abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73936553
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:00 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Jij hebt me nog meer zin laten krijgen in m'n vakantie, ik ga meer opzoek naar m'n afkomst
Haha! You go girl
pi_73936569
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Haha, Min-e is dönme.
Let's kick her Kick the dönme
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_73936578
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:01 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zou an-sich wel ideaal zijn ja... sterker nog in het Kuraish-dialect als het zou kunnen.
OMG. Niet te geloven dit.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:02:43 #54
165512 MASD
Music is dead.
pi_73936580
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:00 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

Met mijn zus. Ik heb die schoenen nog!
Je zus. .
Long live music.
pi_73936596
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:01 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Haha! You go girl
Ik ben er in ieder geval meer zeker van dat ik niet deels Koerdisch ben
Ik ben een pure Turk.
pi_73936597
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

OMG. Niet te geloven dit.
We'll let's see how you are going to misinterpet my words .

In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_73936602
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:02 schreef MASD het volgende:

[..]

Je zus. .
Haha eindelijk iemand die een foto van zijn zus plaats op fok!
pi_73936618
Hoe moet ik het interpreteren meneer Tatar, vertel het eens?
pi_73936619
Trouwens voor degenen uit Trabzon: Grote kans dat je een Griekse Moslim bent XD
pi_73936622
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:03 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik ben er in ieder geval meer zeker van dat ik niet deels Koerdisch ben
Hoezo?
pi_73936638
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
Hoe moet ik het interpreteren meneer Tatar, vertel het eens?
Je reageert echt zo van OMG . Als je de profeet (vzmh) perfect wil nadoen is het toch het beste om Arabisch te spreken. Wat is daar zo raar en OMG aan .
pi_73936645
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hoezo?
Ik heb lange tijd aangehoord dat iemand uit m'n familie een Koerd is, maar het blijkt niet waar te zijn.
Ik ben een pure Turk.
pi_73936646
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Vet, misschien hebben mijn voorouders wel eens met de jouwe gevochten

Mijn oma zei altijd trouwens dat de Wit-Russen aardige Russen waren, maar de Moskou-Russen wreed. Dacht is wel ff interessant
Mijn oma aan moeders zijde vertelde verhalen dat ze moesten vluchten voor de Russen. De hele bevolking uit een stad weggevlucht voor een paar dagen.

Onze roots liggen veel verder weg, maar toch een leuk compliment van je oma.
pi_73936647
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
Hahaha klopt! Ik noem Trabzonlular ook altijd Rum donmeleri
pi_73936664
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je reageert echt zo van OMG . Als je de profeet (vzmh) perfect wil nadoen is het toch het beste om Arabisch te spreken. Wat is daar zo raar en OMG aan .
Diezelfde profeet zei dat de verschillende culturen en talen er zijn om van elkaar te leren, niet om jezelf er in te assimileren.
pi_73936673
één ding is zeker: Turken zijn niet kieskeurig XD We zien het gehele plaatje: Vrouw is vrouw. Daarom zijn we zo gemixed ^^
pi_73936681
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:06 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Diezelfde profeet zei dat de verschillende culturen en talen er zijn om van elkaar te leren, niet om jezelf er in te assimileren.
Hadith graag (alhoewel ik al weet op welke je doelt). Post em maar
pi_73936689
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
Een groot gedeelte van mijn vaders kant is blond en hebben blauwe ogen (ja, ze komen uit Trabzon). Maar ik meende mij te herinneren dat mijn vader juist iets had over Syriërs. Maargoed, dat weet ik dus niet helemaal. Ik vraag het anders wel aan hem morgen. (als ik het niet vergeet )
pi_73936706
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hadith graag (alhoewel ik al weet op welke je doelt). Post em maar
Als jij weet op welke ik doel, waarom zou ik hem dan posten

Nogmaals, ik heb niks met hadiths.
pi_73936714
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Min-e het volgende:

[..]

Mijn oma aan moeders zijde vertelde verhalen dat ze moesten vluchten voor de Russen. De hele bevolking uit een stad weggevlucht voor een paar dagen.

Onze roots liggen veel verder weg, maar toch een leuk compliment van je oma.
Ja bij ons zijn er veel naar siberië toe gestuurd. Karabiber Osman trouwens was pas super. De man is ontsnapt van een eiland (tussen Finland en Rusland --> Solovki). De man was kreupel, maar heeft van Krim tot Armenië GELOPEN naar Turkije. Wat een buffel. En ja hij moest omlopen ook nog.
pi_73936730
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:08 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Als jij weet op welke ik doel, waarom zou ik hem dan posten

Nogmaals, ik heb niks met hadiths.
Ondersteun je uitspraak Je beweer iets, dan wil ik het bewijs ook zien graag.
pi_73936739
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Julis het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van mijn vaders kant is blond en hebben blauwe ogen (ja, ze komen uit Trabzon). Maar ik meende mij te herinneren dat mijn vader juist iets had over Syriërs. Maargoed, dat weet ik dus niet helemaal. Ik vraag het anders wel aan hem morgen. (als ik het niet vergeet )
Alsof alle Grieken blond haar en blauwe ogen hebben. Ik maakte maar een grap over die Rum donmeleri. Degene die van oorsprong Grieks zijn weten dat zelf wel, ze hebben vaak opa's en oma's die Grieks spreken. Verder hebben er in Trabzon en omgeving veel Cuman Turken gevestigd, dit zelfs voordat de Grieken zich er vestigden. Cuman betekent overigens blank en die Turken stonden bekend om hun blonde haren en blauwe ogen.
pi_73936754
Interessant om dit te volgen .
pi_73936763
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:07 schreef Julis het volgende:

[..]

Schrik niet als hij opeens zegt: Ja zoon wij zijn GRieks! En dat je dan Yaourti, Karpuzi, Kebabi, Baklavi, Halva en andere meuk moet eten!
pi_73936794
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:05 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik heb lange tijd aangehoord dat iemand uit m'n familie een Koerd is, maar het blijkt niet waar te zijn.
Aha ok, ik weet wel bijna zeker dat er iemand in mijn familie Koerd is, namelijk de opa van mijn moeder, mijn opa is ook best donker en mijn oma heel licht en heeft lichte ogen. Mijn moeder is daar dan een mixje van. Ik lijk ook best op mijn moeder, tenminste dat zegt iedereen
pi_73936801
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ondersteun je uitspraak Je beweer iets, dan wil ik het bewijs ook zien graag.
Jij bent echt aan het mierenneuken. Maar goed, hier heb je hem:

"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen... (Koran 49: 13).

Geen hadith, maar een Koran vers dus.
pi_73936804
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja bij ons zijn er veel naar siberië toe gestuurd. Karabiber Osman trouwens was pas super. De man is ontsnapt van een eiland (tussen Finland en Rusland --> Solovki). De man was kreupel, maar heeft van Krim tot Armenië GELOPEN naar Turkije. Wat een buffel. En ja hij moest omlopen ook nog.
Geweldig! Dat soort verhalen moeten we eigenlijk eens opschrijven. Zou jammer zijn als dat verloren zou gaan, bij ons is er ook heel wat mooie familie historie te vertellen.
pi_73936817
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Min-e het volgende:

[..]

Geweldig! Dat soort verhalen moeten we eigenlijk eens opschrijven. Zou jammer zijn als dat verloren zou gaan, bij ons is er ook heel wat mooie familie historie te vertellen.
Ja het boek dat is geschreven door hemzelf is niet meer te vinden in het dorp. Slechts in de staatsbibliotheek ofzo
pi_73936822
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:09 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Alsof alle Grieken blond haar en blauwe ogen hebben. Ik maakte maar een grap over die Rum donmeleri. Degene die van oorsprong Grieks zijn weten dat zelf wel, ze hebben vaak opa's en oma's die Grieks spreken. Verder hebben er in Trabzon en omgeving veel Cuman Turken gevestigd, dit zelfs voordat de Grieken zich er vestigden. Cuman betekent overigens blank en die Turken stonden bekend om hun blonde haren en blauwe ogen.
Haha, dat maakt niet uit . Ik ben Samsunlu, zeg ik altijd. Ik zeg tegen mijn vader ook altijd egoïstische laz (pleonasme )
pi_73936841
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jij bent echt aan het mierenneuken. Maar goed, hier heb je hem:

"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen... (Koran 49: 13).

Geen hadith, maar een Koran vers dus.
En waarom een stam (uiterlijk verschil) opeens een ander uiterlijk krijgen als het Arabisch zou spreken?
Interessanter is om de tafsir van de vers erbij te pakken? Elhamdi Yazar doen?
pi_73936845
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Schrik niet als hij opeens zegt: Ja zoon wij zijn GRieks! En dat je dan Yaourti, Karpuzi, Kebabi, Baklavi, Halva en andere meuk moet eten!
Haha . Ik ben trouwens een meisje .
pi_73936874
Wow opeens zoveel meisjes hier , moeten jullie niet borden wassen

1 uur 's nachts
pi_73936898
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Ayca het volgende:

[..]

Aha ok, ik weet wel bijna zeker dat er iemand in mijn familie Koerd is, namelijk de opa van mijn moeder, mijn opa is ook best donker en mijn oma heel licht en heeft lichte ogen. Mijn moeder is daar dan een mixje van. Ik lijk ook best op mijn moeder, tenminste dat zegt iedereen
Bijna iedereen uit m'n familie heeft heel donker haar, volle wenkbrauwen en donkere ogen. Donkere huidskleur komt van m'n vaders kant, al heeft m'n vader niet een superdonkere huid. Van mijn vaderskant werd er ook beweerd dat er een koerd in zat, omdat ze "apart" Turks sprak, maar ik ben er vandaag achtergekomen dat het geen koerd is. Ik ben ook een mix van alles, maar dat zie je niet duidelijk
Ik ben een pure Turk.
pi_73936920
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:15 schreef Burakius het volgende:
Wow opeens zoveel meisjes hier , moeten jullie niet borden wassen

1 uur 's nachts
vaatwasser misschien zo wel opruimen
Ik ben een pure Turk.
pi_73936924
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:14 schreef Burakius het volgende:

[..]

En waarom een stam (uiterlijk verschil) opeens een ander uiterlijk krijgen als het Arabisch zou spreken?
Interessanter is om de tafsir van de vers erbij te pakken? Elhamdi Yazar doen?

Deze koran vers slaat niet alleen op het uiterlijk, maar ook op de verschillende culturen en talen binnen de verschillende volken. Wat zou je anders moeten leren van een zwarte huidskleur?
pi_73936930
Kennen jullie trouwens die mop van:

Hrant Dink öldu , hepimiz Ermeni olduk
Papaz öldu , hepimiz Hristiyan olduk
Asker öldu, hepimiz sehit olduk.

Allah Bülent Ersoy'a uzun ömürler versin.
pi_73936953
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:14 schreef Julis het volgende:

[..]

Haha . Ik ben trouwens een meisje .
Meisjes. .
pi_73936965
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Burakius het volgende:

BÜLENT ERSOY DÜNYA STARI OLACAKTI AMA ÖNÜNÜ KESTİLER!
pi_73936987
aaaah
ik moest zaterdag een opdracht inleveren via mail, maar was 't helemaal vergeten
Ik ben een pure Turk.
pi_73936998
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
aaaah
ik moest zaterdag een opdracht inleveren via mail, maar was 't helemaal vergeten
Alsnog mailen, als je de opdracht nog hebt/al hebt gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 01:22:24 ]
pi_73937004
Een plaatje mag natuurlijk niet ontbreken bij de Diva.

Nachtmerrie
pi_73937005
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Burakius het volgende:

Hahaha een paar jaar terug stuurde iedereen deze via sms naar elkaar
pi_73937010
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Alsnog mailen, als je de opdracht al/nog hebt.
ik moet 'm nog maken
Ik ben een pure Turk.
pi_73937030
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Julis het volgende:
Een plaatje mag natuurlijk niet ontbreken bij de Diva.

[ afbeelding ]

Nachtmerrie
ablan kurban olsun sana
Ik ben een pure Turk.
pi_73937039
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:18 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Deze koran vers slaat niet alleen op het uiterlijk, maar ook op de verschillende culturen en talen binnen de verschillende volken. Wat zou je anders moeten leren van een zwarte huidskleur?
Tefsir Muhammed Esed:

Yani, hepinizin birbiriniz üzerinde hiçbir kalıtımsal üstünlüğe sahip olmadan tek bir insanlık ailesine mensup olduğunuzu bilesiniz (Zemahşerî). Bu, önceki iki ayette geçen, insanların birbirlerinin onurunu koruma ve gözetmeleri tavsiyesi ile bağlantılıdır. Başka bir deyişle, insanların "kavimler ve kabileler"e dönüşmesi, görünürdeki farklılıklarının ardındaki temel insanî birliği/birlikteliği anlama ve takdir etme eğilimini azaltmayı değil, tersine bu eğilimi arttırmayı amaçlamaktadır. Ve bunun karşılığında da bütün ırkçı, milliyetçi/kavmiyetçi veya kabilevî önyargılar (‘asabiyye) kınanmıştır. Kur'an'da zımnen, Hz. Peygamber tarafından ise daha açık bir şekilde kınanmıştır (bkz. 28:15, not 15'in ikinci bölümü). Ayrıca, Hz. Peygamber, insanların kavmî veya kabilevî geçmişlerini yüceltmeleri konusunda şunları söylemiştir: "Bakınız, Allah, atalarını yüceltmeye dayanan cahiliyye şirkinin kibrini sizden uzaklaştırdı. İnsan, ya Allah'a karşı sorumluluğunun bilincinde olan bir mümin, yahut çaresiz bir günahkardır. Bütün insanlar Hz. Âdem'in evlatlarıdır ve Hz. Âdem balçıktan yaratılmıştır" (Ebû Hureyre'nin rivayetiyle Tirmizî ve Ebû Dâvûd'da nakledilen Hadisin bir bölümü).

De vers ervoor trouwens met tefsir:

15 - Yani, "her birinizi bir anne ve babadan yarattık" (Zemahşerî, Râzî, Beydâvî) -biyolojik orijindeki bu eşitliğin bütün insanlar için geçerli olan insan onurundaki eşitliğe yansıdığına işaret.

Deze vers zorgt er dus voor dat alle racisme, nationalisme teniet wordt gedaan. Dat het belachelijk is, omdat wel alleen van hz. Adem ve hz. Hava komen. Ik weet niet waarom jij hier uit opmaakt dat we niet Arabisch zouden kunnen moeten spreken...
Als de profeet (vzmh) het sprak dan is het ideaal om dat ook te doen.
pi_73937040
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ik moet 'm nog maken
Heb jij geen herfstvakantie ? (of is dat niet voor school )
pi_73937061
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:23 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ablan kurban olsun sana
pi_73937090
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:23 schreef Julis het volgende:

[..]

Heb jij geen herfstvakantie ? (of is dat niet voor school )
Ik zeg zaterdag.. ik bedoel ik moest het vrijdag voor 23.59 inleveren. Ik dacht lekker herfstvakantie, ik kan het nog de hele vrijdagmiddag maken.. Het was ook niet zo'n moeilijke opdracht, maar ik was 't gewoon helemaal vergeten. We sluiten dit vak grotendeels dit jaar al af, maar het is vast nog op te halen.
Ik ben een pure Turk.
pi_73937116
Burakius

Als Allah had gewild dat wij allen Arabisch zouden spreken, dan had hij Arabisch als een wereldtaal gemaakt, en andere talen niet geschapen. Die vers is heel duidelijk, er staat letterlijk 'opdat jullie van elkaar kunnen leren'. Het Arabisch is geen superieure taal, dus er is ook geen reden om je eigen taal op te geven om Arabisch te leren. Nog even en je gaat zeggen dat het verplicht is om Arabisch te leren.
pi_73937118
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:26 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik zeg zaterdag.. ik bedoel ik moest het vrijdag voor 23.59 inleveren. Ik dacht lekker herfstvakantie, ik kan het nog de hele vrijdagmiddag maken.. Het was ook niet zo'n moeilijke opdracht, maar ik was 't gewoon helemaal vergeten. We sluiten dit vak grotendeels dit jaar al af, maar het is vast nog op te halen.
Oh, zo (ik denk dat ik zo ga slapen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')