abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72977171
ik was gisteren rond 5 uur 's middags in Hengelo en daar zag ik een Traxxx met containerwagons rijden en beide pantografen waren tijdens het rijden (gangetje van een slordige 40 km/h schat ik) omlaag(!!!!!!!!) even later ging er wel één omhoog
pi_72977244
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:41 schreef ghizzer het volgende:
ik was gisteren rond 5 uur 's middags in Hengelo en daar zag ik een Traxxx met containerwagons rijden en beide pantografen waren tijdens het rijden (gangetje van een slordige 40 km/h schat ik) omlaag(!!!!!!!!) even later ging er wel één omhoog
Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedrukt ?
Dat hij ze alle 2 omhoog wou, maar ze gingen naar beneden ?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 19:43:48 ]
pi_72978413
quote:
Veolia laat reizigers staan
MOLENHOEK - Treinmachinisten van Veolia laten de afgelopen weken af en toe passagiers staan op station Mook-Molenhoek, omdat de trein richting Nijmegen veel te vol zit.

Veolia kan driedelige treinstellen inzetten, in plaats van tweedelige. Op Cuijk-Nijmegen standaard de grote treinstellen laten rijden, is volgens de woordvoerster echter geen optie. "Dat betekent weer extra gewicht voor de locomotief, en dat kost dan weer meer diesel en dus geld", zegt ze. "We proberen het materieel natuurlijk zo efficiënt mogelijk in te zetten."
Wat is dat nou weer voor argument zeg NS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
pi_72978544
Waardeloos kankerbedrijf dat hele schijtveolia

Meer gewicht voor de locomotief ja ja Opduvelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72978701
En de provincie schuift de miljoenen wel bij Dus ja wat boeit het?

Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 september 2009 @ 20:20:01 #210
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72978717
Ik reageer hier maar even op met het alles omvattende WTF...
pi_72979065
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En de provincie schuift de miljoenen wel bij Dus ja wat boeit het?

Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Gelderlander ofcourse

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article5547379.ece
pi_72979245
thx
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 september 2009 @ 20:32:05 #213
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72979313
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor argument zeg
Sowieso, locomotief? Als die stellen geschakeld rijden gebruiken ze toch ieder gewoon de eigen aandrijving, of niet?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 21 september 2009 @ 20:33:14 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72979369
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:13 schreef James1988 het volgende:
Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden).
Het witte vertreksein gaat branden op het moment dat het bijbehorende sein beter dan rood toont (geel of groen dus). Dat kan dus best vijf minuten voor vertrek zijn als de treindienstleider (of ARI) dan al een rijweg ingesteld heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 21 september 2009 @ 20:34:53 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72979444
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor argument zeg NS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
Locomotieven op de Maaslijn.

Logisch dat dat nog meer geld kost als je moet kopmaken in Nijmegen, Cuijk en Roermond.

Zijn ze bij Veolia ook aan het Oktoberfest begonnen?
pi_72979861
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedrukt ?
Dat hij ze alle 2 omhoog wou, maar ze gingen naar beneden ?
ik wist niet eens dat electrolocs met beide pantografen naar beneden en een hele rits aan zware wagons konden rijden
  Redactie Sport maandag 21 september 2009 @ 20:47:19 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72980050
Een trein rolt een heel eind door als er er geen tractie ('gas') wordt gegeven.

Het is wel zo dat ATB e.d. na enige tijd uitvallen omdat ze anders de batterij leegtrekken met de panto's omlaag. En dan krijg je dus een snelremming, en dan sta je nog wel een keertje stil
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 september 2009 @ 21:03:03 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72980703
Volgens een bericht op Somda rijdt de SLeT weer in reizigersdienst buiten de spitsuren op de pendel Den Haag CS - Gouda Goverwelle
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 september 2009 @ 21:07:49 #219
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72980922
Ik had het al gelezen op de rssfeed van Dennis
pi_72981648
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Locomotieven op de Maaslijn.
Tot 1991 reed er nog BR216 via Heyendaal en Groesbeek naar Kranenburg en Kleve, maar verder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 21 september 2009 @ 22:04:27 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72983491
Mja, soms rijden er met omleidingen wel eens wat goederentreinen, en als de VSM naar de ZLSM gaat willen ze er ook nog wel eens langs gaan, maar verder
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 21 september 2009 @ 23:20:10 #222
136283 knars
Teethgrinder
pi_72986800
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_72987724
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Locomotieven op de Maaslijn.
Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval?
............................
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:22:25 #224
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72988668
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:44 schreef sander89 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval?
Alleen voor het goederenvervoer, E-locs.
pi_72992672
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En de provincie schuift de miljoenen wel bij Dus ja wat boeit het?

Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Moet zulks niet aan een grote klok gehangen worden? ipv een klein klokje. Weer een argument erbij om die hele boel weer te nationaliseren.
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:03:01 #226
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_72994247
tvp, vanmiddag even bijlezen
pi_72994520
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor argument zeg NS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
Het argument is verkeerd, maar de NS heeft het zelfde gedaan. Zo reed NS in 2006 de Intercity zwolle - nijmegen met mat'64, nou daar bleven ook hordes reizigers achter.
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:33:24 #228
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:34:45 #229
136283 knars
Teethgrinder
pi_73001132
quote:
Vanochtend weer
veel plezier
in
de voormalige 1e klas
van de
4x4
pi_73002163
twitter.com/knars?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73003650
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Daarin heb je wel gelijk.
Kan je eens uitleggen hoe dat dan precies werkt?
Stel dat je op een ander spoor dan voorzien binnenkomt. Of dat er vertraging is?
Treindienstleiders hebben een zogenaamd 'planscherm' met hierop alle planmatige bewegingen (= aankomst/vertrek/doorkomst/rangeren/korte stop) voor een aantal dienstregelpunten. Hier staan regels voor elke trein met hun activiteit, de vertrektijd, de insteltijd, het beginspoor, het eindspoor, een evt. vertraging en overige bijzonderheden.
Normaal wordt een rijweg ingesteld 1 tot 3 minuten voor daadwerkelijk vertrek en zoals deze is aangeleverd in een plan voor de betreffende dag. Drukke plaatsen 1 min voor vertrek, rustigere, zoals het noorden, 3 minuten voor vertrek. Als je op bijv. Utrecht spoor 7 kijkt, dan zie je dat een trein die op *.25.00 vertrekt, een witte lamp krijgt op *.24.10. De insteltijd ligt 1 minuut voor *.25 en een rijweg instellen kost daar ong. 10 seconden. Voor het instellen van deze rijweg (= planregel verwerken) kan de treindienstleider een handmatige actie uitvoeren, ook kan hiervoor ARI gebruikt worden. Dit is een stukje software dat er automatisch voor zorgt dat een rijweg wordt ingesteld als de insteltijd is aangebroken. Voorwaarde hiervoor is dan wel dat er een trein staat op het vertrekspoor met de juiste identificatie (=treinnumer) en dat de rijweg ingesteld kan worden (geen belemmeringen).
Als de trein binnen moet komen op een ander spoor, dan zal de treindienstleider de planregels moeten muteren. Hij zal de aankomst en vertreksporen van de trein aanpassen en daarna de planregel weer opnemen in het plan waardoor hijzelf of ARI de planregel daarna kan instellen. Hij kan op zich een planregel ook negeren & verwijderen en zelf een rijweg inleggen voor een trein.
In het geval van een vertraging staat dit aangegeven bij een planregel als bijzonderheid. Deze vertraging kan de treindienstleider zelf ingeven, dit kan een treindienstleider doen van een aangrenzend gebied of de verkeersleiding kan deze vertraging communiceren. In alle gevallen komst de vertraging bij de planregel te staan en kan je deze verwerken: de insteltijd zal worden aangepast. Daarna kan de treindienstleider de planregel op de juiste tijd weer zelf instellen of dit door ARI laten doen. Deze vertraging wordt overigens ook gecommuniceerd met het systeem van de CTA's.

Een plaatje voor de duidelijkheid:



Je ziet hier het planscherm voor een aantal bediende gebieden in het noorden (lijn Meppel - Leeuwarden). Het verschil tussen de insteltijd en vertrektijd bedraagt hier 3 minuten.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:42:33 #232
136283 knars
Teethgrinder
pi_73003995
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
twitter.com/knars?
¿que? ccknars
pi_73005000
quote:
Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herrie en dat voor maar ¤1.50 extra.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:07:45 #234
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73005495
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herrie en dat voor maar ¤1.50 extra.
Mja maargoed, dit materieel is natuurlijk ook maar een tussenoplossing. Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten.
pi_73008542
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten.
Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73008681
Doc__Zenith, bedankt voor de uitleg!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 17:09:53 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73008729
mja een stofzuiger met de aerodynamica van een groot rotsblok kan onmogelijk stil zijn als je het mij vraagt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73009197
quote:
Klagen om te klagen?
pi_73009621
Wat was er vandaag op spoor 1 op Rtd aan de hand? Alle sprinters naar Maassluis en HvH gingen ineens vanaf 1A
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:09:31 #240
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73010978
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen...
Laat ik het zo zeggen, wat ik denk en wat ik hoop zijn 2 verschillende dingen...
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:32:17 #241
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73011819
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen. En wat is de grootste afstand zonder te stoppen? En wat de langstdurende trein van begin tot eindpunt?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 18:36:26 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73011986
Langstdurende trein is een spitstrein in de serie 800 die in Den Helder ipv Schagen of Alkmaar begint en dan door gaat naar Heerlen of Maastricht
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:43:42 #243
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73012271
Thanks, maar die kan ik in de treinplanner nergens vinden. Rijdt die vandaag in de spits niet of zo?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 18:49:33 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73012533
http://www.ns.nl/vertrekstaten/hdr0.pdf

Het gaat om de intercity met een vertrektijd van 6:46 uit Den Helder
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:50:13 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73012560
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen.
Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 18:51:39 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73012627
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:50 schreef greavy het volgende:

[..]

Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten.
één IC per uur stopt wel op Meppel, Hoogeveen en Beilen en de andere doet Zwolle - Assen zonder te stoppen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73012628
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen. En wat is de grootste afstand zonder te stoppen? En wat de langstdurende trein van begin tot eindpunt?
'k Heb het ook een keer opgezocht en Zwolle - Assen is inderdaad met grote voorsprong de langste non-stop rit.. Leuke 2de is Utrecht - Arnhem met de ICE (36 min.)
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:04:46 #248
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73013265
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:05:05 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73013278
Ik kon dus geen IC vinden Zwolle - Assen zonder stops
Ik zit nu te kijken, en het staat er inderdaad
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
En dat is nou leuk, doe ik elke 2 weken
pi_73013293
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
haha
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 19:17:36 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73013805
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang?
Alleen in de ochtend ja. De andere kant op komt ie niet verder dan Schagen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:36:04 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73014654
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:20 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Klagen om te klagen?
Ik denk het wel.

Wat een stel ondankbare NIMBY's.
pi_73015293
Nu op 2: Rail Away Griekenland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 19:58:44 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73015761
Met IJsland zijn ze snel klaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73015827
Rail Away in HD voor de mensen die NED2 HD kunnen ontvangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')