Placebo medicijnen werken ook bij veel mensen. Dat komt omdat mensen denken dat er iets aan gedaan wordt en daardoor gaat de pijn weg. Niets spiritueels dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:01 schreef Michielos het volgende:
Ik liep vorig jaar stage bij iemand die totaal het tegenovergestelde was van mij. Heel erg spiritueel aangelegd enz(je kan begrijpen hoe ik me voelde als ze over levitaties en entiteiten begon). Ze deed ook aan Reiki. Ze deed op een andere stagiaire reiki om haar hoofdpijn te verhelpen en de stagiaire zelf verklaarde dat haar hoofdpijn weg was.
ik ben ook van de verklaring van een wensverlangen en geloven in iets waardoor er een placebo effect optreed maar daar gaat het dit topic niet echt om..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:42 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
[..]
Placebo medicijnen werken ook bij veel mensen. Dat komt omdat mensen denken dat er iets aan gedaan wordt en daardoor gaat de pijn weg. Niets spiritueels dus.
+1quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ben ook van de verklaring van een wensverlangen en geloven in iets waardoor er een placebo effect optreed maar daar gaat het dit topic niet echt om..
"vertel je ervaringen met reiki"
En helpt dat, geeft het verlichting? Ervaar je dan ook zelf iets?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:05 schreef maedel het volgende:
Ik heb erg goede ervaringen met reiki, en wil het in de toekomst zelf ook gaan leren.
Mijn zus kan op afstand reiki-en, en doet dat wel eens voor me als het nodig is.
En je was zo goed bezig!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:20 schreef Michielos het volgende:
gebruik je dit overigens enkel voor lichte pijnen en ziekten of ook voor bijvoorbeeld kanker of iets dergelijks?
Pijnverlichting bij kanker. Mijn moeder heeft er aardig wat baat bij gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:20 schreef Michielos het volgende:
gebruik je dit overigens enkel voor lichte pijnen en ziekten of ook voor bijvoorbeeld kanker of iets dergelijks?
Mijn oma ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Pijnverlichting bij kanker. Mijn moeder heeft er aardig wat baat bij gehad.
het gaat dan dus om verlichting en niet genezing neem ik aanquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik meen te herrineren dat jij een jaar of 2 geleden de stap wilde zetten naar Reiki 1, is dat nog gelukt eigenlijk?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is wel de algemene betekenis van verlichting inderdaadquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
het gaat dan dus om verlichting en niet genezing neem ik aan
Nee, nooit mee verder gegaan eigenlijk, op het moment zelf had ik er geen goed gevoel bij en het is een beetje weggezakt verder.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik meen te herrineren dat jij een jaar of 2 geleden de stap wilde zetten naar Reiki 1, is dat nog gelukt eigenlijk?
Nou ja, wie weet ooit welquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:15 schreef jogy het volgende:
Nee, nooit mee verder gegaan eigenlijk, op het moment zelf had ik er geen goed gevoel bij en het is een beetje weggezakt verder.
Ja, warmtestromen, borrelen (maag/darmen). Ik gebruik het ook voor als er iets aan me is blijven "hangen", hele zware energieën van iemand bijvoorbeeld, die ik zelf niet wegkrijg, dat brengt zij dan weer in balans. En dat merk ik direct.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
En helpt dat, geeft het verlichting? Ervaar je dan ook zelf iets?
Wat ik me altijd afvraag is of zo'n boom nou iets te vertellen heeft, echt veel meemaken zal ie nietquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En je was zo goed bezig!En ik las verkeerd!
![]()
Mijn tante doet aan Reiki (en praat met bomen)
Dat is een andere discussie, maar ik kan je vertellen dat bomen die 100'den jaren oud zijn, meer hebben meegemaakt dan jij!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag is of zo'n boom nou iets te vertellen heeft, echt veel meemaken zal ie niet
met welk zintuig hoort een boom, volgens jou? of slaat een boom energieen op of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef M_Schtoppel het volgende:
Led, daar vergis je je in. Je moet eens weten wat zo'n boom allemaal gehoord heeft, vooral de erg oude.
Dat is mijn ervaring ook.. de initiatie op zich niet hoor, die is niet zo bijzonder als 1. Hoewel, ik voelde inene een hand op mn schouder rusten tijdens de initiatie, en dat was zeker een bijzonder moment maar voor de rest voelde de eerste initiatie, ja ik weet niet, heftiger.. ook omdat het nieuw is wat je voelt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:21 schreef Summers het volgende:
Ik heb het gedaan omdat ik had gehoord dat het goed was voor je spirituele ontwikkeling en daar kan ik uiteraard nooit genoeg van krijgen , ik denk wel dat ik reiki-2 wil gaan doen omdat het voor mij nog wel een stapje heftiger mag .
Voor ik reiki-1 ging doen was ik natuurlijk nieuwsgierig naar de inwijdingsverhalen dus die ging ik lezen op internet en natuurlijk allemaal heel verschillend , en ik was ergens zenuwachtig voor de inwijding omdat ik bang was dat ik niks zou voelen en dat zou natuurlijk vet balen zijn .quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring ook.. de initiatie op zich niet hoor, die is niet zo bijzonder als 1. Hoewel, ik voelde inene een hand op mn schouder rusten tijdens de initiatie, en dat was zeker een bijzonder moment maar voor de rest voelde de eerste initiatie, ja ik weet niet, heftiger.. ook omdat het nieuw is wat je voelt.
Dat is cool ! en zeker een vooruitgang , ik moet nog ff nadenken of er nou een verschil is tussen voor en na de inwijding qua ontwikkeling , maar reiki is de ontwikkeling iig .quote:Maar met de tweede initiatie ontvang je ook het krachtsymbool, en die doet inderdaad goed zijn werk kan ik je vertellen! Het word allemaal wat heftiger in gevoel, maar ook als persoonlijkheid mag je meer voelen, fijngevoeliger, intuitief. Sinds mijn reiki2 voel ik bijvoorbeeld soms waar de mensen klachten hebben zonder dat ze het mij verteld hebben.. of krijg ik het gevoel dat ik iets mag zeggen over iets.
Gefeliciteerd en respectquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:08 schreef Bastard het volgende:
Ik meen en correct me if Im wrong, dat TM ten eerste al via een andere oorsprong komt.. een Amerikaanse.
Dat het gevoel wat je ervaart heftiger zou zijn als reiki gever, en dat je veel meer symbolen hebt om mee te werken. Plus dat je meerdere losse inwijdingen erbij kan doen, violet vuur, Yod etc.
Waar ik zelf wel benieuwd naar ben.. is er naar persoonlijke mening 1 van de 2 varianten beter om mee te behandelen?
Zelf ben ik sinds kort Reiki master in de Usui reiki, de reiki die ik nu voel is al krachtiger dan dat ik voorheen voelde stromen. Ik mag mensen behandelen waar nodig, ook op afstand en mag mensen inwijden in de reiki. Vooralsnog heb ik nog niet op de agenda staan dat ik verder moet gaan bijvoorbeeld naar een TM systeem want daar zie ik voor mijzelf nog niet de toegevoegde waarde van.
Wel misschien naar een quantum touch inwijding.. dat omdat ik daar toch wel verbazingwekkende resultaten bij heb gezien.. zou goed te combineren zijn met het zachtere Usui systeem denk ik.
hahahaquote:
Nee staat er los van, is meer weer een andere vorm van energie gebruik waarbij de gever als een soort katalysator werkt en de behandelde, het lichaam zelf in de kern weer terug gaat naar zijn oervorm, op celniveau. De gever stuurt middels bepaalde ademhalingsoefeningen de energie naar het lichaam die daar zelf mee aan de slag gaat. Waarbij bijvoorbeeld botten weer spontaan in een juiste positie kunnen komen te staan.. erg apart om te zien kan ik zeggenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:33 schreef Summers het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en respect, dat is een jarenlang proces van leren en ervaren ,
hoort quantum touch bij Ushui reiki of staat het er los van ?
Intressant! Zou je er wat meer over kunnen vertellen, wat is het en wat doet het? Hoe heeft het je leven beinvloed?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:42 schreef Frou-Frou het volgende:
[..]
hahaha
Kamehamehaaaaaaaaa!![]()
![]()
![]()
mja, ben begin 2008 met Shambhala begonnen ('het nieuwe reiki') en mijn wereld stond op zijn kop.
Een volgelinge van Dr Usui heeft Reiki naar het westen gebracht.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:53 schreef marcel9z9 het volgende:
Hee ToT,
Wat is het verschil tussen Tera Mai Reiki & Seichem en een systeem zo als Usui?
Wat Tot ook al zegt, de feel moet leuk zijn met je master. Degene die zichzelf aanbieden om cursisiten in te wijden zullen dit zelf ook wel beamen want ik denk dat het andersom net zo kan zijn. Dat als degene die de cursus geeft niet met je overweg kan, dat het voor hem./haar ook niet leuk is.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:41 schreef marcel9z9 het volgende:
Hebben jullie nog tips, als je geinitieerd wilt worden?
Waar moet je op letten, wat kunnen problemen zijn, wordt er een match gemaakt tussen cursist en meester?
bij welke groepen niet komen, kosten ed.
(Ik ben namelijk hier al een tijd mee bezig, maar een duwtje in de rug is soms wel handig)
ik ben nu voornamelijk opzoek in de omgeving amsterdam
Waar doe je dat dan?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:30 schreef ToT het volgende:
Mee eens!Reiki 1 is het grootste geschenk voor jezelf.
Mijn eerste Master was zeer dominant en achteraf gezien volgens velen absoluut niet zuiver.
Mijn 2e Master was echt geweldig! Een enorm open en vriendelijk persoon met ontzettend veel ervaring, die ook sterk helderziend/wetend/voelend is op het gebied van energieën, maar die absoluut ook heel erg nuchter is.
Bij hem heb ik dan ook mijn Mastergraad gehaald.
Ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Waar doe je dat dan?
Jedi school? Ik ben ouder dan 5, is er nog hoop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |