abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:55:21 #26
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_64850109
Bomendiscussie verplaatst om dit topic niet te verzieken.
zzz
pi_64850279
Gozers, ik maakte een grapje.

Ik vind zeer oude bomen wel erg intrigerend, heb in mijn vakantie vorig jaar een boom gezien uit 1700 zoveel, die moest ik toch echt even aanraken.
Gaap Goals rulezzz!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:21:24 #28
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_64851038
Ik heb vorig jaar reiki-1 Ushui gedaan , als ik mezelf reiki geef voel ik helemaal niks ( meestal )
En als ik reiki aan andere geef voelt 1 van de twee altijd wel wat , ik voel me dan helemaal warm worden van binnen bijv of de ander voelt het borrelen of tintelen in het lichaam ..
Ik heb het gedaan omdat ik had gehoord dat het goed was voor je spirituele ontwikkeling en daar kan ik uiteraard nooit genoeg van krijgen , ik denk wel dat ik reiki-2 wil gaan doen omdat het voor mij nog wel een stapje heftiger mag .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:00:28 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64852632
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:21 schreef Summers het volgende:

Ik heb het gedaan omdat ik had gehoord dat het goed was voor je spirituele ontwikkeling en daar kan ik uiteraard nooit genoeg van krijgen , ik denk wel dat ik reiki-2 wil gaan doen omdat het voor mij nog wel een stapje heftiger mag .
Dat is mijn ervaring ook.. de initiatie op zich niet hoor, die is niet zo bijzonder als 1. Hoewel, ik voelde inene een hand op mn schouder rusten tijdens de initiatie, en dat was zeker een bijzonder moment maar voor de rest voelde de eerste initiatie, ja ik weet niet, heftiger.. ook omdat het nieuw is wat je voelt.
Maar met de tweede initiatie ontvang je ook het krachtsymbool, en die doet inderdaad goed zijn werk kan ik je vertellen! Het word allemaal wat heftiger in gevoel, maar ook als persoonlijkheid mag je meer voelen, fijngevoeliger, intuitief. Sinds mijn reiki2 voel ik bijvoorbeeld soms waar de mensen klachten hebben zonder dat ze het mij verteld hebben.. of krijg ik het gevoel dat ik iets mag zeggen over iets.
The truth was in here.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 03:05:03 #30
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_64877448
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat is mijn ervaring ook.. de initiatie op zich niet hoor, die is niet zo bijzonder als 1. Hoewel, ik voelde inene een hand op mn schouder rusten tijdens de initiatie, en dat was zeker een bijzonder moment maar voor de rest voelde de eerste initiatie, ja ik weet niet, heftiger.. ook omdat het nieuw is wat je voelt.
Voor ik reiki-1 ging doen was ik natuurlijk nieuwsgierig naar de inwijdingsverhalen dus die ging ik lezen op internet en natuurlijk allemaal heel verschillend , en ik was ergens zenuwachtig voor de inwijding omdat ik bang was dat ik niks zou voelen en dat zou natuurlijk vet balen zijn .

Gelukkig voelde ik wel wat , op een gegeven moment was het net of mijn kruinchakra een vulkaan was die uitbarste ( pruttelend en langzaam zoals lava ) en er een dikke tintelende energiedrab langs mijn schedel naar beneden droop , en de rest van die dag was ik gewoon aan het stuiteren van de energie en struikelde over mijn woorden en daarna kreeg je groepsreiki ,
5 mensen die je tegelijkertijd reiki gaven en ik vond het wel grappig dat ik de reiki energie in hun lichaam voelde werken , ploppen en trillen enzo.
Toen ging ik zelf iemand geven en toen werd ik ongelooflijk warm van binnen en moest mijn trui uitdoen omdat het echt te warm werd .
quote:
Maar met de tweede initiatie ontvang je ook het krachtsymbool, en die doet inderdaad goed zijn werk kan ik je vertellen! Het word allemaal wat heftiger in gevoel, maar ook als persoonlijkheid mag je meer voelen, fijngevoeliger, intuitief. Sinds mijn reiki2 voel ik bijvoorbeeld soms waar de mensen klachten hebben zonder dat ze het mij verteld hebben.. of krijg ik het gevoel dat ik iets mag zeggen over iets.
Dat is cool ! en zeker een vooruitgang , ik moet nog ff nadenken of er nou een verschil is tussen voor en na de inwijding qua ontwikkeling , maar reiki is de ontwikkeling iig .
wat wel grappig is , was toen ik mijn vriendin een keer reiki gaf op haar knie het voor haar ijskoud was en voelde als een ijspack , ( terwijl we in de hete zon zaten ) dat schijnt bij een andere reiki vorm te horen en een keer wilde ik zelf reiki voelen en legde mijn hand op iemands arm en toen voelde ik wind waaien in mijn gezicht , ik hoopte iets in mijn lichaam te voelen op een manier en was wel grappig dat ik iets buiten mezelf voelde .
Anywayz , leuk dat het werkt en dat je er mee kan werken .
pi_64890219
*Tera Mai Reiki & Seichem master meldt zich*

Ik heb Reiki via een vriendin van me leren kennen.

"Uhhh wat is dat?"
- "Daarmee kun je mensen genezen met energie!"
"Uhhh maar ik ken je al jaren en weet gewoon dat jij geen paranormale genezer bent."
- "Nou ik heb een inwijding gehad, en nu kan ik dus mensen behandelen met energie!"
"In-wij-ding? Okee, magnetiseurs doen die shizzle al vanaf hun jeugd; het is aangeboren! En jij gaat ff naar zo'n hocus-pocus figuur die ff wat abracadabra doet en nu kun jij het zelfde als die mensen die dat aangeboren talent hebben?"
- "Ja, zo ongeveer wel ja!"
"Rrrrrrright! Maar hoe voel je dan dat die energie stroomt?"
- "Nou ik hou mijn handen zo bij iemand op een plaats en dan gaan mijn handen tintelen!"
"Sure! Als ik mijn handen een hele tijd zo hou, gaan ze ook tintelen als het bloed er uit weg stroomt!"

Jaar lang niks meer op uit gedaan, tot ik ineens interesse kreeg in een behandeling.
"Is goed, ga vanavond maar om 10 uur op bed liggen, dan stuur ik je wel Reiki op afstand."
- "Op afstand?!? Paranormale genezers hebben een foto nodig om een afstandsbehandeling te doen en jij hebt geen foto van mij. Kun jij het dan beter dan iemand die dit al zijn hele leven doet?"
"Tja ik heb geen foto nodig!"

Nou die behandeling hakte er ÉCHT in: ik heb 3 dagen gebruist van de energie! Zo sterk zelfs dat ik die 3 nachten absoluut niet heb kunnen slapen!
Toen MOEST ik ook ingewijd worden!

Ik ben op een gegeven moment wel van Usui Reiki overgestapt naar Tera Mai Reiki & Seichem,.
pi_64908998
(Ik moet wel toegeven dat ik het in het echt wel een stuk minder sarcastisch gezegd heb hoor! )

Anyway, wat betreft dat sommige mensen met Reiki 1 weinig voelen en met Reiki 2 meer hopen te gaan voelen:

Met Reiki 2 stroomt het wel krachtiger, maar de Reiki is ook van een hoger trillingsgetal*, waardoor het verfijnder is en dus moeilijker te voelen. Na een tijdje raak je gewend aan dat hogere trillingsgetal en zul je er weer meer van voelen.

* = Volgens velen die aan Reiki doen heeft Het Goddelijke een vibratie van een enorm hoge frequentie. Toen "God" het universum "schiep" heeft het dat uit zichzelf gedaan: het goddelijke heeft een deel van zichzelf in trillingsniveau laten dalen, waardoor dat deel van zichzelf een lagere frequentie heeft. Dat deel werd materie en energieën van een lager niveau dan het ultieme goddelijke.
Het materiële is dus het laagste niveau, wat het verste van het goddelijke af staat. Reiki is universele levensenergie dat van het goddelijke af komt, maar dan ook weer flink verlaagd in trillingsgetal.

Als je net met spirituele zaken begint, ervaar je meestal alleen maar dingen op materieel niveau of wat daar dicht in de buurt zit. De Reiki die dan door je heen stroomt, zit op dat niveau.
Met Reiki II kom je al wat meer op het goddelijke niveau te zitten: de energie heeft een hogere frequentie.
Met Reiki III kom je weer een stapje hoger te zitten.

