abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2009 @ 07:59:35 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72756287

Wat is reiki
Reiki is het Japanse woord voor universele levensenergie. Universele levensenergie is de energie rondom ons heen, alles wat leeft en groeit heeft deze energie nodig om te kunnen bestaan. We kunnen deze energie voelen wanneer we ons in de natuur begeven. Iedereen kent waarschijnlijk het onbeschrijfelijke gevoel één te zijn met de natuur, als je bijvoorbeeld langs de slootkant zit of in het bos wandelt.

Iedereen beschikt over Reiki. De universele levensenergie wordt bij onze geboorte meegegeven. Als klein kind ben je helemaal open en de Ki stroomt dan nog ongehinderd door je heen. Door het verdringen van emoties in de eerste levensjaren, problemen met je ouders, dingen die op je af komen die minder prettig zijn, wordt vrijwel bij iedereen deze levensenergie geblokkeerd. Een tekort aan deze energie veroorzaakt een grotere gevoeligheid voor ziekten en andere kwalen. Hoe meer de Ki wordt geblokkeerd des te meer je jezelf afsluit. Door je zelf te behandelen met Reiki kun je de pijn verzachten en je kwaal genezen.

Wat doet Reiki
Reiki is een geneeswijze die werkt door handoplegging. Het eerste wat Reiki voor ons doet is het op gang brengen van ons natuurlijk genezend vermogen. Door eenvoudig je handen op je lichaam te leggen stroomt Reiki door je heen naar de plaats waar het nodig is. Denk maar eens wat je automatisch doet als je kies- of hoofdpijn hebt, je legt je hand of handen op de pijnlijke plek. Als je ergens van schrikt, dan leg je je handen vaak automatisch op je keel of vlak daaronder. Reiki ontspant, geeft je rust en versterkt het afweersysteem dat je helpt je lichaam en geest te ontgiften. Oude emoties komen weer naar boven, door je zelf Reiki te geven kun je deze makkelijker loslaten. Je hoeft hiervoor niet bang te zijn, je krijgt niet meer te verwerken dan wat je aan kunt.
Je kunt met je handen Reiki aan je zelf geven of aan anderen. Iedereen kan het leren. Het is geen geloof en je hoeft niet paranormaal begaafd te zijn. Je hoeft het alleen maar te willen. Je kan het overal eenvoudig toepassen in allerlei situaties: op school, in huis, op je werk, overal waar stress, ongelukken of ziekte worden ervaren.

Kennismaken met Reiki?
Een goede manier is om eens een behandeling te ondergaan. Die ervaring zou waarschijnlijk aanleiding kunnen geven tot het doen van een eerste graad Reiki-cursus, die regelmatig en overal in het land gegeven wordt.

Hoe kun je het leren
Een Reiki cursus 1e graad bestaat uit vier dagdelen in een weekend of vier avonden. In elk dagdeel leer je de verschillende handposities om jezelf en anderen te behandelen. Tijdens zo'n dagdeel wordt je door een Reiki-Master afgestemd door een "inwijding" waardoor de energiekanalen die geblokkeerd zijn weer worden geopend. Na de cursus kun je je zelf of anderen een complete behandeling geven en hoe vaker je met Reiki werkt hoe sterker het wordt.
Ervaringen zijn ontelbaar, vele gebeurtenissen vinden plaats met Reiki. Zij die er actief mee bezig zijn voelen positieve reacties op geestelijk en emotioneel niveau.

Wat gebeurt er bij de Reiki I initiatie
Je wordt door 4 "inwijdingen" een kanaal voor Reiki. Hierbij geeft de Reiki-Master, met gebruikmaking van de oeroude Tibetaanse techniek, versterkte energie aan de 'inwijdeling'.
De energie zorgt ervoor dat er een open kanaal ontstaat, waarlangs kosmische energie via de kruin naar binnen kan stromen en door de bovenste energiecentra (chakra's) naar de handen kan doorstromen, voor toekomstige behandelingen.
Er wordt een soort beschermingsmechanisme in werking gesteld, dat verhinderd dat je eigen energie wordt weggegeven. Ook voorkomt deze bescherming dat de klachten van de behandelde persoon op jezelf worden overgedragen.
De gevoeligheid neemt toe (helder zien, voelen, horen, ruiken).
Je leert energie doorgeven door je handen te leggen op planten, dieren, en vooral ook op jezelf voor je eigen heling en persoonlijke groei.

En bij Reiki II?
Tijdens de cursus ontvang je een inwijding en een drietal symbolen en mantra's (heilige woorden die bepaalde krachten activeren en sturen).
Hiermee kun je je kracht versterken: een behandeling van een uur kun je in 20 minuten geven. Ook kun je op afstand meerdere mensen tegelijk behandelen. De derde mogelijkheid is de mentale genezing ondersteunen.

En wat is Reiki III?
De derde graad is de Master-graad, de graad van reiki-leraar. Je bent dan in staat anderen in te wijden. Hiermee kun je voor ieder mens een blijvend kontakt met de bron van de Universele Levensenergie tot stand brengen.

Handige linkjes:
Link vorige topic
www.reiki.nl
www.reikimaster.nl
Lijst met masters per provincie

Goede Reiki boeken
Om meer over Reiki te weten te komen raden wij de volgende boeken aan:
  • Het Reiki compendium van Walter Lubeck
  • Een heldere kijk op Reiki van Frank Arjava Petter
  • Reiki als ambacht van Fons Delnooz

Reiki beoefenaars aangemeld in dit topic

• Summers
  • Tot
  • credendo_vides
  • knokkels
  • vogeltjesdans
  • TeraMai
  • shadowflash
  • MNR
  • berney
  • Bastard

Zijn er mensen hier bekend al met deze energie, uit de omgeving? Heb je wel eens een behandeling gehad, hoe ervaarde je dat? Beoefen je zelf ook 'reiki' misschien?

Dit topic is bedoeld om respectvol met elkaar te praten over Reiki en de verschillende stromingen. Degene die dat niet kan opbrengen mag wegblijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bastard op 28-09-2009 13:46:25 ]
  • The truth was in here.
    pi_72756882

Binnenkort gaat deze jongen dan ook eindelijk echt aan de slag. Het ziet ernaar uit dat het Tera Mai zal worden.
    The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
    Mr. Prolapse 2009
    pi_72757321
    Terug Vind Reiki
    Have fun...
    pi_72758536
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 16:04 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Tell me more
    Hier dan nog even de terugkoppeling van afgelopen weekend.

Op zondag was het tweede deel van de Reiki 1 initiatie. Het begon met een uitgebreide ontspanningsoefening, waarna de initiatie plaatsvond. Het was bijzonder om te ervaren. Ik voelde mijzelf heel groot worden en de gehele kamer vullen. Daarna voelde ik heel veel energie door mijn lichaam stromen en werd alles wit voor mijn ogen (ogen waren gesloten).

Hierna heb ik geleerd mijzelf te behandelen. Ik voelde de energie flink stromen. Daarna heb ik iemand anders behandeld. Dit was ook leuk om te doen. Zowel ik, als de ander hadden er een positief gevoel bij!

Ondertussen heb ik mijzelf al enkele zelfbehandelingen gegeven. Erg prettig. Het geeft extra energie (en dat kan ik wel gebruiken op dit moment, ben zo ziek als een hond).
      dinsdag 15 september 2009 @ 13:51:22 #5
    206640 Beelzebufo
    All my vices are devices!
    pi_72764766
    Voorzichtige TVP voor vanavond... De 'beta' in mij heeft wat angst voor het onzichtbare en ontastbare, maar aan de andere kant trekt het me toch aan...
    Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
    pi_72765741
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 10:09 schreef Niesl het volgende:

[..]

Hier dan nog even de terugkoppeling van afgelopen weekend.

Op zondag was het tweede deel van de Reiki 1 initiatie. Het begon met een uitgebreide ontspanningsoefening, waarna de initiatie plaatsvond. Het was bijzonder om te ervaren. Ik voelde mijzelf heel groot worden en de gehele kamer vullen. Daarna voelde ik heel veel energie door mijn lichaam stromen en werd alles wit voor mijn ogen (ogen waren gesloten).

Hierna heb ik geleerd mijzelf te behandelen. Ik voelde de energie flink stromen. Daarna heb ik iemand anders behandeld. Dit was ook leuk om te doen. Zowel ik, als de ander hadden er een positief gevoel bij!

Ondertussen heb ik mijzelf al enkele zelfbehandelingen gegeven. Erg prettig. Het geeft extra energie (en dat kan ik wel gebruiken op dit moment, ben zo ziek als een hond).
    Is het eigenlijk wel slim om zo'n initiatie te ondergaan als je ziek bent? Ziek zijn werkt immers als blokkade mbt. deze energie.

De 2de vraag: Kun je bij jezelf een dergelijke initiatie uitvoeren?
    As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
    pi_72768212
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 14:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is het eigenlijk wel slim om zo'n initiatie te ondergaan als je ziek bent? Ziek zijn werkt immers als blokkade mbt. deze energie.
    Wat ik ervan begrepen heb is het wel beter om dit in volle gezondheid te doen. Dan zou de energie puurder zijn.
    quote:
    De 2de vraag: Kun je bij jezelf een dergelijke initiatie uitvoeren?
    Niet op de Reiki-manier, wellicht wel op een andere manier?
    Mr. Prolapse 2009
    pi_72768570
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 15:40 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrepen heb is het wel beter om dit in volle gezondheid te doen. Dan zou de energie puurder zijn.
    [..]

Niet op de Reiki-manier, wellicht wel op een andere manier?
    Oh ja hoor, wel degelijk op de reiki manier....
    Als je de handeling kent en wat erachter zit dan kan je het ook zelf, het is een tijd niet mogelijk geweest omdat oa het inwijdingssymbool pas later werd gegeven, nu dat bekend is kan je het prima zelf doen.
    Of het verstandig is is een 2de, het wordt voor een goede reden pas later in je pad verkregen om mensen te kunnen inwijden.
    Jezelf inwijden terwijl je het nog niet allemaal echt goed voor elkaar hebt kan een nare onstabiliteit veroorzaken.
    Het is beter als daar een goed leertraject achter zit.
    Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
    pi_72768642
    Ok, bedankt
    Mr. Prolapse 2009
    pi_72768927
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 15:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh ja hoor, wel degelijk op de reiki manier....
    Als je de handeling kent en wat erachter zit dan kan je het ook zelf, het is een tijd niet mogelijk geweest omdat oa het inwijdingssymbool pas later werd gegeven, nu dat bekend is kan je het prima zelf doen.
    Of het verstandig is is een 2de, het wordt voor een goede reden pas later in je pad verkregen om mensen te kunnen inwijden.
    Jezelf inwijden terwijl je het nog niet allemaal echt goed voor elkaar hebt kan een nare onstabiliteit veroorzaken.
    Het is beter als daar een goed leertraject achter zit.
    Is het dan mogelijk om te snel een dergelijke inwijding te ontvangen? Kan dit lastige gevolgen krijgen?

Het lijkt me namelijk niet iets dat je even doet. Ben zelf ook niet van plan eigenlijk om me hiermee bezig te houden. Als het nodig is, zal het vanzelf wel komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door mediaconsument op 15-09-2009 16:06:45 ]
    As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
    pi_72769814
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 14:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ten tijde van de initiatie leek het slechts wat keelpijn, niets bijzonders. In de loop van de nacht is het heel heftig geworden.
    pi_72769875
    quote:
    Dit topic is bedoeld om respectvol met elkaar te praten over Reiki en de verschillende stromingen. Degene die dat niet kan opbrengen mag wegblijven.
    Je bedoelt dat deze infomercial geen kritiek verdraagt ?

Rei ki.
    De beweging van ki.
    -troll verwijderd-

[ Bericht 60% gewijzigd door Bastard op 15-09-2009 18:01:11 ]
    pi_72769901
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 13:51 schreef Beelzebufo het volgende:
    Voorzichtige TVP voor vanavond... De 'beta' in mij heeft wat angst voor het onzichtbare en ontastbare, maar aan de andere kant trekt het me toch aan...
    Ik ben een techneut, die altijd wel op zoek is geweest naar een stukje spiritualiteit, maar het nooit gevonden heeft. Toevallig kwam ik met Reiki in aanraking en na drie behandelingen die zo enorm goed aanvoelden, wilde ik er verder in gaan.

Voordat ik de initiatie heb ondergaan ben ik er enorm veel over gaan lezen. Ook ik was op zoek naar verklaringen. Er komen langzaamaan wat wetenschappelijk studies die bewijzen dat "iets" een positieve invloed kan hebben. Wat dat iets is wordt niet verklaard.

Een goed boek wat ik kan aanraden is "Een heldere kijk op Reiki" van Frank Arjava Petter. Het is zo uitgebreid en toegankelijk geschreven, het vertelde mij alles wat ik wilde weten (behalve wat wetenschappelijke stukken dan).
    pi_72770016
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 16:28 schreef bassos het volgende:
    Als je dan toch een leraar wil hebben, kies dan iemand die integer is.
    (niet mij, ik heb geen studenten)
    Dus test die persoon, uitvoerig.
    Maar waar vind je zo'n persoon, die toch iets wil doorgeven/ leren aan anderen, maar niet zo 'vastgeroest' zit...
    quote:
    In theorie leg je de harmonie van de energie huishouding van je lichaam in de waagschaal.
    Kan je hier iets over vertellen?
    quote:
    Maar ja, als je toch je energiehuishouding in de waagschaal gaat leggen, is het dan niet beter om eerst geïnformeerd te zijn, ipv nadat het theoretisch gebeurt zou zijn ?
    Heb je wellicht literatuur aan te raden?

Thanx
    Have fun...
    pi_72770108
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 16:29 schreef Niesl het volgende:

[..]

Ik ben een techneut, die altijd wel op zoek is geweest naar een stukje spiritualiteit, maar het nooit gevonden heeft. Toevallig kwam ik met Reiki in aanraking en na drie behandelingen die zo enorm goed aanvoelden, wilde ik er verder in gaan.

Voordat ik de initiatie heb ondergaan ben ik er enorm veel over gaan lezen. Ook ik was op zoek naar verklaringen. Er komen langzaamaan wat wetenschappelijk studies die bewijzen dat "iets" een positieve invloed kan hebben. Wat dat iets is wordt niet verklaard.

Een goed boek wat ik kan aanraden is "Een heldere kijk op Reiki" van Frank Arjava Petter. Het is zo uitgebreid en toegankelijk geschreven, het vertelde mij alles wat ik wilde weten (behalve wat wetenschappelijke stukken dan).
    Je komt over als een redelijk iemand.
    (hint : dat is best wel ok )

Wat vind je van :
    http://video.google.com/videoplay?docid=5520814784112171882#
    (video, want tot nu toe is tekst refereren ongelezen lijkt het)
    Wel de hele serie kijken.
    (geen idee offie goed is, niet gekeken want ik ben meer een lezer, toen het nog gratis was)
    http://www.astraldynamics(...)ergy-ways/index.html
    (als je ook meer en tekst based begrijpert bent.)

Caveat, ik heb zijn werk gelezen in 1999 oid, maar de toepassing ervan werkt.
    (naja, van hoe hij het toen omschreef, geen idee hoe hij veranderd is)
    pi_72770409
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 16:32 schreef Handschoen het volgende:[..]Maar waar vind je zo'n persoon, die toch iets wil doorgeven/ leren aan anderen, maar niet zo 'vastgeroest' zit...
    Dat vraag je aan iemand die als medereiziger dat kan doen.
    Wellicht is er dan een antwoord te vinden in meer aandacht besteden aan de dingen om je heen.
    quote:
    [quote]In theorie leg je de harmonie van de energie huishouding van je lichaam in de waagschaal.
    Kan je hier iets over vertellen? [/quote]
    Ja, maar ik geef geen lezingen.
    Korte versie :
    Reiki claimt je energiehuishouding aan te passen zodat je kan gaan energie doorgeven.
    (dat is onjuist, maar wel lekker kort door de bocht)
    quote:
    Heb je wellicht literatuur aan te raden?
    Ik vind the beast and the star erg mooi.
    Naja, ik vind bijna alles wat King Norton II heeft gemaakt prachtig.
    (hij is dood, link : http://www.hermetic.com/browe-archive/ Rest in Joy, Benjamin Rowe)
    pi_72770486
    werkt
    quote:
    [quote]tekst
    meer tekst [/quote] niet ?
    Of doe ik iets fout ?
    pi_72771158
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 16:43 schreef bassos het volgende:
    [..]

Kan je hier iets over vertellen?
    Ja, maar ik geef geen lezingen.
    Korte versie :
    Reiki claimt je energiehuishouding aan te passen zodat je kan gaan energie doorgeven.
    (dat is onjuist, maar wel lekker kort door de bocht)
    Ik doel eigenlijk specifiek het stuk m.b.t. het 'in de waagschaal' leggen. Je doet het lijken alsof je hiermee bedoelt dat je jezelf hiermee schade zou toebrengen... Of iig dat het niet de goede manier zou zijn...
    Have fun...
    pi_72771863
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:04 schreef Handschoen het volgende:[..]Ik doel eigenlijk specifiek het stuk m.b.t. het 'in de waagschaal' leggen. Je doet het lijken alsof je hiermee bedoelt dat je jezelf hiermee schade zou toebrengen... Of iig dat het niet de goede manier zou zijn...
    Naja als iemand claimt je te kunnen inwijden en je daarmee zo te veranderen dat je daarna wel ipv niet mensen kan genezen gaat het om je energiehuishouding.

Het is weliswaar onzin, maar als je maar hard genoeg gelooft kan je vrij veel.

Ik ben meer wetenschappelijk onderlegt, dus ik accepteer grandiose claims niet, maar onderzoek wat er eventueel ok aan is.

Ik ben dan ook begonnen als atheist.
    Mijn eerste onderzoek ging uit naar wakker dromen.

Dat werkt als een trein.
    Vliegen is gewoon ultra ok.

Naja, als wakker dromen werkt (lucid dreaming) wat werkt er dan nog meer ?

Dus onderzoek doen naar brondocumenten.

En dan daadwerkelijk die documenten lezen.

Daadwerkelijk oefeningen doen.
    (aandachts./ademhalings/spierontspanning en dan altijd)

Dan verfijn je vrij rap.

Het meest belangrijke is :

Doe eerst zelfkennisonderzoek.
    Doe daarna ademhalingsoefening en energiewerk.
    Doe dan als je gewilsmatig kunt ontspannen een ritueel.
    Dagelijks.
    Je komt dan een muur van geen zin tegen.
    Die muur is wat je naar op zoek bent.
    Door die muur heengaan is een begin. (initiatie)
    pi_72771997
    Wil je Reiki svp geen onzin noemen, althans, niet in dit topic?
    Mr. Prolapse 2009
    pi_72772047
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:26 schreef Dragorius het volgende:
    Wil je Reiki svp geen onzin noemen, althans, niet in dit topic?
    Als jij inhoudelijk ingaat op waarom het geen onzin is, wil ik dat best overwegen.
    pi_72772173
    Uit de OP:
    quote:

Mijn ervaring is o.a. geweest met een behandeling die ik kreeg voor mijn onderrug, door een oud-collega waarbij ik weet wat ik heb gevoeld. Dat was echt. Vandaar dat Reiki er voor mij "is".
    Binnenkort wil ik dus ook gaan voor de inwijding in Tera Mai (he ToT )
    Mr. Prolapse 2009
    pi_72772335
    Met een inwijding worden er symbolen in je aura gezet en krijg je een flinke stoot energie door je Reiki-kanaal (de "paden" waardoor de energie loopt).
    Sowieso stroomt er altijd al wel wat doorheen, maar met een inwijding worden ze gewoon flink open gezet.
    Door zelf te oefenen kun je ook al flink op weg komen, maar dat kost tijd en inspanning. Met een inwijding word je al meteen gewoon een lekker eind op weg geholpen en krijg je de nodige uitleg over wat je er mee kunt doen.

Ik snap niet wat daar mis mee is?
    pi_72772357
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:32 schreef Dragorius het volgende:
    Uit de OP:
    [..]

Mijn ervaring is o.a. geweest met een behandeling die ik kreeg voor mijn onderrug, door een oud-collega waarbij ik weet wat ik heb gevoeld. Dat was echt. Vandaar dat Reiki er voor mij "is".
    pi_72772389
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:32 schreef Dragorius het volgende:Uit de OP:Mijn ervaring is o.a. geweest met een behandeling die ik kreeg voor mijn onderrug, door een oud-collega waarbij ik weet wat ik heb gevoeld. Dat was echt. Vandaar dat Reiki er voor mij "is".
    troll verwijderd

[ Bericht 36% gewijzigd door Bastard op 15-09-2009 17:59:07 ]
    pi_72772460
    Er is geen afhankelijkheid; je krijgt een inwijding, een cursus en een certificaat en verder is het juist de master die begeleiding aan de cursist blijft geven als de cursist het nodig vindt. De cursist mag ook meteen zijn/haar eigen pad kiezen en zijn/haar eigen opvattingen houden over wat Reiki wel of niet is.
    pi_72772504
    Mijn vertrouwen in iemand als ToT is groter dan in jou, mede door je houding. Vandaar dat ik liever mijn inwijding door hem laat uitvoeren dan te luisteren naar iemand bij wie mijn energie al niet "goed" zou lopen
    Mr. Prolapse 2009
    pi_72772557
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:40 schreef ToT het volgende:
    Er is geen afhankelijkheid; je krijgt een inwijding, een cursus en een certificaat en verder is het juist de master die begeleiding aan de cursist blijft geven als de cursist het nodig vindt. De cursist mag ook meteen zijn/haar eigen pad kiezen en zijn/haar eigen opvattingen houden over wat Reiki wel of niet is.
    Is dit een infomercial vervolg ?
    Je gaat nergens in op argumenten.

De vraag die dan zich voordoet is :
    "wat weet/kan jij eigenlijk"
    pi_72772667
    Nou ik ging gewoon in op wat je zei hoor.

Wat ik weet? Niks, ik GELOOF dingen, maar zeker weten doe ik niets, omdat niets keihard bewezen is.

Wat ik kan? Soms kan ik dingen aanvoelen bij anderen, ik kan mensen energie geven (direct en op afstand) en afhankelijk van de situatie en de persoon voelen ze er soms dingen bij of zien ze dingen, en sommige mensen krijgen fysiek en/of psychisch enorme doorbraken. Bij anderen is een behandeling weer alleen een moment van heerlijke ontspanning en merken ze niet direct wat, maar sommigen daarvan worden zich later weer bewust van dat een bepaald kwaaltje ineens wel heel lang weg blijft.
    pi_72772716
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:37 schreef ToT het volgende:
    Met een inwijding worden er symbolen in je aura gezet en krijg je een flinke stoot energie door je Reiki-kanaal (de "paden" waardoor de energie loopt).
    Sowieso stroomt er altijd al wel wat doorheen, maar met een inwijding worden ze gewoon flink open gezet.
    Door zelf te oefenen kun je ook al flink op weg komen, maar dat kost tijd en inspanning. Met een inwijding word je al meteen gewoon een lekker eind op weg geholpen en krijg je de nodige uitleg over wat je er mee kunt doen.

Ik snap niet wat daar mis mee is?
    Had ik gemist.
    Er worden symbolen in je aura gezet.
    Je hebt echter geen idee wat voor symbolen dat zijn.

En je denkt dat die constatering iets is wat reiki-cursus verdedigt.

Als het al iets doet is een veroordeling.
    Verkrachting zelfs.

Je laat iemand anders die je eigenlijk niet kent en waar je niets over weet een verandering in je aura aanbrengen terwijl je ook niet weet wat voor verandering dat dan is, en wat voor gevolgen dat heeft.

Daarna is het toch niet zo RAAR dat ik dit geldklopperij vindt ?
    pi_72772812
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:46 schreef ToT het volgende:
    Nou ik ging gewoon in op wat je zei hoor.

Wat ik weet? Niks, ik GELOOF dingen, maar zeker weten doe ik niets, omdat niets keihard bewezen is.

Wat ik kan? Soms kan ik dingen aanvoelen bij anderen, ik kan mensen energie geven (direct en op afstand) en afhankelijk van de situatie en de persoon voelen ze er soms dingen bij of zien ze dingen, en sommige mensen krijgen fysiek en/of psychisch enorme doorbraken. Bij anderen is een behandeling weer alleen een moment van heerlijke ontspanning en merken ze niet direct wat, maar sommigen daarvan worden zich later weer bewust van dat een bepaald kwaaltje ineens wel heel lang weg blijft.
    Dat kan ik allemaal ook.

Het verschil tussen ons in dit geval is :

Ik weet wel wat een eventueel symbool betekent als ik het gebruik.
    Jij niet.
    pi_72773061
    Hehehe goeie post met goede punten!
    Nou ik heb zoiets van: een beetje vertrouwen moet er zijn! Vele tienduizenden mensen die veel meer spirituele ervaring dan ik hebben, hebben zeer veel mensen op deze manier ingewijd en dat gaat gewoon goed. Een Reiki inwijding is voor heel veel mensen een ongelooflijk positieve levensveranderende ervaring en ik heb bijna geen enkele negatieve ervaring gehoord. De negatieve ervaringen die ik gehoord heb, zijn vaak ook weer goed te verklaren.

Ik mag dan geen kennis hebben van waar die oeroude symbolen vandaan komen, maar ze stammen uit een tijd van ver, VER voor Christus en toentertijd zijn ze ook enorm veel gebruikt. Wie ben ik dan als eenvoudige sterveling om te roepen van: "Ik vertrouw het niet!"?
    Natuurlijk had ik eerst mijn twijfels want het was onbekend en het had met energie te maken, maar als iedereen er in Reiki-land er positieve ervaringen mee heeft, zal het vast wel goed zitten. Ook in mijn directe omgeving merk ik gewoon dat Reiki en de symbolen heel fijne werkingen op mensen hebben.

Veroordeling...verkrachting......je begint weer een beetje te trollen, moet ik zeggen. Ik snap dat je het zo zou zien als je denkt dat Reiki-Masters "zomaar" wat symbooltjes in iemands aura zitten te kalken zonder er bij stil te staan waar ze mee bezig zouden staan, maar je hebt een erg simplistische negatieve kijk op wat Reiki masters doen.

Wat voor gevolgen de veranderingen aan de aura zijn, is wel duidelijk: de energie gaat gewoon beter stromen, en het is GOEDE energie, DAT kunnen spiritueel verfijnde mensen echt wel aanvoelen!
      dinsdag 15 september 2009 @ 17:57:05 #33
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_72773109
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:49 schreef bassos het volgende:

[..]

Dat kan ik allemaal ook.

Het verschil tussen ons in dit geval is :

Ik weet wel wat een eventueel symbool betekent als ik het gebruik.
    Jij niet.
    Schei nou uit met dat hoogdraverij vent! Je weet niet eens waar je over praat, je bazelt maar wat en je vind het fijn om naar je eigen gelul te luisteren ter bevestiging van je eigen kromme ideeen.

Ik vraag het nu eenmaal aan jou persoonlijk, ga je hier respectvol over reiki als energie praten eventueel vertellen wat je ervaringen zijn? Of zal ik vragen aan je beter een ander topic te openen?
    The truth was in here.
    pi_72773190
    Overigens is er over elk symbool wel genoeg uitleg te vinden en een aantal symbolen zijn redelijk terug te herleiden.
    Helaas zijn niet alle symbolen zo makkelijk met Google terug te vinden naar waar ze duizenden jaren geleden vandaan gekomen zijn (behalve wat spirituele mensen in een meditatie ontdekt hebben), maar feit is wel dat iedereen die dingen met Reiki goed kan aanvoelen, wel dezelfde werkingen aan de symbolen toekent. Overigens zegt men ook dat symbolen niet per sé nodig zijn met behandelingen, omdat je met de juiste intentie diezelfde energie ook kunt laten stromen. Het zijn meer ezelsbruggetjes,
    pi_72773232
    -edit troll-

Het is geen discussietopic

[ Bericht 95% gewijzigd door Bastard op 15-09-2009 18:03:02 ]
    pi_72773343
    Waar zie je staan dat ik iemands aura kan lezen, en waarop baseer jij weer dat ik het niet zou kunnen?

@ goede en slechte energie: ik heb inderdaad geen idee, omdat zelfs de hoogstontwikkelde spirituele mensen daar onderling qua mening nog over verschillen. Dan kun je het wel lekker op de man af gaan spelen bij mij, maar je zou dan de hoogste goeroe's op hun bek moeten timmeren met jouw argumenten. Ik pretendeer niet meer te zijn dan ik ben: ik WEET NIETS, ik GELOOF gewoon zaken.

Er zijn mensen die zeggen dat alles energie is, en dat de mens met die ene neutrale energie goede en slechte dingen kan doen, maar er zijn ook mensen die zeggen dat diezelfde neutrale energie corrupt binnen kan komen, en er zijn ook mensen die zeggen dat er daadwerkelijk verschillende vormen van energie zijn.

Take your pick what you'd like to believe.
    pi_72773401
    Okay, de wellus-nietus-discussie is dus ten einde!
      dinsdag 15 september 2009 @ 18:40:42 #38
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_72774540
    Bij nader inzien opgeschoond, nogmaals ontopic over reikiervaringen of blijf lekker weg!
    The truth was in here.
    pi_72775001
    lol, door het verwijderen van de boodschap demonstreert bastard zijn nubishness.
    (wel snel lezen, want dit gaat hij ook weer wegvegen)
    pi_72775129
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 17:38 schreef bassos het volgende:

[..]

troll verwijderd
    Dude.

Je kan veel beter inhoudelijk ingaan op argumenten en ze weerleggen dan dit gedrag.

Met het verwijder gedrag ben je bezig met 1984 complete control.

Controle bestaat niet.

Laat het gaan.

Je eventuele residuele haat tov mij is een aardig aandachtspunt voor verfijning.
    pi_72775541
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 19:05 schreef ToT het volgende:Hou het hier schoon.
    Hoe kan iets schoon zijn als het mensen probeert te verleiden om nodeloos iets met reiki-cursus te doen ?
      dinsdag 15 september 2009 @ 19:10:18 #43
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_72775546
    Bassos, heb een beetje respect voor iemands insteek binnen een topic. Wat Bastard zelf ook zegt, je kan ook een topic maken over jouw visie wat betreft reiki, lijkt me wat dat betreft best interessant maar niet hier. Het reiki topic is voor reiki beoefenaars en geïnteresseerden, niet voor mensen die er tegen zijn. Zo is het nou eenmaal opgezet hier zodat iedereen een plek heeft om zonder gezeur over hun interessegebied te discussiëren. Het 'wellus/nietus' voorbij zegmaar. Dit topic staat niet open voor een vijandige mening jegens reiki maar dat zegt niet dat er in dit subforum geen ruimte is voor een negatieve onderbouwde mening wat betreft reiki. Simpel genoeg.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
    pi_72775724
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 19:10 schreef jogy het volgende:
    Bassos, heb een beetje respect voor iemands insteek binnen een topic. Wat Bastard zelf ook zegt, je kan ook een topic maken over jouw visie wat betreft reiki, lijkt me wat dat betreft best interessant maar niet hier. Het reiki topic is voor reiki beoefenaars en geïnteresseerden, niet voor mensen die er tegen zijn. Zo is het nou eenmaal opgezet hier zodat iedereen een plek heeft om zonder gezeur over hun interessegebied te discussiëren. Het 'wellus/nietus' voorbij zegmaar. Dit topic staat niet open voor een vijandige mening jegens reiki maar dat zegt niet dat er in dit subforum geen ruimte is voor een negatieve onderbouwde mening wat betreft reiki. Simpel genoeg.
    Ik ben daadwerkelijk een energiewerk beoefenaar.
    Ik denk daadwerkelijk dat reiki-cursus een aanslag is op je menselijkheid (als trainer)

En ik denk daadwerkelijk dat als je als cursist naar zo iemand gaat, dat je veel beter af bent met het zelf doen.

Zelf doen is zelf je eigen pad lopen.

Daarom veroordeel ik mensen zo hard.

Jij bent jij.
      dinsdag 15 september 2009 @ 19:18:12 #45
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_72775826
    Mooi.. loop dan je eigen pad in je eigen topic. Nu back on track svp.. zo jammer om te censureren of dit topic te laten verpesten door je.
    The truth was in here.
    pi_72775839
    Ja dat je continu bij alles en iedereen met zeer scherpe veroordelingen klaarstaat is zo ondertussen wel duidelijk Bassos, maar bespreek dit verder in het FB topic.
      dinsdag 15 september 2009 @ 19:19:43 #47
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_72775872
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 19:15 schreef bassos het volgende:

[..]

Ik ben daadwerkelijk een energiewerk beoefenaar.
    Ik denk daadwerkelijk dat reiki-cursus een aanslag is op je menselijkheid (als trainer)

En ik denk daadwerkelijk dat als je als cursist naar zo iemand gaat, dat je veel beter af bent met het zelf doen.

Zelf doen is zelf je eigen pad lopen.

Daarom veroordeel ik mensen zo hard.

Jij bent jij.
    Dat is leuk, en interessant, maar blijkbaar ben je een verstorende factor in DIT topic. Laat het daarom rusten en maak je eigen topic aan. Verder dus in [FB] Omgaan met teleurstellingen en een discussie over jouw manier van energiewerken in een door jou aan te maken topic. Jij bent jij, ik ben ik dus iedereen doet [wat dan ook] op zijn eigen manier, als die manier dus iemand anders volgen is dan is dat OOK iemands eigen keuze. Respecteer dat.

Klaar nu.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
    pi_72776201
    klaar nu. [FB] Omgaan met teleurstellingen

[ Bericht 79% gewijzigd door jogy op 15-09-2009 19:29:09 ]
    pi_72776243
    edit op verwijderd bericht.

[ Bericht 87% gewijzigd door jogy op 15-09-2009 19:29:33 ]
    pi_72780753
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 16:01 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is het dan mogelijk om te snel een dergelijke inwijding te ontvangen? Kan dit lastige gevolgen krijgen?

Het lijkt me namelijk niet iets dat je even doet. Ben zelf ook niet van plan eigenlijk om me hiermee bezig te houden. Als het nodig is, zal het vanzelf wel komen.
    Inwijdingen hoort mijns inziens minimaal een jaar tussen te zitten, het hele ritueel is erop gericht om je helemaal open te stellen, je kanalen te openen, gevoeligheid te bevorderen enz enz enz...
    Je krijgt daardoor ook een reinigingsproces om je oren, doe je er heel vlot een aantal achter elkaa dan kan dat terugslaan, kan je geestelijk heel onstabiel van worden, is zeer onverstandig te noemen.

Maar goed, dat is mijn mening erbij vanuit mijn ervaring en wat ik heb gezien, het gaat wel weer over die onstabiliteit, maar leuk is anders.
    Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')