Hangt af van de master inderdaad. Bij de reiki alliance kan je veel meer neerleggen.quote:Op zondag 15 maart 2009 08:16 schreef ToT het volgende:
Tjah qua prijs...de meeste Masters vragen volgens mij zo'n 150 euro voor een Reiki 1 inwijding.
Voor Tera Mai wordt meestal 115 euro gevraagd.
Waarbij ook hier opgemerkt dient te worden dat een en ander ook sterk afhankelijk is van de behandelaar, en niet alleen van de vorm.quote:@ de stroming: onderga indien mogelijk wat behandelingen van verschillende stromingen. Misschien voel je wat bij zo'n behandeling en misschien merk je verschil tussen de behandelingen.
Dat heb ik dus een keer ervaren, dolfijnenergiequote:er bestaat zelfs DOLFIJNENreiki, als dat meer je ding is!
Uiteraardquote:Op maandag 16 maart 2009 14:03 schreef Bastard het volgende:
Kom even je ervaring terugposten als je wilt
Hier staat het uitstekend uitgelegdquote:Op maandag 16 maart 2009 07:50 schreef Michielos het volgende:
wacht even. Dolfijnenenergie? Zou je hier iets meer over kunnen vertellen?
Je zou als je werkelijk geintresseerd bent zelf een master kunnen aanschrijven en vragen of hij/zijn jou in de eerste graad van dolfijnreiki wil inwijden.. kun je het zelf beleven namelijkquote:Op maandag 16 maart 2009 16:53 schreef Michielos het volgende:
Ik sta nogal skeptisch tegenover die dolfijnenreiki MAAR het topic loopt goed dus ga er niet over zaniken.
Heb je je reiki master al Bastard? Hoelang duurt het om zo een master te behalen?
Groetjes, michiel
Tja, geband geweest hequote:
cool. Tof voor je dat je er een liefdevol en warm gevoel aan overgehouden hebt. Toch wel een belangrijk gevoel mijn inziensquote:Op maandag 16 maart 2009 19:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je zou als je werkelijk geintresseerd bent zelf een master kunnen aanschrijven en vragen of hij/zijn jou in de eerste graad van dolfijnreiki wil inwijden.. kun je het zelf beleven namelijk
Mijn master heeft ook de inwijding gedaan, gebeurt op afstand zoals je wellicht gelezen hebt. Ze ging in bad zitten tegen de tijd dat de inwijding zou gebeuren en ze voelde zich helemaal met liefde en bubbeltjes bevangen, heerlijk ontspannen. Ik neem het natuurlijk ook maar aan, ik heb het zelf niet ervaren maar kan mij er wel wat bij voorstellen, te meer omdat ik zelf ook Ushui reiki technieken gebruik.
Ik heb inmiddels zelf ook mijn reiki master inwijding gehad inderdaad, een traject van een jaar of 3 en half jaar al met al. Eerste de eerste inwijding gedaan, zonder zelf 1 keer reiki ontvangen te hebben, meteen van genoten en verliefd warm gevoel beleefd.
En de volgende dag nog steeds.. wtf denk je dan. Andere avond terug gegaan (sessie van 3 avonden) en meer geleerd over technieken etc, nog een inwijdingssessie, weer dat hele warme gevoel, zelfs spaansbenauwd zeg maar, het gevoel alsof je iets bent vergeten dat je denkt "oh kut!" dat hele intense warme gevoel. Zwetend aan tafel staan.. er was enorm veel energie wat vrij kwam of stroomde.
Nou dan ga je aan de gang, reiki geven aan jezelf, opschoning van enkele weken ook bewust meegemaakt, veel reiki laten stromen. Natuurlijk meteen mijn vrouw verwend met reiki, en ik merkte een verschil als ik andere mensen reiki ging geven. Kreeg ik een grote massagetafel dus geen excuus meer maar gewoon mensen reiki geven.
Na een half jaartje vond ik mijzelf klaar om er meer mee te gaan doen, je leert het gebruik van symbolen, je leert afstandsbehandelingen, en je voelt de energie krachtiger.
Wat ik tot nu toe noem zijn de meer fysieke uitwerkingen, de wereld laat groter, je voelt meer energie etc. Maar naast dat loopt er nog een proces mee wat op je innerlijk werkt, ik werd een stuk kalmer, gevoeliger (ook emotioneler) kreeg meer emphatie voor mensen en dieren en ben zoals ze het noemen ook fijngevoeliger geworden. Dingen mogen aanvoelen bij mensen, ergens waar pijnbeleving is, of ergens een heel diep begrip van mensen krijgen, weten wat ze hebben meegemaakt oid.
En na een jaar of 3 na de tweede inwijding voelde ik weer de drang om te groeien in de reiki, en besloot om het masterschap te gaan doen.
Die laatste inwijding was ook heel mooi, en voelde 'heel fijn' .. liefdevol en warm.
Tenzij dolfijnreiki op afstand, want die is gratisquote:Op maandag 16 maart 2009 23:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
cool. Tof voor je dat je er een liefdevol en warm gevoel aan overgehouden hebt. Toch wel een belangrijk gevoel mijn inziens
Ikzelf ben helaas niet geinteresseerd genoeg in Reiki en ben tevens krap bij kas. Reiki zit er voor mij dan ook niet in helaas.
Ik heb er even naar zitten zoeken, maar helemaal gratis is het niet. Aantal sites die ik tegen kwam wilde meteen inschrijving voor alle 3 de onderdelen, ipv alleen de inwijding, aantal anderen wilde een donatie van minimaal 10 euro aan de stichting SAM (das nog te overzien) en weer een aantal andere wilde weer een ander bedrag...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tenzij dolfijnreiki op afstand, want die is gratis
Hoi ToT,quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:16 schreef ToT het volgende:*Tera Mai Reiki & Seichem master meldt zich*
Ik heb Reiki via een vriendin van me leren kennen.
"Uhhh wat is dat?"
- "Daarmee kun je mensen genezen met energie!"
"Uhhh maar ik ken je al jaren en weet gewoon dat jij geen paranormale genezer bent."
- "Nou ik heb een inwijding gehad, en nu kan ik dus mensen behandelen met energie!"
"In-wij-ding? Okee, magnetiseurs doen die shizzle al vanaf hun jeugd; het is aangeboren! En jij gaat ff naar zo'n hocus-pocus figuur die ff wat abracadabra doet en nu kun jij het zelfde als die mensen die dat aangeboren talent hebben?"
- "Ja, zo ongeveer wel ja!"
"Rrrrrrright! Maar hoe voel je dan dat die energie stroomt?"
- "Nou ik hou mijn handen zo bij iemand op een plaats en dan gaan mijn handen tintelen!"
"Sure! Als ik mijn handen een hele tijd zo hou, gaan ze ook tintelen als het bloed er uit weg stroomt!"
Jaar lang niks meer op uit gedaan, tot ik ineens interesse kreeg in een behandeling.
"Is goed, ga vanavond maar om 10 uur op bed liggen, dan stuur ik je wel Reiki op afstand."
- "Op afstand?!? Paranormale genezers hebben een foto nodig om een afstandsbehandeling te doen en jij hebt geen foto van mij. Kun jij het dan beter dan iemand die dit al zijn hele leven doet?"
"Tja ik heb geen foto nodig!"
Nou die behandeling hakte er ÉCHT in: ik heb 3 dagen gebruist van de energie! Zo sterk zelfs dat ik die 3 nachten absoluut niet heb kunnen slapen!![]()
Toen MOEST ik ook ingewijd worden!
Ik ben op een gegeven moment wel van Usui Reiki overgestapt naar Tera Mai Reiki & Seichem,.
Mailtje gehad van de dolfijnenreiki mevrouw... Ze zegt dat de inwijding daarvoor alleen is voor mensen die al een andere reiki 2e graad hebbenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Reiki inwijding kost inderdaad geld, afhankelijk van de graad. Een vrijwillige donatie van 10,- wordt gevraagd aan de stichting Sam. De afstandsinwijding is gratis.
Mijn intuitie (als eerste) en daarna mijn Reikimaster ook zeiden dat je het niet zou moeten combineren..quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:38 schreef ToT het volgende:
Knokkels, ik ben na Usui II op Tera Mai overgestapt.
Mijn Master deed zowel Usui Reiki als Tera Mai en ze vertelde me dat Tera Mai vele malen krachtiger is, dat je meer symbolen hebt, dat je meerdere neveninitiaties hebt, dat je met de elementen werkt enz.
Ik kan voor mij persoonlijk wel bevestigen dat het krachtiger is, maar Usui-reiki voelt lieflijker aan, positiever.
Overigens als master zijnde 2 Reiki stromingen tegelijk aanhangen is in het algemeen niet aan te raden, ZEKER Tera Mai laat zich niet goed combineren met veel andere soorten; alleen Shamballa en Magnified Healing kun je er mee combineren, omdat die energieën elkaar aanvullen en niet met elkaar botsen.
Ha :s Daar kom ik dus wel voor in aanmerking, want ik heb usui 3aquote:Op woensdag 18 maart 2009 17:36 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Mailtje gehad van de dolfijnenreiki mevrouw... Ze zegt dat de inwijding daarvoor alleen is voor mensen die al een andere reiki 2e graad hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |