abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:07:08 #226
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72769125
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe krijgen die Amerikanen het toch voor elkaar. Terwijl de consumentenkrediet elke keer gecut wordt. Gebruiken ze nu hun laatste spaarcentjes ofzo?
toeristen?
pi_72769295
We kunnen m.i. weer verder stijgen

dinsdag 15 september 2009 @ 18:48:15 #228
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72774797
Als je maar op tijd zegt waneer we weer gaan zakken
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72775136
Expiratie zullen de belangen wel weer aan de bovenkant liggen, zou me dus niets verbazen dat daar de top weer gezet wordt voor de komende tijd, of misschien wel de top die we de komende jaren niet meer zien.
pi_72775400
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef pberends het volgende:

Hoe krijgen die Amerikanen het toch voor elkaar. Terwijl de consumentenkrediet elke keer gecut wordt. Gebruiken ze nu hun laatste spaarcentjes ofzo?
In augustus kopen ze meer ivm het begin van het schooljaar. Raar dat de commentatoren dat niet noemden.
pi_72775696
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:12 schreef Vandergeld het volgende:
We kunnen m.i. weer verder stijgen

[ afbeelding ]
Klopt niet helemaal maar wel afgestoten op 61.8 fibo, daling was zeer duidelijk correctief, stijging in richting van 9800 te verwachten nu.
pi_72776295
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:06 schreef dvr het volgende:

[..]

In augustus kopen ze meer ivm het begin van het schooljaar. Raar dat de commentatoren dat niet noemden.
Oh ja, das ook waar. Mooie tijdelijk uptick.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:45:52 #233
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72777039
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef LXIV het volgende:
Bizar trouwens hoe weinig effect dit (relatief) heeft. Een downgrade naar een A/B rating, mogelijke terugtrekking van de steun vanwege de EU, een scenario met dalende huizenprijzen waardoor er minder onderpand op de hypoporto ligt, het heeft allemaal maar enkele procenten effect en drie dagen later staat de koers weer vrolijk hoger.

Ik denk dat dit straks in de downtrend dubbel zo hard terugkomt.
Dat is te hopen. Want tot nu toe wordt er nog steeds bij elke kleine downtrend hard gekocht. Het concept van we geloven er zo standvastig in dat we de hele crisis vrolijk uitzingen en de beurzen tot 2015 lekker naar boven kachelen acht ik ook als optie.

Voor een downtrend zul je een psychologische trigger nodig hebben. Een 2e Lehman komt er niet, en bij de overheden zijn er nu wel zo veel mensen slim geworden dat ze er voor zorgen dat elk negatief nieuws een positieve draai krijgt. Mijn advies, nu nog instappen! : ) (en het dan lekker laten uitzingen tot ze echt wakker worden en de huidige bubbel die nu gecreeerd wordt naar beneden shorten)
pi_72777122
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:45 schreef Tobey het volgende:

[..]

Dat is te hopen. Want tot nu toe wordt er nog steeds bij elke kleine downtrend hard gekocht. Het concept van we geloven er zo standvastig in dat we de hele crisis vrolijk uitzingen en de beurzen tot 2015 lekker naar boven kachelen acht ik ook als optie.

Voor een downtrend zul je een psychologische trigger nodig hebben. Een 2e Lehman komt er niet, en bij de overheden zijn er nu wel zo veel mensen slim geworden dat ze er voor zorgen dat elk negatief nieuws een positieve draai krijgt. Mijn advies, nu nog instappen! : ) (en het dan lekker laten uitzingen tot ze echt wakker worden en de huidige bubbel die nu gecreeerd wordt naar beneden shorten)
Nu nog instappen is dodelijk voor een termijn langer dan 1 jaar.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:51:07 #235
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72777310
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:47 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nu nog instappen is dodelijk voor een termijn langer dan 1 jaar.
Ga eens na! Een termijn van een jaar! Waarom zou je stil zitten met je geld en het proberen te plukken van de rente op 1 of andere bankrekening voor een aantal miezerige procenten. Er zijn nog genoeg groei mogelijkheden in de markt, ook nu nog. Ik ben het met je eens dat de lange, echt lange termijn visie behoorlijk zwart is. Maar zolang er geen trigger is die het hele zaakje de afgrond in kan krijgen, gaat dat echt niet gebeuren komende maanden.
pi_72777377
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:51 schreef Tobey het volgende:

[..]

Ga eens na! Een termijn van een jaar! Waarom zou je stil zitten met je geld en het proberen te plukken van de rente op 1 of andere bankrekening voor een aantal miezerige procenten. Er zijn nog genoeg groei mogelijkheden in de markt, ook nu nog. Ik ben het met je eens dat de lange, echt lange termijn visie behoorlijk zwart is. Maar zolang er geen trigger is die het hele zaakje de afgrond in kan krijgen, gaat dat echt niet gebeuren komende maanden.
Dodelijk binnen 1 jaar, top gaat er binnen 2/3 maanden staan. Aandelen afbouwen is nu het devies.

verschil tussen handelaren en particulieren? Handelaren kopen laag en verkopen hoog, particulieren kopen hoog en verkopen laag
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:02:19 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72777856
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:51 schreef Tobey het volgende:

[..]

De markt heeft altijd gelijk. Maar het herstel is nu mi gewoon te snel gegaan. De reden om stil te zitten is dat je verwacht dat de beurs de komende 2 mnd lager zal staan dan nu.
Ik kan me niet voorstellen dat de markt de trend zolang nog voortzet. Maar de markt heeft idd altijd gelijk. Als hij verder stijgt ga ik bij 340 short.
The End Times are wild
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:41:24 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72779877
Ik beluister hem nu. Van wanneer is dit interview?
The End Times are wild
pi_72779987
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:41 schreef LXIV het volgende:
Ik beluister hem nu. Van wanneer is dit interview?
Ergens vorige week...

edit: donderdag
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:59:09 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72780729
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Ergens vorige week...

edit: donderdag
Goed. Ik ben het eens met Rienk, jij bent het eens met Rienk. Maar wie heeft er nu gelijk?

De markt natuurlijk. Als die doordendert tot 380 dan waren wij dus fout. Al kan ik het me éigenlijk niet voorstellen.
The End Times are wild
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:06:12 #242
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72781040
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Goed. Ik ben het eens met Rienk, jij bent het eens met Rienk. Maar wie heeft er nu gelijk?

De markt natuurlijk. Als die doordendert tot 380 dan waren wij dus fout. Al kan ik het me éigenlijk niet voorstellen.
Het is mijn inziens veel belangrijker wie de green shoots nu echt feitelijk dragen. Dit moet relatief makkelijk terug te halen zijn, immers zijn veel financiele instellingen, die in de schulden zaten, kregen geld om weer liquide te worden en die beleggen dat nu weer op de markten. Ik geloof er geen pannenkoek van dat dit herstel 'over de hele wereld' gedragen wordt door de particulieren. Zoals al eerder gezegd, je ziet commodities ook omhoog gaan in een tijd wanneer de beurs als een gek stijgt ..

Waar ik me nog vele malen meer aan erger zijn alle ellendige kut discussies met vrienden en andere die echt stevig voorstander zijn van TA en die daar natuurlijk nu garen bij spinnen, (omdat de beurs natuurlijk stijgt) stijgen hun aandelen ook, en dat ze hun instap momenten calculeren met de hele keukentafel vol met potjes RSI / S&R / MA etc. maakt daar echt geen pannenkoek verschil aan Maar dat komt er in die hoofden niet in
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:12:27 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72781371
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:06 schreef Tobey het volgende:

[..]

Het is mijn inziens veel belangrijker wie de green shoots nu echt feitelijk dragen. Dit moet relatief makkelijk terug te halen zijn, immers zijn veel financiele instellingen, die in de schulden zaten, kregen geld om weer liquide te worden en die beleggen dat nu weer op de markten. Ik geloof er geen pannenkoek van dat dit herstel 'over de hele wereld' gedragen wordt door de particulieren. Zoals al eerder gezegd, je ziet commodities ook omhoog gaan in een tijd wanneer de beurs als een gek stijgt ..

Waar ik me nog vele malen meer aan erger zijn alle ellendige kut discussies met vrienden en andere die echt stevig voorstander zijn van TA en die daar natuurlijk nu garen bij spinnen, (omdat de beurs natuurlijk stijgt) stijgen hun aandelen ook, en dat ze hun instap momenten calculeren met de hele keukentafel vol met potjes RSI / S&R / MA etc. maakt daar echt geen pannenkoek verschil aan Maar dat komt er in die hoofden niet in
Het is aangeslingerd door de banken en de absolute low. Nu zijn het "jouw vrienden" die kopen en de insiders die alweer dumpen. Dit wordt ook door Kramer duidelijk verteld in de clip
The End Times are wild
pi_72781501
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zal nog wel langer duren dan iedereen verwacht, het moet eigenlijk zo zijn dat bijna niemand meer geloofd dat we nog nieuwe dieptepunten gaan zien, en dat is nu nog niet het geval.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:25:40 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72782072
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:14 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Het zal nog wel langer duren dan iedereen verwacht, het moet eigenlijk zo zijn dat bijna niemand meer geloofd dat we nog nieuwe dieptepunten gaan zien, en dat is nu nog niet het geval.
In een nieuw dieptepunt (onder de 200) geloof ik ook niet zo. Of er moeten hele rare dingen gebeuren. Maar dat we vanaf nu enkel nog hoogtepunten neerzetten geloof ik nog minder!
The End Times are wild
pi_72782334
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

In een nieuw dieptepunt (onder de 200) geloof ik ook niet zo. Of er moeten hele rare dingen gebeuren. Maar dat we vanaf nu enkel nog hoogtepunten neerzetten geloof ik nog minder!
Het scenario wat ik het meest kansrijk acht is een bodem van dik onder de 100 voor de aex, hoop dat ik het over enkele maanden kan uitsluiten
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:33:15 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72782429
In exact dezelfde grafiek kan ik een lijn trekken die rechtstreeks naar de 1200 gaat.
The End Times are wild
pi_72782516
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:33 schreef LXIV het volgende:
In exact dezelfde grafiek kan ik een lijn trekken die rechtstreeks naar de 1200 gaat.
Achja, ik zal wel gek zijn
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:39:21 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72782746
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Achja, ik zal wel gek zijn
Zo'n grafiek zegt toch helemaal niks? Waarom zou de AEX bij de 340 plotsklaps gaan dalen? En waarom zo diep? Omdat er ergens twee toppen te vinden zijn waar je een lijntje door kunt trekken? Ik kan ook een lijntje door twee andere toppen trekken, dan komt het weer heel ergens anders uit.
The End Times are wild
pi_72782808
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo'n grafiek zegt toch helemaal niks? Waarom zou de AEX bij de 340 plotsklaps gaan dalen? En waarom zo diep? Omdat er ergens twee toppen te vinden zijn waar je een lijntje door kunt trekken? Ik kan ook een lijntje door twee andere toppen trekken, dan komt het weer heel ergens anders uit.
Nee omdat er een neerwaartse 5 wave is gezet, waarna er ALTIJD minimaal nog 1 volgt, huidige beweging is dus een CORRECTIE op de daling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')