abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72610514
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:53 schreef Dave7 het volgende:
Argumenten dat we niet naar 1.000 punten gaan?

a. Omdat dat een vrijwel complete ineenstorting zou betekenen van het financiele systeem.
b. Je niet meer veilig bent op straat.
c. Er een dikke oorlog uit zal breken?
Sinds wanneer laten markten en de economie zich aan dat soort argumenten iets gelegen liggen?
pi_72610642
Oei, goud weer zijn hoofd gestoten tegen de 1000 dollar .
pi_72611045
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Bron?
Mijn opmerking van gister zit je nog steeds dwars?
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:17 schreef pberends het volgende:
[..]
3 van de 3 zijn imho zeer likely op termijn.
Dan verschillen we daarover van mening, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat de crisis nu voorbij is, dat dan weer wel.........

quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Sinds wanneer laten markten en de economie zich aan dat soort argumenten iets gelegen liggen?
Niet, maar dit wil vanzelfsprekend niemand en er zal dus ALLES uit de kast worden gehaald om een dergelijk scenario te voorkomen en daarmee is de kans dat zoiets gebeurt, zeer klein naar mijn mening.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dave7 op 10-09-2009 12:44:48 ]
pi_72611344
Benieuwd of we vandaag nog groen gaan zien.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:50:47 #85
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72611431
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Benieuwd of we vandaag nog groen gaan zien.
dat zal van deze jongens afhangen;

8:30am USD Trade Balance -27.1B -27.0B
8:30am USD Unemployment Claims 560K 570K

en nog wat minder belangrijke cijfers...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72611875
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:31 schreef Dave7 het volgende:

[..]

ja hoor, haha sorry maar jij spoort echt niet! Van wie ben je een kloon trouwens?
Ik probeer gewoon een uiteenzetting te geven van wat ik verwacht de komende jaren, alleen maar afzeiken is wel heel erg makkelijk.
pi_72612024
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:05 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik probeer gewoon een uiteenzetting te geven van wat ik verwacht de komende jaren, alleen maar afzeiken is wel heel erg makkelijk.
Sorry, zo was het niet bedoeld. Omdat het zo extreem was, had ik moeite om het serieus te nemen.
pi_72612089
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:10 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Sorry, zo was het niet bedoeld. Omdat het zo extreem was, had ik moeite om het serieus te nemen.
Oke, dan is het goed , extreem is het inderdaad maar 2007-2009 hebben laten zien dat dit een zeer goede mogelijkheid is voor de toekomst.
pi_72612974
Gaat lekker zo. Gister op SL286 ingestapt op 2,40. Vanmiddag verkocht voor 2,70. Heb net SL301 gekocht voor 1,19. Hopen op goede cijfers vanmiddag.
pi_72613130
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:37 schreef Dave7 het volgende:

Niet, maar dit wil vanzelfsprekend niemand en er zal dus ALLES uit de kast worden gehaald om een dergelijk scenario te voorkomen en daarmee is de kans dat zoiets gebeurt, zeer klein naar mijn mening.
De economie en de markten laten zich uiteindelijk ook heel weinig gelegen liggen aan politiek.

Met normale sturende maatregelen kun je de economie en de markten op korte termijn alleen zetjes geven, maar om daadwerkelijk de koers van het schip te veranderen moet je er op tijd bij zijn. Anders zijn behoedzame maatregelen (kleine renteverhogingen, beperkte bezuinigingen, stimuleren van ontwikkeling van bepaalde sectoren, e.d.) niet effectief meer en moet je naar steeds draconischer maatregelen grijpen. Vijf jaar geleden, zelfs tien jaar en langer geleden waren er al diverse economen en analysten die zagen dat we op een gevaarlijke koers zaten, die tot een depressie en mogelijk instorting van het wereld-financieel stelsel zou leiden, maar die werden temidden van alle voorspoed weggehoond. Terwijl er toen nog alle gelegenheid was geweest om langs politieke weg tot een meer duurzame economische ontwikkeling te komen, en niet een zoals de huidige bubble-economie die het plan voor zijn eigen destructie al had ingebouwd.

Wat je nu ziet is feitelijk struisvogelpolitiek. Heel dure struisvogelpolitiek weliswaar, maar door stervende markten vol te pompen met nieuwe liquiditeit, terwijl de onderliggende economie bezwijkt onder enorme schuldenlasten, blaas je ze geen bestendig nieuw leven in. De enige duurzame oplossing is om de overmaat aan schulden uit het systeem te krijgen door ze af te schrijven en daarna, een paar stappen terug in welvaartsniveau, aan de wederopbouw te beginnen. Dat betekent dat talloze bedrijven en huishoudens failliet zullen moeten gaan. Voor de hele samenleving maar vooral voor de direct betrokkenen is dat een hard gelag, maar na een jaar of vijf kunnen ze weer redelijk boven Jan zijn, en bovendien zou het hele proces nu nog een beetje gecontroleerd kunnen worden om te voorkomen dat er totale chaos ontstaat. Met de huidige politiek, waarin overheden gigantische schulden op zich nemen om maar de illussie te laten bestaan dat er niets aan de hand is, zetten we de toekomst van die overheden zelf en van ons geld op het spel. Als die ontploffen, wat met de huidige koers van nog steeds toenemende schuldenlasten onafwendbaar is, zullen de gevolgen veel ingrijpender zijn, en zullen ze veel meer mensen veel harder en veel langer treffen. Maar om die boodschap en de bijbehorende maatregelen te verkopen is een moed nodig die geen enkele hedendaagse politicus aan de dag durft te leggen.
pi_72613816
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:10 schreef Dave7 het volgende:

[..]

De stijging van aandelen tot 2000/2007 was pas extreem.
pi_72613855
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:53 schreef dvr het volgende:

[..]

De economie en de markten laten zich uiteindelijk ook heel weinig gelegen liggen aan politiek.

Met normale sturende maatregelen kun je de economie en de markten op korte termijn alleen zetjes geven, maar om daadwerkelijk de koers van het schip te veranderen moet je er op tijd bij zijn. Anders zijn behoedzame maatregelen (kleine renteverhogingen, beperkte bezuinigingen, stimuleren van ontwikkeling van bepaalde sectoren, e.d.) niet effectief meer en moet je naar steeds draconischer maatregelen grijpen. Vijf jaar geleden, zelfs tien jaar en langer geleden waren er al diverse economen en analysten die zagen dat we op een gevaarlijke koers zaten, die tot een depressie en mogelijk instorting van het wereld-financieel stelsel zou leiden, maar die werden temidden van alle voorspoed weggehoond. Terwijl er toen nog alle gelegenheid was geweest om langs politieke weg tot een meer duurzame economische ontwikkeling te komen, en niet een zoals de huidige bubble-economie die het plan voor zijn eigen destructie al had ingebouwd.

Wat je nu ziet is feitelijk struisvogelpolitiek. Heel dure struisvogelpolitiek weliswaar, maar door stervende markten vol te pompen met nieuwe liquiditeit, terwijl de onderliggende economie bezwijkt onder enorme schuldenlasten, blaas je ze geen bestendig nieuw leven in. De enige duurzame oplossing is om de overmaat aan schulden uit het systeem te krijgen door ze af te schrijven en daarna, een paar stappen terug in welvaartsniveau, aan de wederopbouw te beginnen. Dat betekent dat talloze bedrijven en huishoudens failliet zullen moeten gaan. Voor de hele samenleving maar vooral voor de direct betrokkenen is dat een hard gelag, maar na een jaar of vijf kunnen ze weer redelijk boven Jan zijn, en bovendien zou het hele proces nu nog een beetje gecontroleerd kunnen worden om te voorkomen dat er totale chaos ontstaat. Met de huidige politiek, waarin overheden gigantische schulden op zich nemen om maar de illussie te laten bestaan dat er niets aan de hand is, zetten we de toekomst van die overheden zelf en van ons geld op het spel. Als die ontploffen, wat met de huidige koers van nog steeds toenemende schuldenlasten onafwendbaar is, zullen de gevolgen veel ingrijpender zijn, en zullen ze veel meer mensen veel harder en veel langer treffen. Maar om die boodschap en de bijbehorende maatregelen te verkopen is een moed nodig die geen enkele hedendaagse politicus aan de dag durft te leggen.
Perfect uitgelegd idd .
pi_72613957
Volgens mij krijgen we een correctie naar ongeveer 300 punten nu, daarna weer verder omhoog.
pi_72614054
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:26 schreef Vandergeld het volgende:
Volgens mij krijgen we een correctie naar ongeveer 300 punten nu, daarna weer verder omhoog.
Als de cijfers om half 4 goed zijn dan verwacht ik geen correctie vandaag.
pi_72614102
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Als de cijfers om half 4 goed zijn dan verwacht ik geen correctie vandaag.
Ook mogelijk, dan is de correctie al geweest
pi_72614127
Oeiiiiii, dat handelstekort van Amerika... je zou bijna in het recovery-verhaal gaan geloven.
pi_72614321
Nog met een kleine winst kunnen verkopen. Ik stap er vandaag niet meer in.
pi_72614372
Dit plaatje al iets eerder van de Cac 40 gemaakt, jammer dat fok tijdelijk offline was:
pi_72614545
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:48 schreef Vandergeld het volgende:
Dit plaatje al iets eerder van de Cac 40 gemaakt, jammer dat fok tijdelijk offline was:
[ afbeelding ]
Handelen hiernaar moet je trouwens niet doen, we zitten in een sterke uptrend en als we verassingen krijgen zijn die aan de bovenkant. Mochten we lager gaan de komende uren is dat m.i. een mooi longmoment.
pi_72616047
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:23 schreef pberends het volgende:
Handelstekort VS stijgt fors

Let op de laatste zin.

Wat is het cijfer zonder de factoren door cash for clunkers?
pi_72616138
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:46 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wat is het cijfer zonder de factoren door cash for clunkers?
Dat programma is inderdaad de enige reden dat ik kan verzinnen dat het handelstekort zo tegenviel.

Maar aangezien het programma nu niet meer bestaat verwacht ik dat de komende maanden de handelstekorten weer fors gaan meevallen en dat de dollar aansterkt.
pi_72616639
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat programma is inderdaad de enige reden dat ik kan verzinnen dat het handelstekort zo tegenviel.

Maar aangezien het programma nu niet meer bestaat verwacht ik dat de komende maanden de handelstekorten weer fors gaan meevallen en dat de dollar aansterkt.
Die handelstekorten gaan weer meevallen dat denk ik ook ja. Maar het is en blijft een tekort, pas bij een overschot of een miniem tekort zie ik om die reden de dollar aansterken.
pi_72616754
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:05 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Die handelstekorten gaan weer meevallen dat denk ik ook ja. Maar het is en blijft een tekort, pas bij een overschot of een miniem tekort zie ik om die reden de dollar aansterken.
Das waar, maar beleggers zijn daar te irrationeel voor om dat te snappen.

De pond ging ook aardig omhoog het afgelopen half jaar. Terwijl UK's deficit al helemaal een drama is.
pi_72617691
En we blijven weer zitten in het door vandergeld geschetste scenario.

pi_72617729
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:37 schreef piepeloi55 het volgende:
En we blijven weer zitten in het door vandergeld geschetste scenario.

[ afbeelding ]
Gaat goed volgens schema ja, als we dit doorzetten zouden we volgende week rond die 315 moeten staan.
pi_72617866
Morgen 310 zou ideaal zijn, daarna begin van de week een nieuwe dip. Daarna t/m expiratie de laatste stoot omhoog.
pi_72621115
Toch nog even voor half 6 ingestapt. Ever SL overnight zitten en er morgen vroeg meteen weer uit.
pi_72624095
Ik heb een vraagje over turbo's, hebben die ongelimiteerde verlies mogelijk en heb je een margin nodig om aan te houden?
pi_72624261
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:44 schreef janvks het volgende:
Ik heb een vraagje over turbo's, hebben die ongelimiteerde verlies mogelijk en heb je een margin nodig om aan te houden?
Verlies is nooit hoger dan je inleg, en meestal krijg je nog wel wat restwaarde als de stoploss is geraakt. Margin is dus ook niet nodig.
pi_72625566
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:48 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Verlies is nooit hoger dan je inleg, en meestal krijg je nog wel wat restwaarde als de stoploss is geraakt. Margin is dus ook niet nodig.
het werkt als CFD? dus abn-amro is de tegenpartij en niet andere traders?

btw je analyse lijkt correct te zijn vandergeld
pi_72625945
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:22 schreef janvks het volgende:

[..]

het werkt als CFD? dus abn-amro is de tegenpartij en niet andere traders?

btw je analyse lijkt correct te zijn vandergeld
Met turbo's is RBS de tegenpartij in de meeste gevallen, en soms andere traders.

Turbo's en CFD's zijn overigens wel verschillende dingen, zo is de CFD voor de wat gevorderde traders.
pi_72636931
Hallo,

Speciaal een account hiervoor gemaakt. Ik zou graag willen beginnen met investeren/speculeren in financiele markten. Wilt er iemand hier mij introduceren aan BinckBank, zodat wij beide een bepaald bedrag gratis aan transactiekosten ontvangen?

Of is deze acie niet meer geldig, aangezien ik het nergens op hun site kan vinden?
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:51:24 #114
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72637189
jaaa doe ik. PM me maar !

nog wel geldig dacht ik, maar dan moet je eerst inloggen
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:57:54 #115
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_72637346
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:41 schreef Zure_Pruim het volgende:
Hallo,

Speciaal een account hiervoor gemaakt. Ik zou graag willen beginnen met investeren/speculeren in financiele markten. Wilt er iemand hier mij introduceren aan BinckBank, zodat wij beide een bepaald bedrag gratis aan transactiekosten ontvangen?

Of is deze acie niet meer geldig, aangezien ik het nergens op hun site kan vinden?
Die is nog altijd geldig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_72638112
Ik heb me Longs van de hand gedaan... geen tijd meer om vanmiddag achter de pc te zitten...
volgende week weer verder... goed weekend allemaal :w
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_72638119
Mooi intervieuw op RTLZ met Rienk Kamer gisteren over de stand van zaken :

Intervieuw Rienk kamer
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:44:22 #118
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72638460
Vanochtend toch maar even Tomtom gekocht

Hoe kan dat aandeel dag op dag zo sterk stijgen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72638665
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef AQuila360 het volgende:

Vraag en aanbod.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72638716
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef AQuila360 het volgende:

Tomtom heeft vandaag een buy advies van Goldman Sachs gekregen, dat tikt altijd lekker aan. Waarom ze vaker zo veel stijgen, is een beetje irrationeel naar mijn mening. Komt meer omdat ze van grote hoogte komen denk ik.
pi_72640379
En weer omhoog de aex, 315 waarschijnlijk volgende week di/woe. Shorten voor KT is dodelijk de komende week.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:08:24 #122
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72640674
Maar na vrijwel de volledige 120 punten stijging te hebben gemist, wil ik het moment waarop ik wél short kan gaan wel aangrijpen! SS330 begin oktober, denk ik.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:10:11 #123
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72640713
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
Maar na vrijwel de volledige 120 punten stijging te hebben gemist, wil ik het moment waarop ik wél short kan gaan wel aangrijpen! SS330 begin oktober, denk ik.
Ik ken het gevoel. Kom je terug van vakantie staan we 30 40 punten hoger
pi_72644415
Gisteren c optie Randstad. (okt) gekocht.

Nog het ritje van volgende week meepakken, en dan eruit trappen om vervolgens de markt af te wachten.

Heb werkelijk waar geen idee welke kant we op zullen gaan.
pi_72644885
Tevens gaat de c aex vandaag de deur uit. Zodra 310 aardig begint te naderen dan pak ik mn winst. Niet te hebberig zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door m0m0 op 11-09-2009 15:29:16 ]
pi_72646017
Begin volgende week verwacht ik toch een dipje. Beurs is de hele week gestegen en vaker op vrijdag toppen gezien; daarna begin van de week weer onderuit.
pi_72646341
mooi moment om short te gaan om 5 uur
pi_72649426
Ik heb een vraagje,
Ik zit nu een paar maanden bij Binck en na een tijdje beleggen op de AEX wil ik Amerikaanse aandelen kopen.
Kan ik bij de Binckbank een order plaatsen voor een Amrikaans aandeel en zoja hoelang duurt het totdat deze verwerkt is? transactiekosten waren ongeveer het dubbele van normaal had ik ergens opgevangen.

Alvast bedankt.
pi_72649562
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:30 schreef Roland298 het volgende:
Ik heb een vraagje,
Ik zit nu een paar maanden bij Binck en na een tijdje beleggen op de AEX wil ik Amerikaanse aandelen kopen.
Kan ik bij de Binckbank een order plaatsen voor een Amrikaans aandeel en zoja hoelang duurt het totdat deze verwerkt is? transactiekosten waren ongeveer het dubbele van normaal had ik ergens opgevangen.

Alvast bedankt.
Je moet eerst een dollaraccount openen, is zo gepiept. Daar geld op plempen en daarna kopen maar. Volgens mij wordt het dezelfde dag aal verwerkt, als ze open gaan dan rond 15:00/16:00 uur?!? Transactiekosten zijn rond de 10 EUR volgens mij.

Verder mooie dag! Vooral Arcelor NICE
pi_72650521
quote:
Ik heb een vraagje,

Alvast bedankt.
Je hebt 15 dollar transactiekosten per keer, das dus ongeveer 10 euro. Dus op dit moment niet duurder dan Euronext-orders. Wel moet je geld overboeken naar de USD-rekening (dat kan achteraf).
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:58:31 #131
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72656691
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb eens gekeken bij die short/long dingen maar er staan er zo veel dat het me niet echt duidelijk is welke je dan moet hebben
pi_72657729
Plaatje van iets eerder op de avond:
pi_72659508
straks ga je nog gelijk krijgen met je voorspelling dow @1000, vandergeld.

noodpakket al in huis?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_72678443
http://www.fd.nl/artikel/12956736/amerikaanse-corus-bank-valt
quote:
Amerikaanse Corus Bank valt om
12 september 2009, 15:49 uur | FD.nl

Federale toezichthouders in de Verenigde Staten hebben zaterdag de Amerikaanse Corus Bank gesloten.

De bank was in de problemen gekomen onder meer door investeringen in commercieel vastgoed.

Spaartegoeden van klanten en elf vestigingen in de buurt van Chicago zijn overgedaan aan branchegenoot MB Financial Bank.

Op drie na grootste faillissement

Het is het op drie na grootste faillissement van een Amerikaanse bank dit jaar. Corus Bank had een beheerd vermogen van $ 7 mrd (euro 4,8 mrd). Corus Bank zei in juli al in financiële problemen te zitten. De bank leed in het tweede kwartaal een verlies van dik $ 487 mln (euro 333 mln). In de Verenigde Staten zijn dit jaar al 92 banken, waaronder ook veel kleine, omgevallen.
Een beheerd vermogen van $ 7 miljard is natuurlijk niet ontzettend veel, toch hoop ik dat helpt met het wat lager zetten van de beurzen maandag. Ik zit een klein beetje short sinds vrijdag.
pi_72679099
quote:
Ik heb een vraagje,

Alvast bedankt.
Je hoeft geen dollars aan te kopen, je kan ook gewoon rood staan op de dollarrekening. Alleen als je denkt dat de dollar de komende tijd sterker gaat worden is het misschien slim nu wel dollars aan te kopen.
pi_72679572
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:41 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Je hoeft geen dollars aan te kopen, je kan ook gewoon rood staan op de dollarrekening.
Betaal jij graag 8% rente (ofzo)?
pi_72680744
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Betaal jij graag 8% rente (ofzo)?
Dat is 6%, en je dekt je wel in tegen een verdere daling in dollars. Hoe zou jij het doen dan stel dat je nu in amerika zou willen beleggen? Dollars kopen?
pi_72680822
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:45 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Dat is 6%, en je dekt je wel in tegen een verdere daling in dollars. Hoe zou jij het doen dan? Dollars kopen?
Dat ligt eraan of je bullish ben of niet natuurlijk. Als je een short fund koopt is dat een verkapte dollar-long, dus dan zou ik idd dollars kopen.
pi_72680979
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of je bullish ben of niet natuurlijk. Als je een short fund koopt is dat een verkapte dollar-long, dus dan zou ik idd dollars kopen.
Woow dat is snel haha!
Hmm ja ik heb tot nu toe rood gestaan bij binck, maar vind dat ook geen ideale oplossing. Volgens mij is het bij IB beter omdat je daar rente krijgt op de eurorekening en dat dus weggestreept wordt tegen de debetrente toch?
pi_72681099
Stel dat aandelen omlaag gaan straks, versterken ze dan de dollar? Of gaan aandelen omlaag omdat de dollar versterkt?
pi_72681129
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:57 schreef Dave7 het volgende:
Stel dat aandelen omlaag gaan straks, versterken ze dan de dollar? Of gaan aandelen omlaag omdat de dollar versterkt?
US stocks zullen in dollars stijgen en in euro's gelik blijven
pi_72681675
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:58 schreef henkway het volgende:

[..]

US stocks zullen in dollars stijgen en in euro's gelik blijven
Dat vroeg ik niet.
pi_72681738
quote:
Je kunt dan meer aandelen voor hetzelfde aantal dollars kopen, dus normaliter wordt de dollar dan sterker.
pi_72681746
quote:
In mijn mening word de dollar gewoon sterker op hetzelfde moment dat de beurzen weer gaan zakken, en dan maakt het niet uit welke de beweging van de andere nou versterkt, net zoals olie/zilver/waarschijnlijk ook goud omlaag zullen gaan.
pi_72682063
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:15 schreef fedsingularity het volgende:
straks ga je nog gelijk krijgen met je voorspelling dow @1000, vandergeld.

noodpakket al in huis?
Wat heb ik aan een noodpakket als al mijn vrienden/familie/kennissen dat niet hebben,
ik laat me net als de massa in slaap sussen met de gedachte dat mijn scenario niet uitkomt
pi_72697914
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:14 schreef Rapaille het volgende:
http://www.fd.nl/artikel/12956736/amerikaanse-corus-bank-valt
[..]

Een beheerd vermogen van $ 7 miljard is natuurlijk niet ontzettend veel, toch hoop ik dat helpt met het wat lager zetten van de beurzen maandag. Ik zit een klein beetje short sinds vrijdag.
Nog meer bankennieuws: hypo real estate heeft nóg 26 miljard nodig: http://www.rtl.nl/(/finan(...)26_miljard_nodig.xml

Maandag een rode dag of stijgen we vrolijk verder?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_72702210
quote:
Sept. 9, 2009, 9:25 p.m. EDT
Stock market may collapse again, TCW's Gundlach says

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- The stock market's recent rally is likely to run out of steam soon and equity prices may collapse again, Jeffrey Gundlach, chief investment officer at Los Angeles-based mutual-fund giant TCW Group Inc., said Wednesday.

The benchmark Standard & Poor's 500 index is "extremely unlikely" to climb above 1,100, before collapsing again, he said during a conference call.

"You've made 90% of the money you're gonna make in this rally," Gundlach said, advising investors to sell on strength when the S&P 500 is above 1,000.

The S&P 500 closed at 1,033 Wednesday, leaving it up more than 50% since early March.

Gundlach, who also runs TCW's flagship Total Return Bond Fund /quotes/comstock/10r!tglmx (TGLMX 10.03, +0.01, +0.10%) , had spotted cracks that subprime mortgages were forming in the financial system by June 2007 and was among the first to warn that an era of easy money would come to a bad end. See full story on Gundlach's warning.

His new concern is the massive debt being accumulated by the U.S. government as it tries to stimulate an economy that's been mired in the worst recession since the World War II.

"We're basically borrowing money and calling it economic growth," he said on Wednesday. "It's not real economic activity."

Debt-fueled government stimulus, such as the "cash for clunkers" program, may keep the U.S. economy growing for one or two years, but then growth will probably "just die," Gundlach said.

Cash for clunkers, in which the government gave up to $4,500 to new car buyers if they handed in old gas-guzzling vehicles, illustrates another of Gundlach's concerns, that of deflation.

"Deflation is so strong that you can't even sell cars unless you slash prices 20% through government subsidies," he said.

Gundlach is similarly bearish on credit markets and commodity prices, arguing that "a turning point is close at hand in these markets."

One of the few areas he's bullish on is the U.S. dollar -- but not for good reasons.

Gundlach sees such large debt defaults in coming years that he thinks the trend will cut the supply of dollars, pushing up the currency's value.

"We're standing on the edge of a major default wave," he said. "Defaults are the elimination of dollars. You could eliminate so much actual wealth that this could be the source of a strong dollar rally."

Alistair Barr is a reporter for MarketWatch in San Francisco.
http://www.marketwatch.co(...)009-09-09?link=kiosk
pi_72721792
TT veranderen naar "een rode week voor de boeg!"
  maandag 14 september 2009 @ 08:51:00 #152
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72722021
quote:
Op maandag 14 september 2009 08:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
TT veranderen naar "een rode week voor de boeg!"
Ik had nog 2 orders staan maar denk dat ik die toch maar even weg haal voordat ik ga
pi_72722086
tvp. eens kijken hoe de opening is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72722334
quote:
Op maandag 14 september 2009 08:51 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik had nog 2 orders staan maar denk dat ik die toch maar even weg haal voordat ik ga
Ik zou idd ff wachten met die orders. Of het moeten natuurlijk short orders zijn
  maandag 14 september 2009 @ 09:19:21 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72722413
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik zou idd ff wachten met die orders. Of het moeten natuurlijk short orders zijn
Te laat
pi_72722548
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:51 schreef pberends het volgende:
Begin volgende week verwacht ik toch een dipje. Beurs is de hele week gestegen en vaker op vrijdag toppen gezien; daarna begin van de week weer onderuit.
Een keertje gelijk .
  maandag 14 september 2009 @ 09:35:04 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72722654
Ik heb mijn laatste 25% aandelen verkocht. Goed verdiend, maar aan alles komt een einde. Heb enkel nog wat aandelen waarover calls geschreven zijn, dus daar gebeurt toch niet zoveel meer mee.
Hier mijn uiterst volatiel portefeuillerendement dit jaar. Puts schrijven en daar aandelen van kopen is hier debet aan.
The End Times are wild
  maandag 14 september 2009 @ 09:36:15 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72722678
420% up vanaf de bodem in Maart. Helaas was mijn vermogen toen ook gigantisch geslonken!

Stel je voor dat ik toen pas ingestapt was!
The End Times are wild
pi_72722995
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:35 schreef LXIV het volgende:
Ik heb mijn laatste 25% aandelen verkocht. Goed verdiend, maar aan alles komt een einde. Heb enkel nog wat aandelen waarover calls geschreven zijn, dus daar gebeurt toch niet zoveel meer mee.
Hier mijn uiterst volatiel portefeuillerendement dit jaar. Puts schrijven en daar aandelen van kopen is hier debet aan.
[ afbeelding ]
Zeer netjes .
pi_72723005
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:36 schreef LXIV het volgende:
420% up vanaf de bodem in Maart. Helaas was mijn vermogen toen ook gigantisch geslonken!

Stel je voor dat ik toen pas ingestapt was!
Lees: je hebt een hoop geluk gehad toen de grootste rally in 80 jaar voorbij kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')