abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72151701
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de RET zegt, dat de OV chipkaart gebruikt wordt omd e consument van dienst te zijn.
Vandaar mijn opmerking dat bij vertragingen van meer dan 30 min (waarbij je nu recht heb op teruggave reiskosten) de consument automatisch haar geld moet terugkrijgen. Immers dat staat geregistreerd en die registratie wordt gebruikt om de reiziger van dienst te zijn.
goed om te ween dat ze daar nu wel wat maatregelen voor getroffen hebben, een half jaar terug was ik 4 pleuro kwijt bij een metrovertraging van 3 kwartier ...in de winter ... zonder overdrijven
pi_72151737
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

FF ter info...de prijs van de rit word berekend over de gereden kilomers, niet over de tijd.
Dus wat vertraging ermee te malen heeft?
Leg jij dat eens uit.
1 Bij een vertraging van 30 min of meer heb je recht op geld terug bij de RET
2 overstaptarief na 35 min + 0,75
3 maximale reistijd OV chipkaart, bij overschrijding OV chipkaart geblokkeerd

Mijn punt is dus dat als dat gebeurt je AUTOMATISCH je geld terug moet krijgen, immers de RET gebruikt registratie TEN GUNSTE VAN de KLANT
pi_72151779
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

FF ter info...de prijs van de rit word berekend over de gereden kilomers, niet over de tijd.
Dus wat vertraging ermee te malen heeft?
Leg jij dat eens uit.
inchecken
3 kwartier vertraging (hier in rdam krijg je maar een half uur de tijd om uit te checken vanaf punt a richting punt b)
uitchecken op hetzelfde perron
geld kwijt
pi_72151799
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

goed om te ween dat ze daar nu wel wat maatregelen voor getroffen hebben, een half jaar terug was ik 4 pleuro kwijt bij een metrovertraging van 3 kwartier ...in de winter ... zonder overdrijven
nou die hebben ze dus niet getroffen, vandaar mijn opmerking dat de RET of iedere andere vervoerder dit wel zou moeten doen bij bezitters van een persoonlijke OV chipkaart

Immers de tijd staat geregisteerd, dus de vertraging ook
pi_72151855
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

1 Bij een vertraging van 30 min of meer heb je recht op geld terug bij de RET
2 overstaptarief na 35 min + 0,75
3 maximale reistijd OV chipkaart, bij overschrijding OV chipkaart geblokkeerd

Mijn punt is dus dat als dat gebeurt je AUTOMATISCH je geld terug moet krijgen, immers de RET gebruikt registratie TEN GUNSTE VAN de KLANT
Waar heb ik het over de RET?
Ik spreek niet namens de RET,
Maar gezien al je posts, is niks van de ovchipkaart goed,
Ik krijg het idee dat je zeurt om het zeuren,
Vandaar mijn reactie.
pi_72151921
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Vandaar mijn reactie.
zeurt om het zeuren ??? jij rijd zeker niet met het OV
pi_72152218
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:32 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

zeurt om het zeuren ??? jij rijd zeker niet met het OV
nee hij werkt voor de OV chipkaart
zei hij zelf
pi_72152264
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Vandaar mijn reactie.
ALS JE EEN KEER LEEST DAN KAN JE ZIEN DAT HET OVER EEN BERICHT GAAT VAN DE RET EN GVB
Je vindt dat OV bedrijven ook boven de Europese regels staan ? Graag ja of nee antwoorden
pi_72152335
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee hij werkt voor de OV chipkaart
zei hij zelf
ah een van de vele lompe ict'ers die denkt te weten wat de consument nodig heeft en een bijdrage levert aan de ontwikkeling van zo'n poepkaart waar niemand om heeft gevraagt of wat aan heeft
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:46:06 #235
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72163822
quote:
'Helft automaten OV-chipkaart stuk'
Uitgegeven: 26 augustus 2009 08:21 /// Laatst gewijzigd: 26 augustus 2009 08:41

AMSTERDAM - Dagelijks gaat de helft van de verkoopautomaten voor de OV-chipkaart in Amsterdam kapot. Het GVB heeft vijftien monteurs ingezet om de problemen met de 120 automaten, die door de kartonnen wegwerpkaartjes worden veroorzaakt, te verhelpen.
Dat laat een van de monteurs weten in De Telegraaf.

Amsterdam doet donderdag de strippenkaart, in navolging van Rotterdam, in de metro in de ban. Dat kan er alleen nog worden betaald met een OV-chipkaart. Het GVB haalt honderden personeelsleden van kantoor om de overstap op de metrostations te begeleiden.

RET
De kartonnen wegwerpkaartjes die voor zoveel problemen zorgen bij de apparaten, worden ook in Rotterdam gebruikt. De Rotterdamse vervoerder RET kent de problemen ook, maar zegt dat het daar niet zo schokkend vaak gebeurt. Desalniettemin vervangt de RET de kaartautomaten in de eerste helft van volgend jaar. Het GVB heeft zulke plannen niet.
© Novum
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_72163875
De helft? Ik heb nog nooit een werkende automaat gezien in Amsterdam.
For great justice!
pi_72165332
Tjongejongejonge

Ik was verhuisd, adres was niet doorgegeven dus ik geen chipkaart.
Stuur ik een verhuisformulier en nieuw aanvraagformulier op.. heb ik nog steeds niks na twee weken
x
pi_72166501
Hoe lang duurt het trouwens voordat ik mijn studenten ov chipkaart krijg? Ik heb vorig jaar al een foto ingeleverd, maar ik kwam erachter dat die niet aangekomen was ( ) dus vorige week een nieuwe pasfoto ingeleverd. Wanneer kan ik die prutskaart dan thuis verwachten?

Ga verder toch met de trein naar school dus echt een probleem is het niet, maar mocht de trein uitvallen moet ik wel verder kunnen met de metro.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:37:47 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_72166606
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:48 schreef Q. het volgende:
De helft? Ik heb nog nooit een werkende automaat gezien in Amsterdam.
Nou degene bij mij in de buurt is nog niet 1 keer stuk geweest ,.

Maar heb nu ff Automatisch opladen aangezet, tot ik een abo erop kan zetten via Internet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_72169478
Ik kom er net even achter dat je fiets meenemen in de metro ineens dubbel zo duur is geworden!
Je moet nu met je OV-chipkaart ¤1,30 betalen, terwijl het daarvoor 2 strippen op een roze strippenkaart (=¤0,64) was!
pi_72169602
moe je betalen voor je fiets in het OV ? Nooit geweten
volgens mij hoeft dat niet in Rdam
pi_72169638
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:36 schreef Merel1808 het volgende:
Ik kom er net even achter dat je fiets meenemen in de metro ineens dubbel zo duur is geworden!
Je moet nu met je OV-chipkaart ¤1,30 betalen, terwijl het daarvoor 2 strippen op een roze strippenkaart (=¤0,64) was!
Je moest toch even veel strippen stempelen voor je fiets als voor jezelf?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:47:27 #243
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72171641
Ik vind het nog altijd perfect werken. Nog nooit problemen mee gehad.
pi_72176211
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou degene bij mij in de buurt is nog niet 1 keer stuk geweest ,.

Maar heb nu ff Automatisch opladen aangezet, tot ik een abo erop kan zetten via Internet.
waarom geen abonnement er op zetten bij een verkooppunt ?
Via internet kan je lang gaan wachten tot dat kan
pi_72176247
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:46 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De RET heeft geen problemen met de automaten, maar gaat ze toch vervangen begin volgend jaar ?

Lijkt me niet dat je goedwerkende automaten gaat vervangen
pi_72176697
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

De RET heeft geen problemen met de automaten, maar gaat ze toch vervangen begin volgend jaar ?

Lijkt me niet dat je goedwerkende automaten gaat vervangen
Dat is vanwege de touchscreens die zo slecht werken.
pi_72178603
Excuus als er dingen al besproken zijn, maar het is een beetje teveel om allemaal te lezen...

Maar welke van de volgende stellingen is juist/zijn jullie het mee eens?

• Verplicht de persoonlijke kaart anders heb je een of andere flutkaart waarvan je thuis steeds niet weet hoeveel er nog op staat of kan je met wegwerpkaartjes bij retourtjes fijn 2 keer in de rij staan?
  • Retourtje duurder omdat het 2 keer enkeltje wordt (misschien dat ze tijdelijk de enkeltjes goedkoper maar voor hoe lang als het eenmaal allemaal geaccepteerd is?)
  • Niet per ongeluk 2 keer inchecken, want dan ben je uitgecheckt en reis je zwart, zonder dat je het door hebt?
  • Niet 2 keer uitchecken want dan check je weer in?
  • Leuk met je gezin op stap als je enige volwassene met kinderen gaat MOETEN ze een voor het poortje door en allemaal apart inchecken, handig met kleine kinderen ook?
  • Kinderen MOETEN een persoonlijke privacy gevoelige kaart nemen (+aanschafkosten) om tegen het gebruikelijke kindertarief te reizen? Buiten dat het dan dus ook
  • Ook leuk bij de uitgang van de tram/bus als je voor jezelf en de drie kinderen die je bij hebt even moet uitchecken in een paar seconde? En dus niet per ongeluk één van die 4 er 2 keer langs halen?
  • Straks bij bv trams oplaadpunt zoeken voordat je in de tram kunt stappen? (oplaadstations staan vast niet bij elke halte)
  • Slechte beveiliging al aantoonbaar gekraakt, je gegevens + beltegoed kan gestolen worden? Buiten dat de kaart dus makkelijk vervalst kan worden?
  • Met invoering door ondoorzichtigheid van zones/kilometer verschil gelijk een prijsverhoging doorvoeren?
  • Aanschaf kaart kost in meeste gevallen GELD (zonder abonnement), we hebben immers zelf om dit systeem gevraagd? Na vijf jaar is kaart sowieso ongeldig en moet je opnieuw aanschaffen?
  • Kaart stuk of kwijt? Nieuwe aanschaffen + geld dat er op stond kwijt?
  • Vooral niet vergeten uit te checken anders krijg je een fijne boete (of borg kwijt verschilt per vervoerder)
  • Ook bij overstappen steeds in- en uit checken, dat was ooit makkelijker?
  • Je rente van je geld foetsie al die tijd dat het "op de kaart" staat, OV vangt die rente in tussentijd?
  • Geen volledige teruggave als je geld terug wilt boeken?
  • Automatisch opwaarderen -> METEEN moeten blokkeren als kaart kwijt/gestolen.
  • Exact bekend bij vervoersbedrijven waar je wanneer was, heel fijn?
  • Verplicht in- uitchecken OOK als je een braaf abonnement hebt dus... dan NOG willen ze exact weten wanneer je het gebruikt?
  • Onvoorstelbaar: Abonnementhouders kunnen na invoering van de OV-chipkaart als zwartrijder bekeurd worden, wanneer zij hun reis niet inchecken. (35 euro boete)???
  • Na langer dan 30 minuten op hetzelfde perron uitchecken (bij vertraging) incheckgeld kwijt?
  • Waarom automatisch geld afboeken, maar niet automatisch terugboeken bij problemen bij vervoersbedrijf? Is ook allemaal automatisch te registereren? Maar dan moet je het allemaal schriftelijk indienen en zo?
  • Reisgegevens worden ZEVEN jaar bewaard, ook bij abonnementreizen terwijl er dan al helemaal geen juridische grondslag is omdat er dan geen geld meer betaald hoeft te worden.

Volgens mij heeft die kaart alleen maar voordelen voor de reiziger als je een persoonlijke kaart neemt en automatisch opwaarderen activeert, maar dat is nogal een privacy inbreuk.

(geupdate)

[ Bericht 10% gewijzigd door mike_another op 27-08-2009 09:13:05 ]
  • De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
    pi_72179333
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 17:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom geen abonnement er op zetten bij een verkooppunt ?
    Via internet kan je lang gaan wachten tot dat kan
    hoeveel ben jij aan een abonnement kwijt ?
    pi_72179423
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 19:07 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

hoeveel ben jij aan een abonnement kwijt ?
    97 euro, maar die krijg ik terug
    pi_72179738
  • Straks bij bv trams oplaadpunt zoeken voordat je in de tram kunt stappen? (oplaadstations staan vast niet bij elke halte)

al een tijd al een doorn in het oog geweest, je moet ook gewoon de gehele reis met die kaart in je hand zitten anders vergeet je gewoon uit te checken
    Of er ontstaat een file wanneer je je kaart uit je tas probeert te diepen bij de uitgang
    Of er intstaat geen file maar alle zittende passagiers wachten tot je je kaart gevonden hebt en uitgecheckt uitgestapt bent

• Met invoering door ondoorzichtigheid van zones/kilometer verschil gelijk een prijsverhoging doorvoeren?

JA!! of een extra regel in zo'n uitcheckpaal in de bus/tram plaatsen met de naam van de halte erop, weet je tenminste zeker dat de chaffeur de juiste rit voor dat incheckgebeuren heeft ingeschakeld

• Je rente van je geld foetsie al die tijd dat het "op de kaart" staat, OV vangt die rente in tussentijd?

rente?

• Geen volledige teruggave als je geld terug wilt boeken?

Ook zo belachlijk ... de zogenaamde administratiekosten. Daarom wacht ik tot ik een aantal keren vergeten ben uit te checken, zo hou je tenminste meer geld over wanneer je je geld op wil eisen

• Verplicht in- uitchecken OOK als je een braaf abonnement hebt dus... dan NOG willen ze exact weten wanneer je het gebruikt?

Big brother is watching you

• reisgegevens worden ZEVEN jaar bewaard

Handig voor als je ergens van wordt verdacht, kan je vor jezelf ook ff nagaan of het klopt
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')