Dat weet je zeker? Dat gaan echt mensen vergetenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:26 schreef James1988 het volgende:
Het omschakelen van 25 kV naar 1,5 kV of 3 kV moet de machinist zelf doen, langs het spoor staan borden met daarop indicators dat er van bovenleidingspanning gewisseld gaat worden.
Je kunt via NSHispeed.nl een reis boeken, maar het makkelijkste is om gewoon uit de automaat een kaartje "Rotterdam - Schiphol" te kopen én de extra toeslag van ¤1.50 via de Fyra Toeslag knop. Als je zowel een vervoersbewijs als toeslag hebt, is er niks wat je nog tegenhoudt om over de HSL te reizenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:24 schreef Brembo het volgende:
Hoe zit het nou met de HSL-zuid kan je er als doodnormale sterveling al een ritje op maken tegen de natuurlijk extra bedragen want ik vind er niks over op de NS site.
Nope, heb tijdens de proefrit met de machinist gepraat, en die liet zien dat hij voor NL-25kV moet kiezen en dan wordt automatisch ECTS ingeschakeld en vv.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:22 schreef SpeedyRich het volgende:
He een nieuw Topic.
OT:
De treinbeinvloeding gaat dat automatisch over van het ene(ATB-EG) naar het naar het andere(ECTS level 2)en vica versa ?
Daar gaan ze nog problemen mee krijgen idd.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:26 schreef James1988 het volgende:
Het omschakelen van 25 kV naar 1,5 kV of 3 kV moet de machinist zelf doen, langs het spoor staan borden met daarop indicators dat er van bovenleidingspanning gewisseld gaat worden.
Jazeker, daarvoor bestaat het concept spanningssluis. Een machinist die niet doorheeft dat hij een spanningssluis inrijdt is overigens een enorme slaapkop. En het is al dagelijkse praktijk bij het rijden naar België (Roosendaal, Maastricht).quote:Op woensdag 16 september 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet je zeker? Dat gaan echt mensen vergeten![]()
![]()
hendigquote:Op woensdag 16 september 2009 21:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nope, heb tijdens de proefrit met de machinist gepraat, en die liet zien dat hij voor NL-25kV moet kiezen en dan wordt automatisch ECTS ingeschakeld en vv.
Jawel, dat weet ik welquote:Op woensdag 16 september 2009 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jazeker, daarvoor bestaat het concept spanningssluis. Een machinist die niet doorheeft dat hij een spanningssluis inrijdt is overigens een enorme slaapkop. En het is al dagelijkse praktijk bij het rijden naar België (Roosendaal, Maastricht).
Dat zal na een steekvlam en een rookballet ook wel een beetje klaar zijn jaquote:Op woensdag 16 september 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar daar kan een bepaalde 1800-loc ook over meepraten, die bij Bad Bentheim ineens 15 kV ~16,7 Hz voor z'n kiezen kreeg. Ik denk niet dat we die nog rond gaan zien rijden.
Grappig, nooit gewetenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jazeker, daarvoor bestaat het concept spanningssluis. Een machinist die niet doorheeft dat hij een spanningssluis inrijdt is overigens een enorme slaapkop. En het is al dagelijkse praktijk bij het rijden naar België (Roosendaal, Maastricht).
Daartegen zijn wel beveiligingen opgenomen in het HS-circuit, alleen geeft het wel een klap.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar daar kan een bepaalde 1800-loc ook over meepraten, die bij Bad Bentheim ineens 15 kV ~16,7 Hz voor z'n kiezen kreeg. Ik denk niet dat we die nog rond gaan zien rijden.
Hoe kan dat nou man. Die hele lijn sodemietert bijna uit elkaar. En het is ongeveer de drukst bereden verbinding van het hele landquote:Op woensdag 16 september 2009 21:56 schreef Duvel het volgende:
Tussen Antwerpen en Brussel komt nooit een HSL geloof ik, de Belgen vinden het de moeite niet waard.
De drukst bereden verbinding van België is de NZV in Brussel, waar in de spits zo ongeveer iedere 3 minuten een trein op een willekeurig perron in Brussel Centraal staat. 5 jaar nadat het ding was opgeleverd zat hij al tjokvol en dat is altijd zo gebleven...quote:Op woensdag 16 september 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het is ongeveer de drukst bereden verbinding van het hele land
Ja dat weet ik. Dat is overigens ook de drukst bereden verbinding ter wereld, las ik ergens. Maar qua verbindingen tussen grote steden is Antwerpen - Brussel met afstand het drukst bereden.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De drukst bereden verbinding van België is de NZV in Brussel, waar in de spits zo ongeveer iedere 3 minuten een trein op een willekeurig perron in Brussel Centraal staat. 5 jaar nadat het ding was opgeleverd zat hij al tjokvol en dat is altijd zo gebleven...
Belgen en infrastructuur
Te kort om tot een lekkere snelheid te komen, zeggen de Belgen. Maar in Nederland bouwen we 'n HSL voor kortere stukken.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou man. Die hele lijn sodemietert bijna uit elkaar. En het is ongeveer de drukst bereden verbinding van het hele land
Het is 48 km, dat is Ut - Ht ook. DAT kan in 29. Joe doe de mefs.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:09 schreef James1988 het volgende:
Toch knap, dat op een geheel viersporig traject het zo barstensvol zit. Het is een ritje van nog geen 50 minuten van Antwerpen Centraal naar Brussel Centraal.
Ja, maar dat draait geen 500 bogen door het land.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is 48 km, dat is Ut - Ht ook. DAT kan in 29. Joe doe de mefs.
Ja dus? Da's een aanlegfout. Je kan makkelijk een HSLlletje gaan aanleggen met minder bochten. Rij dan bijvoorbeeld 200 of zo desnoods, als het allemaal zo duur moet zijn. De lijn zelf is redelijk recht, het is niet zo dat je op eoa manier om Mechelen of Vilvoorde heen kanquote:Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar dat draait geen 500 bogen door het land.
Heb je wel eens ingezoomd op die lijn?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:19 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Lijn 25. Beetje een rare kronkel eigenlijk... die zou best wat rechter kunnen volgens mij.
Asd - Ut is ook een banaan. En kijk naar Harderwijk, compleet debiel inclusief maximaal verkante boog waar je met maar 110 doorheen mag. En zo zijn er nog legio voorbeelden. Kijk alleen al naar de HSL in Nederland.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje raar om dat een "rare kronkel" te noemen ook. Lijn loopt vrijwel recht en verbindt alle steden. Dat is wat in 1835 logisch was. ik kan ook wel alles een rare kronkel noemen wat niet in een loodrechte lijn van mijn huis naar mijn werk loopt.
Zo is dat idd echt gegaanquote:Op woensdag 16 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:
De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski".
Fles op dreefquote:Op woensdag 16 september 2009 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje raar om dat een "rare kronkel" te noemen ook. Lijn loopt vrijwel recht en verbindt alle steden. Dat is wat in 1835 logisch was. ik kan ook wel alles een rare kronkel noemen wat niet in een loodrechte lijn van mijn huis naar mijn werk loopt.
^^ wat zij zegtquote:Op donderdag 17 september 2009 06:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Pics or it didn't happen! Je snapt dat we je outfit willen zien natuurlijk
Uiteindelijk naar station Val d'Europe, daar zitten wat kantoren van Disney.quote:Op donderdag 17 september 2009 07:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
^^ wat zij zegt
Waar ga je zoal heen dan, Duckmans?
Het lijken mij meer dingen voor rolandrail eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Mooie platen zug. Echt top!
Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt?
quote:
it wasn't me, moest een tvp hebben en was op zoek naar high speed treinen in Polen en kwam deze tegenquote:Op donderdag 17 september 2009 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En nog een slechte ook. Haal dan minstens dat DB-logo op de neus weg.
En de nogal overtrokken reactie op spoorforum:quote:Zaterdag vindt er een afscheidsrit plaats met een plan T.
Deze rit zal waarschijnlijk gereden worden door de 531.
De geplande route is:
Ut
Apn (fotostop)
Ledn
Hlm (wellicht ook fotostop)
Utg
via de Zaanlijn naar
Awhv
Daarna wordt de Zaanstraat aangedaan, waar een line-up wordt gehouden. Na Amsterdam Centraal richting Utrecht Centraal, mogelijk niet via de rechtstreekse route.
Sommige mensenquote:Uitlekken dienstregeling/route gegevens door Somda !!
Na maanden van voorbereiding en geheimhouding, immers we waren bezig met een verrassingsrit voor onze betalende deelnemers, zijn heden de route- en fotostopgegevens door Somda bekend gemaakt !!!!
En juist de site eigenaar/beheerder van Somda geeft aan, dat op verzoek van een dienstregelingeigenaar nooit publicatie plaats vindt (mail hierover in bezit SF).
Toch blijkt Somda er een bepaald genoegen in vinden om andermans activiteiten grondig te bederven. Anders kunnen wij het niet uitleggen !
Wij, als SFA-team zijn hierover bijzonder ontstemd, en dat is nog zacht uitgedrukt !
Voor de tweede keer op rij, immers ook bij onze SGM rit gebeurde dit, vonden de plaatsers van de info het nodig ons Spoorforumfeestje te bederven.
Tijdens de voorbereidingen van de rit zijn een groot aantal site eigenaar, waaronder Somda, al vroegtijdig op de hoogte gesteld van onze plannen voor een afscheidsrit, met daarbij het dringende verzoek de dienstregeling, welke juridisch eigendom is van het Spoorforum, NSR, en NSC niet te verspreiden en/of openbaar te maken. Juridisch gezien is dit ook ingedekt, door een speciale tekst op de voorzijde van de aanschrijving.
Wat zijn nu de gevolgen van het openbaar maken van deze gegevens ? ?
Binnen het SFA team is de stemming totaal bedorven. Op het moment zijn we aan het bekijken of dit gevolgen heeft voor de uitvoering van de rit.
Het SFA team is gestopt met het regelen van bepaalde zaken, immers wij zijn nu helaas druk met iets anders (....), en dat zal in de uitvoering van de rit zeker merkbaar zijn. Echter, dat kan je naar onze mening de SF-organisatie niet verwijten..............
Immers als vrijwilligers doen wij alles in eigen tijd, en deze is ook bij ons beperkt.
Vanzelfsprekend heeft het lekken van deze bedrijfsgegevens gegevens nog verdere gevolgen, nog vanmiddag staat een gesprek met de KPLD op de agenda...........
Als SFA team vinden wij het bijzonder erg voor de deelnemers dat bijna alle verrassing van de rit er nu af is, voor vele toch het leuke van zo'n rit.
Tevens zal de aanweizigheid van niet-deelnemers op fotolokatie's gevolgen kunnen hebben voor onze betalende deelnemers, immers de SFA organsatie kan niet-deelnemers geen aanwijzingen geven zich te houden aan het draaiboek of het juist uitvoering van fotostops.
Tevens kan het "meelopen" van niet-deelnemers tot gevolg hebben dat bepaalde activiteiten op NSR/Nedtrain terreinen tijdens de rit moet worden stopgezet, omdat de organisatie hiervoor niet de verantwoordelijkheid op dat moment kan/wil dragen.
Willen jullie reageren, graag ! Immers het SFA team kan nu wel wat steun gebruiken !
Met groeten, SFA-team "Plan T afscheidsrit"
Ik denk het ja... Kijk, als de rit niet uitverkocht zou zijn zou ik het wel enigszins begrijpen, maar de rit is al meer dan een maand uitverkocht, dus wat wil je er dan nog mee bereiken?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom eigenlijk, zodat andere niet betalende Spoorhobbyisten geen fotos kunnen maken?
Afscheidsritten of dat gedoe met die dienstregeling?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Rot toch op met dat trieste gedoe, ik dacht dat dat alleen in België gebeurde. Kansloos volk.
Andere hobbyisten dwarsbomen natuurlijk. Zo kinderachtig zijn ze wel. Gewoon maar niet willen begrijpen dat zoiets gewoon gebeurt, als je door de vrije frisse openbare buitenlucht gaat rijden. Mja, dan wind je je er maar over op, dat kanquote:Op donderdag 17 september 2009 12:18 schreef dennistd het volgende:
Ik denk het ja... Kijk, als de rit niet uitverkocht zou zijn zou ik het wel enigszins begrijpen, maar de rit is al meer dan een maand uitverkocht, dus wat wil je er dan nog mee bereiken?
Nee dat gezeik over geheimhouden.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Afscheidsritten of dat gedoe met die dienstregeling?
De voorgenomen route he, niet de dienstregeling. Het gaat werkelijk om minder dan niks.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:27 schreef Socios het volgende:
Haha, hoe triest.Boeiuh dat de dienstregeling op een andere site staat.
______!!11
En? Nog niet-betalende mensen langs de kant zien staan?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:21 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij zat ik na die grote FOK!-meet nog in een Plan T. Die dienstregeling was gewoon bekend.
Het enige wat nu weg is, is het verrassings-element. Ja, jammer. Dat zal er heus niet toe leiden dat mensen nu massaal gaan annuleren hoorquote:Op donderdag 17 september 2009 12:18 schreef dennistd het volgende:
Ik denk het ja... Kijk, als de rit niet uitverkocht zou zijn zou ik het wel enigszins begrijpen, maar de rit is al meer dan een maand uitverkocht, dus wat wil je er dan nog mee bereiken?
Houd ons hier even op de hoogte. Thanks.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hey, ik denk dat ik vast een stoeltje en een bak popcorn pak
Men gaat er zelfs politiewerk van makenquote:nog vanmiddag staat een gesprek met de KPLD op de agenda...........
quote:Ik zal even uitleggen waarom deze dienstregeling is gepubliceerd:
Voorafgaand aan de afscheidsrit met SGM-II heb ik netjes aan spoorforum gevraagd of ik de rit mocht publiceren. Daar kwam na enig aandringen een onbeschofte, in hoofdletters geschreven, reactie op van meesterpeter. Diverse dreigementen aan mijn adres hebben mij toen doen besluiten om de dienstregeling te publiceren. Hierop werd ik om 11 uur 's avonds op mijn huistelefoon gebeld met nog meer dreigementen.
Voorafgaand aan de plan T rit kwam er wederom straffe taal in mijn mailbox terecht over eigenaarschap van de dienstregeling, KLPD en meer. Ik heb daarop alles in het werk gesteld de dienstregeling te achterhalen en dat is gelukt.
De enige echte reden van publicatie is dat meesterpeter blijkbaar niet fatsoenlijk kan communiceren. Als hij bij de vorige rit netjes en met fatsoenlijk taalgebruik via e-mail had gereageerd, was er toen èn nu niets aan de hand geweest.
Waar staat dat eigenlijk?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:48 schreef dennistd het volgende:
En de reactie van de somda-eigenaar:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)er+%28Spoorforum%29/quote:Op donderdag 17 september 2009 12:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waar staat dat eigenlijk?
Ik lees net dat de dienstregeling offline gaat als er weer normaal gecommuniceerd gaat worden, maar dan staat er wel een kopietje op fokquote:Op donderdag 17 september 2009 12:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)er+%28Spoorforum%29/
Ik heb wel wat beters te doenquote:Op donderdag 17 september 2009 13:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie gaat er aanstaande zaterdag illegaal fotos maken?![]()
Die gasten in die Plan T narren is leuker denk ik, sprekend uit ervaring met de proefsluiting.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen
Welnee, dat is kinderachtig en iedere zucht energie die je eraan besteedt is er een teveel. Die proefsluiting lijkt me tofquote:Op donderdag 17 september 2009 13:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die gasten in die Plan T narren is leuker denk ik, sprekend uit ervaring met de proefsluiting.
't Is wel leuk, maar het duurt wel lang. Erg lang. Verwacht geen enorm spektakel, wel leuk om een keer te hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, dat is kinderachtig en iedere zucht energie die je eraan besteedt is er een teveel. Die proefsluiting lijkt me tofOf is dat niet zo dan?
En verwacht ook niet dat die deuren tegelijk sluiten en opengaan zoals bij de plaatselijke Albert heijn, want dan zit ik zonder stroom.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is wel leuk, maar het duurt wel lang. Erg lang. Verwacht geen enorm spektakel, wel leuk om een keer te hebben meegemaakt.
Ja, ik verwacht ook niet dat dat ding klats boem in 3 seconden dichtklaptquote:Op donderdag 17 september 2009 14:25 schreef Duvel het volgende:
't Is wel leuk, maar het duurt wel lang. Erg lang. Verwacht geen enorm spektakel, wel leuk om een keer te hebben meegemaakt.
De Maeslantkering wordt één keer per jaar getest, en dat is de proefsluiting.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:28 schreef dennistd het volgende:
Wat is 'de proefsluiting' als ik vragen mag?
Ook hier geven ze de dienstregeling niet prijs.quote:De sluiting van de Maeslantkering wordt verwacht rond 14.50 uur. Dat kan een half uur eerder of later zijn; hoe lang het sluiten duurt is afhankelijk van det weer en de toestand van het water.
Hufters!quote:Op donderdag 17 september 2009 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ook hier geven ze de dienstregeling niet prijs.
Maar ik weet lekker WEL al waar het isquote:Op donderdag 17 september 2009 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook hier geven ze de dienstregeling niet prijs.
De signatuurtjes van Utrecht Centraal en Arnhem kloppen nietquote:Op donderdag 17 september 2009 14:40 schreef bork het volgende:
Iets heel anders, deze pagina en ditto plaatje die zijn nieuw?
http://trein-kaart.nl/ m.a.w. compleet en correct?
wat is het verschil met de tariefeenhedenkaart op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)#tariefinformatie-id ?quote:Op donderdag 17 september 2009 14:40 schreef bork het volgende:
Iets heel anders, deze pagina en ditto plaatje die zijn nieuw?
http://trein-kaart.nl/ m.a.w. compleet en correct?
Weet ik niet maar die van de NS kende ik nietquote:Op donderdag 17 september 2009 14:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
wat is het verschil met de tariefeenhedenkaart op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)#tariefinformatie-id ?
De fotostop cartesiusweg mistquote:Op donderdag 17 september 2009 11:46 schreef dennistd het volgende:
Op spoorforum zijn ze een beetje boos omdat de 'dienstregeling' van hun plan T rit uitgelekt is via somda. Nouja, dienstregeling....
Somda:
[..]
En de nogal overtrokken reactie op spoorforum:
[..]
Sommige mensen![]()
Dat is echt een oninteressant terrein, tenzij ze het leegvegen en een line-up maken van al het overgebleven Plan T.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De fotostop cartesiusweg mist
Hoeveelrijd er eigenlijk nog rond?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is echt een oninteressant terrein, tenzij ze het leegvegen en een line-up maken van al het overgebleven Plan T.
Zeik niet, ik ben al 3 keer gegaan met dat ding, heb geen drol gehad...quote:Op donderdag 17 september 2009 17:14 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs de Mueslirepen worden wegbezuinigd
Bij mij was het ook pas de 4de keer (vandaag) raakquote:Op donderdag 17 september 2009 17:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeik niet, ik ben al 3 keer gegaan met dat ding, heb geen drol gehad...
Er waren er ooit 31, de 501 is als eerste gesloopt, die week af van de 30 seriestellen. Ik denk dat er nu nog 20 rondrijden of zo?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoeveelrijd er eigenlijk nog rond?
Er waren er ooit eens 36 toch?
Iedere keer als ik instap hier is het toch wel weer prijs..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wie en voor hoeveel?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:14 schreef trainfreak het volgende:
Die 4609 is opgekocht door een privé-persoon, maar achtergelaten, net zoals die andere oude wagons die daar in de buurt staan.
De naam ken ik niet, maar hij heeft ook het station van Hombourg opgekocht (enkele km's van Montzen, waar zijn achtergelaten spul staat), en het uitbaat als taverne.quote:
WIKIquote:Station Homburg is een voormalig spoorwegstation langs spoorlijn 38 in Homburg, (Frans: Hombourg), een deelgemeente van de gemeente Plombières.
Na de sluiting van het station bleef het terrein er jarenlang verwaarloosd bij liggen totdat het in 1981 samen met ruim 1 kilometer spoorlijn werd verkocht aan een particulier die er een spoorwegmuseum wilde starten. Daartoe werd het gebouw gerestaureerd en de spoorlijn tot aan spoorlijn 24 te Montzen werd in 1999 opnieuw aangelegd door de eigenaar van het station. Tegenwoordig is het voormalige station ingericht als horecazaak.
Zojuist op de NS website gespotquote:Zutphen-Winterswijk
Vrijdag 18 September 09:58Oorzaak De beperkingen tussen Vorden en Winterswijk als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies Reizigers tussen Vorden en Winterswijk reizen via Utrecht Centraal.
Er zit daar een psychiatrische inrichting.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
al die noordhollanders zien t niet meer zitten dus
Dat ook.. bouw ze maar naast de HSLquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien was het handig geweest om niet zo veel van die instituten langs het spoor te bouwenHet spoor was er eerst. Geldt ook voor Vught, voor Beek, voor Ermelo....
Geen springer dit keer, een sjonnie + sjonnie bak die bij Heiloo tussen de spoorbomen is gereden, geen lichamelijk leed. Alleen de achterkant van zijn auto is geraakt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:17 schreef RubenK het volgende:
ALWEER iemand dood tussen alkmaar en uitgeestzal al wel de 3e keer zijn deze week...
Een hond?? Wordt een hele trein daarvoor stilgezet???quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Was ook weer raak tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Geen idee wat er gebeurd was, maar ik moest toevallig precies van Den Haag HS naar Rtd toe![]()
Dus dat werd HS--> DH Centraal-->Gouda-->Rotterdam Centraal.
Zat eerst gewoon in de intercity van HS naar Rotterdam, hij ging ook gewoon op tijd rijden, maar nog geen 10 meter later staat ie alweer stil (nog steeds in het station dus). Paar minuten later wordt er omgeroepen: bij Delft loopt een loslopende hond op het spoor, dus we moeten even wachten. Minuut later: bij Delft is een seinstoring bij een overgang, we moeten even wachten. Weer een paar minuten later: deze trein rijdt niet verder, als u naar Rotterdam of verder wilt moet u eerst naar Den Haag Centraal en dan via Gouda reizen.
quote:De bekende treinserie Rail Away wordt voortaan uitgezonden in high definition. Dat heeft de EO bekendgemaakt. Rail Away, een tv-serie over markante spoor- lijnen in de wereld, bestaat dit seizoen tien jaar. Reden voor de EO om voortaan in extra goede kwaliteit uit te zenden. “De indrukwekkende beelden van de trein- reizen door verschillende landen en na- tuur komen nu nog dichterbij“, laat een woordvoerder van de omroep weten. De nieuwe Rail Away-serie is vanaf dinsdag 22 september te zien op Nederland 2.
If I need to? Yesquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je nog iets om VHS Casettes af te spelen?
Geen last van gehad vandaag met de HSL.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Was ook weer raak tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Geen idee wat er gebeurd was, maar ik moest toevallig precies van Den Haag HS naar Rtd toe![]()
Dus dat werd HS--> DH Centraal-->Gouda-->Rotterdam Centraal.
Zat eerst gewoon in de intercity van HS naar Rotterdam, hij ging ook gewoon op tijd rijden, maar nog geen 10 meter later staat ie alweer stil (nog steeds in het station dus). Paar minuten later wordt er omgeroepen: bij Delft loopt een loslopende hond op het spoor, dus we moeten even wachten. Minuut later: bij Delft is een seinstoring bij een overgang, we moeten even wachten. Weer een paar minuten later: deze trein rijdt niet verder, als u naar Rotterdam of verder wilt moet u eerst naar Den Haag Centraal en dan via Gouda reizen.
Die dweilkar gaat dus echt toegelaten worden op het spoor, lijkt het...quote:AnsaldoBreda V250
De Ansaldo-Breda V250 heeft inmiddels een aantal testen afgewerkt
op Nederlandse bodem. De testen hadden betrekking op de integrale werking van de treinsystemen. Daarbij heeft de trein van AnsaldoBreda tijdens snelheidstesten op het HSL-tracé een snelheid van 278 km/uur bereikt. ERTMS-testen hebben met de V250 nog niet plaatsgevonden. HSA is nog in overleg met de leverancier om te komen tot een harde planning. Vooralsnog wordt de geleidelijke instroom van de V250 voorzien vanaf medio 2010.
Een deel wordt ik inderdaad ook liever niet meer geassocieerd, maar het probleem is dat dat juist de fanatiekste mensen zijn, en ze moeilijk kunt ontwijkenquote:Op zaterdag 19 september 2009 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
hondjequote:Op vrijdag 18 september 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
een loslopende hond gewoonNiet eens een aanrijding met een hond
Flink op de tyfoon en dat beest springt echt wel weg hoor. En anders maar niet
quote:
quote:
Dank heren!!quote:Op woensdag 16 september 2009 23:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fraaie platen zug
Somda is meer voor Nederlandse zut (sorry). Dit was een festiviteit op Duits grondgebied (ook al doet Hoogstede vrij Nederlands klinken) en de organisatie was ook in Duitse handen. Een kennis van mij heeft me uitgenodigd een dagje hierheen te gaan, in combinatie met de twee andere goederentreinen.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt?
Ook geen Rolandrail dusquote:Op donderdag 17 september 2009 08:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het lijken mij meer dingen voor rolandrail eerlijk gezegd.
Waarom komt het afval uit Tirol eigenlijk helemaal deze kant op?
Ze hebben het zelfs over de KPLD. Nu vraag ik me af wat een radiostationnetje in Mormonenstaat Utah ermee te maken heeft. Willen ze polygame massahuwelijken sluiten in die trein? Als ze het Korps Landelijke Politie Diensten bedoelen: Ik denk niet dat de SpoPo zich bezig houdt met auteursrechtenzaken. Ze kunnen vast beter terecht bij timmetje kuik van brein.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dit had ik nog niet eens gelezen![]()
[..]
Men gaat er zelfs politiewerk van makenNee, de politie ziet ze aankomen
![]()
Je kan nog beter de Miljoenennota lekken dan de dienstregeling van een afscheidsritMAN wat een paniek allemaal
Stront blijft drijven, hè?quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
Nouja, aangezien ze al ruim 13 jaar niet meer in reizigersdienst rijden..quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
Alleen jammer dat hij zijn vinger over de liniaal had gehouden: http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow–Saint_Petersburg_Railway#The_Tsar.27s_Fingerquote:Op woensdag 16 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski".
Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
No Shit!quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Klopt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Ehhh, ja die bovenstequote:Op zaterdag 19 september 2009 22:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug.
Ik denk dat je een Plan T bedoelt
is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)quote:Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ehhh, ja die bovenste![]()
(nou sorry hoor)
die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
Dat spul rijdt idd nog gewoon.quote:Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ehhh, ja die bovenste![]()
(nou sorry hoor)
die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
Nee.quote:Op zondag 20 september 2009 08:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)
Ik zie hem ook regelmatig rijdenquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Hij stopt wel op Leiden natuurlijk. In Leiden krijgt hij een ander treinnummer. Hij komt onder 5600 aan uit Dordt en rijdt dan onder 5700 door naar Hilversum en Utrecht. En vanwege de regeling "minste overstaps" mag je dus ook gewoon die trein pakken als je van Utrecht naar Dordrecht wil (waarom je dat zou willen is me een raadsel, maar het zou mogenquote:Op zondag 20 september 2009 11:22 schreef greavy het volgende:
Alleen, waarom stopt die trein niet op Leiden als dat het eindpunt is![]()
Stoptrein Dordrecht - Leiden heeft eindpunt Leiden lijkt mij..
