Heeft niet echt direct wat met Reiki te maken maar post het toch:
Vandaag met die iemand die ik ken nogal zwaar moment/ gesprek gehad over de conclusie dat het tussen ons niet zo werkt etc. Ik was echt een beetje mn hart aan het luchten (klein beetje, kan me nooit goed uiten bij hem), iets wat ik al veel eerder had moeten doen eigenlijk en op den duur, net voordat het definitieve afscheid kwam, was ik nog iets aan het zeggen. Ik dacht terwijl ik aan het praten was dat ik wel weer zo'n kutgevoel in mn onderbuik zou krijgen en me wanhopig zou voelen etc bij het uitspreken van mijn volgende zinnen, maar in plaats daarvan stokte ik middenin mn zin omdat ik me in tegenstelling tot wat ik verwacht had, ineens juist vrediger, lichter en stabieler voelde. Dat gevoel in mn buik werd geen wanhopig zwart gat waarin ik mn brei van negatieve emoties voelde kolken en waarin ik in weggezogen leek te worden, maar juist een stabiel lekker zittend dicht iets (om er maar woorden aan te geven).
Ik dacht echt van 'He deed hij nou iets?' (hij kan uit zichzelf heel sterk healing geven als ie wil) maar hij leek niet direct op mij te letten, niks gedaan te hebben. Achteraf thuis toen ik het navroeg bleek ook dat hij niks gedaan had (en ik neem maar aan dat hij dat niet onbewust kan doen maar wie weet

) maar ik bleef me voor een deel van de terugreis echt anders/ beter voelen dan ik normaal doe (alhoewel ook weer niet). Mn schouders voelde lichter, mn hoofd, en mn buik dus ook. Helaas door allerlei emoties etc verdween dit gevoel ook vrij snel weer weg. Probeerde het wel vast te houden maar ben zelf toch niet bij machte dat voor elkaar te krijgen en zelf die controle over hoe ik me voel/ mn energie etc te krijgen. Frustrerend wel

Kreeg juist vette rugpijn in de trein. Stomme stress.
Toch mooi om te merken dat dat praten of iets anders dan blijkbaar zo'n relief gaf, dat er echt iets van me af viel en ik me lichter voelde

En dat voelt dan echt een beetje als reiki in het klein.
En het was dus niet zijn verdienste, damn dan zou ik toch wensen dat ik mezelf gewoon beter kon laten voelen door bepaalde denkwijzen of zo van me af te zetten of me op mn lichaam te concentreren en te proberen ontspannen etc maar dat lukt me dus echt niet he.
Zijn er geen meditaties waardoor je kan proberen je lichaamsenergie enzo weer meer in balans te brengen en je vrediger en stresslozer te voelen enzo? (wil niet zeggen dat dat helpt want ik kan echt niet mediteren)
Hehe wat ik voelde was dus gewoon 'opluchting' 'iets wat van je af valt' maar heb er in ieder geval dan bewust bij stilgestaan
[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 06-07-2009 23:01:10 ]