abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72550965

Dit is het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op Fok.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
[2] (streaming TV)

AEX

Europese Indices

RTS-index Rusland

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,�expireren�, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico�s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel � 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt � 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit �scheef� als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs.

Streaming - Koersen zijn actueel.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als sprinter of speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
De Beursvloer #39: Wall Street kleurt bloedrood op 'Obama Day'
De Beursvloer #40: AEX onder 230 tijdens downtime FOK!
De Beursvloer #41: AEX sluit 5,8% hoger, overheidsdeal ING
De Beursvloer #42: Europese beurzen leveren in
De Beursvloer #43: AEX licht groen op rustige handelsdag
De Beursvloer #44: rentevoet gehandhaafd op 2%
De Beursvloer #45: AEX sluit 4,3% lager na details plan
De Beursvloer #46: AEX start nieuwe week lager
De Beursvloer #47: Beurzen verder onderuit
De Beursvloer #48: AEX fors lager en richting 230pt grens
De Beursvloer #49: Willem voor 't laatst bij rtlz, AEX -2%
De Beursvloer #50: Willempies laatste shot op RTL Z
De Beursvloer #51: Wall Street dondert 3,5% omlaag
De Beursvloer #52: AEX verspeelt meeste winst weer
De Beursvloer #53: Dow Jones 2 % lager, AEX door 218?
De Beursvloer #54: AEX intraday op laagste niveau in 12 jaar
De Beursvloer #55: AEX zakt door 210, Dow door 7000
De Beursvloer #56: AEX zakt richting 200-puntengrens
De Beursvloer #57: Winst gisteren weer teniet gedaan
De Beursvloer #58: AEX zakt 5% tot net boven 200 pnt
De Beursvloer #59: AEX breekt intraday 200pt grens
De Beursvloer #60: AEX in nieuwe week <200
De Beursvloer #61: AEX sluit 5,6% hoger
De Beursvloer #62: De interne mail van miljarden
De Beursvloer #63: AEX opent onder de 210pt
De Beursvloer #64: AEX ruim in 't groen (+2%)
De Beursvloer #65: AEX in de min, CPB blijft bij -3,5%
De Beursvloer #66: AEX licht in 't groen rond de 210pt
De Beursvloer #67: AEX rond 220 punten
De Beursvloer #68: AEX test 218 punten weer
De Beursvloer #69: Met een groene AEX
De Beursvloer #70: AEX fors lager; -3,5%
De Beursvloer #71: AEX ziet duidelijk herstel na rode dag
De Beursvloer #72: Faber's nieuwsbrief
De Beursvloer #73: Shorters worden uitgerookt
De Beursvloer #74: Waahaarheen leiheidt de weg?
De Beursvloer #75: Wachten op cijfers Alcoa!
De Beursvloer #76: Snap jij het? Dan snap ik het
De Beursvloer #77: Waar de mark to fantasy regels geldden
De Beursvloer #78: Wachten met klamme handjes op opening
De Beursvloer #79: Wanneer gaat Aegon failliet?
De Beursvloer #80: AEX maakt een top
De Beursvloer #81: Euronext plat. Duimen draaien dus!
De Beursvloer #82: Nikkei opening -9%
De Beursvloer #83: Schijthner praat de beurs omhoog
De Beursvloer #84: Weekend!
De Beursvloer #85: Waar MT door het stof gaat!
De Beursvloer #86: Stoplichten op groen
De Beursvloer #87: Wat doet Sitting_Elfling om 17:29?
De Beursvloer #88: De stresstest komt eraan!
De Beursvloer #89: Buy in May
De Beursvloer #90: ING, de financiële Titanic.
De Beursvloer #91: The only way is up! Or is it?!
De Beursvloer #92: Waar de beurs niet meer goedkoop is....
De Beursvloer #93: Printed Dollars as green shoots
De Beursvloer #94: Geldbomen in de moestuin
De Beursvloer #95: "To make a million, start with $900,000."
De Beursvloer #96: Mooi long is niet lelijk
De Beursvloer #97: I Rob banks because thats where the $$$ is
De beursvloer #98: Don't stop 'til you get enough
De beursvloer #99: Don't marry for money, borrowing is cheaper
Beursvloer #100: Banks are more dangerous than standing armies
Beursvloer #101:Futs groen? Er kan nog een black swan komen!
Beursvloer #102: Hoe lang is groen nog populair?
Beursvloer #103
Beursvloer #104 Eindelijk de correctie?
Beursvloer #106: Heil Expiratie
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:04:33 #2
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72551412
Vandag is grooooooooen de kleur op de borden
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72551630
mooi kleurtje haha vooral voor me calls oktober 310 AEX die ik gister gekocht heb. Futures van de yanks staan ook goed:
Nasdaq Future [D] 1.650,5000 0,92%
S&P Future [D] 1.024,0000 1,01%
pi_72552193
Ik denk toch dat we vanaf het huidige niveau een soort correctie krijgen, maar goed .
pi_72552628
Nette beursdag.
pi_72553938
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:32 schreef pberends het volgende:
Ik denk toch dat we vanaf het huidige niveau een soort correctie krijgen, maar goed .
Meer mensen denken dit
quote:
De vorige twee keer dat de goudprijs tot boven de $1.000 noteerde, viel de markt in de daarop volgende weken terug. Dat kan ook deze keer gebeuren, aldus Weinberg.
Blijft overigens volledig ongefundeerd maar goed.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_72554204
De zgn correcties worden opgevangen door instappers. imo natuurlijk!
pi_72554348
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:44 schreef tony_clifton- het volgende:
De zgn correcties worden opgevangen door instappers.
Ik denk dat het volume van de mensen die nu nog instappen niet op weegt tegen het volume van een sell-off

En met sell-offs is het altijd de vraag wie als eerste de meeste aandelen dumpt.
Greece
pi_72554435
tvp
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72554546
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:48 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik denk dat het volume van de mensen die nu nog instappen niet op weegt tegen het volume van een sell-off

En met sell-offs is het altijd de vraag wie als eerste de meeste aandelen dumpt.
De vraag is of er een sell-off komt.
pi_72554588
Zo calls verkocht met een mooi winstje. Ik was eventjes bang dat Pberends een self fulfilling prophecy had uitgesproken, haha. was hij dat trouwens niet met dat natural gas advies een tijdje terug?
pi_72554725
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:57 schreef piepeloi55 het volgende:
was hij dat trouwens niet met dat natural gas advies een tijdje terug?
Ja. Ik kan me alleen niet meer herinneren wat zijn beweegredenen waren.
Greece
pi_72555227
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De vraag is of er een sell-off komt.
Die komt pas als bijna niemand hem meer verwacht, zal dus nog even op zich laten wachten..
pi_72556232
Zucht wanneer zal Aegon weer eens gaan pieken
BlaBlaBla
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:09:11 #15
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_72556595
tvptje

[Offtopic]
Heb gister avond een HTC Touch Pro 2 besteld
Be water my friend
pi_72557413
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:35 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Meer mensen denken dit
Dat idee heb ik niet eigenlijk. Iedereen denkt nu weer dat we omhoog gaan (zie de stijging).
quote:
[..]

Ik denk dat goud ook weer terug gaat vallen.
pi_72557474
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:57 schreef piepeloi55 het volgende:
Zo calls verkocht met een mooi winstje. Ik was eventjes bang dat Pberends een self fulfilling prophecy had uitgesproken, haha. was hij dat trouwens niet met dat natural gas advies een tijdje terug?
Ja, ik heb natural gas getipt op 50 cent. Staat nu op 33 cent . Maar waarom herinner jij me aan m'n slechtste advies ? Ik heb afgelopen jaar AMG, Nyrstar, Fugro, Mittal en KPN getipt, maar die zijn allemaal aardig gestegen (zoniet geëxplodeerd) vanaf het instapmoment.

Mid-vorige week zei ik dat short-term shorters hun posities moesten sluiten en dat was ook niet voor niets geweest zo te zien. Nu ben ik van mening dat korte termijn longers winsten moeten verzilveren. Maar goed, korte termijn blijft relatief onvoorspelbaar, misschien gaan we wel verder omhoog. Ik geef ook geen shortadvies though.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 08-09-2009 18:48:16 ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:51:21 #18
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72557711
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:09 schreef Charizma het volgende:

[Offtopic]
Heb gister avond een HTC Touch Pro 2 besteld

Mooi spul. Na iPhone het beste op dat gebied...
pi_72557972
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, ik heb natural gas getipt op 50 cent. Staat nu op 33 cent . Maar waarom herinner jij me aan m'n slechtste advies ? Ik heb afgelopen jaar AMG, Nyrstar, Fugro, Mittal en KPN getipt, maar die zijn allemaal aardig gestegen (zoniet geëxplodeerd) vanaf het instapmoment.

Mid-vorige week zei ik dat short-term shorters hun posities moesten sluiten en dat was ook niet voor niets geweest zo te zien. Nu ben ik van mening dat korte termijn longers winsten moeten verzilveren. Maar goed, korte termijn blijft relatief onvoorspelbaar, misschien gaan we wel verder omhoog. Ik geef ook geen shortadvies though.
Longers kunnen blijven zitten, we zitten in een golf 3 (van een 5 wave) , deze is meestal erg krachtig en zou ons richting de 310-315 moeten kunnen brengen.
pi_72558117
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:58 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Longers kunnen blijven zitten, we zitten in een golf 3 (van een 5 wave) , deze is meestal erg krachtig en zou ons richting de 310-315 moeten kunnen brengen.
Enkele punten terugval is altijd mogelijk, maar de korte termijn trend is op dit moment sterk opwaarts.
pi_72558213
quote:

[..]

Ik weet niet hoe accuraat jij bent in de praktijk maar ik moet zeggen dat ik het wel apprecieer dat je niet constant economisch nieuws met sarcastische smilies weet te spuien!

Enige wapenfeiten geboekt al? Zoals de bodem voorspellen,...?
pi_72558286
quote:

[..]

Zou golf 3 niet hoger moeten dan slechts 310-315?
pi_72558385
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:05 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe accuraat jij bent in de praktijk maar ik moet zeggen dat ik je een verademing vind al was het maar vanwege het niet gebruiken van sarcastische smilies .

Enige wapenfeiten geboekt al? Zoals de bodem voorspellen,...?
De bodem in Maart zat ik zelf niet goed omdat ik nog 1 extra golf omlaag verwachte die niet kwam. Toen ik mis zat wist ik wel direct dat deze stijging enorm kon worden vanwege het feit dat de dat de daling ook erg groot was. De tussentijdse bodem op de aex 241 had ik wel gelijk door, en heb dat hier op het forum ook gemeld.
pi_72558404
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Zou golf 3 niet hoger moeten dan slechts 310-315?
De totale golf 3 zou ons moeten kunnen brengen tot 320-325, maar dan word het allemaal wel erg lastig voor mensen die geen verstand hebben van EW.
pi_72558805
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:11 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

De totale golf 3 zou ons moeten kunnen brengen tot 320-325, maar dan word het allemaal wel erg lastig voor mensen die geen verstand hebben van EW.
Dit moet het wat duidelijker maken. Hele plaatje is golf 3, en daarvan bevinden we ons in de rode 3.
pi_72563736
quote:
U.S. Consumer Credit Fell by a Record $21.6 Billion in July
Share | Email | Print | A A A

By Vincent Del Giudice

Sept. 8 (Bloomberg) -- U.S. consumer credit plunged more than five times as much as forecast in July as banks maintained more restrictive lending terms and job losses made households reluctant to borrow.

Consumer credit fell by a record $21.6 billion, or 10 percent at an annual rate, to $2.5 trillion, according to a Federal Reserve report released today in Washington. Credit dropped by $15.5 billion in June, more than previously estimated. Credit fell for a sixth month, the longest series of declines since 1991.

Rising unemployment, stagnant incomes and shrinking household wealth are casting doubt on the strength of the economic recovery. The category of credit that covers car loans also plummeted by a record amount, even as the “cash for clunkers” auto trade-in program helped push up personal spending in July.

“Consumer credit is being rationed severely and this is one factor that argues for a slow recovery from this biggest recession since the Great Depression,” Chris Rupkey, chief financial economist at Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ Ltd. in New York, said before the report. Meanwhile, he said, consumers are “getting hit from both sides and they are desperately trying to get their credit-card debts under control.”

Economists had forecast consumer credit would drop $4 billion in July, according to the median of 31 estimates in a Bloomberg News survey. Projections ranged from declines of $12 billion to no change from the previous month. The Fed initially said consumer credit decreased by $10.3 billion in June.

To contact the reporter on this story: Vincent Del Giudice in Washington vdelgiudice@bloomberg.net
Last Updated: September 8, 2009 15:00 EDT
pi_72564191
quote:
08-09-2009 21:00:00 VS consumentenkrediet juni was $10,3 mrd negatief
08-09-2009 21:00:00 VS consumentenkrediet juni gewijzigd naar $15,5 mrd negatief
08-09-2009 21:00:00 VS consumentenkrediet met $21,6 mrd gedaald in juli
Waar ging die groei ook alweer vandaan komen?
pi_72564913
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Tuurlijk verdien je lof je was de eerste hier die een rally zag aankomen flink aantal maanden terug. Ik wilde alleen ermee aangeven wat je net al zij dat sommige dingen moeilijk te voorspellen zijn, vooral short-term. Ikzelf denk dat er nog kruit in het vat zit om een stuk hoger te komen. Later dit jaar een serieuze correctie, alhoewel het geen nieuwe lows zullen worden, daar is een nieuwe trigger voor nodig.
pi_72565316
Wat een prietpraat. Lekker cijfer trouwens,consumer credit
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_72566803
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:51 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Tuurlijk verdien je lof je was de eerste hier die een rally zag aankomen flink aantal maanden terug. Ik wilde alleen ermee aangeven wat je net al zij dat sommige dingen moeilijk te voorspellen zijn, vooral short-term. Ikzelf denk dat er nog kruit in het vat zit om een stuk hoger te komen. Later dit jaar een serieuze correctie, alhoewel het geen nieuwe lows zullen worden, daar is een nieuwe trigger voor nodig.
Short-term is meer gokken inderdaad. Mogelijk kunnen we de komende weken ook nog wat hoger, maar ik voorzie toch een correctie de komende maanden en in de years ahead uiteindelijk nieuwe lows. Ik zie genoeg triggers, maar die kunnen mogelijk wel even duren (of niet, er kan binnen no time weer paniek uitbreken door externe factoren).
pi_72566860
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:35 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Meer mensen denken dit
[..]

Ondanks het vele bullishe nieuws is goud toch gezakt vandaag. Toch weer teken van short-term uittopping.
pi_72575751
Mogguh! we zijn rood! in de middag misschien over de 300 heen en door naar de 304 punten?
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_72577216
Ok, tijd om geld aan het werk te zetten. Of in ieder geval een account te openen bij een broker. Welke wordt het? Ik lees voornamelijk Binck?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72577388
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:36 schreef Drive-r het volgende:
Ok, tijd om geld aan het werk te zetten. Of in ieder geval een account te openen bij een broker. Welke wordt het? Ik lees voornamelijk Binck?
Tzou bij binck kunnen, die hebben ook een aanbieding dat als je aangemeld wordt door een bestaande klant je dan 50 Euro transactie tegoed krijgt(allebei).
pi_72577441
Als je wil kan ik je aanmelden, dan heb ik wel wat gegevens nodig...
pi_72577743
Ik ga het Binck pakket even beter lezen. Is er ergens een goede manier om te checken welke ETF's ik via hen kan handelen?
pi_72577863
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:55 schreef Drive-r het volgende:
Ik ga het Binck pakket even beter lezen. Is er ergens een goede manier om te checken welke ETF's ik via hen kan handelen?
Ik heb bij binck nog nooit een ETF van iets niet gevonden. Als je zegt welke ETF je intreseert zoek ik wel even voor de zekerheid op of ze die hebben.
pi_72577962
Bijvoorbeeld de CASAM ETF Leveraged MSCI Europe? Is listed in het NextTrack segment van de Euronext? Bloomberg code is M00UEU02.
pi_72578602
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:03 schreef Drive-r het volgende:
Bijvoorbeeld de CASAM ETF Leveraged MSCI Europe? Is listed in het NextTrack segment van de Euronext? Bloomberg code is M00UEU02.
CASAM ETF MSCI Europe Banks ETF 130741 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Consumer Discretionary ETF 130742 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Consumer Staples ETF 130753 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Growth ETF 130743 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Healthcare ETF 130760 PSE
CASAM ETF MSCI Europe High Dividend ETF 130731 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Industrials ETF 130740 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Insurance ETF 130735 PSE
CASAM ETF MSCI Europe IT ETF 130737 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Telecom Services ETF 130754 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Utilities ETF 130744 PSE

Bedoel je deze? CASAM ETF Leveraged MSCI Europe zie ik er niet bij staan.
pi_72579067
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

CASAM ETF MSCI Europe Banks ETF 130741 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Consumer Discretionary ETF 130742 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Consumer Staples ETF 130753 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Growth ETF 130743 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Healthcare ETF 130760 PSE
CASAM ETF MSCI Europe High Dividend ETF 130731 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Industrials ETF 130740 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Insurance ETF 130735 PSE
CASAM ETF MSCI Europe IT ETF 130737 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Telecom Services ETF 130754 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Utilities ETF 130744 PSE

Bedoel je deze? CASAM ETF Leveraged MSCI Europe zie ik er niet bij staan.
Bedankt! Hm, ik zou eens moeten kijken waarom niet. Zag wel ergens staan dat ze in Parijs enkel aandelen kunnen handelen, geen trackers? Onhandig weer.
pi_72580600
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bedankt! Hm, ik zou eens moeten kijken waarom niet. Zag wel ergens staan dat ze in Parijs enkel aandelen kunnen handelen, geen trackers? Onhandig weer.
Ik neem aan dat je nog steeds interesse hebt in de leveraged etf's?
De meeste leveraged ETFs bij Binck zijn vooral commodities en echt een mooi lijstje met ETFs bij Binck heb je eigenlijk niet.

Tuurlijk heb je wel producten zoals
ETFS CAC40 2x Long ETF
ETFS CAC40 2x Short ETF

Maar ik vrees dat bij leveraged ETFs er slechts alleen Frans aanbod is (en Amerikaans uiteraard) misschien is Lynx een optie? Of een Engelse broker?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  woensdag 9 september 2009 @ 14:30:57 #42
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72582180
Nou, de AEX gaat niet heel enthousiast door de 302,76 heen...

302,73 voorlopig
pi_72582359
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:30 schreef Lemans24 het volgende:
Nou, de AEX gaat niet heel enthousiast door de 302,76 heen...

302,73 voorlopig
Komende uren kan een klein tussentijds topje ontstaan met enkele punten terugval, daarna weer een nieuwe knal omhoog. Ik blijf voorlopig nog zitten met call sep 300 en call okt 300.
pi_72582419
Vanaf morgen valt weer vuurwerk te verwachten, dan komen pas weer echt belangrijke cijfers.
pi_72585789
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:38 schreef pberends het volgende:
Vanaf morgen valt weer vuurwerk te verwachten, dan komen pas weer echt belangrijke cijfers.
Wat zijn de verwachtingen? Rood of groen nieuws?
  woensdag 9 september 2009 @ 16:34:50 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_72586247
Ik heb een account geopend bij Binck, wil alleen niet heel actief iedere dag de koersen volgen. Zit dus te twijfelen of ik nu in zal stappen of nog even ga wachten...

keuzes, keuzes, keuzes...
pi_72586307
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:34 schreef Blik het volgende:
Ik heb een account geopend bij Binck, wil alleen niet heel actief iedere dag de koersen volgen. Zit dus te twijfelen of ik nu in zal stappen of nog even ga wachten...

keuzes, keuzes, keuzes...
In wat voor producten wil je gaan beleggen?
pi_72586366
Ik zit met 'n beetje 'n luxeprobleem. In maart heb ik 500 stuks ING gekocht voor E3, inmiddels staat ING op E11. Nou zit ik me dus af te vragen, zal ik m'n winst nemen (E4000 ) of nog 'n tijdje afwachten of het nog hoger kan
pi_72586468
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:37 schreef anboni het volgende:
Ik zit met 'n beetje 'n luxeprobleem. In maart heb ik 500 stuks ING gekocht voor E3, inmiddels staat ING op E11. Nou zit ik me dus af te vragen, zal ik m'n winst nemen (E4000 ) of nog 'n tijdje afwachten of het nog hoger kan

Winst nemen.
  woensdag 9 september 2009 @ 16:40:25 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_72586479
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:36 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

In wat voor producten wil je gaan beleggen?
gewoon standaard aandelen, niks bijzonders. Het is meer om een portefeuille op te bouwen voor de toekomst. Gaat ook met geld gebeuren wat ik kan missen, en is dus ook voor lange termijn bedoeld
pi_72586504
quote:
4k is sowiezo mooi. Persoonlijk heb ik geen vertrouwen meer in de banken, met daarbij de opmerking dat de KW in de buurt komt van een economische situatie waar er geen vuiltje aan de lucht is.
pi_72586508
Google chrome geeft steeds een waarschuwing voor malware op belegger.nl .
pi_72586711
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:40 schreef Blik het volgende:

[..]

gewoon standaard aandelen, niks bijzonders. Het is meer om een portefeuille op te bouwen voor de toekomst. Gaat ook met geld gebeuren wat ik kan missen, en is dus ook voor lange termijn bedoeld
Mijn inziens is dat als je nu lange termijn gaat beleggen, je tevreden mag zijn als je over 20 jaar break even staat. Dit is geen tijd om aandelen te kopen, en als je het perse wil doen, I warned you.
pi_72586747
quote:
Kan nog wel wat hoger, maar meer dan 1,5 maand moet je ze niet meer houden

Mooie trade overigens
  woensdag 9 september 2009 @ 16:52:00 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_72586937
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:46 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Mijn inziens is dat als je nu lange termijn gaat beleggen, je tevreden mag zijn als je over 20 jaar break even staat. Dit is geen tijd om aandelen te kopen, en als je het perse wil doen, I warned you.
Vandaar dus mijn twijfel, denk ook dat de markt nog wel eens kan gaan crashen de komende maanden
pi_72588045
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Vandaar dus mijn twijfel, denk ook dat de markt nog wel eens kan gaan crashen de komende maanden
Eerst nog een flinke up de komende weken, daarna 2 crashvolle jaren. Heb liever dat ik er naast zit, anders krijgen we een dramatische situatie wereldwijd.
pi_72588717
quote:
Staat ING onderhand niet op een emissiekoers?
pi_72588742
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:23 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:

[..]

Wat zijn de verwachtingen? Rood of groen nieuws?
Forex?

http://www.forexfactory.com/
pi_72588776
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Zucht wanneer zal Aegon weer eens gaan pieken
Lijkt wel dood dit aandeel. Omdat ze een emissie doen blijft het aandeel maar zwak, maar bij ING krijgen beleggers een stijve lul dat ze het staatsgeld maar niet terugbetalen. Het blijft een raadsel.
pi_72588802
quote:

[..]

Vandergeld had gelijk . Het lijkt inderdaad naar de 310 te gaan, of de macrocijfers van morgen moeten een drama zijn.
pi_72588883
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Staat ING onderhand niet op een emissiekoers?
'n watte? (als mijn beleggingen goed gaan, is dat meestal meer geluk dan wijsheid, heb er eigenlijk weinig verstand van )

Heb 'm wel even opgezocht, geloof dat ik wel snap wat een emissiekoers is, maar wat is de relevantie van dat gegeven?
  woensdag 9 september 2009 @ 18:03:26 #62
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72589470
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:36 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Komende uren kan een klein tussentijds topje ontstaan met enkele punten terugval, daarna weer een nieuwe knal omhoog. Ik blijf voorlopig nog zitten met call sep 300 en call okt 300.
Hm, ja dus...
pi_72591840
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:44 schreef anboni het volgende:

[..]

'n watte? (als mijn beleggingen goed gaan, is dat meestal meer geluk dan wijsheid, heb er eigenlijk weinig verstand van )

Heb 'm wel even opgezocht, geloof dat ik wel snap wat een emissiekoers is, maar wat is de relevantie van dat gegeven?
Ik dacht dat als ING boven een bepaald niveau kwam dan een emissie dan waarschijnlijker is. Daarmee verwateren ze de aandelen en gaat de koers omlaag.
pi_72592960
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:46 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Waarom ben je zo negatief?

Als de winsten van bedrijven weer terugstijgen naar de oude niveaus, dan zijn de aandelenkoersen nog redelijk laag.
pi_72593358
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:47 schreef zzzzzzz het volgende:

[..]

Waarom ben je zo negatief?

Als de winsten van bedrijven weer terugstijgen naar de oude niveaus, dan zijn de aandelenkoersen nog redelijk laag.

Hierom, 5 wave omhoog afgerond over afgelopen 70 jaar, nu correctie. Koersdoel koersgebied van golf 4, dus 1000 voor de dow jones
  woensdag 9 september 2009 @ 21:17:43 #66
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72596482
de Dow Jones voldoet qua daggrafiek alvast aan dat plaatje...
pi_72601590
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:58 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Hierom, 5 wave omhoog afgerond over afgelopen 70 jaar, nu correctie. Koersdoel koersgebied van golf 4, dus 1000 voor de dow jones
[ afbeelding ]
ja hoor, haha sorry maar jij spoort echt niet! Van wie ben je een kloon trouwens?
pi_72601850
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:31 schreef Dave7 het volgende:

[..]

ja hoor, haha sorry maar jij spoort echt niet! Van wie ben je een kloon trouwens?
En hoezo zou dit niet kunnen? Als je terugkijkt in het plaatje zie je dat het eerder is gebeurd, alleen de schaalverdeling is nu anders. Er is alleen een mits je moet wel geloven in een nieuwe (grote) depressie.

[ Bericht 5% gewijzigd door piepeloi55 op 09-09-2009 23:51:00 ]
pi_72602121
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:38 schreef piepeloi55 het volgende:
alleen de schaalverdeling is nu anders.
Greece
pi_72602311
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:58 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tja, is de DJI nogwel representatief daarvoor. qua samenstelling is het in de jaren enorm gewijzigd en ook de weging is vrij apart te noemen. S&P is een logischere lijkt me aangezien dat altijd de top van de amerikaanse bedrijven zijn. Sommige vallen weg, anderen komen erbij en wegingen veranderen.
pi_72603035
quote:

[..]

En dit is een mooi voorbeeld de reden waarom ik deze topics nauwelijks meer volg .

Altijd deze attitude in combi met die sarcastische smilies overal. Bèh.
pi_72605696
quote:

[..]

Kom dan met argumenten ipv goedkope retoriek.
pi_72606236
Lijkt me dat ING nu wel even een top gevonden heeft, die gaan de komende jaren niet veel verdienen

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 10-09-2009 11:41:34 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 09:29:59 #74
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72606705
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:19 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

En dit is een mooi voorbeeld de reden waarom ik deze topics nauwelijks meer volg .

Altijd deze attitude in combi met die sarcastische smilies overal. Bèh.
en de sfeer is hier juist zo goed over het algemeen...
pi_72608355
quote:
Zet gewoon een stoploss limiet in of een trailingstop ofzo. Beter voor je gemoedsrust denk ik.
pi_72609486
Zitten we in de lunch-dip nu?
pi_72609832
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Kom dan met argumenten ipv goedkope retoriek.
Laat ik vooropstellen dat mijn opmerking niet lullig was bedoeld, meer een stellingname!

Argumenten dat we niet naar 1.000 punten gaan?

a. Omdat dat een vrijwel complete ineenstorting zou betekenen van het financiele systeem.

b. Je niet meer veilig bent op straat.

c. Er een dikke oorlog uit zal breken?

Ik weet niet hoe het met jullie zit? Ik wil best geld verdienen, begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat onder dit scenario het leven voor de meeste mensen geen pretje zal zijn, en dat is zacht uitgedrukt........
pi_72610297
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:53 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen dat mijn opmerking niet lullig was bedoeld, meer een stellingname!

a. Omdat dat een vrijwel complete ineenstorting zou betekenen van het financiele systeem.

Bron?
pi_72610437
quote:

[..]

Ik weet niet hoe het met jullie zit? Ik wil best geld verdienen, begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat onder dit scenario het leven voor de meeste mensen geen pretje zal zijn, en dat is zacht uitgedrukt........
3 van de 3 zijn imho zeer likely op termijn.
pi_72610514
quote:

Sinds wanneer laten markten en de economie zich aan dat soort argumenten iets gelegen liggen?
pi_72610642
Oei, goud weer zijn hoofd gestoten tegen de 1000 dollar .
pi_72611045
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Bron?
Mijn opmerking van gister zit je nog steeds dwars?
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:17 schreef pberends het volgende:
[..]
3 van de 3 zijn imho zeer likely op termijn.
Dan verschillen we daarover van mening, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat de crisis nu voorbij is, dat dan weer wel.........

quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Sinds wanneer laten markten en de economie zich aan dat soort argumenten iets gelegen liggen?
Niet, maar dit wil vanzelfsprekend niemand en er zal dus ALLES uit de kast worden gehaald om een dergelijk scenario te voorkomen en daarmee is de kans dat zoiets gebeurt, zeer klein naar mijn mening.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dave7 op 10-09-2009 12:44:48 ]
pi_72611344
Benieuwd of we vandaag nog groen gaan zien.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:50:47 #85
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72611431
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Benieuwd of we vandaag nog groen gaan zien.
dat zal van deze jongens afhangen;

8:30am USD Trade Balance -27.1B -27.0B
8:30am USD Unemployment Claims 560K 570K

en nog wat minder belangrijke cijfers...
pi_72611875
quote:

[..]

Ik probeer gewoon een uiteenzetting te geven van wat ik verwacht de komende jaren, alleen maar afzeiken is wel heel erg makkelijk.
pi_72612024
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:05 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik probeer gewoon een uiteenzetting te geven van wat ik verwacht de komende jaren, alleen maar afzeiken is wel heel erg makkelijk.
Sorry, zo was het niet bedoeld. Omdat het zo extreem was, had ik moeite om het serieus te nemen.
pi_72612089
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:10 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Sorry, zo was het niet bedoeld. Omdat het zo extreem was, had ik moeite om het serieus te nemen.
Oke, dan is het goed , extreem is het inderdaad maar 2007-2009 hebben laten zien dat dit een zeer goede mogelijkheid is voor de toekomst.
pi_72612974
Gaat lekker zo. Gister op SL286 ingestapt op 2,40. Vanmiddag verkocht voor 2,70. Heb net SL301 gekocht voor 1,19. Hopen op goede cijfers vanmiddag.
pi_72613130
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:37 schreef Dave7 het volgende:

Niet, maar dit wil vanzelfsprekend niemand en er zal dus ALLES uit de kast worden gehaald om een dergelijk scenario te voorkomen en daarmee is de kans dat zoiets gebeurt, zeer klein naar mijn mening.
De economie en de markten laten zich uiteindelijk ook heel weinig gelegen liggen aan politiek.

Met normale sturende maatregelen kun je de economie en de markten op korte termijn alleen zetjes geven, maar om daadwerkelijk de koers van het schip te veranderen moet je er op tijd bij zijn. Anders zijn behoedzame maatregelen (kleine renteverhogingen, beperkte bezuinigingen, stimuleren van ontwikkeling van bepaalde sectoren, e.d.) niet effectief meer en moet je naar steeds draconischer maatregelen grijpen. Vijf jaar geleden, zelfs tien jaar en langer geleden waren er al diverse economen en analysten die zagen dat we op een gevaarlijke koers zaten, die tot een depressie en mogelijk instorting van het wereld-financieel stelsel zou leiden, maar die werden temidden van alle voorspoed weggehoond. Terwijl er toen nog alle gelegenheid was geweest om langs politieke weg tot een meer duurzame economische ontwikkeling te komen, en niet een zoals de huidige bubble-economie die het plan voor zijn eigen destructie al had ingebouwd.

Wat je nu ziet is feitelijk struisvogelpolitiek. Heel dure struisvogelpolitiek weliswaar, maar door stervende markten vol te pompen met nieuwe liquiditeit, terwijl de onderliggende economie bezwijkt onder enorme schuldenlasten, blaas je ze geen bestendig nieuw leven in. De enige duurzame oplossing is om de overmaat aan schulden uit het systeem te krijgen door ze af te schrijven en daarna, een paar stappen terug in welvaartsniveau, aan de wederopbouw te beginnen. Dat betekent dat talloze bedrijven en huishoudens failliet zullen moeten gaan. Voor de hele samenleving maar vooral voor de direct betrokkenen is dat een hard gelag, maar na een jaar of vijf kunnen ze weer redelijk boven Jan zijn, en bovendien zou het hele proces nu nog een beetje gecontroleerd kunnen worden om te voorkomen dat er totale chaos ontstaat. Met de huidige politiek, waarin overheden gigantische schulden op zich nemen om maar de illussie te laten bestaan dat er niets aan de hand is, zetten we de toekomst van die overheden zelf en van ons geld op het spel. Als die ontploffen, wat met de huidige koers van nog steeds toenemende schuldenlasten onafwendbaar is, zullen de gevolgen veel ingrijpender zijn, en zullen ze veel meer mensen veel harder en veel langer treffen. Maar om die boodschap en de bijbehorende maatregelen te verkopen is een moed nodig die geen enkele hedendaagse politicus aan de dag durft te leggen.
pi_72613816
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:10 schreef Dave7 het volgende:

[..]

De stijging van aandelen tot 2000/2007 was pas extreem.
pi_72613855
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:53 schreef dvr het volgende:

[..]

De economie en de markten laten zich uiteindelijk ook heel weinig gelegen liggen aan politiek.

Met normale sturende maatregelen kun je de economie en de markten op korte termijn alleen zetjes geven, maar om daadwerkelijk de koers van het schip te veranderen moet je er op tijd bij zijn. Anders zijn behoedzame maatregelen (kleine renteverhogingen, beperkte bezuinigingen, stimuleren van ontwikkeling van bepaalde sectoren, e.d.) niet effectief meer en moet je naar steeds draconischer maatregelen grijpen. Vijf jaar geleden, zelfs tien jaar en langer geleden waren er al diverse economen en analysten die zagen dat we op een gevaarlijke koers zaten, die tot een depressie en mogelijk instorting van het wereld-financieel stelsel zou leiden, maar die werden temidden van alle voorspoed weggehoond. Terwijl er toen nog alle gelegenheid was geweest om langs politieke weg tot een meer duurzame economische ontwikkeling te komen, en niet een zoals de huidige bubble-economie die het plan voor zijn eigen destructie al had ingebouwd.

Wat je nu ziet is feitelijk struisvogelpolitiek. Heel dure struisvogelpolitiek weliswaar, maar door stervende markten vol te pompen met nieuwe liquiditeit, terwijl de onderliggende economie bezwijkt onder enorme schuldenlasten, blaas je ze geen bestendig nieuw leven in. De enige duurzame oplossing is om de overmaat aan schulden uit het systeem te krijgen door ze af te schrijven en daarna, een paar stappen terug in welvaartsniveau, aan de wederopbouw te beginnen. Dat betekent dat talloze bedrijven en huishoudens failliet zullen moeten gaan. Voor de hele samenleving maar vooral voor de direct betrokkenen is dat een hard gelag, maar na een jaar of vijf kunnen ze weer redelijk boven Jan zijn, en bovendien zou het hele proces nu nog een beetje gecontroleerd kunnen worden om te voorkomen dat er totale chaos ontstaat. Met de huidige politiek, waarin overheden gigantische schulden op zich nemen om maar de illussie te laten bestaan dat er niets aan de hand is, zetten we de toekomst van die overheden zelf en van ons geld op het spel. Als die ontploffen, wat met de huidige koers van nog steeds toenemende schuldenlasten onafwendbaar is, zullen de gevolgen veel ingrijpender zijn, en zullen ze veel meer mensen veel harder en veel langer treffen. Maar om die boodschap en de bijbehorende maatregelen te verkopen is een moed nodig die geen enkele hedendaagse politicus aan de dag durft te leggen.
Perfect uitgelegd idd .
pi_72613957
Volgens mij krijgen we een correctie naar ongeveer 300 punten nu, daarna weer verder omhoog.
pi_72614054
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:26 schreef Vandergeld het volgende:
Volgens mij krijgen we een correctie naar ongeveer 300 punten nu, daarna weer verder omhoog.
Als de cijfers om half 4 goed zijn dan verwacht ik geen correctie vandaag.
pi_72614102
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Als de cijfers om half 4 goed zijn dan verwacht ik geen correctie vandaag.
Ook mogelijk, dan is de correctie al geweest
pi_72614127
Oeiiiiii, dat handelstekort van Amerika... je zou bijna in het recovery-verhaal gaan geloven.
pi_72614321
Nog met een kleine winst kunnen verkopen. Ik stap er vandaag niet meer in.
pi_72614372
Dit plaatje al iets eerder van de Cac 40 gemaakt, jammer dat fok tijdelijk offline was:
pi_72614545
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:48 schreef Vandergeld het volgende:
Dit plaatje al iets eerder van de Cac 40 gemaakt, jammer dat fok tijdelijk offline was:
[ afbeelding ]
Handelen hiernaar moet je trouwens niet doen, we zitten in een sterke uptrend en als we verassingen krijgen zijn die aan de bovenkant. Mochten we lager gaan de komende uren is dat m.i. een mooi longmoment.
pi_72616047
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:23 schreef pberends het volgende:
Handelstekort VS stijgt fors

Let op de laatste zin.

Wat is het cijfer zonder de factoren door cash for clunkers?
pi_72616138
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:46 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wat is het cijfer zonder de factoren door cash for clunkers?
Dat programma is inderdaad de enige reden dat ik kan verzinnen dat het handelstekort zo tegenviel.

Maar aangezien het programma nu niet meer bestaat verwacht ik dat de komende maanden de handelstekorten weer fors gaan meevallen en dat de dollar aansterkt.
pi_72616639
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat programma is inderdaad de enige reden dat ik kan verzinnen dat het handelstekort zo tegenviel.

Maar aangezien het programma nu niet meer bestaat verwacht ik dat de komende maanden de handelstekorten weer fors gaan meevallen en dat de dollar aansterkt.
Die handelstekorten gaan weer meevallen dat denk ik ook ja. Maar het is en blijft een tekort, pas bij een overschot of een miniem tekort zie ik om die reden de dollar aansterken.
pi_72616754
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:05 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Die handelstekorten gaan weer meevallen dat denk ik ook ja. Maar het is en blijft een tekort, pas bij een overschot of een miniem tekort zie ik om die reden de dollar aansterken.
Das waar, maar beleggers zijn daar te irrationeel voor om dat te snappen.

De pond ging ook aardig omhoog het afgelopen half jaar. Terwijl UK's deficit al helemaal een drama is.
pi_72617691
En we blijven weer zitten in het door vandergeld geschetste scenario.

pi_72617729
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:37 schreef piepeloi55 het volgende:
En we blijven weer zitten in het door vandergeld geschetste scenario.

[ afbeelding ]
Gaat goed volgens schema ja, als we dit doorzetten zouden we volgende week rond die 315 moeten staan.
pi_72617866
Morgen 310 zou ideaal zijn, daarna begin van de week een nieuwe dip. Daarna t/m expiratie de laatste stoot omhoog.
pi_72621115
Toch nog even voor half 6 ingestapt. Ever SL overnight zitten en er morgen vroeg meteen weer uit.
pi_72624095
Ik heb een vraagje over turbo's, hebben die ongelimiteerde verlies mogelijk en heb je een margin nodig om aan te houden?
pi_72624261
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:44 schreef janvks het volgende:
Ik heb een vraagje over turbo's, hebben die ongelimiteerde verlies mogelijk en heb je een margin nodig om aan te houden?
Verlies is nooit hoger dan je inleg, en meestal krijg je nog wel wat restwaarde als de stoploss is geraakt. Margin is dus ook niet nodig.
pi_72625566
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:48 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Verlies is nooit hoger dan je inleg, en meestal krijg je nog wel wat restwaarde als de stoploss is geraakt. Margin is dus ook niet nodig.
het werkt als CFD? dus abn-amro is de tegenpartij en niet andere traders?

btw je analyse lijkt correct te zijn vandergeld
pi_72625945
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:22 schreef janvks het volgende:

[..]

het werkt als CFD? dus abn-amro is de tegenpartij en niet andere traders?

btw je analyse lijkt correct te zijn vandergeld
Met turbo's is RBS de tegenpartij in de meeste gevallen, en soms andere traders.

