Maar zijn vaak dan weer aangesloten bij een vereniging die de protocollen zouden moeten waarborgen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:59 schreef ToT het volgende:
Met vrijgevestigde masters heb je totaal geen controle meer.
Big business, zeker, mogen ze ook nog eens hun eigen diploma's uitREIKen, uiteraard tegen een zeer hoog examengeld.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar zijn vaak dan weer aangesloten bij een vereniging die de protocollen zouden moeten waarborgen?
Ik stap even in op je laatste vraag:quote:Op zondag 12 april 2009 17:49 schreef Topspin het volgende:
Kan een vage vraag klinken maar ik stel hem toch.
Is het in theorie mogelijk dat wanneer vele mensen wereldwijd reiki geven op afstand dat dan ook mensen die niet vragen om een behandeling alsnog iets merken ervan mochten die mensen er vatbaar voor zijn. Kan me best voorstellen dat wanneer er miljoenen mensen bezig zijn met reiki geven dat er dan wat in de atmosfeer terecht kan komen van die energie.
Het is dan maar een gedachte erover. Van de ene kant geloof ik mijn eigen theorie niet helemaal omdat ik tijdens slechtere periodes totaal geen positieve krachten ervaar. Maar dat kan dan komen dat ik niet open sta voor die energie. Dan alsnog dus dat het eventueel mogelijk is dat iemand die open staat wel iets kan merken ongevraagd. Hoe zou het zijn als iedereen positieve energie richting het universum straalt? Wederom een gedachte zomaar, stel alle mensen nemen op hetzelfde moment een tijdstip om positieve aandacht te schenken aan alles om hen heen, zou dat een kettingreactie in werking kunnen zetten? Dat er een vaste dag wordt ingelast een beetje, de positieve krachten dag waarbij zelfs de chronisch depressieven zich even anders moeten instellen zodat ieder mens wereldwijd probeert om de omgeving, maatschappij, familiekring, vriendenkring, kenniskring, aarde en de hele kosmos een boost te geven, een super boost in de kosmos die lange uitwerking heeft, weg met alle anti depressiva, gewoon op 1 augustus de jaarlijkse boost day en de hele mensheid kan weer een jaartje mee( ook de gedachte dat een grote groep mensen met gezelligheid tot nog meer gezelligheid kan zorgen, dat ook zoiets aanstekelijk werkt, dus is iedereen overal bezig met positieve uitstraling dat het dan ook toeneemt en aanstekelijk werkt als een positief virus)
Open staan is dan ook zo'n vaag begrip, meer in contact met de atmosfeer staan, zal het misschien beter zijn om het zo uit te drukken. Niet eens meteen met de hele atmosfeer, gewoon aanwezig zijn en meemaken van de wereld zonder afgesloten te zijn in zwarte gedachten binnen het hoofd in een ellendige eenzame negatieve wereld die super beperkt is. Dat bedoel ik dus met open staan voor andere betere energie. Vanzelf als laatste vraag. Is het mogelijk om iemand die dan mega depressief is te behandelen als er een schild van 10 meter om zo'n persoon zit. Stel je gaat als reiki master naar iemand die al 30 jaar in isolement leeft met de gordijnen dicht, kun je zo'n persoon dan behandelen en is het mogelijk om zo iemand weer helemaal in het leven te zetten?
Heej bekende tekstquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:13 schreef Bastard het volgende:
Stukje geschiedenis over het mogelijke ontstaan van de Reiki leefregels:
Kobo Daishi, een Boeddhistische monnik (774-835 ) schreef:
~ Draag geen boosheid met u mee, want boosheid is een illusie.
~ Wees niet bezorgd, want angst en zorgen zijn een afleiding.
~ Wees getrouw aan uw weg en uw ware zelf.
~ Toon mededogen jegens uzelf en anderen.
~ Want dat is de kern van het Boeddhaschap.
[ afbeelding ]
Daishi was een monnik die in de zevende eeuw het Boeddhisme naar Japan heeft gebracht.
Waarschijnlijk is het gebruik van de leefregels al veel ouder dan men nu denkt.
In 1914 is er een boek geschreven met de titel "Kenzon no Gebri" door Dr. Bizan Suzuki.
Dhr. Usui maakte waarschijnlijk de leefregels aan de hand van dit boek. Hij was niet de eerste die mensen het advies gaf de regels toe te passen. Een monnik Kukai (de monnik was de oprichter van shingonschool, Usui trad in 1900 toe tot deze school) introduceerde in de 8e eeuw al een vergelijkbaar iets.
Wat precies de echte oorsprong is zal misschien nooit duidelijk worden, maar misschien geeft dit een stukje duidelijkheid.
Gaat ook prima samen met sjamanismequote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:18 schreef ToT het volgende:
Reiki is trouwens ook heel goed te gebruiken bij o.a. (wicca-)rituelen: je kunt dingen een beetje extra kracht meegeven.
Er is slechts 1 universele kracht achter Reiki: namelijk: grof geld verdienenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:40 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Ik stap even in op je laatste vraag:
Als iemand al zolang en zwaar depri is, is meer nodig dan een paar Reiki behandelingen.
Reiki kan een fijne ondersteuning zijn bij de reguliere geneenskunst.
Openstaan kan ook betekenen dat iemand wil werken aan zichzelf
Ik las ergens dat Reiki liefde is en altijd gestuurd mag worden.
Hoe komt men erbij dat Reiki liefde is?
En zonder toestemming iemand behandelen is schending van iemands privay, je kan je afvragen waarom je iemand ongevraagd Reiki wilt sturen ...
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 18 mei 2009 13:20 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Er is slechts 1 universele kracht achter Reiki: namelijk: grof geld verdienen![]()
Ik ben Rijk/Reik en ik woon in Frankrijk,
goed gedaan jochie, hahahaha.
Wees maar gerust, je denkt toch niet echt dat er ook maar iets bestaat dat nog niet door de wetenschap is aangetoond? Tsss...het idee alleen al!quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef FoXje het volgende:
Ik hoop dat dit hele topic 1 grote HOAX is, want anders
quote:Op maandag 18 mei 2009 13:20 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Er is slechts 1 universele kracht achter Reiki: namelijk: grof geld verdienen![]()
Ik ben Rijk/Reik en ik woon in Frankrijk,
goed gedaan jochie, hahahaha.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef FoXje het volgende:
Ik hoop dat dit hele topic 1 grote HOAX is, want anders
Alleen vandaag, maak ik me geen zorgenquote:
Niemand is perfektquote:Op donderdag 28 mei 2009 08:35 schreef FoXje het volgende:
Ik heb het niet over wetenschap. Maar dat volwassen mensen hierin geloven, en elkaar via afstand dingen instralen enzo, tsja. Ik denk dan:.
dat noem ik geen kleine stapjes maken.... vandaag als in ... deze dag... het heden.. van 0:00 tot 23:59.. en dan is er weer een vandaag... of lees je die regels 1x per week ofzo?quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:15 schreef Bastard het volgende:
Het zijn maar een paar zinnen, en als je ze zo leest denk je.. dat is niet zo moeilijk, maar hou het maar eens vol!
Daarom zegt de regel ook, alleen vandaag.. Kleine stapjes maken
Er zit een diepere gedachte achter vermoed ik.. als je de regels neerzet zonder "alleen vandaag" klinkt het als een hele opgave, nu is het een soort van mantra as you will, die je dagelijks kan lezen, en je herrinert aan je goede houding. Het is namelijk niet een introcdinerende tekst zoals de 10 geboden, deze is zachter of komt bij mij zachter over.. en als je het een dag niet lukt (we zijn tenslotte nog niet zo verlicht als Boedha) dan is er de volgende dag een nieuwe kans, voel jezelf niet bezwaard als je er een keer naast loopt. Jezelf op je kop geven omdat je iets niet goed zou doen werkt misschien averechts?quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat noem ik geen kleine stapjes maken.... vandaag als in ... deze dag... het heden.. van 0:00 tot 23:59.. en dan is er weer een vandaag... of lees je die regels 1x per week ofzo?
En wat voor argumenten heb jij om aan te tonen dat het niet werkt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:35 schreef FoXje het volgende:
Ik heb het niet over wetenschap. Maar dat volwassen mensen hierin geloven, en elkaar via afstand dingen instralen enzo, tsja. Ik denk dan:.
Maar veel plezier ermee
Er waren geen 10 geboden, dat is een doctrine van de kerk. En een verbastering van de originele gedachte om er macht aan te ontlenen, en wat allang had moeten zijn: leven volgens de intuïtie. Maar dat terzijdequote:Op donderdag 28 mei 2009 10:25 schreef Bastard het volgende:
Er zit een diepere gedachte achter vermoed ik.. als je de regels neerzet zonder "alleen vandaag" klinkt het als een hele opgave, nu is het een soort van mantra as you will, die je dagelijks kan lezen, en je herrinert aan je goede houding. Het is namelijk niet een introcdinerende tekst zoals de 10 geboden, deze is zachter of komt bij mij zachter over.. en als je het een dag niet lukt (we zijn tenslotte nog niet zo verlicht als Boedha) dan is er de volgende dag een nieuwe kans, voel jezelf niet bezwaard als je er een keer naast loopt. Jezelf op je kop geven omdat je iets niet goed zou doen werkt misschien averechts?
Wat een onzin, "leven volgens de intuitie".quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er waren geen 10 geboden, dat is een doctrine van de kerk. En een verbastering van de originele gedachte om er macht aan te ontlenen, en wat allang had moeten zijn: leven volgens de intuïtie. Maar dat terzijde
Jij moet je eerst eens uitgebreid verdiepen in wat kennis voor ik verder met je discussieer. Tot dat moment kun je toch niet meepraten en heeft reageren op je aanwezigheid en je reacties in dit topic geen enkele zin.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat een onzin, "leven volgens de intuitie".
Intuitie vertelt je dat de aarde plat is
-edit-quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij moet je eerst eens uitgebreid verdiepen in wat kennis voor ik verder met je discussieer. Tot dat moment kun je toch niet meepraten en heeft reageren op je aanwezigheid en je reacties in dit topic geen enkele zin.
Ik zou er met je over kunnen en willen praten, maar ik ken je en jouw manier van cirkelreageren en ik weet dat dat toch geen zin heeft.
Niemand hoeft aan te tonen dat iets niet werkt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En wat voor argumenten heb jij om aan te tonen dat het niet werkt?Behalve dan "het kan gewoon niet werken want ik heb het nog nooit gezien"
dit is toch wel met afstand de meest irritante, niet over nagedachte drogreden aller tijden...quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En wat voor argumenten heb jij om aan te tonen dat het niet werkt?Behalve dan "het kan gewoon niet werken want ik heb het nog nooit gezien"
Ja klopt, ik kreeg te horen dat ik niet zozeer bij het afstandsreiki lokaal moest blijven met mn hoofd.. dus reiki op een beer, of een foto, of je eigen been zeg maar... maar meer met je gedachte echt bewust bij die persoon, meer bewust van de liefde of energie die je stuurt dan dat je bezig bent met lokale dingetjes zoals de positie van je hand of je druk maken over dat je de symbolen niet goed gebruikt zou hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:23 schreef ToT het volgende:
Mja hou je aan de versie die je master je geleerd heeft; zo staat hij in je aura geschreven. Als je een andere gebruikt, zal het minder effectief zijn.
Goed, de intentie is het meest belangrijke, maar er spelen wel meer dingen mee.
Kan ik me dus nog ergens wel voorstellen ook!quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:51 schreef ToT het volgende:
- Een foto behandelen, vaak in combinatie met MSN(Serieus!
Dan heb je gewoon mega direct contact!
)
Ik zet je gewoon op de lijst hoorquote:
Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:16 schreef ToT het volgende:
Tja jezelf gewoon zo vaak mogelijk behandelen, het liefst dagelijks. Het is niet helemaal weg, kan ook niet. Het is alleen even flink op de achtergrond.
Anyway, echt goed rot dat je dat hebt mee moeten maken zeg!![]()
Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heksquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zet je gewoon op de lijst hoor
Net wat ToT zegt, het is niet weg, dat gaat niet meer weg maar je hebt wel blokkade's opgelopen die de energiestroom versmallen.
Inderdaad, probeer dagelijks jezelf reiki behandelingen te geven, het is net als fietsen het stroom steeds weer beter. Als je de tijd er niet voor kan vinden, probeer je het een beetje savonds als je net in bed ligt, slaap je nog heerlijk ontspannen op ook
Vraag me niet hoe Reiki 'technisch' stroomt via de kundalini, maar ik weet wel dat het je chakra's kan openen en in balans kan brengen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )
[..]
Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heks, ik heb stiekem verstand van een boel zaken ) , maar die kon het niks vinden , behalve een storing in mn chakra doorstroming. Er even vanuit gaande dat jullie dit waarschijnlijk het zelfde vinden als reiki , mij is geleerd dat : reiki is meer een soort warme levens energie , en chakra is een soort mentale levens energie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |