Ik heb dus beide video's bekeken.quote:
Jammer dat je er zo over denkt.quote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik heb dus beide video's bekeken.
Ik raad het niet aan om te kijken, hij legt het wel goed uit etc. Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er inmiddels genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over praat.
Jammer.
Hoe weet jij dat hij niet weet waar hij over praat?quote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik raad het niet aan om te kijken, hij legt het wel goed uit etc. Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er inmiddels genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over praat.
Jammer.
Je hebt wel een punt, ik haal mn eigen tekst onderuitquote:Op zondag 27 september 2009 23:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat hij niet weet waar hij over praat?
Het blijven theorieën.hij noemt zichzelf dan ook geen profeet. Hij geeft alleen zijn visie en zo te horen heeft hij er goed over nagedacht, je geeft immers aan dat hij het goed uitlegt. En dat jij nadenkt over dit onderwerp, zegt denk ik dat zijn missie al geslaagd is. Anders had je het niet helemaal afgekeken.
Wat vind jij dan interessant aan zijn verhaal?quote:Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt, ik haal mn eigen tekst onderuit
Ik was minder overtuigd na het laatste deel van de video, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Ik had het er nochtans op voorhand bijgezegdquote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
Ik raad het niet aan om te kijken, hij weet alles goed uit te leggen en heeft het goed onderzocht.
Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er op dit moment genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over aan het praten was.
Jammer.
Het zijn zijn persoonlijke voorspellingen, wat voor mij geen afbreuk doet aan de materie die hij voorstelt, die gebaseerd is op het werk van verschillende mensen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:
Spijtig genoeg probeert hij op het einde van de lezing concrete voorspellingen te doen die totnutoe niet uitgekomen zijn, nochtans maakt het de materie niet oninteressanter ...
Ik had het linkje uit een quote.quote:Op maandag 28 september 2009 08:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik had het er nochtans op voorhand bijgezegd
Ja, zo gaat het inderdaad steeds.quote:Op maandag 28 september 2009 00:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Men doet steeds actuele gebeurtenissen in de 2012 hype mengen om op die manier hun gelijk te halen. Net zoals wanneer er iets groots in de wereld gebeurd dan doet men dit op een of andere manier herleiden naar Nostradamus. In 2012 gaat er net zoveel gebeuren als in 2000. Niks dus. Je zou toch denken dat na het 14oktober galactic federation fiasco men iets realistischer zou worden. Ook toen kwamen er allerlei experts die tekenen zagen dat ze nu echt zouden komen. Herkenbaar?
Forums als truth zijn ook een soort geloof, steeds kondigd men een soort messiaahse datum aan waar men naartoe kan leven. Wanneer er dan niks gebeurt is de wereld er zogenaamd nog niet klaar voor en komt er weer een volgende datum.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 28 september 2009 10:37 schreef RM-rf het volgende:
Is het idee dat 'de toekomst vast staat' niet een soort van 'veiligheid' voor veel mensen?
het lijkt soms alsof dat soort mensen dat op een zeer fatalistische en defatistische manier ook zouden willen..
het verloest namelijk mensen ook van een hoop individuele verantwoordelijkheid...
immers, als de toekomst niet vaststaat, is het je eigen verantwoordelijk die toekomst te gaan vormen, zelf te gaan werken aan _jouw_ toekomst en wel op een realistische wijze, op datgene wat haalbaar en reeel is (dus dromen dat je profvoetballer wordt als daartoe geen talent hebt, is weinig zinnig).
Al die half-paranoide waanzin over 'desatreuse toekomstvoorspellingen en 'controlerende super-organisaties die alles bepalen' halen natuurlijk vooral de eigen verantwoordelijkheid weg... daartegen 'kan je toch niks doen'....
Juist dat idee stoort mij zeer.... mijn idee van de toekomst is dat juist niets helemaal vaststaat... zelfs de 'Waarheden' van vandaag niet helemaal:
iedereen heeft nu juist wel eene grote mogelijkheid zijn eigen toekomst te vormen en kan juist dor zelf positief hiertoe te handelen, zijn eigen toekomst gelukkiger maken.
Ik kan niet anders dan je hierin gelijk geven.quote:Op maandag 28 september 2009 10:37 schreef RM-rf het volgende:
Is het idee dat 'de toekomst vast staat' niet een soort van 'veiligheid' voor veel mensen?
het lijkt soms alsof dat soort mensen dat op een zeer fatalistische en defatistische manier ook zouden willen..
het verloest namelijk mensen ook van een hoop individuele verantwoordelijkheid...
immers, als de toekomst niet vaststaat, is het je eigen verantwoordelijk die toekomst te gaan vormen, zelf te gaan werken aan _jouw_ toekomst en wel op een realistische wijze, op datgene wat haalbaar en reeel is (dus dromen dat je profvoetballer wordt als daartoe geen talent hebt, is weinig zinnig).
Al die half-paranoide waanzin over 'desatreuse toekomstvoorspellingen en 'controlerende super-organisaties die alles bepalen' halen natuurlijk vooral de eigen verantwoordelijkheid weg... daartegen 'kan je toch niks doen'....
Juist dat idee stoort mij zeer.... mijn idee van de toekomst is dat juist niets helemaal vaststaat... zelfs de 'Waarheden' van vandaag niet helemaal:
iedereen heeft nu juist wel eene grote mogelijkheid zijn eigen toekomst te vormen en kan juist dor zelf positief hiertoe te handelen, zijn eigen toekomst gelukkiger maken.
En na die bewering nam je die persoon nog steeds serieus ?quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus
Dat dus.quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan je hierin gelijk geven.
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus, zou hij gezegd hebben (ik moet hier opletten hoe ik dit zeg) dat de toekomst idd niet vaststaat, behalve op bepaalde keypoints.
"If I showed you the worst case scenario ... would you do something to change it ?"
Wat er idd op neerkomt dat we met z'n allen actief aan de toekomst moeten werken, en niet op onze luie stoel onze tijd gewoon uitzitten.
quote:Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:
Hoe kun je in contact staan met Nostradamus?
quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:32 schreef Dragorius het volgende:
Mijn ervaring is o.a. geweest met een behandeling die ik kreeg voor mijn onderrug, door een oud-collega waarbij ik weet wat ik heb gevoeld. Dat was echt. Vandaar dat Reiki er voor mij "is".
Binnenkort wil ik dus ook gaan voor de inwijding in Tera Mai (he ToT)
Is/was Reiki een persoon dan ?quote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tja, hoe kan je in contact staan met Reiki ??
Wat een vergelijking..... Wat _Led_ zegt dusquote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tja, hoe kan je in contact staan met Reiki ??
[..]
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1221quote:We gaan weer terug in de tijd naar het begin van de Eerste Wereldoorlog. Een compagnie Duitse soldaten heeft nog maar net zijn intrek genomen in het Kapucijnerklooster Sigolsheim vlakbij Colmar, als er een Franse gevangene wordt binnengebracht. De onbekende Fransman wordt tussen 14 en 18 augustus 1914 door een luitenant, in het bijzijn van soldaat Andreas Rill (1881-1952) aan een verhoor onderworpen. De gevangene beantwoordt niet alleen de vragen maar hij spreekt tot ieders verbazing ook profetieën uit. Hij vertelt over de Eerste en een Tweede Wereldoorlog en het lot dat Duitsland zou treffen.
De soldaten zijn geamuseerd en verbijsterd tegelijk. Sommige soldaten doen de vreemde verhalen van de Fransman af als kolder, maar soldaat Rill luistert aandachtig. Op 24 en 30 augustus 1914 stuurt Rill brieven naar zijn vrouw en kinderen in Beieren en in die brieven doet hij uitgebreid verslag van de voorspellingen van de Fransman. Latere onderzoeken naar de brieven hebben uitgewezen dat ze authentiek zijn en het hele voorval is voor het laatst in 1974 nogmaals nageplozen en bevestigd door de Freiburgse parapsycholoog Hans Bender. Men heeft echter nooit de identiteit van de Fransman kunnen achterhalen, zijn naam is, in tegenstelling tot de brieven, verloren gegaan.
Uit de brieven van Rill kunnen we de volgende uitspraken van de Fransman teruglezen, om vertalings- en interpretatiefouten te voorkomen neem ik deze letterlijk, inclusief taal- en stijlfouten, over. Onder iedere profetie zal ik toelichten hoe die heeft uitgepakt;
"Der krieg ist für Deutschland verloren und geht ins fünfte jahr"
De Fransoos doelt hiermee op de Eerste Wereldoorlog.
Begin 1914 twijfelde zowel vriend als vijand niet aan een Duitse overwinning, eind 1918 had Duitsland de oorlog dan toch verloren, de oorlog heeft dan bijna 5 jaar geduurd.
"Auch von Italien sagt er das es gegen uns geht und in einem jahr den krieg erklärt und beim zweiten krieg mit uns geht.."
Inderdaad vocht Italië eerst tegen de Duitsers en tijdens de Tweede Wereldoorlog, onder Mussolini, met de Duitsers.
"Dann kommt Revolution, aber sie kommt nicht recht zum Ausbruch; der eine geht und der andere kommt"
Onderlinge interne machtsstrijd en verzet zou het einde van de oorlog inluiden en uiteindelijk de val van het Duitse keizerrijk. De eerste putsch van Hitler werd verijdeld.
"Und reich wird man, alles wird Millionär, und so viel Geld gibts, dass mans beim Fenster rauswirft und klaubts niemand mehr auf"
Na de Eerste Wereldoorlog stortte de economie van Duitsland in, de inflatie nam ongekende vormen aan. Bankbiljetten van 10, 20 of meer miljoenen Mark waren eerder regel dan uitzondering. Er waren zelf lieden die hun huis behingen met dergelijke bankbiljetten.
"Es kommt ein mann aus der niederen Stufe, und der macht alles gleich in Deutschland, und die leute haben nichts Rechtes zu reden. Und zwar mit einer Strenge, dass es uns das wasser bei allen fugen raustreibt. Denn der nimmt Leuten mehr, als es gibt und straft die leute entsetzlich, denn um diese Zeit verliert das Recht sein Recht, und es gibt viele Maulhelden und Betrüger.
Die Leute werden wieder ärmer, ohne dass sie es merken. Jeden Tag gibts neue Gesetze, und viele werden dadurch manches erleben oder gar sterben. Die Zeit beginnt ungefär 1932 und dauert neun jahre, alles geht auf eines Mannes Diktat."
De onmenselijke dictatuur die de profeet voorzag kon niets anders zijn dan die van Adolf Hitler, die op 30 januari 1933 aan de macht kwam.
"Steht an Jahreszahl vier und fúnf, dann wird Deutschland van allen Seiten zusammengedrückt, und das zweite Weltgeschehen ist zu ende."
Het einde van de oorlog werd correct aangeduid. In mei 1945 ondertekende Duitsland, nadat het op alle fronten was aangevallen, de capitulatie.
"Der mann und das Zeichen verschwinden, und es weiss niemand wohim."
Gelijk na de Tweede Wereldoorlog werd het hakenkruis uit de openbaarheid verbannen. En ondanks het verhaal dat Hitler omgekomen is in een Berlijnse bunker, speculeren nog veel mensen dat hij ergens was/is ondergedoken.
"Deutschland wird zerrissen, und ein neuer Mann tritt zutage, der das neue Deutschalnd leitet und aufrichtet."
Vermoedelijk zag de Franse ziener de tweedeling van Duitsland (BDR en DDR) en de aantreding van bondskanselier Konrad Adenauer in 1949.
Buiten de treffende voorspellingen plaatste de Fransoos ook enkele minder geslaagde profetieën. Zo 'zag' hij hoe Zwitserland zich bij Duitsland aansloot (fout, de Zwitsers bleven officieel 'neutraal' tijdens de oorlog) en Engeland zou de armste staat in Europa worden (fout, Engeland is nooit armste staat in Europa geweest.) Een vreemde opmerking was ook dat in de jaren '50, in het uiterste deel van Rusland, uit een jodin, de antichrist geboren zou worden en dan is er nog de opmerkelijke uitspraak dat zeven "donkere" mannen onheil zouden brengen.
Daar staat weer tegenover dat Rill de profetieën pas daags na het verhoor vanuit zijn geheugen heeft opgeschreven. De Fransman sprak wel een beetje Duits maar hoe goed hij zich in die taal kon uiten is niet duidelijk. Dus de onjuist- of onduidelijkheden konden ook aan Rill worden toegeschreven. Natuurlijk staat de zaak Rill niet alleen. Er zijn meer voorbeelden waarbij kan worden aangetoond dat men vooraf weet had van toekomstige gebeurtenissen. De kracht van voorspellingen hangt af van het aantal details dat gegeven wordt en de waarschijnlijkheid van de gebeurtenissen. In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen.
De Rill brieven: Mystica, Der prophetische Franzose, Fiebag, Gruber en Holbe, isbn 3 8289 0804 7, blz. 1000
quote:Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:
" In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen."
Ik vind dat niet zo ondenkbaar.
Gezien het punt dat er ook een grote hoop van zijn voorspellingen niet is uitgekomen en gezien het punt dat sommige voorspellingen nogal ruim geinterpreteerd kunnen worden...
Waarom is het voor jou toch altijd zo moeilijk om normaal te discussieren ?quote:
Dat dacht ik ook toen ik het las.quote:Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:
" In het geval van de Franse profeet is het haast ondenkbaar dat iemand in 1914 zo compleet en gedetailleerd een dergelijke bizarre toekomst kon verzinnen."
Ik vind dat niet zo ondenkbaar.
Gezien het punt dat er ook een grote hoop van zijn voorspellingen niet is uitgekomen en gezien het punt dat sommige voorspellingen nogal ruim geinterpreteerd kunnen worden...
Hoe kun je nou in de eerste wereld oorlog een voorspelling doen over een oorlog die nog niet is begonnen, plus de betreffende uitkomst en een uitstekende tijdspan?quote:Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik het las.
We hebben allemaal weleens voorgevoelens, en soms komen die uit, soms ook niet. En ik kan me voorstellen dat als je midden in een oorlog zit je nadenkt over hoe één en ander er uit kan gaan zien in de toekomst.
Sorry, willen we de oogkleppen weer af doen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:42 schreef Dragorius het volgende:
Vent, zo zonde dit. Goede inhoudelijke post, is er een vraag of "kritiek" op en ontspoort het meteen....
On-topic > Wie kan er antwoord geven op mijn vragen hierboven?
Laatste woord wat ik hier aan vuil heb gemaakt, ik ga weer inhoudelijk verder met het topic.quote:Op maandag 28 september 2009 10:01 schreef _Led_ het volgende:
Altijd interessant om te zien hoe een psychose zich ontwikkelt.
[FB] Omgaan met teleurstellingenquote:Op maandag 28 september 2009 12:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
Sorry, willen we de oogkleppen weer af doen.
Een serieus gesprek was al niet meer welkom na deze opmerking:
[..]
Bedoel je die over in contact staan met nostra?quote:Op maandag 28 september 2009 12:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
[FB] Omgaan met teleurstellingen![]()
![]()
Verder vind ik het wel jammer dat mijn serieuze vragen dus ondersneeuwen nu.
Ook, en over het handelen "naar keypoints toe"quote:Op maandag 28 september 2009 12:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Bedoel je die over in contact staan met nostra?
Daarom heet zoiets ook 'voorspelling' .quote:Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de eerste wereld oorlog een voorspelling doen over een oorlog die nog niet is begonnen, plus de betreffende uitkomst en een uitstekende tijdspan?
Laten we wel even realistisch blijven.
Oh en volgens _Led_ moet ik je nu op je bek slaan anders ben ik mezelf niet.
*BAM!!!!!*
@ _Led_ [FB] Omgaan met teleurstellingen
Via regressiehypnose ... verder uitweiden zou het topic doen afdwalen, dus niet gewenstquote:Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:
Hoe kun je in contact staan met Nostradamus?
Ja.quote:Als men de toekomst "kent" (anders kun je niet bepalen dat er 'keypoints' zijn) zou men daar ook naar kunnen handelen. Toch?
Dat is te makkelijk.quote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom heet zoiets ook 'voorspelling' .
Vind ik wel meevallen, aangezien Nostradamus gezien wordt als profeetquote:Op maandag 28 september 2009 12:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Via regressiehypnose ... verder uitweiden zou het topic doen afdwalen, dus niet gewenst
Waarom gebeurt dat dan niet?quote:Ja.
Als aanvulling zou ik kunnen stellen dat je Edgar Cayce kunt opzoeken om te zien wat dat inhoudt.quote:Op maandag 28 september 2009 12:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Via regressiehypnose ... verder uitweiden zou het topic doen afdwalen, dus niet gewenst
[..]
Ja.
Vrij simpel; doe generieke uitspraken, zoals 'er komt nog een oorlog waarin Duitsland mee zal doen'.quote:Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de eerste wereld oorlog een voorspelling doen over een oorlog die nog niet is begonnen, plus de betreffende uitkomst en een uitstekende tijdspan?
Laten we wel even realistisch blijven.
Nee, dat is helemaal niet te makkelijk.quote:Op maandag 28 september 2009 12:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk.
We hebben het hier niet over voorspellingen "ooit komt er iemand die wel twee repen chocola op kan" en "binnenkort komt er ergens eens een aardbeving".
quote:Op maandag 28 september 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Ook een goeie vraag. Ticker, wat ga je nou doen als 2012 geweest is zonder groot omslagpunt?
Om dat te ontkrachten zouden we de uitspraken erbij kunnen pakken.. dat is niet zo moeilijk aangezien ze gewoon op internet te vinden zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vrij simpel; doe generieke uitspraken, zoals 'er komt nog een oorlog waarin Duitsland mee zal doen'.
Nogal wiedes, aangezien er in de afgelopen 2000 jaar een hoop oorlogen zijn geweest. Das gewoon kansberekening natuurlijk.
De fransman sprak hier specifiek over Duitsland. Niet zomaar een land. We kunnen gaan zeggen dat alle landen wel betrokken waren bij de WWII maar we zouden niet realistisch zijn als we ontkennen dat het allemaal om Duitsland draaide.quote:?Und reich wird man, alles wird Millionär, und so viel Geld gibts, dass mans beim Fenster rauswirft und klaubts niemand mehr auf?
Ook hier weer een uiterst treffende voorspelling.quote:?Es kommt ein mann aus der niederen Stufe, und der macht alles gleich in Deutschland, und die leute haben nichts Rechtes zu reden. Und zwar mit einer Strenge, dass es uns das wasser bei allen fugen raustreibt. Denn der nimmt Leuten mehr, als es gibt und straft die leute entsetzlich, denn um diese Zeit verliert das Recht sein Recht, und es gibt viele Maulhelden und Betrüger.
Die Leute werden wieder ärmer, ohne dass sie es merken. Jeden Tag gibts neue Gesetze, und viele werden dadurch manches erleben oder gar sterben. Die Zeit beginnt ungefär 1932 und dauert neun jahre, alles geht auf eines Mannes Diktat.?
Misschien moeten we deze vragen als 'sticky' zetten in dit topic.quote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Dragorius het volgende:
Nouja dat is mijn vraag dus in de regel ook > als men weet dat er een keypoint aankomt, dat het om Duitsland gaat en ze zien dat HItler (toendertijd) aan de macht kwam en wat voor dreiging eruit voort kwam, waarom hem dan niet omleggen?
Nostradamus noemde hem zelfs deels bij naam, had hem voor zijn politieke opkomst omgelegd en er was veel ellende bespaard.
Wie heeft de "sleutel" naar die "keypoints" in beheer?
Ook al bedoel je het belachelijk, zo zit het wel.quote:Op maandag 28 september 2009 13:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee kijk, als we uiteindelijk vrolijk 2013 ingaan wordt er natuurlijk gewoon geroepen dat in 2012 het begin is gemaakt van een bewustzijnsverandering die een hele tijd duurt.
Zo kun je het weer een hele tijd volhouden, tot we zo rond 2035 eens mogen vragen "Zeg, die bewustzijnsverandering, hoe zouden we die eigenlijk moeten merken ?".
2012 is niet een jaar waarin de omslag ineens merkbaar is.quote:Op maandag 28 september 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Ook een goeie vraag. Ticker, wat ga je nou doen als 2012 geweest is zonder groot omslagpunt?
Dat komt omdat 99% ook nooit uitkomtquote:Op maandag 28 september 2009 13:21 schreef Bastard het volgende:
Het probleem met die profetieen alleen is.. willen we ze serieus gaan nemen moet de gebeurtenis al plaatsgevonden hebben.
Nou dat weet ik niet.. ben niet zo verdiept in profetieen.. een beetje nostradamus maar die teksten zijn zo ingedraaid dat ze multi interetabel zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat komt omdat 99% ook nooit uitkomt
Dat is inderdaad een heel raar iets.quote:Op maandag 28 september 2009 13:21 schreef Bastard het volgende:
Het probleem met die profetieen alleen is.. willen we ze serieus gaan nemen moet de gebeurtenis al plaatsgevonden hebben.
En dan zou Hister op Hitler slaan... Vind ik nogal vergezocht, in de context gezien lijkt het meer een plaatsnaam ("Du Rhin & Hister") : http://en.wikipedia.org/wiki/Histerquote:En lieu bien proche non eslignie de Venus,
Les deux plus grans de Asia & Afrique
Du Rhin & Hister qu'on dire sont Venus.
Cris, pleurs, a Malta & coste Ligustique.
Je bent bekend met waarom hij ze zo gevormd heeft he?quote:Op maandag 28 september 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, dat Nostradamus Hitler bijna bij naam genoemd zou hebben vind ik nogal ver gaan.
[..]
En dan zou Hister op Hitler slaan...
Vind ik nogal vergezocht.
Het punt met nostradamus (afgezien van z'n strakke groene broek) is dat het bijna altijd zit in de interpretatie.
Z'n eigen quatrijnen zijn niet erg specifiek, er kan vanalles aan vast geknoopt worden zoals het uitkomt.
Dus jij vond het een democratie?quote:Op maandag 28 september 2009 13:17 schreef Dragorius het volgende:
En "exacte datum" valt ook mee...1932 is geen exacte datum.
En tenzij ik me vergis was het geen dictatuur. Toch?![]()
Zoals gewoonlijk. En als het mis gaat, hoor je er niets meer van, wordt het aangepast of whatever. Eenduidige concrete voorspellingen zie je nooit.quote:Op maandag 28 september 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, dat Nostradamus Hitler bijna bij naam genoemd zou hebben vind ik nogal ver gaan.
[..]
En dan zou Hister op Hitler slaan... Vind ik nogal vergezocht, in de context gezien lijkt het meer een plaatsnaam ("Du Rhin & Hister") : http://en.wikipedia.org/wiki/Hister
Het punt met nostradamus (afgezien van z'n strakke groene broek) is dat het bijna altijd zit in de interpretatie.
Z'n eigen quatrijnen zijn niet erg specifiek, er kan vanalles aan vast geknoopt worden zoals het uitkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |