abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 september 2009 @ 11:22:03 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72926899
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Ik zie hem ook regelmatig rijden
Alleen, waarom stopt die trein niet op Leiden als dat het eindpunt is
Stoptrein Dordrecht - Leiden heeft eindpunt Leiden lijkt mij..
Ik dacht altijd dat het de sneltrein was naar a'dam
pi_72927128
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:22 schreef greavy het volgende:
Alleen, waarom stopt die trein niet op Leiden als dat het eindpunt is
Stoptrein Dordrecht - Leiden heeft eindpunt Leiden lijkt mij..
Ik dacht altijd dat het de sneltrein was naar a'dam
Hij stopt wel op Leiden natuurlijk. In Leiden krijgt hij een ander treinnummer. Hij komt onder 5600 aan uit Dordt en rijdt dan onder 5700 door naar Hilversum en Utrecht. En vanwege de regeling "minste overstaps" mag je dus ook gewoon die trein pakken als je van Utrecht naar Dordrecht wil (waarom je dat zou willen is me een raadsel, maar het zou mogen )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72927812
De Oktoberfeste zijn begonnen Ook in de PimpelExpres

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72928013
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij stopt wel op Leiden natuurlijk. In Leiden krijgt hij een ander treinnummer. Hij komt onder 5600 aan uit Dordt en rijdt dan onder 5700 door naar Hilversum en Utrecht. En vanwege de regeling "minste overstaps" mag je dus ook gewoon die trein pakken als je van Utrecht naar Dordrecht wil (waarom je dat zou willen is me een raadsel, maar het zou mogen )
Ach, toen ik niks te doen had heb ik die trein van Schiedam Centrum naar Utrecht gepakt. 2,5 uur, met de intercity hooguit 3 kwartier
pi_72928137
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
De Oktoberfeste zijn begonnen Ook in de PimpelExpres

[ afbeelding ]
Pfff, en dan geeneens echte bratwurst serveren. Jammer hoor, gemiste kans.
pi_72928262
Berlijn - Eurocity naar Polen met Traxx 186


Met flinke zoom kan een fraai overzicht gegeven worden van zowel het S-Bahn gedeelte als de Fernbahn, waarop zowel regionaal als lange-afstandsverkeer gebruik van maakt. E 186 241 is met de tweede EuroCity uit Warschau in Berlijn gearriveerd en rijdt hier als leeg materieel naar Berlin-Grunewald, waar de trein schoongemaakt wordt en gereed wordt gemaakt voor de volgende rit terug naar Warschau. Zondag 9 augustus 2009


Eurocity 45 naar Warszawa Wschodnia op de bekende Jannowitzbrücke, getrokken door Traxx 186 130, welke de trein tot aan Rzepin rijdt, alwaar de PKP de trein overneemt. Op de achtergrond de tvtoren bij de Alexanderplatz en het rode Rathuis links op de foto wordt de Jannowitzbrücke gepasseerd. Zaterdag 15 augustus 2009


Op de middagstek op de brug bij de Warschauer Strasse is het ook goed toeven. Hier zien we de Eurocity 44 uit Warszawa Wschodnia, getrokken door de 186 130. Zaterdag 15 augustus 2009


Van het mooie weer is gretig gebruik gemaakt nog enkele ochtendplaten te maken op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Het wachten was natuurlijk op de Eurocity 45 naar Warszawa Wschodnia, hier onder een strak blauwe hemel getrokken door de 186 135. Zondag 16 augustus 2009

Volgende update: Nachttreinen van/naar Berlijn inclusief Polen-Moskau express.
pi_72928303
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:09 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Pfff, en dan geeneens echte bratwurst serveren. Jammer hoor, gemiste kans.
Dat Fleischkäse hoeft voor mij ook niet maar het schijnt er wel origineel bij te horen Naja, t zal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72928559
Wat is die kleurstelling van die traxx toch afstotelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72928613
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)
Nee, in de stoptrein (Dordrecht -) Leiden - Utrecht rijdt nog bijna altijd een Plan T mee. Meestal in combinatie met een Plan V.

Edit: ik had even een over het hoofd gezien dat er nog een pagina was.
  Redactie Sport zondag 20 september 2009 @ 12:54:58 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72929583
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij komt onder 5600 aan uit Dordt en rijdt dan onder 5700 door naar Hilversum en Utrecht.
Helaas, u gaat niet door voor de meter bier... De 5600 is de stopper Utrecht-Zwolle, jij bedoelt de 5000.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72929626
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Helaas, u gaat niet door voor de meter bier... De 5600 is de stopper Utrecht-Zwolle, jij bedoelt de 5000.
Auch proficiat Wist het niet helemaal zeker, en had ook geen zin om het op te zoeken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72943543
Van dit weekend:


ICE International te Utrecht Centraal.


Stoptrein te Valkenburg.


ICE International te Utrecht Centraal.

En een filmpje erbij.

pi_72943691
ICE is vet

Soms vang ik bij een overstap op Ede Wageningen een ICE naar Duitsland en een CNL terug Dan is mijn dag al goed voordat ik op kantoor ben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72943770
Echt he, mang, wat een mooie trein. Die geluiden erbij. Zie ze niet zo heel veel. Ze komen hier helaas niet. Maar als ik tussen Asd - Ut - Ah ben, dan probeer ik ze altijd te vinden. Mag er ook graag mee reizen. Zowel in binnen- als buitenland.
pi_72943829
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:45 schreef Socios het volgende:
Echt he, mang, wat een mooie trein. Zie ze niet zo heel veel. Ze komen hier helaas niet. Maar als ik tussen Asd - Ut - Ah ben, dan probeer ik ze altijd te vinden.
Gelijk heb je hoor Ik heb in de zomer meerdere malen gehad dat er ieder kwartier een trein Ut - Ed ging, en ik maar 2 keer per uur een aansluitende bus had... Dat was dus 20 minuten spotten met een min of meer gegarandeerde ICE en goeie kansen op die CNL





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72944944
Mag je met een OV-Studentenkaart + 2-1 Overgangsdagkaart + ¤2,- ICE Toeslag ook in de ICE 1ste klas reizen? Aangezien je bij Fyra voor 1ste klas ook een aparte toeslag hebt? (Ze zien ons als twee studenten al zitten daarzo )
pi_72945015
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:16 schreef Ireyon het volgende:
Mag je met een OV-Studentenkaart + 2-1 Overgangsdagkaart + ¤2,- ICE Toeslag ook in de ICE 1ste klas reizen?
Ja, mag

BTDT
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 september 2009 @ 20:22:35 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72945212
Vandaag heerlijk eerste klas gereisd van Schiphol naar Groningen. Had er ditmaal drie kaartjes voor nodig

OV-studentenkaart, 2e klas kaartje naar Groningen en een 2-1 overgangskaart :p
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72945321
Hoelaat ging je uit Amersfoort? Heb vandaag tussen Amf en Zl op hetzelfde traject gereisd
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 september 2009 @ 20:27:59 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72945423
Vertrek uit Amersfoort was volgens mij 15:08 uur
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 20 september 2009 @ 20:38:13 #172
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72945913
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag heerlijk eerste klas gereisd van Schiphol naar Groningen. Had er ditmaal drie kaartjes voor nodig

OV-studentenkaart, 2e klas kaartje naar Groningen en een 2-1 overgangskaart :p
Voorspelbare KLB-reactie:

Verkapt kijk-mij-eens-zo-patserig-doen-reactie.
pi_72946135
Ik meld me even. Ik woon sinds kort aan een heel druk spoor(na de achtertuin nog een klein stukje gras en dan direct spoor) en ik moet zeggen dat ik al die treinen toch wel boeiend vind. Ook reis ik nu elke dag met de trein, dan wordt het ook leuker! Ik lees nu dus lekker mee
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zondag 20 september 2009 @ 20:46:43 #174
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_72946305
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
De Oktoberfeste zijn begonnen Ook in de PimpelExpres

[ afbeelding ]
Tot wanneer is die actie?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_72946686
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Vertrek uit Amersfoort was volgens mij 15:08 uur
Ah, ´kgerts, ik had de 14:08u. Solide uitgekozen. Was de eerste trein die weer doorreed naar Leeuwarden na de geplande werkzaamheden op het laatste deel van het traject.

[ Bericht 3% gewijzigd door Socios op 20-09-2009 21:03:58 ]
  zondag 20 september 2009 @ 21:57:02 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72949915
Nog meer Belgengefaal:
quote:
Trein rijdt vier minuten met open deuren

ANTWERPEN - Een trein van Antwerpen Centraal naar Essen is gisteren weggereden uit het station terwijl alle deuren nog openstonden.
Hoe het precies is gebeurd, is nog onduidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat de stoptrein van Antwerpen Centraal naar Essen-Roosendaal – die om gisterochtend 8.36uur moest vertrekken – te vroeg en met open deuren wegreed. De conducteur op de trein, zag zijn trein zonder hem wegrijden. Drieëneenhalve tot vier minuten lang reed de trein met alle deuren open, tot in het volgende station, dat van Antwerpen Oost.

‘Daar stopte de trein en bleven we drie kwartier staan', vertelt een verontwaardigde reiziger. ‘Volgens de conducteur moest de machinist worden vervangen omdat hij in shock was. Pas om 9.20uur konden we voortrijden.'

Alles is gelukkig goed afgelopen. Niemand was aan het in- of uitstappen toen de trein wegreed en niemand raakte gewond. Maar het had anders kunnen aflopen, want kinderen en schoolklassen nemen die trein geregeld voor een schooluitstap naar de Kalmthoutse Heide.

Bron en meer
Hoe kan dat überhaupt? Zitten daar geen beveiligingen in ofzo?
pi_72950163
Belgen...
  Redactie Sport zondag 20 september 2009 @ 22:09:51 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72950623
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Nog meer Belgengefaal:
[..]

Hoe kan dat überhaupt? Zitten daar geen beveiligingen in ofzo?
Zelfde verhaal als eerder, kastje op perron wordt gesleuteld door een lolbroek, vervolgens krijgt de machinist vertreksein en wegwezen. En aangezien ze daar geen groene lamp kennen (deuren dicht)...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 20 september 2009 @ 23:42:56 #179
136283 knars
Teethgrinder
pi_72954841
Van de week stond knars jr. door de straat te stuiteren omdat hij "de Brusseltrein, de Brusseltrein!!" gezien had. Hij zei eerst dat het de Fyra was, daarna zei hij teleurgesteld: maar het was niet een echte Fyratrein. Klopt, was Benelux Prio omdat iets tussen HS en R'dam stuk was. Bizar dat hij na 1x dat spuuglelijke vogelbekdier gezien te hebben al weet wat een echte Fyratrein is.
  zondag 20 september 2009 @ 23:44:59 #180
136283 knars
Teethgrinder
pi_72954894
Begreep dat vanwege de werkzaamheden tussen Rtd - Gd er omgeleide IC's van Utc naar Rtd reden via een boog bij de Binckhorst, jammer dat ik dat pas te laat doorhad. Had die bocht wel eens mee willen pakken
  maandag 21 september 2009 @ 07:20:43 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72957434
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

En aangezien ze daar geen groene lamp kennen (deuren dicht)...
Wat ik her en der lees, is dat ze dat (i.i.g. in het moderne materieel) wel kennen... maar dat er alleen aandacht aan wordt besteed op stations zonder AVG (dat kastje). Er is wel een maar: locs hebben dat niet.

En wat hebben de Belgen veel meer dan de NS? Juist...
pi_72957918
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:42 schreef knars het volgende:
Bizar dat hij na 1x dat spuuglelijke vogelbekdier gezien te hebben al weet wat een echte Fyratrein is.
  maandag 21 september 2009 @ 08:49:48 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72958073
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_72958296
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lievvv katje.

Digitale CTA's zijn nogsteeds niet leuk Behalve gister dan. Op Amersfoort.
Heb mn foto's van gisteravond niet bij me, anders had ik nog een leuke reeks neer kunnen zetten.

Oh ja. Actuelevertrektijden enzo ische online. =] Nog dankje voor de testers vanaf hier!
pi_72958364
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Nog meer Belgengefaal:
[..]

Hoe kan dat überhaupt? Zitten daar geen beveiligingen in ofzo?
Dat was vorige week dinsdag al trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72959108
quote:
Op maandag 21 september 2009 07:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik her en der lees, is dat ze dat (i.i.g. in het moderne materieel) wel kennen... maar dat er alleen aandacht aan wordt besteed op stations zonder AVG (dat kastje). Er is wel een maar: locs hebben dat niet.


Het meeste materieel heeft inderdaad een 'lamp deuren', de locs hebben dit niet, maar bij de 21's met M4 is er wel controle op.
De trein in kwestie zou een varkensneus (MS75) geweest zijn (met lamp deuren), dus de TreinBestuurder is eigenlijk ook in fout...
  maandag 21 september 2009 @ 10:26:36 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72959809
quote:
Overduidelijk gelal: "wilt"??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 21 september 2009 @ 10:51:37 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72960521
Wat ik me nou net tegenkwam

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 21 september 2009 @ 10:52:45 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72960555
Transsib. Toch?

Eerst 39 uur naar Moskou, en dan nog een week gehobbel naar Peking.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 21 september 2009 @ 10:55:56 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72960656

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 21 september 2009 @ 10:59:55 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72960771




[ Bericht 14% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-09-2009 11:07:03 ]
pi_72960931
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:55 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Het meeste materieel heeft inderdaad een 'lamp deuren', de locs hebben dit niet, maar bij de 21's met M4 is er wel controle op.
De trein in kwestie zou een varkensneus (MS75) geweest zijn (met lamp deuren), dus de TreinBestuurder is eigenlijk ook in fout...
Sowieso te vroeg vertrokken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 september 2009 @ 11:08:41 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72961044
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:05 schreef Crientj het volgende:

[..]

Lievvv katje.

Digitale CTA's zijn nogsteeds niet leuk Behalve gister dan. Op Amersfoort.
Gistermiddag konden ze geen bestemmingen tonen. Er was geen info beschikbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72970221
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:55 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
pi_72970321
't Gaat trouwens weer lekker in Brabant.. in Tilburg werken de CTA's niet fatsoenlijk en in Breda staan alle klokken stil
  maandag 21 september 2009 @ 18:13:32 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72974071
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso te vroeg vertrokken
Dat ook, maar als je als machinist (bestuurder/TB in Belgentaal) alleen maar op dat rozetje let merk je dat niet eens. Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden).
pi_72974863
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ook, maar als je als machinist (bestuurder/TB in Belgentaal) alleen maar op dat rozetje let merk je dat niet eens. Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden).
Daarin heb je wel gelijk.
Kan je eens uitleggen hoe dat dan precies werkt?
Stel dat je op een ander spoor dan voorzien binnenkomt. Of dat er vertraging is?
  maandag 21 september 2009 @ 18:59:33 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72975504
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Daarin heb je wel gelijk.
Kan je eens uitleggen hoe dat dan precies werkt?
Stel dat je op een ander spoor dan voorzien binnenkomt. Of dat er vertraging is?
Daar heeft de treindienstleiding (natuurlijk) invloed op. Als er een spoorwijziging is, worden de systemen geherprogrammeerd zodat wissels en seinen goedstaan voor vertrek vanaf een ander spoor. De witte lamp gaat dan mee. Hetzelfde gebeurt bij vertraging of andere reden voor oponthoud zoals werkzaamheden.
pi_72976008
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
Daar heeft de treindienstleiding (natuurlijk) invloed op. Als er een spoorwijziging is, worden de systemen geherprogrammeerd zodat wissels en seinen goedstaan voor vertrek vanaf een ander spoor. De witte lamp gaat dan mee. Hetzelfde gebeurt bij vertraging of andere reden voor oponthoud zoals werkzaamheden.
Er wordt een andere rijweg ingesteld bedoel je. Het is echt niet zo dat "systemen geherprogrammeerd worden"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 september 2009 @ 19:17:43 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72976200
Ach ja, kwestie van woordkeuze. Ik bedoelde een ander programma of rijweg instellen, niet dat ze Visual Studio/Eclipse/Notepad opentrekken en de hele boel omgooien.

Overigens, ouder artikeltje maar nog steeds interessant:
quote:
Schadevergoeding Fyra-treinen kan oplopen tot ¤ 24 miljoen

maandag 13 jul 2009

Spoorwegmaatschappij NMBS kan mogelijk tientallen miljoenen schadevergoeding vorderen van AnsaldoBreda, de Italiaanse constructeur van de Fyra-hogesnelheidstreinen. Die werden immers met vele jaren vertraging geleverd. De Fyra moet vanaf volgend jaar een snelle treinverbinding tussen Brussel en Amsterdam garanderen. Bij het afsluiten van het contract bepaald zijn dat vertragingen of afwijkingen tot een schadevergoeding zouden kunnen leiden die zou kunnen oplopen tot 40 % van het aankoopbedrag. Eén Fyra-trein kost ¤ 20 miljoen. Aangezien de NMBS drie exemplaren heeft besteld, zou de schadevergoeding kunnen oplopen tot ¤ 24 miljoen. Oorspronkelijk hadden de eerste testritten met de Fyra-treinen al meer dan twee jaar geleden moeten zijn uitgevoerd, maar pas in september volgend jaar zal een prototype beginnen met proefritten op het traject tussen Rotterdam en Amsterdam. AnsaldoBrede verwijst naar de steeds veranderende Europese normen op het vlak van veiligheid, wat de vertragingen zou hebben veroorzaakt.

Bron: Express.be
Als de NMBS dat kan... waarom kan NS Hispeed dat dan niet? Of kunnen ze het wel maar laten ze dat aan niemand weten?
pi_72976809
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:17 schreef James1988 het volgende:
Ach ja, kwestie van woordkeuze. Ik bedoelde een ander programma of rijweg instellen, niet dat ze Visual Studio/Eclipse/Notepad opentrekken en de hele boel omgooien.
FingerPaint 2.0
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 september 2009 @ 19:38:25 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72977055
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:17 schreef James1988 het volgende:
Ach ja, kwestie van woordkeuze. Ik bedoelde een ander programma of rijweg instellen, niet dat ze Visual Studio/Eclipse/Notepad opentrekken en de hele boel omgooien.
Maar daar noem je wel handige programma's.
  maandag 21 september 2009 @ 19:40:22 #204
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72977136
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:22 schreef Crientj het volgende:

[..]


[..]

Klaag ze maar aan zou ik zeggen.
pi_72977171
ik was gisteren rond 5 uur 's middags in Hengelo en daar zag ik een Traxxx met containerwagons rijden en beide pantografen waren tijdens het rijden (gangetje van een slordige 40 km/h schat ik) omlaag(!!!!!!!!) even later ging er wel één omhoog
pi_72977244
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:41 schreef ghizzer het volgende:
ik was gisteren rond 5 uur 's middags in Hengelo en daar zag ik een Traxxx met containerwagons rijden en beide pantografen waren tijdens het rijden (gangetje van een slordige 40 km/h schat ik) omlaag(!!!!!!!!) even later ging er wel één omhoog
Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedrukt ?
Dat hij ze alle 2 omhoog wou, maar ze gingen naar beneden ?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 19:43:48 ]
pi_72978413
quote:
Veolia laat reizigers staan
MOLENHOEK - Treinmachinisten van Veolia laten de afgelopen weken af en toe passagiers staan op station Mook-Molenhoek, omdat de trein richting Nijmegen veel te vol zit.

Veolia kan driedelige treinstellen inzetten, in plaats van tweedelige. Op Cuijk-Nijmegen standaard de grote treinstellen laten rijden, is volgens de woordvoerster echter geen optie. "Dat betekent weer extra gewicht voor de locomotief, en dat kost dan weer meer diesel en dus geld", zegt ze. "We proberen het materieel natuurlijk zo efficiënt mogelijk in te zetten."
Wat is dat nou weer voor argument zeg NS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
pi_72978544
Waardeloos kankerbedrijf dat hele schijtveolia

Meer gewicht voor de locomotief ja ja Opduvelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72978701
En de provincie schuift de miljoenen wel bij Dus ja wat boeit het?

Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 september 2009 @ 20:20:01 #210
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72978717
Ik reageer hier maar even op met het alles omvattende WTF...
pi_72979065
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En de provincie schuift de miljoenen wel bij Dus ja wat boeit het?

Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Gelderlander ofcourse

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article5547379.ece
pi_72979245
thx
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 september 2009 @ 20:32:05 #213
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72979313
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor argument zeg
Sowieso, locomotief? Als die stellen geschakeld rijden gebruiken ze toch ieder gewoon de eigen aandrijving, of niet?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 21 september 2009 @ 20:33:14 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72979369
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:13 schreef James1988 het volgende:
Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden).
Het witte vertreksein gaat branden op het moment dat het bijbehorende sein beter dan rood toont (geel of groen dus). Dat kan dus best vijf minuten voor vertrek zijn als de treindienstleider (of ARI) dan al een rijweg ingesteld heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 21 september 2009 @ 20:34:53 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72979444
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor argument zeg NS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
Locomotieven op de Maaslijn.

Logisch dat dat nog meer geld kost als je moet kopmaken in Nijmegen, Cuijk en Roermond.

Zijn ze bij Veolia ook aan het Oktoberfest begonnen?
pi_72979861
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedrukt ?
Dat hij ze alle 2 omhoog wou, maar ze gingen naar beneden ?
ik wist niet eens dat electrolocs met beide pantografen naar beneden en een hele rits aan zware wagons konden rijden
  Redactie Sport maandag 21 september 2009 @ 20:47:19 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72980050
Een trein rolt een heel eind door als er er geen tractie ('gas') wordt gegeven.

Het is wel zo dat ATB e.d. na enige tijd uitvallen omdat ze anders de batterij leegtrekken met de panto's omlaag. En dan krijg je dus een snelremming, en dan sta je nog wel een keertje stil
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 september 2009 @ 21:03:03 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72980703
Volgens een bericht op Somda rijdt de SLeT weer in reizigersdienst buiten de spitsuren op de pendel Den Haag CS - Gouda Goverwelle
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 september 2009 @ 21:07:49 #219
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72980922
Ik had het al gelezen op de rssfeed van Dennis
pi_72981648
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Locomotieven op de Maaslijn.
Tot 1991 reed er nog BR216 via Heyendaal en Groesbeek naar Kranenburg en Kleve, maar verder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 21 september 2009 @ 22:04:27 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72983491
Mja, soms rijden er met omleidingen wel eens wat goederentreinen, en als de VSM naar de ZLSM gaat willen ze er ook nog wel eens langs gaan, maar verder
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 21 september 2009 @ 23:20:10 #222
136283 knars
Teethgrinder
pi_72986800
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_72987724
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Locomotieven op de Maaslijn.
Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval?
............................
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:22:25 #224
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72988668
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:44 schreef sander89 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval?
Alleen voor het goederenvervoer, E-locs.
pi_72992672
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En de provincie schuift de miljoenen wel bij Dus ja wat boeit het?

Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Moet zulks niet aan een grote klok gehangen worden? ipv een klein klokje. Weer een argument erbij om die hele boel weer te nationaliseren.
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:03:01 #226
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_72994247
tvp, vanmiddag even bijlezen
pi_72994520
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor argument zeg NS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
Het argument is verkeerd, maar de NS heeft het zelfde gedaan. Zo reed NS in 2006 de Intercity zwolle - nijmegen met mat'64, nou daar bleven ook hordes reizigers achter.
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:33:24 #228
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:34:45 #229
136283 knars
Teethgrinder
pi_73001132
quote:
Vanochtend weer
veel plezier
in
de voormalige 1e klas
van de
4x4
pi_73002163
twitter.com/knars?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73003650
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Daarin heb je wel gelijk.
Kan je eens uitleggen hoe dat dan precies werkt?
Stel dat je op een ander spoor dan voorzien binnenkomt. Of dat er vertraging is?
Treindienstleiders hebben een zogenaamd 'planscherm' met hierop alle planmatige bewegingen (= aankomst/vertrek/doorkomst/rangeren/korte stop) voor een aantal dienstregelpunten. Hier staan regels voor elke trein met hun activiteit, de vertrektijd, de insteltijd, het beginspoor, het eindspoor, een evt. vertraging en overige bijzonderheden.
Normaal wordt een rijweg ingesteld 1 tot 3 minuten voor daadwerkelijk vertrek en zoals deze is aangeleverd in een plan voor de betreffende dag. Drukke plaatsen 1 min voor vertrek, rustigere, zoals het noorden, 3 minuten voor vertrek. Als je op bijv. Utrecht spoor 7 kijkt, dan zie je dat een trein die op *.25.00 vertrekt, een witte lamp krijgt op *.24.10. De insteltijd ligt 1 minuut voor *.25 en een rijweg instellen kost daar ong. 10 seconden. Voor het instellen van deze rijweg (= planregel verwerken) kan de treindienstleider een handmatige actie uitvoeren, ook kan hiervoor ARI gebruikt worden. Dit is een stukje software dat er automatisch voor zorgt dat een rijweg wordt ingesteld als de insteltijd is aangebroken. Voorwaarde hiervoor is dan wel dat er een trein staat op het vertrekspoor met de juiste identificatie (=treinnumer) en dat de rijweg ingesteld kan worden (geen belemmeringen).
Als de trein binnen moet komen op een ander spoor, dan zal de treindienstleider de planregels moeten muteren. Hij zal de aankomst en vertreksporen van de trein aanpassen en daarna de planregel weer opnemen in het plan waardoor hijzelf of ARI de planregel daarna kan instellen. Hij kan op zich een planregel ook negeren & verwijderen en zelf een rijweg inleggen voor een trein.
In het geval van een vertraging staat dit aangegeven bij een planregel als bijzonderheid. Deze vertraging kan de treindienstleider zelf ingeven, dit kan een treindienstleider doen van een aangrenzend gebied of de verkeersleiding kan deze vertraging communiceren. In alle gevallen komst de vertraging bij de planregel te staan en kan je deze verwerken: de insteltijd zal worden aangepast. Daarna kan de treindienstleider de planregel op de juiste tijd weer zelf instellen of dit door ARI laten doen. Deze vertraging wordt overigens ook gecommuniceerd met het systeem van de CTA's.

Een plaatje voor de duidelijkheid:



Je ziet hier het planscherm voor een aantal bediende gebieden in het noorden (lijn Meppel - Leeuwarden). Het verschil tussen de insteltijd en vertrektijd bedraagt hier 3 minuten.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:42:33 #232
136283 knars
Teethgrinder
pi_73003995
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
twitter.com/knars?
¿que? ccknars
pi_73005000
quote:
Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herrie en dat voor maar ¤1.50 extra.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:07:45 #234
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73005495
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herrie en dat voor maar ¤1.50 extra.
Mja maargoed, dit materieel is natuurlijk ook maar een tussenoplossing. Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten.
pi_73008542
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten.
Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73008681
Doc__Zenith, bedankt voor de uitleg!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 17:09:53 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73008729
mja een stofzuiger met de aerodynamica van een groot rotsblok kan onmogelijk stil zijn als je het mij vraagt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73009197
quote:
Klagen om te klagen?
pi_73009621
Wat was er vandaag op spoor 1 op Rtd aan de hand? Alle sprinters naar Maassluis en HvH gingen ineens vanaf 1A
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:09:31 #240
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73010978
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen...
Laat ik het zo zeggen, wat ik denk en wat ik hoop zijn 2 verschillende dingen...
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:32:17 #241
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73011819
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen. En wat is de grootste afstand zonder te stoppen? En wat de langstdurende trein van begin tot eindpunt?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 18:36:26 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73011986
Langstdurende trein is een spitstrein in de serie 800 die in Den Helder ipv Schagen of Alkmaar begint en dan door gaat naar Heerlen of Maastricht
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:43:42 #243
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73012271
Thanks, maar die kan ik in de treinplanner nergens vinden. Rijdt die vandaag in de spits niet of zo?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 18:49:33 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73012533
http://www.ns.nl/vertrekstaten/hdr0.pdf

Het gaat om de intercity met een vertrektijd van 6:46 uit Den Helder
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:50:13 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73012560
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen.
Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 18:51:39 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73012627
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:50 schreef greavy het volgende:

[..]

Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten.
één IC per uur stopt wel op Meppel, Hoogeveen en Beilen en de andere doet Zwolle - Assen zonder te stoppen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73012628
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen. En wat is de grootste afstand zonder te stoppen? En wat de langstdurende trein van begin tot eindpunt?
'k Heb het ook een keer opgezocht en Zwolle - Assen is inderdaad met grote voorsprong de langste non-stop rit.. Leuke 2de is Utrecht - Arnhem met de ICE (36 min.)
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:04:46 #248
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73013265
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:05:05 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73013278
Ik kon dus geen IC vinden Zwolle - Assen zonder stops
Ik zit nu te kijken, en het staat er inderdaad
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
En dat is nou leuk, doe ik elke 2 weken
pi_73013293
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
haha
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 19:17:36 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73013805
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang?
Alleen in de ochtend ja. De andere kant op komt ie niet verder dan Schagen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:36:04 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73014654
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:20 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Klagen om te klagen?
Ik denk het wel.

Wat een stel ondankbare NIMBY's.
pi_73015293
Nu op 2: Rail Away Griekenland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 19:58:44 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73015761
Met IJsland zijn ze snel klaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73015827
Rail Away in HD voor de mensen die NED2 HD kunnen ontvangen
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:06:36 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73016206
Ja ik, met Smalspoor Stadlers..
pi_73016667
en anaal digitaal heeft geen NED 2 HD.. dus kijk ik t niet

( * Ou-Tannu wacht wel op tot de rip op usenet ligt )
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:22:13 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73016953
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Met IJsland zijn ze snel klaar
Volgens mij geen rails daar toch?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 20:26:50 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73017160
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens mij geen rails daar toch?
Ik zal straks even een foto uploaden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73017637
Zou iemand me willen vertellen in welke steden het stadscentrum (met terrasjes e.d., winkels boeien me niet) op gunstige loopafstand van het station ligt ? 'k Heb al op Google Maps e.e.a. proberen uit te zoeken maar het is erg moeilijk in te schatten allemaal.. En dan ' gunstig' als in bijv. Bergen op Zoom, Eindhoven, Den Haag, Amsterdam, Leiden, Nijmegen, ..

Of een mooi station met fatsoenlijke eetgelegenheden (geen Burger King ) is ook goed
pi_73017790
Ede Centrum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:59:35 #262
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73018659
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ede Centrum
Niets op aan te merken.

Al kun je in Den Haag vanuit de V&D rechtstreeks met de RandstadRail reizen.
pi_73018711
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:37 schreef Ireyon het volgende:
Zou iemand me willen vertellen in welke steden het stadscentrum (met terrasjes e.d., winkels boeien me niet) op gunstige loopafstand van het station ligt ? 'k Heb al op Google Maps e.e.a. proberen uit te zoeken maar het is erg moeilijk in te schatten allemaal.. En dan ' gunstig' als in bijv. Bergen op Zoom, Eindhoven, Den Haag, Amsterdam, Leiden, Nijmegen, ..

Of een mooi station met fatsoenlijke eetgelegenheden (geen Burger King ) is ook goed
Deventer is ook wel te doen en Arnhem, Utrecht, Enschede etc.
dag
pi_73018814
Kortom, overal wel.

Zelfs in Harlingen staan er TERRASSTOELEN op het PERRON waar koffie etc. geserveerd wordt.
pi_73019019
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:03 schreef Socios het volgende:
Kortom, overal wel.
In Klarenbeek is het toch wat minder allemaal hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73019076
Zullen we hem naar Soestduinen sturen dan?
dag
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:15:07 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73019318
Breda is goed te doen.
pi_73020840
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:09 schreef Peter het volgende:
Zullen we hem naar Soestduinen sturen dan?
Ik kom er morgen langs, even kijken.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 21:52:49 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73020992
Uitstappen in de rimboe
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73021048
In Dronrijp stap je ook midden in de rimboe uit en heb je een terras op nog geen 100 meter.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 21:56:12 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73021117
zo zijn er meer stations in Fryslân die in de rimboe liggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73021234
Haha ja, in Groningen ook:

pi_73021898
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:15 schreef James1988 het volgende:
Breda is goed te doen.
Mja dat vind ik dus eigenlijk al te ver Maar dat kan ook komen omdat Breda
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:17:15 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73021982
Of Dronrijp wat eigenlijk niet meer in Dronrijp ligt

Ligt gewoon 1,6 kilometer van het dorp af..
Het word daar meerendeels Hatzum genoemd dan Dronrijp.
Me pa & zus wonen daar ongeveer 4 kilometer vandaan, in de middle of nowhere.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 22-09-2009 22:26:09 ]
pi_73022448
tvp
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:03:48 #276
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73023945
Zag trouwens gisteren zo'n nieuwe trein van de NS op den haag centraal staan, ziet er gaaf uit met die schermen erin enzo.
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:08:26 #277
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73024110
Over rimboesations gesproken, waarvoor dient nu eigenlijk station lage zwaluwe precies?

Want:

- De dorpskern zevenberschenhoek ligt dichterbij hemelasbreed, dus waarom lage zwaluwe

- Is het alleen maar handig voor de mensen die van zevenbergen naar prinsenbeek reizen, zodat ze niet helemaal tot dord zuid moeten?
  woensdag 23 september 2009 @ 00:22:37 #278
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73026603
In Stavoren kan ik de visboer, 200 meter het dorp in aanraden, je kan zelfs de dikte van je schol kiezen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 00:25:48 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73026676
Doede Bleeker?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 06:37:01 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_73028255
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over rimboesations gesproken, waarvoor dient nu eigenlijk station lage zwaluwe precies?

Want:

- De dorpskern zevenberschenhoek ligt dichterbij hemelasbreed, dus waarom lage zwaluwe

- Is het alleen maar handig voor de mensen die van zevenbergen naar prinsenbeek reizen, zodat ze niet helemaal tot dord zuid moeten?
Als ik naar mn vriendin in Moerdijk ging, stapte ik altijd daar uit. Daar dient het dus voor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 september 2009 @ 06:51:32 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73028287
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over rimboesations gesproken, waarvoor dient nu eigenlijk station lage zwaluwe precies?

Want:

- De dorpskern zevenberschenhoek ligt dichterbij hemelasbreed, dus waarom lage zwaluwe

- Is het alleen maar handig voor de mensen die van zevenbergen naar prinsenbeek reizen, zodat ze niet helemaal tot dord zuid moeten?
Dat is ook zo'n station in de middle of nowhere ja, zoals er wel meer zijn
  woensdag 23 september 2009 @ 06:58:41 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73028306
Hoe krijgen die prutsers van NSR het voor elkaar om op het stukje van Rtd naar Gd een stoptrein 15 minuten vertraging op te laten lopen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 08:01:16 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73028650
En de Fyra naar Amsterdam (V Rtd 8.00) rijdt niet vanwege een technisch defect. Gisteren met +10 vertrokken vanuit Amsterdam vanwege technisch defect. Lekker betrouwbaar, die Fyra

De eerstvolgende (+5) IC naar Amsterdam zit stampvol, heb de daaropvolgende Benelux gepakt. Dat bleek de Belgenstam te zijn: 1181 + I10 en I6. Voor zover ik heb kunnen zien is het alleen maar vis-a-vis, wat absoluut mijn voorkeur niet heeft wegens het gebrek aan een tafeltje.

De stoelen zitten wel lekker zacht

[ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 23-09-2009 08:13:42 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 08:46:08 #284
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73029172
quote:
Op woensdag 23 september 2009 06:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als ik naar mn vriendin in Moerdijk ging, stapte ik altijd daar uit. Daar dient het dus voor
En dan lopend naar Moerdijk?
pi_73029386
Ik zag net een thalys bij holedrecht, iemand enige idee wat die daar deed?
  woensdag 23 september 2009 @ 09:08:00 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73029463
Ik denk dat die dan van of naar NedTrain Watergraafsmeer ging.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:00:35 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73032368
* Duvel zit aan de koffie in Fyra.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73032704
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:00 schreef Duvel het volgende:
* Duvel zit aan de koffie in Fyra.
en 3,50 euro armer ?
pi_73032976
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:00 schreef Duvel het volgende:
* Duvel zit aan de koffie in Fyra.
Och gut. Zometeen ben ik de laatste PTAretard die niet voor het intro-tarief in die kuttrein gezeten heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 september 2009 @ 11:44:37 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73033652
Ik kan het nog declareren ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73034431
Ja ja toe maar Eerste klas ook nog zeker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73035232
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Och gut. Zometeen ben ik de laatste PTAretard die niet voor het intro-tarief in die kuttrein gezeten heeft
Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =]
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 12:48:16 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_73035247
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Crientj het volgende:

[..]

Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =]
En ik heb er ook nog niet in gezeten hoor (niet van plan ook)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 12:55:00 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73035366
ik ga niet met de Fyra. Alleen met de Thalys ga ik over het traject
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 september 2009 @ 12:56:52 #295
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73035397
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga niet met de Fyra. Alleen met de Thalys ga ik over het traject
Oeh, een boycot?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73035494
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Crientj het volgende:

[..]

Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =]
Die Hispeed-gepimpte ICRm stammen die er nu rijden zijn anders onovertroffen qua NL materieel (Alleen die herrie.. )
  woensdag 23 september 2009 @ 13:05:29 #297
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73035570
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Crientj het volgende:

[..]

Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =]
Als de V250 rijd is het nog lelijker..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 13:05:33 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73035572
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Oeh, een boycot?
Ik mijd over het algemeen lawaaikikkers
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 september 2009 @ 13:17:55 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73035859
1e klas? Nee, dat dan weer niet...

[ Bericht 15% gewijzigd door Duvel op 23-09-2009 13:24:28 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 14:29:52 #300
136283 knars
Teethgrinder
pi_73037948
Ik heb ook nog niet in de Fyra gezeten. gaat er voorlopig waarschijnlijk ook niet van komen, m'n agenda kennende.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:33:31 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73038048
Ik weet niet of ik 't de toeslag waard vind na de introductieperiode. Ik bedoel: het is leuk en je bent lekker snel in Rotjeknor, maar dat ding rijdt in de praktijk maar 140 (volgens mijn GPS) en het uitzicht is grote delen van het traject een glazen geluidsscherm dan wel een betonnen wand.

Moet wel zeggen dat het personeel tien keer vriendelijker is dan dat van NSR.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')