Haklı olduğun mücadeleden korkma! Bilesin ki atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli (korkusuz, pervasız, kahraman, gözüpek) derler.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:46 schreef Bortecinem het volgende:
Kijk hoe de Zeybek Turken dachten over Osmanli..![]()
Osmanlı yiğit basandır.
Osmanlıya güven olmaz.
Osmanlı düzde tavşanı araba ile avlar.
Osmanlı ocak söndürür, yiğit harcar.
Tja dat vndt jij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:49 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, natuurlijk. Logisch dat de grootste slachtoffers van de Ottomanen de Turkmen-Kizilbas Turken waren
Ik heb nou even geen bron bij de hand. Maar volgens veel Turkologen hebben de Kizilbash-Turkmenler het meest geleden onder de Ottomanen. En zoals je het zelf al zegt, het is niet makkelijk om zo'n groot rijk bij elkaar te houden. Maar snap je de aversie naar de Ottomanen van de Turkse kant dan ook?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tja dat vndt jij.
Op Westerse fora lees ik dat de christenen de grootste slachtoffers waren.
Armenen vinden dat zij de slachtoffes waren en Arabieren vinden dat ook weer.
Dat krijg je nou eenmaal met zo een multicultureel rijk.
Nee. Ze hebben verdiend wat ze hebben gekregen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb nou even geen bron bij de hand. Maar volgens veel Turkologen hebben de Kizilbash-Turkmenler het meest geleden onder de Ottomanen. En zoals je het zelf al zegt, het is niet makkelijk om zo'n groot rijk bij elkaar te houden. Maar snap je de aversie naar de Ottomanen van de Turkse kant dan ook?
Zeybek, Karamanogullari, Karakoyunlular, Akkoyunlular, Varsaklar vs. bunlarin hepsi suclu, Osmanli sucsuz.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:52 schreef Burakius het volgende:
Als die Zeybekjes nou niet zo gingen moorden en platbranden, waren ze misschien wel gespaard.
Verklaar u nader.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:53 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben verdiend wat ze hebben gekregen.
Jup ik snap het wel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb nou even geen bron bij de hand. Maar volgens veel Turkologen hebben de Kizilbash-Turkmenler het meest geleden onder de Ottomanen. En zoals je het zelf al zegt, het is niet makkelijk om zo'n groot rijk bij elkaar te houden. Maar snap je de aversie naar de Ottomanen van de Turkse kant dan ook?
Zeybeken zijn de Turken die in het Egische gebied leven (Izmir, Denizli, Afyon enz.)quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:52 schreef IHVK het volgende:
Wie zijn de Zeybek nou weer? Al die oude koeien uit de sloot vandaag.
Hm daar woonden toen toch gigantisch veel Grieken?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zeybeken zijn de Turken die in het Egische gebied leven (Izmir, Denizli, Afyon enz.)
Er zijn zoveeeel bronnen, en met een beetje logisch nadenken kom je er zelf ook wel. Ik zie het Ottomaanse Rijk als een Islamitisch Rijk gesticht door Turken. Maar dat was dan ook het enige wat Turks was. De stichters.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:54 schreef IHVK het volgende:
Jullie praten over iets wat zolang geleden is, en waar we waarschijnlijk nooit echt achter zullen komen wat écht is gebeurd.
Niet zo nuttige discussie.
Ah, de truuc der opsommingen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zeybek, Karamanogullari, Karakoyunlular, Akkoyunlular, Varsaklar vs. bunlarin hepsi suclu, Osmanli sucsuz.
Dus? In Karaman-Konya ook. In Sivas en omgeving woonden weer veel Armenen. En zo kan ik wel uren doorgaan. Feit blijft dat Zeybekken een Turkmeens volk zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm daar woonden toen toch gigantisch veel Grieken?
Wel verdiend. In een oorlog dien je je te verdedigen. Wat verdienen ze dan als ze dorpen slachten?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:57 schreef IHVK het volgende:
Sowieso heeft niemand iets verdiend.![]()
Dat is een morele etiket dat je ergens aan plakt.
Als die groepen niet waren onderworpen, had het Rijk wellicht nooit zo groot kunnen worden. Blijkbaar was het noodzakelijk om een wereldmacht te worden. Daarnaast hebben de Ottomanen niet alleen (opstandige) Turken ('Etrak-i bi idrak') bestreden, maar ook (opstandige) Koerden, Arabieren en Grieken. Ze deden dit echt niet om dat ze een hekel hadden aan Turken (wat ze n.b. zelf waren).quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zeybek, Karamanogullari, Karakoyunlular, Akkoyunlular, Varsaklar vs. bunlarin hepsi suclu, Osmanli sucsuz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |