quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:ACT-F
...
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:GoeRoe86
...
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:Min-e
...
quote:msnk
...
quote:RoW-0
...
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerdquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:55 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ah, de truuc der opsommingen.
Karamanoggulari + Candarogullari (die ben je zelfs vergeten) gingen Anatolië overnemen terwijl de Osmanen bezig waren in Europa. Dat heet backstabben en ze zijn terecht gewezen. Ze gingen samenheulen met all kinds of wrong.
De Akkoyunlular verspreidden Shi'isme en bestreden de Osmanen. Ook zij hebben het verdiend. Varsaklar ken ik niet dus die zullen wel nietszeggend geweest zijn.
Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus? In Karaman-Konya ook. In Sivas en omgeving woonden weer veel Armenen. En zo kan ik wel uren doorgaan. Feit blijft dat Zeybekken een Turkmeens volk zijn.
Ja backstabben. Dat is, als jij in Europa vecht om onderdrukking te bestrijden er iemand in je rug komt prikken. Turkmenen kozen overgrote deel voor hun kant? En waar is je bron daarvoor?quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
Turkiyeyi kurtaracaklar klinkt niet echt wanneer je het vertaald, maar goed.
[..]
Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerd
Je kan toch ook zeybek dansenquote:Op maandag 26 oktober 2009 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zeibeks
Sorry. Ik had moeten zeggen dat de Yoruks in Ege Zeybekken genoemd worden. En de Zeybekken Yorukken uit Ege zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zeibeks
Bronnen. En zie post.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
Oh, ik heb nog gewacht, maar niks gezien![]()
Oh, en Burakius, erg grappig dat jij ons steeds Grieken noemt terwijl de Ottomanen de Turkmenen dwongen te assimileren.
Vergeet niet dat de Ottomanen er op uit waren een groot rijk te stichten. Ik weet niet of ze zich ooit hadden kunnen voorstellen dat het zo'n groot en langdurig rijk zou worden, maar wel weet ik dat je voor het realiseren van een dergelijk rijk een zeer goedwerkend belastingverzemlingssysteem moet hebben. Daarom was het noodzakelijk dat deze nomadische Turken voor een gesetteld bestaan moesten kiezen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
Turkiyeyi kurtaracaklar klinkt niet echt wanneer je het vertaald, maar goed.
[..]
Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerd
Je mening over dat je het goed vindt dat nomadische Turkmenen werden gedwongen om te assimileren zegt genoeg. Ik heb geen behoefte om verder op je te reageren. Het zal dan ook geen nut hebben omdat we te verschillend denken, jij zal appel zeggen en ik peer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja backstabben. Dat is, als jij in Europa vecht om onderdrukking te bestrijden er iemand in je rug komt prikken. Turkmenen kozen overgrote deel voor hun kant? En waar is je bron daarvoor?
Ik vind het terecht dat Turken hun nomadische bestaan moesten opgeven. Je gaat er niets mee bereiken, en om machtig te worden als Moslims, voor de Islam is het maar goed dat ze gesettled zijn, anders waren we verpletterd.
En het overgrote gedeelte van Turken waren en zijn Soennitisch, in Azerbaican en Perzië zijn ze geforceerd. Wij zijn altijd Soennitische heersers geweest en eigenlijk is Perzië niet eens zo gek heel lang Shi'itisch.
peer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je mening over dat je het goed vindt dat nomadische Turkmenen werden gedwongen om te assimileren zegt genoeg. Ik heb geen behoefte om verder op je te reageren. Het zal dan ook geen nut hebben omdat we te verschillend denken, jij zal appel zeggen en ik peer.
Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het Ottomanen er op uit waren een groot rijk te stichten. Ik weet niet of ze zich ooit hadden kunnen voorstellen dat het zo'n groot en langdurig rijk zou worden, maar wel weet ik dat je voor het realiseren van een dergelijk rijk een zeer goedwerkend belastingverzemlingssysteem moet hebben. Daarom was het noodzakelijk dat deze nomadische Turken een voor gesetteld bestaan moesten gaan.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.
Trouwens, Turk werd altijd gebruikt als scheldwoord. De Ottomanen noemden de Turken ook wel ezels.
Ik ben het eens met een persoon die zegt, dat de correcte Osmaanse geschiedenis nog steeds niet is geschreven. Zelf heb ik mijzelf vol laten gieten met Ekmeleddin Ihsanoglu.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:17 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius,
Ziya Gokalp heeft veel geschreven over de Turk-Osmanli relaties. En nog wel meer Turkologen, maar Ziya Gokalp zal vast wel bekend zijn bij jou.
Ik had wel beter van je verwacht Bortecinem.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.
Trouwens, Turk werd altijd gebruikt als scheldwoord. De Ottomanen noemden de Turken ook wel ezels.
quote:Öncelikle, bazi tarih ve fikih kitaplarinda geçen 'Etrak-i bi idrak' tabiri, yani ''idraksiz Türk'', bütün Türk toplumuna degil, ondan daha ziyade göçebe halinde yasayan ve genellikle avamdan olan bazi Türkmenler ile Anadolu'da Siilerin tahrikiyle isyan eden Celaliler için kulanilmistir. Benzeri tabirler Osmanli'nin yikimina sebep olan baska isyanci gruplar için de kullanilmistir, örnegin 'Ekrad-i bi idrak' (''idraksiz Kürt''), 'Kizilbas-i Evbas' (''Kizilbas rezili''), 'cema'at-i kalles', 'seytan kulu', vesayre. Bununla Türklerin veya Kürtlerin idrakli veya idraksiz olanlarinin bulunacagini ve isyan eden gruplara bu sifatin verildigini hemen anlamak mümkündür. Bu sifatlarin bütün bir millet için kullanildigini söylemek yanlistir.
Bunun yanisira, Türk milletine düsman olan bir devlet resmi dilini Türkçe eylemez, topladigi Hiristiyan çocuklarini ahlak ve lisan ögrenmek üzere Türk ailelerine vermez, 'Sultanu Selatin'il-Arab ve'l-Acem ve't-Türk' ünvanini sahiplenmez, kanunnamelerinde 'Türk' kelimesini 'Müslüman' ile es anlamli olarak kullanmaz, marslarinda Türk milletini 'kahraman' diye övmez...
Yüksek makamlarin, mevkilerin sadece, veya genellikle, Türk olmayanlara verildigi de bir yalandir. Ister asagidaki 'Osmanli'daki Vezir-i Azam'lar' listesine bir göz atin. Tarih boyunca en çok Vezir-i Azam ve Kaptan-i Derya Türklerden çikmistir.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ottoman_Grand_Viziers
Hagılsılak?quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef zarGon het volgende:
Hallo Turken.
Hoe noemen jullie hagelslag in het Turks?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je zeker weet dat je het op tijd hebt gedaan, maakt het toch niets uit. Je doet wel rustig aanquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef Bortecinem het volgende:
Ook![]()
Ik heb me net pas aangemeld voor een opleiding die volgende al maand begint
Kaymisquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef Burakius het volgende:
Ik heb woensdag een tentamen. We dachten met zijn allen dat het vrijdag was
Wel zonde dat je het niet eerder hebt gedaan, want je bent toch ook een keer gestopt met een opleiding?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef Bortecinem het volgende:
Er is volgens mij geen deadline voor inschrijvingen, maar we zien wel. Ja weetje, ik wil geen SPW gaan doen. Maar ik heb een diploma nodig om naar het HBO te gaan. Hiermee ben ik binnen 1 jaar klaar
Nee, 16. Ik heb eerst een jaar toerisme gedaan, vond ik niks. En daarna 2 jaar Juridisch, uiteindelijk ook mee gekapt..quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
2 jaar weggegooid of meer?
Was je 17 toen je klaar was met de middelbare
Neequote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
weet jij of ik op de pc een wekker kan instellen?
Zijn het zulke stomme opleidingen? Dan kan ik alvast de mensen die het willen doen waarschuwen. Een tijdje terug wilde iedereen naar de hotelschoolquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, 16. Ik heb eerst een jaar toerisme gedaan, vond ik niks. En daarna 2 jaar Juridisch, uiteindelijk ook mee gekapt..
Allebei m'n wekkers doen het niet, ik moet een uur ofzo wachten totdat ze reagerenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |