abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73119146
De Mayaanse kalender eindigt ergens in 2012.

Dat betekend niet dat er dan wereldwijd een enorme ramp van ongekende omvang te gebeuren staat, het betekend alleen dat het Mayaanse mensje dat die kalender gemaakt heeft niet verder gekomen is dan die datum.

Denken en nadenken zijn mooie zaken, maar je kunt jezelf ook een psychose in filosiferen.
pi_73121691
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:47 schreef Summers het volgende:
Je bent in tru waar zaken NIET wetenschappelijk zijn bewezen , waar mensen denken en ervaren over de grens , hoe zinnig is het om de hele tijd bewijs te roepen en te eisen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_73121872
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 08:04 schreef DrDarwin het volgende:
De Mayaanse kalender eindigt ergens in 2012.

Dat betekend niet dat er dan wereldwijd een enorme ramp van ongekende omvang te gebeuren staat, het betekend alleen dat het Mayaanse mensje dat die kalender gemaakt heeft niet verder gekomen is dan die datum.

Denken en nadenken zijn mooie zaken, maar je kunt jezelf ook een psychose in filosiferen.
Je vergeet alleen dat er van dat moment in 2012 bewezen is door astronomen dat ons zonnestelsel dan het dichtst mogelijk bij het centrum van onze melkweg staat. De planeten staan dan ook in 1 lijn. Dit gebeurt dan ook eens in de ongeveer 26000 jaar. Het feit dat de Maya's dat wisten is geniaal.

Daarbij denk ik dat je eerder in een psychose terecht komt als je krampachtig alles wat een betekenis heeft die verder dan 2 seconden lezen/denken van je af ligt probeert te ontwijken. Het leven is wat lastiger dan dat volgens mij.

Ik denk dan ook dat er iets gaat gebeuren in 2012. Echter is er nauwelijks te voorspellen wat.
quote:
Maya Cosmogenesis 2012 is all about the re-constructing of the lost paradigm of galactic cosmology with the alignment of the solstice meridian. Jenkins can be recognized as the first independent researcher to show that the Maya were interested in the conjunction of the sun and the galactic center; the true basis for the Maya galactic cosmology which leads us all to the "Fifth World Age".

Perhaps the most difficult concept to fathom is the precessional cycle of 26,000 years determined by the axis of the Earth inscribing a great circular arc in the heavens know as the 26,000 year precession. The final analysis of the Maya Cosmogenesis 2012 shows how the rising sun on December 21st, 2012 will align itself directly with the center of the galaxy. This wobbling of Earth's axis changes our orientation to galactic center and this opens the way for the beginning of a new world age, a re-birth into an entirely new participation in the greater whole. This 2012 solar galactic alignment offers all of humanity the opportunity to assimilate the complete understanding of returning to galactic center. It will augur the complete understanding of the ascent and decent of our higher minds and spiritual understanding.
Dit geloofden de Maya zelf. Misschien dat we dan ineens verder durven denken dan onze neus lang is en we dus bewust worden van wat er aan de hand is.

Oftewel wat Ticker zegt in zijn topic is dat onderzoek onderdeel is van het leven, en dat je het leven misschien iets beter begrijpt als je hiermee bezig gaat in plaats van dat je alles beoordeelt. Als je dood bent, kun je nog genoeg beoordelen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:49:25 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73122575
Zo, bladzijde of 3 verwijderd van dit topic.
- Ga niet lopen zanikken dat het onzin is door te vragen naar bewijs, het topic hoeft niet gekaapt te worden in de naam van de wetenschap, anders stond het wel in het wetenschapsforum
- Getroll en geklier onderling is afgelopen
- Als je niet respectvol kan of wil reageren, moven naar een volgend topic.
Hierna ga ik wel notes zetten
The truth was in here.
pi_73123070
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:55 schreef Ticker het volgende:
Ik probeer de punten te controleren op feiten en mochten de feiten niet te verifiëren zijn maar past deze wel in de puzzel.. proberen we hem erbij te plakken.
Oftewel je zoekt zo veel mogelijk informatie die een voorspelling over 2012 doet en zegt vervolgens dat het wel waar moet zijn omdat er zo veel 'bewijs' is.

Wat bedoel je trouwens precies met de toekomst staat al vast, en welkom in het nieuwe tijdperk. Je verhaal komt erg onsamenhangend over.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 13:44:40 #31
230491 Zith
pls tip
pi_73123945
ik geloof in je gevoelens ticker!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:45:36 #32
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73123969
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:29 schreef showmelove het volgende:

[..]

Hetgeen waarin ik geïnteresseerd ben, is hoe jij je mening en algemene visie dan hebt gevormd, blijkbaar op basis van feiten. Aangezien feiten tastbare, aantoonbare zaken zijn en jij deze blijkbaar hebt gebruikt om je visie te vormen, zou ik deze feiten graag van je opgesomd zien.
Misschien ben ik het daarna wel met je eens

Nu vraag ik je dus toch om even specifiek uit te leggen hoe 'alles' zit. Probeer het althans zou ik zeggen, je opent dit topic niet voor niks lijkt me. Je bent erg globaal in je bewoordingen, maar het zou dit topic sieren als je terzake komt. Of eerlijk zegt dat je het ook allemaal niet weet

Of komt het neer op: "In 2012 gaan we d'r allemaal aan " ?
Ik snap die constant misvattingen over dat, 2012 de eindtijd is, niet. Heb je dat uit die nieuwe 2012 film of heb je misschien ergens wat gelezen? Je bent er dus wel een beetje in verdiept begrijp ik?

Helemaal als je de OP leest merk je op dat ik het heb over een collectief bewustzijn, dat veranderd. Volgens diverse theoriën is het omkeerpunt dus aan het einde van 2012.
Besef wel dat we dus tientallen duizenden jaren naar dat punt toe hebben geleefd, en dat we niet binnen 1 of 2 weken massaal veranderd zijn.Dat gaat niet lukken.
Zoals je ook vanacht hebt gemerkt zijn er gewoon te veel mensen die dwangmatig tegen zulke veranderingen zijn. Je moet het meer zien als een verandering die bestemd is voor het nageslacht, ofwel de toekomst van de planeet.
Een cycles verandering is op dit moment ook niet wetenschappelijk te onderbouwen omdat wij volgens de huidige wetenschap bijvoorbeeld nog maar enkele duizenden jaren in de staat zijn om 'normaal' te denken en steden te stichten. Daarintegen.. Slaan we er oude bronnen op na, dus de 'mythes en sages' (tja.. zo noemen wij het tegenwoordig, die culturen zelf noemde het hun geschiedenis, maargoed) van deze culturen brengt dat ons bij het verhaal van cyclessen. Volgens deze culturen hebben wij mensen zich al sinds heugenis in groepen en steden gesticht. Het probleem waarom we hier niets van zien is eigenlijk simpel, de grootste catastrofe kunnen we vast stellen rond 10.000 v.c. toen het einde van de ijstijd in zicht kwam. En dat is ook wat er gesteld wordt, de meest bekende vorm hiervan is Noach die werd gewaarschuwd en zich in een boot stalde om zo te kunnen overleven. Is er enig bewijs van zo'n vloed dan?

Ok.. feiten, daar ging het over.
Om te beginnen, de plekken waar we op dit moment op leven, zijn hoger gelegen gebieden, in vergelijking tot de laatste ijs tijd.
quote:
For instance, during the depths of the last ice age 18,000 years ago when hundreds of thousands of cubic miles of ice were stacked up on the continents as glaciers, sea level was 120 m (390 ft) lower, locations that today support coral reefs were left high and dry, and coastlines were miles farther basinward from the present-day coastline.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_age

Je praat dus over een verschil van wel 120 meter als je kijkt naar het begin, van het einde van de ijstijd En het einde van de ijstijd zelf is weer geschat op 10.000 V.C. En 10.000 v.c. is echt peanuts als je het bekijkt in evolutie termen, wij mensen zijn niets veranderd sinds toen.
Enkele duizenden jaren erna beginnen de eerste symptonen van geordend leven en agricultuur op te bloeien.. er is dus weer rust voor de bevolking van de planeet en zij die voor lange tijd in de bergen hebben geleefd kunnen weer naar beneden, maar zijn wel kwijt wat ze in duizenden jaren hebben opgebouwd.
Wij in Nederland... wonen aan de zee, tevens nog eens 2 meter on het water niveau, maargoed..
Als je dus bedenkt dat wij nu in de ijstijd zouden leven, en het water niveau wel tot 120 meter kan stijgen... dan is compleet Nederland weg, niets meer van over.
Alle kustlijnen over de gehele wereld, zijn dus plekken die ver land inwaart waren, duizenden jaren geleden.

Als je dus alleen dit kleine beetje informatie al mee neemt in het idee dat wat deze mensen hebben opgeschreven en doorgegeven aan hun nageslacht, mogen we in mijn ogen wel iets meer respect hebben voor wat zij ons vertellen. Dat wij vervolgens vele metaforen en culturele eigenschappen niet begrijpen en dit inpakken in een pakket genaamd 'mythe' is een groot verlies voor ons Westerlingen.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat zo'n drastische verandering van het klimaat verwoord is als 'de gehele wereld die onder water komt te staan'.
Beter nog, de verhalen over deze gebeurtenissen, zoals Noach in de bijbel, zijn vertellingen van oudere verhalen, dus het opnieuw aandikken van dit verhaal, door me name de kerk, is een verlies van feiten gemixed met geloof en bangmakerij.

En zo is het met eigenlijk alles wat ik in de OP aanhaal. Ik ga er nog op verder maar ik denk dat de basis al is gelegd.
To be conti...
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73124096
Omdat de Maya-kalender hier nogal veel vernoemd wordt, zou ik een lezing van Ian Xell Lungold willen aanraden die een poging doet om de kalender te ontleden en uit te leggen, vooral verderwerkend op het werk van C.J. Calleman, die een verband zag tussen de kalender en het bouwen van hun pyramides met 9 trappen. Calleman sprak dan ook van de 9 fases van de evolutie van ons bewustzijn.
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar comes North
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:53:45 #34
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73124155
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:51 schreef UncleScorp het volgende:
Omdat de Maya-kalender hier nogal veel vernoemd wordt, zou ik een lezing van Ian Xell Lungold willen aanraden die een poging doet om de kalender te ontleden en uit te leggen, vooral verderwerkend op het werk van C.J. Calleman, die een verband zag tussen de kalender en het bouwen van hun pyramides met 9 trappen. Calleman sprak dan ook van de 9 fases van de evolutie van ons bewustzijn.
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar comes North
Ik persoonlijk bekijk zulke video's met plezier, maar zoals ik merk doen de meeste dat niet.
Misschien dat je wat extracten(tekst vorm) van de lezing of zijn theorie kunt vinden, om zijn punten wat meer naar voren te brengen zodat de kennis en de feiten van de kalender wat meer naar voren gebracht kan worden?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73124229
Zoals je zelf al zegt is dit hele doemscenario gebaseerd op je gevoel. Angstgevoel, of misschien de wens van de gedachte over je persoonlijke ontevredenheid van de wereld waarin je nu leeft.

Ik blijf bij het idee dat de Maya kalender niks meer is als onze kalender. De onze eindigt elk jaar op 31 december en heeft er 365 dagen voor nodig. Daarna begint het weer opnieuw.
De Maya kalender is precies hetzelfde maar die neemt er iets langer de tijd voor.

Alle kalenders zijn gebaseerd op onze sterrenhemel. Enkel neemt elke kalender weer zijn eigen versie van welke sterren er gebruikt worden. (zon, maan, sterrebeelden, precessie cyclus etc.). Feit blijft dat het allemaal ronddraaiende cyclussen zijn die telkens opnieuw beginnen. Bedoeld om besef te geven van tijd om voordelen van oogsten, aanbidden van Goden etc. weer te geven.

