abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:20:41 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72893261
Ik beschreef mijn eigen mogelijkheden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72894154
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Was ook weer raak tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Geen idee wat er gebeurd was, maar ik moest toevallig precies van Den Haag HS naar Rtd toe
Dus dat werd HS--> DH Centraal-->Gouda-->Rotterdam Centraal.

Zat eerst gewoon in de intercity van HS naar Rotterdam, hij ging ook gewoon op tijd rijden, maar nog geen 10 meter later staat ie alweer stil (nog steeds in het station dus). Paar minuten later wordt er omgeroepen: bij Delft loopt een loslopende hond op het spoor, dus we moeten even wachten. Minuut later: bij Delft is een seinstoring bij een overgang, we moeten even wachten. Weer een paar minuten later: deze trein rijdt niet verder, als u naar Rotterdam of verder wilt moet u eerst naar Den Haag Centraal en dan via Gouda reizen.
Geen last van gehad vandaag met de HSL.
Meestal heb ik de pech als ik richting Amsterdam ga wel vertraging heb...
pi_72895421
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:27:59 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72895459
quote:
AnsaldoBreda V250
De Ansaldo-Breda V250 heeft inmiddels een aantal testen afgewerkt
op Nederlandse bodem. De testen hadden betrekking op de integrale werking van de treinsystemen. Daarbij heeft de trein van AnsaldoBreda tijdens snelheidstesten op het HSL-tracé een snelheid van 278 km/uur bereikt. ERTMS-testen hebben met de V250 nog niet plaatsgevonden. HSA is nog in overleg met de leverancier om te komen tot een harde planning. Vooralsnog wordt de geleidelijke instroom van de V250 voorzien vanaf medio 2010.
Die dweilkar gaat dus echt toegelaten worden op het spoor, lijkt het...

Bron: nieuwe VGR
  Redactie Sport zaterdag 19 september 2009 @ 08:37:20 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72898611
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
Een deel wordt ik inderdaad ook liever niet meer geassocieerd, maar het probleem is dat dat juist de fanatiekste mensen zijn, en ze moeilijk kunt ontwijken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 10:38:08 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_72899778
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
een loslopende hond gewoon Niet eens een aanrijding met een hond Flink op de tyfoon en dat beest springt echt wel weg hoor. En anders maar niet
hondje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72899867
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Mooie platen zug. Echt top!
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wederom fraaie platen
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fraaie platen zug
Dank heren!!
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt?
Somda is meer voor Nederlandse zut (sorry). Dit was een festiviteit op Duits grondgebied (ook al doet Hoogstede vrij Nederlands klinken) en de organisatie was ook in Duitse handen. Een kennis van mij heeft me uitgenodigd een dagje hierheen te gaan, in combinatie met de twee andere goederentreinen.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het lijken mij meer dingen voor rolandrail eerlijk gezegd.
Waarom komt het afval uit Tirol eigenlijk helemaal deze kant op?
Ook geen Rolandrail dus Over dat laatste zou ik ook wel eens het fijne willen weten, wordt nagevraagd!
pi_72900004
Even reageren op wat eerdere posts
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dit had ik nog niet eens gelezen
[..]

Men gaat er zelfs politiewerk van maken Nee, de politie ziet ze aankomen

Je kan nog beter de Miljoenennota lekken dan de dienstregeling van een afscheidsrit MAN wat een paniek allemaal
Ze hebben het zelfs over de KPLD. Nu vraag ik me af wat een radiostationnetje in Mormonenstaat Utah ermee te maken heeft. Willen ze polygame massahuwelijken sluiten in die trein? Als ze het Korps Landelijke Politie Diensten bedoelen: Ik denk niet dat de SpoPo zich bezig houdt met auteursrechtenzaken. Ze kunnen vast beter terecht bij timmetje kuik van brein.

Dan dat lijntje Brussel Centraal - Antwerpen:
Daar liggen 4 sporen, er zijn onnoemelijk veel stations en zelfs de binnenlandse Intercity's stoppen nog een keer of 4 onderweg. (Berchem, Mechelen, Vilvoorde, Noord). Dat trekt de snelheid er wel uit, anders is het wel hangen achter een stoppertje die bij iedere stoeptegel halt houdt. Wat ik raar vind is dat die belgen zo vasthouden aan de scheiding van de lijnen. Dat spoor moet volgens mij veel efficiënter benut kunnen worden.
pi_72900045
Haha, somda, spoorforum. Stel idioten daar.
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:36:42 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72907830
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
Stront blijft drijven, hè?
pi_72917748
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
pi_72917957
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
Nouja, aangezien ze al ruim 13 jaar niet meer in reizigersdienst rijden..
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:06:18 #139
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72917966
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:

[..]
De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski".
Alleen jammer dat hij zijn vinger over de liniaal had gehouden: http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow–Saint_Petersburg_Railway#The_Tsar.27s_Finger
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_72918826
Hoek van Holland, 19 september 2009. Een treinstel type SGMm op weg naar Rotterdam Centraal

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 19 september 2009 @ 22:49:10 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72919264
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug.
Ik denk dat je een Plan T bedoelt

Zie de verschillen:


(let niet op de kleur van de onderste, er is ook een gele namelijk)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:58:17 #142
136283 knars
Teethgrinder
pi_72919539
Hi-Ha-Hondekop! En bwahaha-spoorforum. Een afscheidsrit voor een Plan T, dat moet juist bij het grote publiek bekend worden. Opdat iedereen langs het spoor kan staan en de Plan T bloemenkransen toe te smijten etcetera. Weg met die meuk!
pi_72920273
Bloemenkransen? Molotovcocktails ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 19 september 2009 @ 23:43:46 #144
136283 knars
Teethgrinder
pi_72920671
Ja, bloemenkransen om het ten grave te dragen enzo.
pi_72920687
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
pi_72921951
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
No Shit!
  zondag 20 september 2009 @ 01:01:23 #147
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72922110
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Klopt.

Alleen gaat dit niet op voor nationale feestdagen, weekeinden, de kerst- en zomervakanties (dan rijdt de stopper Dordt-Leiden namelijk niet).
pi_72924668
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug.
Ik denk dat je een Plan T bedoelt
Ehhh, ja die bovenste (nou sorry hoor)

die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
pi_72924886
quote:
Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ehhh, ja die bovenste (nou sorry hoor)

die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2009 08:30:29 ]
  Redactie Sport zondag 20 september 2009 @ 08:36:55 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72924924
quote:
Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ehhh, ja die bovenste (nou sorry hoor)

die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
Dat spul rijdt idd nog gewoon.
Die je gisteren zag was een Plan T (vier bakken) met dit interieur:

Een Plan V heeft twee bakken en dit interieur (kleuren kunnen verschillen):
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')