Turbo's en CFD's zijn overigens wel verschillende dingen, zo is de CFD voor de wat gevorderde traders.
pi_72636931
Hallo,

Speciaal een account hiervoor gemaakt. Ik zou graag willen beginnen met investeren/speculeren in financiele markten. Wilt er iemand hier mij introduceren aan BinckBank, zodat wij beide een bepaald bedrag gratis aan transactiekosten ontvangen?

Of is deze acie niet meer geldig, aangezien ik het nergens op hun site kan vinden?
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:51:24 #114
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72637189
jaaa doe ik. PM me maar !

nog wel geldig dacht ik, maar dan moet je eerst inloggen
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:57:54 #115
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_72637346
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:41 schreef Zure_Pruim het volgende:
Hallo,

Speciaal een account hiervoor gemaakt. Ik zou graag willen beginnen met investeren/speculeren in financiele markten. Wilt er iemand hier mij introduceren aan BinckBank, zodat wij beide een bepaald bedrag gratis aan transactiekosten ontvangen?

Of is deze acie niet meer geldig, aangezien ik het nergens op hun site kan vinden?
Die is nog altijd geldig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_72638112
Ik heb me Longs van de hand gedaan... geen tijd meer om vanmiddag achter de pc te zitten...
volgende week weer verder... goed weekend allemaal :w
pi_72638119
Mooi intervieuw op RTLZ met Rienk Kamer gisteren over de stand van zaken :

Intervieuw Rienk kamer
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:44:22 #118
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72638460
Vanochtend toch maar even Tomtom gekocht

Hoe kan dat aandeel dag op dag zo sterk stijgen?
pi_72638665
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef AQuila360 het volgende:

Vraag en aanbod.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72638716
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef AQuila360 het volgende:

Tomtom heeft vandaag een buy advies van Goldman Sachs gekregen, dat tikt altijd lekker aan. Waarom ze vaker zo veel stijgen, is een beetje irrationeel naar mijn mening. Komt meer omdat ze van grote hoogte komen denk ik.
pi_72640379
En weer omhoog de aex, 315 waarschijnlijk volgende week di/woe. Shorten voor KT is dodelijk de komende week.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:08:24 #122
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72640674
Maar na vrijwel de volledige 120 punten stijging te hebben gemist, wil ik het moment waarop ik wél short kan gaan wel aangrijpen! SS330 begin oktober, denk ik.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:10:11 #123
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72640713
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
Maar na vrijwel de volledige 120 punten stijging te hebben gemist, wil ik het moment waarop ik wél short kan gaan wel aangrijpen! SS330 begin oktober, denk ik.
Ik ken het gevoel. Kom je terug van vakantie staan we 30 40 punten hoger
pi_72644415
Gisteren c optie Randstad. (okt) gekocht.

Nog het ritje van volgende week meepakken, en dan eruit trappen om vervolgens de markt af te wachten.

Heb werkelijk waar geen idee welke kant we op zullen gaan.
pi_72644885
Tevens gaat de c aex vandaag de deur uit. Zodra 310 aardig begint te naderen dan pak ik mn winst. Niet te hebberig zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door m0m0 op 11-09-2009 15:29:16 ]
pi_72646017
Begin volgende week verwacht ik toch een dipje. Beurs is de hele week gestegen en vaker op vrijdag toppen gezien; daarna begin van de week weer onderuit.
pi_72646341
mooi moment om short te gaan om 5 uur
pi_72649426
Ik heb een vraagje,
Ik zit nu een paar maanden bij Binck en na een tijdje beleggen op de AEX wil ik Amerikaanse aandelen kopen.
Kan ik bij de Binckbank een order plaatsen voor een Amrikaans aandeel en zoja hoelang duurt het totdat deze verwerkt is? transactiekosten waren ongeveer het dubbele van normaal had ik ergens opgevangen.

Alvast bedankt.
pi_72649562
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:30 schreef Roland298 het volgende:
Ik heb een vraagje,
Ik zit nu een paar maanden bij Binck en na een tijdje beleggen op de AEX wil ik Amerikaanse aandelen kopen.
Kan ik bij de Binckbank een order plaatsen voor een Amrikaans aandeel en zoja hoelang duurt het totdat deze verwerkt is? transactiekosten waren ongeveer het dubbele van normaal had ik ergens opgevangen.

Alvast bedankt.
Je moet eerst een dollaraccount openen, is zo gepiept. Daar geld op plempen en daarna kopen maar. Volgens mij wordt het dezelfde dag aal verwerkt, als ze open gaan dan rond 15:00/16:00 uur?!? Transactiekosten zijn rond de 10 EUR volgens mij.

Verder mooie dag! Vooral Arcelor NICE
pi_72650521
quote:
Ik heb een vraagje,

Alvast bedankt.
Je hebt 15 dollar transactiekosten per keer, das dus ongeveer 10 euro. Dus op dit moment niet duurder dan Euronext-orders. Wel moet je geld overboeken naar de USD-rekening (dat kan achteraf).
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:58:31 #131
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72656691
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb eens gekeken bij die short/long dingen maar er staan er zo veel dat het me niet echt duidelijk is welke je dan moet hebben
pi_72657729
Plaatje van iets eerder op de avond:
pi_72659508
straks ga je nog gelijk krijgen met je voorspelling dow @1000, vandergeld.

noodpakket al in huis?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_72678443
http://www.fd.nl/artikel/12956736/amerikaanse-corus-bank-valt
quote:
Amerikaanse Corus Bank valt om
12 september 2009, 15:49 uur | FD.nl

Federale toezichthouders in de Verenigde Staten hebben zaterdag de Amerikaanse Corus Bank gesloten.

De bank was in de problemen gekomen onder meer door investeringen in commercieel vastgoed.

Spaartegoeden van klanten en elf vestigingen in de buurt van Chicago zijn overgedaan aan branchegenoot MB Financial Bank.

Op drie na grootste faillissement

Het is het op drie na grootste faillissement van een Amerikaanse bank dit jaar. Corus Bank had een beheerd vermogen van $ 7 mrd (euro 4,8 mrd). Corus Bank zei in juli al in financiële problemen te zitten. De bank leed in het tweede kwartaal een verlies van dik $ 487 mln (euro 333 mln). In de Verenigde Staten zijn dit jaar al 92 banken, waaronder ook veel kleine, omgevallen.
Een beheerd vermogen van $ 7 miljard is natuurlijk niet ontzettend veel, toch hoop ik dat helpt met het wat lager zetten van de beurzen maandag. Ik zit een klein beetje short sinds vrijdag.
pi_72679099
quote:
Ik heb een vraagje,

Alvast bedankt.
Je hoeft geen dollars aan te kopen, je kan ook gewoon rood staan op de dollarrekening. Alleen als je denkt dat de dollar de komende tijd sterker gaat worden is het misschien slim nu wel dollars aan te kopen.
pi_72679572
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:41 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Je hoeft geen dollars aan te kopen, je kan ook gewoon rood staan op de dollarrekening.
Betaal jij graag 8% rente (ofzo)?
pi_72680744
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Betaal jij graag 8% rente (ofzo)?
Dat is 6%, en je dekt je wel in tegen een verdere daling in dollars. Hoe zou jij het doen dan stel dat je nu in amerika zou willen beleggen? Dollars kopen?
pi_72680822
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:45 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Dat is 6%, en je dekt je wel in tegen een verdere daling in dollars. Hoe zou jij het doen dan? Dollars kopen?
Dat ligt eraan of je bullish ben of niet natuurlijk. Als je een short fund koopt is dat een verkapte dollar-long, dus dan zou ik idd dollars kopen.
pi_72680979
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of je bullish ben of niet natuurlijk. Als je een short fund koopt is dat een verkapte dollar-long, dus dan zou ik idd dollars kopen.
Woow dat is snel haha!
Hmm ja ik heb tot nu toe rood gestaan bij binck, maar vind dat ook geen ideale oplossing. Volgens mij is het bij IB beter omdat je daar rente krijgt op de eurorekening en dat dus weggestreept wordt tegen de debetrente toch?
pi_72681099
Stel dat aandelen omlaag gaan straks, versterken ze dan de dollar? Of gaan aandelen omlaag omdat de dollar versterkt?
pi_72681129
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:57 schreef Dave7 het volgende:
Stel dat aandelen omlaag gaan straks, versterken ze dan de dollar? Of gaan aandelen omlaag omdat de dollar versterkt?
US stocks zullen in dollars stijgen en in euro's gelik blijven
pi_72681675
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:58 schreef henkway het volgende:

[..]

US stocks zullen in dollars stijgen en in euro's gelik blijven
Dat vroeg ik niet.
pi_72681738
quote:
Je kunt dan meer aandelen voor hetzelfde aantal dollars kopen, dus normaliter wordt de dollar dan sterker.
pi_72681746
quote:
In mijn mening word de dollar gewoon sterker op hetzelfde moment dat de beurzen weer gaan zakken, en dan maakt het niet uit welke de beweging van de andere nou versterkt, net zoals olie/zilver/waarschijnlijk ook goud omlaag zullen gaan.
pi_72682063
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:15 schreef fedsingularity het volgende:
straks ga je nog gelijk krijgen met je voorspelling dow @1000, vandergeld.

noodpakket al in huis?
Wat heb ik aan een noodpakket als al mijn vrienden/familie/kennissen dat niet hebben,
ik laat me net als de massa in slaap sussen met de gedachte dat mijn scenario niet uitkomt
pi_72697914
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:14 schreef Rapaille het volgende:
http://www.fd.nl/artikel/12956736/amerikaanse-corus-bank-valt
[..]

Een beheerd vermogen van $ 7 miljard is natuurlijk niet ontzettend veel, toch hoop ik dat helpt met het wat lager zetten van de beurzen maandag. Ik zit een klein beetje short sinds vrijdag.
Nog meer bankennieuws: hypo real estate heeft nóg 26 miljard nodig: http://www.rtl.nl/(/finan(...)26_miljard_nodig.xml

Maandag een rode dag of stijgen we vrolijk verder?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_72702210
quote:
Sept. 9, 2009, 9:25 p.m. EDT
Stock market may collapse again, TCW's Gundlach says

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- The stock market's recent rally is likely to run out of steam soon and equity prices may collapse again, Jeffrey Gundlach, chief investment officer at Los Angeles-based mutual-fund giant TCW Group Inc., said Wednesday.

The benchmark Standard & Poor's 500 index is "extremely unlikely" to climb above 1,100, before collapsing again, he said during a conference call.

"You've made 90% of the money you're gonna make in this rally," Gundlach said, advising investors to sell on strength when the S&P 500 is above 1,000.

The S&P 500 closed at 1,033 Wednesday, leaving it up more than 50% since early March.

Gundlach, who also runs TCW's flagship Total Return Bond Fund /quotes/comstock/10r!tglmx (TGLMX 10.03, +0.01, +0.10%) , had spotted cracks that subprime mortgages were forming in the financial system by June 2007 and was among the first to warn that an era of easy money would come to a bad end. See full story on Gundlach's warning.

His new concern is the massive debt being accumulated by the U.S. government as it tries to stimulate an economy that's been mired in the worst recession since the World War II.

"We're basically borrowing money and calling it economic growth," he said on Wednesday. "It's not real economic activity."

Debt-fueled government stimulus, such as the "cash for clunkers" program, may keep the U.S. economy growing for one or two years, but then growth will probably "just die," Gundlach said.

Cash for clunkers, in which the government gave up to $4,500 to new car buyers if they handed in old gas-guzzling vehicles, illustrates another of Gundlach's concerns, that of deflation.

"Deflation is so strong that you can't even sell cars unless you slash prices 20% through government subsidies," he said.

Gundlach is similarly bearish on credit markets and commodity prices, arguing that "a turning point is close at hand in these markets."

One of the few areas he's bullish on is the U.S. dollar -- but not for good reasons.

Gundlach sees such large debt defaults in coming years that he thinks the trend will cut the supply of dollars, pushing up the currency's value.

"We're standing on the edge of a major default wave," he said. "Defaults are the elimination of dollars. You could eliminate so much actual wealth that this could be the source of a strong dollar rally."

Alistair Barr is a reporter for MarketWatch in San Francisco.
http://www.marketwatch.co(...)009-09-09?link=kiosk
pi_72721792
TT veranderen naar "een rode week voor de boeg!"
  maandag 14 september 2009 @ 08:51:00 #152
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72722021
quote:
Op maandag 14 september 2009 08:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
TT veranderen naar "een rode week voor de boeg!"
Ik had nog 2 orders staan maar denk dat ik die toch maar even weg haal voordat ik ga
pi_72722086
tvp. eens kijken hoe de opening is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72722334
quote:
Op maandag 14 september 2009 08:51 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik had nog 2 orders staan maar denk dat ik die toch maar even weg haal voordat ik ga
Ik zou idd ff wachten met die orders. Of het moeten natuurlijk short orders zijn
  maandag 14 september 2009 @ 09:19:21 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72722413
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik zou idd ff wachten met die orders. Of het moeten natuurlijk short orders zijn
Te laat
pi_72722548
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:51 schreef pberends het volgende:
Begin volgende week verwacht ik toch een dipje. Beurs is de hele week gestegen en vaker op vrijdag toppen gezien; daarna begin van de week weer onderuit.
Een keertje gelijk .
  maandag 14 september 2009 @ 09:35:04 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72722654
Ik heb mijn laatste 25% aandelen verkocht. Goed verdiend, maar aan alles komt een einde. Heb enkel nog wat aandelen waarover calls geschreven zijn, dus daar gebeurt toch niet zoveel meer mee.
Hier mijn uiterst volatiel portefeuillerendement dit jaar. Puts schrijven en daar aandelen van kopen is hier debet aan.
The End Times are wild
  maandag 14 september 2009 @ 09:36:15 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72722678
420% up vanaf de bodem in Maart. Helaas was mijn vermogen toen ook gigantisch geslonken!

Stel je voor dat ik toen pas ingestapt was!
The End Times are wild
pi_72722995
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:35 schreef LXIV het volgende:
Ik heb mijn laatste 25% aandelen verkocht. Goed verdiend, maar aan alles komt een einde. Heb enkel nog wat aandelen waarover calls geschreven zijn, dus daar gebeurt toch niet zoveel meer mee.
Hier mijn uiterst volatiel portefeuillerendement dit jaar. Puts schrijven en daar aandelen van kopen is hier debet aan.
[ afbeelding ]
Zeer netjes .
pi_72723005
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:36 schreef LXIV het volgende:
420% up vanaf de bodem in Maart. Helaas was mijn vermogen toen ook gigantisch geslonken!

Lees: je hebt een hoop geluk gehad toen de grootste rally in 80 jaar voorbij kwam.
pi_72723077
quote:
[ afbeelding ]
knap gedaan
pi_72723079
quote:

Tja, als je in sprookjes wil geloven...

Stel je eens voor dat je miljadair was....
pi_72723094
quote:

Goed gedaan.
Wou dat ik zo goed was...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 september 2009 @ 10:03:22 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72723137
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Goed gedaan.
Wou dat ik zo goed was...
Nou, in Maart stond het huilen me ook nader dan het lachen. Toen had ik wel heel veel geld verloren.
The End Times are wild
pi_72723239
Al met al vind ik de weg omhoog ook wel snel gegaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 september 2009 @ 10:11:10 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72723267
Dat klopt. Maar de winst valt toch nog wel mee vanwege de diepe, diepe val tot maart. Maar als je 150% long gaat tijdens een ralley, dan kan het heel snel gaan.
The End Times are wild
pi_72723472
quote:
[ afbeelding ]
Knap gedaan, sterk dat je bent blijven vasthouden in maart!
  maandag 14 september 2009 @ 10:31:54 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72723680
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:21 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Knap gedaan, sterk dat je bent blijven vasthouden in maart!
Tja. Of juist zwak (geen verlies durven nemen)
The End Times are wild
pi_72723802
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja. Of juist zwak (geen verlies durven nemen)
Je had ook in maart op kunnen geven, en vervolgens de rally niet meegepikt, dus dat vasthoudende is een beetje je redding geweest. Hoop dat je overall ook redelijk zit.
  maandag 14 september 2009 @ 10:48:01 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72724019
Nou ja. Mijn strategie is dat er nu toch echt een flinke dip komt waarop ik weer in kan stappen. De ralley is echt ongekend, had deze stand eerder eind dit jaar verwacht.
The End Times are wild
pi_72724044
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:48 schreef LXIV het volgende:
Nou ja. Mijn strategie is dat er nu toch echt een flinke dip komt waarop ik weer in kan stappen. De ralley is echt ongekend, had deze stand eerder eind dit jaar verwacht.
Ja, ik vind het ook idioot snel gaan.
Zo zitten we op de 200 punten en 5 maanden later weer op 300...bezurk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 september 2009 @ 10:53:31 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72724134
En bijna zonder significante dip. Ik heb de grafieken van de crash in 2003 ernaast gelegd, toen was het herstel ook snel. Maar zó snel echt niet. Terwijl de economische problemen nu veel fundamenteler zijn. Toen was het eigenlijk alleen maar het -terecht- leeglopen van de dotcombubble.
The End Times are wild
  maandag 14 september 2009 @ 11:16:32 #175
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72724658
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:48 schreef LXIV het volgende:
Maar denk je dat die dip vandaag is ingezet of dat het in de loop van de week weer oploopt?
pi_72724660
tvp
it's better to burn out than to fade away...
pi_72724672
quote:

Je hebt toch netto winst gemaakt hoop ik?

Ik zit er nog steeds 100% in btw (100% van mijn belegbare bedrag that is).
pi_72724923
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Een keertje gelijk .
Daarmee ik ook. Weer klein winstje.

Qua richting heb ik echt geen idee wat ik moet doen. Voorlopig alleen zo nu en dan een sprintertje op een aandeel pakken wat wel erg extreem gestegen of gedaalt is. Ik durf nog niet vol op de AEX short of long te gaan. Ook al denk ik dat we ooit gaan dalen. Maar ja, ooit.....
pi_72727215
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Een keertje gelijk .

Goed gezien, had het zelf niet verwacht eigenlijk. Maar ik denk toch dat we komende dagen weer flink hoger gaan.
  maandag 14 september 2009 @ 13:02:10 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72727402
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:16 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Je hebt toch netto winst gemaakt hoop ik?

Ik zit er nog steeds 100% in btw (100% van mijn belegbare bedrag that is).
Ik sta nu ongeveer quitte vanaf het moment dat ik op AEX 550 uitstapte.
The End Times are wild
  maandag 14 september 2009 @ 13:13:12 #181
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72727682
Vanochtend Draka gekocht maar dat schiet op deze manier ook niet op
pi_72728065
14-09-2009 11:00:00 Eurozone industriele productie juli -0,3% (maand)

Productie daalt vrolijk verder.
pi_72731833
Long ingestapt op brent olie, klaar voor een ritje richting de 75 dollar.
pi_72732422
Het mag van mij wel wat harder naar beneden.
pi_72733464
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het mag van mij wel wat harder naar beneden.
WS gooit roet in ons rode eten... Waarom eigenlijk?
pi_72733605
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

We zitten nog steeds in een stevige uptrend op de beurzen, correcties zijn op dit moment om long posities bij te kopen. 315 op woensdag is m.i. een mooi target.
pi_72734177
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

stevige stijging afgelopen vrijdag.
  maandag 14 september 2009 @ 17:46:21 #188
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72734967
Vandaag met Draka toch een 100 euro winst gehaald daar ben ik al tevreden mee

Hoe kan het eigenlijk dat Van der Moolen vandaag ook nog even heel hoog stond?

[ Bericht 20% gewijzigd door AQuila360 op 14-09-2009 18:36:23 ]
  maandag 14 september 2009 @ 18:42:13 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72736704
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:46 schreef AQuila360 het volgende:
Vandaag met Draka toch een 100 euro winst gehaald daar ben ik al tevreden mee

Hoe kan het eigenlijk dat Van der Moolen vandaag ook nog even heel hoog stond?
Heel hoog? 8 cent ofzo?
The End Times are wild
pi_72737612
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:11 schreef LXIV het volgende:
Maar als je 150% long gaat tijdens een ralley, dan kan het heel snel gaan.
Dat vind ik nog best link. 2/3 daling en je kunt alles liquideren. Aangezien jij ook nog stockpickt is je referentiekoers ook niet iets om aan vast te klampen.
Greece
  maandag 14 september 2009 @ 20:10:40 #191
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72739642
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heel hoog? 8 cent ofzo?
+ 15 % stond die ff op dacht ik te zien
  maandag 14 september 2009 @ 20:12:54 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72739716
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

+ 15 % stond die ff op dacht ik te zien
8/7 * 100
The End Times are wild
pi_72757577
Kleine plus met Binck op dit moment als grootste plus op het bord? Zou dit de einde van de rally zijn? Vaak is het zo dat als het aandeel van Binck stijgt omdat mensen hun geld daarin zetten omdat ze weten dat het veilig is.
pi_72757650
'Kroes keurt staatssteun ING af'
quote:
MARKET TALK: ING moet mogelijk meer betalen voor steun - SNS

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het ziet er naar uit dat ING een hogere vergoeding aan de staat zal moeten betalen voor de staatssteun, stelt analist Maarten Altena van SNS Securities, naar aanleiding van een mediabericht dat de Europese Commissie dinsdag bekendmaakt vooralsnog geen goedkeuring te geven aan de steun. Op basis van een eerder rapport van de Commissie bij de voorlopige goedkeuring van de staatssteun had de analist al hetzelfde geconcludeerd, waarbij hij als somber scenario een extra vergoeding noemt van EUR1,7 miljard. Hierdoor zou de core Tier-1-ratio van ING tot beneden 7% zakken, wat een "absoluut minimum" is, volgens de analist, wat zou moeten worden opgelost door de verkoop van onderdelen en/of ophalen van meer kapitaal. SNS heeft een reduce-advies en koersdoel van EUR10,50. Het aandeel ING sloot maandag op EUR10,91 (AVR).
Oei...
pi_72758002
KPN in het groen dus de beus vandaag in het rood
pi_72758328
Damn it, DFT doet helemaal niets...
pi_72758863
Welke koers gaan we nou kiezen vandaag?
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:44:16 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72759486
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Welke koers gaan we nou kiezen vandaag?
Deze:
quote:
MARKET COMMENT: AEX vrijwel vlak, ING -4%

Ofwel: AEX aan het eind van de dag op -0,2% en ING na een uitspraak van Kroes op -8% of lager.
pi_72759883
Het valt mij op dat analisten altijd een koersdoel geven gelijk aan de huidige koers de laatste tijd...
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:46:58 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72761372
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:28 schreef pberends het volgende:
[..]

Oei...
Wat jammer nu dat ik er gisteren nog 3000 gedumpt heb tegen 10,998
The End Times are wild
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:52:43 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72761539
Bizar trouwens hoe weinig effect dit (relatief) heeft. Een downgrade naar een A/B rating, mogelijke terugtrekking van de steun vanwege de EU, een scenario met dalende huizenprijzen waardoor er minder onderpand op de hypoporto ligt, het heeft allemaal maar enkele procenten effect en drie dagen later staat de koers weer vrolijk hoger.

Ik denk dat dit straks in de downtrend dubbel zo hard terugkomt.
The End Times are wild
pi_72761820
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef LXIV het volgende:
Bizar trouwens hoe weinig effect dit (relatief) heeft. Een downgrade naar een A/B rating, mogelijke terugtrekking van de steun vanwege de EU, een scenario met dalende huizenprijzen waardoor er minder onderpand op de hypoporto ligt, het heeft allemaal maar enkele procenten effect en drie dagen later staat de koers weer vrolijk hoger.

Ik denk dat de beleggers zich volledig blind staren op de green-shoots. Zich niet realiseren dat onkruid ook groen kan zijn
pi_72761851
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:28 schreef pberends het volgende:
[..]

Oei...
Net op BNR; het onderzoek is verlengd. Er komt vandaag dus geen oordeel. Onduidelijk is nog wanneer er wel een oordeel komt.
pi_72761949
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat jammer nu dat ik er gisteren nog 3000 gedumpt heb tegen 10,998
.

Maar goed, beleggers blijven bullish over ING lijkt het zo. Alsof ze zonder die steun de komende jaren uberhaupt nog winst gaan draaien. Maar we zullen het vervolg zien.
pi_72763875
Trix net: 2010 zal een begrotingstekort hebben van >6% en staatsschuld +35 miljard/jaar. Zelfs bij een economische groei van 2%...

Lekker dan.
pi_72765373
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:22 schreef RvLaak het volgende:
Trix net: 2010 zal een begrotingstekort hebben van >6% en staatsschuld +35 miljard/jaar. Zelfs bij een economische groei van 2%...

Lekker dan.
Das het meest schokkende inderdaad. Hoeveel economische groei heb je als je dat tekort niet zou hebben?

Wat ik zie is dat de overheid "het gevallen gat" vult, maar dat kan niet eeuwig gaan duren. Dus ik zie niet in waar opeens hernieuwde vraag vandaan zou moeten komen. Niet van consumenten, niet van bedrijven en op termijn ook niet van de overheid...
pi_72765469
Is dat hele schuldsanerings"plan" sowieso niet gebaseerd op wel erg optimistische verwachtingen?
pi_72765606
quote:

Waarom haalt ING niet eens flink wat geld op bij aandeelhouders als zij zó positief zijn.
pi_72765970
Here we go again, 315 here we come.
pi_72765996
a, cijfers uit de VS lijken positief te zijn... Kan ze helaas niet zien www.forexfactory.com ligt er een beetje uit.

Maar de futs stegen in ene op naar de stratosfeer.
pi_72766198
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:31 schreef Vandergeld het volgende:
Here we go again, 315 here we come.
.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:49:09 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72766508
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom haalt ING niet eens flink wat geld op bij aandeelhouders als zij zó positief zijn.
Het bizarre is dat neutraal of licht negatief nieuws begin dit jaar meteen klappen van 20% opleverde. Let op, morgen kan ING zomaar weer boven de 11 staan.

Maar idd, ideale tijd voor een claimemissie zou ik zeggen.
The End Times are wild
pi_72766510
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
a, cijfers uit de VS lijken positief te zijn... Kan ze helaas niet zien www.forexfactory.com ligt er een beetje uit.

Maar de futs stegen in ene op naar de stratosfeer.
Ja, de Retail sales zijn gestegen dankzij het Cash for Clunkers programma. De economie gaat weer als een tierelier, dankzij de geldpersen!! Hoera!
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:49:32 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72766525
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:22 schreef RvLaak het volgende:

Lekker dan.
Let op, die 2% komt er niet.
The End Times are wild
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:50:06 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72766548
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:49 schreef zoost het volgende:

[..]

Ja, de Retail sales zijn gestegen dankzij het Cash for Clunkers programma. De economie gaat weer als een tierelier, dankzij de geldpersen!! Hoera!
En iedereen die een nieuwe auto had willen kopen heeft dat nu gedaan. Dus de dip zie je al aankomen.
The End Times are wild
pi_72766712
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

En iedereen die een nieuwe auto had willen kopen heeft dat nu gedaan. Dus de dip zie je al aankomen.
Precies, men heeft consumptie naar voren gehaald. Doen ze lekker (ahum).
pi_72766808
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op welke termijn verwacht jij die dip? Ik persoonlijk volgende maand al
pi_72766811
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het bizarre is dat neutraal of licht negatief nieuws begin dit jaar meteen klappen van 20% opleverde. Let op, morgen kan ING zomaar weer boven de 11 staan.

Er zullen volgend jaar en wellicht dit jaar ook nog dagen komen dat ING 20-30% gaat dalen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:00:56 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72766919
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Op welke termijn verwacht jij die dip? Ik persoonlijk volgende maand al
Ja. Dan is er geen Cash for Clunkers meer geweest. Het is allemaal zo doorzichtig. De bestedingen aan auto's zullen nog later zijn als normaal dan.
The End Times are wild
pi_72767124
Grappige reactie bij de dollar overigens... die wordt sterker op het nieuws van de gestegen detailhandelsverkopen .
pi_72768181
En weer een nieuwe Year High.
pi_72768312
1.1% zonder autoverkopen.
pi_72768513
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:44 schreef dramatiek het volgende:
1.1% zonder autoverkopen.
Hoe krijgen die Amerikanen het toch voor elkaar. Terwijl de consumentenkrediet elke keer gecut wordt. Gebruiken ze nu hun laatste spaarcentjes ofzo?
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:07:08 #226
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72769125
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe krijgen die Amerikanen het toch voor elkaar. Terwijl de consumentenkrediet elke keer gecut wordt. Gebruiken ze nu hun laatste spaarcentjes ofzo?
toeristen?
pi_72769295
We kunnen m.i. weer verder stijgen

dinsdag 15 september 2009 @ 18:48:15 #228
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72774797
Als je maar op tijd zegt waneer we weer gaan zakken
pi_72775136
Expiratie zullen de belangen wel weer aan de bovenkant liggen, zou me dus niets verbazen dat daar de top weer gezet wordt voor de komende tijd, of misschien wel de top die we de komende jaren niet meer zien.
pi_72775400
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef pberends het volgende:

In augustus kopen ze meer ivm het begin van het schooljaar. Raar dat de commentatoren dat niet noemden.
pi_72775696
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:12 schreef Vandergeld het volgende:
We kunnen m.i. weer verder stijgen

[ afbeelding ]
Klopt niet helemaal maar wel afgestoten op 61.8 fibo, daling was zeer duidelijk correctief, stijging in richting van 9800 te verwachten nu.
pi_72776295
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:06 schreef dvr het volgende:

[..]

In augustus kopen ze meer ivm het begin van het schooljaar. Raar dat de commentatoren dat niet noemden.
Oh ja, das ook waar. Mooie tijdelijk uptick.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:45:52 #233
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72777039
quote:

Dat is te hopen. Want tot nu toe wordt er nog steeds bij elke kleine downtrend hard gekocht. Het concept van we geloven er zo standvastig in dat we de hele crisis vrolijk uitzingen en de beurzen tot 2015 lekker naar boven kachelen acht ik ook als optie.

Voor een downtrend zul je een psychologische trigger nodig hebben. Een 2e Lehman komt er niet, en bij de overheden zijn er nu wel zo veel mensen slim geworden dat ze er voor zorgen dat elk negatief nieuws een positieve draai krijgt. Mijn advies, nu nog instappen! : ) (en het dan lekker laten uitzingen tot ze echt wakker worden en de huidige bubbel die nu gecreeerd wordt naar beneden shorten)
pi_72777122
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:45 schreef Tobey het volgende:

[..]

Dat is te hopen. Want tot nu toe wordt er nog steeds bij elke kleine downtrend hard gekocht. Het concept van we geloven er zo standvastig in dat we de hele crisis vrolijk uitzingen en de beurzen tot 2015 lekker naar boven kachelen acht ik ook als optie.

Voor een downtrend zul je een psychologische trigger nodig hebben. Een 2e Lehman komt er niet, en bij de overheden zijn er nu wel zo veel mensen slim geworden dat ze er voor zorgen dat elk negatief nieuws een positieve draai krijgt. Mijn advies, nu nog instappen! : ) (en het dan lekker laten uitzingen tot ze echt wakker worden en de huidige bubbel die nu gecreeerd wordt naar beneden shorten)
Nu nog instappen is dodelijk voor een termijn langer dan 1 jaar.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:51:07 #235
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72777310
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:47 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nu nog instappen is dodelijk voor een termijn langer dan 1 jaar.
Ga eens na! Een termijn van een jaar! Waarom zou je stil zitten met je geld en het proberen te plukken van de rente op 1 of andere bankrekening voor een aantal miezerige procenten. Er zijn nog genoeg groei mogelijkheden in de markt, ook nu nog. Ik ben het met je eens dat de lange, echt lange termijn visie behoorlijk zwart is. Maar zolang er geen trigger is die het hele zaakje de afgrond in kan krijgen, gaat dat echt niet gebeuren komende maanden.
pi_72777377
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:51 schreef Tobey het volgende:

[..]

Ga eens na! Een termijn van een jaar! Waarom zou je stil zitten met je geld en het proberen te plukken van de rente op 1 of andere bankrekening voor een aantal miezerige procenten. Er zijn nog genoeg groei mogelijkheden in de markt, ook nu nog. Ik ben het met je eens dat de lange, echt lange termijn visie behoorlijk zwart is. Maar zolang er geen trigger is die het hele zaakje de afgrond in kan krijgen, gaat dat echt niet gebeuren komende maanden.
Dodelijk binnen 1 jaar, top gaat er binnen 2/3 maanden staan. Aandelen afbouwen is nu het devies.

verschil tussen handelaren en particulieren? Handelaren kopen laag en verkopen hoog, particulieren kopen hoog en verkopen laag
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:02:19 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72777856
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:51 schreef Tobey het volgende:

[..]

De markt heeft altijd gelijk. Maar het herstel is nu mi gewoon te snel gegaan. De reden om stil te zitten is dat je verwacht dat de beurs de komende 2 mnd lager zal staan dan nu.
Ik kan me niet voorstellen dat de markt de trend zolang nog voortzet. Maar de markt heeft idd altijd gelijk. Als hij verder stijgt ga ik bij 340 short.
The End Times are wild
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:41:24 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72779877
Ik beluister hem nu. Van wanneer is dit interview?
The End Times are wild
pi_72779987
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:41 schreef LXIV het volgende:
Ik beluister hem nu. Van wanneer is dit interview?
Ergens vorige week...

edit: donderdag
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:59:09 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72780729
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Ergens vorige week...

edit: donderdag
Goed. Ik ben het eens met Rienk, jij bent het eens met Rienk. Maar wie heeft er nu gelijk?

De markt natuurlijk. Als die doordendert tot 380 dan waren wij dus fout. Al kan ik het me éigenlijk niet voorstellen.
The End Times are wild
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:06:12 #242
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72781040
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Goed. Ik ben het eens met Rienk, jij bent het eens met Rienk. Maar wie heeft er nu gelijk?

De markt natuurlijk. Als die doordendert tot 380 dan waren wij dus fout. Al kan ik het me éigenlijk niet voorstellen.
Het is mijn inziens veel belangrijker wie de green shoots nu echt feitelijk dragen. Dit moet relatief makkelijk terug te halen zijn, immers zijn veel financiele instellingen, die in de schulden zaten, kregen geld om weer liquide te worden en die beleggen dat nu weer op de markten. Ik geloof er geen pannenkoek van dat dit herstel 'over de hele wereld' gedragen wordt door de particulieren. Zoals al eerder gezegd, je ziet commodities ook omhoog gaan in een tijd wanneer de beurs als een gek stijgt ..

Waar ik me nog vele malen meer aan erger zijn alle ellendige kut discussies met vrienden en andere die echt stevig voorstander zijn van TA en die daar natuurlijk nu garen bij spinnen, (omdat de beurs natuurlijk stijgt) stijgen hun aandelen ook, en dat ze hun instap momenten calculeren met de hele keukentafel vol met potjes RSI / S&R / MA etc. maakt daar echt geen pannenkoek verschil aan Maar dat komt er in die hoofden niet in
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:12:27 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72781371
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:06 schreef Tobey het volgende:

[..]

Het is mijn inziens veel belangrijker wie de green shoots nu echt feitelijk dragen. Dit moet relatief makkelijk terug te halen zijn, immers zijn veel financiele instellingen, die in de schulden zaten, kregen geld om weer liquide te worden en die beleggen dat nu weer op de markten. Ik geloof er geen pannenkoek van dat dit herstel 'over de hele wereld' gedragen wordt door de particulieren. Zoals al eerder gezegd, je ziet commodities ook omhoog gaan in een tijd wanneer de beurs als een gek stijgt ..

Waar ik me nog vele malen meer aan erger zijn alle ellendige kut discussies met vrienden en andere die echt stevig voorstander zijn van TA en die daar natuurlijk nu garen bij spinnen, (omdat de beurs natuurlijk stijgt) stijgen hun aandelen ook, en dat ze hun instap momenten calculeren met de hele keukentafel vol met potjes RSI / S&R / MA etc. maakt daar echt geen pannenkoek verschil aan Maar dat komt er in die hoofden niet in
Het is aangeslingerd door de banken en de absolute low. Nu zijn het "jouw vrienden" die kopen en de insiders die alweer dumpen. Dit wordt ook door Kramer duidelijk verteld in de clip
The End Times are wild
pi_72781501
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zal nog wel langer duren dan iedereen verwacht, het moet eigenlijk zo zijn dat bijna niemand meer geloofd dat we nog nieuwe dieptepunten gaan zien, en dat is nu nog niet het geval.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:25:40 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72782072
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:14 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Het zal nog wel langer duren dan iedereen verwacht, het moet eigenlijk zo zijn dat bijna niemand meer geloofd dat we nog nieuwe dieptepunten gaan zien, en dat is nu nog niet het geval.
In een nieuw dieptepunt (onder de 200) geloof ik ook niet zo. Of er moeten hele rare dingen gebeuren. Maar dat we vanaf nu enkel nog hoogtepunten neerzetten geloof ik nog minder!
The End Times are wild
pi_72782334
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

In een nieuw dieptepunt (onder de 200) geloof ik ook niet zo. Of er moeten hele rare dingen gebeuren. Maar dat we vanaf nu enkel nog hoogtepunten neerzetten geloof ik nog minder!
Het scenario wat ik het meest kansrijk acht is een bodem van dik onder de 100 voor de aex, hoop dat ik het over enkele maanden kan uitsluiten
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:33:15 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72782429
In exact dezelfde grafiek kan ik een lijn trekken die rechtstreeks naar de 1200 gaat.
The End Times are wild
pi_72782516
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:33 schreef LXIV het volgende:
In exact dezelfde grafiek kan ik een lijn trekken die rechtstreeks naar de 1200 gaat.
Achja, ik zal wel gek zijn
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:39:21 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72782746
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Achja, ik zal wel gek zijn
Zo'n grafiek zegt toch helemaal niks? Waarom zou de AEX bij de 340 plotsklaps gaan dalen? En waarom zo diep? Omdat er ergens twee toppen te vinden zijn waar je een lijntje door kunt trekken? Ik kan ook een lijntje door twee andere toppen trekken, dan komt het weer heel ergens anders uit.
The End Times are wild
pi_72782808
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo'n grafiek zegt toch helemaal niks? Waarom zou de AEX bij de 340 plotsklaps gaan dalen? En waarom zo diep? Omdat er ergens twee toppen te vinden zijn waar je een lijntje door kunt trekken? Ik kan ook een lijntje door twee andere toppen trekken, dan komt het weer heel ergens anders uit.
Nee omdat er een neerwaartse 5 wave is gezet, waarna er ALTIJD minimaal nog 1 volgt, huidige beweging is dus een CORRECTIE op de daling.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:42:09 #251
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72782883
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is aangeslingerd door de banken en de absolute low. Nu zijn het "jouw vrienden" die kopen en de insiders die alweer dumpen. Dit wordt ook door Kramer duidelijk verteld in de clip
Maar je zou toch kunnen zeggen dat de particulieren en de handelaren niet de zelfde kracht hebben om de markt omhoog te stuwen. Want als je naar bijv. de AEX koers kijkt zijn er 2 opkrik periodes, die vanaf maart - juni en die vanaf juli tot nu, waarin de volumes niet echt van elkaar verschillen dunkt me.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:44:01 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72782974
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef Tobey het volgende:

[..]

Maar je zou toch kunnen zeggen dat de particulieren en de handelaren niet de zelfde kracht hebben om de markt omhoog te stuwen. Want als je naar bijv. de AEX koers kijkt zijn er 2 opkrik periodes, die vanaf maart - juni en die vanaf juli tot nu, waarin de volumes niet echt van elkaar verschillen dunkt me.
Er wordt maar een klein deel van de totale marketcap verhandeld. En veel kleintjes zijn ook een grote.
Theoretisch kunnen jij en ik de AEX op 1200 zetten. Als de rest braaf blijft zitten. Verkopen we elkaar iedere dag voor een hoger bedrag dezelfde 10 aandelen.
The End Times are wild
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:06:27 #253
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72784088
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:33 schreef LXIV het volgende:
Jij had toch ook die gans grafiek gemaakt ofniet

Die was echt goed
  woensdag 16 september 2009 @ 00:02:15 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72789273
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Jij had toch ook die gans grafiek gemaakt ofniet

Die was echt goed
Nee dat was ik niet. Maar vond hem wel goed.
The End Times are wild
pi_72791196
Dat was sitting_elfling
  woensdag 16 september 2009 @ 08:55:50 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72792731
En we gaan weer stijgen blijkbaar... En de dollar staat alweer op 1,47.

Vrijdagmiddag lijkt me een mooi moment om alvast wat short te gaan op de AEX én de dollar.
pi_72792760
quote:
Op woensdag 16 september 2009 01:33 schreef Rejected het volgende:
Dat was sitting_elfling
Oja nu je het zegt.

Maar goed was die zeker
pi_72794286
quote:
Buffett wakkert beursvuur aan, KBC steelt show
16-09-2009 09:35:17

Brussel (tijd) - De Europese beurzen zijn vol enthousiasme aan de nieuwe handelsdag begonnen. Zij profiteren niet alleen van de positieve uitlatingen van Fed-voorzitter Bernanke over de Amerikaanse economie, maar ook van de melding van miljardair Warren Buffett dat hij volop aandelen aan het kopen is. In Brussel schiet KBC de hoogte in na een positief rapport van Goldman Sachs.

Fed-voorzitter Bernanke zei dinsdag in een toespraak voor het Brookings Institution in Washington dat de Verenigde Staten zeer waarschijnlijk de recessie achter de rug hebben. Maar hij voegde er aan toe dat de economie nog een hele tijd zwak zal blijven.

Miljardair Buffett stak beleggers dinsdag een hart onder de riem. Op een conferentie in Californië zei hij volop aandelen te kopen. Hij voegde er aan toe dat hij 'veel voor zijn geld krijgt'. Met andere woorden, dat aandelen momenteel goedkoop zijn.

Na 30 minuten handel wint de DJ EuroStoxx50 0,75 procent en gaat de DJ Stoxx50 0,55 procent hoger. Vooral mijnbouwers, industriële groepen en financials trekken de kar. De Bel20 gaat 0,9 procent hoger.

In Brussel is KBC de kampioen met een winst van 5,3 procent. Het beurshuis Goldman Sachs heeft KBC een koopadvies gegeven en het aandeel op zijn 'conviction buy'-lijst geplaatst. Het koersdoel werd op 40 euro gezet.

Euronav gaat 2,5 procent hoger. De tankerrederij heeft het aanbod van haar converteerbare obligatie verhoogd met 25 miljoen dollar tot 150 miljoen dollar. Het bedrag werd dinsdag nabeurs volledig onderschreven.
Wij van WC-eend... Buffett kijkt nooit naar K/W-verhoudingen?
pi_72794892
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat zijn de resultaten van zijn voorspellingen in het verleden?
pi_72794970
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Buffet kijkt juist naar K/W verhoudingen.
pi_72798704
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat zijn de resultaten van zijn voorspellingen in het verleden?
Het merk Buffet zegt toch genoeg?
pi_72798891
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:28 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Het merk Buffet zegt toch genoeg?
nope, ken m alleen onder de titel "superbelegger", welke slaat op de bedragen waarmee hij belegd. Als ik RTL-Z moet geloven iig.
pi_72799487
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

nope, ken m alleen onder de titel "superbelegger", welke slaat op de bedragen waarmee hij belegd. Als ik RTL-Z moet geloven iig.
Snel voorbeeld. Berkshire Hathaway (zijn publieke beleggingsvoertuig) stond 18 jaar terug op 8,875 en nu rond de 97,000 (data van 1 september). Da's toch 14.2% rendement per jaar over die periode. Niet slecht, lijkt me. In ieder geval 112% meer rendement per jaar dan de DowJones bijvoorbeeld.
pi_72799565
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:24 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Heb zelf calls Aex 300 sep voor gemiddeld 2.95 gekocht en de call aex 300 okt voor gemiddeld 5.65
pi_72800026
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:55 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ben niet zo into opties, wat wil dit concreet zeggen?

Proficiat met de winst btw
pi_72800103
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ben niet zo into opties, wat wil dit concreet zeggen?

Proficiat met de winst btw
Ik heb deze optie op 281 gekocht, toen bestond hij voor een groot gedeelte uit tijdswaarde omdat het nog een tijdje tot de expiratie was, vrijdag lopen deze opties af en dan is hij waard de gemiddelde koers tussen half 4 en 4. Als hij dan eindigt op 312 is de optie 12 euro waard(312-300) want het was een optie call sep 300.
pi_72800178
Okay, got that! En wat met de 2,95? Die ben je kwijt zodat hij eigenlijk maar 9,05 euro/optie opbrengt ofzo?

In ieder geval mooi verdiend!
pi_72800277
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Okay, got that! En wat met de 2,95? Die ben je kwijt zodat hij eigenlijk maar 9,05 euro/optie opbrengt ofzo?

Exact. Maar dat is dus 9,05 winst op een inleg van 2,95. Niet slecht, 3 maal winst in een paar maanden.
pi_72800290
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:

Dat is de koers waarvoor je hem koopt, huidige koers is 12.50
pi_72800471
En dat is dan weer de reden waarom ik maar gewoon bij aandelen blijf, idiotproof. Alhoewel .
pi_72801579
Enigszins laat, maar het is toch nog crisis, dus ik heb besloten om me ook te gaan verdiepen in het beleggen van aandelen. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik nu voor moet gaan en hoe ik kan berekenen (?) wat nou verstandige keuzes zijn. Mijn doel is in ieder geval wel met risico beleggen, want zonder risico ben je over 20 jaar pas 1000 euro verder en dat wil ik toch graag wat sneller. Heeft iemand enige tips welke fondsen op dit moment aan te raden zijn (met onderbouwing graag )?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72801633
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef beertenderrr het volgende:
Enigszins laat, maar het is toch nog crisis, dus ik heb besloten om me ook te gaan verdiepen in het beleggen van aandelen. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik nu voor moet gaan en hoe ik kan berekenen (?) wat nou verstandige keuzes zijn. Mijn doel is in ieder geval wel met risico beleggen, want zonder risico ben je over 20 jaar pas 1000 euro verder en dat wil ik toch graag wat sneller. Heeft iemand enige tips welke fondsen op dit moment aan te raden zijn (met onderbouwing graag )?

Als je nu in risicovolle aandelen belegt ben je over enkele jaren waarschijnlijk 80-90% kwijt
pi_72801716
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:59 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Als je nu in risicovolle aandelen belegt ben je over enkele jaren waarschijnlijk 80-90% kwijt
ja dat is dus niet de bedoeling

en als je het over risicovolle aandelen hebt, betreft het dan bijvoorbeeld fortis en andere bedrijven die richting faillissement bewegen?
pi_72801811
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:01 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

ja dat is dus niet de bedoeling

en als je het over risicovolle aandelen hebt, betreft het dan bijvoorbeeld fortis en andere bedrijven die richting faillissement bewegen?
Bijna alle (risicovolle) aandelen in mijn opinie
pi_72802068
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef beertenderrr het volgende:
USO, tracker op olie (hangt af van de economie). Olie wordt sowiezo schaarser, ook groene energiebedrijven gaan belangrijker worden, denk bv. Vestas, grootste windturbinefabrikant.

Biotech. Kies er de goeie uit en je inleg verveelvoudigt in een paar jaar, kies je de verkeerde kan 't zijn dat je niet veel meer terugziet van je geld.
Landbouw. Meer mensen, eetgewoonten in groeilanden verschuiven naar landbouwintensieve producten (meer vlees) - zelfde oppervlakte -> productie moet omhoog -> meststoffenfabrikanten staan geweldig laag wegens de crisis, maar men kan bemesting max. 1 jaar overslaan of de productie zakt sterk.

Ikzelf bezit qua biotech Thrombogenics, Devgen, Tigenix, Ablynx en Galapagos.
Devgen is een landbouwbedrijf in o.a. hybride rijst en hitech gewasbescherming, goed gepositioneerd in India, deze wil de toepassing van hybride rijstproducten van 6.000 naar 80.000 ton opdrijven.
Tigenix heeft net toestemming voor hun eerste product op de markt te brengen, kan mogelijk honderden miljoenen gaan opleveren (miniscusherstel). Zelf weet ik niet wat ik hiermee moet. Ik zat er in voor de toestemming van de authoriteiten dus de grootste jump heb ik ms al gehad. Hou ze toch bij voor de goedkeuring in Amerika.
Ablynx heeft 24 geneesmiddelen in de pijplijn, pionier in hun gebied, nl. geneesmiddelen gebaseerd op eiwitten (nanobodies).
Galapagos doet ook in geneesmiddelen, ontvangt met regelmaat miljoenenbonussen van grote farmabedrijven.
Spelen allemaal in op vergrijzing (hart/vaatziekten, oncologie,...).
pi_72802174
Aegon gaat eindelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk weer omhoog

Aegon op 4.93 gekocht, en ING op 9.84 gekocht lijkt me tot op heden nog steeds een mooie aankoop
(Eerste aandelen die ik in mijn leven gekocht heb )
BlaBlaBla
pi_72802593
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:12 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

USO, tracker op olie (hangt af van de economie). Olie wordt sowiezo schaarser, ook groene energiebedrijven gaan belangrijker worden, denk bv. Vestas, grootste windturbinefabrikant.

Biotech. Kies er de goeie uit en je inleg verveelvoudigt in een paar jaar, kies je de verkeerde kan 't zijn dat je niet veel meer terugziet van je geld.
Landbouw. Meer mensen, eetgewoonten in groeilanden verschuiven naar landbouwintensieve producten (meer vlees) - zelfde oppervlakte -> productie moet omhoog -> meststoffenfabrikanten staan geweldig laag wegens de crisis, maar men kan bemesting max. 1 jaar overslaan of de productie zakt sterk.

Ikzelf bezit qua biotech Thrombogenics, Devgen, Tigenix, Ablynx en Galapagos.
Devgen is een landbouwbedrijf in o.a. hybride rijst en hitech gewasbescherming, goed gepositioneerd in India, deze wil de toepassing van hybride rijstproducten van 6.000 naar 80.000 ton opdrijven.
Tigenix heeft net toestemming voor hun eerste product op de markt te brengen, kan mogelijk honderden miljoenen gaan opleveren (miniscusherstel). Zelf weet ik niet wat ik hiermee moet. Ik zat er in voor de toestemming van de authoriteiten dus de grootste jump heb ik ms al gehad. Hou ze toch bij voor de goedkeuring in Amerika.
Ablynx heeft 24 geneesmiddelen in de pijplijn, pionier in hun gebied, nl. geneesmiddelen gebaseerd op eiwitten (nanobodies).
Galapagos doet ook in geneesmiddelen, ontvangt met regelmaat miljoenenbonussen van grote farmabedrijven.
Spelen allemaal in op vergrijzing (hart/vaatziekten, oncologie,...).
klinkt goed, hoe kom je aan die informatie, jaarverslagen gelezen of andere bronnen?

Dus als ik het goed begrijp is energie een redelijk zekerheidje, net als de farmacie en trackers. Financials is op dit moment een no-go area?
pi_72803301
Niks is zeker, als de boel naar beneden tottert gaat alles mee hoor...

Het enige waar je zeker van kan zijn is dat de energiebehoefte gaat stijgen (vraag en aanbod olie, natuurlijke reserves slinken,...)
Wind en zonneenergie gaat nodig zijn om het milieu te redden.
Farmacie zit groei in daar mensen ouder worden en de opkomende middenklasse in de groeilanden steeds meer westerse medicijnen zal gebruiken in plaats van traditionele.
Dat wil dus niet zeggen dat je eender welk aandeel kan kopen op eender welk moment!
Als er nog een crisis volgt kan 't weer jaren duren voor je uit 't verlies bent en als de bedrijven faillliet gaan en vervangen worden door andere in dezelfde sector heb je helemaal niks meer.

Landbouw is ongeveer hetzelfde als energie. De vraag stijgt met de stijgende wereldbevolking.

Trackers zijn ook belange geen zekerheid. Kijk bijvoorbeeld naar de evolutie van een tracker van suiker. Deze hebben een gigantische klim gemaakt doordat twee sleutelgebieden in de productie zwaar getroffen zijn door 't weer. De ene regio te droog, de andere te nat. Suikerprijs de hoogte in, de tracker volgt vanzelfsprekend. Nu echter instappen lijkt mij geweldig speculatief daar zoveel pech twee jaar op rij wel uitzonderlijk zou zijn.

Een tracker is ongeveer 'tzelfde als 't product thuis hebben liggen btw. Zoveel aandelen USO vormen een barrel ruwe olie, zoveel aandelen in een suikertracker zijn representatief voor zoveel kg suiker.

Hoe je dat allemaal weet, sja... Rondzoeken, intelligente mensen lezen, en vooral ogen open houden. Enig idee hoe lang 't duurt om een plaatsje te vinden in het rusthuis naar keuze? Zitten allemaal vol! Vergrijzing!
Nu is dat niet echt een probleem, maar binnen misschien 20 jaar gaat er een gigantisch tekort komen aan water -> op tijd in beleggen is de boodschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 16-09-2009 14:58:33 ]
pi_72804193
The Greatest Sucker's Rally In History, Play By Play

Tja.... wat moet je er van denken.
pi_72805689
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:18 schreef Dave7 het volgende:
The Greatest Sucker's Rally In History, Play By Play

Tja.... wat moet je er van denken.
Leuk artikel... FF doorheen gebladerd.

Ben benieuwd welke richting dit op gaat, maar naar mijn idee wordt het idd een 1 op 1, of erger, van de jaren 30.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:57:23 #281
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_72805738
Slappe opening van de DJ
Be water my friend
pi_72806113
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:57 schreef Charizma het volgende:
Slappe opening van de DJ
Hamer spreekt en meteen plussen
pi_72808534
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Niks is zeker, als de boel naar beneden tottert gaat alles mee hoor...

Het enige waar je zeker van kan zijn is dat de energiebehoefte gaat stijgen (vraag en aanbod olie, natuurlijke reserves slinken,...)
Wind en zonneenergie gaat nodig zijn om het milieu te redden.
Farmacie zit groei in daar mensen ouder worden en de opkomende middenklasse in de groeilanden steeds meer westerse medicijnen zal gebruiken in plaats van traditionele.
Dat wil dus niet zeggen dat je eender welk aandeel kan kopen op eender welk moment!
Als er nog een crisis volgt kan 't weer jaren duren voor je uit 't verlies bent en als de bedrijven faillliet gaan en vervangen worden door andere in dezelfde sector heb je helemaal niks meer.

Landbouw is ongeveer hetzelfde als energie. De vraag stijgt met de stijgende wereldbevolking.

Trackers zijn ook belange geen zekerheid. Kijk bijvoorbeeld naar de evolutie van een tracker van suiker. Deze hebben een gigantische klim gemaakt doordat twee sleutelgebieden in de productie zwaar getroffen zijn door 't weer. De ene regio te droog, de andere te nat. Suikerprijs de hoogte in, de tracker volgt vanzelfsprekend. Nu echter instappen lijkt mij geweldig speculatief daar zoveel pech twee jaar op rij wel uitzonderlijk zou zijn.

Een tracker is ongeveer 'tzelfde als 't product thuis hebben liggen btw. Zoveel aandelen USO vormen een barrel ruwe olie, zoveel aandelen in een suikertracker zijn representatief voor zoveel kg suiker.

Hoe je dat allemaal weet, sja... Rondzoeken, intelligente mensen lezen, en vooral ogen open houden. Enig idee hoe lang 't duurt om een plaatsje te vinden in het rusthuis naar keuze? Zitten allemaal vol! Vergrijzing!
Nu is dat niet echt een probleem, maar binnen misschien 20 jaar gaat er een gigantisch tekort komen aan water -> op tijd in beleggen is de boodschap.
Maar stel dat je voor olie wilt gaan. Is het dan beter om zo'n tracker op olie te doen of zeg bijvoorbeeld aandelen shell te kopen?
pi_72808832
Calls aex 300 verkocht aan 13 euro, mooie 330% winst. Calls okt 300 blijven in de portefeuille.
pi_72809194
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar stel dat je voor olie wilt gaan. Is het dan beter om zo'n tracker op olie te doen of zeg bijvoorbeeld aandelen shell te kopen?
Ik heb de prestaties van beiden de laatste tijd niet gevolgd. Ehm, de tracker is dénk ik alvast veiliger. Nu denk ik dat RDS wel goed bezig is qua bezuinigen enz, dus misschien heeft 't aandeel een hoger potentieel. Misschien is dat ondertussen alweer opgebruikt. Can't really say .

Maatschappijen geven wel dividend, da's meestal wel mooi meegenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 16-09-2009 17:18:36 ]
pi_72812097
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef Soldier2000 het volgende:

Aegon op 4.93 gekocht, en ING op 9.84 gekocht lijkt me tot op heden nog steeds een mooie aankoop
Dump ze tijdens expiratie.
pi_72814804
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:14 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal maar wel afgestoten op 61.8 fibo, daling was zeer duidelijk correctief, stijging in richting van 9800 te verwachten nu.
Nog maar een paar puntjes
  woensdag 16 september 2009 @ 20:53:35 #288
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72818695
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef Soldier2000 het volgende:

Aegon had ik al een tijdje een verkooporder voor staan op 5,63. Ik had niet gedacht dat die nu al zou komen; verwachtte nog wel een paar weken. Vind het voorlopig wel best; de koers staat historisch gezien best redelijk en er gaat nog best wat ellende vrij komen met afboekingen e.d. bij de banken. Of dat compenseert gaat worden door nieuwe winsten..?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:13:07 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72819462
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals gezegd! Niets is meer te gek.

Het geld brandt in mijn handen om te gaan shorten. Maar ik wacht nog even. Geduld is een schone zaak.
The End Times are wild
pi_72819625
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:21 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nog maar een paar puntjes
10k moet vrijdag toch wel te doen zijn ?
pi_72820682
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:16 schreef pberends het volgende:

[..]

10k moet vrijdag toch wel te doen zijn ?
Zou kunnen, vond het alleen dat mijn looptijd van me opties te kort was om me opties aan te houden, maar komende dagen verwacht ik nog wel stijging met tussentijds topje van 10100-10200 volgende week. Shorten is op dit moment nog steeds not done
pi_72821210
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals gezegd! Niets is meer te gek.

Het geld brandt in mijn handen om te gaan shorten. Maar ik wacht nog even. Geduld is een schone zaak.
Ja bij mij ook wel enigszins ff een put spreadje in december/maart ofzo. Ik twijfel alleen nog een beetje door dit soort stoorzenders.
http://www.nrc.nl/economi(...)sie_in_VS_is_voorbij
pi_72821301
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:52 schreef edikt het volgende:

[..]

Ja bij mij ook wel enigszins ff een put spreadje in december/maart ofzo. Ik twijfel alleen nog een beetje door dit soort stoorzenders.
Mensen die denken dat de recessie voorbij is
  woensdag 16 september 2009 @ 21:55:44 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72821350
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:52 schreef edikt het volgende:

[..]

Diezelfde stoorzenders riepen in Maart "verkopen"
The End Times are wild
pi_72822606
Please, kan iemand me uitleggen waarom dat ding op vierduizend-nog-wat staat??? Dank!

pi_72824784
Ik blijf het grappig vinden dat beleggers zo positief reageren op minimale groeicijfers van consumentenuitgaven terwijl een groot deel van het handelsverkeer gewoon plat ligt. Hoe weten we dat?

Rode stippen zijn stilstaande schepen. (Golf van Mexico, wemelt er van de olieplatformen)

Kust voor China

http://www.zerohedge.com/(...)lative-market-bubble
Greece
  woensdag 16 september 2009 @ 23:12:47 #297
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72825018
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:23 schreef Dave7 het volgende:
Please, kan iemand me uitleggen waarom dat ding op vierduizend-nog-wat staat??? Dank!

[ afbeelding ]
Eigenlijk is dat best een interessante vraag . Heb even snel naar de zwaargewichten in die index gekeken, en de stijgingen zijn daar echt van de zotte De zwaarste in die index is naar mijn weten Fedex. Overigens is bijna elk aandeel daar tussen de 200 - 400% gestegen de afgelopen 5 maanden. Dat was goed cashen geweest (al staat het nog in schril contrast met de financiele aandelen)

Fedex zelf heeft ook wel een leuke rit achter de rug.

Maar als je de Dow Jones industrials bijv. vergelijkt met de Dow Jones transport, zie je dat ze qua stijging niet zo heel veel verschillen. Alles gaat op dit moment omhoog. Er zijn slechts een paar zwaargewichten in de transport Dow Jones, die hem net dat beetje hoger gooien. Wat me daar wel bij opviel waren die spikes in de volume bij FedEx zoals op het plaatje, dat duidt niet op 'normale' groei maar op een chinees die om de zoveel week op een grote knop in slaap valt. En dat terwijl de andere aandelen in die index er qua volume er allemaal vrij 'normaal' uitzien.

Maar waarom de transport sector, op dit moment in de economie zo interessant zou zijn (interessanter in de zin van beter dan een andere sector), ontgaat me totaal . Fedex heeft in bijv. 2008 toch wel wat geld moeten afschrijven, met een lagere operating en net income. En kan me niet voorstellen dat de orders bij FedEx nu weer de pan uitrijzen.. (en bij andere transportsectoren met een lagere bezetting)

Maarja, zo'n beetje elk aandeel afgelopen 4/5 maanden had je nu goed geld opgeleverd
  woensdag 16 september 2009 @ 23:19:07 #298
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72825249
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:06 schreef Mendeljev het volgende:
Ik blijf het grappig vinden dat beleggers zo positief reageren op minimale groeicijfers van consumentenuitgaven terwijl een groot deel van het handelsverkeer gewoon plat ligt. Hoe weten we dat?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Rode stippen zijn stilstaande schepen. (Golf van Mexico, wemelt er van de olieplatformen)

[ afbeelding ]

Kust voor China

http://www.zerohedge.com/(...)lative-market-bubble
Klopt, maar zoals ook al wel vaker is gemeld in dit topic dat het lange termijn plaatje gewoon bagger is. Voor de rest lekker long blijven zitten tot er pas weer een lijk uit de kast valt en dan is het riemen vasthouden. Ik geloof niet dat de correctie die straks komt sluimerend zal zijn, gezien de SHITLOAD aan greenshoots die we krijgen. Op het moment dat we ook maar iets harder naar beneden gaan dan verwacht, en het zet door, crashen we zo weer door tientallen procenten heen.

Maarja, zo ver is het dus nog niet, dus advies, lekker groen zitten en goed cashen op het ogenblik! Want er valt op dit moment echt verschrikkelijk veel geld te verdienen.

Je moet wel toegeven dat de handelaren op Waalstraat het erg slim aanpakken bij al die banken. Die hebben er sinds maart(!) al lekker de vaart er in, hebben nu weer miljoenen(!) bij elkaar gesprokkeld in slechts 5/6 maanden tijd! Gaan straks lekker we op de verkoop knop drukken, en krijgen we weer mensen bij Nova die zich bedrogen voelen

Wat is de beurs toch heerlijk
pi_72825882
Ik blijf sowieso nog zitten tot de AEX rond de 170-180 komt. Blijft natuurlijk een tricky schatting met al die zwaargewichten in de index (Shiller ftw ). Mijn plan is dus om ofwel 200% long te gaan op 170 of 175% long op 200. Korte ritjes op stockpicks durf ik niet aan.
Greece
pi_72827029
@Tobey (of iemand anders)

Waar zie je welke bedrijven deel uitmaken van de DJT? (Ik snap die hele index niet eerlijk gezegd....... )

Maar als je de DJT vergelijkt met de niveau's van 2001-2003, dan staat het nu gewoon doodleuk 2x zo hoog!? In de ergste recessie sinds........ met al die schepen voor de kust....... Snappen jullie het????

Overigens wel opmerkelijk, terwijl alles steeg vandaag, deed de Transportation, als "leader" van de indices, niet mee met het feestje!
pi_72827607
Nieuwe topic: Beursvloer #110: The sky is the limit!

Hmm... interessant

Dow Jones Transportation Average

The Dow Jones Transportation Average is a U.S. stock market index of the transportation sector, and is the most widely recognized gauge of the American transportation sector. It is the oldest stock index still in use, even older than its better-known relative, the Dow Jones Industrial Average (DJIA).

The index is a running average of the stock prices of twenty transportation corporations:

* Alexander & Baldwin, Inc. (ALEX) (marine transportation)
* AMR Corporation (AMR) (airlines)
* Burlington Northern Santa Fe Corp. (BNI) (railroads)
* C.H. Robinson Worldwide, Inc. (CHRW) (trucking)
* Con-Way, Inc. (CNW) (trucking)
* Continental Airlines, Inc. (CAL) (airlines)
* CSX Corp. (CSX) (railroads)
* Expeditors International (EXPD) (delivery services)
* FedEx Corporation (FDX) (delivery services)
* GATX Corp. (GMT) (business support services)
* JB Hunt Transport Services, Inc. (JBHT)(trucking)
* JetBlue Airways Corp. (JBLU) (airlines)
* Landstar System, Inc. (LSTR) (trucking)
* Norfolk Southern Corp. (NSC) (railroads)
* Overseas Shipholding Group, Inc. (OSG) (marine transportation)
* Ryder System, Inc. (R) (transportation services)
* Southwest Airlines, Inc. (LUV) (airlines)
* Union Pacific Corp. (UNP) (railroads)
* United Parcel Service, Inc. (UPS) (delivery services)
* YRC Worldwide Inc. (YRCW) (trucking)

[ Bericht 1% gewijzigd door Dave7 op 17-09-2009 01:07:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')