abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74098826
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Grappig detail: de Ottomanen hebben mede door het verraad van Murat Giray (Krim-khan) Wenen niet in kunnen nemen. Merzifonlu Kara Mustafa pasha zou ruzie met hem hebben gehad en hem beledigd hebben ('Jullie eten paardenvlees'), waarna Murat Giray niet op kwam dagen op het slagveld. Historici denken dat de Ottomanen anders Wenen in hadden kunnen nemen.
Rus tohumu iste
pi_74098827
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
Onze koy bestaat gewoon niet, wat is dit
Welk dorp?
pi_74098862
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Tatar is trouwens mix tussen Mongool en Turk. Net zoals de "oorspronkelijke nomaden die naar Perzië gingen" ook al gemixed waren met Mongolen.
Niet per definitie alle Tatars.

Zakiev - Origin of Turks and Tatars Tof boek!
pi_74098870
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Grappig detail: de Ottomanen hebben mede door het verraad van Murat Giray (Krim-khan) Wenen niet in kunnen nemen. Merzifonlu Kara Mustafa pasha zou ruzie met hem hebben gehad en hem beledigd hebben ('Jullie eten paardenvlees'), waarna Murat Giray niet op kwam dagen op het slagveld. Historici denken dat de Ottomanen anders Wenen in hadden kunnen nemen.
Ja dikke fout van Kara Mustafa pasha. Er wordt gezegd dat hij zelfs een klap heeft gegeven aan Giray han. Dat moet je dus niet flikken bij een opperbevelhebber. En al helemaal niet bij een Tatar met een opvliegend karakter. Dikke faal van Kara Mustafa pasha. Ze gingen ruzie maken over de buit heb ik ook nog vaak gelezen. Dat laat al zien dat de Osmanen/Krim-Tataren allang al niet meer de geweldige mensen waren zoals die bij de overname van Istanbul. Dat is denk ik de échte reden van falen. (Allah bilir tabii).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74098909
Ik lust geen peterselie. (Uiteraard is dit gewoon een ordinaire TVP )
pi_74098917
Trouwens gingen de Tataren na dat klap geval een ander gedeelte van de stad beleggen, en daarna pas zijn ze weggegaan (40.000 ruiters , kiss them goodbye).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74098938
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
Beter geen peterselie lusten, dan lusten met Peter en Selie.
pi_74098941
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
Herseye maydonoz olma

Grapje
pi_74098963
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Burakius het volgende:
Trouwens gingen de Tataren na dat klap geval een ander gedeelte van de stad beleggen, en daarna pas zijn ze weggegaan (40.000 ruiters , kiss them goodbye).
En daarna gingen ze de liefde bedrijven met de Russen
pi_74099007
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Beter geen peterselie lusten, dan lusten met Peter en Selie.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Herseye maydonoz olma

Grapje
Bemoei jullie er even lekker niet mee. Gewoon doorgaan met de geschiedenislessen.
pi_74099038
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:39 schreef Min-e het volgende:

[..]

[..]

Bemoei jullie er even lekker niet mee. Gewoon doorgaan met de geschiedenislessen.
Ja, ga door, is leuk om mee te lezen.
Ik ben een pure Turk.
pi_74099088
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En daarna gingen ze de liefde bedrijven met de Russen
Liever met Russen, dan met Gayreeks.
pi_74099093
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik wacht op Magni
pi_74099124
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik wacht op Magni
Die reageert toch al een tijdje niet meer?
Ik ben een pure Turk.
pi_74099130
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Liever met Russen, dan met Gayreeks.
Weet je het zeker??

Weetje wie ook Rus tohumu zijn? Kirgizlar! Zij hebben in de mannelijke lijn iets van 70% Slav bloed. Hahahahaha
pi_74099135
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja dikke fout van Kara Mustafa pasha. Er wordt gezegd dat hij zelfs een klap heeft gegeven aan Giray han. Dat moet je dus niet flikken bij een opperbevelhebber. En al helemaal niet bij een Tatar met een opvliegend karakter. Dikke faal van Kara Mustafa pasha. Ze gingen ruzie maken over de buit heb ik ook nog vaak gelezen. Dat laat al zien dat de Osmanen/Krim-Tataren allang al niet meer de geweldige mensen waren zoals die bij de overname van Istanbul. Dat is denk ik de échte reden van falen. (Allah bilir tabii).
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Merzifonlu had hem natuurlijk niet moeten beledigen, gezien hij hem nodig had bij de strijd, en Murat Giray had zijn persoonlijke geschil met Merzifonlu tijdelijk achterwege moeten laten voor het grotere doel. Voor ons is het nu natuurlijk makkelijk praten, aangezien we niet weten wat er zich precies heeft afgespeeld tussen hen, maar bedenk je eens hoe anders de geschiedenis had kunnen lopen als Murat Giray wél op het slagveld was verschenen...
pi_74099141
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik wacht op het moment dat Burakius erachter komt dat ie eigenlijk een vuilinisbakkenrasje is.
pi_74099142
Hoe kan een wekker ongeveer 1 uur lang hetzelfde laten zien en daarna pas reageren op wat ik wil? Iemand antwoord?
Ik ben een pure Turk.
pi_74099146
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:44 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Die reageert toch al een tijdje niet meer?
Correctomundo
pi_74099168
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:45 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Weet je het zeker??

Weetje wie ook Rus tohumu zijn? Kirgizlar! Zij hebben in de mannelijke lijn iets van 70% Slav bloed. Hahahahaha
Slaven hebben tenminste nog een grootste Russische Rijk. Wat kan ik nou van de Grieken zeggen
pi_74099170
Als jullie geïnteresseerd zijn in geschiedenis, raad ik jullie aan om iedere zaterdag om 22.00 uur naar 'Tarihin Arka Odasi' te kijken op Haber Turk.
pi_74099185
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:45 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Merzifonlu had hem natuurlijk niet moeten beledigen, gezien hij hem nodig had bij de strijd, en Murat Giray had zijn persoonlijke geschil met Merzifonlu tijdelijk achterwege moeten laten voor het grotere doel. Voor ons is het nu natuurlijk makkelijk praten, aangezien we ook niet precies weten wat er zich tussen hen heeft afgespeeld, maar bedenk je eens hoe anders de geschiedenis had kunnen lopen als Murat Giray wél op het slagveld was verschenen.
Jep we weten het natuurlijk niet zeker. Maar goed zoals ik al zei, ze waren erg anders dan de soldaten bij Istanbul. Onun icin Allah zaferi vermedini düsüniyorum. Wie gaat er nou ruzie maken over buit. Allahu alem natuurlijk.
pi_74099204
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

Slaven hebben tenminste nog een grootste Russische Rijk. Wat kan ik nou van de Grieken zeggen
De Grieken zijn de grondleggers van de menselijke beschaving. Lang leve Griekenland.

Tourkos kalos monos negros!!
pi_74099231
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De Grieken zijn de grondleggers van de menselijke beschaving. Lang leve Griekenland.

So what? Het gaat om je huidige staat. Net zoals met Casio en Texas instruments. Casio bedenkt die shizzle, en Texas instruments steelt het en verbetert: Texas > Casio.

Dus Rus > Griek
pi_74099264
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En de Soemeriës, Akkadiërs, Babyloniërs, Perzen, Chinezen, Egyptenaren, etc., etc.?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')