Placebo medicijnen werken ook bij veel mensen. Dat komt omdat mensen denken dat er iets aan gedaan wordt en daardoor gaat de pijn weg. Niets spiritueels dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:01 schreef Michielos het volgende:
Ik liep vorig jaar stage bij iemand die totaal het tegenovergestelde was van mij. Heel erg spiritueel aangelegd enz(je kan begrijpen hoe ik me voelde als ze over levitaties en entiteiten begon). Ze deed ook aan Reiki. Ze deed op een andere stagiaire reiki om haar hoofdpijn te verhelpen en de stagiaire zelf verklaarde dat haar hoofdpijn weg was.
ik ben ook van de verklaring van een wensverlangen en geloven in iets waardoor er een placebo effect optreed maar daar gaat het dit topic niet echt om..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:42 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
[..]
Placebo medicijnen werken ook bij veel mensen. Dat komt omdat mensen denken dat er iets aan gedaan wordt en daardoor gaat de pijn weg. Niets spiritueels dus.
+1quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ben ook van de verklaring van een wensverlangen en geloven in iets waardoor er een placebo effect optreed maar daar gaat het dit topic niet echt om..
"vertel je ervaringen met reiki"
En helpt dat, geeft het verlichting? Ervaar je dan ook zelf iets?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:05 schreef maedel het volgende:
Ik heb erg goede ervaringen met reiki, en wil het in de toekomst zelf ook gaan leren.
Mijn zus kan op afstand reiki-en, en doet dat wel eens voor me als het nodig is.
En je was zo goed bezig!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:20 schreef Michielos het volgende:
gebruik je dit overigens enkel voor lichte pijnen en ziekten of ook voor bijvoorbeeld kanker of iets dergelijks?
Pijnverlichting bij kanker. Mijn moeder heeft er aardig wat baat bij gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:20 schreef Michielos het volgende:
gebruik je dit overigens enkel voor lichte pijnen en ziekten of ook voor bijvoorbeeld kanker of iets dergelijks?
Mijn oma ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Pijnverlichting bij kanker. Mijn moeder heeft er aardig wat baat bij gehad.
het gaat dan dus om verlichting en niet genezing neem ik aanquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik meen te herrineren dat jij een jaar of 2 geleden de stap wilde zetten naar Reiki 1, is dat nog gelukt eigenlijk?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is wel de algemene betekenis van verlichting inderdaadquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
het gaat dan dus om verlichting en niet genezing neem ik aan
Nee, nooit mee verder gegaan eigenlijk, op het moment zelf had ik er geen goed gevoel bij en het is een beetje weggezakt verder.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik meen te herrineren dat jij een jaar of 2 geleden de stap wilde zetten naar Reiki 1, is dat nog gelukt eigenlijk?
Nou ja, wie weet ooit welquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:15 schreef jogy het volgende:
Nee, nooit mee verder gegaan eigenlijk, op het moment zelf had ik er geen goed gevoel bij en het is een beetje weggezakt verder.
Ja, warmtestromen, borrelen (maag/darmen). Ik gebruik het ook voor als er iets aan me is blijven "hangen", hele zware energieën van iemand bijvoorbeeld, die ik zelf niet wegkrijg, dat brengt zij dan weer in balans. En dat merk ik direct.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
En helpt dat, geeft het verlichting? Ervaar je dan ook zelf iets?
Wat ik me altijd afvraag is of zo'n boom nou iets te vertellen heeft, echt veel meemaken zal ie nietquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En je was zo goed bezig!En ik las verkeerd!
![]()
Mijn tante doet aan Reiki (en praat met bomen)
Dat is een andere discussie, maar ik kan je vertellen dat bomen die 100'den jaren oud zijn, meer hebben meegemaakt dan jij!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag is of zo'n boom nou iets te vertellen heeft, echt veel meemaken zal ie niet
met welk zintuig hoort een boom, volgens jou? of slaat een boom energieen op of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef M_Schtoppel het volgende:
Led, daar vergis je je in. Je moet eens weten wat zo'n boom allemaal gehoord heeft, vooral de erg oude.
Dat is mijn ervaring ook.. de initiatie op zich niet hoor, die is niet zo bijzonder als 1. Hoewel, ik voelde inene een hand op mn schouder rusten tijdens de initiatie, en dat was zeker een bijzonder moment maar voor de rest voelde de eerste initiatie, ja ik weet niet, heftiger.. ook omdat het nieuw is wat je voelt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:21 schreef Summers het volgende:
Ik heb het gedaan omdat ik had gehoord dat het goed was voor je spirituele ontwikkeling en daar kan ik uiteraard nooit genoeg van krijgen , ik denk wel dat ik reiki-2 wil gaan doen omdat het voor mij nog wel een stapje heftiger mag .
Voor ik reiki-1 ging doen was ik natuurlijk nieuwsgierig naar de inwijdingsverhalen dus die ging ik lezen op internet en natuurlijk allemaal heel verschillend , en ik was ergens zenuwachtig voor de inwijding omdat ik bang was dat ik niks zou voelen en dat zou natuurlijk vet balen zijn .quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring ook.. de initiatie op zich niet hoor, die is niet zo bijzonder als 1. Hoewel, ik voelde inene een hand op mn schouder rusten tijdens de initiatie, en dat was zeker een bijzonder moment maar voor de rest voelde de eerste initiatie, ja ik weet niet, heftiger.. ook omdat het nieuw is wat je voelt.
Dat is cool ! en zeker een vooruitgang , ik moet nog ff nadenken of er nou een verschil is tussen voor en na de inwijding qua ontwikkeling , maar reiki is de ontwikkeling iig .quote:Maar met de tweede initiatie ontvang je ook het krachtsymbool, en die doet inderdaad goed zijn werk kan ik je vertellen! Het word allemaal wat heftiger in gevoel, maar ook als persoonlijkheid mag je meer voelen, fijngevoeliger, intuitief. Sinds mijn reiki2 voel ik bijvoorbeeld soms waar de mensen klachten hebben zonder dat ze het mij verteld hebben.. of krijg ik het gevoel dat ik iets mag zeggen over iets.
Gefeliciteerd en respectquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:08 schreef Bastard het volgende:
Ik meen en correct me if Im wrong, dat TM ten eerste al via een andere oorsprong komt.. een Amerikaanse.
Dat het gevoel wat je ervaart heftiger zou zijn als reiki gever, en dat je veel meer symbolen hebt om mee te werken. Plus dat je meerdere losse inwijdingen erbij kan doen, violet vuur, Yod etc.
Waar ik zelf wel benieuwd naar ben.. is er naar persoonlijke mening 1 van de 2 varianten beter om mee te behandelen?
Zelf ben ik sinds kort Reiki master in de Usui reiki, de reiki die ik nu voel is al krachtiger dan dat ik voorheen voelde stromen. Ik mag mensen behandelen waar nodig, ook op afstand en mag mensen inwijden in de reiki. Vooralsnog heb ik nog niet op de agenda staan dat ik verder moet gaan bijvoorbeeld naar een TM systeem want daar zie ik voor mijzelf nog niet de toegevoegde waarde van.
Wel misschien naar een quantum touch inwijding.. dat omdat ik daar toch wel verbazingwekkende resultaten bij heb gezien.. zou goed te combineren zijn met het zachtere Usui systeem denk ik.
hahahaquote:
Nee staat er los van, is meer weer een andere vorm van energie gebruik waarbij de gever als een soort katalysator werkt en de behandelde, het lichaam zelf in de kern weer terug gaat naar zijn oervorm, op celniveau. De gever stuurt middels bepaalde ademhalingsoefeningen de energie naar het lichaam die daar zelf mee aan de slag gaat. Waarbij bijvoorbeeld botten weer spontaan in een juiste positie kunnen komen te staan.. erg apart om te zien kan ik zeggenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:33 schreef Summers het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en respect, dat is een jarenlang proces van leren en ervaren ,
hoort quantum touch bij Ushui reiki of staat het er los van ?
Intressant! Zou je er wat meer over kunnen vertellen, wat is het en wat doet het? Hoe heeft het je leven beinvloed?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:42 schreef Frou-Frou het volgende:
[..]
hahaha
Kamehamehaaaaaaaaa!![]()
![]()
![]()
mja, ben begin 2008 met Shambhala begonnen ('het nieuwe reiki') en mijn wereld stond op zijn kop.
Een volgelinge van Dr Usui heeft Reiki naar het westen gebracht.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:53 schreef marcel9z9 het volgende:
Hee ToT,
Wat is het verschil tussen Tera Mai Reiki & Seichem en een systeem zo als Usui?
Wat Tot ook al zegt, de feel moet leuk zijn met je master. Degene die zichzelf aanbieden om cursisiten in te wijden zullen dit zelf ook wel beamen want ik denk dat het andersom net zo kan zijn. Dat als degene die de cursus geeft niet met je overweg kan, dat het voor hem./haar ook niet leuk is.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:41 schreef marcel9z9 het volgende:
Hebben jullie nog tips, als je geinitieerd wilt worden?
Waar moet je op letten, wat kunnen problemen zijn, wordt er een match gemaakt tussen cursist en meester?
bij welke groepen niet komen, kosten ed.
(Ik ben namelijk hier al een tijd mee bezig, maar een duwtje in de rug is soms wel handig)
ik ben nu voornamelijk opzoek in de omgeving amsterdam
Waar doe je dat dan?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:30 schreef ToT het volgende:
Mee eens!Reiki 1 is het grootste geschenk voor jezelf.
Mijn eerste Master was zeer dominant en achteraf gezien volgens velen absoluut niet zuiver.
Mijn 2e Master was echt geweldig! Een enorm open en vriendelijk persoon met ontzettend veel ervaring, die ook sterk helderziend/wetend/voelend is op het gebied van energieën, maar die absoluut ook heel erg nuchter is.
Bij hem heb ik dan ook mijn Mastergraad gehaald.
Ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Waar doe je dat dan?
Jedi school? Ik ben ouder dan 5, is er nog hoop?
quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon bij de Reiki-master om de hoek!
Vraag je wel af waarom je reiki 2 wilt doen. Als je het alleen maar wil omdat het "cool" is, zou ik het niet doen. Eigenlijk moet je wachten tot je eraan toe bent. Tot het voor jezelf helemaal goed voelt. Als je het doet om de verkeerde reden zou dat een verminderde goede inwijding voor reiki 2 kunnen zijn, en dat zou alleen maar jammer zijn - je doet jezelf er tekort mee. En anderen die je daarna behandelt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 03:05 schreef Summers het volgende:
Dat is cool ! en zeker een vooruitgang , ik moet nog ff nadenken of er nou een verschil is tussen voor en na de inwijding qua ontwikkeling , maar reiki is de ontwikkeling iig .
reiki en wicca zijn definities, termen. In feite is het gebruik maken van de universele levensenergie waartoe iedereen toegang heeft. Alles komt uiteindelijk op dezelfde bron neerquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:18 schreef ToT het volgende:
Tof joh!Ja dat Reiki naar een situatie sturen grenst aardig aan wicca of andere stromingen waarbij je met rituelen energie en intentie stuurt om het hoogste goed te laten gebeuren.
Echt bijzonder!
Masterschap is een heel persoonlijke term. Wanneer ben je master? Als je een bepaalde graad hebt behaald? Nee. Ik dnek dat masterschap op de eerste plaats voor iedereen persoonlijk is, en ten tweede afhankelijk is van hoe je je eigen leven "meester bent" en daardoor anderen kunt helpen.quote:De term "master" vind ik persoonlijk niet echt op z'n plaats bij 3a, en eigenlijk bij 3b ook niet helemaal, want ik kan niet zeggen dat ik de Reiki-energie echt MEESTER ben. Aan de andere kant vind ik onderwijzer/leraar helemaal een verkrampte omschrijving waarbij je jezelf te weinig eer aandoet, omdat je bij een cursus wel meer doet dan alleen les geven: je geeft ook een inwijding.
De ene term is dus wat te hoogdravend, maar de ander is weer te bescheiden.
Wel eens met de definities, maar wicca en Reiki zijn wel 2 heel verschillende werelden, ook al komt het uit dezelfde bron.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:23 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
reiki en wicca zijn definities, termen. In feite is het gebruik maken van de universele levensenergie waartoe iedereen toegang heeft. Alles komt uiteindelijk op dezelfde bron neer
[..]
Masterschap is een heel persoonlijke term. Wanneer ben je master? Als je een bepaalde graad hebt behaald? Nee. Ik dnek dat masterschap op de eerste plaats voor iedereen persoonlijk is, en ten tweede afhankelijk is van hoe je je eigen leven "meester bent" en daardoor anderen kunt helpen.
Het onderscheid tussen 3a en 3b is gemaakt omdat de eerste gericht is op het kunnen werken met de energie die bij dat niveau hoort, en omdat niet iedereen de behoefte heeft (en de verantwoordelijkheid wil) om anderen les te geven in reiki.
"It's another path to the same goal"quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel eens met de definities, maar wicca en Reiki zijn wel 2 heel verschillende werelden, ook al komt het uit dezelfde bron.
Wat gebeurde er? *nieuwsgierig isquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:25 schreef ToT het volgende:
True, true.
Ikzelf wilde zo snel mogelijk doorstoten naar het Masterschap en mega über paranormaal worden en dat soort shizzle, maar na mijn TM-1 inwijding (na mijn Usui 1 & 2 inwijding) ben ik ZO ONGELOOFLIJK HARD op mijn bek gegaan dat ik wel een TM-2 inwijding kreeg om de boel weer wat recht te trekken, maar daarna heb ik echt jarenlang geen nieuwe cursus gedaan.
Zelfs zonder reiki kan dat. Het gaat tenslotte om de intentie.quote:Zelfs afstandsbehandelingen en energie sturen naar situaties enzo.
Wat gebeurde er? Hoe merkte je dat? Wat voelde je bij hem?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:30 schreef ToT het volgende:
Mijn eerste Master was zeer dominant en achteraf gezien volgens velen absoluut niet zuiver.
Vaak zie je dat soort combinaties inderdaad optreden. Het kan inderdaad heel handig zijn, omdat het zoveel meer informatie geeft als de master over meer intuitieve kanalen beschikt.quote:Mijn 2e Master was echt geweldig! Een enorm open en vriendelijk persoon met ontzettend veel ervaring, die ook sterk helderziend/wetend/voelend is op het gebied van energieën, maar die absoluut ook heel erg nuchter is.
Bij hem heb ik dan ook mijn Mastergraad gehaald.
De energie raakte volledig corrupt, maar dan scheen ook gebeurd te kunnen zijn doordat mijn toenmalige master verschillende Reiki-stromingen combineerde. Ik raakte echt tot op het bot verkleumd (ik kan gewoonweg niet omschrijven hoe extreem dat was!), werd maandenlang vijandig chagrijnig enz enz enz.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:36 schreef credendo_vides het volgende:
Wat gebeurde er? *nieuwsgierig is![]()
Deels mee eens: zonder inwijding kun je natuurlijk wel enige invloed uitoefenen, maar het gaat mij te ver om te zeggen dat het niet uitmaakt of je nou Reiki hebt of niet. Met Reiki is het allemaal wel een stuk krachtiger!quote:Zelfs zonder reiki kan dat. Het gaat tenslotte om de intentie.
Ze was gewoon erg dominant. Haar wil was wet, haar opvattingen waren de enige absolute waarheid. Eigen ideeën en inbreng werden resoluut van tafel geschoven. Ze was heel erg verwijtend op veel punten als je over je verleden sprak, of als ze via helderziende wegen informatie binnen kreeg.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:39 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Wat gebeurde er? Hoe merkte je dat? Wat voelde je bij hem haar?
quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:40 schreef ToT het volgende:
[..]
De energie raakte volledig corrupt, maar dan scheen ook gebeurd te kunnen zijn doordat mijn toenmalige master verschillende Reiki-stromingen combineerde. Ik raakte echt tot op het bot verkleumd (ik kan gewoonweg niet omschrijven hoe extreem dat was!), werd maandenlang vijandig chagrijnig enz enz enz.
Na een herinwijding was dat gelukkig helemaal over!
Tuurlijk, het opent je kanaal.quote:Deels mee eens: zonder inwijding kun je natuurlijk wel enige invloed uitoefenen, maar het gaat mij te ver om te zeggen dat het niet uitmaakt of je nou Reiki hebt of niet. Met Reiki is het allemaal wel een stuk krachtiger!
Ah, iemand die de absolute waarheid kentquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze was gewoon erg dominant. Haar wil was wet, haar opvattingen waren de enige absolute waarheid. Eigen ideeën en inbreng werden resoluut van tafel geschoven. Ze was heel erg verwijtend op veel punten als je over je verleden sprak, of als ze via helderziende wegen informatie binnen kreeg.
Ah, nog info-avonden ook. Triest dat mensen daarvan de dupe worden, maar ja, lees wat ik hierboven heb geschreven nogmaals...quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:04 schreef ToT het volgende:
Have fun!
Mja ze leek me in het begin al een vrij pittig karakter te hebben tijdens een info-avond, maar het leek er niet op dat het ZO erg zou zijn....
Ik vraag me af of ik niet tera mai 1 moet gaan doen ipv ushui 2 , ushui 1 vind ik een beetje te soft naar mijn smaak en ben toe aan iets heftigers en als ik reiki ushui geef ervaar ik of de ander ook weleens 1 van de elementen van tera mai dus misschien heb ik daar meer mee .quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:19 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Vraag je wel af waarom je reiki 2 wilt doen. Als je het alleen maar wil omdat het "cool" is, zou ik het niet doen. Eigenlijk moet je wachten tot je eraan toe bent. Tot het voor jezelf helemaal goed voelt. Als je het doet om de verkeerde reden zou dat een verminderde goede inwijding voor reiki 2 kunnen zijn, en dat zou alleen maar jammer zijn - je doet jezelf er tekort mee. En anderen die je daarna behandelt.
Je bent niet toe aan iets heftigers, geloof me. Er komt bij jou los wat bij jou los mag komen. Accepteer dat. Usui is misschien wel een zachte vorm, maar dat is wat reiki in principe ook is. Dat je met Tera Mai op een andere manier werkt die wat meer losmaakt, vind ik eigenlijk geen goede reden. Je lijkt op zoek te zijn naar "sensatie", belevenissen. Op zich is dat niet verkeerd, maar geloof me - alles komt naar je toe in een tempo dat je aan kan. Ook al voelt dat voor jou misschien niet zo.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik niet tera mai 1 moet gaan doen ipv ushui 2 , ushui 1 vind ik een beetje te soft naar mijn smaak en ben toe aan iets heftigers en als ik reiki ushui geef ervaar ik of de ander ook weleens 1 van de elementen van tera mai dus misschien heb ik daar meer mee .
MIsschien is een neveninwijding wel iets voor je. Met Melchizedek krijg je een inwijding die genoeg losmaakt en daarvoor hoef je niet naar Tera Mai over te stappen. Usui werkt net zo goed. Maar realiseer je wel dat je met Melchizedek misschien wel meer losmaakt dan dat je gehoopt had, er komt heel veel los en je gaat jezelf echt tegen komen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik niet tera mai 1 moet gaan doen ipv ushui 2 , ushui 1 vind ik een beetje te soft naar mijn smaak en ben toe aan iets heftigers en als ik reiki ushui geef ervaar ik of de ander ook weleens 1 van de elementen van tera mai dus misschien heb ik daar meer mee .
bedankt voor de tips ,quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:16 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Je bent niet toe aan iets heftigers, geloof me. Er komt bij jou los wat bij jou los mag komen. Accepteer dat. Usui is misschien wel een zachte vorm, maar dat is wat reiki in principe ook is. Dat je met Tera Mai op een andere manier werkt die wat meer losmaakt, vind ik eigenlijk geen goede reden. Je lijkt op zoek te zijn naar "sensatie", belevenissen. Op zich is dat niet verkeerd, maar geloof me - alles komt naar je toe in een tempo dat je aan kan. Ook al voelt dat voor jou misschien niet zo.
Als je Tera Mai wilt gaan doen omdat je daar een beter gevoel bij hebt, prima. Maar doe het niet om de foute reden van bijvoorbeeld "meer willen voelen om meer te willen voelen". Waarom wil je meer voelen? Twijfel je aan jezelf? Bedenk dat het resultaat van iedere inwijding telkens weer anders is, het valt dus niet te voorspellen of te garanderen dat je meer zult voelen.
Stuur eens reiki naar het gevoel dat je bij de reden om verder te gaan met reiki hebt. Kijk eens wat daar uitkomt. Neem het gevoel maar tussen je handen en laat daar reiki naar toe stromen.
Succesquote:Op donderdag 29 januari 2009 00:27 schreef Summers het volgende:
[..]
bedankt voor de tip ,ik ga reiki sturen naar het gevoel en de reden om verder te gaan , ik heb zowiezo geen haast want in maart is het pas een jaar dat ik reiki heb .
Mijn gevoel is mijn leidraad idd , tijd niet .quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:57 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
SuccesAls je hulp nodig hebt horen we het wel. Zat mensen hier die jou reiki willen sturen.
Tijd is overigens geen harde leidraad bij reiki, je gevoel is dat wel.
Je bedoeld dat het effect dan later komt wanneer je er aan toe bent ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:14 schreef ToT het volgende:
@ lessen geleerd van die Master: absoluut niet. Ik ben geen alwetend persoon. Nooit geweest en zal ik nooit zijn. Ik vertel mensen gewoon wat ik zelf geloof en wat sommige andere geloven en laat hen hun eigen conclusies trekken.
Ik ken de theorie van dat zielen afspraken gemaakt zouden hebben over wat je in het leven meemaakt. (De kleine ziel en God of zo?)
Het zou kunnen. Misschien is het in grove lijnen zo, ik weet het niet.
@ Tera Mai voor wat "heftigers": ik moet wel toegeven dat sinds ik Tera Mai heb dat behandelingen idd veel krachtiger aanvoelen, maar ook veel meer effect hebben. Uiteraard komt dat ook voor een groot deel door persoonlijke groei, maar toch; de energie is gewoon zeer krachtig.
Melchizedek is idd zeer krachtig, maar het is wel de enige inwijding waarbij het succes van de inwijding niet gegarandeerd is: je MAG het ontvangen als je er aan toe bent. Ben je er niet aan toe, dan gebeurt er niets bij de inwijding.
Je kan niet ontkennen dat je er niet van leertquote:Op donderdag 29 januari 2009 07:58 schreef Bastard het volgende:
@Tot, denk je dat zo'n master of nare ervaring nodig hebt gehad als persoon? De extreme leren kennen en op basis daarvan spirituele groei doormaken?
Je leert van alles natuurlijk, maar wat ik mij afvraag, denk je als je eerlijk bent naar jezelf, dat het een ervaring is die je echt ook nodig had gehad om op het punt te komen waar je nu zit?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:56 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat je er niet van leert
Ik dnek dat je voor je hier terecht kwam, je met jezelf en anderen afspraken hebt gemaakt over wat voor ervaringen je hier zou opdoen. Op de een of andere manier doe je die ervaring dan ook op. In het geval van Tot was dat de ervaring met de reikimaster, maar als hij om wat voor reden dan ook had besloten om geen reiki bij haar te doen, dan had hij die ervaring wel op een andere manier ervaren. Het pad naar je doel is breed, je kunt het op verschillende manieren bereiken.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je leert van alles natuurlijk, maar wat ik mij afvraag, denk je als je eerlijk bent naar jezelf, dat het een ervaring is die je echt ook nodig had gehad om op het punt te komen waar je nu zit?
Ik vraag miij vaak af waarom ik de dingen meemaak, en iemand anders andere dingen mag beleven, uiteindelijk reageer je op bepaalde situaties door ervaringen van andere situaties.
Ik geloof niet echt alles dat elk voorval in het leven een specifiek doel heeft, maar dit leek er wel op: ik liet me gewoon verleiden door TE snel TE veel inwijdingen achter elkaar te nemen:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je leert van alles natuurlijk, maar wat ik mij afvraag, denk je als je eerlijk bent naar jezelf, dat het een ervaring is die je echt ook nodig had gehad om op het punt te komen waar je nu zit?
Ik vraag miij vaak af waarom ik de dingen meemaak, en iemand anders andere dingen mag beleven, uiteindelijk reageer je op bepaalde situaties door ervaringen van andere situaties.
Bronquote:In de jaren 80 van de vorige eeuw hebben dr. Robert Becker en dr. John Zimmerman onderzoek gedaan naar wat er gebeurt met mensen terwijl ze met reiki werken. Becker en Zimmerman ontdekten niet alleen dat de hersengolf patronen van zowel gever als ontvanger gesynchroniseerd worden in de alfa staat - een staat die karakteristiek is voor diepe ontspanning en meditatie. De hersengolven bleken daarnaast ook synchroon te pulseren met het aardmagnetisch veld, bekend als de Schuman Resonantie. Op de momenten waarop deze synchrone puls zich voordoet, is het biomagnetisch veld van de reikigever minstens 1000 maal groter dan normaal, en dat niet als resultaat van inwendige lichaamsprocessen.
Toni Bunnell (1997) geeft aan dat de verbonden energievelden tussen aarde en reikigever deze laatste mogelijk in staat stelt de 'oneindige energiebron' of het 'universele energieveld' aan te spreken door middel van de Schuman Resonantie.
En in hun verhandeling 'the Matter Myth' (1991) schetsen prof. Paul Davies en dr. John Gribben vanuit de quantum fysica het beeld van een 'levend universum' waarin alles verbonden is in een 'levend web van onderlinge afhankelijkheden'. Dit alles biedt een mogelijke verklaring voor de subjectieve eenheidservaring en bewustzijnsverruiming die wordt ervaren door velen die regelmatig reiki ontvangen of zichzelf ermee behandelen.
Het grote pulserende biomagnetische veld dat door de handen van energetische therapeuten vloeit terwijl zij werken, is verder onderzocht door Zimmerman (1990, USA) en Seto (1992, Japan). Zij ontdekten dat de pulsen zich voordoen in dezelfde frequenties als hersengolven, dat ze variëren tussen de 0,3 en 30 Hz, en dat de focus het meest ligt in het gebied tussen de 7 en 8 Hz, de alfa staat. Medisch onderzoek wijst uit dat deze frequentiegebieden genezing in het lichaam stimuleren, waarbij specifieke frequenties geschikt zijn voor bepaalde weefsels. Bijvoorbeeld, 2 Hz stimuleert de regeneratie van zenuw weefsel, 7 Hz bot weefsel, 10 Hz gewrichten, 15 Hz de kleine bloedvaten. Fysiotherapeutische apparatuur maakt gebruik van deze eigenschappen om zachte weefsels te helpen regenereren, en in ultra sound technologie worden ze toegepast om onder andere verstopte aderen vrij te maken en nierstenen te vergruizen.Ook is al vele jaren bekend dat een electrische spoel rond een fractuur die niet wil genezen, botgroei en herstel stimuleert.
Becker legt uit dat 'hersengolven' zich niet beperken tot de hersenen alleen, maar dat ze door het hele lichaam reizen via het perineurale systeem, het geleidende weefsel dat alle zenuwen omgeeft. Tijdens een reikibehandeling beginnen de biomagnetische golven als relatief zwakke pulsen in de thalamus van de behandelaar, en verzamelen cumulatief kracht terwijl ze door de perifere lichaamszenuwen gaan, inclusief de handen. Eenzelfde effect wordt gespiegeld in de ontvanger van de behandeling. Becker geeft aan dat dit biomagnetische systeem mogelijk de voornaamste verantwoordelijke factor is voor de lichaamsprocessen die het herstel van kwetsuren regelen en de balans herstellen. De beschreven spiegelwerking illustreert een bijzondere eigenschap van reiki (en verwante therapieen): dat zowel de gever als de ontvanger profiteren van de behandeling, wat het proces zeer efficient maakt.
Het is nog interessant op te merken dat dr. Becker zijn onderzoek heeft uitgevoerd op proefpersonen van overal ter wereld, met zeer uiteenlopende culturele en religieuze achtergrond. Bij alle proefpersonen waren vergelijkbare resultaten meetbaar, ongeacht hun geloofsopvattingen of levensovertuiging, hoe tegengesteld deze opvattingen en overtuigingen ook waren ten opzichte van elkaar. Neutraliteit is een bekende eigenschap van reiki, aangezien de methode geen geloof voorschrijft. Iedereen kan het dan ook gebruiken ongeacht overtuiging, geloof of zelfs het ontbreken daarvan. Een eigenschap die niet alleen bijdraagt tot de populariteit van reiki, maar die de reiki methode ook geschikt maakt voor verklaring in termen van wetenschappelijk onderzoek.
Dat noemen ze Duitslandquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef ToT het volgende:
oostelijk van Arnhem.
Kortrijk, België. En bedankt voor de tip, ik ga op zoek.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef ToT het volgende:
gungnir: op reiki.startpagina.nl of zo zie je genoeg masters zitten. Velen hebben ook kennismakingsavonden enzo.Waar woon je ergens?
EvilMarc: waar je kunt beginnen? Goeie; lees je eens in op diverse websites en ga naar open avonden of zo. Ikzelf woon overigens ook in het oosten; oostelijk van Arnhem.
Dankjewelquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:12 schreef ToT het volgende:
Reiki masters zijn sowieso wel betrouwbaar: je krijgt gewoon een inwijding.
Wel moet je je de volgende dingen afvragen:
- Welke stroming wil ik volgen? (Usui Reiki, Tera Mai, Karuna Ki, Shamballa, Magnified Healing, Quantum Touch etc.)
- Wat voor Master past bij mij? (Zweverig, overheersend en strikt, down to earth enz.)
Hangt af van de master inderdaad. Bij de reiki alliance kan je veel meer neerleggen.quote:Op zondag 15 maart 2009 08:16 schreef ToT het volgende:
Tjah qua prijs...de meeste Masters vragen volgens mij zo'n 150 euro voor een Reiki 1 inwijding.
Voor Tera Mai wordt meestal 115 euro gevraagd.
Waarbij ook hier opgemerkt dient te worden dat een en ander ook sterk afhankelijk is van de behandelaar, en niet alleen van de vorm.quote:@ de stroming: onderga indien mogelijk wat behandelingen van verschillende stromingen. Misschien voel je wat bij zo'n behandeling en misschien merk je verschil tussen de behandelingen.
Dat heb ik dus een keer ervaren, dolfijnenergiequote:er bestaat zelfs DOLFIJNENreiki, als dat meer je ding is!
Uiteraardquote:Op maandag 16 maart 2009 14:03 schreef Bastard het volgende:
Kom even je ervaring terugposten als je wilt
Hier staat het uitstekend uitgelegdquote:Op maandag 16 maart 2009 07:50 schreef Michielos het volgende:
wacht even. Dolfijnenenergie? Zou je hier iets meer over kunnen vertellen?
Je zou als je werkelijk geintresseerd bent zelf een master kunnen aanschrijven en vragen of hij/zijn jou in de eerste graad van dolfijnreiki wil inwijden.. kun je het zelf beleven namelijkquote:Op maandag 16 maart 2009 16:53 schreef Michielos het volgende:
Ik sta nogal skeptisch tegenover die dolfijnenreiki MAAR het topic loopt goed dus ga er niet over zaniken.
Heb je je reiki master al Bastard? Hoelang duurt het om zo een master te behalen?
Groetjes, michiel
Tja, geband geweest hequote:
cool. Tof voor je dat je er een liefdevol en warm gevoel aan overgehouden hebt. Toch wel een belangrijk gevoel mijn inziensquote:Op maandag 16 maart 2009 19:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je zou als je werkelijk geintresseerd bent zelf een master kunnen aanschrijven en vragen of hij/zijn jou in de eerste graad van dolfijnreiki wil inwijden.. kun je het zelf beleven namelijk
Mijn master heeft ook de inwijding gedaan, gebeurt op afstand zoals je wellicht gelezen hebt. Ze ging in bad zitten tegen de tijd dat de inwijding zou gebeuren en ze voelde zich helemaal met liefde en bubbeltjes bevangen, heerlijk ontspannen. Ik neem het natuurlijk ook maar aan, ik heb het zelf niet ervaren maar kan mij er wel wat bij voorstellen, te meer omdat ik zelf ook Ushui reiki technieken gebruik.
Ik heb inmiddels zelf ook mijn reiki master inwijding gehad inderdaad, een traject van een jaar of 3 en half jaar al met al. Eerste de eerste inwijding gedaan, zonder zelf 1 keer reiki ontvangen te hebben, meteen van genoten en verliefd warm gevoel beleefd.
En de volgende dag nog steeds.. wtf denk je dan. Andere avond terug gegaan (sessie van 3 avonden) en meer geleerd over technieken etc, nog een inwijdingssessie, weer dat hele warme gevoel, zelfs spaansbenauwd zeg maar, het gevoel alsof je iets bent vergeten dat je denkt "oh kut!" dat hele intense warme gevoel. Zwetend aan tafel staan.. er was enorm veel energie wat vrij kwam of stroomde.
Nou dan ga je aan de gang, reiki geven aan jezelf, opschoning van enkele weken ook bewust meegemaakt, veel reiki laten stromen. Natuurlijk meteen mijn vrouw verwend met reiki, en ik merkte een verschil als ik andere mensen reiki ging geven. Kreeg ik een grote massagetafel dus geen excuus meer maar gewoon mensen reiki geven.
Na een half jaartje vond ik mijzelf klaar om er meer mee te gaan doen, je leert het gebruik van symbolen, je leert afstandsbehandelingen, en je voelt de energie krachtiger.
Wat ik tot nu toe noem zijn de meer fysieke uitwerkingen, de wereld laat groter, je voelt meer energie etc. Maar naast dat loopt er nog een proces mee wat op je innerlijk werkt, ik werd een stuk kalmer, gevoeliger (ook emotioneler) kreeg meer emphatie voor mensen en dieren en ben zoals ze het noemen ook fijngevoeliger geworden. Dingen mogen aanvoelen bij mensen, ergens waar pijnbeleving is, of ergens een heel diep begrip van mensen krijgen, weten wat ze hebben meegemaakt oid.
En na een jaar of 3 na de tweede inwijding voelde ik weer de drang om te groeien in de reiki, en besloot om het masterschap te gaan doen.
Die laatste inwijding was ook heel mooi, en voelde 'heel fijn' .. liefdevol en warm.
Tenzij dolfijnreiki op afstand, want die is gratisquote:Op maandag 16 maart 2009 23:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
cool. Tof voor je dat je er een liefdevol en warm gevoel aan overgehouden hebt. Toch wel een belangrijk gevoel mijn inziens
Ikzelf ben helaas niet geinteresseerd genoeg in Reiki en ben tevens krap bij kas. Reiki zit er voor mij dan ook niet in helaas.
Ik heb er even naar zitten zoeken, maar helemaal gratis is het niet. Aantal sites die ik tegen kwam wilde meteen inschrijving voor alle 3 de onderdelen, ipv alleen de inwijding, aantal anderen wilde een donatie van minimaal 10 euro aan de stichting SAM (das nog te overzien) en weer een aantal andere wilde weer een ander bedrag...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tenzij dolfijnreiki op afstand, want die is gratis
Hoi ToT,quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:16 schreef ToT het volgende:*Tera Mai Reiki & Seichem master meldt zich*
Ik heb Reiki via een vriendin van me leren kennen.
"Uhhh wat is dat?"
- "Daarmee kun je mensen genezen met energie!"
"Uhhh maar ik ken je al jaren en weet gewoon dat jij geen paranormale genezer bent."
- "Nou ik heb een inwijding gehad, en nu kan ik dus mensen behandelen met energie!"
"In-wij-ding? Okee, magnetiseurs doen die shizzle al vanaf hun jeugd; het is aangeboren! En jij gaat ff naar zo'n hocus-pocus figuur die ff wat abracadabra doet en nu kun jij het zelfde als die mensen die dat aangeboren talent hebben?"
- "Ja, zo ongeveer wel ja!"
"Rrrrrrright! Maar hoe voel je dan dat die energie stroomt?"
- "Nou ik hou mijn handen zo bij iemand op een plaats en dan gaan mijn handen tintelen!"
"Sure! Als ik mijn handen een hele tijd zo hou, gaan ze ook tintelen als het bloed er uit weg stroomt!"
Jaar lang niks meer op uit gedaan, tot ik ineens interesse kreeg in een behandeling.
"Is goed, ga vanavond maar om 10 uur op bed liggen, dan stuur ik je wel Reiki op afstand."
- "Op afstand?!? Paranormale genezers hebben een foto nodig om een afstandsbehandeling te doen en jij hebt geen foto van mij. Kun jij het dan beter dan iemand die dit al zijn hele leven doet?"
"Tja ik heb geen foto nodig!"
Nou die behandeling hakte er ÉCHT in: ik heb 3 dagen gebruist van de energie! Zo sterk zelfs dat ik die 3 nachten absoluut niet heb kunnen slapen!![]()
Toen MOEST ik ook ingewijd worden!
Ik ben op een gegeven moment wel van Usui Reiki overgestapt naar Tera Mai Reiki & Seichem,.
Mailtje gehad van de dolfijnenreiki mevrouw... Ze zegt dat de inwijding daarvoor alleen is voor mensen die al een andere reiki 2e graad hebbenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Reiki inwijding kost inderdaad geld, afhankelijk van de graad. Een vrijwillige donatie van 10,- wordt gevraagd aan de stichting Sam. De afstandsinwijding is gratis.
Mijn intuitie (als eerste) en daarna mijn Reikimaster ook zeiden dat je het niet zou moeten combineren..quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:38 schreef ToT het volgende:
Knokkels, ik ben na Usui II op Tera Mai overgestapt.
Mijn Master deed zowel Usui Reiki als Tera Mai en ze vertelde me dat Tera Mai vele malen krachtiger is, dat je meer symbolen hebt, dat je meerdere neveninitiaties hebt, dat je met de elementen werkt enz.
Ik kan voor mij persoonlijk wel bevestigen dat het krachtiger is, maar Usui-reiki voelt lieflijker aan, positiever.
Overigens als master zijnde 2 Reiki stromingen tegelijk aanhangen is in het algemeen niet aan te raden, ZEKER Tera Mai laat zich niet goed combineren met veel andere soorten; alleen Shamballa en Magnified Healing kun je er mee combineren, omdat die energieën elkaar aanvullen en niet met elkaar botsen.
Ha :s Daar kom ik dus wel voor in aanmerking, want ik heb usui 3aquote:Op woensdag 18 maart 2009 17:36 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Mailtje gehad van de dolfijnenreiki mevrouw... Ze zegt dat de inwijding daarvoor alleen is voor mensen die al een andere reiki 2e graad hebben
Sommige masters noemen de reiki 3b ook wel de 4. Maar van een 4.01 heb ik nog nooit gehoordquote:
Er zijn ook genoeg masters die niet over Reiki 3a of 3b praten; zodra je 3a doet krijg je meteen mee hoe je een inwijding moet doen. Vind ik niet echt prettig; een soort stage is toch wel gewenst.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Sommige masters noemen de reiki 3b ook wel de 4. Maar van een 4.01 heb ik nog nooit gehoord
Zeker omdat je ook de verantwoording moet dragen over je cursisten. Dat leer je niet met een kort cursusje.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg masters die niet over Reiki 3a of 3b praten; zodra je 3a doet krijg je meteen mee hoe je een inwijding moet doen. Vind ik niet echt prettig; een soort stage is toch wel gewenst.
Bedankt! Ik ga ermee aan de slag met je tips.quote:Op zondag 12 april 2009 16:05 schreef ToT het volgende:
Whehehe ja ik ben al weer een poosje de moderator van de alu-hoedjes!
Ja ik heb ook wel eens CD's en meditaties meegemaakt die de chakra's van beneden naar boven behandelen. Misschien dat het aardse makkelijker is om mee te beginnen het spirituele (hogere chakra's) zijn dan het ultieme doel?
Na afloop aarden lijkt me in ieder geval geen overbodige luxe.
Anyway; Merlin's Magic vind ik wel erg fijn en van Aeoliah - The Gift.
Maar wat goede mantra's zoals de Gayatri mantra zijn ook erg fijn tijdens een behandeling, of wat gezang van Boeddhistische monniken enzo.
Enne: 100 euro is geen geld!
Reiki, hahaha. Rijk in Frankrijk !quote:Op zondag 12 april 2009 16:35 schreef ToT het volgende:
Ja die 1000 euro is dan weer meestal voor Reiki III. De Alliance rekent behoorlijk hoge prijzen.
Die dagen zijn er ook. Zou je even bij Jogy aan kunnen kloppen, die heeft daar destijds topics over gepost (voor zover ik me herinner).quote:Op zondag 12 april 2009 17:49 schreef Topspin het volgende:
Kan een vage vraag klinken maar ik stel hem toch.
<verhaal>
Dat was ook al voor de kredietcrisis.quote:Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Reiki, hahaha. Rijk in Frankrijk !
Wat een oplichterij, zeg. Dat dit nog mag na zo'n kredietcrisis.
Bij een reikicentrum in Amsterdam heb ik al eens een prijs van 10.000 euro gelezen voor de masterinwijdingquote:Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Reiki, hahaha. Rijk in Frankrijk !
Wat een oplichterij, zeg. Dat dit nog mag na zo'n kredietcrisis.
jeetje.... daar krijg ik misschien een 2de hands corvette voorquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bij een reikicentrum in Amsterdam heb ik al eens een prijs van 10.000 euro gelezen voor de masterinwijding
Ik vind het ook absurd duur hoorquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
jeetje.... daar krijg ik misschien een 2de hands corvette voor
dat is dan weer zeer goedkoop. Wel officiele gradaties gekregen? IN dat geval zal het het geld wel dubbel en dwars waard zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind het ook absurd duur hoor![]()
Was zelf 150 euro kwijt.
De masterinwijding is in de uitgeklede vorm niet zo heel erg bijzonder eigenlijk. Als je een tijdje (jaar of 2) bezig bent met je Reiki 2 ben je qua kennis niveau en geestelijke gesteldheid al dusdanig gestegen dat je master bent. Je bent dan klaar voor de volgende stap, dat is je energieniveau nog hoger leggen, je kanaal volledig openzetten en leren hoe je andere mensen kan inwijden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat is dan weer zeer goedkoop. Wel officiele gradaties gekregen? IN dat geval zal het het geld wel dubbel en dwars waard zijn.
Maar zijn vaak dan weer aangesloten bij een vereniging die de protocollen zouden moeten waarborgen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:59 schreef ToT het volgende:
Met vrijgevestigde masters heb je totaal geen controle meer.
Big business, zeker, mogen ze ook nog eens hun eigen diploma's uitREIKen, uiteraard tegen een zeer hoog examengeld.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar zijn vaak dan weer aangesloten bij een vereniging die de protocollen zouden moeten waarborgen?
Ik stap even in op je laatste vraag:quote:Op zondag 12 april 2009 17:49 schreef Topspin het volgende:
Kan een vage vraag klinken maar ik stel hem toch.
Is het in theorie mogelijk dat wanneer vele mensen wereldwijd reiki geven op afstand dat dan ook mensen die niet vragen om een behandeling alsnog iets merken ervan mochten die mensen er vatbaar voor zijn. Kan me best voorstellen dat wanneer er miljoenen mensen bezig zijn met reiki geven dat er dan wat in de atmosfeer terecht kan komen van die energie.
Het is dan maar een gedachte erover. Van de ene kant geloof ik mijn eigen theorie niet helemaal omdat ik tijdens slechtere periodes totaal geen positieve krachten ervaar. Maar dat kan dan komen dat ik niet open sta voor die energie. Dan alsnog dus dat het eventueel mogelijk is dat iemand die open staat wel iets kan merken ongevraagd. Hoe zou het zijn als iedereen positieve energie richting het universum straalt? Wederom een gedachte zomaar, stel alle mensen nemen op hetzelfde moment een tijdstip om positieve aandacht te schenken aan alles om hen heen, zou dat een kettingreactie in werking kunnen zetten? Dat er een vaste dag wordt ingelast een beetje, de positieve krachten dag waarbij zelfs de chronisch depressieven zich even anders moeten instellen zodat ieder mens wereldwijd probeert om de omgeving, maatschappij, familiekring, vriendenkring, kenniskring, aarde en de hele kosmos een boost te geven, een super boost in de kosmos die lange uitwerking heeft, weg met alle anti depressiva, gewoon op 1 augustus de jaarlijkse boost day en de hele mensheid kan weer een jaartje mee( ook de gedachte dat een grote groep mensen met gezelligheid tot nog meer gezelligheid kan zorgen, dat ook zoiets aanstekelijk werkt, dus is iedereen overal bezig met positieve uitstraling dat het dan ook toeneemt en aanstekelijk werkt als een positief virus)
Open staan is dan ook zo'n vaag begrip, meer in contact met de atmosfeer staan, zal het misschien beter zijn om het zo uit te drukken. Niet eens meteen met de hele atmosfeer, gewoon aanwezig zijn en meemaken van de wereld zonder afgesloten te zijn in zwarte gedachten binnen het hoofd in een ellendige eenzame negatieve wereld die super beperkt is. Dat bedoel ik dus met open staan voor andere betere energie. Vanzelf als laatste vraag. Is het mogelijk om iemand die dan mega depressief is te behandelen als er een schild van 10 meter om zo'n persoon zit. Stel je gaat als reiki master naar iemand die al 30 jaar in isolement leeft met de gordijnen dicht, kun je zo'n persoon dan behandelen en is het mogelijk om zo iemand weer helemaal in het leven te zetten?
Heej bekende tekstquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:13 schreef Bastard het volgende:
Stukje geschiedenis over het mogelijke ontstaan van de Reiki leefregels:
Kobo Daishi, een Boeddhistische monnik (774-835 ) schreef:
~ Draag geen boosheid met u mee, want boosheid is een illusie.
~ Wees niet bezorgd, want angst en zorgen zijn een afleiding.
~ Wees getrouw aan uw weg en uw ware zelf.
~ Toon mededogen jegens uzelf en anderen.
~ Want dat is de kern van het Boeddhaschap.
[ afbeelding ]
Daishi was een monnik die in de zevende eeuw het Boeddhisme naar Japan heeft gebracht.
Waarschijnlijk is het gebruik van de leefregels al veel ouder dan men nu denkt.
In 1914 is er een boek geschreven met de titel "Kenzon no Gebri" door Dr. Bizan Suzuki.
Dhr. Usui maakte waarschijnlijk de leefregels aan de hand van dit boek. Hij was niet de eerste die mensen het advies gaf de regels toe te passen. Een monnik Kukai (de monnik was de oprichter van shingonschool, Usui trad in 1900 toe tot deze school) introduceerde in de 8e eeuw al een vergelijkbaar iets.
Wat precies de echte oorsprong is zal misschien nooit duidelijk worden, maar misschien geeft dit een stukje duidelijkheid.
Gaat ook prima samen met sjamanismequote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:18 schreef ToT het volgende:
Reiki is trouwens ook heel goed te gebruiken bij o.a. (wicca-)rituelen: je kunt dingen een beetje extra kracht meegeven.
Er is slechts 1 universele kracht achter Reiki: namelijk: grof geld verdienenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:40 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Ik stap even in op je laatste vraag:
Als iemand al zolang en zwaar depri is, is meer nodig dan een paar Reiki behandelingen.
Reiki kan een fijne ondersteuning zijn bij de reguliere geneenskunst.
Openstaan kan ook betekenen dat iemand wil werken aan zichzelf
Ik las ergens dat Reiki liefde is en altijd gestuurd mag worden.
Hoe komt men erbij dat Reiki liefde is?
En zonder toestemming iemand behandelen is schending van iemands privay, je kan je afvragen waarom je iemand ongevraagd Reiki wilt sturen ...
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 18 mei 2009 13:20 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Er is slechts 1 universele kracht achter Reiki: namelijk: grof geld verdienen![]()
Ik ben Rijk/Reik en ik woon in Frankrijk,
goed gedaan jochie, hahahaha.
Wees maar gerust, je denkt toch niet echt dat er ook maar iets bestaat dat nog niet door de wetenschap is aangetoond? Tsss...het idee alleen al!quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef FoXje het volgende:
Ik hoop dat dit hele topic 1 grote HOAX is, want anders
quote:Op maandag 18 mei 2009 13:20 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Er is slechts 1 universele kracht achter Reiki: namelijk: grof geld verdienen![]()
Ik ben Rijk/Reik en ik woon in Frankrijk,
goed gedaan jochie, hahahaha.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef FoXje het volgende:
Ik hoop dat dit hele topic 1 grote HOAX is, want anders
Alleen vandaag, maak ik me geen zorgenquote:
Niemand is perfektquote:Op donderdag 28 mei 2009 08:35 schreef FoXje het volgende:
Ik heb het niet over wetenschap. Maar dat volwassen mensen hierin geloven, en elkaar via afstand dingen instralen enzo, tsja. Ik denk dan:.
dat noem ik geen kleine stapjes maken.... vandaag als in ... deze dag... het heden.. van 0:00 tot 23:59.. en dan is er weer een vandaag... of lees je die regels 1x per week ofzo?quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:15 schreef Bastard het volgende:
Het zijn maar een paar zinnen, en als je ze zo leest denk je.. dat is niet zo moeilijk, maar hou het maar eens vol!
Daarom zegt de regel ook, alleen vandaag.. Kleine stapjes maken
Er zit een diepere gedachte achter vermoed ik.. als je de regels neerzet zonder "alleen vandaag" klinkt het als een hele opgave, nu is het een soort van mantra as you will, die je dagelijks kan lezen, en je herrinert aan je goede houding. Het is namelijk niet een introcdinerende tekst zoals de 10 geboden, deze is zachter of komt bij mij zachter over.. en als je het een dag niet lukt (we zijn tenslotte nog niet zo verlicht als Boedha) dan is er de volgende dag een nieuwe kans, voel jezelf niet bezwaard als je er een keer naast loopt. Jezelf op je kop geven omdat je iets niet goed zou doen werkt misschien averechts?quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat noem ik geen kleine stapjes maken.... vandaag als in ... deze dag... het heden.. van 0:00 tot 23:59.. en dan is er weer een vandaag... of lees je die regels 1x per week ofzo?
En wat voor argumenten heb jij om aan te tonen dat het niet werkt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:35 schreef FoXje het volgende:
Ik heb het niet over wetenschap. Maar dat volwassen mensen hierin geloven, en elkaar via afstand dingen instralen enzo, tsja. Ik denk dan:.
Maar veel plezier ermee
Er waren geen 10 geboden, dat is een doctrine van de kerk. En een verbastering van de originele gedachte om er macht aan te ontlenen, en wat allang had moeten zijn: leven volgens de intuïtie. Maar dat terzijdequote:Op donderdag 28 mei 2009 10:25 schreef Bastard het volgende:
Er zit een diepere gedachte achter vermoed ik.. als je de regels neerzet zonder "alleen vandaag" klinkt het als een hele opgave, nu is het een soort van mantra as you will, die je dagelijks kan lezen, en je herrinert aan je goede houding. Het is namelijk niet een introcdinerende tekst zoals de 10 geboden, deze is zachter of komt bij mij zachter over.. en als je het een dag niet lukt (we zijn tenslotte nog niet zo verlicht als Boedha) dan is er de volgende dag een nieuwe kans, voel jezelf niet bezwaard als je er een keer naast loopt. Jezelf op je kop geven omdat je iets niet goed zou doen werkt misschien averechts?
Wat een onzin, "leven volgens de intuitie".quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er waren geen 10 geboden, dat is een doctrine van de kerk. En een verbastering van de originele gedachte om er macht aan te ontlenen, en wat allang had moeten zijn: leven volgens de intuïtie. Maar dat terzijde
Jij moet je eerst eens uitgebreid verdiepen in wat kennis voor ik verder met je discussieer. Tot dat moment kun je toch niet meepraten en heeft reageren op je aanwezigheid en je reacties in dit topic geen enkele zin.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat een onzin, "leven volgens de intuitie".
Intuitie vertelt je dat de aarde plat is
-edit-quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij moet je eerst eens uitgebreid verdiepen in wat kennis voor ik verder met je discussieer. Tot dat moment kun je toch niet meepraten en heeft reageren op je aanwezigheid en je reacties in dit topic geen enkele zin.
Ik zou er met je over kunnen en willen praten, maar ik ken je en jouw manier van cirkelreageren en ik weet dat dat toch geen zin heeft.
Niemand hoeft aan te tonen dat iets niet werkt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En wat voor argumenten heb jij om aan te tonen dat het niet werkt?Behalve dan "het kan gewoon niet werken want ik heb het nog nooit gezien"
dit is toch wel met afstand de meest irritante, niet over nagedachte drogreden aller tijden...quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En wat voor argumenten heb jij om aan te tonen dat het niet werkt?Behalve dan "het kan gewoon niet werken want ik heb het nog nooit gezien"
Ja klopt, ik kreeg te horen dat ik niet zozeer bij het afstandsreiki lokaal moest blijven met mn hoofd.. dus reiki op een beer, of een foto, of je eigen been zeg maar... maar meer met je gedachte echt bewust bij die persoon, meer bewust van de liefde of energie die je stuurt dan dat je bezig bent met lokale dingetjes zoals de positie van je hand of je druk maken over dat je de symbolen niet goed gebruikt zou hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:23 schreef ToT het volgende:
Mja hou je aan de versie die je master je geleerd heeft; zo staat hij in je aura geschreven. Als je een andere gebruikt, zal het minder effectief zijn.
Goed, de intentie is het meest belangrijke, maar er spelen wel meer dingen mee.
Kan ik me dus nog ergens wel voorstellen ook!quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:51 schreef ToT het volgende:
- Een foto behandelen, vaak in combinatie met MSN(Serieus!
Dan heb je gewoon mega direct contact!
)
Ik zet je gewoon op de lijst hoorquote:
Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:16 schreef ToT het volgende:
Tja jezelf gewoon zo vaak mogelijk behandelen, het liefst dagelijks. Het is niet helemaal weg, kan ook niet. Het is alleen even flink op de achtergrond.
Anyway, echt goed rot dat je dat hebt mee moeten maken zeg!![]()
Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heksquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zet je gewoon op de lijst hoor
Net wat ToT zegt, het is niet weg, dat gaat niet meer weg maar je hebt wel blokkade's opgelopen die de energiestroom versmallen.
Inderdaad, probeer dagelijks jezelf reiki behandelingen te geven, het is net als fietsen het stroom steeds weer beter. Als je de tijd er niet voor kan vinden, probeer je het een beetje savonds als je net in bed ligt, slaap je nog heerlijk ontspannen op ook
Vraag me niet hoe Reiki 'technisch' stroomt via de kundalini, maar ik weet wel dat het je chakra's kan openen en in balans kan brengen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )
[..]
Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heks, ik heb stiekem verstand van een boel zaken ) , maar die kon het niks vinden , behalve een storing in mn chakra doorstroming. Er even vanuit gaande dat jullie dit waarschijnlijk het zelfde vinden als reiki , mij is geleerd dat : reiki is meer een soort warme levens energie , en chakra is een soort mentale levens energie.
Ja super!quote:
Tot, interessante vergelijking. Waar ik dan geïnteresseerd in ben is of meer mensen dit zo hebben ervaren. Ik kom op het net regelmatig mensen 'tegen' die in meerdere stromingen zijn geïnitieerd. Zo zijn er ook nog wat Tera Mai en tegelijk 'insert andere stroming'-masters, die in beide stromingen initiëren, wat weer iets is wat niet mag volgens de Tera Mai stroming.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:08 schreef ToT het volgende:
Hey feli, MNR!Hoe ging het allemaal?
Niesl; vergelijk je lichaam als een viool die afgestemd wordt voor een bepaalde soort muziek, en Reiki als muziek met een zeer specifieke frequentie.
Reiki is universele levensenergie wat allemaal uit dezelfde bron komt, maar per stroming (Usui Reiki, Shamballa, Karuna Ki, Tera Mai enz.) komt het met een andere frequentie binnen.
Stem je je lichaam eerst op de ene soort af en dan op de andere soort, dan zullen beide vormen zowel zwak als corrupt binnen komen. Ikzelf heb daar echt een enorme klap mee opgelopen.
Dat Tera Mai werkt heb ik zelf ervaren. Omdat ik een goede keuze wil maken, wil ik mij eerst breed informeren. De boeken van Arjava triggeren mij om goed na te denken. Vandaar mijn vragen hier omtrent Tera Mai (waar ik dus zelf naar neig).quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:41 schreef ToT het volgende:
Tja moeilijk, je praat wel over individuen natuurlijk.
Kathleen Milner, degene die Tera Mai heeft opgericht, heeft Usui Reiki gecombineerd met wat ze zelf al had en zegt dat dit de Reiki was die dr. usui zelf ook had.
Daar heb ik mijn twijfels over om eerlijk te zijn, maar hoe dan ook: Tera Mai is gewoon een goede, krachtige stroming. Ik heb het niet voor niets gekozen, maar ik beschouw het niet als de ENIGE stroming of zo.
Hee gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:04 schreef MNR het volgende:
Kheb vandaag deel 1 van mijn Reiki2 gedaan. Superleuk! Emotionele lichaam en behandeling op afstand. Ik zeg: te gek!
Harry Potter?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:48 schreef Bastard het volgende:
En bij Reiki II?
Tijdens de cursus ontvang je een inwijding en een drietal symbolen en mantra's (heilige woorden die bepaalde krachten activeren en sturen).
Hiermee kun je je kracht versterken:
Voor mij ging het heel anders, terra mai heeft mijn hele reiki belevenis vergalt zo'n beetje.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:38 schreef ToT het volgende:
Knokkels, ik ben na Usui II op Tera Mai overgestapt.
Mijn Master deed zowel Usui Reiki als Tera Mai en ze vertelde me dat Tera Mai vele malen krachtiger is, dat je meer symbolen hebt, dat je meerdere neveninitiaties hebt, dat je met de elementen werkt enz.
Ik kan voor mij persoonlijk wel bevestigen dat het krachtiger is, maar Usui-reiki voelt lieflijker aan, positiever.
Overigens als master zijnde 2 Reiki stromingen tegelijk aanhangen is in het algemeen niet aan te raden, ZEKER Tera Mai laat zich niet goed combineren met veel andere soorten; alleen Shamballa en Magnified Healing kun je er mee combineren, omdat die energieën elkaar aanvullen en niet met elkaar botsen.
Dat hoor ik wel van meer mensen, maar voor mij was het amper meer wat, een slap aftreksel, stond er ook wel verbaasd van aangezien zo goed als iedereen er juist erg entho over is.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:18 schreef ToT het volgende:
Tja nou wat ik gewoon merk is dat Usui Reiki heerlijk lieflijk aanvoelt en dat Tera Mai gewoon puur kracht is. Geen lieflijkheid, maar gewoon keihard je problemen aanpakken.
Rottig dat je zo'n ervaring hebt gehad joh...
De kosten verschillen erg, ik ben in totaal geloof ik 500 euro kwijt geweest voor het hele traject (reikimaster)quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:53 schreef paddyflap het volgende:
"De kosten van het hele traject zijn ¤ 10.000,00" (reikimaster)
Kassa!
Het is niet erg spiritueel om daarover te beginnenquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:53 schreef paddyflap het volgende:
"De kosten van het hele traject zijn ¤ 10.000,00" (reikimaster)
Kassa!
Ligt niet aan de vorm van Reiki (vind ik) maar aan de masters die een beplaade vorm van reiki uitdragenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:25 schreef Niesl het volgende:
[..]
Tot, interessante vergelijking. Waar ik dan geïnteresseerd in ben is of meer mensen dit zo hebben ervaren. Ik kom op het net regelmatig mensen 'tegen' die in meerdere stromingen zijn geïnitieerd. Zo zijn er ook nog wat Tera Mai en tegelijk 'insert andere stroming'-masters, die in beide stromingen initiëren, wat weer iets is wat niet mag volgens de Tera Mai stroming.
Dan nog iets anders waar ik mee "zit". De nuchterheid waarmee Frank Arjava Petter schrijft over Reiki is iets wat mij erg aanspreekt. Ik heb niets met "zweverigheid". In zijn boek stelt hij dat "van de 100 verschillende Reiki stromingen 95 de benaming Reiki niet verdienen". Hij gebruikt hierbij het volgende lijstje om ze te onderscheiden:
1. Zij, die zichzelf als de enige zien
2. Zij, die zich alleen van de vele andere willen onderscheiden
3. Zij, die het voornamelijk voor het geld doen
4. Zij, die Reiki verder hebben ontwikkeld
5. Zij, die Reiki over de hele wereld willen verspreiden
Mijn vraag aan de Tera Mai beoefenaars, in hoeverre voldoet Tera Mai in jullie optiek aan 1 of meerdere van de bovenstaande stellingen?
Een aantal kan ik zelf al beantwoorden, maar ik twijfel over punt 2 en punt 4.
En zonder Nimbusquote:Op maandag 8 juni 2009 15:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, maar dan zonder het iemand in de fik kunnen steken zeg maar.
Ook dat ligt weer aan de master. Bij mij duurt het Reiki Master traject minimaal een jaar en kost echt geen 10.000,-quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:23 schreef erodome het volgende:
Zo houden ze het vrij exclusief idd, ze geven daar geen weekendcursusje waarna je master bent.
Het is een zeer intensief traject en om eerlijk te zijn, ik ben nog nooit reiki behandelaars tegen gekomen die konden tippen aan iemand van de alliance(wat niet zegt dat ze er niet zijn overigens).
Zij gaan uit van het idee dat iemand moeite moet doen voor die reiki, het kost geld, wat een fikse moeite te noemen is in dit geval, maar daarbij komt dat hun het pad wat reiki is veel beter in de smiezen hebben, je gaat daar niet snel, je bent heeeeeeeeeeel veel bezig met zelfwerk, je leeft reiki, je ademt reiki, het is voor hen niet iets wat leuk is wat ze gebruiken om zich wat beter te voelen en anderen te behandelen, het wordt een complete levenswijze en maar een enkeling wordt leraar, net als in het originele reikipad.
Heb je al eens een chakra balancering gedaan?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )
[..]
Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heks, ik heb stiekem verstand van een boel zaken ) , maar die kon het niks vinden , behalve een storing in mn chakra doorstroming. Er even vanuit gaande dat jullie dit waarschijnlijk het zelfde vinden als reiki , mij is geleerd dat : reiki is meer een soort warme levens energie , en chakra is een soort mentale levens energie.
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:04 schreef MNR het volgende:
Kheb vandaag deel 1 van mijn Reiki2 gedaan. Superleuk! Emotionele lichaam en behandeling op afstand. Ik zeg: te gek!
Magnetiseren/polarisatie en reiki zijn 2 verschillende dingen, bij die eerste 2 is het eigen energie die je heel snel weer aanvult, bij reiki is het niet je eigen energie, ben je niet meer dan het rietje waar de limonade doorheen gaat bij wijze van spreken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:00 schreef bulbjes het volgende:
Voor degenen hier die VOORDAT ze een reiki-cursus deden al energie door konden geven/ konden voelen met hun handen/ genezen met hun handen etc:
-Merk je nu verschil?
-Kun je nu d.m.v. de reiki-inwijding het meer sturen/ bundelen/ kanaliseren/ reguleren/ onder controle houden/ er altijd toegang toe leren hebben/ jezelf beter beschermen tegen de negatieve energie die je eruit haalt c.q.voelt bij anderen? Reiki geven zonder dat het jouzelf beïnvloed?
-Is de stroom misschien zelfs krachtiger geworden?
-Of heeft het je eigen kunnen helemaal geruineerd omdat het nu zo anders is geworden?
-Kun je Reiki aanraden aan mensen die heel krachtig vanuit zichzelf energie voelen/door kunnen geven/ weg kunnen halen/ genezen, maar dit nog niet op elk moment kunnen, zelf ook nog wel eens beïnvloed raken door de negatieve energie die dan bij de ander gevoeld wordt en die het soms het niet goed ‘afmaken’ (of zich daar niet bewust van zijn, en bewust van wat voor impact het misschien kan hebben) zodat je ‘patient’ alleen maar met losgemaakte negativiteit blijft zitten?
-Ben je van mening dat Reiki cursussen onzin zijn (en alleen uit op geld)?
-Denk je dat iedereen Reiki kan leren, d.m.v zo’n Reiki cursus (ook mensen die eerder niks met energie met hun handen of wat dan ook konden).
-Voelt het anders dan de ‘energie’ die je zelf vroeger ervaarde met je handen?
-Gebruik je nu zelfs twee verschillende methoden naast elkaar: de reiki van de reiki-cursus en de ‘gewone’ reiki wat je zelf al kon?
-Wat is het verschil tussen Reiki en magnetiseren, zit er verschil in wat je dan voelt, in de techniek of in de energie, of zit hem dat eigenlijk alleen in de naam?
-Kun je nu ook jezelf Reiki geven (zodat je zelf sterker wordt en het ook weer beter bij anderen kan doen), of kon je dat ook al toen voordat je die cursus ging doen bij jezelf?
-Oja wat vinden jullie beter of maakt het geen flikker uit: je handen OP de persoon leggen, of er een paar centimeter bovenhouden? (even niet meegeteld dat je misschien als je meestal je handen OP de persoon legt, je misschien ook wel es een paar centimeter boven het lichaam je handen houdt om de aura van iemand schoon te maken of zo, dus echt voor de hele behandeling in zn geheel meer)
Ben wel benieuwdIemand die ik ken die kan dus vanuit zichzelf al energie weghalen/ doorgeven/ voelen etc (is sterk ook!)
Rest komt in een vervolgpost anders wordt deze post te lang……ff splitsen op onderdelen…..
Hmmm, wil dit dan eigenlijk ook zeggen, dat als je kanalen geopend zijn door die reiki inwijding, en je dus zelf Reiki zou kunnen gaan geven, je ook beter Reiki kan ONTVANGEN (zou ik bijv. als ik nooit een reiki inwijding had gedaan, de 'reiki' die mijn vriend me gaf minder goed hebben kunnen voelen? Lijkt me voor groot deel niet, maar misschien klein beetje?) Of dat je je misschien zeg maar in ieder geval meer bewust wordt van de energiestromen in je eigen lichaam en waar je blokkades zitten?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:08 schreef TeraMai het volgende:
Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend.
Hmm mijn vriend noemt wat hij doet zelf 'Reiki'. Volgens hem is het een vorm van universele levensenergie en hij geeft het alleen maar door. Hij kan dan zo negatieve energie weg laten stromen en er lichte energie voor in de plaats zetten, wat dan volgens hem niet uit zichzelf komt maar wat door hem heen stroomt (geloof ik).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:08 schreef TeraMai het volgende:
-Wat is het verschil tussen Reiki en magnetiseren, zit er verschil in wat je dan voelt, in de techniek of in de energie, of zit hem dat eigenlijk alleen in de naam?
Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend. Bij het geven van Reiki geeft de gever de energie aan de ontvanger door. De gever dient daarbij alleen als kanaal, als "doorgeefluik". De gever geeft dus niet zijn eigen energie aan de ontvanger. Reiki is een vorm van direkte energie overdracht naar jezelf en naar anderen (want beiden zijn net zo eenvoudig). Andere woorden voor de levensenergie zijn Prana en Chi of Ki.
Reiki is dus niet hetzelfde als wat er meestal onder magnetiseren wordt verstaan.
Er zijn 3 essentiele verschillen.
Ten eerste: er zijn magnetiseurs, die negatieve energie bij mensen weghalen, afstrijken. Dit kan heel waardevol zijn bij een genezingsproces. Het gevaar bestaat echter, dat de magnetiseur met deze energie blijft zitten. Dat kan bij Reiki niet gebeuren. Door de initiaties is de Reiki gever beschermd tegen het overnemen van negatieve energie van de ontvanger tijdens de behandeling.
Ten tweede: bij magnetiseren is het ook mogelijk, dat de behandelde persoon weliswaar de negatieve energie kwijt is, maar dat er niets positiefs voor in de plaats komt. Ook dat werkt bij Reiki anders. Met een Reiki behandeling krijgt de ontvanger energie en het is aan de ontvanger wat hij of zij daarmee doet.
Ten derde: er zijn ook magnetiseurs, die werken met energie overdracht. Als zij hun eigen energie weggeven, lopen zij het risico, dat ze uitgeput raken. Met Reiki geef je energie door, dus je eigen voorraad blijft op peil. Sterker nog, bij het doorgeven ontvang je als gever de Reiki ook, dus na het behandelen van de ander voel je jezelf ook weer opgeladen.
Er zijn ook magnetiseurs en andere mensen, die hetzelfde doen als wat ik hier Reiki noem. Zij geven energie door uit een hogere bron. Dit is dus hetzelfde als Reiki geven.
-
Wat bedoel je met Reiki beter ontvangen: als doorgeef kanaal of als iemand die een behandeling krijgt?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:42 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Hmmm, wil dit dan eigenlijk ook zeggen, dat als je kanalen geopend zijn door die reiki inwijding, en je dus zelf Reiki zou kunnen gaan geven, je ook beter Reiki kan ONTVANGEN (zou ik bijv. als ik nooit een reiki inwijding had gedaan, de 'reiki' die mijn vriend me gaf minder goed hebben kunnen voelen? Lijkt me voor groot deel niet, maar misschien klein beetje?) Of dat je je misschien zeg maar in ieder geval meer bewust wordt van de energiestromen in je eigen lichaam en waar je blokkades zitten?
Men kan alleen van Reiki spreken als ze een cursus hebben gevolgd, voor mij is Reiki niet alleen een naam maar ook een methode om het zelf genezende vermogen van de mens te activeren mbv een inwijding, jezelf behandeling, je bezig houden met de leefregels.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:54 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Hmm mijn vriend noemt wat hij doet zelf 'Reiki'. Volgens hem is het een vorm van universele levensenergie en hij geeft het alleen maar door. Hij kan dan zo negatieve energie weg laten stromen en er lichte energie voor in de plaats zetten, wat dan volgens hem niet uit zichzelf komt maar wat door hem heen stroomt (geloof ik).
Echter, hij heeft toch wel een aantal keer gehad dat hij echt volgens mij die negatieve energie aan zn handen voelde 'plakken' en dat hij zelf zich er naar van voelde. Hij heeft ook wel eens moeten huilen als hij voelde hoeveel negatieve energie ik dan in me had zitten en dan moest ie zelf ook even heel diep zuchten.
Was geloof ik ook soms best vermoeiend voor hem om me dan Reiki te geven.
Ik zal nog eens aan hem vragen dan hoe het nou precies zit bij hem maar volgens mij is het dus wel universele levensenergie waar hij als krachtig doorgeefluik voor kan fungeren, moet ie alleen nog leren om zichzelf dan af te schermen of zo? Wat denken jullie als je dit leest?
Waar heb jij het nou over? Het betekent gewoon Universele (levens)Energie. Niks meer of minder.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:57 schreef TeraMai het volgende:
Het woord Reiki is een verbinding van 2 woorden Rei en Ki.
Rei wordt in het Japans vertaald als geesten(spirits), ziel
Ki wordt in het Japans vertaald als kracht, energie.
Letterlijk vertaald betekent Reiki zoiets als: de kracht van goden, geesten, zielen in de hemelen of, westers vertaald: de kracht van God in de hemel.
het paranormale is gebaseerd op subjectiviteit. Wat jij ervaart, hoeft terramai niet te ervaren. blijf jij maar bij jouw waarheid, dan blijft zij bij de zijnequote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou over? Het betekent gewoon Universele (levens)Energie. Niks meer of minder.
Waar jij goden, geesten en de hemel ineens vandaan haalt is een raadsel.
Als iemand die een behandeling krijgt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:45 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Reiki beter ontvangen: als doorgeef kanaal of als iemand die een behandeling krijgt?
Oh, gaan we die kant op? Dus van Reiki mag je ook al je eigen interpretaties maken zoals jezelf belieft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:49 schreef Michielos het volgende:
het paranormale is gebaseerd op subjectiviteit. Wat jij ervaart, hoeft terramai niet te ervaren. blijf jij maar bij jouw waarheid, dan blijft zij bij de zijne
Zoek nou eens die woorden op in een Japans woordenboek samen met de betekenis 'vrij vertaald' voor je begint te brullen:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou over? Het betekent gewoon Universele (levens)Energie. Niks meer of minder.
Tja, gevalletje van onwetendheid van jou kant mbt het Reiki kanji? Kan ik je niet eens kwalijk nemen, veel mensen die met Reiki bezig zijn weten het nietquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Iemand hoeft geen Reiki cursus te hebben gevolgd om behandeld te worden met Reiki, het maakt weinig tot niets uit voor de kracht/werkzaamheid van de behandelingquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:57 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Als iemand die een behandeling krijgt.
Nou, vooruit dan maar. In de links van jou kan ik enigszins nog "geest" terugvinden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoek nou eens die woorden op in een Japans woordenboek samen met de betekenis 'vrij vertaald' voor je begint te brullen:
http://www.alternatievegids.com/Zoek/Lexicon.php?zwoord=61
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Glossarium.pdf
http://nederlands.skepdic.com/dict_reiki.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki
etc
En jij weet dat het placebo is, omdat......?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:01 schreef CoiLive het volgende:
Allemaal placebo, heel erg mooi. Als het werkt, vooral blijven doen, zolang je maar niet bij ontwetende/goedgelovige/domme/hopeloze mensen geld gaat aftroggelen zoals dat zo vaak gebeurd. En het zeker niet aanbieden als vervanging van echte medische toepassingen.
Hmm ik wil nou net de discussie over de werking van Reiki niet in dit topic hebben eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:10 schreef ToT het volgende:
[..]
En jij weet dat het placebo is, omdat......?
http://www3.interscience.wiley.com/journal/119418316/abstract?CRETRY=1&SRETRY=0quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:10 schreef ToT het volgende:
[..]
En jij weet dat het placebo is, omdat......?
Oke danquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hmm ik wil nou net de discussie over de werking van Reiki niet in dit topic hebben eigenlijk.
Hey Erodome tijd niet gezienquote:Op maandag 8 juni 2009 15:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor mij ging het heel anders, terra mai heeft mijn hele reiki belevenis vergalt zo'n beetje.
Was dol op mijn usui, maar me dom genoeg laten aanpraten dat het allemaal niet uitmaakte, terra mai kon er best bij, was beter, bla bla bla, je kent het wel.
Al het gevoel was weg, terra mai voelde aan als een onvriendelijk geheel wat amper kracht bevatte.
Het is niets voor mij, kathleen miller verdient me iets teveel voor mijn gemoedsrust, het patenderen en goed achter anderen aanjagen die iets gebruiken wat op dat van haar lijkt staat mee ook al tegen.
Voor mij is Usui hetgeen wat aan mijn hart ligt, heerlijk in de basis, geen raar gevogel erbij, heerlijk puur.
Maar ik ken anderen die bij terra mai zweren, het is dus een heel persoonlijk iets.
Ik heb reeds enkele behandelingen gehad (van 2 verschillende TM personen). Bij beide voelde het erg goed, en zodoende heb ik gekozen voor TM Reiki 1 te gaan doen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef ToT het volgende:
Hey tof zeg!Heb je al Usui Reiki of is dit je eerste aanraking met de universele levensenergie?
Nopes, dat staat niet op de planning. Degene bij wie ik mijn cursus ga doen is ook uitsluitend bevoegd in TM Reiki. De persoon heeft wel zelf Seichem 1 & 2 inwijdingen, maar geen mastergraad.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:31 schreef ToT het volgende:
En doe je Seichem ook meteen dit weekend?
Vorm van Reiki die heel erg naar de traditionele Japanse leer neigt. De Usui methode zou 'verwesterd' zijn.quote:
http://teramai.nl/cgi-bin/masters.plquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:47 schreef ToT het volgende:
Overigens is Usui Reiki de meest voorkomende vorm, maar de Tera Mai mensen zijn gewoon mega actief!![]()
Ikzelf ben ook een TM-master, maar ik heb nog nooit gehoord van een master die alleen TM-Reiki doet. Seichem hoort er gewoon echt bij en voor zover ik weet behoor je voor je Mastergraad ook de Seichem inwijdingen te ontvangen, die je vervolgens ook kunt geven.
Tell me morequote:Op zaterdag 12 september 2009 21:12 schreef Niesl het volgende:
Vandaag alle theorie gehad, enkele meditatiesessies, veel gehoord over de geschiedenis van Reiki, veel gediscussieerd e.d. Erg leuke nuttige dag. Morgen de daadwerkelijke inwijding! Ik houd jullie op de hoogte!
Dat is absoluut mogelijk, maar het is niet zo dat als je en Reiki cursus doet, dat je gegarandeerd dat ook zult kunnen.quote:Op maandag 14 september 2009 14:25 schreef Handschoen het volgende:
Toch nog een tvp'tje plaatsen... Erg interessant allemaal. Mijn zus vertelde een verhaal van iemand die over de telefoon kon vertellen dat ze last had van dr schouder... Lijkt me wel indrukwekkend om dat ook te kunnen...
Ben ook wel benieuwd hoe het 'voelt' om op afstand Reiki te ontvangen.
Ik wil het met je hebben over het gebruik van het ogenschijnlijk denken dat je reiki hebt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef ToT het volgende:
Hey tof zeg!Heb je al Usui Reiki of is dit je eerste aanraking met de universele levensenergie?
Right...jij weet mensen te motiveren om met je in discussie te gaan; bij voorbaat al suggereren dat ze illusies hebben.quote:Op maandag 14 september 2009 18:46 schreef bassos het volgende:
Ik wil het met je hebben over het gebruik van het ogenschijnlijk denken dat je reiki hebt.
(als je de draad terugleest, en dan alleen je eigen bijdrage, lijkt het erop alsof)
Ik neem aan dat je bedoelt: vergeleken met gemiddelde mensen? Uiteraard stroomt er meer Reiki door mensen heen die een inwijding hebben gehad dan door een gemiddelde persoon die niets met het spirituele heeft. Ik zeg echter niet dat een Reiki-inwijding de enige weg is om met energie te werken; het is gewoon een fijne tool!quote:Hoe kijk jijzelf daar tegenaan, heb je het gevoel dat je reiki meer hebt, of meer doet ?
Da's met zowat alles belangrijk.quote:In hoeverre is zorgvuldig communiceren belangrijk in reiki ?
Leg me ff uit wat je onder energiewerk verstaat en dan kan ik je antwoord geven. Reiki is sowieso werken met energie. Voor meer informatie over Reiki verwijs ik je naar google, maar ik neem aan dat je er al wel het één en ander over weet.quote:In hoeverre is reiki anders dan energiewerk ?
Soms handig, soms merk je wel een werking, maar ik gebruik ze lang niet altijd.quote:Wat vind je het belang van de gebruikte tekens ?
DAAR heb je WEL een punt mee: het zit me niet echt lekker dat je maar zomaar voor lief moet aannemen wat die symbolen betekenen en dat niemand je kan vertellen waar ze op gebaseerd zijn. Soms lees je wel een uitleg, maar vaak zijn er meerdere uitleggen, of lijken ze nogal vergezocht.quote:Weet je wat ze betekenen ?
(en dat is iets anders dan een vertaling)
Dude.quote:Op maandag 14 september 2009 18:58 schreef ToT het volgende:[..]
Right...jij weet mensen te motiveren om met je in discussie te gaan; bij voorbaat al suggereren dat ze illusies hebben.Waarop baseer je dat ik geen Reiki zou hebben? Ja duh, als we gaan mierenneuken over details: "...een Reiki-inwijding hebben waardoor de universele levensenergie in krachtigere vorm door je Reiki-kanalen en chakra's stroomt". Beter zo?
![]()
Nee dude.quote:Ik neem aan dat je bedoelt: vergeleken met gemiddelde mensen?
Dude.quote:Uiteraard stroomt er meer Reiki door mensen heen die een inwijding hebben gehad dan door een gemiddelde persoon die niets met het spirituele heeft.
Ok.quote:Ik zeg echter niet dat een Reiki-inwijding de enige weg is om met energie te werken; het is gewoon een fijne tool!
Hint :quote:DAAR heb je WEL een punt mee: het zit me niet echt lekker dat je maar zomaar voor lief moet aannemen wat die symbolen betekenen en dat niemand je kan vertellen waar ze op gebaseerd zijn. Soms lees je wel een uitleg, maar vaak zijn er meerdere uitleggen, of lijken ze nogal vergezocht.
Ik zie :quote:
Ik zie :quote:Op maandag 14 september 2009 19:55 schreef Dragorius het volgende:
Geen zorgen ToT, het ontmoedigt me geenszins
Ik zie :quote:Op maandag 14 september 2009 20:15 schreef ToT het volgende:Okee, dus ook duidelijk geen mensenkennis. Dat kan nog wel bij het rijtje bij!
Oh oh.quote:Op maandag 14 september 2009 20:16 schreef Dragorius het volgende:
bassos, het is nu duidelijk wat je bent.
Een schaap.
Want schapen blaten ook.
quote:Op maandag 14 september 2009 20:17 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik zie :
Iemand die het reeds vernietigde zelfbeeld probeert te beschermen.
Leren ze je dat tijdens het hebben van reiki ?
quote:Op maandag 14 september 2009 20:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Oh oh.
De gast-mod die niets weet bedreigt me.
Runn for ze hillz.
Pipo.
Waarom zo denigrerend? Ik adoreer je niet dus je zou op zijn minst neutraal moeten doen tegen mequote:Op maandag 14 september 2009 20:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Oh oh.
Runn for ze hillz.
Pipo.
Op bedreigen staat een ban, ook als je zelf een moderator bent.quote:Op maandag 14 september 2009 20:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Oh oh.
Runn for ze hillz.
Pipo.
Heh.quote:Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef ToT het volgende:[..]Op bedreigen staat een ban, ook als je zelf een moderator bent.
Kun je duidelijk omschrijven welke woorden in Dragorius z'n post bedreigend op jou overkomen, en waarom ze jou als persoon zo bedreigend aanvoelen?
Je zei dat Dragorius je zat te bedreigen met die schaap-opmerking. Ik haak er alleen netjes op in en wil je klacht gewoon doorgeven aan de echte moddy's hier. Daar is toch niks mis mee?quote:Op maandag 14 september 2009 20:26 schreef bassos het volgende:
[..]
Heh.
Gast mods.
Altijd goed voor hilariteit.
Als jij het idee hebt dat ik het idee zou kunnen hebben dat iemand in TRU mij daadwerkelijk zou kunnen bedreigen heb je toch wat gemist.
Dus ja man, Dragorius doet vet aggressief tegen mij, tenzij hij dat niet doet natuurlijk.
Maar het is zeker voorgekomen dat hij en ik elkaar niet zozeer als een wals benaderden, maar meer als een tapdance.
En nu jij.
Wie ben jij eigenlijk ?
Mee eens, bedankt voor het ingrijpen.quote:Op maandag 14 september 2009 20:31 schreef Bastard het volgende:
Mensen, dit was tot op de laatste pagina na een respectvol en mooi topic, gaarna de SC tot een minimum beperken, en ontopic blijven.
Heb je geen respect voor reiki, prima, dan is dit niet je topic en post je niet.
Ik vraag alleen maar aan een 'self-proclaimed' reiki master wie hij/zij dan is.quote:Op maandag 14 september 2009 20:31 schreef Bastard het volgende:
Mensen, dit was tot op de laatste pagina na een respectvol en mooi topic, gaarna de SC tot een minimum beperken, en ontopic blijven.
Heb je geen respect voor reiki, prima, dan is dit niet je topic en post je niet.
Het schijnt DE krachtigste vorm te zijn, nog krachtiger als Tera Mai.quote:Op maandag 14 september 2009 20:32 schreef Dragorius het volgende:inderdaad, on-topic weer >
Die Tibetaanse Reiki, ToT, jij hebt me al eens gezegd dat die vooral als demonisch wordt gezien he. Maar in hoeverre is die dan "kwaadaardig" en vooral, waarom zouden mensen die willen kiezen?
quote:Op maandag 14 september 2009 20:31 schreef Bastard het volgende:
Self-proclaimed? Hmmm....ja inderdaad, je hebt gelijk: ik werd op een ochtend wakker, krabte me aan m'n ballen, checkte online m'n negatieve banksaldo en besloot mezelf Reiki master te noemen om mijn uitkerinkje bij te spekken!quote:Op maandag 14 september 2009 20:35 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik vraag alleen maar aan een 'self-proclaimed' reiki master wie hij/zij dan is.
Tot nu toe is het niezobest.
Vandaar dattie ook verder niet meer antwoordde.
Bang voor het licht van de openbaring.
Vette Mastah ben je dan.
En dat wil jij beschermen ?
Iemand die het licht van de openbaarheid niet trekt ?
Terwijl hij openbaar wel claimt een meester te zijn ?
Waar is je scepticisme.
Ik ben zelf ook reiki master.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |