quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:ACT-F
...
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:GoeRoe86
...
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:Min-e
...
quote:msnk
...
quote:RoW-0
...
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Mja, maar zo zal 30% van de woordjes die je gebruikt Arabisch zijn. Het is gewoon een deel van onze cultuur, geloof (genoeg hadith te vinden, waarin staat dat selam vermek belangrijk is).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je kunt het ook naar het Turks vertalen, dan is het niet minder mooi. Als jij Arabisch een mooie taal vind en daarom liever in het Arabisch groet, dan is dat aan jou. Maar ik groet wel gewoon in het Turks
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:31 schreef Min-e het volgende:
[..]
Mijn moeder vraagt in de Turkse pastane: bir kilo koekjes.
Ik ging heeeelemaal kapot.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
M'n nichtje en zusje hebben zo scheef Turks gesproken in Turkije, we werden uitgelachen. Die man zei praat dan Engels, dan verstaan we elkaar of kun je dat ook niet? Leren jullie niets? Uiteindelijk kende ik beter Engels dan hij
Dat klopt, maar wanneer ik weet dat ik iets ook in het Turks kan zeggen, dan doe ik dat. Ik probeer zoveel mogelijk Arabische woorden te vervangen door Turksequote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
Mja, maar zo zal 30% van de woordjes die je gebruikt Arabisch zijn. Het is gewoon een deel van onze cultuur, geloof (genoeg hadith te vinden, waarin staat dat selam vermek belangrijk is).
Maarja of je nou selamüm aleyküm zegt of Assalamu aleykum. De intentie is goed![]()
Trouwens zeggen Arabieren zelf meestal gewoon: selam aleyk.
Ik ben daar wel voorzichtig mee. Ik probeer het juist Arabisch te houden. Zal even zoeken naar hadithquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wanneer ik weet dat ik iets ook in het Turks kan zeggen, dan doe ik dat. Ik probeer zoveel mogelijk Arabische woorden te vervangen door Turkse![]()
Staat er in die hadith ook dat 'Selam vermek' perse in het Arabisch moet? Dacht het niet.
Meestal 5-6 weken naar mijn woonplaats. Soms gaan we ook een weekje naar een badplaats als Antalya. Maar over het algemeen wordt de vakantie doorgebracht met familie in Adana-Kozan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
Waar gaan jullie vooral heen als jullie in Turkije zijn? Of veel verschillende plaatsen? Wat doen jullie in Turkije?
Schiet me te binnen. Je heb toch die benzinestation "Nigaz" (spreek uit Niggazquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef zarGon het volgende:
Blikje cola is in het Turks kutu cola. Maar ik zeg 'bliki'..
Istanbul, Bolu, Ankara.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
Waar gaan jullie vooral heen als jullie in Turkije zijn? Of veel verschillende plaatsen? Wat doen jullie in Turkije?
Je wilt weten hoe een Tatar/Tjetjeen/Yörek/Normaal-Turk ofzo eruit ziet?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:45 schreef Min-e het volgende:
Burakius we missen jouw kinderfoto's. Wil nou wel eens weten hoe een tartaar er dan uitziet.
Wat bedoel je met voorzichtig?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben daar wel voorzichtig mee. Ik probeer het juist Arabisch te houden. Zal even zoeken naar hadith
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:45 schreef Min-e het volgende:
Burakius we missen jouw kinderfoto's. Wil nou wel eens weten hoe een tartaar er dan uitziet.
Het is zo irritant als je een woord gebruikt waarvan je denkt dat het goed is. In Turkije ging ik met m'n nicht iets halen, maar de verkoper dacht dat we bij iemand anders hoorden. Wij wilden die man duidelijk maken dat het apart gerekend moest worden, wij zeiden "apart", met een Turkse uitspraak en dachten toen dat het goed was. Ik begrijp nu echt niet hoe we er ooit bij zijn gekomen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef zarGon het volgende:
Blikje cola is in het Turks kutu cola. Maar ik zeg 'bliki'..
Ik probeer altijd één stad te pakken met historie. Vorige keer was dit Bursa bijvoorbeeld. Maar standaard gaan we naar Ankara en Aksaray. Waar ik het liefst ben. In mijn eigen Tataarse dorpquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik had toen al rimpelsquote:
Jij bent toch redelijk trots op je Tatar herkomst? Vraag me af hoe het komt dat je daar zo zeker van bent, het is namelijk heel lastig om dat uit te zoeken in Turkse archieven.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je wilt weten hoe een Tatar/Tjetjeen/Yörek/Normaal-Turk ofzo eruit ziet?
Dit jaar was de laatste badvakantie voor mij, ik verheug me echt op de volgende vakantie. Gewoon Kirsehir en Ankaraquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Meestal 5-6 weken naar mijn woonplaats. Soms gaan we ook een weekje naar een badplaats als Antalya. Maar over het algemeen wordt de vakantie doorgebracht met familie in Adana-Kozan.
Wij gaan standaard naar Samsun en Trabzon. En daarna nog verschillende plaatsten (dit jaar naar Ankara en Izmir)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
Is er nog een stad met (belangrijke) historie in de buurt van Ankara/Kirsehir?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:47 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik probeer altijd één stad te pakken met historie. Vorige keer was dit Bursa bijvoorbeeld. Maar standaard gaan we naar Ankara en Aksaray. Waar ik het liefst ben. In mijn eigen Tataarse dorp
Heel simpel. Mijn vader zijn kant is slechts 100 jaar pas in Turkije. Mijn vader zijn dorp weet dus nog hoe het in Turkije is gekomen (dat is een apart verhaal trouwens over de held "karabiber Osman". Het hele dorp is Tataars trouwens. Die vind je nogal veel rond de "tuz gölü". Wij zijn dan wel Kirim-Tatarlar , dus niet te vergelijken met de Kazan-Tataren enzo. Tja het is gewoon 100% zekerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:49 schreef Min-e het volgende:
[..]
Jij bent toch redelijk trots op je Tatar herkomst? Vraag me af hoe het komt dat je daar zo zeker van bent, het is namelijk heel lastig om dat uit te zoeken in Turkse archieven.
Is het je typische uiterlijk?
Aksaray heb je begraafplaats waar meer dan 7000 evliya's schijnen begraven te zijn. Verder heb je in Ankara natuurlijk tal van gedoe. Je heb natuurlijk die vallei in de buurt van Aksaray met Byzantijnse dingetjes. Verder ben je in de buurt van Konya op zich. Je heb in Aksaray zelf een moskee gemaakt door Seltsjoeken.Vast wel nog meerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Is er nog een stad met (belangrijke) historie in de buurt van Ankara/Kirsehir?
Interessant, wij zijn van wit-russen afkomstig. Niet eens altijd moslim geweest. Vroeger was de familie achternaam: Dönük, maw "bekeerd".quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Heel simpel. Mijn vader zijn kant is slechts 100 jaar pas in Turkije. Mijn vader zijn dorp weet dus nog hoe het in Turkije is gekomen (dat is een apart verhaal trouwens over de held "karabiber Osman". Het hele dorp is Tataars trouwens. Die vind je nogal veel rond de "tuz gölü". Wij zijn dan wel Kirim-Tatarlar , dus niet te vergelijken met de Kazan-Tataren enzo. Tja het is gewoon 100% zekerEn als je mijn oma etc. ziet, dan zie je ook wel het verschil met de "Turkse bevolking".
En jij heette eigenlijk Natascha..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:55 schreef Min-e het volgende:
[..]
Interessant, wij zijn van wit-russen afkomstig. Niet eens altijd moslim geweest. Vroeger was de familie achternaam: Dönük, maw "bekeerd".
En idd veel familieleden zien er best Russisch uit.
Vet, misschien hebben mijn voorouders wel eens met de jouwe gevochtenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:55 schreef Min-e het volgende:
[..]
Interessant, wij zijn van wit-russen afkomstig. Niet eens altijd moslim geweest. Vroeger was de familie achternaam: Dönük, maw "bekeerd".
Konya zouden we misschien al, maar ik wil ook nog naar het westen voor een vriendin. Mag vast niet, maar zie het dan nog wel. Begraafplaats ga ik gewoon voor familie.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:53 schreef Burakius het volgende:
[..]
Aksaray heb je begraafplaats waar meer dan 7000 evliya's schijnen begraven te zijn. Verder heb je in Ankara natuurlijk tal van gedoe. Je heb natuurlijk die vallei in de buurt van Aksaray met Byzantijnse dingetjes. Verder ben je in de buurt van Konya op zich. Je heb in Aksaray zelf een moskee gemaakt door Seltsjoeken.Vast wel nog meer
Kort samengevat:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:57 schreef Bortecinem het volgende:
Oha. Kun je het kort samenvatten? In de vorige Turken topic heb ik al laten weten dat mijn Turks niet al te best is(Trouwens, ik geloof niet in hadiths, maar toch wil ik weten wat er staat).
In Oost-Europa heb je heel veel Turkse stammen wonenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:55 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat je dat zomaar eruit flapt op een openbaar forum!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:56 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
En jij heette eigenlijk Natascha..
Selam, oftewel groet iemand. De Turkse vertaling van Selam is toch niet minder? Het komt op hetzelfde neer, waarom dan perse in het Arabisch?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Kort samengevat:
Geef selam. Het is je recht als Moslim om selam terug te krijgen. Het is het mooiste wat je kunt doen als groet.
(zoiets is natuurlijk niet echt goed samen te vatten. Beste is die hadis maar ontcijferen dan. Zo moeilijk zijn ze toch niet:?)
Correcter. Zoals de profeet (vzmh) het heeft gedaan is dé perfecte manier. Maar zoals ik al zei is je intentie alls betekenend natuurlijkquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Selam, oftewel groet iemand. De Turkse vertaling van Selam is toch niet minder? Het komt op hetzelfde neer, waarom dan perse in het Arabisch?
Jij hebt me nog meer zin laten krijgen in m'n vakantie, ik ga meer opzoek naar m'n afkomstquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
In Oost-Europa heb je heel veel Turkse stammen wonen
Haha, Min-e is dönme.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:55 schreef Min-e het volgende:
[..]
en eigenlijk ben je van de Russische geheime dienst KGB en bespioneer je Turken op FOK!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:58 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat je dat zomaar eruit flapt op een openbaar forum!
Zou an-sich wel ideaal zijn ja... sterker nog in het Kuraish-dialect als het zou kunnen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:00 schreef Bortecinem het volgende:
De profeet sprak alleen maar in het Arabisch, moeten we nu allemaal Arabisch gaan praten?
Haha! You go girlquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij hebt me nog meer zin laten krijgen in m'n vakantie, ik ga meer opzoek naar m'n afkomst
Let's kick herquote:
OMG. Niet te geloven dit.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:01 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zou an-sich wel ideaal zijn ja... sterker nog in het Kuraish-dialect als het zou kunnen.
Je zus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:00 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Met mijn zus. Ik heb die schoenen nog!
We'll let's see how you are going to misinterpet my words .quote:
Hoezo?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ben er in ieder geval meer zeker van dat ik niet deels Koerdisch ben
Je reageert echt zo van OMGquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
Hoe moet ik het interpreteren meneer Tatar, vertel het eens?
Ik heb lange tijd aangehoord dat iemand uit m'n familie een Koerd is, maar het blijkt niet waar te zijn.quote:
Mijn oma aan moeders zijde vertelde verhalen dat ze moesten vluchten voor de Russen. De hele bevolking uit een stad weggevlucht voor een paar dagen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Vet, misschien hebben mijn voorouders wel eens met de jouwe gevochten
Mijn oma zei altijd trouwens dat de Wit-Russen aardige Russen waren, maar de Moskou-Russen wreed. Dacht is wel ff interessant
Hahaha klopt! Ik noem Trabzonlular ook altijd Rum donmeleriquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
Trouwens voor degenen uit Trabzon: Grote kans dat je een Griekse Moslim bent XD
Diezelfde profeet zei dat de verschillende culturen en talen er zijn om van elkaar te leren, niet om jezelf er in te assimileren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je reageert echt zo van OMG. Als je de profeet (vzmh) perfect wil nadoen is het toch het beste om Arabisch te spreken. Wat is daar zo raar en OMG aan
.
Hadith graag (alhoewel ik al weet op welke je doelt). Post em maarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Diezelfde profeet zei dat de verschillende culturen en talen er zijn om van elkaar te leren, niet om jezelf er in te assimileren.
Een groot gedeelte van mijn vaders kant is blond en hebben blauwe ogen (ja, ze komen uit Trabzon). Maar ik meende mij te herinneren dat mijn vader juist iets had over Syriërs. Maargoed, dat weet ik dus niet helemaal. Ik vraag het anders wel aan hem morgen. (als ik het niet vergeetquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
Trouwens voor degenen uit Trabzon: Grote kans dat je een Griekse Moslim bent XD
Als jij weet op welke ik doel, waarom zou ik hem dan postenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hadith graag (alhoewel ik al weet op welke je doelt). Post em maar
Ja bij ons zijn er veel naar siberië toe gestuurd. Karabiber Osman trouwens was pas super. De man is ontsnapt van een eiland (tussen Finland en Rusland --> Solovki). De man was kreupel, maar heeft van Krim tot Armenië GELOPEN naar Turkije. Wat een buffel. En ja hij moest omlopen ook nog.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Min-e het volgende:
[..]
Mijn oma aan moeders zijde vertelde verhalen dat ze moesten vluchten voor de Russen. De hele bevolking uit een stad weggevlucht voor een paar dagen.
Onze roots liggen veel verder weg, maar toch een leuk compliment van je oma.
Ondersteun je uitspraakquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als jij weet op welke ik doel, waarom zou ik hem dan posten![]()
Nogmaals, ik heb niks met hadiths.
Alsof alle Grieken blond haar en blauwe ogen hebben. Ik maakte maar een grap over die Rum donmeleri. Degene die van oorsprong Grieks zijn weten dat zelf wel, ze hebben vaak opa's en oma's die Grieks spreken. Verder hebben er in Trabzon en omgeving veel Cuman Turken gevestigd, dit zelfs voordat de Grieken zich er vestigden. Cuman betekent overigens blank en die Turken stonden bekend om hun blonde haren en blauwe ogen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Julis het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van mijn vaders kant is blond en hebben blauwe ogen (ja, ze komen uit Trabzon). Maar ik meende mij te herinneren dat mijn vader juist iets had over Syriërs. Maargoed, dat weet ik dus niet helemaal. Ik vraag het anders wel aan hem morgen. (als ik het niet vergeet)
Schrik niet als hij opeens zegt: Ja zoon wij zijn GRieks! En dat je dan Yaourti, Karpuzi, Kebabi, Baklavi, Halva en andere meuk moet eten!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Julis het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van mijn vaders kant is blond en hebben blauwe ogen (ja, ze komen uit Trabzon). Maar ik meende mij te herinneren dat mijn vader juist iets had over Syriërs. Maargoed, dat weet ik dus niet helemaal. Ik vraag het anders wel aan hem morgen. (als ik het niet vergeet)
Aha ok, ik weet wel bijna zeker dat er iemand in mijn familie Koerd is, namelijk de opa van mijn moeder, mijn opa is ook best donker en mijn oma heel licht en heeft lichte ogen. Mijn moeder is daar dan een mixje van. Ik lijk ook best op mijn moeder, tenminste dat zegt iedereenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb lange tijd aangehoord dat iemand uit m'n familie een Koerd is, maar het blijkt niet waar te zijn.
Jij bent echt aan het mierenneuken. Maar goed, hier heb je hem:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ondersteun je uitspraakJe beweer iets, dan wil ik het bewijs ook zien graag.
Geweldig! Dat soort verhalen moeten we eigenlijk eens opschrijven. Zou jammer zijn als dat verloren zou gaan, bij ons is er ook heel wat mooie familie historie te vertellen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja bij ons zijn er veel naar siberië toe gestuurd. Karabiber Osman trouwens was pas super. De man is ontsnapt van een eiland (tussen Finland en Rusland --> Solovki). De man was kreupel, maar heeft van Krim tot Armenië GELOPEN naar Turkije. Wat een buffel. En ja hij moest omlopen ook nog.
Ja het boek dat is geschreven door hemzelf is niet meer te vinden in het dorp. Slechts in de staatsbibliotheek ofzoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Min-e het volgende:
[..]
Geweldig! Dat soort verhalen moeten we eigenlijk eens opschrijven. Zou jammer zijn als dat verloren zou gaan, bij ons is er ook heel wat mooie familie historie te vertellen.
Haha, dat maakt niet uitquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Alsof alle Grieken blond haar en blauwe ogen hebben. Ik maakte maar een grap over die Rum donmeleri. Degene die van oorsprong Grieks zijn weten dat zelf wel, ze hebben vaak opa's en oma's die Grieks spreken. Verder hebben er in Trabzon en omgeving veel Cuman Turken gevestigd, dit zelfs voordat de Grieken zich er vestigden. Cuman betekent overigens blank en die Turken stonden bekend om hun blonde haren en blauwe ogen.
En waarom een stam (uiterlijk verschil) opeens een ander uiterlijk krijgen als het Arabisch zou spreken?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij bent echt aan het mierenneuken. Maar goed, hier heb je hem:
"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen... (Koran 49: 13).
Geen hadith, maar een Koran vers dus.
Hahaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Schrik niet als hij opeens zegt: Ja zoon wij zijn GRieks! En dat je dan Yaourti, Karpuzi, Kebabi, Baklavi, Halva en andere meuk moet eten!
Bijna iedereen uit m'n familie heeft heel donker haar, volle wenkbrauwen en donkere ogen. Donkere huidskleur komt van m'n vaders kant, al heeft m'n vader niet een superdonkere huid. Van mijn vaderskant werd er ook beweerd dat er een koerd in zat, omdat ze "apart" Turks sprak, maar ik ben er vandaag achtergekomen dat het geen koerd is. Ik ben ook een mix van alles, maar dat zie je niet duidelijkquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Ayca het volgende:
[..]
Aha ok, ik weet wel bijna zeker dat er iemand in mijn familie Koerd is, namelijk de opa van mijn moeder, mijn opa is ook best donker en mijn oma heel licht en heeft lichte ogen. Mijn moeder is daar dan een mixje van. Ik lijk ook best op mijn moeder, tenminste dat zegt iedereen
vaatwasserquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:15 schreef Burakius het volgende:
Wow opeens zoveel meisjes hier , moeten jullie niet borden wassen
1 uur 's nachts
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
En waarom een stam (uiterlijk verschil) opeens een ander uiterlijk krijgen als het Arabisch zou spreken?
Interessanter is om de tafsir van de vers erbij te pakken? Elhamdi Yazar doen?
Meisjes.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:14 schreef Julis het volgende:
[..]
Haha. Ik ben trouwens een meisje
.
BÜLENT ERSOY DÜNYA STARI OLACAKTI AMA ÖNÜNÜ KESTİLER!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Burakius het volgende:
Kennen jullie trouwens die mop van:
Hrant Dink öldu , hepimiz Ermeni olduk
Papaz öldu , hepimiz Hristiyan olduk
Asker öldu, hepimiz sehit olduk.
Allah Bülent Ersoy'a uzun ömürler versin.
Alsnog mailen, als je de opdracht nog hebt/al hebt gemaakt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
aaaah
ik moest zaterdag een opdracht inleveren via mail, maar was 't helemaal vergeten![]()
Hahaha een paar jaar terug stuurde iedereen deze via sms naar elkaarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Burakius het volgende:
Kennen jullie trouwens die mop van:
Hrant Dink öldu , hepimiz Ermeni olduk
Papaz öldu , hepimiz Hristiyan olduk
Asker öldu, hepimiz sehit olduk.
Allah Bülent Ersoy'a uzun ömürler versin.
ik moet 'm nog makenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Alsnog mailen, als je de opdracht al/nog hebt.
ablan kurban olsun sanaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Julis het volgende:
Een plaatje mag natuurlijk niet ontbreken bij de Diva.
[ afbeelding ]
Nachtmerrie
Tefsir Muhammed Esed:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Deze koran vers slaat niet alleen op het uiterlijk, maar ook op de verschillende culturen en talen binnen de verschillende volken. Wat zou je anders moeten leren van een zwarte huidskleur?
Ik zeg zaterdag.. ik bedoel ik moest het vrijdag voor 23.59 inleveren. Ik dacht lekker herfstvakantie, ik kan het nog de hele vrijdagmiddag maken.. Het was ook niet zo'n moeilijke opdracht, maar ik was 't gewoon helemaal vergeten. We sluiten dit vak grotendeels dit jaar al af, maar het is vast nog op te halen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:23 schreef Julis het volgende:
[..]
Heb jij geen herfstvakantie? (of is dat niet voor school
)
Oh, zoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:26 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zeg zaterdag.. ik bedoel ik moest het vrijdag voor 23.59 inleveren. Ik dacht lekker herfstvakantie, ik kan het nog de hele vrijdagmiddag maken.. Het was ook niet zo'n moeilijke opdracht, maar ik was 't gewoon helemaal vergeten. We sluiten dit vak grotendeels dit jaar al af, maar het is vast nog op te halen.
De herfstvakantie heeft m'n ritme verpest, ik ben nog niet moe, dit wordt lastig als school weer begintquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:27 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh, zo(ik denk dat ik zo ga slapen
)
Zoals ik al zei misinterpretatie. Je hebt niets een rekening gehouden met de versen ervoor erna. Je hebt het niet vanuit het Arabisch bekeken. Je hebt niet de hadith in acht genomen. En jij wilt dus zeggen dat je het even beter snapt dan een geleerde als Muhammed Esed, Elhamdi Yazar etc.?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:27 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius
Als Allah had gewild dat wij allen Arabisch zouden spreken, dan had hij Arabisch als een wereldtaal gemaakt, en andere talen niet geschapen. Die vers is heel duidelijk, er staat letterlijk 'opdat jullie van elkaar kunnen leren'. Het Arabisch is geen superieure taal, dus er is ook geen reden om je eigen taal op te geven om Arabisch te leren. Nog even en je gaat zeggen dat het verplicht is om Arabisch te leren.
Even al je knip en plak werk daargelaten, jij zegt dus dat een moslim perse Arabisch moet leren?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:29 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zoals ik al zei misinterpretatie. Je hebt niets een rekening gehouden met de versen ervoor erna. Je hebt het niet vanuit het Arabisch bekeken. Je hebt niet de hadith in acht genomen. En jij wilt dus zeggen dat je het even beter snapt dan een geleerde als Muhammed Esed, Elhamdi Yazar etc.?
En Allah is de beste der planners. Als Allah wou dat mensen geen fouten konden maken had hij alleen Melekler gemaakt. Snap je?
Over haar/hem gesproken: Ze/Hij spreekt erg goed Osmanlica!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:30 schreef zarGon het volgende:
Hadden jullie dat trouwens gehoord? De kapsones die ze had toen een fan haar met 'sen' had aangesproken, in plaats van 'siz'?
Dom wicht. Mijn maag draait al om bij het zien van haar gezicht. Wat een gedrocht is ze zeg.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:30 schreef zarGon het volgende:
Hadden jullie dat trouwens gehoord? De kapsones die ze had toen een fan haar met 'sen' had aangesproken, in plaats van 'siz'?
Nee, waar maak je dat op uit mijn argumenten. Is dat wat je wilt lezen? Ik zeg het zou ideaal zijn,maar in de Islam is er geen dwang.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Even al je knip en plak werk daargelaten, jij zegt dus dat een moslim perse Arabisch moet leren?
Nee, maar ik luisterde soms wel naar haar, ik wist niet dat mensen dat zo erg konden vindenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:30 schreef zarGon het volgende:
Lol. Dat is wat ik jou ook probeer te zeggen, dat het niet verplicht is.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee, waar maak je dat op uit mijn argumenten. Is dat wat je wilt lezen? Ik zeg het zou ideaal zijn,maar in de Islam is er geen dwang.
Jah duh:P Vrije wil enzo hahahaaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Lol. Dat is wat ik jou ook probeer te zeggen, dat het niet verplicht is.
Dat denkt ze wel, ja. Ze probeert het wel, maar faalt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Over haar/hem gesproken: Ze/Hij spreekt erg goed Osmanlica!
teflon-huidquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:35 schreef Bortecinem het volgende:
Een Adanali heeft haar proberen te vermoorden. Jammer genoeg hebben de kogel schoten niet mogen baten.
Yufka.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik wil in Turkije zitten en yufka met bulgur eten
wahahahahahahahahsguhasvgdwerjogtjgehegaethatawraagaagargquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:37 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
hee jullie zijn Turks! Dat is toevallig ik ben namelijk ook een dief!
Het is maar een grapje vergeef me
Gij zult gestraft worden door Bülent.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:37 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
Haha, wat voor een uitschot ben je als je geen Turk bent, maar wel een dief.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:37 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
Ja, echt. Ik heb gezegd dat m'n Turks slecht is, maar niet zo slecht hahahaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:45 schreef Bortecinem het volgende:
Bimiyorem, is je nickname echt een fout?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, echt. Ik heb gezegd dat m'n Turks slecht is, maar niet zo slecht hahaha
Mijn opa heeft Koerdische vrienden die echt zo praten. Echt zo grappig he.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:48 schreef zarGon het volgende:
Bilmiyorem, onu yapiyorem. Sen bana yardim ediyore, ben sana yardim ediyore.
M'n neef heeft me wel zo gevonden, hij vroeg wat m'n account was, ik zei een foute Turkse naam, erg snel gevondenquote:
Ik kan het mij voorstellen, ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn opa heeft Koerdische vrienden die echt zo praten. Echt zo grappig he.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
mobiel en pasje op school vergeten, ik haat dit
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:53 schreef ClioSporT het volgende:
Bij mij in het complex (TR) zijn de terreinknechten koerdisch..
Sen kimsinizSiz napiyorsun.
Sen geliyorum
ik gebruik m'n mobiel echt weinig, heb meestal 50 minuten per maand over en nu ik 'm eindelijk een keer nodig heb, is die d'r nietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
@IkBenGeenKloon
Cok guzel. Tepe tepe kullan.
Bij mij ligt gelukkig niets op de grond (als je het letterlijk bedoelde), m'n ouders hadden een nieuw bureau voor me gekocht om de ruimte beter te gebruiken. Ze zeggen nu jaja je gebruikt het goed, heel m'n bureau ligt vol met boeken, m'n moeder vergelijkt mij met onze oude huisartsquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:57 schreef Bortecinem het volgende:
Dat is altijd zo, wanneer je iets nodig hebt kun je het niet vinden. Ik heb een extra geheugenkaart voor mijn camera, herzaman yerlerde surunuyor, heb ik hem nu nodig kan ik hem niet vinden
Ik bedoelde het letterlijk en figuurlijkquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bij mij ligt gelukkig niets op de grond (als je het letterlijk bedoelde), m'n ouders hadden een nieuw bureau voor me gekocht om de ruimte beter te gebruiken. Ze zeggen nu jaja je gebruikt het goed, heel m'n bureau ligt vol met boeken, m'n moeder vergelijkt mij met onze oude huisarts
sağol!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
@IkBenGeenKloon
Cok guzel. Tepe tepe kullan.
Nee, eigenlijk niet. Als ik thee drink op m'n kamer is het lastig om het glas ergens te zetten, zonder dat het omvalt. Omvallen is geen probleem, ik kan het schoonmaken, maar bureau gaat er soms door open. Ook als ik een snelle beweging maak met m'n arm, liggen m'n boeken op de grond.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik bedoelde het letterlijk en figuurlijkHahaha.
Beter dat je bureau er vol mee ligt dan je vloer, toch?
Haha, sapsal :$quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Als ik thee drink op m'n kamer is het lastig om het glas ergens te zetten, zonder dat het omvalt. Omvallen is geen probleem, ik kan het schoonmaken, maar bureau gaat er soms door open. Ook als ik een snelle beweging maak met m'n arm, liggen m'n boeken op de grond.
Ja ik ook.. maar ik ga zo wel, want ik heb het licht nodig en als ik het te laat nog gebruik, worden m'n ouders boos.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:02 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zou eigenlijk moeten slapen maar heb helemaal geen slaap
Ik ben 100% Ottomaans.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:05 schreef Ases het volgende:
Laten we over DNA van Turken praten.
'Hollandse Nederlanders' zijn of Germanic of Pre-Nordic, maar wat zijn Turken nu?
De premier van Turkije, Erdogan is een georgier en de Turkse president ABDullah een Armeneen.
Turkije is de thuisplaats voor vele volkeren, maar waaruit bestaat het Turkse DNA nu precies?
http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml
Olm bu nerden ciktiquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:05 schreef Ases het volgende:
Laten we over DNA van Turken praten.
'Hollandse Nederlanders' zijn of Germanic of Pre-Nordic, maar wat zijn Turken nu?
De premier van Turkije, Erdogan is een georgier en de Turkse president ABDullah een Armeneen.
Turkije is de thuisplaats voor vele volkeren, maar waaruit bestaat het Turkse DNA nu precies?
http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml
Dan ben je dus een Bosnier, Servier, Albanier, Macedonier, Bulgaar, Roemeen, Griek, Koerd, Arabier, Rum, Armenier, Berber, Turkmeen, Azeri, Zaza, Laz, Georgier, Moldavier, Kosovaar en Turk tegelijkertijd. Je voorouders hielden wel van partnerruil zeker, grapje (jwz).quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:16 schreef Ases het volgende:
[..]
Dan ben je dus een Bosnier, Servier, Albanier, Macedonier, Bulgaar, Roemeen, Griek, Koerd, Arabier, Rum, Armenier, Berber, Turkmeen, Azeri, Zaza, Laz, Georgier, Moldavier, Kosovaar en Turk tegelijkertijd. Je voorouders hielden wel van partnerruil zeker, grapje (jwz).
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:16 schreef Ases het volgende:
[..]
Dan ben je dus een Bosnier, Servier, Albanier, Macedonier, Bulgaar, Roemeen, Griek, Koerd, Arabier, Rum, Armenier, Berber, Turkmeen, Azeri, Zaza, Laz, Georgier, Moldavier, Kosovaar en Turk tegelijkertijd. Je voorouders hielden wel van partnerruil zeker, grapje (jwz).
Lazen zijn een aparte volk, toch? Geen Turken per definitie...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:30 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Een Laz is overigens gewoon een Turk..
Ja maar zo kan je dan eeuwig doorgaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Lazen zijn een aparte volk, toch? Geen Turken per definitie...
Koerden zijn ook Turkenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:45 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja maar zo kan je dan eeuwig doorgaan.
Nederlanders zijn ook Duits(ers).quote:
Ik ben werkloos zeg ik netquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:39 schreef zarGon het volgende:
Stress je omdat je je baan niet kan kwijtraken?
Ja ik weet wat je ermee bedoeltquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:47 schreef zarGon het volgende:
Je weet wel wat ik daarmee bedoel, toch?
Boş işler müdürü,.
Wat voor een opleiding doe je?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja ik weet wat je ermee bedoelt
KLB SC verdomme.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:51 schreef zarGon het volgende:
Ata,. Ik vind hem veel vermakelijker dan Cem.
Abi, sen ictin mi? Ik heb toch gezegd dat ik schoolloos benquote:
quote:
Okay,quote:Ik heb toch gezegd dat ik schoolloos benIn November ga ik waarschijnlijk beginnen aan een nieuwe opleiding SPW. Kijken hoever ik ermee kom, haha
Even kijken.quote:Ik vind Cem Yilmaz juist leuker. Vooral dat stuk over Anadolu Rock
Het is een hele show, hè. Je kunt hier meer afleveringen kijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 04:25 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb een stukje gekeken, best leuk. Misschien dat ik morgen de hele aflevering bekijk.
Nee, ik kijk ook niet naar Adanali![]()
Sağ ol. Sanada. Iyi geceler,quote:Op donderdag 22 oktober 2009 04:27 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga een poging tot slapen doen. Welterusten alvast. Allah rahatlik versin.
kontrolsuz guc, guc degildir.quote:
okquote:
Aah, Tataarse clubquote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:26 schreef Burakius het volgende:
Iemand die weet hoe ik aan een Rubin Kazan T-shirt kan komen van 09/10 ??
Nee , gewoon blanco.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:44 schreef Julis het volgende:
[..]
Aah, Tataarse club![]()
!
Van Gökdeniz?
Heb wel wat interessantere plekken waar ik naar toe zou willen gaan dan Tatarstanquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:19 schreef Bortecinem het volgende:
Vliegticket naar Tatarstan boeken maar?
ik moest een dikke, goede jas kopen. Ik kon niets vinden in de stad, dus ben zoals gewoonlijk thuis gekomen met een dunne jasquote:
Hahaha heel herkenbaar. Ik moet van mijn moeder altijd een lange jas kopen voor in de winter, maar toch koop ik een kortequote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik moest een dikke, goede jas kopen. Ik kon niets vinden in de stad, dus ben zoals gewoonlijk thuis gekomen met een dunne jas
Dat is ook heel herkenbaar. Ik ben erg klein en dan moet ik een lange jas kopenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha heel herkenbaar. Ik moet van mijn moeder altijd een lange jas kopen voor in de winter, maar toch koop ik een korte
Ja gaat ook te ver.. ik denk ook niet dat ik het zou kopen als ik wat meer geld zou hebbenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:36 schreef Bortecinem het volgende:
Het is ook elk jaar hetzelfde verhaalIk zoek al heel lang een mooie leren jas, maar niks kunnen vinden. Oh ja, laatst eentje bij man @ work, maar die was 500 euro, ging me toch iets te ver
Ik ook niet. Of ik moet echt een miljonair zijn. Ik moet ook echt op mijn uitgaven letten, sta sowieso vet in de minquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja gaat ook te ver.. ik denk ook niet dat ik het zou kopen als ik wat meer geld zou hebben![]()
ik merk dat ik de laatste tijd veel meer op m'n uitgaven let, terwijl er niet veel is veranderd in wat ik kan uitgeven.
Haha, ik spaar, omdat ik eigenlijk niet WIL uitgeven, vroeger wilde ik van alles kopen, nu gaat het vanzelf dat ik niet uitgeefquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ook niet. Of ik moet echt een miljonair zijn. Ik moet ook echt op mijn uitgaven letten, sta sowieso vet in de min![]()
Btw, hoe oud ben jij eigenlijk?
niet eens een half jaar 16quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:48 schreef Bortecinem het volgende:
Cool. Darisi benim basima
Goed geraden. Ik ben 19. En jij bent ook zoiets? 17/18/19?
wat doe je eigenlijk voor school?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:52 schreef Bortecinem het volgende:
Ooh je bent nog klein! GrapjeIk voel me ook nog maar 16 om eerlijk te zijn.
Wat heb je hiervoor gedaan en waarom doe je nu niets? Ik doe nu atheneum, daarom is het ook dom dat ik over 2,5 wil vertrekken, ik kan niets en misschien daarna ook niet. Misschien dat ik hierna 3/4 jaar universiteit doe, maar ik denk niet dat alles gaat lopen zoals ik het wil.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:57 schreef Bortecinem het volgende:
Momenteel niksIk ga volgende maand beginnen aan een opleiding SPW. Sen ne okuyorsun?
Toen ik 16 was wilde ik ook graag 'terug' naar Turkije. Nu niet meer, als iemand Erdogan neerschiet verhuis ik misschien wel (grapje). Maar ik voel me elk jaar gewoon vreemder in Turkije. Niet normaal hoe erg Turkije en de Turken zijn veranderd in de afgelopen 5-10 jaar.
HAHAHAHAHAHA.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
wat doe je eigenlijk voor school?
taalgebruik aubquote:
Alhoewel ik uit je vorige zinnen kan afleiden: In positieve of negatieve zin?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:57 schreef Bortecinem het volgende:
Niet normaal hoe erg Turkije en de Turken zijn veranderd in de afgelopen 5-10 jaar.
Ik heb hiervoor een jaar toerisme en 2 jaar Juridisch (beide MBO) gedaan. Geen van beide afgemaakt. De opleiding die ik nu ga doen is gelukkig een versnelde opleiding van 1 jaar.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat heb je hiervoor gedaan en waarom doe je nu niets? Ik doe nu atheneum, daarom is het ook dom dat ik over 2,5 wil vertrekken, ik kan niets en misschien daarna ook niet. Misschien dat ik hierna 3/4 jaar universiteit doe, maar ik denk niet dat alles gaat lopen zoals ik het wil.
Met die gedachten over Erdogan pas je goed in onze familie, uuff ik word zo gek van het gepraat over hem. Vooral als ik de islam ga verdedigen wordt het erg, ik weet soms echt niet meer wat ik moet zeggen, ze maken het me moeilijk
Positief en negatief. Maar het is meer de mentaliteit van de mensen waardoor ik mij er een vreemde voel. Bijvoorbeeld, de kloof tussen secularisten en niet secularisten en Koerd en niet Koerd is groter dan ooit. Verder word ik gek van die 'ozenti gencler'. Je snapt vast wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Alhoewel ik uit je vorige zinnen kan afleiden: In positieve of negatieve zin?
Zijn persoonlijkheid? Zijn partij? Waar hij voor staat? Wat hij de afgelopen jaren heeft gedaan? Vergeleken met wie? Etc., etc.quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zijn persoonlijkheid? Zijn partij? Waar hij voor staat? Wat hij de afgelopen jaren heeft gedaan? Vergeleken met wie? Etc., etc.
Volgens mij was dat er altijd, alleen niet zo op de voorgrond. En ik denk juist dat de kloof tussen Koerden en Turken kleiner is geworden. Saamhorigheid. Vroeger was er de Turk en de niet-Turk in Turkije. Nu is het meer 'mensen van Turkije'.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Positief en negatief. Maar het is meer de mentaliteit van de mensen waardoor ik mij er een vreemde voel. Bijvoorbeeld, de kloof tussen secularisten en niet secularisten en Koerd en niet Koerd is groter dan ooit.
Heb je altijd toch? Ligt niet aan Erdoğan zelf, of wel?quote:Verder word ik gek van die 'ozenti gencler'. Je snapt vast wel wat ik bedoel![]()
Ben je lui of was het niets voor jou?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb hiervoor een jaar toerisme en 2 jaar Juridisch (beide MBO) gedaan. Geen van beide afgemaakt. De opleiding die ik nu ga doen is gelukkig een versnelde opleiding van 1 jaar.
Atheneum ha? MasAllah! Waarom zou het niet lopen zoals je het zou willen? Gewoon je best doen en ophouden met doemdenken![]()
Erdogan is
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Volgens mij was dat er altijd, alleen niet zo op de voorgrond. En ik denk juist dat de kloof tussen Koerden en Turken kleiner is geworden. Saamhorigheid. Vroeger was er de Turk en de niet-Turk in Turkije. Nu is het meer 'mensen van Turkije'.
[..]
Grappig, want wat ik hoor van de mensen in Turkije en mijn familie is het juist net andersom.
Heb je altijd toch? Ligt niet aan Erdoğan zelf, of wel?
Ik heb ook niet gezegd dat dat aan Erdogan ligt?
Ik ben gewoon luiquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ben je lui of was het niets voor jou?
Het is geen prestatie om op het atheneum te komen, maar om het af te maken. Na dit nog ongeveer 4 jaar en dan eindelijk klaar. Ik heb geen mening over Erdogan, maar het bevalt me gewoon niet dat hij erbij betrokken wordt als ik met iemand over de islam praat.
zon filmpje uit ergens uit midden jaren 90 plaatsen is wel heel makkelijk, vind je niet?quote:
Uit welk jaar is dat?quote:
geloof me sommige mensen zien alleen maar achteruitgangquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:29 schreef zarGon het volgende:
Je gaat mij niet zeggen dat je geen vooruitgang hebt gezien, sinds Erdoğan aan de macht is gekomen.
minder, bij mij gewoon welquote:
Ik niet, hoor. Ik heb niet ontkent dat Turkije vooruitgang heeft geboekt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
geloof me sommige mensen zien alleen maar achteruitgang
genel olarak bedoel ikquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik niet, hoor. Ik heb niet ontkent dat Turkije vooruitgang heeft geboekt.
Dat optreden heb ik niet gezien, kan er dus niet over meepraten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:32 schreef Bortecinem het volgende:
Ik geloof niet dat hij van mening is verandert Niet dat ik de huidige seculaire staat nou zo superieur vind, maar je kunt niet ontkennen dat Erdogan nou zo'n fijn verleden heeft.
Oh, en zijn optreden op nationale TV een tijdje terug niet te vergeten. Resmen Seyh Said'i ve Ahmet Kaya'yi ovdu? Yani OHA falan oldum.
politieke discussies zijn nutteloosquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:42 schreef Bortecinem het volgende:
Weetje, ik heb geen zin in een politieke discussie. Maar ik beloof dat ik er later wel dieper op in ga, oke?
Dat heb ik ook, maar niet overal in Turkije. Jij wel?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:44 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn punt was dus dat ik me een vreemde voel tussen de Turken in Turkije, en nee ik geef AKP daar niet de schuld van
Almanya'da yabancı, Türkiye'de alamancı.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:44 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn punt was dus dat ik me een vreemde voel tussen de Turken in Turkije, en nee ik geef AKP daar niet de schuld van
Ik werd yobaz genoemd afgelopen vakantie, ik weet nog steeds niet waarom. Die mensen daar waren gewoon vreemd, ze hebben me echt geirriteerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:46 schreef Bortecinem het volgende:
In mijn dorp voel ik me te verwesterd, en onder de jongeren voel ik me weer te 'geri kafali'
Hoezo dat laatste?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:46 schreef Bortecinem het volgende:
In mijn dorp voel ik me te verwesterd, en onder de jongeren voel ik me weer te 'geri kafali'
Vrienden van familie in Turkije die contact met je proberen te leggen (via je familie!)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:52 schreef zarGon het volgende:
Waar erger jij je aan in Turkije?Ongemanierde mensen in het openbaar vervoer.
Bende bilmiyorem.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik werd yobaz genoemd afgelopen vakantie, ik weet nog steeds niet waarom.
Mannelijke vrienden?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Vrienden van familie in Turkije die contact met je proberen te leggen (via je familie!)
Ja, alsof ze daar nooit een meisje hebben gezien. Ook de wat oudere jongens, dat is nog triester.quote:
Hahaha. Dit is echt zoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef zarGon het volgende:Alles wordt verkocht in termijnen, tegenwoordig. Sokken van 3 Lira kan je afbetalen in 4 termijnen. I kid you not.
Irritante negermuziek in internetcafe'squote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef zarGon het volgende:Alles wordt verkocht in termijnen, tegenwoordig. Sokken van 3 Lira kan je afbetalen in 4 termijnen. I kid you not.
Hahahahahahahahahahahaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Irritante negermuziek in internetcafe's
Jij bent anders, eh. Zit je liever in een Mercedes of in een Tofaş?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, alsof ze daar nooit een meisje hebben gezien. Ook de wat oudere jongens, dat is nog triester.
http://img1.loadtr.com/b-351538-Rap_t_shirt.jpgquote:
Geen van beidequote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij bent anders, eh. Zit je liever in een Mercedes of in een Tofaş?.
Ik wist wel dat die vergelijking alleen voor mannen bedoeld was.quote:
Turkenbak is dan ook een woord dat in het woordenboek staat.quote:Over een mercedes gesproken, iemand had een sollicitatie. Die man zei: ik ken jullie Turken goed. Heeft je vader een mercedes?
Solliciterende: nee
Man: Een bmw?
Solliciterende: ook niet
Ja, ik dacht dat ze in Turkije wel strenger waren, ik was echt verbaasd toen m'n neefje hierover kwam praten op msnquote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:07 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vroeg een keer aan een meisje in mijn dorp of ze een vriend had. Antwoord ze doodleuk met 'Evet var, dort tane'.
Oh shit. Echt zo'n antwoord dat je niet verwacht. In je dorp.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:07 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vroeg een keer aan een meisje in mijn dorp of ze een vriend had. Antwoord ze doodleuk met 'Evet var, dort tane'.
Haha, misschien dacht ze gewone vrienden?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:07 schreef Bortecinem het volgende:
haha, kom er nu pas achterquote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wist wel dat die vergelijking alleen voor mannen bedoeld was.
[..]
Turkenbak is dan ook een woord dat in het woordenboek staat..
Ja, daar kwam ik toen pas achter. Ook afgelopen vakantie stonden ze gewoon de hele tijd naast me te fluisteren. Dit begon toen ik niet meer in ging op hun vraag "nasilsin". Echt achterlijke mensen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:10 schreef Bortecinem het volgende:
Strenger??Daar zijn ze helemaal de weg kwijt, joh!
Neee, ik vroeg 'Sevgilin var mi?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:10 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha, misschien dacht ze gewone vrienden?
IK WORD HELEMAAL GESTOORD VAN DIE VROUWENPRAATPROGRAMMA'S.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:10 schreef Bortecinem het volgende:
Strenger??Daar zijn ze helemaal de weg kwijt, joh!
misschien te ver gevraagd, omdat jij het niet weet, maar wat doen ze als sevgili?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Neee, ik vroeg 'Sevgilin var mi?Maar sowieso is het daar heel normaal om elke week een andere vriend te hebben. Tenminste, bij ons daar iig wel.
@zarGon
Ja, ik dacht echt van....oke??
HAHAHAHAHquote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
IK WORD HELEMAAL GESTOORD VAN DIE VROUWENPRAATPROGRAMMA'S.
Ik snap niet hoe dat moetquote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef IHVK het volgende:
Waarom neemt 1 van jullie geen avatar trouwens.
Wel lastig zo: bilmiyorem, Bortenicem. Etc.
Haha echt belachelijk iddquote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef zarGon het volgende:
En, echt. Geen enkel ander volk kan een kookprogramma 3 uur lang laten duren. Om dan af te sluiten met een leuke activiteit.
En het steevast een 'süpriz' noemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef zarGon het volgende:
En, echt. Geen enkel ander volk kan een kookprogramma 3 uur lang laten duren. Om dan af te sluiten met een leuke activiteit.
Ik ben Kirim-Tatar , geen Kazan-Tatarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:21 schreef Bortecinem het volgende:
Dus zo praat je over het land van je voorouders *cikcikcikcik*![]()
Hier kun je de rode versie bestellen.
Degene die Erdogan dood schiet zal ik mijn hele leven achter na zitten om hem te straffen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:57 schreef Bortecinem het volgende:
Momenteel niksIk ga volgende maand beginnen aan een opleiding SPW. Sen ne okuyorsun?
Toen ik 16 was wilde ik ook graag 'terug' naar Turkije. Nu niet meer, als iemand Erdogan neerschiet verhuis ik misschien wel (grapje). Maar ik voel me elk jaar gewoon vreemder in Turkije. Niet normaal hoe erg Turkije en de Turken zijn veranderd in de afgelopen 5-10 jaar.
En dat andere programma dan?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
En het steevast een 'süpriz' noemen.
Ze zeiken elkaar eerst tot op het bot af en daarna gaan ze samen dansen.
En waar komen die Krim-Tataren dan vandaan, noob?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben Kirim-Tatar , geen Kazan-TatarNoob
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |