Ja super!quote:
Tot, interessante vergelijking. Waar ik dan geïnteresseerd in ben is of meer mensen dit zo hebben ervaren. Ik kom op het net regelmatig mensen 'tegen' die in meerdere stromingen zijn geïnitieerd. Zo zijn er ook nog wat Tera Mai en tegelijk 'insert andere stroming'-masters, die in beide stromingen initiëren, wat weer iets is wat niet mag volgens de Tera Mai stroming.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:08 schreef ToT het volgende:
Hey feli, MNR!Hoe ging het allemaal?
Niesl; vergelijk je lichaam als een viool die afgestemd wordt voor een bepaalde soort muziek, en Reiki als muziek met een zeer specifieke frequentie.
Reiki is universele levensenergie wat allemaal uit dezelfde bron komt, maar per stroming (Usui Reiki, Shamballa, Karuna Ki, Tera Mai enz.) komt het met een andere frequentie binnen.
Stem je je lichaam eerst op de ene soort af en dan op de andere soort, dan zullen beide vormen zowel zwak als corrupt binnen komen. Ikzelf heb daar echt een enorme klap mee opgelopen.
Dat Tera Mai werkt heb ik zelf ervaren. Omdat ik een goede keuze wil maken, wil ik mij eerst breed informeren. De boeken van Arjava triggeren mij om goed na te denken. Vandaar mijn vragen hier omtrent Tera Mai (waar ik dus zelf naar neig).quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:41 schreef ToT het volgende:
Tja moeilijk, je praat wel over individuen natuurlijk.
Kathleen Milner, degene die Tera Mai heeft opgericht, heeft Usui Reiki gecombineerd met wat ze zelf al had en zegt dat dit de Reiki was die dr. usui zelf ook had.
Daar heb ik mijn twijfels over om eerlijk te zijn, maar hoe dan ook: Tera Mai is gewoon een goede, krachtige stroming. Ik heb het niet voor niets gekozen, maar ik beschouw het niet als de ENIGE stroming of zo.
Hee gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:04 schreef MNR het volgende:
Kheb vandaag deel 1 van mijn Reiki2 gedaan. Superleuk! Emotionele lichaam en behandeling op afstand. Ik zeg: te gek!
Harry Potter?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:48 schreef Bastard het volgende:
En bij Reiki II?
Tijdens de cursus ontvang je een inwijding en een drietal symbolen en mantra's (heilige woorden die bepaalde krachten activeren en sturen).
Hiermee kun je je kracht versterken:
Voor mij ging het heel anders, terra mai heeft mijn hele reiki belevenis vergalt zo'n beetje.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:38 schreef ToT het volgende:
Knokkels, ik ben na Usui II op Tera Mai overgestapt.
Mijn Master deed zowel Usui Reiki als Tera Mai en ze vertelde me dat Tera Mai vele malen krachtiger is, dat je meer symbolen hebt, dat je meerdere neveninitiaties hebt, dat je met de elementen werkt enz.
Ik kan voor mij persoonlijk wel bevestigen dat het krachtiger is, maar Usui-reiki voelt lieflijker aan, positiever.
Overigens als master zijnde 2 Reiki stromingen tegelijk aanhangen is in het algemeen niet aan te raden, ZEKER Tera Mai laat zich niet goed combineren met veel andere soorten; alleen Shamballa en Magnified Healing kun je er mee combineren, omdat die energieën elkaar aanvullen en niet met elkaar botsen.
Dat hoor ik wel van meer mensen, maar voor mij was het amper meer wat, een slap aftreksel, stond er ook wel verbaasd van aangezien zo goed als iedereen er juist erg entho over is.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:18 schreef ToT het volgende:
Tja nou wat ik gewoon merk is dat Usui Reiki heerlijk lieflijk aanvoelt en dat Tera Mai gewoon puur kracht is. Geen lieflijkheid, maar gewoon keihard je problemen aanpakken.
Rottig dat je zo'n ervaring hebt gehad joh...
De kosten verschillen erg, ik ben in totaal geloof ik 500 euro kwijt geweest voor het hele traject (reikimaster)quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:53 schreef paddyflap het volgende:
"De kosten van het hele traject zijn ¤ 10.000,00" (reikimaster)
Kassa!
Het is niet erg spiritueel om daarover te beginnenquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:53 schreef paddyflap het volgende:
"De kosten van het hele traject zijn ¤ 10.000,00" (reikimaster)
Kassa!
Ligt niet aan de vorm van Reiki (vind ik) maar aan de masters die een beplaade vorm van reiki uitdragenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:25 schreef Niesl het volgende:
[..]
Tot, interessante vergelijking. Waar ik dan geïnteresseerd in ben is of meer mensen dit zo hebben ervaren. Ik kom op het net regelmatig mensen 'tegen' die in meerdere stromingen zijn geïnitieerd. Zo zijn er ook nog wat Tera Mai en tegelijk 'insert andere stroming'-masters, die in beide stromingen initiëren, wat weer iets is wat niet mag volgens de Tera Mai stroming.
Dan nog iets anders waar ik mee "zit". De nuchterheid waarmee Frank Arjava Petter schrijft over Reiki is iets wat mij erg aanspreekt. Ik heb niets met "zweverigheid". In zijn boek stelt hij dat "van de 100 verschillende Reiki stromingen 95 de benaming Reiki niet verdienen". Hij gebruikt hierbij het volgende lijstje om ze te onderscheiden:
1. Zij, die zichzelf als de enige zien
2. Zij, die zich alleen van de vele andere willen onderscheiden
3. Zij, die het voornamelijk voor het geld doen
4. Zij, die Reiki verder hebben ontwikkeld
5. Zij, die Reiki over de hele wereld willen verspreiden
Mijn vraag aan de Tera Mai beoefenaars, in hoeverre voldoet Tera Mai in jullie optiek aan 1 of meerdere van de bovenstaande stellingen?
Een aantal kan ik zelf al beantwoorden, maar ik twijfel over punt 2 en punt 4.
En zonder Nimbusquote:Op maandag 8 juni 2009 15:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, maar dan zonder het iemand in de fik kunnen steken zeg maar.
Ook dat ligt weer aan de master. Bij mij duurt het Reiki Master traject minimaal een jaar en kost echt geen 10.000,-quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:23 schreef erodome het volgende:
Zo houden ze het vrij exclusief idd, ze geven daar geen weekendcursusje waarna je master bent.
Het is een zeer intensief traject en om eerlijk te zijn, ik ben nog nooit reiki behandelaars tegen gekomen die konden tippen aan iemand van de alliance(wat niet zegt dat ze er niet zijn overigens).
Zij gaan uit van het idee dat iemand moeite moet doen voor die reiki, het kost geld, wat een fikse moeite te noemen is in dit geval, maar daarbij komt dat hun het pad wat reiki is veel beter in de smiezen hebben, je gaat daar niet snel, je bent heeeeeeeeeeel veel bezig met zelfwerk, je leeft reiki, je ademt reiki, het is voor hen niet iets wat leuk is wat ze gebruiken om zich wat beter te voelen en anderen te behandelen, het wordt een complete levenswijze en maar een enkeling wordt leraar, net als in het originele reikipad.
Heb je al eens een chakra balancering gedaan?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )
[..]
Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heks, ik heb stiekem verstand van een boel zaken ) , maar die kon het niks vinden , behalve een storing in mn chakra doorstroming. Er even vanuit gaande dat jullie dit waarschijnlijk het zelfde vinden als reiki , mij is geleerd dat : reiki is meer een soort warme levens energie , en chakra is een soort mentale levens energie.
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:04 schreef MNR het volgende:
Kheb vandaag deel 1 van mijn Reiki2 gedaan. Superleuk! Emotionele lichaam en behandeling op afstand. Ik zeg: te gek!
Magnetiseren/polarisatie en reiki zijn 2 verschillende dingen, bij die eerste 2 is het eigen energie die je heel snel weer aanvult, bij reiki is het niet je eigen energie, ben je niet meer dan het rietje waar de limonade doorheen gaat bij wijze van spreken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:00 schreef bulbjes het volgende:
Voor degenen hier die VOORDAT ze een reiki-cursus deden al energie door konden geven/ konden voelen met hun handen/ genezen met hun handen etc:
-Merk je nu verschil?
-Kun je nu d.m.v. de reiki-inwijding het meer sturen/ bundelen/ kanaliseren/ reguleren/ onder controle houden/ er altijd toegang toe leren hebben/ jezelf beter beschermen tegen de negatieve energie die je eruit haalt c.q.voelt bij anderen? Reiki geven zonder dat het jouzelf beïnvloed?
-Is de stroom misschien zelfs krachtiger geworden?
-Of heeft het je eigen kunnen helemaal geruineerd omdat het nu zo anders is geworden?
-Kun je Reiki aanraden aan mensen die heel krachtig vanuit zichzelf energie voelen/door kunnen geven/ weg kunnen halen/ genezen, maar dit nog niet op elk moment kunnen, zelf ook nog wel eens beïnvloed raken door de negatieve energie die dan bij de ander gevoeld wordt en die het soms het niet goed ‘afmaken’ (of zich daar niet bewust van zijn, en bewust van wat voor impact het misschien kan hebben) zodat je ‘patient’ alleen maar met losgemaakte negativiteit blijft zitten?
-Ben je van mening dat Reiki cursussen onzin zijn (en alleen uit op geld)?
-Denk je dat iedereen Reiki kan leren, d.m.v zo’n Reiki cursus (ook mensen die eerder niks met energie met hun handen of wat dan ook konden).
-Voelt het anders dan de ‘energie’ die je zelf vroeger ervaarde met je handen?
-Gebruik je nu zelfs twee verschillende methoden naast elkaar: de reiki van de reiki-cursus en de ‘gewone’ reiki wat je zelf al kon?
-Wat is het verschil tussen Reiki en magnetiseren, zit er verschil in wat je dan voelt, in de techniek of in de energie, of zit hem dat eigenlijk alleen in de naam?
-Kun je nu ook jezelf Reiki geven (zodat je zelf sterker wordt en het ook weer beter bij anderen kan doen), of kon je dat ook al toen voordat je die cursus ging doen bij jezelf?
-Oja wat vinden jullie beter of maakt het geen flikker uit: je handen OP de persoon leggen, of er een paar centimeter bovenhouden? (even niet meegeteld dat je misschien als je meestal je handen OP de persoon legt, je misschien ook wel es een paar centimeter boven het lichaam je handen houdt om de aura van iemand schoon te maken of zo, dus echt voor de hele behandeling in zn geheel meer)
Ben wel benieuwdIemand die ik ken die kan dus vanuit zichzelf al energie weghalen/ doorgeven/ voelen etc (is sterk ook!)
Rest komt in een vervolgpost anders wordt deze post te lang……ff splitsen op onderdelen…..
Hmmm, wil dit dan eigenlijk ook zeggen, dat als je kanalen geopend zijn door die reiki inwijding, en je dus zelf Reiki zou kunnen gaan geven, je ook beter Reiki kan ONTVANGEN (zou ik bijv. als ik nooit een reiki inwijding had gedaan, de 'reiki' die mijn vriend me gaf minder goed hebben kunnen voelen? Lijkt me voor groot deel niet, maar misschien klein beetje?) Of dat je je misschien zeg maar in ieder geval meer bewust wordt van de energiestromen in je eigen lichaam en waar je blokkades zitten?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:08 schreef TeraMai het volgende:
Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend.
Hmm mijn vriend noemt wat hij doet zelf 'Reiki'. Volgens hem is het een vorm van universele levensenergie en hij geeft het alleen maar door. Hij kan dan zo negatieve energie weg laten stromen en er lichte energie voor in de plaats zetten, wat dan volgens hem niet uit zichzelf komt maar wat door hem heen stroomt (geloof ik).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:08 schreef TeraMai het volgende:
-Wat is het verschil tussen Reiki en magnetiseren, zit er verschil in wat je dan voelt, in de techniek of in de energie, of zit hem dat eigenlijk alleen in de naam?
Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend. Bij het geven van Reiki geeft de gever de energie aan de ontvanger door. De gever dient daarbij alleen als kanaal, als "doorgeefluik". De gever geeft dus niet zijn eigen energie aan de ontvanger. Reiki is een vorm van direkte energie overdracht naar jezelf en naar anderen (want beiden zijn net zo eenvoudig). Andere woorden voor de levensenergie zijn Prana en Chi of Ki.
Reiki is dus niet hetzelfde als wat er meestal onder magnetiseren wordt verstaan.
Er zijn 3 essentiele verschillen.
Ten eerste: er zijn magnetiseurs, die negatieve energie bij mensen weghalen, afstrijken. Dit kan heel waardevol zijn bij een genezingsproces. Het gevaar bestaat echter, dat de magnetiseur met deze energie blijft zitten. Dat kan bij Reiki niet gebeuren. Door de initiaties is de Reiki gever beschermd tegen het overnemen van negatieve energie van de ontvanger tijdens de behandeling.
Ten tweede: bij magnetiseren is het ook mogelijk, dat de behandelde persoon weliswaar de negatieve energie kwijt is, maar dat er niets positiefs voor in de plaats komt. Ook dat werkt bij Reiki anders. Met een Reiki behandeling krijgt de ontvanger energie en het is aan de ontvanger wat hij of zij daarmee doet.
Ten derde: er zijn ook magnetiseurs, die werken met energie overdracht. Als zij hun eigen energie weggeven, lopen zij het risico, dat ze uitgeput raken. Met Reiki geef je energie door, dus je eigen voorraad blijft op peil. Sterker nog, bij het doorgeven ontvang je als gever de Reiki ook, dus na het behandelen van de ander voel je jezelf ook weer opgeladen.
Er zijn ook magnetiseurs en andere mensen, die hetzelfde doen als wat ik hier Reiki noem. Zij geven energie door uit een hogere bron. Dit is dus hetzelfde als Reiki geven.
-
Wat bedoel je met Reiki beter ontvangen: als doorgeef kanaal of als iemand die een behandeling krijgt?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:42 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Hmmm, wil dit dan eigenlijk ook zeggen, dat als je kanalen geopend zijn door die reiki inwijding, en je dus zelf Reiki zou kunnen gaan geven, je ook beter Reiki kan ONTVANGEN (zou ik bijv. als ik nooit een reiki inwijding had gedaan, de 'reiki' die mijn vriend me gaf minder goed hebben kunnen voelen? Lijkt me voor groot deel niet, maar misschien klein beetje?) Of dat je je misschien zeg maar in ieder geval meer bewust wordt van de energiestromen in je eigen lichaam en waar je blokkades zitten?
Men kan alleen van Reiki spreken als ze een cursus hebben gevolgd, voor mij is Reiki niet alleen een naam maar ook een methode om het zelf genezende vermogen van de mens te activeren mbv een inwijding, jezelf behandeling, je bezig houden met de leefregels.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:54 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Hmm mijn vriend noemt wat hij doet zelf 'Reiki'. Volgens hem is het een vorm van universele levensenergie en hij geeft het alleen maar door. Hij kan dan zo negatieve energie weg laten stromen en er lichte energie voor in de plaats zetten, wat dan volgens hem niet uit zichzelf komt maar wat door hem heen stroomt (geloof ik).
Echter, hij heeft toch wel een aantal keer gehad dat hij echt volgens mij die negatieve energie aan zn handen voelde 'plakken' en dat hij zelf zich er naar van voelde. Hij heeft ook wel eens moeten huilen als hij voelde hoeveel negatieve energie ik dan in me had zitten en dan moest ie zelf ook even heel diep zuchten.
Was geloof ik ook soms best vermoeiend voor hem om me dan Reiki te geven.
Ik zal nog eens aan hem vragen dan hoe het nou precies zit bij hem maar volgens mij is het dus wel universele levensenergie waar hij als krachtig doorgeefluik voor kan fungeren, moet ie alleen nog leren om zichzelf dan af te schermen of zo? Wat denken jullie als je dit leest?
Waar heb jij het nou over? Het betekent gewoon Universele (levens)Energie. Niks meer of minder.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:57 schreef TeraMai het volgende:
Het woord Reiki is een verbinding van 2 woorden Rei en Ki.
Rei wordt in het Japans vertaald als geesten(spirits), ziel
Ki wordt in het Japans vertaald als kracht, energie.
Letterlijk vertaald betekent Reiki zoiets als: de kracht van goden, geesten, zielen in de hemelen of, westers vertaald: de kracht van God in de hemel.
het paranormale is gebaseerd op subjectiviteit. Wat jij ervaart, hoeft terramai niet te ervaren. blijf jij maar bij jouw waarheid, dan blijft zij bij de zijnequote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou over? Het betekent gewoon Universele (levens)Energie. Niks meer of minder.
Waar jij goden, geesten en de hemel ineens vandaan haalt is een raadsel.
Als iemand die een behandeling krijgt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:45 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Reiki beter ontvangen: als doorgeef kanaal of als iemand die een behandeling krijgt?
Oh, gaan we die kant op? Dus van Reiki mag je ook al je eigen interpretaties maken zoals jezelf belieft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:49 schreef Michielos het volgende:
het paranormale is gebaseerd op subjectiviteit. Wat jij ervaart, hoeft terramai niet te ervaren. blijf jij maar bij jouw waarheid, dan blijft zij bij de zijne
Zoek nou eens die woorden op in een Japans woordenboek samen met de betekenis 'vrij vertaald' voor je begint te brullen:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou over? Het betekent gewoon Universele (levens)Energie. Niks meer of minder.
Tja, gevalletje van onwetendheid van jou kant mbt het Reiki kanji? Kan ik je niet eens kwalijk nemen, veel mensen die met Reiki bezig zijn weten het nietquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Iemand hoeft geen Reiki cursus te hebben gevolgd om behandeld te worden met Reiki, het maakt weinig tot niets uit voor de kracht/werkzaamheid van de behandelingquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:57 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Als iemand die een behandeling krijgt.
Nou, vooruit dan maar. In de links van jou kan ik enigszins nog "geest" terugvinden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoek nou eens die woorden op in een Japans woordenboek samen met de betekenis 'vrij vertaald' voor je begint te brullen:
http://www.alternatievegids.com/Zoek/Lexicon.php?zwoord=61
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Glossarium.pdf
http://nederlands.skepdic.com/dict_reiki.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki
etc
En jij weet dat het placebo is, omdat......?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:01 schreef CoiLive het volgende:
Allemaal placebo, heel erg mooi. Als het werkt, vooral blijven doen, zolang je maar niet bij ontwetende/goedgelovige/domme/hopeloze mensen geld gaat aftroggelen zoals dat zo vaak gebeurd. En het zeker niet aanbieden als vervanging van echte medische toepassingen.
Hmm ik wil nou net de discussie over de werking van Reiki niet in dit topic hebben eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:10 schreef ToT het volgende:
[..]
En jij weet dat het placebo is, omdat......?
http://www3.interscience.wiley.com/journal/119418316/abstract?CRETRY=1&SRETRY=0quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:10 schreef ToT het volgende:
[..]
En jij weet dat het placebo is, omdat......?
Oke danquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hmm ik wil nou net de discussie over de werking van Reiki niet in dit topic hebben eigenlijk.
Hey Erodome tijd niet gezienquote:Op maandag 8 juni 2009 15:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor mij ging het heel anders, terra mai heeft mijn hele reiki belevenis vergalt zo'n beetje.
Was dol op mijn usui, maar me dom genoeg laten aanpraten dat het allemaal niet uitmaakte, terra mai kon er best bij, was beter, bla bla bla, je kent het wel.
Al het gevoel was weg, terra mai voelde aan als een onvriendelijk geheel wat amper kracht bevatte.
Het is niets voor mij, kathleen miller verdient me iets teveel voor mijn gemoedsrust, het patenderen en goed achter anderen aanjagen die iets gebruiken wat op dat van haar lijkt staat mee ook al tegen.
Voor mij is Usui hetgeen wat aan mijn hart ligt, heerlijk in de basis, geen raar gevogel erbij, heerlijk puur.
Maar ik ken anderen die bij terra mai zweren, het is dus een heel persoonlijk iets.
Ik heb reeds enkele behandelingen gehad (van 2 verschillende TM personen). Bij beide voelde het erg goed, en zodoende heb ik gekozen voor TM Reiki 1 te gaan doen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef ToT het volgende:
Hey tof zeg!Heb je al Usui Reiki of is dit je eerste aanraking met de universele levensenergie?
Nopes, dat staat niet op de planning. Degene bij wie ik mijn cursus ga doen is ook uitsluitend bevoegd in TM Reiki. De persoon heeft wel zelf Seichem 1 & 2 inwijdingen, maar geen mastergraad.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:31 schreef ToT het volgende:
En doe je Seichem ook meteen dit weekend?
Vorm van Reiki die heel erg naar de traditionele Japanse leer neigt. De Usui methode zou 'verwesterd' zijn.quote:
http://teramai.nl/cgi-bin/masters.plquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:47 schreef ToT het volgende:
Overigens is Usui Reiki de meest voorkomende vorm, maar de Tera Mai mensen zijn gewoon mega actief!![]()
Ikzelf ben ook een TM-master, maar ik heb nog nooit gehoord van een master die alleen TM-Reiki doet. Seichem hoort er gewoon echt bij en voor zover ik weet behoor je voor je Mastergraad ook de Seichem inwijdingen te ontvangen, die je vervolgens ook kunt geven.
Tell me morequote:Op zaterdag 12 september 2009 21:12 schreef Niesl het volgende:
Vandaag alle theorie gehad, enkele meditatiesessies, veel gehoord over de geschiedenis van Reiki, veel gediscussieerd e.d. Erg leuke nuttige dag. Morgen de daadwerkelijke inwijding! Ik houd jullie op de hoogte!
Dat is absoluut mogelijk, maar het is niet zo dat als je en Reiki cursus doet, dat je gegarandeerd dat ook zult kunnen.quote:Op maandag 14 september 2009 14:25 schreef Handschoen het volgende:
Toch nog een tvp'tje plaatsen... Erg interessant allemaal. Mijn zus vertelde een verhaal van iemand die over de telefoon kon vertellen dat ze last had van dr schouder... Lijkt me wel indrukwekkend om dat ook te kunnen...
Ben ook wel benieuwd hoe het 'voelt' om op afstand Reiki te ontvangen.
Ik wil het met je hebben over het gebruik van het ogenschijnlijk denken dat je reiki hebt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef ToT het volgende:
Hey tof zeg!Heb je al Usui Reiki of is dit je eerste aanraking met de universele levensenergie?
Right...jij weet mensen te motiveren om met je in discussie te gaan; bij voorbaat al suggereren dat ze illusies hebben.quote:Op maandag 14 september 2009 18:46 schreef bassos het volgende:
Ik wil het met je hebben over het gebruik van het ogenschijnlijk denken dat je reiki hebt.
(als je de draad terugleest, en dan alleen je eigen bijdrage, lijkt het erop alsof)
Ik neem aan dat je bedoelt: vergeleken met gemiddelde mensen? Uiteraard stroomt er meer Reiki door mensen heen die een inwijding hebben gehad dan door een gemiddelde persoon die niets met het spirituele heeft. Ik zeg echter niet dat een Reiki-inwijding de enige weg is om met energie te werken; het is gewoon een fijne tool!quote:Hoe kijk jijzelf daar tegenaan, heb je het gevoel dat je reiki meer hebt, of meer doet ?
Da's met zowat alles belangrijk.quote:In hoeverre is zorgvuldig communiceren belangrijk in reiki ?
Leg me ff uit wat je onder energiewerk verstaat en dan kan ik je antwoord geven. Reiki is sowieso werken met energie. Voor meer informatie over Reiki verwijs ik je naar google, maar ik neem aan dat je er al wel het één en ander over weet.quote:In hoeverre is reiki anders dan energiewerk ?
Soms handig, soms merk je wel een werking, maar ik gebruik ze lang niet altijd.quote:Wat vind je het belang van de gebruikte tekens ?
DAAR heb je WEL een punt mee: het zit me niet echt lekker dat je maar zomaar voor lief moet aannemen wat die symbolen betekenen en dat niemand je kan vertellen waar ze op gebaseerd zijn. Soms lees je wel een uitleg, maar vaak zijn er meerdere uitleggen, of lijken ze nogal vergezocht.quote:Weet je wat ze betekenen ?
(en dat is iets anders dan een vertaling)
Dude.quote:Op maandag 14 september 2009 18:58 schreef ToT het volgende:[..]
Right...jij weet mensen te motiveren om met je in discussie te gaan; bij voorbaat al suggereren dat ze illusies hebben.Waarop baseer je dat ik geen Reiki zou hebben? Ja duh, als we gaan mierenneuken over details: "...een Reiki-inwijding hebben waardoor de universele levensenergie in krachtigere vorm door je Reiki-kanalen en chakra's stroomt". Beter zo?
![]()
Nee dude.quote:Ik neem aan dat je bedoelt: vergeleken met gemiddelde mensen?
Dude.quote:Uiteraard stroomt er meer Reiki door mensen heen die een inwijding hebben gehad dan door een gemiddelde persoon die niets met het spirituele heeft.
Ok.quote:Ik zeg echter niet dat een Reiki-inwijding de enige weg is om met energie te werken; het is gewoon een fijne tool!
Hint :quote:DAAR heb je WEL een punt mee: het zit me niet echt lekker dat je maar zomaar voor lief moet aannemen wat die symbolen betekenen en dat niemand je kan vertellen waar ze op gebaseerd zijn. Soms lees je wel een uitleg, maar vaak zijn er meerdere uitleggen, of lijken ze nogal vergezocht.
Ik zie :quote:
Ik zie :quote:Op maandag 14 september 2009 19:55 schreef Dragorius het volgende:
Geen zorgen ToT, het ontmoedigt me geenszins
Ik zie :quote:Op maandag 14 september 2009 20:15 schreef ToT het volgende:Okee, dus ook duidelijk geen mensenkennis. Dat kan nog wel bij het rijtje bij!
Oh oh.quote:Op maandag 14 september 2009 20:16 schreef Dragorius het volgende:
bassos, het is nu duidelijk wat je bent.
Een schaap.
Want schapen blaten ook.
quote:Op maandag 14 september 2009 20:17 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik zie :
Iemand die het reeds vernietigde zelfbeeld probeert te beschermen.
Leren ze je dat tijdens het hebben van reiki ?
quote:Op maandag 14 september 2009 20:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Oh oh.
De gast-mod die niets weet bedreigt me.
Runn for ze hillz.
Pipo.
Waarom zo denigrerend? Ik adoreer je niet dus je zou op zijn minst neutraal moeten doen tegen mequote:Op maandag 14 september 2009 20:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Oh oh.
Runn for ze hillz.
Pipo.
Op bedreigen staat een ban, ook als je zelf een moderator bent.quote:Op maandag 14 september 2009 20:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Oh oh.
Runn for ze hillz.
Pipo.
Heh.quote:Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef ToT het volgende:[..]Op bedreigen staat een ban, ook als je zelf een moderator bent.
Kun je duidelijk omschrijven welke woorden in Dragorius z'n post bedreigend op jou overkomen, en waarom ze jou als persoon zo bedreigend aanvoelen?
Je zei dat Dragorius je zat te bedreigen met die schaap-opmerking. Ik haak er alleen netjes op in en wil je klacht gewoon doorgeven aan de echte moddy's hier. Daar is toch niks mis mee?quote:Op maandag 14 september 2009 20:26 schreef bassos het volgende:
[..]
Heh.
Gast mods.
Altijd goed voor hilariteit.
Als jij het idee hebt dat ik het idee zou kunnen hebben dat iemand in TRU mij daadwerkelijk zou kunnen bedreigen heb je toch wat gemist.
Dus ja man, Dragorius doet vet aggressief tegen mij, tenzij hij dat niet doet natuurlijk.
Maar het is zeker voorgekomen dat hij en ik elkaar niet zozeer als een wals benaderden, maar meer als een tapdance.
En nu jij.
Wie ben jij eigenlijk ?
Mee eens, bedankt voor het ingrijpen.quote:Op maandag 14 september 2009 20:31 schreef Bastard het volgende:
Mensen, dit was tot op de laatste pagina na een respectvol en mooi topic, gaarna de SC tot een minimum beperken, en ontopic blijven.
Heb je geen respect voor reiki, prima, dan is dit niet je topic en post je niet.
Ik vraag alleen maar aan een 'self-proclaimed' reiki master wie hij/zij dan is.quote:Op maandag 14 september 2009 20:31 schreef Bastard het volgende:
Mensen, dit was tot op de laatste pagina na een respectvol en mooi topic, gaarna de SC tot een minimum beperken, en ontopic blijven.
Heb je geen respect voor reiki, prima, dan is dit niet je topic en post je niet.
Het schijnt DE krachtigste vorm te zijn, nog krachtiger als Tera Mai.quote:Op maandag 14 september 2009 20:32 schreef Dragorius het volgende:inderdaad, on-topic weer >
Die Tibetaanse Reiki, ToT, jij hebt me al eens gezegd dat die vooral als demonisch wordt gezien he. Maar in hoeverre is die dan "kwaadaardig" en vooral, waarom zouden mensen die willen kiezen?
quote:Op maandag 14 september 2009 20:31 schreef Bastard het volgende:
Self-proclaimed? Hmmm....ja inderdaad, je hebt gelijk: ik werd op een ochtend wakker, krabte me aan m'n ballen, checkte online m'n negatieve banksaldo en besloot mezelf Reiki master te noemen om mijn uitkerinkje bij te spekken!quote:Op maandag 14 september 2009 20:35 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik vraag alleen maar aan een 'self-proclaimed' reiki master wie hij/zij dan is.
Tot nu toe is het niezobest.
Vandaar dattie ook verder niet meer antwoordde.
Bang voor het licht van de openbaring.
Vette Mastah ben je dan.
En dat wil jij beschermen ?
Iemand die het licht van de openbaarheid niet trekt ?
Terwijl hij openbaar wel claimt een meester te zijn ?
Waar is je scepticisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |