Zojuist op de NS website gespotquote:Zutphen-Winterswijk
Vrijdag 18 September 09:58Oorzaak De beperkingen tussen Vorden en Winterswijk als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies Reizigers tussen Vorden en Winterswijk reizen via Utrecht Centraal.
Er zit daar een psychiatrische inrichting.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
al die noordhollanders zien t niet meer zitten dus
Dat ook.. bouw ze maar naast de HSLquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien was het handig geweest om niet zo veel van die instituten langs het spoor te bouwenHet spoor was er eerst. Geldt ook voor Vught, voor Beek, voor Ermelo....
Geen springer dit keer, een sjonnie + sjonnie bak die bij Heiloo tussen de spoorbomen is gereden, geen lichamelijk leed. Alleen de achterkant van zijn auto is geraakt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:17 schreef RubenK het volgende:
ALWEER iemand dood tussen alkmaar en uitgeestzal al wel de 3e keer zijn deze week...
Een hond?? Wordt een hele trein daarvoor stilgezet???quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Was ook weer raak tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Geen idee wat er gebeurd was, maar ik moest toevallig precies van Den Haag HS naar Rtd toe![]()
Dus dat werd HS--> DH Centraal-->Gouda-->Rotterdam Centraal.
Zat eerst gewoon in de intercity van HS naar Rotterdam, hij ging ook gewoon op tijd rijden, maar nog geen 10 meter later staat ie alweer stil (nog steeds in het station dus). Paar minuten later wordt er omgeroepen: bij Delft loopt een loslopende hond op het spoor, dus we moeten even wachten. Minuut later: bij Delft is een seinstoring bij een overgang, we moeten even wachten. Weer een paar minuten later: deze trein rijdt niet verder, als u naar Rotterdam of verder wilt moet u eerst naar Den Haag Centraal en dan via Gouda reizen.
quote:De bekende treinserie Rail Away wordt voortaan uitgezonden in high definition. Dat heeft de EO bekendgemaakt. Rail Away, een tv-serie over markante spoor- lijnen in de wereld, bestaat dit seizoen tien jaar. Reden voor de EO om voortaan in extra goede kwaliteit uit te zenden. “De indrukwekkende beelden van de trein- reizen door verschillende landen en na- tuur komen nu nog dichterbij“, laat een woordvoerder van de omroep weten. De nieuwe Rail Away-serie is vanaf dinsdag 22 september te zien op Nederland 2.
If I need to? Yesquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je nog iets om VHS Casettes af te spelen?
Geen last van gehad vandaag met de HSL.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Was ook weer raak tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Geen idee wat er gebeurd was, maar ik moest toevallig precies van Den Haag HS naar Rtd toe![]()
Dus dat werd HS--> DH Centraal-->Gouda-->Rotterdam Centraal.
Zat eerst gewoon in de intercity van HS naar Rotterdam, hij ging ook gewoon op tijd rijden, maar nog geen 10 meter later staat ie alweer stil (nog steeds in het station dus). Paar minuten later wordt er omgeroepen: bij Delft loopt een loslopende hond op het spoor, dus we moeten even wachten. Minuut later: bij Delft is een seinstoring bij een overgang, we moeten even wachten. Weer een paar minuten later: deze trein rijdt niet verder, als u naar Rotterdam of verder wilt moet u eerst naar Den Haag Centraal en dan via Gouda reizen.
Die dweilkar gaat dus echt toegelaten worden op het spoor, lijkt het...quote:AnsaldoBreda V250
De Ansaldo-Breda V250 heeft inmiddels een aantal testen afgewerkt
op Nederlandse bodem. De testen hadden betrekking op de integrale werking van de treinsystemen. Daarbij heeft de trein van AnsaldoBreda tijdens snelheidstesten op het HSL-tracé een snelheid van 278 km/uur bereikt. ERTMS-testen hebben met de V250 nog niet plaatsgevonden. HSA is nog in overleg met de leverancier om te komen tot een harde planning. Vooralsnog wordt de geleidelijke instroom van de V250 voorzien vanaf medio 2010.
Een deel wordt ik inderdaad ook liever niet meer geassocieerd, maar het probleem is dat dat juist de fanatiekste mensen zijn, en ze moeilijk kunt ontwijkenquote:Op zaterdag 19 september 2009 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
hondjequote:Op vrijdag 18 september 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
een loslopende hond gewoonNiet eens een aanrijding met een hond
Flink op de tyfoon en dat beest springt echt wel weg hoor. En anders maar niet
quote:
quote:
Dank heren!!quote:Op woensdag 16 september 2009 23:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fraaie platen zug
Somda is meer voor Nederlandse zut (sorry). Dit was een festiviteit op Duits grondgebied (ook al doet Hoogstede vrij Nederlands klinken) en de organisatie was ook in Duitse handen. Een kennis van mij heeft me uitgenodigd een dagje hierheen te gaan, in combinatie met de twee andere goederentreinen.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt?
Ook geen Rolandrail dusquote:Op donderdag 17 september 2009 08:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het lijken mij meer dingen voor rolandrail eerlijk gezegd.
Waarom komt het afval uit Tirol eigenlijk helemaal deze kant op?
Ze hebben het zelfs over de KPLD. Nu vraag ik me af wat een radiostationnetje in Mormonenstaat Utah ermee te maken heeft. Willen ze polygame massahuwelijken sluiten in die trein? Als ze het Korps Landelijke Politie Diensten bedoelen: Ik denk niet dat de SpoPo zich bezig houdt met auteursrechtenzaken. Ze kunnen vast beter terecht bij timmetje kuik van brein.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dit had ik nog niet eens gelezen![]()
[..]
Men gaat er zelfs politiewerk van makenNee, de politie ziet ze aankomen
![]()
Je kan nog beter de Miljoenennota lekken dan de dienstregeling van een afscheidsritMAN wat een paniek allemaal
Stront blijft drijven, hč?quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
Nouja, aangezien ze al ruim 13 jaar niet meer in reizigersdienst rijden..quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
Alleen jammer dat hij zijn vinger over de liniaal had gehouden: http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow–Saint_Petersburg_Railway#The_Tsar.27s_Fingerquote:Op woensdag 16 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski".
Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
No Shit!quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Klopt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Ehhh, ja die bovenstequote:Op zaterdag 19 september 2009 22:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug.
Ik denk dat je een Plan T bedoelt
is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)quote:Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ehhh, ja die bovenste![]()
(nou sorry hoor)
die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
Dat spul rijdt idd nog gewoon.quote:Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ehhh, ja die bovenste![]()
(nou sorry hoor)
die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
Nee.quote:Op zondag 20 september 2009 08:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)
Ik zie hem ook regelmatig rijdenquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Hij stopt wel op Leiden natuurlijk. In Leiden krijgt hij een ander treinnummer. Hij komt onder 5600 aan uit Dordt en rijdt dan onder 5700 door naar Hilversum en Utrecht. En vanwege de regeling "minste overstaps" mag je dus ook gewoon die trein pakken als je van Utrecht naar Dordrecht wil (waarom je dat zou willen is me een raadsel, maar het zou mogenquote:Op zondag 20 september 2009 11:22 schreef greavy het volgende:
Alleen, waarom stopt die trein niet op Leiden als dat het eindpunt is![]()
Stoptrein Dordrecht - Leiden heeft eindpunt Leiden lijkt mij..
Ik dacht altijd dat het de sneltrein was naar a'dam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |