Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedruktquote:Op maandag 21 september 2009 19:41 schreef ghizzer het volgende:
ik was gisteren rond 5 uur 's middags in Hengelo en daar zag ik een Traxxx met containerwagons rijden en beide pantografen waren tijdens het rijden (gangetje van een slordige 40 km/h schat ik) omlaag(!!!!!!!!) even later ging er wel één omhoog
Wat is dat nou weer voor argument zegquote:Veolia laat reizigers staan
MOLENHOEK - Treinmachinisten van Veolia laten de afgelopen weken af en toe passagiers staan op station Mook-Molenhoek, omdat de trein richting Nijmegen veel te vol zit.
Veolia kan driedelige treinstellen inzetten, in plaats van tweedelige. Op Cuijk-Nijmegen standaard de grote treinstellen laten rijden, is volgens de woordvoerster echter geen optie. "Dat betekent weer extra gewicht voor de locomotief, en dat kost dan weer meer diesel en dus geld", zegt ze. "We proberen het materieel natuurlijk zo efficiënt mogelijk in te zetten."
Gelderlander ofcoursequote:Op maandag 21 september 2009 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En de provincie schuift de miljoenen wel bijDus ja wat boeit het?
![]()
Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Sowieso, locomotief? Als die stellen geschakeld rijden gebruiken ze toch ieder gewoon de eigen aandrijving, of niet?quote:Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor argument zeg![]()
Het witte vertreksein gaat branden op het moment dat het bijbehorende sein beter dan rood toont (geel of groen dus). Dat kan dus best vijf minuten voor vertrek zijn als de treindienstleider (of ARI) dan al een rijweg ingesteld heeft.quote:Op maandag 21 september 2009 18:13 schreef James1988 het volgende:
Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden).
Locomotieven op de Maaslijn.quote:Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor argument zegNS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
ik wist niet eens dat electrolocs met beide pantografen naar beneden en een hele rits aan zware wagons konden rijdenquote:Op maandag 21 september 2009 19:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedrukt?
Dat hij ze alle 2 omhoog wou, maar ze gingen naar beneden?
Tot 1991 reed er nog BR216 via Heyendaal en Groesbeek naar Kranenburg en Kleve, maar verderquote:
Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval?quote:
Alleen voor het goederenvervoer, E-locs.quote:Op maandag 21 september 2009 23:44 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval?
Moet zulks niet aan een grote klok gehangen worden? ipv een klein klokje. Weer een argument erbij om die hele boel weer te nationaliseren.quote:Op maandag 21 september 2009 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En de provincie schuift de miljoenen wel bijDus ja wat boeit het?
![]()
Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan?
Het argument is verkeerd, maar de NS heeft het zelfde gedaan. Zo reed NS in 2006 de Intercity zwolle - nijmegen met mat'64, nou daar bleven ook hordes reizigers achter.quote:Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor argument zegNS moet in het vervolg dus ook maar met 2 bakken rijden in plaats van 12 omdat dat goedkoper is.
Treindienstleiders hebben een zogenaamd 'planscherm' met hierop alle planmatige bewegingen (= aankomst/vertrek/doorkomst/rangeren/korte stop) voor een aantal dienstregelpunten. Hier staan regels voor elke trein met hun activiteit, de vertrektijd, de insteltijd, het beginspoor, het eindspoor, een evt. vertraging en overige bijzonderheden.quote:Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Daarin heb je wel gelijk.
Kan je eens uitleggen hoe dat dan precies werkt?
Stel dat je op een ander spoor dan voorzien binnenkomt. Of dat er vertraging is?
Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herriequote:Op dinsdag 22 september 2009 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen/2086898/ruim-2500-klachten-hsl.html
Mja maargoed, dit materieel is natuurlijk ook maar een tussenoplossing. Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herrieen dat voor maar ¤1.50 extra.
Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen...quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten.
Klagen om te klagen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen/2086898/ruim-2500-klachten-hsl.html
Laat ik het zo zeggen, wat ik denk en wat ik hoop zijn 2 verschillende dingen...quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen...
Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen.
één IC per uur stopt wel op Meppel, Hoogeveen en Beilen en de andere doet Zwolle - Assen zonder te stoppen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten.
'k Heb het ook een keer opgezocht en Zwolle - Assen is inderdaad met grote voorsprong de langste non-stop rit.. Leuke 2de is Utrecht - Arnhem met de ICE (36 min.)quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen. En wat is de grootste afstand zonder te stoppen? En wat de langstdurende trein van begin tot eindpunt?
En dat is nou leuk, doe ik elke 2 wekenquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
hahaquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein)
Alleen in de ochtend ja. De andere kant op komt ie niet verder dan Schagenquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Christiaan het volgende:
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |