abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67249579
usui versie 4.01 bestaat dat ook?
Genieten is toegestaan!!!
pi_67252361
Nou Reiki II vond ik niet zo heel bijzonder om eerlijk te zijn. Net Reiki 1 hebben vond ik pas ECHT bijzonder! Je wil niet weten hoe extatisch ik was!

Tera Mai II daarentegen vond ik wel weer bijzonder, aangezien je echt heel veel symbolen meekrijgt, en mijn mastergraad is uiteraard vet chille shizzle, jeweetz!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:24:50 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67252528
Reiki 2 is inderdaad niet zo erg bijzonder om te krijgen, maar wel het effect wat heb je innerlijk te maken heeft.. de naweeen zeg maar, die zijn echt heftiger als bij 1.
Vond ik dan.
En 3... ik vond het zo fijn, zo mooi, zo dierbaar... mijn handen werden echt beklonken als het ware, kreeg ze niet meer uit elkaar
The truth was in here.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:40:46 #129
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_67271181
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:08 schreef Topspin het volgende:
usui versie 4.01 bestaat dat ook?
Sommige masters noemen de reiki 3b ook wel de 4. Maar van een 4.01 heb ik nog nooit gehoord
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:13:02 #130
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67271846
Wel Reiki plus overigens .. maar ik ken de toegevoegde waarde niet, ben nu master in Usui en vind dat heel erg mooi en voldoende.
Afgelopen week samen met mijn vrouw een reiki avond gehouden, ik heb een behandeltafel dus zij mocht eerst mij doen, ik daarna haar.. zo heerlijk ontspannend, soort van spa bad gevoel
The truth was in here.
pi_67277219
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Sommige masters noemen de reiki 3b ook wel de 4. Maar van een 4.01 heb ik nog nooit gehoord
Er zijn ook genoeg masters die niet over Reiki 3a of 3b praten; zodra je 3a doet krijg je meteen mee hoe je een inwijding moet doen. Vind ik niet echt prettig; een soort stage is toch wel gewenst.
  zondag 22 maart 2009 @ 00:33:11 #132
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_67283094
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg masters die niet over Reiki 3a of 3b praten; zodra je 3a doet krijg je meteen mee hoe je een inwijding moet doen. Vind ik niet echt prettig; een soort stage is toch wel gewenst.
Zeker omdat je ook de verantwoording moet dragen over je cursisten. Dat leer je niet met een kort cursusje.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_67286211
Precies, maar er zijn talloze verschillende inwijdingsmethoden. Sommige masters "zetten een pakketje energie klaar" en laten de cursist ZICHZELF daarmee inwijden.
Vanuit die eenvoud zou je kunnen zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn om dat "even snel" aan een Reiki 3 cursist mee te geven.

De inwijdingsmethode van Tera Mai is zeer, zeer complex Er zit een trademark op zodat je als master verplicht bent om het exact op die manier uit te voeren, anders mag je het geen Tera Mai meer noemen.
De complexiteit van de inwijding zorgt er wel voor dat het zeer krachtig is.
Maar ook traditionele Usui inwijdingen lijken me echt niet iets dat je zomaar eventjes uitlegt aan een nieuwe cursist. Daarbij vind ik wel dat je als master zijnde een goede cursus neer moet kunnen zetten en dat je bepaalde zaken gewoon ZEKER moet bespreken (de do's en don'ts) en dat je een goed beeld neer moet kunnen zetten van wat Reiki inhoudt.....of in ZOU KUNNEN houden, want er zijn behoorlijk veel verschillende opvattingen over wat Reiki is:

- Intelligente energie dat door Het Hogere (God, de Oerbron of zelfs specifieke "Reiki-wachters"aangestuurd wordt om precies daar naar toe te stromen waar aan gewerkt moet worden.
- Intelligente energie uit een intelligente bron die zijn eigen weg weet te vinden.
- Passieve energie uit een (passieve of intelligente) bron die als water stroomt naar plekken waar een tekort is, maar die je met je wilskracht ook wat aan kunst sturen.
- Energie die je met je eigen wilskracht uit de kosmos plukt en waar geen hogere macht aan te pas komt.
- Je eigen energie.
- De woede van een demoon die je aanspreekt en waarmee je je cliënt vervloekt (Christelijke opvatting er over.)

Ik vertel mijn cursisten meestal gewoon zoveel mogelijk over alle opvattingen die er over bestaan. Mijn eigen geloof neigt een beetje naar optie 3, maar als de cursist zelf wat anders gelooft, vind ik het ook best. Ik ben ook niet te beroerd om vanuit de overtuiging van de cliënt verder te discussiëren.
pi_67334952
Afgelopen weekend deel 2 van de cursus gegeven waar ik het hier over had.

Echt grappig dat je na een inwijding als Reiki-master zijnde ook een soort reinigingsperiode ingaat; ik had wat last van mijn nek, maar spierbalsem BRANDDE echt als een idioot, en een slokje whiskey verschroeide mijn slokdarm ook, terwijl ik dat normaal makkelijk zo weg kan drinken.
pi_67951163
Hey ToT, jij moderator? Ik heb wat gemist Leuk!

Heb even een vraagje: ik heb in december Reiki I gevolgd bij een kanjer van een vent hier in Eindhoven. Was super. Maar goed, sinds die dag doe ik iedere dag Reiki bij mezelf. Is echt geweldig. De eerste dag dat ik bij die man was geweest had ik nachtmerries... pfff.. niet te zuinig. Hij had me er ook voor gewaarschuwd. Heel mijn spirituele verleden kwam naar boven (ik kon vroeger overleden mensen zien, nu alleen waarnemen, maar niet echt zien).

Maar goed, nu was ik gisteren in een spiri winkel en zag daar CD's liggen voor Chakra's. Wilde mijn Reiki wat gaan verstevigen aan de hand van muziek. Nu heb ik een CD gekocht maar die behandeld de chakra's volgens mij in omgekeerde volgorde als dat ik heb geleerd.

Mijn vraag is eigenlijk: heb jij een goede suggestie voor muziek tijdens Reiki? Of maakt het niet uit welke volgorde de muziek aanhoudt?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_67951283
Ah, ik zie hier het een en ander over prijzen staan. Ik heb mijn Reiki I voor 100 gevolgd
pi_67951492
Whehehe ja ik ben al weer een poosje de moderator van de alu-hoedjes!

Ja ik heb ook wel eens CD's en meditaties meegemaakt die de chakra's van beneden naar boven behandelen. Misschien dat het aardse makkelijker is om mee te beginnen het spirituele (hogere chakra's) zijn dan het ultieme doel?
Na afloop aarden lijkt me in ieder geval geen overbodige luxe.

Anyway; Merlin's Magic vind ik wel erg fijn en van Aeoliah - The Gift.
Maar wat goede mantra's zoals de Gayatri mantra zijn ook erg fijn tijdens een behandeling, of wat gezang van Boeddhistische monniken enzo.

Enne: 100 euro is geen geld!
pi_67951627
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:05 schreef ToT het volgende:
Whehehe ja ik ben al weer een poosje de moderator van de alu-hoedjes!

Ja ik heb ook wel eens CD's en meditaties meegemaakt die de chakra's van beneden naar boven behandelen. Misschien dat het aardse makkelijker is om mee te beginnen het spirituele (hogere chakra's) zijn dan het ultieme doel?
Na afloop aarden lijkt me in ieder geval geen overbodige luxe.

Anyway; Merlin's Magic vind ik wel erg fijn en van Aeoliah - The Gift.
Maar wat goede mantra's zoals de Gayatri mantra zijn ook erg fijn tijdens een behandeling, of wat gezang van Boeddhistische monniken enzo.

Enne: 100 euro is geen geld!
Bedankt! Ik ga ermee aan de slag met je tips.

Ja he? (100 Euri). Hij gaf aan dat hij vond dat het voor iedereen betaalbaar moest zijn en blijven en daarom kiest hij hiervoor. Dat vind ik top! Als ik dan de verhalen soms hoor... dat mensen echt tegen de 1000 moeten betalen voor een cursus of inwijding... en dat ze dan ook nog eens niet de aandacht krijgen die daarbij hoort. Pfffff, slecht

En we aarden heel wat af
pi_67952422
Ja die 1000 euro is dan weer meestal voor Reiki III. De Alliance rekent behoorlijk hoge prijzen.
pi_67954521
Kan een vage vraag klinken maar ik stel hem toch.

Is het in theorie mogelijk dat wanneer vele mensen wereldwijd reiki geven op afstand dat dan ook mensen die niet vragen om een behandeling alsnog iets merken ervan mochten die mensen er vatbaar voor zijn. Kan me best voorstellen dat wanneer er miljoenen mensen bezig zijn met reiki geven dat er dan wat in de atmosfeer terecht kan komen van die energie.

Het is dan maar een gedachte erover. Van de ene kant geloof ik mijn eigen theorie niet helemaal omdat ik tijdens slechtere periodes totaal geen positieve krachten ervaar. Maar dat kan dan komen dat ik niet open sta voor die energie. Dan alsnog dus dat het eventueel mogelijk is dat iemand die open staat wel iets kan merken ongevraagd. Hoe zou het zijn als iedereen positieve energie richting het universum straalt? Wederom een gedachte zomaar, stel alle mensen nemen op hetzelfde moment een tijdstip om positieve aandacht te schenken aan alles om hen heen, zou dat een kettingreactie in werking kunnen zetten? Dat er een vaste dag wordt ingelast een beetje, de positieve krachten dag waarbij zelfs de chronisch depressieven zich even anders moeten instellen zodat ieder mens wereldwijd probeert om de omgeving, maatschappij, familiekring, vriendenkring, kenniskring, aarde en de hele kosmos een boost te geven, een super boost in de kosmos die lange uitwerking heeft, weg met alle anti depressiva, gewoon op 1 augustus de jaarlijkse boost day en de hele mensheid kan weer een jaartje mee ( ook de gedachte dat een grote groep mensen met gezelligheid tot nog meer gezelligheid kan zorgen, dat ook zoiets aanstekelijk werkt, dus is iedereen overal bezig met positieve uitstraling dat het dan ook toeneemt en aanstekelijk werkt als een positief virus)

Open staan is dan ook zo'n vaag begrip, meer in contact met de atmosfeer staan, zal het misschien beter zijn om het zo uit te drukken. Niet eens meteen met de hele atmosfeer, gewoon aanwezig zijn en meemaken van de wereld zonder afgesloten te zijn in zwarte gedachten binnen het hoofd in een ellendige eenzame negatieve wereld die super beperkt is. Dat bedoel ik dus met open staan voor andere betere energie. Vanzelf als laatste vraag. Is het mogelijk om iemand die dan mega depressief is te behandelen als er een schild van 10 meter om zo'n persoon zit. Stel je gaat als reiki master naar iemand die al 30 jaar in isolement leeft met de gordijnen dicht, kun je zo'n persoon dan behandelen en is het mogelijk om zo iemand weer helemaal in het leven te zetten?

[ Bericht 9% gewijzigd door Topspin op 12-04-2009 18:00:35 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_67985811
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:35 schreef ToT het volgende:
Ja die 1000 euro is dan weer meestal voor Reiki III. De Alliance rekent behoorlijk hoge prijzen.
Reiki, hahaha. Rijk in Frankrijk !

Wat een oplichterij, zeg. Dat dit nog mag na zo'n kredietcrisis.
pi_67985869
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:49 schreef Topspin het volgende:
Kan een vage vraag klinken maar ik stel hem toch.
<verhaal>
Die dagen zijn er ook. Zou je even bij Jogy aan kunnen kloppen, die heeft daar destijds topics over gepost (voor zover ik me herinner).

Ik weet niet wat het oplevert, maar ik denk wel dat het effect heeft

En ik denk dat als iemand zelf (!) de wil heeft om te veranderen dat het ook lukt met de juiste motivatie En een duwtje in de rug.
pi_67985896
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat was ook al voor de kredietcrisis.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:04:02 #144
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67995011
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Bij een reikicentrum in Amsterdam heb ik al eens een prijs van 10.000 euro gelezen voor de masterinwijding
The truth was in here.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:40:30 #145
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67995422
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bij een reikicentrum in Amsterdam heb ik al eens een prijs van 10.000 euro gelezen voor de masterinwijding
jeetje.... daar krijg ik misschien een 2de hands corvette voor
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:50:53 #146
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67995566
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:40 schreef Michielos het volgende:

[..]

jeetje.... daar krijg ik misschien een 2de hands corvette voor
Ik vind het ook absurd duur hoor
Was zelf 150 euro kwijt.
The truth was in here.
pi_67996101
Ach als je er spiritueel beter van word is geen prijs hoog genoeg imo.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:21:48 #148
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67996124
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik vind het ook absurd duur hoor
Was zelf 150 euro kwijt.
dat is dan weer zeer goedkoop. Wel officiele gradaties gekregen? IN dat geval zal het het geld wel dubbel en dwars waard zijn.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:50:14 #149
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_67996743
-Onzin repliek-

[ Bericht 91% gewijzigd door Bastard op 14-04-2009 09:52:33 ]
zzz
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:58:38 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67996995
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:21 schreef Michielos het volgende:

[..]

dat is dan weer zeer goedkoop. Wel officiele gradaties gekregen? IN dat geval zal het het geld wel dubbel en dwars waard zijn.
De masterinwijding is in de uitgeklede vorm niet zo heel erg bijzonder eigenlijk. Als je een tijdje (jaar of 2) bezig bent met je Reiki 2 ben je qua kennis niveau en geestelijke gesteldheid al dusdanig gestegen dat je master bent. Je bent dan klaar voor de volgende stap, dat is je energieniveau nog hoger leggen, je kanaal volledig openzetten en leren hoe je andere mensen kan inwijden.
Je krijgt nog uitleg wat belangrijk is om te vertellen bij een cursist, je krijgt nog een inwijding en twee extra symbolen waar je mee moet/kan werken.
Natuurlijk kun je de cursus heel uitgebreid gaan opzetten, en heel mooi aankleden en daarmee er een heel speciaal moment van creeren maar is in de essentie niet nodig. Er zijn complete trips te boeken naar de ardennen, dat je een week later terug komt als master, maar dan heb je hetzelfde geleerd.
Mijn master is wat dat betreft lekker nuchter, en inderdaad heb ik er een mooi certificaat bij gekregen, die ligt in de kast
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')