Ook pakt elk niveau van Reiki vooral iets specifieks aan: het ene niveau is meer voor emotionele zaken, het andere voor fysieke. Het ene is vooral voor dingen uit je jeugd, het andere voor het hier en nu.

Ikzelf doe aan Tera Mai, waarbij Reiki de goddelijke energie is die zich via de aarde manifesteert en aardse aspecten heeft. Dat wordt gecombineerd met energieën van vuur, lucht en water, althans wat daar de aspecten van heeft.
Daarnaast heb je veel meer symbolen en neven-initiaties als Shakti-Pac, Melchizedek, Violet Fire, Yod, Cartouche, een Engeleninwijding en een mentale afschermingsritueel. (Die laatste 2 zijn overigens ook verkrijgbaar voor mensen die niet aan Tera Mai doen.)
  maandag 12 januari 2009 @ 08:06:54 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64938567
Thanks voor de duidelijke uitleg Tot
The truth was in here.
  maandag 12 januari 2009 @ 09:54:43 #34
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_64940329
Kunnen jullie dan ook wat duidelijker vertellen wat je precies ervaard?

Wat doet reiki met je en wat voor 'aparte' ervaringen heb je erdoor mee gemaakt?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_64961366
Whehehe!

Okee, als je je afstemt op Reiki stroomt de energie bij je kruin naar binnen en via je handen naar buiten, terwijl je met je voeten of met je stuitje geaard bent.
Als ik goed afgestemd ben, voel ik een heel bijzondere tinteling in mijn hoofd, een heel licht, hoog gevoel. Mijn handen en voeten tintelen zo'n beetje alsof je op je arm hebt geslapen en de bloedsomloop weer op gang komt, maar dan een stuk prettiger.
Mensen die echt gevoelig zijn, voelen het door hun hele lichaam gaan. Ikzelf voel het heel soms in de rest van mijn lichaam, als ik er echt goed moeite voor doe.

Extra informatie voor onderstaande tekst: chakra's zijn energiepunten in je lichaam; een soort accu'tjes en transformatoren in 1. Ze slaan Reiki op en transformeren het naar een energie die specifiek op die plek nodig is: zo heb je bij je hart eentje voor o.a. je emoties, in je keel eentje om dingen onder woorden te kunnen brengen enz.

Verder kun je voelen wat er met de cliënt mis is, op zowel lichamelijk als op emotioneel/psychisch gebied.
Als ik een krop in mijn keel krijg en mijn tong gaat ook tintelen (klinkt weird, I know! ), dan is er wat ernstig mis met de keelchakra van die persoon; die persoon is dan vaak heel erg gesloten, en kan de gevoelens niet uiten. Dit merk ik ook soms bij afstandbehandelingen van mensen die ik verder niet ken.
Ook kun je soms dingen zien, maar ik ben daar zelf helaas niet zo goed in. Soms schieten er gewoon gedachten bij je te binnen die vaak weer over de cliënt gaan. Dit heb ik heel af en toe.
Verder moet je gewoon je gevoel volgen: met je Reiki 1 cursus leer je dat jje elk chakra zoveel minuten moet behandelen, maar hoe langer je met Reiki bezig bent, hoe meer je je gevoel gaat volgen: soms lijkt het gewoon "logisch" of noodzakelijk dat je van die standaard posities afwijkt en/of de behandeling langer of korter doet.
Hoe langer je met Reiki bezig bent, hoe gevoeliger je voor dingen kunt worden: je kunt emoties van mensen voelen en steeds meer specifieke kwalen. Soms levert dat wel leuke situaties op als mensen dingen van jou horen die ze je nooit verteld hebben.

Reiki stimuleert het zelfgenezend vermogen van je lichaam (en je geest....OMFGWTFBBQ, het is net Red Bull! ), omdat het een tekort aan energie aanvult, en je lichaam en geest zelf die energie gebruiken om tekorten op bepaalde plekken aan te vullen. Deze tekorten ontstaan doordat bij ieder mens bij de geboorte de Reiki kanaal volop open staat, maar in de loop der jaren door pijn, verdriet en andere ellende voor een groot deel dichtslibt. Een grote rivier wordt uiteindelijk een klein modderig stroompje, terwijl het dezelfde akker van water moet voorzien.

Met een Reiki behandeling kun je de blokkades in dat modderstroompje en in de aftakkingen van de rivier wat wegbreken, maar je laat ook alvast rechtstreeks uit de bron water in de putten vloeien van waaruit de akkers bewaterd worden.
Met een Reiki inwijding wordt het modderstroompje flink uitgebaggerd zodat het weer wat meer een fatsoenlijke rivier wordt en komt er een beveiliging op zodat het niet weer helemaal dichtslibt. Sowieso is het wel goed dat je zelf ook regelmatig bagger aan het scheppen gaat om jouw rivier weer in ere te herstellen. (Jezelf behandelingen geven.)

Als zo'n blokkade los schiet kun je overmand raken door oude opgekropte emoties, of een oude kwaal kan even wat verergeren en daarna meteen compleet verdwijnen, of het verzacht juist, of het verdwijnt meteen helemaal.
Je kunt alles verwachten, maar je MOET niets verwachten.
Sommige mensen raken bij een behandeling helemaal in trance of voelen enorme hitte (dat laatste is een HEEL normaal gevoel bij een behandeling; dat voelen de meesten namelijk), of ze vergaan van de kou of zien kleuren enz.
pi_65245575
Hee ToT,
Wat is het verschil tussen Tera Mai Reiki & Seichem en een systeem zo als Usui?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:08:18 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65246158
Ik meen en correct me if Im wrong, dat TM ten eerste al via een andere oorsprong komt.. een Amerikaanse.
Dat het gevoel wat je ervaart heftiger zou zijn als reiki gever, en dat je veel meer symbolen hebt om mee te werken. Plus dat je meerdere losse inwijdingen erbij kan doen, violet vuur, Yod etc.

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben.. is er naar persoonlijke mening 1 van de 2 varianten beter om mee te behandelen?

Zelf ben ik sinds kort Reiki master in de Usui reiki, de reiki die ik nu voel is al krachtiger dan dat ik voorheen voelde stromen. Ik mag mensen behandelen waar nodig, ook op afstand en mag mensen inwijden in de reiki. Vooralsnog heb ik nog niet op de agenda staan dat ik verder moet gaan bijvoorbeeld naar een TM systeem want daar zie ik voor mijzelf nog niet de toegevoegde waarde van.

Wel misschien naar een quantum touch inwijding.. dat omdat ik daar toch wel verbazingwekkende resultaten bij heb gezien.. zou goed te combineren zijn met het zachtere Usui systeem denk ik.
The truth was in here.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:33:02 #38
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_65247175
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:08 schreef Bastard het volgende:
Ik meen en correct me if Im wrong, dat TM ten eerste al via een andere oorsprong komt.. een Amerikaanse.
Dat het gevoel wat je ervaart heftiger zou zijn als reiki gever, en dat je veel meer symbolen hebt om mee te werken. Plus dat je meerdere losse inwijdingen erbij kan doen, violet vuur, Yod etc.

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben.. is er naar persoonlijke mening 1 van de 2 varianten beter om mee te behandelen?

Zelf ben ik sinds kort Reiki master in de Usui reiki, de reiki die ik nu voel is al krachtiger dan dat ik voorheen voelde stromen. Ik mag mensen behandelen waar nodig, ook op afstand en mag mensen inwijden in de reiki. Vooralsnog heb ik nog niet op de agenda staan dat ik verder moet gaan bijvoorbeeld naar een TM systeem want daar zie ik voor mijzelf nog niet de toegevoegde waarde van.

Wel misschien naar een quantum touch inwijding.. dat omdat ik daar toch wel verbazingwekkende resultaten bij heb gezien.. zou goed te combineren zijn met het zachtere Usui systeem denk ik.
Gefeliciteerd en respect , dat is een jarenlang proces van leren en ervaren ,
hoort quantum touch bij Ushui reiki of staat het er los van ?
pi_65247556
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:39 schreef Gabbylicious het volgende:
Beetje Dragonball Z, ja?
hahaha

Kamehamehaaaaaaaaa!

mja, ben begin 2008 met Shambhala begonnen ('het nieuwe reiki') en mijn wereld stond op zijn kop.

Had ik dat nou juist nodig en was het een self fullfilling prophecy of was het de kennismaking met deze energie.

Heb nu wel een ander soortig state of mind bereikt en laat dingen veel makkelijker los. Ik behandel niet zovaak mensen, alleen de oprecht geinteresseerden.

Het heeft me echt veel goeds gebracht, maar was wel ff wennen!

ow ja,

' ik ben die IS, de Mahatma van de Liefde'

...It's not going to stop 'till you wise up...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:51:48 #40
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65247988
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en respect , dat is een jarenlang proces van leren en ervaren ,
hoort quantum touch bij Ushui reiki of staat het er los van ?
Nee staat er los van, is meer weer een andere vorm van energie gebruik waarbij de gever als een soort katalysator werkt en de behandelde, het lichaam zelf in de kern weer terug gaat naar zijn oervorm, op celniveau. De gever stuurt middels bepaalde ademhalingsoefeningen de energie naar het lichaam die daar zelf mee aan de slag gaat. Waarbij bijvoorbeeld botten weer spontaan in een juiste positie kunnen komen te staan.. erg apart om te zien kan ik zeggen

Grondlegger Richard Gordon heeft er een boek over geschreven, dit boek is vaak gebruikt als handleiding bij workshops die je kan volgen.

En dank je.. ben er ook superblij mee, was een mooie ervaring en zit nu heerlijk in mijn 3 weken 'opschoning'
The truth was in here.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:54:00 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65248092
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:42 schreef Frou-Frou het volgende:

[..]

hahaha

Kamehamehaaaaaaaaa!

mja, ben begin 2008 met Shambhala begonnen ('het nieuwe reiki') en mijn wereld stond op zijn kop.
Intressant! Zou je er wat meer over kunnen vertellen, wat is het en wat doet het? Hoe heeft het je leven beinvloed?
The truth was in here.
pi_65252572
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:53 schreef marcel9z9 het volgende:
Hee ToT,
Wat is het verschil tussen Tera Mai Reiki & Seichem en een systeem zo als Usui?
Een volgelinge van Dr Usui heeft Reiki naar het westen gebracht.
Kathleen Milner, een helderziende paranormale genezeres in Amerika, merkte dat Reiki DE perfecte aanvulling op haar eigen systeem was: ze werkte al met de krachten van vuur, lucht en water (Seichem), en Reiki werkte volgens haar heel aardend, dus daarmee was het plaatje compleet.

Het verschil tussen Usui Reiki 2 en Tera Mai Reiki & Seichem was voor mij een verschil van dag en nacht, maar ook voor degenen die ik behandelde.
Toen ik Usui Reiki deed, voelden mensen maar zelden iets als ik hen behandelde, en degenen die wel wat voelden, zeiden dat het heel erg zwak aanvoelde (op wat uitzonderingen na).
Nu ik Tera Mai heb, knalt het er echt doorheen bij de meesten die ik behandel!

Usui Reiki is echt lieflijk. Het is eenvoudig: het is universele goddelijke levensenergie en voelt gewoon lekker zachtaardig aan voor de meesten.
Tera Mai Reiki & Seichem is een keiharde straal van vuur, water, lucht en aarde waarvan je het echt gloeiend heet of bitter koud kunt krijgen. Je kunt een wind door je heen voelen blazen of gekriebel voelen, of sterke tintelingen. Elk element heeft een eigen werking: het koude water stroomt waar de andere krachten niet komen kunnen en spoelt met name oude, onverwerkte emoties weg.
Het lieflijke wat Usui Reiki heeft, ontbreekt voor mijn gevoel bij Tera Mai. Dit zit echter wel weer in de neveninitiaties van Tera Mai, met name met Yod.
(Overigens kun je nog een 5e element bij Tera Mai krijgen.)

Met Tera Mai heb je overigens ook een enorm scala aan symbolen die je kunt gebruiken, en je leert deze ook op een krachtige manier te tekenen zodat er veel energie in zit.

Tera Mai is dus absoluut ongenuanceerd: het pakt problemen echt keihard aan. Met Usui Reiki dreef ik op een roze wolk. Dat heb ik met Tera Mai niet.

Dus tja: wat wil je? Wil je vanuit een gevoel van liefde werken en de boel zo eenvoudig en puur mogelijk houden (goddelijke levensenergie en weinig symbolen), of wil je iets hebben wat enorm krachtig werkt. Weinig lieflijkheid (behalve met Yod), maar puur een instrument om je problemen hard aan te pakken?

( Ik moet zeggen dat ik niet voor anderen spreek: misschien zijn er wel mensen die lieflijkheid bij Tera Mai kunnen voelen. )

Anyway: begin je echt voor het eerst met werken met energieën, dan zou je misschien het beste eerst met Usui Reiki kunnen beginnen. Voor veel mensen is dat meer dan krachtig genoeg en ze voelen zich er gewoon geweldig bij.

Mocht je al wat meer ervaring met energieën hebben of je voelt gewoon echt absoluut niets van Usui Reiki of je wil zo veel mogelijk eigen inbreng in een behandeling kunnen geven (je kunt het ook hartstikke puur houden), dan zou je Tera Mai kunnen proberen.

Nog wat extra info wat ik er over geschreven heb!
pi_65262253
Hebben jullie nog tips, als je geinitieerd wilt worden?

Waar moet je op letten, wat kunnen problemen zijn, wordt er een match gemaakt tussen cursist en meester?
bij welke groepen niet komen, kosten ed.

(Ik ben namelijk hier al een tijd mee bezig, maar een duwtje in de rug is soms wel handig)

ik ben nu voornamelijk opzoek in de omgeving amsterdam
pi_65263886
De Reiki Alliance is meestal enorm duur. Reiki 1 is wel goedkoop, 2 is al een stukkie duurder, 3 is onbetaalbaar.
Vrije masters van de Circle zijn meestal veel goedkoper.

Tja let er vooral op dat je een fijn gevoel bij de Master hebt. Je hoeft het absoluut niet eens te zijn met de visie van die Master, maar je moet je er wel prettig bij voelen.
Hoe prettiger je je voelt, hoe beter je je open kunt stellen en hoe beter de inwijding plaats zal vinden. Daarnaast is het dan ook een veel fijnere ervaring waardoor je vrijwel automatisch ook gewoon meer met Reiki zult blijven doen.
Een rottige cursus zorgt er bijna altijd voor dat je Reiki zelf ook geen donder aan zult vinden.
De Master moet gewoon respect voor de cursist hebben en niet doen alsof-ie alle wijsheid in pacht heeft en de absolute waarheid bezit.

Verder moet je zelf keuzes maken: heb je liever een master die vooraf veel energie in je steekt en je een aantal keren overhoort over je kennis voor je een cursus mag volgen, of stap je liever blanco een cursus in en hoor je daar wel aan wat je zou moeten weten?
Is het voor jou belangrijk dat je Master ook na de cursus een luisterend oor heeft en met advies klaarstaat, of zoek je je eigen weg?
Hou je van een zeer spirituele Master, of worden dingen je al snel te zweverig? Een man of een vrouw? De Diane Stein methode, of toch liever wat traditionelers? Usui Reiki of toch een andere stroming?

Voor Reiki 1 zou ik in ieder geval nooit meer betalen dan 150 euro, maar er zijn genoeg masters die minder vragen, en als je een arme student / middelbare scholier bent, dan kunnen er vaak ook wel prijsafspraken gemaakt worden.
Sommige masters hebben daarintegen weer zoiets van: "Als je het niet kunt betalen is de tijd nog niet rijp, want dan had je er wel voor gespaard. Als je het geld bij elkaar hebt, ben je er pas serieus aan toe." (In mijn ogen bullshit)

Let er in ieder geval wel op dat je zelf lekker in je vel steekt als je de cursus gaat volgen. Doe het niet in een periode waarin je down bent of andere dingen aan je hoofd hebt. Doe het ook vooral voor JEZELF en niet puur om anderen te kunnen gaan behandelen. Misschien is het ook handig om eerst behandelingen van verschillende stromingen te ervaren.
pi_65264111
Overigens ff wat anders: conservatieve Christenen zeggen dat Reiki van de duivel is, en dat de warmte die je voelt de woede van een demoon is!

Reiki valt overigens bijzonder goed te combineren met het Christelijk geloof: er schijnt ergens in de Bijbel te staan dat God ons continu levensadem geeft. Zonder deze levensadem hou je op te leven.
Reiki is levensenergie van het Goddelijke. Als je Reiki-kanalen verder dichtslibben, kun je allerlei kwalen krijgen. Stel dat het ooit HELEMAAL dicht zou slibben (wat nooit kan gebeuren), dan ben je afgesneden van de continue stroom van de levensenergie die jou in leven houdt. Met Reiki kon je dus gewoon weer meer in contact met God.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:22:47 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65280879
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:41 schreef marcel9z9 het volgende:
Hebben jullie nog tips, als je geinitieerd wilt worden?

Waar moet je op letten, wat kunnen problemen zijn, wordt er een match gemaakt tussen cursist en meester?
bij welke groepen niet komen, kosten ed.

(Ik ben namelijk hier al een tijd mee bezig, maar een duwtje in de rug is soms wel handig)

ik ben nu voornamelijk opzoek in de omgeving amsterdam
Wat Tot ook al zegt, de feel moet leuk zijn met je master. Degene die zichzelf aanbieden om cursisiten in te wijden zullen dit zelf ook wel beamen want ik denk dat het andersom net zo kan zijn. Dat als degene die de cursus geeft niet met je overweg kan, dat het voor hem./haar ook niet leuk is.
Er zijn via het internet talloze masters te vinden, ook in de omgeving Amsterdam.. je bent niks verplicht je kan na Reiki 1 ook weer naar een andere master gaan voor Reiki2 bijvoorbeeld.
Zo heb ik 1 en 2 bij een master gedaan in Mijdrecht en voor 3 ben ik naar Dronten gegaan, ik leerde mijn master kennen via hyves, ook een mogelijkheid dus.

Qua kosten, dat kan heel erg verschillen.. ik zou inderdaad ook niet boven de 150 gaan voor reiki 1 en aan de andere kant ben ik van mening dat Reiki 1, het mooiste cadeau is wat je jezelf kan geven, dus het zou meer mogen zijn maar dat is aan jezelf. Gratis is het ook niet goed.. maar dat is een andere discussie.

Het belangrijkste is, dat je een master leert kennen die ook na de inwijding open staat voor je vragen.. niet iemand die puur de inwijding geeft, je krijgt namelijk ook vragen en die moet je mogen blijven stellen.
En wat verder nog belangrijk is.. geniet er van! Het is waarlijk een feestelijk moment wanneer je de stap zet om ingewijd te worden en om de reiki energie te mogen gaan geven! Wees bewust en geniet van het moment van je initiatie opdat je het moment kan blijven koesteren.
The truth was in here.
pi_65289689
Mee eens! Reiki 1 is het grootste geschenk voor jezelf.

Mijn eerste Master was zeer dominant en achteraf gezien volgens velen absoluut niet zuiver.
Mijn 2e Master was echt geweldig! Een enorm open en vriendelijk persoon met ontzettend veel ervaring, die ook sterk helderziend/wetend/voelend is op het gebied van energieën, maar die absoluut ook heel erg nuchter is.
Bij hem heb ik dan ook mijn Mastergraad gehaald.
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:51:59 #48
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_65314002
Ik heb reiki - 1 bij de reiki alliance in Amsterdam gedaan en die waren ook best nuchter .
grappige was ( reiki weekend ) dat 1 vrouw na de eerste dag inene aura's ging zien , daarvoor had ze dat nooit gezien .
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:23:14 #49
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_65315123
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:30 schreef ToT het volgende:
Mee eens! Reiki 1 is het grootste geschenk voor jezelf.

Mijn eerste Master was zeer dominant en achteraf gezien volgens velen absoluut niet zuiver.
Mijn 2e Master was echt geweldig! Een enorm open en vriendelijk persoon met ontzettend veel ervaring, die ook sterk helderziend/wetend/voelend is op het gebied van energieën, maar die absoluut ook heel erg nuchter is.
Bij hem heb ik dan ook mijn Mastergraad gehaald.
Waar doe je dat dan?
Jedi school? Ik ben ouder dan 5, is er nog hoop?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:24:50 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65315182
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Waar doe je dat dan?
Jedi school? Ik ben ouder dan 5, is er nog hoop?
Ja.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')