abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74066537

Hosgeldiniz - Welkom!

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic.
Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Trigger en Vonnuh de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Trigger en Emel, . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan. Leuke dynamische boel dus! .

De begintopics 2 t/m 21, voor als je je verveelt:
Turken maken kennis
Turken willen meeten
Turken kunnen ook lachen
Turken hebben altijd honger
Turken en Ramadan
Haat-liefde relatie tussen de Turken
Turken zijn gesteld op Turkije
Turken plannen een meet
Turken zijn lief voor elkaar
Turken kunnen ook flirten
Turken pesten Emel
Turken zijn nachtmensen
Turken zeggen de meet af
Turken kunnen ook serieus zijn
Turken en politiek
Turken zijn gastvrij
Rellen met de Turken
Turken en voetbal
Turken en Grieken
Turken zijn behulpzaam
Dialoog tussen twee Turken

Na topicnr. 21 ben ik maar gestopt, want de dialoog ging eindeloos door tussen twee Turken, .
De Turken praten veel! .

Wie zijn hier NIET welkom?
Flamers, pubers en Turken/moslim-bashers. .
Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .
quote:
     -scorpione-

Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:
     ACT-F

...
quote:
     Burakius

...
quote:
     ClioSporT

Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:
     Da.Rock

...
quote:
     Devrim_

...
quote:
     dvdfreak

the strong silent type like Gary Cooper
quote:
     EMEL

Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:
     GoeRoe86

...
quote:
     IHVK

Schepper van het topic
quote:
     Jero

Snel, goed en gek
quote:
     Min-e

...
quote:
     msnk

...
quote:
     RoW-0

...
quote:
     saban

Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:
     Slayage

Buffy, Tori en Lynch
quote:
     stukovich

Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:
     TheMagnificent

...
quote:
     zarGon

Lief, guitig en een sarcast
quote:
     - En iedere vatandas die ik vergeten ben, .
pi_74066547
Turkiyeyi kurtaracaklar klinkt niet echt wanneer je het vertaald, maar goed.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:55 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ah, de truuc der opsommingen.

Karamanoggulari + Candarogullari (die ben je zelfs vergeten) gingen Anatolië overnemen terwijl de Osmanen bezig waren in Europa. Dat heet backstabben en ze zijn terecht gewezen. Ze gingen samenheulen met all kinds of wrong.

De Akkoyunlular verspreidden Shi'isme en bestreden de Osmanen. Ook zij hebben het verdiend. Varsaklar ken ik niet dus die zullen wel nietszeggend geweest zijn.
Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerd
pi_74066555
Hm ik had toch ook eentje geopend. Die doe ik wel op slot.
pi_74066594
Oh, ik heb nog gewacht, maar niks gezien

Oh, en Burakius, erg grappig dat jij ons steeds Grieken noemt terwijl de Ottomanen de Turkmenen dwongen te assimileren.
pi_74066605
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:57 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dus? In Karaman-Konya ook. In Sivas en omgeving woonden weer veel Armenen. En zo kan ik wel uren doorgaan. Feit blijft dat Zeybekken een Turkmeens volk zijn.
Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zeibeks
pi_74066638
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]

Backstabben? En dat het overgrote deel van de Turkmenen (de Turken uit Anatolie dus, de devsirmeler daargelaten) hun kant koos, zegt dat je niks? Jij vind het ook terecht dat de Ottomanen de nomadische Turken dwongen om hun nomadenbestaan op te geven en in te ruilen voor dat wat bij de Ottomanen paste? Vergeet niet dat het overgrote deel van de Turken sjieetisch waren en veelal onder dwang zijn bekeerd
Ja backstabben. Dat is, als jij in Europa vecht om onderdrukking te bestrijden er iemand in je rug komt prikken. Turkmenen kozen overgrote deel voor hun kant? En waar is je bron daarvoor?

Ik vind het terecht dat Turken hun nomadische bestaan moesten opgeven. Je gaat er niets mee bereiken, en om machtig te worden als Moslims, voor de Islam is het maar goed dat ze gesettled zijn, anders waren we verpletterd.

En het overgrote gedeelte van Turken waren en zijn Soennitisch, in Azerbaican en Perzië zijn ze geforceerd. Wij zijn altijd Soennitische heersers geweest en eigenlijk is Perzië niet eens zo gek heel lang Shi'itisch.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74066641
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zeybekken een volk? Hoe kom je daarbij? 'Zeybek' is de naam van de befaamde strijders, maar het is geen aanduiding voor een etnische groep ofzo. Een Yöruk of een Manav kon net zo goed een Zeybek zijn/worden.

Je kan toch ook zeybek dansen
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74066642
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Sorry. Ik had moeten zeggen dat de Yoruks in Ege Zeybekken genoemd worden. En de Zeybekken Yorukken uit Ege zijn.
pi_74066651
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
Oh, ik heb nog gewacht, maar niks gezien

Oh, en Burakius, erg grappig dat jij ons steeds Grieken noemt terwijl de Ottomanen de Turkmenen dwongen te assimileren.
Bronnen. En zie post.
pi_74066667
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]

Vergeet niet dat de Ottomanen er op uit waren een groot rijk te stichten. Ik weet niet of ze zich ooit hadden kunnen voorstellen dat het zo'n groot en langdurig rijk zou worden, maar wel weet ik dat je voor het realiseren van een dergelijk rijk een zeer goedwerkend belastingverzemlingssysteem moet hebben. Daarom was het noodzakelijk dat deze nomadische Turken voor een gesetteld bestaan moesten kiezen.
pi_74066672
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja backstabben. Dat is, als jij in Europa vecht om onderdrukking te bestrijden er iemand in je rug komt prikken. Turkmenen kozen overgrote deel voor hun kant? En waar is je bron daarvoor?

Ik vind het terecht dat Turken hun nomadische bestaan moesten opgeven. Je gaat er niets mee bereiken, en om machtig te worden als Moslims, voor de Islam is het maar goed dat ze gesettled zijn, anders waren we verpletterd.

En het overgrote gedeelte van Turken waren en zijn Soennitisch, in Azerbaican en Perzië zijn ze geforceerd. Wij zijn altijd Soennitische heersers geweest en eigenlijk is Perzië niet eens zo gek heel lang Shi'itisch.
Je mening over dat je het goed vindt dat nomadische Turkmenen werden gedwongen om te assimileren zegt genoeg. Ik heb geen behoefte om verder op je te reageren. Het zal dan ook geen nut hebben omdat we te verschillend denken, jij zal appel zeggen en ik peer.
pi_74066676
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je mening over dat je het goed vindt dat nomadische Turkmenen werden gedwongen om te assimileren zegt genoeg. Ik heb geen behoefte om verder op je te reageren. Het zal dan ook geen nut hebben omdat we te verschillend denken, jij zal appel zeggen en ik peer.
peer.

Bronnen. Kom op. Soms moet je iets doen voor het geheel. Zie ook post van Magni.
pi_74066688
Hallo Turken.

Hoe noemen jullie hagelslag in het Turks?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2009 01:14:44 ]
pi_74066693
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:11 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het Ottomanen er op uit waren een groot rijk te stichten. Ik weet niet of ze zich ooit hadden kunnen voorstellen dat het zo'n groot en langdurig rijk zou worden, maar wel weet ik dat je voor het realiseren van een dergelijk rijk een zeer goedwerkend belastingverzemlingssysteem moet hebben. Daarom was het noodzakelijk dat deze nomadische Turken een voor gesetteld bestaan moesten gaan.
Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.

Trouwens, Turk werd altijd gebruikt als scheldwoord. De Ottomanen noemden de Turken ook wel ezels.
pi_74066721
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Klopt. Vanuit hun oogpunt snap ik het wel. Maar het komt neer op het feit dat de echte Turken niet meer pasten bij de Ottomaanse cultuur en daarom werden gedwongen om hun cultuur op te geven. En het is dan ook niet zo raar dat in oude volksverhalen Ottomanen zo worden zwart gemaakt door de Turken.

Trouwens, Turk werd altijd gebruikt als scheldwoord. De Ottomanen noemden de Turken ook wel ezels.

HAhahahaha omdat één of andere josti slecht heeft geschreven over de Osmanen vonden alle Turken de Osmanen niet goed, en nog meer fabeltjes over dat Osmanen Turken ezels noemden. Ze waren overgroot zelf Turks josti. En de elite-taal was ook Turks. Dus degene die dat zeiden spraken Turks, maar vonden zichzelf wel ezels. Ga even nadenken kom op
pi_74066724
Burakius,

Ziya Gokalp heeft veel geschreven over de Turk-Osmanli relaties. En nog wel meer Turkologen, maar Ziya Gokalp zal vast wel bekend zijn bij jou.
pi_74066740
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:17 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius,

Ziya Gokalp heeft veel geschreven over de Turk-Osmanli relaties. En nog wel meer Turkologen, maar Ziya Gokalp zal vast wel bekend zijn bij jou.
Ik ben het eens met een persoon die zegt, dat de correcte Osmaanse geschiedenis nog steeds niet is geschreven. Zelf heb ik mijzelf vol laten gieten met Ekmeleddin Ihsanoglu.
pi_74066767
Jij bent iemand die meer waarde hecht aan de Islam en je bent bereid om je cultuur en etniciteit daarvoor op te geven (alhoewel ik niet snap wat het opgeven van een nomadenbestaan te maken heeft met de Islam, maar goed). Ik daarentegen hecht meer waarde aan taal, cultuur en etniciteit. Dus daarom zal een discussie niet veel nut hebben.
pi_74066792
Ik beloof je dat ik hier binnenkort dieper op in ga. Dan zal ik ook met bronnen komen. Het is nu laat
pi_74066819
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik had wel beter van je verwacht Bortecinem.

Omdat typen zo lang duurt, kopieer ik even een bericht van mij m.b.t. dit onderwerp uit een ander forum, in de hoop dat je Turks goed genoeg is om het te begrijpen.
quote:
Öncelikle, bazi tarih ve fikih kitaplarinda geçen 'Etrak-i bi idrak' tabiri, yani ''idraksiz Türk'', bütün Türk toplumuna degil, ondan daha ziyade göçebe halinde yasayan ve genellikle avamdan olan bazi Türkmenler ile Anadolu'da Siilerin tahrikiyle isyan eden Celaliler için kulanilmistir. Benzeri tabirler Osmanli'nin yikimina sebep olan baska isyanci gruplar için de kullanilmistir, örnegin 'Ekrad-i bi idrak' (''idraksiz Kürt''), 'Kizilbas-i Evbas' (''Kizilbas rezili''), 'cema'at-i kalles', 'seytan kulu', vesayre. Bununla Türklerin veya Kürtlerin idrakli veya idraksiz olanlarinin bulunacagini ve isyan eden gruplara bu sifatin verildigini hemen anlamak mümkündür. Bu sifatlarin bütün bir millet için kullanildigini söylemek yanlistir.
Bunun yanisira, Türk milletine düsman olan bir devlet resmi dilini Türkçe eylemez, topladigi Hiristiyan çocuklarini ahlak ve lisan ögrenmek üzere Türk ailelerine vermez, 'Sultanu Selatin'il-Arab ve'l-Acem ve't-Türk' ünvanini sahiplenmez, kanunnamelerinde 'Türk' kelimesini 'Müslüman' ile es anlamli olarak kullanmaz, marslarinda Türk milletini 'kahraman' diye övmez...
Yüksek makamlarin, mevkilerin sadece, veya genellikle, Türk olmayanlara verildigi de bir yalandir. Ister asagidaki 'Osmanli'daki Vezir-i Azam'lar' listesine bir göz atin. Tarih boyunca en çok Vezir-i Azam ve Kaptan-i Derya Türklerden çikmistir.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ottoman_Grand_Viziers
pi_74066878
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:14 schreef zarGon het volgende:
Hallo Turken.

Hoe noemen jullie hagelslag in het Turks?
Hagılsılak?

Ik zeg in ieder geval gewoon hagelslag (op z'n Nederlands).
pi_74066952
Ik open later wel een topic over dit onderwerp. En dan ga ik er dieper op in.

[ Bericht 47% gewijzigd door Bortecinem op 26-10-2009 02:03:41 ]
pi_74067050
Wacht? Waar is deel 151
pi_74067057
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:48 schreef xminator het volgende:
Wacht? Waar is deel 151
Vol.
pi_74067103
ooooh wat is het toch fiiiiiiiiiiiiiiiiiiijn om voor Fener te ziiiiiiiijjjnn, lalalalalalalalaaaaaaaa
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_74081555
Gül is in Servië en Recep Tayib Erdogan in Iran. Ik hou echt van hun! Turkije verbeterd nu overal relaties! Echt super dit!
pi_74081880

Eiffeltoren kleurt rood-wit.

pi_74081950

pi_74083807
ik heb het vorige topic uitgelezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74084939
pi_74087110
lelijke fotoshop
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_74091327
Avond.
pi_74092079
Goedenavondd
pi_74092206
goedenavond
Ik ben een pure Turk.
pi_74093811
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
goedenavond
Alles goed?
pi_74094032
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Alles goed?
ja met jou?
Ik ben een pure Turk.
pi_74094135
Ook

Ik heb me net pas aangemeld voor een opleiding die volgende al maand begint
pi_74094239
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef Bortecinem het volgende:
Ook

Ik heb me net pas aangemeld voor een opleiding die volgende al maand begint
Als je zeker weet dat je het op tijd hebt gedaan, maakt het toch niets uit. Je doet wel rustig aan
SPW ging je toch doen?
Ik ben een pure Turk.
pi_74094332
Ik heb woensdag een tentamen. We dachten met zijn allen dat het vrijdag was
pi_74094342
Er is volgens mij geen deadline voor inschrijvingen, maar we zien wel. Ja weetje, ik wil geen SPW gaan doen. Maar ik heb een diploma nodig om naar het HBO te gaan. Hiermee ben ik binnen 1 jaar klaar
pi_74094354
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef Burakius het volgende:
Ik heb woensdag een tentamen. We dachten met zijn allen dat het vrijdag was
Kaymis
pi_74094366
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef Bortecinem het volgende:
Er is volgens mij geen deadline voor inschrijvingen, maar we zien wel. Ja weetje, ik wil geen SPW gaan doen. Maar ik heb een diploma nodig om naar het HBO te gaan. Hiermee ben ik binnen 1 jaar klaar
Wel zonde dat je het niet eerder hebt gedaan, want je bent toch ook een keer gestopt met een opleiding?
Ik ben een pure Turk.
pi_74094423
Ik ben al 2 keer gestopt
pi_74094465
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben al 2 keer gestopt
2 jaar weggegooid of meer?
Was je 17 toen je klaar was met de middelbare
Ik ben een pure Turk.
pi_74094481
weet jij of ik op de pc een wekker kan instellen?
Ik ben een pure Turk.
pi_74094571
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:21 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

2 jaar weggegooid of meer?
Was je 17 toen je klaar was met de middelbare
Nee, 16. Ik heb eerst een jaar toerisme gedaan, vond ik niks. En daarna 2 jaar Juridisch, uiteindelijk ook mee gekapt..
pi_74094585
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
weet jij of ik op de pc een wekker kan instellen?
Nee
pi_74094633
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee, 16. Ik heb eerst een jaar toerisme gedaan, vond ik niks. En daarna 2 jaar Juridisch, uiteindelijk ook mee gekapt..
Zijn het zulke stomme opleidingen? Dan kan ik alvast de mensen die het willen doen waarschuwen. Een tijdje terug wilde iedereen naar de hotelschool
Ik ben een pure Turk.
pi_74094687
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee
Allebei m'n wekkers doen het niet, ik moet een uur ofzo wachten totdat ze reageren .
Ik ben een pure Turk.
pi_74094703
Nee, nee! Het lag niet aan de opleidingen maar aan mijn motivatie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')