Ik stel me een gezicht voor bij hoe je dit zegt. Bij de rest ook.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:51 schreef Bortecinem het volgende:![]()
![]()
Nediyon olm.
Ga gewoon terug naar Mongolie ofzo.
Het "Turk" zijn verbindt ons, ookal is de kans groot dat ik niet helemaal Turk ben. Ik ben iig geen Armenierquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
Uhahaha oke back to reality. Ne mutlu Turkum diyene
Stop eens met die identiteitscrisis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het "Turk" zijn verbindt ons, ookal is de kans groot dat ik niet helemaal Turk ben. Ik ben iig geen Armenier
Het is geen identiteitscrisis, ik heb al eerder aangegeven dat het me niets zou uitmaken, het verandert niets voor m'n gevoel, maar ik wil wel weten waar ik vandaan kom. Ik zei daarom ook tegen Borticinem het Turk zijn verbindt ons.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Stop eens met die identiteitscrisis.Als jij jezelf Turk voelt/vindt, ben je ook een Turk. Het Turk-zijn is mijns inziens meer iets cultureels dan etnisch. Zo zou het in ieder geval moeten zijn, vind ik.
Geweest, is wel leuk..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Zijn er hier mensen van plan om naar 'Nefes' te gaan?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:39 schreef Min-e het volgende:
[..]
[..]
Bemoei jullie er even lekker niet mee. Gewoon doorgaan met de geschiedenislessen.
Nope, niet dat ik weet. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Bij www.23andme.com kun je zo'n test laten doen. Het is een Amerikaanse bedrijf en was een tijdje terug bij Oprah te gast, daar legden ze alles uit over hoe zo'n test werkt (die test is er ook om te testen op welke ziektes je kans loopt om te krijgen). Het kost iets van 300 euro. Overigens zegt die test niks/weinig over het 'Turk' zijn. Maar wel erg interessant. Ik wil het namelijk ook al heel erg lang.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:23 schreef Ayca het volgende:
Zou je zo'n haplogroep test gewoon in het ziekenhuis kunnen doen?
wel benieuwd naar eigenlijk
Hmm nou laat dan maar 300 euro vind ik iets te duurquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nope, niet dat ik weet. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Bij www.23andme.com kun je zo'n test laten doen. Het is een Amerikaanse bedrijf en was een tijdje terug bij Oprah te gast, daar legden ze alles uit over hoe zo'n test werkt (die test is er ook om te testen op welke ziektes je kans loopt om te krijgen). Het kost iets van 300 euro. Overigens zegt die test niks/weinig over het 'Turk' zijn. Maar wel erg interessant. Ik wil het namelijk ook al heel erg lang.
Wat zegt zo'n test allemaal, behalve welke ziektes je kan krijgen? Ik weet niet waar ik m'n geld aan moet uitgeven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nope, niet dat ik weet. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Bij www.23andme.com kun je zo'n test laten doen. Het is een Amerikaanse bedrijf en was een tijdje terug bij Oprah te gast, daar legden ze alles uit over hoe zo'n test werkt (die test is er ook om te testen op welke ziektes je kans loopt om te krijgen). Het kost iets van 300 euro. Overigens zegt die test niks/weinig over het 'Turk' zijn. Maar wel erg interessant. Ik wil het namelijk ook al heel erg lang.
Ik denk dat zoals bij vele DNA testen je Y-Chromosoom (DNA vaderskant) en je mtDNA (DNA moederskant) wordt onderzocht, en je zo dus een uitslag krijgt, alleen weet ik niet hoe specifiek de test van 23andme is. Ik heb er bijvoorbeeld niks aan als ze met een uitslag komen met 20% Europees, 10% Aziatisch en 70% Afrikaans. Het DNA profiel van een Indiėr is niet hetzelfde als die van een Vietnamees, of die van een Marokkaan als die van een Ethiopiėr. Als het zo is dat je de uitslag krijgt in type haplogroepen, dan heb ik het geld er wel voor over. Bijvoorbeeld, haplogroep J2 is Semitisch, J1 is Neolithisch en R1b is typisch West-Europees (Germaans). Zo heb je veel meer inzichtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat zegt zo'n test allemaal, behalve welke ziektes je kan krijgen? Ik weet niet waar ik m'n geld aan moet uitgeven.
Ja, het is ook wel duur. Maar ik heb het er wel voor over.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:32 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hmm nou laat dan maar 300 euro vind ik iets te duur
Hmm ja als het een goede test is misschien wel, maar dan moet ik wel 2 maanden daarvoor werkenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, het is ook wel duur. Maar ik heb het er wel voor over.
Ik wil het wel doen, maar m'n ouders gaan zeggen "kizim, bizden zenginsin"quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik denk dat zoals bij vele DNA testen je Y-Chromosoom (DNA vaderskant) en je mtDNA (DNA moederskant) wordt onderzocht, en je zo dus een uitslag krijgt, alleen weet ik niet hoe specifiek de test van 23andme is. Ik heb er bijvoorbeeld niks aan als ze met een uitslag komen met 20% Europees, 10% Aziatisch en 70% Afrikaans. Het DNA profiel van een Indiėr is niet hetzelfde als die van een Vietnamees, of die van een Marokkaan als die van een Ethiopiėr. Als het zo is dat je de uitslag krijgt in type haplogroepen, dan heb ik het geld er wel voor over. Bijvoorbeeld, haplogroep J2 is Semitisch, J1 is Neolithisch en R1b is typisch West-Europees (Germaans). Zo heb je veel meer inzicht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |