quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon bij de Reiki-master om de hoek!
Vraag je wel af waarom je reiki 2 wilt doen. Als je het alleen maar wil omdat het "cool" is, zou ik het niet doen. Eigenlijk moet je wachten tot je eraan toe bent. Tot het voor jezelf helemaal goed voelt. Als je het doet om de verkeerde reden zou dat een verminderde goede inwijding voor reiki 2 kunnen zijn, en dat zou alleen maar jammer zijn - je doet jezelf er tekort mee. En anderen die je daarna behandelt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 03:05 schreef Summers het volgende:
Dat is cool ! en zeker een vooruitgang , ik moet nog ff nadenken of er nou een verschil is tussen voor en na de inwijding qua ontwikkeling , maar reiki is de ontwikkeling iig .
reiki en wicca zijn definities, termen. In feite is het gebruik maken van de universele levensenergie waartoe iedereen toegang heeft. Alles komt uiteindelijk op dezelfde bron neerquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:18 schreef ToT het volgende:
Tof joh!Ja dat Reiki naar een situatie sturen grenst aardig aan wicca of andere stromingen waarbij je met rituelen energie en intentie stuurt om het hoogste goed te laten gebeuren.
Echt bijzonder!
Masterschap is een heel persoonlijke term. Wanneer ben je master? Als je een bepaalde graad hebt behaald? Nee. Ik dnek dat masterschap op de eerste plaats voor iedereen persoonlijk is, en ten tweede afhankelijk is van hoe je je eigen leven "meester bent" en daardoor anderen kunt helpen.quote:De term "master" vind ik persoonlijk niet echt op z'n plaats bij 3a, en eigenlijk bij 3b ook niet helemaal, want ik kan niet zeggen dat ik de Reiki-energie echt MEESTER ben. Aan de andere kant vind ik onderwijzer/leraar helemaal een verkrampte omschrijving waarbij je jezelf te weinig eer aandoet, omdat je bij een cursus wel meer doet dan alleen les geven: je geeft ook een inwijding.
De ene term is dus wat te hoogdravend, maar de ander is weer te bescheiden.
Wel eens met de definities, maar wicca en Reiki zijn wel 2 heel verschillende werelden, ook al komt het uit dezelfde bron.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:23 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
reiki en wicca zijn definities, termen. In feite is het gebruik maken van de universele levensenergie waartoe iedereen toegang heeft. Alles komt uiteindelijk op dezelfde bron neer
[..]
Masterschap is een heel persoonlijke term. Wanneer ben je master? Als je een bepaalde graad hebt behaald? Nee. Ik dnek dat masterschap op de eerste plaats voor iedereen persoonlijk is, en ten tweede afhankelijk is van hoe je je eigen leven "meester bent" en daardoor anderen kunt helpen.
Het onderscheid tussen 3a en 3b is gemaakt omdat de eerste gericht is op het kunnen werken met de energie die bij dat niveau hoort, en omdat niet iedereen de behoefte heeft (en de verantwoordelijkheid wil) om anderen les te geven in reiki.
"It's another path to the same goal"quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel eens met de definities, maar wicca en Reiki zijn wel 2 heel verschillende werelden, ook al komt het uit dezelfde bron.
Wat gebeurde er? *nieuwsgierig isquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:25 schreef ToT het volgende:
True, true.
Ikzelf wilde zo snel mogelijk doorstoten naar het Masterschap en mega über paranormaal worden en dat soort shizzle, maar na mijn TM-1 inwijding (na mijn Usui 1 & 2 inwijding) ben ik ZO ONGELOOFLIJK HARD op mijn bek gegaan dat ik wel een TM-2 inwijding kreeg om de boel weer wat recht te trekken, maar daarna heb ik echt jarenlang geen nieuwe cursus gedaan.
Zelfs zonder reiki kan dat. Het gaat tenslotte om de intentie.quote:Zelfs afstandsbehandelingen en energie sturen naar situaties enzo.
Wat gebeurde er? Hoe merkte je dat? Wat voelde je bij hem?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:30 schreef ToT het volgende:
Mijn eerste Master was zeer dominant en achteraf gezien volgens velen absoluut niet zuiver.