Ik dacht altijd dat het de sneltrein was naar a'dam
Ach, toen ik niks te doen had heb ik die trein van Schiedam Centrum naar Utrecht gepakt. 2,5 uur, met de intercity hooguit 3 kwartierquote:Op zondag 20 september 2009 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij stopt wel op Leiden natuurlijk. In Leiden krijgt hij een ander treinnummer. Hij komt onder 5600 aan uit Dordt en rijdt dan onder 5700 door naar Hilversum en Utrecht. En vanwege de regeling "minste overstaps" mag je dus ook gewoon die trein pakken als je van Utrecht naar Dordrecht wil (waarom je dat zou willen is me een raadsel, maar het zou mogen)
Pfff, en dan geeneens echte bratwurst serveren. Jammer hoor, gemiste kans.quote:Op zondag 20 september 2009 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
De Oktoberfeste zijn begonnenOok in de PimpelExpres
![]()
[ afbeelding ]
Dat Fleischkäse hoeft voor mij ook nietquote:Op zondag 20 september 2009 12:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Pfff, en dan geeneens echte bratwurst serveren. Jammer hoor, gemiste kans.
Nee, in de stoptrein (Dordrecht -) Leiden - Utrecht rijdt nog bijna altijd een Plan T mee. Meestal in combinatie met een Plan V.quote:Op zondag 20 september 2009 08:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)
Helaas, u gaat niet door voor de meter bier... De 5600 is de stopper Utrecht-Zwolle, jij bedoelt de 5000.quote:Op zondag 20 september 2009 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij komt onder 5600 aan uit Dordt en rijdt dan onder 5700 door naar Hilversum en Utrecht.
Auch proficiatquote:Op zondag 20 september 2009 12:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Helaas, u gaat niet door voor de meter bier... De 5600 is de stopper Utrecht-Zwolle, jij bedoelt de 5000.
Gelijk heb je hoorquote:Op zondag 20 september 2009 19:45 schreef Socios het volgende:
Echt he, mang, wat een mooie trein. Zie ze niet zo heel veel. Ze komen hier helaas niet. Maar als ik tussen Asd - Ut - Ah ben, dan probeer ik ze altijd te vinden.
Ja, magquote:Op zondag 20 september 2009 20:16 schreef Ireyon het volgende:
Mag je met een OV-Studentenkaart + 2-1 Overgangsdagkaart + ¤2,- ICE Toeslag ook in de ICE 1ste klas reizen?
Voorspelbare KLB-reactie:quote:Op zondag 20 september 2009 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag heerlijk eerste klas gereisd van Schiphol naar Groningen. Had er ditmaal drie kaartjes voor nodig
OV-studentenkaart, 2e klas kaartje naar Groningen en een 2-1 overgangskaart :p
Tot wanneer is die actie?quote:Op zondag 20 september 2009 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
De Oktoberfeste zijn begonnenOok in de PimpelExpres
![]()
[ afbeelding ]
Ah, ´kgerts, ik had de 14:08u. Solide uitgekozen. Was de eerste trein die weer doorreed naar Leeuwarden na de geplande werkzaamheden op het laatste deel van het traject.quote:Op zondag 20 september 2009 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Vertrek uit Amersfoort was volgens mij 15:08 uur
Hoe kan dat überhaupt? Zitten daar geen beveiligingen in ofzo?quote:Trein rijdt vier minuten met open deuren
ANTWERPEN - Een trein van Antwerpen Centraal naar Essen is gisteren weggereden uit het station terwijl alle deuren nog openstonden.
Hoe het precies is gebeurd, is nog onduidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat de stoptrein van Antwerpen Centraal naar Essen-Roosendaal – die om gisterochtend 8.36uur moest vertrekken – te vroeg en met open deuren wegreed. De conducteur op de trein, zag zijn trein zonder hem wegrijden. Drieëneenhalve tot vier minuten lang reed de trein met alle deuren open, tot in het volgende station, dat van Antwerpen Oost.
‘Daar stopte de trein en bleven we drie kwartier staan', vertelt een verontwaardigde reiziger. ‘Volgens de conducteur moest de machinist worden vervangen omdat hij in shock was. Pas om 9.20uur konden we voortrijden.'
Alles is gelukkig goed afgelopen. Niemand was aan het in- of uitstappen toen de trein wegreed en niemand raakte gewond. Maar het had anders kunnen aflopen, want kinderen en schoolklassen nemen die trein geregeld voor een schooluitstap naar de Kalmthoutse Heide.
Bron en meer
Zelfde verhaal als eerder, kastje op perron wordt gesleuteld door een lolbroek, vervolgens krijgt de machinist vertreksein en wegwezen. En aangezien ze daar geen groene lamp kennen (deuren dicht)...quote:Op zondag 20 september 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Nog meer Belgengefaal:
[..]
Hoe kan dat überhaupt? Zitten daar geen beveiligingen in ofzo?
Wat ik her en der lees, is dat ze dat (i.i.g. in het moderne materieel) wel kennen... maar dat er alleen aandacht aan wordt besteed op stations zonder AVG (dat kastje). Er is wel een maar: locs hebben dat niet.quote:Op zondag 20 september 2009 22:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
En aangezien ze daar geen groene lamp kennen (deuren dicht)...
quote:Op zondag 20 september 2009 23:42 schreef knars het volgende:
Bizar dat hij na 1x dat spuuglelijke vogelbekdier gezien te hebben al weet wat een echte Fyratrein is.
Lievvv katje.quote:
Dat was vorige week dinsdag al trouwens.quote:Op zondag 20 september 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Nog meer Belgengefaal:
[..]
Hoe kan dat überhaupt? Zitten daar geen beveiligingen in ofzo?
Het meeste materieel heeft inderdaad een 'lamp deuren', de locs hebben dit niet, maar bij de 21's met M4 is er wel controle op.quote:Op maandag 21 september 2009 07:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik her en der lees, is dat ze dat (i.i.g. in het moderne materieel) wel kennen... maar dat er alleen aandacht aan wordt besteed op stations zonder AVG (dat kastje). Er is wel een maar: locs hebben dat niet.
Sowieso te vroeg vertrokkenquote:Op maandag 21 september 2009 09:55 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het meeste materieel heeft inderdaad een 'lamp deuren', de locs hebben dit niet, maar bij de 21's met M4 is er wel controle op.
De trein in kwestie zou een varkensneus (MS75) geweest zijn (met lamp deuren), dus de TreinBestuurder is eigenlijk ook in fout...
Gistermiddag konden ze geen bestemmingen tonen. Er was geen info beschikbaarquote:Op maandag 21 september 2009 09:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Lievvv katje.
Digitale CTA's zijn nogsteeds niet leukBehalve gister dan. Op Amersfoort.
quote:
quote:Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat ook, maar als je als machinist (bestuurder/TB in Belgentaal) alleen maar op dat rozetje let merk je dat niet eens. Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden).quote:
Daarin heb je wel gelijk.quote:Op maandag 21 september 2009 18:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ook, maar als je als machinist (bestuurder/TB in Belgentaal) alleen maar op dat rozetje let merk je dat niet eens. Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden).
Daar heeft de treindienstleiding (natuurlijk) invloed op. Als er een spoorwijziging is, worden de systemen geherprogrammeerd zodat wissels en seinen goedstaan voor vertrek vanaf een ander spoor. De witte lamp gaat dan mee. Hetzelfde gebeurt bij vertraging of andere reden voor oponthoud zoals werkzaamheden.quote:Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Daarin heb je wel gelijk.
Kan je eens uitleggen hoe dat dan precies werkt?
Stel dat je op een ander spoor dan voorzien binnenkomt. Of dat er vertraging is?
Er wordt een andere rijweg ingesteld bedoel je. Het is echt niet zo dat "systemen geherprogrammeerd worden"quote:Op maandag 21 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
Daar heeft de treindienstleiding (natuurlijk) invloed op. Als er een spoorwijziging is, worden de systemen geherprogrammeerd zodat wissels en seinen goedstaan voor vertrek vanaf een ander spoor. De witte lamp gaat dan mee. Hetzelfde gebeurt bij vertraging of andere reden voor oponthoud zoals werkzaamheden.
Als de NMBS dat kan... waarom kan NS Hispeed dat dan niet? Of kunnen ze het wel maar laten ze dat aan niemand weten?quote:Schadevergoeding Fyra-treinen kan oplopen tot ¤ 24 miljoen
maandag 13 jul 2009
Spoorwegmaatschappij NMBS kan mogelijk tientallen miljoenen schadevergoeding vorderen van AnsaldoBreda, de Italiaanse constructeur van de Fyra-hogesnelheidstreinen. Die werden immers met vele jaren vertraging geleverd. De Fyra moet vanaf volgend jaar een snelle treinverbinding tussen Brussel en Amsterdam garanderen. Bij het afsluiten van het contract bepaald zijn dat vertragingen of afwijkingen tot een schadevergoeding zouden kunnen leiden die zou kunnen oplopen tot 40 % van het aankoopbedrag. Eén Fyra-trein kost ¤ 20 miljoen. Aangezien de NMBS drie exemplaren heeft besteld, zou de schadevergoeding kunnen oplopen tot ¤ 24 miljoen. Oorspronkelijk hadden de eerste testritten met de Fyra-treinen al meer dan twee jaar geleden moeten zijn uitgevoerd, maar pas in september volgend jaar zal een prototype beginnen met proefritten op het traject tussen Rotterdam en Amsterdam. AnsaldoBrede verwijst naar de steeds veranderende Europese normen op het vlak van veiligheid, wat de vertragingen zou hebben veroorzaakt.
Bron: Express.be
FingerPaint 2.0quote:Op maandag 21 september 2009 19:17 schreef James1988 het volgende:
Ach ja, kwestie van woordkeuze. Ik bedoelde een ander programma of rijweg instellen, niet dat ze Visual Studio/Eclipse/Notepad opentrekken en de hele boel omgooien.
Maar daar noem je wel handige programma's.quote:Op maandag 21 september 2009 19:17 schreef James1988 het volgende:
Ach ja, kwestie van woordkeuze. Ik bedoelde een ander programma of rijweg instellen, niet dat ze Visual Studio/Eclipse/Notepad opentrekken en de hele boel omgooien.
Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedruktquote:Op maandag 21 september 2009 19:41 schreef ghizzer het volgende:
ik was gisteren rond 5 uur 's middags in Hengelo en daar zag ik een Traxxx met containerwagons rijden en beide pantografen waren tijdens het rijden (gangetje van een slordige 40 km/h schat ik) omlaag(!!!!!!!!) even later ging er wel één omhoog
Wat is dat nou weer voor argument zegquote:Veolia laat reizigers staan
MOLENHOEK - Treinmachinisten van Veolia laten de afgelopen weken af en toe passagiers staan op station Mook-Molenhoek, omdat de trein richting Nijmegen veel te vol zit.
Veolia kan driedelige treinstellen inzetten, in plaats van tweedelige. Op Cuijk-Nijmegen standaard de grote treinstellen laten rijden, is volgens de woordvoerster echter geen optie. "Dat betekent weer extra gewicht voor de locomotief, en dat kost dan weer meer diesel en dus geld", zegt ze. "We proberen het materieel natuurlijk zo efficiënt mogelijk in te zetten."
Gelderlander ofcoursequote:Op maandag 21 september 2009 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En de provincie schuift de miljoenen wel bijDus ja wat boeit het?
![]()
Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Sowieso, locomotief? Als die stellen geschakeld rijden gebruiken ze toch ieder gewoon de eigen aandrijving, of niet?quote:Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor argument zeg![]()
Het witte vertreksein gaat branden op het moment dat het bijbehorende sein beter dan rood toont (geel of groen dus). Dat kan dus best vijf minuten voor vertrek zijn als de treindienstleider (of ARI) dan al een rijweg ingesteld heeft.quote:Op maandag 21 september 2009 18:13 schreef James1988 het volgende:
Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden).
Locomotieven op de Maaslijn.quote:Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor argument zegNS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
ik wist niet eens dat electrolocs met beide pantografen naar beneden en een hele rits aan zware wagons konden rijdenquote:Op maandag 21 september 2009 19:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedrukt?
Dat hij ze alle 2 omhoog wou, maar ze gingen naar beneden?
Tot 1991 reed er nog BR216 via Heyendaal en Groesbeek naar Kranenburg en Kleve, maar verderquote:
Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval?quote:
Alleen voor het goederenvervoer, E-locs.quote:Op maandag 21 september 2009 23:44 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval?
Moet zulks niet aan een grote klok gehangen worden? ipv een klein klokje. Weer een argument erbij om die hele boel weer te nationaliseren.quote:Op maandag 21 september 2009 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En de provincie schuift de miljoenen wel bijDus ja wat boeit het?
![]()
Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Het argument is verkeerd, maar de NS heeft het zelfde gedaan. Zo reed NS in 2006 de Intercity zwolle - nijmegen met mat'64, nou daar bleven ook hordes reizigers achter.quote:Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor argument zegNS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
Treindienstleiders hebben een zogenaamd 'planscherm' met hierop alle planmatige bewegingen (= aankomst/vertrek/doorkomst/rangeren/korte stop) voor een aantal dienstregelpunten. Hier staan regels voor elke trein met hun activiteit, de vertrektijd, de insteltijd, het beginspoor, het eindspoor, een evt. vertraging en overige bijzonderheden.quote:Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Daarin heb je wel gelijk.
Kan je eens uitleggen hoe dat dan precies werkt?
Stel dat je op een ander spoor dan voorzien binnenkomt. Of dat er vertraging is?
Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herriequote:Op dinsdag 22 september 2009 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen/2086898/ruim-2500-klachten-hsl.html
Mja maargoed, dit materieel is natuurlijk ook maar een tussenoplossing. Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herrieen dat voor maar ¤1.50 extra.
Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen...quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten.
Klagen om te klagen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen/2086898/ruim-2500-klachten-hsl.html
Laat ik het zo zeggen, wat ik denk en wat ik hoop zijn 2 verschillende dingen...quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen...
Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen.
één IC per uur stopt wel op Meppel, Hoogeveen en Beilen en de andere doet Zwolle - Assen zonder te stoppen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten.
'k Heb het ook een keer opgezocht en Zwolle - Assen is inderdaad met grote voorsprong de langste non-stop rit.. Leuke 2de is Utrecht - Arnhem met de ICE (36 min.)quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen. En wat is de grootste afstand zonder te stoppen? En wat de langstdurende trein van begin tot eindpunt?
En dat is nou leuk, doe ik elke 2 wekenquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
hahaquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
Alleen in de ochtend ja. De andere kant op komt ie niet verder dan Schagenquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang?
Volgens mij geen rails daar toch?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Met IJsland zijn ze snel klaar
Ik zal straks even een foto uploadenquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij geen rails daar toch?
Niets op aan te merken.quote:
Deventer is ook wel te doenquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:37 schreef Ireyon het volgende:
Zou iemand me willen vertellen in welke steden het stadscentrum (met terrasjes e.d., winkels boeien me niet) op gunstige loopafstand van het station ligt? 'k Heb al op Google Maps e.e.a. proberen uit te zoeken maar het is erg moeilijk in te schatten allemaal.. En dan ' gunstig' als in bijv. Bergen op Zoom, Eindhoven, Den Haag, Amsterdam, Leiden, Nijmegen, ..
Of een mooi station met fatsoenlijke eetgelegenheden (geen Burger King) is ook goed
![]()
In Klarenbeek is het toch wat minder allemaal hoorquote:
Ik kom er morgen langs, even kijken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:09 schreef Peter het volgende:
Zullen we hem naar Soestduinen sturen dan?![]()
Als ik naar mn vriendin in Moerdijk ging, stapte ik altijd daar uit. Daar dient het dus voorquote:Op dinsdag 22 september 2009 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over rimboesations gesproken, waarvoor dient nu eigenlijk station lage zwaluwe precies?
Want:
- De dorpskern zevenberschenhoek ligt dichterbij hemelasbreed, dus waarom lage zwaluwe
- Is het alleen maar handig voor de mensen die van zevenbergen naar prinsenbeek reizen, zodat ze niet helemaal tot dord zuid moeten?
Dat is ook zo'n station in de middle of nowhere ja, zoals er wel meer zijnquote:Op dinsdag 22 september 2009 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over rimboesations gesproken, waarvoor dient nu eigenlijk station lage zwaluwe precies?
Want:
- De dorpskern zevenberschenhoek ligt dichterbij hemelasbreed, dus waarom lage zwaluwe
- Is het alleen maar handig voor de mensen die van zevenbergen naar prinsenbeek reizen, zodat ze niet helemaal tot dord zuid moeten?
En dan lopend naar Moerdijk?quote:Op woensdag 23 september 2009 06:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als ik naar mn vriendin in Moerdijk ging, stapte ik altijd daar uit. Daar dient het dus voor
Och gut. Zometeen ben ik de laatste PTAretard die niet voor het intro-tarief in die kuttrein gezeten heeftquote:
Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =]quote:Op woensdag 23 september 2009 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och gut. Zometeen ben ik de laatste PTAretard die niet voor het intro-tarief in die kuttrein gezeten heeft
En ik heb er ook nog niet in gezeten hoor (niet van plan ook)quote:Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =]
Oeh, een boycot?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga niet met de Fyra. Alleen met de Thalys ga ik over het traject
Die Hispeed-gepimpte ICRm stammen die er nu rijden zijn anders onovertroffen qua NL materieelquote:Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =]
Als de V250 rijd is het nog lelijker..quote:Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |