abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:48:41 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64839840

Wat is reiki
Reiki is het Japanse woord voor universele levensenergie. Universele levensenergie is de energie rondom ons heen, alles wat leeft en groeit heeft deze energie nodig om te kunnen bestaan. We kunnen deze energie voelen wanneer we ons in de natuur begeven. Iedereen kent waarschijnlijk het onbeschrijfelijke gevoel één te zijn met de natuur, als je bijvoorbeeld langs de slootkant zit of in het bos wandelt.

Iedereen beschikt over Reiki. De universele levensenergie wordt bij onze geboorte meegegeven. Als klein kind ben je helemaal open en de Ki stroomt dan nog ongehinderd door je heen. Door het verdringen van emoties in de eerste levensjaren, problemen met je ouders, dingen die op je af komen die minder prettig zijn, wordt vrijwel bij iedereen deze levensenergie geblokkeerd. Een tekort aan deze energie veroorzaakt een grotere gevoeligheid voor ziekten en andere kwalen. Hoe meer de Ki wordt geblokkeerd des te meer je jezelf afsluit. Door je zelf te behandelen met Reiki kun je de pijn verzachten en je kwaal genezen.

Wat doet Reiki
Reiki is een geneeswijze die werkt door handoplegging. Het eerste wat Reiki voor ons doet is het op gang brengen van ons natuurlijk genezend vermogen. Door eenvoudig je handen op je lichaam te leggen stroomt Reiki door je heen naar de plaats waar het nodig is. Denk maar eens wat je automatisch doet als je kies- of hoofdpijn hebt, je legt je hand of handen op de pijnlijke plek. Als je ergens van schrikt, dan leg je je handen vaak automatisch op je keel of vlak daaronder. Reiki ontspant, geeft je rust en versterkt het afweersysteem dat je helpt je lichaam en geest te ontgiften. Oude emoties komen weer naar boven, door je zelf Reiki te geven kun je deze makkelijker loslaten. Je hoeft hiervoor niet bang te zijn, je krijgt niet meer te verwerken dan wat je aan kunt.
Je kunt met je handen Reiki aan je zelf geven of aan anderen. Iedereen kan het leren. Het is geen geloof en je hoeft niet paranormaal begaafd te zijn. Je hoeft het alleen maar te willen. Je kan het overal eenvoudig toepassen in allerlei situaties: op school, in huis, op je werk, overal waar stress, ongelukken of ziekte worden ervaren.

Kennismaken met Reiki?
Een goede manier is om eens een behandeling te ondergaan. Die ervaring zou waarschijnlijk aanleiding kunnen geven tot het doen van een eerste graad Reiki-cursus, die regelmatig en overal in het land gegeven wordt.

Hoe kun je het leren
Een Reiki cursus 1e graad bestaat uit vier dagdelen in een weekend of vier avonden. In elk dagdeel leer je de verschillende handposities om jezelf en anderen te behandelen. Tijdens zo'n dagdeel wordt je door een Reiki-Master afgestemd door een "inwijding" waardoor de energiekanalen die geblokkeerd zijn weer worden geopend. Na de cursus kun je je zelf of anderen een complete behandeling geven en hoe vaker je met Reiki werkt hoe sterker het wordt.
Ervaringen zijn ontelbaar, vele gebeurtenissen vinden plaats met Reiki. Zij die er actief mee bezig zijn voelen positieve reacties op geestelijk en emotioneel niveau.

Wat gebeurt er bij de Reiki I initiatie
Je wordt door 4 "inwijdingen" een kanaal voor Reiki. Hierbij geeft de Reiki-Master, met gebruikmaking van de oeroude Tibetaanse techniek, versterkte energie aan de 'inwijdeling'.
De energie zorgt ervoor dat er een open kanaal ontstaat, waarlangs kosmische energie via de kruin naar binnen kan stromen en door de bovenste energiecentra (chakra's) naar de handen kan doorstromen, voor toekomstige behandelingen.
Er wordt een soort beschermingsmechanisme in werking gesteld, dat verhinderd dat je eigen energie wordt weggegeven. Ook voorkomt deze bescherming dat de klachten van de behandelde persoon op jezelf worden overgedragen.
De gevoeligheid neemt toe (helder zien, voelen, horen, ruiken).
Je leert energie doorgeven door je handen te leggen op planten, dieren, en vooral ook op jezelf voor je eigen heling en persoonlijke groei.

En bij Reiki II?
Tijdens de cursus ontvang je een inwijding en een drietal symbolen en mantra's (heilige woorden die bepaalde krachten activeren en sturen).
Hiermee kun je je kracht versterken: een behandeling van een uur kun je in 20 minuten geven. Ook kun je op afstand meerdere mensen tegelijk behandelen. De derde mogelijkheid is de mentale genezing ondersteunen.

En wat is Reiki III?
De derde graad is de Master-graad, de graad van reiki-leraar. Je bent dan in staat anderen in te wijden. Hiermee kun je voor ieder mens een blijvend kontakt met de bron van de Universele Levensenergie tot stand brengen.

Handige linkjes:
www.reiki.nl
www.reikimaster.nl
Lijst met masters per provincie

Reiki beoefenaars aangemeld in dit topic

• Summers
  • Tot
  • credendo_vides
  • knokkels
  • vogeltjesdans
  • TeraMai
  • shadowflash
  • MNR
  • berney
  • Bastard

Zijn er mensen hier bekend al met deze energie, uit de omgeving? Heb je wel eens een behandeling gehad, hoe ervaarde je dat? Beoefen je zelf ook 'reiki' misschien?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bastard op 09-06-2009 12:48:39 ]
  • The truth was in here.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 09:01:36 #2
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_64840082
    Ik liep vorig jaar stage bij iemand die totaal het tegenovergestelde was van mij. Heel erg spiritueel aangelegd enz(je kan begrijpen hoe ik me voelde als ze over levitaties en entiteiten begon ). Ze deed ook aan Reiki. Ze deed op een andere stagiaire reiki om haar hoofdpijn te verhelpen en de stagiaire zelf verklaarde dat haar hoofdpijn weg was.
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      Boks-Chick vrijdag 9 januari 2009 @ 09:09:09 #3
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_64840230
    ik heb ook een paar keer reiki gehad, voor pijnbestrijding.
    Een vriend van mij is master, en toen ik een zware schouderblessure had heeft hij mij geholpen door middel van reiki.

Mijn schouder deed gruwelijk pijn, bij elke beweging. Ik kon ook nauwelijks iets oppakken, al helemaal niet als ik mijn arm een beetje strekte. De reiki ontspande mijn spieren en liet pijn wegvloeien. Het herstel ging al direct na de eerste 'behandeling' een heel stuk sneller.

Positieve ervaringen mee dus.
    lolwut
    pi_64840788
    Afgelopen zomer had ik ook erge pijn aan mijn schouder door een foute beweging die ik maakte, pijnstillers hielpen niet en de pijn was zo heftig dat ik amper iets kon doen. Heb toen Reiki op afstand gevraagd aan iemand van het forum hier en direct daarna was de pijn zowat verdwenen. Ook leek het adem halen beter te gaan. Tevens nog een licht prettig tintelend gevoel in het hoofd over gehouden die dag.
    Genieten is toegestaan!!!
    pi_64841016
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 09:01 schreef Michielos het volgende:
    Ik liep vorig jaar stage bij iemand die totaal het tegenovergestelde was van mij. Heel erg spiritueel aangelegd enz(je kan begrijpen hoe ik me voelde als ze over levitaties en entiteiten begon ). Ze deed ook aan Reiki. Ze deed op een andere stagiaire reiki om haar hoofdpijn te verhelpen en de stagiaire zelf verklaarde dat haar hoofdpijn weg was.
    Placebo medicijnen werken ook bij veel mensen. Dat komt omdat mensen denken dat er iets aan gedaan wordt en daardoor gaat de pijn weg. Niets spiritueels dus.
    Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
    Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
      vrijdag 9 januari 2009 @ 09:45:49 #6
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_64841097
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 09:42 schreef Bert.Wasbeer het volgende:

[..]

Placebo medicijnen werken ook bij veel mensen. Dat komt omdat mensen denken dat er iets aan gedaan wordt en daardoor gaat de pijn weg. Niets spiritueels dus.
    ik ben ook van de verklaring van een wensverlangen en geloven in iets waardoor er een placebo effect optreed maar daar gaat het dit topic niet echt om..

"vertel je ervaringen met reiki"
      vrijdag 9 januari 2009 @ 09:52:01 #7
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_64841248
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 09:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik ben ook van de verklaring van een wensverlangen en geloven in iets waardoor er een placebo effect optreed maar daar gaat het dit topic niet echt om..

"vertel je ervaringen met reiki"
    +1
    The truth was in here.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:05:18 #8
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_64841647
    Ik heb erg goede ervaringen met reiki, en wil het in de toekomst zelf ook gaan leren.
    Mijn zus is Master, en geeft me wel eens reiki als het nodig is.
    Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
    Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:08:32 #9
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_64841751
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 10:05 schreef maedel het volgende:
    Ik heb erg goede ervaringen met reiki, en wil het in de toekomst zelf ook gaan leren.
    Mijn zus kan op afstand reiki-en, en doet dat wel eens voor me als het nodig is.
    En helpt dat, geeft het verlichting? Ervaar je dan ook zelf iets?
    Als ik reiki op afstand geef kan het heel verschillend zjin.. soms voel ik de warmte, of ik voel zelf bepaalde pijnplekken die daarna blijken te kloppen. Soms voel ik zelf ook echt heel weinig, en de andere toch wel.
    En soms helpt het gewoon niet, wat natuurlijk jammer is, maar baat het niet schaadt het niet.
    The truth was in here.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:20:39 #10
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_64842146
    gebruik je dit overigens enkel voor lichte pijnen en ziekten of ook voor bijvoorbeeld kanker of iets dergelijks?
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:25:15 #11
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_64842276
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 10:20 schreef Michielos het volgende:
    gebruik je dit overigens enkel voor lichte pijnen en ziekten of ook voor bijvoorbeeld kanker of iets dergelijks?
    En je was zo goed bezig! En ik las verkeerd!

Mijn tante doet aan Reiki (en praat met bomen) ik ben enigszins sceptisch (understatement) maar ze heeft diverse familieleden van kleine pijntjes en slechte gevoelens afgeholpen. Wat ik dan weer erg interessant en intrigerend vind. Dit was voor mij ook een reden om me er beter in te verdiepen.

Het heeft alleen mijn standpunten niet veranderd.
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:26:18 #12
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_64842315
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 10:20 schreef Michielos het volgende:
    Pijnverlichting bij kanker. Mijn moeder heeft er aardig wat baat bij gehad.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:28:24 #13
    116015 SicSicSics
    pi_64842386
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 10:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Mijn oma ook.
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:33:41 #14
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_64842586
    quote:

[..]

het gaat dan dus om verlichting en niet genezing neem ik aan
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:35:46 #15
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_64842657
    quote:

[..]

Ik meen te herrineren dat jij een jaar of 2 geleden de stap wilde zetten naar Reiki 1, is dat nog gelukt eigenlijk?

En verder, ik ben van mening dat je Reiki altijd mag sturen, het is als het sturen van liefde en daarvan heeft niemand genoeg. Verwacht echter geen wonderen zoals spontane genezingen, maar bijvoorbeeld botten kunnen wel sneller helen.
    The truth was in here.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:15:03 #16
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_64844172
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 10:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

het gaat dan dus om verlichting en niet genezing neem ik aan
    Dat is wel de algemene betekenis van verlichting inderdaad .
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 10:35 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik meen te herrineren dat jij een jaar of 2 geleden de stap wilde zetten naar Reiki 1, is dat nog gelukt eigenlijk?
    Nee, nooit mee verder gegaan eigenlijk, op het moment zelf had ik er geen goed gevoel bij en het is een beetje weggezakt verder.
    Vrijheid
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:38:48 #17
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_64845119
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 11:15 schreef jogy het volgende:

Nee, nooit mee verder gegaan eigenlijk, op het moment zelf had ik er geen goed gevoel bij en het is een beetje weggezakt verder.
    Nou ja, wie weet ooit wel Ga zelf ook naar een andere master toe voor mijn derde initiatie.. beter gevoel bij ook.
    The truth was in here.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:39:57 #18
    231865 Gabbylicious
    Fuck my nickname
    pi_64845165
    Beetje Dragonball Z, ja?
    WOS'ser for life.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:43:27 #19
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_64845302
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 11:39 schreef Gabbylicious het volgende:
    Beetje Dragonball Z, ja?
    Nee. Niet echt .
    Vrijheid
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:54:23 #20
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_64845724
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

En helpt dat, geeft het verlichting? Ervaar je dan ook zelf iets?
    Ja, warmtestromen, borrelen (maag/darmen). Ik gebruik het ook voor als er iets aan me is blijven "hangen", hele zware energieën van iemand bijvoorbeeld, die ik zelf niet wegkrijg, dat brengt zij dan weer in balans. En dat merk ik direct.
    Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
    Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:56:23 #21
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_64845808
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 10:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En je was zo goed bezig! En ik las verkeerd!

Mijn tante doet aan Reiki (en praat met bomen)
    Wat ik me altijd afvraag is of zo'n boom nou iets te vertellen heeft, echt veel meemaken zal ie niet
    zzz
      vrijdag 9 januari 2009 @ 12:06:43 #22
    116015 SicSicSics
    pi_64846235
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 11:56 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat ik me altijd afvraag is of zo'n boom nou iets te vertellen heeft, echt veel meemaken zal ie niet
    Dat is een andere discussie, maar ik kan je vertellen dat bomen die 100'den jaren oud zijn, meer hebben meegemaakt dan jij!

Volgens haar dan.
    Fine, fuck you then!
      vrijdag 9 januari 2009 @ 13:14:00 #23
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_64848499
    Ik gebruik gewoon de klankentapper van professor Barabas!
    pi_64849818
    Led, daar vergis je je in. Je moet eens weten wat zo'n boom allemaal gehoord heeft, vooral de erg oude.
    Gaap Goals rulezzz!
      vrijdag 9 januari 2009 @ 13:52:44 #25
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_64850012
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef M_Schtoppel het volgende:
    Led, daar vergis je je in. Je moet eens weten wat zo'n boom allemaal gehoord heeft, vooral de erg oude.
    met welk zintuig hoort een boom, volgens jou? of slaat een boom energieen op of iets dergelijks?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')