abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:55:04 #1
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73112401
Big brother.. Illuminati, Masons in de regering, Masons over de wereld.. De Bilderberg geheimen, de oude culturen, een (zond)vloed..

We leven 2009.. nog 3 tot 4 jaar verwijdert tot we over het omkeer punt zijn.
Ik voel het, in me maag, spokend in me hoofd.. het komt steeds meer in het nieuws, en het was altijd al bepaalt.

Waar heb ik het over? Alles waar de subfora's als TRU en BNW al die jaren al over gingen.
Ik kom achter steeds meer informatie en ik vind steeds meer feiten.
Als kleine jongen al geobsedeerd door boekjes als de X-Factor en alles betreft het paranormale.
Waarom? Waar kwam die keuze vandaan die mij zeker niet met de pap lepel is in gegoten. Sterker nog, destijds kon ik weinig andere die zich er zo in konden verdiepen.

9 jaar en alles over ufo ontvoeringen, dieren verminkingen, geesten, zooology (rare wezens) willen weten.
Niets over de culturen, daar was ik me nog niet bewust van. De goden? Verzinsels.
Regelmatig het onderwerp neergelegd, maar dan kwam er binnen een jaar weer een drang. De drang naar onderzoek, lezen.. leren.

Nu anno 2009 heb ik de puzzel grotendeels voor mezelf neer kunnen leggen. Het is mooi als die puzzel ook de stukjes bevat waar die drang vandaan komt.
Het is diezelfde drang naar informeren geweest die ervoor zorgde dat ik een open kijk had en never nooit iets uitsloot omdat wetenschap iets nog niet ontdekt had.
Mijn hoofd interesses in het onderwerp zijn veranderd.. geesten wil ik niets meer van weten. Daar creep ik alleen nog maar van. De oude culturen, wat zij wisten en wat onze toekomst in petto zou hebben, dat is mooi om te weten.
En het klopt.. alles klopt. De materialistische wereld komt tot een einde. De nieuwe zon cycles begint snel, en met die cycles gaan we weer terug naar een gouden tijd. Jammer? Sowieso, maar een minder materialistische wereld houdt niet in dat er geen economie kan zijn. Het verschil is alleen dat deze niet voor 90% gehanteerd wordt door dezelfde families en bloedlijnen en mensen met een veto recht omdat zij procentueel gezien meer afstammen van de oude volkeren. Wat houdt een 'gouden tijd' in? Bewust zijn dat we meer met ons lichaam kunnen dan alleen deze 5 zintuigen.
Niet iedereen op aarde beseft het nog, maar de mentaliteit is drastisch veranderd.
De geheimen van de regering lekken overal uit, en de informatie bouwt zich steeds verder op.

We hebben zelfs TimeWave 0 die aantoont dat 2012 niet een verzinsel is van de Maya kalender, te veel toeval, en iedereen die oplet merkt het.
Maar voor die 'mooie' tijd komt er nog chaos. Maken wij die chaos nog drastisch mee? Maken wij die opkomst naar de gouden tijd mee? Of zijn wij de voorlopers van de nieuwe toekomst visie.. onze kinderen?

Vandaag de dag slaat de tijd in waarin we allemaal een klein beetje beseffen dat er meer aan de hand is met de banken industrie en de regering leiders. Waarom is dat? Nog geen 10 jaar geleden kon je bijna geen normaal gesprek ermee aan knopen. Nu worden dergelijke topics zoveel bezocht dat het bijna fikt.. maar wel in stilte. Nog niet iedereen voelt zich verantwoordelijk genoeg om mee te denken, maar iedereen wint wel informatie in.. mocht het gebeuren dan.. en zo niet, dan waren het toch gekke sukkels.
Goedzo. Beter op die manier dan totaal ontkennen.
Nog niet iedereen begrijpt zijn plek hierin, sommige ontkennen maar zien wel. Ik kan niet in hun hoofd kijken, dus ik weet niet of ze hun angst maskeren door te ontkennen.
Wie ik ben ik? Ik informeer, meer niet. Wat ik doe is voorbereiden, maar niet ontdekken, ik herhaal.
Ik probeer de punten te controleren op feiten en mochten de feiten niet te verifiëren zijn maar past deze wel in de puzzel.. proberen we hem erbij te plakken.

Het valt op, de wereld begint in een nieuwe staat te komen. Harmonie? Nog lang niet, dat hoeft ook niet voor de volle 100%, maar we beginnen wel in te zien dat we bedondert worden, en dat is een begin.
Zijn we dan in 2012 ineens allemaal met de neus een kant op? Nee, maar de groep gelovers groeit, en dat is de wat de klok slaat.
Al die jaren discussieren zonder uitkomst is niet nergens voor geweest, het was een bewust wording. Internet staat er vol mee.. discussies.. van alle jaren.. opgeslagen.

Kijk eens terug naar je leven, is deze logisch als je terug kijkt? Bij mij is de lijn duidelijk, toeval? Dat bestaat niet. Hebben we dan geen eigen keuze? Jawel, maar als jij het niet zou doen, slaat een ander dat pad in.

Welkom, in het nieuwe tijdperk.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73112470
Ik zie het dat over 2012 gaat, maar daar is al een centraal topic voor
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:01:41 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_73112599
quote:
De materialistische wereld komt tot een einde.
Kun je wat concreter zijn? Op welke manier?
pi_73112712
samenvatting?
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:09:27 #5
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73112815
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kun je wat concreter zijn? Op welke manier?
Concreet niet.
Misschien duidelijker.

De banken wereld.. klopt niet. Deze families draaien al (duizende)jaren aan het rad, met pieken en dalen en de staat doet hieraan mee. Onderlinge ruzies zijn er altijd geweest tussen deze elite, en wij de poppen onder het mom van patriotisme.

Anno 2009 is de economie zo uitgemolken door de hebzucht en het bewust willen laten vallen van het systeem.
Ik wacht nog steeds tot de dollar valt, dat is de volgende stap zodat de munt, die Rusland enkele weken geleden aan Obama heeft gepresenteerd, als wereldmunt een stap dichterbij is.
Eerst die 'New World Order' waar Bush het over had.
Maar het gaat niet lukken.. net zoals het eerder niet is gelukt, voor dat stuk moeten we de bijbel weer pakken. De laatste keer toen er geprobeert werd 1 taal en 1 dictatuur te stichten, in Babel, kwam er iemand dit stoppen.
Ik gelovig? Nee, totaal niet, niet zoals de bijbel of de koran of wat dan ook. Maar de schriften erin zijn metaforen verbonden met wat er aan de hand is. Mogelijk al geschreven destijds als doel om te laten zien wat er gebeurt. Kan.
Maar de teksten hadden het toen al over dat er getracht zou worden dat er een wereld orde gesticht zou worden. Goh.. toeval?

Dan de teksten van de maya's, anders verwoord, maar ook die wereldmacht die onder het mom van hebzucht en geld, de macht wilt hebben.
Volgens hun is dat ten einde. Dat zijn 2 culturen die over hetzelfde praten.. en dan heb ik het nog niets eens over het geloof uit India, die in deze zelfde zonnen cycles praat.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:13:33 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_73112953
Ik vind het wel een beetje ingewikkeld, omdat je veel verschillende dingen noemt.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de wereld er volgens jou dan uit gaat zien.
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:18:31 #7
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73113096
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het wel een beetje ingewikkeld, omdat je veel verschillende dingen noemt.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de wereld er volgens jou dan uit gaat zien.
Dat is het probleem eigenlijk. Je moet je voorstellen dat er een spinnenweb van informatie in me hoofd zit. In elk topic hier vind je wel een stukje ervan.
Dit is niet uit te leggen in woorden, je moet het zien.
Visueel is de sterkste vorm van overtuiging, anders zou het gewoon een Dan Brown roman kunnen zijn.

Begin bijvoorbeeld eens te kijken naar symbolen.
Begin bij dit symbool, de slang. Een belangrijk symbool, volgens de bijbel staat satan synoniem voor de slang. Maar dit is een symbool wat al duizenden jaren gebruikt wordt.
Vandaag de dag nog. Belangrijkste voorbeeld is de WHO. De World Health Organization.
O, zijn die dan nu uit om iedereen dood te maken? Ik ken ook mensen die gezond zijn geworden.
Zo werkt het niet, je kan geen grote stappen maken als je een plan hebt dat op tijd basis gaat.

Maar kijk nu eens naar de mexicaanse griep.. volgens ons 'alu-hoedjes' is dat gemaakt.
Ik herhaal nog eens.. in de bijbel is satan de slang. Het logo van de WHO is de slang.

Google eens 'orde of the snake'
Of snake symbol, history

Is de WHO dan Satan? Nee dat sowieso niet. Satan is geen persoon of bedrijf.
het gaat om het herkennen. Het gaat om de symbologie. Onder het mom van, je ziet het wel, maar je gelooft het toch niet. Het is in your face, maar het is zo normaal dat je er geen erging in hebt.
Een vorm van hypnose. Om het extreem uit te drukken. Je assioceert het met iets anders.
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:19:13 #8
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_73113118
Ik geloof in toeval, niet in dit gezwets.
pi_73113572
Je tekst is niet fatsoenlijk te lezen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:33:29 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73113584
Laat ik tevens vooropstellen dat ik totaal geen hekel heb aan de maatschappij waarin we leven.
Dat is de grootste bullshit, maar het schrijven op een forum maakt het wat somberder dan het is.

Ik pluk de vruchten van de maatschappij. Heb ik me geld, ga ik merk kleding halen. Zo veel mogelijk. Ik hou ervan.. maar is dat kapitalisme? Nee.
Het feit dat er tijdens prinsjesdag elk jaar steeds meer belastinggeld wordt geeist omdat de staat het geld niet meer aan de banken terug kan betalen.
Bedenk eens.. de staat.. de regering.. betaald geld aan banken? Hoeveel macht heeft een bank dan.
Dat... is kapitalisme. Het zijn de stille mensen achter de schermen die je niet hoort, maar in feite meer zeggenschap hebben dat je in het nieuws ziet.
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:34:41 #11
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73113628
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:33 schreef Edwinus het volgende:
Het is in braille.
pi_73114340
Ik snap je punt, ervaar hetzelfde. Durf alleen geen voorspellingen meer te doen over de toekomst. Ik ervaar ontzettend veel verwarring, geestelijke onderdrukking etc. Dat het een interessante tijd wordt staat vast...
Het hele conspiracy gedeelte van je verhaal boeit me vrij weinig, interesseer me vooral voor de huidige collectieve tijdsgeest wat mogelijk (hopelijk) gaat veranderen...

Tevens tvp.
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:09:56 #13
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73114694
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:57 schreef Nee het volgende:
Ik snap je punt, ervaar hetzelfde. Durf alleen geen voorspellingen meer te doen over de toekomst. Ik ervaar ontzettend veel verwarring, geestelijke onderdrukking etc. Dat het een interessante tijd wordt staat vast...
Het hele conspiracy gedeelte van je verhaal boeit me vrij weinig, interesseer me vooral voor de huidige collectieve tijdsgeest wat mogelijk (hopelijk) gaat veranderen...

Tevens tvp.
T'is wel onlosmakelijk verbonden.
De geestelijke onderdrukking komt puur uit het feit dat men voor de gek wordt gehouden dat er niet zoiets bestaat.
Hoe komt dat dan? Dan zou de wetenschap daar toch bewijzen voor moeten hebben?
Niet als er geen subsidies worden gestoken in 'onzinnige' projecten. Komen we weer terug bij geld.
Geld is een machtig wapen.
pi_73114980
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

T'is wel onlosmakelijk verbonden.
De geestelijke onderdrukking komt puur uit het feit dat men voor de gek wordt gehouden dat er niet zoiets bestaat.
Hoe komt dat dan? Dan zou de wetenschap daar toch bewijzen voor moeten hebben?
Niet als er geen subsidies worden gestoken in 'onzinnige' projecten. Komen we weer terug bij geld.
Geld is een machtig wapen.
Het ligt denk ik nog complexer, vooral psychologisch. Mensen zijn verzadigd, onze hebzucht is doorgedraaid op een ziekelijke manier, we kunnen niet meer stoppen, we kunnen niet meer zonder. De illusie dat de bomen tot aan de hemel groeien begint langzaam tot besef te komen bij mensen.
Mensen hebben grote moeite om een doel te vinden in het leven, een richting of spirituele bevrediging... religie heeft z'n tijd gehad en brengt tegenwoordig meer depressies en ellende dan geluk.

Het probleem ligt niet alleen bij de 'illuminati' of het stropdassenvolk, het is een collectief psychologisch dilemma wat steeds duidelijker wordt naar mate de tijd verstrijkt. We kunnen wel met de vinger wijzen, maar wij maken wel nog steeds de keuzes of we hier in verder willen gaan of niet.

Misschien ben ik niet geheel objectief, ik kan natuurlijk niet namens iedereen spreken, maar ik observeer slechts alleen en trek mijn eigen conclusies op basis van eigen ervaringen met mensen. Een ding is duidelijk voor mij: er heerst een bepaalde spanning in deze wereld, een raar gevoel wat ik niet direct kan verklaren. De tijd zal het leren....
pi_73115068
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:33 schreef Edwinus het volgende:
Begrijpend lezen is in dit geval wel moeilijk ja.
pi_73116171
Ik sluit me volledig aan bij Ticker. Jou gedachten en de mijne zijn gelijk. Het is altijd mooi om met mensen te praten die het plaatje compleet hebben voor zichzelf, aangezien je dan op een andere golflengte kan praten.

Iedereen die loopt te brullen dat het onzin is, er komt een tijd dat jullie ook beter zullen weten. Verdiep je er eens wat meer in en laat je niet gek maken door jezelf te verbergen. Mooi gevoel als je langzamerhand bevrijd wordt van de sterkste brainwash aller tijden. Vrijheid is alles .

Goede topic .
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 00:03:44 #17
230491 Zith
pls tip
pi_73116200
ik kan eht niet wachten tot 01-01-2012... alleen dan gaan de TRUers zeuren dat het misschien wel om 31/12/2012 gaat gebeuren, dus ok, ik kan niet wachten tot 2013!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73116251
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:03 schreef Zith het volgende:
ik kan eht niet wachten tot 01-01-2012... alleen dan gaan de TRUers zeuren dat het misschien wel om 31/12/2012 gaat gebeuren, dus ok, ik kan niet wachten tot 2013!
Uhmm, doe is wat info natrekken voor je zo'n opmerking maakt. 'De datum' is 21 tot 23/12/2012.
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 00:07:45 #19
230491 Zith
pls tip
pi_73116308
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:05 schreef Trippii het volgende:

[..]

Uhmm, doe is wat info natrekken voor je zo'n opmerking maakt. 'De datum' is 21 tot 23/12/2012.
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:05 schreef Trippii het volgende:

[..]

Oh sorry ik wist niet dat er ook al echt een datum is geprikt Voortaan toch maar beter mn research doen!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73116373
Ik vraag me nog steeds af hoe de Mayas dit hebben kunnen berekenen.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:20:49 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73116584
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:10 schreef Edwinus het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe de Mayas dit hebben kunnen berekenen.
Hoe verder je terug gaat, hoe dichter je bij de bron komt.
De maya's waren weer de nakomelingen van een oudere bevolking genaamd de Olmec.
quote:
The exact origin of the Tzolk'in is not known, but there are several theories. One theory is that the calendar came from mathematical operations based on the numbers thirteen and twenty, which were important numbers to the Maya. The numbers multiplied together equal 260. Another theory is that the 260-day period came from the length of human pregnancy. This is close to the average number of days between the first missed menstrual period and birth, unlike Naegele's rule which is 40 weeks (280 days) between the last menstrual period and birth. It is postulated that midwives originally developed the calendar to predict babies' expected birth dates.

A third theory comes from understanding of astronomy, geography and paleontology. The mesoamerican calendar probably originated with the Olmecs, and a settlement existed at Izapa, in southeast Chiapas Mexico, before 1200 BC. There, at a latitude of about 15° N, the Sun passes through zenith twice a year, and there are 260 days between zenithal passages, and gnomons (used generally for observing the path of the Sun and in particular zenithal passages), were found at this and other sites. The sacred almanac may well have been set in motion on August 13, 1359 BC, in Izapa. Vincent H. Malmström, a geographer who suggested this location and date, outlines his reasons:
Ofwel, de kennis was vroeger groter en is tezijnertijd verloren gegaan.
pi_73117577
In de OP staat dat je allemaal feiten hebt gevonden. Zou je die eens willen opsommen?
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:16:17 #23
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73117620
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:13 schreef showmelove het volgende:
In de OP staat dat je allemaal feiten hebt gevonden. Zou je die eens willen opsommen?
He kijk we hebben een vraag, ga ik morgen beantwoorden helaas is me topic naar de tering geholpen door een paar gasten die de kroeg niet binnen kwamen.

Zou je tevens de vraag wat specifieker willen stellen, waarover zou je wat meer informatie willen zien.
Je kan me namelijk niet zo vragen om even uit te leggen hoe 'alles' in elkaar zit. Pak het deel waarin je geinteresseerd bent!
pi_73117718
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:19 schreef Ticker het volgende:
Lekker ontopic gasten.
De hersencellen draaien weer op volle toeren zie ik.

2 bier en dan helemaal van de kaart.
Ok dan ontopic.
Ik had graag bewijs gehad over de volgende zaken:

En het klopt.. alles klopt. De materialistische wereld komt tot een einde. De nieuwe zon cycles begint snel, en met die cycles gaan we weer terug naar een gouden tijd. Jammer? Sowieso, maar een minder materialistische wereld houdt niet in dat er geen economie kan zijn.

vertel hier iets over of motiveer het eens met je "feiten" als je wil.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_73117846
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:16 schreef Ticker het volgende:

[..]

He kijk we hebben een vraag, ga ik morgen beantwoorden helaas is me topic naar de tering geholpen door een paar gasten die de kroeg niet binnen kwamen.

Zou je tevens de vraag wat specifieker willen stellen, waarover zou je wat meer informatie willen zien.
Je kan me namelijk niet zo vragen om even uit te leggen hoe 'alles' in elkaar zit. Pak het deel waarin je geinteresseerd bent!
Hetgeen waarin ik geïnteresseerd ben, is hoe jij je mening en algemene visie dan hebt gevormd, blijkbaar op basis van feiten. Aangezien feiten tastbare, aantoonbare zaken zijn en jij deze blijkbaar hebt gebruikt om je visie te vormen, zou ik deze feiten graag van je opgesomd zien.
Misschien ben ik het daarna wel met je eens

Nu vraag ik je dus toch om even specifiek uit te leggen hoe 'alles' zit. Probeer het althans zou ik zeggen, je opent dit topic niet voor niks lijkt me. Je bent erg globaal in je bewoordingen, maar het zou dit topic sieren als je terzake komt. Of eerlijk zegt dat je het ook allemaal niet weet

Of komt het neer op: "In 2012 gaan we d'r allemaal aan " ?
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
pi_73119146
De Mayaanse kalender eindigt ergens in 2012.

Dat betekend niet dat er dan wereldwijd een enorme ramp van ongekende omvang te gebeuren staat, het betekend alleen dat het Mayaanse mensje dat die kalender gemaakt heeft niet verder gekomen is dan die datum.

Denken en nadenken zijn mooie zaken, maar je kunt jezelf ook een psychose in filosiferen.
pi_73121691
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:47 schreef Summers het volgende:
Je bent in tru waar zaken NIET wetenschappelijk zijn bewezen , waar mensen denken en ervaren over de grens , hoe zinnig is het om de hele tijd bewijs te roepen en te eisen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_73121872
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 08:04 schreef DrDarwin het volgende:
De Mayaanse kalender eindigt ergens in 2012.

Dat betekend niet dat er dan wereldwijd een enorme ramp van ongekende omvang te gebeuren staat, het betekend alleen dat het Mayaanse mensje dat die kalender gemaakt heeft niet verder gekomen is dan die datum.

Denken en nadenken zijn mooie zaken, maar je kunt jezelf ook een psychose in filosiferen.
Je vergeet alleen dat er van dat moment in 2012 bewezen is door astronomen dat ons zonnestelsel dan het dichtst mogelijk bij het centrum van onze melkweg staat. De planeten staan dan ook in 1 lijn. Dit gebeurt dan ook eens in de ongeveer 26000 jaar. Het feit dat de Maya's dat wisten is geniaal.

Daarbij denk ik dat je eerder in een psychose terecht komt als je krampachtig alles wat een betekenis heeft die verder dan 2 seconden lezen/denken van je af ligt probeert te ontwijken. Het leven is wat lastiger dan dat volgens mij.

Ik denk dan ook dat er iets gaat gebeuren in 2012. Echter is er nauwelijks te voorspellen wat.
quote:
Maya Cosmogenesis 2012 is all about the re-constructing of the lost paradigm of galactic cosmology with the alignment of the solstice meridian. Jenkins can be recognized as the first independent researcher to show that the Maya were interested in the conjunction of the sun and the galactic center; the true basis for the Maya galactic cosmology which leads us all to the "Fifth World Age".

Perhaps the most difficult concept to fathom is the precessional cycle of 26,000 years determined by the axis of the Earth inscribing a great circular arc in the heavens know as the 26,000 year precession. The final analysis of the Maya Cosmogenesis 2012 shows how the rising sun on December 21st, 2012 will align itself directly with the center of the galaxy. This wobbling of Earth's axis changes our orientation to galactic center and this opens the way for the beginning of a new world age, a re-birth into an entirely new participation in the greater whole. This 2012 solar galactic alignment offers all of humanity the opportunity to assimilate the complete understanding of returning to galactic center. It will augur the complete understanding of the ascent and decent of our higher minds and spiritual understanding.
Dit geloofden de Maya zelf. Misschien dat we dan ineens verder durven denken dan onze neus lang is en we dus bewust worden van wat er aan de hand is.

Oftewel wat Ticker zegt in zijn topic is dat onderzoek onderdeel is van het leven, en dat je het leven misschien iets beter begrijpt als je hiermee bezig gaat in plaats van dat je alles beoordeelt. Als je dood bent, kun je nog genoeg beoordelen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:49:25 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73122575
Zo, bladzijde of 3 verwijderd van dit topic.
- Ga niet lopen zanikken dat het onzin is door te vragen naar bewijs, het topic hoeft niet gekaapt te worden in de naam van de wetenschap, anders stond het wel in het wetenschapsforum
- Getroll en geklier onderling is afgelopen
- Als je niet respectvol kan of wil reageren, moven naar een volgend topic.
Hierna ga ik wel notes zetten
The truth was in here.
pi_73123070
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:55 schreef Ticker het volgende:
Ik probeer de punten te controleren op feiten en mochten de feiten niet te verifiëren zijn maar past deze wel in de puzzel.. proberen we hem erbij te plakken.
Oftewel je zoekt zo veel mogelijk informatie die een voorspelling over 2012 doet en zegt vervolgens dat het wel waar moet zijn omdat er zo veel 'bewijs' is.

Wat bedoel je trouwens precies met de toekomst staat al vast, en welkom in het nieuwe tijdperk. Je verhaal komt erg onsamenhangend over.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 13:44:40 #31
230491 Zith
pls tip
pi_73123945
ik geloof in je gevoelens ticker!
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:45:36 #32
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73123969
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:29 schreef showmelove het volgende:

[..]

Hetgeen waarin ik geïnteresseerd ben, is hoe jij je mening en algemene visie dan hebt gevormd, blijkbaar op basis van feiten. Aangezien feiten tastbare, aantoonbare zaken zijn en jij deze blijkbaar hebt gebruikt om je visie te vormen, zou ik deze feiten graag van je opgesomd zien.
Misschien ben ik het daarna wel met je eens

Nu vraag ik je dus toch om even specifiek uit te leggen hoe 'alles' zit. Probeer het althans zou ik zeggen, je opent dit topic niet voor niks lijkt me. Je bent erg globaal in je bewoordingen, maar het zou dit topic sieren als je terzake komt. Of eerlijk zegt dat je het ook allemaal niet weet

Of komt het neer op: "In 2012 gaan we d'r allemaal aan " ?
Ik snap die constant misvattingen over dat, 2012 de eindtijd is, niet. Heb je dat uit die nieuwe 2012 film of heb je misschien ergens wat gelezen? Je bent er dus wel een beetje in verdiept begrijp ik?

Helemaal als je de OP leest merk je op dat ik het heb over een collectief bewustzijn, dat veranderd. Volgens diverse theoriën is het omkeerpunt dus aan het einde van 2012.
Besef wel dat we dus tientallen duizenden jaren naar dat punt toe hebben geleefd, en dat we niet binnen 1 of 2 weken massaal veranderd zijn.Dat gaat niet lukken.
Zoals je ook vanacht hebt gemerkt zijn er gewoon te veel mensen die dwangmatig tegen zulke veranderingen zijn. Je moet het meer zien als een verandering die bestemd is voor het nageslacht, ofwel de toekomst van de planeet.
Een cycles verandering is op dit moment ook niet wetenschappelijk te onderbouwen omdat wij volgens de huidige wetenschap bijvoorbeeld nog maar enkele duizenden jaren in de staat zijn om 'normaal' te denken en steden te stichten. Daarintegen.. Slaan we er oude bronnen op na, dus de 'mythes en sages' (tja.. zo noemen wij het tegenwoordig, die culturen zelf noemde het hun geschiedenis, maargoed) van deze culturen brengt dat ons bij het verhaal van cyclessen. Volgens deze culturen hebben wij mensen zich al sinds heugenis in groepen en steden gesticht. Het probleem waarom we hier niets van zien is eigenlijk simpel, de grootste catastrofe kunnen we vast stellen rond 10.000 v.c. toen het einde van de ijstijd in zicht kwam. En dat is ook wat er gesteld wordt, de meest bekende vorm hiervan is Noach die werd gewaarschuwd en zich in een boot stalde om zo te kunnen overleven. Is er enig bewijs van zo'n vloed dan?

Ok.. feiten, daar ging het over.
Om te beginnen, de plekken waar we op dit moment op leven, zijn hoger gelegen gebieden, in vergelijking tot de laatste ijs tijd.
quote:
For instance, during the depths of the last ice age 18,000 years ago when hundreds of thousands of cubic miles of ice were stacked up on the continents as glaciers, sea level was 120 m (390 ft) lower, locations that today support coral reefs were left high and dry, and coastlines were miles farther basinward from the present-day coastline.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_age

Je praat dus over een verschil van wel 120 meter als je kijkt naar het begin, van het einde van de ijstijd En het einde van de ijstijd zelf is weer geschat op 10.000 V.C. En 10.000 v.c. is echt peanuts als je het bekijkt in evolutie termen, wij mensen zijn niets veranderd sinds toen.
Enkele duizenden jaren erna beginnen de eerste symptonen van geordend leven en agricultuur op te bloeien.. er is dus weer rust voor de bevolking van de planeet en zij die voor lange tijd in de bergen hebben geleefd kunnen weer naar beneden, maar zijn wel kwijt wat ze in duizenden jaren hebben opgebouwd.
Wij in Nederland... wonen aan de zee, tevens nog eens 2 meter on het water niveau, maargoed..
Als je dus bedenkt dat wij nu in de ijstijd zouden leven, en het water niveau wel tot 120 meter kan stijgen... dan is compleet Nederland weg, niets meer van over.
Alle kustlijnen over de gehele wereld, zijn dus plekken die ver land inwaart waren, duizenden jaren geleden.

Als je dus alleen dit kleine beetje informatie al mee neemt in het idee dat wat deze mensen hebben opgeschreven en doorgegeven aan hun nageslacht, mogen we in mijn ogen wel iets meer respect hebben voor wat zij ons vertellen. Dat wij vervolgens vele metaforen en culturele eigenschappen niet begrijpen en dit inpakken in een pakket genaamd 'mythe' is een groot verlies voor ons Westerlingen.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat zo'n drastische verandering van het klimaat verwoord is als 'de gehele wereld die onder water komt te staan'.
Beter nog, de verhalen over deze gebeurtenissen, zoals Noach in de bijbel, zijn vertellingen van oudere verhalen, dus het opnieuw aandikken van dit verhaal, door me name de kerk, is een verlies van feiten gemixed met geloof en bangmakerij.

En zo is het met eigenlijk alles wat ik in de OP aanhaal. Ik ga er nog op verder maar ik denk dat de basis al is gelegd.
To be conti...
pi_73124096
Omdat de Maya-kalender hier nogal veel vernoemd wordt, zou ik een lezing van Ian Xell Lungold willen aanraden die een poging doet om de kalender te ontleden en uit te leggen, vooral verderwerkend op het werk van C.J. Calleman, die een verband zag tussen de kalender en het bouwen van hun pyramides met 9 trappen. Calleman sprak dan ook van de 9 fases van de evolutie van ons bewustzijn.
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar comes North
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:53:45 #34
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73124155
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:51 schreef UncleScorp het volgende:
Omdat de Maya-kalender hier nogal veel vernoemd wordt, zou ik een lezing van Ian Xell Lungold willen aanraden die een poging doet om de kalender te ontleden en uit te leggen, vooral verderwerkend op het werk van C.J. Calleman, die een verband zag tussen de kalender en het bouwen van hun pyramides met 9 trappen. Calleman sprak dan ook van de 9 fases van de evolutie van ons bewustzijn.
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar comes North
Ik persoonlijk bekijk zulke video's met plezier, maar zoals ik merk doen de meeste dat niet.
Misschien dat je wat extracten(tekst vorm) van de lezing of zijn theorie kunt vinden, om zijn punten wat meer naar voren te brengen zodat de kennis en de feiten van de kalender wat meer naar voren gebracht kan worden?
pi_73124229
Zoals je zelf al zegt is dit hele doemscenario gebaseerd op je gevoel. Angstgevoel, of misschien de wens van de gedachte over je persoonlijke ontevredenheid van de wereld waarin je nu leeft.

Ik blijf bij het idee dat de Maya kalender niks meer is als onze kalender. De onze eindigt elk jaar op 31 december en heeft er 365 dagen voor nodig. Daarna begint het weer opnieuw.
De Maya kalender is precies hetzelfde maar die neemt er iets langer de tijd voor.

Alle kalenders zijn gebaseerd op onze sterrenhemel. Enkel neemt elke kalender weer zijn eigen versie van welke sterren er gebruikt worden. (zon, maan, sterrebeelden, precessie cyclus etc.). Feit blijft dat het allemaal ronddraaiende cyclussen zijn die telkens opnieuw beginnen. Bedoeld om besef te geven van tijd om voordelen van oogsten, aanbidden van Goden etc. weer te geven.

Die van de Maya's is niets anders. Helaas geeft internet daar een andere draai aan en is het een eigen leven gaan leiden.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:59:06 #36
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73124285
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:56 schreef Matteüs het volgende:
Zoals je zelf al zegt is dit hele doemscenario gebaseerd op je gevoel. Angstgevoel, of misschien de wens van de gedachte over je persoonlijke ontevredenheid van de wereld waarin je nu leeft.

Ik blijf bij het idee dat de Maya kalender niks meer is als onze kalender. De onze eindigt elk jaar op 31 december en heeft er 365 dagen voor nodig. Daarna begint het weer opnieuw.
De Maya kalender is precies hetzelfde maar die neemt er iets langer de tijd voor.

Alle kalenders zijn gebaseerd op onze sterrenhemel. Enkel neemt elke kalender weer zijn eigen versie van welke sterren er gebruikt worden. (zon, maan, sterrebeelden, precessie cyclus etc.). Feit blijft dat het allemaal ronddraaiende cyclussen zijn die telkens opnieuw beginnen. Bedoeld om besef te geven van tijd om voordelen van oogsten, aanbidden van Goden etc. weer te geven.

Die van de Maya's is niets anders. Helaas geeft internet daar een andere draai aan en is het een eigen leven gaan leiden.
Hoe kom je hierbij?
Heb je hier een bron voor?

Je zou kunnen proberen die video van UnceScorp eens te bekijken, daarin wordt duidelijk dat de kalender significant anders is dan jij nu oppert.
pi_73124444
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:59 schreef Ticker het volgende:

Je zou kunnen proberen die video van UnceScorp eens te bekijken, daarin wordt duidelijk dat de kalender significant anders is dan jij nu oppert.
Er zijn zoveel wazige theorieën over die Maya kalender. Waarom pik je enkel deze eruit?
Maar ik ga hem wel even kijken. Altijd leuk dat soort docu's.
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:13:54 #38
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73124602
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:05 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Er zijn zoveel wazige theorieën over die Maya kalender. Waarom pik je enkel deze eruit?
Maar ik ga hem wel even kijken. Altijd leuk dat soort docu's.
Maar hier ga je dus eigenlijk al.
Jij persoonlijk kon door de bomen het bos niet meer zien.. maar wat voor sites bezoek je om je in te lichten?
Wat voor boeken lees je erover? Er zijn namelijk niet zoveel theorien dat is de grootste grap.
Wat er wel is, is dat iedereen 2012 aanhaalt als datum, dus de verwarring dat dit allemaal maya kalender voorspellingen zijn is iets wat men zelf er vaak bij haalt.
Ik kan bijvoorbeel Sitchin opnoemen die in 2012 oppert dat er een planeet langs de onze zou komen en dat dit het einde van de mensheid betekent.
Dat is dus dezelfde datum, en het woordje 'einde mensheid' en zodoende zien mensen door de bomen het bos niet meer.

Als je even logisch nadenkt kan een bevolking maar 1 keer een uitspraak doen. Dat er vervolgens een groep mensen is die wat anders vermelden is eigenlijk treurig en verziekt de bron.
Een goede plek om te beginnen met de feiten is op grenswetenschap. Zij hebben een speciaal 2012 sectie gemaakt en ik denk dat de volgende wel het belangrijkste is:

Wat zeiden de Maya’s eigenlijk?
quote:
Astronomie en tijd in de Maya wereld.
De Maya’s maten de tijd met uiterste precisie en gebruikten voor dat doel een zeer accurate kalender. De auteur en onderzoeker Jeroen Barhorst < http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/211/28/ > schreef over deze kalender het volgende; “De Mayakalender is door de NASA doorberekend met als conclusie dat zij op een onverklaarbare wijze tot de nauwkeurigste kalenders ter wereld behoort. De kalender heeft een cyclisch karakter, waarbij de diverse tijdscycli uit de natuur en de kosmos voortkomen en dus in harmonie zijn met de cycli der scheppende krachten en energieën”. Wie meer wil weten over de werking en achtergrond van het kalendersysteem verwijs ik naar de heldere uitleg van Jurgen Deleye op deze pagina.
Ook deze is belangrijk:
quote:
De Aarde komt namelijk in een soort spiraal in de kosmos terecht, vergelijkbaar met een tornado of draaikolk. Als we uit die spiraal komen is de 'bevalling' over en komen we in de nieuwe atmosfeer, de nieuwe Zon, aldus Zwervende Wolf.
Overigens wil ik hier zelf even aan toevoegen dat in het boek van John Major Jenkins, het einde van de Mayakalender in 2012, Mayakosmogenesis ook wordt gesproken over de 'bevalling van een nieuw tijdperk'. Hier heeft de bevalling betrekking op de weg die de 21-december zon in 2012 aflegt door 'het geboortekanaal van de melkweg', de weg die door het middelste donkere gedeelte van de melkweg loopt gezien vanaf de Aarde. Dit gebeurt slechts een keer op die manier in een complete precessiecyclus van bijna 26.000 jaar, vrij zeldzaam dus
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 14:16:11 #39
230491 Zith
pls tip
pi_73124659
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:59 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?
Heb je hier een bron voor?
Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we dingen niet meer hoefden te bewijzen?
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:19:14 #40
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73124720
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we dingen niet meer hoefden te bewijzen?
Bewijzen en wetenschappelijk onderbouw is niet de bedoeling inderdaad, maar als men iets kan staven is het altijd welkom, dat is wat ik probeer.

Maar ik merk in zijn geval op dat er veel verhalen door elkaar gaan, dus ben eigenlijk benieuwd of hij een specifiek iets heeft gelezen.
pi_73125969
Interessant topic.
Zit nu wel bewust na te denken over het begrip 'tijd'.
Denk dat we toch naar de natuur moeten kijken, de zon, de seizoenen.

Over 2012, tja, dat zegt me niet veel.
Ik heb zelf het idee dat alles altijd in beweging is, panta rhei, zoals Heraclitus dat zei.
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 16:30:15 #42
230491 Zith
pls tip
pi_73127354
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
Interessant topic.
Zit nu wel bewust na te denken over het begrip 'tijd'.
Denk dat we toch naar de natuur moeten kijken, de zon, de seizoenen.

Over 2012, tja, dat zegt me niet veel.
Ik heb zelf het idee dat alles altijd in beweging is, panta rhei, zoals Heraclitus dat zei.
Ja de zon, de seizoenen inderdaad
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:25:05 #43
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73131519
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:30 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja de zon, de seizoenen inderdaad
Maar het is niet alleen de telling van de gregoriaanse kalender die er toe doet.
Er zijn dingen waar schijnbaar niet naar gekeken wordt, terwijl we de kennis in huis hebben omdat, bijvoorbeeld de maya's er al waarde aan hechtte.
De aarde doet er 365,25 dagen over om weer op zijn punt te staan waar hij begon voordat de omwenteling om de zon begon.
Maar dan betrekken we alles naar de aarde toe.
De zon zelf maakt ook een baan in ons heelal, en deze is minstens zo krachtig en merkbaar. Het probleem is alleen dat de 365,25 dagen erg makkelijk in een mensen leven te zijn overzien. Ofwel we zien de natuur-krachten in de vorm van jaargetijden. Winter, Lente, Herfst en Zomer.
In de zomer zijn we veelal wat vrolijker dan de rest van het jaar. Rond kerst, in de winter dus, zorgen de vele factoren ervoor dat een mens zich wat depressief kan voelen. Veel mensen die rond die tijd ook zelfmoord plegen.

Als we de culturen mogen geloven waarvan wij weten dat zij zichzelf tot de nakomelingen zagen van een cultuur afkomstig uit een tijd waarin de aarde door catastrofes is geraakt, komen we bij de maya's en die van die van India, tot dezelfde conclussie.

Later meer over de Maya's, hier een stuk uit culturen van India:
quote:
Cosmological time in the classical texts of Hinduism is measured in units ranging from the infinitesimally short (the "particle" or atom of time called the truti, the "moment" or kshana, and the "eye blink" or nimesha) to the unimaginably long (the life span of the god Brahma, reckoned at 4,320,000,000 human years, according to one method of calculation). Within this framework are large units of time called the "eons" or yuga s (which further combined into even greater periods called "great eons" or mahayuga s). The first of these is the "Golden Age" or krita-yuga, which lasts for about 4,000 divine years (each divine year is the equivalent of 360 human years), a period of happiness and great virtue. The next two eons, the treta and dvapara, are both shorter (3,000 and 2,000 divine years, respectively) and increasingly worse as all things, including life spans and the human's capacity for spirituality, decrease. The process culminates in the last and "dark" or kali yuga, which is identified always in these texts as the present age of utter degeneration. At the end of this final eon (which lasts 1,000 divine years), the world will end in a cataclysmic apocalypse. After a period of dormancy, the universe will be recreated and the process will begin again … endlessly.

In mythological terms, the cycle is said to involve the fall from a Golden Age of happiness and righteousness. Such a fall is sometimes attributed to the arising of greed and desire, which, together with hatred and ignorance, form the fundamental roots of negative karma, which keeps souls entrapped, and constantly circling in samsara. But it is, according to some theories, the simple "power of time" itself that results in the fall from grace in the "Golden Age":

In the beginning, people lived in perfect happiness, without class distinctions or property; all their needs were supplied by magic wishing-trees. Then because of the great power of time and the changes it wrought upon them, they were overcome by passion and greed. It was from the influence of time, and no other cause, that their perfection vanished. Because of their greed, the wishing-trees disappeared; the people suffered from heat and cold, built houses and wore clothes. (Vayu Purana 1.8.77)

The cyclical nature of time entails not just an inevitable degeneration of time, with the resulting decrepitude of moral sensibility and the increase in evil and suffering; it also implies an equally inevitable return to the Golden Age as the wheel of time turns once again. The righteous will survive as the seeds for a new and better cosmic era:

In the Kali Age, men will be afflicted by old age, disease, and hunger and from sorrow there will arise depression, indifference, deep thought, enlightenment, and virtuous behavior. Then the Age will change, deluding their minds like a dream, by the force of fate, and when the Golden Age begins, those left over from the Kali Age will be the progenitors of the Golden Age. All four classes will survive as a seed, together with those born in the Golden Age, and the seven sages will teach them all dharma. Thus there is eternal continuity from Age to Age. (Linga Purana 1.40.72–83)

It is here the simple "force of fate" that impels the ever-changing world of samsara, characterized by an "eternal continuity" that links the circle of time. Evil and suffering are, from this point of view, the inexorable consequences of the eternal processes that guide the phenomenal universe.
http://science.jrank.org/pages/8120/Time-India.html
pi_73132255
Mijn verjaardag:
http://www.13moon.com/day%20out%20of%20time%20-%20wpmlink.htm
quote:
A day of reverence and respect for all life, a dedication to the beauty of eternal time, and an outreach of cultural and community exchange and education relative to the concept of natural time. In short, it¹s a day to recognize unity and encourage awareness of the importance of our eternal time.
Volgens de maya had de kalender 364 dagen en was er 1 dag die erbuiten viel. Een dag dat de tijd stilstond en die werd toegewijd aan mediteren en dus rust. Ben helaas dan ook nog niet veel verder gekomen dan wat korte informatie hierover. Ze noemen deze kalender ook de 13 manen/28 dagen kalender.
quote:
The 13 Moon Calendar is a Solar, Lunar, Galactic calendar that measures time from a 4th dimensional quantitative and qualitative perspective, revealing the synchronic and cyclical nature of time. The 13 Moon calendar is comprised of thirteen 28 day months, just as there are 13 lunations in a solar year.

The Gregorian Calendar is a political calendar of taxation and war derived from Babylonian timekeeping, and instated by the Vatican as a correction to the Julian calendar, which failed to account adequately for the solar year. The Gregorian too, fails to equal the mathematical superiority of the Mayan timekeepers in regards to its accuracy, but even worse, it regards time as linear like it¹s predecessor. Its measure is based on the 12:60 ratio, which measures time as space and eliminates the integration of the 13 moons with the solar year. What seems a harmless oversight, in fact has a tremendous effect on the consciousness of humanity. Operating in an irregular and uneven shuffle of months, with no recognition of the symbols from which it is derived, time can only be viewed as limited.
http://www.crystalinks.com/dayoutoftime.html

http://www.crystalinks.com/mayancalendar.html

[ Bericht 10% gewijzigd door mediaconsument op 26-09-2009 19:57:22 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73135335
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:50 schreef mediaconsument het volgende:
Volgens de maya had de kalender 364 dagen en was er 1 dag die erbuiten viel. Een dag dat de tijd stilstond en die werd toegewijd aan mediteren en dus rust. Ben helaas dan ook nog niet veel verder gekomen dan wat korte informatie hierover. Ze noemen deze kalender ook de 13 manen/28 dagen kalender.
Maya's hadden 2 kalenders : de Tzolkin (260 dagen) en de Tun (360). Jij verwijst wss naar HAAB kalender van de Azteken ...
quote:
The Tun calendar doesn’t get talked about very much. It hasn’t yet been talked about very much by the archeologists. When they talked about the Mayan Calendar, they were talking about the Aztec, they were talking about the HAAB calendar; it’s the one that they understood. This calendar was used for one purpose and one purpose only: taxes. It was the bookkeeping calendar of the Maya. They were an agrarian society and when did they pay their taxes? When the crops came in. So this calendar (HAAB) was used by the city/state for administration purposes. These two calendars (Tzolkin and Tun): this one (Tzolkin) was celebrated every day by every person and the Tun was known as the divine or prophetic calendar of the Maya. Have you heard about the Mayan prophecies and how phenomenally accurate they are and have been? This Tun calendar is where those prophecies were generated. It is a 360-day calendar.
quote:
The Maya divided each day into 13 hours, not 24 hours. 13 hours. And then they divided those 13 hours, notice 13 intentions, into what we would call minutes, and then they divided those 13 minutes into what we would call seconds and then they divided those 13 seconds by 13 and 13 to where every single moment was individually divided by 13 infinitely. That was their understanding. This was very central to the Mayan’s understanding.
Note there are no planets or moons going around our sun every 260 days. There are no planets or moons going around every 360 days either. Although I guess it is a coincidence that every planet and every galaxy throughout the whole universe, all of them spin in 360 degrees. Our calendar only has to do with our speck of mud, going around this little speck of light we call the sun in a sea of a hundred billion stars, in this one galaxy out of a hundred billion galaxies in the Universe. So how big is our calendar? Our calendar is completely insignificant. On the other hand, these guys (the Mayans) were looking at something a lot bigger.
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels )

Zeker es de tijd voor nemen Mediaconsument !
3 uur boordevol interessante informatie over het verloop van evolutie sinds 16,4 miljard jaar geleden (BigBang) tot en met 28/10/2011. Verklaart tevens waarom zowel tijd aka evolutie steeds maar versnellen.

Time doesn't speed up but creation does ...
Er gebeurt meer en meer in minder en minder tijd. En dat gaat nog blijven versnellen.
Momenteel zitten we in de Galactisch BewustzijnsCyclus (gestart 5/1/1999). Elke cyclus wordt opgedeeld in 7 dagen en 6 nachten, die elk momenteel 360 dagen tellen. Op 10/2/2011 start de Universele Bewustzijnscyclus waarin de dagen en nachten slechts 20 dagen zullen tellen.
Deze cycli bedroegen in het verleden tot duizenden jaren waarin evolutie vooruitging, onvoorstelbaar welk een effect die laatste cyclus op ons zal hebben ... "We will all be going out of our minds"

Spijtig genoeg probeert hij op het einde van de lezing concrete voorspellingen te doen die totnutoe niet uitgekomen zijn, nochtans maakt het de materie niet oninteressanter ...
pi_73135938
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Maya's hadden 2 kalenders : de Tzolkin (260 dagen) en de Tun (360). Jij verwijst wss naar HAAB kalender van de Azteken ...
[..]

[..]

Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels )

3 uur boordevol interessante informatie over het verloop van evolutie sinds 16,4 miljard jaar geleden (BigBang) tot en met 28/10/2011. Verklaart tevens waarom zowel tijd aka evolutie steeds maar versnellen.

Time doesn't speed up but creation does ...
Er gebeurt meer en meer in minder en minder tijd. En dat gaat nog blijven versnellen.
Momenteel zitten we in de Galactisch BewustzijnsCyclus (gestart 5/1/1999). Elke cyclus wordt opgedeeld in 7 dagen en 6 nachten, die elk momenteel 360 dagen tellen. Op 10/2/2011 start de Universele Bewustzijnscyclus waarin de dagen en nachten slechts 20 dagen zullen tellen.
Deze cycli bedroegen in het verleden tot duizenden jaren waarin evolutie vooruitging, onvoorstelbaar welk een effect die laatste cyclus op ons zal hebben ... "We will all be going out of our minds"

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Spijtig genoeg probeert hij op het einde van de lezing concrete voorspellingen te doen die totnutoe niet uitgekomen zijn, nochtans maakt het de materie niet oninteressanter ...
Ik zal er zeker een keer de moeite voor nemen. Het is vrij veel informatie om een goed beeld te krijgen over dit geheel. Weet jij toevallig of Xungold iets zegt over the day out of time? Het komt nu namelijk op mij over als de jaarlijkse rustdag mbt. landbouw.

Dat moment dat de landbouw begonnen is schijnt ook speciaal geweest te zijn. Dit moet ook in de lange kalender naar voren komen volgens mij. Grappig is ook dat waarschijnlijk de nubians hiermee begonnen waren in afrika. De echte n00bs dus.
pi_73136018
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat er van dat moment in 2012 bewezen is door astronomen dat ons zonnestelsel dan het dichtst mogelijk bij het centrum van onze melkweg staat. De planeten staan dan ook in 1 lijn. Dit gebeurt dan ook eens in de ongeveer 26000 jaar. Het feit dat de Maya's dat wisten is geniaal.

Daarbij denk ik dat je eerder in een psychose terecht komt als je krampachtig alles wat een betekenis heeft die verder dan 2 seconden lezen/denken van je af ligt probeert te ontwijken. Het leven is wat lastiger dan dat volgens mij.

Ik denk dan ook dat er iets gaat gebeuren in 2012. Echter is er nauwelijks te voorspellen wat.
Op 1 januari 2013 zullen we verder zien.
Dat er iets gaat gebeuren in 2012 staat wel vast, er gebeurt elk jaar wel iets.
I'm not only a sceptic, i think it's a load of rubbish.
pi_73136451
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:19 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Op 1 januari 2013 zullen we verder zien.
Dat er iets gaat gebeuren in 2012 staat wel vast, er gebeurt elk jaar wel iets.
I'm not only a sceptic, i think it's a load of rubbish.
Dat denk ik ook. Kan er absoluut niet in geloven, vind het allemaal zo vergezocht.
pi_73136489
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Kan er absoluut niet in geloven, vind het allemaal zo vergezocht.
Wat is er zo ver gezocht dan?
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 22:47:54 #50
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73136513
Volgens de maya kalender breekt er alleen een nieuw tijdperk aan. Er zijn in de maya-cultuur ook referenties naar gebeurtenissen die in die tijd zouden gaan gebeuren en dat zou onmogelijk zijn als in dat jaar de wereld zou vergaan!
pi_73136872
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:46 schreef Trippii het volgende:

[..]

Wat is er zo ver gezocht dan?
Al die complotten.
Ik kan dat gewoon niet geloven.
Snap het hoe en waarom niet.
Dus ik denk dat het misschien een soort verandering gaat worden, een verandering die nu al bezig is, maar dat het heel gelijdelijk gaat.
En dat we in 2012 allemaal iets dramatisch gaan meemaken kan ik me gewoon niet voorstellen.
pi_73136896
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Volgens de maya kalender breekt er alleen een nieuw tijdperk aan. Er zijn in de maya-cultuur ook referenties naar gebeurtenissen die in die tijd zouden gaan gebeuren en dat zou onmogelijk zijn als in dat jaar de wereld zou vergaan!
Ja, dat dus ook. Weer iets waarom ik niet geloof dat de wereld in 2012 zal vergaan.
pi_73141272
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels )
Ik vond het een interessant gesprek.
(lezing )
quote:
Hij is de eerste die ik hoor claimen dat het 28 oktober 2011 is ipv ergens in december 2012.
Misschien toch es wat meer aandacht aan besteden.

Dank voor de link, ik vond hem goed.

Terugbetaallink :
www.ted.com
Erg interessant allemaal.
(meer wetenschappelijk, maar heel divers)
pi_73141681
quote:
Op zondag 27 september 2009 07:50 schreef bassos het volgende:
Dank voor de link, ik vond hem goed.
Bedankt bassos

Ook Barbara Handclow heeft zich verder verdiept in de bevindingen van Calleman. Haar site = http://www.handclow2012.com/

Voor diegenen die de Maya-kalender interessant vinden en net zoals de Maya's zelf es dagelijks willen stilstaan bij de boodschap van elke nieuwe dag : http://www.mayanmajix.com/TZOLKIN/DT/DT.html

En wie kan het beter vertellen dat een Shaman van de Maya's zelf Calleman interviews Don Alejandro

Tenslotte nog een pic die het verband verduidelijkt tussen hun kalender en de bouw van hun pyramides : http://www.mayanmajix.com/9steps_eng.jpg
quote:
Op zondag 27 september 2009 07:50 schreef bassos het volgende:
Hij is de eerste die ik hoor claimen dat het 28 oktober 2011 is ipv ergens in december 2012.
Misschien toch es wat meer aandacht aan besteden.
Een verduidelijking van Calleman zelf :
quote:
Ongeveer acht jaar geleden hadden John Major Jenkins en ikzelf een debat over de betekenis van de einddatum van de Mayakalender, met de nadruk vooral op de vraag of de energie van de Lange Telling eindigt op 28 Oktober 2011 of op 21 December 2012. Ook nu nog blijft dit de belangrijkste vraag waarmee iedereen die zich met het “2012 fenomeen” bezig houdt, geconfronteerd wordt. Hoewel toendertijd dit debat nogal theoretisch kon schijnen of zelf haarkloverij was, is het nu een vraag die belangrijke en ook praktische gevolgen heeft voor de toekomst.

Hoewel velen de vraag over de einddatum onder het tapijt willen vegen, of lekker achterover willen leunen met betrekking tot deze vraag, kan niemand dat meer doen met zijn verstandelijke integriteit intact. Sinds dat debat is Jenkins verschenen in een documentaire van History Channel waarin 21 december 2012 gepresenteerd wordt als een voorbeschikte “onheilsdag” wanneer de wereld ten onder zal gaan.

Ik krijg heel wat brieven, soms van jonge mensen die bezorgd zijn dat de wereld op die dag ten onder gaat, omdat zij deze documentaire op YouTube hebben gezien. Hoewel de meeste verstandige mensen deze manier van presenteren van de Mayakalender zullen verwerpen, blijft de vraag relevant wie er voordeel mee heeft. Ik denk dat er veel mensen zijn, ook die niet deelnemen aan deze documentaire die er voordeel aan hebben te beweren dat de Mayakalender eindigt op 21 december 2012. Ik denk dan ook niet dat het een toeval is dat we niets horen in de publieke media over de einddatum van 28 oktober 2011.
Voor zover ik weet heeft niemand die de einddatum van 28 Oktober 2011 aanhangt, deze ooit verbonden met een voorbeschikte ondergangsdag, om de Mayakalender daar mee op onterechte wijze met angst te associëren.

Sinds het bovengenoemde debat zijn er rond de twee mogelijke einddatums, twee verschillende intellectuele culturen ontstaan, de ene gebaseerd op geloof (21 december 2012) en de andere gebaseerd op bewijs (28 oktober 2011). Deze twee culturen verschillen net zoveel van elkaar als ieder van hen verschilt met de Gregoriaanse kalender. Het voorstel van de 21 december 2012 datum is gebaseerd op het onbewezen geloof dat de precessiecyclus werkelijk wat betekent in de menselijke evolutie en verbazingwekkend genoeg heeft niemand die deze datum aanhangt ooit de moeite genomen om deze basisaanname te bewijzen.
In tegenstelling hiermee is de 28 oktober 2011 datum gestoeld op een grote hoeveelheid wetenschappelijk bewijs dat de Negen Onderwerelden en de Dertien Hemelen die uit de oude Maya bronnen bekend zijn de kosmische evolutie in al haar aspecten beschrijft. Terwijl er uitgebreid bewijs bestaat van de voorspellingen op de veranderingen op de baktuns, katuns, tuns etc. noemt geen enkele oude Maya tekst de 26000 jaar durende precessiecyclus. Aangezien degenen die de 21 december 2012 datum aanhangen geen verandermomenten in de Mayakalender onderkennen die naar hun einddatum voeren, is hun hypothese niet te testen uit de gedane voorspellingen, wat toch het kernpunt is van iedere serieuze wetenschappelijke theorie.
En daarom moet het als geloof worden beschouwd en niet als wetenschap. Op niets anders gebaseerd dan op geloof, is er vervolgens een cultuur ontstaan rond de 21 december 2012 einddatum omdat het als een ideaal projectieveld dient voor fantasieën, angsten en hoop
Full txt : Het risico om te geloven dat de Maya-kalender eindigt op 21/12/2012
  zondag 27 september 2009 @ 10:08:23 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73142006
Ik ben benieuwd in hoeverre Iran te maken zal hebben met deze 'einde der dagen' .. ik heb alleen een klepel horen luiden over iets met 'de levensboom' grid waarop vlgs mij Iran ligt, en de kracht die naar het westen zou uitstromen..
The truth was in here.
  zondag 27 september 2009 @ 11:22:19 #56
259246 Cristal
Magical touch...
pi_73143115
In 2012 vergaat de wereld volgens de Maya! Volgens hun staat dus de toekomst vast
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_73143160
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:22 schreef Cristal het volgende:
In 2012 vergaat de wereld volgens de Maya! Volgens hun staat dus de toekomst vast
Nu nog wachten op reacties van mensen die de teksten daadwerkelijk gelezen hebben en zich niet louter baseren op de 2012-Hollywood versie
  zondag 27 september 2009 @ 14:43:35 #58
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73148320
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:22 schreef Cristal het volgende:
pi_73152080
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:
Ik ben benieuwd in hoeverre Iran te maken zal hebben met deze 'einde der dagen' .. ik heb alleen een klepel horen luiden over iets met 'de levensboom' grid waarop vlgs mij Iran ligt, en de kracht die naar het westen zou uitstromen..
Hoe bedoel je dat? Ik ben met het onderzoek mbt. de grid nog niet ver genoeg gevorderd om iets te kunnen zeggen over deze levensbo(o)m(en).

Ik heb gisteren overigens een docu gezien van iemand die het verhaal rond Atlantis in Antarctica aan het onderzoeken is. http://www.flem-ath.com/

Wat me hieraan opviel is dat het verhaal rond de poleshift naar voren kwam. En dat er delen op de aarde zijn waar niet veel mee gebeurd is, en waar dus ook het ijs veel dikker is dan op andere plekken, of dat bijvoorbeeld de pyramides na een erg lange tijd goed behouden zijn, en andere pyramides tot de grond toe geruineerd. Het valt dan ook op dat de grootste landen uit onze geschiedenis, zich allemaal binnen dit gebied bevinden. Hoogstwaarschijnlijk is de landbouw dan ook ontstaan in dit gebied, en hetzelfde rond de steenbokskeerkring.

Hier wat extra informatie, ook mbt. het platonische verhaal hieromtrent.
http://www.flem-ath.com/2009/07/earth-crust-displacement/
http://www.flem-ath.com/2009/07/atlantis-in-antarctica/

Dit verhaal geeft mij dan ook het idee dat je het begin van het einde hebt, en het einde van het einde, oftewel het nieuwe begin. Dat zou misschien het verschil tussen de kalenders kunnen verklaren, al heb ik hier veel te weinig kennis over om uberhaupt een goede uitspraak over te doen.

Waar ik nu dus op zoek ben is de verbinding tussen de maya's en de grid, hoe zij dit op kaarten gebruikten bijvoorbeeld. En uiteraard wat de grid met de kalenders te maken hebben. Ik heb ook telkens het idee dat de grid iets te maken heeft met ons dna, mede doordat er een zelfde soort structuur zichtbaar is. Ook vind ik het idee van water, vuur, aarde, lucht en ether erg interessant. Dit komt ook in het verhaal van Bassos naar voren.

Zo kun je dus in principe 5 levensbomen zien:

(Hmm, punt 20 is ongeveer op dezelfde plek als waar de kreeftskeerkring zijn omslagpunt heeft.)

Hier nog wat meer informatie over deze sacred geometry:
http://www.crystalinks.com/sg.html

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 27-09-2009 17:08:45 ]
pi_73152393
quote:
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels
Ik ga het even kijken.
pi_73167090
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:10 schreef Edwinus het volgende:

[..]

Ik ga het even kijken.
Ik heb dus beide video's bekeken.

Ik raad het niet aan om te kijken, hij weet alles goed uit te leggen en heeft het goed onderzocht.
Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er op dit moment genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.

Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over aan het praten was.
Jammer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Edwinuss op 27-09-2009 23:19:37 ]
  zondag 27 september 2009 @ 23:11:49 #62
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73167621
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik raad het niet aan om te kijken, hij legt het wel goed uit etc. Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er inmiddels genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over praat.
Jammer.
Jammer dat je er zo over denkt.
Dat eerste kan ik niet beamen.. betwijfel ik ook, maar dat laatste is zeker wel zo.
Bewijs? Concreet bewijs is er niet, maar er zijn ondertussen zo gigantisch veel ex medewerkers uit de boot geklapt en dat al 50 jaar lang. Go figure.
pi_73167777
quote:

[..]

Ik raad het niet aan om te kijken, hij legt het wel goed uit etc. Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er inmiddels genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over praat.
Jammer.
Hoe weet jij dat hij niet weet waar hij over praat?

Het blijven theorieën. hij noemt zichzelf dan ook geen profeet. Hij geeft alleen zijn visie en zo te horen heeft hij er goed over nagedacht, je geeft immers aan dat hij het goed uitlegt. En dat jij nadenkt over dit onderwerp, zegt denk ik dat zijn missie al geslaagd is. Anders had je het niet helemaal afgekeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 27-09-2009 23:53:31 ]
pi_73167879
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:17 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat hij niet weet waar hij over praat?

Het blijven theorieën.hij noemt zichzelf dan ook geen profeet. Hij geeft alleen zijn visie en zo te horen heeft hij er goed over nagedacht, je geeft immers aan dat hij het goed uitlegt. En dat jij nadenkt over dit onderwerp, zegt denk ik dat zijn missie al geslaagd is. Anders had je het niet helemaal afgekeken.
Je hebt wel een punt, ik haal mn eigen tekst onderuit

Ik was minder overtuigd na het laatste deel van de video, dat bedoel ik ermee te zeggen.
pi_73168727
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt, ik haal mn eigen tekst onderuit

Ik was minder overtuigd na het laatste deel van de video, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Wat vind jij dan interessant aan zijn verhaal?
pi_73169183
Men doet steeds actuele gebeurtenissen in de 2012 hype mengen om op die manier hun gelijk te halen. Net zoals wanneer er iets groots in de wereld gebeurd dan doet men dit op een of andere manier herleiden naar Nostradamus. In 2012 gaat er net zoveel gebeuren als in 2000. Niks dus. Je zou toch denken dat na het 14oktober galactic federation fiasco men iets realistischer zou worden. Ook toen kwamen er allerlei experts die tekenen zagen dat ze nu echt zouden komen. Herkenbaar?

Forums als truth zijn ook een soort geloof, steeds kondigd men een soort messiaahse datum aan waar men naartoe kan leven. Wanneer er dan niks gebeurt is de wereld er zogenaamd nog niet klaar voor en komt er weer een volgende datum.
pi_73172003
quote:

Ik raad het niet aan om te kijken, hij weet alles goed uit te leggen en heeft het goed onderzocht.
Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er op dit moment genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.

Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over aan het praten was.
Jammer.
Ik had het er nochtans op voorhand bijgezegd
quote:
Het zijn zijn persoonlijke voorspellingen, wat voor mij geen afbreuk doet aan de materie die hij voorstelt, die gebaseerd is op het werk van verschillende mensen.
pi_73172094
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik had het er nochtans op voorhand bijgezegd
Ik had het linkje uit een quote.
  maandag 28 september 2009 @ 10:01:21 #69
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73173525
Altijd interessant om te zien hoe een psychose zich ontwikkelt.
zzz
pi_73174125
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Men doet steeds actuele gebeurtenissen in de 2012 hype mengen om op die manier hun gelijk te halen. Net zoals wanneer er iets groots in de wereld gebeurd dan doet men dit op een of andere manier herleiden naar Nostradamus. In 2012 gaat er net zoveel gebeuren als in 2000. Niks dus. Je zou toch denken dat na het 14oktober galactic federation fiasco men iets realistischer zou worden. Ook toen kwamen er allerlei experts die tekenen zagen dat ze nu echt zouden komen. Herkenbaar?

Forums als truth zijn ook een soort geloof, steeds kondigd men een soort messiaahse datum aan waar men naartoe kan leven. Wanneer er dan niks gebeurt is de wereld er zogenaamd nog niet klaar voor en komt er weer een volgende datum.
Ja, zo gaat het inderdaad steeds.
Maar wel grappig om die complotten te lezen, en die theorieën, fascinerend hoe werkelijk álles erbij betrokken wordt.
pi_73174281
Is het idee dat 'de toekomst vast staat' niet een soort van 'veiligheid' voor veel mensen?

het lijkt soms alsof dat soort mensen dat op een zeer fatalistische en defatistische manier ook zouden willen..
het verloest namelijk mensen ook van een hoop individuele verantwoordelijkheid...

immers, als de toekomst niet vaststaat, is het je eigen verantwoordelijk die toekomst te gaan vormen, zelf te gaan werken aan _jouw_ toekomst en wel op een realistische wijze, op datgene wat haalbaar en reeel is (dus dromen dat je profvoetballer wordt als daartoe geen talent hebt, is weinig zinnig).

Al die half-paranoide waanzin over 'desatreuse toekomstvoorspellingen en 'controlerende super-organisaties die alles bepalen' halen natuurlijk vooral de eigen verantwoordelijkheid weg... daartegen 'kan je toch niks doen'....

Juist dat idee stoort mij zeer.... mijn idee van de toekomst is dat juist niets helemaal vaststaat... zelfs de 'Waarheden' van vandaag niet helemaal:
iedereen heeft nu juist wel eene grote mogelijkheid zijn eigen toekomst te vormen en kan juist dor zelf positief hiertoe te handelen, zijn eigen toekomst gelukkiger maken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_73174363
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:37 schreef RM-rf het volgende:
Is het idee dat 'de toekomst vast staat' niet een soort van 'veiligheid' voor veel mensen?

het lijkt soms alsof dat soort mensen dat op een zeer fatalistische en defatistische manier ook zouden willen..
het verloest namelijk mensen ook van een hoop individuele verantwoordelijkheid...

immers, als de toekomst niet vaststaat, is het je eigen verantwoordelijk die toekomst te gaan vormen, zelf te gaan werken aan _jouw_ toekomst en wel op een realistische wijze, op datgene wat haalbaar en reeel is (dus dromen dat je profvoetballer wordt als daartoe geen talent hebt, is weinig zinnig).

Al die half-paranoide waanzin over 'desatreuse toekomstvoorspellingen en 'controlerende super-organisaties die alles bepalen' halen natuurlijk vooral de eigen verantwoordelijkheid weg... daartegen 'kan je toch niks doen'....

Juist dat idee stoort mij zeer.... mijn idee van de toekomst is dat juist niets helemaal vaststaat... zelfs de 'Waarheden' van vandaag niet helemaal:
iedereen heeft nu juist wel eene grote mogelijkheid zijn eigen toekomst te vormen en kan juist dor zelf positief hiertoe te handelen, zijn eigen toekomst gelukkiger maken.
Helemaal mee eens.
pi_73174720
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:37 schreef RM-rf het volgende:

Ik kan niet anders dan je hierin gelijk geven.
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus, zou hij gezegd hebben (ik moet hier opletten hoe ik dit zeg) dat de toekomst idd niet vaststaat, behalve op bepaalde keypoints.
"If I showed you the worst case scenario ... would you do something to change it ?"
Wat er idd op neerkomt dat we met z'n allen actief aan de toekomst moeten werken, en niet op onze luie stoel onze tijd gewoon uitzitten.
  maandag 28 september 2009 @ 10:58:40 #74
31101 _Led_
pi_73174734
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus
En na die bewering nam je die persoon nog steeds serieus ?
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 11:00:05 #75
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73174761
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik kan niet anders dan je hierin gelijk geven.
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus, zou hij gezegd hebben (ik moet hier opletten hoe ik dit zeg) dat de toekomst idd niet vaststaat, behalve op bepaalde keypoints.
"If I showed you the worst case scenario ... would you do something to change it ?"
Wat er idd op neerkomt dat we met z'n allen actief aan de toekomst moeten werken, en niet op onze luie stoel onze tijd gewoon uitzitten.
Dat dus.
Wat in mijn ogen juist in schril contrast staat met wat RM zegt.
pi_73175114
Hoe kun je in contact staan met Nostradamus?

en

Als men de toekomst "kent" (anders kun je niet bepalen dat er 'keypoints' zijn) zou men daar ook naar kunnen handelen. Toch?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73175414
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:

Tja, hoe kan je in contact staan met Reiki ??
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:32 schreef Dragorius het volgende:
Mijn ervaring is o.a. geweest met een behandeling die ik kreeg voor mijn onderrug, door een oud-collega waarbij ik weet wat ik heb gevoeld. Dat was echt. Vandaar dat Reiki er voor mij "is".
Binnenkort wil ik dus ook gaan voor de inwijding in Tera Mai (he ToT )
  maandag 28 september 2009 @ 11:33:43 #78
31101 _Led_
pi_73175458
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Is/was Reiki een persoon dan ?
zzz
pi_73175529
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Wat een vergelijking..... Wat _Led_ zegt dus
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 11:37:04 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73175538
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:33 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Is/was Reiki een persoon dan ?
Nee een energie en daarmee dwalen we af.
The truth was in here.
pi_73175563
Maar mijn vragen staan dus nog, en ben er erg benieuwd naar. Lijkt me vrij essentieel voor het gestelde
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 11:40:45 #82
31101 _Led_
pi_73175623
Ik vind 't bizar dat er zo nonchalant gedaan wordt over een uitspraak als "die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus".

Als ik hier mijn mening zou geven en zou afsluiten met "want ik heb dat persoonlijk van Napoleon gehoord" neem ik toch aan dat mensen me niet serieus zouden nemen.
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 11:43:10 #83
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73175658
Ik wil een voorbeeld geven van bepaalde dingen die vast staan.
Keypoints in de tijd, om het maar zo te zeggen.

Volgens sommige hier, is alles maar gebaseerd op luiter toeval en zou het hebben van 'keypoints' er voor zorgen dat je dagelijks in je bed kan blijven liggen omdat een dergelijke mogelijkheid in zou houden dat alles toch wel zal gebeuren.
Tja.. de zoveelste misconceptie gemixed met een psychologisch sausje, maargoed zoals gezegd, ik informeer, en ik probeer verduidelijking te brengen, dus ook met dit punt:

De Rill brieven
quote:
We gaan weer terug in de tijd naar het begin van de Eerste Wereldoorlog. Een compagnie Duitse soldaten heeft nog maar net zijn intrek genomen in het Kapucijnerklooster Sigolsheim vlakbij Colmar, als er een Franse gevangene wordt binnengebracht. De onbekende Fransman wordt tussen 14 en 18 augustus 1914 door een luitenant, in het bijzijn van soldaat Andreas Rill (1881-1952) aan een verhoor onderworpen. De gevangene beantwoordt niet alleen de vragen maar hij spreekt tot ieders verbazing ook profetieën uit. Hij vertelt over de Eerste en een Tweede Wereldoorlog en het lot dat Duitsland zou treffen.

De soldaten zijn geamuseerd en verbijsterd tegelijk. Sommige soldaten doen de vreemde verhalen van de Fransman af als kolder, maar soldaat Rill luistert aandachtig. Op 24 en 30 augustus 1914 stuurt Rill brieven naar zijn vrouw en kinderen in Beieren en in die brieven doet hij uitgebreid verslag van de voorspellingen van de Fransman. Latere onderzoeken naar de brieven hebben uitgewezen dat ze authentiek zijn en het hele voorval is voor het laatst in 1974 nogmaals nageplozen en bevestigd door de Freiburgse parapsycholoog Hans Bender. Men heeft echter nooit de identiteit van de Fransman kunnen achterhalen, zijn naam is, in tegenstelling tot de brieven, verloren gegaan.

Uit de brieven van Rill kunnen we de volgende uitspraken van de Fransman teruglezen, om vertalings- en interpretatiefouten te voorkomen neem ik deze letterlijk, inclusief taal- en stijlfouten, over. Onder iedere profetie zal ik toelichten hoe die heeft uitgepakt;

"Der krieg ist für Deutschland verloren und geht ins fünfte jahr"

De Fransoos doelt hiermee op de Eerste Wereldoorlog.
Begin 1914 twijfelde zowel vriend als vijand niet aan een Duitse overwinning, eind 1918 had Duitsland de oorlog dan toch verloren, de oorlog heeft dan bijna 5 jaar geduurd.

"Auch von Italien sagt er das es gegen uns geht und in einem jahr den krieg erklärt und beim zweiten krieg mit uns geht.."

Inderdaad vocht Italië eerst tegen de Duitsers en tijdens de Tweede Wereldoorlog, onder Mussolini, met de Duitsers.

"Dann kommt Revolution, aber sie kommt nicht recht zum Ausbruch; der eine geht und der andere kommt"

Onderlinge interne machtsstrijd en verzet zou het einde van de oorlog inluiden en uiteindelijk de val van het Duitse keizerrijk. De eerste putsch van Hitler werd verijdeld.

"Und reich wird man, alles wird Millionär, und so viel Geld gibts, dass mans beim Fenster rauswirft und klaubts niemand mehr auf"

Na de Eerste Wereldoorlog stortte de economie van Duitsland in, de inflatie nam ongekende vormen aan. Bankbiljetten van 10, 20 of meer miljoenen Mark waren eerder regel dan uitzondering. Er waren zelf lieden die hun huis behingen met dergelijke bankbiljetten.

"Es kommt ein mann aus der niederen Stufe, und der macht alles gleich in Deutschland, und die leute haben nichts Rechtes zu reden. Und zwar mit einer Strenge, dass es uns das wasser bei allen fugen raustreibt. Denn der nimmt Leuten mehr, als es gibt und straft die leute entsetzlich, denn um diese Zeit verliert das Recht sein Recht, und es gibt viele Maulhelden und Betrüger.
Die Leute werden wieder ärmer, ohne dass sie es merken. Jeden Tag gibts neue Gesetze, und viele werden dadurch manches erleben oder gar sterben. Die Zeit beginnt ungefär 1932 und dauert neun jahre, alles geht auf eines Mannes Diktat."

De onmenselijke dictatuur die de profeet voorzag kon niets anders zijn dan die van Adolf Hitler, die op 30 januari 1933 aan de macht kwam.

"Steht an Jahreszahl vier und fúnf, dann wird Deutschland van allen Seiten zusammengedrückt, und das zweite Weltgeschehen ist zu ende."

Het einde van de oorlog werd correct aangeduid. In mei 1945 ondertekende Duitsland, nadat het op alle fronten was aangevallen, de capitulatie.

"Der mann und das Zeichen verschwinden, und es weiss niemand wohim."

Gelijk na de Tweede Wereldoorlog werd het hakenkruis uit de openbaarheid verbannen. En ondanks het verhaal dat Hitler omgekomen is in een Berlijnse bunker, speculeren nog veel mensen dat hij ergens was/is ondergedoken.

"Deutschland wird zerrissen, und ein neuer Mann tritt zutage, der das neue Deutschalnd leitet und aufrichtet."

Vermoedelijk zag de Franse ziener de tweedeling van Duitsland (BDR en DDR) en de aantreding van bondskanselier Konrad Adenauer in 1949.

Buiten de treffende voorspellingen plaatste de Fransoos ook enkele minder geslaagde profetieën. Zo 'zag' hij hoe Zwitserland zich bij Duitsland aansloot (fout, de Zwitsers bleven officieel 'neutraal' tijdens de oorlog) en Engeland zou de armste staat in Europa worden (fout, Engeland is nooit armste staat in Europa geweest.) Een vreemde opmerking was ook dat in de jaren '50, in het uiterste deel van Rusland, uit een jodin, de antichrist geboren zou worden en dan is er nog de opmerkelijke uitspraak dat zeven "donkere" mannen onheil zouden brengen.

Daar staat weer tegenover dat Rill de profetieën pas daags na het verhoor vanuit zijn geheugen heeft opgeschreven. De Fransman sprak wel een beetje Duits maar hoe goed hij zich in die taal kon uiten is niet duidelijk. Dus de onjuist- of onduidelijkheden konden ook aan Rill worden toegeschreven. Natuurlijk staat de zaak Rill niet alleen. Er zijn meer voorbeelden waarbij kan worden aangetoond dat men vooraf weet had van toekomstige gebeurtenissen. De kracht van voorspellingen hangt af van het aantal details dat gegeven wordt en de waarschijnlijkheid van de gebeurtenissen. In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen.

De Rill brieven: Mystica, Der prophetische Franzose, Fiebag, Gruber en Holbe, isbn 3 8289 0804 7, blz. 1000
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1221

De brieven van Andreas Rill zijn op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.
Wat misschien nog meer opmerkelijk is en waar je veel uit kunt halen en jezelf door kunt laten informeren is het feit de 'voorspelling' net niet exact waren. We hebben het dus over datums die licht verschuiven of andere dingen die iets naast (onze) werkelijkheid zijn.
De keypoints in het verhaal is dat een dergelijk gebeurtenis vast staat. Het gevolg had kunnen zijn dat Hitler wel had gewonnen.. feit is dat de oorlog op zichzelf een keypoint is.

In het geval van deze brieven, heeft de wereld zich wel het lazarus moeten vechten om die uitkomst, zoals in de brieven van Rill beschreven stond, zo te laten gebeuren.
De misconceptie dat Duitsland sowieso had verloren is dus absurd.. had men in hun bed blijven liggen dan waren de duitsers oppermachtig geweest.

http://www.european-prophecies.de/WissHgrd-Feldpost.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door Ticker op 28-09-2009 11:59:44 ]
  maandag 28 september 2009 @ 11:54:00 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73175947
Intressante brieven op zijn zachtst gezegd.
Ik geloof wel dat mijn eigen toekomst een rode lijn heeft of mijn leven zogezegd. En als ik daarmee door filosofeer is het ook niet vreemd om te denken dat als we allemaal een rode draad hebben er ook vaste gebeurtenissen zouden bestaan voor een ieder.
The truth was in here.
  maandag 28 september 2009 @ 12:01:16 #85
31101 _Led_
pi_73176131
" In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen."

Ik vind dat niet zo ondenkbaar.
Gezien het punt dat er ook een grote hoop van zijn voorspellingen niet is uitgekomen en gezien het punt dat sommige voorspellingen nogal ruim geinterpreteerd kunnen worden...
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 12:04:35 #86
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73176217
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:
" In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen."

Gezien het punt dat er ook een grote hoop van zijn voorspellingen niet is uitgekomen en gezien het punt dat sommige voorspellingen nogal ruim geinterpreteerd kunnen worden...
  maandag 28 september 2009 @ 12:33:32 #87
31101 _Led_
pi_73176895
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:04 schreef Ticker het volgende:

[..]

Waarom is het voor jou toch altijd zo moeilijk om normaal te discussieren ?
Of je flipt helemaal de pan uit en dreigt mensen op hun bek te slaan omdat ze een andere mening hebben, of je reageert zoals nu gewoon niet inhoudelijk... Maar normaal reageren op iemand met een andere mening heb ik je nog nooit zien doen.

Ik geef gewoon mijn mening, met wat argumenten waar ik 'm op baseer.
Als jij het daar niet mee eens bent kun je dat aangeven, en wat argumenten geven waar jij je mening op baseert.
En tadaaa, dan hebben we een normale discussie.

Zo moeilijk is het toch niet je een beetje volwassen te gedragen ?
zzz
pi_73176969
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:

Dat dacht ik ook toen ik het las.
We hebben allemaal weleens voorgevoelens, en soms komen die uit, soms ook niet. En ik kan me voorstellen dat als je midden in een oorlog zit je nadenkt over hoe één en ander er uit kan gaan zien in de toekomst.
  maandag 28 september 2009 @ 12:37:56 #89
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73177021
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen ik het las.
We hebben allemaal weleens voorgevoelens, en soms komen die uit, soms ook niet. En ik kan me voorstellen dat als je midden in een oorlog zit je nadenkt over hoe één en ander er uit kan gaan zien in de toekomst.
Hoe kun je nou in de eerste wereld oorlog een voorspelling doen over een oorlog die nog niet is begonnen, plus de betreffende uitkomst en een uitstekende tijdspan?
Laten we wel even realistisch blijven.

Oh en volgens _Led_ moet ik je nu op je bek slaan anders ben ik mezelf niet.
*BAM!!!!!*

@ _Led_ [FB] Omgaan met teleurstellingen
pi_73177154
Vent, zo zonde dit. Goede inhoudelijke post, is er een vraag of "kritiek" op en ontspoort het meteen....

On-topic > Wie kan er antwoord geven op mijn vragen hierboven?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 12:45:20 #91
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73177223
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:42 schreef Dragorius het volgende:
Vent, zo zonde dit. Goede inhoudelijke post, is er een vraag of "kritiek" op en ontspoort het meteen....

On-topic > Wie kan er antwoord geven op mijn vragen hierboven?
Sorry, willen we de oogkleppen weer af doen.
Een serieus gesprek was al niet meer welkom na deze opmerking:
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:01 schreef _Led_ het volgende:
Laatste woord wat ik hier aan vuil heb gemaakt, ik ga weer inhoudelijk verder met het topic.
pi_73177241
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:45 schreef Ticker het volgende:

[..]

Sorry, willen we de oogkleppen weer af doen.
Een serieus gesprek was al niet meer welkom na deze opmerking:
[..]

[FB] Omgaan met teleurstellingen

Verder vind ik het wel jammer dat mijn serieuze vragen dus ondersneeuwen nu.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 12:47:29 #93
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73177265
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:46 schreef Dragorius het volgende:

[..]

[FB] Omgaan met teleurstellingen

Verder vind ik het wel jammer dat mijn serieuze vragen dus ondersneeuwen nu.
Bedoel je die over in contact staan met nostra?
pi_73177308
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:47 schreef Ticker het volgende:

[..]

Bedoel je die over in contact staan met nostra?
Ook, en over het handelen "naar keypoints toe"
Mr. Prolapse 2009
pi_73177321
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hoe kun je nou in de eerste wereld oorlog een voorspelling doen over een oorlog die nog niet is begonnen, plus de betreffende uitkomst en een uitstekende tijdspan?

Oh en volgens _Led_ moet ik je nu op je bek slaan anders ben ik mezelf niet.
*BAM!!!!!*

@ _Led_ [FB] Omgaan met teleurstellingen

Daarom heet zoiets ook 'voorspelling' .

Niet erg als ik terugsla?
pi_73177347
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:
Via regressiehypnose ... verder uitweiden zou het topic doen afdwalen, dus niet gewenst
quote:
Als men de toekomst "kent" (anders kun je niet bepalen dat er 'keypoints' zijn) zou men daar ook naar kunnen handelen. Toch?
Ja.
  maandag 28 september 2009 @ 12:51:27 #97
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73177389
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarom heet zoiets ook 'voorspelling' .

Dat is te makkelijk.
We hebben het hier niet over voorspellingen "ooit komt er iemand die wel twee repen chocola op kan" en "binnenkort komt er ergens eens een aardbeving".
pi_73177398
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Via regressiehypnose ... verder uitweiden zou het topic doen afdwalen, dus niet gewenst
Vind ik wel meevallen, aangezien Nostradamus gezien wordt als profeet
quote:
Ja.
Waarom gebeurt dat dan niet? Daar liggen toch juist de kansen?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 12:52:12 #99
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73177401
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Ja.
Als aanvulling zou ik kunnen stellen dat je Edgar Cayce kunt opzoeken om te zien wat dat inhoudt.
  maandag 28 september 2009 @ 12:52:49 #100
31101 _Led_
pi_73177417
Maareh, de keypoints staan dus al vast.

Wie heeft die bedacht en vastgezet ?
En hoe werkt zoiets ? Wordt causaliteit uitgeschakeld of wordt vrije wil uitgeschakeld ?
zzz
pi_73177424
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Ticker het volgende:

[..]

Vrij simpel; doe generieke uitspraken, zoals 'er komt nog een oorlog waarin Duitsland mee zal doen'.
Nogal wiedes, aangezien er in de afgelopen 2000 jaar een hoop oorlogen zijn geweest. Das gewoon kansberekening natuurlijk.
pi_73177557
Nouja dat is mijn vraag dus in de regel ook > als men weet dat er een keypoint aankomt, dat het om Duitsland gaat en ze zien dat HItler (toendertijd) aan de macht kwam en wat voor dreiging eruit voort kwam, waarom hem dan niet omleggen?

Nostradamus noemde hem zelfs deels bij naam, had hem voor zijn politieke opkomst omgelegd en er was veel ellende bespaard.

Wie heeft de "sleutel" naar die "keypoints" in beheer?
Mr. Prolapse 2009
pi_73177568
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:51 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat is te makkelijk.
We hebben het hier niet over voorspellingen "ooit komt er iemand die wel twee repen chocola op kan" en "binnenkort komt er ergens eens een aardbeving".
Nee, dat is helemaal niet te makkelijk.
Je kunt toch niet ontkennen dat er al zo vaak voorspellingen niet uitgekomen zijn? Hoe vaak zou de wereld al vergaan zijn? Die datum wordt steeds opgeschoven. Waarom? Omdat het steeds niet gebeurt. Nu is het weer 2012 waar door sommigen naartoe geleefd wordt.

En dat er mensen zijn die oorlogen kunnen voorspellen is ook te verklaren, sommige mensen verdiepen zich meer in de poliitiek van de hele wereld dan anderen en vormen zo hun eigen denkbeelden, die soms wel en soms niet uitkomen. In het geval van de tweede wereldoorlog, die die soldaat voorspelde was het waarschijnlijk voor veel mensen al duidelijk dat er nog een oorlog aan zat te komen, gezien de opkomst van het nationaal socialisme in Duitsland. Hij zal dus niet de enige geweest zijn die die tweede wereldoorlog voorzag.
pi_73177646
Ook een goeie vraag. Ticker, wat ga je nou doen als 2012 geweest is zonder groot omslagpunt?
  maandag 28 september 2009 @ 13:05:43 #105
31101 _Led_
pi_73177720
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Ook een goeie vraag. Ticker, wat ga je nou doen als 2012 geweest is zonder groot omslagpunt?

Nee kijk, als we uiteindelijk vrolijk 2013 ingaan wordt er natuurlijk gewoon geroepen dat in 2012 het begin is gemaakt van een bewustzijnsverandering die een hele tijd duurt.
Zo kun je het weer een hele tijd volhouden, tot we zo rond 2035 eens mogen vragen "Zeg, die bewustzijnsverandering, hoe zouden we die eigenlijk moeten merken ?".
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 13:07:24 #106
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73177760
Dit gaat niet over 2012 an sich vlgs mij, meer over het idee dat de toekomst vast ligt.
The truth was in here.
  maandag 28 september 2009 @ 13:13:00 #107
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73177900
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vrij simpel; doe generieke uitspraken, zoals 'er komt nog een oorlog waarin Duitsland mee zal doen'.
Nogal wiedes, aangezien er in de afgelopen 2000 jaar een hoop oorlogen zijn geweest. Das gewoon kansberekening natuurlijk.
Om dat te ontkrachten zouden we de uitspraken erbij kunnen pakken.. dat is niet zo moeilijk aangezien ze gewoon op internet te vinden zijn.
Het punt wat jij doet, is het globaliseren inplaats van specificeren.
Je vervangt de exact uitspraak met een uitspraak zoals we die bij Life & Cooking of Robert van den Broeke zouden zien..

quote:
?Und reich wird man, alles wird Millionär, und so viel Geld gibts, dass mans beim Fenster rauswirft und klaubts niemand mehr auf?
De fransman sprak hier specifiek over Duitsland. Niet zomaar een land. We kunnen gaan zeggen dat alle landen wel betrokken waren bij de WWII maar we zouden niet realistisch zijn als we ontkennen dat het allemaal om Duitsland draaide.
Het financiële systeem wat Hitler invoerde zorgde ervoor dat iedereen spontaan millionair was. Al had dat voor de rest geen waarde verder, omdat de koers van deze fictief uitziende biljetten in feite niet anders was.
We hebben hier te maken met een voorspelling die ver voor de economische omslag gedaan wordt, maar ook nog een accuraat is.
quote:
?Es kommt ein mann aus der niederen Stufe, und der macht alles gleich in Deutschland, und die leute haben nichts Rechtes zu reden. Und zwar mit einer Strenge, dass es uns das wasser bei allen fugen raustreibt. Denn der nimmt Leuten mehr, als es gibt und straft die leute entsetzlich, denn um diese Zeit verliert das Recht sein Recht, und es gibt viele Maulhelden und Betrüger.
Die Leute werden wieder ärmer, ohne dass sie es merken. Jeden Tag gibts neue Gesetze, und viele werden dadurch manches erleben oder gar sterben. Die Zeit beginnt ungefär 1932 und dauert neun jahre, alles geht auf eines Mannes Diktat.?
Ook hier weer een uiterst treffende voorspelling.
Hoe zou je als charlatan deze exact uitspraak kunnen doen?
Inclusief datum. Dat is gewoonweg niet mogelijk.
  maandag 28 september 2009 @ 13:16:39 #108
31101 _Led_
pi_73177992
"Die Zeit beginnt ungefär 1932 und dauert neun jahre, alles geht auf eines Mannes Diktat.?"
Wat zou er dan gebeuren tussen 1932 en 1941 ?
zzz
pi_73178006
Maar dan zijn mensen ook niet "rijk" zoals die "brief" het suggereert

En "exacte datum" valt ook mee...1932 is geen exacte datum.

En tenzij ik me vergis was het geen dictatuur. Toch?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 13:18:47 #110
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73178036
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Dragorius het volgende:
Nouja dat is mijn vraag dus in de regel ook > als men weet dat er een keypoint aankomt, dat het om Duitsland gaat en ze zien dat HItler (toendertijd) aan de macht kwam en wat voor dreiging eruit voort kwam, waarom hem dan niet omleggen?

Nostradamus noemde hem zelfs deels bij naam, had hem voor zijn politieke opkomst omgelegd en er was veel ellende bespaard.

Wie heeft de "sleutel" naar die "keypoints" in beheer?
Misschien moeten we deze vragen als 'sticky' zetten in dit topic.
Het is namelijk erg frapant, maar zulke dingen lijken vaak onder te sneeuwen in de realiteit van vandaag.
Moeten we misschien niet wat meer opletten en luisteren, in plaats van continu te kijken naar de toekomst en ons te laten overdonderen.
  maandag 28 september 2009 @ 13:20:38 #111
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73178096
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:05 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee kijk, als we uiteindelijk vrolijk 2013 ingaan wordt er natuurlijk gewoon geroepen dat in 2012 het begin is gemaakt van een bewustzijnsverandering die een hele tijd duurt.
Zo kun je het weer een hele tijd volhouden, tot we zo rond 2035 eens mogen vragen "Zeg, die bewustzijnsverandering, hoe zouden we die eigenlijk moeten merken ?".
Ook al bedoel je het belachelijk, zo zit het wel.
  maandag 28 september 2009 @ 13:21:06 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73178113
Het probleem met die profetieen alleen is.. willen we ze serieus gaan nemen moet de gebeurtenis al plaatsgevonden hebben.
The truth was in here.
  maandag 28 september 2009 @ 13:21:38 #113
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73178142
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
2012 is niet een jaar waarin de omslag ineens merkbaar is.
pi_73178191
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:21 schreef Bastard het volgende:
Het probleem met die profetieen alleen is.. willen we ze serieus gaan nemen moet de gebeurtenis al plaatsgevonden hebben.
Dat komt omdat 99% ook nooit uitkomt
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 13:27:57 #115
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73178294
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat komt omdat 99% ook nooit uitkomt
Nou dat weet ik niet.. ben niet zo verdiept in profetieen.. een beetje nostradamus maar die teksten zijn zo ingedraaid dat ze multi interetabel zijn.
Dan ken ik nog Brians dreams.. maar daar kom ik niet echt achter wat er uitkomt.
Pff verder moet ik eens nadenken..
The truth was in here.
  maandag 28 september 2009 @ 13:31:58 #116
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73178403
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:21 schreef Bastard het volgende:
Dat is inderdaad een heel raar iets.
Maar komt mogelijk ook omdat we ze vaak pas serieus nemen als het te laat is.

Laten we eens kijken naar deze knul, hij heeft namelijk al wat meerdere dingen correct voorspeld.

T'is jammer dat ik niet meer dingen kan vinden ervan. Ik moet deze voorspelling grotendeels interpeteren van dit fragment terwijl ik wat meer diepgang erover zou willen zien van de knul zelf.
Misschien dat Project Camelot eens aandacht aan hem geeft.
  maandag 28 september 2009 @ 13:32:12 #117
31101 _Led_
pi_73178411
Nou ja, dat Nostradamus Hitler bijna bij naam genoemd zou hebben vind ik nogal ver gaan.
quote:
En lieu bien proche non eslignie de Venus,
Les deux plus grans de Asia & Afrique
Du Rhin & Hister qu'on dire sont Venus.
Cris, pleurs, a Malta & coste Ligustique.
En dan zou Hister op Hitler slaan... Vind ik nogal vergezocht, in de context gezien lijkt het meer een plaatsnaam ("Du Rhin & Hister") : http://en.wikipedia.org/wiki/Hister
Het punt met nostradamus (afgezien van z'n strakke groene broek) is dat het bijna altijd zit in de interpretatie.
Z'n eigen quatrijnen zijn niet erg specifiek, er kan vanalles aan vast geknoopt worden zoals het uitkomt.
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 13:34:10 #118
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73178453
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, dat Nostradamus Hitler bijna bij naam genoemd zou hebben vind ik nogal ver gaan.
[..]

En dan zou Hister op Hitler slaan...
Vind ik nogal vergezocht.
Het punt met nostradamus (afgezien van z'n strakke groene broek) is dat het bijna altijd zit in de interpretatie.
Z'n eigen quatrijnen zijn niet erg specifiek, er kan vanalles aan vast geknoopt worden zoals het uitkomt.
Je bent bekend met waarom hij ze zo gevormd heeft he?
Verder is mij frans erg beroerd, zou je hem eens vrij willen vertalen?
The truth was in here.
  maandag 28 september 2009 @ 13:35:01 #119
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73178479
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:17 schreef Dragorius het volgende:

En "exacte datum" valt ook mee...1932 is geen exacte datum.

En tenzij ik me vergis was het geen dictatuur. Toch?
Dus jij vond het een democratie?
En 1932 was in Duitsland een jaar zoals elk jaar? Geen politieke veranderingen naar jou idee?
  maandag 28 september 2009 @ 13:36:19 #120
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73178506
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]

En dan zou Hister op Hitler slaan... Vind ik nogal vergezocht, in de context gezien lijkt het meer een plaatsnaam ("Du Rhin & Hister") : http://en.wikipedia.org/wiki/Hister
Zoals gewoonlijk. En als het mis gaat, hoor je er niets meer van, wordt het aangepast of whatever. Eenduidige concrete voorspellingen zie je nooit.

Nog mooier zijn voorspellingen zonder exact tijdspad. Die hoef je nooit te corrigeren maar je kunt enkel zeggen dat het gaat gebeuren.
  maandag 28 september 2009 @ 13:37:20 #121
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73178534
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:35 schreef Ticker het volgende:

[..]

En 1932 was in Duitsland een jaar zoals elk jaar? Geen politieke veranderingen naar jou idee?
Geen enkel jaar is zoals elk ander jaar Ticker. Elk jaar is er een ontwikkeling e.d.
  maandag 28 september 2009 @ 13:37:47 #122
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73178545
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:36 schreef Michielos het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk. En als het mis gaat, hoor je er niets meer van, wordt het aangepast of whatever. Eenduidige concrete voorspellingen zie je nooit.

Nog mooier zijn voorspellingen zonder exact tijdspad. Die hoef je nooit te corrigeren maar je kunt enkel zeggen dat het gaat gebeuren.
Ohja de welbekende, voorspelling zonder exact tijdspad...
Over wie heb je het dan? Of ben je lekker aan het globaliseren?
  maandag 28 september 2009 @ 13:38:38 #123
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73178562
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:37 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ohja de welbekende, voorspelling zonder exact tijdspad...
Over wie heb je het dan? Of ben je lekker aan het globaliseren?
Ik ben op het moment aan het globaliseren. Over de voorgaande voorspelling: Het jaar 1932 is niet exact en specifiek, mocht je dat bedoelen.
  maandag 28 september 2009 @ 13:39:15 #124
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73178582
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een heel raar iets.
Maar komt mogelijk ook omdat we ze vaak pas serieus nemen als het te laat is.

Laten we eens kijken naar deze knul, hij heeft namelijk al wat meerdere dingen correct voorspeld.

T'is jammer dat ik niet meer dingen kan vinden ervan. Ik moet deze voorspelling grotendeels interpeteren van dit fragment terwijl ik wat meer diepgang erover zou willen zien van de knul zelf.
Misschien dat Project Camelot eens aandacht aan hem geeft.
Boeiende video dat zeker.. maar hij geeft helaas voor ons geen tijdspanne aan wanneer die aanslag plaats zal vinden.
Dat die er komt.. ik weet het niet, ik hoop dat we verder kunnen kijken dan de kleur.
The truth was in here.
pi_73178635
quote:

[..]

De volgende quote m.b.t. Duitsland in 1932 is vrij duidelijk
quote:
De politieke situatie in Duitsland is zeer instabiel. Bij verkiezingen winnen de nationaal-socialisten aan de ene kant en de communisten aan de andere kant veel terrein. De NSDAP wordt de grootste partij. Bij de verkiezingen voor Rijkspresident krijgt Adolf Hitler veel stemmen, maar delft uiteindelijk toch het onderspit tegen zittend president Paul von Hindenburg.
Na onenigheid met Von Hindenburg valt het kabinet-Brüning II. Er wordt een nieuw kabinet gevormd, geleid door Franz von Papen (zie kabinet-Papen), buitenparlementair en van rechtse signatuur.

Rijkskanselier Von Papen wordt in een noodverordening tot rijkscommissaris van Pruisen benoemd, met verreikende volmachten, zo kan hij Pruisische ministers ontslaan en door door hemzelf gekozen personen vervangen. Ondanks Pruisische protesten wordt de actie als grondwettig beschouwd door het Rijksgerechtshof. Von Papen gebruikt zijn bevoegdheden onder meer voor het samenvoegen van Pruisische en rijksministeries, daarmee de autonomie van Pruisen binnen het Duitse Rijk opheffend.

De Rijksdag wordt ontbonden omdat zijn samenstelling niet meer met de politieke situatie in Duitsland overeenkomt, en de nieuwe verkiezingen geven het gebruikelijke beeld met grote winst voor NSDAP en communisten, en verlies voor centrum en gematigd-rechts. Gesprekken tussen Von Hindenburg en Hitler over de vorming van een nieuwe regering hebben geen resultaat: Hitler wil niet meewerken aan een regering, maar slechts de volledige regeringsmacht, wat Von Hindenburg weigert.

Von Papen krijgt onbeperkte bevoegdheid tot ontbinding van de Rijksdag, en als een motie van wantrouwen wordt aangenomen tegen de economische crisisplannen van zijn regering, doet hij dit inderdaad, en na slechts 3 maanden zijn er weer nieuwe verkiezingen.

Een noodverordening tegen het politieke geweld stelt de doodstraf op onder meer doodslag op politieke tegenstanders en brandstichting met dodelijke afloop.

De verkiezingen leiden niet tot grote verschuivingen, wel verliezen de nationaal-socialisten een deel van het gewonnen terrein. Nadat NSDAP, SDP en Centrumpartij allen niet bereid blijken zijn regering te steunen, treedt Von Papen af. Onderhandelingen met Hitler lopen opnieuw op niets uit (dit keer is Von Hindenburgs wens dat Hitler een Rijksdagmeerderheid zoekt het struikelblok).
Geen dictatuur.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 13:44:49 #126
31101 _Led_
pi_73178704
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je bent bekend met waarom hij ze zo gevormd heeft he?
Verder is mij frans erg beroerd, zou je hem eens vrij willen vertalen?
Dichtbij / niet ver van Venus (?)
de 2 grootsten van Azie en Afrika
het Rijn en Hister- gebied waarvan men zegt dat het venus is
Schreeuwen en gehuil, in Malta en de Ligurische kust

Mja, ik kan er weinig meer van maken met mijn beperkte denkraam
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 13:46:05 #127
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73178741
Stond er geen 1932 in de tekst maar bv 1929 dan was het weer iets anders.. "de NSDAP is opgericht in die tijd" ofzo .. "en dat vind jij niet belangrijk?". Het wordt passend gemaakt naargelang de situatie, zeg maar. Persoonlijk zou ik niet veel waarde hechten aan al die toekomstvoorspellingen (tot dusver). Dit is echter voor iedereen anders.
  maandag 28 september 2009 @ 13:46:21 #128
31101 _Led_
pi_73178746
quote:

[..]

Jouw briefman zegt heel specifiek van 1932 iets dat 9 jaar duurt.

Wat duurde er 9 jaar vanaf 1932 ?
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 13:46:44 #129
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73178761
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dichtbij / niet ver van Venus (?)
de 2 grootsten van Azie en Afrika
het Rijn en Hister- gebied waarvan men zegt dat het venus is
Schreeuwen en gehuil, in Malta en de Ligurische kust

Hister moet dus Hitler voorstellen??
  maandag 28 september 2009 @ 13:46:59 #130
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73178769
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De volgende quote m.b.t. Duitsland in 1932 is vrij duidelijk
[..]

Geen dictatuur.
Nee, onder Hitler was het geen dictatuur?
Prachtige tijden, vooral als jood of verstandelijk gehandicatepte. Lange leve de democratie in Duitsland van die tijd. Hoezee.. Hoezee.

We gaan nu zelfs de geschiedenis opnieuw inkleuren zolang we maar niet erkennen he.
  maandag 28 september 2009 @ 13:50:24 #131
31101 _Led_
pi_73178871
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:46 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hister moet dus Hitler voorstellen??
Afhankelijk van wie je het vraagt.
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 13:51:22 #132
31101 _Led_
pi_73178900
Maar, zo blijf ik mij afvragen, wat duurde er nou 9 jaar vanaf 1932 ?
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 13:53:21 #133
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73178959
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Bedankt.
Nee ik ook niet geloof ik
The truth was in here.
pi_73178964
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:46 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee, onder Hitler was het geen dictatuur?
Prachtige tijden, vooral als jood of verstandelijk gehandicatepte. Lange leve de democratie in Duitsland van die tijd. Hoezee.. Hoezee.

We gaan nu zelfs de geschiedenis opnieuw inkleuren zolang we maar niet erkennen he.
Nee, je gaat aan mijn punt voorbij. 1932 is niet "significant" genoeg, dat was 1933.
Overigens is een dictatuur niet "we schoppen joden of gehandicapten eruit" dat heeft daar niks mee te maken. Dat is een ziekelijke gedachtegang maar is geen "dictatuur". Een dictatuur is een land met 1 heerser die alles beslist. Meer niet.
quote:
Nazi-Duitsland is de Duitse staat in de periode die ook wel Derde Rijk of in de propaganda van de nazi's soms ook Duizendjarige Rijk genoemd wordt. Deze periode in de geschiedenis van Duitsland duurde van het einde van de Weimarrepubliek op 30 januari 1933 tot het einde van de 2e Wereldoorlog in Europa op 8 mei 1945
Bron > wiki, geschiedenisboeken etc.
Mr. Prolapse 2009
pi_73179078
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:53 schreef Bastard het volgende:
Bedankt.
Nee ik ook niet geloof ik
Zoek het es op in "Conversations with Nostradamus Vol I, II en III" ... daar legt hij al zijn kwatrijnen zelf uit. (enkel voor de goedgelovige zielen hier natuurlijk)
Heb thuis enkel "Nostradamus spreekt opnieuw liggen" (enige NL-boek), is slechts een deel van de 3 engelstalige boeken, zal es kijken of het er toevallig niet instaat.
  maandag 28 september 2009 @ 14:00:22 #136
31101 _Led_
pi_73179152
Nou ja, Hitler was toch wel redelijk een dictator, ook al was ie officieel kanselier of-hoe-heet-het.

Daar heeft Chaplin nog z'n meesterwerk op gebaseerd
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 14:02:14 #137
31101 _Led_
pi_73179200
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Zoek het es op in "Conversations with Nostradamus Vol I, II en III" ... daar legt hij al zijn kwatrijnen zelf uit. (enkel voor de goedgelovige zielen hier natuurlijk)
Heb thuis enkel "Nostradamus spreekt opnieuw liggen" (enige NL-boek), is slechts een deel van de 3 engelstalige boeken, zal es kijken of het er toevallig niet instaat.
Correctie, daar wordt het uitgelegd door Dolores Cannon, die beweert in contact te staan met de geest van Nostradamus. (!!!)
Da's heel wat anders dan "Daar legt Nostradamus ze zelf uit".
zzz
pi_73179215
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:00 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, Hitler was toch wel redelijk een dictator, ook al was ie officieel kanselier of-hoe-heet-het.

Daar heeft Chaplin nog z'n meesterwerk op gebaseerd

Dat ontken ik ook niet, maar dat was niet zo in het o zo genoemde 1932

Pas vanaf midden 1933.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 14:04:04 #139
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73179249
quote:

[..]

http://www.bol.com/nl/p/b(...)002596322/index.html ?
quote:
De meester zelf legt de raadsels uit die hij zorgvuldig verstopt had in zijn fameuze kwatrijnen of profetieën. Hij waarschuwt ons door vanuit zijn tijd met onze tijd in gesprek te gaan, zodat we onze vrije wil kunnen inschakelen om de toekomst te helpen veranderen. Hij zegt: 'Als ik jullie de meest verschrikkelijke dingen laat zien die de mens zichzelf kan aandoen, gaan jullie dan iets ondernemen om dit te veranderen?'
The truth was in here.
  maandag 28 september 2009 @ 14:05:02 #140
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73179270
quote:

[..]

wie heeft dat boek geschreven, weet je dat toevallig?
  maandag 28 september 2009 @ 14:06:11 #141
31101 _Led_
pi_73179301
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

wie heeft dat boek geschreven, weet je dat toevallig?
Dolores Cannon, zie boven
Zij schreef "in opdracht van de geest van Nostradamus" deze boeken.
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 14:06:51 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73179314
Ik kwam deze ook tegen .. bewoordingen als "reincarnatie.. bewijs.. en wetenschappelijk onderzoek" spraken mij aan.. dit terzijde
http://www.bol.com/nl/p/b(...)666860687/index.html
The truth was in here.
  maandag 28 september 2009 @ 14:07:18 #143
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73179327
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:06 schreef _Led_ het volgende:

[..]

ik las het toen ik het poste. Toch bedankt Er was namelikj ook zo een gast die Nostradamus voorspellingen beschreef in zijn boek en toen het fout was opeens met een second edition op de proppen kwam.(blijkbaar mag dat bij voorspellingen).... !
Vandaar dat ik het even vroeg

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 28-09-2009 14:13:39 ]
pi_73180247
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:06 schreef _Led_ het volgende:

Idd , kheb er hier zelfs ooit een topic over gestart
maar dat is niet zo'n groot succes geworden
pi_73180311
Beetje loze discussie als je het vrijmetselaarsverleden van Nostradamus hier niet bij betrekt. Het verhaal van st. Malachy heeft hier volgens mij ook wat mee te maken.

Wat losse informatie hierover:
http://www.perillos.com/nostradamus.html

Boek, gepost door merlin693, hij heeft meegeholpen aan een onderzoek van een vrijmetselaar met een vrij hoge graad, dit is de uitkomst.
http://82.75.237.88/TheLongLostSecretsOfFreemasonary.zip

Ik heb dan ook verhalen gelezen dat Nostradamus de informatie uit zijn profetieën gestolen heeft, oftewel eigenlijk maar een slinks mannetje was. Het staat in ieder geval vast dat zijn naam nogsteeds erg bekend is, wat op zichzelf al een flinke prestatie is.

En nog een link naar het verhaal van de gestolen manuscripts. Wederom heeft dit te maken met the Knightstemplar.
quote:
Professor Rudy Cambier came to an astonishing revelation when he read Nostradamus' quatrains: they were not written in French, but in Picardian, the language of the area he grew up in, and a language he knew perfectly. Reading the "prophecies" properly, Cambier discovered that the Centuries were not prophecies at all, but were therefore not less intriguing or important. What they revealed was that Nostradamus had stolen a 300 year old manuscript from a Belgian monastery, detailing the last days of the Knights Templar, and their provisions to safeguard their treasure.
http://www.philipcoppens.com/nostradamus.html

Oftewel lijkt het me beter om achter de bron van deze profetieën aan te gaan, dan deze profetieën te gaan beoordelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 28-09-2009 14:54:49 ]
  maandag 28 september 2009 @ 15:05:18 #146
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73180744
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:49 schreef mediaconsument het volgende:
Beetje loze discussie als je het vrijmetselaarsverleden van Nostradamus hier niet bij betrekt. Het verhaal van st. Malachy heeft hier volgens mij ook wat mee te maken.

Wat losse informatie hierover:
http://www.perillos.com/nostradamus.html

Boek, gepost door merlin693, hij heeft meegeholpen aan een onderzoek van een vrijmetselaar met een vrij hoge graad, dit is de uitkomst.
http://82.75.237.88/TheLongLostSecretsOfFreemasonary.zip

Ik heb dan ook verhalen gelezen dat Nostradamus de informatie uit zijn profetieën gestolen heeft, oftewel eigenlijk maar een slinks mannetje was. Het staat in ieder geval vast dat zijn naam nogsteeds erg bekend is, wat op zichzelf al een flinke prestatie is.

En nog een link naar het verhaal van de gestolen manuscripts. Wederom heeft dit te maken met the Knightstemplar.
[..]

http://www.philipcoppens.com/nostradamus.html

Oftewel lijkt het me beter om achter de bron van deze profetieën aan te gaan, dan deze profetieën te gaan beoordelen.
Dit is wel heel interessant

Trouwens voor diegene die nog even verder willen speculeren over de brieven van Rill, je kunt ze op deze site uitlezen:

http://www.stormloader.com/users/charon/ananke.htm

Deze is ook leuk en ja.. weer treffend:
quote:
Dann sagt er, daß der regierende Papst dabei sei beim Friedensschluß, muß aber zuvor in Italien fliehen, da er als Verräter hingestellt wird, und er kommt nach Köln, wo er nur einen Trümmerhaufen findet, alles kaputt. Und im Jahre 1943 kommt erst der Aufstieg. Dann kommen gute Zeiten. Auch von Italien sagt er, daß es gegen uns geht und in einem Jahr den Krieg erklärt und beim 2. Krieg mit uns geht. Italien wird furchtbar zugerichtet und viele deutsche Soldaten finden dort ihr Grab.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reichskonkordat
quote:
The Reichskonkordat is the concordat between the Holy See and Germany. It was signed on July 20, 1933 by Eugenio Cardinal Pacelli and Franz von Papen on behalf of Pope Pius XI and President Paul von Hindenburg respectively. It is still valid today in Germany.
  maandag 28 september 2009 @ 15:13:14 #147
31101 _Led_
pi_73180939
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:49 schreef mediaconsument het volgende:
Oj je nou zegt dat de profetieen onzin zijn omdat ze vaag en multi-interpretabel zijn, of dat je zegt dat ze onzin zijn omdat het geen profetieen zijn maar verhalen over de tempeliers maakt voor de eindconclusie toch weinig uit ?
zzz
pi_73181055
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:05 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dit is wel heel interessant

Trouwens voor diegene die nog even verder willen speculeren over de brieven van Rill, je kunt ze op deze site uitlezen:

http://www.stormloader.com/users/charon/ananke.htm

Deze is ook leuk en ja.. weer treffend:
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Reichskonkordat
[..]

Duits is niet mijn beste taal.

Het verhaal rondom de vrijmetselaars is binnen dit verhaal ook zeer interessant. Ook omdat zij zeer bedreven zijn in geometrie. In BNW zijn hier nu wat topics over, waar zo nu en dan leuke informatie in naar voren komt.

Rennes-la-Chateau was overigens ooit de hoofdstad van het Heremitische rijk, die vochten volgens mij tegen de Vandalen. Volgens mij komen de Semieten ook uit die tijd.Alarik van de Heremieten is overigens een van de weinige krijgsheren die Rome heeft bezet ten tijde van het Romeinse rijk.
pi_73181182
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Duits is niet mijn beste taal.

Het verhaal rondom de vrijmetselaars is binnen dit verhaal ook zeer interessant. Ook omdat zij zeer bedreven zijn in geometrie. In BNW zijn hier nu wat topics over, waar zo nu en dan leuke informatie in naar voren komt.

Rennes-la-Chateau was overigens ooit de hoofdstad van het Heremitische rijk, die vochten volgens mij tegen de Vandalen. Volgens mij komen de Semieten ook uit die tijd.Alarik van de Heremieten is overigens een van de weinige krijgsheren die Rome heeft bezet ten tijde van het Romeinse rijk.
Even een cross-reference > afgelopen zaterdag heb ik Alchemie & Mystiek en "De Vrijmetselaarij" (auteur weet ik zo niet uit mijn hoofd, het is een klein boek) op de kop getikt, dus ik kan je binnenkort aanvullen in het topic in BNW
Mr. Prolapse 2009
pi_73181186
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:13 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Oj je nou zegt dat de profetieen onzin zijn omdat ze vaag en multi-interpretabel zijn, of dat je zegt dat ze onzin zijn omdat het geen profetieen zijn maar verhalen over de tempeliers maakt voor de eindconclusie toch weinig uit ?
Probeer je het topic om zeep te helpen ofzo? Beetje een loze vraag.
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:01 schreef _Led_ het volgende:
  maandag 28 september 2009 @ 15:25:01 #151
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73181202
Maar om het intressant te houden en niet 1 profeet te onderzoeken.. staat die toekomst middels pijlers vast?
Hebben we verdere aanknopingspunten hiervoor?
The truth was in here.
pi_73181224
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Even een cross-reference > afgelopen zaterdag heb ik Alchemie & Mystiek en "De Vrijmetselaarij" (auteur weet ik zo niet uit mijn hoofd, het is een klein boek) op de kop getikt, dus ik kan je binnenkort aanvullen in het topic in BNW
Ben benieuwd.
pi_73181251
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:25 schreef Bastard het volgende:
Maar om het intressant te houden en niet 1 profeet te onderzoeken.. staat die toekomst middels pijlers vast?
Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek. Bijvoorbeeld de kabballah en vrijmetselaarsrituelen zijn volgens mij namelijk grootendeels op astrologie gebaseerd.

Daarom is dat verhaal omtrent geometrie, en dus de grid zo interessant.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 15:27:44 #154
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73181281
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:26 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek.
Astrologische kennis uit de oudheid
pi_73181290
quote:

[..]

Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek.
Maar sterren in de oudheid hadden een andere positie tegenover nu.

Lastig....

Wie bepaalt eigenlijk "wat" een pijler is en wat niet?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 15:28:54 #156
31101 _Led_
pi_73181310
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Probeer je het topic om zeep te helpen ofzo? Beetje een loze vraag.
Neuh, vind ik niet.
Nostradamus werd aangehaald als voorbeeld van voorspellingen die zouden kloppen.
Ik zeg dat dat naar mijn mening onzin is, jij komt met een andere reden aan die - als ie zou kloppen - op dezelfde conclusie uit komt.
Het resultaat is dan toch netto hetzelfde ? Nostradamus die niet zomaar even aangehaald kan worden als voorbeeld van kloppende voorspellingen.
zzz
pi_73181326
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Astrologische kennis uit de oudheid
Waarom denk je dat het Vaticaan boekenverbrandingen hebben georganiseerd en belangrijke bibliotheken zoals die van Alexandrië geplunderd?
  maandag 28 september 2009 @ 15:30:22 #158
31101 _Led_
pi_73181351
quote:

[..]

Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek. Bijvoorbeeld de kabballah en vrijmetselaarsrituelen zijn volgens mij namelijk grootendeels op astrologie gebaseerd.

Daarom is dat verhaal omtrent geometrie, en dus de grid zo interessant.
Hoe zit dan de onfeilbare link tussen de stand van hemellichamen en keypoints in de geschiedenis die vaststaan en nomatter wat wij doen altijd zullen gebeuren ?

(En wat gebeurt er als we eens wat hemellichamen opblazen, veranderen we de toekomst op aarde dan ? )
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 15:30:56 #159
31101 _Led_
pi_73181362
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het Vaticaan boekenverbrandingen hebben georganiseerd en belangrijke bibliotheken zoals die van Alexandrië geplunderd?
Omdat mensen in de loop van de geschiedenis een boel domme dingen zoals deze hebben gedaan.
zzz
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 15:31:36 #160
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73181379
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Neem eens een geschiedenisles voor dummies!
pi_73181459
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Neuh, vind ik niet.
Nostradamus werd aangehaald als voorbeeld van voorspellingen die zouden kloppen.
Ik zeg dat dat naar mijn mening onzin is, jij komt met een andere reden aan die - als ie zou kloppen - op dezelfde conclusie uit komt.
Het resultaat is dan toch netto hetzelfde ? Nostradamus die niet zomaar even aangehaald kan worden als voorbeeld van kloppende voorspellingen.
Het werd volgens mij niet om die reden aangehaald. Lees maar eens. Het ging over de maya kalender en de verhalen omtrent 2012, toen kwam er een Connor John die het N woord gebruikt, en daarna Unclescorp die iets verteld over iemand die beweert hiermee in contact te staan. Een uur later hadden we 4 pagina's welles nietes discussies.

Het hele verhaal omtrent de vaststaande toekomst ging dus een heel andere kant uit. Misschien dat dit verhaal dan ook kan verklaren waarom Nostradamus zo wazig zijn voorspellingen deed. Ik vind het dan ook frappant dat hij dit hoogstwaarschijnlijk allemaal niet zelf bedacht heeft. Oftewel waar komt die kennis vandaan?
  maandag 28 september 2009 @ 15:36:08 #162
31101 _Led_
pi_73181509
zzz
pi_73181524
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:31 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Neem eens een geschiedenisles voor dummies!
Waarom denk je dat het Vaticaan de belangrijkste bibliotheek ter wereld heeft? Daar zijn zowat alle werken van de grootheden uit de oudheid te vinden.
  maandag 28 september 2009 @ 15:37:17 #164
31101 _Led_
pi_73181536
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:34 schreef mediaconsument het volgende:
Misschien dat dit verhaal dan ook kan verklaren waarom Nostradamus zo wazig zijn voorspellingen deed. Ik vind het dan ook frappant dat hij dit hoogstwaarschijnlijk allemaal niet zelf bedacht heeft. Oftewel waar komt die kennis vandaan?
Het verhaal dat jij net postte zegt toch juist dat het helemaal geen voorspellingen zijn ?
Volgens jouw link zijn het verhalen van de Tempeliers.
quote:
Reading the "prophecies" properly, Cambier discovered that the Centuries were not prophecies at all, but were therefore not less intriguing or important. What they revealed was that Nostradamus had stolen a 300 year old manuscript from a Belgian monastery, detailing the last days of the Knights Templar, and their provisions to safeguard their treasure.
zzz
pi_73181596
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:37 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Huh ?
Het verhaal dat jij net postte zegt toch juist dat het helemaal geen voorspellingen zijn ?
Volgens jouw link zijn het geen voorspellingen maar verhalen van de Tempeliers.
Die tempeliers waren hoogstwaarschijnlijk onderdeel van de priorij van sion, oftewel een groep van de meest vooraanstaande wetenschappers ter wereld, ooit.
quote:
De organisatie zou onder leiding van roemruchte 'grootmeesters' als Leonardo da Vinci en Isaac Newton eeuwenlang in het geheim hebben geijverd om de dynastieke rechten van de Merovingen veilig te stellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Priorij_van_Sion

Ik zeg dan ook niet dat het verhalen zijn. Het is kennis.

Wat zou de schat zijn trouwens?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 28-09-2009 15:51:15 ]
pi_73181663
Die eerste zin spreekt wel boekdelen;
quote:
De Priorij van Sion is een op 7 mei 1956 door de Fransman Pierre Plantard waarschijnlijk verzonnen 'geheim' genootschap.

Verder beantwoordt dit niet echt de vragen die Bastard en ik stelden denk ik....wat zijn die "pijlers" en hoe beslist men dat dit die "keypoints" zijn?
Mr. Prolapse 2009
pi_73181715
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Omdat mensen in de loop van de geschiedenis een boel domme dingen zoals deze hebben gedaan.
En ik denk dat je dáár de kern raakt.
Mensen die domme dingen doen.
In het verleden en in het heden en in de toekomst.
Wat ik wel denk is dat we kunnen leren van het verleden en proberen dat soort fouten niet meer te maken.
pi_73181730
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:42 schreef Dragorius het volgende:
Die eerste zin spreekt wel boekdelen;
[..]

Verder beantwoordt dit niet echt de vragen die Bastard en ik stelden denk ik....wat zijn die "pijlers" en hoe beslist men dat dit die "keypoints" zijn?
Daar heb ik verder geen weet van.

Die eerste zin vind ik overigens ook erg wazig. Mede doordat het verhaal van Rennes-la-Chateau wat anders verteld.

Ik zal binnenkort wel wat meer uitzoeken over dit verhaal omtrent deze priorij. De grid komt eerst.

Dat levensboom verhaal is interessant.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 15:47:24 #169
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73181800
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het Vaticaan de belangrijkste bibliotheek ter wereld heeft? Daar zijn zowat alle werken van de grootheden uit de oudheid te vinden.
Misschien omdat het de enige instelling is in Europa die al sinds zowat de Oudheid bestaat?
pi_73181814
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daar heb ik verder geen weet van.

Die eerste zin vind ik overigens ook erg wazig. Mede doordat het verhaal van Rennes-la-Chateau wat anders verteld.
En zo vertelt iedere "bron" wat anders totdat men door de kluwen van verhalende spinrag nog enkel de vage omlijning ziet van een waarheid die ver bezijden de realiteit is

die tactiek werkt overigens op alles
Mr. Prolapse 2009
pi_73181891
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Misschien omdat het de enige instelling is in Europa die al sinds zowat de Oudheid bestaat?
Nadat ze alle concurrentie onmogelijk gemaakt hebben? Het principe monopoly snapten ze toen ook al volgens mij. Oftewel spreken we nu over een monopoly op kennis.
pi_73181933
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:40 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die tempeliers waren hoogstwaarschijnlijk onderdeel van de priorij van sion, oftewel een groep van de meest vooraanstaande wetenschappers ter wereld, ooit.
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Priorij_van_Sion

Ik zeg dan ook niet dat het verhalen zijn. Het is kennis.
Heb het gelezen en het is allemaal verzonnen. In 1956
Leuk bedacht, dat wel.
  maandag 28 september 2009 @ 15:53:17 #173
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73181992
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Leuk bedacht, dat wel.
  maandag 28 september 2009 @ 15:54:20 #174
31101 _Led_
pi_73182034
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:50 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nadat ze alle concurrentie onmogelijk gemaakt hebben? Het principe monopoly snapten ze toen ook al volgens mij. Oftewel spreken we nu over een monopoly op kennis.
De kerk wou inderdaad andere meningen dan die van haarzelf onderdrukken.
Wat dat te maken heeft met De_Kardinaal's opmerking snap ik niet helemaal.
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 15:54:43 #175
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73182047
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:25 schreef Bastard het volgende:
Geen idee, ik denk om daar een antwoord op te vinden je nog zweveriger moet gaan en dat is dus kijken of je in de toekomst kan kijken.
Wat is tijd. wat is de dood, en wat is het doel op aarde.
pi_73182055
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Leuk bedacht, dat wel.
Als ik mensen dit wil laten concluderen, dan zou ik dat ook als eerste zin aangeven. Dan weet je namelijk zeker dat er geen moeite meer gedaan word om het verhaal verder uit te zoeken. Wikipedia spreekt namelijk de hoogste waarheid.

Ikzelf laat daarom de waarheid in het midden tot ik wat meer begrepen heb van de oorsprong van de vrijmetselarij etc. Ik vind het frappant dat zelfs leden van deze club niet goed kunnen vertellen waar het precies vandaan komt. Ik verwacht dan ook niet snel dat ze zullen weten/vertellen wat de rituelen precies inhouden.
pi_73182080
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:55 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als ik mensen dit wil laten concluderen, dan zou ik dat ook als eerste zin aangeven. Dan weet je namelijk zeker dat er geen moeite meer gedaan word om het verhaal verder uit te zoeken. Wikipedia spreekt namelijk de hoogste waarheid.

Ikzelf laat daarom de waarheid in het midden tot ik wat meer begrepen heb van de oorsprong van de vrijmetselarij etc. Ik vind het frappant dat zelfs leden van deze club niet goed kunnen vertellen waar het precies vandaan komt. Ik verwacht dan ook niet snel dat ze zullen weten/vertellen wat de rituelen precies inhouden.
Hoe wil jij dan wel aan de waarheid komen?
Dat is het paradoxale hieraan
Mr. Prolapse 2009
pi_73182167
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:
Neuh, vind ik niet.
Deze is dus gericht aan Dragorius ... die heeft dat aangehaald, dus Dragorius ... explain !
pi_73182187
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef _Led_ het volgende:

[..]

De kerk wou inderdaad andere meningen dan die van haarzelf onderdrukken.
Wat dat te maken heeft met De_Kardinaal's opmerking snap ik niet helemaal.
Ik denk dat er een redelijk grote kans bestaat dat het Vaticaan op deze manier astrologische en andere kennis bezit uit de oudheid.
  maandag 28 september 2009 @ 15:59:23 #180
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73182191
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De waarheid is toch niet beperkte tot 'main stream' bronnen?
Het idee van een geheim is dat dit niet tot algemene kennis behoort, of zie ik dat nou verkeerd?
pi_73182234
Ja daarom zeg ik dus > hoe willen wij dan aan de waarheid komen? Enkel speculeren via Google/Fok! ?

Maar goed, da's redelijk offtopic zo > Waar vind ik de info over keypoints die jij ook hebt, Ticker?
Mr. Prolapse 2009
pi_73182254
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Als het even meezit dan leef ik nog 80 jaar ofzo, tijd zat dus.
pi_73182255
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef Ticker het volgende:
Wat is tijd. wat is de dood, en wat is het doel op aarde.
-> Lees Dolores Cannon (The Convoluted Universe Book I, II en III)
pi_73182294
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Deze is dus gericht aan Dragorius ... die heeft dat aangehaald, dus Dragorius ... explain !
Que/wat?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 16:02:39 #185
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73182317
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:59 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik denk dat er een redelijk grote kans bestaat dat het Vaticaan op deze manier astrologische en andere kennis bezit uit de oudheid.
Ik denk inderdaad dat die nog heel wat informatie in de kluizen heeft liggen
The truth was in here.
pi_73182318
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:01 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

80 jaar?

Wat is "het geheim"?
Mr. Prolapse 2009
pi_73182354
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

80 jaar?

Wat is "het geheim"?
Zelfvertrouwen.
pi_73182416
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:59 schreef Ticker het volgende:

[..]

De waarheid is toch niet beperkte tot 'main stream' bronnen?
Het idee van een geheim is dat dit niet tot algemene kennis behoort, of zie ik dat nou verkeerd?
Dat ben ik dus met je eens. Laat een geheim een geheim blijven. Alles weten is ook niet zaligmakend.
pi_73182445
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zelfvertrouwen.
Dat gaat je niet redden tegen ziekte/ongelukken/algemene ouderdom.

Dus tenzij je nog niet ouder bent dan 10 is het een nogal ehm...gedurfde uitspraak. Wel een postief iets uiteraard. Als ik maar gezond oud word overigens
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 16:05:57 #190
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73182452
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:00 schreef Dragorius het volgende:
Waar vind ik de info over keypoints die jij ook hebt, Ticker?
Heb ik die??
pi_73182461
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat ben ik dus met je eens. Laat een geheim een geheim blijven. Alles weten is ook niet zaligmakend.
Sommige geheimen kunnen ook beter een geheim blijven. Niet iedereen hoeft alles te weten.
Mr. Prolapse 2009
pi_73182490
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:05 schreef Ticker het volgende:

[..]

Heb ik die??
Dat hoopte ik
Mr. Prolapse 2009
pi_73182505
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat die nog heel wat informatie in de kluizen heeft liggen
Daarom dat ik ook een topic had geopend over bekeren. Bekeren, goed of slecht bedoeld?

Waar kun je namelijk het best zieltjes mee winnen? Juist ja, vertel ze verhalen waar ze niks van snappen en bewaak de bron van informatie. Kennis is namelijk macht en de behoefte aan informatie is niet te stoppen als het grootste deel van het verhaal onduidelijk blijft.
  maandag 28 september 2009 @ 16:07:51 #194
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73182524
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

-> Lees Dolores Cannon (The Convoluted Universe Book I, II en III)
Ben laatst naar Icke geweest in de Rai, die heeft ook wat interessante dingen hierover verteld.
Laatste tijd kom ik zoveel tegen wat ik wil lezen... heb er gewoon de tijd niet voor!
pi_73182551
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:05 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat gaat je niet redden tegen ziekte/ongelukken/algemene ouderdom.

Dus tenzij je nog niet ouder bent dan 10 is het een nogal ehm...gedurfde uitspraak. Wel een postief iets uiteraard. Als ik maar gezond oud word overigens
Gezondheid is dan ook een erg groot deel van het zelfvertrouwen, zo niet het grootste.
pi_73182556
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:01 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan ben jij dus nog piepjong?
En ik maar denken dat ik met een man van in de veertig zat te discussieren.
pi_73182583
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Gezondheid is dan ook een erg groot deel van het zelfvertrouwen, zo niet het grootste.
Zelfvertrouwen gaat je niet helpen tegen een longontsteking/bacteriele infectie etc.

Maar goed, sorry we gaan weer off-topic
Mr. Prolapse 2009
pi_73182592
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:07 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ben laatst naar Icke geweest in de Rai, die heeft ook wat interessante dingen hierover verteld.
Laatste tijd kom ik zoveel tegen wat ik wil lezen... heb er gewoon de tijd niet voor!
Daarom rustig je eigen weg trekken, en vooral niet overhaast te werk gaan.
  maandag 28 september 2009 @ 16:10:59 #199
31101 _Led_
pi_73182613
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zelfvertrouwen gaat je niet helpen tegen een longontsteking/bacteriele infectie etc.
Mensen die dat hebben hebben gewoon 'The Secret' niet goed gebruikt, die willen dus niet echt gezond zijn !
zzz
pi_73182639
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar goed, sorry we gaan weer off-topic
Het is niet offtopic. Het is de kern van het topic.

Gezondheid helpt daar wel bij, daarom zeg ik ook dat gezondheid een belangrijk onderdeel is van het zelfvertrouwen. Zonder een goede gezondheid, geen goed zelfvertrouwen.
pi_73182676
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:10 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Mensen die dat hebben hebben gewoon 'The Secret' niet goed gebruikt, die willen dus niet echt gezond zijn !
Wel verdorie hoe ko....o wacht, sarcasme
pi_73182717
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Gezondheid helpt daar wel bij, daarom zeg ik ook dat gezondheid een belangrijk onderdeel is van het zelfvertrouwen. Zonder een goede gezondheid, geen goed zelfvertrouwen.
? De kern van het topic? Het gaat over toekomst, over punten in onze tijdslijn die vaststaan. Waar komt zelfvertrouwen in voor?

Oh en dat is ook niet helemaal terecht. Ik heb een aantal terminale kankerpatienten gekend die meer moed en zelfvertrouwen hadden dan ik ooit zal hebben. En die zijn niet bepaald gezond te noemen. Helaas zijn ze er beiden ook niet meer....
Mr. Prolapse 2009
pi_73182719
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik vind dat klinkklare onzin, zelfvertrouwen heeft niets maar dan ook niets met gezondheid te maken. Wat een vreemde stelling zeg
  maandag 28 september 2009 @ 16:16:37 #204
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73182765
Kom op jongens, wat is dat toch met het moedwillig afbranden als iemand zijn visie spuugt.
  maandag 28 september 2009 @ 16:17:16 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73182790
Hoe komen we nou weer op de secret

Staat/stond de toekomst vast.. zo ja, hoe is dat aangetoond?
The truth was in here.
pi_73182793
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:16 schreef Ticker het volgende:
Kom op jongens, wat is dat toch met het moedwillig afbranden als iemand zijn visie spuugt.
?

Ik stel toch gewoon normale vragen? Of bedoel je net zoals in het 2012 topic, dat mijn mening ook finaal werd uitgekotst door de TRU-garde?

Is toch niet raar, en de vragen die ik stel zijn serieus bedoeld.
Mr. Prolapse 2009
pi_73182806
quote:
Misschien postje maken @ feedback?
pi_73182813
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]

? De kern van het topic? Het gaat over toekomst, over punten in onze tijdslijn die vaststaan. Waar komt zelfvertrouwen in voor?
Hoe goed zou jouw zelfvertrouwen zijn, op het moment dat je gezond was, en precies wist wat er ging gebeuren en waarom? Dan ben je volgens mij namelijk een tovenaar.
quote:
Oh en dat is ook niet helemaal terecht. Ik heb een aantal terminale kankerpatienten gekend die meer moed en zelfvertrouwen hadden dan ik ooit zal hebben. En die zijn niet bepaald gezond te noemen. Helaas zijn ze er beiden ook niet meer....
Dat zelfvertrouwen is volgens mij niet gebaseerd op positiviteit. Maar eerder op het feit dat ze niets meer te verliezen hebben. Ze hebben dan ook niet genoeg zelfvertrouwen gehad om hun lastige situatie te overwinnen/voorkomen. Daarom snap ik eigenlijk niet waarom terminale kankerpatiënten nu ineens in dit verhaal terecht komen.
  maandag 28 september 2009 @ 16:18:36 #209
31101 _Led_
pi_73182837
quote:
Wie/wat wordt er afgebrand dan ?
zzz
pi_73182873
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hoe goed zou jouw zelfvertrouwen zijn, op het moment dat je gezond was, en precies wist wat er ging gebeuren en waarom? Dan ben je volgens mij namelijk een tovenaar.
[..]

Dat zelfvertrouwen is volgens mij niet gebaseerd op positiviteit. Maar eerder op het feit dat ze niets meer te verliezen hebben. Ze hebben dan ook niet genoeg zelfvertrouwen gehad om hun lastige situatie te overwinnen/voorkomen. Daarom snap ik eigenlijk niet waarom terminale kankerpatiënten nu ineens in dit verhaal terecht komen.
Ja hoor, mensen die terminaal zijn hadden niet genoeg zelfvertrouwen en daarom gaan ze dood.

Je komt toch zelf aan met de link gezondheid <-> zelfvertrouwen?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 16:20:04 #211
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73182883
Hoe je het wend of keert, Media heeft toch ook wel gelijk.
Positief zijn heeft positief effect.

Iemand die jaren lang denkt dat hij niet meer kan lopen, zal niet meer kunnen lopen.
Wishful thinking noemen we dat.

Daarintegen geloof ik niet dat je de ergste vorm van kanker positief kan wegdenken.
pi_73182885
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind dat klinkklare onzin, zelfvertrouwen heeft niets maar dan ook niets met gezondheid te maken. Wat een vreemde stelling zeg
Dan heb je nog erg veel te leren meid.

Wanneer heb jij trouwens een beter zelfvertrouwen? Het moment dat je je fit voelt? Of het moment dat je jezelf moe en/of ziek voelt?
pi_73182898
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:07 schreef Ticker het volgende:
Mss blaas ik mijn oud Cannon-topic nog wel es nieuw leven in met een aantal van haar controversiele visies, waar ons select kliekje wss ook veel hilarisch plezier aan zal beleven.
pi_73182916
Als je in een lastig pakket zit kun je jezelf met of zonder hulp van andere je daaruit helpen.
NIks doen en wensen gaat je niet helpen. Iedereen gaat tot actie over
  maandag 28 september 2009 @ 16:21:48 #215
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73182933
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:20 schreef Ticker het volgende:
Hoe je het wend of keert, Media heeft toch ook wel gelijk.
Positief zijn heeft positief effect.

Iemand die jaren lang denkt dat hij niet meer kan lopen, zal niet meer kunnen lopen.
Wishful thinking noemen we dat.

Daarintegen geloof ik niet dat je de ergste vorm van kanker positief kan wegdenken.
Euhm je gaat nu zelf ook een andere weg in met je topic he Kan intressant zijn voor een ander topic denk ik dan?
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 16:23:58 #216
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73183003
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:50 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ja en wat denk je dat in die archieven liggen? Geheime kennis over het universum of gewoon hele oude heiligenlevens en dubieus materiaal over de invloed van pauzen? Ik weet wel waar ik mijn geld op zou inzetten
pi_73183019
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan heb je nog erg veel te leren meid.

Wanneer heb jij trouwens een beter zelfvertrouwen? Het moment dat je je fit voelt? Of het moment dat je jezelf moe en/of ziek voelt?
Voor mijn gevoel heeft het ene niets met het andere te maken.
Als ik ziek ben denk ik niet aan hoeveel zelfvertrouwen ik heb. Dan wil ik alleen maar snel beter worden.

En dat ik nog veel te leren heb, daar heb je gelijk in
  maandag 28 september 2009 @ 16:24:26 #218
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73183022
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Euhm je gaat nu zelf ook een andere weg in met je topic he Kan intressant zijn voor een ander topic denk ik dan?
Je hebt gelijk.. mee sleep effect, erg irritant soms.

Ik zal weer eens wat informatie zoeken om hier te posten om het weer op pad te krijgen.
pi_73183042
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:19 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja hoor, mensen die terminaal zijn hadden niet genoeg zelfvertrouwen en daarom gaan ze dood.

Je komt toch zelf aan met de link gezondheid <-> zelfvertrouwen?
Als ze de kennis hadden, om zichzelf te genezen, dan leefden ze nogsteeds, deze kennis is onderdeel van het zelfvertrouwen. Daarom geef ik dat ook alleen maar aan om te zeggen dat het een beetje een raar voorbeeld is. Het is dan ook overduidelijk een situatie waarin de hoop is opgegeven en men toch niets meer te verliezen heeft. Dat noem ik namelijk geen goed zelfvertrouwen.

Ze hadden zichzelf bijvoorbeeld ook flink wat moeite kunnen besparen door er zelf een eind aan te maken op het moment dat ze niks meer konden. Dat zou mijns inziens wel een voorbeeld zelfvertrouwen zijn.

Oftewel een raar voorbeeld zoals ik al zei. Ik praat dan ook niet graag over terminale patiënten eigenlijk.
pi_73183102
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als ze de kennis hadden, om zichzelf te genezen, dan leefden ze nogsteeds, deze kennis is onderdeel van het zelfvertrouwen. Daarom geef ik dat ook alleen maar aan om te zeggen dat het een beetje een raar voorbeeld is. Het is dan ook overduidelijk een situatie waarin de hoop is opgegeven en men toch niets meer te verliezen heeft. Dat noem ik namelijk geen goed zelfvertrouwen.

Ze hadden zichzelf bijvoorbeeld ook flink wat moeite kunnen besparen door er zelf een eind aan te maken op het moment dat ze niks meer konden. Dat zou mijns inziens wel een voorbeeld zelfvertrouwen zijn.

Dit had jij met droge ogen tegen mijn oom moeten zeggen, toen ie van de pijn niet meer wist wat boven/onder was

On-topic > Is 2012 ook zo'n keypoint? Of een onderdeel van een keypoint? Is er een overzicht met nog te komen keypoints?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 16:28:48 #221
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73183165
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:26 schreef Dragorius het volgende:

On-topic > Is 2012 ook zo'n keypoint? Of een onderdeel van een keypoint? Is er een overzicht met nog te komen keypoints?
Bekend met TimeWave 0? Jogy heeft hier een topic over lopen, maar heeft in feite betrekking op dit onderwerp.

Ook de threads van Dutch zijn relevant hieraan.
pi_73183166
quote:

[..]

Dit had jij met droge ogen tegen mijn oom moeten zeggen, toen ie van de pijn niet meer wist wat boven/onder was

Die oom zou me groot gelijk gegeven hebben. In dezelfde situatie zou ik dat ook erg waarderen, ik ben niet zo van het betuttelen.

Je hebt overigens gelijk. Ontopic.

Misschien een leuke insteek overigens. Maar het verhaal over de dood is binnen dit kader zeer interessant. Plato Socrates en Cicero waren waarschijnlijk lid van een club die hierover meer te weten wouden komen, oftewel die hierover discusseerden. Dit gebeurde in de tempel van Eleusis.
  maandag 28 september 2009 @ 16:29:26 #223
31101 _Led_
pi_73183191
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Oftewel een raar voorbeeld zoals ik al zei. Ik praat dan ook niet graag over terminale patiënten eigenlijk.
Maar het is volgens jou dus onmogelijk dat mensen die blaken van het zelfvertrouwen en waar het op elk vlak eigenlijk prima mee gaat opeens te horen krijgen dat ze kanker, aids of wat voor erge ziekte dan ook hebben ?
Er zijn er genoeg op te noemen hoor.
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 16:30:47 #224
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73183222
quote:

[..]

Nou het enige waar ik keypoints in aantrof is de mayakalender.. althans de interpretatie van Calleman op de mayakalender. En dan kun je denken dat de toekomst vd mensheid al voorbestemd stond.
The truth was in here.
pi_73183229
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die oom zou me groot gelijk gegeven hebben. In dezelfde situatie zou ik dat ook erg waarderen, ik ben niet zo van het betuttelen.
Ach kom op man.... Hij was het met je eens geweest dat hij door zijn gebrek aan zelfvertrouwen terminaal is geraakt? Dat ik uberhaupt nog reageer op dit soort onzin!
quote:
Je hebt overigens gelijk. Ontopic.
Keypoints!
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 16:31:13 #226
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73183237
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:29 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Maar het is volgens jou dus onmogelijk dat mensen die blaken van het zelfvertrouwen en waar het op elk vlak eigenlijk prima mee gaat opeens te horen krijgen dat ze kanker, aids of wat voor erge ziekte dan ook hebben ?
Er zijn er genoeg op te noemen hoor.
psst, we waren weer ontopic
The truth was in here.
pi_73183246
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:28 schreef Ticker het volgende:

[..]

Bekend met TimeWave 0? Jogy heeft hier een topic over lopen, maar heeft in feite betrekking op dit onderwerp.

Ook de threads van Dutch zijn relevant hieraan.
Ik zal er eens naar kijken Thanks.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 16:44:21 #228
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73183675
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:31 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik zal er eens naar kijken Thanks.
McKenna: psychonaut extraordinair. Miskend Genie.
quote:
Terence McKenna (who died April 2000) was a professional mushroom researcher, among other things, and in the course of his long first-hand study he experienced a visionary inspiration for a fascinating piece of software called Timewave Zero. I first read of it in his book The Archaic Revival: Speculations on Psychedelic Mushrooms, the Amazon, Virtual Reality, UFO's, Evolution, Shamanism, the Rebirth of the Goddess, and the End of History. Quite a mouthful, that: but when you've done as many mushrooms as Terence... Anyway, the official introduction to the original program from Dolphin Software (by Peter Meyer) describes it best:

This software illustrates Terence McKenna's theory of time, history and the end of history as first described in the book The Invisible Landscape by him and his brother Dennis, and more recently in his The Archaic Revival (HarperSanFrancisco, 1992). The theory of Timewave Zero was revealed to Terence by an alien intelligence following a bizarre, quasi-psychedelic experiment conducted in the Amazon jungle in Colombia in 1971. Inspired by this influence Terence was instructed in certain transformation of numbers derived from the King Wen sequence of I Ching hexagrams. This led eventually to a rigorous mathematical description of what Terence calls the timewave, which correlates time and history with the ebb and flow of novelty, which is intrinsic to the structure of time and hence of the temporal universe. A peculiarity of this correlation is that at a certain point a singularity is reached which is the end of history-or at least is a transition to a suprahistorical order in which our ordinary conceptions of our world will be radically transformed. The best current estimate for the date of this point is December 21, 2012 CE [common era], the winter solstice of that year and also the end of the current era in the Mayan calendar.
  maandag 28 september 2009 @ 17:46:03 #229
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73185590
Even opgeschoond voor de potentiele rel op handen. MC-> Het topic gaat over de toekomst die vast staat.. niet over zelfgenezing dmv gedachtekracht of wat dan ook je insteek was van het zijspoor.
De rest-> dus verder niet op ingaan..
The truth was in here.
  maandag 28 september 2009 @ 17:47:53 #230
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_73185639
Big Brother was echt grappig vroeger.
pi_73185658
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:46 schreef Bastard het volgende:
Even opgeschoond voor de potentiele rel op handen. MC-> Het topic gaat over de toekomst die vast staat.. niet over zelfgenezing dmv gedachtekracht of wat dan ook je insteek was van het zijspoor.
De rest-> dus verder niet op ingaan..
Dat was niet de insteek, over dingen als zelfgenezing door gedachtekracht denk ik dan ook niet na eigenlijk. Al willen sommige mensen hier anders doen geloven. Daarom zei ik ook dat er rustig gelezen moet worden.

Maargoed, je hebt gelijk.

Mijn insteek was eigenlijk dat het erg veel zelfvertrouwen zou opleveren als je precies zou weten wat er zou gaan gebeuren. Dat vind ik dan ook erg goed in dit topic passen.
  maandag 28 september 2009 @ 17:49:25 #232
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_73185674
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  maandag 28 september 2009 @ 17:49:49 #233
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73185685
Precies, maar dan leg je het anders uit
The truth was in here.
pi_73185765
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:49 schreef Bastard het volgende:
Precies, maar dan leg je het anders uit
Communicatie is dan ook ook een vak apart.
pi_73192655
Ook al heb ik ondertussen hiermede het Dolores Cannon-topic een kickje gegeven, dit stuk hoort eigenlijk hier bij :
quote:
De verschillende tijdslijnen zijn onze hoop

Nostradamus geloofde in verschillende tijdslijnen met vele waarschijnlijkheden en mogelijke toekomsten. Hij kon die tijdslijnen werkelijk zien samenkomen in een knoop. Deze knoop was een centraal punt waar er een gebeurtenis of een persoonlijkheid was die tevoorschijn moest komen. Er was geen weg om dat te vermijden. De Antichrist is een van die knooppunten. Hij moest komen, dat was zijn bestemming. Hij was al voorspeld in Bijbelse tijden, dus was er geen kans om aan zijn komst te ontsnappen. Maar vanuit dit knooppunt zag Nostradamus meerdere wegen zich vertakken. Hij geloofde dat als de mens hier kennis van had, het hem zou helpen te zien welke tijdslijn naar zijn toekomst zou leiden. Dan zou hij mogelijk iets kunnen omkeren of veranderen voordat het te laat was. Bepaalde dingen waren dus onvermijdelijk, zoals de knooppunten, maar wat daarna gebeurde kon door de mens zelf gewijzigd worden door gebruik te maken van zijn vrije wil. Hij geloofde dat gedachtekracht een bijzonder krachtig middel was dat nooit ten volle is benut. Hij raadde ons aan te leren mediteren en te leren onze gedachten zo te richten dat een beeld veranderd kon worden. Hij zei hiervoor meditatie of gebed, alleen of in groepen, te gaan praktiseren. De gecombineerde gedachtekracht van groepen mensen is enorm. De kracht wordt niet alleen vermenigvuldigd, maar gekwadrateerd, zodat het wonderen kan verrichten. Dit was zijn reden om met de toekomst in gesprek te gaan en ons te waarschuwen, zodat we ons leven in eigen hand konden nemen voordat er geen terugkeer meer mogelijk zou zijn.
pi_73669103
Even een kickje voor deze topic, aangezien in deze topic de datum 28/10/2011 meerdere keren genoemd is.

Vorige week toen ik thuis kwam van mijn werk hoorde ik iets op de tv bij het programma De Reunie in wat er in de volgende aflevering komt. Als het me goed herinner "Wie geloofd er dat er 28/10/2011 het einde voor de samenleving zoals wij die kennen is?". Die aflevering komt dus morgen avond als ik het goed heb. Ik hoorde het voorbij flitsen en ik ben zelf waarschijnlijk niet op tijd thuis, maar ik dacht ik meld het even.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 01:15:22 #237
31101 _Led_
pi_73669850
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:28 schreef Trippii het volgende:
Even een kickje voor deze topic, aangezien in deze topic de datum 28/10/2011 meerdere keren genoemd is.

Vorige week toen ik thuis kwam van mijn werk hoorde ik iets op de tv bij het programma De Reunie in wat er in de volgende aflevering komt. Als het me goed herinner "Wie geloofd er dat er 28/10/2011 het einde voor de samenleving zoals wij die kennen is?". Die aflevering komt dus morgen avond als ik het goed heb. Ik hoorde het voorbij flitsen en ik ben zelf waarschijnlijk niet op tijd thuis, maar ik dacht ik meld het even.
En, wat geloof jij ?
2011, 2012....
Denk jij dat het binnen 4 jaar afgelopen is ?
zzz
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 03:50:20 #238
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_73869513
Ik ben alleen enorm bang voor een reptillian onder m`n bed
Dichter bij de bundel
pi_73869825
Iets dat ik me afvraag,
mensen die geloven dat het 2012 ophoudt, plan je daar ook omheen? Al je bezittingen verkopen en een wereldreis maken?
Stoppen met een studie omdat het toch geen zin heeft?
etc?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:31:19 #240
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73870296
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 07:14 schreef oompaloompa het volgende:
Iets dat ik me afvraag,
mensen die geloven dat het 2012 ophoudt, plan je daar ook omheen? Al je bezittingen verkopen en een wereldreis maken?
etc?
Zijn er dan hier mensen die dat denken?
pi_73870400
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zijn er dan hier mensen die dat denken?
Dat vraagt hij zich dus af

Ik ken 1 iemand (weet niet meer waar/hoe) die daadwerkelijk van plan is rond 2010 alles te verkopen en in een blokhut ergens afgezonderd te gaan zitten.
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:56:40 #242
31101 _Led_
pi_73870606
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:40 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat vraagt hij zich dus af

Ik ken 1 iemand (weet niet meer waar/hoe) die daadwerkelijk van plan is rond 2010 alles te verkopen en in een blokhut ergens afgezonderd te gaan zitten.
Men, wat moet je je dan lullig voelen als je daar zit en er gebeurt helemaal nada.
Zou je je gezicht dan nog durven tonen aan al die mensen die al zeiden dat je niet spoorde ?
zzz
pi_73870665
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:56 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Men, wat moet je je dan lullig voelen als je daar zit en er gebeurt helemaal nada.
Zou je je gezicht dan nog durven tonen aan al die mensen die al zeiden dat je niet spoorde ?
Dat was anoniem en op een forum, als die persoon dat dus al doet zal er van openlijke schaamte enkel iets te merken zijn in zijn directe omgeving lijkt me
Mr. Prolapse 2009
pi_73870808
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:00 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat was anoniem en op een forum, als die persoon dat dus al doet zal er van openlijke schaamte enkel iets te merken zijn in zijn directe omgeving lijkt me
Dus je gaat er maar even vanuit dat deze jongen geen vrienden in het echie heeft?
pi_73870816
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je gaat er maar even vanuit dat deze jongen geen vrienden in het echie heeft?
Lees mijn post eens goed
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:11:18 #246
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_73870838
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 07:14 schreef oompaloompa het volgende:
Iets dat ik me afvraag,
etc?
Wat voor zin heeft een wereldreis als ook dat geen zin meer heeft

Trouwens, als in 2013 alles nog vrolijk overeind staat, wat is dan de volgende "einde van de wereld" datum? Anders wordt het zo saai op dit forum
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_73871845
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:56 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nou meestal wordt het dan geherintepreteerd in: " door ons geloof en onze standvastigheid hebben wij de ramp weten te voorkomen"
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:18:24 #248
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73872007
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou meestal wordt
Daar stopte ik met lezen..
Ik vraag me namelijk af of jij de vorige ramp-die niet kwam, maar waar de mensen voor in de bergen trokken, heb meegemaakt.
pi_73872102
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik vraag me namelijk af of jij de vorige ramp-die niet kwam, maar waar de mensen voor in de bergen trokken, heb meegemaakt.
huh?
Ik zeg gewoon wat er meestal gebeurt. Wil best wat bronnen leveren of zo maar snap ten eerste je reactie niet, noch waarom je zou stoppen met lezen van een feitelijke uitspraak waar geen valentie aan vast geknoopt zit?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:23:50 #250
31101 _Led_
pi_73872121
Over 6 dagen krijgen we ook weer zo'n moment :
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:14 schreef jogy het volgende:
26 oktober is ook weer zo'n datum die overal naar voren springt op het moment.

Volgens de time monks is het de datum dat de economie het volgende niveau van ellende laat zien. Nu kan je zeggen wat je wil over die knakkers en ze hebben ook genoeg zaken fout of in ieder geval overdreven laten zien maar ze hebben wel de start van deze crisis goed voorspeld op de dag. 26 oktober is de volgende klap voor de economie. Ze vermoeden iig dat de dollar dan echt gaat sterven.

En met de timewave zero applicatie kan je ook zien dat er een dip zit in de lijn. ( lang verhaal maar opvallende wijzigingen in de lijn geeft aan dat het relatief meer kans heeft om een grootse verandering teweeg te brengen in de realisatie van de mens ofzo.)

Zie het witte stipje.
[ afbeelding ]

http://www.timewave2012.com/
We zullen zien !
zzz
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:24:37 #251
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73872148
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

huh?
Ik zeg gewoon wat er meestal gebeurt. Wil best wat bronnen leveren of zo maar snap ten eerste je reactie niet, noch waarom je zou stoppen met lezen van een feitelijke uitspraak waar geen valentie aan vast geknoopt zit?
Is dit een feitelijk uitspraak?
quote:
Nou meestal wordt het dan geherintepreteerd in: " door ons geloof en onze standvastigheid hebben wij de ramp weten te voorkomen"
pi_73872203
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Er zijn sektes die massaal suicide pleegden uit angst voor een datum/event, dat nooit heeft plaatsgevonden
Mr. Prolapse 2009
pi_73872234
Een voorbeeld: In de jaren 50 heeft een bekende psycholoog, Festinger (o.a. cognitieve dissonantie theorie) een groep geinfiltreerd.

Hier zijn aantekeningen van de dag voor en na het voorspelde einde:

Prior to December 20. The group shuns publicity. Interviews are given only grudgingly. Access to Keech's house is only provided to those who can convince the group that they are true believers. The group evolves a belief system—provided by the automatic writing from the planet Clarion—to explain the details of the cataclysm, the reason for its occurrence, and the manner in which the group would be saved from the disaster.
December 20. The group expects a visitor from outer space to call upon them at midnight and to escort them to a waiting spacecraft. As instructed, the group goes to great lengths to remove all metallic items from their persons. As midnight approaches, zippers, bra straps, and other objects are discarded. The group waits.
12:05 A.M., December 21. No visitor. Someone in the group notices that another clock in the room shows 11:55. The group agrees that it is not yet midnight.
12:10 A.M. The second clock strikes midnight. Still no visitor. The group sits in stunned silence. The cataclysm itself is no more than seven hours away.
4:00 A.M. The group has been sitting in stunned silence. A few attempts at finding explanations have failed. Keech begins to cry.
4:45 A.M. Another message by automatic writing is sent to Keech. It states, in effect, that the God of Earth has decided to spare the planet from destruction. The cataclysm has been called off: "The little group, sitting all night long, had spread so much light that God had saved the world from destruction."
Afternoon, December 21. Newspapers are called; interviews are sought. In a reversal of its previous distaste for publicity, the group begins an urgent campaign to spread its message to as broad an audience as possible.

nog een voorbeeld:
The predicted date of the nuclear war was April 23, 1990. [5] When nuclear war failed to occur, Prophet claimed that the community had averted the war through their prayers.

Bij nader inzien wil ik het trouwens aanpassen naar meestal groeps-zelfmoord maar ook vaak rationaliseren dat door het geloof het einde niet is gekomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door oompaloompa op 20-10-2009 10:36:10 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:31:13 #254
31101 _Led_
pi_73872299
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:28 schreef oompaloompa het volgende:
4:45 A.M. Another message by automatic writing is sent to Keech. It states, in effect, that the God of Earth has decided to spare the planet from destruction. The cataclysm has been called off: "The little group, sitting all night long, had spread so much light that God had saved the world from destruction."
Boh, we mogen ze wel dankbaar zijn, gek !
zzz
pi_73872550
Heb geen toegang tot een bieb atm om deze boeken letterlijk te quoten maar:

Social scientists have found that while some group members will leave after the date for a doomsday prediction by the leader has passed uneventfully, others actually feel their belief and commitment to the group strengthened.[27] Often when a group's doomsday prophesies or predictions fail to come true, the group leader will simply set a new date for impending doom, or predict a different type of catastrophe on a different date.[27] Niederhoffer and Kenner attribute this motivation of the charismatic leader to maintain a consistent belief structure as due to a desire to save sunk cost: "When you have gone far out on a limb and so many people have followed you, and there is much "sunk cost," as economists would say, it is difficult to admit you have been wrong."[28] In Experiments With People: Revelations from Social Psychology, Abelson, Frey and Gregg explain this further: "..continuing to proselytize on behalf of a doomsday cult whose prophecies have been disconfirmed, although it makes little logical sense, makes plenty of psychological sense if people have already spent months proselytizing on the cult's behalf. Persevering allows them to avoid the embarrassment of how wrong they were in the first place."[29] The common-held belief in a catastrophic event occurring on a future date can have the effect of ingraining followers with a sense of uniqueness and purpose.[27][30] In addition, after a failed prophesy members may attempt to explain the outcome through rationalization and dissonance reduction.[31][21][32] Explanations may include stating that the group members had misinterpreted the leader's original plan, that the cataclysmic event itself had been postponed to a later date by the leader, or that the activities of the group itself had forestalled disaster.[21] In the case of the Festinger study, when the prophecy of a cataclysmic flood was proved false, the members pronounced that their faith in God had prevented the event.[24] They then proceeded to attempt to convert new members with renewed strength.[24]

Elk nummer is een losse onderzoeker, ik denk dat we dus wel kunnen stellen dat ik die uitspraak niet ter plekke verzonnen heb.
pi_73878159
He mensen goed topic.
Wil er wel even heel duidelijk bij zetten dat de maya kalender niet eindigt op 21-12-2012, maar op 28-10-2011.
Op die datum is onze evolutie compleet.
De 2012 is meer een hoax van Hollywood en andere disinformanten.
Doe je eigen research en je zult het vinden.

Ian Xel lungold,
Carl Caleman.

Hun hebben die kalender het meest bestudeert.

Vanaf 7 november komen we in de 6e nacht van de 1 na laatste cyclus.
Dit is meestal de tijd van grote veranderingen.
Er gaan geruchten over de val van de dollar vanaf die datum.
Ook gaan er geruchten dat onze familie van andere planeten zich bekend zullen gaan maken.
In ieder geval word het een spannende tijd de 6e nacht.

www.mayanmajix.com
pi_73878210
Al die afwijkende data ... verwarrend.
Mr. Prolapse 2009
pi_73878265
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Dragorius het volgende:
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:04:08 #259
31101 _Led_
pi_73878368
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Dragorius het volgende:
Na een groot meta-onderzoek waarin ik de resultaten van andere onderzoeken combineer ben ik tot de volgende conclusie gekomen :

"Tussen nu en 2050 zal er ergens iets gaan gebeuren dat door velen als erg invloedrijk beschouwd zal worden, direct of jaren later als men terugkijkt"

Mark my words.
zzz
pi_73879856
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja. Ik vind dit soort denken eigenlijk heel erg fascinerend. Het is ook de basis voor het Messiaanse denken zoals het in het Christendomen Jodendom voorkomt. Waar komt toch die drang vandaan dat dingen rigoreus veranderen? Hoe kan zo'n collectieve ontevredenheid over de status quo ontstaan?

In het geval van het Jodendom bijvoorbeeld is het goed te verklaren; Jezus kwam ten tijde van de Romeinse bezetting, en na elke ramp zag je weer een golf van messiaspretendenten (bijvoorbeeld het Spaanse verdrijvingsedict in 1492). Christenen wachten nog steeds op de terugkeer van Christus; Paulus sprak al over een zeer spoedige terugkeer, maar die bleef uit. En toch blijven mensen wachten en hopen.

Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dat dat hele 2012-gebeuren stilletjes voorbij gaat, dat voor de zoveelste keer blijkt dat de mens een te spectaculair en fantasievol wereldbeeld heeft, en dat het wachten is op de volgende interpretatie (waarschijnlijk ook weer uit "oeroude geschriften" oid) om onszelf massaal voor de gek te houden. En dat levert dan natuurlijk ook weer de nodige topics hier op

Rare beestjes zijn wij mensen eigenlijk

Als dat besef ooit komt, dan kunnen we ons misschien weer es wat meer richten op het aardse en datgene wat wel belangrijk is. Lijkt me een stuk gezonder dan je ingraven in een wereldje die telkens weer "op het punt staat helemaal te veranderen".
pi_73880371
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja. Ik vind dit soort denken eigenlijk heel erg fascinerend. Het is ook de basis voor het Messiaanse denken zoals het in het Christendomen Jodendom voorkomt. Waar komt toch die drang vandaan dat dingen rigoreus veranderen? Hoe kan zo'n collectieve ontevredenheid over de status quo ontstaan?

In het geval van het Jodendom bijvoorbeeld is het goed te verklaren; Jezus kwam ten tijde van de Romeinse bezetting, en na elke ramp zag je weer een golf van messiaspretendenten (bijvoorbeeld het Spaanse verdrijvingsedict in 1492). Christenen wachten nog steeds op de terugkeer van Christus; Paulus sprak al over een zeer spoedige terugkeer, maar die bleef uit. En toch blijven mensen wachten en hopen.

Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dat dat hele 2012-gebeuren stilletjes voorbij gaat, dat voor de zoveelste keer blijkt dat de mens een te spectaculair en fantasievol wereldbeeld heeft, en dat het wachten is op de volgende interpretatie (waarschijnlijk ook weer uit "oeroude geschriften" oid) om onszelf massaal voor de gek te houden. En dat levert dan natuurlijk ook weer de nodige topics hier op

Rare beestjes zijn wij mensen eigenlijk

Als dat besef ooit komt, dan kunnen we ons misschien weer es wat meer richten op het aardse en datgene wat wel belangrijk is. Lijkt me een stuk gezonder dan je ingraven in een wereldje die telkens weer "op het punt staat helemaal te veranderen".
Het is een vorm van cognitieve dissonantie. Vergeet niet, dit zijn mensen die hun familiebanden hebben verbroken & heel hun hebben en houwen opgegeven hebben voor het idee dat er iets gaat gebeuren. Het leven van die mensen heeft dag en nacht in het teken gestaan van het grote idee. Als het dan in een keer niet uit komt zijn er twee opties, óf je hele leven van de afgelopen jaren was een farce en je bent alles kwijt als gevolg van je eigen naïviteit, of je gelooft de man/vrouw die je al jaren hebt geloofd, dat je de wereld hebt gered.

Als je het zo bekijkt is het misschien een stukje minder vreemd?
pi_73880496
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is een vorm van cognitieve dissonantie. Vergeet niet, dit zijn mensen die hun familiebanden hebben verbroken & heel hun hebben en houwen opgegeven hebben voor het idee dat er iets gaat gebeuren. Het leven van die mensen heeft dag en nacht in het teken gestaan van het grote idee. Als het dan in een keer niet uit komt zijn er twee opties, óf je hele leven van de afgelopen jaren was een farce en je bent alles kwijt als gevolg van je eigen naïviteit, of je gelooft de man/vrouw die je al jaren hebt geloofd, dat je de wereld hebt gered.

Als je het zo bekijkt is het misschien een stukje minder vreemd?
Heb er maar ff een topic over geopend in F&L Maar cognitieve dissonantie slaat in jouw verhaal dan toch meestal op de reactie na een uitkomst die niet overeenkomt met de desbetreffende voorspelling/profetie/... ? Wat je dan nog niet verklaard hebt is waarom mensen dit massal zo doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')