abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 15:25:01 #151
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73181202
Maar om het intressant te houden en niet 1 profeet te onderzoeken.. staat die toekomst middels pijlers vast?
Hebben we verdere aanknopingspunten hiervoor?
The truth was in here.
pi_73181224
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Even een cross-reference > afgelopen zaterdag heb ik Alchemie & Mystiek en "De Vrijmetselaarij" (auteur weet ik zo niet uit mijn hoofd, het is een klein boek) op de kop getikt, dus ik kan je binnenkort aanvullen in het topic in BNW
Ben benieuwd.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73181251
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:25 schreef Bastard het volgende:
Maar om het intressant te houden en niet 1 profeet te onderzoeken.. staat die toekomst middels pijlers vast?
Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek. Bijvoorbeeld de kabballah en vrijmetselaarsrituelen zijn volgens mij namelijk grootendeels op astrologie gebaseerd.

Daarom is dat verhaal omtrent geometrie, en dus de grid zo interessant.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 15:27:44 #154
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73181281
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:26 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek.
Astrologische kennis uit de oudheid
pi_73181290
quote:

[..]

Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek.
Maar sterren in de oudheid hadden een andere positie tegenover nu.

Lastig....

Wie bepaalt eigenlijk "wat" een pijler is en wat niet?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 15:28:54 #156
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73181310
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Probeer je het topic om zeep te helpen ofzo? Beetje een loze vraag.
Neuh, vind ik niet.
Nostradamus werd aangehaald als voorbeeld van voorspellingen die zouden kloppen.
Ik zeg dat dat naar mijn mening onzin is, jij komt met een andere reden aan die - als ie zou kloppen - op dezelfde conclusie uit komt.
Het resultaat is dan toch netto hetzelfde ? Nostradamus die niet zomaar even aangehaald kan worden als voorbeeld van kloppende voorspellingen.
zzz
pi_73181326
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Astrologische kennis uit de oudheid
Waarom denk je dat het Vaticaan boekenverbrandingen hebben georganiseerd en belangrijke bibliotheken zoals die van Alexandrië geplunderd?
  maandag 28 september 2009 @ 15:30:22 #158
31101 _Led_
pi_73181351
quote:

[..]

Astrologische kennis uit de oudheid. Waaronder het verhaal omtrent rituelen en symboliek. Bijvoorbeeld de kabballah en vrijmetselaarsrituelen zijn volgens mij namelijk grootendeels op astrologie gebaseerd.

Daarom is dat verhaal omtrent geometrie, en dus de grid zo interessant.
Hoe zit dan de onfeilbare link tussen de stand van hemellichamen en keypoints in de geschiedenis die vaststaan en nomatter wat wij doen altijd zullen gebeuren ?

(En wat gebeurt er als we eens wat hemellichamen opblazen, veranderen we de toekomst op aarde dan ? )
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 15:30:56 #159
31101 _Led_
pi_73181362
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het Vaticaan boekenverbrandingen hebben georganiseerd en belangrijke bibliotheken zoals die van Alexandrië geplunderd?
Omdat mensen in de loop van de geschiedenis een boel domme dingen zoals deze hebben gedaan.
zzz
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 15:31:36 #160
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73181379
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Neem eens een geschiedenisles voor dummies!
pi_73181459
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Neuh, vind ik niet.
Nostradamus werd aangehaald als voorbeeld van voorspellingen die zouden kloppen.
Ik zeg dat dat naar mijn mening onzin is, jij komt met een andere reden aan die - als ie zou kloppen - op dezelfde conclusie uit komt.
Het resultaat is dan toch netto hetzelfde ? Nostradamus die niet zomaar even aangehaald kan worden als voorbeeld van kloppende voorspellingen.
Het werd volgens mij niet om die reden aangehaald. Lees maar eens. Het ging over de maya kalender en de verhalen omtrent 2012, toen kwam er een Connor John die het N woord gebruikt, en daarna Unclescorp die iets verteld over iemand die beweert hiermee in contact te staan. Een uur later hadden we 4 pagina's welles nietes discussies.

Het hele verhaal omtrent de vaststaande toekomst ging dus een heel andere kant uit. Misschien dat dit verhaal dan ook kan verklaren waarom Nostradamus zo wazig zijn voorspellingen deed. Ik vind het dan ook frappant dat hij dit hoogstwaarschijnlijk allemaal niet zelf bedacht heeft. Oftewel waar komt die kennis vandaan?
  maandag 28 september 2009 @ 15:36:08 #162
31101 _Led_
pi_73181509
zzz
pi_73181524
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:31 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Neem eens een geschiedenisles voor dummies!
Waarom denk je dat het Vaticaan de belangrijkste bibliotheek ter wereld heeft? Daar zijn zowat alle werken van de grootheden uit de oudheid te vinden.
  maandag 28 september 2009 @ 15:37:17 #164
31101 _Led_
pi_73181536
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:34 schreef mediaconsument het volgende:
Misschien dat dit verhaal dan ook kan verklaren waarom Nostradamus zo wazig zijn voorspellingen deed. Ik vind het dan ook frappant dat hij dit hoogstwaarschijnlijk allemaal niet zelf bedacht heeft. Oftewel waar komt die kennis vandaan?
Het verhaal dat jij net postte zegt toch juist dat het helemaal geen voorspellingen zijn ?
Volgens jouw link zijn het verhalen van de Tempeliers.
quote:
Reading the "prophecies" properly, Cambier discovered that the Centuries were not prophecies at all, but were therefore not less intriguing or important. What they revealed was that Nostradamus had stolen a 300 year old manuscript from a Belgian monastery, detailing the last days of the Knights Templar, and their provisions to safeguard their treasure.
zzz
pi_73181596
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:37 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Huh ?
Het verhaal dat jij net postte zegt toch juist dat het helemaal geen voorspellingen zijn ?
Volgens jouw link zijn het geen voorspellingen maar verhalen van de Tempeliers.
Die tempeliers waren hoogstwaarschijnlijk onderdeel van de priorij van sion, oftewel een groep van de meest vooraanstaande wetenschappers ter wereld, ooit.
quote:
De organisatie zou onder leiding van roemruchte 'grootmeesters' als Leonardo da Vinci en Isaac Newton eeuwenlang in het geheim hebben geijverd om de dynastieke rechten van de Merovingen veilig te stellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Priorij_van_Sion

Ik zeg dan ook niet dat het verhalen zijn. Het is kennis.

Wat zou de schat zijn trouwens?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 28-09-2009 15:51:15 ]
pi_73181663
Die eerste zin spreekt wel boekdelen;
quote:
De Priorij van Sion is een op 7 mei 1956 door de Fransman Pierre Plantard waarschijnlijk verzonnen 'geheim' genootschap.

Verder beantwoordt dit niet echt de vragen die Bastard en ik stelden denk ik....wat zijn die "pijlers" en hoe beslist men dat dit die "keypoints" zijn?
Mr. Prolapse 2009
pi_73181715
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Omdat mensen in de loop van de geschiedenis een boel domme dingen zoals deze hebben gedaan.
En ik denk dat je dáár de kern raakt.
Mensen die domme dingen doen.
In het verleden en in het heden en in de toekomst.
Wat ik wel denk is dat we kunnen leren van het verleden en proberen dat soort fouten niet meer te maken.
pi_73181730
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:42 schreef Dragorius het volgende:
Die eerste zin spreekt wel boekdelen;
[..]

Verder beantwoordt dit niet echt de vragen die Bastard en ik stelden denk ik....wat zijn die "pijlers" en hoe beslist men dat dit die "keypoints" zijn?
Daar heb ik verder geen weet van.

Die eerste zin vind ik overigens ook erg wazig. Mede doordat het verhaal van Rennes-la-Chateau wat anders verteld.

Ik zal binnenkort wel wat meer uitzoeken over dit verhaal omtrent deze priorij. De grid komt eerst.

Dat levensboom verhaal is interessant.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 15:47:24 #169
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73181800
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het Vaticaan de belangrijkste bibliotheek ter wereld heeft? Daar zijn zowat alle werken van de grootheden uit de oudheid te vinden.
Misschien omdat het de enige instelling is in Europa die al sinds zowat de Oudheid bestaat?
pi_73181814
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daar heb ik verder geen weet van.

Die eerste zin vind ik overigens ook erg wazig. Mede doordat het verhaal van Rennes-la-Chateau wat anders verteld.
En zo vertelt iedere "bron" wat anders totdat men door de kluwen van verhalende spinrag nog enkel de vage omlijning ziet van een waarheid die ver bezijden de realiteit is

die tactiek werkt overigens op alles
Mr. Prolapse 2009
pi_73181891
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Misschien omdat het de enige instelling is in Europa die al sinds zowat de Oudheid bestaat?
Nadat ze alle concurrentie onmogelijk gemaakt hebben? Het principe monopoly snapten ze toen ook al volgens mij. Oftewel spreken we nu over een monopoly op kennis.
pi_73181933
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:40 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die tempeliers waren hoogstwaarschijnlijk onderdeel van de priorij van sion, oftewel een groep van de meest vooraanstaande wetenschappers ter wereld, ooit.
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Priorij_van_Sion

Ik zeg dan ook niet dat het verhalen zijn. Het is kennis.
Heb het gelezen en het is allemaal verzonnen. In 1956
Leuk bedacht, dat wel.
  maandag 28 september 2009 @ 15:53:17 #173
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73181992
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb het gelezen en het is allemaal verzonnen. In 1956
Leuk bedacht, dat wel.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 28 september 2009 @ 15:54:20 #174
31101 _Led_
pi_73182034
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:50 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nadat ze alle concurrentie onmogelijk gemaakt hebben? Het principe monopoly snapten ze toen ook al volgens mij. Oftewel spreken we nu over een monopoly op kennis.
De kerk wou inderdaad andere meningen dan die van haarzelf onderdrukken.
Wat dat te maken heeft met De_Kardinaal's opmerking snap ik niet helemaal.
zzz
  maandag 28 september 2009 @ 15:54:43 #175
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73182047
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:25 schreef Bastard het volgende:
Geen idee, ik denk om daar een antwoord op te vinden je nog zweveriger moet gaan en dat is dus kijken of je in de toekomst kan kijken.
Wat is tijd. wat is de dood, en wat is het doel op aarde.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')