav tohumu Tatar, andere kant is Kafkas.. en dat komt ons een neppe Turk noemen
Slav tohumu hahahaha. I asure u dat onze köy totaal niet in aanraking is geweest met Russen. Het was een volledige Tatar köy. Ik heb wel een plaatje maar moet het uploaden. Taraktas köyü en de andere ff vergeten. Ze zijn niet in aanraking geweest met Russen. Remember: ze zijn Krim-Tataren, ze woonden dus zeg maar in het huidige Zuid-Ukraine op dat schiereilandje.

En mijn moeders kant: Ja die zijn half/kwart Tjetjeens ofzo. Daar heb ik vast wel wat Georgisch of Armeens bloed van .

edit:

Onze köy in Turkije is ook totaal Tatar XD Geen "Turkije-Turk te bekennen".
pi_74098130
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik wil weten wat ik ben , iemand vroeg laatst of ik zelf een beetje koerdisch ben, omdat ik koerden in bescherming nam. Eigenlijk ben ik gewoon een Hollander.
Officieel gezien ben je toch een Nederlandse-allochtoon. Vergeet dat niet . Een Hollander is iets heel anders.
pi_74098137
Zijn er hier mensen van plan om naar 'Nefes' te gaan?

pi_74098157
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:

Ik wil zeker wel gaan.
pi_74098177
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:04 schreef Burakius het volgende:

[..]

Officieel gezien ben je toch een Nederlandse-allochtoon. Vergeet dat niet . Een Hollander is iets heel anders.
Ja, dat zeg ik als ik in de war ben over m'n afkomst.
Laatst zei iemand weer dat de ouders van m'n oma's oma allebei koerdisch waren en ander familielid zegt weer van niet Ik hoor allemaal verschillende dingen. Kon het maar met uiterlijk bepaald worden ofzo. Het zou me uiteindelijk niet uitmaken, maar toch wil ik het weten.
Ik ben een pure Turk.
pi_74098187
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
Woon je ook echt in Holland?
pi_74098191
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:03 schreef Burakius het volgende:

[..]

Slav tohumu hahahaha. I asure u dat onze köy totaal niet in aanraking is geweest met Russen. Het was een volledige Tatar köy. Ik heb wel een plaatje maar moet het uploaden. Taraktas köyü en de andere ff vergeten. Ze zijn niet in aanraking geweest met Russen. Remember: ze zijn Krim-Tataren, ze woonden dus zeg maar in het huidige Zuid-Ukraine op dat schiereilandje.

En mijn moeders kant: Ja die zijn half/kwart Tjetjeens ofzo. Daar heb ik vast wel wat Georgisch of Armeens bloed van .
Jij durft met zekerheid te zeggen dat er in de 2000 jaar dat jouw soy met de Russen in aanraking is gekomen nooit enige inmenging is geweest? Tof

Als je Tstjetstjeens bent dan heb je Tstjetjeens bloed in je, geen Armeens of Georgisch
pi_74098276
The Crimean Tatars are descendants of a mix of Turkic (Bulgars, Khazars, Petchenegs and Cumans) and non-Turkic (Alans, Slavs, Romanians, Byzantine Greeks, Crimean Goths, Circassians) ethnic groups, as well as some Veneto and Genoa, who lived, settled (colonised) or were even brought as slaves by the Tatars themselves, in the Crimean peninsula and the adjacent areas north of the Black Sea (the Pontic-Caspian steppe).

pi_74098291
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:10 schreef Bortecinem het volgende:
The Crimean Tatars are descendants of a mix of Turkic (Bulgars, Khazars, Petchenegs and Cumans) and non-Turkic (Alans, Slavs, Romanians, Byzantine Greeks, Crimean Goths, Circassians) ethnic groups, as well as some Veneto and Genoa, who lived, settled (colonised) or were even brought as slaves by the Tatars themselves, in the Crimean peninsula and the adjacent areas north of the Black Sea (the Pontic-Caspian steppe).

Ik ben een pure Turk.
pi_74098328
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:10 schreef Bortecinem het volgende:

Voor zover ik weet zijn Kirim-Tatars niet gemixed, vanwege het homogeen blijven van de köyler, zoals bijvoorbeeld de Taraktas köy vantoen. Misschien dat de soldaten destijds buiten de Kirim - hanli zaad hebben verspreid.

Maar als het zo is, dan ben ik NOG meer geïnteresseerd om zo een haplogroep test te doen

p.s.

Wel raar dat gewoonweg alle kolonisten woden opgenoemd die er ooit hebben gewoond, maar die waren er niet meer destijds van de Gouden-Horde. Ik snap niet dat droog wordt aangenomen dat de Tataren dan ook dat in hun bloed zouden moeten hebben. Maar goed zal wel een kern van waarheid in zitten
pi_74098354
Zijn er in Aksaray veel Krim-Tataren?
Ik ben een pure Turk.
pi_74098369
Nee, je bent een Slav tohumu. Accept it!
pi_74098384
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
Zijn er in Aksaray veel Krim-Tataren?
In dorpen wel ja. Had ergens ooit wel een lijstje. Ook een paar nogai dorpen etc. Ik ken toevallig een vriend die woont dichtbij tuz gölü net zoals wij. In kirsehir zitten ook veel Tataren dacht ik.
pi_74098393
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:13 schreef Bortecinem het volgende:
Nee, je bent een Slav tohumu. Accept it!
DA KAMARAD!
pi_74098412
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:14 schreef Burakius het volgende:

[..]

In dorpen wel ja. Had ergens ooit wel een lijstje. Ook een paar nogai dorpen etc. Ik ken toevallig een vriend die woont dichtbij tuz gölü net zoals wij. In kirsehir zitten ook veel Tataren dacht ik.
Waarom was je er dan zo zeker van dat ik Grieks bloed in me zou hebben?
Waar kan je zo'n lijstje vinden met die koyler?
Ik ben een pure Turk.
pi_74098444
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:15 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Waarom was je er dan zo zeker van dat ik Grieks bloed in me zou hebben?
Waar kan je zo'n lijstje vinden met die koyler?
http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye'deki_Tatar_k%C3%B6yleri

Die van ons staat er niet eens bij. Zal het moeten toevoegen. Hamidiye köyü Aksaray.
pi_74098457
Never minddd
pi_74098484
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:18 schreef Bortecinem het volgende:
Bilmiyorem, er bestaat niet zoiets als het Turkse ras. De Turken zijn gevormd door verschillende rassen en stammen die zich bij elkaar aansloten om zo een leger te vormen. En zo zijn de Turken gevormd. De Tatars mogen dan wel iets meer Aziatische trekken hebben, het overgrote deel van hun genen is Slavisch/Russisch
Fok jou . Turkse ras bestaat wel, het is gewoon gemixed. Centraal-Azië als oorsprong.
pi_74098525
Kut. Heb je het toch gelezen. Ik heb geen zin in een discussie, ik wou je gewoon pesten
pi_74098538
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:17 schreef Burakius het volgende:

[..]

http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye'deki_Tatar_k%C3%B6yleri

Die van ons staat er niet eens bij. Zal het moeten toevoegen. Hamidiye köyü Aksaray.
Onze staat er niet tussen, maar wij staan helemaal niet op internet. We zijn ook nog niet superlang in Kirsehir.
Ik ben een pure Turk.
pi_74098554
GEVONDEN!

http://tr.wikipedia.org/wiki/Hamidiye,_Aksaray

hehehehe.

Hamidiye, alaca abdul hamit zamaninda kurulmustur adi hamidiye olarak bilinir merkeze bagli Aksaraya 15 km dir adana yolu uzerinde bulunmakta organize sanayiine 2 km mesafededir. Köy halkı kırım türklerindendir. Rus mezaliminden kaçarak türkiyeye gelmiş ve şuanki hamidiye alaca kasabasının temellerini atmışlardır. Kırım türkleri aynı zamanda tatar olarakta bilinir.

Ik zei het toch, 100 jaar maar ong.
pi_74098565
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
Kut. Heb je het toch gelezen. Ik heb geen zin in een discussie, ik wou je gewoon pesten
Daarom moet je het laten staan.

Wat is er nu waar? Ik zeg altijd tegen m'n ma dat het Turkse ras niet bestaat, om zo een gesprek te starten, dan vraagt ze van wie ik die onzin heb.
Ik ben een pure Turk.
pi_74098577
We hadden jullie gewoon terug moeten drijven in de handen van de Russen. Jullie hebben niks te zoeken in een nep Turken land.
pi_74098598
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:22 schreef Bortecinem het volgende:
We hadden jullie gewoon terug moeten drijven in de handen van de Russen. Jullie hebben niks te zoeken in een nep Turken land.
We hadden jullie terug moeten drijven in Vienna en zelf het Osmaanse heerschap over moeten nemen. Was het misschien niet gefaald.
pi_74098634
We hadden jullie nooit moeten toelaten in Anatolie. Kut Mongolen!!! Ga terug naar Mongolie!!
pi_74098636
Onze koy bestaat gewoon niet, wat is dit
Ik ben een pure Turk.
pi_74098667
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
We hadden jullie nooit moeten toelaten in Anatolie. Kut Mongolen!!! Ga terug naar Mongolie!!
Moet je een Timur-Lenk klap hebben zoals bij Ankara?
pi_74098688
Timur Lenk, een grotere barbaar dan Cengiz Han! Stomme Turken. Waarom rotten jullie niet gewoon op naar Mongolië?
pi_74098797
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:26 schreef Bortecinem het volgende:
Timur Lenk, een grotere barbaar dan Cengiz Han! Stomme Turken. Waarom rotten jullie niet gewoon op naar Mongolië?
Ik heb hier toevallig een boek staan: Sultan Yildirim Bayezid Han ve Fetret Devri- Cüneyd Harputlu

Die moet ik nog lezen om te weten wat er precies is gezegd in de brievenwisselingen tussen Sultan Bayezid en Timur-Lenk. De eerste pagina's die ik had gelezen kwam het vooral neer op arrogantie van Sultan Bayezid. Als ik het boek moet geloven dan.
pi_74098808
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

We hadden jullie terug moeten drijven in Vienna en zelf het Osmaanse heerschap over moeten nemen. Was het misschien niet gefaald.
Grappig detail: de Ottomanen hebben mede door het verraad van Murat Giray (Krim-khan) Wenen niet in kunnen nemen. Merzifonlu Kara Mustafa pasha zou ruzie met hem hebben gehad en hem beledigd hebben in een opwelling ('Jullie eten paardenvlees'), waarna Murat Giray niet op kwam dagen op het slagveld. Historici denken dat de Ottomanen anders Wenen in hadden kunnen nemen.
pi_74098818
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:26 schreef Bortecinem het volgende:
Tatar is trouwens mix tussen Mongool en Turk. Net zoals de "oorspronkelijke nomaden die naar Perzië gingen" ook al gemixed waren met Mongolen.
pi_74098826
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Grappig detail: de Ottomanen hebben mede door het verraad van Murat Giray (Krim-khan) Wenen niet in kunnen nemen. Merzifonlu Kara Mustafa pasha zou ruzie met hem hebben gehad en hem beledigd hebben ('Jullie eten paardenvlees'), waarna Murat Giray niet op kwam dagen op het slagveld. Historici denken dat de Ottomanen anders Wenen in hadden kunnen nemen.
Rus tohumu iste
pi_74098827
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
Onze koy bestaat gewoon niet, wat is dit
Welk dorp?
pi_74098862
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Tatar is trouwens mix tussen Mongool en Turk. Net zoals de "oorspronkelijke nomaden die naar Perzië gingen" ook al gemixed waren met Mongolen.
Niet per definitie alle Tatars.

Zakiev - Origin of Turks and Tatars Tof boek!
pi_74098870
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Grappig detail: de Ottomanen hebben mede door het verraad van Murat Giray (Krim-khan) Wenen niet in kunnen nemen. Merzifonlu Kara Mustafa pasha zou ruzie met hem hebben gehad en hem beledigd hebben ('Jullie eten paardenvlees'), waarna Murat Giray niet op kwam dagen op het slagveld. Historici denken dat de Ottomanen anders Wenen in hadden kunnen nemen.
Ja dikke fout van Kara Mustafa pasha. Er wordt gezegd dat hij zelfs een klap heeft gegeven aan Giray han. Dat moet je dus niet flikken bij een opperbevelhebber. En al helemaal niet bij een Tatar met een opvliegend karakter. Dikke faal van Kara Mustafa pasha. Ze gingen ruzie maken over de buit heb ik ook nog vaak gelezen. Dat laat al zien dat de Osmanen/Krim-Tataren allang al niet meer de geweldige mensen waren zoals die bij de overname van Istanbul. Dat is denk ik de échte reden van falen. (Allah bilir tabii).
pi_74098909
Ik lust geen peterselie. (Uiteraard is dit gewoon een ordinaire TVP )
pi_74098917
Trouwens gingen de Tataren na dat klap geval een ander gedeelte van de stad beleggen, en daarna pas zijn ze weggegaan (40.000 ruiters , kiss them goodbye).
pi_74098938
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
Beter geen peterselie lusten, dan lusten met Peter en Selie.
pi_74098941
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
Herseye maydonoz olma

Grapje
pi_74098963
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Burakius het volgende:
Trouwens gingen de Tataren na dat klap geval een ander gedeelte van de stad beleggen, en daarna pas zijn ze weggegaan (40.000 ruiters , kiss them goodbye).
En daarna gingen ze de liefde bedrijven met de Russen
pi_74099007
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Beter geen peterselie lusten, dan lusten met Peter en Selie.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Herseye maydonoz olma

Grapje
Bemoei jullie er even lekker niet mee. Gewoon doorgaan met de geschiedenislessen.
pi_74099038
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:39 schreef Min-e het volgende:

[..]

[..]

Bemoei jullie er even lekker niet mee. Gewoon doorgaan met de geschiedenislessen.
Ja, ga door, is leuk om mee te lezen.
Ik ben een pure Turk.
pi_74099088
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En daarna gingen ze de liefde bedrijven met de Russen
Liever met Russen, dan met Gayreeks.
pi_74099093
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik wacht op Magni
pi_74099124
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik wacht op Magni
Die reageert toch al een tijdje niet meer?
Ik ben een pure Turk.
pi_74099130
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Liever met Russen, dan met Gayreeks.
Weet je het zeker??

Weetje wie ook Rus tohumu zijn? Kirgizlar! Zij hebben in de mannelijke lijn iets van 70% Slav bloed. Hahahahaha
pi_74099135
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja dikke fout van Kara Mustafa pasha. Er wordt gezegd dat hij zelfs een klap heeft gegeven aan Giray han. Dat moet je dus niet flikken bij een opperbevelhebber. En al helemaal niet bij een Tatar met een opvliegend karakter. Dikke faal van Kara Mustafa pasha. Ze gingen ruzie maken over de buit heb ik ook nog vaak gelezen. Dat laat al zien dat de Osmanen/Krim-Tataren allang al niet meer de geweldige mensen waren zoals die bij de overname van Istanbul. Dat is denk ik de échte reden van falen. (Allah bilir tabii).
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Merzifonlu had hem natuurlijk niet moeten beledigen, gezien hij hem nodig had bij de strijd, en Murat Giray had zijn persoonlijke geschil met Merzifonlu tijdelijk achterwege moeten laten voor het grotere doel. Voor ons is het nu natuurlijk makkelijk praten, aangezien we niet weten wat er zich precies heeft afgespeeld tussen hen, maar bedenk je eens hoe anders de geschiedenis had kunnen lopen als Murat Giray wél op het slagveld was verschenen...
pi_74099141
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik wacht op het moment dat Burakius erachter komt dat ie eigenlijk een vuilinisbakkenrasje is.
pi_74099142
Hoe kan een wekker ongeveer 1 uur lang hetzelfde laten zien en daarna pas reageren op wat ik wil? Iemand antwoord?
Ik ben een pure Turk.
pi_74099146
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:44 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Die reageert toch al een tijdje niet meer?
Correctomundo
pi_74099168
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:45 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Weet je het zeker??

Weetje wie ook Rus tohumu zijn? Kirgizlar! Zij hebben in de mannelijke lijn iets van 70% Slav bloed. Hahahahaha
Slaven hebben tenminste nog een grootste Russische Rijk. Wat kan ik nou van de Grieken zeggen
pi_74099170
Als jullie geïnteresseerd zijn in geschiedenis, raad ik jullie aan om iedere zaterdag om 22.00 uur naar 'Tarihin Arka Odasi' te kijken op Haber Turk.
pi_74099185
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:45 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Merzifonlu had hem natuurlijk niet moeten beledigen, gezien hij hem nodig had bij de strijd, en Murat Giray had zijn persoonlijke geschil met Merzifonlu tijdelijk achterwege moeten laten voor het grotere doel. Voor ons is het nu natuurlijk makkelijk praten, aangezien we ook niet precies weten wat er zich tussen hen heeft afgespeeld, maar bedenk je eens hoe anders de geschiedenis had kunnen lopen als Murat Giray wél op het slagveld was verschenen.
Jep we weten het natuurlijk niet zeker. Maar goed zoals ik al zei, ze waren erg anders dan de soldaten bij Istanbul. Onun icin Allah zaferi vermedini düsüniyorum. Wie gaat er nou ruzie maken over buit. Allahu alem natuurlijk.
pi_74099204
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

Slaven hebben tenminste nog een grootste Russische Rijk. Wat kan ik nou van de Grieken zeggen
De Grieken zijn de grondleggers van de menselijke beschaving. Lang leve Griekenland.

Tourkos kalos monos negros!!
pi_74099231
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De Grieken zijn de grondleggers van de menselijke beschaving. Lang leve Griekenland.

So what? Het gaat om je huidige staat. Net zoals met Casio en Texas instruments. Casio bedenkt die shizzle, en Texas instruments steelt het en verbetert: Texas > Casio.

Dus Rus > Griek
pi_74099264
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En de Soemeriës, Akkadiërs, Babyloniërs, Perzen, Chinezen, Egyptenaren, etc., etc.?
pi_74099267

Nediyon olm.

Ga gewoon terug naar Mongolie ofzo.
pi_74099283
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:51 schreef Bortecinem het volgende:

Nediyon olm.

Ga gewoon terug naar Mongolie ofzo.
Ik stel me een gezicht voor bij hoe je dit zegt. Bij de rest ook.
Ik ben een pure Turk.
pi_74099298
Uhahaha oke back to reality. Ne mutlu Turkum diyene
pi_74099349
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
Uhahaha oke back to reality. Ne mutlu Turkum diyene
Het "Turk" zijn verbindt ons, ookal is de kans groot dat ik niet helemaal Turk ben. Ik ben iig geen Armenier
Ik ben een pure Turk.
pi_74099411
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:55 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Het "Turk" zijn verbindt ons, ookal is de kans groot dat ik niet helemaal Turk ben. Ik ben iig geen Armenier
Stop eens met die identiteitscrisis. Als jij jezelf Turk voelt/vindt, dan ben je dat ook. Het Turk-zijn is mijns inziens meer iets cultureels dan etnisch. Zo zou het in ieder geval moeten zijn, vind ik. Maakt mij verder niets uit dat iemand 10% Griek, 25% Lazaar, 25% Koerd en 40% Turk is.
pi_74099434
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:59 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Stop eens met die identiteitscrisis. Als jij jezelf Turk voelt/vindt, ben je ook een Turk. Het Turk-zijn is mijns inziens meer iets cultureels dan etnisch. Zo zou het in ieder geval moeten zijn, vind ik.
Het is geen identiteitscrisis, ik heb al eerder aangegeven dat het me niets zou uitmaken, het verandert niets voor m'n gevoel, maar ik wil wel weten waar ik vandaan kom. Ik zei daarom ook tegen Borticinem het Turk zijn verbindt ons.
Ik ben een pure Turk.
pi_74099480
O, dan is het goed.
pi_74099544
Ik ga slapen, iyi geceler.
Ik ben een pure Turk.
pi_74099560
Ik ook. Trusten iedereen.
pi_74099884
Noluyor lan.. Hepinize bi osmanli tokati atarsam kendinize gelirsiniz belki..
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_74099886
Iyi geceler
pi_74099914
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:

Geweest, is wel leuk..

Word op een moment te langdradig. Maar het is het zeker waard imo.
pi_74101312
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:39 schreef Min-e het volgende:

[..]

[..]

pi_74101339
Lekker boeiend wat je 'genetisch' bent trouwens.

Sowieso bestaan er geen 'rassen'. Gewoon een paar kenmerken die ergens vaker voorkomen dan ergens anders.

Alle mensen zijn toch voor 99,9 % gelijk.
pi_74113177
Zou je zo'n haplogroep test gewoon in het ziekenhuis kunnen doen?

wel benieuwd naar eigenlijk
pi_74114969
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:23 schreef Ayca het volgende:
Zou je zo'n haplogroep test gewoon in het ziekenhuis kunnen doen?

wel benieuwd naar eigenlijk
Nope, niet dat ik weet. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Bij www.23andme.com kun je zo'n test laten doen. Het is een Amerikaanse bedrijf en was een tijdje terug bij Oprah te gast, daar legden ze alles uit over hoe zo'n test werkt (die test is er ook om te testen op welke ziektes je kans loopt om te krijgen). Het kost iets van 300 euro. Overigens zegt die test niks/weinig over het 'Turk' zijn. Maar wel erg interessant. Ik wil het namelijk ook al heel erg lang.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bortecinem op 27-10-2009 16:22:05 ]
pi_74115568
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:16 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nope, niet dat ik weet. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Bij www.23andme.com kun je zo'n test laten doen. Het is een Amerikaanse bedrijf en was een tijdje terug bij Oprah te gast, daar legden ze alles uit over hoe zo'n test werkt (die test is er ook om te testen op welke ziektes je kans loopt om te krijgen). Het kost iets van 300 euro. Overigens zegt die test niks/weinig over het 'Turk' zijn. Maar wel erg interessant. Ik wil het namelijk ook al heel erg lang.
Hmm nou laat dan maar 300 euro vind ik iets te duur
pi_74116228
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:16 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat zegt zo'n test allemaal, behalve welke ziektes je kan krijgen? Ik weet niet waar ik m'n geld aan moet uitgeven.
Ik ben een pure Turk.
pi_74117569
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:50 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Wat zegt zo'n test allemaal, behalve welke ziektes je kan krijgen? Ik weet niet waar ik m'n geld aan moet uitgeven.
Ik denk dat zoals bij vele DNA testen je Y-Chromosoom (DNA vaderskant) en je mtDNA (DNA moederskant) wordt onderzocht, en je zo dus een uitslag krijgt, alleen weet ik niet hoe specifiek de test van 23andme is. Ik heb er bijvoorbeeld niks aan als ze met een uitslag komen met 20% Europees, 10% Aziatisch en 70% Afrikaans. Het DNA profiel van een Indiër is niet hetzelfde als die van een Vietnamees, of die van een Marokkaan als die van een Ethiopiër. Als het zo is dat je de uitslag krijgt in type haplogroepen, dan heb ik het geld er wel voor over. Bijvoorbeeld, haplogroep J2 is Semitisch, J1 is Neolithisch en R1b is typisch West-Europees (Germaans). Zo heb je veel meer inzicht
pi_74117582
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:32 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hmm nou laat dan maar 300 euro vind ik iets te duur
Ja, het is ook wel duur. Maar ik heb het er wel voor over.
pi_74117951
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:28 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja, het is ook wel duur. Maar ik heb het er wel voor over.
Hmm ja als het een goede test is misschien wel, maar dan moet ik wel 2 maanden daarvoor werken
pi_74118026
Uhu, plus verzendkosten

Je krijgt zo'n kit thuis, spuugt het vol en stuurt het daarna weer terug naar Amerika. En 4 weken later krijg je de uitslag via internet.
pi_74118195

De eigenaressen van 23andme die uitleg geven over hoe hun product werkt.
pi_74118326
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:28 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik denk dat zoals bij vele DNA testen je Y-Chromosoom (DNA vaderskant) en je mtDNA (DNA moederskant) wordt onderzocht, en je zo dus een uitslag krijgt, alleen weet ik niet hoe specifiek de test van 23andme is. Ik heb er bijvoorbeeld niks aan als ze met een uitslag komen met 20% Europees, 10% Aziatisch en 70% Afrikaans. Het DNA profiel van een Indiër is niet hetzelfde als die van een Vietnamees, of die van een Marokkaan als die van een Ethiopiër. Als het zo is dat je de uitslag krijgt in type haplogroepen, dan heb ik het geld er wel voor over. Bijvoorbeeld, haplogroep J2 is Semitisch, J1 is Neolithisch en R1b is typisch West-Europees (Germaans). Zo heb je veel meer inzicht
Ik wil het wel doen, maar m'n ouders gaan zeggen "kizim, bizden zenginsin"
Ik ben een pure Turk.
pi_74118399
Ik ging net aan tafel m'n pa nadoen voor de grap, maar hij had het niet door, dus ik herhaalde het. Ik lette niet op hem, want ik dacht dat hij het nog niet begreep, zegt hij: gozune catal sokarsam gorursun.
Ik ben een pure Turk.
pi_74122043
je koe, paard, konijn en erik agci
-Rabia Al-Basri
pi_74123602
avond
pi_74123939
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:40 schreef IHVK het volgende:
avond
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:12 schreef Slayage het volgende:
je koe, paard, konijn en erik agci
Ik had vroeger ook een konijn, hij is doodgegaan.
pi_74125862
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:46 schreef Min-e het volgende:

van ellende
pi_74126871
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:46 schreef Min-e het volgende:

hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
-Rabia Al-Basri
pi_74128223
In memoriam.

Het was een gek konijn, ze hield absoluut niet van wortels. En haar grootste hobby was het achterna zitten van de veel grotere buurtkatten, in de tuin.

We hebben haar gewoon elke dag veel geknuffeld en lekkere hapjes gegeven. Als mijn vader de tuin in kwam kwam ze hem al tegemoet huppelen. De rest negeerde ze. Ik denk omdat ze van hem altijd lekkere groene blaadjes kreeg.

Ze werd ruim 8 jaren oud. Op het laatst was ze zo ziek, dat we haar bij de dierenarts een spuitje hebben laten gegeven.

Rust zacht konijntje.
pi_74129463
-Rabia Al-Basri
pi_74130295
Smaakte ze?
pi_74130451

Mensen die er ziek uitzien, maken me bang..
Ik ben een pure Turk.
pi_74130523
Mij ook
pi_74130602
Mensen die me onverwachts een hand geven. Misschien helpt zo'n mondkapje een beetje..
Ik ben een pure Turk.
pi_74130840
Hypochondertje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 22:13:48 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:14:54 #238
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74130897
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
Mensen die me onverwachts een hand geven. Misschien helpt zo'n mondkapje een beetje..
Bij mij wel. Mensen met mondkapjes krijgen van mij geen hand.
pi_74130946
Gewoon altijd een klein flesje handdesinfectant bij je hebben, erg handig spul.
pi_74130975
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:13 schreef zarGon het volgende:
Hypochondertje.
Ik ben een pure Turk.
pi_74131040
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:14 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Bij mij wel. Mensen met mondkapjes krijgen van mij geen hand.
Geef elkaar gewoon helemaal geen hand, ik zie regelmatig mensen de wc uitlopen zonder hun handen te wassen. Het zou dus goed helpen om mensen weg te jagen.
Ik ben een pure Turk.
pi_74131103
Mensen die een wc uitlopen zonder eerst handen te wassen. . . .
pi_74131106
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:16 schreef Bortecinem het volgende:
Gewoon altijd een klein flesje handdesinfectant bij je hebben, erg handig spul.
Ik geloof niet dat het supergoed werkt, ik denk dat het hoogstens het ziek worden wat uitstelt.
Oja, deze angst is niet voor de mexicaanse griep, maar door de mexicaanse griep.
Ik ben een pure Turk.
pi_74131338
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het supergoed werkt, ik denk dat het hoogstens het ziek worden wat uitstelt.
Oja, deze angst is niet voor de mexicaanse griep, maar door de mexicaanse griep.
Waarom niet? Je kan al heel wat voorkomen door je handen te wassen/desinfecteren. Natuurlijk loop je nog altijd kans op de griep, maar die kans is wel een stuk minder.
pi_74131455
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Waarom niet? Je kan al heel wat voorkomen door je handen te wassen/desinfecteren. Natuurlijk loop je nog altijd kans op de griep, maar die kans is wel een stuk minder.
Ja, sorry, ik kan niet zo goed typen wat ik bedoel, ik maak sprongen in m'n gedachte die jij niet meemaakt, kan ook een reden zijn van onze vele discussies.
Ik bedoelde:
Het werkt niet supergoed.
Supergoed = het werkt vast wel een beetje, zoals jij al zei, je blijft kans hebben om griep te krijgen, maar minder.
Ik noem het daarom "ziekte uitstellen". Snap je?
Ik ben een pure Turk.
pi_74131491
quote:
Beste student(e),

Je hebt de afgelopen tijd al het een en ander gehoord en gelezen over
de Mexicaanse griep. Bij een van de studenten van de Informatica
Opleidingen is de Mexicaanse griep geconstateerd.

Welke symptomen heeft de Mexicaanse griep:

De belangrijkste symptomen van de Mexicaanse griep lijken veel op die
van een stevige gewone griep. Denk daarbij aan:

hoesten
geen eetlust
spierpijn
keelpijn
misselijkheid
diarree
lusteloosheid
verkoudheid
loopneus

De besmetting vindt vooral plaats op plekken, waar vele mensen bij
elkaar zijn. Je kunt worden besmet via hoesten, niezen, praten, of
besmette voorwerpen. Vaak vindt net zoals bij een gewone griep, de
besmetting plaats via besmette handen.

Wat te doen bij griep klachten:

Blijf thuis en blijf uit de buurt van anderen
pi_74131556
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb die symptomen een paar weken gehad, maar geen mexicaanse griep .

Uitkijken allemaal!
Ik ben een pure Turk.
pi_74131662
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:27 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, sorry, ik kan niet zo goed typen wat ik bedoel, ik maak sprongen in m'n gedachte die jij niet meemaakt, kan ook een reden zijn van onze vele discussies.
Ik bedoelde:
Het werkt niet supergoed.
Supergoed = het werkt vast wel een beetje, zoals jij al zei, je blijft kans hebben om griep te krijgen, maar minder.
Ik noem het daarom "ziekte uitstellen". Snap je?
Als jij denkt dat je er alleen de griep mee kunt uitstellen, dan heb jij jezelf er al van overtuigd dat iedereen de griep krijgt. En dat is niet zo. Dus....
pi_74131821
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:31 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Als jij denkt dat je er alleen de griep mee kunt uitstellen, dan heb jij jezelf er al van overtuigd dat iedereen de griep krijgt. En dat is niet zo. Dus....
Je leest m'n gedachte (deels) .
Ik denk zo: dit is een nieuwe griep, meestal is een griep gebaseerd op de griep ervoor. Ik denk dat daarom iedereen de griep krijgt, maar niet even erg, dus dat niet iedereen het even erg ervaart.

Mijn tweede gedachte: Niet iedereen krijgt de griep, maar met extra hygiene stel je het uit. (deze is lastiger te begrijpen, misschien alleen te begrijpen als je het zelf denkt)
Ik ben een pure Turk.
pi_74131923
Als je er dan toch zo over denkt, dan ga je naar een mexiaanse griep patiënt, laat je je besmetten, ben je er meteen van af? Toch?
pi_74131974
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Bortecinem het volgende:
Als je er dan toch zo over denkt, dan ga je naar een mexiaanse griep patiënt, laat je je besmetten, ben je er meteen van af? Toch?
Daar heb je een punt , serieus dat ik hier niet aan gedacht heb
Ik ben een pure Turk.
pi_74132015
Ik moest echt lachen, want dit was niet in me opgekomen
Ik ben een pure Turk.
pi_74132046
Hahaha tja, als je toch denkt dat iedereen het gaat krijgen, dan zou ik het liever nu krijgen om er zo meteen vanaf te zijn, dan uit angst te zitten wachten op de besmetting..
pi_74132054
Gaan/zullen/willen jullie jezelf laten inenten?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 22:41:13 ]
pi_74132078
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:40 schreef zarGon het volgende:
Gaan/zouden/willen jullie jezelf laten inenten?
Ik weet het nog niet. Ik schijt echt in mijn broek voor naalden
pi_74132085
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:39 schreef Bortecinem het volgende:
Hahaha tja, als je toch denkt dat iedereen het gaat krijgen, dan zou ik het liever nu krijgen om er zo meteen vanaf te zijn, dan uit angst te zitten wachten op de besmetting..
Je hebt me in ieder geval van deze gedachte afgeholpen, het was voor mij echt logisch, wat jij zei was niet in me opgekomen.
Ik ben een pure Turk.
pi_74132124
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:40 schreef zarGon het volgende:
Gaan/zouden/willen jullie jezelf laten inenten?
Nee, jij?
Borticinem heb jij je laten prikken tegen baarmoederhalskanker?
Ik ben een pure Turk.
pi_74132181
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:41 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Nee, jij?
Het was toch tot 16 jaar? ik heb het wel gedaan, ik geloof niet in die verhalen
pi_74132209
Nee, ik ben al 19. Die prik was voor 14/15/16 jarigen.
pi_74132244
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:42 schreef Ayca het volgende:

[..]

Het was toch tot 16 jaar? ik heb het wel gedaan, ik geloof niet in die verhalen
Ik weet niet tot welke leeftijd het was.
Zo'n meisje op school zei vorig jaar: ik laat me niet prikken, ik neuk toch niet, zo ben ik niet.
Ik ben een pure Turk.
pi_74132300
En wat als haar toekomstige man/vriend later vreemd gaat met een soa patiënt, en haar zo besmet?
pi_74132314
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:41 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Nee, jij?
Ik denk het niet. Sowieso kreeg het hele griepgebeurtenis een beetje overdreven aandacht.

Baarmoederhalskanker, . Lijkt mij niet prettig.
pi_74132353
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:44 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik weet niet tot welke leeftijd het was.
Zo'n meisje op school zei vorig jaar: ik laat me niet prikken, ik neuk toch niet, zo ben ik niet.
Hoe naïef. .
pi_74132406
Een kennis van ons vroeg aan haar dochter 'Hebben je Nederlandse klasgenoten ook zo'n brief gekregen? Of testen ze dit eerst op Turken?'.

Turkse vrouwen kunnen soms zo grappig zijn.
pi_74132421
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:45 schreef Bortecinem het volgende:
En wat als haar toekomstige man/vriend later vreemd gaat met een soa patiënt, en haar zo besmet?
Dat zou echt balen zijn.
Ik hoop daarom ook dat mijn man maagd is.
Ik ben een pure Turk.
pi_74132460
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef Bortecinem het volgende:
Een kennis van ons vroeg aan haar dochter 'Hebben je Nederlandse klasgenoten ook zo'n brief gekregen? Of testen ze dit eerst op Turken?'.

Eerder triest dan grappig, maar ik moest wel lachen.
pi_74132464
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat zou echt balen zijn.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:46 schreef zarGon het volgende:

Hoe naïef. .
pi_74132465
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Sowieso kreeg het hele griepgebeurtenis een beetje overdreven aandacht.

Baarmoederhalskanker, . Lijkt mij niet prettig.
Het handen wassen vind ik vooral overdreven, hygienisch moet je toch altijd zijn.
Ik ben een pure Turk.
pi_74132496
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef Bortecinem het volgende:

Ik ben een pure Turk.
pi_74132510
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat zou echt balen zijn.
succes
pi_74132542
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:50 schreef Ayca het volgende:

[..]

succes
Dankje..
Er bestaan toch mannen die maagd zijn
Ik ben een pure Turk.
pi_74132685
Hoi,

Ja, mannen die maagd zijn bestaan nog. Ondergetekende is maagd.

Groeten,
zG.
pi_74132692
Jawel...

Nee, grapje. Ik ken serieus een paar Turkse jongens die er bewust voor kiezen om maagd te blijven.
pi_74132718
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:54 schreef zarGon het volgende:
Hoi,

Groeten,
zG.
goed gedaan hoor
Ik ben een pure Turk.
pi_74132735
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:55 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

goed gedaan hoor
Ik heb helemaal niets gedaan. .
pi_74132775
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
Jawel...

Nee, grapje. Ik ken serieus een paar Turkse jongens die er bewust voor kiezen om maagd te blijven.
Ja ik ook. Ik ken ook Turkse jongens die gewoon niet bezig zijn met meisjes. Maagd of niet, als ik met iemand zou willen trouwen, zou dat niet beslissend zijn, dat gaat te ver.
Ik ben een pure Turk.
pi_74132803
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niets gedaan. .
ECHT? wat is niets?
Ik ben een pure Turk.
pi_74132834
Toch is het wel prachtig, die discussies keer op keer, met andere Turkse jongens.

"Ja, ze moet maagd zijn". Dat terwijl zij geen maagd zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 22:58:14 ]
pi_74132876
Ik haat zulke gasten echt
pi_74132960
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef zarGon het volgende:
Toch is het wel prachtig, die discussies keer op keer, met andere Turkse jongens.

"Ja, ze moet maagd zijn". Dat terwijl zij geen maagd zijn.
Dat is echt poep. Ik heb het liefst iemand die maagd is, maar ik snap niet dat je een maagd kan eisen, als je zelf geen maagd meer bent. Ook iemand die geen maagd is, kan ik accepteren, mensen kunnen veranderen en spijt hebben.
Ik ben een pure Turk.
pi_74132981
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:58 schreef Bortecinem het volgende:
Ik haat zulke gasten echt
Nog mooier is dat sommigen denken dat vrouwen altijd bloeden wanneer ze ontmaagd worden.

Heerlijk. .
pi_74133095
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nog mooier is dat sommigen denken dat vrouwen altijd bloeden wanneer ze ontmaagd worden.

Heerlijk. .
Ja, dat is echt triest. Ik vind dat zo'n achterlijke traditie he. Ik las laatst bijvoorbeeld dat zelfs maagd meisjes een maagdenvlies operatie ondergaan uit angst dat ze niet gaan bloeden op hun huwelijksnacht. Dat vind ik zo ziekelijk he. Echt waar, wanneer houd het op?
pi_74133137
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja, dat is echt triest. Ik vind dat zo'n achterlijke traditie he. Ik las laatst bijvoorbeeld dat zelfs maagd meisjes een maagdenvlies operatie ondergaan uit angst dat ze niet gaan bloeden op hun huwelijksnacht. Dat vind ik zo ziekelijk he. Echt waar, wanneer houd het op?
Of je wel of niet maagd bent, is toch iets tussen je man en jou? Ik zou echt niet willen dat anderen het weten en wat moeten anderen er eigenlijk mee als je man het al geaccepteerd heeft?
Ik ben een pure Turk.
pi_74133185
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Of je wel of niet maagd bent, is toch iets tussen je man en jou? Ik zou echt niet willen dat anderen het weten en wat moeten anderen er eigenlijk mee als je man het al geaccepteerd heeft?
Het is iets tussen jouw en Allah. Voor zover ik het weet mag een man ook helemaal niet eisen dat zijn vrouw maagd is. Maar het is die achterlijke traditie, he? Gelukkig doet mijn familie er niet aan mee.
pi_74133259
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:05 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het is iets tussen jouw en Allah. Voor zover ik het weet mag een man ook helemaal niet eisen dat zijn vrouw maagd is. Maar het is die achterlijke traditie, he? Gelukkig doet mijn familie er niet aan mee.
Klopt, het is iets tussen Allah en mij. Ik zou er geen problemen mee hebben als m'n man ernaar vraagt, maar ik zou er bij hem niet naar vragen, want het lijkt me dat hij er zelf over begint, als hij het kwijt wil.
Ik ben een pure Turk.
pi_74133281
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:54 schreef zarGon het volgende:
Hoi,

Groeten,
zG.
Of je moet heel lelijk zijn of heel gelovig
SPOILER
pi_74133341
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Of van die meiden die anale seks hebben en dus maagd blijven.

Ik heb het van horen zeggen, eh. Weet zelf natuurlijk ook niet of het allemaal waar is.
pi_74133344
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:07 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Klopt, het is iets tussen Allah en mij. Ik zou er geen problemen mee hebben als m'n man ernaar vraagt, maar ik zou er bij hem niet naar vragen, want het lijkt me dat hij er zelf over begint, als hij het kwijt wil.
Cool
pi_74133367
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef Ayca het volgende:

[..]

Of je moet heel lelijk zijn of heel gelovig
SPOILER
Lelijk én gelovig.
pi_74133390
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb het van horen zeggen, eh. Weet zelf natuurlijk ook niet of het allemaal waar is.
Het is waar!

Ik ken een meisje dat altijd met trots zegt dat ze maagd is, maar stiekem wel alles heeft gedaan behalve vaginale penetratie (wat een kut woord, letterlijk!). Ze spreekt ook regelmatig af met jongens om zich even flink anaal te laten uithollen. Ik kan zulke mensen echt niet uitstaan, ze werken vergiftigend op mij.
pi_74133399
quote:

[..]

Alleen maar uit angst om hun maagdelijkheid te verliezen, want als het om het geloof ging, lieten ze zich helemaal niet aanraken. Helemaal geen anaal. Wel grappig, ik heb hier veel over gehoord het afgelopen jaar, veel van jongens ook.
Ik ben een pure Turk.
pi_74133419
quote:

[..]

Dat heb ik ook gehoord en het zou me niet verbazen
Dat vind ik ook zo dom, kijk naar het woord: anale seks , het is en blijft seks
pi_74133459
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het is waar!

Ik ken een meisje dat altijd met trots zegt dat ze maagd is, maar stiekem wel alles heeft gedaan behalve vaginale penetratie (wat een kut woord, letterlijk!). Ze spreekt ook regelmatig af met jongens om zich even flink anaal te laten uithollen. Ik kan zulke mensen echt niet uitstaan, ze werken vergiftigend op mij.
Dat is wel erg, hopelijk beseft ze op een dag dat ze echt fout bezig is. Ik vind het altijd jammer als ik van bekenden te weten komen wat ze doen (seksueel), ik kan ze dan niet meer aankijken, vooral niet als zij weten dat ik ervan weet.
Ik ben een pure Turk.
pi_74133496
Ik kan dat soort meisjes dus helemaal niet begrijpen. Blijkbaar boeit het feit dat anale seks een veel zwaardere zonde is hun totaal niet. Dan kun je jezelf toch net zo goed laten ontmaagden? Er zijn tenslotte genoeg manieren om te bloeden op je huwelijksnacht.
pi_74133546
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat is wel erg, hopelijk beseft ze op een dag dat ze echt fout bezig is. Ik vind het altijd jammer als ik van bekenden te weten komen wat ze doen (seksueel), ik kan ze dan niet meer aankijken, vooral niet als zij weten dat ik ervan weet.
Het zal mij werkelijk een worst wezen of iemand seks heeft voor zijn/haar huwelijk. Maar mensen die vervolgens de schijnheilige bitch uithangen kan ik niet uitstaan. Anders hecht ik totaal geen waarde aan maagdelijkheid.
pi_74133553
Turkse meisjes en het maagd zijn onderwerp
pi_74133584
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:15 schreef ClioSporT het volgende:
Turkse meisjes en het maagd zijn onderwerp
Wat nou? Begenemedin mi?
pi_74133596
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ze spreekt ook regelmatig af met jongens om zich even flink anaal te laten uithollen.
Zo, raak er bijna opgewonden van.
pi_74133605
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:13 schreef Bortecinem het volgende:
Ik kan dat soort meisjes dus helemaal niet begrijpen. Blijkbaar boeit het feit dat anale seks een veel zwaardere zonde is hun totaal niet. Dan kun je jezelf toch net zo goed laten ontmaagden? Er zijn tenslotte genoeg manieren om te bloeden op je huwelijksnacht.
Het gaat ze dan ook niet om het geloof, maar ze zijn bang om niet te bloeden op hun huwelijksnacht. Dit denk ik he.. want anders zijn ze wel erg achterlijk. 1. anale seks is een zonde
2. je mag sowieso geen contact met het andere geslacht hebben op die manier
Ik ben een pure Turk.
pi_74133624
toch niet

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 23:18:13 ]
pi_74133638
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:15 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat nou? Begenemedin mi?
Neyini begenip begenmeyecem.. Ik heb van alles gezien en meegemaakt m.b.t dit onderwerp, vandaar dat ik even emotioneel werd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')