Die van de Maya's is niets anders. Helaas geeft internet daar een andere draai aan en is het een eigen leven gaan leiden.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:59:06 #36
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73124285
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:56 schreef Matteüs het volgende:
Zoals je zelf al zegt is dit hele doemscenario gebaseerd op je gevoel. Angstgevoel, of misschien de wens van de gedachte over je persoonlijke ontevredenheid van de wereld waarin je nu leeft.

Ik blijf bij het idee dat de Maya kalender niks meer is als onze kalender. De onze eindigt elk jaar op 31 december en heeft er 365 dagen voor nodig. Daarna begint het weer opnieuw.
De Maya kalender is precies hetzelfde maar die neemt er iets langer de tijd voor.

Alle kalenders zijn gebaseerd op onze sterrenhemel. Enkel neemt elke kalender weer zijn eigen versie van welke sterren er gebruikt worden. (zon, maan, sterrebeelden, precessie cyclus etc.). Feit blijft dat het allemaal ronddraaiende cyclussen zijn die telkens opnieuw beginnen. Bedoeld om besef te geven van tijd om voordelen van oogsten, aanbidden van Goden etc. weer te geven.

Die van de Maya's is niets anders. Helaas geeft internet daar een andere draai aan en is het een eigen leven gaan leiden.
Hoe kom je hierbij?
Heb je hier een bron voor?

Je zou kunnen proberen die video van UnceScorp eens te bekijken, daarin wordt duidelijk dat de kalender significant anders is dan jij nu oppert.
pi_73124444
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:59 schreef Ticker het volgende:

Je zou kunnen proberen die video van UnceScorp eens te bekijken, daarin wordt duidelijk dat de kalender significant anders is dan jij nu oppert.
Er zijn zoveel wazige theorieën over die Maya kalender. Waarom pik je enkel deze eruit?
Maar ik ga hem wel even kijken. Altijd leuk dat soort docu's.
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:13:54 #38
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73124602
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:05 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Er zijn zoveel wazige theorieën over die Maya kalender. Waarom pik je enkel deze eruit?
Maar ik ga hem wel even kijken. Altijd leuk dat soort docu's.
Maar hier ga je dus eigenlijk al.
Jij persoonlijk kon door de bomen het bos niet meer zien.. maar wat voor sites bezoek je om je in te lichten?
Wat voor boeken lees je erover? Er zijn namelijk niet zoveel theorien dat is de grootste grap.
Wat er wel is, is dat iedereen 2012 aanhaalt als datum, dus de verwarring dat dit allemaal maya kalender voorspellingen zijn is iets wat men zelf er vaak bij haalt.
Ik kan bijvoorbeel Sitchin opnoemen die in 2012 oppert dat er een planeet langs de onze zou komen en dat dit het einde van de mensheid betekent.
Dat is dus dezelfde datum, en het woordje 'einde mensheid' en zodoende zien mensen door de bomen het bos niet meer.

Als je even logisch nadenkt kan een bevolking maar 1 keer een uitspraak doen. Dat er vervolgens een groep mensen is die wat anders vermelden is eigenlijk treurig en verziekt de bron.
Een goede plek om te beginnen met de feiten is op grenswetenschap. Zij hebben een speciaal 2012 sectie gemaakt en ik denk dat de volgende wel het belangrijkste is:

Wat zeiden de Maya’s eigenlijk?
quote:
Astronomie en tijd in de Maya wereld.
De Maya’s maten de tijd met uiterste precisie en gebruikten voor dat doel een zeer accurate kalender. De auteur en onderzoeker Jeroen Barhorst < http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/211/28/ > schreef over deze kalender het volgende; “De Mayakalender is door de NASA doorberekend met als conclusie dat zij op een onverklaarbare wijze tot de nauwkeurigste kalenders ter wereld behoort. De kalender heeft een cyclisch karakter, waarbij de diverse tijdscycli uit de natuur en de kosmos voortkomen en dus in harmonie zijn met de cycli der scheppende krachten en energieën”. Wie meer wil weten over de werking en achtergrond van het kalendersysteem verwijs ik naar de heldere uitleg van Jurgen Deleye op deze pagina.
Ook deze is belangrijk:
quote:
De Aarde komt namelijk in een soort spiraal in de kosmos terecht, vergelijkbaar met een tornado of draaikolk. Als we uit die spiraal komen is de 'bevalling' over en komen we in de nieuwe atmosfeer, de nieuwe Zon, aldus Zwervende Wolf.
Overigens wil ik hier zelf even aan toevoegen dat in het boek van John Major Jenkins, het einde van de Mayakalender in 2012, Mayakosmogenesis ook wordt gesproken over de 'bevalling van een nieuw tijdperk'. Hier heeft de bevalling betrekking op de weg die de 21-december zon in 2012 aflegt door 'het geboortekanaal van de melkweg', de weg die door het middelste donkere gedeelte van de melkweg loopt gezien vanaf de Aarde. Dit gebeurt slechts een keer op die manier in een complete precessiecyclus van bijna 26.000 jaar, vrij zeldzaam dus
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 14:16:11 #39
230491 Zith
pls tip
pi_73124659
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:59 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?
Heb je hier een bron voor?
Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we dingen niet meer hoefden te bewijzen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:19:14 #40
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73124720
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we dingen niet meer hoefden te bewijzen?
Bewijzen en wetenschappelijk onderbouw is niet de bedoeling inderdaad, maar als men iets kan staven is het altijd welkom, dat is wat ik probeer.

Maar ik merk in zijn geval op dat er veel verhalen door elkaar gaan, dus ben eigenlijk benieuwd of hij een specifiek iets heeft gelezen.
pi_73125969
Interessant topic.
Zit nu wel bewust na te denken over het begrip 'tijd'.
Denk dat we toch naar de natuur moeten kijken, de zon, de seizoenen.

Over 2012, tja, dat zegt me niet veel.
Ik heb zelf het idee dat alles altijd in beweging is, panta rhei, zoals Heraclitus dat zei.
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 16:30:15 #42
230491 Zith
pls tip
pi_73127354
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
Interessant topic.
Zit nu wel bewust na te denken over het begrip 'tijd'.
Denk dat we toch naar de natuur moeten kijken, de zon, de seizoenen.

Over 2012, tja, dat zegt me niet veel.
Ik heb zelf het idee dat alles altijd in beweging is, panta rhei, zoals Heraclitus dat zei.
Ja de zon, de seizoenen inderdaad
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:25:05 #43
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73131519
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:30 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja de zon, de seizoenen inderdaad
Maar het is niet alleen de telling van de gregoriaanse kalender die er toe doet.
Er zijn dingen waar schijnbaar niet naar gekeken wordt, terwijl we de kennis in huis hebben omdat, bijvoorbeeld de maya's er al waarde aan hechtte.
De aarde doet er 365,25 dagen over om weer op zijn punt te staan waar hij begon voordat de omwenteling om de zon begon.
Maar dan betrekken we alles naar de aarde toe.
De zon zelf maakt ook een baan in ons heelal, en deze is minstens zo krachtig en merkbaar. Het probleem is alleen dat de 365,25 dagen erg makkelijk in een mensen leven te zijn overzien. Ofwel we zien de natuur-krachten in de vorm van jaargetijden. Winter, Lente, Herfst en Zomer.
In de zomer zijn we veelal wat vrolijker dan de rest van het jaar. Rond kerst, in de winter dus, zorgen de vele factoren ervoor dat een mens zich wat depressief kan voelen. Veel mensen die rond die tijd ook zelfmoord plegen.

Als we de culturen mogen geloven waarvan wij weten dat zij zichzelf tot de nakomelingen zagen van een cultuur afkomstig uit een tijd waarin de aarde door catastrofes is geraakt, komen we bij de maya's en die van die van India, tot dezelfde conclussie.

Later meer over de Maya's, hier een stuk uit culturen van India:
quote:
Cosmological time in the classical texts of Hinduism is measured in units ranging from the infinitesimally short (the "particle" or atom of time called the truti, the "moment" or kshana, and the "eye blink" or nimesha) to the unimaginably long (the life span of the god Brahma, reckoned at 4,320,000,000 human years, according to one method of calculation). Within this framework are large units of time called the "eons" or yuga s (which further combined into even greater periods called "great eons" or mahayuga s). The first of these is the "Golden Age" or krita-yuga, which lasts for about 4,000 divine years (each divine year is the equivalent of 360 human years), a period of happiness and great virtue. The next two eons, the treta and dvapara, are both shorter (3,000 and 2,000 divine years, respectively) and increasingly worse as all things, including life spans and the human's capacity for spirituality, decrease. The process culminates in the last and "dark" or kali yuga, which is identified always in these texts as the present age of utter degeneration. At the end of this final eon (which lasts 1,000 divine years), the world will end in a cataclysmic apocalypse. After a period of dormancy, the universe will be recreated and the process will begin again … endlessly.

In mythological terms, the cycle is said to involve the fall from a Golden Age of happiness and righteousness. Such a fall is sometimes attributed to the arising of greed and desire, which, together with hatred and ignorance, form the fundamental roots of negative karma, which keeps souls entrapped, and constantly circling in samsara. But it is, according to some theories, the simple "power of time" itself that results in the fall from grace in the "Golden Age":

In the beginning, people lived in perfect happiness, without class distinctions or property; all their needs were supplied by magic wishing-trees. Then because of the great power of time and the changes it wrought upon them, they were overcome by passion and greed. It was from the influence of time, and no other cause, that their perfection vanished. Because of their greed, the wishing-trees disappeared; the people suffered from heat and cold, built houses and wore clothes. (Vayu Purana 1.8.77)

The cyclical nature of time entails not just an inevitable degeneration of time, with the resulting decrepitude of moral sensibility and the increase in evil and suffering; it also implies an equally inevitable return to the Golden Age as the wheel of time turns once again. The righteous will survive as the seeds for a new and better cosmic era:

In the Kali Age, men will be afflicted by old age, disease, and hunger and from sorrow there will arise depression, indifference, deep thought, enlightenment, and virtuous behavior. Then the Age will change, deluding their minds like a dream, by the force of fate, and when the Golden Age begins, those left over from the Kali Age will be the progenitors of the Golden Age. All four classes will survive as a seed, together with those born in the Golden Age, and the seven sages will teach them all dharma. Thus there is eternal continuity from Age to Age. (Linga Purana 1.40.72–83)

It is here the simple "force of fate" that impels the ever-changing world of samsara, characterized by an "eternal continuity" that links the circle of time. Evil and suffering are, from this point of view, the inexorable consequences of the eternal processes that guide the phenomenal universe.
http://science.jrank.org/pages/8120/Time-India.html
pi_73132255
Mijn verjaardag:
http://www.13moon.com/day%20out%20of%20time%20-%20wpmlink.htm
quote:
A day of reverence and respect for all life, a dedication to the beauty of eternal time, and an outreach of cultural and community exchange and education relative to the concept of natural time. In short, it¹s a day to recognize unity and encourage awareness of the importance of our eternal time.
Volgens de maya had de kalender 364 dagen en was er 1 dag die erbuiten viel. Een dag dat de tijd stilstond en die werd toegewijd aan mediteren en dus rust. Ben helaas dan ook nog niet veel verder gekomen dan wat korte informatie hierover. Ze noemen deze kalender ook de 13 manen/28 dagen kalender.
quote:
The 13 Moon Calendar is a Solar, Lunar, Galactic calendar that measures time from a 4th dimensional quantitative and qualitative perspective, revealing the synchronic and cyclical nature of time. The 13 Moon calendar is comprised of thirteen 28 day months, just as there are 13 lunations in a solar year.

The Gregorian Calendar is a political calendar of taxation and war derived from Babylonian timekeeping, and instated by the Vatican as a correction to the Julian calendar, which failed to account adequately for the solar year. The Gregorian too, fails to equal the mathematical superiority of the Mayan timekeepers in regards to its accuracy, but even worse, it regards time as linear like it¹s predecessor. Its measure is based on the 12:60 ratio, which measures time as space and eliminates the integration of the 13 moons with the solar year. What seems a harmless oversight, in fact has a tremendous effect on the consciousness of humanity. Operating in an irregular and uneven shuffle of months, with no recognition of the symbols from which it is derived, time can only be viewed as limited.
http://www.crystalinks.com/dayoutoftime.html

http://www.crystalinks.com/mayancalendar.html

[ Bericht 10% gewijzigd door mediaconsument op 26-09-2009 19:57:22 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73135335
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:50 schreef mediaconsument het volgende:
Volgens de maya had de kalender 364 dagen en was er 1 dag die erbuiten viel. Een dag dat de tijd stilstond en die werd toegewijd aan mediteren en dus rust. Ben helaas dan ook nog niet veel verder gekomen dan wat korte informatie hierover. Ze noemen deze kalender ook de 13 manen/28 dagen kalender.
Maya's hadden 2 kalenders : de Tzolkin (260 dagen) en de Tun (360). Jij verwijst wss naar HAAB kalender van de Azteken ...
quote:
The Tun calendar doesn’t get talked about very much. It hasn’t yet been talked about very much by the archeologists. When they talked about the Mayan Calendar, they were talking about the Aztec, they were talking about the HAAB calendar; it’s the one that they understood. This calendar was used for one purpose and one purpose only: taxes. It was the bookkeeping calendar of the Maya. They were an agrarian society and when did they pay their taxes? When the crops came in. So this calendar (HAAB) was used by the city/state for administration purposes. These two calendars (Tzolkin and Tun): this one (Tzolkin) was celebrated every day by every person and the Tun was known as the divine or prophetic calendar of the Maya. Have you heard about the Mayan prophecies and how phenomenally accurate they are and have been? This Tun calendar is where those prophecies were generated. It is a 360-day calendar.
quote:
The Maya divided each day into 13 hours, not 24 hours. 13 hours. And then they divided those 13 hours, notice 13 intentions, into what we would call minutes, and then they divided those 13 minutes into what we would call seconds and then they divided those 13 seconds by 13 and 13 to where every single moment was individually divided by 13 infinitely. That was their understanding. This was very central to the Mayan’s understanding.
Note there are no planets or moons going around our sun every 260 days. There are no planets or moons going around every 360 days either. Although I guess it is a coincidence that every planet and every galaxy throughout the whole universe, all of them spin in 360 degrees. Our calendar only has to do with our speck of mud, going around this little speck of light we call the sun in a sea of a hundred billion stars, in this one galaxy out of a hundred billion galaxies in the Universe. So how big is our calendar? Our calendar is completely insignificant. On the other hand, these guys (the Mayans) were looking at something a lot bigger.
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels )

Zeker es de tijd voor nemen Mediaconsument !
3 uur boordevol interessante informatie over het verloop van evolutie sinds 16,4 miljard jaar geleden (BigBang) tot en met 28/10/2011. Verklaart tevens waarom zowel tijd aka evolutie steeds maar versnellen.

Time doesn't speed up but creation does ...
Er gebeurt meer en meer in minder en minder tijd. En dat gaat nog blijven versnellen.
Momenteel zitten we in de Galactisch BewustzijnsCyclus (gestart 5/1/1999). Elke cyclus wordt opgedeeld in 7 dagen en 6 nachten, die elk momenteel 360 dagen tellen. Op 10/2/2011 start de Universele Bewustzijnscyclus waarin de dagen en nachten slechts 20 dagen zullen tellen.
Deze cycli bedroegen in het verleden tot duizenden jaren waarin evolutie vooruitging, onvoorstelbaar welk een effect die laatste cyclus op ons zal hebben ... "We will all be going out of our minds"

Spijtig genoeg probeert hij op het einde van de lezing concrete voorspellingen te doen die totnutoe niet uitgekomen zijn, nochtans maakt het de materie niet oninteressanter ...
pi_73135938
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Maya's hadden 2 kalenders : de Tzolkin (260 dagen) en de Tun (360). Jij verwijst wss naar HAAB kalender van de Azteken ...
[..]

[..]

Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels )

Zeker es de tijd voor nemen Mediaconsument !
3 uur boordevol interessante informatie over het verloop van evolutie sinds 16,4 miljard jaar geleden (BigBang) tot en met 28/10/2011. Verklaart tevens waarom zowel tijd aka evolutie steeds maar versnellen.

Time doesn't speed up but creation does ...
Er gebeurt meer en meer in minder en minder tijd. En dat gaat nog blijven versnellen.
Momenteel zitten we in de Galactisch BewustzijnsCyclus (gestart 5/1/1999). Elke cyclus wordt opgedeeld in 7 dagen en 6 nachten, die elk momenteel 360 dagen tellen. Op 10/2/2011 start de Universele Bewustzijnscyclus waarin de dagen en nachten slechts 20 dagen zullen tellen.
Deze cycli bedroegen in het verleden tot duizenden jaren waarin evolutie vooruitging, onvoorstelbaar welk een effect die laatste cyclus op ons zal hebben ... "We will all be going out of our minds"

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Spijtig genoeg probeert hij op het einde van de lezing concrete voorspellingen te doen die totnutoe niet uitgekomen zijn, nochtans maakt het de materie niet oninteressanter ...
Ik zal er zeker een keer de moeite voor nemen. Het is vrij veel informatie om een goed beeld te krijgen over dit geheel. Weet jij toevallig of Xungold iets zegt over the day out of time? Het komt nu namelijk op mij over als de jaarlijkse rustdag mbt. landbouw.

Dat moment dat de landbouw begonnen is schijnt ook speciaal geweest te zijn. Dit moet ook in de lange kalender naar voren komen volgens mij. Grappig is ook dat waarschijnlijk de nubians hiermee begonnen waren in afrika. De echte n00bs dus.
pi_73136018
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat er van dat moment in 2012 bewezen is door astronomen dat ons zonnestelsel dan het dichtst mogelijk bij het centrum van onze melkweg staat. De planeten staan dan ook in 1 lijn. Dit gebeurt dan ook eens in de ongeveer 26000 jaar. Het feit dat de Maya's dat wisten is geniaal.

Daarbij denk ik dat je eerder in een psychose terecht komt als je krampachtig alles wat een betekenis heeft die verder dan 2 seconden lezen/denken van je af ligt probeert te ontwijken. Het leven is wat lastiger dan dat volgens mij.

Ik denk dan ook dat er iets gaat gebeuren in 2012. Echter is er nauwelijks te voorspellen wat.
Op 1 januari 2013 zullen we verder zien.
Dat er iets gaat gebeuren in 2012 staat wel vast, er gebeurt elk jaar wel iets.
I'm not only a sceptic, i think it's a load of rubbish.
pi_73136451
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:19 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Op 1 januari 2013 zullen we verder zien.
Dat er iets gaat gebeuren in 2012 staat wel vast, er gebeurt elk jaar wel iets.
I'm not only a sceptic, i think it's a load of rubbish.
Dat denk ik ook. Kan er absoluut niet in geloven, vind het allemaal zo vergezocht.
pi_73136489
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Kan er absoluut niet in geloven, vind het allemaal zo vergezocht.
Wat is er zo ver gezocht dan?
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 22:47:54 #50
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73136513
Volgens de maya kalender breekt er alleen een nieuw tijdperk aan. Er zijn in de maya-cultuur ook referenties naar gebeurtenissen die in die tijd zouden gaan gebeuren en dat zou onmogelijk zijn als in dat jaar de wereld zou vergaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')