abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73936051

Hosgeldiniz - Welkom!

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic.
Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Trigger en Vonnuh de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Trigger en Emel, . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan. Leuke dynamische boel dus! .

De begintopics 2 t/m 21, voor als je je verveelt:
Turken maken kennis
Turken willen meeten
Turken kunnen ook lachen
Turken hebben altijd honger
Turken en Ramadan
Haat-liefde relatie tussen de Turken
Turken zijn gesteld op Turkije
Turken plannen een meet
Turken zijn lief voor elkaar
Turken kunnen ook flirten
Turken pesten Emel
Turken zijn nachtmensen
Turken zeggen de meet af
Turken kunnen ook serieus zijn
Turken en politiek
Turken zijn gastvrij
Rellen met de Turken
Turken en voetbal
Turken en Grieken
Turken zijn behulpzaam
Dialoog tussen twee Turken

Na topicnr. 21 ben ik maar gestopt, want de dialoog ging eindeloos door tussen twee Turken, .
De Turken praten veel! .

Wie zijn hier NIET welkom?
Flamers, pubers en Turken/moslim-bashers. .
Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .
quote:
     -scorpione-

Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:
     ACT-F

...
quote:
     Burakius

...
quote:
     ClioSporT

Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:
     Da.Rock

...
quote:
     Devrim_

...
quote:
     dvdfreak

the strong silent type like Gary Cooper
quote:
     EMEL

Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:
     GoeRoe86

...
quote:
     IHVK

Schepper van het topic
quote:
     Jero

Snel, goed en gek
quote:
     Min-e

...
quote:
     msnk

...
quote:
     RoW-0

...
quote:
     saban

Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:
     Slayage

Buffy, Tori en Lynch
quote:
     stukovich

Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:
     TheMagnificent

...
quote:
     zarGon

Lief, guitig en een sarcast
quote:
     - En iedere vatandas die ik vergeten ben, .
pi_73936062
Ik wel
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_73936075
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:32 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je kunt het ook naar het Turks vertalen, dan is het niet minder mooi. Als jij Arabisch een mooie taal vind en daarom liever in het Arabisch groet, dan is dat aan jou. Maar ik groet wel gewoon in het Turks
Mja, maar zo zal 30% van de woordjes die je gebruikt Arabisch zijn. Het is gewoon een deel van onze cultuur, geloof (genoeg hadith te vinden, waarin staat dat selam vermek belangrijk is).

Maarja of je nou selamüm aleyküm zegt of Assalamu aleykum. De intentie is goed

Trouwens zeggen Arabieren zelf meestal gewoon: selam aleyk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_73936076
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:31 schreef Min-e het volgende:

[..]

Mijn moeder vraagt in de Turkse pastane: bir kilo koekjes.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:33 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

M'n nichtje en zusje hebben zo scheef Turks gesproken in Turkije, we werden uitgelachen. Die man zei praat dan Engels, dan verstaan we elkaar of kun je dat ook niet? Leren jullie niets? Uiteindelijk kende ik beter Engels dan hij
Ik ging heeeelemaal kapot. .

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 00:41:28 ]
pi_73936095
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:40 schreef ClioSporT het volgende:
Ik wel
Ja dat klopt.
pi_73936117
This topic needs a Tatar:

Mengli Giray Han

Wist niet dat een Kaf trouwens als een G kon worden uitgesproken? Ja het is inderdaad wat zachter.. hmm
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_73936123
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

Mja, maar zo zal 30% van de woordjes die je gebruikt Arabisch zijn. Het is gewoon een deel van onze cultuur, geloof (genoeg hadith te vinden, waarin staat dat selam vermek belangrijk is).

Maarja of je nou selamüm aleyküm zegt of Assalamu aleykum. De intentie is goed

Trouwens zeggen Arabieren zelf meestal gewoon: selam aleyk.
Dat klopt, maar wanneer ik weet dat ik iets ook in het Turks kan zeggen, dan doe ik dat. Ik probeer zoveel mogelijk Arabische woorden te vervangen door Turkse

Staat er in die hadith ook dat 'Selam vermek' perse in het Arabisch moet? Dacht het niet.
pi_73936160
Waar gaan jullie vooral heen als jullie in Turkije zijn? Of veel verschillende plaatsen? Wat doen jullie in Turkije?
Ik ben een pure Turk.
pi_73936164
Blikje cola is in het Turks kutu cola. Maar ik zeg 'bliki'. .
pi_73936170
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:43 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dat klopt, maar wanneer ik weet dat ik iets ook in het Turks kan zeggen, dan doe ik dat. Ik probeer zoveel mogelijk Arabische woorden te vervangen door Turkse

Staat er in die hadith ook dat 'Selam vermek' perse in het Arabisch moet? Dacht het niet.
Ik ben daar wel voorzichtig mee. Ik probeer het juist Arabisch te houden. Zal even zoeken naar hadith
pi_73936177
Burakius we missen jouw kinderfoto's. Wil nou wel eens weten hoe een tartaar er dan uitziet.
pi_73936182
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
Waar gaan jullie vooral heen als jullie in Turkije zijn? Of veel verschillende plaatsen? Wat doen jullie in Turkije?
Meestal 5-6 weken naar mijn woonplaats. Soms gaan we ook een weekje naar een badplaats als Antalya. Maar over het algemeen wordt de vakantie doorgebracht met familie in Adana-Kozan.
pi_73936185
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef zarGon het volgende:
Schiet me te binnen. Je heb toch die benzinestation "Nigaz" (spreek uit Niggaz )
pi_73936191
quote:
Istanbul, Bolu, Ankara.
pi_73936200
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:45 schreef Min-e het volgende:
Burakius we missen jouw kinderfoto's. Wil nou wel eens weten hoe een tartaar er dan uitziet.
Je wilt weten hoe een Tatar/Tjetjeen/Yörek/Normaal-Turk ofzo eruit ziet?
pi_73936211
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ben daar wel voorzichtig mee. Ik probeer het juist Arabisch te houden. Zal even zoeken naar hadith
Wat bedoel je met voorzichtig?
pi_73936213
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:45 schreef Min-e het volgende:

.
pi_73936222
zarGon ziet eruit als een Tatar
pi_73936224
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:44 schreef zarGon het volgende:
Het is zo irritant als je een woord gebruikt waarvan je denkt dat het goed is. In Turkije ging ik met m'n nicht iets halen, maar de verkoper dacht dat we bij iemand anders hoorden. Wij wilden die man duidelijk maken dat het apart gerekend moest worden, wij zeiden "apart", met een Turkse uitspraak en dachten toen dat het goed was. Ik begrijp nu echt niet hoe we er ooit bij zijn gekomen.

En oja
politieachtervolgingen in Turkije dat ging echt zo fout, ik werd bijna aangereden
Ik ben een pure Turk.
pi_73936232
quote:
Ik probeer altijd één stad te pakken met historie. Vorige keer was dit Bursa bijvoorbeeld. Maar standaard gaan we naar Ankara en Aksaray. Waar ik het liefst ben. In mijn eigen Tataarse dorp
pi_73936242
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

.
Ik had toen al rimpels
pi_73936280
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je wilt weten hoe een Tatar/Tjetjeen/Yörek/Normaal-Turk ofzo eruit ziet?
Jij bent toch redelijk trots op je Tatar herkomst? Vraag me af hoe het komt dat je daar zo zeker van bent, het is namelijk heel lastig om dat uit te zoeken in Turkse archieven.

Is het je typische uiterlijk?
pi_73936285
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:45 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Meestal 5-6 weken naar mijn woonplaats. Soms gaan we ook een weekje naar een badplaats als Antalya. Maar over het algemeen wordt de vakantie doorgebracht met familie in Adana-Kozan.
Dit jaar was de laatste badvakantie voor mij, ik verheug me echt op de volgende vakantie. Gewoon Kirsehir en Ankara
Ik ben een pure Turk.
pi_73936287
quote:

[..]

[ afbeelding ]

.
Hahaha omg ik ga stuk hier
pi_73936303
quote:
Wij gaan standaard naar Samsun en Trabzon. En daarna nog verschillende plaatsten (dit jaar naar Ankara en Izmir)
pi_73936306
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik probeer altijd één stad te pakken met historie. Vorige keer was dit Bursa bijvoorbeeld. Maar standaard gaan we naar Ankara en Aksaray. Waar ik het liefst ben. In mijn eigen Tataarse dorp
Is er nog een stad met (belangrijke) historie in de buurt van Ankara/Kirsehir?
Ik ben een pure Turk.
pi_73936319
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:49 schreef Min-e het volgende:

[..]

Jij bent toch redelijk trots op je Tatar herkomst? Vraag me af hoe het komt dat je daar zo zeker van bent, het is namelijk heel lastig om dat uit te zoeken in Turkse archieven.

Is het je typische uiterlijk?
Heel simpel. Mijn vader zijn kant is slechts 100 jaar pas in Turkije. Mijn vader zijn dorp weet dus nog hoe het in Turkije is gekomen (dat is een apart verhaal trouwens over de held "karabiber Osman". Het hele dorp is Tataars trouwens. Die vind je nogal veel rond de "tuz gölü". Wij zijn dan wel Kirim-Tatarlar , dus niet te vergelijken met de Kazan-Tataren enzo. Tja het is gewoon 100% zeker En als je mijn oma etc. ziet, dan zie je ook wel het verschil met de "Turkse bevolking".
pi_73936324
quote:

[..]

[ afbeelding ]

.
Rauw dus.
pi_73936353
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:50 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Is er nog een stad met (belangrijke) historie in de buurt van Ankara/Kirsehir?
Aksaray heb je begraafplaats waar meer dan 7000 evliya's schijnen begraven te zijn. Verder heb je in Ankara natuurlijk tal van gedoe. Je heb natuurlijk die vallei in de buurt van Aksaray met Byzantijnse dingetjes. Verder ben je in de buurt van Konya op zich. Je heb in Aksaray zelf een moskee gemaakt door Seltsjoeken.Vast wel nog meer
pi_73936395
Meestal doen we gewoon het ene jaar koy het andere jaar strand volgend jaar weer familie dus
pi_73936405
Koy en Yayla vind ik het leukst
pi_73936407
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

Heel simpel. Mijn vader zijn kant is slechts 100 jaar pas in Turkije. Mijn vader zijn dorp weet dus nog hoe het in Turkije is gekomen (dat is een apart verhaal trouwens over de held "karabiber Osman". Het hele dorp is Tataars trouwens. Die vind je nogal veel rond de "tuz gölü". Wij zijn dan wel Kirim-Tatarlar , dus niet te vergelijken met de Kazan-Tataren enzo. Tja het is gewoon 100% zeker En als je mijn oma etc. ziet, dan zie je ook wel het verschil met de "Turkse bevolking".
Interessant, wij zijn van wit-russen afkomstig. Niet eens altijd moslim geweest. Vroeger was de familie achternaam: Dönük, maw "bekeerd".

En idd veel familieleden zien er best Russisch uit.
pi_73936420
Trouwens de dude die nog hadis wou over selam:

4- (2162) Bana Harmele b. Yahya rivayet etti. (Dedi ki) : Bize İbni Vehb haber verdi. (Dedi ki) : Bana Yûnus, İbni Şihab'dan, o da İbni MU-seyyeb'den naklen haber verdi ki, Ebû HÜreyre şöyle demiş: Resûlüllah (Saüaüahu Aleyhi ve Seltem):

«Müslömanın müsluman üzerindeki hakkı beş haslettir.» buyurdular. H.

Bize Abd b. Humeyd de rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Abdurrezzâk haber verdi. (Dedi ki) : Bize Ma'mer, Zührî'den, o da İbnî Müseyyeb'den, o da Ebû Hüreyre'den naklen haber verdi. Ebû HÜreyre şöyle demiş: Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Seilem):

«Bir müsluman için din kardeşine vâcib olan beş haslet vardır. Se­lâmı almak, ekstrana teşmît, davete İcabet, hastayı dolaşmak ve cenaze­lerin arkasından gitmek...» buyurdular.

Abdûrrezzâk demiş ki: Ma'mer bu hadîsi Zührî'den mürsel olarak rivayet ederdi. Onu bir defa İbni Müseyyeb'den, o da Ebû Hüreyre'den nakletmiş olmak üzere müsned rivayet etti.

5- (...) Bize Yahya b. Eyyûb ile Kuteybe ve İbni Hucr rivayet et­tiler. (Dediler ki) : Bize İsmail (bu zat îbni Ca'fer'dir), Alâ'dan, o da ba­basından, o da Ebû Hüreyre'den naklen rivayet etti ki, Resûlüllah (Saiiallahü Aleyhi ve Setlem):

«Müslümanın müslüman üzerindeki hakkı altıdır.» buyurmuş. (Ken­disine) :

— Nedir onlar ya Resûlallah? denilmiş :

«Ona rastladığın zaman selâm ver, seni çağırırsa icabet et, senden nasihat dilerse ona nasihat et, aksınr da Allah'a hamdederse ona teşmit et, hastalanırsa onu dolaş, öldüğü vakit de arkasından git.» buyurmuş­lardır.

Bu hadîsin şerhi «Libâs» bahsinde ve bu bahsin başlarında görülmüş­tür. Teşmit yahut tesmit, aksırıp da elhamdülillah diyen kimseye yerha-mükellah demektir. Davete icabetten murad ekseriyetle düğün davetidir. Mâni bulunmamak şartıyle bu davete icabet vâcib derecesinde lüzumludur. Çalgı, oyun ve içki gibi şeyler davete icabete mânidirler. Düğünden baş­ka davetlere icabet müstehabdır. Hasta dolaşmak da aynı hükümdedir. Yalnız hastanın yanında fazla oturmamalıdır. Cenazenin arkasından git­mek vazifesi onun namazını kılmakla sona ererse de, kabrine indirilince-ye kadar yanında bulunmak daha faziletlidir.

Nasîhatm birçok mânâlar ifade eden cemiyetli bir kelime olduğunu evvelce görmüştük. Burada ondan murad öğüttür. Yâni din kardeşin sen­den herhangi bir hususa dair öğüt isterse, kendisine müdahenesiz, yalan­sız olarak doğru dürüst nasihatta bulun, demektir.

7- (...) Bize Ubeydullah b. Muâz rivayet etti. (Dedi ki) : Bana ba­bam rivayet etti. H.

Bana Yahya b. Habib de rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Hâlid (yâni İbni Haris) rivayet etti.

Her iki râvi, bize Şu'be rivayet etti, demişlerdir. H.

Bize Muhammed b. Müsennâ ile İbni Beşşâr dahî rivayet ettiler. Lâfz her ikisinindir. (Dediler ki) : Bize Muhammed b. Ca'fer rivayet etti. (De­di ki) : Bize Şu'be rivayet etti. (Dedi ki) : Katâde'yî, Enes'den naklen ri­vayet ederken dinledim. Peygamber (SatlaUahü Aleyhi ve Sellem)'İn ashabı Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) 'e :

— Ehl-i Kitap hize selâm veriyorlar. Onların selâmını nasıl alalım? diye sormuşlar. (O da) :

«Ve aleyküm deyin!» buyurmuşlar.

En zo heb ik er nog heeel veeel.
pi_73936434
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:55 schreef Min-e het volgende:

[..]

Interessant, wij zijn van wit-russen afkomstig. Niet eens altijd moslim geweest. Vroeger was de familie achternaam: Dönük, maw "bekeerd".

En jij heette eigenlijk Natascha..
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_73936442
quote:

[..]

Vet, misschien hebben mijn voorouders wel eens met de jouwe gevochten

Mijn oma zei altijd trouwens dat de Wit-Russen aardige Russen waren, maar de Moskou-Russen wreed. Dacht is wel ff interessant
pi_73936450
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:53 schreef Burakius het volgende:

[..]

Aksaray heb je begraafplaats waar meer dan 7000 evliya's schijnen begraven te zijn. Verder heb je in Ankara natuurlijk tal van gedoe. Je heb natuurlijk die vallei in de buurt van Aksaray met Byzantijnse dingetjes. Verder ben je in de buurt van Konya op zich. Je heb in Aksaray zelf een moskee gemaakt door Seltsjoeken.Vast wel nog meer
Konya zouden we misschien al, maar ik wil ook nog naar het westen voor een vriendin. Mag vast niet, maar zie het dan nog wel. Begraafplaats ga ik gewoon voor familie.
Ik ben een pure Turk.
pi_73936451
Oha. Kun je het kort samenvatten? In de vorige Turken topic heb ik al laten weten dat mijn Turks niet al te best is (Trouwens, ik geloof niet in hadiths, maar toch wil ik weten wat er staat).
pi_73936464
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:57 schreef Bortecinem het volgende:
Oha. Kun je het kort samenvatten? In de vorige Turken topic heb ik al laten weten dat mijn Turks niet al te best is (Trouwens, ik geloof niet in hadiths, maar toch wil ik weten wat er staat).
Kort samengevat:

Geef selam. Het is je recht als Moslim om selam terug te krijgen. Het is het mooiste wat je kunt doen als groet.

(zoiets is natuurlijk niet echt goed samen te vatten. Beste is die hadis maar ontcijferen dan. Zo moeilijk zijn ze toch niet:?)
pi_73936465
Ik vind het dus echt stom dat ik dit soort dingen niet weet..
en daar zal ik waarschijnlijk ook nooit achter komen..

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 00:59:49 ]
pi_73936474
quote:

[..]

In Oost-Europa heb je heel veel Turkse stammen wonen
pi_73936480
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:56 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

En jij heette eigenlijk Natascha..
Dat je dat zomaar eruit flapt op een openbaar forum!
pi_73936493
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kort samengevat:

Geef selam. Het is je recht als Moslim om selam terug te krijgen. Het is het mooiste wat je kunt doen als groet.

(zoiets is natuurlijk niet echt goed samen te vatten. Beste is die hadis maar ontcijferen dan. Zo moeilijk zijn ze toch niet:?)
Selam, oftewel groet iemand. De Turkse vertaling van Selam is toch niet minder? Het komt op hetzelfde neer, waarom dan perse in het Arabisch?
pi_73936514
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:59 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Selam, oftewel groet iemand. De Turkse vertaling van Selam is toch niet minder? Het komt op hetzelfde neer, waarom dan perse in het Arabisch?
Correcter. Zoals de profeet (vzmh) het heeft gedaan is dé perfecte manier. Maar zoals ik al zei is je intentie alls betekenend natuurlijk
pi_73936524
De profeet sprak alleen maar in het Arabisch, moeten we nu allemaal Arabisch gaan praten?
pi_73936525
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:58 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

In Oost-Europa heb je heel veel Turkse stammen wonen
Jij hebt me nog meer zin laten krijgen in m'n vakantie, ik ga meer opzoek naar m'n afkomst
Ik ben een pure Turk.
pi_73936526
quote:

[..]

Haha, Min-e is dönme.
pi_73936528
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:58 schreef Min-e het volgende:

[..]

Dat je dat zomaar eruit flapt op een openbaar forum!
en eigenlijk ben je van de Russische geheime dienst KGB en bespioneer je Turken op FOK!
pi_73936535
quote:

[..]

[ afbeelding ]

.
pi_73936549
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:47 schreef Bortecinem het volgende:
zarGon ziet eruit als een Tatar
Vind ik niet erg. .
pi_73936551
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:00 schreef Bortecinem het volgende:
De profeet sprak alleen maar in het Arabisch, moeten we nu allemaal Arabisch gaan praten?
Zou an-sich wel ideaal zijn ja... sterker nog in het Kuraish-dialect als het zou kunnen.
pi_73936553
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:00 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Jij hebt me nog meer zin laten krijgen in m'n vakantie, ik ga meer opzoek naar m'n afkomst
Haha! You go girl
pi_73936569
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Haha, Min-e is dönme.
Let's kick her Kick the dönme
pi_73936578
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:01 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zou an-sich wel ideaal zijn ja... sterker nog in het Kuraish-dialect als het zou kunnen.
OMG. Niet te geloven dit.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:02:43 #54
165512 MASD
Music is dead.
pi_73936580
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:00 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

Met mijn zus. Ik heb die schoenen nog!
Je zus. .
Long live music.
pi_73936596
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:01 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Haha! You go girl
Ik ben er in ieder geval meer zeker van dat ik niet deels Koerdisch ben
Ik ben een pure Turk.
pi_73936597
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

OMG. Niet te geloven dit.
We'll let's see how you are going to misinterpet my words .

pi_73936602
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:02 schreef MASD het volgende:

[..]

Je zus. .
Haha eindelijk iemand die een foto van zijn zus plaats op fok!
pi_73936618
Hoe moet ik het interpreteren meneer Tatar, vertel het eens?
pi_73936619
Trouwens voor degenen uit Trabzon: Grote kans dat je een Griekse Moslim bent XD
pi_73936622
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:03 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik ben er in ieder geval meer zeker van dat ik niet deels Koerdisch ben
Hoezo?
pi_73936638
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
Hoe moet ik het interpreteren meneer Tatar, vertel het eens?
Je reageert echt zo van OMG . Als je de profeet (vzmh) perfect wil nadoen is het toch het beste om Arabisch te spreken. Wat is daar zo raar en OMG aan .
pi_73936645
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hoezo?
Ik heb lange tijd aangehoord dat iemand uit m'n familie een Koerd is, maar het blijkt niet waar te zijn.
Ik ben een pure Turk.
pi_73936646
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Vet, misschien hebben mijn voorouders wel eens met de jouwe gevochten

Mijn oma zei altijd trouwens dat de Wit-Russen aardige Russen waren, maar de Moskou-Russen wreed. Dacht is wel ff interessant
Mijn oma aan moeders zijde vertelde verhalen dat ze moesten vluchten voor de Russen. De hele bevolking uit een stad weggevlucht voor een paar dagen.

Onze roots liggen veel verder weg, maar toch een leuk compliment van je oma.
pi_73936647
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
Hahaha klopt! Ik noem Trabzonlular ook altijd Rum donmeleri
pi_73936664
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je reageert echt zo van OMG . Als je de profeet (vzmh) perfect wil nadoen is het toch het beste om Arabisch te spreken. Wat is daar zo raar en OMG aan .
Diezelfde profeet zei dat de verschillende culturen en talen er zijn om van elkaar te leren, niet om jezelf er in te assimileren.
pi_73936673
één ding is zeker: Turken zijn niet kieskeurig XD We zien het gehele plaatje: Vrouw is vrouw. Daarom zijn we zo gemixed ^^
pi_73936681
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:06 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Diezelfde profeet zei dat de verschillende culturen en talen er zijn om van elkaar te leren, niet om jezelf er in te assimileren.
Hadith graag (alhoewel ik al weet op welke je doelt). Post em maar
pi_73936689
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
Een groot gedeelte van mijn vaders kant is blond en hebben blauwe ogen (ja, ze komen uit Trabzon). Maar ik meende mij te herinneren dat mijn vader juist iets had over Syriërs. Maargoed, dat weet ik dus niet helemaal. Ik vraag het anders wel aan hem morgen. (als ik het niet vergeet )
pi_73936706
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hadith graag (alhoewel ik al weet op welke je doelt). Post em maar
Als jij weet op welke ik doel, waarom zou ik hem dan posten

Nogmaals, ik heb niks met hadiths.
pi_73936714
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Min-e het volgende:

[..]

Mijn oma aan moeders zijde vertelde verhalen dat ze moesten vluchten voor de Russen. De hele bevolking uit een stad weggevlucht voor een paar dagen.

Onze roots liggen veel verder weg, maar toch een leuk compliment van je oma.
Ja bij ons zijn er veel naar siberië toe gestuurd. Karabiber Osman trouwens was pas super. De man is ontsnapt van een eiland (tussen Finland en Rusland --> Solovki). De man was kreupel, maar heeft van Krim tot Armenië GELOPEN naar Turkije. Wat een buffel. En ja hij moest omlopen ook nog.
pi_73936730
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:08 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Als jij weet op welke ik doel, waarom zou ik hem dan posten

Nogmaals, ik heb niks met hadiths.
Ondersteun je uitspraak Je beweer iets, dan wil ik het bewijs ook zien graag.
pi_73936739
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Julis het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van mijn vaders kant is blond en hebben blauwe ogen (ja, ze komen uit Trabzon). Maar ik meende mij te herinneren dat mijn vader juist iets had over Syriërs. Maargoed, dat weet ik dus niet helemaal. Ik vraag het anders wel aan hem morgen. (als ik het niet vergeet )
Alsof alle Grieken blond haar en blauwe ogen hebben. Ik maakte maar een grap over die Rum donmeleri. Degene die van oorsprong Grieks zijn weten dat zelf wel, ze hebben vaak opa's en oma's die Grieks spreken. Verder hebben er in Trabzon en omgeving veel Cuman Turken gevestigd, dit zelfs voordat de Grieken zich er vestigden. Cuman betekent overigens blank en die Turken stonden bekend om hun blonde haren en blauwe ogen.
pi_73936754
Interessant om dit te volgen .
pi_73936763
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Julis het volgende:

[..]

Schrik niet als hij opeens zegt: Ja zoon wij zijn GRieks! En dat je dan Yaourti, Karpuzi, Kebabi, Baklavi, Halva en andere meuk moet eten!
pi_73936794
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik heb lange tijd aangehoord dat iemand uit m'n familie een Koerd is, maar het blijkt niet waar te zijn.
Aha ok, ik weet wel bijna zeker dat er iemand in mijn familie Koerd is, namelijk de opa van mijn moeder, mijn opa is ook best donker en mijn oma heel licht en heeft lichte ogen. Mijn moeder is daar dan een mixje van. Ik lijk ook best op mijn moeder, tenminste dat zegt iedereen
pi_73936801
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ondersteun je uitspraak Je beweer iets, dan wil ik het bewijs ook zien graag.
Jij bent echt aan het mierenneuken. Maar goed, hier heb je hem:

"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen... (Koran 49: 13).

Geen hadith, maar een Koran vers dus.
pi_73936804
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja bij ons zijn er veel naar siberië toe gestuurd. Karabiber Osman trouwens was pas super. De man is ontsnapt van een eiland (tussen Finland en Rusland --> Solovki). De man was kreupel, maar heeft van Krim tot Armenië GELOPEN naar Turkije. Wat een buffel. En ja hij moest omlopen ook nog.
Geweldig! Dat soort verhalen moeten we eigenlijk eens opschrijven. Zou jammer zijn als dat verloren zou gaan, bij ons is er ook heel wat mooie familie historie te vertellen.
pi_73936817
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Min-e het volgende:

[..]

Geweldig! Dat soort verhalen moeten we eigenlijk eens opschrijven. Zou jammer zijn als dat verloren zou gaan, bij ons is er ook heel wat mooie familie historie te vertellen.
Ja het boek dat is geschreven door hemzelf is niet meer te vinden in het dorp. Slechts in de staatsbibliotheek ofzo
pi_73936822
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:09 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Alsof alle Grieken blond haar en blauwe ogen hebben. Ik maakte maar een grap over die Rum donmeleri. Degene die van oorsprong Grieks zijn weten dat zelf wel, ze hebben vaak opa's en oma's die Grieks spreken. Verder hebben er in Trabzon en omgeving veel Cuman Turken gevestigd, dit zelfs voordat de Grieken zich er vestigden. Cuman betekent overigens blank en die Turken stonden bekend om hun blonde haren en blauwe ogen.
Haha, dat maakt niet uit . Ik ben Samsunlu, zeg ik altijd. Ik zeg tegen mijn vader ook altijd egoïstische laz (pleonasme )
pi_73936841
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jij bent echt aan het mierenneuken. Maar goed, hier heb je hem:

"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen... (Koran 49: 13).

Geen hadith, maar een Koran vers dus.
En waarom een stam (uiterlijk verschil) opeens een ander uiterlijk krijgen als het Arabisch zou spreken?
Interessanter is om de tafsir van de vers erbij te pakken? Elhamdi Yazar doen?
pi_73936845
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Schrik niet als hij opeens zegt: Ja zoon wij zijn GRieks! En dat je dan Yaourti, Karpuzi, Kebabi, Baklavi, Halva en andere meuk moet eten!
Haha . Ik ben trouwens een meisje .
pi_73936874
Wow opeens zoveel meisjes hier , moeten jullie niet borden wassen

1 uur 's nachts
pi_73936898
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Ayca het volgende:

[..]

Aha ok, ik weet wel bijna zeker dat er iemand in mijn familie Koerd is, namelijk de opa van mijn moeder, mijn opa is ook best donker en mijn oma heel licht en heeft lichte ogen. Mijn moeder is daar dan een mixje van. Ik lijk ook best op mijn moeder, tenminste dat zegt iedereen
Bijna iedereen uit m'n familie heeft heel donker haar, volle wenkbrauwen en donkere ogen. Donkere huidskleur komt van m'n vaders kant, al heeft m'n vader niet een superdonkere huid. Van mijn vaderskant werd er ook beweerd dat er een koerd in zat, omdat ze "apart" Turks sprak, maar ik ben er vandaag achtergekomen dat het geen koerd is. Ik ben ook een mix van alles, maar dat zie je niet duidelijk
Ik ben een pure Turk.
pi_73936920
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:15 schreef Burakius het volgende:
Wow opeens zoveel meisjes hier , moeten jullie niet borden wassen

1 uur 's nachts
vaatwasser misschien zo wel opruimen
Ik ben een pure Turk.
pi_73936924
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:14 schreef Burakius het volgende:

[..]

En waarom een stam (uiterlijk verschil) opeens een ander uiterlijk krijgen als het Arabisch zou spreken?
Interessanter is om de tafsir van de vers erbij te pakken? Elhamdi Yazar doen?

Deze koran vers slaat niet alleen op het uiterlijk, maar ook op de verschillende culturen en talen binnen de verschillende volken. Wat zou je anders moeten leren van een zwarte huidskleur?
pi_73936930
Kennen jullie trouwens die mop van:

Hrant Dink öldu , hepimiz Ermeni olduk
Papaz öldu , hepimiz Hristiyan olduk
Asker öldu, hepimiz sehit olduk.

Allah Bülent Ersoy'a uzun ömürler versin.
pi_73936953
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:14 schreef Julis het volgende:

[..]

Haha . Ik ben trouwens een meisje .
Meisjes. .
pi_73936965
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Burakius het volgende:

BÜLENT ERSOY DÜNYA STARI OLACAKTI AMA ÖNÜNÜ KESTİLER!
pi_73936987
aaaah
ik moest zaterdag een opdracht inleveren via mail, maar was 't helemaal vergeten
Ik ben een pure Turk.
pi_73936998
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
aaaah
ik moest zaterdag een opdracht inleveren via mail, maar was 't helemaal vergeten
Alsnog mailen, als je de opdracht nog hebt/al hebt gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 01:22:24 ]
pi_73937004
Een plaatje mag natuurlijk niet ontbreken bij de Diva.

Nachtmerrie
pi_73937005
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Burakius het volgende:

Hahaha een paar jaar terug stuurde iedereen deze via sms naar elkaar
pi_73937010
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Alsnog mailen, als je de opdracht al/nog hebt.
ik moet 'm nog maken
Ik ben een pure Turk.
pi_73937030
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Julis het volgende:
Een plaatje mag natuurlijk niet ontbreken bij de Diva.

[ afbeelding ]

Nachtmerrie
ablan kurban olsun sana
Ik ben een pure Turk.
pi_73937039
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Deze koran vers slaat niet alleen op het uiterlijk, maar ook op de verschillende culturen en talen binnen de verschillende volken. Wat zou je anders moeten leren van een zwarte huidskleur?
Tefsir Muhammed Esed:

Yani, hepinizin birbiriniz üzerinde hiçbir kalıtımsal üstünlüğe sahip olmadan tek bir insanlık ailesine mensup olduğunuzu bilesiniz (Zemahşerî). Bu, önceki iki ayette geçen, insanların birbirlerinin onurunu koruma ve gözetmeleri tavsiyesi ile bağlantılıdır. Başka bir deyişle, insanların "kavimler ve kabileler"e dönüşmesi, görünürdeki farklılıklarının ardındaki temel insanî birliği/birlikteliği anlama ve takdir etme eğilimini azaltmayı değil, tersine bu eğilimi arttırmayı amaçlamaktadır. Ve bunun karşılığında da bütün ırkçı, milliyetçi/kavmiyetçi veya kabilevî önyargılar (‘asabiyye) kınanmıştır. Kur'an'da zımnen, Hz. Peygamber tarafından ise daha açık bir şekilde kınanmıştır (bkz. 28:15, not 15'in ikinci bölümü). Ayrıca, Hz. Peygamber, insanların kavmî veya kabilevî geçmişlerini yüceltmeleri konusunda şunları söylemiştir: "Bakınız, Allah, atalarını yüceltmeye dayanan cahiliyye şirkinin kibrini sizden uzaklaştırdı. İnsan, ya Allah'a karşı sorumluluğunun bilincinde olan bir mümin, yahut çaresiz bir günahkardır. Bütün insanlar Hz. Âdem'in evlatlarıdır ve Hz. Âdem balçıktan yaratılmıştır" (Ebû Hureyre'nin rivayetiyle Tirmizî ve Ebû Dâvûd'da nakledilen Hadisin bir bölümü).

De vers ervoor trouwens met tefsir:

15 - Yani, "her birinizi bir anne ve babadan yarattık" (Zemahşerî, Râzî, Beydâvî) -biyolojik orijindeki bu eşitliğin bütün insanlar için geçerli olan insan onurundaki eşitliğe yansıdığına işaret.

Deze vers zorgt er dus voor dat alle racisme, nationalisme teniet wordt gedaan. Dat het belachelijk is, omdat wel alleen van hz. Adem ve hz. Hava komen. Ik weet niet waarom jij hier uit opmaakt dat we niet Arabisch zouden kunnen moeten spreken...
Als de profeet (vzmh) het sprak dan is het ideaal om dat ook te doen.
pi_73937040
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ik moet 'm nog maken
Heb jij geen herfstvakantie ? (of is dat niet voor school )
pi_73937061
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:23 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ablan kurban olsun sana
pi_73937090
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:23 schreef Julis het volgende:

[..]

Heb jij geen herfstvakantie ? (of is dat niet voor school )
Ik zeg zaterdag.. ik bedoel ik moest het vrijdag voor 23.59 inleveren. Ik dacht lekker herfstvakantie, ik kan het nog de hele vrijdagmiddag maken.. Het was ook niet zo'n moeilijke opdracht, maar ik was 't gewoon helemaal vergeten. We sluiten dit vak grotendeels dit jaar al af, maar het is vast nog op te halen.
Ik ben een pure Turk.
pi_73937116
Burakius

Als Allah had gewild dat wij allen Arabisch zouden spreken, dan had hij Arabisch als een wereldtaal gemaakt, en andere talen niet geschapen. Die vers is heel duidelijk, er staat letterlijk 'opdat jullie van elkaar kunnen leren'. Het Arabisch is geen superieure taal, dus er is ook geen reden om je eigen taal op te geven om Arabisch te leren. Nog even en je gaat zeggen dat het verplicht is om Arabisch te leren.
pi_73937118
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:26 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik zeg zaterdag.. ik bedoel ik moest het vrijdag voor 23.59 inleveren. Ik dacht lekker herfstvakantie, ik kan het nog de hele vrijdagmiddag maken.. Het was ook niet zo'n moeilijke opdracht, maar ik was 't gewoon helemaal vergeten. We sluiten dit vak grotendeels dit jaar al af, maar het is vast nog op te halen.
Oh, zo (ik denk dat ik zo ga slapen )
pi_73937142
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:23 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ablan kurban olsun sana
Whehe. !
pi_73937156
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:27 schreef Julis het volgende:

[..]

Oh, zo (ik denk dat ik zo ga slapen )
De herfstvakantie heeft m'n ritme verpest, ik ben nog niet moe, dit wordt lastig als school weer begint
Ik ben een pure Turk.
pi_73937159
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:27 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius

Als Allah had gewild dat wij allen Arabisch zouden spreken, dan had hij Arabisch als een wereldtaal gemaakt, en andere talen niet geschapen. Die vers is heel duidelijk, er staat letterlijk 'opdat jullie van elkaar kunnen leren'. Het Arabisch is geen superieure taal, dus er is ook geen reden om je eigen taal op te geven om Arabisch te leren. Nog even en je gaat zeggen dat het verplicht is om Arabisch te leren.
Zoals ik al zei misinterpretatie. Je hebt niets een rekening gehouden met de versen ervoor erna. Je hebt het niet vanuit het Arabisch bekeken. Je hebt niet de hadith in acht genomen. En jij wilt dus zeggen dat je het even beter snapt dan een geleerde als Muhammed Esed, Elhamdi Yazar etc.?

En Allah is de beste der planners. Als Allah wou dat mensen geen fouten konden maken had hij alleen Melekler gemaakt. Snap je?
pi_73937163
Hadden jullie dat trouwens gehoord? De kapsones die ze had toen een fan haar met 'sen' had aangesproken, in plaats van 'siz'?
pi_73937173
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zoals ik al zei misinterpretatie. Je hebt niets een rekening gehouden met de versen ervoor erna. Je hebt het niet vanuit het Arabisch bekeken. Je hebt niet de hadith in acht genomen. En jij wilt dus zeggen dat je het even beter snapt dan een geleerde als Muhammed Esed, Elhamdi Yazar etc.?

En Allah is de beste der planners. Als Allah wou dat mensen geen fouten konden maken had hij alleen Melekler gemaakt. Snap je?
Even al je knip en plak werk daargelaten, jij zegt dus dat een moslim perse Arabisch moet leren?
pi_73937176
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:30 schreef zarGon het volgende:
Hadden jullie dat trouwens gehoord? De kapsones die ze had toen een fan haar met 'sen' had aangesproken, in plaats van 'siz'?
Over haar/hem gesproken: Ze/Hij spreekt erg goed Osmanlica!
pi_73937184
quote:
Dom wicht. Mijn maag draait al om bij het zien van haar gezicht. Wat een gedrocht is ze zeg.
pi_73937185
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:30 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Even al je knip en plak werk daargelaten, jij zegt dus dat een moslim perse Arabisch moet leren?
Nee, waar maak je dat op uit mijn argumenten. Is dat wat je wilt lezen? Ik zeg het zou ideaal zijn,maar in de Islam is er geen dwang.
pi_73937188
quote:
Nee, maar ik luisterde soms wel naar haar, ik wist niet dat mensen dat zo erg konden vinden
Ik ben een pure Turk.
pi_73937200
Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het een omgebouwde man is.... besef ik me net..
pi_73937209
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee, waar maak je dat op uit mijn argumenten. Is dat wat je wilt lezen? Ik zeg het zou ideaal zijn,maar in de Islam is er geen dwang.
Lol. Dat is wat ik jou ook probeer te zeggen, dat het niet verplicht is.
pi_73937224
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:32 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Lol. Dat is wat ik jou ook probeer te zeggen, dat het niet verplicht is.
Jah duh:P Vrije wil enzo hahahaa

Oke lets move over to Bülent Ersoy now
pi_73937245
Een Adanali heeft haar proberen te vermoorden. Jammer genoeg hebben de kogel schoten niet mogen baten.
pi_73937253
Iemand die weet hoe je sinh kan intikken op je GR?
pi_73937255
ik wil in Turkije zitten en yufka met bulgur eten
Ik ben een pure Turk.
pi_73937261
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:30 schreef Burakius het volgende:

[..]

Over haar/hem gesproken: Ze/Hij spreekt erg goed Osmanlica!
Dat denkt ze wel, ja. Ze probeert het wel, maar faalt.
pi_73937262
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:35 schreef Bortecinem het volgende:
Een Adanali heeft haar proberen te vermoorden. Jammer genoeg hebben de kogel schoten niet mogen baten.
teflon-huid
pi_73937277
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik wil in Turkije zitten en yufka met bulgur eten
Yufka. .
pi_73937297
hee jullie zijn Turks! Dat is toevallig ik ben namelijk ook een dief!

Het is maar een grapje vergeef me
pi_73937341
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:37 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:

wahahahahahahahahsguhasvgdwerjogtjgehegaethatawraagaagarg
pi_73937343
quote:

Gij zult gestraft worden door Bülent.
Hier is je straf:
pi_73937352
quote:

Haha, wat voor een uitschot ben je als je geen Turk bent, maar wel een dief.
pi_73937384
Ik ga slapen .

İyi uykular
pi_73937401
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:42 schreef Julis het volgende:
Ik ga slapen .

İyi uykular
Welterusten!
pi_73937412
quote:
Ik ga slapen .

İyi uykular
Allah rahatlık versin.
pi_73937429
quote:
Ik ga slapen .

İyi uykular
iyi geceler, tatli ruyalar
Ik ben een pure Turk.
pi_73937436
Bimiyorem, is je nickname echt een fout ?
pi_73937446
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:45 schreef Bortecinem het volgende:
Bimiyorem, is je nickname echt een fout ?
Ja, echt. Ik heb gezegd dat m'n Turks slecht is, maar niet zo slecht hahaha
Ik ben een pure Turk.
pi_73937477
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:46 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, echt. Ik heb gezegd dat m'n Turks slecht is, maar niet zo slecht hahaha
pi_73937482
Ben bilmiyore, onu yapıyore. Sen bana yardım ediyore, ben sana yardım ediyore.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 01:49:49 ]
pi_73937488
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:48 schreef zarGon het volgende:
Bilmiyorem, onu yapiyorem. Sen bana yardim ediyore, ben sana yardim ediyore.
Mijn opa heeft Koerdische vrienden die echt zo praten. Echt zo grappig he.
pi_73937495
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

M'n neef heeft me wel zo gevonden, hij vroeg wat m'n account was, ik zei een foute Turkse naam, erg snel gevonden
Ik ben een pure Turk.
pi_73937498
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:49 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Mijn opa heeft Koerdische vrienden die echt zo praten. Echt zo grappig he.
Ik kan het mij voorstellen, ja. .
pi_73937514
Georgiërs hebben ook een grappig accent. Zelfs erger dan Koerden. Best raar dat Lazlar een heel ander accent hebben dan hun Georgische bruders
pi_73937518
mobiel en pasje op school vergeten, ik haat dit
Ik ben een pure Turk.
pi_73937522
Ik spreek ook een beetje turks hoor.

merhaba, bu bilgisayarım!

pi_73937525
Bij mij in het complex (TR) zijn de terreinknechten koerdisch..

Sen kimsiniz Siz napiyorsun. Sen geliyorum
pi_73937527
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
mobiel en pasje op school vergeten, ik haat dit

@IkBenGeenKloon

Cok guzel. Tepe tepe kullan.
pi_73937533
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:53 schreef ClioSporT het volgende:
Bij mij in het complex (TR) zijn de terreinknechten koerdisch..

Sen kimsiniz Siz napiyorsun. Sen geliyorum
pi_73937537
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:53 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

@IkBenGeenKloon

ik gebruik m'n mobiel echt weinig, heb meestal 50 minuten per maand over en nu ik 'm eindelijk een keer nodig heb, is die d'r niet
Ik ben een pure Turk.
pi_73937549
Dat is altijd zo, wanneer je iets nodig hebt kun je het niet vinden. Ik heb een extra geheugenkaart voor mijn camera, herzaman yerlerde surunuyor, heb ik hem nu nodig kan ik hem niet vinden
pi_73937562
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:57 schreef Bortecinem het volgende:
Dat is altijd zo, wanneer je iets nodig hebt kun je het niet vinden. Ik heb een extra geheugenkaart voor mijn camera, herzaman yerlerde surunuyor, heb ik hem nu nodig kan ik hem niet vinden
Bij mij ligt gelukkig niets op de grond (als je het letterlijk bedoelde), m'n ouders hadden een nieuw bureau voor me gekocht om de ruimte beter te gebruiken. Ze zeggen nu jaja je gebruikt het goed, heel m'n bureau ligt vol met boeken, m'n moeder vergelijkt mij met onze oude huisarts
Ik ben een pure Turk.
pi_73937572
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:58 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Bij mij ligt gelukkig niets op de grond (als je het letterlijk bedoelde), m'n ouders hadden een nieuw bureau voor me gekocht om de ruimte beter te gebruiken. Ze zeggen nu jaja je gebruikt het goed, heel m'n bureau ligt vol met boeken, m'n moeder vergelijkt mij met onze oude huisarts
Ik bedoelde het letterlijk en figuurlijk Hahaha.

Beter dat je bureau er vol mee ligt dan je vloer, toch?
pi_73937582
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:53 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

@IkBenGeenKloon

sağol!
pi_73937590
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:59 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik bedoelde het letterlijk en figuurlijk Hahaha.

Beter dat je bureau er vol mee ligt dan je vloer, toch?
Nee, eigenlijk niet. Als ik thee drink op m'n kamer is het lastig om het glas ergens te zetten, zonder dat het omvalt. Omvallen is geen probleem, ik kan het schoonmaken, maar bureau gaat er soms door open. Ook als ik een snelle beweging maak met m'n arm, liggen m'n boeken op de grond.
Ik ben een pure Turk.
pi_73937597
Ik zou eigenlijk moeten slapen maar heb helemaal geen slaap
pi_73937603
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:01 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Als ik thee drink op m'n kamer is het lastig om het glas ergens te zetten, zonder dat het omvalt. Omvallen is geen probleem, ik kan het schoonmaken, maar bureau gaat er soms door open. Ook als ik een snelle beweging maak met m'n arm, liggen m'n boeken op de grond.
Haha, sapsal :$
pi_73937620
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:02 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zou eigenlijk moeten slapen maar heb helemaal geen slaap
Ja ik ook.. maar ik ga zo wel, want ik heb het licht nodig en als ik het te laat nog gebruik, worden m'n ouders boos.
Ik ben een pure Turk.
pi_73937632
Laten we over DNA van Turken praten.

'Hollandse Nederlanders' zijn of Germanic of Pre-Nordic, maar wat zijn Turken nu?

De premier van Turkije, Erdogan is een georgier en de Turkse president ABDullah een Armeneen.

Turkije is de thuisplaats voor vele volkeren, maar waaruit bestaat het Turkse DNA nu precies?

http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml
pi_73937671
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:05 schreef Ases het volgende:

'Hollandse Nederlanders' zijn of Germanic of Pre-Nordic, maar wat zijn Turken nu?

De premier van Turkije, Erdogan is een georgier en de Turkse president ABDullah een Armeneen.

Turkije is de thuisplaats voor vele volkeren, maar waaruit bestaat het Turkse DNA nu precies?

Ik ben 100% Ottomaans.
pi_73937694
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:05 schreef Ases het volgende:

Olm bu nerden cikti
pi_73937707
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:10 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Ik ben 100% Ottomaans.
En ik 100% Turks
pi_73937724
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:10 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Ik ben 100% Ottomaans.
Dan ben je dus een Bosnier, Servier, Albanier, Macedonier, Bulgaar, Roemeen, Griek, Koerd, Arabier, Rum, Armenier, Berber, Turkmeen, Azeri, Zaza, Laz, Georgier, Moldavier, Kosovaar en Turk tegelijkertijd. Je voorouders hielden wel van partnerruil zeker, grapje (jwz).
pi_73937736
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En ik 100% Turks
Welke van de 200 :p
pi_73937740
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:16 schreef Ases het volgende:

[..]

Dan ben je dus een Bosnier, Servier, Albanier, Macedonier, Bulgaar, Roemeen, Griek, Koerd, Arabier, Rum, Armenier, Berber, Turkmeen, Azeri, Zaza, Laz, Georgier, Moldavier, Kosovaar en Turk tegelijkertijd. Je voorouders hielden wel van partnerruil zeker, grapje (jwz).
Hahaha ja dat behalve Turk. Turk hoort niet thuis in dat rijtje
pi_73937825
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:16 schreef Ases het volgende:

[..]

Bosniers zijn Bosniers, en de rest etc etc..
Het Ottomaans rijk heerste over al die opgenoemde volkeren ja net zoals in Amerika ook miljoenen Hispanics wonen, was dat ook het geval in het Ottomaanse rijk. Dat er sindsdien aardig wat gemixt is kan wel kloppen ja, wij Ottomaanse mannen zijn nu eenmaal zeer aantrekkelijk voor de westerse wereld

Een Laz is overigens gewoon een Turk..
pi_73937903
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:30 schreef ClioSporT het volgende:

[..]
Een Laz is overigens gewoon een Turk..
Lazen zijn een aparte volk, toch? Geen Turken per definitie...
pi_73937938
Gunaydin..
pi_73937954
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Lazen zijn een aparte volk, toch? Geen Turken per definitie...
Ja maar zo kan je dan eeuwig doorgaan.
pi_73937989
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:45 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Ja maar zo kan je dan eeuwig doorgaan.
Koerden zijn ook Turken
pi_73937994
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:43 schreef xminator het volgende:
Gunaydin..
Gunaydin
pi_73938010
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:49 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Koerden zijn ook Turken
Nederlanders zijn ook Duits(ers).

.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 02:52:53 ]
pi_73938021
Lazlar en Turken kun je niet vergelijken met Duitsers en Nederlanders
pi_73938051
Ik kan niet slapen ik kan niet slapen ik kan niet slapen
pi_73938216
Wat houdt je wakker?
pi_73938274
Ik weet het ook niet. Mijn ritme is helemaal verstoord
pi_73938287
Iets op je werk/school? Mis je iemand?

Koude douche nemen, .
pi_73938289
Whehehe, cenabet.
pi_73938295
Nee, ik ben school en werkloos
pi_73938301
Ik ben een vliegtuig en bomen zijn relaxt.
pi_73938308
Stress je omdat je je baan niet kan kwijtraken?
pi_73938316
pi_73938328
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:39 schreef zarGon het volgende:
Stress je omdat je je baan niet kan kwijtraken?
Ik ben werkloos zeg ik net
pi_73938334
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:43 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik ben werkloos zeg ik net
Kaldırım mühendisi.
pi_73938339
Hahahaha
pi_73938351
Je weet wel wat ik daarmee bedoel, toch?

Boş işler müdürü, .
pi_73938357
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:47 schreef zarGon het volgende:
Je weet wel wat ik daarmee bedoel, toch?

Boş işler müdürü, .
Ja ik weet wat je ermee bedoelt
pi_73938370
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja ik weet wat je ermee bedoelt
Wat voor een opleiding doe je?
pi_73938378

Stukje uit Tek Kişilik Dev Kadro.

Ata, . Ik vind hem veel vermakelijker dan Cem.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 03:53:08 ]
pi_73938379
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:51 schreef zarGon het volgende:

Ata, . Ik vind hem veel vermakelijker dan Cem.
KLB SC verdomme.
Schnaps im Kopf, du holde Braut
pi_73938386
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat voor een opleiding doe je?
Abi, sen ictin mi? Ik heb toch gezegd dat ik schoolloos ben In November ga ik waarschijnlijk beginnen aan een nieuwe opleiding SPW. Kijken hoever ik ermee kom, haha

Ik vind Cem Yilmaz juist leuker. Vooral dat stuk over Anadolu Rock
pi_73938392
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:52 schreef Ian.1.5 het volgende:

[..]

KLB SC verdomme.
Done.
pi_73938405
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:54 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Abi, sen ictin mi?

Burda acayip koptum. !

Ik wou even kijken hoe snel ik je gek kon maken.
quote:
Ik heb toch gezegd dat ik schoolloos ben In November ga ik waarschijnlijk beginnen aan een nieuwe opleiding SPW. Kijken hoever ik ermee kom, haha
Okay, . Succes.
quote:
Ik vind Cem Yilmaz juist leuker. Vooral dat stuk over Anadolu Rock
Even kijken.

Cem is vooral veel grover, Ata is meer van de gevatte opmerkingen (ince şakalar)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 04:00:09 ]
pi_73938420
Gicik seni.

Ik ben ook meer van de grovere grappen, inci sakalarda neymis. Sonucta Adanaliyim
pi_73938445
Dat filmpje van jou is wel amusant, ja. Moest lachen.

Ken je Komedi Dükkanı? Werd uitgezonden op TRT.
pi_73938469
Nee, ik kijk nooit Turkse TV. Wat is het voor een programma?
pi_73938524
Je kijkt ook niet naar die ene serie, Adanalı?

Stukje. Een hele aflevering duurt langer dan een uur.

Het komt erop neer dat iemand op het podium de aanwijzingen van iemand anders volgt, waar je alleen de stem van hoort.
pi_73938579
Ik heb een stukje gekeken, best leuk. Misschien dat ik morgen de hele aflevering bekijk.

Nee, ik kijk ook niet naar Adanali
pi_73938591
Ik ga een poging tot slapen doen. Welterusten alvast. Allah rahatlik versin.
pi_73938610
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:25 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb een stukje gekeken, best leuk. Misschien dat ik morgen de hele aflevering bekijk.

Nee, ik kijk ook niet naar Adanali
Het is een hele show, hè. Je kunt hier meer afleveringen kijken.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:27 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga een poging tot slapen doen. Welterusten alvast. Allah rahatlik versin.
Sağ ol. Sanada. Iyi geceler, .
pi_73940889
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:37 schreef zarGon het volgende:
Whehehe, cenabet.
wtf?
pi_73945283
pi_73947897
Als ik dat kaartje zo bekijk, dan zijn wij Turken van alles wat. Maar we hebben veel gemeen met Grieken zie ik.. , maar ook met Irakezen en Syriërs
pi_73947977
m'n huid ligt open door kese
Ik ben een pure Turk.
pi_73948001
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
m'n huid ligt open door kese
kontrolsuz guc, guc degildir.
pi_73948051
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Te droog. .
pi_73948087
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

ok
maar met zo'n ruw washandje is het geen guc meer, maar zo voorzichtig mogelijk zijn
Ik ben een pure Turk.
pi_73957736
Iemand die weet hoe ik aan een Rubin Kazan T-shirt kan komen van 09/10 ??
pi_73958243
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:26 schreef Burakius het volgende:
Iemand die weet hoe ik aan een Rubin Kazan T-shirt kan komen van 09/10 ??
Aah, Tataarse club !
Van Gökdeniz?
pi_73958739
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:44 schreef Julis het volgende:

[..]

Aah, Tataarse club !
Van Gökdeniz?
Nee , gewoon blanco.
pi_73958823
Laat deze afbeelding gewoon afdrukken op een T-shirt

pi_73959081
Ik wil de groene . Nee vrij klote, dat het gewoon niet te verkrijgen is.
pi_73959245
Vliegticket naar Tatarstan boeken maar?
pi_73959278
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:19 schreef Bortecinem het volgende:
Vliegticket naar Tatarstan boeken maar?
Heb wel wat interessantere plekken waar ik naar toe zou willen gaan dan Tatarstan
pi_73959305
Dus zo praat je over het land van je voorouders *cikcikcikcik*

Hier kun je de rode versie bestellen.
pi_73959394
m'n moeder gaat me vermoorden
Ik ben een pure Turk.
pi_73959420
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
m'n moeder gaat me vermoorden
Ne yaptin ki
pi_73959489
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:25 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ne yaptin ki
ik moest een dikke, goede jas kopen. Ik kon niets vinden in de stad, dus ben zoals gewoonlijk thuis gekomen met een dunne jas
Ik ben een pure Turk.
pi_73959550
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:27 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ik moest een dikke, goede jas kopen. Ik kon niets vinden in de stad, dus ben zoals gewoonlijk thuis gekomen met een dunne jas
Hahaha heel herkenbaar. Ik moet van mijn moeder altijd een lange jas kopen voor in de winter, maar toch koop ik een korte
pi_73959607
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:29 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hahaha heel herkenbaar. Ik moet van mijn moeder altijd een lange jas kopen voor in de winter, maar toch koop ik een korte
Dat is ook heel herkenbaar. Ik ben erg klein en dan moet ik een lange jas kopen

Jasmodellen:
Strak om de taille
Glimmend
Vreemde riemen

Kort: je taille showen

Ik had een jas gevonden in de stad, die deze kenmerken niet had, maar m'n vriendin zei: ...... dit kun je jezelf niet aandoen. Nu heb ik een iets normalere jas, maar nog steeds niet tevreden.
Ik ben een pure Turk.
pi_73959752
Het is ook elk jaar hetzelfde verhaal Ik zoek al heel lang een mooie leren jas, maar niks kunnen vinden. Oh ja, laatst eentje bij man @ work, maar die was 500 euro, ging me toch iets te ver
pi_73959825
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:36 schreef Bortecinem het volgende:
Het is ook elk jaar hetzelfde verhaal Ik zoek al heel lang een mooie leren jas, maar niks kunnen vinden. Oh ja, laatst eentje bij man @ work, maar die was 500 euro, ging me toch iets te ver
Ja gaat ook te ver.. ik denk ook niet dat ik het zou kopen als ik wat meer geld zou hebben
ik merk dat ik de laatste tijd veel meer op m'n uitgaven let, terwijl er niet veel is veranderd in wat ik kan uitgeven.
Ik ben een pure Turk.
pi_73959893
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:39 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja gaat ook te ver.. ik denk ook niet dat ik het zou kopen als ik wat meer geld zou hebben
ik merk dat ik de laatste tijd veel meer op m'n uitgaven let, terwijl er niet veel is veranderd in wat ik kan uitgeven.
Ik ook niet. Of ik moet echt een miljonair zijn. Ik moet ook echt op mijn uitgaven letten, sta sowieso vet in de min

Btw, hoe oud ben jij eigenlijk?
pi_73960015
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik ook niet. Of ik moet echt een miljonair zijn. Ik moet ook echt op mijn uitgaven letten, sta sowieso vet in de min

Btw, hoe oud ben jij eigenlijk?
Haha, ik spaar, omdat ik eigenlijk niet WIL uitgeven, vroeger wilde ik van alles kopen, nu gaat het vanzelf dat ik niet uitgeef .

Hoe oud denk je dat ik ben? Ik denk dat jij ongeveer 18/19/20 bent.
Ik ben een pure Turk.
pi_73960117
Cool. Darisi benim basima

Goed geraden. Ik ben 19. En jij bent ook zoiets? 17/18/19?
pi_73960191
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:48 schreef Bortecinem het volgende:
Cool. Darisi benim basima

Goed geraden. Ik ben 19. En jij bent ook zoiets? 17/18/19?
niet eens een half jaar 16
Ik ben een pure Turk.
pi_73960256
Ooh je bent nog klein! Grapje Ik voel me ook nog maar 16 om eerlijk te zijn.
pi_73960337
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:52 schreef Bortecinem het volgende:
Ooh je bent nog klein! Grapje Ik voel me ook nog maar 16 om eerlijk te zijn.
wat doe je eigenlijk voor school?
ik moet nog 2,5 jaar ik praat de hele tijd met m'n pa over dat ik dan met hem ga vertrekken naar TR, omdat hij zei ik ga niet m'n hele leven in NL blijven, maar hij vindt het niet meer grappig, hij zegt dat ik serieuzer moet zijn
Ik ben een pure Turk.
pi_73960425
Momenteel niks Ik ga volgende maand beginnen aan een opleiding SPW. Sen ne okuyorsun?

Toen ik 16 was wilde ik ook graag 'terug' naar Turkije. Nu niet meer, als iemand Erdogan neerschiet verhuis ik misschien wel (grapje). Maar ik voel me elk jaar gewoon vreemder in Turkije. Niet normaal hoe erg Turkije en de Turken zijn veranderd in de afgelopen 5-10 jaar.
pi_73960556
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:57 schreef Bortecinem het volgende:
Momenteel niks Ik ga volgende maand beginnen aan een opleiding SPW. Sen ne okuyorsun?

Toen ik 16 was wilde ik ook graag 'terug' naar Turkije. Nu niet meer, als iemand Erdogan neerschiet verhuis ik misschien wel (grapje). Maar ik voel me elk jaar gewoon vreemder in Turkije. Niet normaal hoe erg Turkije en de Turken zijn veranderd in de afgelopen 5-10 jaar.
Wat heb je hiervoor gedaan en waarom doe je nu niets? Ik doe nu atheneum, daarom is het ook dom dat ik over 2,5 wil vertrekken, ik kan niets en misschien daarna ook niet. Misschien dat ik hierna 3/4 jaar universiteit doe, maar ik denk niet dat alles gaat lopen zoals ik het wil.

Met die gedachten over Erdogan pas je goed in onze familie, uuff ik word zo gek van het gepraat over hem. Vooral als ik de islam ga verdedigen wordt het erg, ik weet soms echt niet meer wat ik moet zeggen, ze maken het me moeilijk
Ik ben een pure Turk.
pi_73960594
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:55 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

wat doe je eigenlijk voor school?
HAHAHAHAHAHA.
pi_73960641
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHA.
gulme lan
Ik ben een pure Turk.
pi_73960669
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:04 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

gulme lan
taalgebruik aub
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_73960734
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

taalgebruik aub
oja
sorry zargon
Ik ben een pure Turk.
pi_73960738
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:04 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

gulme lan
Lan??????

Lan party tonight ?
pi_73960778
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:06 schreef xminator het volgende:

[..]

Lan??????

Lan party tonight ?
nee
Ik ben een pure Turk.
pi_73960780
quote:
Niet normaal hoe erg Turkije en de Turken zijn veranderd in de afgelopen 5-10 jaar.
Alhoewel ik uit je vorige zinnen kan afleiden: In positieve of negatieve zin?
pi_73960812
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:06 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

oja
sorry zargon
Estağfurullah.
pi_73960863
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:01 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Wat heb je hiervoor gedaan en waarom doe je nu niets? Ik doe nu atheneum, daarom is het ook dom dat ik over 2,5 wil vertrekken, ik kan niets en misschien daarna ook niet. Misschien dat ik hierna 3/4 jaar universiteit doe, maar ik denk niet dat alles gaat lopen zoals ik het wil.

Met die gedachten over Erdogan pas je goed in onze familie, uuff ik word zo gek van het gepraat over hem. Vooral als ik de islam ga verdedigen wordt het erg, ik weet soms echt niet meer wat ik moet zeggen, ze maken het me moeilijk
Ik heb hiervoor een jaar toerisme en 2 jaar Juridisch (beide MBO) gedaan. Geen van beide afgemaakt. De opleiding die ik nu ga doen is gelukkig een versnelde opleiding van 1 jaar.

Atheneum ha? MasAllah! Waarom zou het niet lopen zoals je het zou willen? Gewoon je best doen en ophouden met doemdenken

Erdogan is
pi_73960976
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Alhoewel ik uit je vorige zinnen kan afleiden: In positieve of negatieve zin?
Positief en negatief. Maar het is meer de mentaliteit van de mensen waardoor ik mij er een vreemde voel. Bijvoorbeeld, de kloof tussen secularisten en niet secularisten en Koerd en niet Koerd is groter dan ooit. Verder word ik gek van die 'ozenti gencler'. Je snapt vast wel wat ik bedoel
pi_73960994
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:10 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Erdogan is
Zijn persoonlijkheid? Zijn partij? Waar hij voor staat? Wat hij de afgelopen jaren heeft gedaan? Vergeleken met wie? Etc., etc.

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 20:14:33 ]
pi_73961095
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zijn persoonlijkheid? Zijn partij? Waar hij voor staat? Wat hij de afgelopen jaren heeft gedaan? Vergeleken met wie? Etc., etc.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_73961099
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Positief en negatief. Maar het is meer de mentaliteit van de mensen waardoor ik mij er een vreemde voel. Bijvoorbeeld, de kloof tussen secularisten en niet secularisten en Koerd en niet Koerd is groter dan ooit.
Volgens mij was dat er altijd, alleen niet zo op de voorgrond. En ik denk juist dat de kloof tussen Koerden en Turken kleiner is geworden. Saamhorigheid. Vroeger was er de Turk en de niet-Turk in Turkije. Nu is het meer 'mensen van Turkije'.
quote:
Verder word ik gek van die 'ozenti gencler'. Je snapt vast wel wat ik bedoel
Heb je altijd toch? Ligt niet aan Erdoğan zelf, of wel?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 20:18:27 ]
pi_73961164
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:10 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor een jaar toerisme en 2 jaar Juridisch (beide MBO) gedaan. Geen van beide afgemaakt. De opleiding die ik nu ga doen is gelukkig een versnelde opleiding van 1 jaar.

Atheneum ha? MasAllah! Waarom zou het niet lopen zoals je het zou willen? Gewoon je best doen en ophouden met doemdenken

Erdogan is
Ben je lui of was het niets voor jou?
Het is geen prestatie om op het atheneum te komen, maar om het af te maken. Na dit nog ongeveer 4 jaar en dan eindelijk klaar . Ik heb geen mening over Erdogan, maar het bevalt me gewoon niet dat hij erbij betrokken wordt als ik met iemand over de islam praat.
Ik ben een pure Turk.
pi_73961187
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Volgens mij was dat er altijd, alleen niet zo op de voorgrond. En ik denk juist dat de kloof tussen Koerden en Turken kleiner is geworden. Saamhorigheid. Vroeger was er de Turk en de niet-Turk in Turkije. Nu is het meer 'mensen van Turkije'.
[..]

Grappig, want wat ik hoor van de mensen in Turkije en mijn familie is het juist net andersom.

Heb je altijd toch? Ligt niet aan Erdoğan zelf, of wel?

Ik heb ook niet gezegd dat dat aan Erdogan ligt ?
pi_73961205
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:19 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ben je lui of was het niets voor jou?
Het is geen prestatie om op het atheneum te komen, maar om het af te maken. Na dit nog ongeveer 4 jaar en dan eindelijk klaar . Ik heb geen mening over Erdogan, maar het bevalt me gewoon niet dat hij erbij betrokken wordt als ik met iemand over de islam praat.
Ik ben gewoon lui
pi_73961370
quote:
zon filmpje uit ergens uit midden jaren 90 plaatsen is wel heel makkelijk, vind je niet?

daarnaast wat heeft erdogan gedaan sinds ie aan de macht om de seculiere staat te demonteren? als je daar zo bang voor bent
-Rabia Al-Basri
pi_73961442
-Rabia Al-Basri
pi_73961519
quote:
Uit welk jaar is dat?

Je kunt nu best heel oude video's en dingen die hij ooit heeft gezegd posten, maar vergelijk Turkije eens met tien jaar geleden? Ten tijde van Ecevit, Kemal Derviş en de economische crisis?

Je gaat mij niet zeggen dat je geen vooruitgang hebt gezien, sinds Erdoğan aan de macht is gekomen.
pi_73961614
Ik geloof niet dat hij van mening is verandert Niet dat ik de huidige seculaire staat nou zo superieur vind, maar je kunt niet ontkennen dat Erdogan nou niet bepaald zo'n fijn verleden heeft.

Oh, en zijn optreden op nationale TV een tijdje terug niet te vergeten. Resmen Seyh Said'i ve Ahmet Kaya'yi ovdu? Yani OHA falan oldum.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bortecinem op 22-10-2009 20:37:53 ]
pi_73961681
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:26 schreef Slayage het volgende:
http://www.p2pstation.net/

voetbal
Doet het niet.
pi_73961694
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:29 schreef zarGon het volgende:

Je gaat mij niet zeggen dat je geen vooruitgang hebt gezien, sinds Erdoğan aan de macht is gekomen.
geloof me sommige mensen zien alleen maar achteruitgang
-Rabia Al-Basri
pi_73961723
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Doet het niet.
minder, bij mij gewoon wel
-Rabia Al-Basri
pi_73961743
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

geloof me sommige mensen zien alleen maar achteruitgang
Ik niet, hoor. Ik heb niet ontkent dat Turkije vooruitgang heeft geboekt.
pi_73961811
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:36 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik niet, hoor. Ik heb niet ontkent dat Turkije vooruitgang heeft geboekt.
genel olarak bedoel ik
-Rabia Al-Basri
pi_73961827
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:32 schreef Bortecinem het volgende:
Ik geloof niet dat hij van mening is verandert Niet dat ik de huidige seculaire staat nou zo superieur vind, maar je kunt niet ontkennen dat Erdogan nou zo'n fijn verleden heeft.

Oh, en zijn optreden op nationale TV een tijdje terug niet te vergeten. Resmen Seyh Said'i ve Ahmet Kaya'yi ovdu? Yani OHA falan oldum.
Dat optreden heb ik niet gezien, kan er dus niet over meepraten.

Als de seculaire staat goed (genoeg) was, had je nu geen AKP en Erdoğan aan de macht. Links of rechts of whatever maakt voor mij niet uit. Zolang ze doen waar ze voor gekozen zijn en Turkije er beter van wordt.
pi_73961962
Weetje, ik heb geen zin in een politieke discussie. Maar ik beloof dat ik er later wel dieper op in ga, oke?
pi_73961986
Komt goed. .
pi_73962018
ik verheug me er al op
Ik ben een pure Turk.
pi_73962034
Mijn punt was dus dat ik me een vreemde voel tussen de Turken in Turkije, en nee ik geef AKP daar niet de schuld van
pi_73962046
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:42 schreef Bortecinem het volgende:
Weetje, ik heb geen zin in een politieke discussie. Maar ik beloof dat ik er later wel dieper op in ga, oke?
politieke discussies zijn nutteloos
-Rabia Al-Basri
pi_73962074
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:44 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn punt was dus dat ik me een vreemde voel tussen de Turken in Turkije, en nee ik geef AKP daar niet de schuld van
Dat heb ik ook, maar niet overal in Turkije. Jij wel?
Ik ben een pure Turk.
pi_73962111
In mijn dorp voel ik me te verwesterd, en onder de jongeren voel ik me weer te 'geri kafali'
pi_73962121
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:44 schreef Bortecinem het volgende:
Almanya'da yabancı, Türkiye'de alamancı.
pi_73962173
Hüüüü Tam ustune bastin!
pi_73962270
Acı var mı, acı?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 20:51:26 ]
pi_73962302
Waar erger jij je aan in Turkije?

• Ongemanierde mensen in het openbaar vervoer.
  • pi_73962314
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:46 schreef Bortecinem het volgende:
    In mijn dorp voel ik me te verwesterd, en onder de jongeren voel ik me weer te 'geri kafali'
    Ik werd yobaz genoemd afgelopen vakantie, ik weet nog steeds niet waarom. Die mensen daar waren gewoon vreemd, ze hebben me echt geirriteerd.

In Ankara voel ik me niet helemaal goed, maar beter dan in andere plaatsen. Kirsehir voel ik me
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73962362
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:46 schreef Bortecinem het volgende:
    Hoezo dat laatste?
    pi_73962380
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:52 schreef zarGon het volgende:
    Waar erger jij je aan in Turkije?

• Ongemanierde mensen in het openbaar vervoer.
  • Vrienden van familie in Turkije die contact met je proberen te leggen (via je familie!)
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73962384
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:52 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik werd yobaz genoemd afgelopen vakantie, ik weet nog steeds niet waarom.
    Bende bilmiyorem.
    pi_73962397
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:53 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Vrienden van familie in Turkije die contact met je proberen te leggen (via je familie!)
    Mannelijke vrienden? .
    pi_73962429
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mannelijke vrienden? .
    Ja, alsof ze daar nooit een meisje hebben gezien. Ook de wat oudere jongens, dat is nog triester.
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73962446
  • Alles wordt verkocht in termijnen, tegenwoordig. Sokken van 3 Lira kan je afbetalen in 4 termijnen. I kid you not.
  • pi_73962487
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef zarGon het volgende:
  • Alles wordt verkocht in termijnen, tegenwoordig. Sokken van 3 Lira kan je afbetalen in 4 termijnen. I kid you not.
  • Hahaha. Dit is echt zo
    pi_73962492
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef zarGon het volgende:
  • Irritante negermuziek in internetcafe's
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73962503
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:57 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Irritante negermuziek in internetcafe's
    Hahahahahahahahahahaha
    pi_73962522
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, alsof ze daar nooit een meisje hebben gezien. Ook de wat oudere jongens, dat is nog triester.
    Jij bent anders, eh. Zit je liever in een Mercedes of in een Tofaş? .
    pi_73962546
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:57 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahahaha
    http://img1.loadtr.com/b-351538-Rap_t_shirt.jpg

Een van de eerste resultaten als je "rap t-shirt" intikt bij google.
    Ja, zulke t-shirt zag ik veel in Turkije.
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73962611
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 20:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij bent anders, eh. Zit je liever in een Mercedes of in een Tofaş? .
    Geen van beide

Over een mercedes gesproken, iemand had een sollicitatie. Die man zei: ik ken jullie Turken goed. Heeft je vader een mercedes?
    Solliciterende: nee
    Man: Een bmw?
    Solliciterende: ook niet
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73962639
  • Bankpassen vindt men daar 'dom'. Waarom je eigen geld utigeven als je dat van de bank/iemand anders kan doen? Daarom hebben ze allemaal meer dan 3 creditkaarten en de daarbijhorende schuld.
  • pi_73962762
    Turkse meisjes met make-up. M'n neefje zei abla ik heb 2 vriendinnen, ik weet niet welke ik moet kiezen. Ik vroeg om foto's, zoveel (lelijke) make-up. Lelijke tussenhaakjes omdat ik make-up sowieso lelijk vind.
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73962833
    Ik vroeg een keer aan een meisje in mijn dorp of ze een vriend had. Antwoord ze doodleuk met 'Evet var, dort tane'.

pi_73962906
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:00 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Geen van beide
    Ik wist wel dat die vergelijking alleen voor mannen bedoeld was.
    quote:
    Over een mercedes gesproken, iemand had een sollicitatie. Die man zei: ik ken jullie Turken goed. Heeft je vader een mercedes?
    Solliciterende: nee
    Man: Een bmw?
    Solliciterende: ook niet
    Turkenbak is dan ook een woord dat in het woordenboek staat. .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 21:09:25 ]
    pi_73962930
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:07 schreef Bortecinem het volgende:
    Ik vroeg een keer aan een meisje in mijn dorp of ze een vriend had. Antwoord ze doodleuk met 'Evet var, dort tane'.

Ja, ik dacht dat ze in Turkije wel strenger waren, ik was echt verbaasd toen m'n neefje hierover kwam praten op msn .
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73962958
    Strenger?? Daar zijn ze helemaal de weg kwijt, joh!
    pi_73962976
    quote:

Oh shit. Echt zo'n antwoord dat je niet verwacht. In je dorp. .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 21:12:34 ]
    pi_73962981
    quote:

Haha, misschien dacht ze gewone vrienden?
    pi_73962989
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik wist wel dat die vergelijking alleen voor mannen bedoeld was.
    [..]

Turkenbak is dan ook een woord dat in het woordenboek staat. .
    haha, kom er nu pas achter
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73963043
    Wat gaan jullie snel!

Centraal.
    pi_73963045
    trouwens deze reeks gaat snel
    pi_73963060
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:10 schreef Bortecinem het volgende:
    Ja, daar kwam ik toen pas achter. Ook afgelopen vakantie stonden ze gewoon de hele tijd naast me te fluisteren. Dit begon toen ik niet meer in ging op hun vraag "nasilsin". Echt achterlijke mensen.
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73963067
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:10 schreef Ayca het volgende:

[..]

Haha, misschien dacht ze gewone vrienden?
    Neee, ik vroeg 'Sevgilin var mi? Maar sowieso is het daar heel normaal om elke week een andere vriend te hebben. Tenminste, bij ons daar iig wel.

@zarGon

Ja, ik dacht echt van....oke??
    pi_73963078
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:10 schreef Bortecinem het volgende:
    IK WORD HELEMAAL GESTOORD VAN DIE VROUWENPRAATPROGRAMMA'S.
    pi_73963108
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Neee, ik vroeg 'Sevgilin var mi? Maar sowieso is het daar heel normaal om elke week een andere vriend te hebben. Tenminste, bij ons daar iig wel.

@zarGon

Ja, ik dacht echt van....oke??
    misschien te ver gevraagd, omdat jij het niet weet, maar wat doen ze als sevgili?
    Ik ben een pure Turk.
    pi_73963118
    En, echt. Geen enkel ander volk kan een kookprogramma 3 uur lang laten duren. Om dan af te sluiten met een leuke activiteit.
    pi_73963153
    Waarom neemt 1 van jullie geen avatar trouwens.

Wel lastig zo: bilmiyorem, Bortenicem. Etc.
    pi_73963161
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

IK WORD HELEMAAL GESTOORD VAN DIE VROUWENPRAATPROGRAMMA'S.
    HAHAHAHAH

Die talkshows zijn echt erg
    pi_73963177
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef IHVK het volgende:
    Waarom neemt 1 van jullie geen avatar trouwens.

Wel lastig zo: bilmiyorem, Bortenicem. Etc.
    Ik snap niet hoe dat moet
    pi_73963181
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef zarGon het volgende:
    En, echt. Geen enkel ander volk kan een kookprogramma 3 uur lang laten duren. Om dan af te sluiten met een leuke activiteit.
    Haha echt belachelijk idd
    pi_73963184
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef zarGon het volgende:
    En het steevast een 'süpriz' noemen.

Ze zeiken elkaar eerst tot op het bot af en daarna gaan ze samen dansen.
    pi_73963225
    Kennen jullie die aflevering van Avrupa Yakasi waar ze dat programma gaan nadoen? Echt te grappig gewoon.
    pi_73963227
    zarGon is goed in uitleggen.
    pi_73963290
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 19:21 schreef Bortecinem het volgende:
    Dus zo praat je over het land van je voorouders *cikcikcikcik*

Hier kun je de rode versie bestellen.
    Ik ben Kirim-Tatar , geen Kazan-Tatar Noob
    pi_73963312
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:15 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe dat moet
    Neem je deze toch gewoon?
    pi_73963345
    quote:

Degene die Erdogan dood schiet zal ik mijn hele leven achter na zitten om hem te straffen.
    pi_73963413
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

En het steevast een 'süpriz' noemen.

Ze zeiken elkaar eerst tot op het bot af en daarna gaan ze samen dansen.
    En dat andere programma dan?

VAR MISIN, YOK MUSUN?!

Hersendode mensen.
    pi_73963419
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 21:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ben Kirim-Tatar , geen Kazan-Tatar Noob
    En waar komen die Krim-Tataren dan vandaan, noob?
    pi_73963421

Leuk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')