Hier dan nog even de terugkoppeling van afgelopen weekend.quote:
Is het eigenlijk wel slim om zo'n initiatie te ondergaan als je ziek bent? Ziek zijn werkt immers als blokkade mbt. deze energie.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:09 schreef Niesl het volgende:
[..]
Hier dan nog even de terugkoppeling van afgelopen weekend.
Op zondag was het tweede deel van de Reiki 1 initiatie. Het begon met een uitgebreide ontspanningsoefening, waarna de initiatie plaatsvond. Het was bijzonder om te ervaren. Ik voelde mijzelf heel groot worden en de gehele kamer vullen. Daarna voelde ik heel veel energie door mijn lichaam stromen en werd alles wit voor mijn ogen (ogen waren gesloten).
Hierna heb ik geleerd mijzelf te behandelen. Ik voelde de energie flink stromen. Daarna heb ik iemand anders behandeld. Dit was ook leuk om te doen. Zowel ik, als de ander hadden er een positief gevoel bij!
Ondertussen heb ik mijzelf al enkele zelfbehandelingen gegeven. Erg prettig. Het geeft extra energie (en dat kan ik wel gebruiken op dit moment, ben zo ziek als een hond).
Wat ik ervan begrepen heb is het wel beter om dit in volle gezondheid te doen. Dan zou de energie puurder zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Is het eigenlijk wel slim om zo'n initiatie te ondergaan als je ziek bent? Ziek zijn werkt immers als blokkade mbt. deze energie.
Niet op de Reiki-manier, wellicht wel op een andere manier?quote:De 2de vraag: Kun je bij jezelf een dergelijke initiatie uitvoeren?
Oh ja hoor, wel degelijk op de reiki manier....quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrepen heb is het wel beter om dit in volle gezondheid te doen. Dan zou de energie puurder zijn.
[..]
Niet op de Reiki-manier, wellicht wel op een andere manier?
Is het dan mogelijk om te snel een dergelijke inwijding te ontvangen? Kan dit lastige gevolgen krijgen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh ja hoor, wel degelijk op de reiki manier....
Als je de handeling kent en wat erachter zit dan kan je het ook zelf, het is een tijd niet mogelijk geweest omdat oa het inwijdingssymbool pas later werd gegeven, nu dat bekend is kan je het prima zelf doen.
Of het verstandig is is een 2de, het wordt voor een goede reden pas later in je pad verkregen om mensen te kunnen inwijden.
Jezelf inwijden terwijl je het nog niet allemaal echt goed voor elkaar hebt kan een nare onstabiliteit veroorzaken.
Het is beter als daar een goed leertraject achter zit.
Ten tijde van de initiatie leek het slechts wat keelpijn, niets bijzonders. In de loop van de nacht is het heel heftig geworden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Is het eigenlijk wel slim om zo'n initiatie te ondergaan als je ziek bent? Ziek zijn werkt immers als blokkade mbt. deze energie.
Je bedoelt dat deze infomercial geen kritiek verdraagt ?quote:Dit topic is bedoeld om respectvol met elkaar te praten over Reiki en de verschillende stromingen. Degene die dat niet kan opbrengen mag wegblijven.
Ik ben een techneut, die altijd wel op zoek is geweest naar een stukje spiritualiteit, maar het nooit gevonden heeft. Toevallig kwam ik met Reiki in aanraking en na drie behandelingen die zo enorm goed aanvoelden, wilde ik er verder in gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:51 schreef Beelzebufo het volgende:
Voorzichtige TVP voor vanavond... De 'beta' in mij heeft wat angst voor het onzichtbare en ontastbare, maar aan de andere kant trekt het me toch aan...
Maar waar vind je zo'n persoon, die toch iets wil doorgeven/ leren aan anderen, maar niet zo 'vastgeroest' zit...quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:28 schreef bassos het volgende:
Als je dan toch een leraar wil hebben, kies dan iemand die integer is.
(niet mij, ik heb geen studenten)
Dus test die persoon, uitvoerig.
Kan je hier iets over vertellen?quote:In theorie leg je de harmonie van de energie huishouding van je lichaam in de waagschaal.
Heb je wellicht literatuur aan te raden?quote:Maar ja, als je toch je energiehuishouding in de waagschaal gaat leggen, is het dan niet beter om eerst geïnformeerd te zijn, ipv nadat het theoretisch gebeurt zou zijn ?
Je komt over als een redelijk iemand.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:29 schreef Niesl het volgende:
[..]
Ik ben een techneut, die altijd wel op zoek is geweest naar een stukje spiritualiteit, maar het nooit gevonden heeft. Toevallig kwam ik met Reiki in aanraking en na drie behandelingen die zo enorm goed aanvoelden, wilde ik er verder in gaan.
Voordat ik de initiatie heb ondergaan ben ik er enorm veel over gaan lezen. Ook ik was op zoek naar verklaringen. Er komen langzaamaan wat wetenschappelijk studies die bewijzen dat "iets" een positieve invloed kan hebben. Wat dat iets is wordt niet verklaard.
Een goed boek wat ik kan aanraden is "Een heldere kijk op Reiki" van Frank Arjava Petter. Het is zo uitgebreid en toegankelijk geschreven, het vertelde mij alles wat ik wilde weten (behalve wat wetenschappelijke stukken dan).
Dat vraag je aan iemand die als medereiziger dat kan doen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:32 schreef Handschoen het volgende:[..]Maar waar vind je zo'n persoon, die toch iets wil doorgeven/ leren aan anderen, maar niet zo 'vastgeroest' zit...
Kan je hier iets over vertellen? [/quote]quote:[quote]In theorie leg je de harmonie van de energie huishouding van je lichaam in de waagschaal.
Ik vind the beast and the star erg mooi.quote:Heb je wellicht literatuur aan te raden?
Ik doel eigenlijk specifiek het stuk m.b.t. het 'in de waagschaal' leggen. Je doet het lijken alsof je hiermee bedoelt dat je jezelf hiermee schade zou toebrengen... Of iig dat het niet de goede manier zou zijn...quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:43 schreef bassos het volgende:
[..]
Kan je hier iets over vertellen?
Ja, maar ik geef geen lezingen.
Korte versie :
Reiki claimt je energiehuishouding aan te passen zodat je kan gaan energie doorgeven.
(dat is onjuist, maar wel lekker kort door de bocht)
Naja als iemand claimt je te kunnen inwijden en je daarmee zo te veranderen dat je daarna wel ipv niet mensen kan genezen gaat het om je energiehuishouding.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:04 schreef Handschoen het volgende:[..]Ik doel eigenlijk specifiek het stuk m.b.t. het 'in de waagschaal' leggen. Je doet het lijken alsof je hiermee bedoelt dat je jezelf hiermee schade zou toebrengen... Of iig dat het niet de goede manier zou zijn...
Als jij inhoudelijk ingaat op waarom het geen onzin is, wil ik dat best overwegen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:26 schreef Dragorius het volgende:
Wil je Reiki svp geen onzin noemen, althans, niet in dit topic?
quote:Dit topic is bedoeld om respectvol met elkaar te praten over Reiki en de verschillende stromingen. Degene die dat niet kan opbrengen mag wegblijven.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:32 schreef Dragorius het volgende:
Uit de OP:
[..]
Mijn ervaring is o.a. geweest met een behandeling die ik kreeg voor mijn onderrug, door een oud-collega waarbij ik weet wat ik heb gevoeld. Dat was echt. Vandaar dat Reiki er voor mij "is".
Binnenkort wil ik dus ook gaan voor de inwijding in Tera Mai (he ToT)
troll verwijderdquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:32 schreef Dragorius het volgende:Uit de OP:Mijn ervaring is o.a. geweest met een behandeling die ik kreeg voor mijn onderrug, door een oud-collega waarbij ik weet wat ik heb gevoeld. Dat was echt. Vandaar dat Reiki er voor mij "is".
Binnenkort wil ik dus ook gaan voor de inwijding in Tera Mai (he ToT)
Is dit een infomercial vervolg ?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:40 schreef ToT het volgende:
Er is geen afhankelijkheid; je krijgt een inwijding, een cursus en een certificaat en verder is het juist de master die begeleiding aan de cursist blijft geven als de cursist het nodig vindt. De cursist mag ook meteen zijn/haar eigen pad kiezen en zijn/haar eigen opvattingen houden over wat Reiki wel of niet is.
Had ik gemist.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:37 schreef ToT het volgende:
Met een inwijding worden er symbolen in je aura gezet en krijg je een flinke stoot energie door je Reiki-kanaal (de "paden" waardoor de energie loopt).
Sowieso stroomt er altijd al wel wat doorheen, maar met een inwijding worden ze gewoon flink open gezet.
Door zelf te oefenen kun je ook al flink op weg komen, maar dat kost tijd en inspanning. Met een inwijding word je al meteen gewoon een lekker eind op weg geholpen en krijg je de nodige uitleg over wat je er mee kunt doen.
Ik snap niet wat daar mis mee is?
Dat kan ik allemaal ook.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:46 schreef ToT het volgende:
Nou ik ging gewoon in op wat je zei hoor.
Wat ik weet? Niks, ik GELOOF dingen, maar zeker weten doe ik niets, omdat niets keihard bewezen is.
Wat ik kan? Soms kan ik dingen aanvoelen bij anderen, ik kan mensen energie geven (direct en op afstand) en afhankelijk van de situatie en de persoon voelen ze er soms dingen bij of zien ze dingen, en sommige mensen krijgen fysiek en/of psychisch enorme doorbraken. Bij anderen is een behandeling weer alleen een moment van heerlijke ontspanning en merken ze niet direct wat, maar sommigen daarvan worden zich later weer bewust van dat een bepaald kwaaltje ineens wel heel lang weg blijft.
Schei nou uit met dat hoogdraverij vent! Je weet niet eens waar je over praat, je bazelt maar wat en je vind het fijn om naar je eigen gelul te luisteren ter bevestiging van je eigen kromme ideeen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:49 schreef bassos het volgende:
[..]
Dat kan ik allemaal ook.
Het verschil tussen ons in dit geval is :
Ik weet wel wat een eventueel symbool betekent als ik het gebruik.
Jij niet.
Dude.quote:
Hoe kan iets schoon zijn als het mensen probeert te verleiden om nodeloos iets met reiki-cursus te doen ?quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:05 schreef ToT het volgende:Hou het hier schoon.
Ik ben daadwerkelijk een energiewerk beoefenaar.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:10 schreef jogy het volgende:
Bassos, heb een beetje respect voor iemands insteek binnen een topic. Wat Bastard zelf ook zegt, je kan ook een topic maken over jouw visie wat betreft reiki, lijkt me wat dat betreft best interessant maar niet hier. Het reiki topic is voor reiki beoefenaars en geïnteresseerden, niet voor mensen die er tegen zijn. Zo is het nou eenmaal opgezet hier zodat iedereen een plek heeft om zonder gezeur over hun interessegebied te discussiëren. Het 'wellus/nietus' voorbij zegmaar. Dit topic staat niet open voor een vijandige mening jegens reiki maar dat zegt niet dat er in dit subforum geen ruimte is voor een negatieve onderbouwde mening wat betreft reiki. Simpel genoeg.
Dat is leuk, en interessant, maar blijkbaar ben je een verstorende factor in DIT topic. Laat het daarom rusten en maak je eigen topic aan. Verder dus in [FB] Omgaan met teleurstellingen en een discussie over jouw manier van energiewerken in een door jou aan te maken topic. Jij bent jij, ik ben ik dus iedereen doet [wat dan ook] op zijn eigen manier, als die manier dus iemand anders volgen is dan is dat OOK iemands eigen keuze. Respecteer dat.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:15 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik ben daadwerkelijk een energiewerk beoefenaar.
Ik denk daadwerkelijk dat reiki-cursus een aanslag is op je menselijkheid (als trainer)
En ik denk daadwerkelijk dat als je als cursist naar zo iemand gaat, dat je veel beter af bent met het zelf doen.
Zelf doen is zelf je eigen pad lopen.
Daarom veroordeel ik mensen zo hard.
Jij bent jij.
Inwijdingen hoort mijns inziens minimaal een jaar tussen te zitten, het hele ritueel is erop gericht om je helemaal open te stellen, je kanalen te openen, gevoeligheid te bevorderen enz enz enz...quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:01 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Is het dan mogelijk om te snel een dergelijke inwijding te ontvangen? Kan dit lastige gevolgen krijgen?
Het lijkt me namelijk niet iets dat je even doet. Ben zelf ook niet van plan eigenlijk om me hiermee bezig te houden. Als het nodig is, zal het vanzelf wel komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |