abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68004636
Die 10.000 is gekozen om zo zeker te zijn dat alleen mensen die er absoluut 100% hun levenspad van willen maken, hier voor kiezen.
Ze willen niet dat Jan en alleman dit zomaar gaat doen, terwijl de meeste vrije masters juist zeggen: Reiki is voor iedereen!

Alleen is het natuurlijk wel zo dat die exclusiviteit er wel voor zorgt dat de cursussen heel strikt volgens protocol uitgevoerd zouden kunnen worden om alles zo krachtig en zuiver mogelijk over te brengen. Met vrijgevestigde masters heb je totaal geen controle meer.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:58:28 #152
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68006835
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:59 schreef ToT het volgende:
Met vrijgevestigde masters heb je totaal geen controle meer.
Maar zijn vaak dan weer aangesloten bij een vereniging die de protocollen zouden moeten waarborgen?
The truth was in here.
pi_68007108
Nope; je hebt The alliance en The Cirkle.
The Cirkle bestaat eigenlijk alleen uit vrijgevestigde mensen. Onder Reiki masters is er niet echt een soort vergunning die je kwijt kunt raken of zo.

Met Tera Mai stel je jezelf overigens wél weer verplicht om exact de regels op te volgen die je opgelegd krijgt als Master zijnde.
pi_68082837
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar zijn vaak dan weer aangesloten bij een vereniging die de protocollen zouden moeten waarborgen?
Big business, zeker, mogen ze ook nog eens hun eigen diploma's uitREIKen, uiteraard tegen een zeer hoog examengeld.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 17:37:36 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69091075
Kick
Nog meer mensen bezig met reiki
The truth was in here.
pi_69093898
Jep, Tera Mai Reiki, Seichem en Cartouche Master

K'zal deze topic eens doorlezen
pi_69094152
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:49 schreef Topspin het volgende:
Kan een vage vraag klinken maar ik stel hem toch.

Is het in theorie mogelijk dat wanneer vele mensen wereldwijd reiki geven op afstand dat dan ook mensen die niet vragen om een behandeling alsnog iets merken ervan mochten die mensen er vatbaar voor zijn. Kan me best voorstellen dat wanneer er miljoenen mensen bezig zijn met reiki geven dat er dan wat in de atmosfeer terecht kan komen van die energie.

Het is dan maar een gedachte erover. Van de ene kant geloof ik mijn eigen theorie niet helemaal omdat ik tijdens slechtere periodes totaal geen positieve krachten ervaar. Maar dat kan dan komen dat ik niet open sta voor die energie. Dan alsnog dus dat het eventueel mogelijk is dat iemand die open staat wel iets kan merken ongevraagd. Hoe zou het zijn als iedereen positieve energie richting het universum straalt? Wederom een gedachte zomaar, stel alle mensen nemen op hetzelfde moment een tijdstip om positieve aandacht te schenken aan alles om hen heen, zou dat een kettingreactie in werking kunnen zetten? Dat er een vaste dag wordt ingelast een beetje, de positieve krachten dag waarbij zelfs de chronisch depressieven zich even anders moeten instellen zodat ieder mens wereldwijd probeert om de omgeving, maatschappij, familiekring, vriendenkring, kenniskring, aarde en de hele kosmos een boost te geven, een super boost in de kosmos die lange uitwerking heeft, weg met alle anti depressiva, gewoon op 1 augustus de jaarlijkse boost day en de hele mensheid kan weer een jaartje mee ( ook de gedachte dat een grote groep mensen met gezelligheid tot nog meer gezelligheid kan zorgen, dat ook zoiets aanstekelijk werkt, dus is iedereen overal bezig met positieve uitstraling dat het dan ook toeneemt en aanstekelijk werkt als een positief virus)

Open staan is dan ook zo'n vaag begrip, meer in contact met de atmosfeer staan, zal het misschien beter zijn om het zo uit te drukken. Niet eens meteen met de hele atmosfeer, gewoon aanwezig zijn en meemaken van de wereld zonder afgesloten te zijn in zwarte gedachten binnen het hoofd in een ellendige eenzame negatieve wereld die super beperkt is. Dat bedoel ik dus met open staan voor andere betere energie. Vanzelf als laatste vraag. Is het mogelijk om iemand die dan mega depressief is te behandelen als er een schild van 10 meter om zo'n persoon zit. Stel je gaat als reiki master naar iemand die al 30 jaar in isolement leeft met de gordijnen dicht, kun je zo'n persoon dan behandelen en is het mogelijk om zo iemand weer helemaal in het leven te zetten?
Ik stap even in op je laatste vraag:
Als iemand al zolang en zwaar depri is, is meer nodig dan een paar Reiki behandelingen.
Reiki kan een fijne ondersteuning zijn bij de reguliere geneenskunst.
Openstaan kan ook betekenen dat iemand wil werken aan zichzelf

Ik las ergens dat Reiki liefde is en altijd gestuurd mag worden.
Hoe komt men erbij dat Reiki liefde is?
En zonder toestemming iemand behandelen is schending van iemands privay, je kan je afvragen waarom je iemand ongevraagd Reiki wilt sturen ...
pi_69094250
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:13 schreef Bastard het volgende:
Stukje geschiedenis over het mogelijke ontstaan van de Reiki leefregels:

Kobo Daishi, een Boeddhistische monnik (774-835 ) schreef:

~ Draag geen boosheid met u mee, want boosheid is een illusie.
~ Wees niet bezorgd, want angst en zorgen zijn een afleiding.
~ Wees getrouw aan uw weg en uw ware zelf.
~ Toon mededogen jegens uzelf en anderen.
~ Want dat is de kern van het Boeddhaschap.

[ afbeelding ]

Daishi was een monnik die in de zevende eeuw het Boeddhisme naar Japan heeft gebracht.

Waarschijnlijk is het gebruik van de leefregels al veel ouder dan men nu denkt.
In 1914 is er een boek geschreven met de titel "Kenzon no Gebri" door Dr. Bizan Suzuki.
Dhr. Usui maakte waarschijnlijk de leefregels aan de hand van dit boek. Hij was niet de eerste die mensen het advies gaf de regels toe te passen. Een monnik Kukai (de monnik was de oprichter van shingonschool, Usui trad in 1900 toe tot deze school) introduceerde in de 8e eeuw al een vergelijkbaar iets.

Wat precies de echte oorsprong is zal misschien nooit duidelijk worden, maar misschien geeft dit een stukje duidelijkheid.
Heej bekende tekst
pi_69094266
Foutje
pi_69094320
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:18 schreef ToT het volgende:
Reiki is trouwens ook heel goed te gebruiken bij o.a. (wicca-)rituelen: je kunt dingen een beetje extra kracht meegeven.
Gaat ook prima samen met sjamanisme
  zondag 17 mei 2009 @ 07:17:30 #161
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69109654
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:45 schreef TeraMai het volgende:

[..]

Heej bekende tekst
The truth was in here.
pi_69110562
1 Goedendag, mevrouw TeraMai!
pi_69112542
Hallo heren
pi_69148686
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:40 schreef TeraMai het volgende:

[..]

Ik stap even in op je laatste vraag:
Als iemand al zolang en zwaar depri is, is meer nodig dan een paar Reiki behandelingen.
Reiki kan een fijne ondersteuning zijn bij de reguliere geneenskunst.
Openstaan kan ook betekenen dat iemand wil werken aan zichzelf

Ik las ergens dat Reiki liefde is en altijd gestuurd mag worden.
Hoe komt men erbij dat Reiki liefde is?
En zonder toestemming iemand behandelen is schending van iemands privay, je kan je afvragen waarom je iemand ongevraagd Reiki wilt sturen ...

Er is slechts 1 universele kracht achter Reiki: namelijk: grof geld verdienen

Ik ben Rijk/Reik en ik woon in Frankrijk,

goed gedaan jochie, hahahaha.
pi_69152276
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:20 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
pi_69158629
Mja er worden hier en daar wel aardige bedragen gevraagd, maar verder valt het heel erg mee hoor.
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:51:45 #167
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_69444185
Ik hoop dat dit hele topic 1 grote HOAX is, want anders
opgezegd@fok.nl
pi_69460657
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef FoXje het volgende:
Wees maar gerust, je denkt toch niet echt dat er ook maar iets bestaat dat nog niet door de wetenschap is aangetoond? Tsss...het idee alleen al!
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:16:36 #169
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_69466176
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:20 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef FoXje het volgende:

Maar ik zou niet mogen oordelen
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:14:40 #170
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69479466
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

Maar ik zou niet mogen oordelen
Alleen vandaag, maak ik me geen zorgen
Alleen vandaag, maak ik me niet boos
Alleen vandaag, wil ik mijn leven eerlijk verdienen
Alleen vandaag, ben ik dankbaar voor alles dat ik heb
Alleen vandaag, ben ik vriendelijk voor alles dat leeft
The truth was in here.
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:15:45 #171
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69479490
Het zijn maar een paar zinnen, en als je ze zo leest denk je.. dat is niet zo moeilijk, maar hou het maar eens vol!
Daarom zegt de regel ook, alleen vandaag.. Kleine stapjes maken
The truth was in here.
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:35:33 #172
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_69479800
Ik heb het niet over wetenschap. Maar dat volwassen mensen hierin geloven, en elkaar via afstand dingen instralen enzo, tsja. Ik denk dan: .

Maar veel plezier ermee
opgezegd@fok.nl
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:48:56 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69479991
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:35 schreef FoXje het volgende:
Ik heb het niet over wetenschap. Maar dat volwassen mensen hierin geloven, en elkaar via afstand dingen instralen enzo, tsja. Ik denk dan: .
Niemand is perfekt
The truth was in here.
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:54:30 #174
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69481579
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:15 schreef Bastard het volgende:
Het zijn maar een paar zinnen, en als je ze zo leest denk je.. dat is niet zo moeilijk, maar hou het maar eens vol!
Daarom zegt de regel ook, alleen vandaag.. Kleine stapjes maken
dat noem ik geen kleine stapjes maken.... vandaag als in ... deze dag... het heden.. van 0:00 tot 23:59.. en dan is er weer een vandaag... of lees je die regels 1x per week ofzo?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:25:45 #175
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69482558
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

dat noem ik geen kleine stapjes maken.... vandaag als in ... deze dag... het heden.. van 0:00 tot 23:59.. en dan is er weer een vandaag... of lees je die regels 1x per week ofzo?
Er zit een diepere gedachte achter vermoed ik.. als je de regels neerzet zonder "alleen vandaag" klinkt het als een hele opgave, nu is het een soort van mantra as you will, die je dagelijks kan lezen, en je herrinert aan je goede houding. Het is namelijk niet een introcdinerende tekst zoals de 10 geboden, deze is zachter of komt bij mij zachter over.. en als je het een dag niet lukt (we zijn tenslotte nog niet zo verlicht als Boedha) dan is er de volgende dag een nieuwe kans, voel jezelf niet bezwaard als je er een keer naast loopt. Jezelf op je kop geven omdat je iets niet goed zou doen werkt misschien averechts?
The truth was in here.
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:52:59 #176
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_69492055
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:35 schreef FoXje het volgende:

Maar veel plezier ermee
En wat voor argumenten heb jij om aan te tonen dat het niet werkt? Behalve dan "het kan gewoon niet werken want ik heb het nog nooit gezien"
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:55:01 #177
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_69492131
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:25 schreef Bastard het volgende:
Er zit een diepere gedachte achter vermoed ik.. als je de regels neerzet zonder "alleen vandaag" klinkt het als een hele opgave, nu is het een soort van mantra as you will, die je dagelijks kan lezen, en je herrinert aan je goede houding. Het is namelijk niet een introcdinerende tekst zoals de 10 geboden, deze is zachter of komt bij mij zachter over.. en als je het een dag niet lukt (we zijn tenslotte nog niet zo verlicht als Boedha) dan is er de volgende dag een nieuwe kans, voel jezelf niet bezwaard als je er een keer naast loopt. Jezelf op je kop geven omdat je iets niet goed zou doen werkt misschien averechts?
Er waren geen 10 geboden, dat is een doctrine van de kerk. En een verbastering van de originele gedachte om er macht aan te ontlenen, en wat allang had moeten zijn: leven volgens de intuïtie. Maar dat terzijde
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:20:21 #178
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69492959
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er waren geen 10 geboden, dat is een doctrine van de kerk. En een verbastering van de originele gedachte om er macht aan te ontlenen, en wat allang had moeten zijn: leven volgens de intuïtie. Maar dat terzijde
Wat een onzin, "leven volgens de intuitie".
Intuitie vertelt je dat de aarde plat is
zzz
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:40:54 #179
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_69493756
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:20 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat een onzin, "leven volgens de intuitie".
Intuitie vertelt je dat de aarde plat is
Jij moet je eerst eens uitgebreid verdiepen in wat kennis voor ik verder met je discussieer. Tot dat moment kun je toch niet meepraten en heeft reageren op je aanwezigheid en je reacties in dit topic geen enkele zin.

Ik zou er met je over kunnen en willen praten, maar ik ken je en jouw manier van cirkelreageren en ik weet dat dat toch geen zin heeft.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:02:28 #180
31101 _Led_
pi_69494575
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij moet je eerst eens uitgebreid verdiepen in wat kennis voor ik verder met je discussieer. Tot dat moment kun je toch niet meepraten en heeft reageren op je aanwezigheid en je reacties in dit topic geen enkele zin.

Ik zou er met je over kunnen en willen praten, maar ik ken je en jouw manier van cirkelreageren en ik weet dat dat toch geen zin heeft.
-edit-

[ Bericht 9% gewijzigd door Bastard op 28-05-2009 16:06:17 ]
zzz
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:07:21 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69494768
Laten we verdere discussies achterwege svp, kunnen we dit topic schoonhouden. Voor uitlokkingen zijn namelijk talloze andere topics te vinden.
The truth was in here.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:16:10 #182
31101 _Led_
pi_69495096
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En wat voor argumenten heb jij om aan te tonen dat het niet werkt? Behalve dan "het kan gewoon niet werken want ik heb het nog nooit gezien"
Niemand hoeft aan te tonen dat iets niet werkt.
Het is aan degene die claimt dat iets wel werkt om aan te tonen dat iets wel werkt, zoals ieder weldenken mens snapt.
zzz
pi_69495449
Ik heb de Reiki leefregels geleerd als: "JUIST vandaag maak ik me niet boos" enzo....geeft het een extra positieve lading!
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:25:08 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69499168
Er zijn ook iets andere wendingen in de tekst die er volgt..
bijvoorbeeld

Komt wel op hetzelfde neer denk ik.

Net zoals het HSZSN teken, zie je ook op diverse wijze getekend, welke is nou de juiste denk je dan.
Bovenal denk ik dat het om de intentie gaat die er achter steekt als je hem gebruikt, met welk gevoel je dat doet.
The truth was in here.
pi_69500986
Mja hou je aan de versie die je master je geleerd heeft; zo staat hij in je aura geschreven. Als je een andere gebruikt, zal het minder effectief zijn.
Goed, de intentie is het meest belangrijke, maar er spelen wel meer dingen mee.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:28:51 #186
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69501155
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

dit is toch wel met afstand de meest irritante, niet over nagedachte drogreden aller tijden...
serieus
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:33:30 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69501290
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:23 schreef ToT het volgende:
Mja hou je aan de versie die je master je geleerd heeft; zo staat hij in je aura geschreven. Als je een andere gebruikt, zal het minder effectief zijn.
Goed, de intentie is het meest belangrijke, maar er spelen wel meer dingen mee.
Ja klopt, ik kreeg te horen dat ik niet zozeer bij het afstandsreiki lokaal moest blijven met mn hoofd.. dus reiki op een beer, of een foto, of je eigen been zeg maar... maar meer met je gedachte echt bewust bij die persoon, meer bewust van de liefde of energie die je stuurt dan dat je bezig bent met lokale dingetjes zoals de positie van je hand of je druk maken over dat je de symbolen niet goed gebruikt zou hebben.
The truth was in here.
pi_69502027
Och ik pas verschillende technieken toe, afhankelijk van de situatie:

- De persoon in miniatuur tussen mijn handen visualiseren.
- De persoon levensgroot voor me visualiseren en zo behandelen.
- Een foto behandelen, vaak in combinatie met MSN (Serieus! Dan heb je gewoon mega direct contact! )
- Het Reiki-doosje
enz.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:21:41 #189
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69503074
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:51 schreef ToT het volgende:

- Een foto behandelen, vaak in combinatie met MSN (Serieus! Dan heb je gewoon mega direct contact! )
Kan ik me dus nog ergens wel voorstellen ook!
The truth was in here.
pi_69503288
Tja mijn 1e Master zei dat je bij een telefoongesprek gewoon de draad vast moest houden, zodat je via de telefoonlijn Reiki kon sturen!
Los van dat je vandaag de dag volgens mij geeneens meer telefoons MET draad kunt kopen, heb ik daar ook gewoon helemaal niks mee.
MSN is gewoon een veel geschikter medium voor Reiki! Yahoo Messenger vast ook wel!
pi_69504727
Shadowflash meld zich aan , helaas kan ik dit dus echt niet meer ik kon het eerder wel , maar na een aantal flinke emotionele schokken (soulmate die stierf , vriendin die het van de ene dag op de andere uitmaakte) is het gewoon helemaal weg. Als een soort blokkade voelt het. Iemand nog advies ?

ohja tel ik nu ook half mee of ?
pi_69504928
Tja jezelf gewoon zo vaak mogelijk behandelen, het liefst dagelijks. Het is niet helemaal weg, kan ook niet. Het is alleen even flink op de achtergrond.

Anyway, echt goed rot dat je dat hebt mee moeten maken zeg!
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:44:25 #193
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69505851
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:10 schreef shadowflash het volgende:

ohja tel ik nu ook half mee of ?
Ik zet je gewoon op de lijst hoor

Net wat ToT zegt, het is niet weg, dat gaat niet meer weg maar je hebt wel blokkade's opgelopen die de energiestroom versmallen.
Inderdaad, probeer dagelijks jezelf reiki behandelingen te geven, het is net als fietsen het stroom steeds weer beter. Als je de tijd er niet voor kan vinden, probeer je het een beetje savonds als je net in bed ligt, slaap je nog heerlijk ontspannen op ook
The truth was in here.
pi_69507920
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:16 schreef ToT het volgende:
Tja jezelf gewoon zo vaak mogelijk behandelen, het liefst dagelijks. Het is niet helemaal weg, kan ook niet. Het is alleen even flink op de achtergrond.

Anyway, echt goed rot dat je dat hebt mee moeten maken zeg!
Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:44 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik zet je gewoon op de lijst hoor

Net wat ToT zegt, het is niet weg, dat gaat niet meer weg maar je hebt wel blokkade's opgelopen die de energiestroom versmallen.
Inderdaad, probeer dagelijks jezelf reiki behandelingen te geven, het is net als fietsen het stroom steeds weer beter. Als je de tijd er niet voor kan vinden, probeer je het een beetje savonds als je net in bed ligt, slaap je nog heerlijk ontspannen op ook
Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heks , ik heb stiekem verstand van een boel zaken ) , maar die kon het niks vinden , behalve een storing in mn chakra doorstroming. Er even vanuit gaande dat jullie dit waarschijnlijk het zelfde vinden als reiki , mij is geleerd dat : reiki is meer een soort warme levens energie , en chakra is een soort mentale levens energie.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:09:41 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69515085
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef shadowflash het volgende:

[..]

Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )
[..]

Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heks , ik heb stiekem verstand van een boel zaken ) , maar die kon het niks vinden , behalve een storing in mn chakra doorstroming. Er even vanuit gaande dat jullie dit waarschijnlijk het zelfde vinden als reiki , mij is geleerd dat : reiki is meer een soort warme levens energie , en chakra is een soort mentale levens energie.
Vraag me niet hoe Reiki 'technisch' stroomt via de kundalini, maar ik weet wel dat het je chakra's kan openen en in balans kan brengen.
Net wat ik al zei, je energiestroom is versmald/verstoord doordat je chakra's niet in evenwicht zijn. Een reiki behandeling zou daarbij kunnen helpen, bijvoorbeeld 1 hand boven de stuitchakra en 1 hand boven je zonnevlecht etc.
Probeer visualisatiemeditatie, stel je voor dat terwijl je je open stelt voor de energie uit de kosmos, of het universum naar binnen trekt, via je kruinchakra en je hele lichaam verlicht en verwarmd, stel je voor dat alle negatieve energie via je stuitchakra en je voeten terug gaat naar de aarde.
Goed diep inademen, schone lucht naar binnen, bevuilde lucht naar buiten..
Het klinkt allemaal als zweverige shizzle, en misschien is het zelfhypnose, maar als het je helpt mag je dat lekker zelf weten
The truth was in here.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:10:28 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69515097
Ik wou dat ik mijn oma had gekend, zij scheen tarotkaarten te leggen met gewone spelkaarten en er goed in te zijn.
The truth was in here.
pi_69534600
Elke chakra heeft zijn eigen functie. Reiki is een universele bouwstof en elk chakra zet het weer om in een specifiekere energie voor specifiekere taken.
Chakra's werken zowel op lichamelijk als op mentaal en spiritueel vlak.
Stroomt het in een hoofdchakra niet goed door, dan komt het ook niet goed in de lagere chakra's en dus kun je je niet goed aarden en dus is er geen goede doorstroming waardoor je weinig van de Reiki zult merken.

Bastard's techniek is inderdaad een heel goede. Mocht je op één of andere manier er achter komen om welk chakra het gaat, dan kun je die gewoon extra gaan behandelen en de blokkade met verschillende technieken aanpakken; stevig Reiki geven, of liefdevol behandelen ("Je mag je loslaten" in gedachten vriendelijk tegen de blokkade zeggen) enz.
Of je kunt goed mediteren op het probleem zelf: je weet dat die voorvallen de blokkade hebben veroorzaakt. Wat is er nu voor nodig om de blokkade te laten verdwijnen? Kun je de pijn en het verdriet van de voorvallen al een beetje een plaatsje geven? Ik denk dat dat 100x beter zal werken dan een Reiki behandeling zelf. Then again: een Reiki behandeling kan ook meteen de hele boel openbreken zodat al je verdriet er in 1x uit komt zodat je daarna weer verder kunt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:39:11 #198
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69535228
Vooral dat laatste ja, het kan als het mag in 1x ineens doorlopen.. kan behoorlijk heftig zijn en even duren maar zie het als verschoning.
The truth was in here.
pi_69772740
Sinds enige tijd ben ik bijzonder geïnteresseerd geraakt in Reiki. Ik heb inmiddels mijn eerste behandeling gehad en mijn tweede staat op korte termijn gepland. Als de ervaringen hetzelfde zijn als de eerste keer, dan wil ik zeker geïnitieerd worden.

Waar ik echter nog mee worstel is welke "stroming" van Reiki mijn voorkeur heeft. Degene van wie ik mijn behandeling heb gekregen heeft gekozen voor Tera Mai. Hierdoor heb ik redelijk veel over Tera Mai gelezen, maar ik ben ook de boeken van Frank Arjava Petter gaan lezen. Hetgeen hij schrijft intrigeert mij ook. In zijn boek "Een heldere kijk op Reiki" stelt hij dat het juist interessant kan zijn om in de verschillende stromingen initiaties te ondergaan. Tera Mai stelt echter dat de energie dan "vervuild" kan raken. Met dit laatste heb ik wat moeite. Onafhankelijk van de gekozen stroming, wordt gebruik gemaakt van dezelfde universele levensenergie.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen hier omtrent. Ik zag dat er in deze draad meer mensen hebben gekozen voor Tera Mai en ik ben benieuwd waarom zij daarvoor gekozen hebben.
pi_69772750
Kheb vandaag deel 1 van mijn Reiki2 gedaan. Superleuk! Emotionele lichaam en behandeling op afstand. Ik zeg: te gek!
You're never fully dressed until you wear a smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')