abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72772460
Er is geen afhankelijkheid; je krijgt een inwijding, een cursus en een certificaat en verder is het juist de master die begeleiding aan de cursist blijft geven als de cursist het nodig vindt. De cursist mag ook meteen zijn/haar eigen pad kiezen en zijn/haar eigen opvattingen houden over wat Reiki wel of niet is.
pi_72772504
Mijn vertrouwen in iemand als ToT is groter dan in jou, mede door je houding. Vandaar dat ik liever mijn inwijding door hem laat uitvoeren dan te luisteren naar iemand bij wie mijn energie al niet "goed" zou lopen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72772557
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:40 schreef ToT het volgende:
Er is geen afhankelijkheid; je krijgt een inwijding, een cursus en een certificaat en verder is het juist de master die begeleiding aan de cursist blijft geven als de cursist het nodig vindt. De cursist mag ook meteen zijn/haar eigen pad kiezen en zijn/haar eigen opvattingen houden over wat Reiki wel of niet is.
Is dit een infomercial vervolg ?
Je gaat nergens in op argumenten.

De vraag die dan zich voordoet is :
"wat weet/kan jij eigenlijk"
pi_72772667
Nou ik ging gewoon in op wat je zei hoor.

Wat ik weet? Niks, ik GELOOF dingen, maar zeker weten doe ik niets, omdat niets keihard bewezen is.

Wat ik kan? Soms kan ik dingen aanvoelen bij anderen, ik kan mensen energie geven (direct en op afstand) en afhankelijk van de situatie en de persoon voelen ze er soms dingen bij of zien ze dingen, en sommige mensen krijgen fysiek en/of psychisch enorme doorbraken. Bij anderen is een behandeling weer alleen een moment van heerlijke ontspanning en merken ze niet direct wat, maar sommigen daarvan worden zich later weer bewust van dat een bepaald kwaaltje ineens wel heel lang weg blijft.
pi_72772716
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:37 schreef ToT het volgende:
Met een inwijding worden er symbolen in je aura gezet en krijg je een flinke stoot energie door je Reiki-kanaal (de "paden" waardoor de energie loopt).
Sowieso stroomt er altijd al wel wat doorheen, maar met een inwijding worden ze gewoon flink open gezet.
Door zelf te oefenen kun je ook al flink op weg komen, maar dat kost tijd en inspanning. Met een inwijding word je al meteen gewoon een lekker eind op weg geholpen en krijg je de nodige uitleg over wat je er mee kunt doen.

Ik snap niet wat daar mis mee is?
Had ik gemist.
Er worden symbolen in je aura gezet.
Je hebt echter geen idee wat voor symbolen dat zijn.

En je denkt dat die constatering iets is wat reiki-cursus verdedigt.

Als het al iets doet is een veroordeling.
Verkrachting zelfs.

Je laat iemand anders die je eigenlijk niet kent en waar je niets over weet een verandering in je aura aanbrengen terwijl je ook niet weet wat voor verandering dat dan is, en wat voor gevolgen dat heeft.

Daarna is het toch niet zo RAAR dat ik dit geldklopperij vindt ?
pi_72772812
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:46 schreef ToT het volgende:
Nou ik ging gewoon in op wat je zei hoor.

Wat ik weet? Niks, ik GELOOF dingen, maar zeker weten doe ik niets, omdat niets keihard bewezen is.

Wat ik kan? Soms kan ik dingen aanvoelen bij anderen, ik kan mensen energie geven (direct en op afstand) en afhankelijk van de situatie en de persoon voelen ze er soms dingen bij of zien ze dingen, en sommige mensen krijgen fysiek en/of psychisch enorme doorbraken. Bij anderen is een behandeling weer alleen een moment van heerlijke ontspanning en merken ze niet direct wat, maar sommigen daarvan worden zich later weer bewust van dat een bepaald kwaaltje ineens wel heel lang weg blijft.
Dat kan ik allemaal ook.

Het verschil tussen ons in dit geval is :

Ik weet wel wat een eventueel symbool betekent als ik het gebruik.
Jij niet.
pi_72773061
Hehehe goeie post met goede punten!
Nou ik heb zoiets van: een beetje vertrouwen moet er zijn! Vele tienduizenden mensen die veel meer spirituele ervaring dan ik hebben, hebben zeer veel mensen op deze manier ingewijd en dat gaat gewoon goed. Een Reiki inwijding is voor heel veel mensen een ongelooflijk positieve levensveranderende ervaring en ik heb bijna geen enkele negatieve ervaring gehoord. De negatieve ervaringen die ik gehoord heb, zijn vaak ook weer goed te verklaren.

Ik mag dan geen kennis hebben van waar die oeroude symbolen vandaan komen, maar ze stammen uit een tijd van ver, VER voor Christus en toentertijd zijn ze ook enorm veel gebruikt. Wie ben ik dan als eenvoudige sterveling om te roepen van: "Ik vertrouw het niet!"?
Natuurlijk had ik eerst mijn twijfels want het was onbekend en het had met energie te maken, maar als iedereen er in Reiki-land er positieve ervaringen mee heeft, zal het vast wel goed zitten. Ook in mijn directe omgeving merk ik gewoon dat Reiki en de symbolen heel fijne werkingen op mensen hebben.

Veroordeling...verkrachting......je begint weer een beetje te trollen, moet ik zeggen. Ik snap dat je het zo zou zien als je denkt dat Reiki-Masters "zomaar" wat symbooltjes in iemands aura zitten te kalken zonder er bij stil te staan waar ze mee bezig zouden staan, maar je hebt een erg simplistische negatieve kijk op wat Reiki masters doen.

Wat voor gevolgen de veranderingen aan de aura zijn, is wel duidelijk: de energie gaat gewoon beter stromen, en het is GOEDE energie, DAT kunnen spiritueel verfijnde mensen echt wel aanvoelen!
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:57:05 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72773109
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:49 schreef bassos het volgende:

[..]

Dat kan ik allemaal ook.

Het verschil tussen ons in dit geval is :

Ik weet wel wat een eventueel symbool betekent als ik het gebruik.
Jij niet.
Schei nou uit met dat hoogdraverij vent! Je weet niet eens waar je over praat, je bazelt maar wat en je vind het fijn om naar je eigen gelul te luisteren ter bevestiging van je eigen kromme ideeen.

Ik vraag het nu eenmaal aan jou persoonlijk, ga je hier respectvol over reiki als energie praten eventueel vertellen wat je ervaringen zijn? Of zal ik vragen aan je beter een ander topic te openen?
The truth was in here.
pi_72773190
Overigens is er over elk symbool wel genoeg uitleg te vinden en een aantal symbolen zijn redelijk terug te herleiden.
Helaas zijn niet alle symbolen zo makkelijk met Google terug te vinden naar waar ze duizenden jaren geleden vandaan gekomen zijn (behalve wat spirituele mensen in een meditatie ontdekt hebben), maar feit is wel dat iedereen die dingen met Reiki goed kan aanvoelen, wel dezelfde werkingen aan de symbolen toekent. Overigens zegt men ook dat symbolen niet per sé nodig zijn met behandelingen, omdat je met de juiste intentie diezelfde energie ook kunt laten stromen. Het zijn meer ezelsbruggetjes,
pi_72773232
-edit troll-

Het is geen discussietopic

[ Bericht 95% gewijzigd door Bastard op 15-09-2009 18:03:02 ]
pi_72773343
Waar zie je staan dat ik iemands aura kan lezen, en waarop baseer jij weer dat ik het niet zou kunnen?

@ goede en slechte energie: ik heb inderdaad geen idee, omdat zelfs de hoogstontwikkelde spirituele mensen daar onderling qua mening nog over verschillen. Dan kun je het wel lekker op de man af gaan spelen bij mij, maar je zou dan de hoogste goeroe's op hun bek moeten timmeren met jouw argumenten. Ik pretendeer niet meer te zijn dan ik ben: ik WEET NIETS, ik GELOOF gewoon zaken.

Er zijn mensen die zeggen dat alles energie is, en dat de mens met die ene neutrale energie goede en slechte dingen kan doen, maar er zijn ook mensen die zeggen dat diezelfde neutrale energie corrupt binnen kan komen, en er zijn ook mensen die zeggen dat er daadwerkelijk verschillende vormen van energie zijn.

Take your pick what you'd like to believe.
pi_72773401
Okay, de wellus-nietus-discussie is dus ten einde!
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:40:42 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72774540
Bij nader inzien opgeschoond, nogmaals ontopic over reikiervaringen of blijf lekker weg!
The truth was in here.
pi_72775001
lol, door het verwijderen van de boodschap demonstreert bastard zijn nubishness.
(wel snel lezen, want dit gaat hij ook weer wegvegen)
pi_72775129
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:38 schreef bassos het volgende:

[..]

troll verwijderd
Dude.

Je kan veel beter inhoudelijk ingaan op argumenten en ze weerleggen dan dit gedrag.

Met het verwijder gedrag ben je bezig met 1984 complete control.

Controle bestaat niet.

Laat het gaan.

Je eventuele residuele haat tov mij is een aardig aandachtspunt voor verfijning.
pi_72775541
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:05 schreef ToT het volgende:Hou het hier schoon.
Hoe kan iets schoon zijn als het mensen probeert te verleiden om nodeloos iets met reiki-cursus te doen ?
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:10:18 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72775546
Bassos, heb een beetje respect voor iemands insteek binnen een topic. Wat Bastard zelf ook zegt, je kan ook een topic maken over jouw visie wat betreft reiki, lijkt me wat dat betreft best interessant maar niet hier. Het reiki topic is voor reiki beoefenaars en geïnteresseerden, niet voor mensen die er tegen zijn. Zo is het nou eenmaal opgezet hier zodat iedereen een plek heeft om zonder gezeur over hun interessegebied te discussiëren. Het 'wellus/nietus' voorbij zegmaar. Dit topic staat niet open voor een vijandige mening jegens reiki maar dat zegt niet dat er in dit subforum geen ruimte is voor een negatieve onderbouwde mening wat betreft reiki. Simpel genoeg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_72775724
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:10 schreef jogy het volgende:
Bassos, heb een beetje respect voor iemands insteek binnen een topic. Wat Bastard zelf ook zegt, je kan ook een topic maken over jouw visie wat betreft reiki, lijkt me wat dat betreft best interessant maar niet hier. Het reiki topic is voor reiki beoefenaars en geïnteresseerden, niet voor mensen die er tegen zijn. Zo is het nou eenmaal opgezet hier zodat iedereen een plek heeft om zonder gezeur over hun interessegebied te discussiëren. Het 'wellus/nietus' voorbij zegmaar. Dit topic staat niet open voor een vijandige mening jegens reiki maar dat zegt niet dat er in dit subforum geen ruimte is voor een negatieve onderbouwde mening wat betreft reiki. Simpel genoeg.
Ik ben daadwerkelijk een energiewerk beoefenaar.
Ik denk daadwerkelijk dat reiki-cursus een aanslag is op je menselijkheid (als trainer)

En ik denk daadwerkelijk dat als je als cursist naar zo iemand gaat, dat je veel beter af bent met het zelf doen.

Zelf doen is zelf je eigen pad lopen.

Daarom veroordeel ik mensen zo hard.

Jij bent jij.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:18:12 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72775826
Mooi.. loop dan je eigen pad in je eigen topic. Nu back on track svp.. zo jammer om te censureren of dit topic te laten verpesten door je.
The truth was in here.
pi_72775839
Ja dat je continu bij alles en iedereen met zeer scherpe veroordelingen klaarstaat is zo ondertussen wel duidelijk Bassos, maar bespreek dit verder in het FB topic.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:19:43 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72775872
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:15 schreef bassos het volgende:

[..]

Ik ben daadwerkelijk een energiewerk beoefenaar.
Ik denk daadwerkelijk dat reiki-cursus een aanslag is op je menselijkheid (als trainer)

En ik denk daadwerkelijk dat als je als cursist naar zo iemand gaat, dat je veel beter af bent met het zelf doen.

Zelf doen is zelf je eigen pad lopen.

Daarom veroordeel ik mensen zo hard.

Jij bent jij.
Dat is leuk, en interessant, maar blijkbaar ben je een verstorende factor in DIT topic. Laat het daarom rusten en maak je eigen topic aan. Verder dus in [FB] Omgaan met teleurstellingen en een discussie over jouw manier van energiewerken in een door jou aan te maken topic. Jij bent jij, ik ben ik dus iedereen doet [wat dan ook] op zijn eigen manier, als die manier dus iemand anders volgen is dan is dat OOK iemands eigen keuze. Respecteer dat.

Klaar nu.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_72776201
klaar nu. [FB] Omgaan met teleurstellingen

[ Bericht 79% gewijzigd door jogy op 15-09-2009 19:29:09 ]
pi_72776243
edit op verwijderd bericht.

[ Bericht 87% gewijzigd door jogy op 15-09-2009 19:29:33 ]
pi_72780753
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:01 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is het dan mogelijk om te snel een dergelijke inwijding te ontvangen? Kan dit lastige gevolgen krijgen?

Het lijkt me namelijk niet iets dat je even doet. Ben zelf ook niet van plan eigenlijk om me hiermee bezig te houden. Als het nodig is, zal het vanzelf wel komen.
Inwijdingen hoort mijns inziens minimaal een jaar tussen te zitten, het hele ritueel is erop gericht om je helemaal open te stellen, je kanalen te openen, gevoeligheid te bevorderen enz enz enz...
Je krijgt daardoor ook een reinigingsproces om je oren, doe je er heel vlot een aantal achter elkaa dan kan dat terugslaan, kan je geestelijk heel onstabiel van worden, is zeer onverstandig te noemen.

Maar goed, dat is mijn mening erbij vanuit mijn ervaring en wat ik heb gezien, het gaat wel weer over die onstabiliteit, maar leuk is anders.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')