abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72229297
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 13:34 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Daarom heb ik een anonieme kaart
ik vraag me af hoe anoniem zon kaart is
pi_72231062
TVPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Feyenoord Rotterdam
pi_72232229
Ik zit vaak in de trein van/naar Antwerpen en ik las ergens dat je dus met je ov-kaart verplicht bent om in te scannen. Vraag me af hoe dit gaat, willen ze dat mensen in Roosendaal de trein uitstappen en snel naar een ov-kaart paaltje rennen en hopen dat de trein niet verder gaat? Mij niet gezien ik ga in ieder geval nergens met mijn ov-kaart inscannen, heb gewoon een abbo en als het controleren merken ze dat vanzelf op. Daarnaast wil ik ivm privacy niet dat ze mijn routes opslaan.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:18:41 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72232323
Ik heb dus een automatische oplaad kaart van het GVB gekregen. Kan ik nu zonder iets te doen dat ding scannen bij een paaltje om de trein in te stappen of moet ik daar iets voor laten activeren ofzo?

Of werken die paaltjes nog steeds niet?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_72235978
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 13:47 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik vraag me af hoe anoniem zon kaart is
Ze kunnen wel zien waar en hoe er met die kaart gereisd is, maar ik heb echt nergens iets in gevuld.
Ik heb familie bij het GVB en die had een aantal anonieme kaarten gekregen.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_72236699
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:15 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zit vaak in de trein van/naar Antwerpen en ik las ergens dat je dus met je ov-kaart verplicht bent om in te scannen. Vraag me af hoe dit gaat, willen ze dat mensen in Roosendaal de trein uitstappen en snel naar een ov-kaart paaltje rennen en hopen dat de trein niet verder gaat? Mij niet gezien ik ga in ieder geval nergens met mijn ov-kaart inscannen, heb gewoon een abbo en als het controleren merken ze dat vanzelf op. Daarnaast wil ik ivm privacy niet dat ze mijn routes opslaan.
nee geldt niet voor internationale treinen

sowieso blijven er nog gewoon papieren kaartjes te koop tot 2013
pi_72236799
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:53 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat Houtworm-virus is toch wel ernstig, elke 'voorstander' begint vroeg of laat (meestal vroeg) met dit soort argumenten.
Apart.
ipv dat ze nu eens echte voordelen t.o.v. het oude systeem opnoemen
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:23:59 #9
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72241071
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 13:01 schreef Igen het volgende:
Zeg, waarom quote je mijn post, als je vervolgens alleen maar één woord doorstreept
Omdat ik dat wil.
quote:
(waarom?)
Waarom niet? Waarom gebruik je dat woord?
quote:
en er verder totaal niet op in gaat?
Ik geef een aantal voorbeelden van de nadelen (waarvan er vele al jarenlang bekend zijn); misschien dat je dan begrijpt waarom mensen tegen de huidige ov-chipkaart zijn.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_72255045
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ridderkerk-Rotterdam Centrum, 3 ster abonnement

abonnement wordt gewoon op de chipkaart geplaatst, je moet wel alleen naar een RET verkooppunt, bij een automaat gaat dit niet. Je krijgt ook nog een papieren abonnement ernaast, omdat de chipkaart nog niet overal verplicht is
en wat als je eenmalig ff naar rotterdamzuid wil met je abbo??? extra stempelen gaat niet meer
pi_72258343
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:30 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

en wat als je eenmalig ff naar rotterdamzuid wil met je abbo??? extra stempelen gaat niet meer
gewoon laten zien aan de chauffeur, er is een papieren abonnement naast de chipkaart.
Net als eerst dus alleen nu een chipkaart ipv stamkaart

in tram kan je gewoon gaan zitten natuurlijk

extra stempelen kan nog alttijd hoor in de bus, ook van RET
pi_72263269
maar de metro dan ? gaan de poortjes open als ik vanaf rdam nesselande naar spijkenisse rij met een abbo voor route rotterdam nesselande - ridderkerk
pi_72263981
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:40 schreef EilandjeOnline het volgende:
maar de metro dan ? gaan de poortjes open als ik vanaf rdam nesselande naar spijkenisse rij met een abbo voor route rotterdam nesselande - ridderkerk
ja, alleen het gedeelte waar je abonnement niet geldig is evt, wordt er van je saldo afgeschreven bij uitchecken.

So wie so moet je verder met de bus naar Ridderkerk , want daar rijdt de metro niet en de bus heeft geen poortjes
pi_72264659
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja, alleen het gedeelte waar je abonnement niet geldig is evt, wordt er van je saldo afgeschreven bij uitchecken.

So wie so moet je verder met de bus naar Ridderkerk , want daar rijdt de metro niet en de bus heeft geen poortjes
ja i know, tis mn werkterrein
maar tis goed om te weten dat ik niet in de probs kom wanneer ik buiten het zone gebied zit
en wat als je nog geld op je kaart hebt en je wil er een abbo opzetten?
pi_72264747
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:35 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ja i know, tis mn werkterrein
maar tis goed om te weten dat ik niet in de probs kom wanneer ik buiten het zone gebied zit
en wat als je nog geld op je kaart hebt en je wil er een abbo opzetten?
kan gewoon, geen problemen mee gehad al ben ik wel benieuwd naar het maximaal aantal producten wat je kan laden, want de oude abonnementen blijven er blijkbaar gewoon opstaan.
pi_72308118
quote:
Justitie wilde pasfoto's van ov-chipreizigers
Uitgegeven: 31 augustus 2009 12:38
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2009 12:56

AMSTERDAM - De rechter blijkt Justitie te hebben verboden pasfoto's van ov-chipkaart reizigers te vorderen voor onderzoek. De gegevensbeheerder wilde de informatie niet verstrekken. Voor de zaak bleek de informatie niet nodig.
© NovumDat blijkt uit een vonnis van de rechtbank in Rotterdam. De uitspraak dateert al van juni, maar komt nu pas in de publiciteit. Inmiddels ligt de zaak bij de Hoge Raad, want het Openbaar Ministerie vindt dat ze dergelijke gegevens wel moeten mogen opvragen.


Onderzoek

Aanleiding voor de zaak is een onderzoek naar een aanranding in Rotterdam in 2007, waarbij er een vermoeden bestond dat de dader gebruik zou maken van de metro. Daarom vorderde het Openbaar Ministerie gegevens van klanten, die op 6 mei 2007 tussen 10 uur 's avonds en middernacht op de metrostations Maashaven en Heemraadlaan waren geweest.



Niet alleen werd gevraagd om naam, adres en woonplaats van de reizigers, maar ook om een pasfoto. Dat laatste weigerde gegevensverwerker Trans Link Systems met een beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Onder protest moest het bedrijf de informatie toch leveren, maar stapte direct naar de rechter om te voorkomen dat deze informatie zou worden gebruikt.


Rechtszaak

Kern in de discussie is dat een foto informatie geeft over het ras en soms de levensovertuiging van iemand en daarom niet zomaar gevorderd kan worden. Niet alleen wetgeving in Nederland verbiedt dat, maar ook de Europese richtlijn voor privacy. Voor het opvragen van dergelijke informatie zou dan ook toestemming van een rechter-commissaris nodig zijn.

De rechter is het met dat verweer eens. De afbeeldingen moesten aan Trans Link Systems worden teruggeven en mochten niet in het onderzoek worden gebruikt.


Beroep

In een reactie stelt het Openbaar Ministerie in Rotterdam het niet met de beslissing eens te zijn en in beroep te zijn gegaan. Omdat dit een bijzondere procedure is, komt de zaak nu direct bij de Hoge Raad uit.

Trans Link Systems zegt in een reactie blij met de uitspraak te zijn en de privacy van klanten belangrijk genoeg te vinden om naar de rechter te stappen. "Wij hebben in onze systemen en organisatie een veelheid aan maatregelen getroffen om de privacy van klantgegevens te waarborgen.

Zo ook hoe moet worden omgegaan met vorderingen van politie en jusitie.", zegt financieel directeur Gerben Nelemans tegenover NU.nl. "In het weigeren van dit vorderingsverzoek zijn we door de rechter terecht in het gelijk gesteld. We zien de procedure bij de Hoge Raad dan ook met vertrouwen tegemoet."


Niet noodzakelijk

Overigens bleek de informatie van de ov-chipkaart niet noodzakelijk voor het oplossen van het misdrijf. De verdachte kon met reguliere opsporingsmethoden worden aangehouden en veroordeeld.

Het ov-chipkaartsysteem registreert alle reizen, die bij persoonlijke kaarten te koppelen zijn aan een losse database met persoonsgegevens. Reisgegevens worden zeven jaar bewaard. Trans Link Systems zegt nog in overleg met de Belastingdienst te zijn om deze periode te verkorten.
Wat handig toch dat alle mensen met een abbonement een pasfoto hebben moeten inleveren.

Wanneer gaat het OM ook alle pasfotos van rijbewijzen opvragen.

Ik ben blij dat de rechter het verboden heeft, maar het geeft wel aan dat onze privacy door het OM totaal niet meer gerespecteerd wordt.
pi_72309130
quote:
Justitie wilde pasfoto's van ov-chipreizigers
'Nee hoor, ze gaan het niet misbruiken'.

Ook al mag het niet van de rechter, het feit alleen al dat Justitie met dit idee kwam (zoals voorspeld) spreekt boekdelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 1 september 2009 @ 01:06:45 #18
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_72330009
Klote, vandaag voor het eerst vergeten uit te checken in de bus, omdat ik een vrouwtje heb geholpen met het uitladen van haar rollator. Ik weet dat er in principe geen geld teruggegeven wordt, maar is er een coulance regeling als je een uur later weer bij dezelfde halte bent ingestapt en dezelde route hebt afgelegd? Dat kunnen ze toch zien?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_72331124
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 01:06 schreef Kopstoot het volgende:
Klote, vandaag voor het eerst vergeten uit te checken in de bus, omdat ik een vrouwtje heb geholpen met het uitladen van haar rollator. Ik weet dat er in principe geen geld teruggegeven wordt, maar is er een coulance regeling als je een uur later weer bij dezelfde halte bent ingestapt en dezelde route hebt afgelegd? Dat kunnen ze toch zien?
Formulier invullen, komt vast goed, te downloaden bij je plaatselijke ov bedrijf.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72346183
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 01:06 schreef Kopstoot het volgende:
Klote, vandaag voor het eerst vergeten uit te checken in de bus, omdat ik een vrouwtje heb geholpen met het uitladen van haar rollator. Ik weet dat er in principe geen geld teruggegeven wordt, maar is er een coulance regeling als je een uur later weer bij dezelfde halte bent ingestapt en dezelde route hebt afgelegd? Dat kunnen ze toch zien?
Denk je dat ze dat kunnen zien ? Je bent toch niet uitgecheckt bij die bushalte ?
Heb je wel weer ingechecht bij dezelfde halte ?


Ik wens je veel succes
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:18:06 #21
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_72348093
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Denk je dat ze dat kunnen zien ? Je bent toch niet uitgecheckt bij die bushalte ?
Heb je wel weer ingechecht bij dezelfde halte ?


Ik wens je veel succes
Ja, dat ik daar uitgecheckt heb kunnen ze natuurlijk niet zien.Maar ik heb er een klein uurtje later ingecheckt ja..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_72348468
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:18 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Ja, dat ik daar uitgecheckt heb kunnen ze natuurlijk niet zien.Maar ik heb er een klein uurtje later ingecheckt ja..
raar, blokkeerde je kaart dan niet, je stond immers nog ingecheckt, toen je opnieuw incheckte. Kreeg je geen melding dat je al ingecheckt was ?
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:30:05 #23
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_72352143
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

raar, blokkeerde je kaart dan niet, je stond immers nog ingecheckt, toen je opnieuw incheckte. Kreeg je geen melding dat je al ingecheckt was ?
nope, helaas niet, 't werkt allemaal ook nog niet super hier, ben er geloof ik dan ook een pionier mee. Maar het gaat om 3 euro 30, als ik dan het klachtenformulier zie denk ik, laat maar hangen. Waarom niet gewoon een webform waar je het in kan vullen, ipv invullen, uitprinten en transactieoverzicht ook printen en toevoegen.. :S
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 2 september 2009 @ 12:15:37 #24
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72367000
Weet iemand waar ik de persoonlijke OVchipkaart kan aanvragen.. Ik zie op de site alleen maar eentje die je digitaal kan aanvragen maar daar heb je een digitale pasfoto voor nodig, heb ik niet en scanner ook niet.. Dus als iemand mij even verteld hoe ik dat op een andere manier kan aanvragen, ben ik zeer dankbaar.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn persoonlijke OVchipkaart binnen heb?

[ Bericht 1% gewijzigd door marcusa op 02-09-2009 12:21:36 ]
pi_72373244
Lachen hoor, vanaf 1 augustus kan je ook reizen met de OV chipkaart bij Qbuzz
Tarieven zijn helaas onbekend omdat TLS die nog niet heeft doorgegeven aan Qbuzz

Lekkere informatie weer voor de reiziger, de prijzen zijn dus nergens te vinden, ook niet op ov9292.nl

[ Bericht 83% gewijzigd door macca728 op 03-09-2009 16:54:33 ]
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:27:27 #26
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72424587
Overstappen? Van ’t paaltje naar de muur
Stel, je woont in Ede en gaat op bezoek bij je tante in Winterswijk. Hoe gaat zo’n reis er uitzien in het tijdperk van de ov-chipkaart? Houd pen en papier bij de hand tijdens het plannen van de reis, want het wordt nogal een onderneming. Tussen Ede en Arnhem rijden intercity’s van de NS. Tussen Arnhem en
Winterswijk rijdt Syntus, met een stoptrein die om de paar minuten stopt. Je reist sneller en prettiger via Zutphen. Tussen Arnhem en Zutphen in een NStrein, daarna het laatste stukje met Syntus.

Reis je op de eerste manier, dan moet je in Ede inchecken en in Arnhem weer uitchecken. Dat moet je wel doen bij een NS-checkpoint, een paaltje met een chiplezer dat op het perron staat. Vervolgens moet je via een ander perronpaaltje inchecken bij Syntus, om vervolgens in Winterswijk weer uit te checken. Het is te hopen dat de aansluiting niet te krap is, want vanwege de verbouwing van station Arnhem moet je de komende jaren nog de sporen oversteken via een vijftien meter hoge trap.

En als je via Zutphen reist? Dan moet je in Arnhem níet uitchecken. Want dat doe je pas als je van spoorwegbedrijf verandert, in Zutphen dus. Troost voor de reiziger die het spoor bijster begint te raken, is dat er in Winterswijk alleen muren van toegangspoorten van Syntus staan. Daar kan je je dus niet vergissen.

Los van het feit dat lang niet iedereen uit z’n hoofd weet welke vervoersmaatschappij welk deel van het spoornet in Nederland berijdt, kan er nogal wat verwarring ontstaan tijdens het overstappen, stelt Sanne van Galen van Rover. „Als je het paaltje van de verkeerde maatschappij gebruikt, check je niet uit. Dan wordt het volledige voorschot van je tegoed afgeschreven, dat is twintig euro. Bovendien rijd je het laatste deel van het traject zwart, waar je ook weer een boete voor krijgt.” Bovendien zal het in de spits dringen worden bij de overstappaaltjes. „En wanneer je trein op punt van vertrekken staat, is dat behoorlijk vervelend.” Maar het belangrijkste bezwaar is principiëler.

„We gaan, met de invoering van een hypermodern systeem, bijna honderd jaar terug in de tijd. Sinds 1911 is er op het spoor de zogenaamde tariefgemeenschap. In die tijd had je ook veel verschillende personenvervoerders op het spoor, die allen hun eigen kaartjes uitgaven. Omdat dat voor reizigers veel te omslachtig werd, is toen afgesproken om één kaartje voor het hele spoor in te voeren. Is het niet belachelijk dat we nu met de ovchipkaart, één kaart voor het héle openbaar vervoer, feitelijk teruggaan naar de situatie van voor 1911?”

Trans Link Systems, het bedrijf achter de ov-chipkaart, doet in opdracht van het ministerie van Verkeer en Waterstaat onderzoek naar de mogelijkheid om reizigers slechts éénmaal inen uit te laten checken. „De kaart is bedoeld om de betalingen eerlijker over vervoersmaatschappijen te verdelen. Het is technisch erg moeilijk om de vergoeding van een deel van de reis door te berekenen, omdat alle maatschappijen andere tarieven hanteren”, zegt woordvoerster Jannemieke Zandee. Haar bedrijf doet op aandringen van de overheid en de spoorbedrijven onderzoek om te kijken of voor het treinverkeer toch een systeem kan worden bedacht om reizigers checkpointloos over te laten stappen. „Maar dat is iets voor de lange termijn.”

De Consumentenbond is ontstemd dat het belang van de reiziger ondergeschikt is gemaakt aan de wensen van vervoersbedrijven. „NS gaat vanaf volgende maand reizen met de ov-chipkaart mogelijk maken, maar het papieren kaartje mag echt nog lang niet verdwijnen”, eist Barbara den Uijl namens de bond. „Door deze omslachtige manier wordt reizen ook nog duurder.” Volgens de NS is er ook voordeel voor reizigers. „De opbrengsten worden eerlijker verdeeld onder de bedrijven dan nu. Bovendien kan elk bedrijf eigen kortingsvormen bedenken”, stelt Miranda Mens. Rover is juist boos over die mogelijkheid. Van Galen: „Je kan straks door de bomen straks het bos niet meer zien.” De concurrenten van de NS gaan niet eerder dan begin 2010 over op de chipkaart. Het papieren kaartje blijft dan nog bestaan.

bron: Spits blz 2 4/9/2009
-------------------------------
Dit gaat men toch niet menen.

Jaáá de gewone burger moet opdraaien voor puinhopen van onze walgelijk en zwaar incompetente kabinet.Mooi om te lezen dat Rover stelt dat het OV 100 jaar terug in de tijd gaat met het hyperregistrerende orakel. We gaan echt gruwelijk veel meer betalen voor ons vervoer.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72424960
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 05:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Formulier invullen, komt vast goed, te downloaden bij je plaatselijke ov bedrijf.
Dat wordt lekker bureaucratisch zo met al die formulieren.
Hoe vaak ik omtrent die OV-kaart wel niet heb gehoord om dan maar weer even "een formulier in te vullen" .
Onnodig papierwerk die je voor die OV-kaart gelukkig toen niet had.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_72425051
quote:
Volgens de NS is er ook voordeel voor reizigers. „De opbrengsten worden eerlijker verdeeld onder de bedrijven dan nu. Bovendien kan elk bedrijf eigen kortingsvormen bedenken”, stelt Miranda Mens.
Ja daar zit de consument nu echt op te wachten een eerlijkere verdeling van nog meer geld onder de vervoers bedrijven. Verder zit de consument ook echt te wachten op een nog ondoorzichter systeem dat elke vervoerder zijn eigen kortingen en tarieven gaat bepalen.

Het lijkt wel alsof de vervoersbedrijven ook totaal de weg kwijt geraakt zijn en maar flut argumenten bedenken waarom we wel op die ov-chip kaart zitten te wachten.
pi_72436565
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja daar zit de consument nu echt op te wachten een eerlijkere verdeling van nog meer geld onder de vervoers bedrijven. Verder zit de consument ook echt te wachten op een nog ondoorzichter systeem dat elke vervoerder zijn eigen kortingen en tarieven gaat bepalen.

Het lijkt wel alsof de vervoersbedrijven ook totaal de weg kwijt geraakt zijn en maar flut argumenten bedenken waarom we wel op die ov-chip kaart zitten te wachten.
Ja alsof niet elke vervoerder nu zijn eigen kortingen kan bepalen
Maar ja inhoudelijke argumenten zijn er niet

Qbuzz is ook overgegaan op de chipkaart, tarieven zijn helaas onbekend en nergens te vinden
Qbuzz zelf weet ze dus ook niet
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:31:52 #30
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72454883
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja alsof niet elke vervoerder nu zijn eigen kortingen kan bepalen
Maar ja inhoudelijke argumenten zijn er niet

Qbuzz is ook overgegaan op de chipkaart, tarieven zijn helaas onbekend en nergens te vinden
Qbuzz zelf weet ze dus ook niet
Zo had ik laatst gelezen als je van uit Spijkenisse naar Utrecht wil, dat je dan 6 eur per dag meer kwijt ben. Dat is naar mijn idee een aanzienelijke stijging.

Zone opheffing gaat ons, de bevolking, drastisch meer geld kosten. Wat nou eerlijk betaling. Ordinaire beroving is het.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72456155
OV bedrijven denken dat mensen gek zijn

NS ook 20 min sneller met de nieuwe HSL, nou volgens NS.nl is de reistijd 16 min korter

De prijs ? Volgens NS precies gelijk, ja hoor

OV bedrijven en informatie/automatisering
pi_72462660
Leuk he, privatisering

Het ergste is dat het er gewoon door komt. Dat er dus niks meer tegen gedaan kan worden tenzij iedereen massaal stopt met het gebruiken van het OV
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  zondag 6 september 2009 @ 10:11:37 #33
141482 Q.
JurassiQ
pi_72479907
quote:
De kaart is bedoeld om de betalingen eerlijker over vervoersmaatschappijen te verdelen
Mooi OV-centrisch product is het toch ook he? De reiziger komt echt ergens op de laatste plaats. Wat nou makkelijker? Achterlijk systeem is het toch ook.
For great justice!
pi_72481812
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:53 schreef Dragorius het volgende:
Leuk he, privatisering

Het ergste is dat het er gewoon door komt. Dat er dus niks meer tegen gedaan kan worden tenzij iedereen massaal stopt met het gebruiken van het OV
Privatisering zonder marktwerking is idd slechtse van beide werelden
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 6 september 2009 @ 15:48:54 #35
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72488026
weet iemand hier wat een anonieme OV-chipkaart kost en wat een wegwerpchipkaart kost?
pi_72489096
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:48 schreef marcusa het volgende:
weet iemand hier wat een anonieme OV-chipkaart kost en wat een wegwerpchipkaart kost?
hangt er vanaf waar je hem koopt, de tarieven zijn namelijk verschillend, logisch toch ?
  zondag 6 september 2009 @ 16:40:58 #37
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72489241
er wordt gesproken over ophaalpunten in ondermeer de Albert Heijn, hoe moet ik me dat voorstellen.. Is dat je gaat bij de kassa je geeft je pasje af zijn doen de rest?
pi_72489460
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:40 schreef marcusa het volgende:
er wordt gesproken over ophaalpunten in ondermeer de Albert Heijn, hoe moet ik me dat voorstellen.. Is dat je gaat bij de kassa je geeft je pasje af zijn doen de rest?
In Amsterdam zijn inmiddels 102 punten waar de OV-chipkaart verkrijgbaar is of opgeladen kan worden. Dit zijn tabakszaken, C1000-winkels en postagentschappen. En natuurlijk de GVB Tickets & Infovestigingen op de metrostations. Alle verkooppunten zijn te vinden op www.gvb.nl/ovchipkaart.

In Rotterdam is dit nog niet, daar kan je alleen bij de RET verkooppunten terecht
pi_72509175
Vanavond ben ik met de Connexxion-bus met de OV-chipkaart geweest. Geen succes. Bij het uitchecken zou ineens mijn kaart ongeldig zijn. Dus nou was ik 4 euro kwijt, maar ik kreeg wel een briefje mee van de chauffeur om dat geld terug te claimen.

En wat staat daar op? "Dan dragen zij er zorg voor dat de ingehouden borg minus het opstaptarief binnen twee weken wordt teruggestort". Wat!? Ik was overstapper, dus ik hoefde helemaal geen opstaptarief te betalen! Mooi niet dus dat ze dat gaan inhouden!

Ik heb het voor de zekerheid maar erbij geschreven, ik hoop maar dat dit goed gaat...

Bij het GVB trouwens weinig problemen gehad. Behalve dat één keer bij het inchecken, toen zei het apparaat "Goede reis!" maar toch ging het poortje niet open. Gelukkig stond er een medewerker bij die toen voor mij alsnog het poortje heeft opengemaakt.
  maandag 7 september 2009 @ 01:22:35 #40
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72509605
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:52 schreef Igen het volgende:
Vanavond ben ik met de Connexxion-bus met de OV-chipkaart geweest. Geen succes. Bij het uitchecken zou ineens mijn kaart ongeldig zijn. Dus nou was ik 4 euro kwijt, maar ik kreeg wel een briefje mee van de chauffeur om dat geld terug te claimen.

En wat staat daar op? "Dan dragen zij er zorg voor dat de ingehouden borg minus het opstaptarief binnen twee weken wordt teruggestort". Wat!? Ik was overstapper, dus ik hoefde helemaal geen opstaptarief te betalen! Mooi niet dus dat ze dat gaan inhouden!

Ik heb het voor de zekerheid maar erbij geschreven, ik hoop maar dat dit goed gaat...

Bij het GVB trouwens weinig problemen gehad. Behalve dat één keer bij het inchecken, toen zei het apparaat "Goede reis!" maar toch ging het poortje niet open. Gelukkig stond er een medewerker bij die toen voor mij alsnog het poortje heeft opengemaakt.
persoonlijke of anonieme chipkaart?
pi_72510099
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:48 schreef marcusa het volgende:
weet iemand hier wat een anonieme OV-chipkaart kost en wat een wegwerpchipkaart kost?
In Amsterdam volgens mij 7 euro, en dan staat er 4 euro reistegoed op geloof ik, wegwerp kaart van uur geldigheid kost 2,60, 24 uurskaart iets van 7 euro.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72510618
quote:
Op maandag 7 september 2009 02:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

In Amsterdam volgens mij 7 euro, en dan staat er 4 euro reistegoed op geloof ik, wegwerp kaart van uur geldigheid kost 2,60, 24 uurskaart iets van 7 euro.
Anonieme kaart met 5 euro reistegoed kost in Amsterdam 8 euro, 3 euro voor de kaart zelf dus. Vorige week nog eentje gehaald voor mn zusje.
For great justice!
  maandag 7 september 2009 @ 09:00:07 #43
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_72511276
Afgelopen week even in Londen geweest. Daar gaat het prima met de OV tickets, wat een verademing met 't gekluns hier.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_72511435
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:00 schreef Mr.J het volgende:
Afgelopen week even in Londen geweest. Daar gaat het prima met de OV tickets, wat een verademing met 't gekluns hier.
2 weken geleden in parijs geweest. Een kennis van me woont daar en heeft een chipkaart met abbo, opgestapt op een station waar geen poortjes staan en hij niet eens kon inchecken, ik een kaartje gekocht ook niet kunnen inchecken, uitgestapt op een station met poortjes en we konden zo uitchecken.

Hier in nederland hebben we een gedrocht van eens systeem ontwikkeld .
  maandag 7 september 2009 @ 09:30:29 #45
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72511781
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Privatisering zonder marktwerking is idd slechtse van beide werelden
echte privatisering zou nog erger worden. Dan zit half Nederland opeens zonder OV omdat het niet winstgevend genoeg is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72512412
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:22 schreef marcusa het volgende:

[..]

persoonlijke of anonieme chipkaart?
Persoonlijke. Hoezo?
  maandag 7 september 2009 @ 10:14:53 #47
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72512486
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:00 schreef Mr.J het volgende:
Afgelopen week even in Londen geweest. Daar gaat het prima met de OV tickets, wat een verademing met 't gekluns hier.
Amsterdam bedoel je? Ik vind het in Rotterdam prima werken namelijk
  maandag 7 september 2009 @ 10:24:30 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72512646
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:00 schreef Mr.J het volgende:
Afgelopen week even in Londen geweest. Daar gaat het prima met de OV tickets, wat een verademing met 't gekluns hier.
Wat bedoel je met "gekluns"? Ons systeem werkt prima.

Ik heb het vaker in Londen meegemaakt (ik ben daar ong 25 weekenden per jaar) dat ze rare constructies hebben bedacht. Zoals Stratford station met die rare jubilee line / DLR verbinding waarbij je eigenlijk 2x uit/in-tapped. En dat rare adminsitratie gedoe als je je oyster card ook wilt gebruiken voor de trein. Het feit dat je in Londen sowieso al gigantische bedragen moet neerleggen voor de meest kortste kutstukjes. En dat je in de bus gewoon per rit 1 pond betaald. Ookal ga je maar 2 stations. Als je dan 2 keer moet overstappen betaal je gewoon 3 pond.

Tot zo ver heb ik totaal geen problemen gehad met het Amsterdamse OV systeem. Zelfs ver voor de officiele livegang al probleemloos rondgereist. De prijs is eerlijker en ik zie zeer zelde rode lampjes.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_72513257
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "gekluns"? Ons systeem werkt prima.

Ik heb het vaker in Londen meegemaakt (ik ben daar ong 25 weekenden per jaar) dat ze rare constructies hebben bedacht. Zoals Stratford station met die rare jubilee line / DLR verbinding waarbij je eigenlijk 2x uit/in-tapped. En dat rare adminsitratie gedoe als je je oyster card ook wilt gebruiken voor de trein. Het feit dat je in Londen sowieso al gigantische bedragen moet neerleggen voor de meest kortste kutstukjes. En dat je in de bus gewoon per rit 1 pond betaald. Ookal ga je maar 2 stations. Als je dan 2 keer moet overstappen betaal je gewoon 3 pond.
Was het niet zo in london dat wanneer je met je overstappen die dag aan de prijs van een dagkaart zit met een oyster kaart deze slim is genoeg is om er automagisch een dagkaart van te maken.
pi_72514036
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Was het niet zo in london dat wanneer je met je overstappen die dag aan de prijs van een dagkaart zit met een oyster kaart deze slim is genoeg is om er automagisch een dagkaart van te maken.
Ja.

Maar in Nederland kan dat niet, want bij ons worden op de kaart zelf maar 10 transacties opgeslagen en als je zo veel reist op een dag dat een dagkaart uitkan, dan zit je al gauw over die 10 transacties heen en dan kan de chipkaart-apparatuur dus helemaal niet meer weten hoe veel je die dag nou precies hebt gereisd.
pi_72514054
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:30 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

echte privatisering zou nog erger worden. Dan zit half Nederland opeens zonder OV omdat het niet winstgevend genoeg is.
En wie denk je wie nu de rekening betaald?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 7 september 2009 @ 11:31:17 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72514080
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Was het niet zo in london dat wanneer je met je overstappen die dag aan de prijs van een dagkaart zit met een oyster kaart deze slim is genoeg is om er automagisch een dagkaart van te maken.
Er zit een "cap" op idd. Maar die ligt hoger dan de prijs van een dagkaart.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_72514233
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:31 schreef SpecialK het volgende:


Er zit een "cap" op idd. Maar die ligt hoger dan de prijs van een dagkaart.
Wanneer je dus weet dat je veel met het ov moet reizen in london kun je dan een dagkaart met het gewenste aantal zones op de oysterkaart opladen ?

Ik heb in london alleen maar met wegwerpkaarten gewerkt vandaar de vraag.
  maandag 7 september 2009 @ 11:43:33 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72514411
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer je dus weet dat je veel met het ov moet reizen in london kun je dan een dagkaart met het gewenste aantal zones op de oysterkaart opladen ?

Ik heb in london alleen maar met wegwerpkaarten gewerkt vandaar de vraag.
Ik heb daar nooit bewust aan het begin van de dag gereist met de gedachte dat ik wel eens over dat bedrag heen kan gaan. Maar ik lees hier dat je dus gecapped wordt op 6,30 ofzo een dagkaart koste (toen ik nog geen oyster had) 5 pond ofzo? Dus ja ik geloof het wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_72521422
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:00 schreef Mr.J het volgende:
Afgelopen week even in Londen geweest. Daar gaat het prima met de OV tickets, wat een verademing met 't gekluns hier.
In Londen gaat het inderdaad goed met die Oyster card. Daar hadden ze het in het begin van de invoering ook moeilijk geloof ik.
pi_72524089
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb daar nooit bewust aan het begin van de dag gereist met de gedachte dat ik wel eens over dat bedrag heen kan gaan. Maar ik lees hier dat je dus gecapped wordt op 6,30 ofzo een dagkaart koste (toen ik nog geen oyster had) 5 pond ofzo? Dus ja ik geloof het wel.
wat ik hier gelezen heb, kan je in London nooit meer betalen dan een dagkaart

Hier wel dus
pi_72524133
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:16 schreef rvanderw het volgende:

[..]

In Londen gaat het inderdaad goed met die Oyster card. Daar hadden ze het in het begin van de invoering ook moeilijk geloof ik.
Alleen hier is het landelijk en in London alleen in London met 1 kaart met 1 tarief

Hier heb je overal verschillende tarieven die niet eens bekend zijn bij de OV bedrijven zelf
pi_72524229
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:16 schreef rvanderw het volgende:

[..]

In Londen gaat het inderdaad goed met die Oyster card. Daar hadden ze het in het begin van de invoering ook moeilijk geloof ik.
Compleet onvergelijkbaar, als je het systeem hier alleen in de Rotterdamse metro zou invoeren zou het ook best goed gaan. Het is dat gekut met die verschillende vervoersmaatschappijen (plus de onbetrouwbaarheid van de kaart + apparatuur plus het amateuristische gepruts wat er bij lijkt te horen) wat het systeem in nederland gewoon kut maakt.
For great justice!
pi_72524250
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alleen hier is het landelijk en in London alleen in London met 1 kaart met 1 tarief

Hier heb je overal verschillende tarieven die niet eens bekend zijn bij de OV bedrijven zelf

In london heeft men nog een zone systeem in de metro zeker.

Hier gaat het veel eerlijker worden. Als het ooit gaat functioneren.
pi_72524285
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja.

Maar in Nederland kan dat niet, want bij ons worden op de kaart zelf maar 10 transacties opgeslagen en als je zo veel reist op een dag dat een dagkaart uitkan, dan zit je al gauw over die 10 transacties heen en dan kan de chipkaart-apparatuur dus helemaal niet meer weten hoe veel je die dag nou precies hebt gereisd.
Hoe kom je daarbij als ik vragen mag ? Je kan max 10 transacties uitprinten bij een automaat, waarschijnlijk ben je daarmee in de war. Een max cap tarief kan je technisch wel degelijk instellen, alleen doen OV bedrijven dat niet omdat dat natuurlijk een hoop geld kost.

Bovendien is het ook erg lastig, want de kaart wordt landelijk ingevoerd en daarmee ga je in heel Nederland reizen met verschillende OV bedrijven en verschillende apparatuur.
pi_72524338
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]


In london heeft men nog een zone systeem in de metro zeker.

Hier gaat het veel eerlijker worden. Als het ooit gaat functioneren.

Hier ook hoor, precies hetzelfde systeem, abonnementen worden gebaseerd op zones, ook met de OV chipkaart
pi_72524602
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hier ook hoor, precies hetzelfde systeem, abonnementen worden gebaseerd op zones, ook met de OV chipkaart
Nog wel, maar staks zul je toch wel abbonementen gaan krijgen die net zoals de rest afgerekend gaan worden per kilometer.
pi_72524844
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alleen hier is het landelijk en in London alleen in London met 1 kaart met 1 tarief

Hier heb je overal verschillende tarieven die niet eens bekend zijn bij de OV bedrijven zelf
Je hebt in Nederland ook 1 tarief. Strippenkaart is overal even duur en ook de NS hanteert 1 tarief op het spoor. Dan kan je die 2 combineren en heb je wel 2 tarieven, maar ook 2 verschillende manier van transport (trein versus bus/tram/metro).

Het kan prima functioneren, het is alleen de knulligheid van hoe Nederland het aanpakt dat het zo kut maakt.

De Oystercard werkt perfect.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72525051
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland ook 1 tarief. Strippenkaart is overal even duur en ook de NS hanteert 1 tarief op het spoor. Dan kan je die 2 combineren en heb je wel 2 tarieven, maar ook 2 verschillende manier van transport (trein versus bus/tram/metro).

Het kan prima functioneren, het is alleen de knulligheid van hoe Nederland het aanpakt dat het zo kut maakt.

De Oystercard werkt perfect.
We praten toch over de OV chipkaart ?
Dan heb je verschillende tarieven per OV bedrijf. GVD, RET, HTM, NS en anderen die meedoen

Nu is dat een tarief ja mbt de strippenkaart
pi_72525083
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog wel, maar staks zul je toch wel abbonementen gaan krijgen die net zoals de rest afgerekend gaan worden per kilometer.
veels te lastig voor OV bedrijven en reizigers

Stel je voor, ik kan nu met hetzelfde abonnement heel Rotterdam afreizen, als dat straks per km kan ik maar 1 kant op ? En als ik met de bus ga , die een langere route heb ? Of met tram of trein die een andere route hebben.

Nee dat gaat niet gebeuren
pi_72526040
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

veels te lastig voor OV bedrijven en reizigers

Stel je voor, ik kan nu met hetzelfde abonnement heel Rotterdam afreizen, als dat straks per km kan ik maar 1 kant op ? En als ik met de bus ga , die een langere route heb ? Of met tram of trein die een andere route hebben.

Nee dat gaat niet gebeuren
Yep, sterabonnenten worden afgeschaft. Als je ook een/de andere kant op wil mag je dubbel gaan betalen.
For great justice!
pi_72526635
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Yep, sterabonnenten worden afgeschaft. Als je ook een/de andere kant op wil mag je dubbel gaan betalen.
en wat komt ervoor in de plaats ?
uit welke bron heb je die informatie ?
pi_72527083
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

We praten toch over de OV chipkaart ?
Dan heb je verschillende tarieven per OV bedrijf. GVD, RET, HTM, NS en anderen die meedoen

Nu is dat een tarief ja mbt de strippenkaart
Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.

Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72527659
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.

Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
Als je op saldo reist, dan betaal je voor de afstand. De prijs per kilometer kan per vervoerder verschillen, maar het saldo dat je op de kaart zet is natuurlijk overal in Nederland geldig.

Maar dingen als dagkaartjes, 1-uur-kaartjes, 1-rit-kaartjes, nachtbuskaartjes en dergelijke zijn specifiek voor één vervoerder.
pi_72527754
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.

Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
Ja hoe kan dat nou, nu kan het ook, de zones NU zijn in Amsterdam groter dan in Rotterdam bv
Dus is het op zich logisch dat je per km ook minder betaalt daar.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:03:48 #71
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72544142
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.

Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
Nee zone-gebieden gaan er uit. We gaan EXTREEM veel meer betalen voor de belabberde OV.

Voor sommige kan het oplopen tot 1500eur (uitgaande van een fulltime baan) per jaar meer dan dat het nu is met de huidige strippenkaart/NS tarieven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72544322
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee zone-gebieden gaan er uit. We gaan EXTREEM veel meer betalen voor de belabberde OV.

Voor sommige kan het oplopen tot 1500eur (uitgaande van een fulltime baan) per jaar meer dan dat het nu is met de huidige strippenkaart/NS tarieven.
Daar hebben ze nou abonnementen voor uitgevonden

Neemt niet weg dat dit OV-systeem ontzettend krom is en dom uitgewerkt. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:18:14 #73
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72544428
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daar hebben ze nou abonnementen voor uitgevonden
duh... Maar er was een route (uitgewerkt) waarbij het voor iemand uit spijkenisse naar ergens in Utrecht (weet niet exact meer) komt het er op neer dat het 6eur meer kost dan dat het nu het geval is. Uitgaande daarvan kom je op z'n dik 1000 eur extra uit.

En dan gaat voor z'n persoon de ziekmakende zorgpremie ook nog eens misdadig omhoog.

De berichten dat er maar voedselbonnen uitgedeelt moeten worden wordt steeds reeeler in dit Bananenrepubliek.
quote:
Neemt niet weg dat dit OV-systeem ontzettend krom is en dom uitgewerkt. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
Nou als je ook daar vanuit de kleinere plaatsjes iets wil ondernemen met het OV, dat het nog ergere criem is dan dat hier straks gaat worden.

Wederom vandaag een klaagbrief over studentes die niet normaal Adam inkunenn omdat jawel de chipkaart lekker opzich laat wachten. TOP!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72544485
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

duh... Maar er was een route (uitgewerkt) waarbij het voor iemand uit spijkenisse naar ergens in Utrecht (weet niet exact meer) komt het er op neer dat het 6eur meer kost dan dat het nu het geval is. Uitgaande daarvan kom je op z'n dik 1000 eur extra uit.
Tsja, zakkenvullers zijn het altijd al geweest sinds die privatisering..nu ben ik vrij liberaal maar dit soort zaken horen niet geprivatiseerd (evenmin als gezondheidszorg, onderwijs etc.)

Voedselbonnen? Nou nou...niet te overdreven he. Er wordt net gedaan (vrij off-topic nu) alsof de bestedingslimiet van de inkomens van Jan Modaal drastisch afneemt. Da's niet waar.
quote:
Nou als je ook daar van de kleinere plaatsjes iets wil ondernemen met het OV, dat het nog ergere criem is.
Valt wel mee, zeker vergeleken met dit goden-systeem dat we in Nederland willen In Engeland hebben ze het simpelweg gewoon slimmer opgezet, daar valt niks van te zeggen verder. En zo heeft ieder systeem wel zijn/haar gebreken.
Maar goed, de enige echte ervaring die ik daarmee heb zijn van Portsmouth en Isle of Wight.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72544562
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Tsja, zakkenvullers zijn het altijd al geweest sinds die privatisering..nu ben ik vrij liberaal maar dit soort zaken horen niet geprivatiseerd (evenmin als gezondheidszorg, onderwijs etc.)
Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72544625
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.
Dat bedoel ik dus ook Daarom geef ik die voorbeelden ook. Er is nu eenmaal geen concurrende (serieuze) partij voor de NS bijvoorbeeld.

En tsja, dat mensen nog steeds hun chipkaart niet hebben, ook dat verbaast me weer niks. Triest eigenlijjk dat het me niks verbaasd.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72544678
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.
pi_72544714
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.
Yeah, misschien is mijn referentiekader dan ook wat krom omdat Engeland voor mij een tweede thuis is zowat Maar inderdaad is het voor toeristen wat onduidelijk, maar we hebben het nu over de inwoners zelf

London is een schoolvoorbeeld voor toeristen-vriendelijk OV
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72547127
Toch is het flauwekul dat je die uurkaartjes moet uitchecken als je uitstapt, het poortje moet sowieso de tijd controlleren, dan kan je ook wel zien of ie nog geldig is...

Dit maakt het vooral voor toeristen nodeloos omslachtig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:10:14 #80
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72548514
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:14 schreef raptorix het volgende:
Toch is het flauwekul dat je die uurkaartjes moet uitchecken als je uitstapt, het poortje moet sowieso de tijd controlleren, dan kan je ook wel zien of ie nog geldig is...

Dit maakt het vooral voor toeristen nodeloos omslachtig.
Niet alleen toeristen, maar eigenlijk iedereen die niet dagelijks gebruik maakt van het OV. En dat zijn er heel erg veel, die na zo'n ervaring voor een groot deel nooit meer gebruik zullen maken van het OV...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:12:30 #81
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72565820
Ondertussen:
quote:
Huizinga beperkt prijsstijging strippenkaart
Van onze redactie OverGeld - Reizen met het stads- en streekvervoer wordt op 1 januari 2010 wel duurder, maar minder dan eigenlijk de bedoeling was. Voor de strippenkaart (15 strippen) moet in het nieuwe jaar 7,60 euro worden betaald. De strippenkaart waarop ouderen en anderen met korting kunnen reizen, gaat 5 euro kosten.

De tarieven gaan gemiddeld met 4,3 procent omhoog. Wegens de slechte economische omstandigheden ziet staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer en Waterstaat) af van de geplande verhoging met 6,6 procent, zo maakte ze dinsdag bekend.

Ze beperkt de prijsstijging tot 4,3 procent, evenveel als de stijging van de kosten voor het stads- en streekvervoer. De overheid springt bij met 7,6 miljoen euro en compenseert zo het verschil in de verwachte opbrengsten voor de vervoersbedrijven. Dat geld is nog beschikbaar voor experimenten met het openbaar vervoer, aldus Huizinga.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_72567090
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:12 schreef Stupendous76 het volgende:
Ondertussen:
[..]


ja de strippenkaart met 4,3 omhoog
en abonnementen ? juist, pak die vaste klanten maar 5,6 %

hoeveel stijgen de kosten van de chipkaart volgend jaar ?
Zeker nog niet bekend
pi_72580461
Vraagje:

Ik heb een NS abo + 2 zones voor de bus.

Het schijnt dat mijn NS kaart (incl. OV chip kaart) standaard geladen is voor die 2 bus zones. Maar met de OV chipkaart worden de zones toch afgeschaft?? Hoe wordt dit nu bijgehouden?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 september 2009 @ 13:33:55 #84
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72580569
die worden op den duur afgeschaft, maar dat zijn ze nog niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_72586599
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:33 schreef Tokus het volgende:
die worden op den duur afgeschaft, maar dat zijn ze nog niet.
wanneer worden die afgeschaft, weet je dat ook ?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 september 2009 @ 16:47:45 #86
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72586773
Nee, maar ik denk niet voordat de strippenkaart helemaal verdwenen is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:06:00 #87
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72639053
quote:
Miljoenen Limburg naar Veolia
De provincie Limburg sluist de komende jaren miljoenen euro's extra naar bus- en treinvervoerder Veolia. Deze steun en de eerder aangekondigde bezuinigingen zijn nodig om te voorkomen dat het bedrijf nog voor het einde van de Limburgse contracttermijn omkiept.

Limburg betaalt nu drie miljoen euro mee aan de invoering van de OV-chipkaart, terwijl bij de aanbesteding van het busvervoer nadrukkelijk is geëist dat de winnende vervoerder deze kosten zelf zou dragen. Volgens Veolia-directeur René de Beer vallen de kosten voor de chipkaart echter, mede door landelijke politieke bemoeienis, drie tot zes miljoen euro hoger uit dan verwacht. Veolia ging uit van een investering van maximaal 3,5 miljoen euro. Verantwoordelijk gedeputeerde Bert Kersten wil naast deze extra miljoenen jaarlijks een half miljoen euro vrijmaken voor 'sociale veiligheid' in het openbaar vervoer.

Voor dat geld kan Veolia bijvoorbeeld extra controleurs inzetten. Het geld wordt alleen overgemaakt als Veolia met concrete voorstellen komt. Die zijn momenteel in ontwikkeling, vertelt De Beer.
Verder maakt de provincie voortaan de betalingen aan Veolia aan het begin van de maand over, en niet meer aan het einde van iedere periode. Daarmee krijgt het bedrijf extra armslag om onder meer de lonen en brandstof te betalen. In de maand april krijgt Veolia zelfs een dubbel voorschot, omdat dan het vakantiegeld wordt uitgekeerd aan de chauffeurs.

Volgens directeur De Beer worden deze kosten momenteel steeds door banken voorgefinancierd, maar vragen die banken een steeds hogere rente. Omdat Veolia ook in 2009 verlies blijft lijden, wordt het ook steeds moeilijker om nog geld bij de bank los te krijgen. "Als we niets zouden doen, halen we het einde van onze concessie in 2017 niet eens." Veolia verzorgt sinds december 2006 het busvervoer in Limburg en heeft daarnaast twee treinlijnen (Roermond-Venlo-Nijmegen en Maastricht-Kerkrade) in handen. Tot nu toe leed het bedijf al zo'n vijftien miljoen euro verlies in Limburg.

Gepubliceerd op: 11.09.09 07:00
Het blijft een tranendal.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:57:47 #88
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72642067
Ik kwam deze ook nog tegen:
quote:
vrijdag 11 september 2009 11:07
Woedende reiziger sloopt ov-poortje
Een gefrustreerde reiziger heeft donderdag een ov-poortje op metrostation Holendrecht ingetrapt. De 35-jarige Amsterdammer was boos omdat het hem niet lukte zonder kaartje het perron op te komen.

Door de trap raakte het poortje op metrostation Holendrecht beschadigd en ging het alarm van het poortje af. De vernieler kon daardoor meteen worden aangehouden. Na verhoor mocht hij weer naar huis. Hij moet zich nog wel voor de rechter verantwoorden.
&
quote:
donderdag 10 september 2009 19:59
Wegwerp-ovchip moet goedkoper
De gemeenteraad wil dat het enkeltje van 2,60 naar 1,30 voor een half uur gaat.

Een meerderheid van de gemeenteraad vindt de huidige wegwerp OV-chipkaart veel te duur. Passagiers die eenmalig een kort ritje willen maken met bus, tram of metro, moeten nu maar liefst 2,690 euro neerleggen. Daarom werd gisteravond besloten dat er een wegwerpkaart van 1,30 euro moet komen voor een enkeltje van een half uur. Stadsregio moet uiteindelijk de knoop doorhakken.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_72642675
Overigens is het goedkoper om een wegwerpkaart te kopen als je van isolatorweg naar gein gaat, bespaart je 17 cent
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 14 september 2009 @ 20:43:46 #90
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72740999
ik heb 2 weken geleden een persoonlijke OV chipkaart aangevraagd met automatisch opwaarderen van het saldo. Vandaag pasje binnengekregen en moest bij tickets&info het automatisch opwaarderen nog activeren. Komt er nu automatisch ook begintegoed erop staan of moet ik dat er wel eerst op gaan zetten?
pi_72743188
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:43 schreef marcusa het volgende:
ik heb 2 weken geleden een persoonlijke OV chipkaart aangevraagd met automatisch opwaarderen van het saldo. Vandaag pasje binnengekregen en moest bij tickets&info het automatisch opwaarderen nog activeren. Komt er nu automatisch ook begintegoed erop staan of moet ik dat er wel eerst op gaan zetten?
Ja wat denk jij ? Tuurlijk
pi_72744911
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja wat denk jij ? Tuurlijk
Met automatisch opwaarderen is dat helemaal niet zo tuurlijk.
pi_72745025
Overigens, als ik zo om me heen kijk dan helpen die poortjes niet echt tegen het zwartrijden.

Je loopt gewoon achter iemand anders aan door het poortje heen. Het alarm gaat dan weliswaar af, maar niemand grijpt dan in? Ook die ov-chipkaart-hulpjes die bij de automaten staan, staan erbij en kijken ernaar.
pi_72745188
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:58 schreef Igen het volgende:
Overigens, als ik zo om me heen kijk dan helpen die poortjes niet echt tegen het zwartrijden.

Je loopt gewoon achter iemand anders aan door het poortje heen. Het alarm gaat dan weliswaar af, maar niemand grijpt dan in? Ook die ov-chipkaart-hulpjes die bij de automaten staan, staan erbij en kijken ernaar.
Logisch, die hebben ook geen zin in een mis tussen hun ribben.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 september 2009 @ 22:02:34 #95
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72745258
yep.

heeel soms zie ik een peleton controleurs bovenaan de trappen staan (die van de RET heb ik het over), dan staan ze 's te controleren, maar meestal lopen ze ook maar een beetje rond in de metro, niks te doen en zogenaamd toezicht te houden. Dat toezicht houden werkt wel, want je bent wel lomp als je gaat lopen keten als er 5 van die apen in de metro staan. Ongeschoolde lamzakken, want voor dit werk is het enige dat je moet kunnen een beetje ouwehoeren met je collega's.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 14 september 2009 @ 22:05:37 #96
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72745464
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja wat denk jij ? Tuurlijk
ten eerste is er geen geld van mijn rekening afgeschreven en ten tweede kan ik op mijn ovchipkaart.nl geen account maken, als ik mijn gegevens invul en klik op ga verder word ik naar de homepage gegooid..
pi_72746678
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:05 schreef marcusa het volgende:

[..]

ten eerste is er geen geld van mijn rekening afgeschreven en ten tweede kan ik op mijn ovchipkaart.nl geen account maken, als ik mijn gegevens invul en klik op ga verder word ik naar de homepage gegooid..
volgens andere experts hier was het allemaal zo makkelijk
pi_72746789
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:01 schreef Q. het volgende:

[..]

Logisch, die hebben ook geen zin in een mis tussen hun ribben.
Ik heb nog geeneen "Wolla wil jai mes toessen ribben?" jongere zien zwartrijden.

Wel autochtone yuppen en zakenmannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2009 22:26:36 ]
pi_72746888
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

volgens andere experts hier was het allemaal zo makkelijk
Ik geloof dat in de 18 delen van dit topic nog echt niemand heeft beweerd dat die website goed werkt, zelfs Houtworm niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2009 22:28:32 ]
pi_72746982
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:58 schreef Igen het volgende:
Overigens, als ik zo om me heen kijk dan helpen die poortjes niet echt tegen het zwartrijden.

Je loopt gewoon achter iemand anders aan door het poortje heen. Het alarm gaat dan weliswaar af, maar niemand grijpt dan in? Ook die ov-chipkaart-hulpjes die bij de automaten staan, staan erbij en kijken ernaar.

Nee daarom twijfel ik aan die cijfers dat het zwratrijden is teruggedrongen.

Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat er iemand achter iemand anders door de poortjes loopt.
Het alarm gaat vaak af maar niemand reageert, echt bizaris dat

AL hebben die RET medewerkers natuurlijk geen enkele bevoegdheid om iemand een boete te geven.
Als er iemand rookt wordt er omgeroepen dat er niet gerookt mag worden op de RET stations. Volgens de RET klantenservice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')