Vaak zie je dat soort combinaties inderdaad optreden. Het kan inderdaad heel handig zijn, omdat het zoveel meer informatie geeft als de master over meer intuitieve kanalen beschikt.quote:Mijn 2e Master was echt geweldig! Een enorm open en vriendelijk persoon met ontzettend veel ervaring, die ook sterk helderziend/wetend/voelend is op het gebied van energieën, maar die absoluut ook heel erg nuchter is.
Bij hem heb ik dan ook mijn Mastergraad gehaald.
De energie raakte volledig corrupt, maar dan scheen ook gebeurd te kunnen zijn doordat mijn toenmalige master verschillende Reiki-stromingen combineerde. Ik raakte echt tot op het bot verkleumd (ik kan gewoonweg niet omschrijven hoe extreem dat was!), werd maandenlang vijandig chagrijnig enz enz enz.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:36 schreef credendo_vides het volgende:
Wat gebeurde er? *nieuwsgierig is![]()
Deels mee eens: zonder inwijding kun je natuurlijk wel enige invloed uitoefenen, maar het gaat mij te ver om te zeggen dat het niet uitmaakt of je nou Reiki hebt of niet. Met Reiki is het allemaal wel een stuk krachtiger!quote:Zelfs zonder reiki kan dat. Het gaat tenslotte om de intentie.
Ze was gewoon erg dominant. Haar wil was wet, haar opvattingen waren de enige absolute waarheid. Eigen ideeën en inbreng werden resoluut van tafel geschoven. Ze was heel erg verwijtend op veel punten als je over je verleden sprak, of als ze via helderziende wegen informatie binnen kreeg.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:39 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Wat gebeurde er? Hoe merkte je dat? Wat voelde je bij hem haar?
quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:40 schreef ToT het volgende:
[..]
De energie raakte volledig corrupt, maar dan scheen ook gebeurd te kunnen zijn doordat mijn toenmalige master verschillende Reiki-stromingen combineerde. Ik raakte echt tot op het bot verkleumd (ik kan gewoonweg niet omschrijven hoe extreem dat was!), werd maandenlang vijandig chagrijnig enz enz enz.
Na een herinwijding was dat gelukkig helemaal over!
Tuurlijk, het opent je kanaal.quote:Deels mee eens: zonder inwijding kun je natuurlijk wel enige invloed uitoefenen, maar het gaat mij te ver om te zeggen dat het niet uitmaakt of je nou Reiki hebt of niet. Met Reiki is het allemaal wel een stuk krachtiger!
Ah, iemand die de absolute waarheid kentquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze was gewoon erg dominant. Haar wil was wet, haar opvattingen waren de enige absolute waarheid. Eigen ideeën en inbreng werden resoluut van tafel geschoven. Ze was heel erg verwijtend op veel punten als je over je verleden sprak, of als ze via helderziende wegen informatie binnen kreeg.
Ah, nog info-avonden ook. Triest dat mensen daarvan de dupe worden, maar ja, lees wat ik hierboven heb geschreven nogmaals...quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:04 schreef ToT het volgende:
Have fun!
Mja ze leek me in het begin al een vrij pittig karakter te hebben tijdens een info-avond, maar het leek er niet op dat het ZO erg zou zijn....
Ik vraag me af of ik niet tera mai 1 moet gaan doen ipv ushui 2 , ushui 1 vind ik een beetje te soft naar mijn smaak en ben toe aan iets heftigers en als ik reiki ushui geef ervaar ik of de ander ook weleens 1 van de elementen van tera mai dus misschien heb ik daar meer mee .quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:19 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Vraag je wel af waarom je reiki 2 wilt doen. Als je het alleen maar wil omdat het "cool" is, zou ik het niet doen. Eigenlijk moet je wachten tot je eraan toe bent. Tot het voor jezelf helemaal goed voelt. Als je het doet om de verkeerde reden zou dat een verminderde goede inwijding voor reiki 2 kunnen zijn, en dat zou alleen maar jammer zijn - je doet jezelf er tekort mee. En anderen die je daarna behandelt.
Je bent niet toe aan iets heftigers, geloof me. Er komt bij jou los wat bij jou los mag komen. Accepteer dat. Usui is misschien wel een zachte vorm, maar dat is wat reiki in principe ook is. Dat je met Tera Mai op een andere manier werkt die wat meer losmaakt, vind ik eigenlijk geen goede reden. Je lijkt op zoek te zijn naar "sensatie", belevenissen. Op zich is dat niet verkeerd, maar geloof me - alles komt naar je toe in een tempo dat je aan kan. Ook al voelt dat voor jou misschien niet zo.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik niet tera mai 1 moet gaan doen ipv ushui 2 , ushui 1 vind ik een beetje te soft naar mijn smaak en ben toe aan iets heftigers en als ik reiki ushui geef ervaar ik of de ander ook weleens 1 van de elementen van tera mai dus misschien heb ik daar meer mee .
MIsschien is een neveninwijding wel iets voor je. Met Melchizedek krijg je een inwijding die genoeg losmaakt en daarvoor hoef je niet naar Tera Mai over te stappen. Usui werkt net zo goed. Maar realiseer je wel dat je met Melchizedek misschien wel meer losmaakt dan dat je gehoopt had, er komt heel veel los en je gaat jezelf echt tegen komen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik niet tera mai 1 moet gaan doen ipv ushui 2 , ushui 1 vind ik een beetje te soft naar mijn smaak en ben toe aan iets heftigers en als ik reiki ushui geef ervaar ik of de ander ook weleens 1 van de elementen van tera mai dus misschien heb ik daar meer mee .
bedankt voor de tips ,quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:16 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Je bent niet toe aan iets heftigers, geloof me. Er komt bij jou los wat bij jou los mag komen. Accepteer dat. Usui is misschien wel een zachte vorm, maar dat is wat reiki in principe ook is. Dat je met Tera Mai op een andere manier werkt die wat meer losmaakt, vind ik eigenlijk geen goede reden. Je lijkt op zoek te zijn naar "sensatie", belevenissen. Op zich is dat niet verkeerd, maar geloof me - alles komt naar je toe in een tempo dat je aan kan. Ook al voelt dat voor jou misschien niet zo.
Als je Tera Mai wilt gaan doen omdat je daar een beter gevoel bij hebt, prima. Maar doe het niet om de foute reden van bijvoorbeeld "meer willen voelen om meer te willen voelen". Waarom wil je meer voelen? Twijfel je aan jezelf? Bedenk dat het resultaat van iedere inwijding telkens weer anders is, het valt dus niet te voorspellen of te garanderen dat je meer zult voelen.
Stuur eens reiki naar het gevoel dat je bij de reden om verder te gaan met reiki hebt. Kijk eens wat daar uitkomt. Neem het gevoel maar tussen je handen en laat daar reiki naar toe stromen.
Succesquote:Op donderdag 29 januari 2009 00:27 schreef Summers het volgende:
[..]
bedankt voor de tip ,ik ga reiki sturen naar het gevoel en de reden om verder te gaan , ik heb zowiezo geen haast want in maart is het pas een jaar dat ik reiki heb .
Mijn gevoel is mijn leidraad idd , tijd niet .quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:57 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
SuccesAls je hulp nodig hebt horen we het wel. Zat mensen hier die jou reiki willen sturen.
Tijd is overigens geen harde leidraad bij reiki, je gevoel is dat wel.
Je bedoeld dat het effect dan later komt wanneer je er aan toe bent ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:14 schreef ToT het volgende:
@ lessen geleerd van die Master: absoluut niet. Ik ben geen alwetend persoon. Nooit geweest en zal ik nooit zijn. Ik vertel mensen gewoon wat ik zelf geloof en wat sommige andere geloven en laat hen hun eigen conclusies trekken.
Ik ken de theorie van dat zielen afspraken gemaakt zouden hebben over wat je in het leven meemaakt. (De kleine ziel en God of zo?)
Het zou kunnen. Misschien is het in grove lijnen zo, ik weet het niet.
@ Tera Mai voor wat "heftigers": ik moet wel toegeven dat sinds ik Tera Mai heb dat behandelingen idd veel krachtiger aanvoelen, maar ook veel meer effect hebben. Uiteraard komt dat ook voor een groot deel door persoonlijke groei, maar toch; de energie is gewoon zeer krachtig.
Melchizedek is idd zeer krachtig, maar het is wel de enige inwijding waarbij het succes van de inwijding niet gegarandeerd is: je MAG het ontvangen als je er aan toe bent. Ben je er niet aan toe, dan gebeurt er niets bij de inwijding.
Je kan niet ontkennen dat je er niet van leertquote:Op donderdag 29 januari 2009 07:58 schreef Bastard het volgende:
@Tot, denk je dat zo'n master of nare ervaring nodig hebt gehad als persoon? De extreme leren kennen en op basis daarvan spirituele groei doormaken?
Je leert van alles natuurlijk, maar wat ik mij afvraag, denk je als je eerlijk bent naar jezelf, dat het een ervaring is die je echt ook nodig had gehad om op het punt te komen waar je nu zit?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:56 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat je er niet van leert
Ik dnek dat je voor je hier terecht kwam, je met jezelf en anderen afspraken hebt gemaakt over wat voor ervaringen je hier zou opdoen. Op de een of andere manier doe je die ervaring dan ook op. In het geval van Tot was dat de ervaring met de reikimaster, maar als hij om wat voor reden dan ook had besloten om geen reiki bij haar te doen, dan had hij die ervaring wel op een andere manier ervaren. Het pad naar je doel is breed, je kunt het op verschillende manieren bereiken.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je leert van alles natuurlijk, maar wat ik mij afvraag, denk je als je eerlijk bent naar jezelf, dat het een ervaring is die je echt ook nodig had gehad om op het punt te komen waar je nu zit?
Ik vraag miij vaak af waarom ik de dingen meemaak, en iemand anders andere dingen mag beleven, uiteindelijk reageer je op bepaalde situaties door ervaringen van andere situaties.
Ik geloof niet echt alles dat elk voorval in het leven een specifiek doel heeft, maar dit leek er wel op: ik liet me gewoon verleiden door TE snel TE veel inwijdingen achter elkaar te nemen:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je leert van alles natuurlijk, maar wat ik mij afvraag, denk je als je eerlijk bent naar jezelf, dat het een ervaring is die je echt ook nodig had gehad om op het punt te komen waar je nu zit?
Ik vraag miij vaak af waarom ik de dingen meemaak, en iemand anders andere dingen mag beleven, uiteindelijk reageer je op bepaalde situaties door ervaringen van andere situaties.
Bronquote:In de jaren 80 van de vorige eeuw hebben dr. Robert Becker en dr. John Zimmerman onderzoek gedaan naar wat er gebeurt met mensen terwijl ze met reiki werken. Becker en Zimmerman ontdekten niet alleen dat de hersengolf patronen van zowel gever als ontvanger gesynchroniseerd worden in de alfa staat - een staat die karakteristiek is voor diepe ontspanning en meditatie. De hersengolven bleken daarnaast ook synchroon te pulseren met het aardmagnetisch veld, bekend als de Schuman Resonantie. Op de momenten waarop deze synchrone puls zich voordoet, is het biomagnetisch veld van de reikigever minstens 1000 maal groter dan normaal, en dat niet als resultaat van inwendige lichaamsprocessen.
Toni Bunnell (1997) geeft aan dat de verbonden energievelden tussen aarde en reikigever deze laatste mogelijk in staat stelt de 'oneindige energiebron' of het 'universele energieveld' aan te spreken door middel van de Schuman Resonantie.
En in hun verhandeling 'the Matter Myth' (1991) schetsen prof. Paul Davies en dr. John Gribben vanuit de quantum fysica het beeld van een 'levend universum' waarin alles verbonden is in een 'levend web van onderlinge afhankelijkheden'. Dit alles biedt een mogelijke verklaring voor de subjectieve eenheidservaring en bewustzijnsverruiming die wordt ervaren door velen die regelmatig reiki ontvangen of zichzelf ermee behandelen.
Het grote pulserende biomagnetische veld dat door de handen van energetische therapeuten vloeit terwijl zij werken, is verder onderzocht door Zimmerman (1990, USA) en Seto (1992, Japan). Zij ontdekten dat de pulsen zich voordoen in dezelfde frequenties als hersengolven, dat ze variëren tussen de 0,3 en 30 Hz, en dat de focus het meest ligt in het gebied tussen de 7 en 8 Hz, de alfa staat. Medisch onderzoek wijst uit dat deze frequentiegebieden genezing in het lichaam stimuleren, waarbij specifieke frequenties geschikt zijn voor bepaalde weefsels. Bijvoorbeeld, 2 Hz stimuleert de regeneratie van zenuw weefsel, 7 Hz bot weefsel, 10 Hz gewrichten, 15 Hz de kleine bloedvaten. Fysiotherapeutische apparatuur maakt gebruik van deze eigenschappen om zachte weefsels te helpen regenereren, en in ultra sound technologie worden ze toegepast om onder andere verstopte aderen vrij te maken en nierstenen te vergruizen.Ook is al vele jaren bekend dat een electrische spoel rond een fractuur die niet wil genezen, botgroei en herstel stimuleert.
Becker legt uit dat 'hersengolven' zich niet beperken tot de hersenen alleen, maar dat ze door het hele lichaam reizen via het perineurale systeem, het geleidende weefsel dat alle zenuwen omgeeft. Tijdens een reikibehandeling beginnen de biomagnetische golven als relatief zwakke pulsen in de thalamus van de behandelaar, en verzamelen cumulatief kracht terwijl ze door de perifere lichaamszenuwen gaan, inclusief de handen. Eenzelfde effect wordt gespiegeld in de ontvanger van de behandeling. Becker geeft aan dat dit biomagnetische systeem mogelijk de voornaamste verantwoordelijke factor is voor de lichaamsprocessen die het herstel van kwetsuren regelen en de balans herstellen. De beschreven spiegelwerking illustreert een bijzondere eigenschap van reiki (en verwante therapieen): dat zowel de gever als de ontvanger profiteren van de behandeling, wat het proces zeer efficient maakt.
Het is nog interessant op te merken dat dr. Becker zijn onderzoek heeft uitgevoerd op proefpersonen van overal ter wereld, met zeer uiteenlopende culturele en religieuze achtergrond. Bij alle proefpersonen waren vergelijkbare resultaten meetbaar, ongeacht hun geloofsopvattingen of levensovertuiging, hoe tegengesteld deze opvattingen en overtuigingen ook waren ten opzichte van elkaar. Neutraliteit is een bekende eigenschap van reiki, aangezien de methode geen geloof voorschrijft. Iedereen kan het dan ook gebruiken ongeacht overtuiging, geloof of zelfs het ontbreken daarvan. Een eigenschap die niet alleen bijdraagt tot de populariteit van reiki, maar die de reiki methode ook geschikt maakt voor verklaring in termen van wetenschappelijk onderzoek.
Dat noemen ze Duitslandquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef ToT het volgende:
oostelijk van Arnhem.
Kortrijk, België. En bedankt voor de tip, ik ga op zoek.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef ToT het volgende:
gungnir: op reiki.startpagina.nl of zo zie je genoeg masters zitten. Velen hebben ook kennismakingsavonden enzo.Waar woon je ergens?
EvilMarc: waar je kunt beginnen? Goeie; lees je eens in op diverse websites en ga naar open avonden of zo. Ikzelf woon overigens ook in het oosten; oostelijk van Arnhem.
Dankjewelquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:12 schreef ToT het volgende:
Reiki masters zijn sowieso wel betrouwbaar: je krijgt gewoon een inwijding.
Wel moet je je de volgende dingen afvragen:
- Welke stroming wil ik volgen? (Usui Reiki, Tera Mai, Karuna Ki, Shamballa, Magnified Healing, Quantum Touch etc.)
- Wat voor Master past bij mij? (Zweverig, overheersend en strikt, down to earth enz.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |