Whehehe!

Okee, als je je afstemt op Reiki stroomt de energie bij je kruin naar binnen en via je handen naar buiten, terwijl je met je voeten of met je stuitje geaard bent.
Als ik goed afgestemd ben, voel ik een heel bijzondere tinteling in mijn hoofd, een heel licht, hoog gevoel. Mijn handen en voeten tintelen zo'n beetje alsof je op je arm hebt geslapen en de bloedsomloop weer op gang komt, maar dan een stuk prettiger.
Mensen die echt gevoelig zijn, voelen het door hun hele lichaam gaan. Ikzelf voel het heel soms in de rest van mijn lichaam, als ik er echt goed moeite voor doe.
Extra informatie voor onderstaande tekst: chakra's zijn energiepunten in je lichaam; een soort accu'tjes en transformatoren in 1. Ze slaan Reiki op en transformeren het naar een energie die specifiek op die plek nodig is: zo heb je bij je hart eentje voor o.a. je emoties, in je keel eentje om dingen onder woorden te kunnen brengen enz.
Verder kun je voelen wat er met de cliënt mis is, op zowel lichamelijk als op emotioneel/psychisch gebied.
Als ik een krop in mijn keel krijg en mijn tong gaat ook tintelen (klinkt weird, I know!

), dan is er wat ernstig mis met de keelchakra van die persoon; die persoon is dan vaak heel erg gesloten, en kan de gevoelens niet uiten. Dit merk ik ook soms bij afstandbehandelingen van mensen die ik verder niet ken.
Ook kun je soms dingen zien, maar ik ben daar zelf helaas niet zo goed in. Soms schieten er gewoon gedachten bij je te binnen die vaak weer over de cliënt gaan. Dit heb ik heel af en toe.
Verder moet je gewoon je gevoel volgen: met je Reiki 1 cursus leer je dat jje elk chakra zoveel minuten moet behandelen, maar hoe langer je met Reiki bezig bent, hoe meer je je gevoel gaat volgen: soms lijkt het gewoon "logisch" of noodzakelijk dat je van die standaard posities afwijkt en/of de behandeling langer of korter doet.
Hoe langer je met Reiki bezig bent, hoe gevoeliger je voor dingen kunt worden: je kunt emoties van mensen voelen en steeds meer specifieke kwalen. Soms levert dat wel leuke situaties op als mensen dingen van jou horen die ze je nooit verteld hebben.

Reiki stimuleert het zelfgenezend vermogen van je lichaam (en je geest....OMFGWTFBBQ, het is net Red Bull!

), omdat het een tekort aan energie aanvult, en je lichaam en geest zelf die energie gebruiken om tekorten op bepaalde plekken aan te vullen. Deze tekorten ontstaan doordat bij ieder mens bij de geboorte de Reiki kanaal volop open staat, maar in de loop der jaren door pijn, verdriet en andere ellende voor een groot deel dichtslibt. Een grote rivier wordt uiteindelijk een klein modderig stroompje, terwijl het dezelfde akker van water moet voorzien.
Met een Reiki behandeling kun je de blokkades in dat modderstroompje en in de aftakkingen van de rivier wat wegbreken, maar je laat ook alvast rechtstreeks uit de bron water in de putten vloeien van waaruit de akkers bewaterd worden.
Met een Reiki inwijding wordt het modderstroompje flink uitgebaggerd zodat het weer wat meer een fatsoenlijke rivier wordt en komt er een beveiliging op zodat het niet weer helemaal dichtslibt. Sowieso is het wel goed dat je zelf ook regelmatig bagger aan het scheppen gaat om jouw rivier weer in ere te herstellen. (Jezelf behandelingen geven.)
Als zo'n blokkade los schiet kun je overmand raken door oude opgekropte emoties, of een oude kwaal kan even wat verergeren en daarna meteen compleet verdwijnen, of het verzacht juist, of het verdwijnt meteen helemaal.
Je kunt alles verwachten, maar je MOET niets verwachten.
Sommige mensen raken bij een behandeling helemaal in trance of voelen enorme hitte (dat laatste is een HEEL normaal gevoel bij een behandeling; dat voelen de meesten namelijk), of ze vergaan van de kou of zien kleuren enz.