quote:U.S. Consumer Credit Fell by a Record $21.6 Billion in July
Share | Email | Print | A A A
By Vincent Del Giudice
Sept. 8 (Bloomberg) -- U.S. consumer credit plunged more than five times as much as forecast in July as banks maintained more restrictive lending terms and job losses made households reluctant to borrow.
Consumer credit fell by a record $21.6 billion, or 10 percent at an annual rate, to $2.5 trillion, according to a Federal Reserve report released today in Washington. Credit dropped by $15.5 billion in June, more than previously estimated. Credit fell for a sixth month, the longest series of declines since 1991.
Rising unemployment, stagnant incomes and shrinking household wealth are casting doubt on the strength of the economic recovery. The category of credit that covers car loans also plummeted by a record amount, even as the “cash for clunkers” auto trade-in program helped push up personal spending in July.
“Consumer credit is being rationed severely and this is one factor that argues for a slow recovery from this biggest recession since the Great Depression,” Chris Rupkey, chief financial economist at Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ Ltd. in New York, said before the report. Meanwhile, he said, consumers are “getting hit from both sides and they are desperately trying to get their credit-card debts under control.”
Economists had forecast consumer credit would drop $4 billion in July, according to the median of 31 estimates in a Bloomberg News survey. Projections ranged from declines of $12 billion to no change from the previous month. The Fed initially said consumer credit decreased by $10.3 billion in June.
To contact the reporter on this story: Vincent Del Giudice in Washington vdelgiudice@bloomberg.net
Last Updated: September 8, 2009 15:00 EDT
Waar ging die groei ook alweer vandaan komen?quote:08-09-2009 21:00:00 VS consumentenkrediet juni was $10,3 mrd negatief
08-09-2009 21:00:00 VS consumentenkrediet juni gewijzigd naar $15,5 mrd negatief
08-09-2009 21:00:00 VS consumentenkrediet met $21,6 mrd gedaald in juli
Tuurlijk verdien je lof je was de eerste hier die een rally zag aankomen flink aantal maanden terug. Ik wilde alleen ermee aangeven wat je net al zij dat sommige dingen moeilijk te voorspellen zijn, vooral short-term. Ikzelf denk dat er nog kruit in het vat zit om een stuk hoger te komen. Later dit jaar een serieuze correctie, alhoewel het geen nieuwe lows zullen worden, daar is een nieuwe trigger voor nodig.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, ik heb natural gas getipt op 50 cent. Staat nu op 33 cent. Maar waarom herinner jij me aan m'n slechtste advies
? Ik heb afgelopen jaar AMG, Nyrstar, Fugro, Mittal en KPN getipt, maar die zijn allemaal aardig gestegen (zoniet geëxplodeerd) vanaf het instapmoment.
Mid-vorige week zei ik dat short-term shorters hun posities moesten sluiten en dat was ook niet voor niets geweest zo te zien. Nu ben ik van mening dat korte termijn longers winsten moeten verzilveren. Maar goed, korte termijn blijft relatief onvoorspelbaar, misschien gaan we wel verder omhoog. Ik geef ook geen shortadvies though.
Short-term is meer gokken inderdaad. Mogelijk kunnen we de komende weken ook nog wat hoger, maar ik voorzie toch een correctie de komende maanden en in de years ahead uiteindelijk nieuwe lows. Ik zie genoeg triggers, maar die kunnen mogelijk wel even duren (of niet, er kan binnen no time weer paniek uitbreken door externe factoren).quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:51 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Tuurlijk verdien je lof je was de eerste hier die een rally zag aankomen flink aantal maanden terug. Ik wilde alleen ermee aangeven wat je net al zij dat sommige dingen moeilijk te voorspellen zijn, vooral short-term. Ikzelf denk dat er nog kruit in het vat zit om een stuk hoger te komen. Later dit jaar een serieuze correctie, alhoewel het geen nieuwe lows zullen worden, daar is een nieuwe trigger voor nodig.
Ondanks het vele bullishe nieuws is goud toch gezakt vandaag. Toch weer teken van short-term uittopping.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:35 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Meer mensen denken dit
[..]
Blijft overigens volledig ongefundeerd maar goed.
Tzou bij binck kunnen, die hebben ook een aanbieding dat als je aangemeld wordt door een bestaande klant je dan 50 Euro transactie tegoed krijgt(allebei).quote:Op woensdag 9 september 2009 11:36 schreef Drive-r het volgende:
Ok, tijd om geld aan het werk te zetten. Of in ieder geval een account te openen bij een broker. Welke wordt het? Ik lees voornamelijk Binck?
Ik heb bij binck nog nooit een ETF van iets niet gevonden. Als je zegt welke ETF je intreseert zoek ik wel even voor de zekerheid op of ze die hebben.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:55 schreef Drive-r het volgende:
Ik ga het Binck pakket even beter lezen. Is er ergens een goede manier om te checken welke ETF's ik via hen kan handelen?
CASAM ETF MSCI Europe Banks ETF 130741 PSEquote:Op woensdag 9 september 2009 12:03 schreef Drive-r het volgende:
Bijvoorbeeld de CASAM ETF Leveraged MSCI Europe? Is listed in het NextTrack segment van de Euronext? Bloomberg code is M00UEU02.
Bedankt! Hm, ik zou eens moeten kijken waarom niet. Zag wel ergens staan dat ze in Parijs enkel aandelen kunnen handelen, geen trackers? Onhandig weer.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
CASAM ETF MSCI Europe Banks ETF 130741 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Consumer Discretionary ETF 130742 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Consumer Staples ETF 130753 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Growth ETF 130743 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Healthcare ETF 130760 PSE
CASAM ETF MSCI Europe High Dividend ETF 130731 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Industrials ETF 130740 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Insurance ETF 130735 PSE
CASAM ETF MSCI Europe IT ETF 130737 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Telecom Services ETF 130754 PSE
CASAM ETF MSCI Europe Utilities ETF 130744 PSE
Bedoel je deze? CASAM ETF Leveraged MSCI Europe zie ik er niet bij staan.
Ik neem aan dat je nog steeds interesse hebt in de leveraged etf's?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedankt! Hm, ik zou eens moeten kijken waarom niet. Zag wel ergens staan dat ze in Parijs enkel aandelen kunnen handelen, geen trackers? Onhandig weer.
Komende uren kan een klein tussentijds topje ontstaan met enkele punten terugval, daarna weer een nieuwe knal omhoog. Ik blijf voorlopig nog zitten met call sep 300 en call okt 300.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:30 schreef Lemans24 het volgende:
Nou, de AEX gaat niet heel enthousiast door de 302,76 heen...
302,73 voorlopig
Wat zijn de verwachtingen? Rood of groen nieuws?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:38 schreef pberends het volgende:
Vanaf morgen valt weer vuurwerk te verwachten, dan komen pas weer echt belangrijke cijfers.
In wat voor producten wil je gaan beleggen?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:34 schreef Blik het volgende:
Ik heb een account geopend bij Binck, wil alleen niet heel actief iedere dag de koersen volgen. Zit dus te twijfelen of ik nu in zal stappen of nog even ga wachten...
keuzes, keuzes, keuzes...
quote:Op woensdag 9 september 2009 16:37 schreef anboni het volgende:
Ik zit met 'n beetje 'n luxeprobleem. In maart heb ik 500 stuks ING gekocht voor E3, inmiddels staat ING op E11. Nou zit ik me dus af te vragen, zal ik m'n winst nemen (E4000) of nog 'n tijdje afwachten of het nog hoger kan
gewoon standaard aandelen, niks bijzonders. Het is meer om een portefeuille op te bouwen voor de toekomst. Gaat ook met geld gebeuren wat ik kan missen, en is dus ook voor lange termijn bedoeldquote:Op woensdag 9 september 2009 16:36 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In wat voor producten wil je gaan beleggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |