En over welke route gaat dit ? Ik wil namelijk binnenkort ook een abonnement aanschaffen, ik heb alleen wel al een persoonskaart. Moet ik nu een aparte kaart aanschaffen of wordt de abonnement gewoon op mn huidige kaart geplaatst ?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
97 euro, maar die krijg ik terug
Ridderkerk-Rotterdam Centrum, 3 ster abonnementquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:22 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
En over welke route gaat dit ? Ik wil namelijk binnenkort ook een abonnement aanschaffen, ik heb alleen wel al een persoonskaart. Moet ik nu een aparte kaart aanschaffen of wordt de abonnement gewoon op mn huidige kaart geplaatst ?
ja makkelijk voor de poliie, wie was er in de buurt bij het plaats delict, nou kom maar even je sperma afgeven bvquote:[reisgegevens worden ZEVEN jaar bewaard
Handig voor als je ergens van wordt verdacht, kan je vor jezelf ook ff nagaan of het klopt
Ja, maar als ik met de fiets in de metro ga is het omdat het regent en ik een stukje minder wil fietsen, dus vrijwel nooit meer dan 1 zonequote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moest toch even veel strippen stempelen voor je fiets als voor jezelf?
quote:'Invoering chipkaart gaat soepel'
Uitgegeven: 27 augustus 2009 10:49 /// Laatst gewijzigd: 27 augustus 2009 11:10
AMSTERDAM - Het openbaarvervoerbedrijf GVB is vooralsnog tevreden over de invoering van de ov-chipkaart in de Amsterdamse metro. Dat zei directeur Gertjan Kroon vlak na de ochtendspits.
''Het algemene beeld is dat het soepel is gegaan. We zijn voorzichtig optimistisch. So far, so good.''
Volgens Kroon stonden er op verscheidene stations wel rijen voor de verkoopautomaten en de toegangspoortjes, maar die waren niet extreem lang.
Op het Centraal Station stonden op sommige momenten groepen van enkele tientallen personen te wachten. Dat was echter niet meer dan de afgelopen dagen het geval was, aldus de GVB-directeur. Op de stations Zuid en Bijlmer was het wel erg druk. Daar stonden vooral rijen voor de informatie- en verkoopbalies.
© ANP
Zeur jij ook over de rente die je kwijtbent aan het pak sinaasappelsap wat je 4 dagen in je koelkast heb staan? Kom op zegquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:41 schreef mike_another het volgende:
Excuus als er dingen al besproken zijn, maar het is een beetje teveel om allemaal te lezen...
Maar welke van de volgende stellingen is juist/zijn jullie het mee eens?Je rente van je geld foetsie al die tijd dat het "op de kaart" staat, OV vangt die rente in tussentijd?
Als jij, zoals de OV-bedrijven, pak 'em beet een paar honderdduizend pakken sinaasappelsap in je koelkast hebt staan, gaat dat wel lekker aantikken ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:57 schreef ach het volgende:
[..]
Zeur jij ook over de rente die je kwijtbent aan het pak sinaasappelsap wat je 4 dagen in je koelkast heb staan? Kom op zeg
bij DSb wel hoor, rente op je betaalrekening hahaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:29 schreef Igen het volgende:
Over je betaalrekening krijg je ook geen rente, en over de chipknip ook niet, en over contant geld ook niet, enzovoort enzovoort.
Gewoon niet zeuren dus.
kan je gewoon reizen hoor, krijg je - saldoquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:51 schreef Anonymousz het volgende:
ik kon vandaag niet met de metro want ik had me ov chipkaart niet opgeladen
Iddquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als jij, zoals de OV-bedrijven, pak 'em beet een paar honderdduizend pakken sinaasappelsap in je koelkast hebt staan, gaat dat wel lekker aantikken ja.
Kan ook meer zijn, richting de paar miljoen...
quote:SP trekt aan bel over gevolgen DNB-certificering ov-chipkaart
De ov-chipkaart kan landelijk pas worden ingevoerd als De Nederlandsche Bank de kaart als wettig betaalmiddel heeft toegelaten. De SP trekt nu bij de EC aan de bel over de gevolgen voor andere eurolanden als de certificering een feit is.
quote:OV-chipkaart nadert DNB-limiet (13-02-2009)
Op de OV-chipkaarten die nu in omloop zijn, staat in totaal 3,9 miljoen euro aan saldo. Dat heeft een woordvoerster van Trans Link Systems (TLS), de organisatie die de kaart uitgeeft, gemeld.
Daarmee zit het uitstaande saldo op tweederde van wat mag zolang de chipkaart nog niet officieel de status van elektronisch betaalsysteem heeft, de zogenoemde EGI-status. TLS mag de OV-chipkaart zonder die status exploiteren tot een maximum van 6 miljoen euro aan uitstaand saldo.
TLS heeft op 3 september een aanvraag voor de vergunning ingediend bij De Nederlandsche Bank (DNB), maar de vergunning is nog steeds niet toegekend. De aanvraag loopt normaal gesproken dertien weken. Doordat DNB steeds aanvullende vragen had, is die termijn al verschillende keren verlengd. “We hebben tot nu toe op elke vraag een antwoord kunnen geven.”
De afgelopen twee weken is er een half miljoen euro aan saldo bijgekomen op de chipkaarten. “En wij gaan verder met de uitrol, het is verder aan DNB”, aldus de woordvoerster van TLS. “We hebben ruim op tijd de vergunning aangevraagd en we hebben DNB gemeld dat het uitstaande saldo groeit.” Nadat in de Rotterdamse metro de ov-chipkaart het enige vervoerbewijs werd, liep het saldo snel op. “We weten natuurlijk niet of die groei in hetzelfde tempo doorzet.”
DNB wil niets zeggen over de status van de aanvraag, maar slechts bevestigen dat de 6 miljoen euro “in principe een grens is”. Eerder gaf staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) aan dat Amsterdam de strippenkaart niet mag afschaffen zolang de chipkaart geen EGI-status heeft. (ANP)
Je kan natuurlijk doen of er alleen nadelen aanzitten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoe gaan ze dat doen bij de bus straks ? Op elke bus extra personeel inzetten ? wordt lachen
Nee, De RET en GVB zetten al het personeel in bij de invoering in de metro om maar een goed figuur te slaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:28 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk doen of er alleen nadelen aanzitten.
Je kan natuurlijk doen of het een grote aanfluiting word in de bus.
Ow nee.....dat doe je al.
Noem eens voordelen voor de consument ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:28 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Gemak? Je hoeft niet meer van te voren met zo'n ingewikkelde zonekaart uit te puzzelen hoeveel zones je moet afstempelen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Noem eens voordelen voor de consument ?
Nouquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Gemak? Je hoeft niet meer van te voren met zo'n ingewikkelde zonekaart uit te puzzelen hoeveel zones je moet afstempelen.
En je hebt ook geen gedoe meer dat als je halverwege uitstapt, of juist besluit verder te reizen dan je van plan was, dat je dan te veel / te weinig hebt afgestempeld.
Om maar eens een paar dingen te noemen.
In plaats van de zones moet je nu dus gaan bekijken hoeveel een rit kost, en hoeveel je saldo je nog op je OV chip hebt staan. Maar om dat saldo te kunnen bekijken moet je eerst naar het dichtsbijzijnde saldo uitleespunt.(wat je ws ook weer saldo kost). Dat betekend dus 1 keer per week naar het station om saldo uit te lezen en op te laden, daar waar je nu gewoon bij de plaatselijke Appie Heijn een strippenkaart kan kopen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Gemak? Je hoeft niet meer van te voren met zo'n ingewikkelde zonekaart uit te puzzelen hoeveel zones je moet afstempelen.
En je hebt ook geen gedoe meer dat als je halverwege uitstapt, of juist besluit verder te reizen dan je van plan was, dat je dan te veel / te weinig hebt afgestempeld.
Om maar eens een paar dingen te noemen.
Ja en je kan nergens zien hoeveel een bepaalde rit kost, behalve op internet en zelfs daar is het vaak nog foutquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
In plaats van de zones moet je nu dus gaan bekijken hoeveel een rit kost, en hoeveel je saldo je nog op je OV chip hebt staan. Maar om dat saldo te kunnen bekijken moet je eerst naar het dichtsbijzijnde saldo uitleespunt.(wat je ws ook weer saldo kost). Dat betekend dus 1 keer per week naar het station om saldo uit te lezen en op te laden, daar waar je nu gewoon bij de plaatselijke Appie Heijn een strippenkaart kan kopen.
Gemak dient de mens inderdaad.
Het gaat niet om mij persoonlijk, maar om hoe het grote bedrijf ervan profiteert, ik vroeg me gewoon af of zij die rente dan krijgen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:57 schreef ach het volgende:
Zeur jij ook over de rente die je kwijtbent aan het pak sinaasappelsap wat je 4 dagen in je koelkast heb staan? Kom op zeg
Het gaat er niet om dat er ook voordelen zijn, het gaat om de verhouding qua voor- en nadeel. Het lijkt er nogal op dat het sowieso uitsluitend voordelen zou KUNNEN hebben voor abonnementshouders die automatisch opwaarderen geactiveerd hebben. Mits je er geen problemen mee het dat je privacy weg is en je in en uit moet checken en anders een boete krijgt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:28 schreef Bommenlegger het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |