abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72802174
Aegon gaat eindelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk weer omhoog

Aegon op 4.93 gekocht, en ING op 9.84 gekocht lijkt me tot op heden nog steeds een mooie aankoop
(Eerste aandelen die ik in mijn leven gekocht heb )
BlaBlaBla
pi_72802593
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:12 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

USO, tracker op olie (hangt af van de economie). Olie wordt sowiezo schaarser, ook groene energiebedrijven gaan belangrijker worden, denk bv. Vestas, grootste windturbinefabrikant.

Biotech. Kies er de goeie uit en je inleg verveelvoudigt in een paar jaar, kies je de verkeerde kan 't zijn dat je niet veel meer terugziet van je geld.
Landbouw. Meer mensen, eetgewoonten in groeilanden verschuiven naar landbouwintensieve producten (meer vlees) - zelfde oppervlakte -> productie moet omhoog -> meststoffenfabrikanten staan geweldig laag wegens de crisis, maar men kan bemesting max. 1 jaar overslaan of de productie zakt sterk.

Ikzelf bezit qua biotech Thrombogenics, Devgen, Tigenix, Ablynx en Galapagos.
Devgen is een landbouwbedrijf in o.a. hybride rijst en hitech gewasbescherming, goed gepositioneerd in India, deze wil de toepassing van hybride rijstproducten van 6.000 naar 80.000 ton opdrijven.
Tigenix heeft net toestemming voor hun eerste product op de markt te brengen, kan mogelijk honderden miljoenen gaan opleveren (miniscusherstel). Zelf weet ik niet wat ik hiermee moet. Ik zat er in voor de toestemming van de authoriteiten dus de grootste jump heb ik ms al gehad. Hou ze toch bij voor de goedkeuring in Amerika.
Ablynx heeft 24 geneesmiddelen in de pijplijn, pionier in hun gebied, nl. geneesmiddelen gebaseerd op eiwitten (nanobodies).
Galapagos doet ook in geneesmiddelen, ontvangt met regelmaat miljoenenbonussen van grote farmabedrijven.
Spelen allemaal in op vergrijzing (hart/vaatziekten, oncologie,...).
klinkt goed, hoe kom je aan die informatie, jaarverslagen gelezen of andere bronnen?

Dus als ik het goed begrijp is energie een redelijk zekerheidje, net als de farmacie en trackers. Financials is op dit moment een no-go area?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72803301
Niks is zeker, als de boel naar beneden tottert gaat alles mee hoor...

Het enige waar je zeker van kan zijn is dat de energiebehoefte gaat stijgen (vraag en aanbod olie, natuurlijke reserves slinken,...)
Wind en zonneenergie gaat nodig zijn om het milieu te redden.
Farmacie zit groei in daar mensen ouder worden en de opkomende middenklasse in de groeilanden steeds meer westerse medicijnen zal gebruiken in plaats van traditionele.
Dat wil dus niet zeggen dat je eender welk aandeel kan kopen op eender welk moment!
Als er nog een crisis volgt kan 't weer jaren duren voor je uit 't verlies bent en als de bedrijven faillliet gaan en vervangen worden door andere in dezelfde sector heb je helemaal niks meer.

Landbouw is ongeveer hetzelfde als energie. De vraag stijgt met de stijgende wereldbevolking.

Trackers zijn ook belange geen zekerheid. Kijk bijvoorbeeld naar de evolutie van een tracker van suiker. Deze hebben een gigantische klim gemaakt doordat twee sleutelgebieden in de productie zwaar getroffen zijn door 't weer. De ene regio te droog, de andere te nat. Suikerprijs de hoogte in, de tracker volgt vanzelfsprekend. Nu echter instappen lijkt mij geweldig speculatief daar zoveel pech twee jaar op rij wel uitzonderlijk zou zijn.

Een tracker is ongeveer 'tzelfde als 't product thuis hebben liggen btw. Zoveel aandelen USO vormen een barrel ruwe olie, zoveel aandelen in een suikertracker zijn representatief voor zoveel kg suiker.

Hoe je dat allemaal weet, sja... Rondzoeken, intelligente mensen lezen, en vooral ogen open houden. Enig idee hoe lang 't duurt om een plaatsje te vinden in het rusthuis naar keuze? Zitten allemaal vol! Vergrijzing!
Nu is dat niet echt een probleem, maar binnen misschien 20 jaar gaat er een gigantisch tekort komen aan water -> op tijd in beleggen is de boodschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 16-09-2009 14:58:33 ]
pi_72804193
The Greatest Sucker's Rally In History, Play By Play

Tja.... wat moet je er van denken.
pi_72805689
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:18 schreef Dave7 het volgende:
The Greatest Sucker's Rally In History, Play By Play

Tja.... wat moet je er van denken.
Leuk artikel... FF doorheen gebladerd.

Ben benieuwd welke richting dit op gaat, maar naar mijn idee wordt het idd een 1 op 1, of erger, van de jaren 30.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:57:23 #281
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_72805738
Slappe opening van de DJ
Be water my friend
pi_72806113
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:57 schreef Charizma het volgende:
Slappe opening van de DJ
Hamer spreekt en meteen plussen
pi_72808534
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Niks is zeker, als de boel naar beneden tottert gaat alles mee hoor...

Het enige waar je zeker van kan zijn is dat de energiebehoefte gaat stijgen (vraag en aanbod olie, natuurlijke reserves slinken,...)
Wind en zonneenergie gaat nodig zijn om het milieu te redden.
Farmacie zit groei in daar mensen ouder worden en de opkomende middenklasse in de groeilanden steeds meer westerse medicijnen zal gebruiken in plaats van traditionele.
Dat wil dus niet zeggen dat je eender welk aandeel kan kopen op eender welk moment!
Als er nog een crisis volgt kan 't weer jaren duren voor je uit 't verlies bent en als de bedrijven faillliet gaan en vervangen worden door andere in dezelfde sector heb je helemaal niks meer.

Landbouw is ongeveer hetzelfde als energie. De vraag stijgt met de stijgende wereldbevolking.

Trackers zijn ook belange geen zekerheid. Kijk bijvoorbeeld naar de evolutie van een tracker van suiker. Deze hebben een gigantische klim gemaakt doordat twee sleutelgebieden in de productie zwaar getroffen zijn door 't weer. De ene regio te droog, de andere te nat. Suikerprijs de hoogte in, de tracker volgt vanzelfsprekend. Nu echter instappen lijkt mij geweldig speculatief daar zoveel pech twee jaar op rij wel uitzonderlijk zou zijn.

Een tracker is ongeveer 'tzelfde als 't product thuis hebben liggen btw. Zoveel aandelen USO vormen een barrel ruwe olie, zoveel aandelen in een suikertracker zijn representatief voor zoveel kg suiker.

Hoe je dat allemaal weet, sja... Rondzoeken, intelligente mensen lezen, en vooral ogen open houden. Enig idee hoe lang 't duurt om een plaatsje te vinden in het rusthuis naar keuze? Zitten allemaal vol! Vergrijzing!
Nu is dat niet echt een probleem, maar binnen misschien 20 jaar gaat er een gigantisch tekort komen aan water -> op tijd in beleggen is de boodschap.
Maar stel dat je voor olie wilt gaan. Is het dan beter om zo'n tracker op olie te doen of zeg bijvoorbeeld aandelen shell te kopen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72808832
Calls aex 300 verkocht aan 13 euro, mooie 330% winst. Calls okt 300 blijven in de portefeuille.
pi_72809194
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar stel dat je voor olie wilt gaan. Is het dan beter om zo'n tracker op olie te doen of zeg bijvoorbeeld aandelen shell te kopen?
Ik heb de prestaties van beiden de laatste tijd niet gevolgd. Ehm, de tracker is dénk ik alvast veiliger. Nu denk ik dat RDS wel goed bezig is qua bezuinigen enz, dus misschien heeft 't aandeel een hoger potentieel. Misschien is dat ondertussen alweer opgebruikt. Can't really say .

Maatschappijen geven wel dividend, da's meestal wel mooi meegenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 16-09-2009 17:18:36 ]
pi_72812097
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef Soldier2000 het volgende:

Aegon op 4.93 gekocht, en ING op 9.84 gekocht lijkt me tot op heden nog steeds een mooie aankoop
Dump ze tijdens expiratie.
pi_72814804
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:14 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal maar wel afgestoten op 61.8 fibo, daling was zeer duidelijk correctief, stijging in richting van 9800 te verwachten nu.
Nog maar een paar puntjes
  woensdag 16 september 2009 @ 20:53:35 #288
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72818695
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef Soldier2000 het volgende:

Aegon had ik al een tijdje een verkooporder voor staan op 5,63. Ik had niet gedacht dat die nu al zou komen; verwachtte nog wel een paar weken. Vind het voorlopig wel best; de koers staat historisch gezien best redelijk en er gaat nog best wat ellende vrij komen met afboekingen e.d. bij de banken. Of dat compenseert gaat worden door nieuwe winsten..?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:13:07 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72819462
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het bizarre is dat neutraal of licht negatief nieuws begin dit jaar meteen klappen van 20% opleverde. Let op, morgen kan ING zomaar weer boven de 11 staan.

Maar idd, ideale tijd voor een claimemissie zou ik zeggen.
Zoals gezegd! Niets is meer te gek.

Het geld brandt in mijn handen om te gaan shorten. Maar ik wacht nog even. Geduld is een schone zaak.
The End Times are wild
pi_72819625
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:21 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nog maar een paar puntjes
10k moet vrijdag toch wel te doen zijn ?
pi_72820682
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:16 schreef pberends het volgende:

[..]

10k moet vrijdag toch wel te doen zijn ?
Zou kunnen, vond het alleen dat mijn looptijd van me opties te kort was om me opties aan te houden, maar komende dagen verwacht ik nog wel stijging met tussentijds topje van 10100-10200 volgende week. Shorten is op dit moment nog steeds not done
pi_72821210
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals gezegd! Niets is meer te gek.

Het geld brandt in mijn handen om te gaan shorten. Maar ik wacht nog even. Geduld is een schone zaak.
Ja bij mij ook wel enigszins ff een put spreadje in december/maart ofzo. Ik twijfel alleen nog een beetje door dit soort stoorzenders.
http://www.nrc.nl/economi(...)sie_in_VS_is_voorbij
pi_72821301
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:52 schreef edikt het volgende:

[..]

Ja bij mij ook wel enigszins ff een put spreadje in december/maart ofzo. Ik twijfel alleen nog een beetje door dit soort stoorzenders.
Mensen die denken dat de recessie voorbij is
  woensdag 16 september 2009 @ 21:55:44 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72821350
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:52 schreef edikt het volgende:

[..]

Diezelfde stoorzenders riepen in Maart "verkopen"
The End Times are wild
pi_72822606
Please, kan iemand me uitleggen waarom dat ding op vierduizend-nog-wat staat??? Dank!

pi_72824784
Ik blijf het grappig vinden dat beleggers zo positief reageren op minimale groeicijfers van consumentenuitgaven terwijl een groot deel van het handelsverkeer gewoon plat ligt. Hoe weten we dat?

Rode stippen zijn stilstaande schepen. (Golf van Mexico, wemelt er van de olieplatformen)

Kust voor China

http://www.zerohedge.com/(...)lative-market-bubble
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 16 september 2009 @ 23:12:47 #297
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72825018
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:23 schreef Dave7 het volgende:
Please, kan iemand me uitleggen waarom dat ding op vierduizend-nog-wat staat??? Dank!

[ afbeelding ]
Eigenlijk is dat best een interessante vraag . Heb even snel naar de zwaargewichten in die index gekeken, en de stijgingen zijn daar echt van de zotte De zwaarste in die index is naar mijn weten Fedex. Overigens is bijna elk aandeel daar tussen de 200 - 400% gestegen de afgelopen 5 maanden. Dat was goed cashen geweest (al staat het nog in schril contrast met de financiele aandelen)

Fedex zelf heeft ook wel een leuke rit achter de rug.

Maar als je de Dow Jones industrials bijv. vergelijkt met de Dow Jones transport, zie je dat ze qua stijging niet zo heel veel verschillen. Alles gaat op dit moment omhoog. Er zijn slechts een paar zwaargewichten in de transport Dow Jones, die hem net dat beetje hoger gooien. Wat me daar wel bij opviel waren die spikes in de volume bij FedEx zoals op het plaatje, dat duidt niet op 'normale' groei maar op een chinees die om de zoveel week op een grote knop in slaap valt. En dat terwijl de andere aandelen in die index er qua volume er allemaal vrij 'normaal' uitzien.

Maar waarom de transport sector, op dit moment in de economie zo interessant zou zijn (interessanter in de zin van beter dan een andere sector), ontgaat me totaal . Fedex heeft in bijv. 2008 toch wel wat geld moeten afschrijven, met een lagere operating en net income. En kan me niet voorstellen dat de orders bij FedEx nu weer de pan uitrijzen.. (en bij andere transportsectoren met een lagere bezetting)

Maarja, zo'n beetje elk aandeel afgelopen 4/5 maanden had je nu goed geld opgeleverd
  woensdag 16 september 2009 @ 23:19:07 #298
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72825249
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:06 schreef Mendeljev het volgende:
Ik blijf het grappig vinden dat beleggers zo positief reageren op minimale groeicijfers van consumentenuitgaven terwijl een groot deel van het handelsverkeer gewoon plat ligt. Hoe weten we dat?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Rode stippen zijn stilstaande schepen. (Golf van Mexico, wemelt er van de olieplatformen)

[ afbeelding ]

Kust voor China

http://www.zerohedge.com/(...)lative-market-bubble
Klopt, maar zoals ook al wel vaker is gemeld in dit topic dat het lange termijn plaatje gewoon bagger is. Voor de rest lekker long blijven zitten tot er pas weer een lijk uit de kast valt en dan is het riemen vasthouden. Ik geloof niet dat de correctie die straks komt sluimerend zal zijn, gezien de SHITLOAD aan greenshoots die we krijgen. Op het moment dat we ook maar iets harder naar beneden gaan dan verwacht, en het zet door, crashen we zo weer door tientallen procenten heen.

Maarja, zo ver is het dus nog niet, dus advies, lekker groen zitten en goed cashen op het ogenblik! Want er valt op dit moment echt verschrikkelijk veel geld te verdienen.

Je moet wel toegeven dat de handelaren op Waalstraat het erg slim aanpakken bij al die banken. Die hebben er sinds maart(!) al lekker de vaart er in, hebben nu weer miljoenen(!) bij elkaar gesprokkeld in slechts 5/6 maanden tijd! Gaan straks lekker we op de verkoop knop drukken, en krijgen we weer mensen bij Nova die zich bedrogen voelen

Wat is de beurs toch heerlijk
pi_72825882
Ik blijf sowieso nog zitten tot de AEX rond de 170-180 komt. Blijft natuurlijk een tricky schatting met al die zwaargewichten in de index (Shiller ftw ). Mijn plan is dus om ofwel 200% long te gaan op 170 of 175% long op 200. Korte ritjes op stockpicks durf ik niet aan.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_72827029
@Tobey (of iemand anders)

Waar zie je welke bedrijven deel uitmaken van de DJT? (Ik snap die hele index niet eerlijk gezegd....... )

Maar als je de DJT vergelijkt met de niveau's van 2001-2003, dan staat het nu gewoon doodleuk 2x zo hoog!? In de ergste recessie sinds........ met al die schepen voor de kust....... Snappen jullie het????

Overigens wel opmerkelijk, terwijl alles steeg vandaag, deed de Transportation, als "leader" van de indices, niet mee met het feestje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')