abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72024034
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

het opstaptarief is 0,75 geen 0,50 (0,96-0,46)
volgens de webiste van het GVB is het genoemde traject 1,44, geen 0,96 cent
Gereduceerd tarief.
pi_72024748
quote:

[..]

het opstaptarief is 0,75 geen 0,50 (0,96-0,46)
volgens de webiste van het GVB is het genoemde traject 1,44, geen 0,96 cent
Zoals ik al zei, ik heb een studentenkaart. Dan is het 40 procent goedkoper.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 22:53:23 ]
pi_72025141
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:53 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik heb een studentenkaart. Dan is het 40 procent goedkoper.
sorry
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:12:19 #184
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_72025569
quote:
het opstaptarief is 0,75
So much for het adverteren dat je maar per afgelegde km betaald. Vieze schoften.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_72027358
Ja vind het ook nogal vreemd eigenlijk. Bovendien is het ook nog een stuk duurder dan de basisstrip van een strippenkaart.
pi_72027863
Waarom doet men eigenlijk zo moeilijk over de kosten van de OV kaart?

Een leuke tomos kost je 400 euro, jaarlijks 100 euro voor je verzekering dokken.. en wat kost benzine nou? Voor 1 euro heen en 1 euro terug tegenover 1 uur reistijd en 3 euro verspillen (heen, en weer terug).
Op 1 dag 4 euro terugverdient, je bent er sneller, van deur tot deur. Net de dag dat het regent pak je wel even de bus maar ach.. 80 euro per maand besparen?

Zo heb ik het ook gedaan, er is gewoon niks dat relaxter is (en goedkoper)

Inmiddels heb ik een auto, ben er dan wel een uur eerder Kost me 150 euro meer (OV student), maar god wat is de auto een opluchting zeg!

Ik mag overigens hopen dat de kilometers niet via het tellertje van de bus gaan, maar kilometers als in "een rechte lijn van punt tot punt" wordt gerekend. Anders wordt je echt snoeihard genaaid.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72027974
Wat gebeurt er eigenlijk in een drukke bus als ik me dus "inklok" en de volgende halte weer "uitklok" terwijl ik pas 15 haltes verderop eruit moet (en dan de pas er NIET langs haal).

Niet veel he..
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72029960
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:30 schreef Sjibble het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk in een drukke bus als ik me dus "inklok" en de volgende halte weer "uitklok" terwijl ik pas 15 haltes verderop eruit moet (en dan de pas er NIET langs haal).

Niet veel he..
nee, busmaatschappijen hebben niet voor niets al geklaagd dat het zwartrijden sterk is toegenomen door de OV chipkaart.
pi_72030069
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 06:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee, busmaatschappijen hebben niet voor niets al geklaagd dat het zwartrijden sterk is toegenomen door de OV chipkaart.
hoe willen ze dit dan beveiligen?
[/quote]
pi_72032449
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 07:13 schreef Sjibble het volgende:

[..]

hoe willen ze dit dan beveiligen?
Waarschijnlijk met mobiele controleteams, zoals je die eerst in de metro had. Wel ironisch natuurlijk, mede om het zwartrijden in de metro te voorkomen voert men een kaart in waarmee zwartrijden in de bus juist een peuleschil wordt. En er zijn veel meer bussen dan metro's...

Maar goed, de kaart heeft wel andere voordelen. Vervoerders kunnen beter zien hoe abonnementen worden gebruikt, welke overstaps belangrijk zijn etc. En in het gebruik vind ik het ding eigenlijk ook makkelijker dan de strippenkaart omdat je niet meer hoeft na te denken hoe veel zones de rit is.
pi_72033203
Mijn ervaringen met de kaart in Rotterdam zijn tot nu toe goed. De kaart levert veel gemak op. Ik heb nog geen enkele keer een foutieve afschrijving gehad of iets dergelijks. Wel zijn er een aantal praktische punten die verbetering vereisen:

• De poortjes
    Als je geen zin hebt om te betalen, dan kun je er met een beetje kracht zo doorheen lopen. Dit zie ik dan ook veelvuldig gebeuren door de jeugd. En terecht, dit is zo makkelijk, dit vraagt gewoon om misbruik. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd: schouders er tegenaan, doorduwen en hoppa, open vliegt het poortje.

Echter kunnen die poortjes hier blijkbaar slecht tegen. En dus zie je op sommige metrostations dan ook dat de helft van de poortjes kapot zijn en permanent openstaan. Dan hoef je helemaal geen moeite meer te doen.

Waarom heeft men niet gewoon degelijke onverwoestbare stalen poortjes neergezet, zoals bijvoorbeeld in New York?

• De oplaadautomaten
    Wat moet ik hier verder nog over zeggen? De automaten zijn slechter dan slecht, het is gewoon troep. Aan de linkerkant zit een groot touchscreen dat zeer slecht reageert. Soms moet je wel 10x op een knop drukken voordat er iets gebeurt. Dan heb je in het midden de pinautomaat die nogal gevoelig schijnt te zijn voor skimming. Ook erg fijn. Als klap op de vuurpijl heb je helemaal aan de rechterkant een soort bakje waar je je OV-chipkaart tijdens het laden los in moet leggen.

Hierdoor kan zich in het ergste geval de volgende situatie voordoen: terwijl je verwoede pogingen onderneemt het touchscreen op je vinger te laten reageren, heb je even geen aandacht voor je pinpas en OV-chipkaart. Als je pecht hebt wordt je pinpas geskimd, je pincode afgekeken via een camera en is iemand ook nog eens zo brutaal om je net opgeladen OV-chipkaart uit het bakje te pakken. RET, bedankt!
  • pi_72033906
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef JodyBernal het volgende:

• De poortjes
    Als je geen zin hebt om te betalen, dan kun je er met een beetje kracht zo doorheen lopen. Dit zie ik dan ook veelvuldig gebeuren door de jeugd. En terecht, dit is zo makkelijk, dit vraagt gewoon om misbruik. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd: schouders er tegenaan, doorduwen en hoppa, open vliegt het poortje.

Echter kunnen die poortjes hier blijkbaar slecht tegen. En dus zie je op sommige metrostations dan ook dat de helft van de poortjes kapot zijn en permanent openstaan. Dan hoef je helemaal geen moeite meer te doen.
  • je kan ook gewoon inchecken en bij het volgende poort meteen uitchecken en doorlopen naar de metro, scheelt je weer spierkracht. En 1500 euro boete voor als je gepakt mocht worden bij je sloopacties.
    quote:
    Waarom heeft men niet gewoon degelijke onverwoestbare stalen poortjes neergezet, zoals bijvoorbeeld in New York?
    omdat men hier in nederland het wiel het liefst zelf wil uitvinden
    quote:
  • De oplaadautomaten
    Wat moet ik hier verder nog over zeggen? De automaten zijn slechter dan slecht, het is gewoon troep.
  • en smerig, ik durf dat scherm niet aan te raken, iedereen zit eraanmet vieze snotvingertjes en weet ik niet wat allemaal nog meer. die dingen worden ook nog eens bespuugt
    pi_72033984
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 00:30 schreef Sjibble het volgende:
    Wat gebeurt er eigenlijk in een drukke bus als ik me dus "inklok" incheck en de volgende halte weer "uitklok" uitcheck terwijl ik pas 15 haltes verderop eruit moet (en dan de pas er NIET langs haal).

Niet veel he..
    krijg kippevel van het woord "inklokken"
    Er rijden tegenwoordig meer mobiele controleurs
    Eigelijk zouden ze ook van die poorjtes in de bus moeten maken
    En pas afrekenen bij uitstappen wanneer iemand ook echt uitstapt
    pi_72047073
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 10:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk met mobiele controleteams, zoals je die eerst in de metro had. Wel ironisch natuurlijk, mede om het zwartrijden in de metro te voorkomen voert men een kaart in waarmee zwartrijden in de bus juist een peuleschil wordt. En er zijn veel meer bussen dan metro's...

Maar goed, de kaart heeft wel andere voordelen. Vervoerders kunnen beter zien hoe abonnementen worden gebruikt, welke overstaps belangrijk zijn etc. En in het gebruik vind ik het ding eigenlijk ook makkelijker dan de strippenkaart omdat je niet meer hoeft na te denken hoe veel zones de rit is.
    jij wilt niet weten wat de prijs van een rit is ? en of het met een ander vervoermiddel, trein, tram, bus of metro goedkoper is ?

De OV chipkaart is het enigste artikel dat ik ken, waarbij je niet vooraf weet wat je moet betalen.
    Ook via internet niet, omdat die informatie vaak fout is. M.u.v. het GVB wellicht
    pi_72047294
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 11:09 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

je kan ook gewoon inchecken en bij het volgende poort meteen uitchecken en doorlopen naar de metro, scheelt je weer spierkracht. En 1500 euro boete voor als je gepakt mocht worden bij je sloopacties.
    Hé bedankt, die truuk kende ik nog niet! Maar hoe doe je dat dan bij de uitgang? Gaat het poortje dan nog wel open en wordt dan niet alsnog het volle bedrag uitgeschreven?

Overigens ben ik op de Calandlijn al een paar keer gecontroleerd, 's avonds na negenen.
    quote:
    en smerig, ik durf dat scherm niet aan te raken, iedereen zit eraanmet vieze snotvingertjes en weet ik niet wat allemaal nog meer. die dingen worden ook nog eens bespuugt
    True. Zou me niks verbazen als sommige lolbroeken er ook overheen zeiken na een avondje stappen.

Maar het OV is natuurlijk sowieso een smerige aangelegenheid.
    pi_72048605
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 17:57 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Hé bedankt, die truuk kende ik nog niet! Maar hoe doe je dat dan bij de uitgang? Gaat het poortje dan nog wel open en wordt dan niet alsnog het volle bedrag uitgeschreven?
    oja, de uitgang waar ik -op de Calandlijn- uitstap heb je van die uitcheck paaltjes dus die loop ik gewoon voorbij.
    Bij de uitgang toch maar spierkracht gebruiken als er poortjes staan
    quote:
    Overigens ben ik op de Calandlijn al een paar keer gecontroleerd, 's avonds na negenen.
    [..]

True. Zou me niks verbazen als sommige lolbroeken er ook overheen zeiken na een avondje stappen.

Maar het OV is natuurlijk sowieso een smerige aangelegenheid.
    zo!!!!! echt erg !!!! he!!!!!!
    Je hebt ook van die smeeeerlappen die eerst door stront gelopen te hebben hun schoenen proberen schoon te vegen aan de rand van de metrobankjes. Die hele bank onder stront , zonder overdrijven !! echt plakaten!! en sommige mensen letten niet op, gaan er zitten en lopen met uitgesmeerd stront aan hun kleding de metro weer uit
    vanaf dat moment echt overwogen om gewoon maar een rijbewijs te halen.
    Gewoon 2 dagen dat beeld niet meer kwijt kunnen raken !!!!!!! ZO GOOOR!!
    pi_72048653
    krijg gewoon weer rillingen
    pi_72049236
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 18:43 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

oja, de uitgang waar ik -op de Calandlijn- uitstap heb je van die uitcheck paaltjes dus die loop ik gewoon voorbij.
    Uitcheck paaltjes! Die staan toch vaak bij liften enzo?

Ja, dat helpt vast ontzettend tegen het zwartrijden, zo'n paaltje.
      donderdag 20 augustus 2009 @ 20:53:23 #199
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_72053484
    Je kan ook wel gaan aanvoelen wat er hierna gaat komen: verplicht inchecken als je een station opkomt enzo. Want aan de OV-kaart kan het natuurlijk noooooooit liggen dat er zo veel zwart wordt gereden...
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_72067817
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef JodyBernal het volgende:

• De oplaadautomaten
    Wat moet ik hier verder nog over zeggen? De automaten zijn slechter dan slecht, het is gewoon troep. Aan de linkerkant zit een groot touchscreen dat zeer slecht reageert. Soms moet je wel 10x op een knop drukken voordat er iets gebeurt. Dan heb je in het midden de pinautomaat die nogal gevoelig schijnt te zijn voor skimming. Ook erg fijn. Als klap op de vuurpijl heb je helemaal aan de rechterkant een soort bakje waar je je OV-chipkaart tijdens het laden los in moet leggen.
  • Wat ook heel leuk is dat ze op elk station een enkele automaat hebben waar je met muntgeld kan betalen (net als bij de NS trouwens en daar staan ook altijd grote rijen voor). De aantal keren dat ik rood stond wilde ik daar wel eens gebruik van maken maar elke keer zaten ze vol. Volgens de dame van de RET op het station woren ze slechts 1x per 6 weken geleegd.

En je bent in zo'n geval ook de munt die je alvast klaar hebt gelegd kwijt tenzij je een paperclip hebt of iets anders scherps om 'm dr uit te peuren. Een heel erg primitief systeem. Ook erg vriendelijk voor buitenlandse toeristen want de enige andere mogelijkheid die zij hebben om te betalen dan met pasmunt is een creditcard en die heeft natuurlijk niet iedereen.
    pi_72068437
    In ieder geval in Amsterdam kun je bij elke automaat met muntgeld en ook met briefgeld betalen.

Maar dat doet aan het verhaal van JodyBernal niks af: de touch-screens werken voor geen meter en het bakje waar je de chipkaart moet inleggen is een uitnodiging tot diefstal.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:04:26 #202
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_72068803
    Als ik dit topic doorlees ben ik blij dat ik gewoon 2 auto's en 2 motoren voor de deur heb en dus nooit afhankelijk zal zijn van het OV.
    pi_72069069
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
    Als ik dit topic doorlees ben ik blij dat ik gewoon 2 auto's en 2 motoren voor de deur heb en dus nooit afhankelijk zal zijn van het OV.
    Lijkt me ook nog lastig... iedere keer weer moeten kiezen
    pi_72076070
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 12:49 schreef Igen het volgende:
    In ieder geval in Amsterdam kun je bij elke automaat met muntgeld en ook met briefgeld betalen.

Maar dat doet aan het verhaal van JodyBernal niks af: de touch-screens werken voor geen meter en het bakje waar je de chipkaart moet inleggen is een uitnodiging tot diefstal.
    In Amsterdam is het blijkbaar beter geregeld want daar heb je ook meer verkooppunten waar je abonnementen kan kopen.

Ik woon vlakbij Rotterdam en ondanks dat de bussen de chipkaart hebben ingevoerd kan je nog nergens buiten Rotterdam een abonnement kopen voor de OV chipkaart.
    pi_72077428
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
    De leugendetector stond gelukkig uit.
    Dan nog een vraagje...waarom een post in een topic waar je niks mee van doen hebt?
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:51:50 #206
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_72077577
    Vandaag voor het eerst dat ding gebruikt. Heb de tijdelijke studenten ov-chipkaart opgehaald omdat ik de mijne nog niet binnen heb.

Heb er dus geen saldo opgegooid, dus geen idee of die dingen inderdaad zo irritant werken, maar vond het in- en uitchecken wel goed werken
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 18:46 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

De leugendetector stond gelukkig uit.
    Dan nog een vraagje...waarom een post in een topic waar je niks mee van doen hebt?
    Ken je hem?

Lijkt mij ook relax, twee auto's en twee motors. Moet nu altijd met tram en metro
    AFC AJAX
    pi_72077880
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 18:51 schreef msnk het volgende:
    Vandaag voor het eerst dat ding gebruikt. Heb de tijdelijke studenten ov-chipkaart opgehaald omdat ik de mijne nog niet binnen heb.

Heb er dus geen saldo opgegooid, dus geen idee of die dingen inderdaad zo irritant werken, maar vond het in- en uitchecken wel goed werken
    [..]

Ken je hem?

Lijkt mij ook relax, twee auto's en twee motors. Moet nu altijd met tram en metro
    Als ie 2 keer piepte met inchecken heb je een gratis rit gehad

Nee ken hem niet, maar wie dit soort grootspraak neerzet moet je met een pak of 4 zout nemen
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:08:06 #208
    188877 Stupendous76
    pi_72143723
    quote:
    GVB en RET bekeuren abonnees met chipkaart
    Uitgegeven: 25 augustus 2009 13:45 /// Laatst gewijzigd: 25 augustus 2009 13:45

AMSTERDAM - Abonnementhouders kunnen na invoering van de OV-chipkaart als zwartrijder bekeurd worden, wanneer zij hun reis niet registreren. Of vervoersbedrijven dat mogen doen is nog maar helemaal de vraag.

© Novum
    Volgens de regels moet iedere reiziger bij het instappen inchecken met een OV-chipkaart. Dat geldt ook voor klanten met een abonnement en dus automatisch recht op reizen. Wie dat niet doet, krijgt bij controle een boete van 35 euro.

De vervoerbedrijven van Amsterdam en Rotterdam, het GVB en de RET, gaan die regel ook daadwerkelijk hanteren, zo laten voorlichters weten. In Amsterdam zijn er volgens het vervoersbedrijf nu nog geen bekeuringen aan vaste klanten uitgedeeld, omdat mensen nog moeten wennen.

Dienstverlening
    Volgens de beide vervoersbedrijven is het in- en uitchecken noodzakelijk. De RET benadrukt dat er veel voordelen aan het registreren van iedere reisbeweging van iedere klant zitten. "Wij kunnen onze dienstverlening dan beter op onze klant afstemmen", stelt voorlichtster Ingrid Verheij. Door reizigersstromen in kaart te brengen kan de capaciteit beter geregeld worden. Ook moet de kaart sociale veiligheid verhogen.

Trajecten
    Daarnaast werken de vervoersbedrijven met abonnementen voor een beperkte afstand. "Niet alle abonnementen zijn op alle trajecten geldig, en er wordt er voor het extra gereisde afgerekend", verklaart Verheij. Zij benadrukt dat het vervoersbedrijf niet automatisch weet wie welke routes aflegt, omdat deze gegevens door Trans Link Systems worden beheerd. Dit bedrijf slaat de informatie zeven jaar op.

Vervoerswet
    De RET wijst er ook op dat de wetgever het inchecken voor iedereen verplicht stelt: "Dat staat in de Vervoerswet", betoogt de zegsvrouw. De wet geeft de minister van Verkeer en Waterstaat de ruimte om zelf voorwaarden aan elektronische reisbiljetten te stellen. In 2000 besloot de minister dat iedere reiziger iedere reisbeweging moet registreren.

Toch is het maar helemaal de vraag of dit uiteindelijk rechtsgeldig is. In de afspraken met het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) is aangegeven dat de centrale registratie nodig is om betalingen tussen de vervoersbedrijven te kunnen verdelen. Ook in de algemene voorwaarden van het overleg van vervoersbedrijven Mobilis is dat als reden voor de registratie van transacties opgegeven.

Privacy
    In het geval van abonnementen is er geen geld te verdelen, omdat er een vast bedrag wordt betaald en soms slechts aan één vervoersbedrijf. Volgens Gerrit-Jan Zwenne, universitair hoofddocent privacyrecht bij eLaw@Leiden van de Universiteit Leiden, is het daarom maar de vraag of de wet voldoende reden is voor een verplichte registratie van abonnementhouders.

In het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens staat dat inbreuken op het recht op privacy alleen zijn geoorloofd als deze noodzakelijk zijn. "En dat is in dit geval nou net niet het geval", stelt hij. "Een minister kan dat niet in een vervoerswet zomaar opheffen."

Zwenne wijst erop dat ook de Wet bescherming persoonsgegevens het onnodig vastleggen van persoonsgegevens verbiedt. Feit is wel dat het CBP wel akkoord met het huidige systeem is. In een reactie wijst de privacywaakhond er dan ook op dat het verplicht inchecken onderdeel van het systeem is.

Niet bij NS
    Als de OV-chipkaart bij de Nederlandse Spoorwegen wordt ingevoerd, hebben vaste klanten echter de keus om wel of niet in te checken. "Wij willen de reiziger wel stimuleren om het te doen", zegt een verbaasde voorlichter Ronald Stevens in een reactie. "Maar als iemand dat niet doet en met een geldig product reist krijgt hij natuurlijk geen bekeuring." Klanten die niet inchecken en verder reizen dan ze hebben betaald, worden wel op de bon geslingerd.

© NU.nl/Brenno de Winter
    Dus vaste klanten moeten nu meer handelingen gaan verrichten omdat het vervoersbedrijf dan de dienstverlening beter kan afstemmen...
    Maar gelukkig denkt de NS denkt wat dit betreft wél aan hun klanten.
    Repent, Pray, Forgive
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:17:43 #209
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_72144075
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 16:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dus vaste klanten moeten nu meer handelingen gaan verrichten omdat het vervoersbedrijf dan de dienstverlening beter kan afstemmen...
    Gelukkig jaag je zo je trouwe klanten niet uit het OV. Wat een fiasco is die kutkaart toch ook.
    For great justice!
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:19:52 #210
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_72144166
    Sowieso begint het meer en meer gebreken te vertonen, heb het nu al zeker 5 keer gehad dat de lezers helemaal, of nog debieler, halverwege de rit, niet meer werken. Kan je dus niet uitchecken.

vreemd genoeg is het me bij het GVB nog niet 1 keer overkomen, doen ze ook eens iets goed, maar connexxion en arriva is echt bagger..
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:22:50 #211
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_72144280
    quote:

[..]

lekker dan als het druk is, je denkt in te checken maar niet ziet dat hij 'm niet pakt. De poortjes zijn nog open, dus je loopt zo door. En dan komt er zo'n razzia van die RET-melkertbanen en krijg je ineens een boete, terwijl je gewoon een abonnement hebt.
    Nothing lasts forever but the certainty of change
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:32:45 #212
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_72144625
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 16:19 schreef HeatWave het volgende:
    Sowieso begint het meer en meer gebreken te vertonen, heb het nu al zeker 5 keer gehad dat de lezers helemaal, of nog debieler, halverwege de rit, niet meer werken. Kan je dus niet uitchecken.
    Het lijkt FOK! wel.
    For great justice!
    pi_72147164
    quote:

[..]

Leve de NS inderdaad, waarom zou ik in moeten checken bij een bus of tram met abonnement ?
    Kost alleen bergen vol tijd en extra handelingen

Waarbij het risico dat er iets misgaat ten koste van MIJ gaat, ik ben mijn geld kwijt als mijn chipkaart niet meer werkt omdat het apparaat niet goed werkt, wat volgens de RET in 5% van de gevallen voorkomt.

Dus globaal is in elke bus of tram 1 reiziger de lul
    pi_72147315
    De RET benadrukt dat er veel voordelen aan het registreren van iedere reisbeweging van iedere klant zitten. "Wij kunnen onze dienstverlening dan beter op onze klant afstemmen", stelt voorlichtster Ingrid Verheij

Even kijken of ik het goed begrijp ?

Bij storingen krijg ik dus automatisch mijn geld terug ?
    Bij vertragingen van meer dan 30 min krijg ik ook automatisch mijn geld terug ?

Nee ? staat toch geregisteerd allemaal ?

Wat dan, de RET gaat mij korting geven op mijn abonnement omdat ik zoveel reis ?
    De RET adviseert mij om geen abonnement te nemen omdat ik te weinig reist ?

Geloof ik ook niet
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:27:31 #215
    188877 Stupendous76
    pi_72148119
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 17:59 schreef macca728 het volgende:
    De RET benadrukt dat er veel voordelen aan het registreren van iedere reisbeweging van iedere klant zitten. "Wij kunnen onze dienstverlening dan beter op onze klant afstemmen", stelt voorlichtster Ingrid Verheij

Even kijken of ik het goed begrijp ?

Bij storingen krijg ik dus automatisch mijn geld terug ?
    Bij vertragingen van meer dan 30 min krijg ik ook automatisch mijn geld terug ?

Nee ? staat toch geregisteerd allemaal ?

Wat dan, de RET gaat mij korting geven op mijn abonnement omdat ik zoveel reis ?
    De RET adviseert mij om geen abonnement te nemen omdat ik te weinig reist ?

Geloof ik ook niet
    Ach, het is ook allemaal de grootste onzin, van mensen die dom zijn, voor mensen die dom zijn.
    Helaas heeft een hele grote groep mensen die niet dom is er wel (heel) veel last van.
    Repent, Pray, Forgive
    pi_72150306
    de ret & gvb verdienen idd alleen maar aan vertragingen bij meer dan 30 minuten wanneer je al hebt ingecheckt . geef mij maar de oude vertrouwde strippenkaart en abonnement
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:43:13 #217
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_72150378
    een vertraging van 30 minuten op een metrolijn lijkt me erg erg weinig voorkomen.
    pi_72150865
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 19:43 schreef Tokus het volgende:
    een vertraging van 30 minuten op een metrolijn lijkt me erg erg weinig voorkomen.
    nooit een storing meegemaakt ?

Trouwens de OV chipkaart wordt landelijk ingevoerd en vertragingen komen regelmatig voor.
    Die komen nu dus voor rekening voor de OV chipkaarthouder. Ook al omdat er voor de OV chipkaart een maximale reistijd geldt per rit. Als je niet bent uitgecheckt binnen die tijd wordt je kaart geblokkeerd
    pi_72150969
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 19:40 schreef EilandjeOnline het volgende:
    de ret & gvb verdienen idd alleen maar aan vertragingen bij meer dan 30 minuten wanneer je al hebt ingecheckt . geef mij maar de oude vertrouwde strippenkaart en abonnement
    Mijn punt is dat de RET zegt, dat de OV chipkaart gebruikt wordt omd e consument van dienst te zijn.
    Vandaar mijn opmerking dat bij vertragingen van meer dan 30 min (waarbij je nu recht heb op teruggave reiskosten) de consument automatisch haar geld moet terugkrijgen. Immers dat staat geregistreerd en die registratie wordt gebruikt om de reiziger van dienst te zijn.
    pi_72150977
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 19:43 schreef Tokus het volgende:
    RET is meer dan metro alleen
    pi_72151014
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 19:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

nooit een storing meegemaakt ?

Trouwens de OV chipkaart wordt landelijk ingevoerd en vertragingen komen regelmatig voor.
    Die komen nu dus voor rekening voor de OV chipkaarthouder. Ook al omdat er voor de OV chipkaart een maximale reistijd geldt per rit. Als je niet bent uitgecheckt binnen die tijd wordt je kaart geblokkeerd
    Bij wie ligt dan de fout?
    pi_72151106
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:03 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Bij wie ligt dan de fout?
    Bij een storing of vertraging ? Niet bij de consument.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:16:59 #223
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_72151420
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

RET is meer dan metro alleen
    Klopt, maar in dat geval verwijzen ze je naar de tramlijnen.
    pi_72151590
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bij een storing of vertraging ? Niet bij de consument.
    FF ter info...de prijs van de rit word berekend over de gereden kilomers, niet over de tijd.
    Dus wat vertraging ermee te malen heeft?
    Leg jij dat eens uit.
    pi_72151601
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:16 schreef Tokus het volgende:

[..]

Klopt, maar in dat geval verwijzen ze je naar de tramlijnen.
    in de buurt waar ik woon heb je geen tramlijnen en die ene bus die daar rijd rijd maar eens in het uur, laat die nou net weg zijn bij een megametrostoring.
    pi_72151701
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de RET zegt, dat de OV chipkaart gebruikt wordt omd e consument van dienst te zijn.
    Vandaar mijn opmerking dat bij vertragingen van meer dan 30 min (waarbij je nu recht heb op teruggave reiskosten) de consument automatisch haar geld moet terugkrijgen. Immers dat staat geregistreerd en die registratie wordt gebruikt om de reiziger van dienst te zijn.
    goed om te ween dat ze daar nu wel wat maatregelen voor getroffen hebben, een half jaar terug was ik 4 pleuro kwijt bij een metrovertraging van 3 kwartier ...in de winter ... zonder overdrijven
    pi_72151737
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

FF ter info...de prijs van de rit word berekend over de gereden kilomers, niet over de tijd.
    Leg jij dat eens uit.
    1 Bij een vertraging van 30 min of meer heb je recht op geld terug bij de RET
    2 overstaptarief na 35 min + 0,75
    3 maximale reistijd OV chipkaart, bij overschrijding OV chipkaart geblokkeerd

Mijn punt is dus dat als dat gebeurt je AUTOMATISCH je geld terug moet krijgen, immers de RET gebruikt registratie TEN GUNSTE VAN de KLANT
    pi_72151779
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Leg jij dat eens uit.
    inchecken
    3 kwartier vertraging (hier in rdam krijg je maar een half uur de tijd om uit te checken vanaf punt a richting punt b)
    uitchecken op hetzelfde perron
    geld kwijt
    pi_72151799
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

goed om te ween dat ze daar nu wel wat maatregelen voor getroffen hebben, een half jaar terug was ik 4 pleuro kwijt bij een metrovertraging van 3 kwartier ...in de winter ... zonder overdrijven
    nou die hebben ze dus niet getroffen, vandaar mijn opmerking dat de RET of iedere andere vervoerder dit wel zou moeten doen bij bezitters van een persoonlijke OV chipkaart

Immers de tijd staat geregisteerd, dus de vertraging ook
    pi_72151855
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

1 Bij een vertraging van 30 min of meer heb je recht op geld terug bij de RET
    2 overstaptarief na 35 min + 0,75
    3 maximale reistijd OV chipkaart, bij overschrijding OV chipkaart geblokkeerd

Mijn punt is dus dat als dat gebeurt je AUTOMATISCH je geld terug moet krijgen, immers de RET gebruikt registratie TEN GUNSTE VAN de KLANT
    Waar heb ik het over de RET?
    Ik spreek niet namens de RET,
    Maar gezien al je posts, is niks van de ovchipkaart goed,
    Ik krijg het idee dat je zeurt om het zeuren,
    Vandaar mijn reactie.
    pi_72151921
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Vandaar mijn reactie.
    zeurt om het zeuren ??? jij rijd zeker niet met het OV
    pi_72152218
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:32 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

zeurt om het zeuren ??? jij rijd zeker niet met het OV
    nee hij werkt voor de OV chipkaart
    zei hij zelf
    pi_72152264
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Vandaar mijn reactie.
    ALS JE EEN KEER LEEST DAN KAN JE ZIEN DAT HET OVER EEN BERICHT GAAT VAN DE RET EN GVB
    Je vindt dat OV bedrijven ook boven de Europese regels staan ? Graag ja of nee antwoorden
    pi_72152335
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee hij werkt voor de OV chipkaart
    zei hij zelf
    ah een van de vele lompe ict'ers die denkt te weten wat de consument nodig heeft en een bijdrage levert aan de ontwikkeling van zo'n poepkaart waar niemand om heeft gevraagt of wat aan heeft
      woensdag 26 augustus 2009 @ 09:46:06 #235
    188877 Stupendous76
    pi_72163822
    quote:
    'Helft automaten OV-chipkaart stuk'
    Uitgegeven: 26 augustus 2009 08:21 /// Laatst gewijzigd: 26 augustus 2009 08:41

AMSTERDAM - Dagelijks gaat de helft van de verkoopautomaten voor de OV-chipkaart in Amsterdam kapot. Het GVB heeft vijftien monteurs ingezet om de problemen met de 120 automaten, die door de kartonnen wegwerpkaartjes worden veroorzaakt, te verhelpen.
    Dat laat een van de monteurs weten in De Telegraaf.

Amsterdam doet donderdag de strippenkaart, in navolging van Rotterdam, in de metro in de ban. Dat kan er alleen nog worden betaald met een OV-chipkaart. Het GVB haalt honderden personeelsleden van kantoor om de overstap op de metrostations te begeleiden.

RET
    De kartonnen wegwerpkaartjes die voor zoveel problemen zorgen bij de apparaten, worden ook in Rotterdam gebruikt. De Rotterdamse vervoerder RET kent de problemen ook, maar zegt dat het daar niet zo schokkend vaak gebeurt. Desalniettemin vervangt de RET de kaartautomaten in de eerste helft van volgend jaar. Het GVB heeft zulke plannen niet.
    © Novum
    Repent, Pray, Forgive
    pi_72163875
    De helft? Ik heb nog nooit een werkende automaat gezien in Amsterdam.
    For great justice!
    pi_72165332
    Tjongejongejonge

Ik was verhuisd, adres was niet doorgegeven dus ik geen chipkaart.
    Stuur ik een verhuisformulier en nieuw aanvraagformulier op.. heb ik nog steeds niks na twee weken
    x
    pi_72166501
    Hoe lang duurt het trouwens voordat ik mijn studenten ov chipkaart krijg? Ik heb vorig jaar al een foto ingeleverd, maar ik kwam erachter dat die niet aangekomen was ( ) dus vorige week een nieuwe pasfoto ingeleverd. Wanneer kan ik die prutskaart dan thuis verwachten?

Ga verder toch met de trein naar school dus echt een probleem is het niet, maar mocht de trein uitvallen moet ik wel verder kunnen met de metro.
      woensdag 26 augustus 2009 @ 11:37:47 #239
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_72166606
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 09:48 schreef Q. het volgende:
    De helft? Ik heb nog nooit een werkende automaat gezien in Amsterdam.
    Nou degene bij mij in de buurt is nog niet 1 keer stuk geweest ,.

Maar heb nu ff Automatisch opladen aangezet, tot ik een abo erop kan zetten via Internet.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_72169478
    Ik kom er net even achter dat je fiets meenemen in de metro ineens dubbel zo duur is geworden!
    Je moet nu met je OV-chipkaart ¤1,30 betalen, terwijl het daarvoor 2 strippen op een roze strippenkaart (=¤0,64) was!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')