abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70069487
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:10 schreef ToT het volgende:

[..]

En jij weet dat het placebo is, omdat......?
http://www3.interscience.wiley.com/journal/119418316/abstract?CRETRY=1&SRETRY=0
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hmm ik wil nou net de discussie over de werking van Reiki niet in dit topic hebben eigenlijk.
Oke dan
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:30:26 #252
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70136491
Deze energie is echt, 1 manifestatie is in de vorm van staande infrarood golven, gegenereerd op ws de zelfde manier als dat een LASER werkt, nl. populatie inversie.
1 van meerdere wetenschappelijke onderzoeken:
http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1475930

pubned is nou niet iets wat je met een korreltje zout hoeft te nemen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:02:51 #253
202348 Susi
Temple of Love
pi_70629422
Ik wil zo'n cursus gaan volgen waarschijnlijk

[tvp]
pi_70634778
Hey cool joh! Hou ons op de hoogte!
  zondag 5 juli 2009 @ 23:40:48 #255
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_70686313
Ik zat laatst op mijn werk (klantenservice bij een telefoonmaatschappij) en een man belde over een probleem met zijn telefoon, scherm werkte niet meer na opladen.
Ik neem de telefoon op, stel me voor en het eerste wat hij zei: dat is snel!
meneer geholpen met zijn probleem, net toen ik wilde afronden. *PLING* "hee meneer mijn telefoon doet het weer!! U heeft vast magische krachten"
-"nee hoor, alleen Reiki 1"
"Oh ja, leuk! Ik heb gisteren nog een Reiki behandeling gehad"

vond ik wel een grappige annekdote
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_70718432
Vraag me af wat 'jullie' ervaren hebben met reiki vóór dat je bent begonnen met zo'n cursus. Ben de laatste jaren wel eens goed aan het luisteren naar mijn lichaam en merk duidelijk verschillen wanneer ik bijv. goed ga zitten en op mijn ademhaling let (soort van energie rillingen door mijn lichaam of bijv. tussen mijn handen, vooral psychedelische drugs hebben me wat meer die kant opgeduwd/ogen geopend)

Weet alleen niet of ik er verstandig aan doe om zelf op ontdekking te gaan, wil uiteindelijk wel een keer op cursus, maar heb voor mijn gevoel zoiets van, dat komt nog wel, maar wil het niet verprutsen door onwetendheid enzo.
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_70720022
Hier nog maar een keer iets wat ik al eerder had gepost, maar had zoveel achter elkaar gepost dat niemand ws zin had om dat helemaal door te lezen ;-) :

Ik heb zelf in 2004 een Reiki 1 inwijding gevolgd, samen met mijn ex (toenmalige vriend).
Het was een inwijding in ‘The Usui system of natural healing’ en de betreffende Reiki master (vrouw) was aangesloten bij Cirkel, vereniging voor Reiki masters.

Ten eerste: klopt het dat er twee inwijdingsmomenten zijn tijdens Reiki 1 (had ik namelijk) of ligt dat maar net aan je Reiki master?

Ten tweede: wat vinden jullie van die vereniging de Cirkel? Is deze goed/ betrouwbaar?

Ten derde: als je destijds tijdens de inwijding etc niks (niks noemenswaardigs) hebt ervaren en daarna ook niks meer met de Reiki hebt gedaan (nu dus 5 jaar lang al niet meer) moet je dan opnieuw een inwijding doen om het weer te ‘heractiveren’?

Of blijft zo’n inwijding je leven lang ‘geldig’ en moet je gewoon beginnen met het praktizeren?

Kan het kwaad om voor de zekerheid toch een nieuwe inwijding te doen, en maakt het dan nog verschil of je dit bij een andere master doet en/of in een ander Reiki systeem?
pi_70721714
Heeft niet echt direct wat met Reiki te maken maar post het toch:

Vandaag met die iemand die ik ken nogal zwaar moment/ gesprek gehad over de conclusie dat het tussen ons niet zo werkt etc. Ik was echt een beetje mn hart aan het luchten (klein beetje, kan me nooit goed uiten bij hem), iets wat ik al veel eerder had moeten doen eigenlijk en op den duur, net voordat het definitieve afscheid kwam, was ik nog iets aan het zeggen. Ik dacht terwijl ik aan het praten was dat ik wel weer zo'n kutgevoel in mn onderbuik zou krijgen en me wanhopig zou voelen etc bij het uitspreken van mijn volgende zinnen, maar in plaats daarvan stokte ik middenin mn zin omdat ik me in tegenstelling tot wat ik verwacht had, ineens juist vrediger, lichter en stabieler voelde. Dat gevoel in mn buik werd geen wanhopig zwart gat waarin ik mn brei van negatieve emoties voelde kolken en waarin ik in weggezogen leek te worden, maar juist een stabiel lekker zittend dicht iets (om er maar woorden aan te geven).

Ik dacht echt van 'He deed hij nou iets?' (hij kan uit zichzelf heel sterk healing geven als ie wil) maar hij leek niet direct op mij te letten, niks gedaan te hebben. Achteraf thuis toen ik het navroeg bleek ook dat hij niks gedaan had (en ik neem maar aan dat hij dat niet onbewust kan doen maar wie weet ) maar ik bleef me voor een deel van de terugreis echt anders/ beter voelen dan ik normaal doe (alhoewel ook weer niet). Mn schouders voelde lichter, mn hoofd, en mn buik dus ook. Helaas door allerlei emoties etc verdween dit gevoel ook vrij snel weer weg. Probeerde het wel vast te houden maar ben zelf toch niet bij machte dat voor elkaar te krijgen en zelf die controle over hoe ik me voel/ mn energie etc te krijgen. Frustrerend wel Kreeg juist vette rugpijn in de trein. Stomme stress.

Toch mooi om te merken dat dat praten of iets anders dan blijkbaar zo'n relief gaf, dat er echt iets van me af viel en ik me lichter voelde En dat voelt dan echt een beetje als reiki in het klein.

En het was dus niet zijn verdienste, damn dan zou ik toch wensen dat ik mezelf gewoon beter kon laten voelen door bepaalde denkwijzen of zo van me af te zetten of me op mn lichaam te concentreren en te proberen ontspannen etc maar dat lukt me dus echt niet he.
Zijn er geen meditaties waardoor je kan proberen je lichaamsenergie enzo weer meer in balans te brengen en je vrediger en stresslozer te voelen enzo? (wil niet zeggen dat dat helpt want ik kan echt niet mediteren)

Hehe wat ik voelde was dus gewoon 'opluchting' 'iets wat van je af valt' maar heb er in ieder geval dan bewust bij stilgestaan

[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 06-07-2009 23:01:10 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:17:18 #259
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_70850262
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Voor mij ging het heel anders, terra mai heeft mijn hele reiki belevenis vergalt zo'n beetje.
Was dol op mijn usui, maar me dom genoeg laten aanpraten dat het allemaal niet uitmaakte, terra mai kon er best bij, was beter, bla bla bla, je kent het wel.

Al het gevoel was weg, terra mai voelde aan als een onvriendelijk geheel wat amper kracht bevatte.
Het is niets voor mij, kathleen miller verdient me iets teveel voor mijn gemoedsrust, het patenderen en goed achter anderen aanjagen die iets gebruiken wat op dat van haar lijkt staat mee ook al tegen.

Voor mij is Usui hetgeen wat aan mijn hart ligt, heerlijk in de basis, geen raar gevogel erbij, heerlijk puur.
Maar ik ken anderen die bij terra mai zweren, het is dus een heel persoonlijk iets.
Hey Erodome tijd niet gezien
ja dat komt me wel bekend voor idd .. ik heb Usui Reiki 1, een vroegere 'vriend' stapte over van Usui naar Tera Mai en 'werd Meester', zelden iemand gekend met zo'n slechte 'vibe' om zich heen.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_72668660
Vandaag en morgen mijn Tera Mai Reiki 1 cursus. Ik ben erg benieuwd! Heb er zin in!

Ik zal mijn ervaringen later posten.
pi_72668689
Hey tof zeg! Heb je al Usui Reiki of is dit je eerste aanraking met de universele levensenergie?
pi_72668701
En doe je Seichem ook meteen dit weekend?
pi_72668790
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef ToT het volgende:
Hey tof zeg! Heb je al Usui Reiki of is dit je eerste aanraking met de universele levensenergie?
Ik heb reeds enkele behandelingen gehad (van 2 verschillende TM personen). Bij beide voelde het erg goed, en zodoende heb ik gekozen voor TM Reiki 1 te gaan doen.

Voordat ik besloten heb om de cursus te gaan doen, ben ik mij gaan verdiepen in Reiki. Ik heb hier het afgelopen halfjaar veel tijd in gestoken. Bij het verdiepen heb ik zowel naar de verschillende stromingen gekeken, maar ook naar de personen die het geven en de mening van de wetenschap over Reiki.

Een van de belangrijkste randvoorwaarden voor mij om een cursus te gaan doen is dat ik dit bij iemand kan doen die down to earth is en waar ik kritische vragen kan stellen en kan discussieren over het hoe en waarom.

Het boek: een heldere kijk op Reiki van Frank Arjava Petter vond ik een goed beeld geven over wat Reiki is en de zin en onzin daaromtrent. Ik ben ook op zoek gegaan naar Jikiden Reiki, maar dat was in mijn omgeving niet echt te vinden. Gezien de positieve ervaringen met de behandeling van 2 TM'ers heb ik besloten om deze te gaan volgen.

TM lijkt trouwens het meest "gebruikte" systeem in NL. Als ik de verschillende zoekmachines gebruik om Reiki informatie te vinden, dan steekt TM daar met kop en schouders bovenuit. Uiteraard kunnen daar ook andere oorzaken voor zijn.
pi_72668819
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:31 schreef ToT het volgende:
En doe je Seichem ook meteen dit weekend?
Nopes, dat staat niet op de planning. Degene bij wie ik mijn cursus ga doen is ook uitsluitend bevoegd in TM Reiki. De persoon heeft wel zelf Seichem 1 & 2 inwijdingen, maar geen mastergraad.

Ik heb ervaren dat Reiki werkt, maar verstandelijk heb ik hier nog wat moeite mee. Eerst dit maar eens ervaren en er later over nadenken of ik behoefte heb aan meer...
pi_72669016
Jikiden Reiki? Ken ik niet!

Overigens is Usui Reiki de meest voorkomende vorm, maar de Tera Mai mensen zijn gewoon mega actief!
Ikzelf ben ook een TM-master, maar ik heb nog nooit gehoord van een master die alleen TM-Reiki doet. Seichem hoort er gewoon echt bij en voor zover ik weet behoor je voor je Mastergraad ook de Seichem inwijdingen te ontvangen, die je vervolgens ook kunt geven.
pi_72669118
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:47 schreef ToT het volgende:
Jikiden Reiki? Ken ik niet!
Vorm van Reiki die heel erg naar de traditionele Japanse leer neigt. De Usui methode zou 'verwesterd' zijn.
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:47 schreef ToT het volgende:
Overigens is Usui Reiki de meest voorkomende vorm, maar de Tera Mai mensen zijn gewoon mega actief!
Ikzelf ben ook een TM-master, maar ik heb nog nooit gehoord van een master die alleen TM-Reiki doet. Seichem hoort er gewoon echt bij en voor zover ik weet behoor je voor je Mastergraad ook de Seichem inwijdingen te ontvangen, die je vervolgens ook kunt geven.
http://teramai.nl/cgi-bin/masters.pl
Kijk hier maar eens. Er zijn genoeg masters die wel TM Reiki master zijn, maar geen TM Seichem master (al is dit inderdaad wel een minderheid).

Tijd om te gaan!
pi_72669175
Verrek zeg! Weer wat geleerd!

Ik begrijp de keuze alleen niet om slechts een deel van de inwijdingen te nemen.
pi_72669237
wat leuk!

Heel veel plezier en ik ben benieuwd of je vol energie terug komt, of dat je compleet gesloopt, maar relaxed, door de vele input bent
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72683552
Vandaag alle theorie gehad, enkele meditatiesessies, veel gehoord over de geschiedenis van Reiki, veel gediscussieerd e.d. Erg leuke nuttige dag. Morgen de daadwerkelijke inwijding! Ik houd jullie op de hoogte!
pi_72729457
Toch nog een tvp'tje plaatsen... Erg interessant allemaal. Mijn zus vertelde een verhaal van iemand die over de telefoon kon vertellen dat ze last had van dr schouder... Lijkt me wel indrukwekkend om dat ook te kunnen...

Ben ook wel benieuwd hoe het 'voelt' om op afstand Reiki te ontvangen.
Have fun...
pi_72732043
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:12 schreef Niesl het volgende:
Vandaag alle theorie gehad, enkele meditatiesessies, veel gehoord over de geschiedenis van Reiki, veel gediscussieerd e.d. Erg leuke nuttige dag. Morgen de daadwerkelijke inwijding! Ik houd jullie op de hoogte!
Tell me more
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72735085
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:25 schreef Handschoen het volgende:
Toch nog een tvp'tje plaatsen... Erg interessant allemaal. Mijn zus vertelde een verhaal van iemand die over de telefoon kon vertellen dat ze last had van dr schouder... Lijkt me wel indrukwekkend om dat ook te kunnen...

Ben ook wel benieuwd hoe het 'voelt' om op afstand Reiki te ontvangen.
Dat is absoluut mogelijk, maar het is niet zo dat als je en Reiki cursus doet, dat je gegarandeerd dat ook zult kunnen.
Aan de andere kant is het ook weer niet zo dat als je na een inwijding niet meteen überparanormaal bent, dat je ook geen groei daarin mee zou kunnen maken.
pi_72736861
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef ToT het volgende:
Ik wil het met je hebben over het gebruik van het ogenschijnlijk denken dat je reiki hebt.
(als je de draad terugleest, en dan alleen je eigen bijdrage, lijkt het erop alsof)

Hoe kijk jijzelf daar tegenaan, heb je het gevoel dat je reiki meer hebt, of meer doet ?

In hoeverre is zorgvuldig communiceren belangrijk in reiki ?

In hoeverre is reiki anders dan energiewerk ?

Wat vind je het belang van de gebruikte tekens ?

Weet je wat ze betekenen ?
(en dat is iets anders dan een vertaling)
pi_72737178
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:46 schreef bassos het volgende:

Ik wil het met je hebben over het gebruik van het ogenschijnlijk denken dat je reiki hebt.
(als je de draad terugleest, en dan alleen je eigen bijdrage, lijkt het erop alsof)
Right...jij weet mensen te motiveren om met je in discussie te gaan; bij voorbaat al suggereren dat ze illusies hebben. Waarop baseer je dat ik geen Reiki zou hebben? Ja duh, als we gaan mierenneuken over details: "...een Reiki-inwijding hebben waardoor de universele levensenergie in krachtigere vorm door je Reiki-kanalen en chakra's stroomt". Beter zo?
quote:
Hoe kijk jijzelf daar tegenaan, heb je het gevoel dat je reiki meer hebt, of meer doet ?
Ik neem aan dat je bedoelt: vergeleken met gemiddelde mensen? Uiteraard stroomt er meer Reiki door mensen heen die een inwijding hebben gehad dan door een gemiddelde persoon die niets met het spirituele heeft. Ik zeg echter niet dat een Reiki-inwijding de enige weg is om met energie te werken; het is gewoon een fijne tool!
quote:
In hoeverre is zorgvuldig communiceren belangrijk in reiki ?
Da's met zowat alles belangrijk.
quote:
In hoeverre is reiki anders dan energiewerk ?
Leg me ff uit wat je onder energiewerk verstaat en dan kan ik je antwoord geven. Reiki is sowieso werken met energie. Voor meer informatie over Reiki verwijs ik je naar google, maar ik neem aan dat je er al wel het één en ander over weet.
quote:
Wat vind je het belang van de gebruikte tekens ?
Soms handig, soms merk je wel een werking, maar ik gebruik ze lang niet altijd.
quote:
Weet je wat ze betekenen ?
(en dat is iets anders dan een vertaling)
DAAR heb je WEL een punt mee: het zit me niet echt lekker dat je maar zomaar voor lief moet aannemen wat die symbolen betekenen en dat niemand je kan vertellen waar ze op gebaseerd zijn. Soms lees je wel een uitleg, maar vaak zijn er meerdere uitleggen, of lijken ze nogal vergezocht.

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 14-09-2009 19:05:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')