'Tijd' is ook maar een fractale constructie die ons in de illusie laat dat alles niet tegelijkertijd gebeurd.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:40 schreef beestjuh het volgende:
Ik bookmark dit topic even want ik heb nu geen tijd!
Filmpje vangt aan met Tool.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:42 schreef jogy het volgende:
[..]
'Tijd' is ook maar een fractale constructie die ons in de illusie laat dat alles niet tegelijkertijd gebeurd.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:42 schreef jogy het volgende:
'Tijd' is ook maar een fractale constructie die ons in de illusie laat dat alles niet tegelijkertijd gebeurd.
Eerst even een praatje van Terence beluisteren voor je op verkenning gaat lijkt me in ieder geval een goede start jaquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:01 schreef Phoenix78 het volgende:
Binnenkort ga ik zelf ook weer eens op verkenning.... mooi moment om dit allemaal dan door te gaan nemen denk ik
In het kort deed hij aan verschillende soorten trips, had hij zelfs een psychedelische kruidentuin en aan de hand daarvan onderzocht hij zijn inzichten op een zo rationeel mogelike manier.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:22 schreef Bastard het volgende:
Ik de filmpjes nu niet bekijken, maar als ik het begrijp bedrijft hij wetenschap terwijl hij in de paddestoeltuin rondstruint?
Cool!quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:26 schreef jogy het volgende:
[..]
In het kort deed hij aan verschillende soorten trips, had hij zelfs een psychedelische kruidentuin en aan de hand daarvan onderzocht hij zijn inzichten op een zo rationeel mogelike manier..
Wat ook weer niet iets slechts hoeft te zijn. Bijvoorbeeld: De structuur van DNA is bedacht/ontdekt door iemand die 'hem spacte als een motherfucker'. (ook al was dat op lsd)quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:18 schreef jogy het volgende:
http://odeo.com/episodes/(...)Pushing-the-Envelope
In grotere hoeveelheden begon je hem te spacen als een motherfucker maar ok.
Dat zeg ik ook niet maar ik kan me voorstellen dat het in de tijd van 'opletten anders word je misschien opgevroten' niet verstandig was om hem even te spacen op de steppequote:Op woensdag 13 mei 2009 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat ook weer niet iets slechts hoeft te zijn. Bijvoorbeeld: De structuur van DNA is bedacht/ontdekt door iemand die 'hem spacte als een motherfucker'. (ook al was dat op lsd)
Dat is een goede ja, daar heb ik ook al menig maal aan gedacht toen ik 'Food of the gods' las.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet maar ik kan me voorstellen dat het in de tijd van 'opletten anders wordt je misschien opgevroten' niet verstandig was om hem even te spacen op de steppe.
Ik heb ook nog een stuk of 5 boeken van die gast thuis liggen die ik besteld heb in een waas van Bol.commaniaquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is een goede ja, daar heb ik ook al menig maal aan gedacht toen ik 'Food of the gods' las.
Enjoyquote:Op zaterdag 23 mei 2009 04:17 schreef Syb-rund. het volgende:
Ik heb deze vent gehoord op metal, ambient en goa tracks en vraag me al jaren wie dit nou zou zijn.. nou ik heb hem dus eindelijk gevonden.
dankjewel jogy, dikke vette tvp naar zijn verdere ideeen
Dat moet werken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:26 schreef jogy het volgende:
[..]
In het kort deed hij aan verschillende soorten trips, had hij zelfs een psychedelische kruidentuin en aan de hand daarvan onderzocht hij zijn inzichten op een zo rationeel mogelike manier..
Dan zou McKenna zich omrollen in zijn graf of gewoon terugkomen om de leiders van die religie hun hoofd eraf te trekken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:53 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat moet werken.
De Bijbel en de Koran zijn op die manier ook aan hun verhaal gekomen en hun ledenaantal is tegenwoordig immens.
Gewoon 2000 jaar volhouden zou ik zeggen.
Wat een toeval!quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:45 schreef _Led_ het volgende:
Zijn 'Timewave Zero' programmaatje stopt ermee in 2012 he..?
Neuh, dat heeft ie expres gedaan omdat zijn hallucinogene ruimte-tijd-kabouter-alien 'm dat verteldequote:
Ook niet trouwens, [whatever het was] heeft hem enkel de formule gegeven, gebaseerd op de formule waaruit I-ching bestaat en daar vandaan zijn ze gaan sleutelen. Oorspronkelijk kwam hij uit op oktober 2011 volgens mij maar later heeft hij het aangepast toen hij achter het 2012 gedoe kwam. Dit kwam ook hoofdzakelijk door het feit dat er op een gegeven moment wel een formule was maar geen referentie aan de tijd wat het berekend, daarom heeft hij Nagasaki en hiroshima gebruikt om het correct uit te lijnen. Anyway, het gaat er volgens hem en zijn formule over dat tijd dus niet een constante is maar Fractaal in aard. Wat er dus op neerkomt dat er cycli in voorkomen die steeds korter duren en steeds sneller achter elkaar tot aan de eindstreep december 2012.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, dat heeft ie expres gedaan omdat zijn hallucinogene ruimte-tijd-kabouter-alien 'm dat vertelde
quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, dat heeft ie expres gedaan omdat zijn hallucinogene ruimte-tijd-kabouter-alien 'm dat vertelde
Het zit niet zo ver naast de waarheid hoorquote:
Mag die best geloven, er is tenslotte nogal vrij weinig bekend over psychedelische dimensies en in hoeverre men hallucinaties serieus moet nemen of niet. Daarbij is het lastig om psychedelische trips wetenschappelijk te onderbouwen/toetsen, omdat het niet met realiteit overeenkomt. De vraag is dan of je alles moet negeren of misschien vanuit een ander perspectief moet gaan onderzoeken. Paar dingen zijn opmerkelijk, zo vertonen sommige trips een consistente ervaring die bij iedereen ongeveer gelijk is, zie DMT.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:00 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het zit niet zo ver naast de waarheid hoor
http://www.net.info.nl/ego/timewave.htm
"McKenna zelf verwijst in bedekte termen naar de `vreemde' intelligentie, die hem de basis voor Timewave Zero middels een hallucinerende `trip' aanreikte. Nu zijn zijn ideeën wat dat betreft over het algemeen wat vreemd, hij gelooft bijvoorbeeld dat we de `magic mushrooms' hebben gekregen van andere levensvormen als een communicatiemiddel."
Het aantal overleden mensen die dachten dat ze met LSD op konden vliegen zou ons een hint kunnen geven over hoe serieus we hallucinaties kunnen nemenquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:37 schreef Nee het volgende:
[..]
Mag die best geloven, er is tenslotte nogal vrij weinig bekend over psychedelische dimensies en in hoeverre men hallucinaties serieus moet nemen of niet. Daarbij is het lastig om psychedelische trips wetenschappelijk te onderbouwen/toetsen, omdat het niet met realiteit overeenkomt. De vraag is dan of je alles moet negeren of misschien vanuit een ander perspectief moet gaan onderzoeken. Paar dingen zijn opmerkelijk, zo vertonen sommige trips een consistente ervaring die bij iedereen ongeveer gelijk is, zie DMT.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het aantal overleden mensen die dachten dat ze met LSD op konden vliegen zou ons een hint kunnen geven over hoe serieus we hallucinaties kunnen nemen
Komt omdat ze allemaal doodgevallen zijnquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik moet de eerste persoon die denkt te kunnen vliegen op lsd nog tegenkomen...
Komen paddo's (schimmels in het algemeen) trouwens niet vanuit de ruimte? Ooit een keer een video over gezien op TED, staat niets over de ruimte in, maar zeker interessante (niet drugsgerelateerde) info videolinkquote:Always that same LSD story, you've all seen it.
"Young man on acid, thought he could fly, jumped out of a building. What a tragedy."
What a dick, fuck him!
He's an idiot. If he thought he could fly, why didn't he take off from the ground first? Check it out.
You don't see ducks lining up to catch elevators to fly South. They fly from the ground!
In de docu The pharmacratic inquisition hebben ze het er ook nog over dat paddestoelen uit de ruimte komen ja. Alleen glijden ze in dat stukje van de docu naar mijn mening net iets te ver af in fantasieën.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:03 schreef Boswachtertje het volgende:
Wat dat betreft is het altijd lullig dat het gebeurt, maar wijlen Bill Hicks heeft wel hét advies gegeven
[..]
Komen paddo's (schimmels in het algemeen) trouwens niet vanuit de ruimte? Ooit een keer een video over gezien op TED, staat niets over de ruimte in, maar zeker interessante (niet drugsgerelateerde) info videolink
Eej! Waar blijft nou dat alienbezoek van 25 mei?!?!quote:
Bekeken. Het is een heleboel aannames waar je in mee moet maar de achterliggende gedachte is best interessant.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:31 schreef jogy het volgende:
kijik alle 5 de delen voor een klein voorproefje van Timewave zero.
Jawohlquote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:57 schreef Rica het volgende:
[..]
Bekeken. Het is een heleboel aannames waar je in mee moet maar de achterliggende gedachte is best interessant.
Een tijd terug zag ik een video van Ian Lungold die eigenlijk hetzelfde zegt.
Ian Lungold Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (1of3)
Ian Lungold Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (2of3)
Ian Lungold Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (3 of 3)
Het is een cylus die zich steeds herhaald maar ook steeds sneller gaat. Het eerste tijdperk duurde miljarden jaren. Het tweede miljoenen. Toen duizenden. Toen nog maar honderden jaren enzovoort. Totdat uiteindelijk de hele cyclus in dagen en minuten gaat en het nulpunt bereikt wordt.
Het idee van herhaling en afspiegeling vind ik erg interessant maar dat gefocus op 2012 laat ik voor wat het is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |