Al die complotten.quote:
Ja, dat dus ook. Weer iets waarom ik niet geloof dat de wereld in 2012 zal vergaan.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Volgens de maya kalender breekt er alleen een nieuw tijdperk aan. Er zijn in de maya-cultuur ook referenties naar gebeurtenissen die in die tijd zouden gaan gebeuren en dat zou onmogelijk zijn als in dat jaar de wereld zou vergaan!
Ik vond het een interessant gesprek.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels)
Hij is de eerste die ik hoor claimen dat het 28 oktober 2011 is ipv ergens in december 2012.quote:Zeker es de tijd voor nemen Mediaconsument !
3 uur boordevol interessante informatie over het verloop van evolutie sinds 16,4 miljard jaar geleden (BigBang) tot en met 28/10/2011. Verklaart tevens waarom zowel tijd aka evolutie steeds maar versnellen.
Bedankt bassosquote:
Een verduidelijking van Calleman zelf :quote:Op zondag 27 september 2009 07:50 schreef bassos het volgende:
Hij is de eerste die ik hoor claimen dat het 28 oktober 2011 is ipv ergens in december 2012.
Misschien toch es wat meer aandacht aan besteden.
Full txt : Het risico om te geloven dat de Maya-kalender eindigt op 21/12/2012quote:Ongeveer acht jaar geleden hadden John Major Jenkins en ikzelf een debat over de betekenis van de einddatum van de Mayakalender, met de nadruk vooral op de vraag of de energie van de Lange Telling eindigt op 28 Oktober 2011 of op 21 December 2012. Ook nu nog blijft dit de belangrijkste vraag waarmee iedereen die zich met het “2012 fenomeen” bezig houdt, geconfronteerd wordt. Hoewel toendertijd dit debat nogal theoretisch kon schijnen of zelf haarkloverij was, is het nu een vraag die belangrijke en ook praktische gevolgen heeft voor de toekomst.
Hoewel velen de vraag over de einddatum onder het tapijt willen vegen, of lekker achterover willen leunen met betrekking tot deze vraag, kan niemand dat meer doen met zijn verstandelijke integriteit intact. Sinds dat debat is Jenkins verschenen in een documentaire van History Channel waarin 21 december 2012 gepresenteerd wordt als een voorbeschikte “onheilsdag” wanneer de wereld ten onder zal gaan.
Ik krijg heel wat brieven, soms van jonge mensen die bezorgd zijn dat de wereld op die dag ten onder gaat, omdat zij deze documentaire op YouTube hebben gezien. Hoewel de meeste verstandige mensen deze manier van presenteren van de Mayakalender zullen verwerpen, blijft de vraag relevant wie er voordeel mee heeft. Ik denk dat er veel mensen zijn, ook die niet deelnemen aan deze documentaire die er voordeel aan hebben te beweren dat de Mayakalender eindigt op 21 december 2012. Ik denk dan ook niet dat het een toeval is dat we niets horen in de publieke media over de einddatum van 28 oktober 2011.
Voor zover ik weet heeft niemand die de einddatum van 28 Oktober 2011 aanhangt, deze ooit verbonden met een voorbeschikte ondergangsdag, om de Mayakalender daar mee op onterechte wijze met angst te associëren.
Sinds het bovengenoemde debat zijn er rond de twee mogelijke einddatums, twee verschillende intellectuele culturen ontstaan, de ene gebaseerd op geloof (21 december 2012) en de andere gebaseerd op bewijs (28 oktober 2011). Deze twee culturen verschillen net zoveel van elkaar als ieder van hen verschilt met de Gregoriaanse kalender. Het voorstel van de 21 december 2012 datum is gebaseerd op het onbewezen geloof dat de precessiecyclus werkelijk wat betekent in de menselijke evolutie en verbazingwekkend genoeg heeft niemand die deze datum aanhangt ooit de moeite genomen om deze basisaanname te bewijzen.
In tegenstelling hiermee is de 28 oktober 2011 datum gestoeld op een grote hoeveelheid wetenschappelijk bewijs dat de Negen Onderwerelden en de Dertien Hemelen die uit de oude Maya bronnen bekend zijn de kosmische evolutie in al haar aspecten beschrijft. Terwijl er uitgebreid bewijs bestaat van de voorspellingen op de veranderingen op de baktuns, katuns, tuns etc. noemt geen enkele oude Maya tekst de 26000 jaar durende precessiecyclus. Aangezien degenen die de 21 december 2012 datum aanhangen geen verandermomenten in de Mayakalender onderkennen die naar hun einddatum voeren, is hun hypothese niet te testen uit de gedane voorspellingen, wat toch het kernpunt is van iedere serieuze wetenschappelijke theorie.
En daarom moet het als geloof worden beschouwd en niet als wetenschap. Op niets anders gebaseerd dan op geloof, is er vervolgens een cultuur ontstaan rond de 21 december 2012 einddatum omdat het als een ideaal projectieveld dient voor fantasieën, angsten en hoop
Nu nog wachten op reacties van mensen die de teksten daadwerkelijk gelezen hebben en zich niet louter baseren op de 2012-Hollywood versiequote:Op zondag 27 september 2009 11:22 schreef Cristal het volgende:
In 2012 vergaat de wereld volgens de Maya! Volgens hun staat dus de toekomst vast
quote:Op zondag 27 september 2009 11:22 schreef Cristal het volgende:
In 2012 vergaat de wereld volgens de Maya! Volgens hun staat dus de toekomst vast
Hoe bedoel je dat? Ik ben met het onderzoek mbt. de grid nog niet ver genoeg gevorderd om iets te kunnen zeggen over deze levensbo(o)m(en).quote:Op zondag 27 september 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:
Ik ben benieuwd in hoeverre Iran te maken zal hebben met deze 'einde der dagen' .. ik heb alleen een klepel horen luiden over iets met 'de levensboom' grid waarop vlgs mij Iran ligt, en de kracht die naar het westen zou uitstromen..
Ik ga het even kijken.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:
Ian Xell Lungold - The Mayan Calendar (met NL ondertitels![]()
Ik heb dus beide video's bekeken.quote:
Jammer dat je er zo over denkt.quote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik heb dus beide video's bekeken.
Ik raad het niet aan om te kijken, hij legt het wel goed uit etc. Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er inmiddels genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over praat.
Jammer.
Hoe weet jij dat hij niet weet waar hij over praat?quote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik raad het niet aan om te kijken, hij legt het wel goed uit etc. Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er inmiddels genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over praat.
Jammer.
Je hebt wel een punt, ik haal mn eigen tekst onderuitquote:Op zondag 27 september 2009 23:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat hij niet weet waar hij over praat?
Het blijven theorieën.hij noemt zichzelf dan ook geen profeet. Hij geeft alleen zijn visie en zo te horen heeft hij er goed over nagedacht, je geeft immers aan dat hij het goed uitlegt. En dat jij nadenkt over dit onderwerp, zegt denk ik dat zijn missie al geslaagd is. Anders had je het niet helemaal afgekeken.
Wat vind jij dan interessant aan zijn verhaal?quote:Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt, ik haal mn eigen tekst onderuit
Ik was minder overtuigd na het laatste deel van de video, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Ik had het er nochtans op voorhand bijgezegdquote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef Edwinuss het volgende:
Ik raad het niet aan om te kijken, hij weet alles goed uit te leggen en heeft het goed onderzocht.
Maar op het einde geeft hij aan dat we voor 2012 kunnen tijdreizen en dat er op dit moment genoeg buitenaardse intelligentie op de aarde aanwezig was.
Toen ik dat hoorde viel alles wat hij had uitgelegd in duigen en was ik er niet meer van overtuigd dat deze man weet waar hij over aan het praten was.
Jammer.
Het zijn zijn persoonlijke voorspellingen, wat voor mij geen afbreuk doet aan de materie die hij voorstelt, die gebaseerd is op het werk van verschillende mensen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef UncleScorp het volgende:
Spijtig genoeg probeert hij op het einde van de lezing concrete voorspellingen te doen die totnutoe niet uitgekomen zijn, nochtans maakt het de materie niet oninteressanter ...
Ik had het linkje uit een quote.quote:Op maandag 28 september 2009 08:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik had het er nochtans op voorhand bijgezegd
Ja, zo gaat het inderdaad steeds.quote:Op maandag 28 september 2009 00:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Men doet steeds actuele gebeurtenissen in de 2012 hype mengen om op die manier hun gelijk te halen. Net zoals wanneer er iets groots in de wereld gebeurd dan doet men dit op een of andere manier herleiden naar Nostradamus. In 2012 gaat er net zoveel gebeuren als in 2000. Niks dus. Je zou toch denken dat na het 14oktober galactic federation fiasco men iets realistischer zou worden. Ook toen kwamen er allerlei experts die tekenen zagen dat ze nu echt zouden komen. Herkenbaar?
Forums als truth zijn ook een soort geloof, steeds kondigd men een soort messiaahse datum aan waar men naartoe kan leven. Wanneer er dan niks gebeurt is de wereld er zogenaamd nog niet klaar voor en komt er weer een volgende datum.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 28 september 2009 10:37 schreef RM-rf het volgende:
Is het idee dat 'de toekomst vast staat' niet een soort van 'veiligheid' voor veel mensen?
het lijkt soms alsof dat soort mensen dat op een zeer fatalistische en defatistische manier ook zouden willen..
het verloest namelijk mensen ook van een hoop individuele verantwoordelijkheid...
immers, als de toekomst niet vaststaat, is het je eigen verantwoordelijk die toekomst te gaan vormen, zelf te gaan werken aan _jouw_ toekomst en wel op een realistische wijze, op datgene wat haalbaar en reeel is (dus dromen dat je profvoetballer wordt als daartoe geen talent hebt, is weinig zinnig).
Al die half-paranoide waanzin over 'desatreuse toekomstvoorspellingen en 'controlerende super-organisaties die alles bepalen' halen natuurlijk vooral de eigen verantwoordelijkheid weg... daartegen 'kan je toch niks doen'....
Juist dat idee stoort mij zeer.... mijn idee van de toekomst is dat juist niets helemaal vaststaat... zelfs de 'Waarheden' van vandaag niet helemaal:
iedereen heeft nu juist wel eene grote mogelijkheid zijn eigen toekomst te vormen en kan juist dor zelf positief hiertoe te handelen, zijn eigen toekomst gelukkiger maken.
Ik kan niet anders dan je hierin gelijk geven.quote:Op maandag 28 september 2009 10:37 schreef RM-rf het volgende:
Is het idee dat 'de toekomst vast staat' niet een soort van 'veiligheid' voor veel mensen?
het lijkt soms alsof dat soort mensen dat op een zeer fatalistische en defatistische manier ook zouden willen..
het verloest namelijk mensen ook van een hoop individuele verantwoordelijkheid...
immers, als de toekomst niet vaststaat, is het je eigen verantwoordelijk die toekomst te gaan vormen, zelf te gaan werken aan _jouw_ toekomst en wel op een realistische wijze, op datgene wat haalbaar en reeel is (dus dromen dat je profvoetballer wordt als daartoe geen talent hebt, is weinig zinnig).
Al die half-paranoide waanzin over 'desatreuse toekomstvoorspellingen en 'controlerende super-organisaties die alles bepalen' halen natuurlijk vooral de eigen verantwoordelijkheid weg... daartegen 'kan je toch niks doen'....
Juist dat idee stoort mij zeer.... mijn idee van de toekomst is dat juist niets helemaal vaststaat... zelfs de 'Waarheden' van vandaag niet helemaal:
iedereen heeft nu juist wel eene grote mogelijkheid zijn eigen toekomst te vormen en kan juist dor zelf positief hiertoe te handelen, zijn eigen toekomst gelukkiger maken.
En na die bewering nam je die persoon nog steeds serieus ?quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus
Dat dus.quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan je hierin gelijk geven.
Volgens iemand die beweerde in contact gestaan te hebben met Nostradamus, zou hij gezegd hebben (ik moet hier opletten hoe ik dit zeg) dat de toekomst idd niet vaststaat, behalve op bepaalde keypoints.
"If I showed you the worst case scenario ... would you do something to change it ?"
Wat er idd op neerkomt dat we met z'n allen actief aan de toekomst moeten werken, en niet op onze luie stoel onze tijd gewoon uitzitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |