abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2009 @ 22:15:07 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72822217
Is het echt maar zo weinig? Dat is wel heel slecht dan

Waar ligt dat dan aan? Lagere maximumsnelheden? Te hoge frequenties?

Het is wel leuk dat die Belgen allemaal van die krachtpatsers aanschaffen - reeks 13, 200 km/h, reeks 18, 230 km/h, enz - maar als ze dan alsnog bijna 50 minuten nodig hebben om 48 km te overbruggen...
pi_72822310
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar dat draait geen 500 bogen door het land.
Ja dus? Da's een aanlegfout. Je kan makkelijk een HSLlletje gaan aanleggen met minder bochten. Rij dan bijvoorbeeld 200 of zo desnoods, als het allemaal zo duur moet zijn. De lijn zelf is redelijk recht, het is niet zo dat je op eoa manier om Mechelen of Vilvoorde heen kan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 september 2009 @ 22:19:08 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72822400

Lijn 25. Beetje een rare kronkel eigenlijk... die zou best wat rechter kunnen volgens mij.
pi_72822541
Ja. En dan? Wordt het 46 kilometer ipv 48, tegen een onmeunige hoop kosten vanwege extra kunstwerken die nodig zijn.
  woensdag 16 september 2009 @ 22:26:21 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72822744
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:19 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Lijn 25. Beetje een rare kronkel eigenlijk... die zou best wat rechter kunnen volgens mij.
Heb je wel eens ingezoomd op die lijn?

Momenteel wordt de snelheid toch begrensd door een aantal slechte kunstwerken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 september 2009 @ 22:30:55 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72823006
Dit komt zo van Wikipedia en die gaat niet groter... en ben momenteel te lui om 't op Google Maps na te gaan zoeken
pi_72823090
Beetje raar om dat een "rare kronkel" te noemen ook. Lijn loopt vrijwel recht en verbindt alle steden. Dat is wat in 1835 logisch was. ik kan ook wel alles een rare kronkel noemen wat niet in een loodrechte lijn van mijn huis naar mijn werk loopt.
  woensdag 16 september 2009 @ 22:34:10 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72823193
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje raar om dat een "rare kronkel" te noemen ook. Lijn loopt vrijwel recht en verbindt alle steden. Dat is wat in 1835 logisch was. ik kan ook wel alles een rare kronkel noemen wat niet in een loodrechte lijn van mijn huis naar mijn werk loopt.
Asd - Ut is ook een banaan. En kijk naar Harderwijk, compleet debiel inclusief maximaal verkante boog waar je met maar 110 doorheen mag. En zo zijn er nog legio voorbeelden. Kijk alleen al naar de HSL in Nederland.

De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72823276
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:
De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski".
Zo is dat idd echt gegaan
  woensdag 16 september 2009 @ 22:51:13 #35
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72824096
TVPolski

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_72824480
Staatsspoorlijn A.. ze zouden Roosendaal - leeuwarden weer eens moeten doen. Kan de N-O-west verbinding naar groningen rijden..
dag
pi_72825327
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles op dreef

Ontopic. Afgelopen weekend reed Graf MEC pendelritten tussen Coevorden-Heege, Emlichheim en Hoogstede. Graf Mec is een Modelspoor en Spoorwegclub uit Neuenhaus (20 km ten zuidoosten van Coevorden, gelegen aan de Bentheimer Eisenbahn. In verband met het Herfstfeest in het stadje Emlichheim rijdt op beide middagen de Bentheimer Eisenbahn met een kort treintje bestaande uit 2 personenrijtuigen en 2 goederenwagens, type schuifwandwagen, om fietsen en kinderwagens te kunnen vervoeren. Een paar plaatjes:

De Bentheimer Eisenbahn verzorgt de tractie in de vorm van de V100 D25 voorop richting Hoogstede, hier ter hoogte van Vorwald.

Omdat de maximum snelheid op de Bentheimer Eisenbahn 40km/h bedraagt, is de trein met de auto gemakkelijk in te halen. Hier komt de D25 met twee schuifwandwagens en 2 rijtuigen van Graf MEC door de bocht het bos uit rijden, ter hoogte van het gehucht Grossringe, gelegen tussen Emlichheim en Hoogstede.

Op de terugweg maakt de trein een korte stop op het station van Emlichheim, waar reizigers naast het Herbstfest in het dorp kunnen bezoeken, tevens de modelspoorbaan van Graf MEC kunnen bezichtigen. Klokslag 15:00 vertrekt de D23 met deze Güterzug mit Personen ofwel Personenzug mit Güter en passeert hier vier silo's van Vechteland Agrarhandel naast het emplacement van Emlichheim.

In de tweede helft van de middag wordt begonnen aan de 2e rit, wederom van Coevorden-Heege via Emlichheim naar Hoogstede. Voor de verandering nu eens een foto van meer opzij, zodat de combinatie Goederentrein met personen (kortweg GmP) beter te zien is. Links de D23, voorop de D25 van de Bentheimer Eisenbahn.

De trein eindigt bij het dorpje Hoogstede, wat Nederlands klinkt, maar toch zeker in Duitsland ligt, zo'n 20 km oostelijk van Hardenberg. Even later vertrekt de trein voor de laatste rit terug naar Coevorden-Heege en passeert ons hier in een zongaatje ter hoogte van Kleinringe.

Verder reden die dag deze goederentreinen nog tussen Coevorden en Bad Bentheim:

Vanaf Coevorden Heege rijdt de Bentheimer Eisenbahn geregeld Houttreinen naar Bad Bentheim. Vandaag was de belading van de lange groene sleep Laars'n en tussenin nog 2 witte Snps'n met boomstammen gereed en mochten de D24 (type G1206) en D21 (type V100) als GZ 215 vanaf Coevorden Heege vertrekken. In Bad Bentheim wordt de trein overgenomen door de OHE en naar Niedergörne bij Stendal gebracht. In een laatste zonnestraal passeren de D24 en D21 in dubbeltractie! met GZ 215 ons voor nabij Achteresche.

Elke zaterdagmiddag komt het Oostenrijkse vuilvervoer aan bij de Bentheimer Eisenbahn. De D21 mocht de 37 wagens tellende afvaltrein uit Hall in Tirol in Bad Bentheim ophalen en naar Coevorden Heege brengen als trein GZ 228. De D21 heeft hier zojuist Emlichheim achter zich gelaten en passeert hier ter hoogte van Laarwald, enkele kilometers voor Coevorden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 23:41:51 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72826139
Wederom fraaie platen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72826267
Mooie platen zug. Echt top!
Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 23:45:29 ]
  woensdag 16 september 2009 @ 23:48:11 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72826409
Fraaie platen zug

Tevens van mijn kant maar even een TVFillmpje

En nog even de Mededeling dat ik deze of volgende week nog ergens op kosten van Mickey Mouse even in een dagje 1000 KM heen en weer mag Raggen ...

* Darkwing_Duck pakt zijn Thalys vaste klantenkaart alvast
  Moderator donderdag 17 september 2009 @ 06:56:40 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_72829162
Pics or it didn't happen! Je snapt dat we je outfit willen zien natuurlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 17 september 2009 @ 07:20:18 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72829228
quote:
Op donderdag 17 september 2009 06:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Pics or it didn't happen! Je snapt dat we je outfit willen zien natuurlijk
^^ wat zij zegt

Waar ga je zoal heen dan, Duckmans?
pi_72829243
Tvp
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 september 2009 @ 07:56:33 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72829391
Ik ga over een uurtje me eens richting Schiphol begeven
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 september 2009 @ 08:28:10 #45
200192 Darkwing_Duck
pi_72829733
quote:
Op donderdag 17 september 2009 07:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

^^ wat zij zegt

Waar ga je zoal heen dan, Duckmans?
Uiteindelijk naar station Val d'Europe, daar zitten wat kantoren van Disney.
  Redactie Sport donderdag 17 september 2009 @ 08:54:27 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72830118
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Mooie platen zug. Echt top!
Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt?
Het lijken mij meer dingen voor rolandrail eerlijk gezegd.

Waarom komt het afval uit Tirol eigenlijk helemaal deze kant op?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72830823
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:51 schreef bork het volgende:
TVPolski

[ afbeelding ]

En nog een slechte ook. Haal dan minstens dat DB-logo op de neus weg.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:32:37 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72830874
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En nog een slechte ook. Haal dan minstens dat DB-logo op de neus weg.
it wasn't me, moest een tvp hebben en was op zoek naar high speed treinen in Polen en kwam deze tegen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 september 2009 @ 11:44:59 #49
200192 Darkwing_Duck
pi_72834578
Een nieuwsberichtje wat aansluit op de discussie hier laatst

http://www.nu.nl/opmerkel(...)orden-voorkomen.html
  Redactie Sport donderdag 17 september 2009 @ 11:46:19 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72834619
Op spoorforum zijn ze een beetje boos omdat de 'dienstregeling' van hun plan T rit uitgelekt is via somda. Nouja, dienstregeling....

Somda:
quote:
Zaterdag vindt er een afscheidsrit plaats met een plan T.
Deze rit zal waarschijnlijk gereden worden door de 531.

De geplande route is:
Ut
Apn (fotostop)
Ledn
Hlm (wellicht ook fotostop)
Utg
via de Zaanlijn naar
Awhv

Daarna wordt de Zaanstraat aangedaan, waar een line-up wordt gehouden. Na Amsterdam Centraal richting Utrecht Centraal, mogelijk niet via de rechtstreekse route.
En de nogal overtrokken reactie op spoorforum:
quote:
Uitlekken dienstregeling/route gegevens door Somda !!

Na maanden van voorbereiding en geheimhouding, immers we waren bezig met een verrassingsrit voor onze betalende deelnemers, zijn heden de route- en fotostopgegevens door Somda bekend gemaakt !!!!
En juist de site eigenaar/beheerder van Somda geeft aan, dat op verzoek van een dienstregelingeigenaar nooit publicatie plaats vindt (mail hierover in bezit SF).
Toch blijkt Somda er een bepaald genoegen in vinden om andermans activiteiten grondig te bederven. Anders kunnen wij het niet uitleggen !

Wij, als SFA-team zijn hierover bijzonder ontstemd, en dat is nog zacht uitgedrukt !

Voor de tweede keer op rij, immers ook bij onze SGM rit gebeurde dit, vonden de plaatsers van de info het nodig ons Spoorforumfeestje te bederven.
Tijdens de voorbereidingen van de rit zijn een groot aantal site eigenaar, waaronder Somda, al vroegtijdig op de hoogte gesteld van onze plannen voor een afscheidsrit, met daarbij het dringende verzoek de dienstregeling, welke juridisch eigendom is van het Spoorforum, NSR, en NSC niet te verspreiden en/of openbaar te maken. Juridisch gezien is dit ook ingedekt, door een speciale tekst op de voorzijde van de aanschrijving.

Wat zijn nu de gevolgen van het openbaar maken van deze gegevens ? ?

Binnen het SFA team is de stemming totaal bedorven. Op het moment zijn we aan het bekijken of dit gevolgen heeft voor de uitvoering van de rit.
Het SFA team is gestopt met het regelen van bepaalde zaken, immers wij zijn nu helaas druk met iets anders (....), en dat zal in de uitvoering van de rit zeker merkbaar zijn. Echter, dat kan je naar onze mening de SF-organisatie niet verwijten..............
Immers als vrijwilligers doen wij alles in eigen tijd, en deze is ook bij ons beperkt.

Vanzelfsprekend heeft het lekken van deze bedrijfsgegevens gegevens nog verdere gevolgen, nog vanmiddag staat een gesprek met de KPLD op de agenda...........

Als SFA team vinden wij het bijzonder erg voor de deelnemers dat bijna alle verrassing van de rit er nu af is, voor vele toch het leuke van zo'n rit.
Tevens zal de aanweizigheid van niet-deelnemers op fotolokatie's gevolgen kunnen hebben voor onze betalende deelnemers, immers de SFA organsatie kan niet-deelnemers geen aanwijzingen geven zich te houden aan het draaiboek of het juist uitvoering van fotostops.
Tevens kan het "meelopen" van niet-deelnemers tot gevolg hebben dat bepaalde activiteiten op NSR/Nedtrain terreinen tijdens de rit moet worden stopgezet, omdat de organisatie hiervoor niet de verantwoordelijkheid op dat moment kan/wil dragen.

Willen jullie reageren, graag ! Immers het SFA team kan nu wel wat steun gebruiken !

Met groeten, SFA-team "Plan T afscheidsrit"
Sommige mensen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')