Maar je zou toch kunnen zeggen dat de particulieren en de handelaren niet de zelfde kracht hebben om de markt omhoog te stuwen. Want als je naar bijv. de AEX koers kijkt zijn er 2 opkrik periodes, die vanaf maart - juni en die vanaf juli tot nu, waarin de volumes niet echt van elkaar verschillen dunkt me.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is aangeslingerd door de banken en de absolute low. Nu zijn het "jouw vrienden" die kopen en de insiders die alweer dumpen. Dit wordt ook door Kramer duidelijk verteld in de clip
Er wordt maar een klein deel van de totale marketcap verhandeld. En veel kleintjes zijn ook een grote.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef Tobey het volgende:
[..]
Maar je zou toch kunnen zeggen dat de particulieren en de handelaren niet de zelfde kracht hebben om de markt omhoog te stuwen. Want als je naar bijv. de AEX koers kijkt zijn er 2 opkrik periodes, die vanaf maart - juni en die vanaf juli tot nu, waarin de volumes niet echt van elkaar verschillen dunkt me.
Jij had toch ook die gans grafiek gemaakt ofnietquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:33 schreef LXIV het volgende:
In exact dezelfde grafiek kan ik een lijn trekken die rechtstreeks naar de 1200 gaat.
Nee dat was ik niet. Maar vond hem wel goed.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Jij had toch ook die gans grafiek gemaakt ofniet![]()
Die was echt goed
Oja nu je het zegt.quote:
Wij van WC-eend... Buffett kijkt nooit naar K/W-verhoudingen?quote:Buffett wakkert beursvuur aan, KBC steelt show
16-09-2009 09:35:17
Brussel (tijd) - De Europese beurzen zijn vol enthousiasme aan de nieuwe handelsdag begonnen. Zij profiteren niet alleen van de positieve uitlatingen van Fed-voorzitter Bernanke over de Amerikaanse economie, maar ook van de melding van miljardair Warren Buffett dat hij volop aandelen aan het kopen is. In Brussel schiet KBC de hoogte in na een positief rapport van Goldman Sachs.
Fed-voorzitter Bernanke zei dinsdag in een toespraak voor het Brookings Institution in Washington dat de Verenigde Staten zeer waarschijnlijk de recessie achter de rug hebben. Maar hij voegde er aan toe dat de economie nog een hele tijd zwak zal blijven.
Miljardair Buffett stak beleggers dinsdag een hart onder de riem. Op een conferentie in Californië zei hij volop aandelen te kopen. Hij voegde er aan toe dat hij 'veel voor zijn geld krijgt'. Met andere woorden, dat aandelen momenteel goedkoop zijn.
Na 30 minuten handel wint de DJ EuroStoxx50 0,75 procent en gaat de DJ Stoxx50 0,55 procent hoger. Vooral mijnbouwers, industriële groepen en financials trekken de kar. De Bel20 gaat 0,9 procent hoger.
In Brussel is KBC de kampioen met een winst van 5,3 procent. Het beurshuis Goldman Sachs heeft KBC een koopadvies gegeven en het aandeel op zijn 'conviction buy'-lijst geplaatst. Het koersdoel werd op 40 euro gezet.
Euronav gaat 2,5 procent hoger. De tankerrederij heeft het aanbod van haar converteerbare obligatie verhoogd met 25 miljoen dollar tot 150 miljoen dollar. Het bedrag werd dinsdag nabeurs volledig onderschreven.
Wat zijn de resultaten van zijn voorspellingen in het verleden?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Wij van WC-eend... Buffett kijkt nooit naar K/W-verhoudingen?
Buffet kijkt juist naar K/W verhoudingen.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Wij van WC-eend... Buffett kijkt nooit naar K/W-verhoudingen?
Het merk Buffet zegt toch genoeg?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat zijn de resultaten van zijn voorspellingen in het verleden?
nope, ken m alleen onder de titel "superbelegger", welke slaat op de bedragen waarmee hij belegd. Als ik RTL-Z moet geloven iig.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:28 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het merk Buffet zegt toch genoeg?
Snel voorbeeld. Berkshire Hathaway (zijn publieke beleggingsvoertuig) stond 18 jaar terug op 8,875 en nu rond de 97,000 (data van 1 september). Da's toch 14.2% rendement per jaar over die periode. Niet slecht, lijkt me. In ieder geval 112% meer rendement per jaar dan de DowJones bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
nope, ken m alleen onder de titel "superbelegger", welke slaat op de bedragen waarmee hij belegd. Als ik RTL-Z moet geloven iig.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:24 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Heb zelf calls Aex 300 sep voor gemiddeld 2.95 gekocht en de call aex 300 okt voor gemiddeld 5.65
Ik heb deze optie op 281 gekocht, toen bestond hij voor een groot gedeelte uit tijdswaarde omdat het nog een tijdje tot de expiratie was, vrijdag lopen deze opties af en dan is hij waard de gemiddelde koers tussen half 4 en 4. Als hij dan eindigt op 312 is de optie 12 euro waard(312-300) want het was een optie call sep 300.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ben niet zo into opties, wat wil dit concreet zeggen?
Proficiat met de winst btw
Exact. Maar dat is dus 9,05 winst op een inleg van 2,95. Niet slecht, 3 maal winst in een paar maanden.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Okay, got that! En wat met de 2,95? Die ben je kwijt zodat hij eigenlijk maar 9,05 euro/optie opbrengt ofzo?
In ieder geval mooi verdiend!
Dat is de koers waarvoor je hem koopt, huidige koers is 12.50quote:Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Okay, got that! En wat met de 2,95? Die ben je kwijt zodat hij eigenlijk maar 9,05 euro/optie opbrengt ofzo?
In ieder geval mooi verdiend!
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef beertenderrr het volgende:
Enigszins laat, maar het is toch nog crisis, dus ik heb besloten om me ook te gaan verdiepen in het beleggen van aandelen. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik nu voor moet gaan en hoe ik kan berekenen (?) wat nou verstandige keuzes zijn. Mijn doel is in ieder geval wel met risico beleggen, want zonder risico ben je over 20 jaar pas 1000 euro verder en dat wil ik toch graag wat sneller. Heeft iemand enige tips welke fondsen op dit moment aan te raden zijn (met onderbouwing graag)?
ja dat is dus niet de bedoelingquote:Op woensdag 16 september 2009 13:59 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als je nu in risicovolle aandelen belegt ben je over enkele jaren waarschijnlijk 80-90% kwijt
Bijna alle (risicovolle) aandelen in mijn opiniequote:Op woensdag 16 september 2009 14:01 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ja dat is dus niet de bedoeling
en als je het over risicovolle aandelen hebt, betreft het dan bijvoorbeeld fortis en andere bedrijven die richting faillissement bewegen?
USO, tracker op olie (hangt af van de economie). Olie wordt sowiezo schaarser, ook groene energiebedrijven gaan belangrijker worden, denk bv. Vestas, grootste windturbinefabrikant.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef beertenderrr het volgende:
Enigszins laat, maar het is toch nog crisis, dus ik heb besloten om me ook te gaan verdiepen in het beleggen van aandelen. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik nu voor moet gaan en hoe ik kan berekenen (?) wat nou verstandige keuzes zijn. Mijn doel is in ieder geval wel met risico beleggen, want zonder risico ben je over 20 jaar pas 1000 euro verder en dat wil ik toch graag wat sneller. Heeft iemand enige tips welke fondsen op dit moment aan te raden zijn (met onderbouwing graag)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |