Concreet niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kun je wat concreter zijn? Op welke manier?
Dat is het probleem eigenlijk. Je moet je voorstellen dat er een spinnenweb van informatie in me hoofd zit. In elk topic hier vind je wel een stukje ervan.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het wel een beetje ingewikkeld, omdat je veel verschillende dingen noemt.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de wereld er volgens jou dan uit gaat zien.
Het is in braille.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:33 schreef Edwinus het volgende:
Je tekst is niet fatsoenlijk te lezen.
T'is wel onlosmakelijk verbonden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:57 schreef Nee het volgende:
Ik snap je punt, ervaar hetzelfde. Durf alleen geen voorspellingen meer te doen over de toekomst. Ik ervaar ontzettend veel verwarring, geestelijke onderdrukking etc. Dat het een interessante tijd wordt staat vast...
Het hele conspiracy gedeelte van je verhaal boeit me vrij weinig, interesseer me vooral voor de huidige collectieve tijdsgeest wat mogelijk (hopelijk) gaat veranderen...
Tevens tvp.
Het ligt denk ik nog complexer, vooral psychologisch. Mensen zijn verzadigd, onze hebzucht is doorgedraaid op een ziekelijke manier, we kunnen niet meer stoppen, we kunnen niet meer zonder. De illusie dat de bomen tot aan de hemel groeien begint langzaam tot besef te komen bij mensen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
T'is wel onlosmakelijk verbonden.
De geestelijke onderdrukking komt puur uit het feit dat men voor de gek wordt gehouden dat er niet zoiets bestaat.
Hoe komt dat dan? Dan zou de wetenschap daar toch bewijzen voor moeten hebben?
Niet als er geen subsidies worden gestoken in 'onzinnige' projecten. Komen we weer terug bij geld.
Geld is een machtig wapen.
Begrijpend lezen is in dit geval wel moeilijk ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:33 schreef Edwinus het volgende:
Je tekst is niet fatsoenlijk te lezen.
Uhmm, doe is wat info natrekken voor je zo'n opmerking maakt. 'De datum' is 21 tot 23/12/2012.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:03 schreef Zith het volgende:
ik kan eht niet wachten tot 01-01-2012... alleen dan gaan de TRUers zeuren dat het misschien wel om 31/12/2012 gaat gebeuren, dus ok, ik kan niet wachten tot 2013!
quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:05 schreef Trippii het volgende:
[..]
Uhmm, doe is wat info natrekken voor je zo'n opmerking maakt. 'De datum' is 21 tot 23/12/2012.
Oh sorry ik wist niet dat er ook al echt een datum is gepriktquote:Op zaterdag 26 september 2009 00:05 schreef Trippii het volgende:
[..]
Uhmm, doe is wat info natrekken voor je zo'n opmerking maakt. 'De datum' is 21 tot 23/12/2012.
Hoe verder je terug gaat, hoe dichter je bij de bron komt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:10 schreef Edwinus het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe de Mayas dit hebben kunnen berekenen.
Ofwel, de kennis was vroeger groter en is tezijnertijd verloren gegaan.quote:The exact origin of the Tzolk'in is not known, but there are several theories. One theory is that the calendar came from mathematical operations based on the numbers thirteen and twenty, which were important numbers to the Maya. The numbers multiplied together equal 260. Another theory is that the 260-day period came from the length of human pregnancy. This is close to the average number of days between the first missed menstrual period and birth, unlike Naegele's rule which is 40 weeks (280 days) between the last menstrual period and birth. It is postulated that midwives originally developed the calendar to predict babies' expected birth dates.
A third theory comes from understanding of astronomy, geography and paleontology. The mesoamerican calendar probably originated with the Olmecs, and a settlement existed at Izapa, in southeast Chiapas Mexico, before 1200 BC. There, at a latitude of about 15° N, the Sun passes through zenith twice a year, and there are 260 days between zenithal passages, and gnomons (used generally for observing the path of the Sun and in particular zenithal passages), were found at this and other sites. The sacred almanac may well have been set in motion on August 13, 1359 BC, in Izapa. Vincent H. Malmström, a geographer who suggested this location and date, outlines his reasons:
He kijk we hebben een vraag, ga ik morgen beantwoorden helaas is me topic naar de tering geholpen door een paar gasten die de kroeg niet binnen kwamen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:13 schreef showmelove het volgende:
In de OP staat dat je allemaal feiten hebt gevonden. Zou je die eens willen opsommen?
Ok dan ontopic.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:19 schreef Ticker het volgende:
Lekker ontopic gasten.
De hersencellen draaien weer op volle toeren zie ik.
2 bier en dan helemaal van de kaart.
Hetgeen waarin ik geïnteresseerd ben, is hoe jij je mening en algemene visie dan hebt gevormd, blijkbaar op basis van feiten. Aangezien feiten tastbare, aantoonbare zaken zijn en jij deze blijkbaar hebt gebruikt om je visie te vormen, zou ik deze feiten graag van je opgesomd zien.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
He kijk we hebben een vraag, ga ik morgen beantwoorden helaas is me topic naar de tering geholpen door een paar gasten die de kroeg niet binnen kwamen.
Zou je tevens de vraag wat specifieker willen stellen, waarover zou je wat meer informatie willen zien.
Je kan me namelijk niet zo vragen om even uit te leggen hoe 'alles' in elkaar zit. Pak het deel waarin je geinteresseerd bent!
quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:47 schreef Summers het volgende:
Je bent in tru waar zaken NIET wetenschappelijk zijn bewezen , waar mensen denken en ervaren over de grens , hoe zinnig is het om de hele tijd bewijs te roepen en te eisen ?
Je vergeet alleen dat er van dat moment in 2012 bewezen is door astronomen dat ons zonnestelsel dan het dichtst mogelijk bij het centrum van onze melkweg staat. De planeten staan dan ook in 1 lijn. Dit gebeurt dan ook eens in de ongeveer 26000 jaar. Het feit dat de Maya's dat wisten is geniaal.quote:Op zaterdag 26 september 2009 08:04 schreef DrDarwin het volgende:
De Mayaanse kalender eindigt ergens in 2012.
Dat betekend niet dat er dan wereldwijd een enorme ramp van ongekende omvang te gebeuren staat, het betekend alleen dat het Mayaanse mensje dat die kalender gemaakt heeft niet verder gekomen is dan die datum.
Denken en nadenken zijn mooie zaken, maar je kunt jezelf ook een psychose in filosiferen.
Dit geloofden de Maya zelf. Misschien dat we dan ineens verder durven denken dan onze neus lang is en we dus bewust worden van wat er aan de hand is.quote:Maya Cosmogenesis 2012 is all about the re-constructing of the lost paradigm of galactic cosmology with the alignment of the solstice meridian. Jenkins can be recognized as the first independent researcher to show that the Maya were interested in the conjunction of the sun and the galactic center; the true basis for the Maya galactic cosmology which leads us all to the "Fifth World Age".
Perhaps the most difficult concept to fathom is the precessional cycle of 26,000 years determined by the axis of the Earth inscribing a great circular arc in the heavens know as the 26,000 year precession. The final analysis of the Maya Cosmogenesis 2012 shows how the rising sun on December 21st, 2012 will align itself directly with the center of the galaxy. This wobbling of Earth's axis changes our orientation to galactic center and this opens the way for the beginning of a new world age, a re-birth into an entirely new participation in the greater whole. This 2012 solar galactic alignment offers all of humanity the opportunity to assimilate the complete understanding of returning to galactic center. It will augur the complete understanding of the ascent and decent of our higher minds and spiritual understanding.
Oftewel je zoekt zo veel mogelijk informatie die een voorspelling over 2012 doet en zegt vervolgens dat het wel waar moet zijn omdat er zo veel 'bewijs' is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:55 schreef Ticker het volgende:
Ik probeer de punten te controleren op feiten en mochten de feiten niet te verifiëren zijn maar past deze wel in de puzzel.. proberen we hem erbij te plakken.
Ik snap die constant misvattingen over dat, 2012 de eindtijd is, niet. Heb je dat uit die nieuwe 2012 film of heb je misschien ergens wat gelezen? Je bent er dus wel een beetje in verdiept begrijp ik?quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:29 schreef showmelove het volgende:
[..]
Hetgeen waarin ik geïnteresseerd ben, is hoe jij je mening en algemene visie dan hebt gevormd, blijkbaar op basis van feiten. Aangezien feiten tastbare, aantoonbare zaken zijn en jij deze blijkbaar hebt gebruikt om je visie te vormen, zou ik deze feiten graag van je opgesomd zien.
Misschien ben ik het daarna wel met je eens
Nu vraag ik je dus toch om even specifiek uit te leggen hoe 'alles' zit. Probeer het althans zou ik zeggen, je opent dit topic niet voor niks lijkt me. Je bent erg globaal in je bewoordingen, maar het zou dit topic sieren als je terzake komt. Of eerlijk zegt dat je het ook allemaal niet weet
Of komt het neer op: "In 2012 gaan we d'r allemaal aan" ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_agequote:For instance, during the depths of the last ice age 18,000 years ago when hundreds of thousands of cubic miles of ice were stacked up on the continents as glaciers, sea level was 120 m (390 ft) lower, locations that today support coral reefs were left high and dry, and coastlines were miles farther basinward from the present-day coastline.
Ik persoonlijk bekijk zulke video's met plezier, maar zoals ik merk doen de meeste dat niet.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:51 schreef UncleScorp het volgende:
Omdat de Maya-kalender hier nogal veel vernoemd wordt, zou ik een lezing van Ian Xell Lungold willen aanraden die een poging doet om de kalender te ontleden en uit te leggen, vooral verderwerkend op het werk van C.J. Calleman, die een verband zag tussen de kalender en het bouwen van hun pyramides met 9 trappen. Calleman sprak dan ook van de 9 fases van de evolutie van ons bewustzijn.
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar comes North
Hoe kom je hierbij?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:56 schreef Matteüs het volgende:
Zoals je zelf al zegt is dit hele doemscenario gebaseerd op je gevoel. Angstgevoel, of misschien de wens van de gedachte over je persoonlijke ontevredenheid van de wereld waarin je nu leeft.
Ik blijf bij het idee dat de Maya kalender niks meer is als onze kalender. De onze eindigt elk jaar op 31 december en heeft er 365 dagen voor nodig. Daarna begint het weer opnieuw.
De Maya kalender is precies hetzelfde maar die neemt er iets langer de tijd voor.
Alle kalenders zijn gebaseerd op onze sterrenhemel. Enkel neemt elke kalender weer zijn eigen versie van welke sterren er gebruikt worden. (zon, maan, sterrebeelden, precessie cyclus etc.). Feit blijft dat het allemaal ronddraaiende cyclussen zijn die telkens opnieuw beginnen. Bedoeld om besef te geven van tijd om voordelen van oogsten, aanbidden van Goden etc. weer te geven.
Die van de Maya's is niets anders. Helaas geeft internet daar een andere draai aan en is het een eigen leven gaan leiden.
Er zijn zoveel wazige theorieën over die Maya kalender. Waarom pik je enkel deze eruit?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:59 schreef Ticker het volgende:
Je zou kunnen proberen die video van UnceScorp eens te bekijken, daarin wordt duidelijk dat de kalender significant anders is dan jij nu oppert.
Maar hier ga je dus eigenlijk al.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:05 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Er zijn zoveel wazige theorieën over die Maya kalender. Waarom pik je enkel deze eruit?
Maar ik ga hem wel even kijken. Altijd leuk dat soort docu's.
Ook deze is belangrijk:quote:Astronomie en tijd in de Maya wereld.
De Maya’s maten de tijd met uiterste precisie en gebruikten voor dat doel een zeer accurate kalender. De auteur en onderzoeker Jeroen Barhorst < http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/211/28/ > schreef over deze kalender het volgende; “De Mayakalender is door de NASA doorberekend met als conclusie dat zij op een onverklaarbare wijze tot de nauwkeurigste kalenders ter wereld behoort. De kalender heeft een cyclisch karakter, waarbij de diverse tijdscycli uit de natuur en de kosmos voortkomen en dus in harmonie zijn met de cycli der scheppende krachten en energieën”. Wie meer wil weten over de werking en achtergrond van het kalendersysteem verwijs ik naar de heldere uitleg van Jurgen Deleye op deze pagina.
quote:De Aarde komt namelijk in een soort spiraal in de kosmos terecht, vergelijkbaar met een tornado of draaikolk. Als we uit die spiraal komen is de 'bevalling' over en komen we in de nieuwe atmosfeer, de nieuwe Zon, aldus Zwervende Wolf.
Overigens wil ik hier zelf even aan toevoegen dat in het boek van John Major Jenkins, het einde van de Mayakalender in 2012, Mayakosmogenesis ook wordt gesproken over de 'bevalling van een nieuw tijdperk'. Hier heeft de bevalling betrekking op de weg die de 21-december zon in 2012 aflegt door 'het geboortekanaal van de melkweg', de weg die door het middelste donkere gedeelte van de melkweg loopt gezien vanaf de Aarde. Dit gebeurt slechts een keer op die manier in een complete precessiecyclus van bijna 26.000 jaar, vrij zeldzaam dus
Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we dingen niet meer hoefden te bewijzen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:59 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij?
Heb je hier een bron voor?
Bewijzen en wetenschappelijk onderbouw is niet de bedoeling inderdaad, maar als men iets kan staven is het altijd welkom, dat is wat ik probeer.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:16 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we dingen niet meer hoefden te bewijzen?
Ja de zon, de seizoenen inderdaadquote:Op zaterdag 26 september 2009 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
Interessant topic.
Zit nu wel bewust na te denken over het begrip 'tijd'.
Denk dat we toch naar de natuur moeten kijken, de zon, de seizoenen.
Over 2012, tja, dat zegt me niet veel.
Ik heb zelf het idee dat alles altijd in beweging is, panta rhei, zoals Heraclitus dat zei.
Maar het is niet alleen de telling van de gregoriaanse kalender die er toe doet.quote:
http://science.jrank.org/pages/8120/Time-India.htmlquote:Cosmological time in the classical texts of Hinduism is measured in units ranging from the infinitesimally short (the "particle" or atom of time called the truti, the "moment" or kshana, and the "eye blink" or nimesha) to the unimaginably long (the life span of the god Brahma, reckoned at 4,320,000,000 human years, according to one method of calculation). Within this framework are large units of time called the "eons" or yuga s (which further combined into even greater periods called "great eons" or mahayuga s). The first of these is the "Golden Age" or krita-yuga, which lasts for about 4,000 divine years (each divine year is the equivalent of 360 human years), a period of happiness and great virtue. The next two eons, the treta and dvapara, are both shorter (3,000 and 2,000 divine years, respectively) and increasingly worse as all things, including life spans and the human's capacity for spirituality, decrease. The process culminates in the last and "dark" or kali yuga, which is identified always in these texts as the present age of utter degeneration. At the end of this final eon (which lasts 1,000 divine years), the world will end in a cataclysmic apocalypse. After a period of dormancy, the universe will be recreated and the process will begin again … endlessly.
In mythological terms, the cycle is said to involve the fall from a Golden Age of happiness and righteousness. Such a fall is sometimes attributed to the arising of greed and desire, which, together with hatred and ignorance, form the fundamental roots of negative karma, which keeps souls entrapped, and constantly circling in samsara. But it is, according to some theories, the simple "power of time" itself that results in the fall from grace in the "Golden Age":
In the beginning, people lived in perfect happiness, without class distinctions or property; all their needs were supplied by magic wishing-trees. Then because of the great power of time and the changes it wrought upon them, they were overcome by passion and greed. It was from the influence of time, and no other cause, that their perfection vanished. Because of their greed, the wishing-trees disappeared; the people suffered from heat and cold, built houses and wore clothes. (Vayu Purana 1.8.77)
The cyclical nature of time entails not just an inevitable degeneration of time, with the resulting decrepitude of moral sensibility and the increase in evil and suffering; it also implies an equally inevitable return to the Golden Age as the wheel of time turns once again. The righteous will survive as the seeds for a new and better cosmic era:
In the Kali Age, men will be afflicted by old age, disease, and hunger and from sorrow there will arise depression, indifference, deep thought, enlightenment, and virtuous behavior. Then the Age will change, deluding their minds like a dream, by the force of fate, and when the Golden Age begins, those left over from the Kali Age will be the progenitors of the Golden Age. All four classes will survive as a seed, together with those born in the Golden Age, and the seven sages will teach them all dharma. Thus there is eternal continuity from Age to Age. (Linga Purana 1.40.72–83)
It is here the simple "force of fate" that impels the ever-changing world of samsara, characterized by an "eternal continuity" that links the circle of time. Evil and suffering are, from this point of view, the inexorable consequences of the eternal processes that guide the phenomenal universe.
Volgens de maya had de kalender 364 dagen en was er 1 dag die erbuiten viel. Een dag dat de tijd stilstond en die werd toegewijd aan mediteren en dus rust. Ben helaas dan ook nog niet veel verder gekomen dan wat korte informatie hierover. Ze noemen deze kalender ook de 13 manen/28 dagen kalender.quote:A day of reverence and respect for all life, a dedication to the beauty of eternal time, and an outreach of cultural and community exchange and education relative to the concept of natural time. In short, it¹s a day to recognize unity and encourage awareness of the importance of our eternal time.
http://www.crystalinks.com/dayoutoftime.htmlquote:The 13 Moon Calendar is a Solar, Lunar, Galactic calendar that measures time from a 4th dimensional quantitative and qualitative perspective, revealing the synchronic and cyclical nature of time. The 13 Moon calendar is comprised of thirteen 28 day months, just as there are 13 lunations in a solar year.
The Gregorian Calendar is a political calendar of taxation and war derived from Babylonian timekeeping, and instated by the Vatican as a correction to the Julian calendar, which failed to account adequately for the solar year. The Gregorian too, fails to equal the mathematical superiority of the Mayan timekeepers in regards to its accuracy, but even worse, it regards time as linear like it¹s predecessor. Its measure is based on the 12:60 ratio, which measures time as space and eliminates the integration of the 13 moons with the solar year. What seems a harmless oversight, in fact has a tremendous effect on the consciousness of humanity. Operating in an irregular and uneven shuffle of months, with no recognition of the symbols from which it is derived, time can only be viewed as limited.
Maya's hadden 2 kalenders : de Tzolkin (260 dagen) en de Tun (360). Jij verwijst wss naar HAAB kalender van de Azteken ...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:50 schreef mediaconsument het volgende:
Volgens de maya had de kalender 364 dagen en was er 1 dag die erbuiten viel. Een dag dat de tijd stilstond en die werd toegewijd aan mediteren en dus rust. Ben helaas dan ook nog niet veel verder gekomen dan wat korte informatie hierover. Ze noemen deze kalender ook de 13 manen/28 dagen kalender.
quote:The Tun calendar doesn’t get talked about very much. It hasn’t yet been talked about very much by the archeologists. When they talked about the Mayan Calendar, they were talking about the Aztec, they were talking about the HAAB calendar; it’s the one that they understood. This calendar was used for one purpose and one purpose only: taxes. It was the bookkeeping calendar of the Maya. They were an agrarian society and when did they pay their taxes? When the crops came in. So this calendar (HAAB) was used by the city/state for administration purposes. These two calendars (Tzolkin and Tun): this one (Tzolkin) was celebrated every day by every person and the Tun was known as the divine or prophetic calendar of the Maya. Have you heard about the Mayan prophecies and how phenomenally accurate they are and have been? This Tun calendar is where those prophecies were generated. It is a 360-day calendar.
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitelsquote:The Maya divided each day into 13 hours, not 24 hours. 13 hours. And then they divided those 13 hours, notice 13 intentions, into what we would call minutes, and then they divided those 13 minutes into what we would call seconds and then they divided those 13 seconds by 13 and 13 to where every single moment was individually divided by 13 infinitely. That was their understanding. This was very central to the Mayan’s understanding.
Note there are no planets or moons going around our sun every 260 days. There are no planets or moons going around every 360 days either. Although I guess it is a coincidence that every planet and every galaxy throughout the whole universe, all of them spin in 360 degrees. Our calendar only has to do with our speck of mud, going around this little speck of light we call the sun in a sea of a hundred billion stars, in this one galaxy out of a hundred billion galaxies in the Universe. So how big is our calendar? Our calendar is completely insignificant. On the other hand, these guys (the Mayans) were looking at something a lot bigger.
Ik zal er zeker een keer de moeite voor nemen. Het is vrij veel informatie om een goed beeld te krijgen over dit geheel. Weet jij toevallig of Xungold iets zegt over the day out of time? Het komt nu namelijk op mij over als de jaarlijkse rustdag mbt. landbouw.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maya's hadden 2 kalenders : de Tzolkin (260 dagen) en de Tun (360). Jij verwijst wss naar HAAB kalender van de Azteken ...
[..]
[..]
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels)
Zeker es de tijd voor nemen Mediaconsument !
3 uur boordevol interessante informatie over het verloop van evolutie sinds 16,4 miljard jaar geleden (BigBang) tot en met 28/10/2011. Verklaart tevens waarom zowel tijd aka evolutie steeds maar versnellen.
Time doesn't speed up but creation does ...
Er gebeurt meer en meer in minder en minder tijd. En dat gaat nog blijven versnellen.
Momenteel zitten we in de Galactisch BewustzijnsCyclus (gestart 5/1/1999). Elke cyclus wordt opgedeeld in 7 dagen en 6 nachten, die elk momenteel 360 dagen tellen. Op 10/2/2011 start de Universele Bewustzijnscyclus waarin de dagen en nachten slechts 20 dagen zullen tellen.
Deze cycli bedroegen in het verleden tot duizenden jaren waarin evolutie vooruitging, onvoorstelbaar welk een effect die laatste cyclus op ons zal hebben ... "We will all be going out of our minds"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spijtig genoeg probeert hij op het einde van de lezing concrete voorspellingen te doen die totnutoe niet uitgekomen zijn, nochtans maakt het de materie niet oninteressanter ...
Op 1 januari 2013 zullen we verder zien.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat er van dat moment in 2012 bewezen is door astronomen dat ons zonnestelsel dan het dichtst mogelijk bij het centrum van onze melkweg staat. De planeten staan dan ook in 1 lijn. Dit gebeurt dan ook eens in de ongeveer 26000 jaar. Het feit dat de Maya's dat wisten is geniaal.
Daarbij denk ik dat je eerder in een psychose terecht komt als je krampachtig alles wat een betekenis heeft die verder dan 2 seconden lezen/denken van je af ligt probeert te ontwijken. Het leven is wat lastiger dan dat volgens mij.
Ik denk dan ook dat er iets gaat gebeuren in 2012. Echter is er nauwelijks te voorspellen wat.
Dat denk ik ook. Kan er absoluut niet in geloven, vind het allemaal zo vergezocht.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:19 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Op 1 januari 2013 zullen we verder zien.
Dat er iets gaat gebeuren in 2012 staat wel vast, er gebeurt elk jaar wel iets.
I'm not only a sceptic, i think it's a load of rubbish.
Wat is er zo ver gezocht dan?quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Kan er absoluut niet in geloven, vind het allemaal zo vergezocht.
Al die complotten.quote:
Ja, dat dus ook. Weer iets waarom ik niet geloof dat de wereld in 2012 zal vergaan.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Volgens de maya kalender breekt er alleen een nieuw tijdperk aan. Er zijn in de maya-cultuur ook referenties naar gebeurtenissen die in die tijd zouden gaan gebeuren en dat zou onmogelijk zijn als in dat jaar de wereld zou vergaan!
Ik vond het een interessant gesprek.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels)
Hij is de eerste die ik hoor claimen dat het 28 oktober 2011 is ipv ergens in december 2012.quote:Zeker es de tijd voor nemen Mediaconsument !
3 uur boordevol interessante informatie over het verloop van evolutie sinds 16,4 miljard jaar geleden (BigBang) tot en met 28/10/2011. Verklaart tevens waarom zowel tijd aka evolutie steeds maar versnellen.
Bedankt bassosquote:
Een verduidelijking van Calleman zelf :quote:Op zondag 27 september 2009 07:50 schreef bassos het volgende:
Hij is de eerste die ik hoor claimen dat het 28 oktober 2011 is ipv ergens in december 2012.
Misschien toch es wat meer aandacht aan besteden.
Full txt : Het risico om te geloven dat de Maya-kalender eindigt op 21/12/2012quote:Ongeveer acht jaar geleden hadden John Major Jenkins en ikzelf een debat over de betekenis van de einddatum van de Mayakalender, met de nadruk vooral op de vraag of de energie van de Lange Telling eindigt op 28 Oktober 2011 of op 21 December 2012. Ook nu nog blijft dit de belangrijkste vraag waarmee iedereen die zich met het “2012 fenomeen” bezig houdt, geconfronteerd wordt. Hoewel toendertijd dit debat nogal theoretisch kon schijnen of zelf haarkloverij was, is het nu een vraag die belangrijke en ook praktische gevolgen heeft voor de toekomst.
Hoewel velen de vraag over de einddatum onder het tapijt willen vegen, of lekker achterover willen leunen met betrekking tot deze vraag, kan niemand dat meer doen met zijn verstandelijke integriteit intact. Sinds dat debat is Jenkins verschenen in een documentaire van History Channel waarin 21 december 2012 gepresenteerd wordt als een voorbeschikte “onheilsdag” wanneer de wereld ten onder zal gaan.
Ik krijg heel wat brieven, soms van jonge mensen die bezorgd zijn dat de wereld op die dag ten onder gaat, omdat zij deze documentaire op YouTube hebben gezien. Hoewel de meeste verstandige mensen deze manier van presenteren van de Mayakalender zullen verwerpen, blijft de vraag relevant wie er voordeel mee heeft. Ik denk dat er veel mensen zijn, ook die niet deelnemen aan deze documentaire die er voordeel aan hebben te beweren dat de Mayakalender eindigt op 21 december 2012. Ik denk dan ook niet dat het een toeval is dat we niets horen in de publieke media over de einddatum van 28 oktober 2011.
Voor zover ik weet heeft niemand die de einddatum van 28 Oktober 2011 aanhangt, deze ooit verbonden met een voorbeschikte ondergangsdag, om de Mayakalender daar mee op onterechte wijze met angst te associëren.
Sinds het bovengenoemde debat zijn er rond de twee mogelijke einddatums, twee verschillende intellectuele culturen ontstaan, de ene gebaseerd op geloof (21 december 2012) en de andere gebaseerd op bewijs (28 oktober 2011). Deze twee culturen verschillen net zoveel van elkaar als ieder van hen verschilt met de Gregoriaanse kalender. Het voorstel van de 21 december 2012 datum is gebaseerd op het onbewezen geloof dat de precessiecyclus werkelijk wat betekent in de menselijke evolutie en verbazingwekkend genoeg heeft niemand die deze datum aanhangt ooit de moeite genomen om deze basisaanname te bewijzen.
In tegenstelling hiermee is de 28 oktober 2011 datum gestoeld op een grote hoeveelheid wetenschappelijk bewijs dat de Negen Onderwerelden en de Dertien Hemelen die uit de oude Maya bronnen bekend zijn de kosmische evolutie in al haar aspecten beschrijft. Terwijl er uitgebreid bewijs bestaat van de voorspellingen op de veranderingen op de baktuns, katuns, tuns etc. noemt geen enkele oude Maya tekst de 26000 jaar durende precessiecyclus. Aangezien degenen die de 21 december 2012 datum aanhangen geen verandermomenten in de Mayakalender onderkennen die naar hun einddatum voeren, is hun hypothese niet te testen uit de gedane voorspellingen, wat toch het kernpunt is van iedere serieuze wetenschappelijke theorie.
En daarom moet het als geloof worden beschouwd en niet als wetenschap. Op niets anders gebaseerd dan op geloof, is er vervolgens een cultuur ontstaan rond de 21 december 2012 einddatum omdat het als een ideaal projectieveld dient voor fantasieën, angsten en hoop
Nu nog wachten op reacties van mensen die de teksten daadwerkelijk gelezen hebben en zich niet louter baseren op de 2012-Hollywood versiequote:Op zondag 27 september 2009 11:22 schreef Cristal het volgende:
In 2012 vergaat de wereld volgens de Maya! Volgens hun staat dus de toekomst vast
quote:Op zondag 27 september 2009 11:22 schreef Cristal het volgende:
In 2012 vergaat de wereld volgens de Maya! Volgens hun staat dus de toekomst vast
Hoe bedoel je dat? Ik ben met het onderzoek mbt. de grid nog niet ver genoeg gevorderd om iets te kunnen zeggen over deze levensbo(o)m(en).quote:Op zondag 27 september 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:
Ik ben benieuwd in hoeverre Iran te maken zal hebben met deze 'einde der dagen' .. ik heb alleen een klepel horen luiden over iets met 'de levensboom' grid waarop vlgs mij Iran ligt, en de kracht die naar het westen zou uitstromen..
Ik ga het even kijken.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels![]()
Ik heb dus beide video's bekeken.quote:
Jammer dat je er zo over denkt.quote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik heb dus beide video's bekeken.
Ik raad het niet aan om te kijken, hij legt het wel goed uit etc. Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er inmiddels genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over praat.
Jammer.
Hoe weet jij dat hij niet weet waar hij over praat?quote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik raad het niet aan om te kijken, hij legt het wel goed uit etc. Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er inmiddels genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over praat.
Jammer.
Je hebt wel een punt, ik haal mn eigen tekst onderuitquote:Op zondag 27 september 2009 23:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat hij niet weet waar hij over praat?
Het blijven theorieën.hij noemt zichzelf dan ook geen profeet. Hij geeft alleen zijn visie en zo te horen heeft hij er goed over nagedacht, je geeft immers aan dat hij het goed uitlegt. En dat jij nadenkt over dit onderwerp, zegt denk ik dat zijn missie al geslaagd is. Anders had je het niet helemaal afgekeken.
Wat vind jij dan interessant aan zijn verhaal?quote:Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt, ik haal mn eigen tekst onderuit
Ik was minder overtuigd na het laatste deel van de video, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Ik had het er nochtans op voorhand bijgezegdquote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
Ik raad het niet aan om te kijken, hij weet alles goed uit te leggen en heeft het goed onderzocht.
Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er op dit moment genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over aan het praten was.
Jammer.
Het zijn zijn persoonlijke voorspellingen, wat voor mij geen afbreuk doet aan de materie die hij voorstelt, die gebaseerd is op het werk van verschillende mensen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:
Spijtig genoeg probeert hij op het einde van de lezing concrete voorspellingen te doen die totnutoe niet uitgekomen zijn, nochtans maakt het de materie niet oninteressanter ...
Ik had het linkje uit een quote.quote:Op maandag 28 september 2009 08:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik had het er nochtans op voorhand bijgezegd
Ja, zo gaat het inderdaad steeds.quote:Op maandag 28 september 2009 00:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Men doet steeds actuele gebeurtenissen in de 2012 hype mengen om op die manier hun gelijk te halen. Net zoals wanneer er iets groots in de wereld gebeurd dan doet men dit op een of andere manier herleiden naar Nostradamus. In 2012 gaat er net zoveel gebeuren als in 2000. Niks dus. Je zou toch denken dat na het 14oktober galactic federation fiasco men iets realistischer zou worden. Ook toen kwamen er allerlei experts die tekenen zagen dat ze nu echt zouden komen. Herkenbaar?
Forums als truth zijn ook een soort geloof, steeds kondigd men een soort messiaahse datum aan waar men naartoe kan leven. Wanneer er dan niks gebeurt is de wereld er zogenaamd nog niet klaar voor en komt er weer een volgende datum.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 28 september 2009 10:37 schreef RM-rf het volgende:
Is het idee dat 'de toekomst vast staat' niet een soort van 'veiligheid' voor veel mensen?
het lijkt soms alsof dat soort mensen dat op een zeer fatalistische en defatistische manier ook zouden willen..
het verloest namelijk mensen ook van een hoop individuele verantwoordelijkheid...
immers, als de toekomst niet vaststaat, is het je eigen verantwoordelijk die toekomst te gaan vormen, zelf te gaan werken aan _jouw_ toekomst en wel op een realistische wijze, op datgene wat haalbaar en reeel is (dus dromen dat je profvoetballer wordt als daartoe geen talent hebt, is weinig zinnig).
Al die half-paranoide waanzin over 'desatreuse toekomstvoorspellingen en 'controlerende super-organisaties die alles bepalen' halen natuurlijk vooral de eigen verantwoordelijkheid weg... daartegen 'kan je toch niks doen'....
Juist dat idee stoort mij zeer.... mijn idee van de toekomst is dat juist niets helemaal vaststaat... zelfs de 'Waarheden' van vandaag niet helemaal:
iedereen heeft nu juist wel eene grote mogelijkheid zijn eigen toekomst te vormen en kan juist dor zelf positief hiertoe te handelen, zijn eigen toekomst gelukkiger maken.
Ik kan niet anders dan je hierin gelijk geven.quote:Op maandag 28 september 2009 10:37 schreef RM-rf het volgende:
Is het idee dat 'de toekomst vast staat' niet een soort van 'veiligheid' voor veel mensen?
het lijkt soms alsof dat soort mensen dat op een zeer fatalistische en defatistische manier ook zouden willen..
het verloest namelijk mensen ook van een hoop individuele verantwoordelijkheid...
immers, als de toekomst niet vaststaat, is het je eigen verantwoordelijk die toekomst te gaan vormen, zelf te gaan werken aan _jouw_ toekomst en wel op een realistische wijze, op datgene wat haalbaar en reeel is (dus dromen dat je profvoetballer wordt als daartoe geen talent hebt, is weinig zinnig).
Al die half-paranoide waanzin over 'desatreuse toekomstvoorspellingen en 'controlerende super-organisaties die alles bepalen' halen natuurlijk vooral de eigen verantwoordelijkheid weg... daartegen 'kan je toch niks doen'....
Juist dat idee stoort mij zeer.... mijn idee van de toekomst is dat juist niets helemaal vaststaat... zelfs de 'Waarheden' van vandaag niet helemaal:
iedereen heeft nu juist wel eene grote mogelijkheid zijn eigen toekomst te vormen en kan juist dor zelf positief hiertoe te handelen, zijn eigen toekomst gelukkiger maken.
En na die bewering nam je die persoon nog steeds serieus ?quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus
Dat dus.quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan je hierin gelijk geven.
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus, zou hij gezegd hebben (ik moet hier opletten hoe ik dit zeg) dat de toekomst idd niet vaststaat, behalve op bepaalde keypoints.
"If I showed you the worst case scenario ... would you do something to change it ?"
Wat er idd op neerkomt dat we met z'n allen actief aan de toekomst moeten werken, en niet op onze luie stoel onze tijd gewoon uitzitten.
quote:Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:
Hoe kun je in contact staan met Nostradamus?
quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:32 schreef Dragorius het volgende:
Mijn ervaring is o.a. geweest met een behandeling die ik kreeg voor mijn onderrug, door een oud-collega waarbij ik weet wat ik heb gevoeld. Dat was echt. Vandaar dat Reiki er voor mij "is".
Binnenkort wil ik dus ook gaan voor de inwijding in Tera Mai (he ToT)
Is/was Reiki een persoon dan ?quote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tja, hoe kan je in contact staan met Reiki ??
Wat een vergelijking..... Wat _Led_ zegt dusquote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tja, hoe kan je in contact staan met Reiki ??
[..]
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1221quote:We gaan weer terug in de tijd naar het begin van de Eerste Wereldoorlog. Een compagnie Duitse soldaten heeft nog maar net zijn intrek genomen in het Kapucijnerklooster Sigolsheim vlakbij Colmar, als er een Franse gevangene wordt binnengebracht. De onbekende Fransman wordt tussen 14 en 18 augustus 1914 door een luitenant, in het bijzijn van soldaat Andreas Rill (1881-1952) aan een verhoor onderworpen. De gevangene beantwoordt niet alleen de vragen maar hij spreekt tot ieders verbazing ook profetieën uit. Hij vertelt over de Eerste en een Tweede Wereldoorlog en het lot dat Duitsland zou treffen.
De soldaten zijn geamuseerd en verbijsterd tegelijk. Sommige soldaten doen de vreemde verhalen van de Fransman af als kolder, maar soldaat Rill luistert aandachtig. Op 24 en 30 augustus 1914 stuurt Rill brieven naar zijn vrouw en kinderen in Beieren en in die brieven doet hij uitgebreid verslag van de voorspellingen van de Fransman. Latere onderzoeken naar de brieven hebben uitgewezen dat ze authentiek zijn en het hele voorval is voor het laatst in 1974 nogmaals nageplozen en bevestigd door de Freiburgse parapsycholoog Hans Bender. Men heeft echter nooit de identiteit van de Fransman kunnen achterhalen, zijn naam is, in tegenstelling tot de brieven, verloren gegaan.
Uit de brieven van Rill kunnen we de volgende uitspraken van de Fransman teruglezen, om vertalings- en interpretatiefouten te voorkomen neem ik deze letterlijk, inclusief taal- en stijlfouten, over. Onder iedere profetie zal ik toelichten hoe die heeft uitgepakt;
"Der krieg ist für Deutschland verloren und geht ins fünfte jahr"
De Fransoos doelt hiermee op de Eerste Wereldoorlog.
Begin 1914 twijfelde zowel vriend als vijand niet aan een Duitse overwinning, eind 1918 had Duitsland de oorlog dan toch verloren, de oorlog heeft dan bijna 5 jaar geduurd.
"Auch von Italien sagt er das es gegen uns geht und in einem jahr den krieg erklärt und beim zweiten krieg mit uns geht.."
Inderdaad vocht Italië eerst tegen de Duitsers en tijdens de Tweede Wereldoorlog, onder Mussolini, met de Duitsers.
"Dann kommt Revolution, aber sie kommt nicht recht zum Ausbruch; der eine geht und der andere kommt"
Onderlinge interne machtsstrijd en verzet zou het einde van de oorlog inluiden en uiteindelijk de val van het Duitse keizerrijk. De eerste putsch van Hitler werd verijdeld.
"Und reich wird man, alles wird Millionär, und so viel Geld gibts, dass mans beim Fenster rauswirft und klaubts niemand mehr auf"
Na de Eerste Wereldoorlog stortte de economie van Duitsland in, de inflatie nam ongekende vormen aan. Bankbiljetten van 10, 20 of meer miljoenen Mark waren eerder regel dan uitzondering. Er waren zelf lieden die hun huis behingen met dergelijke bankbiljetten.
"Es kommt ein mann aus der niederen Stufe, und der macht alles gleich in Deutschland, und die leute haben nichts Rechtes zu reden. Und zwar mit einer Strenge, dass es uns das wasser bei allen fugen raustreibt. Denn der nimmt Leuten mehr, als es gibt und straft die leute entsetzlich, denn um diese Zeit verliert das Recht sein Recht, und es gibt viele Maulhelden und Betrüger.
Die Leute werden wieder ärmer, ohne dass sie es merken. Jeden Tag gibts neue Gesetze, und viele werden dadurch manches erleben oder gar sterben. Die Zeit beginnt ungefär 1932 und dauert neun jahre, alles geht auf eines Mannes Diktat."
De onmenselijke dictatuur die de profeet voorzag kon niets anders zijn dan die van Adolf Hitler, die op 30 januari 1933 aan de macht kwam.
"Steht an Jahreszahl vier und fúnf, dann wird Deutschland van allen Seiten zusammengedrückt, und das zweite Weltgeschehen ist zu ende."
Het einde van de oorlog werd correct aangeduid. In mei 1945 ondertekende Duitsland, nadat het op alle fronten was aangevallen, de capitulatie.
"Der mann und das Zeichen verschwinden, und es weiss niemand wohim."
Gelijk na de Tweede Wereldoorlog werd het hakenkruis uit de openbaarheid verbannen. En ondanks het verhaal dat Hitler omgekomen is in een Berlijnse bunker, speculeren nog veel mensen dat hij ergens was/is ondergedoken.
"Deutschland wird zerrissen, und ein neuer Mann tritt zutage, der das neue Deutschalnd leitet und aufrichtet."
Vermoedelijk zag de Franse ziener de tweedeling van Duitsland (BDR en DDR) en de aantreding van bondskanselier Konrad Adenauer in 1949.
Buiten de treffende voorspellingen plaatste de Fransoos ook enkele minder geslaagde profetieën. Zo 'zag' hij hoe Zwitserland zich bij Duitsland aansloot (fout, de Zwitsers bleven officieel 'neutraal' tijdens de oorlog) en Engeland zou de armste staat in Europa worden (fout, Engeland is nooit armste staat in Europa geweest.) Een vreemde opmerking was ook dat in de jaren '50, in het uiterste deel van Rusland, uit een jodin, de antichrist geboren zou worden en dan is er nog de opmerkelijke uitspraak dat zeven "donkere" mannen onheil zouden brengen.
Daar staat weer tegenover dat Rill de profetieën pas daags na het verhoor vanuit zijn geheugen heeft opgeschreven. De Fransman sprak wel een beetje Duits maar hoe goed hij zich in die taal kon uiten is niet duidelijk. Dus de onjuist- of onduidelijkheden konden ook aan Rill worden toegeschreven. Natuurlijk staat de zaak Rill niet alleen. Er zijn meer voorbeelden waarbij kan worden aangetoond dat men vooraf weet had van toekomstige gebeurtenissen. De kracht van voorspellingen hangt af van het aantal details dat gegeven wordt en de waarschijnlijkheid van de gebeurtenissen. In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen.
De Rill brieven: Mystica, Der prophetische Franzose, Fiebag, Gruber en Holbe, isbn 3 8289 0804 7, blz. 1000
quote:Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:
" In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen."
Ik vind dat niet zo ondenkbaar.
Gezien het punt dat er ook een grote hoop van zijn voorspellingen niet is uitgekomen en gezien het punt dat sommige voorspellingen nogal ruim geinterpreteerd kunnen worden...
Waarom is het voor jou toch altijd zo moeilijk om normaal te discussieren ?quote:
Dat dacht ik ook toen ik het las.quote:Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:
" In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen."
Ik vind dat niet zo ondenkbaar.
Gezien het punt dat er ook een grote hoop van zijn voorspellingen niet is uitgekomen en gezien het punt dat sommige voorspellingen nogal ruim geinterpreteerd kunnen worden...
Hoe kun je nou in de eerste wereld oorlog een voorspelling doen over een oorlog die nog niet is begonnen, plus de betreffende uitkomst en een uitstekende tijdspan?quote:Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik het las.
We hebben allemaal weleens voorgevoelens, en soms komen die uit, soms ook niet. En ik kan me voorstellen dat als je midden in een oorlog zit je nadenkt over hoe één en ander er uit kan gaan zien in de toekomst.
Sorry, willen we de oogkleppen weer af doen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:42 schreef Dragorius het volgende:
Vent, zo zonde dit. Goede inhoudelijke post, is er een vraag of "kritiek" op en ontspoort het meteen....
On-topic > Wie kan er antwoord geven op mijn vragen hierboven?
Laatste woord wat ik hier aan vuil heb gemaakt, ik ga weer inhoudelijk verder met het topic.quote:Op maandag 28 september 2009 10:01 schreef _Led_ het volgende:
Altijd interessant om te zien hoe een psychose zich ontwikkelt.
[FB] Omgaan met teleurstellingenquote:Op maandag 28 september 2009 12:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
Sorry, willen we de oogkleppen weer af doen.
Een serieus gesprek was al niet meer welkom na deze opmerking:
[..]
Bedoel je die over in contact staan met nostra?quote:Op maandag 28 september 2009 12:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
[FB] Omgaan met teleurstellingen![]()
![]()
Verder vind ik het wel jammer dat mijn serieuze vragen dus ondersneeuwen nu.
Ook, en over het handelen "naar keypoints toe"quote:Op maandag 28 september 2009 12:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Bedoel je die over in contact staan met nostra?
Daarom heet zoiets ook 'voorspelling' .quote:Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de eerste wereld oorlog een voorspelling doen over een oorlog die nog niet is begonnen, plus de betreffende uitkomst en een uitstekende tijdspan?
Laten we wel even realistisch blijven.
Oh en volgens _Led_ moet ik je nu op je bek slaan anders ben ik mezelf niet.
*BAM!!!!!*
@ _Led_ [FB] Omgaan met teleurstellingen
Via regressiehypnose ... verder uitweiden zou het topic doen afdwalen, dus niet gewenstquote:Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:
Hoe kun je in contact staan met Nostradamus?
Ja.quote:Als men de toekomst "kent" (anders kun je niet bepalen dat er 'keypoints' zijn) zou men daar ook naar kunnen handelen. Toch?
Dat is te makkelijk.quote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom heet zoiets ook 'voorspelling' .
Vind ik wel meevallen, aangezien Nostradamus gezien wordt als profeetquote:Op maandag 28 september 2009 12:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Via regressiehypnose ... verder uitweiden zou het topic doen afdwalen, dus niet gewenst
Waarom gebeurt dat dan niet?quote:Ja.
Als aanvulling zou ik kunnen stellen dat je Edgar Cayce kunt opzoeken om te zien wat dat inhoudt.quote:Op maandag 28 september 2009 12:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Via regressiehypnose ... verder uitweiden zou het topic doen afdwalen, dus niet gewenst
[..]
Ja.
Vrij simpel; doe generieke uitspraken, zoals 'er komt nog een oorlog waarin Duitsland mee zal doen'.quote:Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de eerste wereld oorlog een voorspelling doen over een oorlog die nog niet is begonnen, plus de betreffende uitkomst en een uitstekende tijdspan?
Laten we wel even realistisch blijven.
Nee, dat is helemaal niet te makkelijk.quote:Op maandag 28 september 2009 12:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk.
We hebben het hier niet over voorspellingen "ooit komt er iemand die wel twee repen chocola op kan" en "binnenkort komt er ergens eens een aardbeving".
quote:Op maandag 28 september 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Ook een goeie vraag. Ticker, wat ga je nou doen als 2012 geweest is zonder groot omslagpunt?
Om dat te ontkrachten zouden we de uitspraken erbij kunnen pakken.. dat is niet zo moeilijk aangezien ze gewoon op internet te vinden zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vrij simpel; doe generieke uitspraken, zoals 'er komt nog een oorlog waarin Duitsland mee zal doen'.
Nogal wiedes, aangezien er in de afgelopen 2000 jaar een hoop oorlogen zijn geweest. Das gewoon kansberekening natuurlijk.
De fransman sprak hier specifiek over Duitsland. Niet zomaar een land. We kunnen gaan zeggen dat alle landen wel betrokken waren bij de WWII maar we zouden niet realistisch zijn als we ontkennen dat het allemaal om Duitsland draaide.quote:?Und reich wird man, alles wird Millionär, und so viel Geld gibts, dass mans beim Fenster rauswirft und klaubts niemand mehr auf?
Ook hier weer een uiterst treffende voorspelling.quote:?Es kommt ein mann aus der niederen Stufe, und der macht alles gleich in Deutschland, und die leute haben nichts Rechtes zu reden. Und zwar mit einer Strenge, dass es uns das wasser bei allen fugen raustreibt. Denn der nimmt Leuten mehr, als es gibt und straft die leute entsetzlich, denn um diese Zeit verliert das Recht sein Recht, und es gibt viele Maulhelden und Betrüger.
Die Leute werden wieder ärmer, ohne dass sie es merken. Jeden Tag gibts neue Gesetze, und viele werden dadurch manches erleben oder gar sterben. Die Zeit beginnt ungefär 1932 und dauert neun jahre, alles geht auf eines Mannes Diktat.?
Misschien moeten we deze vragen als 'sticky' zetten in dit topic.quote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Dragorius het volgende:
Nouja dat is mijn vraag dus in de regel ook > als men weet dat er een keypoint aankomt, dat het om Duitsland gaat en ze zien dat HItler (toendertijd) aan de macht kwam en wat voor dreiging eruit voort kwam, waarom hem dan niet omleggen?
Nostradamus noemde hem zelfs deels bij naam, had hem voor zijn politieke opkomst omgelegd en er was veel ellende bespaard.
Wie heeft de "sleutel" naar die "keypoints" in beheer?
Ook al bedoel je het belachelijk, zo zit het wel.quote:Op maandag 28 september 2009 13:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee kijk, als we uiteindelijk vrolijk 2013 ingaan wordt er natuurlijk gewoon geroepen dat in 2012 het begin is gemaakt van een bewustzijnsverandering die een hele tijd duurt.
Zo kun je het weer een hele tijd volhouden, tot we zo rond 2035 eens mogen vragen "Zeg, die bewustzijnsverandering, hoe zouden we die eigenlijk moeten merken ?".
2012 is niet een jaar waarin de omslag ineens merkbaar is.quote:Op maandag 28 september 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Ook een goeie vraag. Ticker, wat ga je nou doen als 2012 geweest is zonder groot omslagpunt?
Dat komt omdat 99% ook nooit uitkomtquote:Op maandag 28 september 2009 13:21 schreef Bastard het volgende:
Het probleem met die profetieen alleen is.. willen we ze serieus gaan nemen moet de gebeurtenis al plaatsgevonden hebben.
Nou dat weet ik niet.. ben niet zo verdiept in profetieen.. een beetje nostradamus maar die teksten zijn zo ingedraaid dat ze multi interetabel zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat komt omdat 99% ook nooit uitkomt
Dat is inderdaad een heel raar iets.quote:Op maandag 28 september 2009 13:21 schreef Bastard het volgende:
Het probleem met die profetieen alleen is.. willen we ze serieus gaan nemen moet de gebeurtenis al plaatsgevonden hebben.
En dan zou Hister op Hitler slaan... Vind ik nogal vergezocht, in de context gezien lijkt het meer een plaatsnaam ("Du Rhin & Hister") : http://en.wikipedia.org/wiki/Histerquote:En lieu bien proche non eslignie de Venus,
Les deux plus grans de Asia & Afrique
Du Rhin & Hister qu'on dire sont Venus.
Cris, pleurs, a Malta & coste Ligustique.
Je bent bekend met waarom hij ze zo gevormd heeft he?quote:Op maandag 28 september 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, dat Nostradamus Hitler bijna bij naam genoemd zou hebben vind ik nogal ver gaan.
[..]
En dan zou Hister op Hitler slaan...
Vind ik nogal vergezocht.
Het punt met nostradamus (afgezien van z'n strakke groene broek) is dat het bijna altijd zit in de interpretatie.
Z'n eigen quatrijnen zijn niet erg specifiek, er kan vanalles aan vast geknoopt worden zoals het uitkomt.
Dus jij vond het een democratie?quote:Op maandag 28 september 2009 13:17 schreef Dragorius het volgende:
En "exacte datum" valt ook mee...1932 is geen exacte datum.
En tenzij ik me vergis was het geen dictatuur. Toch?![]()
Zoals gewoonlijk. En als het mis gaat, hoor je er niets meer van, wordt het aangepast of whatever. Eenduidige concrete voorspellingen zie je nooit.quote:Op maandag 28 september 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, dat Nostradamus Hitler bijna bij naam genoemd zou hebben vind ik nogal ver gaan.
[..]
En dan zou Hister op Hitler slaan... Vind ik nogal vergezocht, in de context gezien lijkt het meer een plaatsnaam ("Du Rhin & Hister") : http://en.wikipedia.org/wiki/Hister
Het punt met nostradamus (afgezien van z'n strakke groene broek) is dat het bijna altijd zit in de interpretatie.
Z'n eigen quatrijnen zijn niet erg specifiek, er kan vanalles aan vast geknoopt worden zoals het uitkomt.
Geen enkel jaar is zoals elk ander jaar Ticker. Elk jaar is er een ontwikkeling e.d.quote:Op maandag 28 september 2009 13:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus jij vond het een democratie?
En 1932 was in Duitsland een jaar zoals elk jaar? Geen politieke veranderingen naar jou idee?
Ohja de welbekende, voorspelling zonder exact tijdspad...quote:Op maandag 28 september 2009 13:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk. En als het mis gaat, hoor je er niets meer van, wordt het aangepast of whatever. Eenduidige concrete voorspellingen zie je nooit.
Nog mooier zijn voorspellingen zonder exact tijdspad. Die hoef je nooit te corrigeren maar je kunt enkel zeggen dat het gaat gebeuren.
Ik ben op het moment aan het globaliseren. Over de voorgaande voorspelling: Het jaar 1932 is niet exact en specifiek, mocht je dat bedoelen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ohja de welbekende, voorspelling zonder exact tijdspad...
Over wie heb je het dan? Of ben je lekker aan het globaliseren?
Boeiende video dat zeker.. maar hij geeft helaas voor ons geen tijdspanne aan wanneer die aanslag plaats zal vinden.quote:Op maandag 28 september 2009 13:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een heel raar iets.
Maar komt mogelijk ook omdat we ze vaak pas serieus nemen als het te laat is.
Laten we eens kijken naar deze knul, hij heeft namelijk al wat meerdere dingen correct voorspeld.
T'is jammer dat ik niet meer dingen kan vinden ervan. Ik moet deze voorspelling grotendeels interpeteren van dit fragment terwijl ik wat meer diepgang erover zou willen zien van de knul zelf.
Misschien dat Project Camelot eens aandacht aan hem geeft.
De volgende quote m.b.t. Duitsland in 1932 is vrij duidelijkquote:Op maandag 28 september 2009 13:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
En 1932 was in Duitsland een jaar zoals elk jaar? Geen politieke veranderingen naar jou idee?
Geen dictatuur.quote:De politieke situatie in Duitsland is zeer instabiel. Bij verkiezingen winnen de nationaal-socialisten aan de ene kant en de communisten aan de andere kant veel terrein. De NSDAP wordt de grootste partij. Bij de verkiezingen voor Rijkspresident krijgt Adolf Hitler veel stemmen, maar delft uiteindelijk toch het onderspit tegen zittend president Paul von Hindenburg.
Na onenigheid met Von Hindenburg valt het kabinet-Brüning II. Er wordt een nieuw kabinet gevormd, geleid door Franz von Papen (zie kabinet-Papen), buitenparlementair en van rechtse signatuur.
Rijkskanselier Von Papen wordt in een noodverordening tot rijkscommissaris van Pruisen benoemd, met verreikende volmachten, zo kan hij Pruisische ministers ontslaan en door door hemzelf gekozen personen vervangen. Ondanks Pruisische protesten wordt de actie als grondwettig beschouwd door het Rijksgerechtshof. Von Papen gebruikt zijn bevoegdheden onder meer voor het samenvoegen van Pruisische en rijksministeries, daarmee de autonomie van Pruisen binnen het Duitse Rijk opheffend.
De Rijksdag wordt ontbonden omdat zijn samenstelling niet meer met de politieke situatie in Duitsland overeenkomt, en de nieuwe verkiezingen geven het gebruikelijke beeld met grote winst voor NSDAP en communisten, en verlies voor centrum en gematigd-rechts. Gesprekken tussen Von Hindenburg en Hitler over de vorming van een nieuwe regering hebben geen resultaat: Hitler wil niet meewerken aan een regering, maar slechts de volledige regeringsmacht, wat Von Hindenburg weigert.
Von Papen krijgt onbeperkte bevoegdheid tot ontbinding van de Rijksdag, en als een motie van wantrouwen wordt aangenomen tegen de economische crisisplannen van zijn regering, doet hij dit inderdaad, en na slechts 3 maanden zijn er weer nieuwe verkiezingen.
Een noodverordening tegen het politieke geweld stelt de doodstraf op onder meer doodslag op politieke tegenstanders en brandstichting met dodelijke afloop.
De verkiezingen leiden niet tot grote verschuivingen, wel verliezen de nationaal-socialisten een deel van het gewonnen terrein. Nadat NSDAP, SDP en Centrumpartij allen niet bereid blijken zijn regering te steunen, treedt Von Papen af. Onderhandelingen met Hitler lopen opnieuw op niets uit (dit keer is Von Hindenburgs wens dat Hitler een Rijksdagmeerderheid zoekt het struikelblok).
Dichtbij / niet ver van Venus (?)quote:Op maandag 28 september 2009 13:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je bent bekend met waarom hij ze zo gevormd heeft he?
Verder is mij frans erg beroerd, zou je hem eens vrij willen vertalen?
Jouw briefman zegt heel specifiek van 1932 iets dat 9 jaar duurt.quote:Op maandag 28 september 2009 13:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hister moet dus Hitler voorstellen??quote:Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dichtbij / niet ver van Venus (?)
de 2 grootsten van Azie en Afrika
het Rijn en Hister- gebied waarvan men zegt dat het venus is
Schreeuwen en gehuil, in Malta en de Ligurische kust
Mja, ik kan er weinig meer van maken met mijn beperkte denkraam
Nee, onder Hitler was het geen dictatuur?quote:Op maandag 28 september 2009 13:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De volgende quote m.b.t. Duitsland in 1932 is vrij duidelijk
[..]
Geen dictatuur.
Afhankelijk van wie je het vraagt.quote:Op maandag 28 september 2009 13:46 schreef Michielos het volgende:
[..]
Hister moet dus Hitler voorstellen??![]()
![]()
Bedankt.quote:Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mja, ik kan er weinig meer van maken met mijn beperkte denkraam
Nee, je gaat aan mijn punt voorbij. 1932 is niet "significant" genoeg, dat was 1933.quote:Op maandag 28 september 2009 13:46 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee, onder Hitler was het geen dictatuur?
Prachtige tijden, vooral als jood of verstandelijk gehandicatepte. Lange leve de democratie in Duitsland van die tijd. Hoezee.. Hoezee.
We gaan nu zelfs de geschiedenis opnieuw inkleuren zolang we maar niet erkennen he.
Bron > wiki, geschiedenisboeken etc.quote:Nazi-Duitsland is de Duitse staat in de periode die ook wel Derde Rijk of in de propaganda van de nazi's soms ook Duizendjarige Rijk genoemd wordt. Deze periode in de geschiedenis van Duitsland duurde van het einde van de Weimarrepubliek op 30 januari 1933 tot het einde van de 2e Wereldoorlog in Europa op 8 mei 1945
Zoek het es op in "Conversations with Nostradamus Vol I, II en III" ... daar legt hij al zijn kwatrijnen zelf uit. (enkel voor de goedgelovige zielen hier natuurlijk)quote:
Correctie, daar wordt het uitgelegd door Dolores Cannon, die beweert in contact te staan met de geest van Nostradamus. (!!!)quote:Op maandag 28 september 2009 13:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zoek het es op in "Conversations with Nostradamus Vol I, II en III" ... daar legt hij al zijn kwatrijnen zelf uit. (enkel voor de goedgelovige zielen hier natuurlijk)
Heb thuis enkel "Nostradamus spreekt opnieuw liggen" (enige NL-boek), is slechts een deel van de 3 engelstalige boeken, zal es kijken of het er toevallig niet instaat.
Dat ontken ik ook niet, maar dat was niet zo in het o zo genoemde 1932quote:Op maandag 28 september 2009 14:00 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, Hitler was toch wel redelijk een dictator, ook al was ie officieel kanselier of-hoe-heet-het.
Daar heeft Chaplin nog z'n meesterwerk op gebaseerd
http://www.bol.com/nl/p/b(...)002596322/index.html ?quote:Op maandag 28 september 2009 13:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zoek het es op in "Conversations with Nostradamus Vol I, II en III" ... daar legt hij al zijn kwatrijnen zelf uit. (enkel voor de goedgelovige zielen hier natuurlijk)
Heb thuis enkel "Nostradamus spreekt opnieuw liggen" (enige NL-boek), is slechts een deel van de 3 engelstalige boeken, zal es kijken of het er toevallig niet instaat.
quote:De meester zelf legt de raadsels uit die hij zorgvuldig verstopt had in zijn fameuze kwatrijnen of profetieën. Hij waarschuwt ons door vanuit zijn tijd met onze tijd in gesprek te gaan, zodat we onze vrije wil kunnen inschakelen om de toekomst te helpen veranderen. Hij zegt: 'Als ik jullie de meest verschrikkelijke dingen laat zien die de mens zichzelf kan aandoen, gaan jullie dan iets ondernemen om dit te veranderen?'
wie heeft dat boek geschreven, weet je dat toevallig?quote:Op maandag 28 september 2009 13:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dolores Cannon, zie bovenquote:Op maandag 28 september 2009 14:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
wie heeft dat boek geschreven, weet je dat toevallig?
ik las het toen ik het poste. Toch bedanktquote:
Idd , kheb er hier zelfs ooit een topic over gestartquote:
http://www.philipcoppens.com/nostradamus.htmlquote:Professor Rudy Cambier came to an astonishing revelation when he read Nostradamus' quatrains: they were not written in French, but in Picardian, the language of the area he grew up in, and a language he knew perfectly. Reading the "prophecies" properly, Cambier discovered that the Centuries were not prophecies at all, but were therefore not less intriguing or important. What they revealed was that Nostradamus had stolen a 300 year old manuscript from a Belgian monastery, detailing the last days of the Knights Templar, and their provisions to safeguard their treasure.
quote:Op maandag 28 september 2009 14:49 schreef mediaconsument het volgende:
Beetje loze discussie als je het vrijmetselaarsverleden van Nostradamus hier niet bij betrekt. Het verhaal van st. Malachy heeft hier volgens mij ook wat mee te maken.
Wat losse informatie hierover:
http://www.perillos.com/nostradamus.html
Boek, gepost door merlin693, hij heeft meegeholpen aan een onderzoek van een vrijmetselaar met een vrij hoge graad, dit is de uitkomst.
http://82.75.237.88/TheLongLostSecretsOfFreemasonary.zip
Ik heb dan ook verhalen gelezen dat Nostradamus de informatie uit zijn profetieën gestolen heeft, oftewel eigenlijk maar een slinks mannetje was. Het staat in ieder geval vast dat zijn naam nogsteeds erg bekend is, wat op zichzelf al een flinke prestatie is.
En nog een link naar het verhaal van de gestolen manuscripts. Wederom heeft dit te maken met the Knightstemplar.
[..]
http://www.philipcoppens.com/nostradamus.html
Oftewel lijkt het me beter om achter de bron van deze profetieën aan te gaan, dan deze profetieën te gaan beoordelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reichskonkordatquote:Dann sagt er, daß der regierende Papst dabei sei beim Friedensschluß, muß aber zuvor in Italien fliehen, da er als Verräter hingestellt wird, und er kommt nach Köln, wo er nur einen Trümmerhaufen findet, alles kaputt. Und im Jahre 1943 kommt erst der Aufstieg. Dann kommen gute Zeiten. Auch von Italien sagt er, daß es gegen uns geht und in einem Jahr den Krieg erklärt und beim 2. Krieg mit uns geht. Italien wird furchtbar zugerichtet und viele deutsche Soldaten finden dort ihr Grab.
quote:The Reichskonkordat is the concordat between the Holy See and Germany. It was signed on July 20, 1933 by Eugenio Cardinal Pacelli and Franz von Papen on behalf of Pope Pius XI and President Paul von Hindenburg respectively. It is still valid today in Germany.
Oj je nou zegt dat de profetieen onzin zijn omdat ze vaag en multi-interpretabel zijn, of dat je zegt dat ze onzin zijn omdat het geen profetieen zijn maar verhalen over de tempeliers maakt voor de eindconclusie toch weinig uit ?quote:Op maandag 28 september 2009 14:49 schreef mediaconsument het volgende:
Oftewel lijkt het me beter om achter de bron van deze profetieën aan te gaan, dan deze profetieën te gaan beoordelen.
Duits is niet mijn beste taal.quote:Op maandag 28 september 2009 15:05 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dit is wel heel interessant
Trouwens voor diegene die nog even verder willen speculeren over de brieven van Rill, je kunt ze op deze site uitlezen:
http://www.stormloader.com/users/charon/ananke.htm
Deze is ook leuk en ja.. weer treffend:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Reichskonkordat
[..]
Even een cross-reference > afgelopen zaterdag heb ik Alchemie & Mystiek en "De Vrijmetselaarij" (auteur weet ik zo niet uit mijn hoofd, het is een klein boek) op de kop getikt, dus ik kan je binnenkort aanvullen in het topic in BNWquote:Op maandag 28 september 2009 15:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Duits is niet mijn beste taal.![]()
Het verhaal rondom de vrijmetselaars is binnen dit verhaal ook zeer interessant. Ook omdat zij zeer bedreven zijn in geometrie. In BNW zijn hier nu wat topics over, waar zo nu en dan leuke informatie in naar voren komt.
Rennes-la-Chateau was overigens ooit de hoofdstad van het Heremitische rijk, die vochten volgens mij tegen de Vandalen. Volgens mij komen de Semieten ook uit die tijd.Alarik van de Heremieten is overigens een van de weinige krijgsheren die Rome heeft bezet ten tijde van het Romeinse rijk.
Probeer je het topic om zeep te helpen ofzo? Beetje een loze vraag.quote:Op maandag 28 september 2009 15:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oj je nou zegt dat de profetieen onzin zijn omdat ze vaag en multi-interpretabel zijn, of dat je zegt dat ze onzin zijn omdat het geen profetieen zijn maar verhalen over de tempeliers maakt voor de eindconclusie toch weinig uit ?
quote:Op maandag 28 september 2009 10:01 schreef _Led_ het volgende:
Altijd interessant om te zien hoe een psychose zich ontwikkelt.
Ben benieuwd.quote:Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Even een cross-reference > afgelopen zaterdag heb ik Alchemie & Mystiek en "De Vrijmetselaarij" (auteur weet ik zo niet uit mijn hoofd, het is een klein boek) op de kop getikt, dus ik kan je binnenkort aanvullen in het topic in BNW
Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek. Bijvoorbeeld de kabballah en vrijmetselaarsrituelen zijn volgens mij namelijk grootendeels op astrologie gebaseerd.quote:Op maandag 28 september 2009 15:25 schreef Bastard het volgende:
Maar om het intressant te houden en niet 1 profeet te onderzoeken.. staat die toekomst middels pijlers vast?
Hebben we verdere aanknopingspunten hiervoor?
Astrologische kennis uit de oudheidquote:Op maandag 28 september 2009 15:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek.
Maar sterren in de oudheid hadden een andere positie tegenover nu.quote:Op maandag 28 september 2009 15:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek.
Neuh, vind ik niet.quote:Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Probeer je het topic om zeep te helpen ofzo? Beetje een loze vraag.
Waarom denk je dat het Vaticaan boekenverbrandingen hebben georganiseerd en belangrijke bibliotheken zoals die van Alexandrië geplunderd?quote:Op maandag 28 september 2009 15:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Astrologische kennis uit de oudheid
Hoe zit dan de onfeilbare link tussen de stand van hemellichamen en keypoints in de geschiedenis die vaststaan en nomatter wat wij doen altijd zullen gebeuren ?quote:Op maandag 28 september 2009 15:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek. Bijvoorbeeld de kabballah en vrijmetselaarsrituelen zijn volgens mij namelijk grootendeels op astrologie gebaseerd.
Daarom is dat verhaal omtrent geometrie, en dus de grid zo interessant.
Omdat mensen in de loop van de geschiedenis een boel domme dingen zoals deze hebben gedaan.quote:Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het Vaticaan boekenverbrandingen hebben georganiseerd en belangrijke bibliotheken zoals die van Alexandrië geplunderd?
Neem eens een geschiedenisles voor dummies!quote:Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het Vaticaan boekenverbrandingen hebben georganiseerd en belangrijke bibliotheken zoals die van Alexandrië geplunderd?
Het werd volgens mij niet om die reden aangehaald. Lees maar eens. Het ging over de maya kalender en de verhalen omtrent 2012, toen kwam er een Connor John die het N woord gebruikt, en daarna Unclescorp die iets verteld over iemand die beweert hiermee in contact te staan. Een uur later hadden we 4 pagina's welles nietes discussies.quote:Op maandag 28 september 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, vind ik niet.
Nostradamus werd aangehaald als voorbeeld van voorspellingen die zouden kloppen.
Ik zeg dat dat naar mijn mening onzin is, jij komt met een andere reden aan die - als ie zou kloppen - op dezelfde conclusie uit komt.
Het resultaat is dan toch netto hetzelfde ? Nostradamus die niet zomaar even aangehaald kan worden als voorbeeld van kloppende voorspellingen.
Waarom denk je dat het Vaticaan de belangrijkste bibliotheek ter wereld heeft? Daar zijn zowat alle werken van de grootheden uit de oudheid te vinden.quote:Op maandag 28 september 2009 15:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Neem eens een geschiedenisles voor dummies!
Het verhaal dat jij net postte zegt toch juist dat het helemaal geen voorspellingen zijn ?quote:Op maandag 28 september 2009 15:34 schreef mediaconsument het volgende:
Misschien dat dit verhaal dan ook kan verklaren waarom Nostradamus zo wazig zijn voorspellingen deed. Ik vind het dan ook frappant dat hij dit hoogstwaarschijnlijk allemaal niet zelf bedacht heeft. Oftewel waar komt die kennis vandaan?
quote:Reading the "prophecies" properly, Cambier discovered that the Centuries were not prophecies at all, but were therefore not less intriguing or important. What they revealed was that Nostradamus had stolen a 300 year old manuscript from a Belgian monastery, detailing the last days of the Knights Templar, and their provisions to safeguard their treasure.
Die tempeliers waren hoogstwaarschijnlijk onderdeel van de priorij van sion, oftewel een groep van de meest vooraanstaande wetenschappers ter wereld, ooit.quote:Op maandag 28 september 2009 15:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Huh ?
Het verhaal dat jij net postte zegt toch juist dat het helemaal geen voorspellingen zijn ?
Volgens jouw link zijn het geen voorspellingen maar verhalen van de Tempeliers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Priorij_van_Sionquote:De organisatie zou onder leiding van roemruchte 'grootmeesters' als Leonardo da Vinci en Isaac Newton eeuwenlang in het geheim hebben geijverd om de dynastieke rechten van de Merovingen veilig te stellen.
quote:De Priorij van Sion is een op 7 mei 1956 door de Fransman Pierre Plantard waarschijnlijk verzonnen 'geheim' genootschap.
En ik denk dat je dáár de kern raakt.quote:Op maandag 28 september 2009 15:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Omdat mensen in de loop van de geschiedenis een boel domme dingen zoals deze hebben gedaan.
Daar heb ik verder geen weet van.quote:Op maandag 28 september 2009 15:42 schreef Dragorius het volgende:
Die eerste zin spreekt wel boekdelen;
[..]
Verder beantwoordt dit niet echt de vragen die Bastard en ik stelden denk ik....wat zijn die "pijlers" en hoe beslist men dat dit die "keypoints" zijn?
Misschien omdat het de enige instelling is in Europa die al sinds zowat de Oudheid bestaat?quote:Op maandag 28 september 2009 15:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het Vaticaan de belangrijkste bibliotheek ter wereld heeft? Daar zijn zowat alle werken van de grootheden uit de oudheid te vinden.
En zo vertelt iedere "bron" wat anders totdat men door de kluwen van verhalende spinrag nog enkel de vage omlijning ziet van een waarheid die ver bezijden de realiteit isquote:Op maandag 28 september 2009 15:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar heb ik verder geen weet van.
Die eerste zin vind ik overigens ook erg wazig. Mede doordat het verhaal van Rennes-la-Chateau wat anders verteld.
Nadat ze alle concurrentie onmogelijk gemaakt hebben? Het principe monopoly snapten ze toen ook al volgens mij. Oftewel spreken we nu over een monopoly op kennis.quote:Op maandag 28 september 2009 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Misschien omdat het de enige instelling is in Europa die al sinds zowat de Oudheid bestaat?
Heb het gelezen en het is allemaal verzonnen. In 1956quote:Op maandag 28 september 2009 15:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Die tempeliers waren hoogstwaarschijnlijk onderdeel van de priorij van sion, oftewel een groep van de meest vooraanstaande wetenschappers ter wereld, ooit.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Priorij_van_Sion
Ik zeg dan ook niet dat het verhalen zijn. Het is kennis.
quote:Op maandag 28 september 2009 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb het gelezen en het is allemaal verzonnen. In 1956![]()
Leuk bedacht, dat wel.
De kerk wou inderdaad andere meningen dan die van haarzelf onderdrukken.quote:Op maandag 28 september 2009 15:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Nadat ze alle concurrentie onmogelijk gemaakt hebben? Het principe monopoly snapten ze toen ook al volgens mij. Oftewel spreken we nu over een monopoly op kennis.
Geen idee, ik denk om daar een antwoord op te vinden je nog zweveriger moet gaan en dat is dus kijken of je in de toekomst kan kijken.quote:Op maandag 28 september 2009 15:25 schreef Bastard het volgende:
Maar om het intressant te houden en niet 1 profeet te onderzoeken.. staat die toekomst middels pijlers vast?
Hebben we verdere aanknopingspunten hiervoor?
Als ik mensen dit wil laten concluderen, dan zou ik dat ook als eerste zin aangeven. Dan weet je namelijk zeker dat er geen moeite meer gedaan word om het verhaal verder uit te zoeken. Wikipedia spreekt namelijk de hoogste waarheid.quote:Op maandag 28 september 2009 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb het gelezen en het is allemaal verzonnen. In 1956![]()
Leuk bedacht, dat wel.
Hoe wil jij dan wel aan de waarheid komen?quote:Op maandag 28 september 2009 15:55 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als ik mensen dit wil laten concluderen, dan zou ik dat ook als eerste zin aangeven. Dan weet je namelijk zeker dat er geen moeite meer gedaan word om het verhaal verder uit te zoeken. Wikipedia spreekt namelijk de hoogste waarheid.
Ikzelf laat daarom de waarheid in het midden tot ik wat meer begrepen heb van de oorsprong van de vrijmetselarij etc. Ik vind het frappant dat zelfs leden van deze club niet goed kunnen vertellen waar het precies vandaan komt. Ik verwacht dan ook niet snel dat ze zullen weten/vertellen wat de rituelen precies inhouden.
Deze is dus gericht aan Dragorius ... die heeft dat aangehaald, dus Dragorius ... explain !quote:Op maandag 28 september 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:
Neuh, vind ik niet.
Nostradamus werd aangehaald als voorbeeld van voorspellingen die zouden kloppen.
Ik zeg dat dat naar mijn mening onzin is, jij komt met een andere reden aan die - als ie zou kloppen - op dezelfde conclusie uit komt.
Het resultaat is dan toch netto hetzelfde ? Nostradamus die niet zomaar even aangehaald kan worden als voorbeeld van kloppende voorspellingen.
Ik denk dat er een redelijk grote kans bestaat dat het Vaticaan op deze manier astrologische en andere kennis bezit uit de oudheid.quote:Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef _Led_ het volgende:
[..]
De kerk wou inderdaad andere meningen dan die van haarzelf onderdrukken.
Wat dat te maken heeft met De_Kardinaal's opmerking snap ik niet helemaal.
De waarheid is toch niet beperkte tot 'main stream' bronnen?quote:Op maandag 28 september 2009 15:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan wel aan de waarheid komen?
Dat is het paradoxale hieraan
Als het even meezit dan leef ik nog 80 jaar ofzo, tijd zat dus.quote:Op maandag 28 september 2009 15:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan wel aan de waarheid komen?
Dat is het paradoxale hieraan
-> Lees Dolores Cannon (The Convoluted Universe Book I, II en III)quote:Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef Ticker het volgende:
Wat is tijd. wat is de dood, en wat is het doel op aarde.
Que/wat?quote:Op maandag 28 september 2009 15:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Deze is dus gericht aan Dragorius ... die heeft dat aangehaald, dus Dragorius ... explain !
Ik denk inderdaad dat die nog heel wat informatie in de kluizen heeft liggenquote:Op maandag 28 september 2009 15:59 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik denk dat er een redelijk grote kans bestaat dat het Vaticaan op deze manier astrologische en andere kennis bezit uit de oudheid.
quote:Op maandag 28 september 2009 16:01 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als het even meezit dan leef ik nog 80 jaar ofzo, tijd zat dus.
Zelfvertrouwen.quote:Op maandag 28 september 2009 16:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]80 jaar?
![]()
Wat is "het geheim"?
Dat ben ik dus met je eens. Laat een geheim een geheim blijven. Alles weten is ook niet zaligmakend.quote:Op maandag 28 september 2009 15:59 schreef Ticker het volgende:
[..]
De waarheid is toch niet beperkte tot 'main stream' bronnen?
Het idee van een geheim is dat dit niet tot algemene kennis behoort, of zie ik dat nou verkeerd?
Dat gaat je niet redden tegen ziekte/ongelukken/algemene ouderdom.quote:
Heb ik die??quote:Op maandag 28 september 2009 16:00 schreef Dragorius het volgende:
Waar vind ik de info over keypoints die jij ook hebt, Ticker?
Sommige geheimen kunnen ook beter een geheim blijven. Niet iedereen hoeft alles te weten.quote:Op maandag 28 september 2009 16:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat ben ik dus met je eens. Laat een geheim een geheim blijven. Alles weten is ook niet zaligmakend.
Daarom dat ik ook een topic had geopend over bekeren. Bekeren, goed of slecht bedoeld?quote:Op maandag 28 september 2009 16:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat die nog heel wat informatie in de kluizen heeft liggen
Ben laatst naar Icke geweest in de Rai, die heeft ook wat interessante dingen hierover verteld.quote:Op maandag 28 september 2009 16:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
-> Lees Dolores Cannon (The Convoluted Universe Book I, II en III)
Gezondheid is dan ook een erg groot deel van het zelfvertrouwen, zo niet het grootste.quote:Op maandag 28 september 2009 16:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat gaat je niet redden tegen ziekte/ongelukken/algemene ouderdom.![]()
Dus tenzij je nog niet ouder bent dan 10 is het een nogal ehm...gedurfde uitspraak.Wel een postief iets uiteraard. Als ik maar gezond oud word overigens
Dan ben jij dus nog piepjong?quote:Op maandag 28 september 2009 16:01 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als het even meezit dan leef ik nog 80 jaar ofzo, tijd zat dus.
Zelfvertrouwen gaat je niet helpen tegen een longontsteking/bacteriele infectie etc.quote:Op maandag 28 september 2009 16:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Gezondheid is dan ook een erg groot deel van het zelfvertrouwen, zo niet het grootste.
Daarom rustig je eigen weg trekken, en vooral niet overhaast te werk gaan.quote:Op maandag 28 september 2009 16:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ben laatst naar Icke geweest in de Rai, die heeft ook wat interessante dingen hierover verteld.
Laatste tijd kom ik zoveel tegen wat ik wil lezen... heb er gewoon de tijd niet voor!![]()
Mensen die dat hebben hebben gewoon 'The Secret' niet goed gebruikt, die willen dus niet echt gezond zijn !quote:Op maandag 28 september 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen gaat je niet helpen tegen een longontsteking/bacteriele infectie etc.
Het is niet offtopic. Het is de kern van het topic.quote:Op maandag 28 september 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen gaat je niet helpen tegen een longontsteking/bacteriele infectie etc.
Maar goed, sorry we gaan weer off-topic
Wel verdorie hoe ko....o wacht, sarcasmequote:Op maandag 28 september 2009 16:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mensen die dat hebben hebben gewoon 'The Secret' niet goed gebruikt, die willen dus niet echt gezond zijn !
? De kern van het topic? Het gaat over toekomst, over punten in onze tijdslijn die vaststaan. Waar komt zelfvertrouwen in voor?quote:Op maandag 28 september 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is niet offtopic. Het is de kern van het topic.
Gezondheid helpt daar wel bij, daarom zeg ik ook dat gezondheid een belangrijk onderdeel is van het zelfvertrouwen. Zonder een goede gezondheid, geen goed zelfvertrouwen.
Ik vind dat klinkklare onzin, zelfvertrouwen heeft niets maar dan ook niets met gezondheid te maken. Wat een vreemde stelling zegquote:Op maandag 28 september 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is niet offtopic. Het is de kern van het topic.
Gezondheid helpt daar wel bij, daarom zeg ik ook dat gezondheid een belangrijk onderdeel is van het zelfvertrouwen. Zonder een goede gezondheid, geen goed zelfvertrouwen.
?quote:Op maandag 28 september 2009 16:16 schreef Ticker het volgende:
Kom op jongens, wat is dat toch met het moedwillig afbranden als iemand zijn visie spuugt.
Misschien postje maken @ feedback?quote:Op maandag 28 september 2009 16:16 schreef Ticker het volgende:
Kom op jongens, wat is dat toch met het moedwillig afbranden als iemand zijn visie spuugt.
Hoe goed zou jouw zelfvertrouwen zijn, op het moment dat je gezond was, en precies wist wat er ging gebeuren en waarom? Dan ben je volgens mij namelijk een tovenaar.quote:Op maandag 28 september 2009 16:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
? De kern van het topic? Het gaat over toekomst, over punten in onze tijdslijn die vaststaan. Waar komt zelfvertrouwen in voor?
Dat zelfvertrouwen is volgens mij niet gebaseerd op positiviteit. Maar eerder op het feit dat ze niets meer te verliezen hebben. Ze hebben dan ook niet genoeg zelfvertrouwen gehad om hun lastige situatie te overwinnen/voorkomen. Daarom snap ik eigenlijk niet waarom terminale kankerpatiënten nu ineens in dit verhaal terecht komen.quote:Oh en dat is ook niet helemaal terecht. Ik heb een aantal terminale kankerpatienten gekend die meer moed en zelfvertrouwen hadden dan ik ooit zal hebben. En die zijn niet bepaald gezond te noemen. Helaas zijn ze er beiden ook niet meer....
Wie/wat wordt er afgebrand dan ?quote:Op maandag 28 september 2009 16:16 schreef Ticker het volgende:
quote:Op maandag 28 september 2009 16:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe goed zou jouw zelfvertrouwen zijn, op het moment dat je gezond was, en precies wist wat er ging gebeuren en waarom? Dan ben je volgens mij namelijk een tovenaar.
[..]
Dat zelfvertrouwen is volgens mij niet gebaseerd op positiviteit. Maar eerder op het feit dat ze niets meer te verliezen hebben. Ze hebben dan ook niet genoeg zelfvertrouwen gehad om hun lastige situatie te overwinnen/voorkomen. Daarom snap ik eigenlijk niet waarom terminale kankerpatiënten nu ineens in dit verhaal terecht komen.
Dan heb je nog erg veel te leren meid.quote:Op maandag 28 september 2009 16:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat klinkklare onzin, zelfvertrouwen heeft niets maar dan ook niets met gezondheid te maken. Wat een vreemde stelling zeg
Mss blaas ik mijn oud Cannon-topic nog wel es nieuw leven in met een aantal van haar controversiele visies, waar ons select kliekje wss ook veel hilarisch plezier aan zal beleven.quote:Op maandag 28 september 2009 16:07 schreef Ticker het volgende:
Ben laatst naar Icke geweest in de Rai, die heeft ook wat interessante dingen hierover verteld.
Laatste tijd kom ik zoveel tegen wat ik wil lezen... heb er gewoon de tijd niet voor!![]()
Euhm je gaat nu zelf ook een andere weg in met je topic hequote:Op maandag 28 september 2009 16:20 schreef Ticker het volgende:
Hoe je het wend of keert, Media heeft toch ook wel gelijk.
Positief zijn heeft positief effect.
Iemand die jaren lang denkt dat hij niet meer kan lopen, zal niet meer kunnen lopen.
Wishful thinking noemen we dat.
Daarintegen geloof ik niet dat je de ergste vorm van kanker positief kan wegdenken.
Ja en wat denk je dat in die archieven liggen? Geheime kennis over het universum of gewoon hele oude heiligenlevens en dubieus materiaal over de invloed van pauzen? Ik weet wel waar ik mijn geld op zou inzettenquote:Op maandag 28 september 2009 15:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Nadat ze alle concurrentie onmogelijk gemaakt hebben? Het principe monopoly snapten ze toen ook al volgens mij. Oftewel spreken we nu over een monopoly op kennis.
Voor mijn gevoel heeft het ene niets met het andere te maken.quote:Op maandag 28 september 2009 16:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan heb je nog erg veel te leren meid.
Wanneer heb jij trouwens een beter zelfvertrouwen? Het moment dat je je fit voelt? Of het moment dat je jezelf moe en/of ziek voelt?
Je hebt gelijk.. mee sleep effect, erg irritant soms.quote:Op maandag 28 september 2009 16:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Euhm je gaat nu zelf ook een andere weg in met je topic heKan intressant zijn voor een ander topic denk ik dan?
Als ze de kennis hadden, om zichzelf te genezen, dan leefden ze nogsteeds, deze kennis is onderdeel van het zelfvertrouwen. Daarom geef ik dat ook alleen maar aan om te zeggen dat het een beetje een raar voorbeeld is. Het is dan ook overduidelijk een situatie waarin de hoop is opgegeven en men toch niets meer te verliezen heeft. Dat noem ik namelijk geen goed zelfvertrouwen.quote:Op maandag 28 september 2009 16:19 schreef Dragorius het volgende:
[..]Ja hoor, mensen die terminaal zijn hadden niet genoeg zelfvertrouwen en daarom gaan ze dood.
Je komt toch zelf aan met de link gezondheid <-> zelfvertrouwen?
Dit had jij met droge ogen tegen mijn oom moeten zeggen, toen ie van de pijn niet meer wist wat boven/onder wasquote:Op maandag 28 september 2009 16:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als ze de kennis hadden, om zichzelf te genezen, dan leefden ze nogsteeds, deze kennis is onderdeel van het zelfvertrouwen. Daarom geef ik dat ook alleen maar aan om te zeggen dat het een beetje een raar voorbeeld is. Het is dan ook overduidelijk een situatie waarin de hoop is opgegeven en men toch niets meer te verliezen heeft. Dat noem ik namelijk geen goed zelfvertrouwen.
Ze hadden zichzelf bijvoorbeeld ook flink wat moeite kunnen besparen door er zelf een eind aan te maken op het moment dat ze niks meer konden. Dat zou mijns inziens wel een voorbeeld zelfvertrouwen zijn.
Bekend met TimeWave 0? Jogy heeft hier een topic over lopen, maar heeft in feite betrekking op dit onderwerp.quote:Op maandag 28 september 2009 16:26 schreef Dragorius het volgende:
On-topic > Is 2012 ook zo'n keypoint? Of een onderdeel van een keypoint? Is er een overzicht met nog te komen keypoints?
Die oom zou me groot gelijk gegeven hebben. In dezelfde situatie zou ik dat ook erg waarderen, ik ben niet zo van het betuttelen.quote:Op maandag 28 september 2009 16:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dit had jij met droge ogen tegen mijn oom moeten zeggen, toen ie van de pijn niet meer wist wat boven/onder was
On-topic > Is 2012 ook zo'n keypoint? Of een onderdeel van een keypoint? Is er een overzicht met nog te komen keypoints?
Maar het is volgens jou dus onmogelijk dat mensen die blaken van het zelfvertrouwen en waar het op elk vlak eigenlijk prima mee gaat opeens te horen krijgen dat ze kanker, aids of wat voor erge ziekte dan ook hebben ?quote:Op maandag 28 september 2009 16:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als ze de kennis hadden, om zichzelf te genezen, dan leefden ze nogsteeds, deze kennis is onderdeel van het zelfvertrouwen. Daarom geef ik dat ook alleen maar aan om te zeggen dat het een beetje een raar voorbeeld is. Het is dan ook overduidelijk een situatie waarin de hoop is opgegeven en men toch niets meer te verliezen heeft. Dat noem ik namelijk geen goed zelfvertrouwen.
Ze hadden zichzelf bijvoorbeeld ook flink wat moeite kunnen besparen door er zelf een eind aan te maken op het moment dat ze niks meer konden. Dat zou mijns inziens wel een voorbeeld zelfvertrouwen zijn.
Oftewel een raar voorbeeld zoals ik al zei. Ik praat dan ook niet graag over terminale patiënten eigenlijk.
Nou het enige waar ik keypoints in aantrof is de mayakalender.. althans de interpretatie van Calleman op de mayakalender. En dan kun je denken dat de toekomst vd mensheid al voorbestemd stond.quote:Op maandag 28 september 2009 16:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ach kom op man.... Hij was het met je eens geweest dat hij door zijn gebrek aan zelfvertrouwen terminaal is geraakt?quote:Op maandag 28 september 2009 16:28 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Die oom zou me groot gelijk gegeven hebben. In dezelfde situatie zou ik dat ook erg waarderen, ik ben niet zo van het betuttelen.
Keypoints!quote:Je hebt overigens gelijk. Ontopic.
psst, we waren weer ontopicquote:Op maandag 28 september 2009 16:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar het is volgens jou dus onmogelijk dat mensen die blaken van het zelfvertrouwen en waar het op elk vlak eigenlijk prima mee gaat opeens te horen krijgen dat ze kanker, aids of wat voor erge ziekte dan ook hebben ?
Er zijn er genoeg op te noemen hoor.
Ik zal er eens naar kijkenquote:Op maandag 28 september 2009 16:28 schreef Ticker het volgende:
[..]
Bekend met TimeWave 0? Jogy heeft hier een topic over lopen, maar heeft in feite betrekking op dit onderwerp.
Ook de threads van Dutch zijn relevant hieraan.
McKenna: psychonaut extraordinair. Miskend Genie.quote:Op maandag 28 september 2009 16:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik zal er eens naar kijkenThanks.
quote:Terence McKenna (who died April 2000) was a professional mushroom researcher, among other things, and in the course of his long first-hand study he experienced a visionary inspiration for a fascinating piece of software called Timewave Zero. I first read of it in his book The Archaic Revival: Speculations on Psychedelic Mushrooms, the Amazon, Virtual Reality, UFO's, Evolution, Shamanism, the Rebirth of the Goddess, and the End of History. Quite a mouthful, that: but when you've done as many mushrooms as Terence... Anyway, the official introduction to the original program from Dolphin Software (by Peter Meyer) describes it best:
This software illustrates Terence McKenna's theory of time, history and the end of history as first described in the book The Invisible Landscape by him and his brother Dennis, and more recently in his The Archaic Revival (HarperSanFrancisco, 1992). The theory of Timewave Zero was revealed to Terence by an alien intelligence following a bizarre, quasi-psychedelic experiment conducted in the Amazon jungle in Colombia in 1971. Inspired by this influence Terence was instructed in certain transformation of numbers derived from the King Wen sequence of I Ching hexagrams. This led eventually to a rigorous mathematical description of what Terence calls the timewave, which correlates time and history with the ebb and flow of novelty, which is intrinsic to the structure of time and hence of the temporal universe. A peculiarity of this correlation is that at a certain point a singularity is reached which is the end of history-or at least is a transition to a suprahistorical order in which our ordinary conceptions of our world will be radically transformed. The best current estimate for the date of this point is December 21, 2012 CE [common era], the winter solstice of that year and also the end of the current era in the Mayan calendar.
Dat was niet de insteek, over dingen als zelfgenezing door gedachtekracht denk ik dan ook niet na eigenlijk. Al willen sommige mensen hier anders doen geloven. Daarom zei ik ook dat er rustig gelezen moet worden.quote:Op maandag 28 september 2009 17:46 schreef Bastard het volgende:
Even opgeschoond voor de potentiele rel op handen. MC-> Het topic gaat over de toekomst die vast staat.. niet over zelfgenezing dmv gedachtekracht of wat dan ook je insteek was van het zijspoor.
De rest-> dus verder niet op ingaan..
Communicatie is dan ook ook een vak apart.quote:Op maandag 28 september 2009 17:49 schreef Bastard het volgende:
Precies, maar dan leg je het anders uit
quote:De verschillende tijdslijnen zijn onze hoop
Nostradamus geloofde in verschillende tijdslijnen met vele waarschijnlijkheden en mogelijke toekomsten. Hij kon die tijdslijnen werkelijk zien samenkomen in een knoop. Deze knoop was een centraal punt waar er een gebeurtenis of een persoonlijkheid was die tevoorschijn moest komen. Er was geen weg om dat te vermijden. De Antichrist is een van die knooppunten. Hij moest komen, dat was zijn bestemming. Hij was al voorspeld in Bijbelse tijden, dus was er geen kans om aan zijn komst te ontsnappen. Maar vanuit dit knooppunt zag Nostradamus meerdere wegen zich vertakken. Hij geloofde dat als de mens hier kennis van had, het hem zou helpen te zien welke tijdslijn naar zijn toekomst zou leiden. Dan zou hij mogelijk iets kunnen omkeren of veranderen voordat het te laat was. Bepaalde dingen waren dus onvermijdelijk, zoals de knooppunten, maar wat daarna gebeurde kon door de mens zelf gewijzigd worden door gebruik te maken van zijn vrije wil. Hij geloofde dat gedachtekracht een bijzonder krachtig middel was dat nooit ten volle is benut. Hij raadde ons aan te leren mediteren en te leren onze gedachten zo te richten dat een beeld veranderd kon worden. Hij zei hiervoor meditatie of gebed, alleen of in groepen, te gaan praktiseren. De gecombineerde gedachtekracht van groepen mensen is enorm. De kracht wordt niet alleen vermenigvuldigd, maar gekwadrateerd, zodat het wonderen kan verrichten. Dit was zijn reden om met de toekomst in gesprek te gaan en ons te waarschuwen, zodat we ons leven in eigen hand konden nemen voordat er geen terugkeer meer mogelijk zou zijn.
En, wat geloof jij ?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:28 schreef Trippii het volgende:
Even een kickje voor deze topic, aangezien in deze topic de datum 28/10/2011 meerdere keren genoemd is.
Vorige week toen ik thuis kwam van mijn werk hoorde ik iets op de tv bij het programma De Reunie in wat er in de volgende aflevering komt. Als het me goed herinner "Wie geloofd er dat er 28/10/2011 het einde voor de samenleving zoals wij die kennen is?". Die aflevering komt dus morgen avond als ik het goed heb. Ik hoorde het voorbij flitsen en ik ben zelf waarschijnlijk niet op tijd thuis, maar ik dacht ik meld het even.
Zijn er dan hier mensen die dat denken?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:14 schreef oompaloompa het volgende:
Iets dat ik me afvraag,
mensen die geloven dat het 2012 ophoudt, plan je daar ook omheen? Al je bezittingen verkopen en een wereldreis maken?
Stoppen met een studie omdat het toch geen zin heeft?
etc?
Dat vraagt hij zich dus afquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zijn er dan hier mensen die dat denken?
Men, wat moet je je dan lullig voelen als je daar zit en er gebeurt helemaal nada.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat vraagt hij zich dus af
Ik ken 1 iemand (weet niet meer waar/hoe) die daadwerkelijk van plan is rond 2010 alles te verkopen en in een blokhut ergens afgezonderd te gaan zitten.
Dat was anoniem en op een forum, als die persoon dat dus al doet zal er van openlijke schaamte enkel iets te merken zijn in zijn directe omgeving lijkt mequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Men, wat moet je je dan lullig voelen als je daar zit en er gebeurt helemaal nada.
Zou je je gezicht dan nog durven tonen aan al die mensen die al zeiden dat je niet spoorde ?
Dus je gaat er maar even vanuit dat deze jongen geen vrienden in het echie heeft?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat was anoniem en op een forum, als die persoon dat dus al doet zal er van openlijke schaamte enkel iets te merken zijn in zijn directe omgeving lijkt me
Lees mijn post eens goedquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je gaat er maar even vanuit dat deze jongen geen vrienden in het echie heeft?
Wat voor zin heeft een wereldreis als ook dat geen zin meer heeftquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:14 schreef oompaloompa het volgende:
Iets dat ik me afvraag,
mensen die geloven dat het 2012 ophoudt, plan je daar ook omheen? Al je bezittingen verkopen en een wereldreis maken?
Stoppen met een studie omdat het toch geen zin heeft?
etc?
Nou meestal wordt het dan geherintepreteerd in: " door ons geloof en onze standvastigheid hebben wij de ramp weten te voorkomen"quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Men, wat moet je je dan lullig voelen als je daar zit en er gebeurt helemaal nada.
Zou je je gezicht dan nog durven tonen aan al die mensen die al zeiden dat je niet spoorde ?
Daar stopte ik met lezen..quote:
huh?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Daar stopte ik met lezen..
Ik vraag me namelijk af of jij de vorige ramp-die niet kwam, maar waar de mensen voor in de bergen trokken, heb meegemaakt.
We zullen zien !quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:14 schreef jogy het volgende:
26 oktober is ook weer zo'n datum die overal naar voren springt op het moment.
Volgens de time monks is het de datum dat de economie het volgende niveau van ellende laat zien. Nu kan je zeggen wat je wil over die knakkers en ze hebben ook genoeg zaken fout of in ieder geval overdreven laten zien maar ze hebben wel de start van deze crisis goed voorspeld op de dag. 26 oktober is de volgende klap voor de economie. Ze vermoeden iig dat de dollar dan echt gaat sterven.
En met de timewave zero applicatie kan je ook zien dat er een dip zit in de lijn. ( lang verhaal maar opvallende wijzigingen in de lijn geeft aan dat het relatief meer kans heeft om een grootse verandering teweeg te brengen in de realisatie van de mens ofzo.)
Zie het witte stipje.
[ afbeelding ]
http://www.timewave2012.com/
Is dit een feitelijk uitspraak?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
huh?
Ik zeg gewoon wat er meestal gebeurt. Wil best wat bronnen leveren of zo maar snap ten eerste je reactie niet, noch waarom je zou stoppen met lezen van een feitelijke uitspraak waar geen valentie aan vast geknoopt zit?
quote:Nou meestal wordt het dan geherintepreteerd in: " door ons geloof en onze standvastigheid hebben wij de ramp weten te voorkomen"
Er zijn sektes die massaal suicide pleegden uit angst voor een datum/event, dat nooit heeft plaatsgevondenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Daar stopte ik met lezen..
Ik vraag me namelijk af of jij de vorige ramp-die niet kwam, maar waar de mensen voor in de bergen trokken, heb meegemaakt.
Boh, we mogen ze wel dankbaar zijn, gek !quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:28 schreef oompaloompa het volgende:
4:45 A.M. Another message by automatic writing is sent to Keech. It states, in effect, that the God of Earth has decided to spare the planet from destruction. The cataclysm has been called off: "The little group, sitting all night long, had spread so much light that God had saved the world from destruction."
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Dragorius het volgende:
Al die afwijkende data ... verwarrend.
Na een groot meta-onderzoek waarin ik de resultaten van andere onderzoeken combineer ben ik tot de volgende conclusie gekomen :quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Dragorius het volgende:
Al die afwijkende data ... verwarrend.
Ja. Ik vind dit soort denken eigenlijk heel erg fascinerend. Het is ook de basis voor het Messiaanse denken zoals het in het Christendomen Jodendom voorkomt. Waar komt toch die drang vandaan dat dingen rigoreus veranderen? Hoe kan zo'n collectieve ontevredenheid over de status quo ontstaan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou meestal wordt het dan geherintepreteerd in: " door ons geloof en onze standvastigheid hebben wij de ramp weten te voorkomen"
Het is een vorm van cognitieve dissonantie. Vergeet niet, dit zijn mensen die hun familiebanden hebben verbroken & heel hun hebben en houwen opgegeven hebben voor het idee dat er iets gaat gebeuren. Het leven van die mensen heeft dag en nacht in het teken gestaan van het grote idee. Als het dan in een keer niet uit komt zijn er twee opties, óf je hele leven van de afgelopen jaren was een farce en je bent alles kwijt als gevolg van je eigen naïviteit, of je gelooft de man/vrouw die je al jaren hebt geloofd, dat je de wereld hebt gered.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Ik vind dit soort denken eigenlijk heel erg fascinerend. Het is ook de basis voor het Messiaanse denken zoals het in het Christendomen Jodendom voorkomt. Waar komt toch die drang vandaan dat dingen rigoreus veranderen? Hoe kan zo'n collectieve ontevredenheid over de status quo ontstaan?
In het geval van het Jodendom bijvoorbeeld is het goed te verklaren; Jezus kwam ten tijde van de Romeinse bezetting, en na elke ramp zag je weer een golf van messiaspretendenten (bijvoorbeeld het Spaanse verdrijvingsedict in 1492). Christenen wachten nog steeds op de terugkeer van Christus; Paulus sprak al over een zeer spoedige terugkeer, maar die bleef uit. En toch blijven mensen wachten en hopen.
Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dat dat hele 2012-gebeuren stilletjes voorbij gaat, dat voor de zoveelste keer blijkt dat de mens een te spectaculair en fantasievol wereldbeeld heeft, en dat het wachten is op de volgende interpretatie (waarschijnlijk ook weer uit "oeroude geschriften" oid) om onszelf massaal voor de gek te houden. En dat levert dan natuurlijk ook weer de nodige topics hier op![]()
Rare beestjes zijn wij mensen eigenlijk![]()
Als dat besef ooit komt, dan kunnen we ons misschien weer es wat meer richten op het aardse en datgene wat wel belangrijk is.Lijkt me een stuk gezonder dan je ingraven in een wereldje die telkens weer "op het punt staat helemaal te veranderen".
Heb er maar ff een topic over geopend in F&Lquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is een vorm van cognitieve dissonantie. Vergeet niet, dit zijn mensen die hun familiebanden hebben verbroken & heel hun hebben en houwen opgegeven hebben voor het idee dat er iets gaat gebeuren. Het leven van die mensen heeft dag en nacht in het teken gestaan van het grote idee. Als het dan in een keer niet uit komt zijn er twee opties, óf je hele leven van de afgelopen jaren was een farce en je bent alles kwijt als gevolg van je eigen naïviteit, of je gelooft de man/vrouw die je al jaren hebt geloofd, dat je de wereld hebt gered.
Als je het zo bekijkt is het misschien een stukje minder vreemd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |