abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:42:09 #251
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72782883
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is aangeslingerd door de banken en de absolute low. Nu zijn het "jouw vrienden" die kopen en de insiders die alweer dumpen. Dit wordt ook door Kramer duidelijk verteld in de clip
Maar je zou toch kunnen zeggen dat de particulieren en de handelaren niet de zelfde kracht hebben om de markt omhoog te stuwen. Want als je naar bijv. de AEX koers kijkt zijn er 2 opkrik periodes, die vanaf maart - juni en die vanaf juli tot nu, waarin de volumes niet echt van elkaar verschillen dunkt me.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:44:01 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72782974
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef Tobey het volgende:

[..]

Maar je zou toch kunnen zeggen dat de particulieren en de handelaren niet de zelfde kracht hebben om de markt omhoog te stuwen. Want als je naar bijv. de AEX koers kijkt zijn er 2 opkrik periodes, die vanaf maart - juni en die vanaf juli tot nu, waarin de volumes niet echt van elkaar verschillen dunkt me.
Er wordt maar een klein deel van de totale marketcap verhandeld. En veel kleintjes zijn ook een grote.
Theoretisch kunnen jij en ik de AEX op 1200 zetten. Als de rest braaf blijft zitten. Verkopen we elkaar iedere dag voor een hoger bedrag dezelfde 10 aandelen.
The End Times are wild
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:06:27 #253
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72784088
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:33 schreef LXIV het volgende:
In exact dezelfde grafiek kan ik een lijn trekken die rechtstreeks naar de 1200 gaat.
Jij had toch ook die gans grafiek gemaakt ofniet

Die was echt goed
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 16 september 2009 @ 00:02:15 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72789273
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Jij had toch ook die gans grafiek gemaakt ofniet

Die was echt goed
Nee dat was ik niet. Maar vond hem wel goed.
The End Times are wild
pi_72791196
Dat was sitting_elfling
  woensdag 16 september 2009 @ 08:55:50 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72792731
En we gaan weer stijgen blijkbaar... En de dollar staat alweer op 1,47.

Vrijdagmiddag lijkt me een mooi moment om alvast wat short te gaan op de AEX én de dollar.
pi_72792760
quote:
Op woensdag 16 september 2009 01:33 schreef Rejected het volgende:
Dat was sitting_elfling
Oja nu je het zegt.

Maar goed was die zeker
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72794286
quote:
Buffett wakkert beursvuur aan, KBC steelt show
16-09-2009 09:35:17

Brussel (tijd) - De Europese beurzen zijn vol enthousiasme aan de nieuwe handelsdag begonnen. Zij profiteren niet alleen van de positieve uitlatingen van Fed-voorzitter Bernanke over de Amerikaanse economie, maar ook van de melding van miljardair Warren Buffett dat hij volop aandelen aan het kopen is. In Brussel schiet KBC de hoogte in na een positief rapport van Goldman Sachs.

Fed-voorzitter Bernanke zei dinsdag in een toespraak voor het Brookings Institution in Washington dat de Verenigde Staten zeer waarschijnlijk de recessie achter de rug hebben. Maar hij voegde er aan toe dat de economie nog een hele tijd zwak zal blijven.

Miljardair Buffett stak beleggers dinsdag een hart onder de riem. Op een conferentie in Californië zei hij volop aandelen te kopen. Hij voegde er aan toe dat hij 'veel voor zijn geld krijgt'. Met andere woorden, dat aandelen momenteel goedkoop zijn.

Na 30 minuten handel wint de DJ EuroStoxx50 0,75 procent en gaat de DJ Stoxx50 0,55 procent hoger. Vooral mijnbouwers, industriële groepen en financials trekken de kar. De Bel20 gaat 0,9 procent hoger.

In Brussel is KBC de kampioen met een winst van 5,3 procent. Het beurshuis Goldman Sachs heeft KBC een koopadvies gegeven en het aandeel op zijn 'conviction buy'-lijst geplaatst. Het koersdoel werd op 40 euro gezet.

Euronav gaat 2,5 procent hoger. De tankerrederij heeft het aanbod van haar converteerbare obligatie verhoogd met 25 miljoen dollar tot 150 miljoen dollar. Het bedrag werd dinsdag nabeurs volledig onderschreven.
Wij van WC-eend... Buffett kijkt nooit naar K/W-verhoudingen?
pi_72794892
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat zijn de resultaten van zijn voorspellingen in het verleden?
pi_72794970
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Buffet kijkt juist naar K/W verhoudingen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72798704
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat zijn de resultaten van zijn voorspellingen in het verleden?
Het merk Buffet zegt toch genoeg?
pi_72798891
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:28 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Het merk Buffet zegt toch genoeg?
nope, ken m alleen onder de titel "superbelegger", welke slaat op de bedragen waarmee hij belegd. Als ik RTL-Z moet geloven iig.
pi_72799487
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

nope, ken m alleen onder de titel "superbelegger", welke slaat op de bedragen waarmee hij belegd. Als ik RTL-Z moet geloven iig.
Snel voorbeeld. Berkshire Hathaway (zijn publieke beleggingsvoertuig) stond 18 jaar terug op 8,875 en nu rond de 97,000 (data van 1 september). Da's toch 14.2% rendement per jaar over die periode. Niet slecht, lijkt me. In ieder geval 112% meer rendement per jaar dan de DowJones bijvoorbeeld.
pi_72799565
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:24 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Heb zelf calls Aex 300 sep voor gemiddeld 2.95 gekocht en de call aex 300 okt voor gemiddeld 5.65
pi_72800026
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:55 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ben niet zo into opties, wat wil dit concreet zeggen?

Proficiat met de winst btw
pi_72800103
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ben niet zo into opties, wat wil dit concreet zeggen?

Proficiat met de winst btw
Ik heb deze optie op 281 gekocht, toen bestond hij voor een groot gedeelte uit tijdswaarde omdat het nog een tijdje tot de expiratie was, vrijdag lopen deze opties af en dan is hij waard de gemiddelde koers tussen half 4 en 4. Als hij dan eindigt op 312 is de optie 12 euro waard(312-300) want het was een optie call sep 300.
pi_72800178
Okay, got that! En wat met de 2,95? Die ben je kwijt zodat hij eigenlijk maar 9,05 euro/optie opbrengt ofzo?

In ieder geval mooi verdiend!
pi_72800277
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Okay, got that! En wat met de 2,95? Die ben je kwijt zodat hij eigenlijk maar 9,05 euro/optie opbrengt ofzo?

Exact. Maar dat is dus 9,05 winst op een inleg van 2,95. Niet slecht, 3 maal winst in een paar maanden.
pi_72800290
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:

Dat is de koers waarvoor je hem koopt, huidige koers is 12.50
pi_72800471
En dat is dan weer de reden waarom ik maar gewoon bij aandelen blijf, idiotproof. Alhoewel .
pi_72801579
Enigszins laat, maar het is toch nog crisis, dus ik heb besloten om me ook te gaan verdiepen in het beleggen van aandelen. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik nu voor moet gaan en hoe ik kan berekenen (?) wat nou verstandige keuzes zijn. Mijn doel is in ieder geval wel met risico beleggen, want zonder risico ben je over 20 jaar pas 1000 euro verder en dat wil ik toch graag wat sneller. Heeft iemand enige tips welke fondsen op dit moment aan te raden zijn (met onderbouwing graag )?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72801633
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef beertenderrr het volgende:
Enigszins laat, maar het is toch nog crisis, dus ik heb besloten om me ook te gaan verdiepen in het beleggen van aandelen. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik nu voor moet gaan en hoe ik kan berekenen (?) wat nou verstandige keuzes zijn. Mijn doel is in ieder geval wel met risico beleggen, want zonder risico ben je over 20 jaar pas 1000 euro verder en dat wil ik toch graag wat sneller. Heeft iemand enige tips welke fondsen op dit moment aan te raden zijn (met onderbouwing graag )?

Als je nu in risicovolle aandelen belegt ben je over enkele jaren waarschijnlijk 80-90% kwijt
pi_72801716
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:59 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Als je nu in risicovolle aandelen belegt ben je over enkele jaren waarschijnlijk 80-90% kwijt
ja dat is dus niet de bedoeling

en als je het over risicovolle aandelen hebt, betreft het dan bijvoorbeeld fortis en andere bedrijven die richting faillissement bewegen?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72801811
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:01 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

ja dat is dus niet de bedoeling

en als je het over risicovolle aandelen hebt, betreft het dan bijvoorbeeld fortis en andere bedrijven die richting faillissement bewegen?
Bijna alle (risicovolle) aandelen in mijn opinie
pi_72802068
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef beertenderrr het volgende:
USO, tracker op olie (hangt af van de economie). Olie wordt sowiezo schaarser, ook groene energiebedrijven gaan belangrijker worden, denk bv. Vestas, grootste windturbinefabrikant.

Biotech. Kies er de goeie uit en je inleg verveelvoudigt in een paar jaar, kies je de verkeerde kan 't zijn dat je niet veel meer terugziet van je geld.
Landbouw. Meer mensen, eetgewoonten in groeilanden verschuiven naar landbouwintensieve producten (meer vlees) - zelfde oppervlakte -> productie moet omhoog -> meststoffenfabrikanten staan geweldig laag wegens de crisis, maar men kan bemesting max. 1 jaar overslaan of de productie zakt sterk.

Ikzelf bezit qua biotech Thrombogenics, Devgen, Tigenix, Ablynx en Galapagos.
Devgen is een landbouwbedrijf in o.a. hybride rijst en hitech gewasbescherming, goed gepositioneerd in India, deze wil de toepassing van hybride rijstproducten van 6.000 naar 80.000 ton opdrijven.
Tigenix heeft net toestemming voor hun eerste product op de markt te brengen, kan mogelijk honderden miljoenen gaan opleveren (miniscusherstel). Zelf weet ik niet wat ik hiermee moet. Ik zat er in voor de toestemming van de authoriteiten dus de grootste jump heb ik ms al gehad. Hou ze toch bij voor de goedkeuring in Amerika.
Ablynx heeft 24 geneesmiddelen in de pijplijn, pionier in hun gebied, nl. geneesmiddelen gebaseerd op eiwitten (nanobodies).
Galapagos doet ook in geneesmiddelen, ontvangt met regelmaat miljoenenbonussen van grote farmabedrijven.
Spelen allemaal in op vergrijzing (hart/vaatziekten, oncologie,...).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')